dan was het gewoon ff domme pech dat de HB een aantal keer vast liep. sorry voor de exra verwarring over de update. @drfruit bedankt voor het kijkje in de logica van UPCdrfruit schreef op woensdag 21 november 2012 @ 21:35:
De laatste update was op 5 november. Als je kijkt naar de softwareversie, zie je eerst die datum en dan de laatste keer dat er gecontroleerd is op updates.
Verwarrend, maar dat verbaast niemand van UPC en de Horizon-sof(t)ware.
Sinds vandaag ineens slechte ontvangst op de RTLs, haperen en artifacts... Meer mensen?
Nederlands is makkelijker als je denkt
Hier heel erg vaak dat bepaalde zenders het niet doen met de welbekende foutcode. Dit is nu een dag of vier het geval. Even kijken hoe het over een paar dagen is, anders bellen?
hier het zelfde...smeerbartje schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 20:01:
Hier heel erg vaak dat bepaalde zenders het niet doen met de welbekende foutcode. Dit is nu een dag of vier het geval. Even kijken hoe het over een paar dagen is, anders bellen?
nadelen/bugs:
-Bepaalde zenders doen het niet
-ook doet het geluid het soms niet.
-soms geen beeld.
-foutcode 2010.
-volgens me vrouw neemt hij niet alles op. -> GTST
-Als je hem aan en uit zet valt internet ook weg... zou dat graag eerst via me router hebben...(kan denk ik wel).
-navigeren werkt gewoon niet vloeiend.
-menu's niet overzichtelijk.
-blijft soms hangen.
-logitech afstandsbediening werkt nog niet helemaal lekker.-> ligt niet aan UPC denk ik.
voordelen:
sneller internet tegen goedkoper tarief.
Ziet er toch wel mooier uit.
Kortom niet echt te vrede.
psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians
Ik heb meerdere malen per dag het probleem dat de zenders weg vallen en de 2010 foutmelding verschijnt.
Bellen met de service desk heeft niet veel nut, het is een bekend probleem.
De enige oplossing op dit moment is de stroom er vanaf halen. Er zal een update komen die het probleem op gaat lossen volgens de medewerker, hij kon me alleen niet vertellen wanneer deze update komt.
afwachten maar...
Bellen met de service desk heeft niet veel nut, het is een bekend probleem.
De enige oplossing op dit moment is de stroom er vanaf halen. Er zal een update komen die het probleem op gaat lossen volgens de medewerker, hij kon me alleen niet vertellen wanneer deze update komt.
afwachten maar...
Dit begrijp ik dan weer welM0nkeymen schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 20:11:
[...]
hier het zelfde...
nadelen/bugs:
-volgens me vrouw neemt hij niet alles op. -> GTST
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Echt, ik erger me steeds meer aan dat kutapparaat. Alles werkt maar half ofzo.
DLNA is al niet zo geweldig, maar laat ook maar maximaal 10 mappen/files zien de rest niet.
Dat ding gaat terug, je kan er niks mee, achteruitgang en enkel ellende.
DLNA is al niet zo geweldig, maar laat ook maar maximaal 10 mappen/files zien de rest niet.
Dat ding gaat terug, je kan er niks mee, achteruitgang en enkel ellende.
Nou, laten we wel zeggen dat de PCH nergens anders mee vastloopt als alleen met de Horizon, ik vermoed dan ook dat er nog veel meer mediaspelers gaan vastlopen zodra deze in hetzelfde netwerk staat.janvanduschoten schreef op donderdag 22 november 2012 @ 08:35:
Volgens mij komt het ook alleen maar voor met de PCH, mijn Dune zit ook aan de Horizon vast en heeft geen enkel probleem. Het is dus maar een zeer klein percentage van de mediaspelers die dit probleem veroorzaakt dus dan zal het ook aan de PCH mediaspeler liggen, niet aan de Horizon. Wel jammer als je een PCH hebt, dat wel. Dan is het de workaround gebruiken en wachten tot UPC een oplossing heeft bedacht voor het probleem.
En komt daarbij dat de Horizon vastloopt en niet de PCH, dus welk apparaat heeft het probleem dan?
gezien de vele storingen en vastlopers zou ik toch het probleem daar zoeken ipv andere mediapelers
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
Sinds vanochtend hier in 1103 heel veel kanalen kwijt. Kanalen beginnen op 12 en het lijkt erop alsof ca 75% van de kanalen het niet meer doen
Ik heb de box al 2x uit en aan gezet via de schakelaar achterop. 1e keer werd de software geupdate, maar nog steeds de kanalen niet terug.
Iemand suggesties om kanalen opnieuw te laten scannen (behalve factory reset) ?
Iemand suggesties om kanalen opnieuw te laten scannen (behalve factory reset) ?
edit:
Factory reset gedaan en nu zijn de kanalen weer terug...
Factory reset gedaan en nu zijn de kanalen weer terug...
[ Voor 9% gewijzigd door Hermanvh op 25-11-2012 14:10 ]
webOS all the way!
Holy crap, net een killer update binnen gehaald.
Box zat klem, dus even de stroom eraf en hij begon de update binnen te halen. Datum staat op vandaag, dus hij is vers.
Tot nu toe; wow wat een snelheid. Geen idee of het door de reboot alleen komt maar het algemene menu en zappen is retesnel
Version 1-1-57.09.1aV_1.25_16777393
Date SU 25.11.12/ SA 24.11.12
Box zat klem, dus even de stroom eraf en hij begon de update binnen te halen. Datum staat op vandaag, dus hij is vers.
Tot nu toe; wow wat een snelheid. Geen idee of het door de reboot alleen komt maar het algemene menu en zappen is retesnel
Version 1-1-57.09.1aV_1.25_16777393
Date SU 25.11.12/ SA 24.11.12
[ Voor 10% gewijzigd door Notna op 25-11-2012 17:23 ]
Verwijderd
Staat in de tekst die jezelf hier plaatst.smeerbartje schreef op zondag 25 november 2012 @ 16:19:
Hoe lang duurt deze ellende nog?
[afbeelding]
Maandag 26-november structureel opgelost!
Zie hierboven. Denk nu dus alVerwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 17:23:
[...]
Staat in de tekst die jezelf hier plaatst.
Maandag 26-november structureel opgelost!
Zichtbare verbeteringen tot nu toe;
Snelheid zappen
Snelheid menu
Snelheid tv guide
[ Voor 19% gewijzigd door Notna op 25-11-2012 17:26 ]
Ik heb idd ook een flinke update gehad. Kreeg geen beeld en toen ik hem uit wou zetten stond er in de display loading en een percentage dat opliep. Heeft toch minstens 5 minuten
Voor zover ik begrijp heeft regio amsterdam de update gekregen en krijgt de rest hem morgen.
Voor zover ik begrijp heeft regio amsterdam de update gekregen en krijgt de rest hem morgen.
