Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:59
martin484 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 21:00:
Ik heb de mediabox nu een paar weken maar de volgende klachten

-Groen / verkleurend beeld (horizon i.c.m. Philips tv)

-Langzamer internet

Ik heb internet via de horizonbox zelf, kan het helpen door een router voor de horizon te zetten om het internet wat sneller te maken? Voorheen voor de horizon box had ik 5 mb/s nu tegenwoordig net 3,5 mb/s.

Weet iemand of er binnenkort een update komt voor het groene beeld?
Ik heb op een ander forum gelezen dat er door een HD mederwerker is gezegd dat er ws. donderdag een update hiervoor komt..
Hoe betrouwbaar deze informatie is weet ik ook niet, is wel van een "bekend upc forum" maarja de medewerkers weten oko neit altijd precies hoe alles zit is mijn ervaring

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martin484 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 21:00:
Ik heb de mediabox nu een paar weken maar de volgende klachten

-Groen / verkleurend beeld (horizon i.c.m. Philips tv)

-Langzamer internet

Ik heb internet via de horizonbox zelf, kan het helpen door een router voor de horizon te zetten om het internet wat sneller te maken? Voorheen voor de horizon box had ik 5 mb/s nu tegenwoordig net 3,5 mb/s.

Weet iemand of er binnenkort een update komt voor het groene beeld?
Beide problemen zijn bekend. Groene beeld kun je tijdelijk oplossen met een scart kabel. Wanneer update komt is mij onbekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Damian schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 21:12:
[...]

Na anderhalf uur in de wacht gezeten te hebben, samen met de helpdesk meneer het probleem opgelost.

Oude box deed het niet meer omdat de nieuwe geactiveerd was. Maar die deed het dus niet. Na een restart met het hele - knop gedoe, wat ik dus al zelf geprobeerd had, en ook drie keer moest doen voordat het lukte terwijl ik de HD aan de lijn had, kwam hij met de taalinstellingen. Na nog een half uur even geduld AUB aangestaard te hebben deed hij het eindelijk :D

Gewoon met een 10 meter hatsjie batsjie kabel, dus niks geen dure kabels. Alles werkt nu mooi ;)
Dan mag je blij zijn met het hoge signaal wat je krijgt uit je WCD ;)
Als je 70 uit je WCd krijgt en je hebt een kabel die brak is en bijvoorbeeld 10 verlies heeft, dan hou je nog 60 over, net genoeg voor UPC (min 57-58, max 77).

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarlonX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-05 13:32
MarlonX schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:32:
Ik heb mijn Horizon box al binnen sinds 19 september (3 1/2 week) maar nog steeds foutcode 1030 |:( . Al vele malen met UPC gebeld, dus al met al uren in de wacht gestaan, en ze zeggen nog steeds dat ik maar moet afwachten... Ook hebben ze geen idee wanneer het eventueel wel gaat werken. Meer mensen deze ervaring?
Afgelopen zaterdag maar weer eens de stoute schoenen aangetrokken, en UPC gebeld. Na 1,5 uur eindelijk iemand aan de lijn. Het schijnt dat in mijn geval iets mis is gegaan met het activeren van Horizon. Het schijnt dat UPC een soort script opstart die, volgens de UPC medewerker,wel 600 handelingen moet verrichten. Als daarin ergens iets fout gaat ben je de Sjaak, want dan wordt het probleem doorgeschoven naar de IT afdeling....
Die IT afdeling is nu dus al een maand lang 'keihard' bezig om het probleem op te lossen. En ik heb dus een mooie Horizon box staan, die helemaal niets doet!!! Hebben meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:40
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 06:38:
[...]

Beide problemen zijn bekend. Groene beeld kun je tijdelijk oplossen met een scart kabel. Wanneer update komt is mij onbekend
Bedankt, scart is geen oplossing voor mij omdat de tv aan de muur hangt en ik er met geen mogelijkheid een scart tussen ga krijgen. Hopelijk volgt er snel een update!

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groene Jacob
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 21:31
Zijn er mensen die de horizon werkend hebben mét een wifi range extender/repeater?
En dan bedoel ik het huidige wifi van de horizon aan en dat dus uitbreidend met een extendertje.

Heb al rondgezocht, maar vind alleen maar antwoorden waarbij de horizon als "repeater" wordt gebruikt...

In mijn situatie is het handig om een "blinde extensie" te maken, lijkt me. Er zijn veel bezette kanalen in de buurt en de muren binnen mn appartement zijn opgebouwd uit stalen frames (met gips en stucwerk eromheen). De Horizon dekt de 66m2 dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 14:38

Damian

Insane Obtrusion

Web-Brielle schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 08:40:
[...]

Dan mag je blij zijn met het hoge signaal wat je krijgt uit je WCD ;)
Als je 70 uit je WCd krijgt en je hebt een kabel die brak is en bijvoorbeeld 10 verlies heeft, dan hou je nog 60 over, net genoeg voor UPC (min 57-58, max 77).
Hhm mja misschien. Ik kan de stekker ook niet echt goed aanraken, prikt een beetje :P komt gewoon vonkjes vanaf.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Damian schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:36:
[...]

Hhm mja misschien. Ik kan de stekker ook niet echt goed aanraken, prikt een beetje :P komt gewoon vonkjes vanaf.
Haha, klopt ja :P
Een WCD kan je niet van de spanning afhalen.
Als je zelf de kabel vastpakt heb je kans dat je schokken krijg (ookal zou dit niet mogen).
Als je de kabel bij een apparaat erin wilt doen (die aan staat!) dan komen er schokjes uit.
Dit is ook bijvoorbeeld als je je HDMI in een mediacenter wilt doen terwijl de tv en mediacenter aanstaan, er loopt een stroompje doorheen.

Die schokjes kunnen irriteren, je verwacht ze niet dus je schrikt ervan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nipje schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 14:25:
Iemand die goede ervaringen heeft met het streamen van films enzo naar de horizon? En het afspelen op tv dus. Ik wil graag films die op mijn pc staan makkelijk op mijn tv kunnen kijken via die horizon.

Geeft dit problemen?

edit:
Kan ik bijvoobeeld gewoon dingen afspelen via mijn nas of moet ik helemaal met DLNA gaan werken enzo?
Heb het hier werkend via NAS
Is geen probleem, alleen het verversen van de bestanden op je nas geeft soms problemen.

Heeft wel even tijd gekost om mijn NAS draaidloos zichtbaar te maken op de UPC box (bekabeld werkte meteen) maar na inloggen in de horizon box en daar het wachtwoord van mijn netwerk in te voeren werkte alles probleemloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Maar goed, dan heb je je NAS zichtbaar, nu nog een manier vinden om het via de box af te spelen, want dat is echt een drama (indien je in een beetje kwaliteit download, DTS geluid en externe subs)...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:04
Even mijn situatie schetsen.
Ik heb alles via de Horizon lopen. Computer heb ik draadloos verbonden met mijn Netgear router die verbonden is met één van de vier internetpoorten van de Horizon. DHCP loopt via Horizon. Mijn ACryan heb ik bedraad met mijn computer, beiden hebben een vast IP zodat ze met elkaar kunnen communiceren. De ACryan is met een HDMI verbonden met mijn AV receiver.
Omdat de draadloze verbinding (ondanks de Netgear router) niet echt optimaal is zou ik het volgende willen doen. De Horizon bedraad met de computer en de ACRyan bedraad met de Horizon. Is het dan nog mogelijk om mijn bestanden van mijn computer af te spelen op de ACRyan? De ACRyan blijft verbonden met de AV receiver. De Horizon zou dus eigenlijk alleen dienst moeten doen als "doorgeefluik", deze hoeft dus niks te doen met de bestanden die ik wil afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Tuurlijk werkt dat

Sterker nog, je netgear wordt nu eigenlijk alleen maar als AP/Switch gebruikt

Je haalt meerdere functionaliteiten van de Horizon door elkaar.

