Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03 23:32

Andre21

Inmiddels 39....

Naar aanleiding van problemen met RTL4,5,Veronica (stotterend of zelfs helemaal geen beeld met Error 2020), kreeg ik gisteren een monteur op bezoek. Dat ging als volgt:

Zoals je altijd zal zien, werkten alle zenders op dat moment perfect en was er geen storing te vinden.
Vervolgens is hij signalen gaan meten op verschillende punten. Alles was goed.

Ik heb ook geen WCD. De groene kabel komt door de muur naar binnen. Daarop zit het AOP waaruit 1 kabel komt. Die gaat naar een splitter van mijzelf (een goede volgens de monteur), en van daaruit gaat 1 kabel naar analoge tv boven en 1 naar de horizon.

Voor de zekerheid heeft hij nog een paar stekkers er op nieuw opgezet. En toen wilde hij eigenlijk weer gaan. Alles deed het inmiddels. Op dat moment klapte RTL4 weer op zwart met code 2020. Maar binnen een minuut werkte de zender weer gewoon.
De monteur wist dus niet wat te doen. Normaal gesproken, zei hij, zou hij het WCD vervangen. Maar die heb ik dus niet.
Uiteindelijk heeft hij gebeld met UPC en daaruit kwam dat ik een nieuwe box kreeg. Hij had die in de auto liggen.
Nieuwe box geplaatst. Daarna zou hij nog het kapje van het AOP vervangen (die was afgebroken van de muur). Hij heeft het AOP uiteindelijk compleet vervangen door een nieuwe (zelfde type).
De nieuwe box werkte gelijk, alleen telefonie niet. Maar dat werkte een paar uur later wel.

Tot nu toe werken alle zenders perfect.. Maar ik vraag me nog steeds af of het aan de mediabox lag.

Het viel me wel op dat voor dat de monteur kwam, de signaalkwaliteit op de probleemzenders altijd laag was. Na de monteur was die gewoon 100%.
Maar volgens de monteur betekenen die waardes niet zo veel en moest je daar niet te veel op letten.

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of deze box HDMI-sec ondersteund, met andere woorden, springt de tv op het juiste kanaal zonder dat ik zelf de HDMI poort op de tv moet selecteren?

Wat zijn de formaten lxbxh van deze box, dat heb ik niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauro101
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-08 17:02
Kan iemand mischien vertellen welke serie's poorten in moet opengooien voor torrentz? Ik merk dat mijn download snelheid daarvan gezakt is naar 100kbps. terwijl dit toch echt wel de 5,5mbps moet zijn!

en moet ik dit bij port filters of fowarding doen? (fowarding moet je namelijk ook een ip-adres invoeren?)

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:33

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 13:41:
Weet iemand of deze box HDMI-sec ondersteund, met andere woorden, springt de tv op het juiste kanaal zonder dat ik zelf de HDMI poort op de tv moet selecteren?

Wat zijn de formaten lxbxh van deze box, dat heb ik niet kunnen vinden.
Moet je voor de grap een kijken in de topicstart bij specificaties ;)

[UPC Horizon] Ervaring en discussie

[ Voor 5% gewijzigd door janvanduschoten op 31-10-2012 14:02 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-08 14:29
mauro101 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 13:42:
Kan iemand mischien vertellen welke serie's poorten in moet opengooien voor torrentz? Ik merk dat mijn download snelheid daarvan gezakt is naar 100kbps. terwijl dit toch echt wel de 5,5mbps moet zijn!

en moet ik dit bij port filters of fowarding doen? (fowarding moet je namelijk ook een ip-adres invoeren?)
Het lijkt wel of die Horizon box de hoeveelheid torrent verbindingen niet aankan, hier staat hij geconfigureerd maar de snelheid zakt vaak en soms loopt hij helemaal vast, dit zijn exact de zelfde problemen als de Linksys WRT54GS gaf. Deze hebben we toen vervangen en deed het weer perfect en nu doet die Horizon box exact hetzelfde.

Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Dan denk ik dat ik hetzelfde probleem heb, als ik torrents download wordt de snelheid erg wisselvallig en kapt er soms (tijdelijk) helemaal mee. Ik neig steeds meer naar de configuratie met de Cisco 3925 ervoor die internet en telefonie regelt en de Horizon alleen maar gebruik voor TV en als switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:23
Hier ook een apart modem. Ik zou NOOIT de Horizon als router/modem laten fungeren. Is er trouwens al een update op de zwarte schermen? Ik krijg nog steeds af-en-toe een zwart scherm van een seconde of twee. Ook het geluid is dan weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 13-09 15:32

Sebazzz

3dp

We werden vanmiddag gebeld door UPC (naar aanleiding van een tweet van mij naar @UPC_Nederland) en er komt in november nog een nieuwe firmware uit voor Horizon. De medewerker in kwestie vermeldde zelf dat hij geen problemen ondervond. Het zou waar kunnen zijn maar dat betekent dat hij een edge-versie draait van een firmware waarin allerlei issues zijn opgelost, of dat de boxen een hoog uitvalpercentage hebben (kapot geheugen ofzo).

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 00:40
janvanduschoten schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 16:27:
Dan denk ik dat ik hetzelfde probleem heb, als ik torrents download wordt de snelheid erg wisselvallig en kapt er soms (tijdelijk) helemaal mee. Ik neig steeds meer naar de configuratie met de Cisco 3925 ervoor die internet en telefonie regelt en de Horizon alleen maar gebruik voor TV en als switch.
Ik heb precies hetzelfde probleem, ik baal zelf ook dat ik toen voor alles in één gekozen heb, met de Cisco 3925 liep alles qua downloaden veel beter (hogere snelheid en constanter), heeft iemand een oplossing om de downloadsnelheid weer als vanouds te krijgen? Ik heb al meerdere malen contact gehad met UPC en ook al een keer gevraagd of ze weer een cisco 3925 konden sturen maar dat doen ze niet.

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudoo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:25
Bovenstaande zou ook best kunnen verklaren waarom ik zon problemen met mijn media speler heb.
Ik steam alles vanaf mijn NAS, als die verbinding niet stabiel is kan dat heel goed het schokken verklaren.
Wel vervelend dit ... Hoop dat ze dat snel oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.F.H.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:56
Ik heb een vraag waar ik tot nu toe nog geen antwoord op het kunnen vinden, m.b.t. online gamen i.c.m. modemgebruik vanuit Horizon box.

Huidige situatie:
Ik heb nu het 'oude' UPC alles-in-1 pakket met o.a. 25Mbps Internet. Mijn setup is als volgt: kabel komt in woonkamer binnen en is daar rechtstreeks op de UPC modem aangesloten (afstand +/- 1 meter). Die UPC modem is rechstreeks op een U.S. Robotics draadloze router aangesloten om het wi-fi Internet in huis te ondersteunen (de modems staan op elkaar); o.a. mijn Nintendo Wii maakt gebruik van dit Wi-Fi netwerk. Daarnaast heb ik een vaste kabel gelegd vanaf mijn USR naar mijn PS3 (ongeveer 6/7 meter), omdat mijn PS3 op wi-fi nogal eens de verbinding verbrak; nu echter nooit problemen. Verder gaat er uiteraard ook direct een kabel van de ingang in de muur naar de TV (ook ongeveer 6/7 meter).

Nieuw situatie:
Ik wil graag de Alles-in-1 Horizon TV met 60 Mbps bestellen, maar zou het natuurlijk fijn vinden om de Horizon box als (draadloze) modem te kunnen gebruiken, want dan kan ik die modems uit mijn woonkamer halen.

