Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 14:38

Damian

Insane Obtrusion

Hmm, mooi verhaal.

Vorige week maandag de Horizon besteld. Tot op vandaag nog geen box mogen ontvangen. Liep ik vandaag in de stad, en ik dacht, laat ik eens bij de UPC winkel met die box gaan spelen. Meneer bood meteen even aan om te kijken hoe het met de levering zat. Hele order stond dus niet in het systeem :/ Had ik mooi mazzel mee, want kon daardoor dus de box meteen mee krijgen nadat hij de order had ingeschoten. Geluk bij een ongeluk dan maar.

Thuis aangekomen meteen aangesloten uiteraard, maar krijg tijdens installatie code 1030. Kan ik hier iets aan doen of moet ik nog geduld hebben tot ie gaat werken?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudoo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:01
gister die update handmatig geïnstalleerd ... lijkt inderdaad stukje sneller door de menu's te gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartV
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 20:43
mark_vs schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 21:25:
Ik heb de Horizon losgekoppeld van mijn thuisnetwerk, de coaxkabel van UPC zit er nog wel in.
Ik heb NIEUW netwerk gekozen en de instellingen opgeslagen.
In de status staat TOEGANGSPUNT en DHCP AAN.
Maar als ik een netbook met een kabel op de horizon aansluit, krijgt die geen IP-adres van de horizon.

Hoe komt dat en hoe verhelp ik het?
Controleer of de netwerkkabel wel echt goed in de horizon zit. Hij moet stevig aangedrukt worden tot het hoorbaar klik zegt. Hier ben ik zelf ook even de mist mee ingegaan.

I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-08 11:14
Dagobert schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:52:
weet iemand of je het admin menu van de horizon box vanaf het internet kan benaderen? En zo ja, welke poort ik dan moet gebruiken? Als ik nu mijn eigen ip adres (zonder poort) invul krijg ik geen sjoege. Ik wil graag poorten open en dicht kunnen zetten vanaf een andere plek.
smeerbartje schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 15:16:
Poort 80, wel even forwarden in je router natuurlijk.

En default credentials wijzigen ;).
Heb je nog andere tips? Ik heb het ip adres van mijn router bij het instellen al aangepast naar 192.168.1.1. Nu heb ik poort 80 geforward naar 192.168.1.1 maar als ik vanaf kantoor mijn ip adres intik krijg ik helaas nog steeds niet mijn config menu te zien. Ik kan ook geen setting vinden waarbij je moet aanvinken dat remote config mag ofzo.

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Dagobert schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 08:24:
[...]

[...]

Heb je nog andere tips? Ik heb het ip adres van mijn router bij het instellen al aangepast naar 192.168.1.1. Nu heb ik poort 80 geforward naar 192.168.1.1 maar als ik vanaf kantoor mijn ip adres intik krijg ik helaas nog steeds niet mijn config menu te zien. Ik kan ook geen setting vinden waarbij je moet aanvinken dat remote config mag ofzo.
Hoogst waarschijnlijk werkt dit gewoon niet vanaf de WAN kant van het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04

13art

Moderator Mobile
Rudoo schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 08:04:
gister die update handmatig geïnstalleerd ... lijkt inderdaad stukje sneller door de menu's te gaan. :)
Die update was bij mij al automatisch geïnstalleerd, maar heb hier niet het idee dat er iets soepeler gaat oid. Wat me wel opvalt is dat na mn vakantie het langer duurt voordat er een tv signaal door komt als de HorizonBox aangezet wordt. Eerst krijg ik dan een melding dat er geen tv signaal ontvangen kan worden (foutcode 2010) en moet ik eerst naar een ander kanaal zappen, waarna het beeld voor een seconde of 5 even stottert en hapert, en daarna werkt het weer prima. Net alsof het apparaat uit een diepere slaaptoestand moet komen oid (energie beheer staat op gemiddeld).

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
bij energie op gemiddeld gaat de box in diepe slaap.
Duurt dan een minuut voor deze is opgestart. Daarnaast loopt de klok vaak vast :P

duurt een minuut voor die is opgestart...

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 10:39

LoneWolf

Just a Byte

Hmm ik heb gisteravond even gekeken, maar ik vond de menus juist trager reageren, duurde soms echt een voor hij reageerde als ik op de back knop drukte.
Verder nog geen oplossing voor het probleem dat mijn wifi niet aan kan.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Damian schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 08:28:
[...]

Hoogst waarschijnlijk werkt dit gewoon niet vanaf de WAN kant van het apparaat.
Je zou het dus met een VPN op kunnen lossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

habermas schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 19:06:
[...]

Die heb ik vastgezet, op naar het volgende probleem: ik kon nergens de netwerkinstellingen in de Horizon-box aanpassen (kon het thuisnetwerk niet vinden) dus heb ik een factory-reset gedaan. Box start opnieuw op, maar geeft direct aan dat er een probleem met het netwerk is. Zelfs utp vanuit de Cisco direct in de Horizonbox mag niet helpen. Nu dus geen tv meer, terwijl er aan de setup niets gewijzigd is. Lekker weer... :s

*edit* ik heb dus blijkbaar ook de beruchte foutcode 1030 na een factory reset van de horizon-box, dat ziet er niet goed uit :/
Met de 1030-code kan ik niet helpen.

Maar je krijgt je i-net via de modem-router binnen?. Dan hang je je Horizon aan de router en laat de Horizon opnemen in 'bestaand' netwerk, daarna 'homenetwork mode' op bestaand, en uiteindelijk netwerkinstellingen opslaan. Die laatste 3 doe je op de Horizon. Kijk je op de Horizon bij 'status netwerk' dan zie je dat de Box in Brug Functie staat, en een ip in de range van de modem/router heeft gekregen. Wil je de box benaderen via de webinterface, dan tik je het ip-adres -1 in wat je hebt gezien bij 'status netwerk'

In de webinterface van de Horizon, hoef, en heb je eigenlijk dan niet meer zoveel te zoeken, of het moet zijn dat je het wifi-gedeelte wilt uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-08 11:14
smeerbartje schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:55:
[...]

Je zou het dus met een VPN op kunnen lossen...
Te veel gedoe. Ik had de stille hoop dat dit default beschikbaar was. Maar helaas, dan maar niet.

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dagobert schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:05:
[...]

Te veel gedoe. Ik had de stille hoop dat dit default beschikbaar was. Maar helaas, dan maar niet.
Op de Horizon Box zelf inloggen extern lukt niet echt. Je kan wel op de webinterface van je netwerkinstellingen van de box komen. Upnp op de router en de Box aanvinken. Kijk wat het ip-adres van je Horizon is. De modem is 1 nummer lager. Forward poort 80 [of een ander] naar het interne ip-adres van de Horizon-modem

Kijk wat je externe ip-adres is. Type vervolgens in de url van je browser: externe-ipadres:80. Dan kom je in de netwerkinstellingen interface van de Horizon-box.

Heb het net getest, en dat werkt. Wat ik er mee moet zou ik niet weten.. 8)

Wil je op je router inloggen doe dan poort 80 niet forwarden. Bij mijn router [Asus Darknight] kom ik dan in de interface van de modem/router.
r0_ schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 18:31:
[..]
Nu alleen het volgende probleem; Ik heb een NAD T777 waar ik alles over heb lopen (PS3/Dune Max), enkel bij de Horizon box gaat het niet goed (direct naar TV dus wel). Het gekke is dat ik wel gewoon beeld krijg alsin de interface van de box maar wanneer ik een zender wil bekijken krijg ik foutmelding 2040. Via google kom ik er dan achter dat het een HDCP kwestie is waar meer mensen last van hebben (veelal icm Philips TV's).

[..]
Je bent inderdaad niet alleen:

http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=45106.0;all

Zou vandaag een update moeten komen voor de handshake problemen?! Wat je ook eens zou kunnen proberen om al het HDMI gebeuren op je NAD uit te zetten. I.e: als dat kan, HDMI-output op passthrough, HDMI-regeling[RIHD] uit, etc

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2012 10:48 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 16:40:
[...]

