Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magrec
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:25
Bij mij werkt het eigenlijk allemaal zonder problemen. De box gebruik ik in mijn bestaande netwerk. IP adressen komen van mijn router. Cisco modem heb ik zo geconfigureerd dat het een "domme" modem is. Status thuisnetwerk geeft keurig aan dat de DHCP server van de horizon box uitstaat en alles is verbonden.
Ik heb alleen WiFi broadcast uitgezet in de webinterface van de horizon box verder blijf ik daar vandaan.

Wat ik nog wel irritant vind is de interface van uitzendiggemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:49

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Vrijdag of zaterdag heb ik mijn Horizon mogen ontvangen, vandaag aangesloten. Krijg dat apparaat op dit moment met geen mogelijkheid aan mijn bestaande draadloos netwerk (Mijn router is een EPC3925) gekoppeld. Mac filtering etc uitgeschakeld, firewall ook. Zat net 25 minuten in de wacht, druk ik per ongeluk het gesprek weg....

Zoals ik heb gelezen moeten ze op afstand nog wat uitvoeren op mijn Cisco en hebben al mijn inspanningen geen effect gehad. Kan dat kloppen?

/edit:
Horizon staat netjes in bridge modus
zou ip 192.168.192.2 hebben, maar is niet te bereiken uiteraard.

Edit3: aangesloten via een utp kabel geeft geen problemen. Het gaat dus met met de draadloze omgeving.

[ Voor 18% gewijzigd door Outerspace op 14-11-2012 07:33 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
hier ook Horizon gisteravond aangesloten, afspraak was dat ik de horizon box kon gebruiken icm. m'n bestaande UPC router..
u raadt het al, bij installatie van de Horizon viel m'n internet verbinding weg en na wat rommelen is tóch de Horizon box als router gaan fungeren... :(

straks de HD maar even bellen of ze dat in elk geval weer terug kunnen zetten.
Edit: gebeld en binnen 48 uur zetten ze 't weer terug... :)

[ Voor 7% gewijzigd door Shanquish op 14-11-2012 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-08 11:14
Krijgen jullie ondertitels via DLNA werkend? Ik wil dat mijn H-box ondertitels (.srt) weergeeft als ik .mkv's vanaf mijn Synology NAS stream. De ondertitel heeft exact dezelfde bestandsnaam als het .mkv bestand maar toch wordt deze niet weergegeven. Zie ik een instelling over het hoofd ofzo?

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:03

Sebazzz

3dp

Dagobert schreef op woensdag 14 november 2012 @ 09:42:
Krijgen jullie ondertitels via DLNA werkend? Ik wil dat mijn H-box ondertitels (.srt) weergeeft als ik .mkv's vanaf mijn Synology NAS stream. De ondertitel heeft exact dezelfde bestandsnaam als het .mkv bestand maar toch wordt deze niet weergegeven. Zie ik een instelling over het hoofd ofzo?
DLNA is geen file system of sharing protocol zoals NFS en Samba/Windows Share. Het is puur een streaming dienst. Je kan per definitie geen externe ondertitels aanspreken via DLNA.

Embedded ondertitels zouden normaal gezien wel moeten werken. Probeer maar eens in VLC via DLNA een MKV te openen: dat werkt want de complete container wordt gestreamed en de embedded ondertitels werken dus ook.

Helaas heeft de Horizon geen ondersteuning voor embedded ondertitels. Ik weet ook niet of dat nog komt.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-08 11:14
Sebazzz schreef op woensdag 14 november 2012 @ 10:11:
[...]

DLNA is geen file system of sharing protocol zoals NFS en Samba/Windows Share. Het is puur een streaming dienst. Je kan per definitie geen externe ondertitels aanspreken via DLNA.

Embedded ondertitels zouden normaal gezien wel moeten werken. Probeer maar eens in VLC via DLNA een MKV te openen: dat werkt want de complete container wordt gestreamed en de embedded ondertitels werken dus ook.

Helaas heeft de Horizon geen ondersteuning voor embedded ondertitels. Ik weet ook niet of dat nog komt.
Verwarrend, want als ik via mijn Samsung TV een mkv stream krijg ik er wel ondertitels bij. Dat gaat ook via DLNA.
Even checken hoor, als ik via "mijn apparaten" mijn NAS benader en een film afspeel, dan gaat dat toch via DLNA?
Hoe krijgen jullie ondertitels op jullie H-box dan?

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
ik heb DLNA opgegeven. Vaak geen ondertitels, vaak geen geluid en geen mogelijkheid tot pauzeren / doorspoelen.
Bovendien werkt het doorzoeken van je gedeelde media ook compleet waardeloos. Heb je zo'n groot tv scherm en dan moet de naam van het bestand zo ver naar rechts geplaatst worden dat het na een aantal karakters al afgekapt wordt. Compleet onwerkbaar imho.

Ik ben sowieso niet gek op de huidige trend dat apparaten alles maar moeten kunnen. Je TV, versterker, mediabox en wat al niet meer moeten allemaal apps, DLNA en internet hebben maar geen van alleen zijn werkbaar imho. Er gaat niets boven een goede htpc met xbmc erop imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Laatst online: 19:04
Ik wil eigenlijk dat m'n Horizon box helemaal geen internet/netwerk heeft. Hoe krijg ik dit nu voor elkaar? Ook wil ik dat hij GEEN WiFi netwerk aanmaakt. Stel nu dat ik 'm even bedraad bedraad aansluit en kies voor 'opnemen in bestaand netwerk'. Daarna de WiFi radio's uitschakel via de webinterface en daarna de netwerkkabel eruit ros... gaat dit dan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smeerbartje schreef op woensdag 14 november 2012 @ 10:26:
Ik wil eigenlijk dat m'n Horizon box helemaal geen internet/netwerk heeft. Hoe krijg ik dit nu voor elkaar? Ook wil ik dat hij GEEN WiFi netwerk aanmaakt. Stel nu dat ik 'm even bedraad bedraad aansluit en kies voor 'opnemen in bestaand netwerk'. Daarna de WiFi radio's uitschakel via de webinterface en daarna de netwerkkabel eruit ros... gaat dit dan werken?
Doe eens een empirisch onderzoek en schrijf je bevindingen hier neer?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:26

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Het grootste nadeel aan DLNA vind ik toch wel dat hij niet onthoud waar je bent gebleven.
Ik stream vanaf een Synology NAS en als ik halverwege ergens stop moet ik de volgende keer weer gaan zoeken waar ik gebleven was.

Blijf het dus storend vinden dat het media gedeelte wat is gebaseerd op XBMC zo weinig weg heeft van XBMC zelf. Die onthoud namelijk wel keurig waar ik ben gebleven.
NFS sharing zou hier al voor helpen denk ik.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:41

DukeBox

loves wheat smoothies

Weer een bugje ontdekt, als de horizonbox op dhcp staat pakt ie de dhcp source als default gateway i.p.v. het gateway adres.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Rubman schreef op woensdag 14 november 2012 @ 12:03:
Het grootste nadeel aan DLNA vind ik toch wel dat hij niet onthoud waar je bent gebleven.
Ik stream vanaf een Synology NAS en als ik halverwege ergens stop moet ik de volgende keer weer gaan zoeken waar ik gebleven was.
Oh dus jij kan skippen? Dat lukt mij niet. Hoe doe je dat?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:36

Sabbi

je denkt aan mij.

