Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

nieuws: HTC presenteert 8X met Windows Phone 8
HTC heeft op een eigen evenement de 8X gepresenteerd. De 8X heeft een
720p-scherm met een diagonaal van 4,3" en draait op een Qualcomm Snapdragon S4-soc.

Het 720p-scherm van de 130 gram wegende 8X, dat wordt beschermd door Gorilla Glass, is volgens HTC van hetzelfde slcd2-type als de One X, alleen is het scherm dus iets kleiner. Met een resolutie
van 1280x720 pixels ligt de pixeldichtheid op 341ppi, even hoog als de Sony Xperia S en hoger dan de iPhone 5 en Samsung Galaxy S III.

De 8X wordt aangedreven door een 1,5GHz dualcore Qualcomm Snapdragon S4-soc samen met 1GB werkgeheugen. Er is 16GB aan flashopslag beschikbaar, maar een micro-sd-kaartslot ontbreekt. De smartphone beschikt over dualband 802.11n-wifi, bluetooth 2.1, fm-radio, Beats Audio en nfc. De camera aan de achterzijde is voorzien van een 8-megapixel camera met 1080p-opnamemogelijjheid, terwijl de 2,1-megapixel frontcamera een f/2.0-lens heeft. De accucapaciteit bedraagt 1800mAh.

De 8X draait op Windows Phone 8, het nieuwe mobiele besturingssysteem van Microsoft dat naar verwachting eind oktober op de markt komt. Daarmee volgt HTC de aankondigingen van WP8-toestellen van zijn concurrenten, zoals de Samsung Ativ S en de Nokia Lumia 920 en Lumia 820. Volgende week komt de Chinese fabrikant ZTE nog met Windows Phone 8-hardware.

De 8X is vanaf november in Nederland verkrijgbaar en krijgt een adviesprijs van 549 euro.

HTC.com - 8X

Topics gerelateerd aan WP8 / de HTC 8X:
[WP8] Windows Phone 8 - OS Discussie en ervaringen
[WP8] Ervaringen met de HTC 8S

Foto's van de HTC 8X:

Officiële specificaties:
  • 1280x720 met 4.3 inch scherm Super LCD 2
  • Qualcomm® S4 1.5 GHz, Dual-core met 1GB RAM
  • 16GB intern geen SD slot
  • 132.35 x 66.2 x 10.12mm
  • 1800mAH accu die niet te verwijderen is
  • 8MP lens F2.0, 1080p video mogelijk
  • Beats Audio
  • Windows Phone 8

TS is made by CLB

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• kaygoffin
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 17:48
Ik vind het scherm toch het meest positieve aan deze telefoon. Goeie kandidaat om mijn Lumia 800 op te volgen :)

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ik vind het zo echt ontzettend gaaf

:9~

Psst, NUCje aanschaffen?

Scherm vind ik persoonlijk ook echt wel heeeeeel nice, 4,3" 720P SLCD2 (net zoals mijn huidige One X)
Ja dat had ik ook wel in m'n One X gewild, maar waarom ze in het flagship slechts 16GB geheugen doen :s

On-be-grij-pe-lijk!

@ brilsmurfffje: Dat is de 8S ;) --> [WP8] Ervaringen met de HTC 8S :w :9

Wat ik trouwens denk (of is dat inmiddels al bekend gemaakt) is de kleur van de telefoon gelijk de kleur van het OS / de tiles is net zoals bij de Surface het geval is met dat opkliktoetsenbord? Heb ik dat goed of denk ik dat?

CLB wijzigde deze reactie 19-09-2012 21:27 (25%)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

kleur is gelijk met de tiles, dat stond op de facebook van HTC dacht ik.

Psst, NUCje aanschaffen?

• Wekkel
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 30-09 18:54

Wekkel

De downloadkoning

Engadget meldt wel mirco-SD storage.
Edit: hier weer niet :?

Zonder uitbreidingsmogeijkheid voor de HTC kijkt de Nokia 920 ons wel erg lief aan :>

Wekkel wijzigde deze reactie 19-09-2012 22:12 (51%)

In de TS staat 'n linkje naar de HTC-site met de specs, 16GB it is ;)

• DutchSLC
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 21-09-2012
Prachtige mooie telefoons. Zoveel mooier dan de zwarte telefoons zoals ihpones. Ik hoop dat sprint ze ook krijgt. HTC durft tenminste met kleuren te experimenteren. Ook de lumia van Nokia vind ik erg mooi. Helaas heeft Sprint hier in Amerika geen Windows Phones. Mocht me contract ten einde zijn zal ik graag deze telefoon willen hebben. Desnoods wissel ik van Provider

• Koeitje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 19:35

Koeitje

Back-up tiems now?

Ik vind de limoen groen/gele erg mooi, mooier dan de Nokia's. Qua design voor de rest ook een prima telefoon, gaat nog lastig worden te kiezen.

Dunner, mooiere kleur, lichter, betere audio (ik geef weinig om het Beats label, maar er zou een wat krachtigere amp in zitten en dat is wel fijn voor mn headphones)

Beter scherm, wireless opladen, beter touchscreen, Nokia Drive.

*zucht*.

Waarom wil ik nou een combinatie hebben van beide telefoons.

• ArcticWolf
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21:56
quote:
Koeitje schreef op donderdag 20 september 2012 @ 03:30:
Ik vind de limoen groen/gele erg mooi, mooier dan de Nokia's. Qua design voor de rest ook een prima telefoon, gaat nog lastig worden te kiezen.

Dunner, mooiere kleur, lichter, betere audio (ik geef weinig om het Beats label, maar er zou een wat krachtigere amp in zitten en dat is wel fijn voor mn headphones)

Beter scherm, wireless opladen, beter touchscreen, Nokia Drive.

*zucht*.

Waarom wil ik nou een combinatie hebben van beide telefoons.
:D

tja dat zou leuk zijn ;) maar ik denk dat ik persoonlijk toch voor de Lumia 920 ga... de 8X is kwa specs slechter dan m'n huidige Xperia S en daarbij heeft de Lumia 920 LTE. Het gewicht is niet echt boeiend... ik heb voor m'n SXS een Desire Z gehad 8)7 (170gr) en dat merk je na een paar dagen echt niet meer.
Al heeft HTC wel goed z'n best gedaan met het design! En al die kleurtjes zijn leuk _/-\o_ + dat de zwarte en blauwe er gewoon "pro" uitzien.