1, het is een modem en wifi-router
2, het is een mediabox die ook mediaspeler functionaliteit heeft.

wat je wilt gaan gebruiken is gewoon optie 1, dit staat volledig los van optie 2.
Uiteraard zou je optie 2 ook kunnen gebruiken, maar ik gok dat de ACRyan beter is dan de horizon box in het afspelen van media, dus stel je niets in op de horizon box

[ Voor 68% gewijzigd door cypher21 op 16-10-2012 15:45 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BaJo-
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-09 12:51

-BaJo-

N51 50.546 E004 22.186

Groene Jacob schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:09:
Zijn er mensen die de horizon werkend hebben mét een wifi range extender/repeater?
En dan bedoel ik het huidige wifi van de horizon aan en dat dus uitbreidend met een extendertje.

Heb al rondgezocht, maar vind alleen maar antwoorden waarbij de horizon als "repeater" wordt gebruikt...

In mijn situatie is het handig om een "blinde extensie" te maken, lijkt me. Er zijn veel bezette kanalen in de buurt en de muren binnen mn appartement zijn opgebouwd uit stalen frames (met gips en stucwerk eromheen). De Horizon dekt de 66m2 dus niet...
Ik heb het met 2 extender geprobeerd maar het mocht helaas niet baten.

Nu een powerline setje gekocht en boven een oude router neer gezet en dat werkt als een trein. Dus dat lijkt mij de makkelijkste oplossing (zonder kabels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
cypher21 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:44:
Tuurlijk werkt dat

Sterker nog, je netgear wordt nu eigenlijk alleen maar als AP/Switch gebruikt

Je haalt meerdere functionaliteiten van de Horizon door elkaar.

1, het is een modem en wifi-router
2, het is een mediabox die ook mediaspeler functionaliteit heeft.

wat je wilt gaan gebruiken is gewoon optie 1, dit staat volledig los van optie 2.
Uiteraard zou je optie 2 ook kunnen gebruiken, maar ik gok dat de ACRyan beter is dan de horizon box in het afspelen van media, dus stel je niets in op de horizon box
Ik weet dat de Horizon een modem heeft en een wifi router. Deze gebruik ik ook. Alleen is het wifi gedeelte niet krachtig genoeg. Daarom gebruik ik de Netgear als wifi router.
Ik weet ook dat de Horizon een mediaspeler is maar deze kan niet tippen aan de AC Ryan. Daarom wil ik die laatste blijven gebruiken. Omdat ik de ACRyan bedraad gebruik wil ik dat i.c.m. de Horizon zo behouden.
Dus: computer-Horizon (bedraad)
Horizon-ACRyan (bedraad)
De bestanden zouden dan vanaf de computer via de Horizon de ACRyan moeten bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:38
Na alweer een frontpannel reset maar weer eens een uurtje aan de telefoon gehangen, omdat de box 4 x per dag vast loopt (waarschijnlijk vaker)
Uitleg HD leert me dat dit de meest gehoorde klacht is tezamen met nog een waslijst, en dat zij dit simpelweg niet kunnen oplossen en dat dit met een flinke update gedaan moet worden.
Dit kan enkele weken duren dacht hij omdat ze er zeker van moeten zijn dat deze update zal werken zodat ze niet weer in de ellende zitten zoals nu het geval is.
Krijg bijna meelijden met de HD medewerkers die in feite niets meer kunnen dan de klachtenstroom te woord te staan.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:44
Ik gebruik de horizon app op de ipad en de webtv op mijn iMac.
Helaas is de kwaliteit van webtv velen malen slechter dan de app op de iPad.

Bij webtv valt het signaal redelijk vaak weg terwijl dit bij de app niet gebeurd, hierbij moet ook telkens het wachtwoord opnieuw ingevoerd worden terwijl dit bij app niet nodig is.

Het werkt in ieder geval beter dan digitenne :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
sjakiooo schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 22:45:
[...]

Bij mij viel ook vrij regelmatig het internet weg. Ik heb handmatig twee DNS-servers ingevoerd en tot zover geen uitval meer.
Bij mij stond als DNS het ip-adres van de horizon-box zelf erin.
Ik zou zeggen even proberen of het werkt, baat het niet kun je het altijd terugzetten.
Even googlen op DNS adressen UPC en invoeren maar.
Waar deze adressen invoeren? Op de router of de horizon?

NVM al gevonden, sorry

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb momenteel een externe HD aan mijn router hangen, zodat ik mijn horizon nu als soort mediabox kan gebruikten.
Alle avi files enz. speelt hij vlekkeloos af.

Indien ik Video Ts files af wil spelen ( incl ondertiteling en menustructuur) hoe moet ik dat aanpakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:03

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Via Special Care toch voor elkaar gekregen om alles op de Horizon-box te activeren :) Weg Cisco modem, weg D-Link DIR-855 router en weg kabel versterker :)

Alles werkt prima behalve nummerweergave voor uitgaande gesprekken, maar dat zouden ze ook nog even gaan aanzetten :)

Snelheid via LAN-kabel ook ERG goed :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2245943131.png

Zo eens via WLAN testen :)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Hermanvh schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:42:
Via Special Care toch voor elkaar gekregen om alles op de Horizon-box te activeren :) Weg Cisco modem, weg D-Link DIR-855 router en weg kabel versterker :)

Alles werkt prima behalve nummerweergave voor uitgaande gesprekken, maar dat zouden ze ook nog even gaan aanzetten :)

[afbeelding]

Ben erg benieuwd naar je WLAN. Die is bij mij erg teleurstellend.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

sonsan schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:46:
[...]

Ben erg benieuwd naar je WLAN. Die is bij mij erg teleurstellend.....
Valt wat tegen op 2.4 GHz (network card lijkt geen 5.0GHz te ondersteunen :( ), zal zo eens kijken of ander kanaal wil helpen....
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2245964702.png

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Laatst online: 12-09 19:19
hebben jullie ook dat de tv gids geen informatie laat zien?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

donald_dick schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:54:
hebben jullie ook dat de tv gids geen informatie laat zien?
Zaterdag hele dag last van gehad, Kunt dan ook niet opnemen.

Komt vanzelf weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

OK naar kanaal 13 + 9 i.p.v. 11 + 7 geswitched en snelheid schiet omhoog :)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2245981881.png

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe voer je een hard reset uit????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Ik ben nu voor het eerst een HD Tv aan het kijken, voetbal wedstrijd nederland.

