Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel S
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:50
Heb zo'n 10 jaar geen abbo meer gehad op de kabel. Ben een tevreden gebruiker van iptv geweest.
Ben begin dit jaar verhuisd naar een oudere woning. Omdat iptv hier niet mogelijk was (snelheid adsl was te laag), heb ik
eerst maar een adsl-abbo bij xs4all genomen voor het internet en een digitenne voor de tv (die had ik nog lopen naast de iptv
van de vorige woning).
Nu was de keuze tussen kabel, satelliet of glasvezel. Glasvezel begint nu pas hier te komen en het duurt nog wel even
voor mijn wijk aan de beurt is.
Satelliet schijnt heel mooi te zijn, maar dan moet ik kabels buiten langs de gevels voor (huiskamer) en achter (slaapkamer)
laten lopen. Niet zo estetisch.
Kabel dus maar. Op 4 oktober naar de UPC-winkel geweest en direkt de Horizon-box meegenomen.
De verkoper zei dat het tussen de 3 en 5 dagen zou duren voor ik aangesloten was. Hij verwachtte eerder 5 dagen, vanwege de
vele aanmeldingen.
Op 11 oktober nog geen brief en/of email van UPC en geen beeld! Email verzonden en werd netjes opgebeld door UPC.
Mijn aanvraag zou 15 oktober administratief verwerkt worden en de aansluiting zou 17 oktober geactiveerd worden.
Echter, tot op heden nog steeds niets!
Geen brief, geen email, geen beeld! Netjes UPC!
Ga eerst eens onderzoeken of ik het contract kan annuleren en anders het jaar uitzitten en dan weer overstappen.
Nu weet ik weer waarom ik jaren geen abbo op de kabel heb gehad en ook voorlopig niet meer zal nemen!

Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:12

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Marcel S schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 23:56:
Heb zo'n 10 jaar geen abbo meer gehad op de kabel. Ben een tevreden gebruiker van iptv geweest.
Ben begin dit jaar verhuisd naar een oudere woning. Omdat iptv hier niet mogelijk was (snelheid adsl was te laag), heb ik
eerst maar een adsl-abbo bij xs4all genomen voor het internet en een digitenne voor de tv (die had ik nog lopen naast de iptv
van de vorige woning).
Nu was de keuze tussen kabel, satelliet of glasvezel. Glasvezel begint nu pas hier te komen en het duurt nog wel even
voor mijn wijk aan de beurt is.
Satelliet schijnt heel mooi te zijn, maar dan moet ik kabels buiten langs de gevels voor (huiskamer) en achter (slaapkamer)
laten lopen. Niet zo estetisch.
Kabel dus maar. Op 4 oktober naar de UPC-winkel geweest en direkt de Horizon-box meegenomen.
De verkoper zei dat het tussen de 3 en 5 dagen zou duren voor ik aangesloten was. Hij verwachtte eerder 5 dagen, vanwege de
vele aanmeldingen.
Op 11 oktober nog geen brief en/of email van UPC en geen beeld! Email verzonden en werd netjes opgebeld door UPC.
Mijn aanvraag zou 15 oktober administratief verwerkt worden en de aansluiting zou 17 oktober geactiveerd worden.
Echter, tot op heden nog steeds niets!
Geen brief, geen email, geen beeld! Netjes UPC!
Ga eerst eens onderzoeken of ik het contract kan annuleren en anders het jaar uitzitten en dan weer overstappen.
Nu weet ik weer waarom ik jaren geen abbo op de kabel heb gehad en ook voorlopig niet meer zal nemen!

Marcel
Probeer nog eens te hebben met de Helpdesk van UPC (desnoods via de bel me terug methode via de site om kosten te besparen) hierdoor kom je ook meteen bij de verkoop afdeling.
Grote kans dat er iets is mis gegaan met de aansluiting en het bij UPC een kwestie is van even een vinkje ergens plaatsen en je kan aan de slag.

Het gaat vaak mis bij UPC met betrekking tot Horizon omdat de aanvraag een factor 5 hoger is dan ze verwacht hadden in de eerste weken, hierdoor loopt het administratief allemaal wat minder en worden er veel fouten gemaakt. Ook omdat het systeem het niet echt aan kan om zoveel aanvragen in 1 keer te verwerken.

Als alles eenmaal werkt is Horizon echt een mooi product, heb er hier ook wat gestoei mee gehad voordat het enigszins liep. Nu het dan loopt, buiten af en toe een vastloper werkt het wel fijn en is de beeldkwaliteit echt super op de HD zenders.

[ Voor 5% gewijzigd door Rubman op 23-10-2012 07:38 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Rubman schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 07:37:
[...]
(desnoods via de bel me terug methode via de site om kosten te besparen)
Slightly offtopic, maar wat is de "bel me terug methode"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:30

BM

Moderator Spielerij
Pfff, gisteravond voor het eerst serieus ruzie gehad met Horizon, en so far.... I'm losing :(

Even mijn situatie: coax -> horizon -> utp -> router-> pc/laptop/tablet/etc

Ding heeft 3/4 weken prima gewerkt, maar gisteravond had ik ineens geen internetverbinding meer. In 1e instantie mijn router reset (die had wel vaker kuren afgelopen tijd), maar dat bleek niet te werken. Na nog wat verder kijken kwam ik er achter dat het interne netwerk van de horizon box er uit lag (het 192.168.192.x netwerk). Na het opnieuw instellen van mijn netwerk (via het gruwelijk wazige menu op de Horizon box trouwens) kwam het netwerk weer in de lucht, voor even.... zowel bedraad (rechtstreeks in de Horizon box geplugged) als Wifi bleef het netwerk niet langer dan 1 a 2 minuten in de lucht, daarna viel ie weer weg.

Ik zit een beetje zonder ideeen op dit moment wat ik nog kan doen om dit weer aan de gang te krijgen. Voorheen werkte dit helemaal prima, maar nu krijg ik het met geen mogelijkheid meer aan de gang. Heb al een keer of 5 via de menu's de fabrieksinstellingen teruggezet, de box al zeker 10 keer restart, maar keer op keer blijft het lan-deel wegvallen.....

Iemand hier nog suggesties, of moet ik toch met UPC aan de slag? Sowieso komt het me op dit moment even zeer slecht uit dat ik nu zonder internet zit thuis, maar goed, dat zul je altijd zien...

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Smultie schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 07:45:
[...]

Slightly offtopic, maar wat is de "bel me terug methode"?
Als je op de UPC site klikt op meer informatie bij het horizon pakket kan je er ook voor kiezen om dit telefonisch te doen (rechts onderin). Je vult je nummer in en je word teruggebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 00:40
Iemand een idee wanneer het groene beeld (combinatie philips-tv met horizon mediabox) verholpen gaat worden? (scart is voor mij geen oplossing omdat de tv te strak aan de muur hangt)

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij was verteld dat dat vorige week opgelost zou moeten zijn. Niets is echter minder waar. Ik heb het idee dat het pas met de grote firmware update opgelost wordt. Uiteraard ben ik daar ook niet zeker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel S
Rubman schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 08:41:
[...]

