Groot genoeg voor 2 hoofdletters
http://www.theverge.com/2...c-windows-phone-8x-review
Ga nu wel erg hard twijfelen tussen de 8X en de Lumia 920
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Ik heb de blauwe gepreorderd die staat nog steeds op verzenden vandaag, maar ik vermoed dat dit niet het geval gaat zijn, heb een mail gestuurd maar heb daar nog geen reactie op.
Ik hou jullie op de hoogte.
MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens
HTC vertelde gisteren tijdens het persevent vanaf volgende weekRamon schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:56:
Wanneer komt dit ding nou in NL? Ik lees 1 nov, maar ook 20 nov. Wat is het nu?
Ben vandaag bij 2 mediamarkten, belcompany en phonehouse langsgewest en die zeggen allemaal iets anders:Ramon schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:56:
Wanneer komt dit ding nou in NL? Ik lees 1 nov, maar ook 20 nov. Wat is het nu?
Mediamarkt: waarschijnlijk 9 november, uiterlijk 16 november
Belcompany: eind noveber begin december
Phonehouse: end november op zijn vroegst
Dus volgens mij is de conclusie gewoon dat geen enkele winkel het weet en maar een gok doet wanneer ze hem geleverd krijgen.
Kan mij niet snel genoeg zijn, ben nu telefoon-loos.
Ik kan alleen niet kiezen.... zwart of blauw?
[ Voor 10% gewijzigd door takemenow op 30-10-2012 16:31 ]
Verwachte leverdatum is volgens de site 8 November
Ben best onder de indruk. Voelt zeer degelijk, en dat is in mijn ogen niet vanzelfsprekend bij HTC.
Houdt de website in de gaten, ik denk niet dat het nog lang gaat duren..
Omdat je zei dat je hem vandaag in handen hebt gehad.. en je werkt bij Coolblue. Dan verwacht ik dat hij dus leverbaar is. Op zich een logische redenering, toch?Jos_M schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 22:54:
Ik heb mijn post er nog eens op nagekeken, maar ik zie niet iets wat daar op wijst...
Houdt de website in de gaten, ik denk niet dat het nog lang gaat duren..
Anyway, ik kan maandag de htc 8x in mijn bezit hebben. Mocht dit niet lukken, kijk ik verder.
Lijkt me ook niet meer dan logisch als het, hetzelfde soort type scherm isJos_M schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 22:12:
En het scherm ligt er een beetje op, net zoals bij de One X.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
En Nokia heeft meer ervaring met windows phones
Turn by turn gaat volgens mij alleen via Nokia Drive. Dat komt wel beschikbaar voor andere fabrikanten, maar het is vervolgens aan hen om het ook bij het toestel te leveren (en Nokia daarvoor te betalen): '...but the other manufacturers and providers will decide how and where to make it available to their customers' Bron: http://wmpoweruser.com/no...ows-phone-oems-after-all/xylonite schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:54:
Nokia maps komt iig naar elk toestel ongeacht het een Nokia, HTC etc. is, er is alleen nog niet bekend of het een full turn by turn navigatie wordt met gesproken teksten maar er wordt vermoed van wel.
[ Voor 5% gewijzigd door coenox op 01-11-2012 09:01 ]
Dat vind ik echt een misser van die 920. Het is zo'n gigantisch blok van een toestel. Hardwarematig en kwa merk verder natuurlijk top.bassio schreef op donderdag 01 november 2012 @ 08:58:
HTC heeft al langer Windows Phons dan Nokia volgens mij. De HTC trophy bijvoorbeeld... Ik wil uiteindelijk de Lumia 920, maar de HTC 8x vond ik wel lekkerder in de hand liggen en is kwa form factor wat mij betreft beter geslaagd.
Ik vind verder het merk Nokia erg arrogant overkomen. Ze vinden de HTC 8X teveel op hun Lumia lijn lijken. En vandaar de verkoop verbieden..... Alleen vanwege de kleuren die je van de HTC 8X die je kan kopen?
Kom op zeg, hebben ze wel eens gekeken naar het besturingssysteem die ze van Microsoft "mogen" leveren op hun toestellen? Kleurtjes leiden de hoofdtoon, das een designkenmerk van het hele besturingssysteem! Zorg eerst maar eens dat jullie nu zelf een beetje succes krijgen Nokia!