De oplossing om via scart te kijken is slechts een tijdelijke oplossing totdat de update (volgende week) is geweest. Vanaf dan kun je gewoon Full HD via HDMI kijken. Ik kijk nu ook noodgedwongen via Scart, maar het werkt dan wel allemaal netjes. Ik neem het risico niet om alles terug te laten draaien om vervolgens weer in de problemen te komen met aansluitingen en de afwikkeling van het financiële gedeelte.
Waar staat of wie zegt dat dat verkleuringsprobleem volgende week is opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik ben benieuwd, mijn box komt vandaag binnen dus vanavond even aansluiten :)
Als ex upc monteur moet ik het wel aan de praat krijgen, en anders zorgen dat alles geregeld wordt voor me via de servicedesk in India :)
ik laat mijn bevindingen weten en als alles goed gaat, maak ik even een verkorte makkelijke handleiding voor de rest ;)

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:45

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Doet de Horizon ook DTS passthrough?
Ik heb op mijn nas een aantal series en films staan met DTS geluid. echter als ik een film probeer af te spelen wil hij geen geluid geven.
Als ik het via de Pi laat lopen geeft hij wel geluid door terwijl deze ook geen DTS ondersteud.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:40
Heeft het zin om een cisco e4200 router voor de Horizon te plaatsen? ik vraag dit omdat ik niet echt kapot ben van de downloadsnelheid via Horizon. Ik heb een 60mbit abonnement maar het downloaden gaat nu met ongeveer 3mb/s en regelmatig trager. Dit terwijl ik in het verleden (met oude 3925 modem) 4,5 a 5 mb haalde met een 50mbit abonnement. Als ik de speedtest doe via www.speedtest.net dan kom ik toch geregeld op 57mbit maar helaas ook nog geregeld op 30 of nog lager. De verbinding wisselt nogal.

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joest-J
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-08 01:10
Wel Wifi signaal, geen internet :-(

Gisteren mijn Horizon box ontvangen en geinstalleerd.
Ik had bij de bestelling aangegeven dat ik de box ook wilde gebruiken voor internet en geen aparte modem wilde. Gek genoeg kreeg ik 2 pakketten met zowel een nieuwe modem als de Horizon box.
Modem heb ik verder niet geinstalleerd en direct de Horizon box aangesloten. Installatie verliep volgens het boekje en binnen een half uur had ik TV.

Internet werd lastiger. Zoals in de brief beschreven had ik de Horizon op 'Nieuw netwerk' ingesteld.
Het Wifi signaal werkt verder prima, alleen ik heb geen internet :(
In het status scherm staat 'Netwerk uit' (wat ik in dit topic meer heb gelezen) maar dat lijkt niet de oorzaak van het probleem te zijn. Ik zal vanavond de laptop er eens bekabeld aanhangen, kijken of dat wel werkt.

Iemand met eenzelfde ervaring / oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Joest-J schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:48:

Internet werd lastiger. Zoals in de brief beschreven had ik de Horizon op 'Nieuw netwerk' ingesteld.
Het Wifi signaal werkt verder prima, alleen ik heb geen internet :(
In het status scherm staat 'Netwerk uit' (wat ik in dit topic meer heb gelezen) maar dat lijkt niet de oorzaak van het probleem te zijn. Ik zal vanavond de laptop er eens bekabeld aanhangen, kijken of dat wel werkt.

Iemand met eenzelfde ervaring / oplossing ?
Netwerk uit maakt inderdaad niets uit. Ik had ook ruim 12u geen internet en geen telefoon. Daarna werkte het probleemloos. Misschien een belletje doen naar UPC. Als je er door komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Executor16 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:15:
[...]

Waar staat of wie zegt dat dat verkleuringsprobleem volgende week is opgelost?
In dit geval was dat de HD die me ervan verzekerde dat uiterlijk volgende week de software-update er zou zijn. Ze waren er al hard mee bezig. Gezien de reactie van Heppieboeddah dat er vandaag een software-update zou moeten komen voor de handshake problemen, heeft de betreffende HD medewerker niet overdreven. Blijft wel afwachten natuurlijk, dat snap ik ook ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-08 09:08

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Gisteren nog wat gekloot met de coax bekabeling bij ons, hij deed het wel maar een aantal zenders (met name Veronica en Ned3) deden het niet, en het internet viel weg. In de huiskamer was het al helemaal niks, maar die kabel is langer.

Horizon box in de meterkast gezet met een kabeltje van 0,5m direct aan het AOP en hij gaf nog steeds nog maar net 'goed' signaalsterkte aan, dus UPC gebeld of ze niet konden kijken om dat op te schroeven. Monteur vanochtend al gekomen, heel vriendelijk, alles doorgemeten en het signaal was wel gewoon goed (69dB had hij het over) dus het was toch in ons huis.

Het bleek uiteindelijk aan de wanddoosjes te liggen die in de muur zaten. Die waren niet zo goed voor het data signaal, met name retour, dus die zijn even vervangen. Nu doet alles het stukken beter, zelfs nog met de oude bekabeling! Denk daar dus aan als je slechte verbinding hebt. Ook al is de signaalsterkte op de box 'goed' of bijna 'goed', dan kan het retoursignaal nog steeds verpest worden door de aansluitingen wat funest is voor het internet en andere interactieve dingen.

Nu willen we waarschijnlijk een tweede box, of in ieder geval digitale TV, heeft er iemand ervaring hiermee en met een goede retourgeschikte versterker voor 2+ poorten?

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarlonX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-05 13:32
Ik heb mijn Horizon box al binnen sinds 19 september (3 1/2 week) maar nog steeds foutcode 1030 |:( . Al vele malen met UPC gebeld, dus al met al uren in de wacht gestaan, en ze zeggen nog steeds dat ik maar moet afwachten... Ook hebben ze geen idee wanneer het eventueel wel gaat werken. Meer mensen deze ervaring?

[ Voor 100% gewijzigd door MarlonX op 16-10-2012 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04

13art

Moderator Mobile
cypher21 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 08:49:
bij energie op gemiddeld gaat de box in diepe slaap.
Duurt dan een minuut voor deze is opgestart. Daarnaast loopt de klok vaak vast :P

duurt een minuut voor die is opgestart...
I know, maar dat is het punt ook niet.
Toen ik de box net binnen had, en dus zonder alle updates, als hij dan op gemiddeld stond, en ik startte de box op, dan kreeg ik daarna (na die ene minuut) meteen beeld. Nu krijg ik (na die minuut opstarten) eerst een foutcode, moet ik eerst zappen naar een ander kanaal, en dan duurt het nog een seconde of 5-10 dat het beeld hapert etc voordat ik echt gewoon tv kan kijken.

Net alsof hij eerst de tv stream nog moet cachen oid.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:14:
[...]

Ik weet niet of je een nieuwe abonnee bent, maar als je het UPC Cisco modem nog hebt, dan kun je dáár als vanouds je internet over laten lopen.
Het betekent wel een belletje naar support, omdat het standaard niet zo werkt en voor deze configuratie omgezet moet worden.
Ik heb het meteen bij aansluiting zo bedongen ( :9 ) en heb ook mijn eigen vertrouwde routers behouden plus volledige WiFi en netwerk controle.
Ik zag de bui al hangen. 8)

Heb er erg in dat Speedtest.net icm FireFox geen betrouwbare resultaten blijkt te geven.
Mocht jij dat ook hebben, dan even uitwijken naar Opera/IE/Chrome.
Bedankt voor je bericht! nee ik ben al veel langer abonnee, ik heb helaas de keuze gemaakt bij het afsluiten van de horizonbox door voor alles in één te kiezen, ik kon ook de situatie behouden met de oude modem maar het leek me toen wel mooi om alles in één te hebben, helaas is die keuze me tot nu toe niet goed bevallen. Ik heb dus alleen de Horizon box nog, heeft het dan nog zin om de E4200 aan te sluiten hierop? de speedtesten doe ik met IE.

[ Voor 13% gewijzigd door martin484 op 12-10-2012 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:59

Pierre

Van nature lui!

martin484 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:46:
[...]

Bedankt voor je bericht! nee ik ben al veel langer abonnee, ik heb helaas de keuze gemaakt bij het afsluiten van de horizonbox door voor alles in één te kiezen, ik kon ook de situatie behouden met de oude modem maar het leek me toen wel mooi om alles in één te hebben, helaas is die keuze me tot nu toe niet goed bevallen. Ik heb dus alleen de Horizon box nog, heeft het dan nog zin om de E4200 aan te sluiten hierop? de speedtesten doe ik met IE.
Je oude modem gaat niet meer werken, alles loopt nu via de Horizon Box

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
Pierre61 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:50:
[...]