Valt mij iets vreemds op wat ik niet precies kan plaatsen. Op het haar maar ook op het publiek zijn bij stilstaande beelden een soort witte/zilveren gloed te zien, net als of het contrast veel te hoog staat. Als de camera stil staat is het publiek heel erg scherp en helder (als in bright). Beweegt de camera naar links of naar rechts word dit ineens minder, meer normaal. Net alsof de standaard beelden een beetje teveel unsharp mask hebben gehad zeg maar, die bij beweging weg is.

Iemand die weet wat ik bedoel of waar het door komt? heb al in de tv gekeken of het daar iets was, maar kan niets vinden. In de box zelf nog geen idee waar ik ik dit zou moeten zoeken.

Youtube filmpje om het te verduidelijken:

YouTube: Horizon HDTV gloed

Let vooral dus op het publiek, die wisselt dus heel erg van helderheid... tussen 40 en 45 sec vooral goed te zien...

[ Voor 14% gewijzigd door Damian op 16-10-2012 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groene Jacob
-BaJo- schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:03:
[...]

Ik heb het met 2 extender geprobeerd maar het mocht helaas niet baten.

Nu een powerline setje gekocht en boven een oude router neer gezet en dat werkt als een trein. Dus dat lijkt mij de makkelijkste oplossing (zonder kabels).
Oke, en als ik nu (bijvoorbeeld) een WN3000RP aansluit via een lan-poort en met deze het wifi-signaal repeat? Werkt dat, want anders schaf ik natuurlijk geen repeatertje aan;)

[ Voor 1% gewijzigd door Groene Jacob op 16-10-2012 20:43 . Reden: Typo;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Na 8-en schiet de snelheid vaak omhoog en zo nu ook via WiFi op 2.4GHz:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2246082685.png

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groene Jacob
Groene Jacob schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:41:
[...]

Oke, en als ik nu (bijvoorbeeld) een WN3000RP aansluit via een lan-poort en met deze het wifi-signaal repeat? Werkt dat, want anders schaf ik natuurlijk geen repeatertje aan;)
O, wacht, deze werkt niet via de lan-poort zeker... 8)7 Iemand een idee?/Andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Hermanvh schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:00:
OK naar kanaal 13 + 9 i.p.v. 11 + 7 geswitched en snelheid schiet omhoog :)
[afbeelding]
Ik kan maar één kanaal instellen. Hoe kan jij 13 + 9 instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hermanvh schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:42:

[afbeelding]

Hoi, wat hebben ze bij Special Care gedaan om je Horizon box aan de praat te krijgen? Zit al een week met een niet werkende horizonbox maar niets mag baten. Harde reset werkt niet, in downstream ingelogd en frequentie enzo is goed, gereset op fabrieksinstellingen..werkt ook niet. Voorheen perfect beeld met "normale" digitv, nu dus niets. Ik blijf maar het vermoeden hebben dat ze nog een puls of zoiets moeten sturen. Monteur is ingepland maar wellicht heb jij nog een idee. Gr, Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

sonsan schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:53:
[...]

Ik kan maar één kanaal instellen. Hoe kan jij 13 + 9 instellen?
13 ingesteld maar inSSIDer geeft 13 + 9 ;)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:54:
[...]

Hoi, wat hebben ze bij Special Care gedaan om je Horizon box aan de praat te krijgen? Zit al een week met een niet werkende horizonbox maar niets mag baten. Harde reset werkt niet, in downstream ingelogd en frequentie enzo is goed, gereset op fabrieksinstellingen..werkt ook niet. Voorheen perfect beeld met "normale" digitv, nu dus niets. Ik blijf maar het vermoeden hebben dat ze nog een puls of zoiets moeten sturen. Monteur is ingepland maar wellicht heb jij nog een idee. Gr, Jeroen
Bij mij stond internet + bellen nog op de Cisco, deze hebben ze vandaag omgezet naar de Horizon-box. Na ong. 10 minuten kiestoon op telefoon, even later ook internet!

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

Bospa01 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:51:
Bij webtv valt het signaal redelijk vaak weg terwijl dit bij de app niet gebeurd, hierbij moet ook telkens het wachtwoord opnieuw ingevoerd worden terwijl dit bij app niet nodig is.

Het werkt in ieder geval beter dan digitenne :)
Ik ervaar exact hetzelfde. Hoogst irritant om elke keer opnieuw mijn wachtwoord in te moeten vullen. het gebeurt ook regelmatig wanneer het signaal wegvalt. Dan moet ik opnieuw inloggen.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:51
Damian schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:15:
Ik ben nu voor het eerst een HD Tv aan het kijken, voetbal wedstrijd nederland.

Valt mij iets vreemds op wat ik niet precies kan plaatsen. Op het haar maar ook op het publiek zijn bij stilstaande beelden een soort witte/zilveren gloed te zien, net als of het contrast veel te hoog staat. Als de camera stil staat is het publiek heel erg scherp en helder (als in bright). Beweegt de camera naar links of naar rechts word dit ineens minder, meer normaal. Net alsof de standaard beelden een beetje teveel unsharp mask hebben gehad zeg maar, die bij beweging weg is.

Iemand die weet wat ik bedoel of waar het door komt? heb al in de tv gekeken of het daar iets was, maar kan niets vinden. In de box zelf nog geen idee waar ik ik dit zou moeten zoeken.

Youtube filmpje om het te verduidelijken:

YouTube: Horizon HDTV gloed

Let vooral dus op het publiek, die wisselt dus heel erg van helderheid... tussen 40 en 45 sec vooral goed te zien...
Is je televisie (professioneel) gekalibreerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:51

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Toevallig Dynamic Contrast (oid )aanstaan in je TV? Klinkt namelijk alsof je TV probeert dat onder de hand te houden wat vaak kan leiden tot dit soort tafarelen; dan weer licht, dan weer donker. Ik zet het dan ook altijd uit ;)

Weet niet welke TV je hebt, maar het lijkt mij iig een setting in je TV, niet de Horizon :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivinio
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 18:26
Gisterenmiddag de Horizon box ontvangen en aangesloten. Na vooral veel negatieve reacties hield ik toch wel een beetje mijn hart vast. Zeker omdat ik nu een (redelijk) goed werkend internet en digitale (HD) televisie had staan. Vanwege mijn nieuwsgierigheid naar de Horizon en de alles in 1 hardware (kan de modem en router in mijn meterkast opbergen) toch maar de Horizon besteld.

Tot mijn grote verbazing had ik alles binnen een uur werkend en uitstekend beeld en internet. Tijdens de test welke je via het Horizon menu kan uitvoeren kwam de signaalkwaliteit uit op uitmuntend en de zendersterkte is goed. Het enige wat mij nog opvalt is dat mijn WIFI signaal helemaal goed is maar zodra ik via een utp kabel de PS3 aansluit op de Horizon ik via de verbindingstest via de Playstation op 5 Mbit uitkom. Speedtest.net via wifi op m'n laptop is 58 Mbit. Daar ligt dus nog een uitdaging. En anders de PS3 ook maar via Wifi. De Horizon staat er tot slot naast.

Het is verder even afwachten of ik nog last krijg van vastlopers omdat ik het pas 24 uur heb staan, maar het ziet er veelbelovend uit.

Al met al tevreden over de Horizon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 10:39

LoneWolf

Just a Byte

Maandag op Discovery HD veel haperingen, beeld stokte regelmatig even, en soms ook blokjes in beeld.
Energie stand is zo willekeurig als de pest, dan weer wel dan weer niet, klokje wel, klokje niet, klokje wel maar gestopt...