Nu zegt de UPC verkoopman mij dat als ik via mijn PS3 online wil gamen ik beter de losse UPC modem (die ik nu heb) kan gebruiken als modem, icm USR, omdat de Horizon box icm online gamen nogal vaak niet presteert. Herkennen jullie dit, en heeft iemand hier een oplossing voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 12:49
Ik heb PS3 zowel draadloos als met kabel op Horizonbox gedraaid en in beide gevallen geen problemen gehad. PS3 staat wel fysiek naast de HB dus het wifi signaal zal daar geen probleem hebben gegeven.

Wel is het wifisignaal beduidend slechter als mijn WRT54GL dus heb boven minder signaalsterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.F.H.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:56
wheeler schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:04:
Ik heb PS3 zowel draadloos als met kabel op Horizonbox gedraaid en in beide gevallen geen problemen gehad. PS3 staat wel fysiek naast de HB dus het wifi signaal zal daar geen probleem hebben gegeven.

Wel is het wifisignaal beduidend slechter als mijn WRT54GL dus heb boven minder signaalsterkte.
Dank voor je reactie! Mijn PS3 zal bovenop de Horizon box staan en ik zal 'm sowieso alleen bekabeld aansluiten. Daarnaast heb ik een appartement van 45 m2, dus heb niet zoveel bereik nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 11:52
M.F.H. schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 16:00:
[...]

Dank voor je reactie! Mijn PS3 zal bovenop de Horizon box staan en ik zal 'm sowieso alleen bekabeld aansluiten. Daarnaast heb ik een appartement van 45 m2, dus heb niet zoveel bereik nodig.
Laatst zat ik in de woonkamer... Was opeens internet tergend traag. Reden: kat lag op de box. Kat eraf geschopt (niet zo letterlijk), en toen was bereik weer perfect! Tip dus: plaats niets op je box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Iemand ervaring met online tv kijken buiten het UPC netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Manke schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 23:31:
Iemand ervaring met online tv kijken buiten het UPC netwerk?
Het korte antwoord is: "ja"!

Het ietsje langere antwoord is: Via een VPN-tunnel

Voor de iPad hetzelfde: vpn-tunnel maar alleen met een wifi-connection. Via 3G gaat het niet lukken. Of je moet je iPad gejailbreaked hebben.

De horizon.tv app controleert namelijk 'inapp' of je op het UPC-netwerk zit, en of je op 3G of wifi zit. Bij een iPad met jailbreak is er een applicatie die die controle uitschakeld of faked dat je op wifi zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Laatst online: 08:44
Na 2 weken van goed werken is het nu ook hier gezeik met de Horizon Box.

Sinds gistermorgen hangt de box zeker 3 maal per dag, ik moet hem dan echt helemaal aan en uit zetten.
Aan mijn instellingen is niets veranderd volgens mij.
Er is volgens mij wel een update geweest, want een paar dagen geleden kon ik nog niet zien wat ik had ingesteld met "alle afleveringen opnemen van bv CSI" en die zie ik nu opeens wel staan en ik kan ze aanpassen.

Iemand ook deze ervaring ?

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
M.F.H. schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 13:40:
Ik heb een vraag waar ik tot nu toe nog geen antwoord op het kunnen vinden, m.b.t. online gamen i.c.m. modemgebruik vanuit Horizon box.

Huidige situatie:
Ik heb nu het 'oude' UPC alles-in-1 pakket met o.a. 25Mbps Internet. Mijn setup is als volgt: kabel komt in woonkamer binnen en is daar rechtstreeks op de UPC modem aangesloten (afstand +/- 1 meter). Die UPC modem is rechstreeks op een U.S. Robotics draadloze router aangesloten om het wi-fi Internet in huis te ondersteunen (de modems staan op elkaar); o.a. mijn Nintendo Wii maakt gebruik van dit Wi-Fi netwerk. Daarnaast heb ik een vaste kabel gelegd vanaf mijn USR naar mijn PS3 (ongeveer 6/7 meter), omdat mijn PS3 op wi-fi nogal eens de verbinding verbrak; nu echter nooit problemen. Verder gaat er uiteraard ook direct een kabel van de ingang in de muur naar de TV (ook ongeveer 6/7 meter).

Nieuw situatie:
Ik wil graag de Alles-in-1 Horizon TV met 60 Mbps bestellen, maar zou het natuurlijk fijn vinden om de Horizon box als (draadloze) modem te kunnen gebruiken, want dan kan ik die modems uit mijn woonkamer halen.

Nu zegt de UPC verkoopman mij dat als ik via mijn PS3 online wil gamen ik beter de losse UPC modem (die ik nu heb) kan gebruiken als modem, icm USR, omdat de Horizon box icm online gamen nogal vaak niet presteert. Herkennen jullie dit, en heeft iemand hier een oplossing voor gevonden?
Hiemee zul je geen problemen mogen ervaren, het wel van belang dat de signalen op de Horizon box goed zijn voor het kabelmodem uiteraard. Dit maakt geen verschil met een ander type modem die je van ons in bruikleen kunt hebben.

Mocht je hier nog specifieke vragen over hebben mag je me ook altijd een PM sturen.

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvinnie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 20:21
Heeft er ook iemand al geprobeerd om terug naar zijn oude abonnement te gaan? (pace box + arris e.d.) buiten de 'probeerperiode'? Na 2 maanden problemen zijn we het helaas zat met Horizon. Mijn vrouw is (terecht) erg boos dat ik dit abonnement heb aangeschaft waarin we er eigenlijk op alle vlakken achteruit gingen. Is UPC hier coulant in?

(dit al eerder gepost, maar post lijkt zomaar verdwenen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 08:25:
[...]

Het korte antwoord is: "ja"!

Het ietsje langere antwoord is: Via een VPN-tunnel

Voor de iPad hetzelfde: vpn-tunnel maar alleen met een wifi-connection. Via 3G gaat het niet lukken. Of je moet je iPad gejailbreaked hebben.

