U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
schaapiej schreef op maandag 10 december 2012 @ 19:05:
Bij mij is er trouwens 1,27GB vrij..
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Bedankt voor de foto's. Wat foto's van personen of voorwerpen binnen zou ik ook graag zien.schaapiej schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:00:
Op verzoek even twee foto's. Deze twee gewoon vanuit het raam naar buiten geschoten.
Mochten er verzoekjes zijn voor donker met flits of weet ik veel wat, let me know![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind deze eerste resultaten meer dan behoorlijk voor een smartphone van deze prijs.
twitter: @NiVanc
is dat na hard reset of net nieuw?
ik heb nu nog 500mb vrij.justice strike schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:30:
[...]
hoeveel geheugen heb je over op je 8s?
2GB voor het os
200MB apps
900MB overige
voor muziek en foto's etc. zit er een sd kaart in.
Nieuw uit de doos.justice strike schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:52:
[...]
is dat na hard reset of net nieuw?
Zal straks nog wat foto's plaatsen van wat voorwerpen.NiVanc schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:37:
[...]
Bedankt voor de foto's. Wat foto's van personen of voorwerpen binnen zou ik ook graag zien.
Ik vind deze eerste resultaten meer dan behoorlijk voor een smartphone van deze prijs.
die 200mb aan apps kunnen snel uitgroeien naar 1gb zonder dat je al te bijzondere apps installeerd (skyscanner, agoda, booking, paar andere tooltjes en wat nieuws sites).
Ik heb nog net iets onder de 1.5gb over van de 8gb die ik heb. Ik ben benieuwd hoe het met deze wordt. Het is een leuke telefoon om te gebruiken als backup of om als goedkope telefoon aan te raden, maar dan is het wel de vraag wat die 4gb en de 512mb ram gaan bepalen.
[ Voor 72% gewijzigd door justice strike op 12-12-2012 15:31 ]
Beetje meer speling en lijkt me ook een leuke foon
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
+ nokia app'sGunth schreef op woensdag 12 december 2012 @ 17:06:
Wou deze aanschaffen maar Beter ff wachten op de nokia 620 dunkt me,die heeft toch 8gb intern.
Beetje meer speling en lijkt me ook een leuke foon
Idd + 40€ goedkoper dan de 8s zie ik op de BE pdashop site.
Maar trg ontopic,gaat hier uiteindelijk over de 8s
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
Straks is vandaag geworden. Aantal foto's genomen, met en zonder flits van hetzelfde voorwerp en één foto door glas heen waar een lamp op schijnt. Geeft in ieder geval een idee van de camera!schaapiej schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:56:
Zal straks nog wat foto's plaatsen van wat voorwerpen.
1) Half lichte hoek zonder flits
http://i45.tinypic.com/2n7f9r5.jpg
2) Half lichte hoek met flits
http://i47.tinypic.com/30usei9.jpg
3) Lichte hoek zonder flits
http://i45.tinypic.com/5umewz.jpg
4) Lichte hoek met flits
http://i47.tinypic.com/folvlx.jpg
5) Glas + lamp
http://i49.tinypic.com/e7xgrr.jpg
[ Voor 7% gewijzigd door schaapiej op 13-12-2012 14:29 . Reden: Linkjes gefixt ]
+ hele goede accuduur (een zeer welkome verassing)
+ goede bouwkwaliteit
+ licht lekker in de hand
+ goede geluidskwaliteit (koptelefoonuitgang)
+ mooi scherm, ondanks de ietwat lage resolutie
+ super vloeiend en snel, niet traag te krijgen
+ goede kwaliteit apps (over het algemeen beter dan Android)
- opslag --> heb al 2x de melding gehad dat ik ruimte vrij moest maken voordat ik een app kon installeren. (alleen apps staan op het telefoongeheugen)
- slechte kwaliteit foto's bij weinig licht.
- nog te weinig apps (heb er vertrouwen in dat dit heel snel zal veranderen)
Conclusie: voor iemand die niet veel meer dan een stuk of 20 apps heeft, en niet al te veel waarde hecht aan de kwaliteit van de camera --> geweldig! snel, zeer lange accuduur, goed geluid (en 32GB aan muziek op SD), EN goedkoop... ik ben er super blij mee!
voorbeeld van een foto binnen, bij weinig licht, en alle instellingen op standaard: 1 groot graanfestijn

[ Voor 75% gewijzigd door jodeltje op 13-12-2012 22:32 ]
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Vanaf morgen ook eindelijk de HTC 8S op voorraad.
