Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 21:09
Ik hoop dat de manier waarop favorieten worden weergegeven nu ook anders is, of hebben niet meer mensen daar last van?

Nu moet ik naar 999 gaan en dan omhoog, om mijn favorieten te volgen. Zodra ik een keer een nummer intoets, zit ik weer op de reguliere kanalen (die ik niet wil).
Weten jullie of er een manier is om alleen de favorieten te gebruiken? (En liever ook nog nummer aan favorieten hangen, maar dat zal wel niet gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 11:04
Zoals ik ook al op de FP had vermeld:

Voor de geïnteresseerden, hier de mail die ik zojuist ontving:

Beste heer [...],

We starten in uw regio met de uitrol van software-update H2 van Horizon TV. Door deze software-update wordt onder andere de menu-opzet eenvoudiger. Zo navigeert u makkelijker en sneller door de menu’s.

Naast deze update krijgt u ook de nieuwe Horizon TV-afstandsbediening. Deze heeft handige sneltoetsen naar tv, de tv-gids, UPC On Demand, programma-info en help. Op de achterkant van de afstandsbediening zit een compleet toetsenbord. Dat maakt het zoeken gemakkelijker.

Wanneer kunt u de software-update H2 en de nieuwe afstandsbediening verwachten?

Op 15 Juli wordt de nieuwe software-update H2 automatisch gedownload op uw Horizon Mediabox als deze op stand-by staat of aanstaat. U ziet dan een zender of een tijd in de display van de mediabox weergegeven. Mocht uw mediabox toevallig uit staan, dan is dat geen probleem. De mediabox pakt de update dan later op.

Uiterlijk 25 Juli krijgt u de nieuwe afstandsbediening gratis per post toegestuurd. Het is niet mogelijk deze afstandsbediening eerder te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:36

Sabbi

je denkt aan mij.

Barryvdh schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 19:17:
Ik hoop dat de manier waarop favorieten worden weergegeven nu ook anders is, of hebben niet meer mensen daar last van?

Nu moet ik naar 999 gaan en dan omhoog, om mijn favorieten te volgen. Zodra ik een keer een nummer intoets, zit ik weer op de reguliere kanalen (die ik niet wil).
Weten jullie of er een manier is om alleen de favorieten te gebruiken? (En liever ook nog nummer aan favorieten hangen, maar dat zal wel niet gaan)
Dit!

Ik heb een tijdje geleden mijn Horizon gereset, en nu ben ik ook inderdaad steeds uit mijn favorieten als ik te ver ga of direct naar een zender ga. Terwijl ik daar voor de reset nooit last van had.

Wie o wie weet waar de instelling zit zodat dat weer relaxed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 21:58
Barryvdh schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 19:17:

Heb me hier ook enorm aan lopen ergeren. Probleem trad bij mij op toen m'n horizon introductie pakket verliep. Waarschijnlijk kwam het doordat er favorieten in de lijst stonden waar ik geen abo meer voor had. Zenders handmatig uit lijst gooien loste het niet op. Ook terug naar fabrieksinstellingen (met behoud van opnames) loste het niet op. Pas na een reset waarbij ook de opnames worden gewist is het probleem volledig opgelost! Zappen in favorieten gaat nu weer zoals zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
chielmi schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 14:23:
[...]
Heb me hier ook enorm aan lopen ergeren. Probleem trad bij mij op toen m'n horizon introductie pakket verliep. Waarschijnlijk kwam het doordat er favorieten in de lijst stonden waar ik geen abo meer voor had. Zenders handmatig uit lijst gooien loste het niet op. Ook terug naar fabrieksinstellingen (met behoud van opnames) loste het niet op. Pas na een reset waarbij ook de opnames worden gewist is het probleem volledig opgelost! Zappen in favorieten gaat nu weer zoals zou moeten.
Hoe zapt hij nu dan? Als je gewoon 6 intypt, gaat hij naar SBS6 en daarna volgende/vorige blijft in je favorieten lijst?

Opnames wissen vind ik niet zo'n ramp, alleen weer alle favorieten instellen/ordenen is een pokke werk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 21:58
Zappen en direct naar zender door nummer in te voeren werkt beide, in elke volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik zit met het volgende probleem:

Mijn Horizon box gaat steeds offline (internet en telefonie) wanneer ik op mijn PC uTorrent aanzet..
De verbinding komt dan vanzelf weer online en blijft gemiddeld zo'n 3 minuten tot stand om vervolgens weer uit te vallen.
Zet ik uTorrent uit blijft de verbinding moeiteloos 24 uur tot stand..

Ik heb al geprobeerd om UPnP uit te zetten in uTorrent en ook NAT-PMP uitgezet.
Met deze instellingen komt uTorrent prima online en kan gewoon uploaden en downloaden alleen blijft het dus wegvallen...

edit:
Draai op Windows 7 64-bit Ultimate

Via Google kwam ik ook niet bepaald verder hoe of wat..

Hier nog 2 plaatjes van hoe het nu staat ingesteld: (wel nog wat andere random poorten geprobeerd hierna)

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/302bfc8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2u5z2no.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door answer_man op 13-07-2013 16:36 ]

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag begaf m'n modem het, hij kreeg plots geen stroom meer. Dus na bellen met de helpdesk het signaal voor internet en telefonie tijdelijk via de Horizon box laten sturen en m'n router hierop aangesloten. Een nieuwe modem zal van de week toegestuurd worden.
Wat ik me nu wel afvroeg, wat zijn de ervaring met het ontvangen van het internet en telefonie signaal via de Horizon box ipv via een aparte modem. Het scheelt natuurlijk wel een kastje en opgeruimd staat netjes, alleen gezien de grote hoeveelheid negatieve berichten die ik her en der oppik ben ik een beetje sceptisch om dit signaal via de Horizon box te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:39

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Bij mij werkte het prima, ik heb alleen een apart modem genomen vanwege het standby verbruik van de Horizon. Hij mag dan niet lager dan de normaal stand, anders wordt het modem uitgeschakeld. Ik dacht dat hij dan zo'n 30 W verbruik als hij uit staat.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jazzaff
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09-2024
En hoeveel verbruikt je modem in combinatie met de Horizon? Ik heb namelijk alles via de Horizon lopen omdat ik ipv 3 apparaten nu 1 apparaat op stroom heb... Heb ik in elk geval een beter gevoel bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 16:14
Ik kan niet wachten tot H2 in Gelderland wordt uitgerold. Ik heb sinds afgelopen weekend een vreemd probleem. Ik heb behoorlijk wat opnames op de box staan, maar na dit weekend heb ik alleen nog maar de "Serie-opnames" erop staan en zijn alle afzonderlijke programma's en films verdwenen. Zelfs als ik bij verfijnen wat zaken wijzig zie ik mijn opnames niet terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:18