[ Voor 34% gewijzigd door Dracula op 25-11-2012 17:34 ]
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=46771.0Dracula schreef op zondag 25 november 2012 @ 17:30:
Ik heb idd ook een flinke update gehad. Kreeg geen beeld en toen ik hem uit wou zetten stond er in de display loading en een percentage dat opliep. Heeft toch minstens 5 minuten
In regio Amsterdam is vanochtend een nieuwe software versie uitgerold. De software lost het probleem met de ‘2010 error’ op. Daarnaast zou je de melding ‘ongeldig zendernummer’ niet meer moeten krijgen. De Horizon box haalt de software automatisch binnen als de box in standby staat.
Omdat we eerst wilden testen of er geen andere problemen naar voren kwamen hebben we de software alleen uitgerold in regio Amsterdam. Inmiddels is gebleken dat de software goed werkt en dat het probleem verholpen is. Daarom wordt de software aankomende maandag uitgerold in de rest van ons verzorgingsgebied.
Voor de mensen met de update (omgeving Amsterdam):
Hebben jullie nog last van spontane vastlopers tijdens het tv kijken, of het bekende vastloop probleem in standby modus waar de klok vastgelopen is, het internet wel werkte maar de tv functie niet meer aan ging met de afstandsbediening? (Vaak voorkomend met een mediaplayer in het netwerk?)
Hebben jullie nog last van spontane vastlopers tijdens het tv kijken, of het bekende vastloop probleem in standby modus waar de klok vastgelopen is, het internet wel werkte maar de tv functie niet meer aan ging met de afstandsbediening? (Vaak voorkomend met een mediaplayer in het netwerk?)
Ik (regio Eindhoven) heb de update ook al. Vanochtend 1x melding 2020 gehad (nee, niet 2010), gewoon uit het niets toen ik radio zat te luisteren.
Zappen naar een zender hoger/lager loste de error op.. Daarna kon ik weer gewoon terug naar de originele zender zonder problemen.
Nog een bug: Als ik radio luister (bijvoorbeeld 3fm, zender 844) en door de TV gids scroll, gaat het geluid steeds harder/zachter/harder/zachter, op het moment van scrollen versterkt het geluid dus even.
Ook ik merk dat het menu/tv-gids stukken sneller is geworden. Nu maar hopen op minder vastlopers (vooral het 'uit standby halen' werkte bij mij bijna nooit (hoog stroom verbruik in standby).
Stefan:
Een mediaplayer in het netwerk maakt volgens mij niets uit.. Mijn Mediaplayer heeft geen verbinding met de Horizon box (zit een cisco router tussen) en ook mijn horizonbox kwam niet uit standby.
Zappen naar een zender hoger/lager loste de error op.. Daarna kon ik weer gewoon terug naar de originele zender zonder problemen.
Nog een bug: Als ik radio luister (bijvoorbeeld 3fm, zender 844) en door de TV gids scroll, gaat het geluid steeds harder/zachter/harder/zachter, op het moment van scrollen versterkt het geluid dus even.
Ook ik merk dat het menu/tv-gids stukken sneller is geworden. Nu maar hopen op minder vastlopers (vooral het 'uit standby halen' werkte bij mij bijna nooit (hoog stroom verbruik in standby).
Stefan:
Een mediaplayer in het netwerk maakt volgens mij niets uit.. Mijn Mediaplayer heeft geen verbinding met de Horizon box (zit een cisco router tussen) en ook mijn horizonbox kwam niet uit standby.
zit ook in Amsterdam en heb dagelijks vastlopers/freezes met name tijdens het zappen. aan/uitzetten met het knopje achterop wil dan nog wel es helpen maar flink waardeloos is het wel.Stefan.V schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:25:
Voor de mensen met de update (omgeving Amsterdam):
De vraag is voornamelijk; heb je dat nu ook na de update van Zondag/Vandaag
Opnemen gaat bij mij ook niet helemaal lekker altijd. Dan kies ik er voor om alles van een serie op te nemen, maar dan gebeurt dat gewoon niet. Best irritant als je iets wil terugkijken en dan blijkt dat het toch niet opgenomen is..
(Ow en dat intypen van tekst, mag hopen dat ze dat ook nog aanpassen in de 'grote update')
(Ow en dat intypen van tekst, mag hopen dat ze dat ook nog aanpassen in de 'grote update')
haha was nog niet helemaal wakker denk ikNotna schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:25:
De vraag is voornamelijk; heb je dat nu ook na de update van Zondag/Vandaag
Bij mij doet ie dat juist iets te enthousiast. Ik heb aangegeven dat ik Wheeler Dealers wil opnemen, die krijg ik nu allemaal dubbel, eentje van Discovery en eentje van Discovery HD. Handig.Barryvdh schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:20:
Opnemen gaat bij mij ook niet helemaal lekker altijd. Dan kies ik er voor om alles van een serie op te nemen, maar dan gebeurt dat gewoon niet. Best irritant als je iets wil terugkijken en dan blijkt dat het toch niet opgenomen is..
Weet er iemand trouwens of er een optie is om alle afleveringen in 1x weg te gooien (ik zou denken "Alles verwijderen" maar de waarschuwing die je dan krijgt impliceert dat hij daadwerkelijk de hele schijf gaat wissen).
Ben ik ook benieuwd naar. De optie "Alles verwijderen" leegt idd de harde schijf (praktijk ervaring
)
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Ik merk na de update van vandaag absoluut geen verschil in snelheid voor wat betreft de menu's of tv-gids, nog steeds irritant traag. Laten we hopen dat de vastlopers en 2010-foutmeldingen nu in ieder geval wel verholpen zijn.
Choose life
Of de update de vastloper 's nachts oplost zullen we morgenvroeg zien. Vanmorgen geinstalleerd. So far so good..
Volgens de monteur die vandaag is langsgeweest, was het ook vaak een probleem dat de wandcontact doosjes oud zijn en er daardoor soms niet alle frequenties goed doorkomen.
De Horizon is blijkbaar ook wat gevoeliger hiervoor dan de oude box.
Nog geen idee of dat verschil maakt (want het kan ook aan de update liggen natuurlijk). Maar de monteur die ik sprak moest iig 2 a 3 keer per dag zo'n kastje vervangen, dus kwam het wel veel voor.
De Horizon is blijkbaar ook wat gevoeliger hiervoor dan de oude box.
Nog geen idee of dat verschil maakt (want het kan ook aan de update liggen natuurlijk). Maar de monteur die ik sprak moest iig 2 a 3 keer per dag zo'n kastje vervangen, dus kwam het wel veel voor.
Kan je dat niet instellen in de opties? Of hij alleen die zender pakt, of alle zenders? Dacht van wel namelijk.SeatRider schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:03:
[...]
Bij mij doet ie dat juist iets te enthousiast. Ik heb aangegeven dat ik Wheeler Dealers wil opnemen, die krijg ik nu allemaal dubbel, eentje van Discovery en eentje van Discovery HD. Handig.
[ Voor 32% gewijzigd door Barryvdh op 26-11-2012 19:16 ]
Update zojuist geïnstalleerd; geen verschil.
Update net gedaan door de fout 2010, hij lijkt wel iets sneller..
