Volgens diverse berichten is de update beschikbaar voor NH. Wel zelf even de box laten zoeken...
Hier in Purmerend zojuist binnengehaald. Morgen maar eens goed testen.
Creative S schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 22:32:
Volgens diverse berichten is de update beschikbaar voor NH. Wel zelf even de box laten zoeken...
Same here!arene schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 23:38:
Hier in Purmerend zojuist binnengehaald. Morgen maar eens goed testen.
[...]
Gisteravond om 11:45 geinstalleerd! Voor zover ik kan zien reageert het wel allemaal wat sneller.
Behalve de TV-gids die vind ik nog wel langzaam.
En terwijl ik dit even hier aan het typen was: 6010 error
Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.
Verwijderd
Als ik dit zo allemaal hoor blijf ik ver van Horizon af.Quadradial schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 07:28:
Gisteravond om 11:45 geinstalleerd! Voor zover ik kan zien reageert het wel allemaal wat sneller.
Ik heb wel UPC maar dan zonder die Horizon rommel.
Als tegengeluid wil ik zeggen dat ik best blij ben met Horizon. Ik heb (bijna) geen vastlopers, hij draait (en start, weliswaar traaaaag) prima terwijl hij op laag energieniveau staat, het beeld ziet er prachtig uit (beter dan de eerdere box, waarschijnlijk ivm hdmi) en met de H2 update is zappen snel.
Ik gebruik hem wel alleen voor TV-kijken, internet en telefonie gaan via het aparte modem. De box is niet verbonden via het netwerk, dan moet ik meteen een 25-tal IP-adressen toevoegen in mijn lijst met toegestane apparaten - dat werkt dus niet (dat noem ik dus een minpunt). Qua opnemen gebruiken we hoofdzakelijk het pauzeren, een enkele keer nemen we een TV-programma op wat we na het kijken meteen weer weggooien (de rest download ik gewoon).
Kortom: hier een tevreden gebruiker!
Ik gebruik hem wel alleen voor TV-kijken, internet en telefonie gaan via het aparte modem. De box is niet verbonden via het netwerk, dan moet ik meteen een 25-tal IP-adressen toevoegen in mijn lijst met toegestane apparaten - dat werkt dus niet (dat noem ik dus een minpunt). Qua opnemen gebruiken we hoofdzakelijk het pauzeren, een enkele keer nemen we een TV-programma op wat we na het kijken meteen weer weggooien (de rest download ik gewoon).
Kortom: hier een tevreden gebruiker!
Begrijpelijk dat jij (MikeWazowski) een tevreden gebruiker bent, jij gebruikt maar een kwart van waar de Horizon voor in de markt is gezet. Als jij de rest ook gaat gebruiken dan veranderd je mening vanzelf, en dan niet positief. Ik ben van Horizon terug gestapt naar Cisco omdat ik gewoon eens TV wilde kijken zonder gesodemieter, en Cisco is goed. Ook niet 100% maar razend snel, stabiel, en doet wat ie moet doen. Beeldkwaliteit vind ik nog wat beter dan van Horizon, denk dat Cisco een andere de-crypter gebruikt, het beeld is frisser en meer gedetailleerd dan de HB.
HB gebruikers moeten eens na gaan of deze H2 "update" de moeite waard is voor het meer bedrag wat je betaald voor Horizon, en ga dit niet vergelijken met de H1, de H1 had zo nooit op de markt gebracht mogen worden.
HB gebruikers moeten eens na gaan of deze H2 "update" de moeite waard is voor het meer bedrag wat je betaald voor Horizon, en ga dit niet vergelijken met de H1, de H1 had zo nooit op de markt gebracht mogen worden.
Ach vaak wil men ook de DVR functie hebben en dat kon/kan alleen met die verachtelijke Horizon box.Creative S schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 14:44:
Als men die Horizonbox zo zat is, had men allang alles terug kunnen laten draaien naar de oude situatie, maar ja, men wil die internetsnelheid houden hè. Schijnbaar is het probleem met Horizon dan toch weer niet zo groot. Overigens kan men altijd Alles-in-1 Standaard upgraden naar 100Mb/s met Cisco HD DVR als men die Horizon toch echt zat is, maar wel de wat hogere snelheid wil hebben.
En laat ik je alvast maar even van die mooie wolk halen, ook H2 is niet zaligmakend hoor
Hogere internetsnelheden worden ook met andere abbo's aangeboden. Daarbij belooft UPC keer op keer dat er verbetering komt wat uiteindelijk maar mondjesmaat of helemaal niet gebeurd.
Ik zie het straks ook weer gebeuren dat de Android applicatie voor Horizon opnieuw vooruitgeschoven wordt. en over een Windows 8 app word helemaal niet gesproken terwijl daar ook steeds meer tablets mee komen.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
9:09 Tevens heb ik na mijn 6010 error nog geen TV... Internet en telefonie werkt al wel
10:47 Installatie TV loopt nog steeds... Herstart: en opnieuw
11:48 Installatie TV loopt nog steeds... Herstart: tv doet het!!!
10:47 Installatie TV loopt nog steeds... Herstart: en opnieuw
11:48 Installatie TV loopt nog steeds... Herstart: tv doet het!!!
[ Voor 48% gewijzigd door Quadradial op 12-08-2013 11:49 ]
Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.
Vannacht de update automatisch doorgekregen (Amsterdam), toen ik vanochtende de box aanzette werkte alles direct goed. Het nieuwe menu is wel een verbetering (met name zoeken door opnames en de snelheid van het menu in algemene zin). Verder had ik in het verleden nogal eens vertraging met het aanzetten van een radio zender (circa 20 seconden stilte voordat de muziek begon), nu speelt de muziek direct bij het zappen al.
Zaken die ze nog steeds niet onder controle hebben zijn de traagheid van de tv-gids en het feit dat de zwarte balk nog steeds 30-40% van de onderkant van mijn scherm bedekt (en soms irritant lang blijft staan).
Nu met spanning wachten op de nieuwe afstandsbediening en kijken of die in combinatie met de update inderdaad en verbeterde gebruikerservaring levert.
Zaken die ze nog steeds niet onder controle hebben zijn de traagheid van de tv-gids en het feit dat de zwarte balk nog steeds 30-40% van de onderkant van mijn scherm bedekt (en soms irritant lang blijft staan).
Nu met spanning wachten op de nieuwe afstandsbediening en kijken of die in combinatie met de update inderdaad en verbeterde gebruikerservaring levert.
ik ben ook een tevreden gebruiker met de H1 tot vandaag dus met de H2CBX1047 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 08:40:
Begrijpelijk dat jij (MikeWazowski) een tevreden gebruiker bent, jij gebruikt maar een kwart van waar de Horizon voor in de markt is gezet. Als jij de rest ook gaat gebruiken dan veranderd je mening vanzelf, en dan niet positief. Ik ben van Horizon terug gestapt naar Cisco omdat ik gewoon eens TV wilde kijken zonder gesodemieter, en Cisco is goed. Ook niet 100% maar razend snel, stabiel, en doet wat ie moet doen. Beeldkwaliteit vind ik nog wat beter dan van Horizon, denk dat Cisco een andere de-crypter gebruikt, het beeld is frisser en meer gedetailleerd dan de HB.
met de H1 had ik welgeteld 2 keer een vastloper, horizon gebruikte ik voor alles
cisco modem + router de deur uit gedaan en alles liep prima.
ook icm mijn nas en andere apparatuur, zelfs beter dan met de cisco van vroeger (die moest ik ook weleens resetten)
ga nu maar eens de H2 testen
H2 is binnen. Loopt iets soepeler. Wel 6010 melding gekregen.