Als je op de UPC site klikt op meer informatie bij het horizon pakket kan je er ook voor kiezen om dit telefonisch te doen (rechts onderin). Je vult je nummer in en je word teruggebeld.
Heb dit dus 2 keer gedaan. De eerste keer werd ik netjes teruggebeld en werd me toegezegd wat ik hierboven geschreven heb.
2e keer was afgelopen zaterdag. Dus ben benieuwd wanneer ze terugbellen en wat ze nu weer beloven.
Vind het trouwens wel schandalig dat ik ook nog steeds geen bevestigingsbrief heb ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Ik mis een aparte knop om direct naar de guide te gaan zo erg. Kan er nog niet bij welke grapjas bedacht heeft om die van de afstandsbediening weg te laten en je vervolgens, om te checken wat er op alle kanalen is, eerst menu, rechts, ok, ok laat drukken. En dat menu is al niet al te snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb inmiddels twonky van UPC draaien. Werkt verders prima maar wat ontzettend omslachtig om door je media te browsen. Toch maar bij m'n xbmc + android remote app blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remondoo
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-05 12:59
Ik heb het horizon pakket op de tweede dag na release besteld.

Na een aantal weken wachten heb ik upc gebeld, en heb ik naar de status gevraagd.
Ik kreeg als antwoord dat de bestelling in behandeling was.
Ook zou ik op de hoogte gehouden worden als er veranderingen plaats vonden.

Ongeveer een week later heb ik nog een keer gebeld, en tot mijn verbazing was mijn bestelling geannuleerd! Pfff

Toen heb ik opnieuw het actie pakket besteld, ongeveer 1 dag voordat de actie periode afgelopen was.

Enkele dagen verder kreeg ik een Email met de mededeling dat de bestelling vertraging had opgelopen i.v.m. het op zijn van de horizon boxen..?

Als het goed is krijg ik hem eindelijk vandaag binnen volgens de track and trace van postNL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramsteen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-11-2021
Rubman schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 17:26:
[...]

Dit is bekend en voor velen erg frustrerend omdat ze de box ook als radio gebruiken.
Heb volgens mij op Chelloo al gelezen dat het met de update in november verholpen moet worden, maar pin me hier niet op vast
Laten we het hopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramsteen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-11-2021
martin484 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:55:
Iemand een idee wanneer het groene beeld (combinatie philips-tv met horizon mediabox) verholpen gaat worden? (scart is voor mij geen oplossing omdat de tv te strak aan de muur hangt)
Ik heb niet last van het groene beeld, maar wel dat het beeld + geluid even weg valt (paar sec). Ik heb dit doorgegeven aan de HD. Ze hebben mijn type nummer van de philips tv genoteerd en ik ontvang een sms bericht wanneer dit verholpen moet zijn. Ik heb dit gister zo geregeld, dus ben benieuwd hoe lang het gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-08 13:54
Eind vorige week Horizon bestelt en vandaag stuurde mijn vrouw een bericht dat de box was afgeleverd. Voor de grap zeg ik dat ze het dan alvast kan installeren. Tot mijn verbazing heeft ze het voor ook nog gedaan en voor elkaar gekregen, blijkbaar wordt het steeds makkelijker.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er wordt van alles gezegd en geschreven over de problemen met de Horizon Box. Vaak worden problemen geweten aan bijvoorbeeld een slechte verbinding van de box omdat anderen nergens last van hebben maar het is onbekend of dat echt de oorzaak is van veel problemen. Ook is niet echt duidelijk hoeveel mensen wel of geen last van een bepaald probleem hebben.

Om dit proberen duidelijker te maken is er nu de Grote Horizon Enquete. Invullen van de basislijst van vragen hoeft slechts een paar minuten duren maar je kan er ook voor kiezen de uitgebreide lijst van vragen te beantwoorden en dan ben je zo'n 10 minuten bezig.

http://dotsurvey.me/8e1idcf0-df98ofd

De volledige verzameling van ingevulde gegevens zal ik in ieder geval met iedereen delen op het chelloo.com forum. Heb je nog vragen of opmerkingen kun je ze het beste daar kwijt, al zal ik op dit forum ook af en toe proberen te kijken of er reacties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Delph schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:56:
Eind vorige week Horizon bestelt en vandaag stuurde mijn vrouw een bericht dat de box was afgeleverd. Voor de grap zeg ik dat ze het dan alvast kan installeren. Tot mijn verbazing heeft ze het voor ook nog gedaan en voor elkaar gekregen, blijkbaar wordt het steeds makkelijker.... ;)
TOP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedhaste
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 19:15
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:53:
Er wordt van alles gezegd en geschreven over de problemen met de Horizon Box. Vaak worden problemen geweten aan bijvoorbeeld een slechte verbinding van de box omdat anderen nergens last van hebben maar het is onbekend of dat echt de oorzaak is van veel problemen. Ook is niet echt duidelijk hoeveel mensen wel of geen last van een bepaald probleem hebben.

Om dit proberen duidelijker te maken is er nu de Grote Horizon Enquete. Invullen van de basislijst van vragen hoeft slechts een paar minuten duren maar je kan er ook voor kiezen de uitgebreide lijst van vragen te beantwoorden en dan ben je zo'n 10 minuten bezig.

De volledige verzameling van ingevulde gegevens zal ik in ieder geval met iedereen delen op het chelloo.com forum. Heb je nog vragen of opmerkingen kun je ze het beste daar kwijt, al zal ik op dit forum ook af en toe proberen te kijken of er reacties zijn.
Ik heb zojuist de volledige survey ingevuld, ik hoop dat er wat bruikbare gegevens/conclusies uit komen om de mensen die problemen hebben te kunnen helpen en tot een beter product te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste 50 reacties zijn binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Mooie enquête, alleen de vraagstelling en met name antwoordkeuzes zijn op sommige plaatsen wat vreemd. Ik kan niet aangeven of bepaalde problemen, zoals ontbrekende gidsgegevens of mislukte opnames, wel eens zijn opgetreden zonder een keuze te maken tussen 1x per week of vaker.

Veel problemen zijn me wel ooit opgevallen, maar ik vermijd ze en gebruik bijvoorbeeld nooit de TV-gids omdat het allemaal veel te traag en ingewikkeld gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@drfruit: Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Wat is het antwoord dat je graag zou willen geven?

Wel is het zo dat de beschikbare antwoorden niet altijd bij iedereen's situatie zullen aansluiten. Daar heb je zeker gelijk in. Probleem is dat je het wel wil beperken tot multiple choice met niet al te veel verschillende antwoorden, want anders heeft een statistische verwerking van de antwoorden niet zoveel zin.
Ik zie het al bij de paar vrije tekst velden die erin zitten zoals de signaalsterkte. Daar hebben mensen zoveel verschillende formaten antwoorden gegeven dat dat het niet geautomatiseerd te verwerken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:09

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 18:11:
@drfruit: Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Wat is het antwoord dat je graag zou willen geven?
Dat een probleem wel eens optreedt, zonder specifiek te worden over hoe vaak. Bij veel vragen heb ik "weet niet" ingevuld, terwijl de situatie zich wel ooit heeft voorgedaan, omdat ik de frequentie niet kan aangeven met 1x per week of vaker.

Edit:
Ik zou eerst vragen of een probleem is opgetreden ja/nee, en dan de mogelijkheid de frequentie aan te geven (of "weet niet").

[ Voor 13% gewijzigd door drfruit op 23-10-2012 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph
Correctie, het was maar een grapje van haar. Snapte al niet hoe ze het voor elkaar had gekregen om de SSID en key van het netwerk te veranderen..
Thuis stond de doos dus nog netjes in de folie op me te wachten, installatie was trouwens een fluitje van een cent en kan nu wat gamen achter de pc en voetbal kijken op de iPad :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Pff, gisteravond weer hele avond bezig geweest om de boel weer aan de praat te krijgen :( Uiteindelijk na de 36e reset tegen een code 1090 aangelopen, waar upc meer problemen mee had. Vanochtend wilde de box wel weer activeren, maar kreeg het lan het adres 192.168.1.2 toegewezen, wat volgens mij niet helemaal 100% is, maar dat moet ik vanavond thuis verder ff nakijken.

