Ik ben homemonteur UPC.
Even een paar tips.
*Mensen met 1030 foutmeldingen en woonkamer situatie kijk naar je splitter (die op de wandcontactdoos zit) als daar cable modem optimizer op staat dient deze vervangen te worden.
*Als je geen beeld op veronica krijgt kan het zijn dat je wellicht een oude splitter gebruikt. Let erop dat je splitters gebruikt die een frequentie bereik hebben van 5 - 1000mhz. Er zijn nog een hoop splitters in omloop die maar tot 900mhz gaan en dan kun je veronica niet ontvangen
*Bij veel mensen ontbreekt ook rtl4 en rtl5 dit word veroorzaakt door een foutief AOP in de meterkast of een wandcontactdoos die niet geschikt is. Bij de oude boxen was het minder van belang.
*Het is verstandig om de horizon buiten een versterker om aan te sluiten. Als de bekabeling en het signaal het toe laat. Het is van belang dat de horizon een zo schoon mogelijk signaal binnen krijgt.
*Voor mensen die niet kunnen inloggen in het modem van de horizon probeer in te loggen via http://gwlogin
als dit niet werkt moet de horizon eerst gekoppeld worden aan je thuisnetwerk.
*Mensen die groen beeld krijgen op sommige Philips en ook enkele oudere Samsung tv`s hebben er last van inderdaad tijdelijk aansluiten via scart hier word aan gewerkt.
*Bij mensen waar het modem niet online komt. Eerst fabriekinstellingen zorgen dat het modem op software 0.58 staan en dan frequentie invoeren 306750 of 338750
*Sowieso gebruik aub geen plastic stekkers en splitters koop goed spul van metaal doe jezelf een plezier en geef iets meer uit ook voor de kabels. Kabels met gouden stekkers en ferriet kernen zijn per definitie al afgekeurd 90% van die kabels hebben veel te veel verlies. Kom vaak bij klanten die kabels kopen van 80euro als ik me meter erop zet schrikken ze zich lam. Als ik simpel kabel maak van spul uit de auto dan is het vaak 10x beter. Dat geld kun je beter in je zak stoppen. Ook het kabel keur merk zegt ook niet altijd alles
Dit zijn de meest voorkomende problemen die ik in de afgelopen weken ben tegen gekomen. Ik heb al erg veel aangesloten bij klanten en eigenlijk weinig problemen tegen gekomen Moet ook eerlijk zeggen dat ik standaard bij alle horizon klanten alle bekabeling aanpas aan UPC eisen want slechte bekabeling is de grootste oorzaak van het slechte werken van de horizon.
[
Voor 16% gewijzigd door
Verwijderd op 13-10-2012 18:26
]