Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Als die tv een browser heeft en de UPC tv pagina daarop laadt wel ja. :) Anders niet. Dan moet je een iDing hebben. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 21-06-2013 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Cap schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 20:21:
Als die tv een browser heeft en de UPC tv pagina daarop laadt wel ja. :) Anders niet. Dan moet je een iDing hebben. ;)
Hoe zit het dan met de marktingskreet "digitale tv op elk scherm in huis" :P
Jammer dat film1 niet op de website beschikbaar is.
KPN heeft tv kastjes die je aansluit op de ethernet-poort van het modem, is er geen kastje die het zelfde kan, en die verbinding maakt met het horizon kastje voor tv (via wifi of ethernet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Op elk scherm met geschikte ontvanger. :)

Dat is dus een UPC box, PC, iDing, of tegenwoordig zelfs tv met DVB-C tuner (beperkt aantal zenders in de laatste 3 gevallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:20
01/06-30/06 01/06-30/06 01/06-30/06 01/06-30/06 01/06-30/06 01/06-30/06 01/06-30/06
UPC Pakket bestaande uit: 54,95 Abonnement Horizon TV Standaard
Abonnement Analoge en Digitale Kabel TV en Radio
Abonnement 60 Mb Fiber Power Internet
6 maanden 15,45 euro korting per maand (Geldig t/m 12/11/2013) -15,45 Abonnement Bellen
Alles-in-1 Horizon TV met 60 Mb

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:40
Ik sinds kort ook een horizonbox. Wat een ellende. Kan geen ondertitels aanzetten op de BBC. Opnames zijn niet overzichtelijk. En dat fancy menu is echt te onhandig. Blijkt ook de broodnodig update weer eens niet te komen.
En tenslotte blijkt er van de facturatie ook bar weinig te kloppen.... Prutsers.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

matthijst heeft dus gewoon het standaard Horizon "early-bird" pakket, de welkomstaanbieding van september. Klopt dus met wat de medewerker mij vertelde: verlenging van de introductieaanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als één van de vele early birds liep de aanbieding op 09-03 af. Omdat ik uiteraard het volledige 120/10 abonnement wilde behouden heb ik toen contact met UPC op genomen. Gezien de klachten over de box die in maart ook bestonden werd mijn aanbieding met 6 maanden verlengd, inclusief 6 maanden Film1 .

Het volledige pakket van september 2012 loopt dus door tot medio september 2013 voor €60,=

Geeft alleen maar aan welke willekeur er bij UPC bestaat, en dat het loont contact met ze op te nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2013 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Cap schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 11:35:
matthijst heeft dus gewoon het standaard Horizon "early-bird" pakket, de welkomstaanbieding van september. Klopt dus met wat de medewerker mij vertelde: verlenging van de introductieaanbieding.
Klopt, ik wilde ze net gaan bellen om mijn pakket aan te passen, want aanbieding zou bij mij per eind juni afgelopen zijn (was al een maand verlengd). Ging ff kijken wat ik nu betaalde en zag toen staan dat de aanbieding tot november liep. Hoe en waarom weet ik niet, heb er niks voor gedaan verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ymoona schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 21:33:
Ik sinds kort ook een horizonbox. Wat een ellende. Kan geen ondertitels aanzetten op de BBC. Opnames zijn niet overzichtelijk. En dat fancy menu is echt te onhandig. Blijkt ook de broodnodig update weer eens niet te komen.
En tenslotte blijkt er van de facturatie ook bar weinig te kloppen.... Prutsers.
Werken subs op BBC ook niet via teletekst pagina 888?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

Wij zitten ook te denken om over te stappen op 150/10 pakket met Horizon box. Heb al tijdje deze topic gevolgd en veel negatieve reacties gelezen.

Zijn er mensen die me kunnen overtuigen om het wel of niet te doen?

Sommige zijn wel tevreden over Horizon, andere mensen weer niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 18:24

13art

Moderator Mobile
En zo zullen ook de overtuigingen zijn die dan zou krijgen.
Wij kunnen niet voor je beslissen hoe of wat. Zoals je zegt, je hebt al veel gelezen. Er zijn veel klachten, maar het merendeel van de mensen met een horizon box zit niet op dit forum.
Verder zou er een grote update aankomen die de boel dus een stuk sneller zou maken. Maar goed dat is afwachten.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

Ja! Beter als ik het gewoon bestel en zelf uittest! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

In principe is het geleverde pakket prima, internet is snel en stabiel, beeldkwaliteit van de HD zenders is goed. Internet werkt hier probleemloos, gewoon draadloos via de Horizon box de maximale snelheid. tv is in principe ook goed, maar gevoeliger voor storingen en gesleutel aan UPC zijde (opeens "geblokkeerde zender" op een zender waar je gewoon een abbonement voor hebt). Die box kan in potentie prima werken maar heeft hard die H2 update nodig.
Maar je komt er meestal wel mee weg als je hem op de standaardinstellingen laat staan (energiestand hoog is helaas de meest stabiele) en simpelweg tv kijkt en af en toe wat op en neer zapt. Verder het menu zoveel mogelijk vermijden en geen toeters en bellen als on demand, opnames en mediaspeler gebruiken. Dat laatste verhoogt namelijk enorm de kans op "het werkt niet goed" ervaringen en bijkomende irritatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Klopt precies wat je zegt, dit is natuurlijk wel grappig en triest tegelijk :D
Cap schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 15:37:
Verder het menu zoveel mogelijk vermijden en geen toeters en bellen als on demand, opnames en mediaspeler gebruiken. Dat laatste verhoogt namelijk enorm de kans op "het werkt niet goed" ervaringen en bijkomende irritatie. :)
Waar heb je die box dan voor... Maar goed: de update zal wel veel oplossen denk ik en UPC is redelijk coulant met kortingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
matthijst schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 15:53:
Klopt precies wat je zegt, dit is natuurlijk wel grappig en triest tegelijk :D

[...]

Waar heb je die box dan voor... Maar goed: de update zal wel veel oplossen denk ik en UPC is redelijk coulant met kortingen.
Nou ze verplichten je die box te nemen bij de hogere snelheden. ik wilde zelf 150/10 maar dat was alleen maar mogelijk met horizon. Terwijl hier nu gewoon alles via het modem blijft lopen, dus waarom het niet kan is mij een enorme tegenvaller daar bij upc, maar lijkt me aannemelijk dat ze iedereen op horizon willen hebben.

Ik gebruik ook geen enkele functie van horizon, opnemen doe ik niet, apps zijn te traag, alleen het zappen is lekker snel. Maar ik kon mijn weg veel beter vinden op de oude pace mediaboxen.
Wat me uiteindelijk over de streep trok om het toch maar te doen was het gratis film1 en een leuke korting die mij werd gegeven voor alle moeite die ik de weken daarvoor had gehad.
Het was uiteindelijk goedkoper dan zónder horizon box en slomer internet, dus ja dan is de uiteindelijke keus makkelijk gemaakt, zien we volgend jaar wel of het ding retour gaat. :P

Wat ik wel irritant vind, is dat de horizon box pas na 15-20 minuten nadat ik hem uitzet echt uit gaat in de 1watt modus. De opstarttijd van net over de minuut vind ik als je verder niks extras gebruikt wel erg lang maar ach, dat is maar zo als ik hem niet constant 30 watt wil laten verstoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Jammer dat die CI+ modules 4 euro per maand kosten, anders was dat misschien een oplossing voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:42
Ik zou er nog op terugkomen als het opname probleem zich voor zou doen.

Bij deze voor UPC Webcare:
Vrijdag 7 juni Skyfall opgenomen op Film1 via programmagids om 02.25u. Zojuist ff de tijd om met dit weer filmpje te gaan kijken dus.. helaas geen Skyfall maar een of andere vage kut film :(
Mooi detail, de informatie over de vage kut film blijft nog steeds over Skyfall te gaan en ook in "mijn media" zie je de afbeelding en info over Skyfall. De codering is dus nog niet gefixed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Miki schreef op zondag 23 juni 2013 @ 09:38:

Vrijdag 7 juni Skyfall opgenomen op Film1 via programmagids om 02.25u. Zojuist ff de tijd om met dit weer filmpje te gaan kijken dus.. helaas geen Skyfall maar een of andere vage kut film :(
Mooi detail, de informatie over de vage kut film blijft nog steeds over Skyfall te gaan en ook in "mijn media" zie je de afbeelding en info over Skyfall. De codering is dus nog niet gefixed!
Voor de zoveelste keer in dit topic, vertrouw de metadata niet. Programmeer handmatig en niet per aflevering. Dan zul je zien dat het goes gaat. Waarschijnlijk is dat issue verholpen met de grote update.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 20:42
Outerspace schreef op zondag 23 juni 2013 @ 10:41:
[...]

