Gh0stw4lk3r schreef op maandag 15 juli 2013 @ 23:49:
ik heb een denk ik vrij simpele vraag : ik heb jarenlang ziggo gehad, waar ik tot op de dag van vandaag meer dan tevreden over ben, maar ik ga in augustus verhuizen naar een UPC gebied.
De vraag is is het verstandig om UPC te nemen of kan ik beter voor een alternatief gaan als digitenne / canaldigitaal?
Ik ben nogal gesteld op mijn HD zenders en uitbreiding qua discovery channel achtige kanalen.
Mijn ouders hebben UPC, maar hun decoder is zo traag als ... en een favorietenlijstje aanmaken is er ook al niet bij met normale zendernummering...
Conclusie is dat ik twijfel of UPC wel de juiste keus is, nu verwacht ik in dit topic natuurlijk een ietwat gekleurd beeld

maar ik zie ook wel een aantal voordelen van UPC ten opzichte van de andere beschikbare providers, voornamelijk internetsnelheid ( ik download nogal wat series )
Hebben je ouders een redelijk grote grijze? of een kleine zwarte box? De oude grijze heb ik al lang niet meer hier gehad maar de zwarte kleintjes zijn nog steeds prima hoor, niet echt sloom maar dat vind ik er van. (horizon hoort zelfs sneller te zijn, beweren ze

)
Ik heb nu net een maand horizon 150mb alles in 1, en ben blij verrast over de tv box. Het is op het moment wat traag maar het doet het wel. De update komt er bijna aan dus ben benieuwd. Voor wat het is doet het het toch al prima. Toch al 10 jaar daarvoor ook upc klant geweest maar zaten wel te twijfelen voor een glasvezel + canal digitaal abbo. Dit bleek veel duurder te zijn dan het beste pakket van UPC, maar had ook geen zin om 2 jaar vast te zitten aan canal digitaal zelf (minimale contractsduur).
Kwalitatief is de horizon box een verbetering vergeleken met de eerdere boxen, ding staat nu boven en ver van het aansluitpunt af, maar het beeld is echt kraakhelder en een genot om naar te kijken. Dit was met de oude box ook wel zo, maar zie echt dat het om een of andere reden toch nog beter is geworden.
Enige puntjes zijn de dingen die ze met de update willen verhelpen (rare menu's, vreselijke afstandsbediening, traagheid) en dus ik ben benieuwd, ik vind het nu al wel een prima keuze geweest.
Imho zou ik gewoon voor upc gaan, als het eenmaal werkt doet het het perfect. Kijk wel of je een los modem wilt of alles in de horizon (ik zou los doen; veiliger, maar verbruikt ook minder stroom). Ook voordelen zoals gratis film1 wat er nu bij zit is een genot, zou er geen 15 euro voor over hebben gehad maar desalniettemin leuk om er bij te hebben zitten.
Grote voordeel vind ik van upc is dat je je apparatuur huurt voor een paar euro in de maand vergeleken met ziggo, zon extra box kost 4 euro ofzo, zelfs maandelijks opzegbaar naast je vaste contract. Gaat ie kapot; krijg je een nieuwe. Komt er een nieuwer model; klaag je voor de nieuwe