De horizon.tv app controleert namelijk 'inapp' of je op het UPC-netwerk zit, en of je op 3G of wifi zit. Bij een iPad met jailbreak is er een applicatie die die controle uitschakeld of faked dat je op wifi zit.
thanks, na wat speurwerk op internet had ik dit ook gevonden. Gaat het tv dataverkeer via de tunnel of komt het direct bij de client vanaf upc?
weet niet hoe vpn's werken en ik las dat je de vpn tunnel kan verbreken als je eenmaal beeld hebt, vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Executor16 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 18:31:
Vandaag UPC gebeld om de Horizon retour te doen en mijn "oude" situatie terug te laten zetten.
edebee schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 07:46:
Bij duurde het omzetten van het signaal van de horizon naar de oude cisco ruim 2 weken maar toen begon de ellende.
En er is nog steeds niks terug gezet, en maar groen beeld elke keer. Maandag maar weer eens bellen. Nog even en we zijn 1 maand verder |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Deze week de Horizon box ontvangen en vandaag maar eens geïnstalleerd.
Hierbij de eerste ervaringen:
Positief:
  • Makkelijke installatie: coax kabel onder de vloer (geen superkwaliteit) en op het einde nog een splitter was geen probleem voor de box. Zowel digitaal, als analoog, als internet als telefoon doen het. Kwestie van kabels inpluggen en even wachten totdat de machtigingen zijn geladen. Gelukkig ook geen gedoe met mislukte activeringen
  • 4 tuners om op te nemen + daarnaast nog live TV kijken. Ik lees hier en daar dat daar 2 tuners voor zijn (dus in totaal 6), zodat je ook van een vorige zender een buffer wordt opgebouwd. Ik geloof niet dat dat zo werkt: bij het terugspoelen wordt wel teruggespoeld naar de zender(s) waar je het laatst hebt gekeken, maar zonder buffer. Althans, ik heb daar niets van gemerkt.
  • "Channel up" zappen gaat een stuk sneller dan op oude Ciso HD box. Wellicht dat het iets te maken zou kunnen hebben met de 2e tuner die alvast het signaal voor de "channel up" oppakt(?). "Channel down" gaat namelijk ongeveer even langzaam als in de oude box.
  • Internet 60Mbps is in de praktijk zo'n 50 Mbps en dat is fors sneller dan wat ik eerst had (Tele2 Adsl 20 Mbit, in de praktijk 13 Mbps).
  • Frisse look van de menu's (zie verder bij de nadelen)
  • Apps (al heb ik ze nog niet erg getest... Youtube doet het wel, maar invoer is erg omslachtig...) + Twonky (al is de stream te langzaam en haperig om te concurreren met mijn PC die ik met HDMI heb verbonden met de TV)
  • HD zenders ontdubbeld met de SD zenders en zenders te sorteren in favorietenlijst
  • TV kijken op smartphone/tablet: heb ik nog niet getest op de iPad, maar als dat EUR 2 extra per maand kost (zoals ik ergens las), dan ga ik dat ook niet doen. Op de smartphone (android) en PC kon ik nog niet TV kijken (misschien nog een kwestie van instellingen/activeringen, maar misschien ook nog niet beschikbaar)?
Negatief:
  • Menu: Hoewel het menu er fris uitziet, gaat de traagheid al snel irriteren. Zeker omdat veel zaken diep zijn weggestopt.
  • Afstandsbediening: Ik mis de directe knoppen op de afstandsbediening. Sommige zaken kan je iets versnellen (zie gebruikerstips: http://www.upc.nl/klantenservice/horizon/gebruikerstips/), maar daarvoor moet je zaken eerst uit je hoofd leren en dat werkt toch lastiger dan een directe knop.
  • Stabiliteit: De box hangt vaak als je iets te snel iets te veel wilt doen. Bijvoorbeeld zenders instellen en sorteren in de favorietenlijst. Dat gaat zo tergend langzaam dat je vaak net iets te snel en te veel op de knoppen drukt waardoor de box gaat hangen en je weer een reboot moet doen door op de aan/uit knop te drukken op de achterkant (stuk of 10 keer moeten doen).
  • Zenderindeling: Favorieten zijn te sorteren, maar behouden hun eigen zendernummers. Dat kan verwarrend zijn als je bijvoorbeeld een zender op plek 14 hebt gesorteerd, maar dat je een andere zender krijgt wanneer dat zendernummer direct intoetst. Ik begrijp wel waarom UPC dat doet (omdat alle zender nu eenmaal hun eigen nummer blijven houden), maar het maakt de sortering wel verwarrend. Bij het zappen zie je de zendernummers aan de rechterzijde van het scherm verschijnen en die springen op een gegeven moment op en neer vanwege de "eigen zendernummers".
  • Favorieten: Als je eenmaal je lijst met favorieten hebt, dan is er iets vreemds aan de hand met deze lijst. Soms zap je door een lijst met alleen de favorieten, soms inclusief de andere zenders. Het lijkt er een beetje op alsof de box de favorieten in een apart lijstje bij elkaar zet en daarnaast/-onder/-boven óók de gewone volledige lijst. Afhankelijk van waar je in die (gecombineerde) lijst zit, zit je in het "favorieren-gedeelte" of in het "volledige lijst gedeelte". Zoiets... Ik heb nog geen instelling kunnen vinden (zoals de blauwe knop bij de vorige AB) waarmee je kan kiezen tussen een zenderlijst met alleen de favorieten of met alle zenders.
  • DVR: Ik heb nog geen lijst met ingeplande opnames kunnen terugvinden. Bestaat deze wel?
  • DVR: Daarnaast ziet de lijst met opnames er erg gelikt uit, maar totaal niet overzichtelijk: geen lijst met datum-tijd-zender-naam aanduiding, maar in plaats daarvan mooie plaatjes waar je eerst op moet klikken en dan op informatie klikken, voordat je de datum-tijd-etc. info te zien krijgt.
  • DVR: Ik heb nog niet kunnen terugvinden waar je een handmatige opname kan inplannen. Het lijkt erop dat alles met de TV-gids moet. Gezien de gebrekkige gids kan dat lastig gaan worden als je bijvoorbeeld op vakantie moet en de gids nog niet alle programmagegevens heeft.
  • DVR/EPG: Lastig is ook dat je bij het opnemen via de TV-gids je niet een dag kan kiezen (zoals de blauwe knop op de oude AB). Althans: heb ik nog niet kunnen vinden. Hierdoor moet je gedwongen net zo lang naar rechts drukken totdat je bent aanbeland op de juiste dag/tijdstip. Pas dan zie je of de EPG de gegevens heeft. Op dit moment lijkt de EPG niet verder te komen dan 2 dagen... :/
  • Vooruit/terugspoelen met de pijltjes toetsen: dat is nu hetzelfde als met de fast forward/rewind knoppen. Namelijk 2,6,12,30 speed. In de cisco box kon je met de pijltjestoetsen een bepaalde tijdseenheid skippen per druk op de knop. Bijvoorbeeld reclameblok van 10 minuten skippen was even twee keer drukken naar rechts en (2x5 minuten) en je was 10 minuten verder. Nu moet je 4 keer rechts drukken, 20 seconden wachten en weer op play drukken. Hopelijk komt deze optie weer terug, want het lijkt me een puur software matige aanpassing zonder dat de layout van de AB hoeft te worden aangepast.
  • AB: De afstandsbediening mist allerlei directe knoppen zoals DVR, Info, Radio, EPG, On Demand, Page up/down, Gekleurde knoppen. Sommige (maar niet alle) van deze functies zijn terug te vinden in het (toch al trage) menu, maar sommige niet. Ik zie deze trend wel vaker: vanwege het "schone" uiterlijk minder knoppen en meer wegstoppen in menu's en/of combinaties die maar toevallig moet weten en daarna ook nog je uit je hoofd moet leren, omdat die niet vanzelfsprekend zijn.
Kortom: mixed feelings. De voordelen zijn evident (meer voor minder geld in vergelijking met mijn vorige opstellling), maar er staan toch wel een hele hoop nadelen tegenover, waarvan sommige hopelijk een kwestie van wennen zullen zijn, maar enkele belangrijke denk ik niet. Voor die categorie zal UPC zelf iets moeten aanpassen om de gebruikerservaring te verbeteren.

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

pfff... probeer ik de box vanochtend aan mijn dochter van 11 uit te leggen, en gelijk het probleem van de favorietenlijst: op en neer zappen versus een nummer indrukken en daarna weer zappen (want soms ben je dan uit de favorietenlijst). Het moet toch mogelijk zijn (worden) om alleen in de favorieten omgeving te gaan kijken (zoals in de oude AB/box)?