De Horizon remote app stond deze week heel even in de appstore. Is nu weer teruggetrokken maar in de google cache zijn nog wat screenshots te vinden:

http://webcache.googleuse...t=clnk&gl=nl&client=opera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Outerspace schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 22:28:
Vrijdag of zaterdag heb ik mijn Horizon mogen ontvangen, vandaag aangesloten. Krijg dat apparaat op dit moment met geen mogelijkheid aan mijn bestaande draadloos netwerk (Mijn router is een EPC3925) gekoppeld. Mac filtering etc uitgeschakeld, firewall ook. Zat net 25 minuten in de wacht, druk ik per ongeluk het gesprek weg....

Zoals ik heb gelezen moeten ze op afstand nog wat uitvoeren op mijn Cisco en hebben al mijn inspanningen geen effect gehad. Kan dat kloppen?

/edit:
Horizon staat netjes in bridge modus
zou ip 192.168.192.2 hebben, maar is niet te bereiken uiteraard.

Edit3: aangesloten via een utp kabel geeft geen problemen. Het gaat dus met met de draadloze omgeving.
En hier de oplossing:
Ik heb de encryptie tijdelijk uitgeschakeld van mijn EPC3925 en vervolgens kon ik ineens verbinding leggen. Nu ga ik langzamerhand weer de encryptie erop zetten (even testen welke goed werkt).

WPA-personal werkt in ieder geval ook. Later maar WPA2 proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 14-11-2012 22:27 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiDoNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-12-2021
Iemand hier ervaring met de Mac versie van Twonky? Ik kan nu eindelijk alles openen via een andere versie van Twonky dan die van UPC.. (Dit na contact met zowel UPC klantenservice als vervolgens die van Twonky zelf). Ik kan echter geen .mkv bestanden afspelen mét geluid.. Het beeld is prima maar ik heb simpelweg geen geluid..

Ook heb ik problemen met het installeren van de Widevine plugin, die installer crasht, het lijkt alsof de plugin wel geinstalleerd is, maar bij het bezoeken van horizon.tv zie ik alleen een zwart beeldkader met een UPC logo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Gisteren en vandaag vollop met de horizon box mogen spelen, conclusie: ding gaat terug naar UPC. :w
Totaal geen meerwaarde ten opzichte van mn oude mediabox, eerder een achteruitgang met de onlogische menustructuur, trage reactiesnelheid en soms zelfs freezed beeld voor een paar seconden.
Ook de media server gebruik ik niet, zeker niet omdat ik een xbmc device ernaast heb draaien.

Morgen UPC maar bellen dat ik er van afzie, leuk geprobeerd maar niks voor mij.

• Outerspace

Outerspace

KiDoNL schreef op woensdag 14 november 2012 @ 22:21:
Iemand hier ervaring met de Mac versie van Twonky? Ik kan nu eindelijk alles openen via een andere versie van Twonky dan die van UPC.. (Dit na contact met zowel UPC klantenservice als vervolgens die van Twonky zelf). Ik kan echter geen .mkv bestanden afspelen mét geluid.. Het beeld is prima maar ik heb simpelweg geen geluid..

Ook heb ik problemen met het installeren van de Widevine plugin, die installer crasht, het lijkt alsof de plugin wel geinstalleerd is, maar bij het bezoeken van horizon.tv zie ik alleen een zwart beeldkader met een UPC logo..
Dat heeft waarschijnlijk te maken met een dts track die bij het mkv bestand zit. Ik heb er ook last van.

• smeerbartje
  • Laatst online: 19:04
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 10:43:
[...]

Doe eens een empirisch onderzoek en schrijf je bevindingen hier neer?!
Zou ik kunnen doen; ware het niet dat de kans dat iemand anders dit al heeft gedaan dermate groot is dat het inefficiënt zou zijn om zélf het empirische onderzoek uit te voeren.

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
shameete schreef op woensdag 14 november 2012 @ 23:04:
Gisteren en vandaag vollop met de horizon box mogen spelen, conclusie: ding gaat terug naar UPC. :w
Totaal geen meerwaarde ten opzichte van mn oude mediabox, eerder een achteruitgang met de onlogische menustructuur, trage reactiesnelheid en soms zelfs freezed beeld voor een paar seconden.
Ook de media server gebruik ik niet, zeker niet omdat ik een xbmc device ernaast heb draaien.

Morgen UPC maar bellen dat ik er van afzie, leuk geprobeerd maar niks voor mij.
(helaas) zeer herkenbaar.

Ik heb de box nu ruim een maand in gebruik, moet zeggen dat ik er nog steeds niet aan gewend ben.
Ik hou de box echter wel, want ik vind het wel prettig om maar 1 kast te hebben voor internet/telefonie/tv en het scheelt me 20 euro per maand.

Hier gelukkig geen problemen *knock on wood*
Maar als ik zie wat voor ellende vrienden van me hebben, dan raad ik iedereen horizon AF.

Twonky zuigt, geen DTS en het is zo traag als dikke stront (net als de horizon menus trouwens) en omslachtig ik was niet van plan mijn htpc weg te doen, maar hoopte eigenlijk een mooie combie tussen die twee te doen, nu gebruik ik horizon eigenlijk alleen om tv op te kijken, en voor de rest niets.

Positief puntje is wel dat het beeld scherper en mooier is in vergelijking met de philips HD box die ik voorheen had

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 22:09:
Na twijfelen toch maar de Horizon opgehaald zaterdag bij de UPC shop. 2 dagen gewacht tot m'n oude box het niet meer deed, dat zou het teken zijn dat de boel zou zijn omgezet en de Horizon zou zijn geactiveerd. Duurde lang. Dus net maar aangesloten; hij begint gelijk over 'probleem met het netwerk'. Uiteindelijk gebeld met UPC: "ja hij is nog niet geactiveerd". Ok, is al eerder gebeurd dat ik daar een box haal en dan een week gezeik met activaties krijg, meerdere activaties over elkaar heen; ellende. Hij heeft hem nu geactiveerd; zegt 'ie.

We wachten af. Hoop echt dat het morgen of overmorgen werkt...
Vanmiddag maar weer gebeld want ik was nog steeds niet omgezet. Gozer kon in het systeem niet echt iets zien van een activatie en vertelde dat het maximaal 4 dagen kon duren dus als het vrijdag nog niet omgezet was.

Ok. Wachten dan maar. Kom ik 's avonds thuis; doet m'n oude box het niet meer. Mooi; omgezet dacht ik. Maar de nieuwe doet het nog steeds niet. Weer gebeld. Ja ze zijn er waarschijnlijk nu mee bezig met het omzetten (in India). Wacht maar af. Nu 5 uur laters. Nog steeds niks natuurlijk.

Doodmoe wordt ik van ze. Nu dus helemaal geen tv.

Het meest baal ik nog dat ik niet nog in de winkel heb gevraagd of ze de nieuwe box wel had geactiveerd omdat dit me dus eerder is overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:53
Ik heb het inmiddels ook geinstalleerd, maar krijg mijn afstandsbediening niet goed gekoppeld.
De code 2679 werkt wel, maar alleen voor de aan/uit knop. Harder/zachter zetten van de tv werkt niet en laat dat nu net de belangrijkste functie van de AB zijn...