SeatRider

Hips don't lie

Brakelseboer schreef op maandag 15 juli 2013 @ 09:28:
Ik kan niet wachten tot H2 in Gelderland wordt uitgerold. Ik heb sinds afgelopen weekend een vreemd probleem. Ik heb behoorlijk wat opnames op de box staan, maar na dit weekend heb ik alleen nog maar de "Serie-opnames" erop staan en zijn alle afzonderlijke programma's en films verdwenen. Zelfs als ik bij verfijnen wat zaken wijzig zie ik mijn opnames niet terug...
Heb je 'm al eens opnieuw opgestart? Ik heb ook wel eens dat het net lijkt of er iets corrupt is (opnames die wel in het overzicht staan, maar niet gestart kunnen worden) en dat helpt dan.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 00:26
Update voor UPC Horizon is hier binnen (Friesland). Via de box handmatig naar een update gezocht en deze was beschikbaar. Installatie uitgevoerd. Eerste opvallende dingen: Informatie allemaal kleiner weergegeven, iets sneller en informatie wordt nu als 'list' weergegeven.

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Lol, is dat 'kleiner'? Die balk beslaat nog steeds meer dan 1/3 van het scherm ;(
En ik maar hopen dat UPC eens naar hun klanten zou luisteren... De balk op de Mediaboxen vond ik al groot, maar nog acceptabel, en dat was denk ik 1/5 van een scherm.

[ Voor 50% gewijzigd door AllSeeyinEye op 15-07-2013 12:31 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Waarom gaan software updates eigenlijk gefaseerd? Zijn ze bang dat ze de bandbreedte niet aan kunnen of willen ze Friesland beta-testen?
De afstandsbediening snap ik, maar ik gebruik toch mijn Harmony, dus die heb ik niet perse nodig. Of zou je hem wel kunnen forceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Wellicht willen ze vanavond niet heel Nederland aan de lijn hebben hangen bij de klantenservice met simpele gebruikersvragen. Dan wordt die onbereikbaar lijkt me. Door het te faseren, ontlasten ze die daarmee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:05

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Idd.. de 'simpele' gebruikers vragen hebben ze nu alleen aan het begin door Friesland als eerste te pakken ;)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:23

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

En die kan je ook het moeilijkste verstaan. Dus die krijgt een apart uitrol

/me Notna rent

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

TripleQ schreef op maandag 15 juli 2013 @ 13:01:
Wellicht willen ze vanavond niet heel Nederland aan de lijn hebben hangen bij de klantenservice met simpele gebruikersvragen. Dan wordt die onbereikbaar lijkt me. Door het te faseren, ontlasten ze die daarmee
Dan hadden ze nu op zijn minst een andere provincie erbij kunnen pakken, want die Friezen hebben een eigen helpdesk in hun eigen taal nodig :+

Vlak die Limburgers trouwens niet uit he, als we het hebben over 'simpel'. We weten tenslotte allemaal hoe er over Belgen gedacht wordt. En de oorsprong van een Belg: Ben Eerst Limburger Geweest ....

[ Voor 18% gewijzigd door AllSeeyinEye op 15-07-2013 13:37 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:48

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ben ik de enige die het een beetje debiel vind om alleen de letters te verkleinen en niet gewoon de hele balk te verlagen? nu meent bij 1/3e van het scherm in beslag en waar dat normaal vervelend was maar nog te doen door groot lettertype is de verhouding nu helemaal zoek in mijn ogen.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Rubman schreef op maandag 15 juli 2013 @ 13:42:
Ben ik de enige die het een beetje debiel vind om alleen de letters te verkleinen en niet gewoon de hele balk te verlagen? nu meent bij 1/3e van het scherm in beslag en waar dat normaal vervelend was maar nog te doen door groot lettertype is de verhouding nu helemaal zoek in mijn ogen.
AllSeeyinEye in "[UPC Horizon] Ervaring en discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 14:58
Is het al bekend of er in "mijn opnamen" ook een selectie tooltje komt zodat ik bijv. 25 opnames in 1x kan verwijderen. Dat is nu echt een flink werkje.

Ik laat mijn horizon altijd studio sport opnemen voor het geval dat ik net te laat instart.
Die opnames bekijk ik eigenlijk bijna nooit. maar ik baal ervan als ik het begin mis.
Maar het verwijderen van die zooi is me een gedoe...

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
SeatRider schreef op maandag 15 juli 2013 @ 09:37:
[...]

Heb je 'm al eens opnieuw opgestart? Ik heb ook wel eens dat het net lijkt of er iets corrupt is (opnames die wel in het overzicht staan, maar niet gestart kunnen worden) en dat helpt dan.
Box uitgezet, stroom eraf voor 1 minuut en weer opnieuw opgestart.
Gisteren wilde ik de Tour etappe halverwege opnemen, maar dat vertikte hij om te doen. Later stond de ingestelde opname wel in de DVD planner. Om over de iPad App van Horizon nog maar te zwijgen. Die is zo traag als dikke stront de laatste tijd en opnemen via die TV Gids werkt ook niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• answer_man
Niemand een ideetje?
answer_man schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 15:49:
Ik zit met het volgende probleem:

Mijn Horizon box gaat steeds offline (internet en telefonie) wanneer ik op mijn PC uTorrent aanzet..
De verbinding komt dan vanzelf weer online en blijft gemiddeld zo'n 3 minuten tot stand om vervolgens weer uit te vallen.
Zet ik uTorrent uit blijft de verbinding moeiteloos 24 uur tot stand..

Ik heb al geprobeerd om UPnP uit te zetten in uTorrent en ook NAT-PMP uitgezet.
Met deze instellingen komt uTorrent prima online en kan gewoon uploaden en downloaden alleen blijft het dus wegvallen...

edit:
Draai op Windows 7 64-bit Ultimate

Via Google kwam ik ook niet bepaald verder hoe of wat..

Hier nog 2 plaatjes van hoe het nu staat ingesteld: (wel nog wat andere random poorten geprobeerd hierna)

[afbeelding]

[afbeelding]

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het maximaal aantal connecties van je torrents beperken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jazzaff
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09-2024
Weinig Friezen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:57

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

UPC was bang voor negatieve reacties en heeft GoT nu geblokkeerd in de nieuwe update denk ik >:) Of de Friezen onder ons zijn nog aan het bijkomen van de verbazing, dat kan ook natuurlijk...