ArcticWolf wijzigde deze reactie 20-09-2012 07:59 (7%)

http://i.imgur.com/yE2F1Ov.jpg

• Ramon
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
Ik ga voor de 8x. Na mijn Lumia 800 ben ik het polycarbonate verhaaltje wel weer een beetje zat, er zitten allemaal chips in mijne en de L800 is zonder case niet fijn vast te houden, knopjes zijn te scherp om comfortabel te zijn.

Plus de 920 is zo zwaar... als je soms lang belt is het wel fijn om een lichte telefoon te hebben. Enige wat me tegenstaat van de 8x is het beats logo en de 16GB opslag.

• Robkazoe
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 16:56
En dat terwijl Beats dit keer wel iets toe gaat voegen aan een mobiele telefoon.

• ArcticWolf
quote:
Robkazoe schreef op donderdag 20 september 2012 @ 09:55:
En dat terwijl Beats dit keer wel iets toe gaat voegen aan een mobiele telefoon.
ook alleen vanwege de DSP 8)7

hier staat trouwens dat de 8X wel een mSD slot heeft:
http://www.gsmarena.com/h...x_announced-news-4829.php

op de foto's zie je ook een klepje zitten... al kan die ook voor de mSIM zijn.

ArcticWolf wijzigde deze reactie 20-09-2012 11:32 (31%)

• Muta
  • Registratie: december 2004
  • Niet online
Ik ben benieuwd of de camera van de 8X kan meekomen met de Lumia. Tot nu toe zijn alle camera's die ik heb gehad in mijn toestellen waardeloos. Dus ik wil nu toch echt wel iets fijns hebben tegenover al die iPhone gebruikers. Voor nu staat 920 op één bij mij, maar als de camera van de 8X niet tegenvalt dan kan ik zomaar weer een HTC nemen (heb nu een Trophy)

• LCP
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 16-10 11:59

LCP

Biertje?

quote:
Neen. In de 8x zit daadwerkelijk een extra chip die het outputvermogen uitstuurt naar o.a. zo'n 2,55 volt. Dat is behoorlijk stevig voor een smartphone kan ik je melden. :o

Microsoft Lumia 950XL | Nokia Lumia 920 geel | Microsoft Surface RT 64GB | HP Stream 7 | Asus P9X79, 12GB Corsair RAM, Intel Core i7 3820, Windows 10 Pro x64

• Robkazoe
quote:
Muta schreef op donderdag 20 september 2012 @ 13:43:
Ik ben benieuwd of de camera van de 8X kan meekomen met de Lumia. Tot nu toe zijn alle camera's die ik heb gehad in mijn toestellen waardeloos. Dus ik wil nu toch echt wel iets fijns hebben tegenover al die iPhone gebruikers. Voor nu staat 920 op één bij mij, maar als de camera van de 8X niet tegenvalt dan kan ik zomaar weer een HTC nemen (heb nu een Trophy)
Hij is hetzelfde als de HTC One X en die was ook al niet zo bijzonder als ik dat van verschillende mensen mag horen. Zelf geen ervaring mee dus in dat opzicht kun je beter voor de Lumia gaan.
Horen zeggen hebben we niks aan, ding is gewoon erg goed voor 'n telefoon: [HTC One X] Show je pics!
Alhoewel ik wel weet dat Nokia toch wel top of the line is / was / soms is met hun camera's / Carl Zeiss enzo.

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 19:55

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ben benieuwd waarom deze 8X ook meer dan 1cm dik is. Dat is bij de Lumia ook al zo. Toch jammer dat HTC het wel voor elkaar krijgt om de One-X onder de cm te houden en deze 8X niet. Zelfs de accu is niet veel groter.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

Waarschijnlijk door alle tegels :p

• Vistajevski
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 15:09
quote:
CLB schreef op donderdag 20 september 2012 @ 20:36:
Waarschijnlijk door alle tegels :p
Nah, hoewel dat misschien wel het gewicht van de lumia verklaart.

• Ramon
  • Nu online
Ik vraag me af wat voor plastic de 8x van gemaakt is, is het hard (glad) plastic zoals de Lumia of zit er een 'zacht' laagje (lastig uitleggen) op zoals op de HTC Trophy. Iemand enig idee?

• Koeitje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 19:35

Koeitje

Back-up tiems now?

quote:
Ramon schreef op donderdag 20 september 2012 @ 21:00:
Ik vraag me af wat voor plastic de 8x van gemaakt is, is het hard (glad) plastic zoals de Lumia of zit er een 'zacht' laagje (lastig uitleggen) op zoals op de HTC Trophy. Iemand enig idee?
Volgens mij hetzelfde materiaal als de Nokia's.

• ArcticWolf
http://www.gsmarena.com/a...idc_reports-news-4834.php

487 euro in de UK }:O
dat is een redelijke prijs volgens mij voor de 8X.

• KrisDC
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 09:01
Die achterkant van de 8X is dat een soort mat plastic ? Volgens mij is dat dan vrij goed bestand tegen krassen en beschadiging. Twijfel enorm om een nieuwe gsm te kopen en ik twijfel tss de Nokia 920 en deze HTC. Vrienden van me die HTC voorheen gehad hebben waren er allemaal niet echt tevreden over. Ook nokia heb ik niet meer gehad sinds de Nokia 3510 :-D

Beide hebben voor en nadelen en kan niet echt goed kiezen:
- Nokia heeft iets beter scherm en opladen via dat matje maar is dan weer zwaarder en heeft voor mij een iets te groot scherm
- HTC 8X heeft dan weer lagere resolutie en kan je niet opladen met een matje zoals de nokia maar is dan weer verderlicht en past volgens mij beter in mijn hand. Heb ook niet zo grote handen dus iets kleiner scherm is voor mij beter.