Kan ik nergens instellen dat ik bij het zappen zie wat er straks op de betreffende zender komt in tekstvorm?
Met zo'n klein plaatje is het raden wat het volgende programma wordt en kost ook tijd om te laden...
Kan ik nergens instellen dat ik bij het zappen zie wat er straks op de betreffende zender komt in tekstvorm?
Met zo'n klein plaatje is het raden wat het volgende programma wordt en kost ook tijd om te laden...
Nou ik heb me zaterdag aangemeld voor dat Horizon gebeuren, verwacht de box wel ergens deze week maar als ik dit allemaal zo lees word ik er niet vrolijk van.
Vind mijn huidige oude mediabox op zich goed werken hoop niet dat ik er een bak ellende voor terug krijg
Zal ik nu meteen de nieuwe remote en H2 update out of the box krijgen of werkt dat niet zo?
Vind mijn huidige oude mediabox op zich goed werken hoop niet dat ik er een bak ellende voor terug krijg
Zal ik nu meteen de nieuwe remote en H2 update out of the box krijgen of werkt dat niet zo?
Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black
Hee, een mail voor regio Zuid-Holland :
Vanavond na 22:00 voeren wij de nieuwe software-update H2 uit. Deze wordt via het Digital Network van UPC op uw Horizon Mediabox gedownload. Het activeren van de nieuwe software gaat heel eenvoudig. U zet de mediabox 2 minuten aan en daarna weer uit. U wacht 10 minuten en zet dan de mediabox weer aan. De software wordt dan geïnstalleerd.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ja die krijg ik ook net binnen voor Zuid-Holland, ff checken vanavond
MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens
Kijk, ze hebben geluisterd en nu wel de tijd van uitrol in de mail gezet... in plaats van 'zondagavond laat'.
Hulde.
Hulde.
Wat ik nog steeds niet snap met die H2 update; waarom kan de klok op de voorkant het alleen doen met energiestand hoog en niet gemiddeod bijv of zelfs laag. Wtf is dat voor siets 
Verder is die H2 update kwa snelheid wel prima. Allen die balk is nu nog irritanter met kleinere lettertjes...
Verder is die H2 update kwa snelheid wel prima. Allen die balk is nu nog irritanter met kleinere lettertjes...
Tja, Notna... zo irriteer ik me aan het feit dat de klok niet in het midden van het display staat 
UPC wil er echter niets aan doen. Maar goed, box staat toch op energiestand [Normaal] en we 'gebruiken' wel de tijd in het display van de mediaplayer waar de HB op staat.
UPC wil er echter niets aan doen. Maar goed, box staat toch op energiestand [Normaal] en we 'gebruiken' wel de tijd in het display van de mediaplayer waar de HB op staat.
Welk versienummer heeft H2 final nou?
Ik ben één van de testers en woon in Gelderland. Heb namelijk maandag 5 augustus 2013 voor het laatst een update binnen gekregen en ben benieuwd of dat al de final versie is.
Mijn versie is: 1b-263.05.4j_V 1.28_16777495
Ik ben één van de testers en woon in Gelderland. Heb namelijk maandag 5 augustus 2013 voor het laatst een update binnen gekregen en ben benieuwd of dat al de final versie is.
Dat is de laatste (nieuwste) update inderdaad. Morgen (13-08-2013) gaat H2 voor Gelderland live.
[ Voor 18% gewijzigd door CreativeS op 12-08-2013 23:38 ]
Mijn ervaringen met H2 sinds zondagavond:
Direct na de update ging het zappen een stuk sneller. Dit was echter van korte duur. Nu weer als vanouds: soms snel meestal traag. Nog steeds instabiel dus.
Extra informatie in beeld tijdens zappen heeft geen zin, want dat duurt heel lang om in te laden, en ik heb de info balk op 5 seconden staan, dus die extra info zie je nooit. Ook nog steeds niet direct in beeld wat het volgende programma is.
Veel haperingen gehad en heb de box al zo'n 4 keer moeten resetten wegens vastlopers.
Ingestelde favoriete zenders vergeet hij nu nog vaker dan voor de update.
Kortom, zeer teleurgesteld, maar daar raak je inmiddels wel aan gewend.....
Direct na de update ging het zappen een stuk sneller. Dit was echter van korte duur. Nu weer als vanouds: soms snel meestal traag. Nog steeds instabiel dus.
Extra informatie in beeld tijdens zappen heeft geen zin, want dat duurt heel lang om in te laden, en ik heb de info balk op 5 seconden staan, dus die extra info zie je nooit. Ook nog steeds niet direct in beeld wat het volgende programma is.
Veel haperingen gehad en heb de box al zo'n 4 keer moeten resetten wegens vastlopers.
Ingestelde favoriete zenders vergeet hij nu nog vaker dan voor de update.
Kortom, zeer teleurgesteld, maar daar raak je inmiddels wel aan gewend.....
Mijn ervaringen met de H2 update zijn beduidend beter dan H1. Zappen gaat sneller, apps zijn eindelijk bruikbaar geworden. Kortom het is behoorlijk sneller geworden maar ik mis toch nog de "smoothness". Het enige wat knullig oogt is dat de ontwerpers niet goed hebben opgelet met het aanpassen van de UI. Leuk dat kleine lettertype maar de statusbalk had dan ook mee verkleind mogen worden. Ding is nog steeds bijna een kwart van je schemoppervlakte. Je zou toch zeggen dat een complete GUI overhaul in 6 maanden toch wel moet lukken.
Verder werkt mijn godszijdank mijn Logitech Harmony nog steeds ondanks dat ik berichten las dat ze over gingen op een andere uitzend aansturing(lees geen IR).
Verder werkt mijn godszijdank mijn Logitech Harmony nog steeds ondanks dat ik berichten las dat ze over gingen op een andere uitzend aansturing(lees geen IR).
Wat in H2 helaas nog steeds niet opgelost is is het kijken van films via twonky...
Als je film langer dan een uur duurt, kun je niet vooruit/teruguit spoelen of pauzeren...
Super irritant!
Als je film langer dan een uur duurt, kun je niet vooruit/teruguit spoelen of pauzeren...
Super irritant!