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Iemand ook last dat de ondertiteling instelling niet wordt onthouden? Op History HD moet ik altijd opnieuw die setting instellen.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-09 11:57
Ik keek er naar uit om dit apparaat bij terugkomst van mijn vakantie te gaan bestellen, maar ben beetje huiverig om het te gaan doen na het lezen van de meeste reacties hier op het forum. Ik heb nu nog alles (telefonie, internet en televisie) bij verschillende providers zitten, maar wil dit nu bij één provider onder brengen (UPC dus). Ook de belofte dat het apparaat als een vervanger voor mijn Apple TV kon worden gebruikt gaf hoop dat dit een goede oplossing is, maar ook dit lijkt (zo te lezen) nog niet een succes te zijn. Aangezien ik nog niets van UPC heb in huis (enkel kabelaansluiting) vraag ik me ook af of het voor mij wel verstandig is om die stap te maken. Of zijn de problemen voor mensen die ook helemaal nieuw overstappen de problemen minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
gewoon alles door een monteur laten installeren.

Ik heb zelf de installatie gedaan, en 0 problemen, maar zou zeker bij een compleet nieuwe installatie dit door een monteur laten doen

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-09 11:57
cypher21 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 13:35:
gewoon alles door een monteur laten installeren.

Ik heb zelf de installatie gedaan, en 0 problemen, maar zou zeker bij een compleet nieuwe installatie dit door een monteur laten doen
Ja, die optie zit ik ook te overwegen, vooral omdat de binnenkomst van de kabel bij ons direct vanuit buiten in de woonkamer komt (appartement) en ik vrees dat de huidige aansluitingen en kabels niet ideaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Nou sinds zaterdag ook in bezit van het horizon gebeuren, en installatie verliep prima en alles werkte ook prima.

Enige foutje was dat ze de CI+ geblokkeerd hadden ipv de oude hd box.nou ja geen punt gaan ze lop vande week weer fiksen, maakt me niet zoveel uit als dat een week duurt, NL1 doet het wel gewoon uiteraard.

Maarrr dinsdag vielen er wat kanalen weg met een 2020 error (rtl4,5 en veronica) kabel gecontroleerd, vandaag nog even de kabel anders laten lopen en de connector er opnieuw opgezet en dat hielp, kanalen zijn weer terug voor zolang het duurt.

Wat ik nu nog wel tegenkwam is dat discovery en NGC het niet meer doen (melding dat die niet in mijn abbo zitten :? )ze hebben wel gewerkt.

Nou ja ik vind het wel best heb van de week iemand gesproken over die CI+ module en ze hebben het razend druk met die horizon box, dus ik heb ze een mailtje gestuurd en ze bellen me wel terug als ze ff tijd hebben, deden ze de eerste keer ook. Ik heb geen haast.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:20

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Zojuist gebeld met UPC
Had zowel een EPC3925 als een Horizon box ontvangen (helemaal nieuwe klant); had echter om alleen een Horizon gevraagd. Dus gevraagd om de Cisco af te melden en alles via de Horizon te laten gaan (bellen, internet, televisie).

Dat zou een paar dagen duren, maar opeens begint m'n EPC3925 te haperen (of de crappy DNS van UPC) én heb ik nu een optie om 'm in Bridge modus te plaatsen (tot gisteren was alleen Router Mode mogelijk).

Zelf in bridge plaatsen en een eigen router erachter knallen of even op UPC wachten tot de Horizon alles kan? :) Heb m'n Tweak Glasvezel nog een paar weekjes als back-up.

Overigens, de week die ik nu TV kijk met de Horizon (TV deel) bevalt me goed - geen storingen, niet trager dan een KPN Settop box op glasvezel

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Buzz_Lightyear schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 11:53:
Overigens, de week die ik nu TV kijk met de Horizon (TV deel) bevalt me goed - geen storingen, niet trager dan een KPN Settop box op glasvezel
Sommige mensen die wel problemen met Horizon hebben, denken nu aan de mogelijkheid dat de netwerkfuncties roet in het eten gooien bij het tv-deel. Het wachten is op een enquete of een ander soort onderzoek naar de precieze oorzaken van de vastlopers.

Ik zou graag een aparte modem/router hebben, zodat ik niet telkens de internet- en telefoonfuncties moet onderbreken om mijn vastgelopen tv-box te resetten. Dit gebeurt gemiddeld twee a drie keer per dag.
Weliswaar duurt de onderbreking slechts een paar seconden, maar het is niet handig als je bijvoorbeeld moet kiezen tussen een telefoongesprek of internetverbinding onderbreken, of doorgaan met bellen/internetten en al die tijd naar een zwart tv-scherm kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
UPC geeft aan bezig te zijn met een nieuw product.. (alweer).
Dit moet WIFI gekoppeld worden met de Horizon om zo draadloos TV door te sturen naar bijvoorbeeld je slaapkamer.
Deze extra box zou maar 2 euro extra per maand kosten en zou begin 2013 al uit moeten komen.
Dit is vanuit UPC technische dienst gezegt tegen mij, iemand die hetzelfde gehoort heeft?

Zou wel geniaal zijn (als het werkt natuurlijk)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Web-Brielle schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:16:
UPC geeft aan bezig te zijn met een nieuw product.. (alweer).
Dit moet WIFI gekoppeld worden met de Horizon om zo draadloos TV door te sturen naar bijvoorbeeld je slaapkamer.
Deze extra box zou maar 2 euro extra per maand kosten en zou begin 2013 al uit moeten komen.
Dit is vanuit UPC technische dienst gezegt tegen mij, iemand die hetzelfde gehoort heeft?

Zou wel geniaal zijn (als het werkt natuurlijk)!
Is dat niet gewoon de extra Horizon-box die al bij de introductie van Horizon is aangekondigd, maar nog niet beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
drfruit schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:32:
[...]

Is dat niet gewoon de extra Horizon-box die al bij de introductie van Horizon is aangekondigd, maar nog niet beschikbaar is?
Ik durf het niet te zeggen.
Zou een heel klein kastje moeten worden wat dus via wifi het signaal ontvangt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Web-Brielle schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 16:13:
[...]

Ik durf het niet te zeggen.
Zou een heel klein kastje moeten worden wat dus via wifi het signaal ontvangt..
Zullen ze toch eerst moeten zorgen dat het wifi signaal sterk genoeg is om op de slaapkamer te kunnen ontvangen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
sonsan schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 16:50:
[...]

Zullen ze toch eerst moeten zorgen dat het wifi signaal sterk genoeg is om op de slaapkamer te kunnen ontvangen.......
Klopt ja, dat is echt beroert nu :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
probeer eens een ander wifi kanaal, dit kan wel eens behoorlijk schelen in kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

Gister even gepraat met een UPC dealer (dus niet UPC winkel). Die melde dat er zoveel problemen zijn omdat UPC nog in 2012 alles op de markt wou hebben waardoor er keuzes gemaakt zijn waarin tijdelijk gesneden moest gaan worden om de deadline te halen, want de eigenlijke release van de software was eigenlijk voor medio 2013 gepland.