Qwa design moeten beiden niet voor elkaar onderdoen maar mijn persoonlijke voorkeur gaat toch naar de HTC. Toen ik eerst de Nokia zag dacht ik van:"Wow", nu ik de HTC gezien heb vind ik die nog mooier. Vooral de achterkant ziet er heel stevig uit en indien het uit zo mat soort plastic bestaat lijkt mij dat heel krasbestendig

KrisDC wijzigde deze reactie 21-09-2012 08:02 (5%)

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

quote:
KrisDC schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 08:00:
Die achterkant van de 8X is dat een soort mat plastic ? Volgens mij is dat dan vrij goed bestand tegen krassen en beschadiging. Twijfel enorm om een nieuwe gsm te kopen en ik twijfel tss de Nokia 920 en deze HTC. Vrienden van me die HTC voorheen gehad hebben waren er allemaal niet echt tevreden over. Ook nokia heb ik niet meer gehad sinds de Nokia 3510 :-D

Beide hebben voor en nadelen en kan niet echt goed kiezen:
- Nokia heeft iets beter scherm en opladen via dat matje maar is dan weer zwaarder en heeft voor mij een iets te groot scherm
- HTC 8X heeft dan weer lagere resolutie en kan je niet opladen met een matje zoals de nokia maar is dan weer verderlicht en past volgens mij beter in mijn hand. Heb ook niet zo grote handen dus iets kleiner scherm is voor mij beter.

Qwa design moeten beiden niet voor elkaar onderdoen maar mijn persoonlijke voorkeur gaat toch naar de HTC. Toen ik eerst de Nokia zag dacht ik van:"Wow", nu ik de HTC gezien heb vind ik die nog mooier. Vooral de achterkant ziet er heel stevig uit en indien het uit zo mat soort plastic bestaat lijkt mij dat heel krasbestendig
ik heb een wiite one x en heb die altijd zonder hoesje. ik zie niets op de matte achterkant :)
scherm van de one x is trouwens het mooiste mobiele scherm en deze zit ook in de 8x

Psst, NUCje aanschaffen?

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 11:49

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Wat me dan opvalt is ondanks het 0,2 inch kleinere scherm t.o.v. de Nokia Lumia 920, dat dit toestel toch langer is dan de 920. Wel smaller en een halve centimeter dunner. Ik had verwacht dat HTC in zijn geheel wel een iets compacter toestel zou weten te fabriceren dan Nokia.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• KrisDC
Hij is dus ook iets groter dan mijn Galaxy S2 die ik nu in mijn bezit heb ?

• ArcticWolf
quote:
PaT schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 08:16:
Wat me dan opvalt is ondanks het 0,2 inch kleinere scherm t.o.v. de Nokia Lumia 920, dat dit toestel toch langer is dan de 920. Wel smaller en een halve centimeter dunner. Ik had verwacht dat HTC in zijn geheel wel een iets compacter toestel zou weten te fabriceren dan Nokia.
O.o hij is 5mm dunner dan de 920? wtf heeft Nokia wel allemaal niet in dat toestel gepropt 8)7

• FoggyFreek
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 19-06 09:58

FoggyFreek

i'm a lama again !

quote:
Ramon schreef op donderdag 20 september 2012 @ 08:02:
Ik ga voor de 8x. Na mijn Lumia 800 ben ik het polycarbonate verhaaltje wel weer een beetje zat, er zitten allemaal chips in mijne en de L800 is zonder case niet fijn vast te houden, knopjes zijn te scherp om comfortabel te zijn.

Plus de 920 is zo zwaar... als je soms lang belt is het wel fijn om een lichte telefoon te hebben. Enige wat me tegenstaat van de 8x is het beats logo en de 16GB opslag.
8X is ook polycarbonaat :)

920 is 180 gram, feel it to believe it maar dat is prima te tillen hoor. Ik ben er zelf nog niet uit ik wil ze graag allebei in de hand houden.

Qua innovaties trekt de 920 mij meer. Ben erg benieuwd naar het PureMotion verhaal, het Pureview verhaal, RichRecording voor audio. Als dat allemaal werkt 'as advertised' dat maakt voor mij 50 gram wel weer goed :)

-- Altijd blijven prutsen --

• FoggyFreek

FoggyFreek

i'm a lama again !

quote:
KrisDC schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 08:00:
Als je voor de 920 kiest moet je juist kiezen voor PureView en OIS. PureMotion en RichRecording. SuperSensitive screen (met handschoenen) en het draadloze opladen. Bovendien biedt Nokia qua software veel en veel meer dan HTC op dit moment met Windows Phone.

Daarnaast is Nokia All-In met Windows Phone en bieden ze simpelweg de beste support op dat platform. Dat alleen al trekt mij meer naar de 820 en 920. Anyway, het wordt een mooie kerst :)

• KrisDC
quote:
FoggyFreek schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 09:58:
[...]

Als je voor de 920 kiest moet je juist kiezen voor PureView en OIS. PureMotion en RichRecording. SuperSensitive screen (met handschoenen) en het draadloze opladen. Bovendien biedt Nokia qua software veel en veel meer dan HTC op dit moment met Windows Phone.

Daarnaast is Nokia All-In met Windows Phone en bieden ze simpelweg de beste support op dat platform. Dat alleen al trekt mij meer naar de 820 en 920. Anyway, het wordt een mooie kerst :)
Hoe bedoel je betreft software dat Nokia meer bied ? Standaard op hun phone ? Want beide toestellen hebben toch de windows market niet ?

• Robkazoe
Beide hebben de Marketplace. Maar een fabrikant kan er voor kiezen om een eigen privegedeelte voor de Marketplace te claimen. Dat hebben zowel HTC als Nokia gedaan. Nokia gebruikers kunnen op het Nokia gedeelte komen om daar de Nokia-apps te downloaden en hetzelfde geldt voor HTC. HTC heeft wel een aantal aardige apps in hun Marketplace staan, maar Nokia gaat toch echt een stapje verder.