Ben voorlopig ondertussen wel klaar met die box, ik haat het als dingen stuk gaan zonder dat ik er zelf iets mee van doen heb....

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 10:39

LoneWolf

Just a Byte

pfff van het weekeinde factory reset gedaan ivm 4040 fout, opname zou al bestaan,
nu weer zelfde melding ! aarghh als er dus nog een opname op je box staat met de zelfde titel kan je gewoon niet nog een aflevering opnemen (serie CSI: Miami op de donderdag in mijn geval)

Ben benieuwd, volgende week monteur ook voor het probleem met de wifi die het niet doet in deze box..

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Nu word ik echt gek van dat ding :(

netwerk wil absoluut niet meer in de lucht komen. Opnieuw instellen werkt niet (box krijgt een leeg ssid dan, en geen ip).
Net maar weer een factory reset gedaan, en WEER code 1090, net als gisteravond, en weer werkt upc 'hard' aan een oplossing.

Tis me ondertussen wel volkomen duidelijk dat horizon te vroeg op de markt gezet is. Als het werkt is het leuk, maar anders....veel succes.... :(
waarom zijn er trouwens 2 menu opties om aan te geven of je een nieuw of een bedtaand netwerk wilt. De ene heeft een wizard, de andere niet. Lekker duidelijk 8)7

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 20:30
Die mening deel ik met je: horizon is duidelijk te vroeg op de markt gezet. Ikzelf maak 'alleen' nog maar gebruik van de horizon app (en af en toe horizon.tv), maar vanavond, net zoals eerder, is het gewoon niet vooruit te branden.

De app crasht overigens ook om de haverklap, krijg rare foutmeldingen tijdens het tv kijken etc.

Ik ben blij dat UPC dit aanbiedt (tv kijken op ipad is voor mij het belangrijkst), maar ik had toch echt liever gehad dat ze het nog een maand of 3-6 hadden uitgesteld om e.e.a. nog eens goed te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb de 1090 en de 1030 op het moment. Sinds vandaag is ook de modem in de Horizon box actief geworden. Eerst had ik nog internet en bellen via het draadloze modem, Horizon ingesteld als normale brug/acces point, maar wilde toch liever alles in de box. Vandaag uiteindelijk geregeld en wel tv maar geen internet. Ik dacht ik doe even een factory reset vanuit het Horizon menu, maar dat kun je dus maar beter niet doen. Daarvoor had ik zoals gezegd gewoon TV en internet, daarna niks meer. In eerste instantie kon ik helemaal niks meer, geen internet en kon ook niet meer bij de box komen.

Dit kwam blijkbaar omdat de fabrieksinstellingen terugzetten vanuit het menu zelf niet de netwerk instellingen had teruggezet. Dus Horizon box had nog steeds zijn vaste IP en geen DHCP dus deelde ook geen IP's uit. Oude router uit de kast gepakt, ertussen gezet en daardoor eindelijk in de box gekomen en aldaar via de web interface alsnog een reset uitgevoerd.

Nu heb ik wel weer internet en telefonie, maar de box zelf geeft nog steeds een 1030 melding bij het opstarten. Bij een harde reboot (aan + - toets of aan + power) krijg ik eerst de 1090 en daarna de 1030. Wilde de HD bellen maar daar is de wachttijd weer 45 minuten. Wacht wel even tot morgen, in ieder geval kan ik internetten en bellen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2012 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel S
Marcel S schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:39:
[...]

Heb dit dus 2 keer gedaan. De eerste keer werd ik netjes teruggebeld en werd me toegezegd wat ik hierboven geschreven heb.
2e keer was afgelopen zaterdag. Dus ben benieuwd wanneer ze terugbellen en wat ze nu weer beloven.
Vind het trouwens wel schandalig dat ik ook nog steeds geen bevestigingsbrief heb ontvangen.
Ben op het forum van chelloo.com benaderd door Esther-upc en zij heeft alles geregeld!

ALLES WERKT! Geweldig!
Esther, heel erg bedankt voor de snelle service.
Ik was na al die maanden al gewend aan het digitenne-beeld, maar wat is dit mooi zeg!
Ik hoop dat mijn enthousiasme niet van korte duur zal zijn, maar dat ik alsnog een tevreden abonnee van UPC en Horizon-tv
word en natuurlijk ook zal blijven.

Esther, nogmaals bedankt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Sonneman
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:42
Gisteren telefonisch contact gehad met de helpdesk van UPC over het soms (kort) op zwart gaan van het beeld. Na één uur en drie kwartier in de wacht gestaan geholpen door een vriendelijke dame. Op haar aanraden een software update geforceerd. Dat zou volgens haar het probleem op moeten lossen. Daarnaast raadde ze aan de energieinstellingen op minimaal 'normaal' te zetten, de functie automatisch stand-by niet te gebruiken en om niet (zoals ik wel doe) 's nachts de stroom er helemaal af te halen. Want, zo wist deze mevrouw te melden, 'het is een halve computer'. Ik ben blij dat mijn hele computer wel gewoon 's nachts zonder stroom kan...

Overigens heeft de softwareupdate mijn probleem niet opgelost...

www.vvijsselmeervogels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Vandaag de helpdesk maar eens gebeld. Half uur aan de lijn gezeten, half uur wat testjes gedaan (reset kost zo al 10 minuten), en de conclusie was dat er een monteur moest langskomen (goh, dat had ik 'm ook wel kunnen vertellen ;)).
"Ben u vanmiddag nog thuis meneer?" Pardon? Ik had gerekend op een week wachten, maar nee, 3 uur later stond de monteur voor de deur. Die heeft nog wat dingen gecontroleerd (en een half uur in de wacht gestaan bij UPC omdat ze zelf ook de helpdesk moeten bellen om het een en ander te checken _O- ), en uiteindelijk een nieuwe box gekregen. Nu werkt alles weer prima :)

Modem in mijn vorige box lijkt dus de geest gegeven te hebben.

Dus, conclusie. Horizon is imho te snel in de markt gezet, de helpdesk is op dit moment bedroevend slecht bereikbaar, maar uiteindelijk is het allemaal zeer netjes afgehandeld. BInnen 3 uur een monteur op de stoep had ik zelfs in mijn stoutste dromen niet durven te bedenken. d:)b

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:45

B2

wa' seggie?

Sinds vandaag ook weer overgestapt naar UPC. Eigenlijk kijken wij zelf nooit TV, behalve Journaal 24, dus had van mij Horizon niet gehoeven. Maar tegenwoordig kun je alleen met Horizon opnemen, en ik neem wel elke werkdag Sesamstraat op voor de jongere huisgenoten :)

Maar wat mijn vraag eigenlijk is, blijft de fan van die Horizon box nou de hele tijd aan? Zelfs in standby stand? Ik heb het Energieverbruik wel op laag gezet, maar dat lijkt niet uit te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Hmmz, volgens mij is de fan bij mij altijd uit, zelfs als ik tv aan het kijken ben.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Executor16 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 18:31:
Vandaag UPC gebeld om de Horizon retour te doen en mijn "oude" situatie terug te laten zetten.
Dit is nog steeds niet gebeurd... Hoe lang duurde het bij andere annuleerdeers? 2 weken is toch een ruime tijd om even een serial nummertje te veranderen in het systeem zodat ik mijn oude box weer kan aansluiten en kan genieten zonder elk half uur groen beeld |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Laatst online: 00:45

B2

wa' seggie?

