Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
In het blauw is het echt een heel erg mooi toestel al vind ik de zwart/wit combinatie ook erg mooi. Toch jammer dat ze pas in December verkrijgbaar zijn en ik nu een nieuwe telefoon nodig heb..
Verwijderd
Die had een half jaar geleden ook een adviesprijs van 329 euro.Robkazoe schreef op woensdag 19 september 2012 @ 21:48:
Adviesprijs van 329, de HTC One V ligt nu op de 250 euro. Dus met wat geluk, komt hij wel in de buurt.
Maar die heeft wel een S3 en 3.7 inch scherm processor ipv een S4 en een 4 inch scherm dus de One V zal dus iets wel goedkoper blijven
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2012 08:12 ]
Kan je wel aanpassen, maar ja.CLB schreef op woensdag 19 september 2012 @ 21:26:
Wat ik trouwens denk (of is dat inmiddels al bekend gemaakt) is de kleur van de telefoon gelijk de kleur van het OS / de tiles is net zoals bij de Surface het geval is met dat opkliktoetsenbord? Heb ik dat goed of denk ik dat?
Ik denk dat jij dat niet goed denkt.CLB schreef op woensdag 19 september 2012 @ 21:26:
Wat ik trouwens denk (of is dat inmiddels al bekend gemaakt) is de kleur van de telefoon gelijk de kleur van het OS / de tiles is net zoals bij de Surface het geval is met dat opkliktoetsenbord? Heb ik dat goed of denk ik dat?
De OEM's mogen zelf Tile kleurtjes maken en HTC zal vast kleurtjes toegevoegd hebben die overeen kome nmet hun toestellen. Daarnaast zal je nog kunnen kiezen uit een heel scala aan "standaard" kleuren.
Dit deden o.a. Nokia en HTC ook al bij de WP7.x toestellen (Nokia Blue, groen van HTC dat net anders was dan de standaard kleur)
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Verwijderd
Inmiddels nog steeds laag, maar wel iets duurder op dit moment. € 305,03BlacKstaR- schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 18:16:
Je kan hem bij expansys.nl "pre-oderen" voor 252 euro
Je moet hem toevoegen in je winkelmand dan zie de echte prijs. Oeps btw van 21% was er nog niet bijgeteld.Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 20:33:
[...]
Inmiddels nog steeds laag, maar wel iets duurder op dit moment. € 305,03
[ Voor 7% gewijzigd door BlacKstaR- op 05-10-2012 20:20 ]
http://www.belsimpel.nl/h...8s-domino-black/overzicht
En bij mindfactory (DE) issie al € 278,65. Ook de blauwe.
http://www.mindfactory.de...info/p814857/pid/geizhals
[ Voor 27% gewijzigd door Pino Blauw op 09-10-2012 10:13 ]
Er moet wel een SD kaartje in mijn volgende WP8 zitten en het liefst een EQ voor de muziek, dus dan kom ik dusverre uit bij deze telefoon.
Resolutie stoort mij zelf niet zo erg, ik vind 233 ppi goed genoeg voor wat ik doe op het ding. Gebruik nu een Desire C met ~160 ppi
1700 mAh klinkt ook wel erg fijn! Draai nu met 1230 mAh en daarmee haal je het krap een dag dus ben benieuwd hoe lang je het kan doen met deze telefoon. En HTC vind ik gewoon een elegant merk tov een Nokia, maar dat is een persoonlijke mening.
Operators ook met brander toestellen. Mijn HTC Trophy 7 heeft bijv de kleur "vodafone" (rood)PaT schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 08:13:
[...]
Ik denk dat jij dat niet goed denkt.
De OEM's mogen zelf Tile kleurtjes maken en HTC zal vast kleurtjes toegevoegd hebben die overeen kome nmet hun toestellen. Daarnaast zal je nog kunnen kiezen uit een heel scala aan "standaard" kleuren.