Je oude modem gaat niet meer werken, alles loopt nu via de Horizon Box
Bedankt voor je antwoord maar dat is de vraag ook niet, zou het iets opschieten als ik mijn router (E4200) weer tevoorschijn haal om sneller te kunnen downloaden? Sinds mijn horizon box er staat gaat het downloaden toch een stuk langzamer (3,5mb/s) tegen bijna 5 met de oude modem. Ook heb ik het idee dat sommige interpagina's (internetbankieren bijvoorbeeld) trager werken dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0_
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-08 20:44

r0_

MarlonX schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:32:
Ik heb mijn Horizon box al binnen sinds 19 september (3 1/2 week) maar nog steeds foutcode 1030 |:( . Al vele malen met UPC gebeld, dus al met al uren in de wacht gestaan, en ze zeggen nog steeds dat ik maar moet afwachten... Ook hebben ze geen idee wanneer het eventueel wel gaat werken. Meer mensen deze ervaring?
Ik heb dit probleem ook gehad. Er is zelfs een monteur geweest maar die kreeg het niet opgelost. De monteur zei aan het eind dat het een probleem was met de provisioning (aanmelden/registratie vd box oid) en dat het die zelfde avond nog zou moeten werken. Helaas was dat niet 't geval waardoor ik de dag daarna weer kon bellen met de helpdesk. Daar weer van alles geprobeerd om het ding te resetten totdat ik daar ook te horen kreeg dat er nog steeds een provisioning probleem was. Twee dagen later had ik nog steeds geen TV en heb ik weer gebeld. Toen weer allerlei reset's en downstream frequenties geprobeerd maar niks mocht baten. Toen voorgesteld dat er een nieuwe box werd toegestuurd omdat het haast niks anders kon zijn dan de box zelf (de wandcontactdoos was al door de monteur vervangen). Na ontvangst van de nieuwe box, en het laten activeren ervan, had ik met een kleine half uurtje eindelijk TV. Ikke dus happy :D

Ik krijg overigens de 2.5 week die ik niet TV heb kunnen kijken gecrediteerd op mijn volgende nota.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

MarlonX schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:32:
@ MarlonX en anderen met foutcode 1030, ik ga mezelf nog maar eens quoten. Wellicht helpt het je bij de oplossing of analyse van het probleem, in dat laatste geval heb je iig een verhaal richting de klantenservice. Probeer het in ieder geval even uit.
Cap schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 17:00:
[...]

De Horizon installatie na reset naar fabrieksinstellingen is gewoon brak. Probleem is dat je Horizon's interne kabelmodem vaak nog niet online is voordat bij het initiële "night rider" schermpje het installatiescript wordt afgekapt met een foutmelding. Check maar: je zet de Horizonbox aan, en het rode offline lampje brandt. Na precies 1 minuut meldt de Horizon vervolgens "1030 geen connectie", waarna je waarschijnlijk zo rond de 10-20 seconden later het rode offline lampje uit ziet gaan... Als je de Horizonbox via de webinterface benadert (bedraad is handigste, standaard adres is geloof ik 192.168.192.1) zie je dat ie keurig online is (download en upload) en een IP adres heeft.

De oplossing is tig keer opnieuw proberen: de tijd waarin de box online komt varieert namelijk nogal. Na x keer heb je het geluk dat ie al online is voordat het installatiescript opstart.

Vervolgens kan je nog de pech hebben dat je een foutmelding 1090 krijgt, maar dat komt dan omdat de vrijgave van jouw box bij UPC (nog) niet is gelukt. Meestal lukt het dan de volgende dag wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Hier ook 1030, vanavond maar eens aan de lijn gaan hangen met die lui. lang leve 1200 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Cap schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:25:
[...]
@ MarlonX en anderen met foutcode 1030, ik ga mezelf nog maar eens quoten. Wellicht helpt het je bij de oplossing of analyse van het probleem, in dat laatste geval heb je iig een verhaal richting de klantenservice. Probeer het in ieder geval even uit.

De oplossing is tig keer opnieuw proberen: de tijd waarin de box online komt varieert namelijk nogal. Na x keer heb je het geluk dat ie al online is voordat het installatiescript opstart.
[...]
Ik kan dit beamen. Had gisteren de horizon-box gefactory reset, en prompt de 1030 code. Aantal keren opnieuw opgestart, in de webinterface ipadres aangepast maar geen resultaat. Kom zojuist terug van werk, zet de horizon-box weer aan en hij begint gelijk met installeren :) Misschien deed een nachtje rust em goed of ging t zoals Cap zegt nu net goed. Ik heb inmiddels weer tv in ieder geval. Thuisnetwerk is een ander verhaal: hij ziet geen bekabelde verbinding. Ik zie dat ie weer een ip-adres van het Cisco modem heeft gekregen (ik gaf em gister eentje van de router die er tussenhangt), klopt dit? Ook staat dhcp weer aan, dat hoeft toch ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Misschien een tip voor andere twijfelaars die problemen hebben en de Horizon misschien terug willen sturen:

Vandaag UPC gebeld om de Horizon retour te doen en mijn "oude" situatie terug te laten zetten. Medewerker gaf me gelijk een optie om de 7 dagen bedenktijd te verlengen naar 1 maand. Zodat ik over 3 weken nog steeds kosteloos kan opzeggen indien er geen fix is voor mijn problemen (onder andere groen beeld op Philips).

Ik heb het toch terug laten draaien. Mocht er over 3 weken een fix zijn kan ik het alsnog opnieuw aanvragen. Ze sturen me nu een doos om hem terug te sturen en mijn oude mediabox kan er weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Laatst online: 09:03
Ik heb twee weken terug ook "geregeld" dat ik terug ging naar een standaard mediabox en tot op heden zit ik nog steeds met de Horizon box opgescheept. :/

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste oplossing voor de 1030 foutcode is de box uitzetten, stroomkabel er uit en zo gewoon laten liggen. Probeer minstens een kwartiertje geduld te hebben, en langer kan nooit kwaad. Als je hem weer aansluit meteen een front panel reset uitvoren (meteen na aanzetten -volume toets of standby knop indrukken).
Met een beetje geluk werkt het nu wel.

Als je de box al eerder werkende hebt gehad maar een reset hebt uitgevoerd (bijv. Vanwege niet werkende wifi zoals in mijn geval) heb je waarschijnlijk de melding dat je niet geabboneerd bent, dat is alleen op te lossen door even naar upc te bellen zodat ze opnieuw de activatie naar de horizon kunnen sturen. (dit komt omdat de box al aangemeld was, maar dit zelf door de reset "vergeten" was, helaas is dit bij upc niet "vergeten" waardoor er niet opnieuw een activatie word gestuurd.)

En als het de eerste keer niet werkt nog een keer proberen, of een hele nacht zonder stroom laten liggen en de volgende dag nog een keer proberen.

Voor mij (en meerdere) werkte dit. Maar het is natuurllijk niet erg netjes dat je zoveel moeite moet doen om het ding te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Razkin schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 19:25:
Ik heb twee weken terug ook "geregeld" dat ik terug ging naar een standaard mediabox en tot op heden zit ik nog steeds met de Horizon box opgescheept. :/
bij mij duurde het omzetten naar oude box 2 weken en daarna nog ruim een week om alle extra zenders weer terug te krijgen die ik voor de horizon had :( . Hou mijn hart vast voor de factuur :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Laatst online: 12-09 10:39

LoneWolf

Just a Byte

@darrock, is dat opgelost door een reset met die wifi ? Bij mij werkt ie ook niet, en ze kunnen pas 7 nov een monteur sturen :( waardloos dus...

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Meneer in de UPC winkel die me de box mee gaf, gaf in eerste instantie 3 dagen tot activatie van de box. Vanaag maar eens gebeld om te vragen hoe en wat, blijkt nu dus al verhoogt te zijn nar 5 dagen voordat de box zou moeten werken.