BM schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:25:
Hmmz, volgens mij is de fan bij mij altijd uit, zelfs als ik tv aan het kijken ben.
Hm, na een half uurtje ging de fan hier ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph
Na een paar dagen nog niet helemaal gelukkig met de "upgrade" naar Horizon om de volgende redenen:

- Menu's zijn traag
- Oude functies die voorheen op de remote zaten zijn nu onhandig diep verstopt in de menu's
- Ik kan de gratis films van Film1 nog niet vinden, op de oude box gewoon de rode knop. Iemand deze gevonden?

Het schijnt dat UPC wel de eerste punten wilt aanpakken met een app als vervanging voor de afstandbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Delph schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:03:
[...]

Correctie, het was maar een grapje van haar. Snapte al niet hoe ze het voor elkaar had gekregen om de SSID en key van het netwerk te veranderen..
Thuis stond de doos dus nog netjes in de folie op me te wachten, installatie was trouwens een fluitje van een cent en kan nu wat gamen achter de pc en voetbal kijken op de iPad :D
Ben je serieus en is het echt zo gemakkelijk als dat het klinkt?
Zo ja,hoe gaat dat dan dat voetbal kijken op je iPad? Moet je een bepaald progje/app installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:53
Executor16 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:25:
[...]

Dit is nog steeds niet gebeurd... Hoe lang duurde het bij andere annuleerdeers? 2 weken is toch een ruime tijd om even een serial nummertje te veranderen in het systeem zodat ik mijn oude box weer kan aansluiten en kan genieten zonder elk half uur groen beeld |:(
Bij duurde het omzetten van het signaal van de horizon naar de oude cisco ruim 2 weken maar toen begon de ellende. De extra hd zenders verdwenen ook na bellen de zenders weer terug op de cisco maar niet op de extra media box. Dus weer bellen en lang in de wacht staan kreeg ik te horen dat het geregeld ging worden :) .Dit duurde weer 3 dagen en toen had ik opeens ipv de standdaard kanalen het royaal pakket, weer bellen ;) en gevolg was standaard pakket weer terug en jahoor weer de extra hd kanalen op de extra mediabox kwijt :( . Dus weer in de telefoon. :F
Toen kwam de factuur :o daarop stond dus de 49 activatie ( welke ik niet zou krijgen ivm met vip aanbieding) en alleen 2 weken horizon gevolg is dus dat ik volgende maand 2 maanden moeten betalen omdat de wissel nog niet is doorgevoerd in de administratie maar wel de opzegging van de horizon :? .
De activatie kosten worden dan volgende maand in mindering gebracht voor de rest konden ze niets aanpassen 8)7 .
Als mijn UPC abbo afloopt dan ga ik toch goed kijken naar een alternatief want UPC heeft de zaken zeker niet goed op orde.

Succs met jouw terugzetting van je abbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 04:48:
[...]

Ben je serieus en is het echt zo gemakkelijk als dat het klinkt?
Zo ja,hoe gaat dat dan dat voetbal kijken op je iPad? Moet je een bepaald progje/app installeren?
Is inderdaad alleen een kwestie van een Horizon-app installeren op je iPad en inloggen met je Horizon-username en -password.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:29

Pierre

Van nature lui!

Smultie schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 07:47:
[...]

Is inderdaad alleen een kwestie van een Horizon-app installeren op je iPad en inloggen met je Horizon-username en -password.
Ik heb geen Horizon maar log in op de app met mijn UPC gegevens en kan ook tv kijken op mijn iPad

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartV
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 20:43
Delph schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 23:29:
- Ik kan de gratis films van Film1 nog niet vinden, op de oude box gewoon de rode knop. Iemand deze gevonden?
On-Demand -> Zenders -> Film1

I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

edebee schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 07:46:
[...]

Bij duurde het omzetten van het signaal van de horizon naar de oude cisco ruim 2 weken maar toen begon de ellende. De extra hd zenders verdwenen ook na bellen de zenders weer terug op de cisco maar niet op de extra media box. Dus weer bellen en lang in de wacht staan kreeg ik te horen dat het geregeld ging worden :) .Dit duurde weer 3 dagen en toen had ik opeens ipv de standdaard kanalen het royaal pakket, weer bellen ;) en gevolg was standaard pakket weer terug en jahoor weer de extra hd kanalen op de extra mediabox kwijt :( . Dus weer in de telefoon. :F
Toen kwam de factuur :o daarop stond dus de 49 activatie ( welke ik niet zou krijgen ivm met vip aanbieding) en alleen 2 weken horizon gevolg is dus dat ik volgende maand 2 maanden moeten betalen omdat de wissel nog niet is doorgevoerd in de administratie maar wel de opzegging van de horizon :? .
De activatie kosten worden dan volgende maand in mindering gebracht voor de rest konden ze niets aanpassen 8)7 .
Als mijn UPC abbo afloopt dan ga ik toch goed kijken naar een alternatief want UPC heeft de zaken zeker niet goed op orde.

Succs met jouw terugzetting van je abbo
Hoewel ik er een hard hoofd in had, klopt mijn factuur wel :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Te betalen vorige factuur 64,00
Ontvangen betalingen -64,00
Saldo vorige factuur 0,00
Abonnementen 39,96
Bijzondere kortingen -49,00
Eenmalige posten 49,00
Nieuwe kosten 39,96
Totaalbedrag (inclusief BTW) € 39,96
BTW Specificatie €

Nieuwe kosten exclusief BTW 32,93
BTW 19% over -6,33 -1,21
BTW 21% over 39,26 8,24
Nieuwe kosten inclusief BTW 39,96

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:53
DjVe schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 08:48:
[...]

Hoewel ik er een hard hoofd in had, klopt mijn factuur wel :)

[/code]

:)
Gelukkig klopt hij voor jouw wel maar ben je alleen over gestapt naar de horizon of ben je net zoals ik eerst naar de horizon gegaan en later weer de horizon terug gestuurd om terug te gaan naar je oude abbo?
Deze stap is veel te ingewikkeld voor het toch al zo slechte administratieve systeem van UPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Het lijkt er sterk op dat de Horizon Box vastloopt zodra er een PCH (Popcorn Hour) in het netwerk actief is. Ik heb twee PCH's en had al sinds de komst van de HB last van vastlopers. Alleen door de aan/uitknop achterop te gebruiken, kon ik weer televisie kijken. (Netwerk en telefoon bleven overigens wel gewoon werken.)

Nu heb ik sinds gisteren de PCH's uitgezet, en de box is nog niet 1 keer vastgelopen.
Idioot natuurlijk dat de aanwezigheid van een mediaspeler in het netwerk de Horizon kan doen crashen, maar totdat UPC of de maker van de box dit oplost, is het uitzetten van de PCH mogelijk de oplossing als je het probleem ook hebt.
De PCH moet fysiek van de stroom af, met de AB uitzetten heeft geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-09 09:17
zoals drfruit aangeeft heb ik ook een probleem met het vastlopen van de de box.
echter heb ik geen PCH, maar nu ik hier een aan knooppunt zie ga ik bij mij ook even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudoo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 13:53
Ik heb ook een NAS aan de HB hangen. Heb geen problemen met vastlopers.
Wel ander probleempje...
Ik moet vaak een video 3-4 keer starten voordat hij het goed doet.
Eerste paar keer begint het beeld na een aantal sec te schokken en stopt niet meer.
Alsof hij niet genoeg bandbredte heeft voor de stream.
Na een aantal keer opnieuw inloggen en starten werkt het opeens wel.