Iemand een andere code voor mijn Sony KDL40EX500 uit 2010?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

funrider schreef op maandag 12 november 2012 @ 14:50:
[...]
Waar heb je dat gelezen dat de app geld kost of gaat kosten? De iOS app voor iPad, iPhone, iPod touch werken gratis ook voor bestaande klanten met digitale tv en internet van UPC zoals ik die geen Horizon abonnement hebben kunnen ook gratis van de app en via desktop/laptop via de speciale site gebruik maken om naar de beschikbare tv zenders te kijken (die mogelijk zijn en in je zenderpakket zitten). Op de site van UPC en op dit forum en het chelloo gebruikersforum staat hier helemaal niets over dat deze dienst geld kost of gaat kosten. Je hebt enkel de Google Widevine plugin nodig, je 'mijnupc' inlog gegevens en een geschikt internet browser en en de laatste versie van Adobe Flash zie ook details hier.

De Android app volgt begin 2013 (bron).
[...]
Excuses, ik weet niet meer waar. Als ik dit zo zie, dan zal het wel een misverstand zijn. Moet maar eens gaan installeren op de iPad... ;)

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

What the fuck,

Ik kom thuis, maak mijn avondeten en zet de pc aan. So far so good, dan krijg ik de melding dat er een nieuwe netwerkverbinding is gemaakt, en de bijbehorende prompt of ik zaken wil sharen.

Ik dacht goh, ik ga toch maar eens kijken wat voor IP ik nu heb gekregen van de Horizon box. Ik doe dus even een ipconfig /all en ik zie opeens dat de gateway 192.168.1.1 is. Terwijl die bij Horizon toch echt 192.168.192.1 is. Ook staat de DNS opeens op die van google (8.8.8.8)

De IT'er in mij ging dus gelijk browsen naar de gateway, en na het proberen van een aantal username/wachtwoord combo's lukte het mij om hierop in te loggen. Ik denk ik check even de poorten op de Horizon, het blijkt dat poorten 1 & 3 geforward of iets dergelijks te zijn naar deze router. De poorten 2 & 4 werken gewoon normaal via de Horizonbox. Als eerste even de mediabox hard en soft gereset maar het mocht niet baten.

Daarna maar besloten om de UPC helpdesk te bellen, gelukkig kreeg ik al vrij snel iemand aan de lijn die geen verklaring kon geven voor dit probleem (no shit). Helaas had de Horizon helpdesk een wachtrij van 45 minuten dus dat wordt morgen maar even vragen wat hier nu aan de hand is.

Gisteren werkte alles perfect en nu zijn opeens 2 poorten geforward naar een of andere KPN router, die ik in ieder geval om zeep heb geholpen. Heeft iemand enig idee?

Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/img/0rosjn.png

Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/img/1zvshx.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/img/2z1szx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Als je je SSID niet hebt aangepast, waarschijnlijk een van je buren. Het is vrij eenvoudig de standaard wpa code te genereren met de ssid en het mac adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:58

Notna

Where are you?®

Hmm, meer mensen sinds eergisteren last van een Error code 2010? Zowel mijn schoonouders als ik zelf in dezelfde gemeente (Purmerend) hebben er last van. niet alle zender, maar wel aardig wat. Remedie thus far; schakelaar aan de achterkant om de box uit te zetten en dan weer aan.

Beetje vaag, maar zal ofwel aan de gemeente liggen of aan een update/storing aan UPC kant. Eens kijken hoelang dat gaat duren :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:43
Was hier vandaag ook opeens in Eindhoven.

In ieder geval rtl7 had er last van. Na een keer de stroom eraf en erop was het weer opgelost
Notna schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 11:15:
Hmm, meer mensen sinds eergisteren last van een Error code 2010? Zowel mijn schoonouders als ik zelf in dezelfde gemeente (Purmerend) hebben er last van. niet alle zender, maar wel aardig wat. Remedie thus far; schakelaar aan de achterkant om de box uit te zetten en dan weer aan.

Beetje vaag, maar zal ofwel aan de gemeente liggen of aan een update/storing aan UPC kant. Eens kijken hoelang dat gaat duren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Laatst online: 16:30
Mijn ervaringen met DLNA:
  • Twonky werkt op zich. Alleen verderspoelen en pauzeren werkt dus niet.
  • Ondertitels met Twonky zijn klein en te veel omhoog geplaatst bij een 16:9 CRT. (waarschijnlijk iets met de verhouding icm analoge 4:3 resolutie).
  • Via PS3 media server crasht hij vaak en krijg dan de melding: " het volgende kan niet worden afgespeeld. Het volgende onderdeel wordt gestart" o.i.d. Vervolgens is mijn hele PS3MS niet meer te te vinden via mijn apparaten.
  • Ondertitels en pauzeren werkt totdat hij crasht met PS3 MS.
  • Verderspoelen werkt soort van via PS3 MS.
Mijn vraag is nu: wat is jullie ervaring met andere DLNA servers? Is er een variant die wel goed werkt? Of zijn de er bepaalde settings bekend voor PS3 MS die stabiel werken. Hierin zie ik namelijk wel toekomst....

Ik ga in ieder geval achter UPC aan. Hun bieden namelijk een oplossing dmv twonky en een DLNA apparaat wat dus gebreken heeft.

Update :
Net UPC aan de lijn gehad. Ze mogen geen service verlenen voor DLNA of zelfs voor Twonky. Het probleem van pauzeren schijnt te liggen aan de setup van het netwerk. Wij werken namelijkvia een los een modem icm een horizon en een losse router. Doordat het internet meerdere malen per dag eruit vloog. Vooral veroorzaakt door een hoge upload dmv WEtransfer.

Mensen met pauze/verderspoelproblemen, wat is jullie netwerksetup?

[ Voor 27% gewijzigd door Bliksem B op 18-11-2012 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 10:39

LoneWolf

Just a Byte

Jep in apeldoorn ook de 15e last van 2010 error gehad, idd na een harde reboot weer over.
16e was ie 'sochtends helemaal vastgelopen, geen internet ook meer, en vanmorgen weer.
Box is 3 weken geleden al omgeruid vanwege het totaal niet werken van wiif en steeds vastlopen.
Als de komende update het niet oplost allemaal, dan mogen ze hem wat mij betreft terughebben, wil ik graag weer de cisco box terug en een los modem.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Sonneman
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:09

Hier sinds de 15e ook minimaal 1x per dag hetzelfde probleem...

www.vvijsselmeervogels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudoo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:25
Ik heb sinds vorige week woe-don ook last van 2010 meldingen .... ligt dus gelukkig niet aan mij zo te lezen.
Heb ook steeds meer problemen met opnemen. Gister via box zelf iets ingeprogrammeerd voor savonds en dat pakt hij gewoon niet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:58

Notna

Where are you?®

Ook bij het chelloo.com forum hebben ze er lucht van gekregen:

http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=46603.20

Even afwachten dus; ruikt als een gare Firmware...