Als ik de verhalen hier lees over iedereen die de 1030 fout heeft, vraag ik me af of het uberhaupt wel gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BaJo-
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-09 12:51

-BaJo-

N51 50.546 E004 22.186

Na de update van afgelopen dagen moet ik zeggen dat het nu best wel te pruimen is.

De menu's gaan een stuk sneller waardoor het je niet meer tot wanhoop drijft.
En het beeld blijft ook niet telkens meer hangen.

De rest van de ongemakken blijft gewoon bestaan natuurlijk. Maar ik hoop dat dit met de komende updates een beetje wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Nu online
Het administratieve proces eromheen is het grootste ongemak. De Horizon box an sich en de werking ervan gaat wel goedkomen... maar man-o-man, wat hebben ze het zaakje té vroeg de verkoop in gegeooid. De bedrijfsprocessen zijn er alles behalve klaar voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Sinds gisterenavond ook Horizon (60Mbit) pakket. In de UPC-winkel adviseerde de verkoper om een los modem te nemen omdat de betrouwbaarheid van de Horizon box te wensen over liet. Een van de redenen om juist Horizon te nemen is dat ik nog 1 maar apparaat wil voor internet/tv/telefonie...
1030 melding krijg ik nog steeds maar internet + TV via ipad werkt al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Laatst online: 24-08 09:25
Iemand die goede ervaringen heeft met het streamen van films enzo naar de horizon? En het afspelen op tv dus. Ik wil graag films die op mijn pc staan makkelijk op mijn tv kunnen kijken via die horizon.

Geeft dit problemen?

edit:
Kan ik bijvoobeeld gewoon dingen afspelen via mijn nas of moet ik helemaal met DLNA gaan werken enzo?

[ Voor 19% gewijzigd door Nipje op 13-10-2012 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

smesjz schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 13:45:
Sinds gisterenavond ook Horizon (60Mbit) pakket. In de UPC-winkel adviseerde de verkoper om een los modem te nemen omdat de betrouwbaarheid van de Horizon box te wensen over liet. Een van de redenen om juist Horizon te nemen is dat ik nog 1 maar apparaat wil voor internet/tv/telefonie...
1030 melding krijg ik nog steeds maar internet + TV via ipad werkt al.
tv via ipad heeft ook niets met je box te maken. Wanneer heb je hem aangeschaft, en wat hebben ze jou verteld wanneer het zou moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hebben jullie deze link met tips al gezien om sneller te navigeren tijdens het tv kijken?

http://www.upc.nl/klantenservice/horizon/gebruikerstips/

Er staan een aantal goede tips zoals de "ok" knop inhouden om direct naar het programma te gaan ipv eerst langs de tussenliggende opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:11
De box om 16:00 binnen gekregen, 16:15 deed alles het perfect.

Gebruik mijn oude modem nog voor internet en telefonie.
Was volgens mij niet de bedoeling maar als ik hier zo lees is dat niet
echt erg >:)
Zit nu op speedtest rond de 100 - 105 mbit down en 9-10 mbit up.
Niet slecht dacht ik....

Zappen gaat lekker snel, en ook de menu's gaan vlot genoeg.
Zelfs de TV-gids reageert sneller dan die in de oude box

Snel de Wifi uitgezet want dat loopt middels mijn supersnelle Asus Dark Knight !

Eens kijken wat die ap's doen op mijn Ipad...

Apps op de iPad doen het echt goed, de vrouw heeft haar eigen iPad dus op 3 plekken tegelijk kijken ....
En de beeldkwaliteit is echt goed..

[ Voor 64% gewijzigd door oldsmelly op 13-10-2012 17:54 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:36
Nemen jullie nooit iets op ofzo?
Die menu's om bij een opname te komen: echt een ramp.
En als je een serie opgenomen hebt zoek je je de tyfus naar de juiste aflevering.
Weggooien van een gekeken aflevering, ook zoiets debiels: doe gewoon na kijken even de vraag of je hem wilt weggooien |:(

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Zo ver was ik nog niet :)

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben homemonteur UPC.

Even een paar tips.

*Mensen met 1030 foutmeldingen en woonkamer situatie kijk naar je splitter (die op de wandcontactdoos zit) als daar cable modem optimizer op staat dient deze vervangen te worden.

*Als je geen beeld op veronica krijgt kan het zijn dat je wellicht een oude splitter gebruikt. Let erop dat je splitters gebruikt die een frequentie bereik hebben van 5 - 1000mhz. Er zijn nog een hoop splitters in omloop die maar tot 900mhz gaan en dan kun je veronica niet ontvangen

*Bij veel mensen ontbreekt ook rtl4 en rtl5 dit word veroorzaakt door een foutief AOP in de meterkast of een wandcontactdoos die niet geschikt is. Bij de oude boxen was het minder van belang.

*Het is verstandig om de horizon buiten een versterker om aan te sluiten. Als de bekabeling en het signaal het toe laat. Het is van belang dat de horizon een zo schoon mogelijk signaal binnen krijgt.

*Voor mensen die niet kunnen inloggen in het modem van de horizon probeer in te loggen via http://gwlogin
als dit niet werkt moet de horizon eerst gekoppeld worden aan je thuisnetwerk.

*Mensen die groen beeld krijgen op sommige Philips en ook enkele oudere Samsung tv`s hebben er last van inderdaad tijdelijk aansluiten via scart hier word aan gewerkt.

*Bij mensen waar het modem niet online komt. Eerst fabriekinstellingen zorgen dat het modem op software 0.58 staan en dan frequentie invoeren 306750 of 338750

*Sowieso gebruik aub geen plastic stekkers en splitters koop goed spul van metaal doe jezelf een plezier en geef iets meer uit ook voor de kabels. Kabels met gouden stekkers en ferriet kernen zijn per definitie al afgekeurd 90% van die kabels hebben veel te veel verlies. Kom vaak bij klanten die kabels kopen van 80euro als ik me meter erop zet schrikken ze zich lam. Als ik simpel kabel maak van spul uit de auto dan is het vaak 10x beter. Dat geld kun je beter in je zak stoppen. Ook het kabel keur merk zegt ook niet altijd alles

Dit zijn de meest voorkomende problemen die ik in de afgelopen weken ben tegen gekomen. Ik heb al erg veel aangesloten bij klanten en eigenlijk weinig problemen tegen gekomen Moet ook eerlijk zeggen dat ik standaard bij alle horizon klanten alle bekabeling aanpas aan UPC eisen want slechte bekabeling is de grootste oorzaak van het slechte werken van de horizon.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2012 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag,

Ik lees met veel interesse de problemen met de Horizonbox van UPC. Ik heb de box inmiddels 5 dagen in huis en krijg bij het installeren van de box al vanaf het begin foutcode 1030. Ik kom dus gewoon niet verder. Alles is al geprobeerd met de helpdesk: inloggen en frequentie checken, resetten, uitzetten en aanzetten en tegelijkertijd op het front-panel - indrukken. Ik heb het rechtstreeks aan de wandcontactdoos aangesloten dus geen splitters e.d. Ook een peperdure nieuwe kabel gekocht. Het mocht niet baten. Het is een drama. Met het aansluiten van de Horizonbox werd ook gelijk mijn internet en telefonie via de Ciscomodem uitgezet. Dit is inmiddels hersteld door iemand van webcare. Box heb ik sindsdien uitgezet. Stel je voor dat weer het internet verdwijnt bij het aanzetten van de box.
Ik weet niet meer wat ik nu nog kan doen. Ik krijg pas woensdagavond een monteur thuis. Heeft de UPC thuismonteur hier op het forum misschien nog een ideetje wat ik kan doen? Ik ga er overigens vanuit dat de UPC monteur die woensdagavond komt een nieuwe box bij zich heeft.
Overigens, HD van UPC doen wel hun uiterste best hoor heb ik de indruk maar kunnen denk ik ook niet zoveel.
Wie heeft een idee?
Alvast bedankt voor jullie input.
Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vervolg: Had hiervoor overigens gewone digitv en dat heeft altijd perfect gewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:22

DukeBox

loves wheat smoothies

^ dat had ook wel in een edit gekund :? (en heb je de post erboven gelezen m.b.t. je dure kabel e.d.)