>>>> Citroën AX GTI <<<<
@ Miki,
Als je de nieuwe AB krijgt zal je zien dat er wel wat veranderd, de "nieuwe" functies zijn RF, de oude functies nog steeds IR. Die nieuwe AB is dus een combi AB van IR/RF. Lekker voor de mensen met universele IR AB's, die kunnen allemaal weer de euro's te voorschijn trekken voor een combi AB
Als je de nieuwe AB krijgt zal je zien dat er wel wat veranderd, de "nieuwe" functies zijn RF, de oude functies nog steeds IR. Die nieuwe AB is dus een combi AB van IR/RF. Lekker voor de mensen met universele IR AB's, die kunnen allemaal weer de euro's te voorschijn trekken voor een combi AB
Hoe weet je dat eigenlijk? Er is nog geen berichtgeving over geweest namens UPC toch?Creative S schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 22:44:
Dat is de laatste (nieuwste) update inderdaad. Morgen (13-08-2013) gaat H2 voor Gelderland live.
Net een mail van UPC voor Gelderland:
Vanavond na 22:00 uur voeren wij de nieuwe software-update H2 uit. Deze wordt via het Digital Network van UPC op uw Horizon Mediabox gedownload. Het activeren van de nieuwe software gaat heel eenvoudig. U zet de mediabox 2 minuten aan en daarna weer uit. U wacht 10 minuten en zet dan de mediabox weer aan. De software wordt dan geïnstalleerd.
Uiterlijk 14 september krijgt u de nieuwe afstandsbediening gratis per post toegestuurd. Het is niet mogelijk deze afstandsbediening eerder te ontvangen.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
benieuwd hoelang het dan nog duurt voor we de afstandsbediening krijgen.
Kreeg de mail ook net binnen.janvanduschoten schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:11:
Net een mail van UPC voor Gelderland:
[...]
Ben benieuwd.
Dit stond in de mail:macmouse schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:24:
benieuwd hoelang het dan nog duurt voor we de afstandsbediening krijgen.
Uiterlijk 14 september krijgt u de nieuwe afstandsbediening gratis per post toegestuurd. Het is niet mogelijk deze afstandsbediening eerder te ontvangen.
[ Voor 46% gewijzigd door cypher21 op 13-08-2013 16:34 ]
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
dat heb ik ook gelezen in de mail, maar ik ben gewoon benieuwd of het eerder overmorgen is of juist bv 13 september.
ditmacmouse schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:57:
dat heb ik ook gelezen in de mail, maar ik ben gewoon benieuwd of het eerder overmorgen is of juist bv 13 september.
zou genoeg moeten zeggenHet is niet mogelijk deze afstandsbediening eerder te ontvangen.
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Dat zegt vrij weinig, "uiterlijk 14 september" kan morgen zijn en 14 september en alles daartussen. "eerder" zou dan gisteren moeten zijn, dat lijkt mij ook vrij onwaarschijnlijk.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Blijkbaar ben ik de enige met:
- Kinderslot (ook na alles deblokkeren gedaan te hebben) blijft werken, blijkbaar alleen bij 18 jaar.
Mja het ging mij alleen op de 10mbit upload... (tijdens het opstarten uit standby laag lopen de tv kanalen niet meer vast, dus dat is wel gefixt.)
- Kinderslot (ook na alles deblokkeren gedaan te hebben) blijft werken, blijkbaar alleen bij 18 jaar.
Mja het ging mij alleen op de 10mbit upload... (tijdens het opstarten uit standby laag lopen de tv kanalen niet meer vast, dus dat is wel gefixt.)
Ik krijg altijd die foutcode 6010 als dat ding opstart, maar daarna werkt hij gewoon.
Er ligt een een Hirschmann kabelkeur kabel en het signaal kwaliteit en sterkte is gewoon uitstekend.
Gisterenavond de H2 update eropgezet en vanavond voor het eten al weer de eerste vastloper.
Voor de rest is hij wel een stuk sneller dan eerst en is het media scherm een stuk overzichtelijker.
Er ligt een een Hirschmann kabelkeur kabel en het signaal kwaliteit en sterkte is gewoon uitstekend.
Gisterenavond de H2 update eropgezet en vanavond voor het eten al weer de eerste vastloper.
Voor de rest is hij wel een stuk sneller dan eerst en is het media scherm een stuk overzichtelijker.
Misschien een hele stomme vraag, maar hoe kan ik nu zien of ik de H2 software op mijn box heb staan? ik kan nergens een referentie vinden wat mijn software versie zou moeten zijn met H2.
Ik heb nu 1b-263.05.4jV 1.28_16777495
[edit] dit zou dus de H2 update moeten zijn heb ik begrepen
Ik heb nu 1b-263.05.4jV 1.28_16777495
[edit] dit zou dus de H2 update moeten zijn heb ik begrepen
[ Voor 12% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 13-08-2013 21:07 ]
Maakt niet zoveel uit toch waar het vandaan komt?kipusoep schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:30:
[...]
Hoe weet je dat eigenlijk? Er is nog geen berichtgeving over geweest namens UPC toch?
Staat gewoon op dezelfde pagina... iets meer lezen?Gh0stw4lk3r schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:56:
Misschien een hele stomme vraag, maar hoe kan ik nu zien of ik de H2 software op mijn box heb staan? ik kan nergens een referentie vinden wat mijn software versie zou moeten zijn met H2.
Ik heb nu 1b-263.05.4jV 1.38_16777495
kipusoep schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 22:22:
Welk versienummer heeft H2 final nou?
Creative S schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 22:44:
Uh, je bent zeker niet de enige...neeecht schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:21:
Blijkbaar ben ik de enige met:
H2 verplichte 'Leeftijdsgrens' @ Chelloo.com
[ Voor 80% gewijzigd door CreativeS op 13-08-2013 21:09 ]
bij mij niet op dezelfde pagina en ik had een tikfoutje in het versienummer gemaakt, vandaar dat ik niks kon vindenCreative S schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:04:
Staat gewoon op dezelfde pagina... iets meer lezen?
Vanavond is Gelderland aan de beurt, ik ben benieuwd wat het wordt....
De verwachtingen liggen niet al te hoog, want de ervaring leert dat je dat bij (producten van) UPC niet moet doen...
De verwachtingen liggen niet al te hoog, want de ervaring leert dat je dat bij (producten van) UPC niet moet doen...
H2 geïstalleerd... maar toch weer op rgb zetten hier. Automatisch herkennen van beeld kwaliteit levert toch weer groen beeld op wel hersteld het zichzelf wel maar toch niet goed...
Hoe heb je het gedaan? heb je je box echt uit gezet (stroom) of via de software update in het menu?xppn schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:19:
H2 geïstalleerd... maar toch weer op rgb zetten hier. Automatisch herkennen van beeld kwaliteit levert toch weer groen beeld op wel hersteld het zichzelf wel maar toch niet goed...
bij mij geeft de software update weer dat er geen nieuwe versie is
Helaas. De in de e-mail genoemde procedure werkt hier in Gelderland (nog) niet.
Morgen maar eens kijken.
Morgen maar eens kijken.
[ Voor 6% gewijzigd door Smultie op 13-08-2013 22:25 ]
Handmatig zoeken werkte hier ook niet...nasdude schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:21:
[...]