Voor de zoveelste keer in dit topic, vertrouw de metadata niet. Programmeer handmatig en niet per aflevering. Dan zul je zien dat het goes gaat. Waarschijnlijk is dat issue verholpen met de grote update.
Voor de zoveelste keer in dit topic, melding maken van metadata als deze niet functioneert.
VodafoneZiggo schreef op donderdag 04 april 2013 @ 11:43:Rupie, alvast bedankt hiervoor. Ik begrijp de frustraties ook zeer zeker en hoop dat er snel een definitieve oplossing voor zal komen. Ik hoop dat goeie voorbeelden hier een bijdrage aan kunnen leveren.
VodafoneZiggo in "[UPC Horizon] Ervaring en discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Laatst online: 13:26
Outerspace schreef op zondag 23 juni 2013 @ 10:41:
[...]

dirty workaround is dirty...

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Miki schreef op zondag 23 juni 2013 @ 09:38:

Volgens mij keek ik die dag toevallig ook en was het zo dat het ook op de Film1 site verkeerd stond gemeld. In dit geval dus geen fout van UPC, maar een last minute wijziging van de programmering door Film 1 die ze zelfs op hun eigen site niet hebben aangegeven.

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Laatst online: 17:40
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 11:59:
[...]

Werken subs op BBC ook niet via teletekst pagina 888?
nope. Geen teletekst beschikbaar.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:18

SeatRider

Hips don't lie

Hm, dit is inderdaad wel hoopvol.

http://www.chelloo.com/up...49273.msg652326#msg652326

Heb nog geen brief ontvangen, hou het even een paar dagen in de gaten, anders bellen!

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:48

ManiacsHouse

Scheisse!

SeatRider schreef op maandag 24 juni 2013 @ 10:50:
Hm, dit is inderdaad wel hoopvol.

http://www.chelloo.com/up...49273.msg652326#msg652326

Heb nog geen brief ontvangen, hou het even een paar dagen in de gaten, anders bellen!
Welk pakket heb je nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Standaard Horizon TV, introductieaanbieding van 39.95 met Film1, sinds deze maand weer 54,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negen maanden heb ik nu met de UPC Horizon gewerkt. Helaas ben ik eraan gewend geraakt dat er elke dag wel weer een ander probleem de kop op steek. Vier WiFi versterkers door het huis geplaatst, aluminium plafondplaten verwijderd, 150 meter kabel aangelegd voor mijn "draadloze" beveiligings cameras. Na negen maanden heb ik nog maar een paar problemen.

... Twonky werkt vaker niet dan wel
... Geluid is altijd "out of sync"
... Poort-forwarding werkt niet
... Drie maal per dag een koude reset van de box
... Programma opnamen werkt vaker niet dan wel.
... Opgenomen programma's kunnen niet verwijderd worden
... Bij VTS, VOB en MKV files kan geen ondertiteling gekozen worden
... Beaming werkt NOOIT
... Beveiligings Cameras gaan vaak uit de lucht
... Opnames van de Beveiligings Cameras laten zien dat er soms tientallen minuten ontbreken.

En vandaag kwam de klap op de vuurpijl. Vanaf januari heb ik gezegd niet meer te betalen. Hiertoe had ik mijn bankrekening op nul gesteld en een andere bankrekening geopend. Toen vandaag mijn vakantiegeld nog op de oude rekening werd over gemaakt incasseerde UPC binnen tien minuten 7 maanden "achterstallig geld" .

Lance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:53
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 04:28:
Toen vandaag mijn vakantiegeld nog op de oude rekening werd over gemaakt incasseerde UPC binnen tien minuten 7 maanden "achterstallig geld" .

Lance
Dat is best vreemd, want volgens mij kan dat niet zomaar. Je krijgt normaliter bij niet betalen een incasso die altijd "handmatig" betaald moet worden.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:03

Pierre

Van nature lui!

En vandaag kwam de klap op de vuurpijl. Vanaf januari heb ik gezegd niet meer te betalen. Hiertoe had ik mijn bankrekening op nul gesteld en een andere bankrekening geopend. Toen vandaag mijn vakantiegeld nog op de oude rekening werd over gemaakt incasseerde UPC binnen tien minuten 7 maanden "achterstallig geld" .

Lance
Kan je het niet storneren

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 16:30
Negen maanden heb ik nu met de UPC Horizon gewerkt. Helaas ben ik eraan gewend geraakt dat er elke dag wel weer een ander probleem de kop op steek. Vier WiFi versterkers door het huis geplaatst, aluminium plafondplaten verwijderd, 150 meter kabel aangelegd voor mijn "draadloze" beveiligings cameras. Na negen maanden heb ik nog maar een paar problemen.

... Twonky werkt vaker niet dan wel
... Geluid is altijd "out of sync"
... Poort-forwarding werkt niet
... Drie maal per dag een koude reset van de box
... Programma opnamen werkt vaker niet dan wel.
... Opgenomen programma's kunnen niet verwijderd worden
... Bij VTS, VOB en MKV files kan geen ondertiteling gekozen worden
... Beaming werkt NOOIT
... Beveiligings Cameras gaan vaak uit de lucht
... Opnames van de Beveiligings Cameras laten zien dat er soms tientallen minuten ontbreken.

Lance
Onze oplossing in huis:
  1. Vraag een nieuw modem (meestal met ingebouwde router) aan bij UPC (gratis)
  2. Sluit een losse router aan op het nieuwe modem (optioneel)
  3. Zet het nieuwe modem in Bridge mode (optioneel)
  4. Schakel wifi etc op de box uit.
  5. Schakel wifi uit het nieuwe modem
  6. Geef twonky en het hele gedoe met DLNA op
  7. Sluit een laptop of raspberry Pi aan op je tv en gebruik XBMC
  8. Wacht op update Horizon voor verbetering tv-functionaliteit
Niet iedereen heeft trouwens last van de router/modem functie van de box. Maar wij wel en nog meer mensen, kan volgens UPC aan het signaal liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-07 13:53
UPC gooit hun eigen forum op slot !
http://forum.upclive.nl/index.jspa?categoryID=1

Sinds 2 dagen heeft UPC hun gehele forum op slot gezet, ik denk dat ze het gezeik zat waren.
Dit gezeik komt uiteraard voort uit het niet goed functioneren van de huidige software versie H1 die opgevolgd moet gaan worden door de aangekondigde H2 versie.
Maar helaas zoals op verschillende forums te lezen is deze update uitgesteld tot nader orde, dus met andere woorden UPC weet het niet ondanks eerder gemaakte beloftes.
Maar ook dit is een systeem niet geheel onbekend bij UPC en vaker toegepast !
UPC vermeld dat het op slot gooien te maken heeft met een nieuwe Community wat "binnenkort" actief gaat worden. http://forum.upclive.nl/ann.jspa?annID=33
Alle vermelde tips, oplossingen , klachten ect voor Horizon, digitale TV, Internet en modem, zullen niet mee genomen worden naar dat nieuwe gedeelte, dus alles en iedereen kan weer van voren af beginnen.
Een lekkere democratische manier om mensen de mond te snoeren die in Noord Korea niet zou misstaan.
Ook een fijne waardering voor hun klanten die elkaar helpen om door die software zooi heen te komen :(

[ Voor 6% gewijzigd door CBX1047 op 25-06-2013 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSanex
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-08 19:50

InSanex

serenity now!

Onzin, er staat duidelijk waarom het forum afgebouwd wordt.
Openstaande zaken worden gewoon afgehandeld, en topics zonder activiteit gaan op slot.
Alleen maar omdat er een nieuwe omgeving komt en een koppeling met mijn upc.