@DeagleOnly, super initiatief alls facts die veel mensen wel (denkten te) weten maar nu keurig op een rijtje van iemand die er ook echt ervaring mee heeft. d:)b

[ Voor 14% gewijzigd door DukeBox op 13-10-2012 19:35 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 18:05:
*Sowieso gebruik aub geen plastic stekkers en splitters koop goed spul van metaal doe jezelf een plezier en geef iets meer uit ook voor de kabels. Kabels met gouden stekkers en ferriet kernen zijn per definitie al afgekeurd 90% van die kabels hebben veel te veel verlies. Kom vaak bij klanten die kabels kopen van 80euro als ik me meter erop zet schrikken ze zich lam. Als ik simpel kabel maak van spul uit de auto dan is het vaak 10x beter. Dat geld kun je beter in je zak stoppen. Ook het kabel keur merk zegt ook niet altijd alles
Goeie tips, maar deze snap ik niet. Hoezo geven kabels met ferrietkernen meer verlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 21:02:
Beste oplossing voor de 1030 foutcode is de box uitzetten, stroomkabel er uit en zo gewoon laten liggen. Probeer minstens een kwartiertje geduld te hebben, en langer kan nooit kwaad. Als je hem weer aansluit meteen een front panel reset uitvoren (meteen na aanzetten -volume toets of standby knop indrukken).
Met een beetje geluk werkt het nu wel.
...
En als het de eerste keer niet werkt nog een keer proberen, of een hele nacht zonder stroom laten liggen en de volgende dag nog een keer proberen.
Klopt, het kan zoals ik eerder meldde ook zonder reset, de clue is dat het rode offline lampje uit moet zijn binnen 1 minuut nadat je de powerknop hebt omgezet, omdat na precies 1 minuut het installatie script abort.

Maar de reset via volume- /powerknop kan eventueel de kans vergroten dat het goed gaat, waarschijnlijk omdat het modem meer tijd heeft om online te komen. Het bleek bij mij alleen wel lastig om het aanzetten + toets indrukken zo te timen dat ie daadwerkelijk ging resetten, maar dat is weer een ander probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@dukebox Ik vroeg hier om hulp en advies. Wellicht dat je daar een bijdrage aan kan leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Nipje schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 14:25:
Iemand die goede ervaringen heeft met het streamen van films enzo naar de horizon? En het afspelen op tv dus. Ik wil graag films die op mijn pc staan makkelijk op mijn tv kunnen kijken via die horizon.

Geeft dit problemen?

edit:
Kan ik bijvoobeeld gewoon dingen afspelen via mijn nas of moet ik helemaal met DLNA gaan werken enzo?
DNLA moet sowieso voor zover ik weet.

Ik heb Twonky gedownload op mijn PC, geïnstalleerd en kan de betreffende mappen op mijn PC inzien en afspelen.

Volgens UPC komt de key voor het eind van de maand.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De DLNA implementatie is niet helemaal jofel op de Horizon. Bij bijna alle h264 mkv's die ik afspeel wordt de aspect ratio verneukt door het beeld uit te rekken. Ook heb ik bij sommige films geen geluid, niet al de codecs worden ondersteund lijkt het.

ls je een NAS hebt met DLNA heb je geen Twonky nodig en kun je rechtstreeks vanaf je NAS streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 21:44:
[...]

Goeie tips, maar deze snap ik niet. Hoezo geven kabels met ferrietkernen meer verlies?
Durf ik niet te zeggen wat de achterliggende techniek is maar vaak als ik mijn meetapparatuur op deze kabels zet schrik ik me rot wat het signaalverlies is ook die ferrietkernen hebben geen enkele zin de mer en ber waardes worden daar echt niet beter van. Metalen stekkers zijn veel belangrijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Ik ben homemonteur UPC.

Even een paar tips.

Dit zijn de meest voorkomende problemen die ik in de afgelopen weken ben tegen gekomen. Ik heb al erg veel aangesloten bij klanten en eigenlijk weinig problemen tegen gekomen Moet ook eerlijk zeggen dat ik standaard bij alle horizon klanten alle bekabeling aanpas aan UPC eisen want slechte bekabeling is de grootste oorzaak van het slechte werken van de horizon.
Als de dure kabels en kabelkeurmerk niets zeggen is het wellicht handig als je erbij verteld welke kabels en splitsers etc etc we dan wel moeten kopen. En vooral ook WAAR je die dan kan kopen ?

Wel super dat je hier je kennis deelt _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 36% gewijzigd door oldsmelly op 14-10-2012 08:12 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oldsmelly schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 08:09:
[...]

Als de dure kabels en kabelkeurmerk niets zeggen is het wellicht handig als je erbij verteld welke kabels en splitsers etc etc we dan wel moeten kopen. En vooral ook WAAR je die dan kan kopen ?

Wel super dat je hier je kennis deelt _/-\o_ _/-\o_
(upc levert zelf ook kabel van kabelkeurmerk) voor een lengte van 1m goed genoeg maar vaak heb je daar net tekort aan.

Over het algemeen kun je zeggen dat Tratec , Hirschmann goede merken zijn. Als wandcontactdoos sowieso Tratec GUT14 D gebruiken.

Waar kan je het kopen ? Goede vraag UPC winkel sowieso en anders via internet. Vaak heeft de lokale electra boer ook alleen maar dure rotzooi die vaak niet geschrikt is. Versterkers Tratec 752 of voor wandcontactdozen de tratec bda01

AUB NIET DE GELE KÖNIG VERSTERKER GEBRUIKEN DIE VERSTERKEN HET RETOUR SIGNAAL EN KUNNEN ZELFS DE WIJKKAST OPBLAZEN !

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2012 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Na de eerste goede ervaring van gisteren nu ook hier de eerste problemen helaas.

1. Teletekst gebruik is een regelrechte ramp, hangt gewoon de complete kast op.
2. HD zenders doen het vaak niet, echter heb ik nu ook de reguliere zender niet.
Vorige box had je NatGeo HD en Natgeo normaal echter heb ik die reguliere zender
opeens niet meer. (geldt volgens mij voor alle HD Zenders)

Even wat controles gedaan.....

Het wegvallen van de HD ligt dus aan kastje wat je in je wandcontact doos stopt om het datasignaal te scheiden van de tv en radio...

Als ik de horizon rechtstreeks op wandcontact doos stop heb ik ook op deze zenders perfect beeld...
Ik dacht dat ik alles perfect had met de bekabeling, geeft toch maar weer aan dat we soms UPC ten onrechte
beschuldigen ...

Welke zou ik dan moeten kopen ?

Het is nu een MCP-03 woonkamer splitter die volgens mij standaard bij het pakket zat.

[ Voor 8% gewijzigd door oldsmelly op 14-10-2012 10:27 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oldsmelly schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 10:03:
Na de eerste goede ervaring van gisteren nu ook hier de eerste problemen helaas.

1. Teletekst gebruik is een regelrechte ramp, hangt gewoon de complete kast op.
2. HD zenders doen het vaak niet, echter heb ik nu ook de reguliere zender niet.
Vorige box had je NatGeo HD en Natgeo normaal echter heb ik die reguliere zender
opeens niet meer. (geldt volgens mij voor alle HD Zenders)

Even wat controles gedaan.....

Het wegvallen van de HD ligt dus aan kastje wat je in je wandcontact doos stopt om het datasignaal te scheiden van de tv en radio...

Als ik de horizon rechtstreeks op wandcontact doos stop heb ik ook op deze zenders perfect beeld...
Ik dacht dat ik alles perfect had met de bekabeling, geeft toch maar weer aan dat we soms UPC ten onrechte
beschuldigen ...

Welke zou ik dan moeten kopen ?

Het is nu een MCP-03 woonkamer splitter die volgens mij standaard bij het pakket zat.
Je hebt zeker nog een oude cable modem optimizer ? Je kan naar een upc winkel en daar een nieuwe mcp03 halen.

Als je geen cable modem optimizer hebt zou het ook een signaal kwestie kunnen zijn. Die splitter heeft ook verlies en wellicht dat je zonder die splitter net genoeg signaal hebt

Voor Nood zou je ook 1 kabel kunnen splitsen met een normale 2 weg splitter 1 naar je modem en 1 naar je horizon.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2012 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Is volgens mij idd nog een oude is van het eerste Pakket dus zeker 4-5 jaar oud.