Dit deden o.a. Nokia en HTC ook al bij de WP7.x toestellen (Nokia Blue, groen van HTC dat net anders was dan de standaard kleur)
[ Voor 3% gewijzigd door Pino Blauw op 15-10-2012 10:36 ]
Something something
MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens
Nokia Drive komt op alle WP8 toestellen (dus ook die van HTC).Shodan schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 18:11:
Ziet er wel leuk en betaalbaar uit. Krijg je nu ook nokia drive bij de HTC toestellen? Lijkt mij van niet, maar ik meen dat windows 8 navigatie zou hebben ingebakken...
Nokia toestellen krijgen een uitgebreidere versie ervan, en die is dus wel exclusief voor Nokia.
En dan heb je volwaardige turn by turn navigatie in NL? (op de Nokia)EgMaf schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:00:
[...]
Nokia Drive komt op alle WP8 toestellen (dus ook die van HTC).
Nokia toestellen krijgen een uitgebreidere versie ervan, en die is dus wel exclusief voor Nokia.
Nu staat er 4 weken levertijdPino Blauw schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 10:36:
Bij belsimpel.nl is de status van de 8S van "pre-order" naar "levertijd 5-7 werkdagen" veranderd. Weet iemand ook of dat ook echt klopt? Issie nu officieel leverbaar??
De L800 bevalt opzich prima op de batterij duur na en WP8 lijkt ook een flinke stap voorwaarts.
En als de 8S dan rond de kerst zo tegen de 250,- euro kost, mhhhh
Toch snap ik nog steeds niet goed wat er kwa navigatie nu wel en niet inbegrepen is. Het volgende FAQ zou er wat licht op moeten schijnen.
Wat ik er uit opmaak is dat alle maps beschikbaar zijn voor iedereen met windows phone 8, maar dat op niet nokia telefoons standaard windows phone maps geinstalleerd staat. Andere navigatie software dus. Waarschijnlijk geen turn by turn. Nu heb ik ook geen turn by turn, dus denk dat ik het wel overleef. Maar hopelijk klopt het dus zoals ik het lees en dat je dus altijd standaard met een windows phone 8 kaarten offline beschikbaar kan maken. Als dat zo is ben ik bijna zeker om.
Enige nadeel van dit toestel is geen notificatie lampje en geen front face camera. Dat eerste vind ik erg jammer. Front face camera heb ik echt nog nooit gebruikt...
As far as I know zit die er wel op...Shodan schreef op donderdag 01 november 2012 @ 08:51:
Enige nadeel van dit toestel is geen notificatie lampje en geen front face camera.
[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 01-11-2012 09:33 ]
Dat is de htc windows 8X....CLB schreef op donderdag 01 november 2012 @ 09:33:
[...]
As far as I know zit die er wel op...
[video]
Volgens mij heb je dus wel navigatie, maar dat gaat via windows phone maps en niet via nokia drive app.TEAMIKKE schreef op donderdag 01 november 2012 @ 09:19:
Klopt, je hebt wel offline kaarten maar geen navigatie. Nokia toestellen hebben dat wel. MS heeft de kaarten van Nokia overgenomen en deze worden nu standaard meegeleverd in WP. Maar navigatie is alleen Nokia.
So? Een 8S zou die functie dan ontberen? Graag 'n bron daarvan danShodan schreef op donderdag 01 november 2012 @ 09:37:
Dat is de htc windows 8X....
zoek maar een foto op daar zie je dat de frontfacing camera en notificatie led niet aanwezig zijnCLB schreef op donderdag 01 november 2012 @ 09:43:
[...]
So? Een 8S zou die functie dan ontberen? Graag 'n bron daarvan dan
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Ik zie liever een bron dat hij het wel heeft. Bij alle specificatie sheets die ik heb gezien staat het niet gemeld.CLB schreef op donderdag 01 november 2012 @ 09:43:
[...]
So? Een 8S zou die functie dan ontberen? Graag 'n bron daarvan dan
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ben bang dat hij er geen heeft. Dat vind ik wel erg jammer, ik leg thuis mijn telefoon vaak op tafel en als ik eens vergeten ben hem van stil af te zetten dan is het wel zo prettig als hij knippert zodat ik in ieder geval kan zien dat ik een gemiste oproep heb.