Ben zeker niet te spreken omtrent de gang van zaken met de HB, maar om nou op alle slakken zout te gaan leggen vind ik ook wat overdreven.
Zal ik mijn reply ook knippen en plakken op het chelloo forum, aangezien je daar exact dezelfde post hebt geplaatst ? ;)

Het weer in Halfweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:48

ManiacsHouse

Scheisse!

InSanex schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:46:
Openstaande zaken worden gewoon afgehandeld, en topics zonder activiteit gaan op slot.

Ben zeker niet te spreken omtrent de gang van zaken met de HB, maar om nou op alle slakken zout te gaan leggen vind ik ook wat overdreven.
Zal ik mijn reply ook knippen en plakken op het chelloo forum, aangezien je daar exact dezelfde post hebt geplaatst ? ;)
Een topic waar een paar dagen geleden nog in gepost is, is een topic zonder activiteit? Het zal vast vanwege dat omzetten zijn. Maar het komt ze wel mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-07 13:53
InSanex schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:46:

Onzin zeker, als jij dit net zo gelooft als die mededeling dat de nieuwe H2 software er deze maand zou komen..........
Het is gewoon het opruimen van zeurende berichten en mededelingen van klanten die ze niet aanstaan.
Niets meer en niets minder.
En wat er mis is met knippen en plakken ontgaat mij geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 15:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

CBX1047 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 16:25:
[...]

Onzin zeker, als jij dit net zo gelooft als die mededeling dat de nieuwe H2 software er deze maand zou komen..........
Het is gewoon het opruimen van zeurende berichten en mededelingen van klanten die ze niet aanstaan.
Niets meer en niets minder.
En wat er mis is met knippen en plakken ontgaat mij geheel.
Daar is ook netjes een bericht van geweest dat het werd uitgesteld ;) Ik ben het in dit geval ook zeker niet met je eens, maar aangezien je alleen nog maar in dit topic heb gepost kan ik ook niet afleiden dat aan het ranten bent op UPC.

/2 cents.

Net mijn abonnement opgeschroefd naar Power voor 5 euro per maand mee. Maar dan wel met 100MB, Film1 en 2 dagen programma gemist. Leek mij wel een goede deal.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renzo4000 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 08:10:
[...]

Dat is best vreemd, want volgens mij kan dat niet zomaar. Je krijgt normaliter bij niet betalen een incasso die altijd "handmatig" betaald moet worden.
Absoluut niet !. Indien je de rekening niet betaal is de volgende automatische incasso dubbel etc.etc. etc.
Daarom heb ik ook mijn rekening op nul gezet en een andere rekening geopend. Helaas moet ik nu gaan proberen de betaling terug te draaien. :(

Lance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bliksem B schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 09:55:
[...]

Onze oplossing in huis:
  1. Vraag een nieuw modem (meestal met ingebouwde router) aan bij UPC (gratis)
  2. Sluit een losse router aan op het nieuwe modem (optioneel)
  3. Zet het nieuwe modem in Bridge mode (optioneel)
  4. Schakel wifi etc op de box uit.
  5. Schakel wifi uit het nieuwe modem
  6. Geef twonky en het hele gedoe met DLNA op
  7. Sluit een laptop of raspberry Pi aan op je tv en gebruik XBMC
  8. Wacht op update Horizon voor verbetering tv-functionaliteit
Niet iedereen heeft trouwens last van de router/modem functie van de box. Maar wij wel en nog meer mensen, kan volgens UPC aan het signaal liggen.
Gelukkig hebben ze vorige week ook een glasvezel netwerk aangelegd, dus ik heb een alternatief. Maar ik maak me het meest zorgen over mijn (Horizon) klanten waar wij beveiligings cameras hebben geinstalleerd en nog steeds geen oplossing hebben voor het port-forwarding probleem.

Het blijft een feit dat ik het een schande vindt dat er een product op de markt "geknald" is met zoveel problemen.

Lance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:26
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 20:52:
[...]

Gelukkig hebben ze vorige week ook een glasvezel netwerk aangelegd, dus ik heb een alternatief. Maar ik maak me het meest zorgen over mijn (Horizon) klanten waar wij beveiligings cameras hebben geinstalleerd en nog steeds geen oplossing hebben voor het port-forwarding probleem.

Het blijft een feit dat ik het een schande vindt dat er een product op de markt "geknald" is met zoveel problemen.

Lance
Hoezo geen oplossing? Apart modem / router en je bent er, draai ik thuis ook, 0 problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:00

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Ik heb ook een apart modem, kun je zelf ook om vragen bij UPC en dan is dat probleem voorbij.
Apart dat jij zoveel problemen met de Horizon hebt, ik heb ze niet. Ik verwacht dat het een probleem van jouw box is dus ik zou een nieuwe vragen en eventueel een monteur erbij zodat het goed werkend wordt afgeleverd.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Juist het modem werkt hier goed, de verbinding valt eigenlijk nooit uit en is zo snel als beloofd. De routerfunctionaliteit is niet optimaal maar voldoet voor mijn gebruik: alle apparaten vinden elkaar, Airplay werkt, wifi haalt de maximale internetsnelheid.

Wat ik graag wat beter zou hebben gezien is het wifi bereik: waar mijn oude Thomson dit nog goed aankon heeft de Horizon moeite in de slaapkamer. Maar goed, dat is wel 13 meter en 2 muren (die ook nog eens onder een stevige hoek worden doorkruist) verder.

De meeste problemen heb ik echter met het tv gedeelte: sowieso de trage, lomp grote en onhandige interface, het langdurige gehakkel in de lagere energiestanden, en het met regelmaat kortstondig schokken van het beeld bijvoorbeeld. Dit ondanks de uitstekende signaalwaardes (bevestigd door meerdere lijnmetingen inmiddels). Daarnaast het geklooi aan UPC kant waardoor zenders opeens geblokkeerd zijn die wel in mijn pakket zitten. Dit kan soms worden opgelost door de Horizon box naar de fabrieksinstellingen te resetten, maar goed daar zit je natuurlijk niet op te wachten. Als UPC over het netwerk zit te klooien met de pakketten / smartcards / beveiliging etc verwacht je dat ze het ook aan hun kant kunnen oplossen, ipv dat je zelf dat je box moet gaan resetten.

Hier komt het dus neer op een uitstekend modem, redelijke router met beperkte functionaliteit en wireless range, probleemloos bellen, tv gedeelte met uitstekende beeldkwaliteit (beduidend beter dan alle Cisco varianten) maar beroerde interface en gevoelig(er) voor signaalstoringen en geklooi met de pakketten/toegang door UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Even een tip: gebruik niet de mogelijkheid om online je abonnement aan te passen, al doet de website van UPC net alsof het allemaal naadloos zal werken. (Vorig jaar bij de overgang naar Horizon ging er ook al iets mis; nummerbehoud was online aangevraagd maar niet doorgekomen, waardoor ik weken met een ander telefoonnummer zat.)

Vorige week was ik Horizon helemaal zat en koos ik online voor het alles-in-1-basispakket. Dat leek goed te gaan, maar 's nachts viel de hele verbinding weg. Na een week (!) zonder internet en telefoon, met een monteur die alles kwam vervangen maar de boel niet aan de praat kreeg, en veel lange en dure GSM-gesprekken met de helpdesk, die telkens weer een andere oorzaak "ontdekte" en beloofde dat het nu wel binnen een dag in orde zou komen, heb ik vandaag door een andere provider tijdelijk mobiel internet laten installeren in afwachting van de definitieve overgang naar ADSL.

Een dure grap en qua snelheid een stap terug, maar je moet toch wat. UPC bood geen enkel alternatief (een los modem kon niet, omdat er iets in het systeem vast was gelopen en door niemand meer kon worden veranderd). Ik heb internet nodig om opdrachten te krijgen en merk nu dat ik er al een paar ben misgelopen.