Het nadeel alleen, mn internet was al zwaar onder maat, en nu nog eens gehalveerd
We zien wel weer wat er gaat gebeuren.. hopelijk is alles weer wat sneller, ding is goed langzaam
@Barryvdh: Klopt, veel mensen hebben een oude WCD waardoor niet alle frequenties doorkomen, in mijn UPC tijd moest ik die dingen ook te vaak vervangen
Het nadeel alleen, mn internet was al zwaar onder maat, en nu nog eens gehalveerd
We zien wel weer wat er gaat gebeuren.. hopelijk is alles weer wat sneller, ding is goed langzaam

@Barryvdh: Klopt, veel mensen hebben een oude WCD waardoor niet alle frequenties doorkomen, in mijn UPC tijd moest ik die dingen ook te vaak vervangen
2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser
Oké, sinds de update gisteren is de HB vannacht voor het eerst niet vastgelopen. Ik durf nog niet te vroeg te juichen maar het ziet er erg goed uit.
Thus far nergens last van gehad; 2010 code heb ik niet meer gezien, hij is nog steeds een stuk rapper dan voorheen en vastlopen deed hij al niet maar dat komt ook omdat ik hem gewoon lekker op energiestand hoog laat. Zodra deze naar middel gaat of ik hem op auto standby laat gaan; loopt hij vast. Aangezien ik daar geen trek in heb en men dat maar eerst moet fixen
Hier ook niet. Hij begon na installatie al gelijk goed met een 2010 error, en daarna merk ik idd geen verschil qua snelheid. Ook was vanochtend de klok weer uit.smeerbartje schreef op maandag 26 november 2012 @ 19:29:
Update zojuist geïnstalleerd; geen verschil.
Gisteren geïnstalleerd maar ook hier nauwelijks tot geen verschil te merken.
Sterker nog, vond dat het opstarten van de box juist langer duurde, en ook het menu kwam mij eerder trager over dan sneller.
Vastlopers had ik sowieso al geen last van, dus daar kan ik niet veel over zeggen.
Sterker nog, vond dat het opstarten van de box juist langer duurde, en ook het menu kwam mij eerder trager over dan sneller.
Vastlopers had ik sowieso al geen last van, dus daar kan ik niet veel over zeggen.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
als ik eredivisie live 1 HD kijk dan komt er vaak een blokkerig beeld met live 2 beelden doorheen. Heel irritant. Iemand een idee hoe dit kan en of dit is op te lossen?
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
Voor het weekend liep de de klok op de box elke regelmatig vast (met energie-instelling op laag of normaal) nu gaat hij braaf helemaal uit (rode licht i.p.v. gele licht). Verder weinig problemen met de box, heb 'em vanaf begin oktober. Het menu traag? Ja, maar niet storend. En verschrikkelijk relatief. Er zijn vele vervelendere dingen dan een trage menustructuur van de Horizon-box.
Twee keer een 2010-foutmelding gehad, twee keer de box even aan en uit gedaan en daarna deed de televisie het weer. Wel vervelend, maar verder geen last meer van gehad.
Erg tevreden over: Het uiterlijk van de box, het uiterlijk van het menu, de kwaliteit van de zenders (SD of HD), de snelheid van het internet (60 Mbit en 6,8/6,9 Mbps download).
Hier dus een tevreden gebruiker ook al is het niet altijd perfect, wat ik rustig kan relativeren. Het is tenslotte maar een mediabox.
Twee keer een 2010-foutmelding gehad, twee keer de box even aan en uit gedaan en daarna deed de televisie het weer. Wel vervelend, maar verder geen last meer van gehad.
Erg tevreden over: Het uiterlijk van de box, het uiterlijk van het menu, de kwaliteit van de zenders (SD of HD), de snelheid van het internet (60 Mbit en 6,8/6,9 Mbps download).
Hier dus een tevreden gebruiker ook al is het niet altijd perfect, wat ik rustig kan relativeren. Het is tenslotte maar een mediabox.
Vanmorgen werd ik keurig gebeld zoals vorige week afgesproken en ik heb nu mijn Cisco 3925 weer geplaatst, telefoon op aangesloten, in Bridge gezet en de pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND erachter geplaatst. Daarna de Dune D1 (mediaspeler) en de TV aangesloten op de TP-link, alles werkt 
Ik heb alles in de Horizon uitgezet, wifi heb ik niet nodig want de nieuwe router heeft een veel beter bereik (de Horizon staat in een open maar houten kastje). Ik heb nu zelfs op zolder bereik ipv soms wel/niet op de 1e verdieping. Hij is ook een stuk sterker dan de wifi van de Cisco dus die heb ik ook uitgezet.
UPC heeft dit echt keurig geregeld volgen afspraak, alles werkt zoals afgesproken. Nu eerst even wat kabels in de meterkast gaan ordenen, het is nu een zooitje.
Ik heb alles in de Horizon uitgezet, wifi heb ik niet nodig want de nieuwe router heeft een veel beter bereik (de Horizon staat in een open maar houten kastje). Ik heb nu zelfs op zolder bereik ipv soms wel/niet op de 1e verdieping. Hij is ook een stuk sterker dan de wifi van de Cisco dus die heb ik ook uitgezet.
UPC heeft dit echt keurig geregeld volgen afspraak, alles werkt zoals afgesproken. Nu eerst even wat kabels in de meterkast gaan ordenen, het is nu een zooitje.
Hoe heb je alle netwerkfunctionaliteiten van de Horizon box uitgezet?janvanduschoten schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:20:
Vanmorgen werd ik keurig gebeld zoals vorige week afgesproken en ik heb nu mijn Cisco 3925 weer geplaatst, telefoon op aangesloten, in Bridge gezet en de pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND erachter geplaatst. Daarna de Dune D1 (mediaspeler) en de TV aangesloten op de TP-link, alles werkt
Had ik zondag ook, maar alleen last van tijdens Roda - Ajax. Ik vermoed dat het gewoon aan EDL lag of misschien in combinatie met de wind want tijdens PSV-Vitesse had ik nergens last van.anconakip schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 11:57:
als ik eredivisie live 1 HD kijk dan komt er vaak een blokkerig beeld met live 2 beelden doorheen. Heel irritant. Iemand een idee hoe dit kan en of dit is op te lossen?
Nee, Metrological...Damian schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 23:45:
XBMC team heeft de interface gemaakt voor zover ik weet.
ik heb ondertussen de 'oplossing gevonden'op het probleem van dat de tvgids niet zichtbaar was. een frontpanel reset of terug gaan naar de fabrieksinstellingen lost het probleem op
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
Lekker die update.. heb nu groen beeld. Wat een kl**te ding zeg.. ik ga maar bellen en mijn oude philips terug vragen die het ruim 2 jaar probleemloos gedaan heeft. Wat betreft snelheid was de HB ook al geen vooruitgang.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
@stefan.. hier nog steeds vastlopers als de popcorn aan staat.. waardeloos
Ik wacht op een Ci+ module an als deze werkt gaat de horizon exit, want het is te gek dat deze maar half werkt en je alsnog een aparte modem nodig heb, bedoel daar ging het toch om? 1 apparaat waar alles in zit.
Ik wacht op een Ci+ module an als deze werkt gaat de horizon exit, want het is te gek dat deze maar half werkt en je alsnog een aparte modem nodig heb, bedoel daar ging het toch om? 1 apparaat waar alles in zit.