Iemand een idee wat dit kan zijn ?
Het is een WD tv live en Netgear NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Laatst online: 23:38

westergas

rikkie_pc

Net mijn factuur gehad...en mijn "VIP korting" is gewoon gefactureerd :(

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 00:52

DukeBox

loves wheat smoothies

drfruit schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:52:
Het lijkt er sterk op dat de Horizon Box vastloopt zodra er een PCH (Popcorn Hour) in het netwerk actief is. Ik heb twee PCH's en had al sinds de komst van de HB last van vastlopers.
Heb een A200, en een C300+BR, geen enkel probleem nooit vastlopers op zowel de pch als de hb.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
DukeBox schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:50:
[...]

Heb een A200, en een C300+BR, geen enkel probleem nooit vastlopers op zowel de pch als de hb.
Misschien is het alleen met een bepaald type. Ik weet dat het probleem optreedt met mijn PCH A-210. De andere is een A100, daarmee moet ik het nog uitproberen, maar die staat op dit moment nooit tegelijk met de HB aan.

Op het Chelloo forum zijn al diverse meldingen van PCH-bezitters met vastlopende HB's. Het ligt niet aan een ingebouwde HDD, want die heb ik niet.

Is bij jou de PCH direct op de achterkant van de HB aangesloten? Dat was mijn A-210 wel, en dat zou ook nog een rol kunnen spelen.

[ Voor 10% gewijzigd door drfruit op 26-10-2012 16:35 . Reden: Vraag over aansluiting toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Heeft iemand de instelcode om de Horizon Afstandsbediening met een Yamaha receiver te gebruiken (alleen geluidsniveau is genoeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Ben ik de enige die het eigenlijk een beetje genaaid vind dat huidige klanten niet gebruik mogen maken van de kortingsactie? (ik zit inmiddels al 12 jaar bij A2000 - Chello - UPC).

Nu was dit lange tijd ook zo met de telecomproviders dat verlengende klanten geen korting kregen omdat ze moeten kunnen overstappen door geen monopoly te creëren bij de huidige provider.
Maar vind dit wel erg raar en ouderwets.

Bij de actievoorwaarden staat dan ook:
Ik ben al klant, kan ik dit pakket bestellen?
Ja, ook als u klant van UPC bent, kunt u van deze aanbieding gebruik maken. De korting op uw abonnementskosten voor de eerste 6 maanden krijgt u alleen als u minstens één dienst (Internet, Digitale TV of Bellen) bovenop uw huidige abonnement neemt. Meer informatie vindt u in de voorwaarden.
Ja.. leuk maar wij hebben al alle drie de diensten, wat dan? Want dat staat er verder niet...
Dus dat ook aan de telefoniste aangegeven en die zij dat we daardoor inderdaad niet in aanmerking komen. Vind het een beetje raar. je moet huidige klanten die een totaal pakket hebben toch juist ook een beetje stimuleren en belonen?

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 15:32

Sebazzz

3dp

Ook de Horizon binnengekregen en geïnstalleer als apparaat in bestaand netwerk. Helaas nog geen kabeltje kunnen trekken, dus voorlopig gebruiken we het apparaat op wifi.

Eerste bugs heb ik ook al gevonden, sommige al bekend in dit topic, sommige niet:
• Tekst invoeren is een hel, ik ben een kwartier bezig geweest om het wifi password 'PascalCasedWirelessInternetPassword' in te voeren.
• Het leek onmogelijk om een typo te corrigeren, later bleek die via linker vishaak '<' te kunnen.
• Tekstinvoer is ronduit traag
• Mijn vriendin kreeg het voor elkaar om de complete tekstinvoer te laten crashen waardoor je rechts dubbele letters en animatie zag, in het midden geen letter geselecteerd zag en je links niets zag

• Teletekstknop werkt vaak niet
• Apps menu werkt vaak niet

• Indien je geen internet hebt omdat de draadloze verbinding nog moet starten en je opent apps of On Demand dan loopt de complete box vast
• Soms heeft dat ding van voren niet door hoe het van achteren leeft: In het hoofdmenu op de menuknop drukken (zelfs zonder af en toe) heeft tot gevolg dat je het hoofdmenu niet meer kan sluiten. Het sluit wel volgens het display op de voorkant van de box, maar op het scherm is het open maar de 'focus' is er wel af en geen enkele knop behalve stand-by reageert dan nog.
• Appsmenu is verschrikkelijk traag.

• Onduidelijk of er ook een algemene zenderlijst is. Met de TV-gids ben ik bekend maar ik zou gewoon een zenderlijst willen zoals je op een Samsung TV bijvoorbeeld hebt, dus alleen een lijst met eventueel icons maar geen programmering ernaast. Ook in verband met de snelheid.
• Menu loopt af en toe vast
• Geen rebootoptie? Wel helaas nodig in verband met sommige bugs, die als ze voorkomen de hele sessie van het gebruik plagen tot een reboot.

• Als je naar het menu gaat terwijl een uitzending gemist aflevering nog aan het laden is raakt de hele state in de war

• Het ding lijkt wel zijn eigen WAN-ip te hebben maar toch te participeren in mijn eigen netwerk. Zo staat hij ook ingesteld: onderdeel van bestaand netwerk.
• Wifi kan niet worden uitgeschakeld wanneer via wifi verbonden met thuisnetwerk
• 's middags geïnstalleerd, maar hij lijkt het nu wat beter en sneller te doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Sebazzz op 27-10-2012 00:23 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:18
Hier ook een PCH maar de HB loopt ook ongeveer om de 5 uur vast met of zonder PCH in het netwerk

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Ik heb de PCH A-210 nu in een andere kamer aangesloten (via twee switches) en tot nu toe nog steeds geen vastloper. Het zou dus ook aan de aansluitingen achterop de HB kunnen liggen, of zelfs aan de manier waarop PCH en HB al dan niet tegelijk opstarten. Ook de manier waarop je netwerk is ingericht kan een rol spelen.

Het enige wat ik met zekerheid kan zeggen, is dat ik sinds de installatie op 15 september dagelijks diverse vastlopers heb gehad, maar nadat ik gisteren de PCH van de stroom af haalde niet één meer.

@merlin, al eens geprobeerd de HB opnieuw op te starten zonder de PCH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Ik heb de PCH tijdelijk uitgezet, en eens kijken wat er gebeurt, ik verwacht verder geen verschil.
Laat even weten hoe het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:14
Raar apparaat. Alles werkte goed (op enkele TV zenders na), maar het internet op mijn BB playbook viel elke minuut voor 10 seconden uit. Uiteindelijk de HB ingesteld op dat het geen onderdeel uitmaakt van een bestaand netwerk. Dit is ook zo, want het is mijn enige modem/router. Sinds dien werkt internet langer op de Playbook, maar helaas valt internet nu om de paar uur uit op alle apparaten en moet ik de HB uit/aan zetten. Zeer irritant. Dat een configuratie wijziging dit kan veroorzaken :S
Verder geeft de box niet aan dat het offline is, en een test op verbinding is volgens de HB succesvol.
Zal bij de volgende keer dat het voorkomt de HB eens helemaal van het stroom afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Net was de HB toch weer vastgelopen terwijl mijn PCH A-210 via een switch was aangesloten i.p.v. direct achter op de box, dus dat maakt ook niet uit. Zo blijf je bezig.