Leuk antwoord ook dit trouwens:

http://vragen.upc.nl/app/answers/detail/a_id/968

:')

[ Voor 21% gewijzigd door Notna op 19-11-2012 09:01 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:27

Damian

Insane Obtrusion

Pff, elke keer die 2060 meding. Verder was ik F1 aan het kijken, terwijl ik het ook aan het opnemen was, kreeg ik om de zoveel tijd een zwart beeld. Logo van RTL7 bleef wel gewoon in beeld staan. Opname gestopt en toen was het probleem weg.

Word beetje moe van het ding.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:44

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Damian schreef op maandag 19 november 2012 @ 09:52:
Pff, elke keer die 2060 meding. Verder was ik F1 aan het kijken, terwijl ik het ook aan het opnemen was, kreeg ik om de zoveel tijd een zwart beeld. Logo van RTL7 bleef wel gewoon in beeld staan. Opname gestopt en toen was het probleem weg.

Word beetje moe van het ding.
Dat laatste, zwart beeld met logo, lag aan RTL, ook ziggo-klanten hadden hier last van.

Verder had ik van het weekend ook die 2010 melding, vooral ook RTL 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

LoneWolf schreef op zondag 18 november 2012 @ 13:12:
[...]

Jep in apeldoorn ook de 15e last van 2010 error gehad, idd na een harde reboot weer over.
16e was ie 'sochtends helemaal vastgelopen, geen internet ook meer, en vanmorgen weer.
Box is 3 weken geleden al omgeruid vanwege het totaal niet werken van wiif en steeds vastlopen.
Als de komende update het niet oplost allemaal, dan mogen ze hem wat mij betreft terughebben, wil ik graag weer de cisco box terug en een los modem.
Mocht je WPA2 encryptie gebruiken op je netwerk, test het eens zonder. De Horizon wou bij mij niet verbinden met een WPA2 encryptie.

Hebben jullie dit ook?
• TV aan
• Geluid via versterker laten lopen
• TV uit
• Vervolgens stopt het geluid na 5 seconden.
• TV aan
• Geluid loopt weer via de versterker.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Dat antwoord staat ook als oplossing bij *alle* foutcodes :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Na toch wel ruim een maand probleemloos gewerkt te hebben (zelfs de 1e factuur was helemaal goed) heb ik sinds vorige week regelmatig vastlopers.
De HB reageert nergens meer op en uit/aan middels de schakelaar is de enige oplossing om weer leven te krijgen.
Ook regelmatig tijdens opnames waar het beeld 5 tot 30 sec. freezed (geluid loopt wel door).

Iets wat dan wel weer leuk is om te weten, als je tijdens een opname hem uit en aan zet, dan gaat ie na het opstarten meteen weer verder met opnemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanHeman
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-01-2024
Ik heb Horizon nu twee weken in gebruik in combinatie met 120Mbit internet. Ik ben overgestapt naar Horizon vanwege de goede 10Mbit uploadsnelheid (geen glasvezel beschikbaar), de gunstige prijs en het feit dat mijn vorig mediabox zo slecht reageerde op de afstandsbediening dat ik deze niet meer gebruikte (en dus analoge TV keek). Mijn ervaringen:

TV
De TV beeldkwaliteit van de box is goed en de Box deze reageert gelukkig wel op de afstandbediening. Ook TV pauzeren is wel handig. Belangrijke minpunten zijn het gezoem van de harddisk en de trage en onoverzichtelijke menu’s . Vooral bij gebruik van on demand / uitzending gemist zijn de menu’s irritant dus ik gebruik deze nauwelijks.

Internet
De box kan worden gebruikt als modem/router, of als onderdeel van het bestaande netwerk. In eerste instantie heb ik de mediabox aangesloten als modem/router. Hierbij de volgende problemen:
1) Geen push berichten meer op mijn iPad, behalve van Appstore en mail (geen idee hoe dit kan).
2) Bandbreedte was in orde (UPC speedtest), maar surfen ging trager dan voorheen.
3) Reserveren van IP adressen is niet mogelijk. DHCP client list bleef blanco of onvolledig.
4) Remote desktop via lokaal netwerk instabiel en via WAN niet mogelijk (poort 3389 wel geopend)
5) Trage en instabiele VpN.
6) Geopende poorten blijken toch niet geopend (2 m.u.v. de port range gelijke entries gemaakt in port forwarding/triggers en één van beide ranges was niet geopend).

Hierover contact opgenomen met UPC. Die boden geen hulp bij bovenstaande problemen. Wel wilden ze mijn oude modem weer activeren. Dus opnieuw proberen, maar nu met Horizon Box als onderdeel van het bestaande netwerk (als normale mediabox achter de splitter). Hierdoor waren bovenstaande problemen 1&2 direct opgelost en 3 t/m 6 omzeild door gebruik van een eigen router. Nieuwe problemen:
1) Als ik de Horizon Box via Wireless verbind treed deze ook automatisch op als brug. Andere wireless apparaten kregen hierdoor verbindingsproblemen, omdat “proxyinstellingen niet konden worden bepaald” (zowel bij gebruik van SSID gelijk aan het bestaande netwerk als bij een nieuw SSID). Wireless uitschakelen kan in deze situatie niet, dus je hebt altijd twee netwerken in de lucht (al kun je eventueel SSID verbergen, zodat je er al niet veel van merkt).
2) Als ik de Horizon Box via ethernet verbind viel mijn internetverbinding weg. Hier heb ik weinig verder onderzoek naar gedaan, omdat ik intussen mijn buik vol had van Horizon.

Uiteindelijke heb ik de fabrieksinstellingen teruggezet, de Box aangesloten als normale mediabox (dus met splitter & apart modem) en de wizard voor de netwerkverbinding niet doorlopen. Weergeven van foto’s, video en muziek op TV doe ik weer gewoon via AppleTV/XBMC of de PS3.

Conclusie
Geen best product. De ‘nieuwe’ functionaliteiten zijn zo goed als volledig onbruikbaar voor iemand die wat meer eisen stelt aan zijn thuisnetwerk. Misschien leuk voor je moeder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
ik ook, in afwachting tot ik m'n Cisco mediabox weer kan gebruiken staat de HB als 'domme' mediabox dienst te doen, volgens de helpdesk kan dit tót 10 dagen duren.
netwerkkabels eruit getrokken en wifi uitgeschakeld.

1 voordeel(tje): ik kan een paar dagen Film1 kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Ik heb nu iets meer dan een maand Horizon en de meeste problemen blijven me gelukkig bespaard (op die irritante verbindingsconflict melding na dan). Maar het valt mij op dat het geluid neit synchroon loopt met het beeld. het geluid van de tv loopt iets achter. Echter als ik mijn versterker inschakel (die optisch is aangesloten) dan loopt het geluid wel synchronn (via de versterker dan, niet via de tv die blijft achterlopen, is via HDMI aangesloten).

Ik ben het nog nergens tegengekomen maar zijn er meer mensen die dit ondervinden? Gek genoeg wil het geluid bij opnames overigens wel weer vaak synchroon lopen.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

@r!k schreef op maandag 19 november 2012 @ 14:29:
Ik heb nu iets meer dan een maand Horizon en de meeste problemen blijven me gelukkig bespaard (op die irritante verbindingsconflict melding na dan). Maar het valt mij op dat het geluid neit synchroon loopt met het beeld. het geluid van de tv loopt iets achter. Echter als ik mijn versterker inschakel (die optisch is aangesloten) dan loopt het geluid wel synchronn (via de versterker dan, niet via de tv die blijft achterlopen, is via HDMI aangesloten).