* Griffin wacht nog even de kinderziektes af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedhaste
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 19:15
Heb nu de Horizon box een paar weken in gebruik. De menu's waren even wennen en zoeken, maar raak er nu wel aangewend. Groot voordeel voor mij t.o.v. de oude Philips HD DVR is dat er nu geen verschil meer is in audio delay in Live tv en opnames. Gisteren mijn eerste kleine bug gehad, ik ging een opname bekijken en deze gaf geen geluid, na deze gesloten te hebben en opnieuw geopend was de audio i.i.g. wel weer hoorbaar. Tevens geeft het status display al sinds het begin de telefoon status rood wat zou betekenen dat deze niet werkt, maar deze werkt wel naar behoren. Ben tevens benieuwd waneer de eerste groote update gaat komen en of ze een aantal van de oude directe funtionaliteiten zoals info, dvr, switchen tussen de 2 laatst bekeken zenders enz. weer terug brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornjur
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 08:48
martin484 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:06:
[...]

Bedankt, scart is geen oplossing voor mij omdat de tv aan de muur hangt en ik er met geen mogelijkheid een scart tussen ga krijgen. Hopelijk volgt er snel een update!
weten jullie of dit probleem ook voorkomt als je de Horizon aan je AV receiver (HDMI) en je AV receiver aan je Philips TV (HDMI) hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Ding maakt wel en bak herrie trouwens. Zoemetje van, waarschijnlijk de fan, is echt wel goed hoorbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Damian schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:02:
Ding maakt wel en bak herrie trouwens. Zoemetje van, waarschijnlijk de fan, is echt wel goed hoorbaar...
Ik hoor niets, in tegenstelling tot de vorige Philips HD/DVR box, dus wellicht is er iets niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:55

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Bij mij is hij ook vrijwel altijd geruisloos, de fan heb ik nu een keer of 2 aan horen springen maar dat komt waarschijnlijk omdat hij op de home cinema set staat. Was ook niet tijdens tv kijken maar tijdens een film om mijn Dune.
Ben tot nu toe nog tevreden over de Horizon op de snelheid van het menu na en het wifi bereik. Ik ga denk ik wifi uitzetten en er een pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND aan hangen (via een lan kabel van de Horizon naar de meterkast en daar de TP link aan hangen). Wacht eigenlijk nog op een user die al die configuratie werkend heeft ;)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
speedhaste schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:48:
.... Ben tevens benieuwd waneer de eerste groote update gaat komen en of ze een aantal van de oude directe funtionaliteiten zoals info, dvr, switchen tussen de 2 laatst bekeken zenders enz. weer terug brengen.
Hier heeft men het over een grote update in november en daarna begin volgend jaar weer.

http://www.totaaltv.nl/index.php?action=nieuws&id=10518

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Damian schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:02:
drfruit schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:16:
[...]

Ik hoor niets, in tegenstelling tot de vorige Philips HD/DVR box, dus wellicht is er iets niet goed.
janvanduschoten schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:32:
Bij mij is hij ook vrijwel altijd geruisloos, de fan heb ik nu een keer of 2 aan horen springen maar dat komt waarschijnlijk omdat hij op de home cinema set staat. ....
Ik hoor de fan heel soms even iets luider worden. Verder hoor ik hem niet en is er alleen een zacht zoefen als je er met je oor vlak naast gaat. Ik zit zo'n 3 meter van de box vandaan. Ik kan me voorstellen dat als hij veel met de harde schijf bezig is hij vooral de fan harder zal laten draaien, bij (meerdere kanalen) opnemen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Laatst online: 16:53

westergas

rikkie_pc

Aangezien je met de nieuwe layout niet meer kan zoeken in het topic(?) stel ik maar even mijn vraag. Hoe zit het met de favorieten? Ik heb alles netjes ingesteld en op volgorde gezet maar als ik + of - zap pakt ie ook alle zenders mee die niet in mijn fav lijst staan. Vind dit erg vreemd, kan nergens vinden wat ik fout doe.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:45

Rubman

Retarded or just overjoyed!

janvanduschoten schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:32:
Bij mij is hij ook vrijwel altijd geruisloos, de fan heb ik nu een keer of 2 aan horen springen maar dat komt waarschijnlijk omdat hij op de home cinema set staat. Was ook niet tijdens tv kijken maar tijdens een film om mijn Dune.
Ben tot nu toe nog tevreden over de Horizon op de snelheid van het menu na en het wifi bereik. Ik ga denk ik wifi uitzetten en er een pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND aan hangen (via een lan kabel van de Horizon naar de meterkast en daar de TP link aan hangen). Wacht eigenlijk nog op een user die al die configuratie werkend heeft ;)
Ik heb een enigszins vergelijkbare situatie.
Modem-TP-Link-Horizon (horizon werkt als 2e accespoint)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Rubman schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:39:
[...]

Ik heb een enigszins vergelijkbare situatie.
Modem-TP-Link-Horizon (horizon werkt als 2e accespoint)
Jij hebt er dus eerst een UPC modem (zonder wifi of uitgeschakeld?) en dan 1 lan naar de Horizon en 1 naar de TP link?
Hoe heb je de Horizon ingesteld als accespoint, zelfde ssid naam gegeven of een compleet andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
westergas schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:26:
Aangezien je met de nieuwe layout niet meer kan zoeken in het topic(?) stel ik maar even mijn vraag. Hoe zit het met de favorieten? Ik heb alles netjes ingesteld en op volgorde gezet maar als ik + of - zap pakt ie ook alle zenders mee die niet in mijn fav lijst staan. Vind dit erg vreemd, kan nergens vinden wat ik fout doe.
Waarschijnlijk heb je na het samenstellen van het lijstje niet gemerkt dat je dat moet confirmen. Als je klaar bent met de volgorde samenstellen moet je in het menu naar links (IIRC) en op confirm clicken. Anders slaat 'ie het niet op. Redelijke user-interface-hall-of-shame actie.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Laatst online: 16:53

westergas

rikkie_pc

brama schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:29:
[...]

Waarschijnlijk heb je na het samenstellen van het lijstje niet gemerkt dat je dat moet confirmen. Als je klaar bent met de volgorde samenstellen moet je in het menu naar links (IIRC) en op confirm clicken. Anders slaat 'ie het niet op. Redelijke user-interface-hall-of-shame actie.
Thanx voor de tip maar dat heb ik gezien (nadat ik het eerst fout had gedaan natuurlijk ;) )
Nee de fav's zijn echt toegevoegd (sterretje voor de zender) en op volgorde, HORIZON doet er alleen niets mee.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
westergas schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:43:
[...]

Thanx voor de tip maar dat heb ik gezien (nadat ik het eerst fout had gedaan natuurlijk ;) )
Nee de fav's zijn echt toegevoegd (sterretje voor de zender) en op volgorde, HORIZON doet er alleen niets mee.
Heb je al geprobeerd om direct een favoriet te kiezen? Ik merk soms dat ik opeens in de volledige lijst zit, maar als ik dan naar 1 ga (bij mij de eerste favoriet en mijn startzender), zit ik weer in de favorieten.

Sowieso vind ik het erg onhandig dat je niet meer kunt kiezen tussen de twee opties, zoals vroeger met de blauwe knop (als ik me goed herinner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

janvanduschoten schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:51:
[...]