Daarnaast: door al dat op en neer gezap liep de box ook nog eens vast... was net een minuutje bezig... zwart scherm/rebooten etc. etc. De box lijkt wel een psychiatrische patiënt die je héél voorzichtig moet behandelen, omdat die anders weer helemaal van slag raakt. Zo'n gevoel heb ik nu... :F

[ Voor 41% gewijzigd door The_Sukkel op 04-11-2012 10:15 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
  • Laatst online: 05-08 14:29
martin484 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 09:51:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem, ik baal zelf ook dat ik toen voor alles in één gekozen heb, met de Cisco 3925 liep alles qua downloaden veel beter (hogere snelheid en constanter), heeft iemand een oplossing om de downloadsnelheid weer als vanouds te krijgen? Ik heb al meerdere malen contact gehad met UPC en ook al een keer gevraagd of ze weer een cisco 3925 konden sturen maar dat doen ze niet.
Als je download via torrents kan ik je aanraden in je client om hem in te stellen niet boven de 300 connecties te gaan zitten, hoger kan die horizon box niet aan, via usenet moet je ssl gebruiken. Ik heb kwa download snelheden nergens last van trek gewoon 7.1mbps open, het maximale wat me verbinding haalt.

Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/2285631315.png

Dit is wat ik via een UPC Horizon box behaal, dit met 60mb internet.

[ Voor 7% gewijzigd door TunefulDJ_Mike op 04-11-2012 16:53 . Reden: plaatje bijgevoegd ]

Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
TV kijken op je ipad/phone kost niets extra, gewoon ff de app installeren, accountje maken op upc en kijken maar.
TV kijken staat geheel los van de Horizon, vreemd dat wel want ze verkopen het zo dat je daar de horizon voor nodig hebt, niet dus.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
oldsmelly schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 10:21:
Na 2 weken van goed werken is het nu ook hier gezeik met de Horizon Box.

Sinds gistermorgen hangt de box zeker 3 maal per dag, ik moet hem dan echt helemaal aan en uit zetten.
Aan mijn instellingen is niets veranderd volgens mij.
Er is volgens mij wel een update geweest, want een paar dagen geleden kon ik nog niet zien wat ik had ingesteld met "alle afleveringen opnemen van bv CSI" en die zie ik nu opeens wel staan en ik kan ze aanpassen.

Iemand ook deze ervaring ?
Zelfde ervaring hier. Hij heeft t een paar weken goed gedaan, nu hangt ie bij het minste of geringste. Met name bij zappen van netten, of tussen verschillende ingangen vd reciever, blijft het menu hangen of wordt ie zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt het tv kijken via ipad niet. Hij zegt dat ik niet het juiste abbo heb.

Wat ik ook vervelend vind is dat de horzion niet automatish de juiste hdmi poort kiest. Moet dus iedere keer zelf de hdmi poort selecteren terwijl ik de laatse versie van hdmi heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• failboatz
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 11:30
Hoi allemaal. Ik heb sinds kort ook een alles-in-1 pakket met 60mb internet via de Horizon box, maar ik heb een eigen Cisco e4200 router staan die ik hierbij wil gebruiken. Hiervoor wil ik dus de Horizon box in bridge mode (zodat hij alleen als modem werkt) zetten en de e4200 voor al mijn internetapparaten gebruiken.

Ik heb echter geen flauw idee hoe dit moet op de Horizon mediabox. Ik snap niet goed hoe je de Horizon aansluit op een bestaand netwerk. Kan iemand hier wat licht op schijnen voor mij?

Edit: Nvm, het is al gelukt, ondanks dat er stond dat hij geen bestaand netwerk kon vinden (zowel op de Horizon als op de webinterface).

[ Voor 12% gewijzigd door failboatz op 05-11-2012 06:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:21

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Verwijderd schreef op maandag 05 november 2012 @ 02:35:
Bij mij werkt het tv kijken via ipad niet. Hij zegt dat ik niet het juiste abbo heb.

Wat ik ook vervelend vind is dat de horzion niet automatish de juiste hdmi poort kiest. Moet dus iedere keer zelf de hdmi poort selecteren terwijl ik de laatse versie van hdmi heb.
Dit heeft volgens mij niks met de Horizon te maken, deze heeft zelf namelijk maar 1 HDMI poort.
het is de TV die een signaal ontvangt en besluit of hij naar die HDMI ver gaat of lekker op de source blijft waar hij zit.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
TunefulDJ_Mike schreef op zondag 04 november 2012 @ 16:50:
[...]

Als je download via torrents kan ik je aanraden in je client om hem in te stellen niet boven de 300 connecties te gaan zitten, hoger kan die horizon box niet aan, via usenet moet je ssl gebruiken. Ik heb kwa download snelheden nergens last van trek gewoon 7.1mbps open, het maximale wat me verbinding haalt.

[afbeelding]

Dit is wat ik via een UPC Horizon box behaal, dit met 60mb internet.
Usenet via tweaknews komt bij mij niet boven de 1,5 mb/s uit. Of ik nou ssl gebruik of niet. Frustrerent want het is trager dan mijn oude 25mbs abo. speedtest.net geeft wel netjes 60mbit aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firmware update is geïnstalleerd. Ik kan echter nergens een changelog vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siers
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-09 15:42
Hoi,

Ik zit met het volgende en weet niet wat ik moet doen:

wifi bereik op bovenverdieping is onvoldoende en heb via adapters voor het stopcontact boven een router geplaats. Ik heb nu boven wel wifi, maar geen internet verbinding.

Wat moet ik waar instellen/aanpassen, zodat ik boven wel internetverbinding heb?

Alvast bedank voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rubman schreef op maandag 05 november 2012 @ 08:46:
[...]

Dit heeft volgens mij niks met de Horizon te maken, deze heeft zelf namelijk maar 1 HDMI poort.
het is de TV die een signaal ontvangt en besluit of hij naar die HDMI ver gaat of lekker op de source blijft waar hij zit.
Jawel, heb ergens gelezen dat de horizon het signaal niet doorstuurt en je dus handmatig het juiste hdmi kanaal op je tv moet selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:44:
Firmware update is geïnstalleerd. Ik kan echter nergens een changelog vinden.
Deze update dus: KLIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand hier ervaring met een PPTP VPN server achter de Horizon? Hier krijg ik het niet aan de gang :(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Siers schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:24:
Hoi,

Ik zit met het volgende en weet niet wat ik moet doen:

wifi bereik op bovenverdieping is onvoldoende en heb via adapters voor het stopcontact boven een router geplaats. Ik heb nu boven wel wifi, maar geen internet verbinding.

Wat moet ik waar instellen/aanpassen, zodat ik boven wel internetverbinding heb?

Alvast bedank voor de reacties.
Dat heeft niks met upc problemen te maken. Kun je beter een eigen topic voor maken. Leg daarin ook meer uit, je info is te summier, mensen hebben geen glazen bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:49
Nu regelmatig 2010 en 6010 meldingen. Het zou haast lachwekkend zijn als je er niet elke maand geld voor betaalt.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het iemand al gellukt om een opname in te plannen met iphone of ipad.
Als ik een opname plan met de horizon app op de iphone wordt die opname niet uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
Kaasplank schreef op maandag 05 november 2012 @ 09:07:
[...]