[ Voor 6% gewijzigd door oldsmelly op 14-10-2012 10:40 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kazuka schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 06:06:
De DLNA implementatie is niet helemaal jofel op de Horizon. Bij bijna alle h264 mkv's die ik afspeel wordt de aspect ratio verneukt door het beeld uit te rekken. Ook heb ik bij sommige films geen geluid, niet al de codecs worden ondersteund lijkt het.

[...]
Box kan idd niet goed omgaan met de aspect-ratio. Ook ingebakken subs is een nogo.

Wat het geluid betreft dat klopt. Neem aan dat licenties kopen een dure optie is.

Maar misschien dat men bij UPC daar ook nog aan gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 08:35:
[...]

([...]
Over het algemeen kun je zeggen dat Tratec , Hirschmann goede merken zijn. Als wandcontactdoos sowieso Tratec GUT14 D gebruiken.

Waar kan je het kopen ? Goede vraag UPC winkel sowieso en anders via internet. Vaak heeft de lokale electra boer ook alleen maar dure rotzooi die vaak niet geschrikt is. Versterkers Tratec 752 of voor wandcontactdozen de tratec bda01

[..]
Collega van jou is een tijd geleden hier geweest, en heeft het signaal eerst gemeten vanaf de WDC[welke ook meteen AOP is] Die gaf aan 59dB. Daarna rechtstreeks gemeten vanaf de groene kabel welke het huis in komt. Daar kwam 62dB uit. Vervolgens de WCD vervangen waarna er uit de WCD 66dB tevoren kwam. Dat zou volgens hem genoeg zijn. Had hier nog een Tratec 752-/N liggen. Deze ook aangesloten en toen kwam er nog een gain uit naar 72dB.

De vraag is dus eigenlijk: waarom noem jij de Tratec 752-/N rotzooi, en welke zou jij dan adviseren als versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hebben jullie enig idee wat onderstaande melding betekend? Mijn hele log overzicht staat er vol mee:

code:
1
2
3
4
Oct 14 10:41:36: [Info] A STA has disassociated with the AP ("[5G]_Station_is_leaving") from module WiFi
Oct 14 10:43:13: [Info] A STA has disassociated with the AP ("[2.4G]_Station_is_leaving") from module WiFi
Oct 14 10:44:09: [Info] A STA has disassociated with the AP ("[2.4G]_Station_is_leaving") from module WiFi
Oct 14 11:42:12: [Info] A STA has disassociated with the AP ("[2.4G]_Station_is_leaving") from module WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 13:24
Werkt beneden alles eindelijk goed, alhoewel als ik sommige verhalen lees valt het hier nog wel mee, zijn de extra zenders van de cl module boven weg, dit schijnt al even zo te zijn, maar mijn vrouw dacht dat dit aan de tv lag _/-\o_ , ik kijk zelden tv. upc gebeld en ja hoor terug naar standaard pakket gezet , ik vroeg maar de rest zou toch blijven zoals het was?, ja dat zou wel moeten, nu wachten op het extra pakket, dat ineens geen royaal meer heet.
Ben over het algemeen wel tevreden over de horizon, had met de oude box meer problemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:08
Versteegrob schreef op zondag 30 september 2012 @ 22:14:
Veel mensen last van een netwerkfout bij het tv kijken op de iPad?
Ik heb dit probleem ook op twee verschillende iPad 3 met iOS 6 maar niet op twee verschillende iPhone 4S met iOS 6. Lijkt mij dan toch een probleem van de iPad. Ik heb wel contact gehad met met UPC maar die gaf aan dat men daar geen iPad 3 had om te testen. :?

Je krijgt dus ongeveer elke minuut midden in je scherm de tekst "Netwerk fout" terwijl de uitzending zonder happeren door blijft lopen.

Behoorlijk irritant dus als iemand een suggestie heeft?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:53
kraades schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 12:40:
[...]

Ik heb dit probleem ook op twee verschillende iPad 3 met iOS 6 maar niet op twee verschillende iPhone 4S met iOS 6. Lijkt mij dan toch een probleem van de iPad. Ik heb wel contact gehad met met UPC maar die gaf aan dat men daar geen iPad 3 had om te testen. :?

Je krijgt dus ongeveer elke minuut midden in je scherm de tekst "Netwerk fout" terwijl de uitzending zonder happeren door blijft lopen.

Ik krijgt die melding ook.. Helaas niks aan te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:59

Pierre

Van nature lui!

Ik heb hier geen Horizon box, maar wel een iPad2 en ik kan zonder problemen tv kijken via de app

[ Voor 3% gewijzigd door Pierre op 14-10-2012 13:03 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Alles werkt goed nu...

De kamersplitter vervangen door een nieuwe uit de UPC winkel.
Helaas geen goed beeld....(zie post hierboven)

En jawel mijn 30 euro kabel vervangen door de kabel die bij de box zat en hoppa
gewoon glashelder beeld op alle HD zenders ...

Me == HappyCamper :) :)

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 11:33:
[...]

Collega van jou is een tijd geleden hier geweest, en heeft het signaal eerst gemeten vanaf de WDC[welke ook meteen AOP is] Die gaf aan 59dB. Daarna rechtstreeks gemeten vanaf de groene kabel welke het huis in komt. Daar kwam 62dB uit. Vervolgens de WCD vervangen waarna er uit de WCD 66dB tevoren kwam. Dat zou volgens hem genoeg zijn. Had hier nog een Tratec 752-/N liggen. Deze ook aangesloten en toen kwam er nog een gain uit naar 72dB.

De vraag is dus eigenlijk: waarom noem jij de Tratec 752-/N rotzooi, en welke zou jij dan adviseren als versterker?
Sorry mijn post staat een beetje krom die tratec zijn juist wel goed. 66db is dik voldoende en behoeft absoluut geen versterking. Box mag min 57 - 58 hebben. Ik hou als marge altijd 60 aan. Ik zou het signaal zeker niet gaan versterken.

Signaal vanaf wcd splitsen. 1 kabel rechtstreeks naar je horizon en eventueel andere kabel naar de versterker en naar de eventuele andere tv`s

@oldsmelly

Zoals ik al zei kan dus ook signaal kwestie zijn. die dure kabels hebben vaak meer verlies dan de goedkope uit de doos.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2012 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Precies weer wat geleerd :)

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Voor een goeie kabel moet je kijken naar een C9 kabel, de meeste mensen nemen een C12 kabel (dikte van de kabel, c9 heeft 9db verlies op 100 meter, c12 heeft 12db verlies per 100 m etc).
Als UPC monteur kwam ik ook bij mensen die c15 of c18 hadden, dit was direct afkeur (verlies is vaak hoger dan de kabel hoort, denk bijvoorbeeld aan een kabel die een hoek om geduwd wordt met geweld, dit veroorzaakt een breuk).
Mochten mensen advies willen qua kabels en/of aansluit apparatuur/kabel/connectoren e.d., als ex upc monteur heb ik hier zelf nog vrijwel alles liggen en advies kan ik ook geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Web-Brielle schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 16:04:
Voor een goeie kabel moet je kijken naar een C9 kabel, de meeste mensen nemen een C12 kabel (dikte van de kabel, c9 heeft 9db verlies op 100 meter, c12 heeft 12db verlies per 100 m etc).
Als UPC monteur kwam ik ook bij mensen die c15 of c18 hadden, dit was direct afkeur (verlies is vaak hoger dan de kabel hoort, denk bijvoorbeeld aan een kabel die een hoek om geduwd wordt met geweld, dit veroorzaakt een breuk).
Mochten mensen advies willen qua kabels en/of aansluit apparatuur/kabel/connectoren e.d., als ex upc monteur heb ik hier zelf nog vrijwel alles liggen en advies kan ik ook geven ;)
Top ! Uiteraard ben ik ook beschikbaar voor advies misschien dat we samen de tweakers onder ons op weg kunnen helpen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik ben van 2,4 naar 5 gzh gegaan (n-netwerk) en dit is voor mij de oplossing. Er zit blijkbaar te veel apparaten op 2,4gzh freq. dat mijn internetverbinding niet stabiel genoeg was voor Citrix en TV kijken via de iPad.