Ik had niet gedacht dat een provider het voor elkaar zou krijgen om een klant een week lang zonder internet en telefoon te laten zitten, maar UPC is het toch gelukt. Sterkte aan de achterblijvers en hopelijk helpt deze tip iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
drfruit schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 21:12:
Even een tip: gebruik niet de mogelijkheid om online je abonnement aan te passen, al doet de website van UPC net alsof het allemaal naadloos zal werken. (Vorig jaar bij de overgang naar Horizon ging er ook al iets mis; nummerbehoud was online aangevraagd maar niet doorgekomen, waardoor ik weken met een ander telefoonnummer zat.)
Heeft niets met online of telefonisch wijzigingen doorgeven te maken, je hebt bij allebei de opties ongeveer 50% kans dat het goed gaat... UPC houdt gewoon graag van Russian Roulette :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Zijn er meer mensen die sinds deze week problemen hebben met de tv gids op de Horizon? Op de normale mediabox die ik heb kan ik een aantal dagen vooruit in de tv gids. Bij de Horizon kon ik ook altijd een dag of 2 a 3 in het voren programma's plannen. Sinds deze week heb ik echter alleen nog het programma dat op het bewuste moment uitgezonden wordt en het programma wat er na gaat komen. Verder is de hele gids gevuld met 'geen gegevens bekend'. Met als gevolg dus dat er vrijwel niets meer in te plannen valt qua opnames en de series die ingesteld stonden worden nu helemaal niet meer opgenomen.
Ik belde net de helpdesk en daar krijg ik een verhaal dat het standaard is dat de Horzion maar de komende 120 minuten kan tonen in de gids? En dat het feit dat hij voorheen meer toonde eerder gek is dan het feit dat ik nu nog maar 2 programma's in de gids zie? Zelfs op de site van UPC zelf zeggen ze 3 tot 15 dagen (https://vragen.upc.nl/app...ail/a_id/905/kw/tv%20gids).
Vandaar mijn vraag, ervaren meer mensen deze problemen?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Nee ik heb daar geen last van, heel soms bij een enkele zender, maar nooit "standaard 120 minuten" zoals die helpdeskmedewerker het suggereert. Volgens mij snapt hij/zij het probleem niet (of wil het met opzet niet snappen).

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Het was inderdaad een gebrek aan kennis van de medewerker. Ik vond de pagina op de site van UPC nadat ik opgehangen had, dus na dat ik de vraag in dit topic gezet had heb ik nog even terug gebeld. Andere medewerker: "O, dat kan, dat is een bekend probleem. Even factory reset uitvoeren en het werkt weer". En daar had deze medewerker gelijk in, dus ik kan nu weer gewoon een aantal dagen van te voren in de gids zien.
Deze medewerker heeft zelfs nog even geprobeerd om uit te zoeken hoe haar collega bij 120 minuten kwam en die denkt dat het te maken had met deze zin:
U kunt ook de tijdslijn aanpassen en aangeven of u programma-informatie van alle zenders per 30, 60, 90 of 120 minuten wilt zien.
Ik heb daarna dus ook aan mijzelf zitten twijfelen of ik het verkeerd uitgelegd had, maar de medewerkster die het had over 120 minuten gaf het ook aan dat je opnames handmatig moest programmeren toen ik aangaf dat ik met mijn probleem geen opnames meer kon plannen. Maar hoe dan ook, het werkt nu weer.

Overigens had ik verwacht dat ik ook geplande opnames en dergelijke kwijt zou zijn na een factory reset (werd ook bevestigd door de medewerkster), maar tot mijn verbazing staat alles er nog in? Ook de opnames die in serie gepland staan en dergelijke.

Wat mij eigenlijk het meest verbaasde is dat de medewerkster aangaf dat er nog niet zo heel lang geleden een update zou zijn geweest (?) die voor problemen heeft gezorgd (?) die aanleiding zouden zijn voor het uitstellen van de grote update. Kon het niet laten om er even naar te vragen. Overigens heeft mijn box nog altijd dezelfde softwareversie staan als een maand geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:33

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Hier was het ook weer raak opeens weer de melding dat ik niet het juist abonnement heb om dit programma te bekijken bij alle zenders, waardoor de menubalk niet weggaat en je effectief niet normaal TV kan kijken.

Maar weer terug naar de fabrieksinstellingen. UPC reageert al niet eens meer op klachten zeker niet meer nadat ze het hele binnenwerk opnieuw hebben bekabeld hier en het volgens hun goed zou moeten zijn. Alleen valt de verbinding nog steeds weg en heb ik vanaf RTL5 slechte kanalen.

Lijst met problemen die nog steeds aanwezig zijn.
  • Geen verbinding
  • Slechte kanalen (blokken, wegvallen, beeld, etc.)
  • Terugkerende melding "Niet het juiste abbo" reset naar fabrieksinstellingen nodig
  • Muziek vanaf de NAS via muziekbibliotheek word 9 van de 10 keer niet gezien en dan krijg je de melding dat de box de HDD niet kan lezen 8)7 (het staat ook niet op de HDD stom ding)
  • Sorteren van deze muziek op album werkt niet

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb hier telkens last van dat het beeld opeens 4:3 is. Na een paar keer zappen word het weer 16:9. Bloed irritant, meer mensen last van?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
DennusB schreef op maandag 01 juli 2013 @ 11:43:
Ik heb hier telkens last van dat het beeld opeens 4:3 is. Na een paar keer zappen word het weer 16:9. Bloed irritant, meer mensen last van?
Ja. Paar keer heen en weer zappen naar de volgende zender en terug lost het vaak op maar soms ook niet. Valt mij met name vaak op bij RTL4 en RTL5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikemkm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-07 11:06
Ik heb de laatste 2 weken problemen met RTL4 / 5 en SBS6. beeld hapert geregeld.
Andere zenders geen enkel probleem. RTL4 lijkt gemiddeld de meeste problemen te geven.

Het vreemde is dat bijv NL1/2/3 nooit een hapering vertoont.

Iemand een idee? (ik heb reeds versterkers etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.wjca
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 20:25
Hoi Allemaal,

Naar aanleiding van het feit dat ik gisteren ook een Horizon Mediabox bezitter ben geworden wil ik even mijn eerste ervaringen/problemen/vragen met jullie delen.

Goed gisteren de doos mogen ontvangen, zag er allemaal best toppie uit.
Alles was aanwezig dus gelijk maar aan de slag.
Eerste doel, het apparaat aan en tv kijken
Baterijen in de afstandsbediening en de box aansluiten hdmi,coax,voeding.
Aanzetten en actie, gaat goed het welkomst scherm, maar toen was het beeld zwart, display gaf installatie aan. Het boekje, had het over 10 minuten maar ik had nog geen taal keuze kunnen doen. Vreemd.
Na lang wachten een ingeving, even een scart kabel aansluiten, tv flikkert en voila we hebben beeld. Vreemd moet ik zeggen.
Goed, taal kiezen… afstandsbediening doet het niet? Batterijen checken zitten goed, maar AB werkt niet. Andere baterijen (Zweeds merk) en ja hij doet het. (de meegeleverde baterijen werken niet)
Verder met de installatie doen, ging best snel nog geen 2 minuten. En we hebben tv en het menu, wel veel haperingen.
Maar we geven niet op we gaan door, het menu gaat redelijk snel, maar het kan beter. Overzichtelijk vindt ik het ook niet echt. Maar goed naar de opties. Ik wil hdmi. Even zoeken en instellen op auto vanuit tv, niks dan de keuze 725p (om mee te beginnen) en voila hdmi werkt dan 1050p, geen beeld, dan maar op 1050i en we hebben weer beeld.

(taal keuze van de mediabox staat nu op Engels dit omdat we thuis internationaal groepje zijn)

Zoals gezegd de eerste stap is voor mij tv kijken (internet/telefoon gaan via de externe/oude modem)
Goed beeld is prima met HDMI, menu is redelijk door te komen. Wel vervellende dat je niet even snel uit het menu kan komen, te vaak back drukken.
Wat mij opvalt is dat via scart kabel het beeld heel veel stottert, hapert en aan/uit gaat (tv beeld dat is) het menu hapert ook best veel. HDMI heb ik dit niet.
Vreemd.

Toen moest de kleine douchen en naar bed. Dus hup naar boven en me vrouw het nieuws op pauze zetten.
Kleine in bed en hup tv kijken. Pauze/play en voor/achter uit spoelen en gaat best lekker.