#HTC #8S #Wpnl #Wp8nl pic.twitter.com/RZICf0UD
WhatsApp is weer beschikbaar in de store (voor WP7 en WP8), zie: http://www.windowsphone.com/s?appid=218a0ebb-1585-4c7e-a9ec-054cf4569a79schaapiej schreef op woensdag 12 december 2012 @ 09:43:
Het gaat inderdaad om Whatsapp, die dus niet in de store staat.
Dan maar even wachten tot 'ie weer beschikbaar is..
Zie ook weinig voordeel van het installeren via een SD kaart op deze manier!
Thanks!Herautr schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 12:38:
[...]
WhatsApp is weer beschikbaar in de store (voor WP7 en WP8), zie: http://www.windowsphone.com/s?appid=218a0ebb-1585-4c7e-a9ec-054cf4569a79
Had 'm ook al gevonden in het Whatsapp topic!
App draait prima op mijn 8S. Starten is zoals meerdere zeggen niet super vlot maar ook niet heel erg traag. Vind het wel vaag dat ALLE contactpersonen meteen aan mijn Favorieten zijn toegevoegd. Kan ze nu handmatig gaan 'verwijderen'..

Verwijderd
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Aanrader voor een non-poweruser!
Ik ben sterk aan het overwegen dit toestel aan te schaffen.
Dit vooral omdat ik wil proeven aan het nieuwe besturingssysteem van Windows.
Keerpuntje voor mij is toch het intern geheugen.
Ik ben bang dat wanneer ik een aantal apps heb geïnstalleerd, en wellicht een paar updates dat mijn telefoon vol zit. Nou ben ik niet zo'n appfreak.
Huidige apps die ik gebruik op mijn Galaxy S i9000 zijn:
- dropbox, Eredivisie Live, facebook, het weer, mail, livescores, marktplaats, bankieren, tv gids, whatsapp, sport gps app en dan een of 2 spelletjes.
Nu is de vraag, kom ik in gevaar? of kan ik beter voor de lumia 620 gaan?
Persoonlijk vind ik de HTC 8s mooier.
Bedankt voor je reactie, ik denk dat de keuze dan snel is gemaakt!MrFl0ppY schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 10:53:
Dat gaat makkelijk. Heb zelf nu iets meer apps op de telefoon staan en nog zo'n 700-800mb over.
Kreeg hem vrijdag op mijn werk als zakelijk toestel en thuis wilde ik hem opladen na het vele spelen en uittesten. Helaas wilde dat niet lukken en via google gevonden dat een harde reset het kan verhelpen. op dat moment te weinig power nog in het toestel om het uit te voeren en helaas weer terug nar de leverancier.
Hoop hem deze week toch wel weer terug te krijgen, want look en feel was perfect.
Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4
Mijn Lumia komt dan meestal wel weer tot leven.
Verwijderd
Alleen had ik de vraag hoe je iemand een Whats App bericht moet sturen die je nog niet eerder een bericht hebt gestuurd, want dan kan ik alleen kiezen uit contactpersoon delen en uitnodiging sturen voor Whats App.
En nog een klein vraagje; Is het normaal dat je de telefoon niet kan opladen als die uit staat?
Bij WhatsApp moet je op het plusje helemaal onderaan doen bij het overzicht van je huidige gesprekspartners. En je kan niet de telefoon opladen als hij uit staat. Want dan schiet hij automatisch weer aan. Tenminste, was zo in WP7, zal nu nog wel zo zijn.Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2012 @ 15:55:
Ik ben uiteindelijk toch voor deze gegaan. Geen enkel moment spijt van gehad tot nu toe.
Alleen had ik de vraag hoe je iemand een Whats App bericht moet sturen die je nog niet eerder een bericht hebt gestuurd, want dan kan ik alleen kiezen uit contactpersoon delen en uitnodiging sturen voor Whats App.
En nog een klein vraagje; Is het normaal dat je de telefoon niet kan opladen als die uit staat?
Verwijderd
Oke dan is het normaal, maar vond het zo raar dat die niet kan opladen als die uitstaat.
Loop nu echter tegen iets aan: ik heb op mijn microsd 30gb aan muziek staan, dit staat allemaal in folders (bv verzamel 2012) voorheen kon ik gewoon de folder afspelen maar nu krijg ik alleen lijsten.
De lijsten bestaan dan uit albums, artiesten maar kan nergens mijn folder lijst zien.
Is hier een manier voor? andere music player? of betekent dit dat ik voor elke folder een playlist moet maken?