Als ik alleen het filmpje al kijk hoor ik veel missers...
Scherm is niet zo mooi als de One X, 16GB intern, accu is niet denderend... Too bad HTC, still Android for me!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Het is zo jammer, maak je zo'n mooi toestel en dan kan je hem niet eens een goede dag gebruiken.
Ik had het inderdaad later ook gelezen, andere partijen kunnen een licentie afnemen bij Nokia.coenox schreef op donderdag 01 november 2012 @ 08:59:
[...]
Turn by turn gaat volgens mij alleen via Nokia Drive. Dat komt wel beschikbaar voor andere fabrikanten, maar het is vervolgens aan hen om het ook bij het toestel te leveren (en Nokia daarvoor te betalen): '...but the other manufacturers and providers will decide how and where to make it available to their customers' Bron: http://wmpoweruser.com/no...ows-phone-oems-after-all/
Ik ben bang dat ik de software support ga missen. Nokia is daar echt super goed in. Exclusives maar ook eigen produkten. Dat zie ik HTC niet zo snel doen. Nokia heeft een compleet gedeelte van hun site voor developers ingericht en helpt ze apps te maken voor Windows Phone 8.
Ik weet het nog niet, wil toch graag de 920 eerst nog vasthouden
-- Altijd blijven prutsen --
Verwijderd
Inderdaad best wel bijzonder. Eerst 5 andere reviews gelezen en vervolgens vindt Tweakers.net nieuwe zaken die in de andere reviews niet te lezen waren. Je zou denken dat er nu nog verschil zit tussen de review modellen. Van de Lumia 920 heb ik gelezen dat daar soms proto hardware en/of software voor gebruikt is voor de reviews. Misschien ook wel voor de HTC 8X?takemenow schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:11:
Toch bijzonder dat alle andere reviews die ik heb gelezen en bekeken heel lovend zijn over het scherm en de accu. Typisch dat tweakers.net er weer anders over denkt...
Ik heb dit probleem ook een beetje. Nou werkt mijn android toestel wel prima (Nexus) maar toch werkt het niet zo soepel als mijn WP7.5 destijds deed (Dell Venue Pro).Niku schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 14:26:
Na de recensie haak ik denk ik toch voorlopig af. Even kijken wat de andere W8 toestellen brengen, anders misschien toch bij Android blijven. Twijfeltwijfeltwijfel.
4.65" is ook net te groot voor mij, wil graag terug naar 4.3" dus hopelijk komen ze met wat fixes zoals bij de One X een boel hielp.
Moet ik toch even op reageren; Nokia heeft dit nooit gezegd, dit was enkel een gerucht rond de presentatie. Er is geen enkel officieel commentaar op geweest. En om je verhaal omtrent het 'mogen', Nokia heeft samen met MS de nieuwe versie van Windows Phone gemaakt. Dankzij Nokia kun je hun maps gebruiken en NFC gebruiken.duncanvdlinden schreef op donderdag 01 november 2012 @ 09:25:
[...]
Ik vind verder het merk Nokia erg arrogant overkomen. Ze vinden de HTC 8X teveel op hun Lumia lijn lijken. En vandaar de verkoop verbieden..... Alleen vanwege de kleuren die je van de HTC 8X die je kan kopen?
Kom op zeg, hebben ze wel eens gekeken naar het besturingssysteem die ze van Microsoft "mogen" leveren op hun toestellen? Kleurtjes leiden de hoofdtoon, das een designkenmerk van het hele besturingssysteem! Zorg eerst maar eens dat jullie nu zelf een beetje succes krijgen Nokia!
Maar afijn, ik merk nogal wat woede in je comment, toch even voor het perspectief.
Niet echt woedde, maar ik wist niet dat het een gerucht was, dacht dat het officieel was. Ik denk dat fabrikanten elkaar nu niet echt in de haren moeten vliegen gezien dat niet echt goed is voor de toekomst van Windows Phone 8. Vond het gewoon een beetje jammer als ze daar nou een hoop ophef over gaan maken omdat het design van de 8X op de Lumia lijkt. Maar idd was mijn reactie een klein beetje gefustreerdFoggyFreek schreef op zondag 04 november 2012 @ 20:04:
[...]