Lekker op de bank wat tv kijken, opeens, groen beeld, toen weer normaal, na een uurtje weer groen en blijft groen, alle kanalen. Even uit/aan en het is weer goed. Lastig en vreemd.

Wij gaan meestal betijds naar bed en dan even lekker op bed tv kijken hup naar bed. Oude media box. Ik heb wel gevraagd om extra mediabox optie ik weet nu alleen niet of ik een nieuwe krijg of de oude houd. Wat wel nu opvalt is het enigste scherm dat ik krijg is “the instalation is being finalized…” maar niet meer ook . wel geluid van het desbetreffende kanaal. En het menu werkt ook. Als ik iets probeer af te spellen van de dvr hoor ik wel het geluid maar heb nog steeds dat scherm met die installatie opmerking. Vreemde zaak.

We gaan UPC lastig vallen betreffende de uitdagingen zover en ons nog verder verdiepen in de vele opties.

Verder ook nog even hier lezen of de problemen bekend iets zijn en tips/tricks zijn altijd welkom.

Willem

Notitie betreffende het groene beeld, mijn tv is Sony KDL-40S5500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TV al geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.wjca
Weet niet zeker wat je bedoel, maar ondertussen heb ik iets gelezen over het instellen van de kleuren en zo (ga ik vanavond even proberen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr.wjca schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 09:05:
[...]

Weet niet zeker wat je bedoel, maar ondertussen heb ik iets gelezen over het instellen van de kleuren en zo (ga ik vanavond even proberen)
Het groene beeld komt van de HDMI-output. Zet deze op RGB, en het probleem zou weg moeten zijn

http://community.sony.nl/...roblemen/m-p/374211#M3176

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2013 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr.wjca schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 09:05:
[...]

De laatste software van je tv geinstallerd (dus gedownload van de website van de maker van de tv en op usb gezet en geinstalleerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:37
Wat is de snelste manier om een netwerkmonteur langs te laten komen? Vandaag zou een monteur komen om onze verbinding weer aan te sluiten zodat we weer signaal hebben. Echter blijkt dat ze een installatie monteur ingeplant hebben, die kan toch niet bij de kast die buiten staat?

De vorige bewoner had een fikse betalingsachterstand waardoor we fysiek afgesloten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover mij bekend, hebben die monteurs ook gewoon toegang tot de wijkkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Nope meestal geen toegang. Als je een standaard binnenshuis monteur toegestuurd krijgt, wat meestal gebeurd de eerste, tweede, derde en vierde keer totdat je/de monteur kwaad word en aangeeft dat het toch echt een wijkkast probleem is en ze geen monteur meer moeten sturen om een storing binnenshuis te behandelen.
Binnenshuis monteurs meten alleen binnenshuis de kabels door en kunnen puur uit veiligheidsoverwegingen niet in de wijkkast (daar kunnen ze meer schade aanrichten dan goed voor ze is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.wjca
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:36:
[...]

Het groene beeld komt van de HDMI-output. Zet deze op RGB, en het probleem zou weg moeten zijn

http://community.sony.nl/...roblemen/m-p/374211#M3176
Heb dit aangepast in de opties, zover ik heb kunnen merken is dit probleem opgelost ;)

Ik heb gisteren avond nog even zitten kijken hoe dat on demand van Film1 werkt. voorheen was dit namelijk een rode knop op de afstandbediening, maar op de nieuwe zit deze knop er niet. maar heb ontdekt dat dit als het ware in het menu zit verwerkt, als is het niet erg snel en duidelijk/overzichtelijk (moet misschien even wennen)

Nog even over de batterijen (ik had geklaagd >:) ) ik krijg 5 euro korting omdat deze namelijk niet werkten.

Het 2de media box verhaal is nu ook duidelijkk, ik krijg namelijk een nieuwe media box. dat was niet duidelijk aan mij kant en klaarblijkelijk ook niet aan upc kant want men vindt het wel vreemd waarom er een nieuwe box wordt gestuurt, maar goed we wachten af.

nog even snel gevraagd over de grote update en nieuwe AB. preciese datum is nog niet bekend maar iedereen wordt ingelicht wanneer het zover is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Ik heb ook hetzelfde met Film 1 on demand, ik moet _elke_keer_ zoeken waar ze het hebben verstopt. Het is ook echt verstopt, ik weet zeker dat veel mensen het niet zouden vinden. Als je rekening houd met een minuut of 5 zoeken is het prima te doen :)

Ik twijfel of ik nog moet bellen voor korting, ik heb nu het 100 MB abbo gekozen omdat de oude afliep en niet was uit te breiden (was ook prima geweest wmb). Zijn er mensen die het de nieuwe aanbieding hebben gekozen en daar weer korting op krijgen? Vind het wel zuur dat ik nu zo'n € 20,- p/m extra moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Janvanduschoten,

Als een van de early adapters van de Horizon had ik in september 2012 het 120Mbps pakket voor €60,=

In maart liep dit af, en omdat ik HD royaal uiteraard wilde behouden, heb ik toen gebeld en gevraagd om het HD royaal pakket weer toe te voegen. Mijn contract werd voor een jaar verlengd, en ik kreeg wederom de kortingen en Film1 voor een half jaar. Pakket kost mij nog steeds €60.=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik heb voor 60 Euro Extreme Power met HD en Film1

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

Ik had het 60Mbit abo met Horizon. Ook bij mij was de actieperiode afgelopen (kwam ik achter in ieder geval). Aangezien het pakket niet meer bestaat met 60mbit en Royaal HD erbij ben ik naar 100mbit gegaan inclusief Royaal HD en blijkbaar ook gratis Film1 (kijk ik nooit maar dat terzijde). En moest daarvoor 10 euro extra in de maand betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
AllSeeyinEye schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 12:58:
Ik heb voor 60 Euro Extreme Power met HD en Film1
hmm ik heb net ook even met UPC aan de lijn gehangen maar t was 69,- p/m voor mij (voor 150Mb, Royaal + HD + Film1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-09 23:12
Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 12:14:
@Janvanduschoten,

Als een van de early adapters van de Horizon had ik in september 2012 het 120Mbps pakket voor €60,=

In maart liep dit af, en omdat ik HD royaal uiteraard wilde behouden, heb ik toen gebeld en gevraagd om het HD royaal pakket weer toe te voegen. Mijn contract werd voor een jaar verlengd, en ik kreeg wederom de kortingen en Film1 voor een half jaar. Pakket kost mij nog steeds €60.=
Ik heb dit uiteindelijk ook gedaan. Ik wilde echter eigenlijk niet een heel jaar verlengen, maar wilde wel per sé het TV Royaal pakket. Dit was niet mogelijk op het oude introductiepakket. Kortom ik werd gedwongen om weer een jaar vast te zitten aan UPC, ik had gehoopt dat de grote Horizon Update een verbetering zou brengen. Maar deze is weer vertraagd, in retrospect wil ik nu misschien wel van mijn contract af per september. Ik ga maar weer eens in de pen klimmen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:37
Uiteindelijk werkt nu gelukkig alles.
Afbeeldingslocatie: http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-frc1/995416_624649807553645_1583719308_n.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door inTIMidate op 04-07-2013 11:04 . Reden: afbeelding onder tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

habermas schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 14:08:
[...]

hmm ik heb net ook even met UPC aan de lijn gehangen maar t was 69,- p/m voor mij (voor 150Mb, Royaal + HD + Film1)
Ik heb met een tweede of derde lijns medewerker eea besproken. Het is een korting voor een jaar. Maar tegen die tijd zijn er weer nieuwe abonnementen ;)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:04
Het lijkt dan wel dat er met verschillende maten wordt gemeten. Ik zat ook bij de eerste "early adopters" en in maart al een wijziging doorgeven wat helemaal mis is gegaan. Maar na 3 maanden herstellen is het ze gelukt om goed te factureren. Maar ze komen nu op:
01/06-30/06 UPC pakket bestaande uit:
01/06-30/06 Abonnement Analoge en Digitale Kabel TV en Radio
01/06-30/06 Abonnement 100 Mb Internet
01/06-30/06 Abonnement Horizon TV Starter
01/06-30/06 Horizon TV incl. opnemen en pauzeren
01/06-30/06 Abonnement Film1
01/06-30/06 Abonnement Bellen
01/06-30/06 Alles-in-1 Power pakket
-------------------------------------------------------------------------
Totaal Pakket € 57,50