We moeten hier eigenlijk geld voor krijgen van UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauro101
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-08 17:02
Dus ik heb woensdag Horizon besteld, gister al gelijk het hele pakket binnen(!!). Lekker vlot, aansluiten fluitje van een cent. na 30 min kon ik tv kijken. Wifi was wat lastiger aangezien ik er nog een router tussen had zitten (met wifi) en schijnbaar kon ik niet meer die wifi gebruiken, heb dus daarna helaas boel kabels moeten verleggen. Maar dat werkt inmiddels ook!

Ik ben alleen achter gekomen dat in mijn pakket geen Discovery/NG/comedy central etc zit. Klopt dit?
Ik sta nog steeds verbaasd dat die niet in het standaard pakket zit.

Ik heb al veel op de UPC site zitten zoeken maar ik kan nergens de zender pakketten zien, wellicht moet ik dus een extra zenderpakket aanschaffen om die te ontvangen?

Iemand die me hiermee kan helpen?
dank!

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedhaste
mauro101 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 14:42:
Dus ik heb woensdag Horizon besteld, gister al gelijk het hele pakket binnen(!!). Lekker vlot, aansluiten fluitje van een cent. na 30 min kon ik tv kijken. Wifi was wat lastiger aangezien ik er nog een router tussen had zitten (met wifi) en schijnbaar kon ik niet meer die wifi gebruiken, heb dus daarna helaas boel kabels moeten verleggen. Maar dat werkt inmiddels ook!

Ik ben alleen achter gekomen dat in mijn pakket geen Discovery/NG/comedy central etc zit. Klopt dit?
Ik sta nog steeds verbaasd dat die niet in het standaard pakket zit.

Ik heb al veel op de UPC site zitten zoeken maar ik kan nergens de zender pakketten zien, wellicht moet ik dus een extra zenderpakket aanschaffen om die te ontvangen?

Iemand die me hiermee kan helpen?
dank!
Deze zenders zijn gewoon onderdeel van het standaard pakket.
Comedy central op kanaal 16
Discovery op kanaal 17
National geographic op kanaal 18

Voor een overzicht van alle zenders kijk op: http://www.upc.nl/televisie/tv-zenders/

Misschien je Horizon toch maar eens een reboot geven en anders contact opnemen met de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

Ben ik de enige die problemen ervaart met het gebruik van een HDMI-splitter icm de Horizon box? Ik heb een vrij oude plasma en deze heeft slechts 1 HDMI-ingang. Hiervoor heb ik al geruime tijd een HDMI-splitter (Icy Box) in gebruik. Hier heb ik de X360, de HDX1000 en Horizon-box op aangesloten. Echter op het moment dat de X360 of HDX aangezet wordt, is het beeld van de uitzending gestopt en staat er dat mijn signaal niet goed is. Op het moment dat ik de andere apparaten helemaal van de stroom afhaal, heb ik gewoon weer normaal ontvangst.

Met mijn oude UPC decoder (HD-box met HDD) had ik geen enkel probleem in verder exact dezelfde setup. Nu dacht ik dat het wellicht aan de HDMI-splitter lag en heb ik een andere gekocht (Konig), echter geeft deze helemaal geen beeld via de splitter!

Ik heb elke HDMI-kabel al een keer vervangen, maar ik kom tot de conclusie dat de Horizon box gewoon enorm lastig en kieskeurig is.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedhaste
Smarron schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 16:32:
Ben ik de enige die problemen ervaart met het gebruik van een HDMI-splitter icm de Horizon box? Ik heb een vrij oude plasma en deze heeft slechts 1 HDMI-ingang. Hiervoor heb ik al geruime tijd een HDMI-splitter (Icy Box) in gebruik. Hier heb ik de X360, de HDX1000 en Horizon-box op aangesloten. Echter op het moment dat de X360 of HDX aangezet wordt, is het beeld van de uitzending gestopt en staat er dat mijn signaal niet goed is. Op het moment dat ik de andere apparaten helemaal van de stroom afhaal, heb ik gewoon weer normaal ontvangst.

Met mijn oude UPC decoder (HD-box met HDD) had ik geen enkel probleem in verder exact dezelfde setup. Nu dacht ik dat het wellicht aan de HDMI-splitter lag en heb ik een andere gekocht (Konig), echter geeft deze helemaal geen beeld via de splitter!

Ik heb elke HDMI-kabel al een keer vervangen, maar ik kom tot de conclusie dat de Horizon box gewoon enorm lastig en kieskeurig is.
Ik denk ook dat de Horizon box kieskeuriger is, maar het kan ook met de splitters te maken hebben. Aangezien ik en met mij vele andere hun Horizonbox hebben aangesloten via HDMI van hun Versterker/Audio- Video installatie welke eingelijk ook als een soort HDMI splitter/switcher werken. Dit werkt voor mij verder gewoon probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:15
Leuk: die tyfus-TV gids update al een paar dagen niet.
Handig, dat een box die bedoeld is om mee op te nemen de basisfunctionaliteit al niet voor elkaar krijgt :r
Daarnaast heeft UPC m'n factuur opgekloot, dus betaal vrolijk dubbel deze maand :r

Gaat lekker met die Horizonbox :(

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Godver, ze hebben die 49 euro activatie-kosten toch weer in rekening gebracht op m'n factuur :@ Maandag maar weer bellen!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauro101
speedhaste schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 16:31:
[...]

Deze zenders zijn gewoon onderdeel van het standaard pakket.
Comedy central op kanaal 16
Discovery op kanaal 17
National geographic op kanaal 18

Voor een overzicht van alle zenders kijk op: http://www.upc.nl/televisie/tv-zenders/

Misschien je Horizon toch maar eens een reboot geven en anders contact opnemen met de helpdesk.
De zenders ziet ie wel, maar zegt dat ik niet de juiste abbo er voor heb. Er staat wel bij dat ze in HD zijn, mischien ligt het daar aan. Op internet + telefoon kan ik ze wel bekijken.
Net proberen de helpdesk te bellen maar daar was de wachtijd meer dan een uur.

straks nog maar keer proberen denk ik.

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde probleem

Bij afspelen via de harde schijf die aan mijn netwerk hangt, iedere minuut 1 seconde zwart beeld. Iemand een oplossing
De Sonneman schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 14:59:
Gisteren telefonisch contact gehad met de helpdesk van UPC over het soms (kort) op zwart gaan van het beeld. Na één uur en drie kwartier in de wacht gestaan geholpen door een vriendelijke dame. Op haar aanraden een software update geforceerd. Dat zou volgens haar het probleem op moeten lossen. Daarnaast raadde ze aan de energieinstellingen op minimaal 'normaal' te zetten, de functie automatisch stand-by niet te gebruiken en om niet (zoals ik wel doe) 's nachts de stroom er helemaal af te halen. Want, zo wist deze mevrouw te melden, 'het is een halve computer'. Ik ben blij dat mijn hele computer wel gewoon 's nachts zonder stroom kan...

Overigens heeft de softwareupdate mijn probleem niet opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

tv-gids is hier ook redlijk bagger, ik kan Sleepy Hollow dus met geen mogelijkheid opnemen vanavond, niet via de tv-gids (geen info beschikbaar op die tijd) en via zoeken kan ik hem wel vinden maar de opname niet bevestigen,

Geen andere mogelijkheden gevonden om op te nemen of mis ik iets?