Hoe heb je het gedaan? heb je je box echt uit gezet (stroom) of via de software update in het menu?
bij mij geeft de software update weer dat er geen nieuwe versie is
Ik ben omgeving Rotterdam... simpel zet de box aan voor minuut of twee, zet hem daarna uit met de hoofdschakelaar voor 10 min. Zet de hoofdschakelaar om dan start de box op, vervolgens gaat hij in standby... daar lekker in laten staan en ga koffie zetten / met je pc spelen. Op gegeven moment schiet de update er in. (als je de TV aan laat staan zie je ineens beeld komen met het logo dat je de stekker er niet uit mag trekken)
Ik was met me laptop bezig en ineen zag ik de update procedure starten...
Niet helemaal.Kaasplank schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:30:
Dat staat toch duidelijk in de mail?
Onderstaande is een copy-paste van de e-mail
Ik had dus verwacht dat meteen na het aanzetten (nadat ik 10 minuten de box uit had staan) de update zou gaan draaien. Dat is hier dus niet het geval.Vanavond na 22:00 uur voeren wij de nieuwe software-update H2 uit. Deze wordt via het Digital Network van UPC op uw Horizon Mediabox gedownload. Het activeren van de nieuwe software gaat heel eenvoudig. U zet de mediabox 2 minuten aan en daarna weer uit. U wacht 10 minuten en zet dan de mediabox weer aan. De software wordt dan geïnstalleerd.
@Smultie
Dat dacht ik in eerste instantie ook... maar is helaas niet zo ;-) hoop dat je hiermee geholpen bent
Dat dacht ik in eerste instantie ook... maar is helaas niet zo ;-) hoop dat je hiermee geholpen bent
de 'truuk' van upc werkte niet
via update in het menu kreeg ik steeds niet te zien, tot 5 minuten geleden, toen ineens wel. hij is nu aan het updaten..... *spannend*
via update in het menu kreeg ik steeds niet te zien, tot 5 minuten geleden, toen ineens wel. hij is nu aan het updaten..... *spannend*
Haha, heerlijk, wat een simpel volk ook bij UPC: bende is nog steeds vrij traag. En opname menu heeft nu wel losse regels in plaats van icoontjes, maar nu is het nog rukker dan voorheen...
Afl... buren
Afl... Buren
Afl... Buren
Geen datum erachter en kansloos kort. Hoe moeilijk kan het zijn...
Afl... buren
Afl... Buren
Afl... Buren
Haters everywhere but I don’t really care
En ik mis nu weer mijn extra zenders (eredivisie live, sport1, kinderzenders enz.).
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
Helaas UPC, wederom weten jullie je klanten teleur te stellen en te misleiden ... Gisteren de update binnengehaald en er zitten nog steeds behoorlijk wat bugs in en zaken die bij lange na niet aan de minimale usability eisen voldoen. Ik vind dat UPC de boel toch behoorlijk heeft misleid, zeker als je de reclamespots ziet waarbij de scherm voorblij vliegen en alles soepel werkt ... Jammer, UPC, jammer ...
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ik heb gisteren H2 binnengehaald, werkt op zich goed, wat wel irritant is, is dat ik niet meer kan spoelen met de < en > cursortoetsen! Dat was ik behoorlijk gewend, op mijn harmony zitten die ook in het midden, dus da's veel meer voor de hand liggend.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Zoals wat dan?renzo4000 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 07:51:
Helaas UPC, wederom weten jullie je klanten teleur te stellen en te misleiden ... Gisteren de update binnengehaald en er zitten nog steeds behoorlijk wat bugs in en zaken die bij lange na niet aan de minimale usability eisen voldoen. Ik vind dat UPC de boel toch behoorlijk heeft misleid, zeker als je de reclamespots ziet waarbij de scherm voorblij vliegen en alles soepel werkt ... Jammer, UPC, jammer ...
Ik heb gisterenavond handmatig de software opgehaald, laten installeren, opnieuw op laten starten en toen met de knop de box uitgezet en na een minuut of 10 weer aangezet.
De eerste indruk is goed, hij zapt snel het menu reageert sneller. Maar een paar minuten naar gekeken en toen naar bed gegaan dus geen bugs oid tegen gekomen.
de "minimale usability" eisen werken hier ook prima. Na de update een rondje gezapt en wat dingetjes in het menu bekeken, het is allemaal sneller, en met name zappen gaat ook een stuk vlotter.janvanduschoten schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 08:43:
[...]
Zoals wat dan?
Ik heb gisterenavond handmatig de software opgehaald, laten installeren, opnieuw op laten starten en toen met de knop de box uitgezet en na een minuut of 10 weer aangezet.
De eerste indruk is goed, hij zapt snel het menu reageert sneller. Maar een paar minuten naar gekeken en toen naar bed gegaan dus geen bugs oid tegen gekomen.
De media functionaliteit gebruik ik iig niet. Internet e.d. werkt ook prima (zelfs tijdens het updaten)
Hebben ze hier nou zolang over gedaan? De tekst in de balk is kleiner maar nu zit er een smak loze ruimte onder. Daar had makkelijk informatie over het programma kunnen staan of wat er na het huidige programma op komt. De lijst met opgenomen programma's is wel beter nu maar er staan nog steeds geen namen van programma's bij. RTL4 45 min 9 augustus. euh.. duidelijk.
Zappen is inderdaad wel een stuk sneller. Vaak al beeld voordat de infobalk verschijnt. Nu is zappen naar hogere zenders met 3 getallen tenminste haalbaar.
Leuke update maar volgens mij hebben ze de meeste tijd genomen om hun centen te tellen
Zappen is inderdaad wel een stuk sneller. Vaak al beeld voordat de infobalk verschijnt. Nu is zappen naar hogere zenders met 3 getallen tenminste haalbaar.
Leuke update maar volgens mij hebben ze de meeste tijd genomen om hun centen te tellen

Er is absoluut een verbetering zichtbaar in de snelheid van de menu's/zappen en de opname overzichten zijn verbeterd maar daar houdt het m.i. ook wel mee op. Dat er nog missers in zitten, zoals reeds door meerdere hier aangeven, is m.i. geen "grote update" waardig. Ik noem deze update eerder een minor update.janvanduschoten schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 08:43:
[...]
Zoals wat dan?
Je bent het hopelijk wel met me eens dat wanneer je als klant gelokt wordt met een "realtime / realife" spotje van UPC dat je een soortgelijk product in huis haalt toch? YouTube: UPC Horizon
Of neem jij dat soort zaken niet zo serieus? Als ik een nieuwe auto bestel uit de brochure, dan verwacht ik toch echt dat er 4 wielen onder zitten en niet 3 bij aflevering
Daarnaast beloven telkens verbetering en verschuiven ze telkens hun updates e.d. Een ander voorbeeld is de tv kijken app op android die eind 2012 beschikbaar zou zijn ...
Nog wat punten die gewoonweg niet of maar deels werken:
- Opname functionaliteit is niet betrouwbaar, met name als je series wil laten opnemen
- De "all in one" oplossing voor je telefonie, modem, router en tv is ronduit slecht. Ik heb de Horizon dan ook als "domme" kabelbox moeten gebruiken en een losse router en modem moeten aanvragen.
- HDMI handshake issues met diverse tv's
- Energie instellingen werken ronduit belabberd, wil je een fatsoenlijke werking van de mediabox dan zul je hem op "normaal" moeten laten staan
- Slechte werking van dlna/twonky functionaliteit
- Favorieten functie werkt niet goed
- Met enige regelmaat vastlopers (niet meer zo erg als in het begin overigens, toen was het een paar x per dag raak)
....
Zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik vind het dan ook opzienbarend dat jij met droge ogen kan beweren dat deze issues er niet zijn of in ieder geval niet als storend ervaart. Je zou voor de grap eens dit topic moeten lezen, chelloo.com of de consumentenbond ... het zijn geen incidenten.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
De manier waarop favorieten in elkaar zitten is wel ronduit belabberd ja, wie deze oplossing ooit verzonnen heeft?.....
Het kan zo simpel zijn om gewoon een favo lijstje aan te kunnen maken en bijvoorbeeld aan te kunnen geven dat je alleen de favorieten wil zien, zowel met zappen als in de guide, maar deze optie ontbreek gewoon
Ik heb nu favorieten gerangschikt, maar met channel + en - pakt hij deze volgorde niet, maar met pijl omhoog en omlaag weer wel, maar dat werkt alleen als je eerst de programmainfo in beeld hebt, zo wispelturig
ik snap dat je jezelf wil onderscheiden van de concurenten, maar lever dan aub niet in op useability, wat nu dus wel gedaan is.
Het kan zo simpel zijn om gewoon een favo lijstje aan te kunnen maken en bijvoorbeeld aan te kunnen geven dat je alleen de favorieten wil zien, zowel met zappen als in de guide, maar deze optie ontbreek gewoon
Ik heb nu favorieten gerangschikt, maar met channel + en - pakt hij deze volgorde niet, maar met pijl omhoog en omlaag weer wel, maar dat werkt alleen als je eerst de programmainfo in beeld hebt, zo wispelturig
ik snap dat je jezelf wil onderscheiden van de concurenten, maar lever dan aub niet in op useability, wat nu dus wel gedaan is.
Ik beweer absoluut niet dat deze issues er niet zijn, geen idee waar je dat leest 
Voor het TV kijken voldoet hij goed als hij maar is opgestart en niet is vastgelopen. Ik heb dermate veel vertrouwen in het ding dat ik er een Cisco modem naast heb gezet voorNog wat punten die gewoonweg niet of maar deels werken:
- Opname functionaliteit is niet betrouwbaar, met name als je series wil laten opnemen Heb ik geen last van of van gehad
- De "all in one" oplossing voor je telefonie, modem, router en tv is ronduit slecht. Ik heb de Horizon dan ook als "domme" kabelbox moeten gebruiken en een losse router en modem moeten aanvragen.Heb ik ook, ik gebruik hem alleen voor TV kijken, vooral vanwege het stroomverbruik standby.
- HDMI handshake issues met diverse tv's Niet met mijn TV gelukkig maar wel erg slordig. Ik zou verwachten dat dat er tijdens een testperiode wel uit komt.
- Energie instellingen werken ronduit belabberd, wil je een fatsoenlijke werking van de mediabox dan zul je hem op "normaal" moeten laten staanIk gebruik alleen [laag] maar hij blijft regelmatig in standje [normaal] of [hoog] staan. Irriteer mezelf wel aan het lange opstarten.
- Slechte werking van dlna/twonky functionaliteitGebruik ik niet, heb een Dune Mediaspeler en een LG smart tv, die kunnen het al dus overbodig voor mij.
- Favorieten functie werkt niet goed Nog nooit gebruikt
- Met enige regelmaat vastlopers (niet meer zo erg als in het begin overigens, toen was het een paar x per dag raak)Dat is bij ons wel een terugkerend drama, het is altijd weer een verrassing of het allemaal werkt als hij wordt aangezet. Net zo betrouwbaar als de standbymodus, het kan van alles worden.
+1matthijst schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 23:40:
Haha, heerlijk, wat een simpel volk ook bij UPC: bende is nog steeds vrij traag. En opname menu heeft nu wel losse regels in plaats van icoontjes, maar nu is het nog rukker dan voorheen...
Afl... buren
Afl... Buren
Afl... Buren
Ik vraag me echt af wie de usability tests doen bij UPC
Als je nu meerdere afleveringen hebt opgenomen van een bepaalde serie dan kan je met geen fatsoenlijke moegelijkheid zien welke aflevering het is
Tuurlijk kun je de dag zien waarop het opgenomen is, maar gezien "record all series" ook alle herhalingen opneemt kun je dus geen onderscheid maken tussen de afleveringen die op een zelfde dag worden opgenomen
En als er dan per opname duidelijk de episode werd aangegeven dan was het nog werkbaar, maar episode nummers 900853 en 90356 zeggen mij niet zoveel (overigens gaat dit bij sommige series weer wel goed).
En video's afspelen via een NAS worden bij mij nog steeds uitgerekt (= geen zwarte balken).. dus tot zover de media player functionaliteit van Horizon
Overigens verder wel erg tevreden met de H2 update. Box werkt nu met redelijke snelheid (nog niet perfect maar stukken beter)
Het meest bizarre vind ik nog wel, dat die 6010 fout niet opgelost is bij het aanzetten vanuit de lage energieverbruik stand.
Ik heb zelf meegedaan met de testperiode en meerdere issues gemeld via feedback, maar dit + de werking van favorieten (of eigenlijk de niet-werking) boeit ze blijkbaar gewoon niet...
Voor mij is het dus een raadsel waarom ze de uitrol van H2 zo enorm hebben vertraagd.
Ik heb zelf meegedaan met de testperiode en meerdere issues gemeld via feedback, maar dit + de werking van favorieten (of eigenlijk de niet-werking) boeit ze blijkbaar gewoon niet...
Voor mij is het dus een raadsel waarom ze de uitrol van H2 zo enorm hebben vertraagd.
Hier H2 update ook binnen. Mijn grootste ergernis is nog niet verholpen: TV aan bij radio luisteren.
Bij mij gaat het geluid naar een reciever, maar ik moet de tv aan laten om geluid te krijgen...
Bij mij gaat het geluid naar een reciever, maar ik moet de tv aan laten om geluid te krijgen...
Gasloos sinds 12-2022 || Hoekhuis 1968 || WP: SUZ SWM80 VA || 300 l boiler || SOLAR: 2,1 kWp OZO / 2,4 kWp WNW (SolarEdge) + 3,6 kWp S (Solis)
Wat is voor jou dan de meerwaarde van de horizon tov de vroegere mediabox?janvanduschoten schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:09:
Ik beweer absoluut niet dat deze issues er niet zijn, geen idee waar je dat leest
[...]
Voor het TV kijken voldoet hij goed als hij maar is opgestart en niet is vastgelopen. Ik heb dermate veel vertrouwen in het ding dat ik er een Cisco modem naast heb gezet voor
HDMi en strakker beeld en de soepele werking van de all-in-one oplossing. de Horizon (zie de reclamefilmpjesforzav schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:32:
[...]
Wat is voor jou dan de meerwaarde van de horizon tov de vroegere mediabox?
Ik had hem eerst als alles-in-een ding staan (was qua bekabeling geen probleem) maar qua wifi was ik niet tevreden en ook het stroomverbruik in standby normaal/hoog vind ik absurd, wil je telefonie en internet behouden. Ik gebruik hem nu voor 50% van de redenen waarvoor ik hem heb genomen.