Jij hebt er dus eerst een UPC modem (zonder wifi of uitgeschakeld?) en dan 1 lan naar de Horizon en 1 naar de TP link?
Hoe heb je de Horizon ingesteld als accespoint, zelfde ssid naam gegeven of een compleet andere?
Modem zonder wifi met daarachter een TP-link wd1043 en daarachter de Horizon.
Achter de TP-Link heb ik ook nog een bekabelde NAS staan en een PC bekabeld.
Achter de Horizon zit vervolgens de Raspberry Pi en heb nog 2 poorten over voor andere apparaten.

Ik heb de gebruikershandleiding van FrancWest gebruikt (link eerder in dit topic door mij gepost) om de Horizon in het thuisnetwerk te krijgen met een vast ip-adres. Vervolgens de wifi exact gelijk ingesteld als de TP-Link. Dus zelfde naam, Wachtwoord, Kanaal, etc.

Hierdoor fungeert de Horizon bij mij als extra toegangspunt voor het Wifi netwerk, waardoor ik op de plaatsen waar ik eerst wat minder bereik had nu ook gewoon vol streepjes en snelheid haal.
Let wel ik heb een niet al te grote Amsterdamse benedenwoning (Studio, dus geen muren). Heb nu wel achter in de tuin ook WiFi bereik.

[ Voor 5% gewijzigd door Rubman op 19-10-2012 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:05
Weekje onderweg nu met de Horizon...

Situatie :

Horizon kast (Wifi disabled)
Modem --> Asus Dark Knight (Wifi) --> Netwerk

Positief :

- Zeer scherp beeld zonder enige vorm van artefacten of wegvallende zenders.
- Menu's werken snel genoeg, ook geen problemen met opnemen of het vinden van
opgenomen programma's. Het navigeren zou iets sneller mogen maar het is niet hinderlijk.
- Internet is supersnel en stabiel.

Negatief:

- Hangt toch wel regelmatig, zeker als je snel na het opstarten gaat zappen of telekast gaat kijken.

Al met al toch een positieve ervaring tot nu toe.

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb gisteren ook mijn horizon binnengekregen. Ondanks de bugs ben ik er toch wel blij mee, zeker omdat ik nu maandelijks minder betaal voor hetzelfde abbo alsvoorheen met een hd dvr mediabox en nog meer functionaliteit(en) krijg.

Het heeft me wel even wat tijd gekost om uit te vinden hoe ik dit ding in mijn netwerk kreeg. Na wat googlen kwam ik op een chello topic waarmee dit nu is gelukt. Ik gebruik nu mijn UPC Modem voor het internet en daarachter mijn eigen router/firewall. De Horizon heeft een apart WAN ip en daarnaast een fixed LAN ip.

Achteraf heeft het voor mij weinig tot geen voordelen want de tv-kijk functionaliteit op ipads, telefoons en computers gaat via het internet en niet via de horizon box. Verkeerde aanname van mijn kant dus.
Twonky gebeuren en apps gebruik ik niet. Ik heb al een XBMC omgeving welke dit veel beter kan en perfect werkt met mijn NAS.

Ik hoop dat er nog een opname functionaliteit naar het netwerk komt, of de mogelijkheid om de lokale disk te benaderen via het netwerk.

Kan iemand mij vertellen of er nog andere functionaliteiten zijn welke ik over het hoofd zie als het gaat om het koppelen van de Horizon aan het lokale netwerk?

Edit: overigens ook nog meerdere standby functies gevonden. Als je dit ding niet als modem gebruikt lijkt me dat je gewoon de optie laag verbruik kunt gebruiken ipv normaal? Iemand toevallig gemeten met een energiemeter wat het verschil is met de laatste update (TS klopt niet meer)

[ Voor 17% gewijzigd door Workaholic op 20-10-2012 13:54 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
Iemand een idee hoe ik port forwarding instel? Ik probeer poort 443 naar mijn server door te zetten maar hij geeft aan "Wrong port range". Bij welke poort ik ook ingeef.

//edit

Gevonden, handig dat je ook een enkelvoudige poort als port-range moet opgeven. 443-443 werkt dus wel, 443 alleen niet.

[ Voor 28% gewijzigd door Shinji op 20-10-2012 20:31 . Reden: oplossing gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Iemand een idee hoe je een opname die je hebt ingesteld als "altijd opnemen" (dus bv elke week CSI New York) weer kan verwijderen ?
Dus niet de opname zelf maar de "toekomstige" opdrachten zeg maar ?

Heb namelijk het idee dat als je dit hebt ingesteld de Box niet meer in de laagste standby modus wilt gaan.

Edit: DVR Planner gevonden >:) echter geeft deze "Geen informatie Beschikbaar" aan 8)7
terwijl deze wel staat ingesteld.

[ Voor 18% gewijzigd door oldsmelly op 21-10-2012 09:51 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Shit. Ik kreeg gisteren weer een nieuwe retourdoos in de post, klaarblijkelijk heeft UPC de oude box nog niet ontvangen. Gelukkig het verzendbewijs bewaard en de 3S code gechecked; en die geeft aan dat de afleverdatum onbekend is en het pakketje nooit verder is gekomen dan "aangekomen op postkantoor". Het ging hier om een agentschap in een supermarkt, waar ik me kan voorstellen dat iemand dat makkelijk weg heeft kunnen grissen :(. Weet iemand hoe UPC omgaat met nooit aangekomen boxen? Borg kwijt, of moet ik vervangingswaarde betalen?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Je hebt toch het bewijs dat je hem hebt afgeleverd...

Dus is het volgens mij jouw probleem niet meer.

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Het enigste probleem waar ik momenteel nog mee zit is dat de Horizon na een x aantal uren spontaan hangt.
Ik vermoed dat dit dus komt door de timeshift functie, aangezien de horizon dus altijd aan het opnemen is.
Het valt me namelijk op dat als ik de box handmatig op standby zet, dat ik deze niet hoef te resetten in de ochtend omdat hij ergens in de nacht was vastgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

oldsmelly schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 10:03:
Je hebt toch het bewijs dat je hem hebt afgeleverd...

Dus is het volgens mij jouw probleem niet meer.
Ik sta sterker dat UPC zelf de verzendinstructies heeft opgesteld (en dus ook niet aangetekend vereist oid), maar in principe ben ik de verzender, dus draag ik het risico volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
UPC voegt bridge-modus toe aan Cisco EPC3925

Dit is goed nieuws. Hopelijk krijg ik het nu ook voor elkaar om de Horizon-box in m'n thuisnetwerk te hangen (en alle aangesloten apparaten in Win7 te zien). Overigens had de Cisco deze functionaliteit altijd al, maar was het verstopt in de UI...

*edit* en ja hoor, fluitje van n cent :P Netgear router uit, Cisco uit en opnieuw opgestart, ingelogd, op 'bridge' gezet en gereboot. Netgear weer aan en voila, Horizonbox vindt gelijk mijn thuisnetwerk, en al m'n aangesloten apparaten zijn ook weer zichtbaar in mijn netwerk-overzicht in Windows 7.