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mchome44
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-06 20:54
Flagg schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 19:38:
tv-gids is hier ook redlijk bagger, ik kan Sleepy Hollow dus met geen mogelijkheid opnemen vanavond, niet via de tv-gids (geen info beschikbaar op die tijd) en via zoeken kan ik hem wel vinden maar de opname niet bevestigen,

zet je horizon+ 10 min in standby liefst (12min) dan zou hij de epg info opnieuw op moeten halen, dan zou je het moeten kunnen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Inmiddels een paar uur verder en nog geen vastlopers gehad nu de a300 uit staat.
Mocht het zo zijn dat de a300 het probleem mocht wezen dan denk ik dat het aan het Upnp gebeuren ligt wat ik ook nog kan uitschakelen.. word vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:15
Flagg schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 19:38:

Je kan ook handmatig programmeren.
Volgens mij via mijn media --> mijn geplande opnames ergens.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

speedhaste schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 16:47:
[...]

Ik denk ook dat de Horizon box kieskeuriger is, maar het kan ook met de splitters te maken hebben. Aangezien ik en met mij vele andere hun Horizonbox hebben aangesloten via HDMI van hun Versterker/Audio- Video installatie welke eingelijk ook als een soort HDMI splitter/switcher werken. Dit werkt voor mij verder gewoon probleemloos.
Een andere splitter kopen vind ik nog wel kunnen (kabels had ik nog liggen). Een andere TV of een receiver met meerdere HDMI-ingangen vind ik toch wel iets teveel van het goede. Ben bang dat ik geen andere keus heb dan het zo laten.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
merlin1201 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:01:
Inmiddels een paar uur verder en nog geen vastlopers gehad nu de a300 uit staat.
Mocht het zo zijn dat de a300 het probleem mocht wezen dan denk ik dat het aan het Upnp gebeuren ligt wat ik ook nog kan uitschakelen.. word vervolgd.
Ik gebruik alleen Upnp op mijn pc's en niet op de PCH a-210 (ook niet op de HB), dus ik betwijfel of dat het is. Zonder PCH en met Upnp actief op beide pc's als server en op een Mede8er en een Samsung tv als client heb ik geen vastlopers, met PCH en zonder Upnp wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 00:52

DukeBox

loves wheat smoothies

drfruit schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:32:
Is bij jou de PCH direct op de achterkant van de HB aangesloten? Dat was mijn A-210 wel, en dat zou ook nog een rol kunnen spelen.
Bij mij niet nee, apparte bekabeling en de A200 fixed op 100Mbit.
Overigens is de A210 gelijk aan de A200, alleen een andere (lees: passieve) behuizing.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
DukeBox schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 23:39:
[...]

Bij mij niet nee, apparte bekabeling en de A200 fixed op 100Mbit.
Overigens is de A210 gelijk aan de A200, alleen een andere (lees: passieve) behuizing.
Ik was er inmiddels achter gekomen dat het niet uitmaakt hoe de PCH op het netwerk is aangesloten. Het zou wel interessant zijn om te weten waarom de PCH bij mij en anderen wel de HB laat vastlopen, en bij jou niet.

Hier is de HB tevens router en DHCP-server in een 'Nieuw' netwerk. Wifi of UpnP gebruik ik niet op de HB of de PCH. De energiestand heeft geen invloed.

Ik heb een gigabit bekabeld netwerk, dat zou ook nog een rol kunnen spelen. Helaas moeten we het allemaal zelf uitzoeken, want van UPC hoor je nooit iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Ter bevestiging, de HB is niet vastgelopen vannacht en dat is de eerste keer dat dit niet gebeurt.
Ik heb de a300 dan ook uitgeschakeld.

Kijk het vandaag nog even aan en vanaf morgen zal ik eens alle services gaan uitzetten, net zolang we weten welke de HB laat crashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:56

Harrie

NederVlaming

Opvallend dat nog niemand van de vlaamse tweakers in dit topic gereageerd heeft.
Het ziet er namelijk naar uit dat volgend jaar, ook Telenet deze horizon digicorder introduceert. Het heet bij Telenet geen Horizon TV, maar Yelo TV:

http://blog.telenet.be/20...e-grenzeloze-tv-ervaring/

http://tv-digitaal.be/for...diging-Horizon-TV-van-UPC

Dus in België moeten we nog wat geduld hebben, hopelijk duurt het niet al te lang deze keer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Eerst mogen we er in Nederland nog even de ergste bugs uit halen. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

DennusB schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:15:
Godver, ze hebben die 49 euro activatie-kosten toch weer in rekening gebracht op m'n factuur :@ Maandag maar weer bellen!
Oh chill, bij mij niet!

(tenminste, hij staat er wel op, maar daarna weer minus als bijzondere korting)

Terwijl ik toch geen echte VIP was :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 10:26
DennusB schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:15:
Hebben ze bij enorm veel mensen gedaan heb ik het idee, ook op chelloo.com veel klachten.
Ik kreeg het ook, gelijk gebeld en het zou bij de volgende factuur teruggestort worden. Dat wordt dan een factuur van een paar euro. :+

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 18:38
SeatRider schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 10:42:
Terwijl ik toch geen echte VIP was :)
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Heb nl. nogal aangedrongen op het laten vervallen van dat bedrag omdat ik al meer dan 10 jr klant ben en geen VIP mailing had ontvangen. Was onmogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinsunderkop
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:19
De overstap naar de Horizon heeft voor ons in ieder geval 1 groot probleem opgeleverd.
Omdat de box blijkbaar anders(?) met HDMI omgaat lukt het niet om via een HDfury2 een herkenbaar
signaal te krijgen op onze Hauppauge HD PVR. Voorheen was dit met de oude Pace 7111 geen probleem.
Voorlopig dus niet meer opnemen op PC maar eerst op de box.
Lig regelmatig op mijn knieen voor het checken van die miniscule rode 'rec' indicator.

Het ingewikkelde menu is ondertussen na al het (helaas) nodige experimenteren in alle hoekjes bekend.
Wat blijft is de enorme traagheid en het algemene gevoel. Raar ding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Laatst online: 13-09 15:55
Sebazzz schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 00:15:
Ook de Horizon binnengekregen en geïnstalleer als apparaat in bestaand netwerk. Helaas nog geen kabeltje kunnen trekken, dus voorlopig gebruiken we het apparaat op wifi.

Eerste bugs heb ik ook al gevonden, sommige al bekend in dit topic, sommige niet:
• Onduidelijk of er ook een algemene zenderlijst is. Met de TV-gids ben ik bekend maar ik zou gewoon een zenderlijst willen zoals je op een Samsung TV bijvoorbeeld hebt, dus alleen een lijst met eventueel icons maar geen programmering ernaast. Ook in verband met de snelheid.
Pijltje naar boven of pijltje naar beneden ingedrukt houden.... Voilà, een zenderlijst.
Sebazzz schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 00:15:
• Het ding lijkt wel zijn eigen WAN-ip te hebben maar toch te participeren in mijn eigen netwerk. Zo staat hij ook ingesteld: onderdeel van bestaand netwerk.
• Wifi kan niet worden uitgeschakeld wanneer via wifi verbonden met thuisnetwerk
Inderdaad zwaar irritant. Ik wil gewoon ALLE netwerkactiviteiten uitschakelen. Kan dus niet :(. En wat is de reden dat de Horizon ook een WAN ip heeft???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Heeft iemand de instelcode om de Horizon Afstandsbediening met een Yamaha receiver te gebruiken (alleen geluidsniveau is genoeg)

Niemand hier een antwoord op?