Maar inderdaad, weinig reacties en ervaringen?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivan_20
  • Laatst online: 16-09 11:04
Vanwege de nieuwsgierigen hier even de eerste ervaring na een half uurtje tv kijken:

- menu's aanzienlijk sneller incl tv gids
- beeldkwaliteit lijkt beter, scherper en minder 'storing/ruis'
- beeldstabiliteit lijkt beter, beeld blijft niet meer (zo regelmatig) even hangen
- tekstgrootte is gereduceerd, balk daarentegen nog niet
- menu met opgenomen programma's heeft nu een lijst indeling met daarbij duidelijker de datum en de naam van het programma

Box is in gebruikt met separaat modem waar internet en telefonie overheen gaat. Wordt dus bij ons alleen gebruikt als DVR. Energieverbruik stond al op hoog, daar nog geen verandering in startsnelheid gezien al lijkt de box wat eerder responsiever te zijn.

Al met al lijkt het een aanzienlijke verbetering, al heb ik er nog niet al te veel mee kunnen klooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skibidi_RizzXL
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 20:46
Laat ik dan maar aftrappen: Snelheid van het navigeren door het menu is toch echt wel verbeterd. Dat de letters onder in de balk nu kleiner zijn zal wel handig zijn om er meer info op kwijt te kunnen, maar een verbetering vind ik het niet. Vooral om dat je nu vooral een grote zwarte balk ziet en weinig info erin...

Lijst in ''mijn opnames'' vindt ik zelf niet prettig werken. Beetje onoverzichtelijk nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 11:54
Hoe zit het met dat menu als je in DVR zit en op play drukt? Dan blijft er in v1 een seconde of 10 zo'n bullshitbalk door het beeld heen staan waardoor je altijd al het begin van je show mist :(
Is dat nu pleite?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:34
ik heb een denk ik vrij simpele vraag : ik heb jarenlang ziggo gehad, waar ik tot op de dag van vandaag meer dan tevreden over ben, maar ik ga in augustus verhuizen naar een UPC gebied.
De vraag is is het verstandig om UPC te nemen of kan ik beter voor een alternatief gaan als digitenne / canaldigitaal?

Ik ben nogal gesteld op mijn HD zenders en uitbreiding qua discovery channel achtige kanalen.
Mijn ouders hebben UPC, maar hun decoder is zo traag als ... en een favorietenlijstje aanmaken is er ook al niet bij met normale zendernummering...
Conclusie is dat ik twijfel of UPC wel de juiste keus is, nu verwacht ik in dit topic natuurlijk een ietwat gekleurd beeld ;) maar ik zie ook wel een aantal voordelen van UPC ten opzichte van de andere beschikbare providers, voornamelijk internetsnelheid ( ik download nogal wat series )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
Gh0stw4lk3r schreef op maandag 15 juli 2013 @ 23:49:
ik heb een denk ik vrij simpele vraag : ik heb jarenlang ziggo gehad, waar ik tot op de dag van vandaag meer dan tevreden over ben, maar ik ga in augustus verhuizen naar een UPC gebied.
De vraag is is het verstandig om UPC te nemen of kan ik beter voor een alternatief gaan als digitenne / canaldigitaal?

Ik ben nogal gesteld op mijn HD zenders en uitbreiding qua discovery channel achtige kanalen.
Mijn ouders hebben UPC, maar hun decoder is zo traag als ... en een favorietenlijstje aanmaken is er ook al niet bij met normale zendernummering...
Conclusie is dat ik twijfel of UPC wel de juiste keus is, nu verwacht ik in dit topic natuurlijk een ietwat gekleurd beeld ;) maar ik zie ook wel een aantal voordelen van UPC ten opzichte van de andere beschikbare providers, voornamelijk internetsnelheid ( ik download nogal wat series )
Hebben je ouders een redelijk grote grijze? of een kleine zwarte box? De oude grijze heb ik al lang niet meer hier gehad maar de zwarte kleintjes zijn nog steeds prima hoor, niet echt sloom maar dat vind ik er van. (horizon hoort zelfs sneller te zijn, beweren ze :+ )

Ik heb nu net een maand horizon 150mb alles in 1, en ben blij verrast over de tv box. Het is op het moment wat traag maar het doet het wel. De update komt er bijna aan dus ben benieuwd. Voor wat het is doet het het toch al prima. Toch al 10 jaar daarvoor ook upc klant geweest maar zaten wel te twijfelen voor een glasvezel + canal digitaal abbo. Dit bleek veel duurder te zijn dan het beste pakket van UPC, maar had ook geen zin om 2 jaar vast te zitten aan canal digitaal zelf (minimale contractsduur).

Kwalitatief is de horizon box een verbetering vergeleken met de eerdere boxen, ding staat nu boven en ver van het aansluitpunt af, maar het beeld is echt kraakhelder en een genot om naar te kijken. Dit was met de oude box ook wel zo, maar zie echt dat het om een of andere reden toch nog beter is geworden. :)

Enige puntjes zijn de dingen die ze met de update willen verhelpen (rare menu's, vreselijke afstandsbediening, traagheid) en dus ik ben benieuwd, ik vind het nu al wel een prima keuze geweest.

Imho zou ik gewoon voor upc gaan, als het eenmaal werkt doet het het perfect. Kijk wel of je een los modem wilt of alles in de horizon (ik zou los doen; veiliger, maar verbruikt ook minder stroom). Ook voordelen zoals gratis film1 wat er nu bij zit is een genot, zou er geen 15 euro voor over hebben gehad maar desalniettemin leuk om er bij te hebben zitten.

Grote voordeel vind ik van upc is dat je je apparatuur huurt voor een paar euro in de maand vergeleken met ziggo, zon extra box kost 4 euro ofzo, zelfs maandelijks opzegbaar naast je vaste contract. Gaat ie kapot; krijg je een nieuwe. Komt er een nieuwer model; klaag je voor de nieuwe >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Nou gisteren is de monteur weer eens langsgeweest en wat blijkt toen UPC hie zelf alles heeft aangelsoten is er toch wat misgegaan, inkomende rode kabel (nee niet groen ivm meerdere verdiepingen met eigen aansluiting) is slecht tot niet aangesloten geweest. Dat ik al die tijd gewoon beeld en internet heb gehad is een klein wonder te noemen geweest.
Hij was zo vriendelijk om het aansluitpunt wat te verleggen (want de binnenkomende kabel is vrij kort) en nu hebben weer alle zenders ipv alleen 1, 2 en 3 en de rest met blokken en haperingen.

Nu nog wachten op H2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
of kan ik beter voor een alternatief gaan als digitenne / canaldigitaal?
Neem aub geen digitenne. Zeker niet als je fatsoenlijke HD gewend bent.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• answer_man
Smultie schreef op maandag 15 juli 2013 @ 17:03:
[...]