[ Voor 26% gewijzigd door habermas op 21-10-2012 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedhaste
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 19:15
Mijn oom heeft sinds kort ook Horizon, hij gebruikte echter 2 mediaboxen voorheen. Hem was verteld dat dit ook bij Horizon moet kunnen werken, hij heeft nu diverse moneurs over de vloer gehad en het werkt nog niet helemaal zoals het zou moeten. Zijn er hier meer mensen die buiten de horizon box, ook nog een (oude) mediabox gebruiken voor een 2e tv? En wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Als ik het goed begreep zouden er ook nog nieuwe client boxen gaan komen als uitbreiding van horizon, waarmee da ook van dezelfde opnames bekeken kunnen worden enz. Iemand al meer info over deze horizon client boxen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:44
Verplaatst op verzoek:

Nou, net via www.horizon.tv geprobeerd de documentaire over Lance Armstrong te kijken. Geprobeerd dus.

Uiteindelijk heb ik net 40-50% van de docu echt kunnen zien, de rest van de tijd was ik aan het proberen de stream opnieuw te laden. :(
Wat een knuddesysteem is dat Horizon online zeg... :N

En nee, het lag niet aan mijn PC of netwerk, alles is bedraad aangesloten, en ook heb ik het netwerk nog gecontroleerd tijdens het kijken van de docu.

Ik kijk deze docu binnenkort dus online, of ik download hem wel, dan kan ik 'm tenminste compleet zien.

Ik heb geen gewone TV, dus is www.horizon.tv de enige mogelijkheid voor mij om TV te kunnen kijken. Een TV kopen is niet erg zinvol als je minder dan 'n uur per week werkelijk kijkt, vandaar dat ik er geen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SeatRider schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 10:50:
[...]

[..] dus draag ik het risico volgens mij...
Volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:13

DukeBox

loves wheat smoothies

speedhaste schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 15:26:
..Zijn er hier meer mensen die buiten de horizon box, ook nog een (oude) mediabox gebruiken voor een 2e tv? En wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Mijn zusje heeft zo'n setup. Een cisco hd box voor boven en beneden horizon. Internet en telefonie gaat nog over een cisco modem. Signaal zou beter mogen (af en toe blokjes) maar dat ligt vrijwel zeker aan de 'slechte' coax kabels.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
DukeBox schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 18:02:
[...]

Mijn zusje heeft zo'n setup. Een cisco hd box voor boven en beneden horizon. Internet en telefonie gaat nog over een cisco modem. Signaal zou beter mogen (af en toe blokjes) maar dat ligt vrijwel zeker aan de 'slechte' coax kabels.
Dat brengt me op het idee om niet de philips hd dvr mediabox terug te sturen.. maar de 2de hd media box (non recording) dan heb ik naast de horizon ook nog mijn oude dvr.. zouden ze dit goedkeuren zonder meerprijs? :D

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:51

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Workaholic schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 12:08:
Ik heb gisteren ook mijn horizon binnengekregen. Ondanks de bugs ben ik er toch wel blij mee, zeker omdat ik nu maandelijks minder betaal voor hetzelfde abbo alsvoorheen met een hd dvr mediabox en nog meer functionaliteit(en) krijg.

Het heeft me wel even wat tijd gekost om uit te vinden hoe ik dit ding in mijn netwerk kreeg. Na wat googlen kwam ik op een chello topic waarmee dit nu is gelukt. Ik gebruik nu mijn UPC Modem voor het internet en daarachter mijn eigen router/firewall. De Horizon heeft een apart WAN ip en daarnaast een fixed LAN ip.

Achteraf heeft het voor mij weinig tot geen voordelen want de tv-kijk functionaliteit op ipads, telefoons en computers gaat via het internet en niet via de horizon box. Verkeerde aanname van mijn kant dus.
Twonky gebeuren en apps gebruik ik niet. Ik heb al een XBMC omgeving welke dit veel beter kan en perfect werkt met mijn NAS.

Ik hoop dat er nog een opname functionaliteit naar het netwerk komt, of de mogelijkheid om de lokale disk te benaderen via het netwerk.

Kan iemand mij vertellen of er nog andere functionaliteiten zijn welke ik over het hoofd zie als het gaat om het koppelen van de Horizon aan het lokale netwerk?

Edit: overigens ook nog meerdere standby functies gevonden. Als je dit ding niet als modem gebruikt lijkt me dat je gewoon de optie laag verbruik kunt gebruiken ipv normaal? Iemand toevallig gemeten met een energiemeter wat het verschil is met de laatste update (TS klopt niet meer)
Succes met die stand laag; tot nu toe levert elke stand onder hoog aardig wat problemen op, als het tra starten van de box, vastlopen en vaag gedrag van de klok :P

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Notna schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 19:46:
[...]

Succes met die stand laag; tot nu toe levert elke stand onder hoog aardig wat problemen op, als het tra starten van de box, vastlopen en vaag gedrag van de klok :P
Ik heb een schakelaar op de horizon zitten. Iedere dag gaat hij volledig van stroom van bijv. 23:30
tot 16:00 uur. Geen problemen mee. Overdag neem ik toch niets op.
Is toch makkelijker dan te rommelen in de stroomstand ?

[ Voor 5% gewijzigd door driel24 op 21-10-2012 20:30 ]

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLovinB
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:23
Workaholic schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 18:09:
[...]

Dat brengt me op het idee om niet de philips hd dvr mediabox terug te sturen.. maar de 2de hd media box (non recording) dan heb ik naast de horizon ook nog mijn oude dvr.. zouden ze dit goedkeuren zonder meerprijs? :D
Helaas, ik heb ook met die gedachte gespeeld. Nagevraagd bij de helpdesk, maar daar moet je echt extra kosten voor betalen; in mijn geval €8 pm. Je primaire box wordt ook gedeactiveerd wanneer de Horizonbox is geactiveerd, dus het kan ook niet zomaar even.

Daarom heb ik mijn DVR teruggestuurd, zag het niet zitten extra te betalen voor die 2e box. Ik wacht wel op die Horizon clients.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Laatst online: 12-09 19:19
Richub schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 16:46:
Verplaatst op verzoek:

Nou, net via www.horizon.tv geprobeerd de documentaire over Lance Armstrong te kijken. Geprobeerd dus.

Uiteindelijk heb ik net 40-50% van de docu echt kunnen zien, de rest van de tijd was ik aan het proberen de stream opnieuw te laden. :(
Wat een knuddesysteem is dat Horizon online zeg... :N

En nee, het lag niet aan mijn PC of netwerk, alles is bedraad aangesloten, en ook heb ik het netwerk nog gecontroleerd tijdens het kijken van de docu.

Ik kijk deze docu binnenkort dus online, of ik download hem wel, dan kan ik 'm tenminste compleet zien.

Ik heb geen gewone TV, dus is www.horizon.tv de enige mogelijkheid voor mij om TV te kunnen kijken. Een TV kopen is niet erg zinvol als je minder dan 'n uur per week werkelijk kijkt, vandaar dat ik er geen heb.
Je zit te zeuren dat een gratis dienst niet werkt? Of heb je nou een mediabox waar geen tv op aangesloten zit?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:44
donald_dick schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 22:16:
[...]
Je zit te zeuren dat een gratis dienst niet werkt? Of heb je nou een mediabox waar geen tv op aangesloten zit?
Ehh... Ik heb een standaard TV abbo, dus zou ik online de streams moeten kunnen kijken. De oude gratis mediastreams zijn met de introductie van Horizon offline gehaald.