Qua decoder is hij prima, de rest ben ik niet blij mee.
De nieuwe remote app voor de iPhone werkt wel ineens stukken beter! Echt top nu!
>>>> Citroën AX GTI <<<<
Mee eens, maar zie alleen het nu ervan niet echt in om eerlijk te zijn...Johannusvanudos schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:07:
De nieuwe remote app voor de iPhone werkt wel ineens stukken beter! Echt top nu!
Met de nieuwe AB is het nut wat minder, voorheen vooral voor als je box in een dicht kastje staat, dan is IR niet echt een optie...
>>>> Citroën AX GTI <<<<
Dat ligt meer aan je manier van aansluiten denk ik. Je hebt zeker een optisch kabeltje van je TV naar je receiver lopen voor het geluid?JustMyOpinion schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:21:
Hier H2 update ook binnen. Mijn grootste ergernis is nog niet verholpen: TV aan bij radio luisteren.
Ik heb zelf de Horizon box rechtstreeks met HDMI aan mijn receiver hangen en vanaf de receiver gaat alles via een HDMI kabeltje naar de TV toe. Op deze manier kan ik prima radio luisteren met de TV uit.
Niet dat ik het doe, want mijn receiver doet ook internetradio en Spotify
Dat is ook niet zo raar... de slogan is immers: "Everything you love is now on TV"JustMyOpinion schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:21:
Ik denk dat dit eerder met je receiver te maken heeft dan met de horizon box.JustMyOpinion schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:21:
Dit werkt bij mij namelijk wel prima, ook voor de H2 update. Ik heb een Denon 2312 receiver.
bij mij werkt dit ook goed, maar dat komt omdat mijn reciever de HDMI hub is, waardoor de tv sowieso niet aan hoeft. dus beeld/geluid gaat bij mij HB->Reciever->TV
hier ook.Gh0stw4lk3r schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 14:19:
bij mij werkt dit ook goed, maar dat komt omdat mijn reciever de HDMI hub is, waardoor de tv sowieso niet aan hoeft. dus beeld/geluid gaat bij mij HB->Reciever->TV
Hij gaf alleen niet aan hoe hij zijn horizon heeft aangesloten op tv/receiver
Volgens mij hebben wij hem ook binnen, maar ow ow, wat een afgang wederom. Hij lijkt zelfs nog veel trager dan voorheen
Hier net zoals met H1 geen enkel probleem. Altijd televisie, altijd internet, elk apparaat werkt goed via Wifi met elkaar. Energiestand op laag, nooit problemen.
Aandelen UPC???NvM schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 20:58:
Hier net zoals met H1 geen enkel probleem. Altijd televisie, altijd internet, elk apparaat werkt goed via Wifi met elkaar. Energiestand op laag, nooit problemen.
Ik denk dat jij kennelijk andere eisen stelt aan het product, er zitten sowieso fouten in de software die zelfs jij hebt
Klopt, maar ik weet het te relativeren omdat het maar een mediabox. Lezen jullie dit goed? 'Maar een mediabox.'renzo4000 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 21:09:
[...]
Aandelen UPC???
Ik denk dat jij kennelijk andere eisen stelt aan het product, er zitten sowieso fouten in de software die zelfs jij hebt
Toevoeging: Ik kijk nu Oranje - Portugal (87,5% kans dat ze gaan verliezen, op basis van vorige ontmoetingen), en de beeldkwaliteit lijkt beter. Kleurrijker en scherper, of maak ik dat mijzelf wijs?
[ Voor 20% gewijzigd door NvM op 14-08-2013 21:32 ]
Ouwe filosoof, feit blijft dat dat ding niet performt zoals UPC dat op hun commercials laat zien.
Allereerst: dat ben ik met je eens. Alleen is UPC niet het enige bedrijf dat zijn producten en diensten beter presenteert middels marketing en reclame. Volgens mij is het idee marketing hier zelfs voor uitgevonden, maar dat is misschien van mij wel erg negatief en cynisch. Dus ik begrijp niet helemaal waarom het bij UPC wél een probleem is, terwijl het bij ieder ander bedrijf ook eerder regel dan uitzondering is.smeerbartje schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 21:34:
Ouwe filosoof, feit blijft dat dat ding niet performt zoals UPC dat op hun commercials laat zien.
Wat ik vermoed is het tegenovergestelde van het halo-effect: één aspect van iets negatief beoordelen (in dit geval het functioneren van de Horizon-box) is gelijk het geheel negatief beoordelen, en dus ook andere aspecten van dat geheel (de Horizon-reclame van UPC). Al staat het wel misschien wel in connectie met elkaar, ik vind het te ver gaan om verbaast te zijn dat het in de reclame beter functioneert dan in de werkelijkheid. Hierin is UPC absoluut geen uitzondering en lijkt mij de verrassing van de dichotomie tussen reclame en werkelijkheid tamelijk overdreven.
Het is WEL een mediabox. Dus dan moet ie ook doen waar ie voor gemaakt is; media afspelen.NvM schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 21:17:
[...]
Klopt, maar ik weet het te relativeren omdat het maar een mediabox. Lezen jullie dit goed? 'Maar een mediabox.'
Toevoeging: Ik kijk nu Oranje - Portugal (87,5% kans dat ze gaan verliezen, op basis van vorige ontmoetingen), en de beeldkwaliteit lijkt beter. Kleurrijker en scherper, of maak ik dat mijzelf wijs?
Als door menu's bladeren al niet vloeiend gaat, is er toch wel degelijk iets mis.
Overigens staat Oranje toch echt voor.
[ Voor 6% gewijzigd door dutchgio op 14-08-2013 22:28 ]
Dont feed the troll... NVM lijkt mi gewoon uit op een discussie die per definitie verloren is vanuit zijn perspectief.
Nou zeg, zo onredelijk doe ik niet. Lekker makkelijk.renzo4000 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 22:37:
Dont feed the troll... NVM lijkt mi gewoon uit op een discussie die per definitie verloren is vanuit zijn perspectief.
Volgens mij is dat iets jezelf wijs maken. Over verbeterde beeldkwaliteit is voor zover ik weet nooit over gesproken tijdens aankondigingen van de update.NvM schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 21:17:
[...]
Voor mij heeft de update niets nieuws gebracht. Enige wat men gedaan heeft is de letters kleiner gemaakt. Leesbaar, maar dan ook niet... Vastlopers zijn er nog steeds binnen het menu en zappen en daarmee de box. Okay het menu en het zoeken gaan wat sneller. Maar dat was mijn probleem niet. Hoogstens irritant.
Vastlopers zijn er dus nog. Geplande opnames bestaan (hij gaat om de zoveel tijd weer eens wat opnemen) maar zijn op mijn box nergens te vinden laat staan te verwijderen. Sinds vandaag is ook het beeld soms weer weg. Dus gewoon zwart beeld en signaalverlies volgens de tv.
Lijst met opnames is nu 1 grote puinzooi. Ik kan nog steeds niet vinden hoe ik alle opnames van 1 serie ineens weghaal.