• KrisDC
quote:
Robkazoe schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 10:15:
Beide hebben de Marketplace. Maar een fabrikant kan er voor kiezen om een eigen privegedeelte voor de Marketplace te claimen. Dat hebben zowel HTC als Nokia gedaan. Nokia gebruikers kunnen op het Nokia gedeelte komen om daar de Nokia-apps te downloaden en hetzelfde geldt voor HTC. HTC heeft wel een aantal aardige apps in hun Marketplace staan, maar Nokia gaat toch echt een stapje verder.
Maar beide hebben toch populaire apps zoals facebook, linkedin, etc ... ??

• CAP-Team
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 19:21

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Nokia heeft inderdaad (te?) veel Nokia exclusives die wat mij betreft andere merken eigenlijk uitsluiten.

Surface 2 64 GB | Samsung Galaxy S8 | XBOX ONE

• Robkazoe
quote:
KrisDC schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 10:18:
[...]

Ja, je hebt een grote marktetplace met daarin de categorie "apps" en "games". Daarin staan alle apps. Dan heb je bij Nokia nog een derde optie die "Nokia" heet oid. En die is alleen zichtbaar op Nokia telefoons. HTC heeft "apps", "games" en "HTC".

Hoop dat ik het zo beter heb uitgelegd.

• FoggyFreek

FoggyFreek

i'm a lama again !

quote:
KrisDC schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 10:18:
[...]
Ja hoor, Nokia heeft zijn eigen gedeelte op de publieke marketplace specifiek voor Nokia toestellen. Daar vind je momenteel apps als :

- Nokia Music (gratis music streaming)
- Nokia Trailers (laatste film-trailers en bioscoop info)
- Camera Extras (panorama, action shot, etc.)
- Nokia OV (nog niet in NL)
- City Lens (coole augmented reality app)
- Creative studio (photo bewerkings app)
- DLNA Afspelen naar
- Verbruikersmonitor
- Populaire apps (soort kwaliteits orgaan voor nieuwe, goede en populaire apps)

Daarnaast hebben ze veel tijdelijke exclusives zoals Buienradar, CNN, Goal.com, Groupon, Mirror's edge etc. etc. Deze apps komen uiteindelijk wel in de marketplace maar zijn de eerste 2 / 3 maanden exclusief voor Lumia gebruikers.

Kortom, qua software is er nu geen enkele rivaal, Nokia loopt hier voorop.

• KrisDC
quote:
FoggyFreek schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 10:25:
[...]

Ja hoor, Nokia heeft zijn eigen gedeelte op de publieke marketplace specifiek voor Nokia toestellen. Daar vind je momenteel apps als :

- Nokia Music (gratis music streaming)
- Nokia Trailers (laatste film-trailers en bioscoop info)
- Camera Extras (panorama, action shot, etc.)
- Nokia OV (nog niet in NL)
- City Lens (coole augmented reality app)
- Creative studio (photo bewerkings app)
- DLNA Afspelen naar
- Verbruikersmonitor
- Populaire apps (soort kwaliteits orgaan voor nieuwe, goede en populaire apps)

Daarnaast hebben ze veel tijdelijke exclusives zoals Buienradar, CNN, Goal.com, Groupon, Mirror's edge etc. etc. Deze apps komen uiteindelijk wel in de marketplace maar zijn de eerste 2 / 3 maanden exclusief voor Lumia gebruikers.

Kortom, qua software is er nu geen enkele rivaal, Nokia loopt hier voorop.
Mja die apps specifiek voor Nokia zijn voor mij op het eerste zicht nu niet echt zo belangrijk precies. De andere die tijdelijk exclusive zijn wel maar als die na een paar maand ook naar HTC komen kan ik daar ook wel mee leven.

Hoe werken notifications infeite op WP ? Is er ook zoiets als een notification center ?

KrisDC wijzigde deze reactie 21-09-2012 11:43 (3%)

• Robkazoe
Daar heb je nu nu 2 manieren voor:
- Je live tiles geven je informatie als een betreffend programma iets voor je heeft.
- De tweede optie is nieuw, maar je kan je lockscreen aanpassen en hier info in laten zette.

• L-VIS
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 13:20
En je hebt nog Toast messages. Berichten verschijnen boven in beeld en je kan er op klikken. Mis je de notification dan is hij ook weg. Er is niks wat je zoals bij Android of iOs naar beneden kan trekken.....

Gamertag

• Roet
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22-10 13:42
Het idee van Microsoft was denk ik dat je de live tiles gebruikt om die berichten te tonen. Dat is tenminste hoe ik het op ga lossen; WhatsApp, mail, SMS en telefoon als (kleine) live tile. Als ik dan het homescreen zie, hoef ik ook niets naar beneden te slepen om te zien waar er berichten zijn.

• CokeZero
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19:48
Die Limegreen kleur is zo gaaf, ik zit nou echt te twijfelen tussen de 920 en de 8X. Nokia kwa sofwaregebied veel beter, en betere support omdat Nokia all-in op WP gaat. En dat draadloosopladen, en PureView en PureMotion +HD spreekt me ook wel.

HTC heeft het design opzich wel best veel verpest door de belspeakertje.

Lastig..

• Ramon
  • Nu online
Joshua Topolsky raakt in de war van de 8x :P YouTube: HTC Windows Phone 8X: On The Verge

Ik moet zeggen, hoe vaker ik de 8x zie, hoe mooier ik 'em vind!

• Niku
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 16:25

Niku

Alagaesii

Slick design! Vind die zwarte versie echt mooi. Die andere kleurtjes ben je denk ik zo beu.
Je kunt hem wel altijd herkennen ;)

JT: I'm an outlaw, cabron, not a suicide bomber.

• McBoom
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 15-10 12:18
Ik vind dit ook een goede optie ter vervanging van mijn HD7 t.z.t.. Ik vind 4,3" echt groot genoeg en bij deze is de toegenomen resolutie zeker een grote plus. En daarbij weet ik nog niet of de Lumia 920 voor mij wel meerwaarde biedt.