[ Voor 63% gewijzigd door merlin1201 op 28-11-2012 06:17 ]
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
Nou, mij niet gezien.. ik laat het internet regelen door een apparaat dat hiervoor gebouwd is. Een modemmerlin1201 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 06:15:
@stefan.. hier nog steeds vastlopers als de popcorn aan staat.. waardeloos
Ik krijg net een rekening van UPC waar €v 150,- opstaat voor de oude mediabox die ik een maand geleden al heb teruggestuurd
Beetje jammer, maar even een tweet naar de webcare gestuurd, werkt meestal prima.
Ik heb nu de Horizon alleen maar voor de TV, helemaal buiten het netwerk. Internet loopt via de Cisco 3825 en de pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND en ik heb het idee dat internet een stuk stabieler is geworden. Na 1 dag is het nog wat vroeg maar ik had de indruk dat ik meer wisselende snelheden had via wifi met de Horizon dan met de TP-link. Ik heb bij de Horizon alleen maar wifi uitgezet, volgens mij kan ik niet meer netwerk uitzetten dan dat.
Ik heb nu de Horizon alleen maar voor de TV, helemaal buiten het netwerk. Internet loopt via de Cisco 3825 en de pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND en ik heb het idee dat internet een stuk stabieler is geworden. Na 1 dag is het nog wat vroeg maar ik had de indruk dat ik meer wisselende snelheden had via wifi met de Horizon dan met de TP-link. Ik heb bij de Horizon alleen maar wifi uitgezet, volgens mij kan ik niet meer netwerk uitzetten dan dat.
nee nu nog een Android appNotna schreef op woensdag 28 november 2012 @ 14:13:
Ow joy!
https://itunes.apple.com/...zon-tv-remote/id532085851
Nu nog een iPad![]()
Stiekem wel, vandaar het sacrastische
Vernomen dat deze wellicht januari/februari '13 op de markt gaat komen.
Laat ze die Horizon box eerst maar eens stabiel en snel maken. Dan kijken we wel verder naar een app o.i.d. Prutsers.
Het heeft geen zin om hier op UPC te gaan ranten, als de Horizon je niet bevalt dan kun je hem gewoon terugsturen. Bij mij werkt de Horizon goed, ik heb mijn situatie alleen wat beter gemaakt. Ik heb ook nog wel wat op- en aanmerkingen op de Horizon maar ik moet ook nog het eerste foutloze en probleemloze apparaat tegenkomen dat volledig aan mijn wensen voldoet. Early adopters hebben altijd het geluk dat ze alle kinderziektes meemaken. Wil je dat niet dan moet je iets een jaar na introductie bestellen, dan zijn de meeste problemen wel verholpen. Dat is bij telefoons, televisies en ook bij dit ding.
Geruststellend dat er nog gebruikers zijn die zo denken. Hulde!janvanduschoten schreef op woensdag 28 november 2012 @ 15:51:
Het heeft geen zin om hier op UPC te gaan ranten, als de Horizon je niet bevalt dan kun je hem gewoon terugsturen. Bij mij werkt de Horizon goed, ik heb mijn situatie alleen wat beter gemaakt. Ik heb ook nog wel wat op- en aanmerkingen op de Horizon maar ik moet ook nog het eerste foutloze en probleemloze apparaat tegenkomen dat volledig aan mijn wensen voldoet. Early adopters hebben altijd het geluk dat ze alle kinderziektes meemaken. Wil je dat niet dan moet je iets een jaar na introductie bestellen, dan zijn de meeste problemen wel verholpen. Dat is bij telefoons, televisies en ook bij dit ding.
Mja ik moet ook zeggen dat ik opzich best tevreden ben nu over Horizon. Vooral omdat pauzeren/opnemen wel een erg fijne functie is, die ik met de oude box niet had.
Zitten inderdaad nog wel wat foutjes in, ik heb nog niet het gevoel dat ik er helemaal op kan vertrouwen dat hij braaf alles opneemt. Maandag nog in het begin van een film op opnemen geklikt, halverwege iets anders gekeken en toen ik gisteren de film wou afkijken, was hij opgenomen tot het moment van wegzappen.
In principe kan het natuurlijk ook zijn dat ik iets verkeerd heb ingedrukt of niet goed heb gekeken, maar ik heb wel vaker het idee dat er iets mis gaat..
Maar komt vast goed binnenkort.
Zitten inderdaad nog wel wat foutjes in, ik heb nog niet het gevoel dat ik er helemaal op kan vertrouwen dat hij braaf alles opneemt. Maandag nog in het begin van een film op opnemen geklikt, halverwege iets anders gekeken en toen ik gisteren de film wou afkijken, was hij opgenomen tot het moment van wegzappen.
In principe kan het natuurlijk ook zijn dat ik iets verkeerd heb ingedrukt of niet goed heb gekeken, maar ik heb wel vaker het idee dat er iets mis gaat..
Maar komt vast goed binnenkort.
Mja, maar het is zo makkelijk om te doen hejanvanduschoten schreef op woensdag 28 november 2012 @ 15:51:
Dat er geen gevallen tussen zitten die niet erbarmelijk zijn zeg ik hiermee niet. Maar je hebt altijd probleem gevallen.
Hoe dan ook; ik ben er blij mee en al helemaal met de korting die het meebrengt. Niets mis mee
Kinderziektes ok.. maar basis functionaliteit die het niet (goed) doet is heel wat anders.janvanduschoten schreef op woensdag 28 november 2012 @ 15:51:
Early adopters hebben altijd het geluk dat ze alle kinderziektes meemaken.
Daarnaast heeft UPC dit ding al ruim 2,5 jaar geleden aangekondigd en bestaat het apparaat zelf al 2 jaar..
(http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=34595.0)
Als je een nieuw model auto koopt ga je ook niet akkoord met feiten dat af en toe de motor afslaat... hij niet harder kan dan 80KM/h maar op papier wel 200 kan... het zicht door de ramen groen kleurt... bij het starten 10 min moet wachten totdat de foutcodes weg zijn en dan vaak alsnog weer moet herstarten.. als je andere auto's op dezelfde weg rijden hij stottert en soms zelfs compleet vastloopt..
Verwijderd
/me mompelt iets met appels en peren
Het enige wat deze gemeen hebben is dat ze tot de goep fruit behoren
Een decoder vergelijken met een auto is d....l
Vergelijk de ongemakken maar met eenzelfde aanbieder als Ziggo, en de problemen die daar zijn met hun decoders.
En ik ben het eens met Jan: Bevalt ie niet, die box, doe m de deur uit.
Next
Vergelijk de ongemakken maar met eenzelfde aanbieder als Ziggo, en de problemen die daar zijn met hun decoders.
Next
Er wordt nu wel erg makkelijk gedaan over terugsturen. Zul je net een hele toestand achter de rug hebben met allerlei langs elkaar heen lopende afspraken, een niet werkende overstapservice en allerlei bugs en problemen, en dan moet je het zeker weer helemaal opnieuw proberen. Je hebt trouwens geen keuze meer als je HD en de mogelijkheid van opnamen wilt.