En met het instellen van de AB source vol- etc knippert bij het indrukken van de power knop hij bij mij 4 keer en daarna niet meer. is hij dan nog wel bezig of moet ik weer vanaf stap 1 beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
@hinsunderkop

Kans is groot dat de Fury blacklisted is.(HDCP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinsunderkop
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:19
Pinky-H9 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 08:56:
@hinsunderkop

Kans is groot dat de Fury blacklisted is.(HDCP)
Gelukkig niet. Kreeg gisteren beeld door de Fury rechtstreeks via Component (YPrPb) op de TV aan te sluiten.

Sinds vanochtend heb ik de HD PVR weer in bedrijf gekregen op de volgende manier.
Eerst de HFfury aansluiten op de TV, daarna 720p instellen op de Horizon.
Vervolgens alleen de 3 Component tulpjes loshalen en in de HD PVR stoppen. Als laatste deze aanzetten.

(Ter verduidelijking, de HD PVR herkent tot 1080i maar ik gebruik meestal 720p.)

[ Voor 37% gewijzigd door hinsunderkop op 29-10-2012 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

mchome44 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:01:
[...]

zet je horizon+ 10 min in standby liefst (12min) dan zou hij de epg info opnieuw op moeten halen, dan zou je het moeten kunnen zien
hmm heeft nu genoeg standby gezien sinds gisteren denk ik ;) maar is nog steeds niet zoals het hoort nu. Unbreakable op veronica bijvoorbeeld kan ik niet instellen The Women weer wel, al kan ik die laatste alleen via "zoeken" instellen en niet via de tv-gids. Ach ja wordt allemaal vast wel beter straks. :)
matthijst schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:17:
[...]

Je kan ook handmatig programmeren.
Volgens mij via mijn media --> mijn geplande opnames ergens.
Verrek je hebt gelijk, ik had al een paar keer de optie "handmatig" gezien maar kreeg hem met geen mogelijkheid geselecteerd, nu net nog eens geprobeerd en het werkt nu wel. Nou ja kan iig opnemen dan.

Nu moet er nog iets leuks komen wat ik ook daadwerkelijk WIL opnemen. :+

[ Voor 30% gewijzigd door Flagg op 29-10-2012 17:44 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXsownur
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-07 21:37
Weet iemand hier of het al mogelijk is om via de Horizon op meerdere tv´s digitale tv te kunnen kijken? Aangezien we nu allemaal Full HD tv's in huis hebben is analoge kwaliteit op andere tv's dan waar de mediabox op is aangesloten, niet om aan te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mchome44
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-06 20:54
eXsownur schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 17:54:
Weet iemand hier of het al mogelijk is om via de Horizon op meerdere tv´s digitale tv te kunnen kijken? Aangezien we nu allemaal Full HD tv's in huis hebben is analoge kwaliteit op andere tv's dan waar de mediabox op is aangesloten, niet om aan te zien.
nope nog niet alleen extra stb voor 4 euro per maand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXsownur
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-07 21:37
mchome44 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 20:00:
[...]

nope nog niet alleen extra stb voor 4 euro per maand...
Jammer. Iig bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauro101
Hebben meer mensen last dat internet + wifi er soms helelmaal uit ligt?
Ik heb op mijn telefoon vol wifi bereik en connected evenals dat mijn computer met kabel verbinding heeft. Maar geen internet op beide (tv doet het wel gewoon).

Wellicht dat het door torrents komt? ik moet paar poorten wss nog open gooien maar als ik mijn router wil openen vraagt ie om een gebruikersnaam + wachtwoord. Maar de gegevens die ik gebruik voor horizon.tv etc is het niet en ik kan ook niks in boekjes die ik heb mee gekregen iets vinden!

pfff hoop gezeur nog, maar ben er zeker wel tevreden over tot dusver!

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudoo
  • Laatst online: 13-09 13:53
login en wachtwoord is admin/admin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
degene die bedacht heeft dat de achterkant van de horizon net zo mooi moest zijn als de voorkant mag ook wel een rotschop krijgen zeg. De netwerkkabels zijn praktisch niet meer te verwijderen omdat de aansluitingen een eindje verdiept liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Kaasplank schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:54:
degene die bedacht heeft dat de achterkant van de horizon net zo mooi moest zijn als de voorkant mag ook wel een rotschop krijgen zeg. De netwerkkabels zijn praktisch niet meer te verwijderen omdat de aansluitingen een eindje verdiept liggen.
Inderdaad, ik heb al wat zitten vloeken bij pogingen om de kabels er ongeschonden weer uit te halen. Hoe is het mogelijk dat dit niemand is opgevallen voordat het product de ontwerpfase verliet?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

God ik ben wel blij dat die Horizon echt geen router hier is en dat ik zelf de touwtjes in handen heb. Dat ding loopt regelmatig vast in stand-by :( of bij het starten van het apps menu (foutcode 7030).

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Vreemd genoeg heb ik alle services van de Popcornhour uitgezet op NZBget na maar toch loopt de Horizon vast als de PCH aan staat.
Ik vind dit toch raar en hopelijk kunnen ze dit fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 12:49
mauro101 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 22:44:
Hebben meer mensen last dat internet + wifi er soms helelmaal uit ligt?
Ik heb op mijn telefoon vol wifi bereik en connected evenals dat mijn computer met kabel verbinding heeft. Maar geen internet op beide (tv doet het wel gewoon).
Zelfde probleem hier... zowel op MacbookPro als iPod blijft ontvangst gewoon goed maar is er geen internetverbinding. Enige dat helpt is wifi uit/aan te zetten.

enige wat mij opvalt is dat het sinds kort zo is en niet gebeurt op een 6 jaar oude Windows XP bak die hier ook draait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 14:38

Damian

Insane Obtrusion

't is dat ik hem weinig gebruik (de horizon box) maar poe wat is dat ding brak en onstabiel. Loopt vaak vast, soms wil ie compleet niet aan, zenders soms alleen geluid en geen beeld.

Maar ff afwachten of een firmware update het verbeterd.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Zijn er meer mensen waarbij de tijd in stand-by vaak niet goed is? De box stond net op 7:54 terwijl het 9:43 was :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:14
Ik had eerst ook mega veel last van internet uitval. TV bleef goed gaan maar internet viel elk half uur uit en dan moest ik de box uit en aan zetten om weer internet te krijgen.
Uiteindelijk een reset gedaan. Weet niet meer welke knop combinatie ik heb gebruikt. Dacht spanning eraf, 30 seconden later er weer op en dan de - knop op de box ingedrukt houden dat het gaat resetten. Daarna geen enkel probleem meer met internet. Op alle apparaten werkt het als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb opeens problemen met de DMZ functie van de Horizon. Als ik die aanzet word er niks geforward, als ik het dan zelf in het forwarding tabje doe werkt het wel :S

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Laatst online: 23:38

westergas

rikkie_pc

Erulezz schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 11:49:
[...]

Hebben ze bij enorm veel mensen gedaan heb ik het idee, ook op chelloo.com veel klachten.
Ik kreeg het ook, gelijk gebeld en het zou bij de volgende factuur teruggestort worden. Dat wordt dan een factuur van een paar euro. :+
Probeer te bellen maar kom er absoluut niet doorheen. Ook vanwege die "eenmalige posten" van €49 die niet op mijn bestel bevestiging stonden maar wel op de factuur.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Pagina: 1 ... 14 ... 54 Laatste