- 16GB vind ik voldoende, ik heb nu aan 8GB ook voldoende. Muziek heb ik er toch nauwelijks op staan.
- Draadloos laden: Leuk, maar niet een verkoopargument voor mij.
- Camera: mijn HD7 maakt prima foto's, als ik echte foto's wil maken pak ik mijn DSLR wel.
- Beats Audio: zoals ik al zei, voor muziek gebruik ik 'm toch niet vaak, als ik aan het sporten ben gebruik ik toch m'n Sansa Clip.
- Gewicht en grootte t.o.v. de 920 is wel een plus, maar daar kan ik echt pas een oordeel over geven zodra ik ze in m'n handen heb gehad.

Maar over dik een half jaar zit mijn huidige abbo erop, dus dan maar eens kijken hoe de markt er voor staat. Er zijn voor mij veel factoren die meespelen om te beslissen welke telefoon te nemen. :)

• FricoRico
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 19-10 15:18
Ik vind de HTC 8x er heus niet slecht uit zien, ik vind het wel uniek dat ze die felle kleurtjes kiezen (hoewel ik het mezelf niet zo snel zie kopen). Het enige doorn in het oog vindt (en dat is natuurlijk persoonlijk), is dat de speaker ook gekleurd is in de kleur van de behuizing. Ik vind dat in het geval van de neon-groene en de paarse echt een afschuwelijke combinatie geven.

Over het algemeen ben ik erg positief over de nieuwe Windows Phone 8 line-up, als je kijkt naar de uniekheid, herkenbaarheid en bij de Lumia 920 zelfs het innovatie gehalte. Eigenlijk kan Android wat dat betreft dan wel in pakken, er zijn maar zelden telefoons die er echt uit springen kwa design, en vaak zijn ze dan nogsteeds zwart en niets anders dan zwart.

Ik vind de nieuwe Samsung ATIV S nogsteeds het mooiste, een mooie lichte afwerking (aluminium look), zit een beetje tussen de speelse stijlen van HTC en Android toestellen in, maar het blijft toch zakelijk.

• duncanvdlinden
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19:44
Kan wel eens mijn volgende telefoon worden :P Maar eerst even reviews afwachten.
Als ik de geruchten mag geloven wordt dit toestel dus 160 euro goedkoper dan de Nokia Lumia 920. En dat is best een smak geld. Denk dus dat HTC zich helemaal niet zo zorgen moet maken om de Nokia Lumia 920 als ze de 8X voor dat prijsverschil op de markt brengen.

WS: i7 K3770, Asus Maximus V Gene, 2x4GB Corsair PC1600CL9 1.5v, Saphire HD6770, Crucial M4 128GB, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: Intel D510MO, 2x WD Green 3TB | Laptop: MacBook Air 2012 13,1", 8GB

• justice strike
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21-10 19:45
quote:
duncanvdlinden schreef op zondag 30 september 2012 @ 16:21:
Kan wel eens mijn volgende telefoon worden :P Maar eerst even reviews afwachten.
Als ik de geruchten mag geloven wordt dit toestel dus 160 euro goedkoper dan de Nokia Lumia 920. En dat is best een smak geld. Denk dus dat HTC zich helemaal niet zo zorgen moet maken om de Nokia Lumia 920 als ze de 8X voor dat prijsverschil op de markt brengen.
ik denk dat de htc meer concurentie van de samsung ativ s gaat krijgen dan van de lumia. Die is namelijk goedkoper maar wel stuk groter en heeft sd

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• duncanvdlinden
quote:
justice strike schreef op zondag 30 september 2012 @ 18:14:
[...]

ik denk dat de htc meer concurentie van de samsung ativ s gaat krijgen dan van de lumia. Die is namelijk goedkoper maar wel stuk groter en heeft sd
Heb je wel gelijk in, maar zit iedereen te wachten op een toestel bijna zo groot als een tablet? Ik bedoel 4,8inch dat is echt bizar groot. Daarnaast heeft (vind ik persoonlijk) de Lumia en de HTC een wat hipper uiterlijk en tevens wat duurzamer. De Samsung is voornamelijk plastic wat snel krast.

Hopelijk zorgen ze er weer voor dat je de achterkant makkelijk (net als de Galaxy S III) kan vervangen met een nieuw achterkant klepje met een beschermer voor de voorkant, zodat je de achterkant ook op die manier makkelijk vervangt. Opzich vind ik dat concept dan weer erg mooi.

WS: i7 K3770, Asus Maximus V Gene, 2x4GB Corsair PC1600CL9 1.5v, Saphire HD6770, Crucial M4 128GB, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: Intel D510MO, 2x WD Green 3TB | Laptop: MacBook Air 2012 13,1", 8GB

• kronk
  • Registratie: april 2006
  • Niet online
Deze telefoon heeft echt (bijna) alles mee, behalve dan de beperkte opslag. 16 gig is wel echt weinig. Zeker als je het toestel profileert voor de muziekliefhebber met Beats Audio en je niet genoeg muziek kwijt kan (met de apps in je achterhoofd houdend). Het model is wel heel gaaf. Wat ze (beide eigenlijk) doen met die kleuren is echt heel leuk. Die Lumia 920 is denk ik te zwaar, maar misschien valt dat in de praktijk wel erg mee en zou dat een uitkomst zijn.

• justice strike
quote:
duncanvdlinden schreef op zondag 30 september 2012 @ 19:25:
[...]

Heb je wel gelijk in, maar zit iedereen te wachten op een toestel bijna zo groot als een tablet? Ik bedoel 4,8inch dat is echt bizar groot. Daarnaast heeft (vind ik persoonlijk) de Lumia en de HTC een wat hipper uiterlijk en tevens wat duurzamer. De Samsung is voornamelijk plastic wat snel krast.

Hopelijk zorgen ze er weer voor dat je de achterkant makkelijk (net als de Galaxy S III) kan vervangen met een nieuw achterkant klepje met een beschermer voor de voorkant, zodat je de achterkant ook op die manier makkelijk vervangt. Opzich vind ik dat concept dan weer erg mooi.
of achterklep met wireless charging

• enomiss
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 10-10 21:40
Dat groene ledje achter de speaker grill vind ik zeer nice.
YouTube: Windows Phone 8 Hands-on
Zal wel niet multicoloured zijn, vind HTC helaas niet nodig volgens mij, in ieder geval bij hun Androiddevices...