The ramblings of an idiot
Ben al hands-ons aan het kijken als 'n malle van de 8S, maar tot nu toe nog geen 'heej een ledje'
Kijk eens naar de blauwe 8S zo rond de 2 minuten in het filmpje. Tadaa, daar zie je in de speakergrille een mooi ledje knipperen
Doe maar rustig aan hoor, duurt nog een paar weken totdat de 8S leverbaar isCLB schreef op donderdag 01 november 2012 @ 10:50:
Ben al hands-ons aan het kijken als 'n malle van de 8S
Ah over het hoofd gezien, focuste me op de 8S in z'n handMcBoom schreef op donderdag 01 november 2012 @ 10:50:
Ik ben eens even opzoek gegaan naar infoEen handson met de 8X en 8S
hjs schreef op donderdag 01 november 2012 @ 10:51:
Doe maar rustig aan hoor, duurt nog een paar weken totdat de 8S leverbaar is
Haha, Nice! Blij dat ik er naast zat...McBoom schreef op donderdag 01 november 2012 @ 10:50:
Ik ben eens even opzoek gegaan naar infoEen handson met de 8X en 8S
[video]
Kijk eens naar de blauwe 8S zo rond de 2 minuten in het filmpje. Tadaa, daar zie je in de speakergrille een mooi ledje knipperen
Thanks
Zelf denk ik sneller. 1.4 Ghz tegen 1+1 Ghz = 2Ghz dus ik denk dat de 8S sneller is.hjs schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 18:34:
Hoe zal de 1ghz dual core zich verhouden tot de 1.4ghz vd lumia 800
Trouwens, op WMPowerUser stond er dat WP8 telefoons met minder dan 1GB RAM sommige apps en/of functies niet werken.
Verwijderd
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2012 16:09 . Reden: te snel gereageerd ]
[ Voor 45% gewijzigd door BlacKstaR- op 04-11-2012 20:45 ]
Met Windows 6.3beccie schreef op woensdag 07 november 2012 @ 09:53:
Volgens bol.com leverbaar vanaf 27 november.

Beetje vaag staat het er
1
2
3
| Software- en Systeemeisen Operatingsysteem Windows 6.3 Operatingsysteem versie Windows Phone 8 |
Hmm okee, er zijn genoeg gratis alternatieven voor Office te vinden voor Android dusja...
Op je thuiscomputer / laptop met Windows 7 staat er toch ook standaard geen Office geïnstalleerd?
[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 07-11-2012 14:31 ]
[ Voor 31% gewijzigd door PaT op 07-11-2012 14:56 ]
commentaar op moderaties mag via DMPaT schreef op woensdag 07 november 2012 @ 14:56:
Als je nu zelf al aangeeft dat het off-topic is, zet het dan gewoon direct in het goede topic, bijvoorbeeld [WP8] Windows Phone 8 - OS Discussie en ervaringen
Ontopic: Weet iemand of we prijsverschil tussen de verschillende kleuren kunnen verwachten??
[ Voor 15% gewijzigd door PaT op 09-11-2012 09:07 ]
Toch doe je het.. tis trouwens een mod, hij mag toch een waarschuwing plaatsen in een topic?Pino Blauw schreef op woensdag 07 november 2012 @ 23:46:
[...]
ik wil niet bijdehand gaan doen maar je zit zelf ook lekker offtopic te doen met je reactie, als je er echt zo'n moeite mee hebt stuur em dan ff een PM.
Jij bent de eerste die een datum meld, ik ben ook benieuwd!CokeZero schreef op donderdag 08 november 2012 @ 07:54:
HTC 8S is toch 20 november beschikbaar?