En ja.. ik heb Horizon op verzoek van de vrouw niet terug gestuurd. Die 6 tuners zijn toch verdraaid handig. :D

[ Voor 20% gewijzigd door Falcon op 14-10-2012 18:14 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 13:24
Ik heb nog een vraag over bekabeling/versterkers icm horizon.
Situatie is nu UPC versterker naar horizon
andere uitgang naar boven waar deze na ca 8 meter splitst met metalen splitter met F connectoren, hierna weer verder naar 2 analoge tv's op zolder via een zelfde splitter. en de andere kabel gaat uit de eerste splitter gaat naar een volgende splitter die naar 2 tv's gaan eentje analoog en eentje digitaal met een cl module en hier kan ik geen hd meer ontvangen sinds ik die box heb, is er nog een mogelijkheid dit op te lossen zonder een splitter weg te halen, door bv boven er voor de eerste splitter een extra versterker er voor te zetten? voor de horizonbox had ik wel hd, wel met veel blokjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

piotr123 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 19:28:
Ik heb nog een vraag over bekabeling/versterkers icm horizon.
Situatie is nu UPC versterker naar horizon
andere uitgang naar boven waar deze na ca 8 meter splitst met metalen splitter met F connectoren, hierna weer verder naar 2 analoge tv's op zolder via een zelfde splitter. en de andere kabel gaat uit de eerste splitter gaat naar een volgende splitter die naar 2 tv's gaan eentje analoog en eentje digitaal met een cl module en hier kan ik geen hd meer ontvangen sinds ik die box heb, is er nog een mogelijkheid dit op te lossen zonder een splitter weg te halen, door bv boven er voor de eerste splitter een extra versterker er voor te zetten? voor de horizonbox had ik wel hd, wel met veel blokjes.
Ik denk dat je enige optie is splitters weghalen en of versterker bij plaatsen. Ik neem aan dat alle kabels en wandcontactdozen wel goed zijn ? 2 splitters achter elkaar levert je een verlies op van +-7db +de kabel dus hef je de versterker ook weer op. UPC versterker doet max 8db erbij (afhankelijk van het type en de poort waar je hem op zet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 21:52:
[...]

Klopt, het kan zoals ik eerder meldde ook zonder reset, de clue is dat het rode offline lampje uit moet zijn binnen 1 minuut nadat je de powerknop hebt omgezet, omdat na precies 1 minuut het installatie script abort.

Maar de reset via volume- /powerknop kan eventueel de kans vergroten dat het goed gaat, waarschijnlijk omdat het modem meer tijd heeft om online te komen. Het bleek bij mij alleen wel lastig om het aanzetten + toets indrukken zo te timen dat ie daadwerkelijk ging resetten, maar dat is weer een ander probleem. :)
Het resetten is best makkelijk, tis me meerdere keren in 1x gelukt.
Gewoon de schakelaar achterop omzetten en dan rustig de standby knop indrukken en ff paar seconden inhouden
Als je goed kijkt zie je heel even (nog geen seconde) een wit lampje op de kast schijnen(wat anders blauw is) zodra die weggaat moet je hem indrukken.

Jouw is het al gelukt maar als tip voor andere die tegen hetzelfde probleem aanlopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 19:48
Hier een kleine week de Horizon in huis.
Eerste ervaringen zijn voorzichtig positief. Je merkt dat alles nog niet werkt zoals het hoort (langzaam, soms vastlopers). Echter heb ik wel het vertrouwen dat dit gefixt gaat worden middels updates.

Wat ik opmerkelijk vind is dat de Horizon box extreem last heeft van andere apparaten.
Wanneer ik de Apple TV aan heb dan doen SBS 6 en RTL 7 het niet en 'laggen' andere kanalen.
Tevens, tijdens het downloaden van een update bleef de Horizon steken op 50%. Toen ik de Radio uitzette (die ook aan de kabel zit) spurtte hij naar de 100%.

Al met al doet-ie verder goed z'n ding; hoop dat dit zo blijft gezien de vele gebruikers met foutmeldingen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyVi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 16:28
@ DeagleOnly

Ik vroeg me af wat voor meet apparatuur jullie gebruiken?

Op me werk hebben we van Rhodes & Schwarz ETL TV analyzers en FSH4 Spectrum analyzers dat wil ik een keer op me kabel hier aansluiten om te kijken of er wat mee kan meten. Ik kijk op dit moment tv via ADSL maar ik wil binnenkort misschien overstappen op UPC.

Welke standaarden en kanalen gebruikt UPC eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 14:25
pff Gewoon weer een aantal x per avond een vette vastloper waarbij de horizon aan/uit moet.
wordt er wel een beetje moe van, hopelijk komen de updates een beetje vlot door.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54

*Als je geen beeld op veronica krijgt kan het zijn dat je wellicht een oude splitter gebruikt. Let erop dat je splitters gebruikt die een frequentie bereik hebben van 5 - 1000mhz. Er zijn nog een hoop splitters in omloop die maar tot 900mhz gaan en dan kun je veronica niet ontvangen
Hoezo tot 1000? 900 is meer dan voldoende aangezien upc geen frequenties gebruikt boven de 889Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyVi schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 21:37:
@ DeagleOnly

Ik vroeg me af wat voor meet apparatuur jullie gebruiken?

Op me werk hebben we van Rhodes & Schwarz ETL TV analyzers en FSH4 Spectrum analyzers dat wil ik een keer op me kabel hier aansluiten om te kijken of er wat mee kan meten. Ik kijk op dit moment tv via ADSL maar ik wil binnenkort misschien overstappen op UPC.

Welke standaarden en kanalen gebruikt UPC eigenlijk?
Wij gebruiken de DSQ2400 de apparatuur die jij noemt ken ik helaas niet. Wij meten op 3 frequenties 176 ,544 en 800

@Devil-Strike

Probeer het en je zult zien dat je geen veronica hebt. Schijnbaar zijn met de horizon ook wat frequenties gewijzigd want mensen die nooit problemen hadden op de hd dvr krijgen nu bijvoorbeeld geen rtl zenders als ze een niet geschikte wcd hebben. Terwijl het met de oude boxen prima werkte

Edit : Mijn afspraken voor vandaag tussen 8:00 en 18:00 12 horizon aansluiten. Moet lukken _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2012 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
devil-strike schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 21:46:
[...]

Hoezo tot 1000? 900 is meer dan voldoende aangezien upc geen frequenties gebruikt boven de 889Mhz.
UPC wilt zijn aanbod in de toekomst gaan vergroten.
Een nieuwe splitter is daarvoor nodig aangezien er op de oude staat dat ze tot 900Mhz gaan, maar dit niet altijd waar is.
De hoogste zender van UPC is 858.7500Mhz dus zou inderdaad mogelijk moeten zijn.
Hou er rekening mee dan het binnenste van de kabel de lage Mhz is en de buitenste rand de hoge Mhz is.
Hierdoor vallen Veronica, Comedy Central en MTV vaak uit, die hebben een hoge Mhz en de meeste mensen die zelf een kabel hebben geknepen. Hierdoor is de buitenrand beschadigd en werkt deze niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-09 18:43

Ch3cker

Testlab Teamlead
Wellicht dat ik een tijdelijke oplossing heb gevonden voor mijn probleem, maar dan ga ik er vanuit dat er twee abonnementen op hetzelfde adres afgesloten kunnen worden.

Dan zou ik namelijk, for the time being, het Horizon pakket af kunnen sluiten, en daarbij nog een extra abonnement voor alleen Digitale TV. In feite is dat dan dus gewoon een extra dure UPC mediabox van 18 euro per maand, maar so be it.

Kan iemand deze theorie voor mij bevestigen/ontkrachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommmyy
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-09 00:24
Ch3cker schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 11:37:
Wellicht dat ik een tijdelijke oplossing heb gevonden voor mijn probleem, maar dan ga ik er vanuit dat er twee abonnementen op hetzelfde adres afgesloten kunnen worden.

Dan zou ik namelijk, for the time being, het Horizon pakket af kunnen sluiten, en daarbij nog een extra abonnement voor alleen Digitale TV. In feite is dat dan dus gewoon een extra dure UPC mediabox van 18 euro per maand, maar so be it.