Het maximaal aantal connecties van je torrents beperken?
geprobeerd maar zonder resultaat.
uTorrent hoeft überhaupt niet actief te zijn met torrents, geen upload en geen download dus, om er voor te zorgen dat mijn internetverbinding blijft wegvallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 09:23

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Stomme suggestie wellicht maar probeer eens een andere client?

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14

Gewoon UPC nemen met een 'gewone' HD decoder (Pace HD bijv. heb ik ook) dan heb je een van de betere beeldkwaliteit voor HD tv en SD tv (mits hoogwaardige kabelkeur kabels/connectoren in huis en recente wandcontactdoos). Dus geen Horizon pakket nemen die box zit helaas ook na recente H2 update nog steeds vol met bugs in tegenstelling tot oude mediaboxen zoals Pace HD. De versie die ik heb heeft overigens geen opname mogelijkheid in Alles-in-1 Basis pakket maar er is ook een recorder mogelijk met het duurder 60MB Alles-in-1 Standaard abo. Op de UPC site lees ik dat je alleen 30MB en 60MB internet kan nemen als je een voordelig alles-in-1 pakket neemt, maar dat is voor de meesten prima genoeg. Omdat jij ook diverse extra zenders wilt kijken van Discovery .. e.d. zul je minimaal een 'Standaard' alles-in-1 abo moeten nemen (het Basis pakket heeft die mogelijkheid niet qua uitbreiding zenders) en dan een aanvullend Royaal tv zender pakket. Of als je geen internet (en bellen) wilt dan kun je ook voor het losse Standaard radio+tv + Royaal gaan.

Qua zender sorteren kun je binnenkort dan eindelijk ook zenders sorteren met de oude mediaboxen en komen HD simulcast automatisch op de juiste zendernummers terecht. Daar wordt binnenkort eindelijk voor getest door gebruikers voordat dit landelijk wordt uitgerold.
Ik hoop dat dan ook de mogelijkheid wordt geboden om de rode knop feature die op vrijwel elke interactief zender verschijnt gedeactiveerd kan worden door de gebruiker in de instellingen.
Er bestaat overigens al wel een optie voor 1 favorietenlijst aanmaken maar die kun je nog niet sorteren momenteel. Zie ook de handleiding op pagina 3 hoe dit moet.

De Horizon mediabox kan al wel 1 favoriete zenderlijst sorteren overigens.

Ik weet niet wat voor tv scherm je hebt, maar vanaf 32inch LCD/Plasma en groter kun je beter geen Digitenne nemen (die inmiddels ook alweer 12,50 p/mnd kost). Als je dan toch besluit om niet voor UPC te gaan (wat ik niet zou aanraden) ga dan voor tv via glasvezel waarbij de Glashart Media streams worden aangeboden (een aanbieder die ook DVB-C heeft) of eventueel Interactieve tv van KPN/XS4all/Telfort of Tele2 overigens blijft de beeldkwaliteit van SD en HD zenders ook daar flink achter t.o.v. digitale SD/HD tv van UPC en je mist de mogelijkheid om zonder meerkosten DVB-C tv/radio op andere tv's in huis te kijken mits je tv dit ondersteund of anders een losse Humax decoder kopen (en analoge radio/tv).

[ Voor 5% gewijzigd door funrider op 16-07-2013 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:34
tnx voor alle info :) hier kan ik zeker wat mee.
Ik heb een 42" tv dus digitenne viel voor mij sowieso al af eigenlijk, glasvezel is jammer genoeg niet beschikbaar.
Ik ga gewoon voor een UPC pakket, ik heb nog een humax 5100c staan die ik geschikt kan maken voor de slaapkamer. Nu alleen even goed kijken of de horizonbox wel of niet wat voor mij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• answer_man
Notna schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 11:35:
Stomme suggestie wellicht maar probeer eens een andere client?
Met Bitcomet heb ik het probleem niet..
Nu is dat een oplossing natuurlijk, want torrents download je dan alsnog, maar vind uTorrent qua overzicht en gebruik fijner dan bitcomet en heb hier in het verleden ook altijd mee gewerkt.
(voordat ik Horizon pakket/modem kreeg)...

Mocht iemand nog suggesties hebben om uTorrent toch te laten functioneren is dat zeer welkom!

Iets te vroeg gejuicht...
Verbinding bleef in eerste instantie met Bitcomet ongeveer 1,5 uur in stand, waarna nu ook met Bitcomet de verbindng dus ongeveer om de 3 minuten word gereset en de modem offline gaat... :|

Hmmm,... Ik word oud :P Paar jaar niks met computers gedaan enzo.. Maar nog wat zoekwerk verder leerde mij het maximale aantal connecties te beperken en de uploadsnelheid ook en nu lijkt het voorlopig allemaal stabiel te werken!

Sorry voor de vervuiling van het topic :+

[ Voor 32% gewijzigd door answer_man op 16-07-2013 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:50
AllSeeyinEye schreef op maandag 15 juli 2013 @ 13:36:
[...]

Dan hadden ze nu op zijn minst een andere provincie erbij kunnen pakken, want die Friezen hebben een eigen helpdesk in hun eigen taal nodig :+

Vlak die Limburgers trouwens niet uit he, als we het hebben over 'simpel'. We weten tenslotte allemaal hoe er over Belgen gedacht wordt. En de oorsprong van een Belg: Ben Eerst Limburger Geweest ....
Het is zo toevallig dat een deel van de UPC helpdesk als in Friesland zit :) In Leeuwarden om exact te zijn. Zijn tijdje geleden verhuisd van een gebouw achter in Leeuwarden naar een locatie dichtbij het centrum.

*ex-SDD'er ;)

Maar ook hier de update binnen gekomen. Ik gebruik de Horizon Box alleen voor TV kijken, en heb nog een afzonderlijk modem met eigen router. En ik ben wel te spreken over de update. Menu is een stukje sneller geworden (helaas nog niet zo soepel als in de commercial) maar wel dat het nu zonder irritatie werkt. Zender informatie is inderdaad iets kleiner maar voor mij niet storend.

[ Voor 21% gewijzigd door Senaxx op 16-07-2013 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-04 19:12
Heb nu een 60mbit pakket van UPC en als ik overstap naar Horizon krijg ik 100mbit en ben goedkoper uit. Verder loopt UPC als een zonnetje hier. (Leeuwarden) Doe ik er goed aan om over te stappen of raden jullie het nog steeds af na de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zelfs vóór de update raad ik het je aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Laatst online: 14-09 16:30
Smultie schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 20:21:
Zelfs vóór de update raad ik het je aan ;)
Nou ik niet. Voor mij heeft het tv kijken via de Horizon nog weinig plezier. Meestal laat ik hem op één zender staan, omdat zappen een drama is. Ook neem ik niet de moeite om in de TV-gids te kijken wat er op is of door de titels heen te scrollen tijdens het tv kijken zelf. Aangezien je redelijke wat wachttijd heb voordat een menu verschijnt en je meerdere klikken van het informatievenster af bent.