Sinds gisteravond 2 keer naar fabrieksinstellingen gezet en hielp geen drol.
Ik ervaar jou problemen: er was bij ons iemand zo slim om een van dagelijks programma 'alle' afleveringen in te plannen om op te nemen. Dus dan gaat het hard.
Vervolgens na de update naar opnamen, en het programma aangedrukt. Een hele rits met afleveringen te zien. 1 geselecteerd en gekozen voor "alles verwijderen"
Je raad het al: alle afleveringen werden verwijderd, van elk programma.
En de box wordt er niet eens sneller van..
Daarnaast kun je dat programma dus ook niet uit de planning om op te nemen halen, tenzij je het per aflevering doet. Erg handig, zo'n mediabox. Niet dus.
En heeft dan de roots van XBMC.
Vervolgens na de update naar opnamen, en het programma aangedrukt. Een hele rits met afleveringen te zien. 1 geselecteerd en gekozen voor "alles verwijderen"
Je raad het al: alle afleveringen werden verwijderd, van elk programma.
En de box wordt er niet eens sneller van..
Daarnaast kun je dat programma dus ook niet uit de planning om op te nemen halen, tenzij je het per aflevering doet. Erg handig, zo'n mediabox. Niet dus.
En heeft dan de roots van XBMC.
[ Voor 6% gewijzigd door dutchgio op 14-08-2013 23:51 ]
Mijn probleem dat de HB omde paar uur vastliep is opgelost
kwam dus door de combi Popcorn Hour en HB die op hetzelfde netwerk zitten. Schijnbaar gaat dit niet zo goed samen.
Ik had nog een oude WRT54G liggen, deze heb ik op 1 van de lan poorten aangesloten van de HB, dit netwerk een compleet ander iprange gegeven en via de WRT54G zit nu de Popcorn aangesloten, op deze manier kan de popcorn nog steeds het internet op om zijn ding te doen, maar zit nu dus niet meer de HB in de weg (nu 24 uur zonder vastloper, dat was elke 2 uur een vastloper).
Ik had nog een oude WRT54G liggen, deze heb ik op 1 van de lan poorten aangesloten van de HB, dit netwerk een compleet ander iprange gegeven en via de WRT54G zit nu de Popcorn aangesloten, op deze manier kan de popcorn nog steeds het internet op om zijn ding te doen, maar zit nu dus niet meer de HB in de weg (nu 24 uur zonder vastloper, dat was elke 2 uur een vastloper).
Gisteren dus toch de nieuwe update binnen gekregen na mijn laatste bericht in dit topic. Mijn ervaring...het schakelen tussen zenders gaat idd sneller...totdat de HB het schijnbaar niet meer kan houden en dan hangt hij. En goed ook. De update ging om 1:15 uur vannacht van start en is tot halg negen vanmorgen 3 keer blijven hangen. Een harde reset is alles wat je kan doen.
Tegelijkertijd kreeg ik weer de ouderwetse snerpgeluidjes in beeld en geluid. Dus mijn ervaring is weer eens dat het de komende weken op de nodige frustraties gaat uitmonden.
Tegelijkertijd kreeg ik weer de ouderwetse snerpgeluidjes in beeld en geluid. Dus mijn ervaring is weer eens dat het de komende weken op de nodige frustraties gaat uitmonden.
Hier ook de H2 update binnen. Persoonlijk vind ik het een enorm grote verandering qua snelheid.
Wij hebben op een paar vastlopers na hiervoor nooit problemen gehad dus de ervaring is nu deste beter geworden.
Ik heb geen aandelen in UPC btw. Ik gebruik hem ook enkel als mediabox voor de tv. Ik heb bij de vorige Cisco box al de keuze gemaakt om internet, telefoon en tv apart te houden en heb dit middels het Cisco modem nog steeds separaat draaien.
Hier dus louter een tevreden UPC gebruiker. Gek dat het elders dan zoveel kommer en kwel oplevert... Wel overal Hirschmann bekabeling en versterker. Het menu gaat als een tierelier en ik vind vooral de opnamelijst stukken verbeterd t.o.v. de vorige thumbnails.
Wij hebben op een paar vastlopers na hiervoor nooit problemen gehad dus de ervaring is nu deste beter geworden.
Ik heb geen aandelen in UPC btw. Ik gebruik hem ook enkel als mediabox voor de tv. Ik heb bij de vorige Cisco box al de keuze gemaakt om internet, telefoon en tv apart te houden en heb dit middels het Cisco modem nog steeds separaat draaien.
Hier dus louter een tevreden UPC gebruiker. Gek dat het elders dan zoveel kommer en kwel oplevert... Wel overal Hirschmann bekabeling en versterker. Het menu gaat als een tierelier en ik vind vooral de opnamelijst stukken verbeterd t.o.v. de vorige thumbnails.
Hier de update ook gistermiddag geinstalleerd. Ook ik gebruik enkel de tv functies, internet en telefoon is los.
Hij lijkt inderdaad sneller te zappen maar ik heb wel het idee dat hij nu vaker 'even' in het menu blijft hangen en dan na een paar seconden weer verder springt. Verder vind ik de iets smallere zwarte informatie balk wel prettig en lijkt mij de manier van weergeven van de opnames ook prettiger. Verder heb ik nog niet heel veel verschil gemerkt eigenlijk. En wat nu uiteindelijk de reden geweest is voor de vertraging? Vanuit mijn perspectief zijn de aanpassingen niet zo heel schokkend maar helaas weten we niet wat er onderhuids allemaal aangepast is.
Ik zag trouwens nu wel bij een aantal programma's het seizoen ingevuld staan, is dat ook iets nieuws?
Hij lijkt inderdaad sneller te zappen maar ik heb wel het idee dat hij nu vaker 'even' in het menu blijft hangen en dan na een paar seconden weer verder springt. Verder vind ik de iets smallere zwarte informatie balk wel prettig en lijkt mij de manier van weergeven van de opnames ook prettiger. Verder heb ik nog niet heel veel verschil gemerkt eigenlijk. En wat nu uiteindelijk de reden geweest is voor de vertraging? Vanuit mijn perspectief zijn de aanpassingen niet zo heel schokkend maar helaas weten we niet wat er onderhuids allemaal aangepast is.
Ik zag trouwens nu wel bij een aantal programma's het seizoen ingevuld staan, is dat ook iets nieuws?
Nee, dat is er al tijden. Maar ik heb aflevering 23923948289 al voorbij zien komen en seizoen -0 of -1 
Werkt voor geen meter omdat men nog steeds niet de META data goed uit kan lezen. Wat ook problemen geeft met het opnemen van series zoals al veelvuldig besproken is
Werkt voor geen meter omdat men nog steeds niet de META data goed uit kan lezen. Wat ook problemen geeft met het opnemen van series zoals al veelvuldig besproken is

Ik was net naar mn NAS aan het zoeken, en toen kwam ik opeens een onbekende mediaspeler tegen; de Horizon. Voor de update was die ook al zichtbaar, maar nu kun je weldegelijk een map "pvr" benaderen.