Dus ik zit niet te zeuren over een gratis dienst, maar klaag omdat een betaalde dienst niet werkt, klein verschil IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramsteen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-11-2021
Ik heb zojuist een harde reset uitgevoerd op mijn horizon box omdat hij maar vast bleef lopen. Na de rest alles keurig gevolgd en nu krijg ik de melding dat ik niet meer geabonneerd ben..
Iemand een idee hoe dit kan? Misschien nog een keer resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ramsteen schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:57:
Ik heb zojuist een harde reset uitgevoerd op mijn horizon box omdat hij maar vast bleef lopen. Na de rest alles keurig gevolgd en nu krijg ik de melding dat ik niet meer geabonneerd ben..
Iemand een idee hoe dit kan? Misschien nog een keer resetten?
Dat gebeurt wel vaker. Even HD bellen en dan zetten ze alle kanalen terug op de "chip". Klaar in 5 minuten!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:34

Pierre

Van nature lui!

DennusB schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:02:
[...]

Dat gebeurt wel vaker. Even HD bellen en dan zetten ze alle kanalen terug op de "chip". Klaar in 5 minuten!
Plus de 30 min dat je in de wacht staat bij de HD ;)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramsteen
Haha thanks! Ben toch nog een keer met een reset begonnen, zal ondertussen de HD vast bellen, voordat ik daar door ben inderdaad.. ;)

Update
Zojuist de HD gebeld (al na 20 min contact!). Zender pakket is weer geactiveerd.
Probleem van het vastlopen was bekend bij UPC, ze vertelde mij dat in november een update komt zodat dit verholpen moet zijn. Tot die tijd adviseerde de vriendelijke man om mijn energieinstellingen op hoog te zeten, ende automatische standby uit te schakelen. Mochten de problemen blijven, moest ik gelijk weer terug bellen.
We zullen zien..

[ Voor 62% gewijzigd door Ramsteen op 22-10-2012 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 21:49
oldsmelly schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 09:37:
Iemand een idee hoe je een opname die je hebt ingesteld als "altijd opnemen" (dus bv elke week CSI New York) weer kan verwijderen ?

Edit: DVR Planner gevonden >:) echter geeft deze "Geen informatie Beschikbaar" aan 8)7
terwijl deze wel staat ingesteld.
Bug in de software, heb het tot nu toe alleen kunnen verwijderen door reset van de box door de HD. (Incl het verwijderen van al je opgenomen programma's) Disk initialisatie.

Vandaar dat ik alle programma's per aflevering op neem.

I'm not bothered by those who think they are right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 12:35
Hier een paar weken de Horizin in gebruik en ik ben redelijk tevreden. Er zijn echt nog wel een paar grote bugs in de software (snelheid, menu's, afspelen content) maar die worden vast wel geplet.

Waar ik echter steeds tegenaan loop is dat de box mijn thuisnetwerk vergeet. Als ik nu films vanaf mijn PC wil streamen dmv Twonky moet ik iedere keer het thuis netwerk (bestaand) opnieuw instellen?
Iemand hetzelfde probleem kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dubbel-op, maar ook de 'homenetwork modus' even op bestaand laten doen, en niet vergeten nadat je dat hebt gedaan 'instellingen opslaan'. Verder energiebesparing voorlopig op 'hoog' laten staan.

Bovenstaande schijnt vooralsnog de problemen die je beschrijft te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

SeatRider schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 09:53:
Shit. Ik kreeg gisteren weer een nieuwe retourdoos in de post, klaarblijkelijk heeft UPC de oude box nog niet ontvangen. Gelukkig het verzendbewijs bewaard en de 3S code gechecked; en die geeft aan dat de afleverdatum onbekend is en het pakketje nooit verder is gekomen dan "aangekomen op postkantoor". Het ging hier om een agentschap in een supermarkt, waar ik me kan voorstellen dat iemand dat makkelijk weg heeft kunnen grissen :(. Weet iemand hoe UPC omgaat met nooit aangekomen boxen? Borg kwijt, of moet ik vervangingswaarde betalen?
Whew.
quote: PostNL
PostNL bezorgt een zending naar een antwoordnummer via een apart kanaal. Omdat zendingen aan antwoordnummers in één partij worden aangeboden, worden ze niet gescand bij aflevering. Hierdoor ziet u geen statusinformatie in MijnPakket.

U kunt er vanuit gaan dat het pakket met verzendcode 3Sxxxxxxxxxx bezorgd is bij de geadresseerde.
UPC ook nog gebeld en die gaf aan dat hun systemen ook aangeven dat de box al binnen is. Ik kan de laatste brief+retourdoos dus als niet verzonden beschouwen.
*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Ik heb er nu ineens ook nummerweergave bij gekregen :D

Zit dat standaard in het Horizon 60 pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Heb ik er ook bij zitten, ik ging er eigenlijk van uit dat dat door het Horizon pakket kwam :) Heb ook Horizon 60 pakket met onbeperkt bellen. Onbeperkt bellen kon ik al jaren alleen liep de factuur dan uit de klauwen, nu niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

janvanduschoten schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:38:
Heb ik er ook bij zitten, ik ging er eigenlijk van uit dat dat door het Horizon pakket kwam :) Heb ook Horizon 60 pakket met onbeperkt bellen. Onbeperkt bellen kon ik al jaren alleen liep de factuur dan uit de klauwen, nu niet meer :P
Maar ik heb en had bellen standaard, en daar zat geen nummerweergave bij, kosttte 5 euro per maand extra toen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramsteen
Ik heb hier mijn horizon box doormiddel van de rood/witte tulpstekkers verbonden aan mijn dvd speler, zodat ik het geluid via de bijbehorende boxen gaat. Dit werkt prima, echter wanneer ik de TV uitzet, omdat ik bijvoorbeeld de radio aan heb, dan gaat naar een paar seconde het geluid helemaal weg... Wanneer ik de tv weer aanzet, is het geluid er weer.. Iemand enig idee hoe dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 14:10
Waarschijnlijk omdat hij detecteert dat het HDMI signaal niet meer actief is oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Damian schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:00:
[...]

Maar ik heb en had bellen standaard, en daar zat geen nummerweergave bij, kosttte 5 euro per maand extra toen...
Idem, ik moest ook extra bijbetalen als ik nummerweergave zou willen en mij interesseerde het toen niet zoveel. Ik verwacht dat het bij het Horizon pakket hoort aangezien het bij mij nu wel werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Ramsteen schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:55:
Ik heb hier mijn horizon box doormiddel van de rood/witte tulpstekkers verbonden aan mijn dvd speler, zodat ik het geluid via de bijbehorende boxen gaat. Dit werkt prima, echter wanneer ik de TV uitzet, omdat ik bijvoorbeeld de radio aan heb, dan gaat naar een paar seconde het geluid helemaal weg... Wanneer ik de tv weer aanzet, is het geluid er weer.. Iemand enig idee hoe dit mogelijk is?
Dit is bekend en voor velen erg frustrerend omdat ze de box ook als radio gebruiken.
Heb volgens mij op Chelloo al gelezen dat het met de update in november verholpen moet worden, maar pin me hier niet op vast

Pagina: 1 ... 13 ... 54 Laatste