Usenet via tweaknews komt bij mij niet boven de 1,5 mb/s uit. Of ik nou ssl gebruik of niet. Frustrerent want het is trager dan mijn oude 25mbs abo. speedtest.net geeft wel netjes 60mbit aan.
Ik heb hier dus ook last van, Speedtest komt op net geen 60mbit (prima dus) maar het downloaden via Spotnet dan behaal ik net 3 mb/s terwijl dit vroeger met een 50mbit abonnement nog 5mb p/s was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:14:
Als ik een opname plan met de horizon app op de iphone wordt die opname niet uitgevoerd.
Met de iphone is me dit wel eens gelukt al krijg ik het de laatste tijd ook niet meer echt voor elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:47

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Ik heb sinds gisteren dus ook Horizon, maar ben bang dat ik terug ga naar de oude mediabox, puur en alleen door het menu. Zo traag, zo onlogisch, zo omslachtig, ik heb er nog geen positief iets in kunnen ontdekken t.o.v. de oude box.

Ik ben erg benieuwd of hier nog verbeteringen voor zullen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Meestal werkt dit prima, maar ik heb ook regelmatig dat hij een foumelding geeft waar je niets mee kan.

"Er is een probleem opgetreden" en dan kan je alleen op "ok" drukken. En dan moet je het later opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Laatst online: 01-07 16:21
Afgelopen zondag de Horizon Doos aangesloten, gewoon de oude UPC box aan de kant gegooid en de nieuwe ingeprikt. Ik was eigenlijk wel aangenaam verrast, beestje werkt in één keer, duurde een half uurtje.

Beeld op mijn oude Philips Matchline is prima via Scart, remote werkte in één keer...

Ik ben een beetje achterdochtig na mijn ervaring met UPC, als het nu werkt, dan zal het morgen wel nooit meer goed komen, maar tot nu toe geen klachten :)

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudoo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:25
Wat ik van de monteur begreep toen deze bij mij was ...
Het signaal voor programmeren via remote device zit in het uiteinde van het spectrum.
Dit werd bij mij afgekapt door een te oude wandcontactdoos. Ook had ik hierdoor de melding 2020 op zenders.

Na het vervangen van de WCD werken alle zenders en meestal werkt het inprogrammeren via remote device ook goed. Niet 100% though, soms neemt hij inderdaad gewoon niks op of krijg je een error in de app.
Maar meestal werkt het nu bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ben erg benieuwd naar de remote app voor Android. Als dat net zo vlot werkt als dat Youtube Remote dat met de PS3 doet, dan gooi ik mn Harmony weg (ware het niet dat die ook voor de TV en receiver nodig is...).

Voor de onbekenden met Youtube remote: installeer dat eens, het is sneller dan dat je met je muis zou kunnen klikken!

[ Voor 12% gewijzigd door AllSeeyinEye op 06-11-2012 13:38 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:47

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Dat zorgt weer voor een beetje licht aan de horizon :)

Ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Bij iedereen hier de DMZ functie in de Horizon kapot na een firmware update van ±1 week terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudoo schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 12:51:
[...]

Wat ik van de monteur begreep toen deze bij mij was ...
Het signaal voor programmeren via remote device zit in het uiteinde van het spectrum.
Dit werd bij mij afgekapt door een te oude wandcontactdoos. Ook had ik hierdoor de melding 2020 op zenders.

Na het vervangen van de WCD werken alle zenders en meestal werkt het inprogrammeren via remote device ook goed. Niet 100% though, soms neemt hij inderdaad gewoon niks op of krijg je een error in de app.
Maar meestal werkt het nu bij mij.
Heb even een nieuwe test gedaan.

Zo te zien kun je de horzion via de iphone alleen programmeren als de box helemaal aanstaat.
Staat hij in lichte slaap (waarbij de klok zichtbaar is) dan wordt het commando voor het opnemen niet doorgegeven aan de horizon ondanks dat de iphone zegt van wel. Dit vind ik niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:19
On demand werkt niet meer bij mij.
Als ik het menu aanvraag zie ik al enige vertraging in het weergeven van de thumbnails.

Als ik een uitzending gemist start krijg ik na -+ 20 sec (was een sec of twee) een poging om te starten.
Maar het ziet er niet uit. Niets te zien op het beeld >> hele grove blokjes en krakend en piepend
geluid.
Na 45 minuten :( om de helpdesk aan de lijn te krijgen,
moet ik van de helpdesk "fabrieks instellingen"
Nu werkt niets meer. foutcode 1090.
Weer 50 minuten :( wachten om de helpdesk aan de lijn te krijgen..... Is een bekend probleem.
Had de vorige helpdesk medewerker niet kunnen weten. Maar nu moet ik 24 uur wachten
want het Incident maagement team is ermee bezig. Wordt er gek van. :'(

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 10:26
Nieuwe firmware staat er inmiddels ook op en de menu's en de gehele interface voelt wel stukken sneller aan. Gelukkig! Nu de grote update nog deze maand en het wordt steeds beter.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:49
Jeu, gisteren 2010 en 6010. Vandaag weer een 3070: kan uw harddisk niet lezen.
Maar gelukkig heb je horizon.tv nog.
Maar nee hoor: die bende werkt ook weer eens niet.
Wat een kansloze troep is me dit.

Die oplichters schrijven vrolijk automatisch elke maand een bedrag van je rekening af zoals het ze uitkomt (80 euro in plaats van 60), als je ze wilt bellen hand je standaard minimaal 30 minuten in de wacht en dan krijg je een of ander simpel figuur die altijd vraagt even een reset te doen of je kabels te controleren.
Sodeflikker toch op en gooi die kabel op voor Ziggo, dan ben ik pleite :r

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Als ik op Horizon.tv TV kijk (bijvoorbeeld Nederland 1, nu) gaat hij elke keer na een paar minuten weer terug naar waar hij begon. Een loop dus terug naar het begin van de reload van de pagina, niet naar een bepaald moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Twylight schreef op woensdag 07 november 2012 @ 06:32:
Als ik op Horizon.tv TV kijk (bijvoorbeeld Nederland 1, nu) gaat hij elke keer na een paar minuten weer terug naar waar hij begon. Een loop dus terug naar het begin van de reload van de pagina, niet naar een bepaald moment.
Jep, dat heb ik ook!! Heel irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:19
Nog steeds NIETS. Nu blijft hij hangen op "ogenblik geduld a.u.b." :(

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Heel Horizon.tv lijkt eruit te liggen, soms wel een stream, soms niet. Als je eenmaal een stream hebt dan zit je goed, dat wel. Ook op de homepage en de pagina "programma's" kom je soms "0 items" tegen. De "On Demand" op de Horizon box zelf biedt bijna geen series aan, en de series die aangeboden worden zijn slechts tot 1 januari 1970* te bekijken: niet dus.

* een nerd zou dit kunnen herkennen als de unix epoch

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Bij mij ligt internet er weer af. Is 3e keer in een anderhalve week. Ben toch ook bang dat ik mijn oude modem terug wil, stabiliteit is heilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Laatst online: 12-09 19:19
Bij mij wordt de tv gids niet bijgewerkt, behalve als ik naar de zender zap. Is dat bij meer mensen zo?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:40
Alles werkt hier nog goed. Wifi, tv, etc alles gaat als een speer. Maar helaas geeft de box een felle piep. Tis zo irritant dat ik de box uit zet om van het gepiep af te zijn. Volgende week monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:47

13art

Moderator Mobile
donald_dick schreef op donderdag 08 november 2012 @ 20:58:
Bij mij wordt de tv gids niet bijgewerkt, behalve als ik naar de zender zap. Is dat bij meer mensen zo?
Komt me heel bekend voor. Best irritant.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.tol41
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-11-2022
Pas nieuwe printer hp 6510e aangeschaft. Airpint schijnt niet te werken i.c.m. de horizon, iemand bekend hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Laatst online: 11:23
Wat is er eigenlijk nieuw aan de netwerkinstellingen van de nieuwe software-versie? Het schijnt te zijn vereenvoudigd, maar wat precies?