Ik ben het nog nergens tegengekomen maar zijn er meer mensen die dit ondervinden? Gek genoeg wil het geluid bij opnames overigens wel weer vaak synchroon lopen.
Je kan de HDMI audiosynchronisatie ook aanpassen als je wil :) Deze is te vinden onder de geluidsinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMol13
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-06 16:17
HDMI sync werkt bij mij niet. Geluid blijft te vroeg komen. Ondanks 200ms vertraging. Opt out is bij mij wel goed gesynchroniseerd. Dus blijkbaar toch een probleem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
mijn vriendin klaagt dat wanneer ze elke dag gtst op wil nemen dat de horizon dat besluit te toen op rtl lounge terwijl we deze zender helemaal niet hebben.

het opnemen gaat overigens vaker fout dan goed. Gisteren is boer zoekt vrouw ook niet opgenomen. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kaasplank schreef op maandag 19 november 2012 @ 15:24:
Gisteren is boer zoekt vrouw ook niet opgenomen. :F
Dat klinkt als een feature, niet als een bug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Outerspace schreef op maandag 19 november 2012 @ 14:42:
[...]

Je kan de HDMI audiosynchronisatie ook aanpassen als je wil :) Deze is te vinden onder de geluidsinstellingen.
Weet ik maar dat werkt helaas niet. Het geluid komt al te laat, en als ik die instelling aanpas wordt het alleen maar erger.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Smultie schreef op maandag 19 november 2012 @ 15:27:
[...]

Dat klinkt als een feature, niet als een bug :P
dat zei ik ook tegen m'n vriendin toen ze klaagde dat gtst niet opgenomen werd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Bliksem B schreef op zondag 18 november 2012 @ 01:40:

Mensen met pauze/verderspoelproblemen, wat is jullie netwerksetup?
Pauzeren ging denk ik wel, spoelen niet.

Hier als volgt:
{modem} <-> router <-> (bekabeld) NAS met TwonkyServer
............................ <-> (wifi) UPC Horizon

Onzin dat dat aan de networksetup ligt. Misschien dat iets om een vage reden niet supported is op de Horizon box maar het is geen technisch probleem, of de Horizon nou router is of niet, DLNA is gewoon een streaming unicast service en dat werkt hoe dan ook hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 23:38

westergas

rikkie_pc

Kaasplank schreef op maandag 19 november 2012 @ 15:24:
het opnemen gaat overigens vaker fout dan goed.
Hier ook.

Als ik aangeef alle afleveringen op wil nemen van een serie besluit de box na een paar afleveringen dat het wel weer genoeg is geweest en neemt niets meer op. Of bepaalde dagen worden zonder reden over geslagen.

Ook zijn een groot aantal afleveringen laatst spoorloos verdwenen terwijl de maximale opslag capaciteit nog niet is bereikt.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Na 1 dag Horizon box had ik er al genoeg van.
Het meest irritante was de constante -welliswaar heel zachte- fannoise. Zelfs in standby staat deze te draaien. Het achterlijke menu en dito afstandsbediening zijn niet doordacht.
Het missen van de ondertiteling op BBC was de druppel... hoe kan je zo'n product nu op de markt zetten?
Hier zit duidelijk een commercieel directeur achter die 'naam'wilt maken en het product pushed ('problemen lossen we wel op.... het is maar techniek')

Het activeren van de Horizon box was in een paar uur gebeurt. Terug naar de Cisco DVR-box, die ik gelukkig nog niet had teruggestuurd- duurde 10 dagen
Heb nu weer de oude situatie terug en ben daar zooooo blij mee...
Valt me nu trouwens op dat SD beeld er beter uit ziet (minder ruis) met de Cisco dan met de Horizonbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Hebben jullie ook op de Horizon.tv website als je live kijkt de uitzending regelmatig een seconde of 30 terugspringt? Na een paar keer krijg ik dan een foutmelding en moet k de uitzending opnieuw starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
laten jullie de Horizon-box ('snachts) aanstaan? iedere keer als ik de tv/receiver/horizon aanzet (met harmony remote), is het gegarandeerd eerst een freeze (van geluid, of soms van beeld). net weer bij ned 3 "u heeft niet het juiste abonnement voor deze zender" :s vervolgens zap ==> freeze.... ongelofelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 13:47
-edit:nevermind-

[ Voor 109% gewijzigd door Bender op 20-11-2012 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:00
habermas schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:49:
laten jullie de Horizon-box ('snachts) aanstaan? iedere keer als ik de tv/receiver/horizon aanzet (met harmony remote), is het gegarandeerd eerst een freeze (van geluid, of soms van beeld). net weer bij ned 3 "u heeft niet het juiste abonnement voor deze zender" :s vervolgens zap ==> freeze.... ongelofelijk...
Gaat altijd van stroom af. In het begin gaan de menu's wel langzamer
Lijkt wel of hij van alles aan het binnen halen is..
Maar verder niet al te veel problemen mee.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben gestop met opnamen plannen, de klok staat steeds stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Energie niveau op hoog zetten ipv gemiddeld of laag fixed dat klok probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 13:47
Ik heb hem nu een halfuur en ben al geneigd hem terug te sturen...
Het bied geen meerwaarde op de oude media speler, enkel nadelen.
Ik hou van zappen maar steeds 2 a 3 seconde wachten om beeld te krijgen is niks voor mij.
Hij is traag, menus navigeren gaat allemaal net niet lekker
On demand, leuk idee maar 6 euro per film gaat hem niet worden
Media speler, dat was voor mij vooral de pre maar het blijkt via dlna te werken. De kwaliteit is minder en ondersteuning van subs kent het niet, dus ik mis toch redelijk wat.

Ik ga dus weer de oude gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
de Mediaspeler functionaliteit werkt niet alleen maar via DLNA, ook gewoon via netwerk shares.
Maar goed, Twonky zuigt iig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

cypher21 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 15:39:
de Mediaspeler functionaliteit werkt niet alleen maar via DLNA, ook gewoon via netwerk shares.
Maar goed, Twonky zuigt iig :P
Je hoeft ook niet perse Twonky te gebruiken, bijvoorbeeld UMS en PMS doen het ook prima.

Het grootste nadeel van de box vind ik nog altijd het te grote lettertype en het gebrek aan list views.
On Demand video van UPC zal ik van z'n levensdagen niet nemen, een film kost evenveel als mn usenet abo voor een maand. En daarmee haal ik gemiddeld zo'n 150 a 200 Gb/maand binnen om te kijken (mijn vrouw kijkt belachelijk veel series..)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
De upc box heeft een twonky mediaspeler, deze ondersteund vrij weinig, ik baseerde mijn opmerking daarop, niet op de manier hoe je de films aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

cypher21 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 15:52:
De upc box heeft een twonky mediaspeler, deze ondersteund vrij weinig, ik baseerde mijn opmerking daarop, niet op de manier hoe je de films aanbiedt.
Daarin heb je gelijk. Ik gebruik dat deel van de box dan ook helemaal niet, m'n PS3 kan dat beter.
Het grootste voordeel van de horizon box tov de mediabox is voor mij dat de HD zenders standaard op 1, 2, 3 etc staan en dat ik geen modem en router meer nodig heb.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Precies, dat is ook de reden voor mij om horizon te houden (en daarnaast scheelt het me 20 euro per maand en heb ik 10mbit meer)

Voor al het andere gebruik ik de HTPC met XBMC wel :)

Maar goed, er wordt mooi mee geadverteerd, en het blijkt gewoon waardeloos te werken. Dat is wel slecht

[ Voor 40% gewijzigd door cypher21 op 20-11-2012 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
cypher21 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 15:39:
Pardon, kan de Horizon netwerk shares benaderen en bestanden daarin afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Smultie schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 17:29:
[...]