Voor de standaard mediaspeler: ja, of je tags goed zetten.Monkeyk2010 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 18:16:
[...] Is hier een manier voor? andere music player? of betekent dit dat ik voor elke folder een playlist moet maken?
je tijdzone staat verkeerd. Had ik ook. App verwijderen, tijdzone goed zetten en tijd plus datum. Daarna app downloaden en er is niks aan de hand.Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2012 @ 16:22:
Dan kan ik op één of andere manier niemand selecteren(kan wel een naam intypen maar die komt er niet in te staan. Of moet ik dan eerst opnieuw opstarten?)
Oke dan is het normaal, maar vond het zo raar dat die niet kan opladen als die uitstaat.
Viel me op dat hij vrij klein is (ben HTC Titan gewend) en ik moest oppassen hem niet te laten vallen.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Iemand al fatsoenlijk playlist via mediaplayer kunnen synchroniseren?Caelorum schreef op donderdag 20 december 2012 @ 21:24:
[...]
Voor de standaard mediaspeler: ja, of je tags goed zetten.
Ik krijg het niet voor elkaar om mijn playlists op de htc te krijgen.
Via ITunes dacht ik het voor elkaar te hebben alleen kopieerd ie de helft van mijn muziek niet.
Via Mediaplayer kopieert ie mijn muziek wel alleen krijg ik met geen mogelijkheid een playlist die ik aanmaak in mediaplayer gekopieert naar de htc?
Verwijderd
Alleen als ik dan muziek speel doet die het gewoon volop, maar als ik dan effe naar Youtube ga en daar een liedje luister(ook volop) en dan weer eigen muziek doe dan is de nog zachter dan stand 1 terwijl die gewoon op stand 30 staat, dit gaat alleen over als ik hem helemaal opnieuw opstart(hele telefoon).
Nog een klein vraagje; Hoe zet je de notificatie led aan? want bij mij doet die niks en zie nergens een instelling om hem aan te zetten.
Update;
O heb net opnieuw geprobeerd maar nu had ik nergens last van
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2012 17:25 ]
ik heb dat ook een keer gehad alleen niet nadat ik op youtube was geweest. s'Ochtens op de fiets met muziek op, niets aan de hand. s'Avonds naar huis fietsen en hij deed het heel zacht. Dit was zowel via de oortjes als via de telefoonspeaker.
Wat voor extensie heeft je playlist? Vanuit mediaplayer aanmaken werkt niet....Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 17:22:
Ik heb m'n playlist gewoon in de SD kaart geladen en hij doet het gewoon.
Vanuit windows Phone aanmaken dan zie ik een .pla verschijnen echter als ik er zelf een aanmaak door:
Mp3 album kopieren naar sdcard op telefoon >> rechtermuis op map >> afspeellijst maken.
Dan maakt hij een .pla file van 0 bytes en werkt het niet.
[ Voor 31% gewijzigd door Monkeyk2010 op 21-12-2012 20:08 ]
Verwijderd
Ik gebruik MPEG layer 3. Dit komt er uit via free Youtube to MP3 Converter van DVDVideoSoft. En dan zet ik het gewoon direct via m'n computer/documenten in de SD kaart van de telefoon.Monkeyk2010 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 19:13:
[...]
Wat voor extensie heeft je playlist? Vanuit mediaplayer aanmaken werkt niet....
Vanuit windows Phone aanmaken dan zie ik een .pla verschijnen echter als ik er zelf een aanmaak door:
Mp3 album kopieren naar sdcard op telefoon >> rechtermuis op map >> afspeellijst maken.
Dan maakt hij een .pla file van 0 bytes en werkt het niet.
Hierbij moet ik wel zeggen dat je de titel niet kan aanpassen die in je mobiel verschijnt omdat die de titel uit je lijst laat zien en niet de naam. En hierdoor krijg je dus lange namen in je lijst staan
En wat is de extensie van je playlist (dus de losse file die je bij de folder zet)
[ Voor 34% gewijzigd door Monkeyk2010 op 22-12-2012 09:25 ]
Verwijderd
Dat is MPEG layer 3.Monkeyk2010 schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 09:25:
Ok maar je gebruikt dus geen playlist voor folders waar een lading mp3 in staat?
En wat is de extensie van je playlist (dus de losse file die je bij de folder zet)
Heb vandaag ook via iTunes er op kunnen zetten. Hierbij moet ik wel zeggen dat ik wel eerst m'n SD kaart heb moeten formatteren.
Word FLAC standaard afgespeeld door WP8? Zo niet, zijn er apps op de store te vinden die dit wel doen?
[ Voor 6% gewijzigd door Goudstalen op 22-12-2012 21:00 ]
Vind het toch wel een zeer interessant mobieltje. Mooie looks, goede performance en een niet te hoog prijskaartje. Dit word misschien wel mijn volgende smartphone.