01/06-30/06 Digitale TV Extra HD 3 maanden cadeau € 0,00 -- Overblijfsel
01/06-30/06 Abonnement Horizon TV Royaal en HD € 10,00 - niet gratis en dus toch betalen
---------------------------------------------------------------------------
Totaal € 10,00

01/06-30/06 Gebruikskosten extra CI+ Module € 4,00
-----------------------------------------------------------------------------
Totaal € 4,00
Nieuwe kosten: € 71,50

Dit is dan wel inclusief een CI+ module van € 4,- Maar het lijkt wel of er verschillend gemeten wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Nee, er wordt niet met verschillende maten gemeten. Vergelijk het met het kopen van een auto.
Je kan met drie man dezelfde auto bij dezelfde dealer gaan kopen, maar ik weet zeker dat geen van drieen hetzelfde zal betalen. Er is simpelweg een marge waarin de verkoper kan/mag rommelen. En afhankelijk van de mate en wijze van onderhandeling, zal de verkoper daarin meer of minder toegeven.
N.b. ik heb voor een auto nog nooit de vraagprijs (volgens configurator) 'betaald' (de leasemij betaalt).

* AllSeeyinEye loves auto analogieën!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Sinds een tijdje heb ik een Horizon mediabox. Doet het opzich prima, maar de probleem is dat hij elke nacht wanneer je hem niet gebruikt blijkbaar vastloopt. Je ziet dan een tijd in het verleden op de box staan. Hij werkt dan alleen nog als je hem even uit en aan zet. En ja dat moet ik dus elke keer doen, als ik tv wil kijken.

Vandaag is een UPC monteur geweest. Zijn conclusie is dat het aan mijn bekabeling ligt. Ik woon in een nieuwbouw huis, dit was allemaal standaard zo doorgetrokken. Blijkbaar hebben ze slechte kwaliteit kabels gebruikt dan :( . Hij zei ook dat een 3-weg coax splitter sowieso niet werkt met de horizon box, dat ik hem max door 2 mag splitten vanuit de meterkast. Ik had zelf ook al een standaard 2-weg splitter getest, maar bleef hetzelfde probleem houden. Hiervoor had ik een normale hd mediabox, daarmee had ik helemaal geen problemen. De nieuwe Horizon box moet dan wel heel gevoelig zijn qua sterkte van signaal.

Hij gaf als optie om een UPC monteur langs te laten sturen die een versterker installeert, waarmee het probleem opgelost zou zijn. Kosten hiervan zijn ongeveer 170 euro! (inclusief personeelskosten en voorrijkosten). Maar na doorvragen, werd mij duidelijk dat ik ook zelf een versterker bij de upc winkel kan kopen (voor 60e zei hij) en aansluiten. Bekabeling enzo is allemaal mijn verantwoordelijk legde hij uit (en dus ook op mijn kosten), maar vind het toch wel jammer dat voorheen alles werkte en ik alleen van mediabox ben veranderd en gelijk zulke problemen heb. Ik weet dat er binnenkort een update voor de Horizon komt, maar dat zal de probleem niet verhelpen volgens de meneer. Binnenkort dus maar een UPC winkel bezoeken en een versterker kopen, hopelijk is het dan ook echt opgelost. Iemand toevallig hier die een vergelijkbare situatie heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Ik geloof dat signaal verhaal eigenlijk niet zo. Heb je the obvious al gecontroleerd, namelijk of de Horizonbox in de energiestand HOOG staat? Dat is volgens mij de standaardinsteling, en heb je verreweg het minste kans dat ie vastloopt. Terugzetten naar fabrieksinstellingen is sowieso een goed idee als iets "opeens" niet meer werkt. Heeft mij bijvoorbeeld al enkele malen van haperende opnamen en geblokkeerde zenders afgeholpen.

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 05-07-2013 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ja ik vond het ook moeilijk te geloven, dat het door de bekabeling komt dat de horizon midden in de nacht vast loopt. Want alles doet het gewoon verder.
Hij stond idd op HOOG, heb het even op NORMAAL gezet, zullen zien of het helpt. Had al even contact gehad met UPC-Webcare hier op het forum. Die adviseerde ook eigenlijk alleen maar om de splitters ertussen uit te halen. En begin deze week had ik even gebeld naar UPC, die liet gelijk een monteur sturen. Ze hebben verder eigenlijk geen andere oplossingen voorgedragen. Een nieuwe mediabox sturen zou ook niet helpen zeiden ze. Het terug zetten naar fabrieksinstellingen had ik idd al geprobeerd. En het is niet dat ik dit probleem ineens heb, maar eigenlijk als sinds de begin dat ik horizon heb. In begin had ik alleen geen beeld, maar dat kwam blijkbaar omdat horizon niet rechtstreeks op de tv was aangesloten maar via home cinema set (bij vorige box werkte dat gewoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasdude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 00:45
xileS

Dat midden in de nacht vastlopen...

Zet je voor het naar bed gaan je box netjes uit of blijft hij aan staan?

Als hij aan blijft staan gaat hij na 4 uur (lees: je gebruikt de Afstandsbediening niet) niet gebruiken op standby, komt dat overeen met

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ja gewoon op standby, zodat je de tijd op de display van de box ziet staan. Als je de volgende dag ernaar kijkt zie je dus staan wanneer die is vastgelopen, want tijd veranderd niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Ik zou niet op de technische kennis van UPC-monteurs of helpdeskmedewerkers afgaan. Toen bij mij internet en telefoon uitvielen (tv werkte nog wel), was het eerste wat de monteur zei: "Ik zie het al, uw HDMI-kabel loopt via een versterker". Duh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.wjca
Hoi Allemaal,

Tot op heden redelijk tevreden over Horizon. ;)
Inderdaad het menu is langzaam maar ik kan er opdit moment wel mee leven. enigste wat ik een groot probleem vind is het gebruik van On Demand van Film1. dit moet je op het menu van het kanaal zelf doen en reageert soms helemaal niet. :(

Iets wat ik nog niet helemaal begrijp en ook nog geen oplossing voor heb gevonden is het regelmatig op zwart gaan van het beeld. (groen probleem is weg) dit probleem gebeurt alleen bij de Horizon box, ik weet niet of het aan de mediabox ligt of de TV. maar het is dat om de tijd het beeld even op zwart gaan duurt nog geen seconde maar is wel op den duur vervelend. ik denk zelf dat het aan de mediabox ligt. dit omdat als het de TV was dan had ik ook de info in de boven hoek gezien. (ik heb helaas geen foto's)
Dit probleem komt meerdere keren voor tijdens het kijken. gebeurt niet met andere apparatuur (ps3, sateliet) , Iemand een idee? (stilletjes hoop ik dat het verdwijnt als de grote update komt).

Binnenkort (als het minder warm is) ga ik ook nog even de aansluitingen van tv/netwerk etc verplaatsen, aanpassen en netjes weg werken (is nu een bende :/ ) maar dit is een onderdeel van een groot plan van het aanleggen van een netwerk en zo.

Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Sinds een maand of 2 heb ik regelmatig last van een wegvallend WiFi signaal wat behoorlijk irritant is. De verbinding blijft gewoon in stand maar ik heb beperkte (lees geen) internettoegang. Ik moet zo'n 10-15x per uur de troubleshooter van windows gebruiken en dan werkt hij weer.

De horizon log staat vol met dit soort meldingen:
code:
1
2
3
Jul  7 22:47:31: [Info] A STA has disassociated with the AP ("[2.4G]_Disconnected:_old_settings,Aged-out") from module WiFi
Jul  8 07:05:19: [Info] A STA has disassociated with the AP ("[2.4G]_Station_is_leaving") from module WiFi
Jul  8 12:36:51: [Info] A STA has disassociated with the AP ("[2.4G]_Unknown_disassociation_reason_00001") from module WiFi

Heeft iemand anders hier ook last van en/of weet iemand een oplossing?