Pardon, kan de Horizon netwerk shares benaderen en bestanden daarin afspelen?
Kort en krachtig: Ja. Ik kijk regelmatig een filmpje vanaf mijn PC via de Horizon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Outerspace schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 18:07:
[...]

Kort en krachtig: Ja. Ik kijk regelmatig een filmpje vanaf mijn PC via de Horizon.
Howto?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Outerspace schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 18:07:
[...]

ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Uh? Thuisnetwerk instellen? Of begrijp ik jullie verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Dus níet via DLNA (dus geen Twonky, PS3 Media Server, etc op je PC/Mac).
Gewoon een map delen en die benaderen op je Horizon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 14:50
Volgens mij werkt dit doordat (en alleen als) de media op de pc is geïndexeerd in Windows media player, die dan als dlna server werkt. Werkt op zich dus prima zonder Twonky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Smultie schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 20:01:
Gewoon een map delen en die benaderen op je Horizon.
Horizon ondersteunt geen Windows Shares / SMB.

Hopelijk in de toekomst wel, dat maakt externe ondertitels mogelijk en zou de Horizon een goed alternatief maken voor bijvoorbeeld een Popcorn Hour of HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Horizon box is mi. geen alternatief voor een mediaspeler zoals Popcorn.

Mijn popcorn heeft een ingebouwde harddisk waarop mijn foto's (uiteraard heb een backup ergens anders), muziek en films staan. Stel dat je dit op de Horizon box zet en deze gaat stuk.... hele box inleveren, krijg je een nieuwe en dan dus alles kwijt. Als mijn popcorn stuk gaat dan ben ik ook alles kwijt (tenzij de harddisk nog heel is natuurlijk) maar dan liggen niet mijn spullen 'op straat'.

Streamen van HD films is overigens geen optie dus je moet de hele zooi al bekabeld aansluiten.... en los van dit alles... de popcorn speelt echt alles af en zelfs BluRay's met menu met een super eenvoudige interface.... daar kan die Horizon box qua gebruikersgemak niet aan tippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Sebazzz schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 21:20:
[...]

Horizon ondersteunt geen Windows Shares / SMB.

Hopelijk in de toekomst wel, dat maakt externe ondertitels mogelijk en zou de Horizon een goed alternatief maken voor bijvoorbeeld een Popcorn Hour of HTPC.
ah,
idd...

Valt me nu pas op dat hij de dlna van XBMC pakte in plaats van de gedeelde map op de htpc.

Maar goed, geen DTS audio, geen ondertitel mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

LaFleche schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 22:46:
Streamen van HD films is overigens geen optie dus je moet de hele zooi al bekabeld aansluiten.... en los van dit alles... de popcorn speelt echt alles af en zelfs BluRay's met menu met een super eenvoudige interface.... daar kan die Horizon box qua gebruikersgemak niet aan tippen.
Waarom is het geen optie? Ik heb van het weekend rustig een 720p filn gestreamd via mijn draadloos netwerk. Dat de Horizon niet alles kan afspelen en de Popcorn kan vervangen als mediaspeler ben ik het met je eens, maar zo een super slecht product is het nou ook niet. Gewoon kinderziektes en UPC zal niet overal geld in steken om bepaalde containers/audiostreams af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Het zou toch mooi zijn als ze het afspelen via NFS erin zouden implementeren ipv dat brakke DLNA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
helm71 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 11:33:
[...]

Kon dat maar... Ik ben dezelfde mening toegedaan. Eerlijk gezegd ervaar ik geen storingen en de functionaliteit is er wel, maar eea zit zo enorm onlogisch in elkaar dat het voor een gebruiker verre van functioneel is.

Het lijkt er sterk op dat er bij het maken van de firmware alleen maar aan het design gedacht is, en ik moet zeggen dat het er ook goed uitZIET. Alleen is in een aantal gevallen een tekstueel lijstje gewoon veel makkelijker...

Als ik nu een opgenomen programma moet opzoeken dan moet ik op basis van plaatjes kijken welke het is. Ik moet ueberhaupt veel vaker knoppen indrukken dan vroeger het geval was om dezelfde functie te bereiken.. Dat zou allemaal niet zo erg zijn als het niet tegelijkertijd niet zo enorm LANGZAAM was... Het werk wel maar het is echt stroop in een trechter..

Ik heb bij de desk daar mijn onvrede over geuit en aangegeven dat ik terug zou willen naar de vorige DVR box. Helaas was dat niet mogelijk. Ik kan wel van de horizon box af maar alleen als ik ook het hebben van een een recorderbox opgeef.. En dat is nu juist iets dat ik helemaal niet wil...

Ik voel me echt benadeeld door UPC hierin, ik had wel wat kinderziektjes verwacht, maar niet zozeer een probleem met traagheid en het concept zelf... Ik verwacht namelijk niet zozeer dat die twee zaken snel opgelost worden...

Bah.
Als je je poot stijf houdt -en de juiste persoon aan de lijn krijgt- kan je het wellicht voor elkaar krijgen om het e.e.a in te ruilen voor een CISCO DVR box + los internet/bel modem.
Ik had het geluk dat ik mijn oude Cisco DVR box nog niet had teruggestuurd dus met het ontvangen van een modem-pakket is het e.e.a. naar volle tevredenheid opgelost (goede service.... dat mag ook wel eens gezegd worden :-) )

In de winkel vertellen ze eerst hetzelfde: of een Horizonbox of een standaard mediabox (zonder opnemen) + modem.... totdat de 'winkeloudste' (iig. iemand met meer ervaring) erbij komt.... dan schijnt een DVR box + modem toch wel te kunnen. Maar ik weet dus niet of ze nog een 'oude' DVR box opsturen?!

iig een les voor mensen die overstappen. Stuur je oude boeltje pas terug als alles werkt zoals je het wil.
Nog een les: koop via de webwinkel want alleen dan heb je officieel recht van 'afzien aankoop agv. de wet koop op afstand'. Koop je in de UPC winkel dan geldt 'eenmaal getekend = 1 jaar contract'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan.V
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-01-2022
Bij mij loopt hij continue na zo'n 5 uur na gebruik vast, dus midden in de nacht en overdag ergens rond 13.00u. Klok staat vast, internet werkt nog wel maar krijg hem met geen mogelijkheid aan via de afstandsbediening. Energiegebruik in standby staat op hoog. Er is een Popcornhour aanwezig en verder een Apple TV en Onkyo versterker en E-thermostaat (Bedraad) verder een iPad, iPhone en Macbook Pro (draadloos).