Wanneer je zoals sommigen mensen hier gewoon veel HD-zender wilt hebben, kan ik het aanraden. Wanneer je de hele avond niet veel zapt, je tv-gids weinig bekijkt, apps niet gebruikt, geen dlna gebruikt of uberhaupt niet veel gebruik maakt van het menu, kan ik het aanraden.
Wanneer de update mijn hekelpunten verbeterd, kan ik het aanraden. (heb hier geen ervaring over)

Anders niet doen en neem een oude box. (UPC heeft het mogelijk gemaakt om weer de oude box te kiezen met een abonnementsvernieuwing)

[ Voor 4% gewijzigd door Bliksem B op 21-07-2013 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Laatst online: 19-09 21:40
@Bliksem B: H2 gaat je dan veel plezier brengen :-)

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-08-2023

Jgsvuden

Hoi!

Is er inmiddels al iets bekend over de uitrol in overige gebieden? laten we zeggen in de buurt van eindhoven ofzo ;)

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Is er al iets bekend over een H3 update? Ik heb H2 dan nog niet, maar wat ik her en der er over gelezen en ervan gezien heb, zijn ze er nog lang niet:

- Infobalk van 1/3 scherm
- response box op AB moet nog altijd sneller (touch en go is tegenwoordig toch wel de norm, dat doet mijn Playstation immers ook in de bediening, ook op Youtube via mijn telefoon op de Playstation)
- Lettergrootte mag nog wel een keer door de helft
- De geadverteerde streaming functionaliteit werkt naar wat ik gehoord heb nog altijd niet (goed)

Verder is mij nog niet duidelijk of de box nu wel om weet te gaan met DTS en DTS HD, of hij nu wel 99/100 keer uit slaapstand wakker wordt bij energieverbruik normaal, of je nu alle opnames van één serie in een keer kan verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

DTS en DTS HD zou ik niet direct op rekenen, dit heeft namelijk te maken met naar het schijnt nogal dure licenties die UPC gewoon niet wilt afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Tja, wat heb je aan een mediaspeler voor video die dat niet aan kan?! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 19:04
Omtrent uitrol van H2 in de overige gebieden:

UPC test een maand lang Friesland, als daar niets geks gebeurt dan volgt de rest van NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 12:39

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Hoe kom je aan deze info, linkje?

Deze week loopt het niet helemaal zoals het hoort met mijn Horizon. Wil deze week een paar keer niet in standby laag en als het wel lukte dan was de kans aanwezig dat hij vastliep en je hem handmatig uit /aan moest zette.
Inmiddels weet wel het hele gezin de aan/uit switch te vinden aan de achterkant :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
Info van iemand van afdeling retentie van UPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Heeft iemand al info over de opname lijst in de H2 ?

Ik neem veel op,
Als ik dan een aantal (dus niet alle) wil verwijderen, ben ik een eeuw bezig.

Kun je nu opnames selecteren en op verwijderen drukken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
driel24 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 11:57:

Ik neem veel op,

Nee, dat kan nog niet helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
driel24 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 11:57:

Ik neem veel op,

Op de 'oude' firmware worden ze vanzelf verwijderd, misschien dat dat in H2 ook zo is? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 11:54
Bellen voordat je upgrade loont ook trouwens.
Kortingen waren afgelopen, net geupgrade naar extra-power en nu 10 euro korting gedurende eerste jaar.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Overigens je HB meenemen naar Friesland en daar aansluiten geeft blijkbaar geen update (werkt verder wel op een actieve upc aansluiting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Hebben hier meer mensen last van dat bepaalde uitzendingen niet goed mee schalen en een verkeerd aspectratio weergeven :?

[ Voor 24% gewijzigd door Miki op 19-07-2013 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Laatst online: 12:32
Miki schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 20:39:
Hebben hier meer mensen last van dat bepaalde uitzendingen niet goed mee schalen en een verkeerd aspectratio weergeven :?
Daar heb ik idd last van op RTL7 met "De Politie Op Je Hielen" !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Laatst online: 15-09 10:43

rik

Volgens het kaartje ordt Flevoland uitgerold vanaf 15 juli. Nu ben ik een paar dagen weggeweest, kom ik terug geeft de Horizonbox foutmeldingen over een niet gelukte update. Herstarten wordt gesuggereerd, maar helpt niet. Optie 2: disk initialiseren, helpt wel. Eerst komen de zenders nog niet op, na een minuut gelukkig wel.

Gezien de interface heb ik H1 nog (vergelijken kan op http://www.upc.nl/klantenservice/horizon/update/). In het Software menu staat echter dat de box op 18-7 een update heeft gekregen. Zoeken naar een nieuwe update levert niets op.

Gezien de reacties hier verwacht ik dat het een andere update betrof dan de H2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Laatst online: 19-09 21:40
Staat de datum 18-7 links of rechts? Links staat de datum van de laatste software update.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Laatst online: 15-09 10:43

rik

Datum 18-7 staat rechts idd, links volgens mij een datum van maart dit jaar. Nog even geduld dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Miki schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 20:39:
Ja, en momenteel lijkt het weer steeds erger te worden.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Laatst online: 17-09 21:54
Kan iemand die de nieuwe afstandsbediening bezit bevestigen dat dat ding via RF communiceert? M.a.w. kan die lelijke Horizon box IN het kastje staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slowmotion
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 15:15
Yep dat is geen probleem, richten hoeft ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Laatst online: 17-09 21:54
Slowmotion schreef op maandag 22 juli 2013 @ 08:05:
Yep dat is geen probleem, richten hoeft ook niet meer.
Cool! Thanks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Is dat niet funest voor de WiFi ontvangst, als je de Horizon box in een afgesloten meubel plaatst? Heb hem juist bewust daarvoor langs mijn TV gezet op het dressoir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
smeerbartje schreef op maandag 22 juli 2013 @ 08:00:
Kan iemand die de nieuwe afstandsbediening bezit bevestigen dat dat ding via RF communiceert? M.a.w. kan die lelijke Horizon box IN het kastje staan?
Hopelijk zit er dan ook nog wel IR op zodat ik me tv er ook nog steeds mee kan bedienen. Nu heb ik alleen de upc afstandbediending en werkt volume netjes op me eigen tv, en kan ik met deze afstandbediening naar hdmi 2, ext 1 enzovoorts. Als hij alleen via RF communiceert werkt het niet meer op je tv en heb je dus weer een 2e afstandbediening nodig om naar een ander extern kanaal te gaan of om tv volume te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Senaxx schreef op maandag 22 juli 2013 @ 10:10:
[...]