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Was in ieder geval jarenlang een known issue tussen Linksys routers en Intel wireless chips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Nu dat je het zegt, andere apparatuur in mijn huis heeft er geen last van. Lijkt dus idd een probleem tussen mijn netwerkkaart en de mediabox.

Als dit het geval is weet ik precies hoe het gaat lopen, dan gaan UPC en Dell constant naar elkaar wijzen, en ik sta er tussenin zonder dat er een oplossing wordt geboden... en daar heb ik dus geen zin in :/

edit:
http://www.neowin.net/new...ivity-issues-plague-users

Toch maar Dell bellen, hopelijk zijn ze zo lief om de netwerkkaart te vervangen oid.

[ Voor 112% gewijzigd door Lunaticc op 08-07-2013 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Zoals ik hierboven al vermelde liep mijn box elke nacht vast (je ziet tijdstip in het verleden op display, en kon hem niet meer aan krijgen met afstandbediening)

Hij gaat nu na een tijdje niet gebruiken blijkbaar helemaal uit (staat geen tijdstip meer op display). Hij is dan wel aan te krijgen met de afstandbediening, alleen duurt het langer, aangezien die nog helemaal moet opstarten. Ik weet niet of het door de aanpassing van de energiestand komt (stond op hoog, nu op normaal). Maar is dit normaal? Want de UPC monteur gaf aan dat het vastlopen van de mediabox aan de signaal van de kabel lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Hij gaat dan naar standy stand "normaal" (iets van 28W verbuik), alles gaat uit behalve telefonie en internet en je geplande opnames. Ik heb hem zelf op "laag " staan, ik gebruik hem niet voor telefonie of internet, hij verbruikt dan maar 1W standby en qua opstarten duurt het net zo lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Ik heb hem tegenwoordig ook op laag staan, i.v.m. hoge energieverbruik in normaal en hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Thanks, dan doe ik hem ook op laag. Mijn horizonbox is ook aan mijn bestaande netwerk aangesloten, dus heb al een aparte modem voor inet.
Raar dat UPC zelf niet met deze advies kwam ;s. De monteur gaf alles maar de schuld aan de "slechte signaal", waar ik voorheen nooit last van had. En advies was dus dat ik een versterker moet kopen.

Een andere vraag, misschien beetje offtopic.
Ik heb nu vanaf de meterkast een 3-way splitter lopen (1 Horizon, 1 analoge tv en 1 voor internet). Nu wil ik nog 1 extra analoog aansluiten. Ik heb nog wel een 2-way splitter liggen, kan ik die gewoon ertussen hangen (samen met de 3-way splitter dus)? Of kan ik beter alsnog een versterker kopen (die 4 uitgangen heeft)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
xileS schreef op maandag 08 juli 2013 @ 15:26:
Raar dat UPC zelf niet met deze advies kwam ;s. De monteur gaf alles maar de schuld aan de "slechte signaal", waar ik voorheen nooit last van had. En advies was dus dat ik een versterker moet kopen.
Dat komt waarschijnlijk omdat je probleem hiermee niet opgelost is. Je Horizon box zou namelijk gewoon moeten blijven werken in energiestand Hoog. Nu werk je alleen maar om het probleem heen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Daar heb je gelijk in dat hij in alle standen zou moeten blijven werken. Maar vraag me wel af of alles gelijk opgelost is als ik de advies van de monteur opvolg. Een versterker kost toch weer ongeveer 60 euro.
Maar ik wil nu graag 4 coax aansluitingen gebruiken, misschien toch wel verstandig om een versterker te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Gister wederom het hetzelfde probleem met de tv gids als een week geleden (Rupie in "[UPC Horizon] Ervaring en discussie"). Volgens de medewerker die ik gister sprak zijn er op dit moment veel problemen mee. Enige oplossing is volgens de helpdesk de factory reset. En ja, het kan dus zomaar zijn dat je meerdere keren per week (!) een factory reset uit moet voeren om te forceren dat de tv gids werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
mr.wjca schreef op maandag 08 juli 2013 @ 08:22:
Hoi Allemaal,

Tot op heden redelijk tevreden over Horizon. ;)
Inderdaad het menu is langzaam maar ik kan er opdit moment wel mee leven. enigste wat ik een groot probleem vind is het gebruik van On Demand van Film1. dit moet je op het menu van het kanaal zelf doen en reageert soms helemaal niet. :(

Iets wat ik nog niet helemaal begrijp en ook nog geen oplossing voor heb gevonden is het regelmatig op zwart gaan van het beeld. (groen probleem is weg) dit probleem gebeurt alleen bij de Horizon box, ik weet niet of het aan de mediabox ligt of de TV. maar het is dat om de tijd het beeld even op zwart gaan duurt nog geen seconde maar is wel op den duur vervelend. ik denk zelf dat het aan de mediabox ligt. dit omdat als het de TV was dan had ik ook de info in de boven hoek gezien. (ik heb helaas geen foto's)
Dit probleem komt meerdere keren voor tijdens het kijken. gebeurt niet met andere apparatuur (ps3, sateliet) , Iemand een idee? (stilletjes hoop ik dat het verdwijnt als de grote update komt).

Binnenkort (als het minder warm is) ga ik ook nog even de aansluitingen van tv/netwerk etc verplaatsen, aanpassen en netjes weg werken (is nu een bende :/ ) maar dit is een onderdeel van een groot plan van het aanleggen van een netwerk en zo.

Willem
Toevallig een Philips televisie? Zie dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Zucht hier gaat het drama ook maar verder, box blijft zeuren dat hij geen verbinding heeft. zowel met melding op tv als lampje op box zelf.
Zenders als RTL5 en Nickelodeon zijn helemaal zwart of geblokt.
UPC zegt vrolijk dat het signaal prima is en gaat maar weer eens een monteur langs sturen. tijd dat het abonnement afloopt en we over gaan op glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Omdat ik helemaal klaar ben met Online (internet en bellen) en Digitenne van KPN wil ik voor beide overstrappen. Ziggo kan niet in mijn buurt. Met KPN wil ik niets te maken hebben. Glasvezel ligt er niet dus blijft alleen UPC over als optie.

Opzich geen probleem mee mits het uiteraard werkt :) Nu heb ik de hele Horizon discussie een tijdje met een schuin oog bekeken maar ben er toch wel huiverig voor. Het "grote voordeel" is dat mijn Online abo in januari (of februari) afloopt dus dat er tegen die tijd waarschijnlijk wel een update beschikbaar is. Aan de andere kant sluimeren de problemen nu al een behoorlijk lange tijd door wat ik hier zo lees.

Ik wil het 3in1 pakket Power nemen met Royaal en HD en een xtra mediabox voor boven. Zou uitkomen op 71.50 euro per maand (wel 2x zoveel als ik nu kwijt ben voor Online + KPN maar ook "minimaal 2x zo goed" inprincipe)

Zit er ook over na te denken om gelijk maar een nieuwe TV aan te schaffen en een nieuwe home cinema set (die heeft er het weekend de brui aan gegeven). Zijn er bepaalde merken die minder problemen geven of bepaalde merken die juist extra veel problemen geven. Ik heb nu een LG staan waar ik wel tevreden mee ben. Dit is echter een HD-ready dus als ik Royaal en HD neem is het wellicht handig om een HD tv te nemen :)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

thewizard2006 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 12:15:

Ik wil het 3in1 pakket Power nemen met Royaal en HD en een xtra mediabox voor boven. Zou uitkomen op 71.50 euro per maand (wel 2x zoveel als ik nu kwijt ben voor Online + KPN maar ook "minimaal 2x zo goed" inprincipe)
Bellen met de klantenservice en aangeven dat je nog een abonnement bij een andere aanbieder hebt. Dan krijg je sowieso een beter aanbod dan via de website.
Zit er ook over na te denken om gelijk maar een nieuwe TV aan te schaffen en een nieuwe home cinema set (die heeft er het weekend de brui aan gegeven). Zijn er bepaalde merken die minder problemen geven of bepaalde merken die juist extra veel problemen geven. Ik heb nu een LG staan waar ik wel tevreden mee ben. Dit is echter een HD-ready dus als ik Royaal en HD neem is het wellicht handig om een HD tv te nemen :)
Philips heeft/had? HDMI handshake problemen.
Mijn Horizonbox is verbonden met een Onkyo receiver en ik heb nooit problemen gehad. Heb op de receiver een Sony tv aangesloten, maar ga er vanuit dat de HB dat niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 12:21:
[...]