Dat anderen ook hun beloften niet waarmaken, is geen excuus. UPC is trouwens geen decoderfabrikant, maar een aanbieder van diensten die vervolgens niet geleverd worden, of in ieder geval niet werken zoals beloofd.
Merkwaardig dat consumenten op een forum voor gebruikers elkaar niet steunen, maar het opnemen voor de leveranciers die krakkemikkige spullen en diensten aanbieden.
Dat anderen ook hun beloften niet waarmaken, is geen excuus. UPC is trouwens geen decoderfabrikant, maar een aanbieder van diensten die vervolgens niet geleverd worden, of in ieder geval niet werken zoals beloofd.
Merkwaardig dat consumenten op een forum voor gebruikers elkaar niet steunen, maar het opnemen voor de leveranciers die krakkemikkige spullen en diensten aanbieden.
Kinderziektes zou ik het niet noemen als een DVR niet eens fatsoenlijk een programma kan opnemen.
Haters everywhere but I don’t really care
Da's ook geen kinderziekte maar een lokaal incident. Ik neem veel op met de Horizon DVR: moet het eerste probleem nog tegenkomen.matthijst schreef op woensdag 28 november 2012 @ 19:25:
Kinderziektes zou ik het niet noemen als een DVR niet eens fatsoenlijk een programma kan opnemen.
+1Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2012 @ 16:31:
* Edgarz mompelt iets met appels en peren
Next
Aha, dus omdat jij het niet hebtnis het geen issue...Edgarz schreef op woensdag 28 november 2012 @ 21:30:
[...]
Da's ook geen kinderziekte maar een lokaal incident. Ik neem veel op met de Horizon DVR: moet het eerste probleem nog tegenkomen.
Ik neem 2 series op en van beide mis ik elke week wel een ep of 2-3.
En daar hebben meer mensen last van.
Zoiets zou niet eens als "lokaal incident" moeten voorkomen. Opnemen is nota bene de nr. 1 functie van die klotebox.
Heb vanmiddag Horizon besteld met aparte modem. Ben benieuwd.
Kan iemand mij vertellen of als ik standaard iets opneem op maandagavond van 20:30 tot 22:00 en dat er handmatig inzet (beetje op de ouderwetse manier) of het dan een beetje goed gaat? Dus een handmatig ingestelde opname die elke week herhaalt wordt.
Ik zie hierboven dat opnemen nogal eens fout gaat, maar dat gaat dan volgens mij echt over de "nieuwe" manier van opnemen, dat je de box vertelt dat hij altijd GTST op moet nemen ofzo, en dan ook nog via de gids. Daar ben ik niet in geïnteresseerd, series download ik allemaal en via de gids programmeren heb ik nog nooit aan gedaan, deed het altijd handmatig... Maar als zelfs handmatig ingestelde opnames mislukken is het wel vervelend....
Kan iemand mij vertellen of als ik standaard iets opneem op maandagavond van 20:30 tot 22:00 en dat er handmatig inzet (beetje op de ouderwetse manier) of het dan een beetje goed gaat? Dus een handmatig ingestelde opname die elke week herhaalt wordt.
Ik zie hierboven dat opnemen nogal eens fout gaat, maar dat gaat dan volgens mij echt over de "nieuwe" manier van opnemen, dat je de box vertelt dat hij altijd GTST op moet nemen ofzo, en dan ook nog via de gids. Daar ben ik niet in geïnteresseerd, series download ik allemaal en via de gids programmeren heb ik nog nooit aan gedaan, deed het altijd handmatig... Maar als zelfs handmatig ingestelde opnames mislukken is het wel vervelend....
[ Voor 13% gewijzigd door FreakNL op 28-11-2012 22:20 ]
Neu, ook dat gaat bij mij niet altijd goed helaas 
Toevallig vandaag alle geprogrammeerde programmas gewist en opnieuw geprgrammeerd (was een update geweest gisteren), dus ben benieuwd of dit nu goed gaat.
Toevallig vandaag alle geprogrammeerde programmas gewist en opnieuw geprgrammeerd (was een update geweest gisteren), dus ben benieuwd of dit nu goed gaat.
Verwijderd
Ik neem nu al meer dan een maand studio sport op (herhaald) en nog geen een keer een probleem gehad.FreakNL schreef op woensdag 28 november 2012 @ 22:13:
Heb vanmiddag Horizon besteld met aparte modem. Ben benieuwd.
Gisteren besteld, pakket is nu al bezorgd volgens track/trace van PostNL! Moet wel bij de buren zijn want ik ben niet thuis..
Vanavond maar es knutselen
Vanavond maar es knutselen
[ Voor 29% gewijzigd door FreakNL op 29-11-2012 12:18 ]
Verwijderd
Bij jou zal ie misschien niet zo lekker functioneren. Meerderen zullen daar ook last van hebben. Maar ook dat is geen maatstaf voor de algemene kwaliteit, en functionaliteit.matthijst schreef op woensdag 28 november 2012 @ 21:42:
[...]
Aha, dus omdat jij het niet hebtnis het geen issue...
Ik neem 2 series op en van beide mis ik elke week wel een ep of 2-3.
En daar hebben meer mensen last van.
Zoiets zou niet eens als "lokaal incident" moeten voorkomen. Opnemen is nota bene de nr. 1 functie van die klotebox.
De DVR-functie schijnt voor jou prioriteit hebben. Vindt jij dus belangrijk. Zullen gebruikers zijn die niet eens weten waar die functie zit
Zo is alles relatief.
Nou tot nu toe kan de Horizon mij niet behagen. Ik heb dan ook een Horizon sinds launchday en heb dus inmiddels genoeg uurtjes er mee kunnen spelen.
Problemen die ik er nog steeds mee heb:
- Loopt op bepaalde tijden als hij in standby staat nog steeds vast, dit is te zien aan het klokje dat op dezelfde tijd blijft staan.
- Als ik hem herstart en ik heb beeld, komt er na 4 a 5 minuten even een "hanger" van ongeveer 1 a 2 minuten. Dan bevriest de hele beeld en kan je niets. Daarna gaat hij vrolijk weer verder
- Ondemand menu.... Ik ben echt letterlijk 10 minuten bezig om 1 aflevering gestart te krijgen.
Ik heb al meermalen een factory reset gedaan in de hoop dat het opgelost zou worden maar tot op heden mag het niet baten.
Zolang je alleen TV kijkt is er niet zoveel aan de hand, goed beeld en werkt goed, maar zodra je de menu's in duikt en wat extra's wilt lijkt het al gauw een verloren zaak te zijn helaas.
Problemen die ik er nog steeds mee heb:
- Loopt op bepaalde tijden als hij in standby staat nog steeds vast, dit is te zien aan het klokje dat op dezelfde tijd blijft staan.
- Als ik hem herstart en ik heb beeld, komt er na 4 a 5 minuten even een "hanger" van ongeveer 1 a 2 minuten. Dan bevriest de hele beeld en kan je niets. Daarna gaat hij vrolijk weer verder
- Ondemand menu.... Ik ben echt letterlijk 10 minuten bezig om 1 aflevering gestart te krijgen.
