What the fuck,
Ik kom thuis, maak mijn avondeten en zet de pc aan. So far so good, dan krijg ik de melding dat er een nieuwe netwerkverbinding is gemaakt, en de bijbehorende prompt of ik zaken wil sharen.
Ik dacht goh, ik ga toch maar eens kijken wat voor IP ik nu heb gekregen van de Horizon box. Ik doe dus even een ipconfig /all en ik zie opeens dat de gateway 192.168.1.1 is. Terwijl die bij Horizon toch echt 192.168.192.1 is. Ook staat de DNS opeens op die van google (8.8.8.8)
De IT'er in mij ging dus gelijk browsen naar de gateway, en na het proberen van een aantal username/wachtwoord combo's lukte het mij om hierop in te loggen. Ik denk ik check even de poorten op de Horizon, het blijkt dat poorten 1 & 3 geforward of iets dergelijks te zijn naar deze router. De poorten 2 & 4 werken gewoon normaal via de Horizonbox. Als eerste even de mediabox hard en soft gereset maar het mocht niet baten.
Daarna maar besloten om de UPC helpdesk te bellen, gelukkig kreeg ik al vrij snel iemand aan de lijn die geen verklaring kon geven voor dit probleem (no shit). Helaas had de Horizon helpdesk een wachtrij van 45 minuten dus dat wordt morgen maar even vragen wat hier nu aan de hand is.
Gisteren werkte alles perfect en nu zijn opeens 2 poorten geforward naar een of andere KPN router, die ik in ieder geval om zeep heb geholpen. Heeft iemand enig idee?