• ArcticWolf
Zow... maps start ff snel op he! :9

• Ramon
  • Nu online
quote:
enomiss schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 00:50:
Dat groene ledje achter de speaker grill vind ik zeer nice.
YouTube: Windows Phone 8 Hands-on
:( gatver een notification led! Ik hoop ernstig dat die gewoon uit kan, ik heb een hekel aan notification leds :( ik zit niet op een knipperend, aandachtvragend en niet stoppend lichtje te wachten :r

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

die van de One X stop na 5 min oid :D :X

Brilsmurfffje wijzigde deze reactie 04-10-2012 08:12 (3%)

Psst, NUCje aanschaffen?

• McBoom
quote:
CLB schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 00:55:
Zal wel niet multicoloured zijn, vind HTC helaas niet nodig volgens mij, in ieder geval bij hun Androiddevices...
Bij mijn HD7 is ie wel multicoloured. Als ie aan de stroom gehangen wordt gaat ie oranje branden, zodra hij vol is groen :) Ik vind het ideaal, de Omnia 7 van mijn vriendin heeft dat niet, dus dan is het moeilijker te zien of ie opgeladen is. De enige andere keren dat ie brand (knippert) is bij een gemist gesprek, niet bij binnengekomen berichten o.i.d., vind ik niet storend :)

• coenox
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 20:13
quote:
Ramon schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 08:00:
[...]

:( gatver een notification led! Ik hoop ernstig dat die gewoon uit kan, ik heb een hekel aan notification leds :( ik zit niet op een knipperend, aandachtvragend en niet stoppend lichtje te wachten :r
En er zijn ladingen mensen die er juist om vragen. Misschien dat veel mensen nu kiezen voor deze HTC en anderen juist overstappen naar Nokia.
quote:
McBoom schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 08:41:
Bij mijn HD7 is ie wel multicoloured.
Als ie aan de stroom gehangen wordt gaat ie oranje branden, zodra hij vol is groen :)
Dat is twee kleuren, multicoloured vind ik vijf kleuren ofzo... Email, sms, telefoon, agenda, WhatsApp...

• Ramon
  • Nu online
quote:
CLB schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 09:09:
[...]

Dat is twee kleuren, multicoloured vind ik vijf kleuren ofzo... Email, sms, telefoon, agenda, WhatsApp...
Jeej disco! -O-

• McBoom
quote:
CLB schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 09:09:
[...]

Dat hoeft van mij helemaal niet... Maar dan zal het wel om een RGB-ledje gaan.
quote:
Jeej, vinkje uitzetten, klaar *O*

• 614
  • Registratie: september 1999
  • Niet online
Ik ben ook een voorstander van een led. Vooral tijdens opladen, maar ook voor gemiste oproepen.
Zat op mijn vorige HTC Trophy en ik snap niet dat niet alle telefoons dat hebben.
Een pre voor HTC dus.

Gelukkig is voor WP8 Nokia Lumia's "een led tijdens opladen" opgelost door de led in een nokia wireless charging dock. :)

• FoggyFreek

FoggyFreek

i'm a lama again !

quote:
coenox schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 08:51:
[...]
En er zijn ladingen mensen die er juist om vragen. Misschien dat veel mensen nu kiezen voor deze HTC en anderen juist overstappen naar Nokia.
Haha, overstappen om een LED'je. Briljant.

• Niku

Niku

Alagaesii

Wat een discussie zeg. Wat kan zo'n ledje nu kwaad? Het houdt je niet bepaald wakker snachts en het doet geen pijn aan je ogen als je telefoon aan het opladen is. En als je hier echt last van hebt, tja, misschien eens naar instellingen kijken en 'm 'uitvinken'?:)

• Ramon
  • Nu online
Jullie weten nu al 100% zeker dat er een instelling voor komt?
If not, dan is WP8 toch niet zo perfect als iedereen denkt en wil ;)

• Niku

Niku

Alagaesii

quote:
Ramon schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 13:20:
Jullie weten nu al 100% zeker dat er een instelling voor komt?
Goed punt. Nam dat als vanzelfsprekend aan.

Blijft dat ik vind dat een aanwezig ledje geen reden vind om me te irriteren aan een telefoon.

• coenox
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 20:13
quote:
FoggyFreek schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:19:
[...]

Haha, overstappen om een LED'je. Briljant.
Dat bedoel ook niet helemaal. Maar kan me we voorstellen dat het voor sommige mensen mede een reden kan zijn om wel of niet voor een bepaald toestel te kiezen. Die ledjes stammen uit de pre-iPhone/Android tijd en zijn harstikke handige voor mensen die niet steeds op hun scherm willen kijken.

• walletje-w
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22-10 23:58

walletje-w

psn: walletje-w

De prijs is bekend gemaakt voor de UK voor deze telefoon. http://www.wpcentral.com/...ws-phone-pricing-revealed

Zou uitkomen als ik het artikel goed begrijp op ongeveer 430 tot 500 euro.

Nog steeds zoekende naar een leuk 2 kamer appartement in Amsterdam, tips welkom!

• justice strike
quote:
walletje-w schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 11:31:
De prijs is bekend gemaakt voor de UK voor deze telefoon. http://www.wpcentral.com/...ws-phone-pricing-revealed

Zou uitkomen als ik het artikel goed begrijp op ongeveer 430 tot 500 euro.
500 euro want de 430 euro is de locked versie van de foon.

Dus zoals ik het nu zie zijn alle wp foons tussen de 500 en 650 euro.

• duncanvdlinden
Hmm nette prijs! ben ik benieuwd wat de Nokia 920 gaat kosten.
Als die veel duurder is wordt het denk ik deze.

Wel vreemd trouwens dat er op de nederlandse (en engelse) site Bluetooth 2.1 vermeld staat en op de amerikaanse site Bluetooth 3.1....

• Robkazoe
WPCentral meldt dat het toestel 550 euro gaat kosten en vanaf 1 november 2012 te koop zal zijn. Mark Moons, Regional Directeur HTC Benelux zou dat gezegd hebben.