Er lijkt dus ergens iets te storen wat iedere keer na zo'n 4-5 uur voorkomt in het (idle) netwerk waarop de box vast slaat. Erg vreemd. Iemand ervaringen of work-arounds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Stefan.V schreef op woensdag 21 november 2012 @ 15:49:
Bij mij loopt hij continue na zo'n 5 uur na gebruik vast, dus midden in de nacht en overdag ergens rond 13.00u. Klok staat vast, internet werkt nog wel maar krijg hem met geen mogelijkheid aan via de afstandsbediening. Energiegebruik in standby staat op hoog. Er is een Popcornhour aanwezig en verder een Apple TV en Onkyo versterker en E-thermostaat (Bedraad) verder een iPad, iPhone en Macbook Pro (draadloos).

Er lijkt dus ergens iets te storen wat iedere keer na zo'n 4-5 uur voorkomt in het (idle) netwerk waarop de box vast slaat. Erg vreemd. Iemand ervaringen of work-arounds?
De box gaat automatisch in standby na zoveel minuten. Dat kan je zelf ook aanpassen en volgens mij ook uitzetten. Kan je daar eens naar kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan.V
Outerspace schreef op woensdag 21 november 2012 @ 15:56:
[...]

De box gaat automatisch in standby na zoveel minuten. Dat kan je zelf ook aanpassen en volgens mij ook uitzetten. Kan je daar eens naar kijken?
Maar op het moment dat deze vastloopt staat hij al op stand-by. Dit gebeurd midden in de nacht. Als ik bijvoorbeeld rond 23.00 mijn tv uitzet zie ik in de ochtend dat de box ergens rond 3-4uur vastgelopen is. Denk je dat alsnog het uitzetten van de automatische standby effect heeft, ook al staat deze op stand-by? Ik ga het iig proberen als ik thuis kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-09 18:23
Mijn box heeft een redelijke tijd goed gewerkt. Sinds de update van gisteren loopt de box toch alweer een paar keer vast. Ook deden sommige zender het niet meer. Handmatig uit en aan zetten helpt dat.

Jammer zo'n update die alleen problemen creëert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Stefan.V schreef op woensdag 21 november 2012 @ 15:49:
Bij mij loopt hij continue na zo'n 5 uur na gebruik vast, dus midden in de nacht en overdag ergens rond 13.00u. Klok staat vast, internet werkt nog wel maar krijg hem met geen mogelijkheid aan via de afstandsbediening. Energiegebruik in standby staat op hoog. Er is een Popcornhour aanwezig ...

Bekend probleem: een Popcorn Hour laat de HB vastlopen. UPC zegt ermee bezig te zijn, maar er is nog geen echte oplossing.
Voorlopig kun je het probleem wel vermijden door de PCH in een ander subnet te plaatsen via een extra router die je op de HB aansluit. De HB werkt dan alleen als modem. Op chelloo.com staat dit uitgebreider beschreven in het draadje "HB om de ca.drie uur vast" onder UPC Horizon > Horizon - Digitale TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
WhiteAss schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:08:
Mijn box heeft een redelijke tijd goed gewerkt. Sinds de update van gisteren loopt de box toch alweer een paar keer vast. Ook deden sommige zender het niet meer. Handmatig uit en aan zetten helpt dat.

Jammer zo'n update die alleen problemen creëert.
Update??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypher21 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 15:30:
Energie niveau op hoog zetten ipv gemiddeld of laag fixed dat klok probleem
Ik heb hem op normaal staan. dat moet voldoende zijn.
Om dat ding in hoog laten staan en 60 watt vebruiken vind ik onzinnig van upc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
De laatste update was op 5 november. Als je kijkt naar de softwareversie, zie je eerst die datum en dan de laatste keer dat er gecontroleerd is op updates.
Verwarrend, maar dat verbaast niemand van UPC en de Horizon-sof(t)ware.

• Stefan.V
drfruit schreef op woensdag 21 november 2012 @ 18:25:
[...]

Bekend probleem: een Popcorn Hour laat de HB vastlopen. UPC zegt ermee bezig te zijn, maar er is nog geen echte oplossing.
Voorlopig kun je het probleem wel vermijden door de PCH in een ander subnet te plaatsen via een extra router die je op de HB aansluit. De HB werkt dan alleen als modem. Op chelloo.com staat dit uitgebreider beschreven in het draadje "HB om de ca.drie uur vast" onder UPC Horizon > Horizon - Digitale TV.
[quote]drfruit schreef op woensdag 21 november 2012 @ 18:25:
[...]

Maar dat is toch absurd dat zoiets kan. Ik weet dat Samsung zichzelf alles behalve bewezen heeft op het gebied van IP maar dit slaat toch alles. Weet je wat precies de PCH doet waardoor de HB vastloopt? Standby heb ik overigens ook uitgezet op de HB maar dit heeft geen effect. Beter komen ze snel met een fix anders mogen ze de hele handel op komen halen.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:54

DjVe

Hatsaflats!

Stefan.V schreef op donderdag 22 november 2012 @ 07:49:
[...]

[quote]drfruit schreef op woensdag 21 november 2012 @ 18:25:
[...]

Maar dat is toch absurd dat zoiets kan. Ik weet dat Samsung zichzelf alles behalve bewezen heeft op het gebied van IP maar dit slaat toch alles. Weet je wat precies de PCH doet waardoor de HB vastloopt? Standby heb ik overigens ook uitgezet op de HB maar dit heeft geen effect. Beter komen ze snel met een fix anders mogen ze de hele handel op komen halen.
Je kan je als leverancier nog zo goed voorbereiden/testen en je aan standaarden houden, maar als andere fabrikanten dat niet doen/of een eigen standaard gaan maken, dan zit je als leverancier nog steeds met problemen. Je ziet zo vaak dat audio en video hardware die een ISP uitlevert, gewoon problemen geeft met bepaalde merken/types televisies en randapparatuur. Ik hoor ook alleen dat de Popcorn mediaspelers problemen geven, dus er zitten echt wel twee kanten aan het probleem.

Ik werk zelf ook voor meerdere ISP's en elke keer als ik het woord Loewe/B&O/Metz hoor weet ik al genoeg. Van die geweldige producenten die eigen standaarden ontwikkelen die 9/10 problemen geven met randapparatuur van derde.

Overigens kunnen de andere grotere producenten er ook wat van.... Philips en Panansonic met waardeloze HDMI ondersteuning op oudere modellen. Philips die weer een ander soort menu moet bedenken, omdat dit makkelijk is (maar vervolgens kan je er geen universele remote voor gebruiken). Samsung en Sony met idiote HDMI CEC, die afwijken van de standaard.....

Zo kan ik wel even doorgaan....

Het is niet altijd even makkelijk om een nieuw product op de markt te brengen. Je kan niet alles testen, maar UPC zal er alles aan moeten doen om al die losse problemen te bundelen en ze op te lossen met patches (waar dat kan)

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Volgens mij komt het ook alleen maar voor met de PCH, mijn Dune zit ook aan de Horizon vast en heeft geen enkel probleem. Het is dus maar een zeer klein percentage van de mediaspelers die dit probleem veroorzaakt dus dan zal het ook aan de PCH mediaspeler liggen, niet aan de Horizon. Wel jammer als je een PCH hebt, dat wel. Dan is het de workaround gebruiken en wachten tot UPC een oplossing heeft bedacht voor het probleem.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Rubman

Rubman

een Pi die met XBMC aan de Horizon hangt geeft ook geen enkel probleem, een kennis met zowel een popcorn als Pi met XBMC heeft wel last van vastlopers.