Volgens mij begrijpen we elkaar niet, wat ik bedoel is wat is de extensie dus .pla, .m3u, .wplVerwijderd schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 20:01:
[...]
Dat is MPEG layer 3.
Heb vandaag ook via iTunes er op kunnen zetten. Hierbij moet ik wel zeggen dat ik wel eerst m'n SD kaart heb moeten formatteren.
Dat zijn extensies voor playlist wat jij bedoelt is mp3 de nummers zelf ik bedoel de playlist van de mp3's
Thanks
Verwijderd
Ook werkt Whatsapp prima op het toestel en heeft Windows Phone veel minder last van een traag toestel dan Android. Als je nu een HTC One V koopt, dan weet je dat het over een tijdje gewoon veel trager wordt (net als de Ace van nu). En dan heb je nu voor een tientje meer de 8S.
Precies dat werkt prima, echter wil ik van die map een playlist (.pla, .wpl etc) zodat ik via playlists een folder kan afspelen dit is namelijk een beperking van wp8 (en wp7)Verwijderd schreef op maandag 24 december 2012 @ 08:05:
Ja wij begrijpten elkaar denk ik nietMaar het is een .mp3 en dat zet ik in een gewone bestandsmap en die zet ik op m'n SD kaart.
Is veel op internet over te vinden veel mensen met dezelfde vraag en helaas geen antwoord
Is dat zo? Word de telefoon niet slomer na een tijd gebruik?Robkazoe schreef op maandag 24 december 2012 @ 09:35:
De HTC 8S is toch wel een heel interessant toestel. Ik had het er laatst over met een vriend van mij. Beide vriendinnen van ons hebben een Samsung Galaxy Ace en willen wat nieuws. Wat willen ze doen? Facebook, Whatsapp, bellen en SMSen. Dan ga je een beetje zitten kijken en dan kom je standaard bij de HTC One V uit met Android van 260 euro. Hou je de specs echter naast elkaar, dan is de 8S net wat moderner en in mijn ogen ook wat hipper uiterlijk.
Ook werkt Whatsapp prima op het toestel en heeft Windows Phone veel minder last van een traag toestel dan Android. Als je nu een HTC One V koopt, dan weet je dat het over een tijdje gewoon veel trager wordt (net als de Ace van nu). En dan heb je nu voor een tientje meer de 8S.
En voor de mensen die hem al hebben, iemand de VLC app uitgeprobeerd?
http://www.windowsphone.c...f2-df11-9264-00237de2db9e
Als ik de beschrijving lees, lijkt het me dat je muziek die op je PC staat kan afspelen op je mobiel. Ik vroeg me af of ik ook muziek die op de smartphone zelf (of micro-SD) staat kan afspelen met de app.
En of daar dan ook FLAC gesupport word.
Iemand hier ervaring mee? (of een andere app die FLAC afspeelt).
Heb alleen heel veel ruzie met notificaties, krijg dus geen meldingen op me lockscreen van de applicaties die ik wil. Twitter en whatsapp zijn geen mogelijkheid om te kiezen bij statusinfo. Maar bij twitter krijg ik niet eens een 1tje of andere indicatie van je heb een mention of dm. Heeft iemand enig idee hoe je dit laatste kan oplossen? ik heb bij twitter alles aan staan van notificaties maar dat helpt ook niet.
Heb ik ook met whatsapp. Ook de tile ververst niet, telt alleen op. Dat is wel irritant wat ik krijg dus helemaal geen seintje als er een whatsapp is binnengekomen.Geertt_v schreef op maandag 24 december 2012 @ 17:06:
Ik heb nu paar dagen mij htc 8s en ben zeer tevreden.
Heb alleen heel veel ruzie met notificaties, krijg dus geen meldingen op me lockscreen van de applicaties die ik wil. Twitter en whatsapp zijn geen mogelijkheid om te kiezen bij statusinfo. Maar bij twitter krijg ik niet eens een 1tje of andere indicatie van je heb een mention of dm. Heeft iemand enig idee hoe je dit laatste kan oplossen? ik heb bij twitter alles aan staan van notificaties maar dat helpt ook niet.
Overigens nog geen apps tegen gekomen die niet draaien vanwege de 512mb.

(ze moeten dus de HTC Desire Z en Desire HD gaan vervangen)
Zij de zwart-witte, ik de grijs-gele. Grappig detail is dat de zwart-witte versie een zwarte lader heeft, en de grijs-gele versie een wit met grijze lader heeft.
Windows8 en dit toestel vallen tot nu toe 100% mee..hoewel ik het wel storend vind dat de Office, Onenote, Music en Game tiles net andere kleuren moeten hebben..