[ Voor 46% gewijzigd door JerX op 08-11-2012 08:00 ]
Automatiseren kun je leren
Done, eventuele mede auteurs stuur een DM.PaT schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:06:
[mbr]Zou er iemand een levertijden topic aan willen maken in Telecomproviders? Alle andere toestellen met WP8 zijn daar volgens mij al terug te vinden behalve de Ativ S en de 8S[/mbr]
[ Voor 5% gewijzigd door JerX op 09-11-2012 10:01 ]
Ben ook zeer benieuwdCokeZero schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 19:58:
Ben echt helemaal fan geworden van de zwart witte versie, alleen die 512mb werkgeheugen zit me een beetje dwars... Dat sommige apps/games en/of functies niet kunnen werken...
Nee ik ook niet echt bepaald, ik heb nu een of andere Java-telefoon en daar wordt je niet blij fijn ik ben al hartstikke blij als ik normaal mijn Facebook & Twitter kan updaten.JerX schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 21:36:
[...]
Ben ook zeer benieuwdIk ben gelukkig geen groot smarthphone gebruiker, dus veel apps/games zal ik niet gebruiken.
Verwijderd
En of de 1ghz cpu voldoende is.Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 21:29:
Ik kan niet wachten tot de eerste reviews om te zien wat de impact is van 512 MB ram op WP8...
Windows 7.5 draaide toch ook goed op een single core. Dus daar maak ik me geen zorgen over. Ook niet over de prestaties met 512MB het is genoeg voor WP8 maar niet genoeg voor apps of functies die veel RAM vragen. Het OS zelf heeft niet zoveel RAM nodig, is mij verteld.
Verwijderd
Ga ik aanschaffen denk ik,eerder voor mijn vrouw maar ik moet het toch instellen.
Vroeger nog wph 6,5 gehad en altijd gezegd nooit meer maar W8 ziet er toch goed uit.
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
Of ik wacht nog even wat de prijzen worden van die nokia incl abonnement.
De htc is toch nog niet leverbaar.
Ik zou je telefoon op basis kiezen wat je nodig acht hebben en niet op de prijs. Je kan jezelf geld besparen door een telefoon te kopen die gewoon aan jouw eisen voldoet. Is navigatie, camera, groot scherm&hoge resulutie,NFC, front facing camera, LTE allemaal niet nodig. Dan hoef je ook niet een Lumia 820/920 te gaan kopen. Ik heb al die dingen niet nodig, wat ik wel nodig heb is een micro-sd slot, goede audio kwaliteit plus een licht en klein toestel. Dus laat je niet door al die nieuwe features paaien, straks loop je met een dure telefoon waarvan je de helft van de functies niet gebruikt maar wel 200 euro voor hebt uitgegeven lijkt me toch zonde.beccie schreef op zondag 11 november 2012 @ 20:58:
Ik weet nog steeds niet wat ik doe. Of ik neem dit toestel voor een verlenging van een jaar en stap na dat jaar over naar de nokia 820, dat is dan een jaar oud en al al een stuk goedkoper neem ik aan.
Of ik wacht nog even wat de prijzen worden van die nokia incl abonnement.
De htc is toch nog niet leverbaar.
Wat ik nodig heb: een toestel wat twee jaar mee kan, goed geluid dat is heel belangrijk. Redelijke foto's maken en deze versturen via whatsapp. Ik wil doc bestanden kunnen openen, en kunnen versturen.
Ik wil een redelijke batterij tijd. Navigatie is leuk, maar dat gebruik vooral om te voet door een stad te navigeren,
Ik weet dat de 820 dan een behoorlijke overkill is. Maar komt deze htc dan in de buurt? Ik ben bang dat het geluid slecht is, volgens reviews is het bij de 8x ook niet bijzonder goed.