[ Voor 24% gewijzigd door smeerbartje op 09-11-2012 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siers
Wat ik bedoel is dat ik de Horizon via een internetkabel in lan poort 1 heb aangesloten op een stop contact adapter. Vervolgens op de bovenverdieping mijn oude UPC router (ook lan pport 1) op de andere stop contact adapter heb aangesloten.

Ik heb boven nu een goed Wifi signaal via mijn oude router, alleen ik heb geen internet verbinding. Mijn vraag in deze is of ik iets moet instellen op mijn oude router, of dat ik ites moet instellen op de Horizon?

Ik heb zelf geen flauw idee... :-(
KillerAce_NL schreef op maandag 05 november 2012 @ 18:14:
[...]

Dat heeft niks met upc problemen te maken. Kun je beter een eigen topic voor maken. Leg daarin ook meer uit, je info is te summier, mensen hebben geen glazen bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Siers schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:26:
Wat ik bedoel is dat ik de Horizon via een internetkabel in lan poort 1 heb aangesloten op een stop contact adapter. Vervolgens op de bovenverdieping mijn oude UPC router (ook lan pport 1) op de andere stop contact adapter heb aangesloten.

Ik heb boven nu een goed Wifi signaal via mijn oude router, alleen ik heb geen internet verbinding. Mijn vraag in deze is of ik iets moet instellen op mijn oude router, of dat ik ites moet instellen op de Horizon?
Je moet je router in bridge mode zetten denk ik. Nu geeft je router ook IP adressen aan apparaten die verbinden met het ding terwijl alleen de horizon box dat moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siers
Ok, bedankt, dat betekent dus inloggen op mijn oude router. ga het vanavond eens proberen, alvast bedankt voor je reactie..
Kaasplank schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:29:
[...]

Je moet je router in bridge mode zetten denk ik. Nu geeft je router ook IP adressen aan apparaten die verbinden met het ding terwijl alleen de horizon box dat moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeman
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 09:45
Het probleem met de Sony en Philips tv's is vooralsnog niet gefixed(paars/groene waas).
Zijn er mensen met dit zelfde probleem en die eventueel een oplossing hiervoor hebben?
Te triest voor woorden dat UPC het probleem erkend en 2 maanden verder nog altijd niet is opgelost.

[ Voor 4% gewijzigd door Freeman op 09-11-2012 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Probleem is dat UPC hierbij ook afhankelijk is van Philips en Sony. Er kan dus niet alleen met een beschuldigende vinger naar UPC gewezen worden. Behalve dan dat het apparaat, voor het op de markt brengen, eerst uitvoerig getest had moeten worden om verschillende tv toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:40
Het gaat ook om een bepaald type Philips toestel. Lijkt me niet dat ze op alle types van alle merken kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:21

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Sterker nog het is zelf zo dat de modellen van Philips met meerdere apparaten eenzelfde probleem hebben.
Dit allemaal omdat Philips de HDMI Handshake anders geïmplementeerd heeft.
Het probleem ligt hier dus zeker niet alleen bij UPC, hoewel ze er wel aan kunnen meehelpen maar zeker ook bij Philips.

Mijn eerste advies is zoeken naar een firmware upgrade voor je tv, kan in sommige gevallen al een heleboel helpen.

[ Voor 39% gewijzigd door Rubman op 09-11-2012 17:57 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeman
Ik heb inderdaad mijn Sony geüpdatet naar de laatste versie(uit 2011..).
Overigens ben ik het gedeeltelijk eens met de reacties van l3art en Rubman.
Het is uiteraard logisch dat UPC niet elke tv apart kan testen op problemen.

Maar gezien het probleem al vanaf de release bekend is op diverse fora's en bij UPC zelf, vind ik het slecht dat dit probleem nog altijd voorkomt.
Ondertussen komt mijn rekening wel gewoon binnen, die ik wel zou moeten betalen.
In mijn ogen zijn wij (de mensen met en zonder problemen) de proefkonijntjes, sowieso eis ik als 15 jarig UPC abonnee om een compensatie, dit wordt gelukkig begrepen en dit ook mogelijk aldus een UPC medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Johnnyzz schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 16:28:
Het probleem met de Sony en Philips tv's is vooralsnog niet gefixed(paars/groene waas).
Zijn er mensen met dit zelfde probleem en die eventueel een oplossing hiervoor hebben?
Te triest voor woorden dat UPC het probleem erkend en 2 maanden verder nog altijd niet is opgelost.
Ik heb er ook al een maand last van en wacht nog steeds op het terug laten zetten naar mijn "oude situatie", Mijn oude mediabox zou binnen 1 tot 3 dagen weer actief moeten zijn na gister gebeld te hebben (had dit 12 oktober al aangevraagd!), dan kan de horizon doos eindelijk retour.. Oplossing volgens UPC is kijken via scart! haha sukkels 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeman
En zelfs met Scart werkt het niet, want dan valt het geluid af en toe weg 7(8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Freeman op 10-11-2012 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helm71
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:09
Lucky-Shirt schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:43:
Ik heb sinds gisteren dus ook Horizon, maar ben bang dat ik terug ga naar de oude mediabox, puur en alleen door het menu. Zo traag, zo onlogisch, zo omslachtig, ik heb er nog geen positief iets in kunnen ontdekken t.o.v. de oude box.

Ik ben erg benieuwd of hier nog verbeteringen voor zullen komen.
Kon dat maar... Ik ben dezelfde mening toegedaan. Eerlijk gezegd ervaar ik geen storingen en de functionaliteit is er wel, maar eea zit zo enorm onlogisch in elkaar dat het voor een gebruiker verre van functioneel is.

Het lijkt er sterk op dat er bij het maken van de firmware alleen maar aan het design gedacht is, en ik moet zeggen dat het er ook goed uitZIET. Alleen is in een aantal gevallen een tekstueel lijstje gewoon veel makkelijker...

Als ik nu een opgenomen programma moet opzoeken dan moet ik op basis van plaatjes kijken welke het is. Ik moet ueberhaupt veel vaker knoppen indrukken dan vroeger het geval was om dezelfde functie te bereiken.. Dat zou allemaal niet zo erg zijn als het niet tegelijkertijd niet zo enorm LANGZAAM was... Het werk wel maar het is echt stroop in een trechter..

Ik heb bij de desk daar mijn onvrede over geuit en aangegeven dat ik terug zou willen naar de vorige DVR box. Helaas was dat niet mogelijk. Ik kan wel van de horizon box af maar alleen als ik ook het hebben van een een recorderbox opgeef.. En dat is nu juist iets dat ik helemaal niet wil...

Ik voel me echt benadeeld door UPC hierin, ik had wel wat kinderziektjes verwacht, maar niet zozeer een probleem met traagheid en het concept zelf... Ik verwacht namelijk niet zozeer dat die twee zaken snel opgelost worden...

Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:51

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Het is gewoon één grote fail! Wanner er ooit een case geschreven moet worden hoe je techniek NIET moet implementeren dan kan de horizon als schoolvoorbeeld dienen.