• justice strike
is dat niet een beetje duur voor een 16gb model only?

• Niku

Niku

Alagaesii

Daar valt wat voor te zeggen. Zeker omdat het geheugen ook niet uitbreidbaar is.
Maar aan de andere kant had ook niemand een andere prijs voor dit high-end toestel verwacht. Dit zijn nu eenmaal de prijsranges.

En het zijn ook nog is adviesprijzen :)

• Robkazoe
Daarnaast lijkt het erop dat de Lumia 920 een adviesprijs van 650 euro gaat hebben. Dan vind ik het toestel, met de mogelijkheden die de HTC heeft, goed ingeprijst. Vind zelf de HTC 8X namelijk een zeer goede midden range toestel, maar absoluut geen high end. Daar is de 4,3", 16GB en geen SD-slot gewoon te beperkt.
4,3" met 720P is gewoon op en top hoor, lekker klein maar wel 720P... 16GB is inderdaad niet de beste keuze..

• PaT

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

De Lumia 920 wordt in Duitsland al aangeboden voor 599,- Voor die prijs een 920 of voor 5 tientjes minder een 8X... Niet zo'n moeilijke keuze wat mij betreft.

• Niku

Niku

Alagaesii

Wat is er mis met een 4,3" scherm? Ik vind dat juist ideaal. Kan gewoon een prima high-end toestel zijn. Kijk maar naar de de specs, absoluut geen mid-range. 16gb is inderdaad een beetje karig in deze tijd, maar dat zou voor mij geen hinder geven.

Niku wijzigde deze reactie 09-10-2012 11:16 (22%)

• Robkazoe
quote:
PaT schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 10:23:
De Lumia 920 wordt in Duitsland al aangeboden voor 599,- Voor die prijs een 920 of voor 5 tientjes minder een 8X... Niet zo'n moeilijke keuze wat mij betreft.
Dat dus. Voor 50 euro krijg je:
- Veel betere camera
- Nokia apps
- Meer GBs op je aparaat

om maar even wat op te noemen.
- Een toestel wat zwaarder is
- Wat een groter scherm heeft
- Misschien niet je favoriete design
- Waarbij je geen merkaffectie hebt

Ieder z'n ding :)

• Rudey
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 10-10 20:10
quote:
PaT schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 10:23:
Waarom vergelijk je de verkoopprijs van de Nokia met de adviesprijs van de HTC? Zo komt de Nokia er inderdaad rooskleurig uit. In Nederland wordt de HTC 8X dus al aangeboden voor ¤499. Dat is al 100 euro verschil.

• duncanvdlinden
Ja dan denk ik dus dat ik voor die 100 euro verschil voor de HTC ga.

Maar kan pas echt beslissen als ik ze alle twee in de handen heb gehad.
Ik heb vandaag namelijk eens de Lumnia 800 in de handen gehad, en ik vind het niet bepaald lekker vasthouden, het is zo'n blok. Veel lekkerder ligt mijn iPhone 4 in de hand.

Ik heb het idee dat mij de HTC lekkerder in de hand ligt als de 920, aangezien dat op papier een nog groter blok is.

• 614
  • Niet online
quote:
Een blok. Wat bedoel je daarmee? De dikte?

• duncanvdlinden
quote:
Sake schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 21:37:
[...]

Een blok. Wat bedoel je daarmee? De dikte?
Dikte ja, en als ik hem in mijn palm legt, dan kan ik nauwelijks in de linkerhoek komen met mijn duim. Maar denk dat ik daar aan moet gaan wennen wil ik een grotere telefoon, alleen de iPhone 5 kan dat nog (even de goedkopere lower end toestellen daargelaten).
Maar vooral de dikte viel me erg tegen.

duncanvdlinden wijzigde deze reactie 09-10-2012 22:41 (6%)

• 614
  • Niet online
Mooi dat alle WP8 toestellen in ieder geval dunner worden dan de Lumia 800 dan.
Persoonlijk altijd prima gevonden.

Als je naar WP kijkt is het OS ook meer gericht op bediening aan de orderkant van de telefoon. Itt tot ios waar je bijvoorbeeld de "backtoets" juist links boven hebt, waar bij WP deze linksonder zit.

• PaT

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

quote:
CLB schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:24:
- Waarbij je geen merkaffectie hebt
Serieus? Merkaffectie?!?!? Ik heb geen aandelen, niet van Nokia, niet van HTC en niet van Samsung. Waarom zou ik dan zoiets als merkaffectie moeten hebben? De bedrijven sponsoren mij niet, dus waarom zou ik affectie voor hun moeten hebben? Bij de wave 1 vond ik de Omnia 7 van Samsung mooi en aansluiten bij mijn behoeften, Bij Wave 2 was dat de Lumia 800 en nu bij wave drie zal dat waarschijnlijk de 920 worden. Waarom? Omdat Nokia op het WP platform wat mij betreft d beste aanbieding heeft. Zou de 920 er niet geweest zijn, of minder zijn, dan was ik net zo makkelijk voor de 8X gegaan of voor de Ativ S.

Dat soort dingen moet je niet met emotie bekijken, maar puur rationeel. Ik ben niet meer of minder doordat ik een 8X of een 920 bezit, ookal willen hele hordes mensen dat graag geloven bij een zeker ander toestel...

• justice strike
quote:
PaT schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 07:37:
[...]

Serieus? Merkaffectie?!?!? Ik heb geen aandelen, niet van Nokia, niet van HTC en niet van Samsung. Waarom zou ik dan zoiets als merkaffectie moeten hebben? De bedrijven sponsoren mij niet, dus waarom zou ik affectie voor hun moeten hebben? Bij de wave 1 vond ik de Omnia 7 van Samsung mooi en aansluiten bij mijn behoeften, Bij Wave 2 was dat de Lumia 800 en nu bij wave drie zal dat waarschijnlijk de 920 worden. Waarom? Omdat Nokia op het WP platform wat mij betreft d beste aanbieding heeft. Zou de 920 er niet geweest zijn, of minder zijn, dan was ik net zo makkelijk voor de 8X gegaan of voor de Ativ S.