Ik heb al meermalen een factory reset gedaan in de hoop dat het opgelost zou worden maar tot op heden mag het niet baten.
Zolang je alleen TV kijkt is er niet zoveel aan de hand, goed beeld en werkt goed, maar zodra je de menu's in duikt en wat extra's wilt lijkt het al gauw een verloren zaak te zijn helaas.
Bovenstaand toestanden had ik de afgelopen weken ook aan de lopende band, moet zeggen dat het erop lijkt dat het met de laatste update (van maandag) wel grotendeels opgelost lijkt.
Vreemd, bij mij is het televisiekijken er eerder op achteruit gegaan met de laatste update. Ik zit regelmatig seconden lang naar een bevroren beeld te kijken als ik probeer iets simpels te doen, zoals de programmaínfo bekijken of vanuit het "snelmenu" (traagmenu past beter) naar een andere zender te gaan.
Waar dit nou aan ligt, dat het bij de een blijkbaar sneller wordt en bij de andere juist trager?
Het blijft hopen op de grote update, mocht die nog komen. De vorige HD DVR mediabox wachtte al enkele jaren op een update, maar die is er uiteindelijk nooit gekomen.
Waar dit nou aan ligt, dat het bij de een blijkbaar sneller wordt en bij de andere juist trager?
Het blijft hopen op de grote update, mocht die nog komen. De vorige HD DVR mediabox wachtte al enkele jaren op een update, maar die is er uiteindelijk nooit gekomen.
Kwaliteit van de bekabeling dan wel WCD/AOP ? Moet ergens aan liggen lijkt mij
Het lijkt er inderdaad op dat hij informatie aan het ophalen is en dat dat lang duurt. Ik heb een nieuwbouwwoning van bijna 1 jaar dus allemaal nieuwe WCD's en bekabeling en bij mij gaat het eerlijk gezegd toch vlotter dan bij mijn oude mediabox. De Horizon is gevoelig voor wat mindere verbindingen en vooral oudere WCD's. Ik zou daar toch eens een UPC monteur voor laten langskomen, die kan dat dacht ik zo meten & vervangen.
Grappig genoeg zit ik in een woning uit '64, maar heb ik 2 jaar terug de kabel van de huiskamer naar de meterkast getrokken (en verlengt met KOKA 799 kabel), nieuwe AOP erop gezet en weer met KOKA 799 naar een Hirschman GHV41M retourgeschikte 5 output versterker gezet die weer met die 799 kabels door het hele huis gaan naar de verschillende TV's.janvanduschoten schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:57:
Het lijkt er inderdaad op dat hij informatie aan het ophalen is en dat dat lang duurt. Ik heb een nieuwbouwwoning van bijna 1 jaar dus allemaal nieuwe WCD's en bekabeling en bij mij gaat het eerlijk gezegd toch vlotter dan bij mijn oude mediabox. De Horizon is gevoelig voor wat mindere verbindingen en vooral oudere WCD's. Ik zou daar toch eens een UPC monteur voor laten langskomen, die kan dat dacht ik zo meten & vervangen.
Geen idee of het daar misschien aan ligt, maar ik heb 0 problemen meer sinds de laatste update en hij is ook snel genoeg
[ Voor 9% gewijzigd door Notna op 29-11-2012 16:04 ]
Bij mij werkt de laagste energiestand niet meer...het klokje blijft in beeld en hij start verdacht snel op. Zijn er meer mensen die daar last van hebben.
Ik had zelf het idee dat de vertragende factor wel eens in de combinatie van tv plus modem/router kon zitten (zoals bij mij), maar het is lastig om daar echt achter te komen. De enquete van Michieldejong bij chelloo gaf wel een verschil aan tussen al dan niet gebruik van een apart modem, maar niet groot genoeg om een duidelijke conclusie te trekken.
Ik heb hem dinsdag in de laagste energiestand gezet en sindsdien 1 vastloper gehad. Ben benieuwd of dit vaker voor gaat komen. Ik hoef niet tegen mijn vrouw te zeggen dat hij langer opstart en als hij na 1 minuut nog geen beeld geeft ze hem uit&aan moet zetten. Dat komt de feestvreugde in huis niet ten goede
Zo, het zaakje geinstalleerd, for now.
Heb nog wel wat problemen:
- Internet (via een aparte cisco EPC3925) is nog niet sneller. Mijn download is nog steeds 30mbit, upload is wel hoger, 6mbit
- Comedy central doet het niet
- Krijg de box niet op mijn bestaande draadloze netwerk (verbinding mislukt)
- Ik heb niet het idee dat ik HD heb, waar kan ik dat aan zien (behalve aan de beeldkwaliteit
)
Iemand tips of aanwijzingen?
Heb nog wel wat problemen:
- Internet (via een aparte cisco EPC3925) is nog niet sneller. Mijn download is nog steeds 30mbit, upload is wel hoger, 6mbit
- Comedy central doet het niet
- Krijg de box niet op mijn bestaande draadloze netwerk (verbinding mislukt)
- Ik heb niet het idee dat ik HD heb, waar kan ik dat aan zien (behalve aan de beeldkwaliteit
Iemand tips of aanwijzingen?
Hij geeft het in het display aan, bijv. [Nederland 3 HD].
Ik heb hem net in energiestand Normaal gezet, vandaag weer vastgelopen in Laag.
Bij mij gaat hij dus niet meer naar laag. Dus ik hang hem nu maar achter de klik-aan-klik-uit van de subwoofer.janvanduschoten schreef op donderdag 29 november 2012 @ 22:30:
Hij geeft het in het display aan, bijv. [Nederland 3 HD].
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2012 @ 12:30:
De DVR-functie schijnt voor jou prioriteit hebben. Vindt jij dus belangrijk. Zullen gebruikers zijn die niet eens weten waar die functie zit
Zo is alles relatief.

Van http://www.upc.nl/horizon/totaaloplossing/
Neem vier zenders tegelijkertijd op.
Uren vermaak.
[ Voor 23% gewijzigd door matthijst op 30-11-2012 09:37 ]
Ik heb er zelf geen last van, hij neemt op wat ik ingeef via de programmagids. Ik zal eens een dagelijks programma gaan opnemen want volgens mij geeft hij bij jou daar de problemen. Welke standby stand gebruik je?
Goedendag,
Ik volg dit forum al een tijdje.
UPC Horizon al een tijdje in huis. Installatie lukt niet (code 1030,1010 en 1001).
Ondernomen acties:
-Proberen de frequentie te forceren met div. frequenties gevonden in het UPC forum met de daarbijbehorende display resets etc.
-Buitenmonteur UPC langs geweest en kabels doorgemeten, bleken div. kabels en aansluitingen niet goed te zitten. Volgens de meting bleek bij de las v/d groene kabel onder de grond een blokkade te veroorzaken.
- Vervolgens een buitenfirma gespecialiseerd in vervangen kabels over de vloer gehad. Deze monteur heeft ook nog eea verbeterd en vervangen (Geaarde F-connectoren, nieuwe COAX en WCD nagekeken).
Deze monteur heeft vervolgens de inkomende en uitgaande signalen gemeten en deze zijn nu goed (60dB o.i.d.). -> Aan de bekabeling kan het niet meer liggen.