[ Voor 12% gewijzigd door X-Kiwi op 28-12-2012 00:44 ]
Kiwi !
Voor het werk dien ik continu bereikbaar te zijn met e-mail. Wij hebben een Outlook + OWA.
Ik heb via [accounts toevoegen] - eerst geprobeerd voor een [Outlook Account] toe te voegen, maar deze geeft te weinig opties (ik kan wel een domein aangeven, maar geen specifieke mailserver).
Daarna via [accounts toevoegen] gekozen voor [geavanceerd]. Deze biedt mij precies de juiste velden om de verbinding te maken, accepteerd mijn wachtwoord en krijgt dan ook keurig zijn mail binnen.
Maaaaar...hij vergeet het wachtwoord iedere paar minuten! Ik krijg dan geen mail meer binnen, en als ik op mijn mail-tile klik, zegt hij 'wachtwoord onjuist, voer opnieuw in'. Bij opnieuw invoeren en opslaan..doet hij het weer 5 minuten.
Iemand een idee? Gebruik dezelfde mailinstellingen als op mijn HTC Desire..
Kiwi !
Beste X-kiwi.X-Kiwi schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 13:57:
......
Maaaaar...hij vergeet het wachtwoord iedere paar minuten! Ik krijg dan geen mail meer binnen, en als ik op mijn mail-tile klik, zegt hij 'wachtwoord onjuist, voer opnieuw in'. Bij opnieuw invoeren en opslaan..doet hij het weer 5 minuten.
Iemand een idee? Gebruik dezelfde mailinstellingen als op mijn HTC Desire..
De oplossing voor ons was dat dit probleem kwam door een time-out op onze exchange 2010.
Voor time-out voor mobile devices omdat Exchange windows phone 8 als iets anders zag.
Heb jij het ook met je eigen mailadres van bijvoorbeeld je internet provider?
MacBook Pro 13" Retina 2015 | Imac 27" mid 2010 | iPhone 8s 64gb | iPad Pro 12.9" 32gb
Bedankt voor je reactie!marmich schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 14:38:
[...]
Beste X-kiwi.
De oplossing voor ons was dat dit probleem kwam door een time-out op onze exchange 2010.
Voor time-out voor mobile devices omdat Exchange windows phone 8 als iets anders zag.
Heb jij het ook met je eigen mailadres van bijvoorbeeld je internet provider?
Ik heb momenteel 5 e-mailadressen aan mijn 8s gekoppeld:
2x hotmail (voor e-mail)
2x gmail (voor agenda en agenda partner)
1x werk /exchange (voor e-mail)
De andere accounts werken tot nu toe probleemloos. Ik heb/gebruik geen provider e-mailadres, dus kan daar niet direct mee testen.
Aangezien de organisatie behoorlijk groot is (>5000) zal ik geen inspraak hebben op de time-out.
Is dit veranderd bij de overgang van Win Mobile 7 naar 8? Mijn organisatie ondersteunt namelijk de HTC Radar (Win Mobile 7) als 'telefoon-van-de-zaak' en die werkt goed. Bij collega's tenminste, ik heb nog een good 'ol Nokia.
Kiwi !
Edit: Vraag numero 2; ik heb een mooi "onbeperkt" internet abbonement van Vodafone (10 GB en daarna snelheidsbeperking), dus ik wil ook gewoon in de mogelijkheid zijn om alle update te downloaden over de 3G verbinding, maar er komt geregeld een melding dat het alleen over wifi kan. Zo ook bij het synchroniseren van video's met skydrive. Is het mogelijk om deze hele blokkade uit te zetten dat alles werkt over de 3G verbinding
[ Voor 45% gewijzigd door Autowiel op 28-12-2012 21:20 ]
Kan zelf ook geen FM radio vinden, ook niet als de headset aangesloten is (soms een vereiste). Maar als je toch een 'onbeperkt' internet hebt, waarom geen TuneIn radio of vergelijkbaar webradio-station?Autowiel schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 20:53:
Ik ben ook de trotse eigenaar van een HTC 8s, fijne telefoon, maar weet iemand of er nou een FM-radio opzit? Want ik kan het niet vinden, en sommige sites zeggen van wel, de htc site zelf heeft het er niet over en in de handleiding kan ik er ook niks van vinden.
Edit: Vraag numero 2; ik heb een mooi "onbeperkt" internet abbonement van Vodafone (10 GB en daarna snelheidsbeperking), dus ik wil ook gewoon in de mogelijkheid zijn om alle update te downloaden over de 3G verbinding, maar er komt geregeld een melding dat het alleen over wifi kan. Zo ook bij het synchroniseren van video's met skydrive. Is het mogelijk om deze hele blokkade uit te zetten dat alles werkt over de 3G verbinding
Kiwi !