Alleen kan mn ps3 er niets mee; een lijst met incompitable data. Maar het zijn weldegelijk opgenomen programma's.
Misschien zijn ze bezig om het mogelijk te maken opnamen te streamen?!
Zou wel mooi zijn als dat kan
Alleen kan mn ps3 er niets mee; een lijst met incompitable data. Maar het zijn weldegelijk opgenomen programma's.
Misschien zijn ze bezig om het mogelijk te maken opnamen te streamen?!
Zou wel mooi zijn als dat kan
Dat laatste probleem ben ik mij inderdaad van bewust, het was mij alleen nog niet eerder opgevallen en gister zag ik ineens "seizoen 5, aflevering 3" of iets in die geest voorbij komen. Vandaar dat ik dacht dat ze misschien nu de metadata ook gefixed haddenNotna schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:26:
Nee, dat is er al tijden. Maar ik heb aflevering 23923948289 al voorbij zien komen en seizoen -0 of -1
Sinds die laatste update veel last van foutcode 2010
Grrr
[ Voor 7% gewijzigd door Albert020 op 15-08-2013 18:52 ]
Ik heb sinds 2 weken Horizon, en vond in het begin de menu's maar dramatisch. Volgens mij heb ik de update ook binnen, want zette hem uit me werk aan, en alles werkt vele malen soepeler. Ook het benaderen van me NAS gaat veel sneller.
Wanneer zou ik de nieuwe afstandsbediening kunnen verwachten, is toch makkelijker met YT?
Wanneer zou ik de nieuwe afstandsbediening kunnen verwachten, is toch makkelijker met YT?
---RAWE CEEK!!!---
Daar heb je vziw een email van binnengekregen. Ik krijg de mijne (ik woon in het o zo mooie Zutphen) voor 15 september als alles goed gaat.NoFearCreations schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 23:34:
Ik heb sinds 2 weken Horizon, en vond in het begin de menu's maar dramatisch. Volgens mij heb ik de update ook binnen, want zette hem uit me werk aan, en alles werkt vele malen soepeler. Ook het benaderen van me NAS gaat veel sneller.
Ik vind het werken met de h2 update wel een stuk fijner, vooral het werken in de menu's waren voor mij een doorn in het oog. En ook ik kan bevestigen dat het stuk over metadata, zoals Rupie en Notna aangeven, nog steeds niet is opgelost

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Is er iets veranderd qua HDMI-CEC met H2?
Sinds deze week kan ik mijn RPi niet meer besturen met m'n afstandbediening als de Horizon uit staat....
Sinds deze week kan ik mijn RPi niet meer besturen met m'n afstandbediening als de Horizon uit staat....
HDMI detectie is ook vreemd geworden. Ik krijg nu standaard de melding als ik de boel aanzet middels mijn Harmony dat de box geen HDMI connectie meer heeft. Dat beriecht gat na een seconde weer weg maar hiervoor had ik daar nooit last van.
Kan zijn dat ik de volgorde van starten moet aanpassen (dus eerst TV en dan de HB) maar zoals gezegd; eerder geen last van gehad
Kan zijn dat ik de volgorde van starten moet aanpassen (dus eerst TV en dan de HB) maar zoals gezegd; eerder geen last van gehad
Sinds 2 weken in bezit van de Horizon en sinds zondag/maandag de H2 update binnen (Regio NH). Mijn ouders, vooral mijn vader, wordt gek van het feit dat de Horizon box af en toe vast loopt tijdens het zappen en dat vast zit op bijvoorbeeld RTL5 en een aantal seconden moet wachten voordat het 10 kanalen verder springt. Mijn vader is zeker niet de geduldige type, ik heb er in ieder geval niet zo veel last van. Ik heb immers voldoende geduld en dat moet mijn vader eigenlijk ook hebben aangezien die toch met pensioen is en niks doet dan elke dag T.V. Verder hebben wij geen problemen met geluids- en beeldkwaliteit, alleen dat constante vast loperij waar mijn ouders zo een last van hebben.
Ik had niet veel tijd om te testen, ging op vakantie maar ik had hier ook last van. Ben niet de enige... Hmmmm mensen al eens gedacht aan ontbinding van contract? ben er klaar meePhntm schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:41:
Sinds 2 weken in bezit van de Horizon en sinds zondag/maandag de H2 update binnen (Regio NH). Mijn ouders, vooral mijn vader, wordt gek van het feit dat de Horizon box af en toe vast loopt tijdens het zappen en dat vast zit op bijvoorbeeld RTL5 en een aantal seconden moet wachten voordat het 10 kanalen verder springt.

Ik begrijp er helemaal niets van... Begin april is mijn abonnement ingegaan en heeft de HB het die 4 maanden gewoon prima gedaan.
Nu moet ik hem bijna dagelijks resetten omdat iets ineens het niet meer doet. Dan ligt de telefoonlijn er weer uit, net start ik mijn pc op: geen internet. Deze onzin is ergens begin augustus begonnen, een week voordat hier de H2 update kwam.
Waarom nu inééns die problemen? Pusht het UPC netwerk nu dingen waar het apparaat niet tegen kan of zo?
Nu moet ik hem bijna dagelijks resetten omdat iets ineens het niet meer doet. Dan ligt de telefoonlijn er weer uit, net start ik mijn pc op: geen internet. Deze onzin is ergens begin augustus begonnen, een week voordat hier de H2 update kwam.
Waarom nu inééns die problemen? Pusht het UPC netwerk nu dingen waar het apparaat niet tegen kan of zo?
Heb je alles via de Horizon lopen? Dat soort rare dingen heb ik ook gehad. Sinds begin dit jaar alles aan de praat, in mei deden internet en telefoon het ineens niet meer (lopen niet via horizon). Moest uiteindelijk een monteur aan te pas komen die aansluiting in de woonkamer vervangen heeft om het weer aan de praat te krijgen. Mij een raadsel hoe dan die aansluiting in de muur ineens stuk kan zijn na het maanden probleemloos gedaan te hebben.
Ik heb ook de H2 update binnen, ziet er iig een stuk beter uit en werkt wel wat vlotter ook ! Hopen dat de meeste bugs er nu uit zijn.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ik heb alles via de Horizon lopen ja. Na de reset van vanmiddag heb ik waarschijnlijk de hele dag en avond nergens last van. Ga slapen, zet pc, TV en Horizon uit.Rupie schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 13:43:
Heb je alles via de Horizon lopen? Dat soort rare dingen heb ik ook gehad. Sinds begin dit jaar alles aan de praat, in mei deden internet en telefoon het ineens niet meer (lopen niet via horizon). Moest uiteindelijk een monteur aan te pas komen die aansluiting in de woonkamer vervangen heeft om het weer aan de praat te krijgen. Mij een raadsel hoe dan die aansluiting in de muur ineens stuk kan zijn na het maanden probleemloos gedaan te hebben.
Geheid dat ik de volgende dag weer ergens een probleem mee heb, dus het lijkt wel of er 's nachts iets gebeurt. Zou mijn Windows 2012 server in de nacht iets uitspoken (back-up, updaten etc.) waar de box niet tegen kan, heb deze server sinds 20 juli....