Het vreemde is dat de firmware update wel is uitgevoerd. Zit op v0.59 ipv 0.58.
Opnieuw getracht de HB te installeren en nog steeds tijdens installatie dezelfde foutcodes. Volgens UPC HD moet er al sinds 10 okt een signaal zijn.
Vraag:
Eigenlijk alle mogelijke externe storingen uitgesloten, HB volgens alternatieve installatiemethodes geprobeerd te installeren. Heeft iemand nog andere tips? Kan het een DOA zijn? Moet nu wachten op een binnenmonteur v/d UPC. Dan heb ik ze allemaal over de vloer gehad.
In afwachting van jullie reactie.
4P
Ik volg dit forum al een tijdje.
UPC Horizon al een tijdje in huis. Installatie lukt niet (code 1030,1010 en 1001).
Ondernomen acties:
-Proberen de frequentie te forceren met div. frequenties gevonden in het UPC forum met de daarbijbehorende display resets etc.
-Buitenmonteur UPC langs geweest en kabels doorgemeten, bleken div. kabels en aansluitingen niet goed te zitten. Volgens de meting bleek bij de las v/d groene kabel onder de grond een blokkade te veroorzaken.
- Vervolgens een buitenfirma gespecialiseerd in vervangen kabels over de vloer gehad. Deze monteur heeft ook nog eea verbeterd en vervangen (Geaarde F-connectoren, nieuwe COAX en WCD nagekeken).
Deze monteur heeft vervolgens de inkomende en uitgaande signalen gemeten en deze zijn nu goed (60dB o.i.d.). -> Aan de bekabeling kan het niet meer liggen.
Het vreemde is dat de firmware update wel is uitgevoerd. Zit op v0.59 ipv 0.58.
Opnieuw getracht de HB te installeren en nog steeds tijdens installatie dezelfde foutcodes. Volgens UPC HD moet er al sinds 10 okt een signaal zijn.
Vraag:
Eigenlijk alle mogelijke externe storingen uitgesloten, HB volgens alternatieve installatiemethodes geprobeerd te installeren. Heeft iemand nog andere tips? Kan het een DOA zijn? Moet nu wachten op een binnenmonteur v/d UPC. Dan heb ik ze allemaal over de vloer gehad.
In afwachting van jullie reactie.
4P
Klopt, hij geeft alleen problemen als je bijvoorbeeld "Eastenders" van BBC opneemt als serie; schijnbaar updat hij de gids niet op tijd, maar als je dan zelf in de gids gaat bladeren is hij wel up to date...janvanduschoten schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 09:48:
Ik heb er zelf geen last van, hij neemt op wat ik ingeef via de programmagids. Ik zal eens een dagelijks programma gaan opnemen want volgens mij geeft hij bij jou daar de problemen. Welke standby stand gebruik je?
Ik had de middelstandbystand in gebruik, maar later gewijzigd in energieverbruik hoog. Maakte geen verschil.
Sinds de update van 3 dagen terug neemt hij tot nu toe wel op trouwens (maar goed, da's pas 2x2 afleveringen, dus ik zal nog niet te vroeg juichen).
Ik ben weer redelijk tevreden na de laatste update.
Hoef hem niet meer elke dag te resetten, alle zenders werken nu gewoon elke keer als ik hem aanzet.
Mijn media speler speelde gister ook gewoon goed af in 1 keer. Pas 1 keer geprobeerd, maar hoop dat dit ook goed werkt nu. (ik had een probleem dat afspelen begon te schokken na aantal sec en daar niet meer uitkwam, had het gevoel dat ik niet genoeg bandbreedte kreeg voor stream (WD TV Live icm Netgear NAS)
Snelheid van menu's begint nu ook te verbeteren.
Het is bruikbaar zoals het nu is, maar hoop wel dat er in de toekomst nog wat verbetering komt.
Enige wat ik nog erg vervelend vind is dat inprogrammeren via internet voor geen meter werkt.
Werkt echt 9 van de 10 keer niet. Op het moment ben ik gewoon blij verrast als de app een keer zegt opnamen ingesteld .... En dan is het nog steeds afwachten of het echt opgenomen is als je thuis komt.
Opnamen via de box zelf heb ik geen problemen mee.
Hoef hem niet meer elke dag te resetten, alle zenders werken nu gewoon elke keer als ik hem aanzet.
Mijn media speler speelde gister ook gewoon goed af in 1 keer. Pas 1 keer geprobeerd, maar hoop dat dit ook goed werkt nu. (ik had een probleem dat afspelen begon te schokken na aantal sec en daar niet meer uitkwam, had het gevoel dat ik niet genoeg bandbreedte kreeg voor stream (WD TV Live icm Netgear NAS)
Snelheid van menu's begint nu ook te verbeteren.
Het is bruikbaar zoals het nu is, maar hoop wel dat er in de toekomst nog wat verbetering komt.
Enige wat ik nog erg vervelend vind is dat inprogrammeren via internet voor geen meter werkt.
Werkt echt 9 van de 10 keer niet. Op het moment ben ik gewoon blij verrast als de app een keer zegt opnamen ingesteld .... En dan is het nog steeds afwachten of het echt opgenomen is als je thuis komt.
Opnamen via de box zelf heb ik geen problemen mee.
Wij hebben gisteren de Horizonbox binnen gekregen. Net even alles aangesloten. Grootste probleem hier was dat we ALTIJD een modem hebben gehad vlakbij het aansluitpunt. Dus alle kabels zijn precies op lengte naar dat punt getrokken.
Nu met de Horizonbox moet ik alles opnieuw trekken omdat de televisie aan de andere kant van de kamer staat.
Nu met de Horizonbox moet ik alles opnieuw trekken omdat de televisie aan de andere kant van de kamer staat.
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Je kan het modem toch gewoon blijven gebruiken en de HB alleen als decoder gebruiken...zo heb ik het ook
Heb ik ook gedaan, met apart modem. Dan ben ik ook de telefoon weer kwijt bij de TV, was ik ook niet zo van gecharmeerd. Nu staat het basisstation gewoon weer in de meterkast.
Ze zouden gewoon de optie moeten geven om die bewegende beelden achter het menu uit te zetten.
Dan is die box meteen 10x sneller lijkt me.
Sowieso irritant dat er op de achtergrond doorgeblaat wordt als je wat aan het programmeren bent of door menu's aan het bladeren bent.
Dan is die box meteen 10x sneller lijkt me.
Sowieso irritant dat er op de achtergrond doorgeblaat wordt als je wat aan het programmeren bent of door menu's aan het bladeren bent.
Klein probleempjeDjVe schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 10:52:
Je kan het modem toch gewoon blijven gebruiken en de HB alleen als decoder gebruiken...zo heb ik het ook
Overigens wel heel netjes geregeld
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Je kunt bij de helpdesk vragen om een apart modem, daar kun je internet& telefonie op aansluiten (en eventueel wifi) en de Horizon alleen aansluiten op de CAI en gebruiken als decoder voor de TV. Als je alles via de horizon laat lopen moet je je basisstation v/d telefoon bij de Horizon zetten en ook netwerk kabel(s) daarheen leggen als je meer dan wifi gebruikt.