Alleen jammer dat de blauwe 17 euro duurder was, maar we vonden hem wel zo veel mooier dat we het niet konden laten.
Straks dus allebei een WP en hoef ik ook niet meer te klooien met haar Android zoals nu als er weer eens een vaag probleem is. Heerlijk
De meeste van mijn apps zijn beschikbaar op WP. Waar ik een beetje tegen opzit is om tegen hetzelfde probleem aan te lopen als destijds met de Desire. En dat is te weinig geheugen om apps te installeren. De Desire is daarom geroot. Maar echt snel is hij niet meer.
Is een 8s met 4gb en 512 MB voldoende. Ik speel geen grafische games op de telefoon. Voornamelijk wordfeud en ruzzle. Maar heb wel veel nieuws apps etc. En kijk YouTube filmpjes al browsen op internet.
Het is vooral de prijs die me bevalt. Anders wordt het een Desire x.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Tja, het geheugen zit inderdaad redelijk snel vol, maar je kunt er echt wel een aantal apps op kwijt.DarkSide schreef op zondag 30 december 2012 @ 16:25:
Ik zit er aan te denken om mijn Desire om te ruilen voor een 8s.
De meeste van mijn apps zijn beschikbaar op WP. Waar ik een beetje tegen opzit is om tegen hetzelfde probleem aan te lopen als destijds met de Desire. En dat is te weinig geheugen om apps te installeren. De Desire is daarom geroot. Maar echt snel is hij niet meer.
Is een 8s met 4gb en 512 MB voldoende. Ik speel geen grafische games op de telefoon. Voornamelijk wordfeud en ruzzle. Maar heb wel veel nieuws apps etc. En kijk YouTube filmpjes al browsen op internet.
Het is vooral de prijs die me bevalt. Anders wordt het een Desire x.
Ik heb ingesteld dat muziek, video en foto's naar de Micro SD gaat, en apps worden dus alleen geinstalleerd op het telefoon geheugen.
Ik heb op het moment nog 550MB over.
Dan is dit er op geinstalleerd:
Tweakers app, Metrotube (=youtube), whatsapp, NU.nl, techradar, battery app, 9GAG, 4 games (angry birds etc.), wikipedia, TuneIn radio, facebook en ten slotte IMDB.
Dit zijn niet bijzonder veel apps, maar eigenlijk alles wat ik gebruik.
Dan blijft er nog 550MB over voor alleen apps, dus eigenlijk heb ik hiermee de helft pas vol, valt nog wel mee. Als je geen games installeerd, dan schat ik dat je ongeveer 30 tot 35 apps kan installeren, dit is eigenlijk wel weinig, maar voor mij makkelijk voldoende.
Ik ben in ieder geval erg tevreden met de telefoon. Kost niet teveel en hij werkt gewoon perfect. Alles gaat vloeiend, en de resolutie is ook wel ok (mooi scherm overigens). Qua specs misschien niet de beste telefoon, maar denk niet dat je daar in de praktijk iets van gaat merken (behalve intern geheugen). Ook is de telefoon niet te groot en ligt heerlijk in de hand (fijn materiaal). Dit is wel subjectief, maar persoonlijk denk ik zeker dat deze smartphone zijn geld dubbel en dwars waard is.
[ Voor 13% gewijzigd door Goudstalen op 30-12-2012 18:16 ]
OK dat zou dan moeten lukken. Ik hoef geen power phone. Dat doe ik wel op mijn tablet. TnxDGonlag2 schreef op zondag 30 december 2012 @ 18:12:
[...]
Tja, het geheugen zit inderdaad redelijk snel vol, maar je kunt er echt wel een aantal apps op kwijt.
Ik heb ingesteld dat muziek, video en foto's naar de Micro SD gaat, en apps worden dus alleen geinstalleerd op het telefoon geheugen.
Ik heb op het moment nog 550MB over.
Dan is dit er op geinstalleerd:
Tweakers app, Metrotube (=youtube), whatsapp, NU.nl, techradar, battery app, 9GAG, 4 games (angry birds etc.), wikipedia, TuneIn radio, facebook en ten slotte IMDB.
Dit zijn niet bijzonder veel apps, maar eigenlijk alles wat ik gebruik.
Dan blijft er nog 550MB over voor alleen apps, dus eigenlijk heb ik hiermee de helft pas vol, valt nog wel mee. Als je geen games installeerd, dan schat ik dat je ongeveer 30 tot 35 apps kan installeren, dit is eigenlijk wel weinig, maar voor mij makkelijk voldoende.