Ik vraag me werkelijk af hoe dit eruit zag vóór de interne test. Ik hoop dan ook dat er snel een alternatief komt voor UPC bij mij in de regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Bij mij werkt het allemaal zonder problemen en sinds de laatste update is het menu ook meer acceptabel qua snelheid. Uiteraard mag het nog wel vloeiender en logischer in elkaar worden gezet maar hij is niet trager dan mijn oude zilvergrijze box, die was zeker niet sneller.
Ik heb ook nog nooit een foutmelding oid gehad, alles werkte plug&play en werkte direct. Een enkele vastloper gehad maar dat is verholpen door de standby modus op hoog te zetten.

Ik wil nog wel de Cisco 3925 ervoor zetten (die moet dan in bridge denk ik?) en die telefonie en internet laten regelen. Wifi zet ik dan uit en plaatst er een pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND achter voor een goed wifi signaal in het hele huis. De Horizon kan ik dan in standby modus laag zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Zou het kunnen dat al die vastlopers komen door hardwaredefecten zoals kapot geheugen en dergelijke? Het is uiteindelijk gewoon een doodnormale computer, dus waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Laatst online: 12-09 19:19
Kan iemand mij uitleggen waarom de box in godensnaam 30 ip adressen nodig heeft?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

donald_dick schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 18:54:
Kan iemand mij uitleggen waarom de box in godensnaam 30 ip adressen nodig heeft?
Ik heb begrepen om uit te delen als adressen in zijn 'eigen' wifi netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
janvanduschoten schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 15:49:

Ik wil nog wel de Cisco 3925 ervoor zetten (die moet dan in bridge denk ik?) en die telefonie en internet laten regelen. Wifi zet ik dan uit en plaatst er een pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND achter voor een goed wifi signaal in het hele huis. De Horizon kan ik dan in standby modus laag zetten.
Ik moet zeggen dat het bereik me niet tegenvalt van de Horizonbox. Na eerdere berichten had ik slechter verwacht, maar de box staat benenden in de woonkamer en twee verdiepingen daar boven (op zolder) staat een printer en die maakt via wifi verbinding met de router in de Horizonbox en dat werkt prima. Uiteraard is het niet een super sterk ontvangst maar het werkt wel. Moet er wel eerlijk bij zeggen dat de binnenkant van het huis wel voor de helft van hout is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Wat is het nut van dat de Horizon zichzelf adverteert als UPnP mediaplayer device? Kan je daar nog iets mee, zoals opgenomen uitzendingen bekijken op je computer?

Toen ik de eigenschappen ging bekijken viel dit mij op:
UPC Horizon & XMBC
Is de Horizon een XBMC gebaseerd apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:27

Damian

Insane Obtrusion

XBMC team heeft de interface gemaakt voor zover ik weet.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.tol41
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-11-2022
j.tol41 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:26:
Pas nieuwe printer hp 6510e aangeschaft. Airpint schijnt niet te werken i.c.m. de horizon, iemand bekend hiermee?
Iemand misschien een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Sebazzz schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 22:31:
Wat is het nut van dat de Horizon zichzelf adverteert als UPnP mediaplayer device? Kan je daar nog iets mee, zoals opgenomen uitzendingen bekijken op je computer?
Volgens mij kun je daarmee vanaf je computer "Play to > Horizon" selecteren bij je mediabestanden.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een raar probleem met het standby gebeuren.

Ik heb in het menu standby normaal geselecteerd maar zie toch verschillen in de standby modus, geel, rood, blauw. Tevens staat de klok steeds stil en is die ene keer wel en andere keer niet zichtbaar in standby.

Ook opnames geprogammeerd via de iphone worden niet uitgevoerd.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2012 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Weet iemand hoe je in 1 oogopslag kan zien hoeveel % schijfruimte je nog over hebt? In de oude box kon je dat % gewoon zien in de lijst met opgenomen programma's.

Nu we het toch over die lijst hebben: de huidige lijst ziet er weliswaar sexy uit voor mensen die er niet mee hoeven te om te gaan, maar als je iets meer programma's hebt opgenomen, dan snak je naar een eenvoudig overzicht (gewoon een lijst van programma's onder elkaar met datum-tijd-zender). Weet iemand hoe dit voor elkaar te krijgen is?

Behalve de superhandige 4-voudige tuner en het goedkopere en snellere internet (in vergelijking met het aparte Tele2 adsl dat ik had), vind ik het nieuwe menu vooral voor de DVR een echte hel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Verwijderd schreef op zondag 11 november 2012 @ 13:17:
Ik heb een raar probleem met het standby gebeuren.

Ik heb in het menu standby normaal geselecteerd maar zie toch verschillen in de standby modus, geel, rood, blauw. Tevens staat de klok steeds stil en is die ene keer wel en andere keer niet zichtbaar in standby.
Dit kan ik bevestigen. Het gaat allemaal niet geweldig.

Weet iemand of de SDK voor de UPC Horizon al beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Heb sinds 5min ineens de melding offline op de box staan. Meer mensen hier last van? Of is het gewoon een storing in Apeldoorn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Versteegrob schreef op maandag 12 november 2012 @ 00:27:
Heb sinds 5min ineens de melding offline op de box staan. Meer mensen hier last van? Of is het gewoon een storing in Apeldoorn?
Dat laatste kun je hier controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sebazzz schreef op zondag 11 november 2012 @ 21:24:
[...]

Dit kan ik bevestigen. Het gaat allemaal niet geweldig.

Dit is volgens mij sinds de update. Box in standby en de klok blijft stilstaan. Hij is nu standby geel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Laatst online: 24-08 09:25
Loopt bij jullie de televisie ook regelmatig vast via de horizon? Erg irritant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 09:36:
[...]

Dit is volgens mij sinds de update. Box in standby en de klok blijft stilstaan. Hij is nu standby geel.
Nee, het gebeurde bij ons al voor de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
Ik heb de box nu 1 dag in gebruik. TV loopt regelmatig vast. Beeld en geluid doen dan niks meer. Box reageert dan heel traag. Even zappen en tv doet het weer. Nu al paar keer meegemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 15:23

npolm

P8

Sinds dit weekend ook eigenaar van Horizon. Mijn ervaringen:
Supersnelle levering, installatie verliep ook geruisloos, alhoewel enkele zenders het bij mij nog niet deden (oplossing: update uit laten voeren door UPC medewerker)
De veel gehoorde klachten kan ik helaas wel bevestigen, al is het menu altijd nog sneller dan mijn vorige grijze mediabox. Ook erg jammer dat je niet gemakkelijk kunt bekijken wat er zoal op tv is, zonder de tvgids te raadplegen.

Heb echter 1 groot probleem, was ook al eerder bij iemand het geval las ik!
Mijn iphone heeft verbinding met de wifi, maar desondanks werkt het internet NIET!
Sterk signaal, verbinding is goed, maar toch werkt het niet.

Iemand een oplossing???

|- Rotterdam -|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 15:23

npolm

P8

Floppie schreef op maandag 12 november 2012 @ 11:46:
Ik heb de box nu 1 dag in gebruik. TV loopt regelmatig vast. Beeld en geluid doen dan niks meer. Box reageert dan heel traag. Even zappen en tv doet het weer. Nu al paar keer meegemaakt...
Zou even fabrieksinstellingen activeren via MENU. Lost vaak e.e.a. op, anders even bellen vrees ik.

|- Rotterdam -|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

polm85 schreef op maandag 12 november 2012 @ 11:56:

Heb echter 1 groot probleem, was ook al eerder bij iemand het geval las ik!
Mijn iphone heeft verbinding met de wifi, maar desondanks werkt het internet NIET!
Sterk signaal, verbinding is goed, maar toch werkt het niet.