Hopelijk zit er dan ook nog wel IR op zodat ik me tv er ook nog steeds mee kan bedienen. Nu heb ik alleen de upc afstandbediending en werkt volume netjes op me eigen tv, en kan ik met deze afstandbediening naar hdmi 2, ext 1 enzovoorts. Als hij alleen via RF communiceert werkt het niet meer op je tv en heb je dus weer een 2e afstandbediening nodig om naar een ander extern kanaal te gaan of om tv volume te wijzigen.
Doe je je tv toch met de AB van je receiver bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
AllSeeyinEye schreef op maandag 22 juli 2013 @ 10:14:
[...]

Doe je je tv toch met de AB van je receiver bedienen?
Ik heb geen aparte receiver. Het is nu gewoon ideaal. 1 afstandbediening die ik voor HDMI 1 UPC Box, HDMI 2 Mediacenter, HDMI 3 PS3 het volume kan regelen. En als ik naar een ander extern kanaal ga ook met dezelfde afstandbediening.

Echter met die RF afstandbediending werkt alleen op de UPC Horizon, en heb ik dus een 2e afstandbediening nodig voor volume op HDMI 2 en HDMI 3, en om van extern kanaal te wisselen. (1st world problems :P )

[ Voor 33% gewijzigd door Senaxx op 22-07-2013 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Senaxx schreef op maandag 22 juli 2013 @ 10:10:
[...]

De bediening van de TV werkt precies op dezelfde manier als bij de oude Horizon afstandsbediening. Er zit dus ook nog IR op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Da.Rock schreef op maandag 22 juli 2013 @ 10:28:
[...]
De bediening van de TV werkt precies op dezelfde manier als bij de oude Horizon afstandsbediening. Er zit dus ook nog IR op.
*O* bedankt voor deze info. Scheelt mij weer een afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
Sinds 5 juli neemt mijn horizon box niets meer op?! Zijn er meer mensen met dit probleem? Zag wel dat de laatste software update 8 juli was! Ik kan wel opnemen, maar nadat de opname klaar is staat het bestand niet meer in mijn bibliotheek. Ook via de iPhone app werkt het niet. WHAT to do?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
opa_paul schreef op maandag 22 juli 2013 @ 22:51:
Sinds 5 juli neemt mijn horizon box niets meer op?! Zijn er meer mensen met dit probleem? Zag wel dat de laatste software update 8 juli was! Ik kan wel opnemen, maar nadat de opname klaar is staat het bestand niet meer in mijn bibliotheek. Ook via de iPhone app werkt het niet. WHAT to do?
Werkt de iPhone app wel snel? De iPad app is echt traaaaaaaaaaaag.
Opnemen via deze app werkt bij mij al een tijdje niet meer. Ik verwacht eerlijk gezegd wel een update van deze app na H2.

Box al gereset (stroom eraf) of naar fabrieksinstellingen? Opnames blijven bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 13:25

westergas

rikkie_pc

Ik kan eigenlijk nooit alle zenders zonder problemen ontvangen. Eerst deed RTL 4/5/8, NED3 en Veronica het niet. Nu ligt discovery en veronica er uit en doet de rest het weer wel. Probeel het via Twitter te regelen maar daar zit weinig schot in...

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wat ik op dit moment het vervelendste vindt is, dat als je gewoon channel up/down gebruikt, dat de box alle zenders af gaat ipv alleen de favoriete zenders!! .. Dit is sinds de laatste update van H1 en zit gewoon doodleuk nog steeds in H2.

Iemand anders dit ook?

Verder ben ik wel te spreken over H2 update. Het lost een aantal zaken op, maar er blijft een lijstje over:

1. Alles verwijderen van 1 serie werkt niet, hij verwijderd dan alles van je schijf
2. In 1 oog opslag kunnen zien wat het volgende programma is op de zender dat je aan het kijken bent (ipv eerst naar straks te moeten) (Genoeg ruimte nu voor in de zwarte balk met de kleine letters :P)
3. De snelheid van het spoelen hoger kunnen instellen (x30 is langzaam)
4. De mogelijkheid om in de opnames mijlpalen in te stellen (met groene knop kon dat op de Pace boxen)
5. Standaard dolby geluid geven waar mogelijk ipv dat handmatig moeten omzetten.
6. De snelheid van het menu mag nog net iets beter.

[ Voor 59% gewijzigd door Falcon op 23-07-2013 13:24 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Falcon schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 13:17:
Wat ik op dit moment het vervelendste vindt is, dat als je gewoon channel up/down gebruikt, dat de box alle zenders af gaat ipv alleen de favoriete zenders!! .. Dit is sinds de laatste update van H1 en zit gewoon doodleuk nog steeds in H2.

Iemand anders dit ook?

Verder ben ik wel te spreken over H2 update. Het lost een aantal zaken op, maar er blijft een lijstje over:

1. Alles verwijderen van 1 serie werkt niet, hij verwijderd dan alles van je schijf
2. In 1 oog opslag kunnen zien wat het volgende programma is op de zender dat je aan het kijken bent (ipv eerst naar straks te moeten) (Genoeg ruimte nu voor in de zwarte balk met de kleine letters :P)
3. De snelheid van het spoelen hoger kunnen instellen (x30 is langzaam)
4. De mogelijkheid om in de opnames mijlpalen in te stellen (met groene knop kon dat op de Pace boxen)
5. Standaard dolby geluid geven waar mogelijk ipv dat handmatig moeten omzetten.
6. De snelheid van het menu mag nog net iets beter.
Snelheid mag van mij ook zeker nog wel iets hoger. Ook ik mis af en toe eens een zender (zender geblokkeerd). Maar dat DVR gedeelte... wat een ramp. Het is nu een lijst geworden... maar afleveringen per programma is nog steeds een ramp. Als zo zo graag een XBMC interface willen... neem dat dan over. 1 hoofditem per programma en daaronder de afleveringen hangen.

Cadeautje van UPC bij thuiskomt
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pccyXGo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CLGyvC7.jpg

Hij is wel iets zwaarder dan de oude afstandbediening, maar wel een goeie vervanging van de oude afstandbediening. Hij reageert lekker snel en goeie feedback van de knoppen. Het is wel even wennen dat de knoppen op de achterkant zitten als je de afstandsbediening in je hand hebt. Niet zoals de gladde achterkant bij de oude afstandsbediening. De rechtstreekse knoppen naar Tv Gids en DVR zijn wel echt ideaal. En ik ben blij dat hij inderdaad gewoon nog IR als extra heeft en gewoon werkt als de oude afstandsbediening.