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

E-Rick

I love it :7

Mijn HB loopt de laaste week ook dagelijks vast. Soms reageert het ding niet meer op de afstandsbediening, soms valt internet uit, soms error 2010. Uit- en weer aanzetten met de switch aan de achterkant is dan het enige dat helpt.

Ik heb overigens geen mediaspelers aangesloten, alleen (via een switch) 2 PC's (windows XP en 7) en (via wifi) wat androids en ios-apparaten.

Choose life

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik moet minimaal om de dag de box hard uit/aan zetten omdat hij niet op de AB reageert. Het maakt daarbij niet uit welke stroom-stand ik gebruik, laag, middel of hoog.

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik heb al sinds het begin last dat mijn internet laag is (50~70mbps) ipv de 120mbps die ik hoor te krijgen.
Sinds 2 dagen valt het internet ook vaak weg, ook zo met de telefoon.. Iemand die hier hetzelfde probleem heeft?

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:42
AllSeeyinEye schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:04:
Ik moet minimaal om de dag de box hard uit/aan zetten omdat hij niet op de AB reageert. Het maakt daarbij niet uit welke stroom-stand ik gebruik, laag, middel of hoog.
Idem..

En de laatste paar dagen deze error:

Afbeeldingslocatie: http://a0.img.mobypicture.com/441bf9ce81959af5c5092d4745cbe98d_view.jpg

Ook die is weer weg na een keer uit/aanzetten..

edit:
Ik zie nu pas dat dit inderdaad Error 2010 is...

[ Voor 6% gewijzigd door Sahi_NL op 22-11-2012 10:18 . Reden: Toevoeging Error 2012 ]

• E-Rick

E-Rick

UPC meldt sinds kort op twitter dat de 2010-foumelding opgelost zou moeten zijn:
https://twitter.com/UPC/status/271544961265180672

Choose life

• janvanduschoten
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Ik heb ook de indruk dat het internet een dipje krijgt zodra de Horizon wordt aangezet, hebben meer mensen daar last van?

• cypher21
Sahi_NL schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:16:
[...]

Idem..

En de laatste paar dagen deze error:

[afbeelding]

Ook die is weer weg na een keer uit/aanzetten..

edit:
Ik zie nu pas dat dit inderdaad Error 2010 is...
Heb ik ook wel eens last van. Met name als de box een uur of langer op een bepaalde zender staat, dan krijg ik bij andere zenders ook die melding
E-Rick schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:30:
UPC meldt sinds kort op twitter dat de 2010-foumelding opgelost zou moeten zijn:
https://twitter.com/UPC/status/271544961265180672
Die tweet is van 17 november :S
Ik heb gisteren de box nog gereset omdat een aantal zenders het niet deden

[ Voor 24% gewijzigd door cypher21 op 22-11-2012 11:00 ]

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 14:10
Ik laat maar een monteur langskomen, boden ze aan toen ik twitterde over 2010 storing. (Ze belden wel pas paar dagen later).
Bij mij is mijn signaalkwaliteit helemaal vol, maar mijn signaalsterkte maar op 1/3de, dus benieuwd of hij daar iets aan kan doen.

• CartmanMMA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 15:42

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Ook hier veel problemen met UPC Horizon.

TV

Ik heb een 2 jaar oude Philips ambilight tv en krijg continu een blauw scherm. Ik kan geen programma normaal bekijken en moet continu de box weer uitzetten en weer opnieuw inschakelen om maar even van het euvel af te zijn. Ook heb ik veel last dat zenders uitvallen, of dat sommige zenders werken en anderen op zwart staan, of error 2010, of dat de box vastloopt en ik deze opnieuw moet booten.

Internet

Ik heb 120mb internet erbij genomen en als ik de speedtest van UPC doe dan kom ik gemiddeld rond de 25mb uit dus ook dat werkt mijn inziens niet optimaal.

Baal hier ontzettend van aangezien ik het internet veel voor het werk gebruik en in de avond niet normaal naar een programma kan kijken.

Contact met UPC

Wat ik helemaal te belachelijk voor woorden vind is de enorme wachttijd van UPC. Ik bel met de helpdesk en sta bijna elke keer langer dan 30 minuten in de wacht. Ik heb een uitschieter van 1 uur en 15 minuten. En ze kunnen totaal niets voor mij betekenen.

Voorheen had ik echt nooit problemen met UPC (had een Alles in een Pakket) en dat werkte als een trein. Internet was stabiel en rond de 55mb (had een 60mb contract).

Ik ben benieuwd naar welke stappen ik mogelijk kan ondernemen tegen UPC om in iedergeval een compensatie te krijgen of van mijn part onder dit contract uit te komen.

• Kaasplank
  • Niet online
Je kunt beter klagen op twitter. UPC neemt dan snel contact met je op zodat je je telefoonnummer kunt achterlaten. Zo ben ik in de avonduren al een paar keer gebeld en prima geholpen.

• CartmanMMA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 15:42

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Kaasplank schreef op donderdag 22 november 2012 @ 11:10:
Je kunt beter klagen op twitter. UPC neemt dan snel contact met je op zodat je je telefoonnummer kunt achterlaten. Zo ben ik in de avonduren al een paar keer gebeld en prima geholpen.
Net gedaan. Ik zag idd in de reacties van @upc dat ze contact opnemen. Dus ik ga het eens op die manier proberen.

• E-Rick

E-Rick

cypher21 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:58:

Die tweet is van 17 november :S
Ik heb gisteren de box nog gereset omdat een aantal zenders het niet deden
Maar het antwoord van UPC is toch echt van vandaag: 10:25 AM - 22 Nov 12

Choose life

• cypher21
E-Rick schreef op donderdag 22 november 2012 @ 11:11:
[...]

Maar het antwoord van UPC is toch echt van vandaag: 10:25 AM - 22 Nov 12
lol, idd...

*grijpt naar nog meer koffie!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 14:10
Mja, plaats je op Twitter een tweet, krijg je week later pas bericht 'Heb je die storing nog steeds' Nee zou wat zijn als ik al die tijd de helft van mijn zenders mis.
Maar laatste paar dagen wel weer vaker die 2010 code..

• janvanduschoten
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Vanmorgen een tweet gestuurd naar UPC, dat ik het Cisco 3925 modem weer voor de Horizon wil plaatsen en wordt zojuist netjes gebeld. Dinsdag ben ik vrij en dan gaan ze hem omzetten en bellen zodat ik zeker weet dat het is omgezet en het modem ervoor kan plaatsen. Deze week nog pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND ophalen en die achter de Cisco zetten, dan heb ik wifi bereik in het hele huis.

De Horizon staat bij ons in een houten kastje en dat scheelt toch wel in het bereik denk ik, ik verwacht dat de TP link met andere firmware het beter gaat doen. Hij kan dan ook helemaal op standby laag, meer heeft hij niet meer nodig.

Pagina: 1 ... 16 ... 54 Laatste