Moet ik toch even op reageren; Nokia heeft dit nooit gezegd, dit was enkel een gerucht rond de presentatie. Er is geen enkel officieel commentaar op geweest. En om je verhaal omtrent het 'mogen', Nokia heeft samen met MS de nieuwe versie van Windows Phone gemaakt. Dankzij Nokia kun je hun maps gebruiken en NFC gebruiken.
Maar afijn, ik merk nogal wat woede in je comment, toch even voor het perspectief.
Windows Phone, WP duskyddil schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:48:
[...] maar ik denk dat ik nog niet klaar ben voor WM (hoe vet ik het ook vindt).
Ik hoop dat synchronisatie bij WP een stuk makkelijker werkt dan bij Apple, waar alles persé via iTunes moet en omslachtig is om alles netjes gesynchroniseerd te houden.
[ Voor 2% gewijzigd door william89 op 05-11-2012 15:51 . Reden: typo ]
Is er al iets bekend over Nokia Drive op de HTC toestellen?
Volgens mij nog niets... Nokia geeft het vrij maar als HTC het niet oppakt...takemenow schreef op maandag 05 november 2012 @ 17:29:
Ik krijg hem ook morgen binnen. Ben idd benieuwd na 4 jaar iphone...
Is er al iets bekend over Nokia Drive op de HTC toestellen?
8X is veel meer all-round. De lumia 920 is een beest van een apparaat die vooral optisch en qua scherm beter is dan de 8X. 8X is echter veel lichter en meer elegant in de hand, veel mensen die kiezen daar begrijpelijk voor.kyddil schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:48:
Grappig om te lezen dat de Lumia op papier wel iets betere specs heeft, maar dat iedereen toch liever de 8x heeft dan de Lumia. Afgelopen weekend heel goed over nagedacht, twijfelde tussen de Nexus4, Lumia en HTC 8x.. maar ik denk dat ik nog niet klaar ben voor WM (hoe vet ik het ook vindt).
Als je de innovaties kent van de 920 dan neem je die 50gr voor lief. Ik denk zelf dat de 8X meer verkoopt dan de 920. Al biedt Nokia natuurlijk ook een aantal leuke extra apps.
Ikzelf kies overigens voor de 920. Ik heb een zwak hart voor die Optische stabilisatie en 3 microfoons voor bizar goede opname kwaliteit. Dat is zo verschrikkelijk vet.
Smaken verschillen!
Ontzettend mooi toestel, customizen van de lifetiles is erg fijn en de Store voelt ´relatief´ compleet aan, al is het game aanbod wat karig.
Camera bevalt mij prima, maar ik stel er ook niet heel veel eisen aan. Komend van een Lumia 800 is dit een verademing qua snelheid (helemaal voor apps als Whatsapp en Facebook, vele malen sneller!
Het enige hekelpunt is..... GEEN Spotify applicatie! Kom op, ik heb een premium account en je hebt een app op Windows Phone 7.5, waar is de app?
Voorderest ben ik zeer content met dit toestel! Lekker licht in de hand maar toch lekker stevig.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 20% gewijzigd door PaT op 07-11-2012 10:13 ]
[ Voor 81% gewijzigd door PaT op 07-11-2012 10:15 ]
[ Voor 77% gewijzigd door PaT op 07-11-2012 10:15 ]
Verwijderd
[ Voor 73% gewijzigd door PaT op 07-11-2012 10:15 ]
Verwijderd
(in de topcistart staat van wel, in die review staat van niet, dat laatste zal dan dus wel, in de specs op HTC.com kom ik ook niks tegen over de FM radio)
Dit is mijn meest gebruikte functie zo'n beetje op mijn huidige telefoon...
Mijn Flickr; Sony A7iii
Hoezo uiteraard?PaT schreef op woensdag 07 november 2012 @ 10:17:
Uiteraard zit er wel een FM-radio in. Die kan je vinden in je XBOX music hub (de voormalige Zune music hub)
Dit is 1 van de eerste dingen die door fabrikanten van de specsheet gehaald wordt (bij de iPhone en de meeste Android telefoons zit het er niet in) of is het voor WP8 mandatory?
Mijn Flickr; Sony A7iii
Ik doel inderdaad op een FM receiver, streaming radio via internet kan altijd (maar dat slurpt MB's)ArcticWolf schreef op woensdag 07 november 2012 @ 10:27:
Is dat via internet of echt via een FM receiver?