Ik ben in ieder geval erg tevreden met de telefoon. Kost niet teveel en hij werkt gewoon perfect. Alles gaat vloeiend, en de resolutie is ook wel ok (mooi scherm overigens). Qua specs misschien niet de beste telefoon, maar denk niet dat je daar in de praktijk iets van gaat merken (behalve intern geheugen). Ook is de telefoon niet te groot en ligt heerlijk in de hand (fijn materiaal). Dit is wel subjectief, maar persoonlijk denk ik zeker dat deze smartphone zijn geld dubbel en dwars waard is.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Verwijderd
Heb heel vele dode sub pixels waarschijnlijk, want heb allemaal rode, groene en blauwe stippen op m'n beeldscherm. (foto maken is niet mogelijk helaas)
Maar effe mailtje naar HTC gedaan.
Hou jullie op de hoogte hoe dit afloopt.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2012 19:50 ]
Heb je het toestel online gekocht? Want dan heb je 30 dagen bedenktijd en zijn ze verplicht het toestel (mits je de doos hebt natuurlijk) terug te nemen.Verwijderd schreef op zondag 30 december 2012 @ 19:49:
Heb gister helaas een hele irritante ontdekking gedaan(telefoon is nog geen 2 weken oud)
Heb heel vele dode sub pixels waarschijnlijk, want heb allemaal rode, groene en blauwe stippen op m'n beeldscherm. (foto maken is niet mogelijk helaas)
Maar effe mailtje naar HTC gedaan.
Hou jullie op de hoogte hoe dit afloopt.
[ Voor 7% gewijzigd door vali op 30-12-2012 20:17 ]
Verwijderd
Ja ik heb hem online gekocht, maar jij bedoelt zeker de doos die om de telefoon heen zit, nee dan niet helaas.vali schreef op zondag 30 december 2012 @ 20:17:
[...]
Heb je het toestel online gekocht? Want dan heb je 30 dagen bedenktijd en zijn ze verplicht het toestel (mits je de doos hebt natuurlijk) terug te nemen.
Facebook app openen: Bij deze test hebben we de Facebook-app, dus niet de People-hub, geopend en pas nadat de lijst met statusupdates was geladen, is de stopwatch stilgezet
Whatsapp openen
Angry Birds installeren
Angry Birds openen (tot het introscherm, als de app klaar is met laden)
NY Times(desktop) laden in browser
Twitter app openen:De Twitter-app openen en wachten totdat de nieuwste tweets zichtbaar zijn
[ Voor 9% gewijzigd door thefal op 01-01-2013 18:03 ]
Verwijderd
Heb ondertussen wel 1 nadeel gevonden en dat is da je niet zoveel apps kan installeren met die 4GB die je krijgt.
Spam, dus weg.
[ Voor 11% gewijzigd door janvanduschoten op 05-01-2013 15:28 ]
Bij de 8X hoor ik dat wel, zou dit probleem ook aanwezig zijn bij de 8S?
WhatsApp is en blijft dramatisch op het WP platform. Komt volgens WA een update aan, die dat moet verhelpen voor WP.
MSN zit geïntegreerd in het systeem, onder de berichten hub.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Dus met Windows Phone 8 echt beter geworden?Ramon schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 19:53:
Whatsapp werkt prima hoor. Zou misschien iets sneller kunnen, maar werkt verder prima.
Hier nog geen last van na een maand gebruik zonder hoesje in de broekzak.CokeZero schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 18:59:
Is hier ook het probleem aanwezig dat de coating los laat?
Bij de 8X hoor ik dat wel, zou dit probleem ook aanwezig zijn bij de 8S?
Verder werkt whatsapp inderdaad prima. Alleen heb ik soms het idee dat notifications niet doorkomen maar dat heb ik nog niet hard kunnen maken.
Nou als het mee zit met GLS dan krijg ik vandaag m'n HTC 8S binnen, natuurlijk zal ik mijn eerste indruk hier posten.
En de huidige Whatsapp is nog steeds de WP7.X versie, maar is wel beduidend sneller dan op WP7. Daar zal de snellere processor wel 'schuldig' aan zijn.
The ramblings of an idiot
productreview: HTC Windows Phone 8S Geel, Grijs review door Reppings
Nu is er mooi vergelijkingsmateriaal, bijvoorbeeld voor het openen van Whatsapp:
8X: 2,9 sec
8S: 3,9 sec
Lumia 800: 7,4 seconden
Valt me alleszins mee!