Bellen met de klantenservice en aangeven dat je nog een abonnement bij een andere aanbieder hebt. Dan krijg je sowieso een beter aanbod dan via de website.
Ah dat ga ik dan zeker doen. Gewoon zeggen dat ik wil overstappen en of ze nog speciale aanbiedingen hebben lopen (naast dan wat er "standaard" bij zit zoals film 1 en 3mnd korting).
Philips heeft/had? HDMI handshake problemen.
Mijn Horizonbox is verbonden met een Onkyo receiver en ik heb nooit problemen gehad. Heb op de receiver een Sony tv aangesloten, maar ga er vanuit dat de HB dat niet ziet.
Ik ben zelf erg tevreden met mijn LG maar Panasonic en Samsung staan ook hoog op mijn lijstje. Philips trekt me op de een of andere manier gewoon niet net als Sony. Iets in de richting van dit lijkt me wel wat pricewatch: LG 60PN6504 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:00

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

thewizard2006 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 12:15:
Omdat ik helemaal klaar ben met Online (internet en bellen) en Digitenne van KPN wil ik voor beide overstrappen. Ziggo kan niet in mijn buurt. Met KPN wil ik niets te maken hebben. Glasvezel ligt er niet dus blijft alleen UPC over als optie.

Opzich geen probleem mee mits het uiteraard werkt :) Nu heb ik de hele Horizon discussie een tijdje met een schuin oog bekeken maar ben er toch wel huiverig voor. Het "grote voordeel" is dat mijn Online abo in januari (of februari) afloopt dus dat er tegen die tijd waarschijnlijk wel een update beschikbaar is. Aan de andere kant sluimeren de problemen nu al een behoorlijk lange tijd door wat ik hier zo lees.

In ben in april overgestapt van Xs4all en Digitenne naar het Extreme pakket en heb er nog geen seconde spijt van gehad. Ik betaal nu evenveel als voorheen maar heb wel 20x sneller internet en de TV vergelijking met Digitenne ga ik niet eens aan beginnen ;)

Met de Horizon heb ik verder ook geen problemen, zaken als opnemen doe ik toch niet.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
thewizard2006 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 13:05:
[...]
Ik ben zelf erg tevreden met mijn LG maar Panasonic en Samsung staan ook hoog op mijn lijstje. Philips trekt me op de een of andere manier gewoon niet net als Sony. Iets in de richting van dit lijkt me wel wat pricewatch: LG 60PN6504 Zwart
Ik heb thuis een Harman/Kardon AVR265 receiver aan een LG Infinia 42LE8500 hangen. Super combi en geen problemen met Horizon.
Die LG waar je naar linkt is niet echt goed imo, lage hoevelheeid Hertz + plasma ;w !

[ Voor 5% gewijzigd door plofkip op 12-07-2013 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
kipusoep schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 13:52:
[...]

Ik heb thuis een Harman/Kardon AVR265 receiver aan een LG Infinia 42LE8500 hangen. Super combi en geen problemen met Horizon.
Die LG waar je naar linkt is niet echt goed imo, lage hoevelheeid Hertz + plasma ;w !
Wat is er mis met plasma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Smultie schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 13:55:
[...]

Wat is er mis met plasma?
Stroomverbruik & dithering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Grappig, want ik wil dus perse een plasma hebben hierna. Ongeëvenaarde kleur- en vooral zwartweergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Ik heb nu ook een plasma vanwege de "warme" kleuren en heb er ook geen spijt van. LCD was (toendertijd) wat killer/grijzer. Het stroomverbruik van plasma's is tegenwoordig trouwens ook prima te doen. Daarnaast is het ook niet zo dat de tv bij ons 24/7 aanstaat :). Van inbranders (dat bedoel je denk ik met dithering?) ook geen last dus dat zijn voor mij geen redenen.
De 50Hz wellicht maar volgens mij zie je meer dan 100Hz toch niet?
kipusoep schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 14:39:
[...]

En dat is waarom ik die LE8500 heb gehaald; laag verbruik (FULL-LED) en geweldig beeld!
reviews: LG Infinia LE8500: een echte mediamagnaat
Maar dat is natuurlijk al een "ouwertje" :)

[ Voor 31% gewijzigd door thewizard2006 op 12-07-2013 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 14:04:
Grappig, want ik wil dus perse een plasma hebben hierna. Ongeëvenaarde kleur- en vooral zwartweergave.
En dat is waarom ik die LE8500 heb gehaald; laag verbruik (FULL-LED) en geweldig beeld!
reviews: LG Infinia LE8500: een echte mediamagnaat
thewizard2006 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 14:39:
Ik heb nu ook een plasma vanwege de "warme" kleuren en heb er ook geen spijt van. LCD was (toendertijd) wat killer/grijzer. Het stroomverbruik van plasma's is tegenwoordig trouwens ook prima te doen. Daarnaast is het ook niet zo dat de tv bij ons 24/7 aanstaat :). Van inbranders (dat bedoel je denk ik met dithering?) ook geen last dus dat zijn voor mij geen redenen.
De 50Hz wellicht maar volgens mij zie je meer dan 100Hz toch niet?

[...]

Maar dat is natuurlijk al een "ouwertje" :)
True, mijn punt is; er zijn inmiddels vast wel betere LCD televisies dan die LE8500, ook met FULL-LED e.d.

[ Voor 44% gewijzigd door plofkip op 12-07-2013 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jack126
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 19:59
Bericht van Jordy op chelloo.com

@All,

Na een zeer intensieve – en mede dankzij de waardevolle feedback van een aantal actieve chelloo testers – succesvolle testperiode, starten we maandag 15 juli a.s. met de uitrol van de software-update H2 aan Horizon TV-klanten in de regio Friesland. Kort hierna krijgen deze klanten de nieuwe afstandsbediening gratis per post thuisgestuurd. De verwachting is dat we voor het einde van de zomer de update in alle regio’s uitgerold hebben.
Alle Horizon TV-klanten zullen vandaag persoonlijk per e-mail hierover worden geïnformeerd.

Verbeteringen software-update H2
Deze update bevat onder andere de volgende verbeteringen:

• Verhoogde snelheid van het Horizon-bedieningsmenu: sneller naar en door het menu navigeren.
• Een verbeterde menustructuur: met minder klikken eerder vinden wat gezocht wordt.
• Weergave van MIJN OPNAMEN is gewijzigd naar lijstweergave.
• Uitgebreidere programma-informatie: tijdens het zappen meer informatie over programma’s.

Voordelen van de nieuwe afstandsbediening voor Horizon TV
De belangrijkste voordelen van de nieuwe afstandsbediening zijn:

• Knoppen voor directe toegang tot de populairste menu-items zoals On Demand, DVR en de TV Gids.
• Volledig QWERTY-toetsenbord op de achterkant, om sneller en beter te zoeken.
• De afstandsbediening werkt op radiofrequentie zodat deze niet op de Horizon Mediabox gericht hoeft te worden.

Software-update H2: Tevredenheidsonderzoek
Uit de terugkoppeling van onze test-klanten kwam naar voren dat de tevredenheid voor Horizon TV met betrekking tot gebruiksvriendelijkheid, snelheid en de nieuwe afstandsbediening significant is gestegen. Ook op andere vlakken scoort Horizon TV, met de nieuwe software H2 én de nieuwe afstandsbediening, nu “positief tot zeer positief”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasdude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 00:45
en ook via de mail gehad:
Volgende week starten wij met de uitrol van de software-update H2 voor Horizon TV in de regio Friesland. Binnenkort is ook uw regio aan de beurt.
Via email zullen wij u over de exacte datum informeren.
Wilt u meer weten over de vernieuwingen van Horizon TV, klik dan hier.
Met vriendelijke groet,
UPC Nederland
Hans Blom
Directeur Marketing & Service
de chelloo post was veel langer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006

Pagina: 1 ... 32 ... 54 Laatste