Kan iemand deze theorie voor mij bevestigen/ontkrachten?
Als student wilde ik digitale tv, heb toen bij de HD uitgelegd dat mijn Huisbaas dit goed vond maar er geen rekening er van wilde hebben.
De handige HD mederwerker( zo af en toe kom je ze tegen ) heeft gwn een extra klant aangemaakt op het zelfde adres, zorg hier wel dat je afspreekt dat de standaard radio/tv analoog niet mee wordt gerekend! dat betaalde mijn huur baas al.

Zo had ik toen der tijd voor €4.50- een digitale mediabox. Het is mij toen dus wel gelukt, Ook al moet je wel de goede HD medewerker hebben, die weet goed hij/zij het normale systeem moet omzeilen. De standaard KOE HD-mederwerkster kan je hier niet mee helpen

Wellicht de naam van vrouw/vriendin aan houden dan??

[ Voor 10% gewijzigd door Thommmyy op 15-10-2012 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 06:54:
[...]

Wij gebruiken de DSQ2400 de apparatuur die jij noemt ken ik helaas niet. Wij meten op 3 frequenties 176 ,544 en 800

@Devil-Strike

Probeer het en je zult zien dat je geen veronica hebt. Schijnbaar zijn met de horizon ook wat frequenties gewijzigd want mensen die nooit problemen hadden op de hd dvr krijgen nu bijvoorbeeld geen rtl zenders als ze een niet geschikte wcd hebben. Terwijl het met de oude boxen prima werkte

Edit : Mijn afspraken voor vandaag tussen 8:00 en 18:00 12 horizon aansluiten. Moet lukken _/-\o_
Gebruik zo'n splitter en heb gewoon alle zenders, hoger dan 890Mhz zullen zenders niet komen, aangezien alle TV's met dvb-c tuner maar tot 890MHz scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

kraades schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 12:40:
[...]

Jailbreak eraf halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-09 18:43

Ch3cker

Testlab Teamlead
Thommmyy schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 12:11:
[...]

Als student wilde ik digitale tv, heb toen bij de HD uitgelegd dat mijn Huisbaas dit goed vond maar er geen rekening er van wilde hebben.
De handige HD mederwerker( zo af en toe kom je ze tegen ) heeft gwn een extra klant aangemaakt op het zelfde adres, zorg hier wel dat je afspreekt dat de standaard radio/tv analoog niet mee wordt gerekend! dat betaalde mijn huur baas al.

Zo had ik toen der tijd voor €4.50- een digitale mediabox. Het is mij toen dus wel gelukt, Ook al moet je wel de goede HD medewerker hebben, die weet goed hij/zij het normale systeem moet omzeilen. De standaard KOE HD-mederwerkster kan je hier niet mee helpen

Wellicht de naam van vrouw/vriendin aan houden dan??
Dit is precies wat ik bedoel, fijn om te weten dat het dus wel kán. Dan kan ik daar in ieder geval mee schermen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:08
Gebruik ik niet.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
Heeft het zin om een Cisco E4200 router aan te sluiten op de horizon? situatie is nu dat het internet rechtstreeks op de horizon is aangesloten en deze verdeelt het naar o.a. mijn laptop. Ik vind het downloaden namelijk een stuk minder geworden (ik haal nu krap aan 3 a 3,5 mb/s terwijl dit 5 was met een 60mbit abonnement en de oude modem die ik helaas niet meer heb), dus eigenlijk kort samengevat...zou het internet wat beter worden met een router ertussen? of wordt het een kwestie van ALWEER upc bellen met het zoveelste dingetje (ook ik zit met de kleuren van een philips tv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Hmm, mijn Horizon geeft nog steeds 1030 code. Echter doet nu mijn oude zwarte dvr niet hd box het niet meer, geeft aan dat hij bezig is me installeren, en daar blijft hij op hangen.

Iemand een idee? Of moet ik maar weer een uur in de wacht gaan staan vanavond....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-11-2021
Ik snap iets niet helemaal over het extern bereiken van mijn NAS;

In mijn situatie heb ik de Horizon box als modem en router draaiende; daaraan gekoppeld heb ik een Synology NAS. Werkt allemaal prima.

Het externe ip adres van mijn NAS is 71.128.xxx.xxx.

Als ik thuis via wifi verbonden met mijn Horizon box, kan ik de NAS niet via het externe ip adres bereiken.. alleen via het interne 192.168.191.5 adres.

Alleen als ik buitenshuis ben, bijvoorbeeld op mijn werk of bij mijn ouders, kan ik de NAS wel op het externe 71.128.xxx.xxx benaderen ..

Waar kan dat aan liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dat ligt aan dat de horizon box geen NAT loopback doet.

Daar verander je weinig aan helaas.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:58

DjVe

Hatsaflats!

Web-Brielle schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 10:24:
[...]
Hierdoor vallen Veronica, Comedy Central en MTV vaak uit, die hebben een hoge Mhz en de meeste mensen die zelf een kabel hebben geknepen. Hierdoor is de buitenrand beschadigd en werkt deze niet goed.
Hoe bedoel je dat? Je kan de kern toch maar echt met 1 schroefje vast zetten ;) Of bedoel je dat randaarde op een hogere frequentie gewoon belangrijker is? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 09:14
mensen met een 1030 foutmelding:

probeer dit eens http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=45164.0
dit werkte bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
Web-Brielle schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 16:04:
Wel ik heb hier de Horizon box staan, signaal is net iets in het goed gebied, Kwaliteit is Uitstekend. de WCD is al 22 jaar oud. is het zinvol op de WCD te vervangen voor een nieuwe ??.. om zo het signaal meer in het goed gedeelte te krijgen van mijn Horizon box

Heb verder geen problemen met de Horizonbox met het beeld.. alleen de standby werkt dan wel dan weer niet ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devil-strike schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 12:41:
[...]

Gebruik zo'n splitter en heb gewoon alle zenders, hoger dan 890Mhz zullen zenders niet komen, aangezien alle TV's met dvb-c tuner maar tot 890MHz scannen.
Vandaag nog 4 splitters weggehaald vanwege die redenen dus ergens klopt er dan iets niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:58

DjVe

Hatsaflats!

ronaldme schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 19:30:
[...]

Wel ik heb hier de Horizon box staan, signaal is net iets in het goed gebied, Kwaliteit is Uitstekend. de WCD is al 22 jaar oud. is het zinvol op de WCD te vervangen voor een nieuwe ??.. om zo het signaal meer in het goed gedeelte te krijgen van mijn Horizon box

Heb verder geen problemen met de Horizonbox met het beeld.. alleen de standby werkt dan wel dan weer niet ..
Alleen als je fatsoenlijk spul gebruikt. De dozen die je kan kopen bij elke Gamma en Karwei willen nog wel eens een dip hebben op bepaalde frequenties. Als ik een WCD zou vervangen, zou ik er in ieder geval één nemen van Hirschmann :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
Ik heb de mediabox nu een paar weken maar de volgende klachten

-Groen / verkleurend beeld (horizon i.c.m. Philips tv)

-Langzamer internet

Ik heb internet via de horizonbox zelf, kan het helpen door een router voor de horizon te zetten om het internet wat sneller te maken? Voorheen voor de horizon box had ik 5 mb/s nu tegenwoordig net 3,5 mb/s.

Weet iemand of er binnenkort een update komt voor het groene beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Damian schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 13:38:
Hmm, mijn Horizon geeft nog steeds 1030 code. Echter doet nu mijn oude zwarte dvr niet hd box het niet meer, geeft aan dat hij bezig is me installeren, en daar blijft hij op hangen.

Iemand een idee? Of moet ik maar weer een uur in de wacht gaan staan vanavond....
Na anderhalf uur in de wacht gezeten te hebben, samen met de helpdesk meneer het probleem opgelost.

Oude box deed het niet meer omdat de nieuwe geactiveerd was. Maar die deed het dus niet. Na een restart met het hele - knop gedoe, wat ik dus al zelf geprobeerd had, en ook drie keer moest doen voordat het lukte terwijl ik de HD aan de lijn had, kwam hij met de taalinstellingen. Na nog een half uur even geduld AUB aangestaard te hebben deed hij het eindelijk :D

Gewoon met een 10 meter hatsjie batsjie kabel, dus niks geen dure kabels. Alles werkt nu mooi ;)

Pagina: 1 ... 12 ... 54 Laatste