Voor het "syncen" van de afstandsbediening heb ik echt letterlijk niets hoeven doen. Het was uit de verpakking halen en het plasticje bij de batterij weghalen en zappen maar :)

[ Voor 22% gewijzigd door Senaxx op 23-07-2013 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik hoefde ook niks te syncen. Trouwens nog een leuke knop, je kunt weer makkelijk terug naar de vorige zender.

Nu mijn lijstje aan punten nog even en we zijn er ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
  • Laatst online: 16-09 07:50
Falcon schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 22:26:
Ik hoefde ook niks te syncen. Trouwens nog een leuke knop, je kunt weer makkelijk terug naar de vorige zender.

Nu mijn lijstje aan punten nog even en we zijn er ;)
Ben vooral benieuwd welke van die extra knoppen ook via IR lopen. Anders heb ik er met mijn Logitech Harmony nog steeds niks aan en zit ik weer met 2 afstandsbedieningen :(

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Swinnio schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 09:14:
[...]

Ben vooral benieuwd welke van die extra knoppen ook via IR lopen. Anders heb ik er met mijn Logitech Harmony nog steeds niks aan en zit ik weer met 2 afstandsbedieningen :(
Ik kan wel eens ene kleine test doen welke via IR lopen en welke via RF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Falcon schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 22:26:
Trouwens nog een leuke knop, je kunt weer makkelijk terug naar de vorige zender.
Hallelujah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
  • Laatst online: 16-09 07:50
Senaxx schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 09:17:
[...]

Ik kan wel eens ene kleine test doen welke via IR lopen en welke via RF.
Dat zou fijn zijn! Ik woon in Brabant dus er is geen haast bij ;-)

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinsunderkop
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 15:46
Met de nieuwe afstandsbediening is het eindelijk mogelijk op een behoorlijke manier tekst in te kunnen voeren.
Bijzonder knullig is dan wel weer dat je de invoer niet af kunt ronden met [enter] maar alsnog naar beneden moet scrollen om op OK te klikken. Dit heeft vast met maken met de compabiliteit van de oude afstandsbediening maar het bederft wel de pret.

En nog steeds, 5 sec programmainformatie in beeld is te lang!

De Horizon is in onze huishuiding maar om 1 reden blijven staan: Het met een druk op de knop kunnen pauzeren van een uitzending om later de reclames te kunnen skippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Swinnio schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 09:14:
[...]

Heb zelf de nieuwe AB nu ongeveer een maand en werk zelf ook met een Harmony (One).
Helaas zijn de nieuwe knoppen niet IR, maar ik heb wel deze feedback bij het Horizon test team neergelegd:
Vraag: Ik maak gebruik van een Logitech Harmony afstandsbediening (infrarood) en ik zou graag de nieuwe extra knoppen willen programmeren (DVR, Guide, etc.). Dit kan nu niet omdat die signalen voor infrarood niet bekend zijn, alleen die voor radiografisch.
Antwoord: Hier staat reeds nog een ticket voor open voor verder onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
kipusoep schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:23:
[...]

Heb zelf de nieuwe AB nu ongeveer een maand en werk zelf ook met een Harmony (One).
Helaas zijn de nieuwe knoppen niet IR, maar ik heb wel deze feedback bij het Horizon test team neergelegd:
Hmmm...erg jammer heb ook een Harmony One.
Hoop dat ze dit toch wel snel gaan fixen. -O-

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
Meekoh schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:43:
[...]

Hmmm...erg jammer heb ook een Harmony One.
Hoop dat ze dit toch wel snel gaan fixen. -O-
Waar is die ticket geopend? Als we dit even met meerdere mensen doen, dan zien ze dat dit best een prioriteit heeft omdat het veel klanten betreft. Ik durf te stellen dat 1 op de 10 toch wel een Harmony heeft om alle apparatuur te regelen?

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Royeboi schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:49:
[...]

Waar is die ticket geopend? Als we dit even met meerdere mensen doen, dan zien ze dat dit best een prioriteit heeft omdat het veel klanten betreft. Ik durf te stellen dat 1 op de 10 toch wel een Harmony heeft om alle apparatuur te regelen?
1 op de tien ? Lijkt mij heeeel veel. 1,7 miljoen upc abonnees >> 170000 harmony one's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:36

Sabbi

je denkt aan mij.

Volgens de laatste reply op dit topic op chelloo werken de extra knoppen in de H2 firmware niet met IR, en dus niet met een Harmony :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-07 13:53
Sabbi schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:16:
Volgens de laatste reply op dit topic op chelloo werken de extra knoppen in de H2 firmware niet met IR, en dus niet met een Harmony :/
Dit is toch weer te gek voor woorden om na maanden en maanden met een afstandsbediening te komen waar een deel werkt met IR en een ander van de knoppen met RF.......... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 21:47
heb nu alles via horizon lopen

dus in gebruik 38-58 watt (internet,tv,telefonie)
in standby 27,5 watt

oude manier (dus met router, horizon, cisco modem)
in gebruik: router sitecom 7 watt, horizon 38-58 watt, cisco 9,6 watt totaal : 54.6 - 74.6 watt
in standby : horizon 1 watt, sitecom 7 , en cisco 9,6 : totaal 17,6 watt

dus met andere woorden bespaar ik op energie als ik aan het tv kijken ben
en in standby verlies ik dus.

verschilt dus niet zo veel. als je een router hebt met meerdere radio's dan verbuik je waarschijnlijk dus evenveel en trouwens is het nu vele malen netter in mijn tv meubel en scheelt het aanzienlijk in hitte :P

[ Voor 8% gewijzigd door SonyEricsson op 24-07-2013 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:57
Ik heb sinds een paar dagen horizon. Na zoveel negatieve ervaringen verwachtte ik er niet zo veel van. Maar ik ben er opzich wel tevreden mee.

Het ziet er mooi uit maar functioneel is het niet echt. Werkt ook een beetje traag. Maar voor de rest doet het alles wat het hoort te doen.

Ik heb alleen één probleem. Ik heb een extra mediabox (pace) erbij besteld. Alleen heb ik geen signaal op mijn extra mediabox in mijn slaapkamer.

Vandaag is er een monteur langs geweest. En die heeft een versterker aangesloten, een BDA-01/T.

Vervolgens heeft hij het signaal van mijn huidige coax kabel getest (10 jaar oude kabel :+ ) met de BDA-01. Het signaal was goed met de nieuwe versterker (75-80%).

Ik tevreden... alleen lees ik nu dat je alleen kabels tot 15 meter op deze versterker kan monteren. Echter is mijn coax kabel 30 meter. ik ben niet zo technisch aangelegd en ik vroeg me af of dit wel een beetje goed gaat werken ?