Iemand een oplossing???
Gebruik je een los modem? Dan zit het probleem in het configureren van de Horizon als bridge in een bestaand netwerk. Is zowel hier als op Chelloo wel het nodige over te vinden.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
The_Sukkel schreef op zondag 04 november 2012 @ 02:24:
Deze week de Horizon box ontvangen en vandaag maar eens geïnstalleerd.
Hierbij de eerste ervaringen:
• TV kijken op smartphone/tablet: heb ik nog niet getest op de iPad, maar als dat EUR 2 extra per maand kost (zoals ik ergens las), dan ga ik dat ook niet doen. Op de smartphone (android) en PC kon ik nog niet TV kijken (misschien nog een kwestie van instellingen/activeringen, maar misschien ook nog niet beschikbaar)?
Waar heb je dat gelezen dat de app geld kost of gaat kosten? De iOS app voor iPad, iPhone, iPod touch werken gratis ook voor bestaande klanten met digitale tv en internet van UPC zoals ik die geen Horizon abonnement hebben kunnen ook gratis van de app en via desktop/laptop via de speciale site gebruik maken om naar de beschikbare tv zenders te kijken (die mogelijk zijn en in je zenderpakket zitten). Op de site van UPC en op dit forum en het chelloo gebruikersforum staat hier helemaal niets over dat deze dienst geld kost of gaat kosten. Je hebt enkel de Google Widevine plugin nodig, je 'mijnupc' inlog gegevens en een geschikt internet browser en en de laatste versie van Adobe Flash zie ook details hier.

De Android app volgt begin 2013 (bron).
Sebazzz schreef op zondag 11 november 2012 @ 21:24:
[...]
Ik had er ook al naar lopen zoeken maar ook niet kunnen vinden alleen deze van Samsung tv's echter denk ik niet dat deze voor de Samsung Horizon app zal werken.

Gekgenoeg is er ook niks te vinden op de beide (1, 2) help pagina's rondom Horizon omtrent de SDK.
Zie ook dit topic op het chelloo.com gebruikersforum. En ik vond alleen deze en deze oude persberichten uit eind 2011 waarin ze aangeven bijna klaar te zijn met de SDK.

[ Voor 1% gewijzigd door funrider op 12-11-2012 14:53 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:40
Sinds zondag opeens geen kanalen meer op mijn TV ''u beschikt niet over het juiste abonnement''.
Volgens de UPC helpdesk ligt het waarschijnlijk aan mijn splitter die in de woonkamer zit en niet in de meterkast (bij ingang UPC).
De reden waarom hij het nu ineens niet doet... geen idee!
20 nov pas een monteur die langs kan komen.

Gelukkig wel gewoon horizon online -> apple TV -> en we hebben weer even TV, beetje omslachtig, maar het werkt!

Iemand ervaring met deze spontane uitschakeling?

[ Voor 4% gewijzigd door keanu_ op 12-11-2012 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na twijfelen toch maar de Horizon opgehaald zaterdag bij de UPC shop. 2 dagen gewacht tot m'n oude box het niet meer deed, dat zou het teken zijn dat de boel zou zijn omgezet en de Horizon zou zijn geactiveerd. Duurde lang. Dus net maar aangesloten; hij begint gelijk over 'probleem met het netwerk'. Uiteindelijk gebeld met UPC: "ja hij is nog niet geactiveerd". Ok, is al eerder gebeurd dat ik daar een box haal en dan een week gezeik met activaties krijg, meerdere activaties over elkaar heen; ellende. Hij heeft hem nu geactiveerd; zegt 'ie.

We wachten af. Hoop echt dat het morgen of overmorgen werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:01

RvL

^^ Dan is het hier toch wel wat anders gegaan.

Gisteren rond het middaguur liep met een Horizon doos de UPC winkel in Nijmegen uit. Er was me verteld dat het een aantal dagen kon duren voordat de oude box er mee zou stoppen en dat zou het startsein zijn om de Horizonbox aan te sluiten.

Gisteravond om 18.00 had ik op de oude box al geen televisie meer. In eerste instantie vond ik het te mooi om waar te zijn: 6 uur na aanschaf al omgezet. In het kader van 'niet geschoten, altijd mis' toch de Horizonbox eens aangesloten en jawel, ik was al omgezet. Ik was positief verrast kan ik je zeggen.

Internet blijft bij mij echter via m'n oude modem (3212) en m'n eigen router (TP-Link WR1043ND op OpenWrt). Dit is een combi die al maanden probleemloos werkt. Daarnaast heeft de TP-Link een erg goed draadloos bereik en trok ik daar mijn 50Mb lijn via draadloos ook gewoon mee vol (m'n nieuwe 60Mb lijn ook overigens). Kortom, daar breng ik geen verandering in aan.

Dus de Horizon box bedraad aangesloten en volgens de handleiding op het bestaande netwerk geconfigureerd. In eerste instantie werkte dit goed. Vervolgens het een en ander wat netter aangesloten, waarbij de router offline moest. Toen bleek dat de Horizon nog lekker aan 't DHCPen was. Dat zou nog niet zo'n heel groot probleem zijn, als hij de juiste gateway en DNS adressen mee zou geven maar dat deed hij niet. Ik heb de Horizon dan ook maar een statisch IP gegeven en DHCP uitgezet volgens de methode van FrancWest op Chelloo en nu werkt het als een zonnetje. Nog even via de webinterface de WiFi radio's uitgezet (het is hier al druk genoeg in de lucht) en klaar.

Wel nog wat ruzie gehad met een apparaat wat bedraad op de Horizon was aangesloten. Het ding werd via WOL wel opgestart, maar had geen link. Een uur lopen zoeken naar wat een kabelbreuk bleek te zijn.

Eerste ervaringen na een avondje knutselen en wat uitproberen zijn zeker niet slecht. De in dit topic zo vaak genoemde traagheid vind ik erg meevallen. Wel zit het menu wat omslachtig in elkaar. Wat was er mis met de TV-gids onder een knop op de AB? Gelukkig heb ik een Harmony 525 AB. Even een paar reeksen er in zetten en je kan weer via 1 knop naar de TV-gids, direct uit het menu en naar de info.

Ik heb nog niet echt veel tijd gehad om alles uit te proberen. M'n netwerk op orde krijg had de prioriteit. In de tussentijd wel wat zitten zappen en dat viel me zeker niet tegen!

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 10:34

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Met de laatste firmware update is het menu wel sneller geworden maar imho is het nog neit snel geneog, ook heb ik het idee dat de programma informatie iets sneller laad en dat het zappen via de informatiebalk ietsje soepeler gaat.

Ik baal nog steeds dat "zappen" via de infobalk niet zo soepel en overzichtelijk is als op de oude mediabox. het is bv een enorm nadeel datje niet het huidige programma en het volgende programma in 1 oogopslag ziet, en ook is het irritant dat in eerste instantie een voorgaande programmanaam in de balk staat end at pas na een paar seconde de naam van het actuele programma in beeld komt.

al met al is horizon niet echt een succes voor mij, de nadelen van het veel slechtere gebruikergesmake zijn groot, media streamen vanaf mijn pc werkt niet omdat mijn pc draadloos is verbonden. Het enige voordeel wat ik atm heb is dat ik de ps3 bedraad op de mediabox heb aangesloten waardoor downlaoden op de ps3 vele malen sneller gaat.

Is er al iets bekend van een Android-app? meende dat die einde vh jaar uit zou komen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Pagina: 1 ... 15 ... 54 Laatste