Dat soort dingen moet je niet met emotie bekijken, maar puur rationeel. Ik ben niet meer of minder doordat ik een 8X of een 920 bezit, ookal willen hele hordes mensen dat graag geloven bij een zeker ander toestel...
dat ben jij maar anderen zijn anders. Kijk maar naar de hordes Apple fans.

• xylonite
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 15:37

xylonite

Certified Prutser

Ik heb gisteren een blauwe 8x gepreordered, ik ben benieuwd hij gaat mijn huidige HD7 vervangen.

MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens

quote:
PaT schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 07:37:

Omdat Nokia me al jaren niet meer boeit misschien, niks nieuws op de markt heeft gezet, half is weggezakt en nu 'n comeback probeert te maken en mij totaal niet meer interesseert? Evenals Samsung die met hun plastic telefoons en oversaturated schermen ook niet snel aangekocht zal worden door mij... Oftewel ieder z'n ding :)

• Robkazoe
quote:
xylonite schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 08:45:
Ik heb gisteren een blauwe 8x gepreordered, ik ben benieuwd hij gaat mijn huidige HD7 vervangen.
Waar als ik dat mag vragen?

• takemenow
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 15:07
En voor welk bedrag? Hebben ze ook de zwarte?

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Ik heb hem besteld bij algebeld.nl icm met een Vodafone abo verlenging.
Hij is ook los te bestellen voor 499,- in blauw en zwart.
Zie ook de Pricewatch hier op Tweakers daar heb ik het vandaan.

• spocky
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Omdat ik nu een Lumia 800 heb was ik in eerste instantie van plan de Lumia 920 te kopen, maar de HTC 8X vind ik steeds interessanter worden.

Als je de specs vergelijkt komt de Lumia 920 beter uit, maar ik vind het jammer dat deze zoveel zwaarder is.

Van mijn Lumia 800 vind ik het feit dat de hoeken niet helemaal zijn afgerond een flink nadeel, in combinatie met het hoge gewicht ligt hij gewoon niet echt lekker in de hand. Ik denk dat de 8X door het lagere gewicht en de afgeronde hoeken een stuk prettiger zal aanvoelen.

Hoewel Nokia Drive heel prettig werkt, is de (betere) Navigon app inmiddels flink in prijs gedaald dus is dat voor mij niet zo'n issue meer. Veel belangrijker vind ik het dat Nokia alle Windows Phone OS updates heel snel beschikbaar stelt en dat is met de Android toestellen van HTC absoluut niet het geval. Toch denk ik dat ik voor de HTC zal kiezen, maar wil hem eerst even in de winkel uitproberen.

Portugese Wijn

• duncanvdlinden
quote:
spocky schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 14:48:
Omdat ik nu een Lumia 800 heb was ik in eerste instantie van plan de Lumia 920 te kopen, maar de HTC 8X vind ik steeds interessanter worden.

Als je de specs vergelijkt komt de Lumia 920 beter uit, maar ik vind het jammer dat deze zoveel zwaarder is.

Van mijn Lumia 800 vind ik het feit dat de hoeken niet helemaal zijn afgerond een flink nadeel, in combinatie met het hoge gewicht ligt hij gewoon niet echt lekker in de hand. Ik denk dat de 8X door het lagere gewicht en de afgeronde hoeken een stuk prettiger zal aanvoelen.

Hoewel Nokia Drive heel prettig werkt, is de (betere) Navigon app inmiddels flink in prijs gedaald dus is dat voor mij niet zo'n issue meer. Veel belangrijker vind ik het dat Nokia alle Windows Phone OS updates heel snel beschikbaar stelt en dat is met de Android toestellen van HTC absoluut niet het geval. Toch denk ik dat ik voor de HTC zal kiezen, maar wil hem eerst even in de winkel uitproberen.
Ik vind de HTC 8X ook kwa looks en denk ik ook kwa feel interessanter dan de Nokia 920.
Hij wordt ook net wat goedkoper dan de Nokia.

Nokia drive is dat voor Nederland echt al zo goed?
Hier zou ik dan eventueel dan een ander pakket voor moeten nemen, of mijn oude 3GS (heb nu een iPhone 4) gebruiken in de auto ervoor. Niet een probleem voor mij.

Kwa software support hoop ik inderdaad dat HTC zijn updates een beetje op tijd vrijgeeft. Maar aan de andere kant is dit een toestel waar Microsoft volledig achterstaat, heet niet voor niets: Windows Phone 8X by HTC. Heb daar op zich wel vertrouwen in.

• PaT

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

En volgens een tweet van Mark Moons van HTC op 1 november in de winkel!

• mauwz
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 12-12-2016
HTC doet wel goede zaken door Nokia voor te zijn. Ik was tot 5 minuten geleden heilig ervan overtuigd dat ik m'n iPhone 4S zou inruilen voor een Lumia 920.. maar ik wil er het liefst NU een :) Dan ga je toch weer twijfelen...

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Nokia maps komt iig naar elk toestel ongeacht het een Nokia, HTC etc. is, er is alleen nog niet bekend of het een full turn by turn navigatie wordt met gesproken teksten maar er wordt vermoed van wel.

Ik heb de 8X gepreordered, en de verwachte verzend datum staat nog steeds op 30 oktober, dus ik hoop hem 1 nov binnen te hebben :)

• mauwz
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 12-12-2016
quote:
xylonite schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:54:
Nokia maps komt iig naar elk toestel ongeacht het een Nokia, HTC etc. is, er is alleen nog niet bekend of het een full turn by turn navigatie wordt met gesproken teksten maar er wordt vermoed van wel.

Ik heb de 8X gepreordered, en de verwachte verzend datum staat nog steeds op 30 oktober, dus ik hoop hem 1 nov binnen te hebben :)
Opzich is dat alweer fijn, echter wilde ik de Nokia voor het scherm (formaat o.a.). Dus ik ga er eens goed over nadenken :)

• duncanvdlinden
Ik wil de rode :( Laat die nou net niet te pre orderen zijn..

Pagina: 1 2 3 ... 16 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*