Alles lijkt te werken, ik heb alleen op dit moment alleen geen ondertiteling bij Discovery channel. Iemand dat probleem ook?
Heeft iemand al een WDS bridge de met de Horizon router werkend gekregen? Ik probeer het me 2 verschillende TP-Link routers maar die willen maar niet verbinden. Het lijkt erop dat de Horizon dit niet ondersteunt.
"I don't always test my code, but when I do, I test on production."
Televisie en internet werken verder prima nu. Ik heb alleen nog problemen met de Ipad apps. Horizon TV, de remote afstandbediening en de UPC app werken alle 3 niet.
Ik krijg constant de melding: "U heeft niet het geschikte abonnement om deze zender te kunnen bekijken".
Iemand hetzelfde probleem?
Edit:
Nog een probleem gevonden. Ik kan mijn xtreamer wel pingen via het netwerk, echter zodra ik m via FTP probeer te benaderen blijft de inlog hangen "Welkomstbericht afwachten".
Ik zit zelf draadloos en de xtreamer zit op poort 1 uit mijn hoofd aangesloten op de Horizon box.
De webinterface van de xtreamer kan ik wel benaderen vanaf mijn laptop, dus de verbinding en kabel zijn goed. Ik kan ook films vanaf de xtreamer streamen via de Horizon box dus alles lijkt gewoon te werken. Ook het veranderen van de FTP poort op de xtreamer werkt ook niet.. AARGH.
Edit: FTP probleem lijkt los te staan van de horizon box. Daarnet rechtstreeks via een kabel connectie gemaakt tussen de xtreamer en mijn laptop, ook dan krijg ik via alles connectiviteit met de xtreamer behalve FTP. Rest van FTP naar andere machines in mijn netwerk werkt wel. Het lijkt erop alsof de xtreamer aan het kapot gaan is?
Ik krijg constant de melding: "U heeft niet het geschikte abonnement om deze zender te kunnen bekijken".
Iemand hetzelfde probleem?
Edit:
Nog een probleem gevonden. Ik kan mijn xtreamer wel pingen via het netwerk, echter zodra ik m via FTP probeer te benaderen blijft de inlog hangen "Welkomstbericht afwachten".
Ik zit zelf draadloos en de xtreamer zit op poort 1 uit mijn hoofd aangesloten op de Horizon box.
De webinterface van de xtreamer kan ik wel benaderen vanaf mijn laptop, dus de verbinding en kabel zijn goed. Ik kan ook films vanaf de xtreamer streamen via de Horizon box dus alles lijkt gewoon te werken. Ook het veranderen van de FTP poort op de xtreamer werkt ook niet.. AARGH.
Edit: FTP probleem lijkt los te staan van de horizon box. Daarnet rechtstreeks via een kabel connectie gemaakt tussen de xtreamer en mijn laptop, ook dan krijg ik via alles connectiviteit met de xtreamer behalve FTP. Rest van FTP naar andere machines in mijn netwerk werkt wel. Het lijkt erop alsof de xtreamer aan het kapot gaan is?
[ Voor 67% gewijzigd door mkleinman op 01-12-2012 15:51 ]
Verwijderd
Ik ben al die problemen met Horizon echt zat en heb besloten om via een rechtszaak een vergoeding af te dwingen.
Het begon met de monteur die niet op kwam dagen, blijf je dag voor thuis.
Eerder afgesloten en horizon niet eens binnen, dus geen TV. Betaal je ook nog €49 activatie voor.
Daarna krijg je product dat nog niet naar klanten verstuurd mag worden, en problemen zoals hier ook te lezen zijn nog steeds aanwezig.
*knip* spam
Eerder afgesloten en horizon niet eens binnen, dus geen TV. Betaal je ook nog €49 activatie voor.
Daarna krijg je product dat nog niet naar klanten verstuurd mag worden, en problemen zoals hier ook te lezen zijn nog steeds aanwezig.
*knip* spam
[ Voor 17% gewijzigd door FeaR op 03-12-2012 14:02 ]
Belachelijk. Maak je eens druk op iets mindere primitieve wijze over ergere dingen in de wereld. Rechten hebben, is niet denken overal ook rechten op te krijgen.Verwijderd schreef op zondag 02 december 2012 @ 14:11:
Ik ben al die problemen met Horizon echt zat en heb besloten om via een rechtszaak een vergoeding af te dwingen.
*knip* spam
[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 03-12-2012 14:02 ]
Verwijderd
Bedankt voor jouw mening.....NvM schreef op zondag 02 december 2012 @ 14:38:
[...]
Belachelijk. Maak je eens druk op iets mindere primitieve wijze over ergere dingen in de wereld. Rechten hebben, is niet denken overal ook rechten op te krijgen.
Ik ben zelfstandig ondernemer en kan niet meerdere dagen thuis zitten wachten op UPC. Het is gewoon schandalig hoe ze met hun klanten omgaan, daar wil ik wat aan doen!
Haha, succes.
Thanks voor de upc remote tip.
Ik had al de tv gids app maar de remote is erg grappig om mee te werken. (Ipad)
Ik had al de tv gids app maar de remote is erg grappig om mee te werken. (Ipad)
[ Voor 3% gewijzigd door streamnl op 02-12-2012 15:37 ]
Xtreamer probleem is opgelost, terug geflashed naar firmware 2.7.0 en ik kan weer FTP'en. Gelukkig geen Horizon issue.
Gisteren wel problemen met kijken van opnames. Eerste keer geen beeld, wel geluid. Daarna liep de box helemaal vast. Daarna een vage foutmelding ( na resetten van de Horizonbox ) dat hij de harddisk niet kon vinden. Daarna konden we wel kijken.
De ipad werkt nu inmiddels ook, ik kan nu TV programma's kijken op de IPAD. Vanmiddag meteen gebruik van gemaakt.
Gisteren wel problemen met kijken van opnames. Eerste keer geen beeld, wel geluid. Daarna liep de box helemaal vast. Daarna een vage foutmelding ( na resetten van de Horizonbox ) dat hij de harddisk niet kon vinden. Daarna konden we wel kijken.
De ipad werkt nu inmiddels ook, ik kan nu TV programma's kijken op de IPAD. Vanmiddag meteen gebruik van gemaakt.
Goed initatief hoor. Afgelopen weken stond er een artikel in de NRC hoe arrogant UPC is. Het is toch de omgekeerde wereld dat wij moeten betalen voor de helpdesk. Door problemen was ik 50e kwijt en vergoeden ho maar. Verder is het apparaat niet goed getest. Hoe kan je zoiets uitbrengen?Verwijderd schreef op zondag 02 december 2012 @ 14:11:
*knip* spam
[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 03-12-2012 14:02 ]
Heb sinds a.g. vrijdag de HB losgetrokken van m'n netwerk (voegt op dit moment hoe dan ook weinig toe) en alles wat met netwerk te maken heeft disabled. Sindsdien geen vastlopers meer gehad. Ook geen rare hickups e.d. meer. Verder kijk ik alles via mijn popcornhour dus denk dat ik het zo maar houd.