Dat kan de HTC 8S allemaal ook. Over het geluid kan ik niks zeggen ( ik heb het niet over de speakers btw, maar met een oordoppen). Ik heb een galaxy s gehad zonder beats audio en een HTC met beats audio en het verschil was giga. Dus beats audio is voor mij een must of een EQ met dezelfde mogelijkheid. Office zit standaard op WP8 dus ook op de 8S. Ik vond mijn camera op de Galaxy S meer dan oke, dus de camera op de 8S kan alleen beter zijn aangezien het een nieuw toestel is. De Lumia 820 heeft maar een batterij van 1650mah tegenover 1700mah van de 8S terwijl de 8S een tragere CPU heeft een een kleinere Scherm dus ik denk dat je langer mee kan met de 8S op een volle accu dan op een Nokia 820. Maar Nokia heeft een accu die eruit kan halen dus met tweede accu opzak heb je dat probleem verholpen. Bing Maps is niet zo goed als Google Maps of Nokia Maps. Maar als het goed is komt Nokia maps ook beschikbaar voor de HTC. De gebreken van Bing maps zijn niet de kaarten maar meer de functionaliteit van bing maps. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Bijvoorbeeld het gebrek/ beperkte aanbod van street-view in Nederland.beccie schreef op zondag 11 november 2012 @ 21:12:
Klopt! Je hebt helemaal gelijk. Wat ik nodig heb, sluit niet geheel aan met wat ik wil. Ik word altijd heel hebberig van die nieuwe toestellen.
Wat ik wil: een toestel wat twee jaar mee kan, goed geluid dat is heel belangrijk. Redelijke foto's maken en deze versturen via whatsapp. Ik wil doc bestanden kunnen openen, en kunnen versturen.
Ik wil een redelijke batterij tijd. Navigatie is leuk, maandag gebruik vooral om te voet door een stad te navigeren,
Ik weet dat de 820 dan een behoorlijke overkill is. Maar komt deze htc dan in de buurt? Ik ben bang dat het geluid slecht is, volgens reviews is het bij de 8x ook niet bijzonder goed.
W8 ziet er ook simpel in gebruik uit.
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
Precies eerst dacht ik dat ik ook een power-user was. Helemaal niet dus. Het enige wat ik doe is surfen op het net. facebook en twitter soms bekijken en whatsappen. Daarvoor heb je natuurlijk geen beest van telefoon nodig. Verder oogt WP8 erg simpel en gelikt en is de interface zeer aantrekkelijk. Denk dat de 8S ook gaat aanslaan bij veel mensen die een stijlvolle WP8 toestel zoeken.Gunth schreef op zondag 11 november 2012 @ 21:29:
Daarmee dat dit toestel zeer geschikt voor mijn vrouw,Is geen power user zoals ik.
W8 ziet er ook simpel in gebruik uit.
Desktop mss minder,vind het tot nu toe echt niet prettig werken.
Ik weet dat deze htc wel al een behoorlijke verbetering zal zijn. Maar ergens ben ik ook bang dat hij het geen twee jaar zal volhouden.
Ik ben ook geen power-user, wat surfen, whatsappen, en foto's versturen. Muziek luister ik eigenlijk altijd nog op mijn ipod fat, die dikke nano. Die doet het nog hartstikke goed.
Waar het mij vooral om gaat is de belkwaliteit. Die moet gewoon goed zijn, ik ben slechthorend en ik moet gewoon een goed helder geluid hebben in een telefoon.
Iemand anders een kijk hierop?
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Het is maar waar je voorkeur ligt. Persoonlijk zou ik nu voor de 8S gaan.
Is voor mijn vrouw,eerst zelf wat mee spelen daarna krijgt ze hem
Kleur domino(zwart-wit) lekker neutraal en mss minder snel vuil.beccie schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 14:23:
Welke kleurcombi heb je besteld?
Persoonlijk zou ik een blauwe nemen maar is nog nergens beschikbaar.
En je laat je keuze afhangen van cpu/ram? Dan zou ik niet kijken naar absolute waardes, aangezien WP8 gewoon minder nodig heeft dan Android.
Zeker niet, welke provider?MrFl0ppY schreef op maandag 19 november 2012 @ 09:02:
De gok maar genomen, voor een totale maandprijs van 20 euro met 275 min/sms en 500mb aan data (incl. toestel). Geen slechte deal lijkt me.