[ Voor 205% gewijzigd door thefal op 02-01-2013 13:03 ]
En ook al zou het erop komen, dan vraag ik me af of die app dan zo slim is om de map data op de SD kaart op te slaan (NL = 108 MB op mijn Lumia 800)
Begrijp ik goed dat er nu feitelijk geen enkele mogelijkheid is om hem als navigatie systeem te gebruiken in de auto? Aangezien onze TomTom is overleden afgelopen weekend zou het mooi zijn als dit toestel ook navigatie krijgt.
Kaarten zitten bij de (nieuwe) Lumia's volgens mij niet op de SD-kaart. Meer daarover in die topics.
Er is altijd Navigon nog.
[ Voor 26% gewijzigd door Paniohitus op 03-01-2013 07:09 ]
BF1: Don-Panio
Ik heb het even voor je getest.masmas schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:59:
Ik heb zojuist deze telefoon(blauwe versie) besteld voor mijn vriendin. Ik heb zelf weinig ervaring met Windows phone. Ben heel benieuwd. Maar 1 vraagje heb ik wel. Ze gebruikt Gmail en eigenlijk geen hotmail. Is dit wel een beetje te intergreren? Als je bijv foto's wil versturen van je telefoon, kan je dat makelijk met je gmail adres versturen? Of moet je dit soort acties met je hotmail adres doen?
Maak een foto met de camera, klik daarna op [delen]. Je krijgt nu een scherm met de volgende keuzemogelijkheden:
-Berichten (mms dus)
-Hotmail
-Outlook
-Google mail
-OneNote
Selecteer je hier Google mail, en het scherm voor een e-mail verzenden komt in beeld. Hier is meteen al de betreffende foto als bijlage toegevoegd. Verzenden -> succesvol verzonden met Google mail.
Dit bovenstaande werkt natuurlijk ook met eerder gemaakte foto's en/of andere afbeeldingen.
ps: wel cool dat je een blauwe hebt weten te vinden! Dacht dat alleen de grijs/gele en zwart/witte in Nederland aanwezig waren. Betekend dit ook, dat de oranje/rode er ook is?
[ Voor 7% gewijzigd door X-Kiwi op 03-01-2013 11:12 ]
Kiwi !
Waarschijnlijk import want levertijd is een paar dagen langer dan de andere kleuren, en hij is ook ruim 20 euro duurder.
Uiteindelijk via de Tele2 abonnenments constructie was hij 17 euro duurder, wat ik het wel waard vond
Oranje / rood heb ik niet gezien op die site.
In principe werkt alles super icm met Google account (doe ik ook, zelfs shared calender was mogelijk met wat truuks), maar Google is momenteel actief bezig MS dwars te zitten en het kan zo maar zijn dat vanaf 31 januari een aantal dingen veranderen wat betreft mail synchronisatie. Maar dat zou alleen van toepassing zijn op nieuwe accounts na 31 januari dus welk effect dit exact heeft is nog niet duidelijk.
Overigens ga ik zelf langzamerhand mijn services allemaal weer terug hangen naar MS services, omdat deze tegenwoordig even goed werken en MS tegenwoordig veel meer 'open' is dan Google (dat ik dat ook nog zou zeggen!), dus dan heb ik minder kans dat ik helemaal 'locked in' ben in de toekomst en geen kant meer op kan.
Vind alleen de standaard Win8 agenda he-le-maal niks. Maandoverzicht of dagoverzicht zijn beschikbaar, maar waar is mijn weekoverzicht? Ben dus al aan het neuzen naar een nieuwe app.
Wij hebben onze twee 8S'en gewoon los gekocht, 269euro bij Alternate. Hangen we zelf wel een sim-only aan.
Kiwi !
Ik vraag me af hoe accuraat die test is, als hij het met een stopwatch gemeten heeft?thefal schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 12:57:
Eindelijk iemand gevonden die de snelheidstesten voor me wilde doen, heel erg bedankt Reppings! Ga even naar onderstaande link en geef die man een +2 voor de moeite, ik kan het namelijk niet
productreview: HTC Windows Phone 8S Geel, Grijs review door Reppings
Nu is er mooi vergelijkingsmateriaal, bijvoorbeeld voor het openen van Whatsapp:
8X: 2,9 sec
8S: 3,9 sec
Lumia 800: 7,4 seconden
Valt me alleszins mee!
De meeste mensen tellen niet in tienden van seconden zonder stopwatchQuint3n schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:54:
[...]
Ik vraag me af hoe accuraat die test is, als hij het met een stopwatch gemeten heeft?
Mijn 8S doet er ook zo'n 4 seconden over.
Kiwi !