Dat de monteer aangaf dat de signaalsterkte op 75%-80% stond doet mij weinig. Je moet het natuurlijk eerst maar eens zien.

Ik moet nu mijn mediabox 24u aanlaten om het te activeren. En dat zou ik beeld moeten hebben op mijn slaapkamer. Ben benieuwd !!

[ Voor 5% gewijzigd door Sefaex op 25-07-2013 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:57
Sefaex schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 00:07:
Ik heb sinds een paar dagen horizon. Na zoveel negatieve ervaringen verwachtte ik er niet zo veel van. Maar ik ben er opzich wel tevreden mee.

Het ziet er mooi uit maar functioneel is het niet echt. Werkt ook een beetje traag. Maar voor de rest doet het alles wat het hoort te doen.

Ik heb alleen één probleem. Ik heb een extra mediabox (pace) erbij besteld. Alleen heb ik geen signaal op mijn extra mediabox in mijn slaapkamer.

Vandaag is er een monteur langs geweest. En die heeft een versterker aangesloten, een BDA-01/T.

Vervolgens heeft hij het signaal van mijn huidige coax kabel getest (10 jaar oude kabel :+ ) met de BDA-01. Het signaal was goed met de nieuwe versterker (75-80%).

Ik tevreden... alleen lees ik nu dat je alleen kabels tot 15 meter op deze versterker kan monteren. Echter is mijn coax kabel 30 meter. ik ben niet zo technisch aangelegd en ik vroeg me af of dit wel een beetje goed gaat werken ?

Dat de monteer aangaf dat de signaalsterkte op 75%-80% stond doet mij weinig. Je moet het natuurlijk eerst maar eens zien.

Ik moet nu mijn mediabox 24u aanlaten om het te activeren. En dat zou ik beeld moeten hebben op mijn slaapkamer. Ben benieuwd !!
Heb sinds vanochtend beeld. Sommige zenders hebben een goede signaalsterkte, andere zenders hebben weer een signaalsterkte van 10%.

Het grootste probleem is echter dat mijn mediabox vastloopt als ik de tv gids of UPC On Demand wil bekijken. On Demand van Film 1 en andere zenders doen het ook niet.

Heb UPC dus maar meteen gebeld. En ook aangegeven dat ik een te lange coaxkabel heb voor de versterker die de monteer heeft geplaatst. Maar dat is volgens de telefoniste de standaard versterker die UPC monteurs altijd plaatsten.

Wel vreemd dat de betreffende monteur niet aan mij heeft gevraagd hoe lang mijn coaxkabel was.

Maar goed, maandagochtend komt er een nieuwe monteur langs. Ik wacht eerst af wat hij te zeggen heeft... maar ik vrees dat ik een GHV41MX van €111 zal moeten aanschaffen. En een nieuwe coaxkabel moet laten leggen (€1 per meter bij UPC, dat valt nog mee dus).

Gaat een duur grapje worden zo. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Sefaex op 25-07-2013 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 17:57
SonyEricsson schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 20:05:
heb nu alles via horizon lopen

dus in gebruik 38-58 watt (internet,tv,telefonie)
in standby 27,5 watt

oude manier (dus met router, horizon, cisco modem)
in gebruik: router sitecom 7 watt, horizon 38-58 watt, cisco 9,6 watt totaal : 54.6 - 74.6 watt
in standby : horizon 1 watt, sitecom 7 , en cisco 9,6 : totaal 17,6 watt

dus met andere woorden bespaar ik op energie als ik aan het tv kijken ben
en in standby verlies ik dus.

verschilt dus niet zo veel. als je een router hebt met meerdere radio's dan verbuik je waarschijnlijk dus evenveel en trouwens is het nu vele malen netter in mijn tv meubel en scheelt het aanzienlijk in hitte :P
Ik heb het tv en internet / telefonie apart.
Wanneer ik ga slapen zet ik de horizon uit met klikaanklikuit, verbruikt dus helemaal niks meer maar heb nog wel wifi en telefonie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 21:47
Neefdave schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 10:23:
[...]

Ik heb het tv en internet / telefonie apart.
Wanneer ik ga slapen zet ik de horizon uit met klikaanklikuit, verbruikt dus helemaal niks meer maar heb nog wel wifi en telefonie :)
dan bespaar je 1watt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-08-2023

Jgsvuden

Hoi!

Weet iemand toevallig op welke frequentie de RF van de afstandsbediening werkt? is dit toevallig 433 Mhz?

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:34
CBX1047 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 18:54:
[...]

Dit is toch weer te gek voor woorden om na maanden en maanden met een afstandsbediening te komen waar een deel werkt met IR en een ander van de knoppen met RF.......... :(
Dat is inderdaad absurd!
Zit ik dan met mijn Harmony One :(

Ik heb helemaal geen behoefte aan een nieuwe afstandsbediening met toetsenbord. Het enige wat ik met die Horizon doos doe is een beetje TV kijken en zo af en toe wat opnemen.
Maarrr, ik zou wel graag de extra functies willen kunnen gebruiken met mijn Harmony One. Gaat dus mooi niet lukken als die alleen over RF gaan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
InZane schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 14:46:
[...]

Dat is inderdaad absurd!
Zit ik dan met mijn Harmony One :(

Ik heb helemaal geen behoefte aan een nieuwe afstandsbediening met toetsenbord. Het enige wat ik met die Horizon doos doe is een beetje TV kijken en zo af en toe wat opnemen.
Maarrr, ik zou wel graag de extra functies willen kunnen gebruiken met mijn Harmony One. Gaat dus mooi niet lukken als die alleen over RF gaan :/
Je kan toch gewoon een reeks achter een knop hangen? Heb ik ook gedaan met DVR, GUIDE en EXIT. Zal niet zo snel werken als een directe knop, maar die box is toch al traag |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Rogar schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 16:43:
[...]

Je kan toch gewoon een reeks achter een knop hangen? Heb ik ook gedaan met DVR, GUIDE en EXIT. Zal niet zo snel werken als een directe knop, maar die box is toch al traag |:(
Dat vertik ik te doen, als er een directe functie beschikbaar is... Hopelijk zorgt UPC ervoor dat via IR deze functies ook beschikbaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
kipusoep schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 17:06:
[...]

Dat vertik ik te doen, als er een directe functie beschikbaar is... Hopelijk zorgt UPC ervoor dat via IR deze functies ook beschikbaar komen.
Dat zou inderdaad ideaal zijn en anders laat ik de reeks er gewoon in staan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Je zou het wellicht wel met dit op kunnen lossen?

http://www.logitech.com/en-us/product/6228
Pagina: 1 ... 33 ... 54 Laatste