Mijn Flickr; Sony A7iii
ye.. m'n SXS heeft een FM receiver dat verbruikt echt de helft aan batterij.ikmattie schreef op woensdag 07 november 2012 @ 10:33:
[...]
Ik doel inderdaad op een FM receiver, streaming radio via internet kan altijd (maar dat slurpt MB's)
Maar een kennis van mij heeft net een 8X gekocht, dus ik zal het hem wel even vragen.
[edit]Toestel komt donderdag of vrijdag binnen, dan kan hij mij daar uitsluitsel over geven
[edit2]Hmm dat is weird, als ik deze video moet geloven, dan zit het er dus niet meer in: Zie rond 2:18. Daar staat bij de Zune Music hub nog "radio" onder in dat lijstje.
YouTube: Windows Phone 8: Xbox Games, Music, Video, & Store
[ Voor 50% gewijzigd door PaT op 07-11-2012 11:35 ]
Het is geen must, maar het is altijd leuk om de optie te hebben.
Maar ik heb al een abonnement dus klik ik op verlengen. Kost het toestel ineens 174 euro!
Beetje vreemd toch, ik dacht dat je juist aanbiedingen kreeg bij verlenging.
Nope, telefoonbedrijven geven geen reet om verlengingen want ze hebben hun geld al van je gehad. Alle kortingen zitten bij nieuwe contracten/nieuwe klanten.beccie schreef op woensdag 07 november 2012 @ 20:02:
Naja wat vreemd. Ik zie op belsimpel dat dit toestel al te bestellen is. Bij een nieuw vodafone abonnement van 37,50 zou het toestel op 77 euro komen. Niet slecht.
Maar ik heb al een abonnement dus klik ik op verlengen. Kost het toestel ineens 174 euro!
Was mij ook al opgevallen. Ze willen dus nieuwe klanten binnenhalen en hopen dat oude klanten niet te veel gaan rekenen en gewoon blind hun contract met nieuwe telefoon verlengen.beccie schreef op woensdag 07 november 2012 @ 20:02:
Naja wat vreemd. Ik zie op belsimpel dat dit toestel al te bestellen is. Bij een nieuw vodafone abonnement van 37,50 zou het toestel op 77 euro komen. Niet slecht.
Die paar die wel gaan rekenen (zoals jij) is collateral damage.
Ik denk dat als je belt om je contract te verlengen dat je het voor die 77 euro lukt...
(dreigen met vertrekken, ze willen je wel houden)
Mijn Flickr; Sony A7iii
Rookworst zonder 'r' is ookworst
6u webbrowsen en video vind ik toch een zeer mooi resultaat. Dubbel zo goed als mijn Galaxy Nexus!
Na het weekend zal ik hier wel wat vertellen over de eerste 'ervaring' met het toestel.
Rookworst zonder 'r' is ookworst
Geen idee of dit aangepast is in WP8.
Scherm is dan wel weer even wennen als je deze vergelijkt met lumia 800 of one X, maar dat zal een kwestie van wennen zijn. Verder viel me op dat het volume van het toestel erg hard is als je deze vergelijkt met de bovengenoemde toestellen.
Al met al denk ik dat dit zeker een succes kan gaan worden maar om dat na 1 dag te zeggen is een beetje voorbarig, ik blijf testen en mochten er vragen zijn... kom maar af.
Batterij gaat met moeite dag mee (wellicht dat Whatsapp daar de grootste veroorzaker is). Reageert lekker vlot, camera is redelijk, voor mijn doeleinden prima.
Powerbutton is even wennen, maar naar enkele dagen lukt het wel, je moet hem onder een bepaalde hoek indrukken dan reageert 'ie prima.
Door stroeve materiaal lekker in de hand liggend, beter dan mijn iPhone 5 bijvoorbeeld.
Verder moet ik na 6 jaar iPhones nog wel wat wennen aan WP8, maar eerste ervaring is ook super!!!
Vooral 'Me tile' vind ik persoonlijk top!
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Je geeft aan dat het toestel lekker vlot is, mag ik hieruit concluderen dat de apps zoals whatsapp en facebook direct opstarten of duurt het laden nog steeds een aantal seconden. Er verschijnen hier en daar filmpjes van een lumia 920 waarbij de facebook en whatsapp app direct opstarten. Hopelijk is dit niet toestel gevoelig....
Ik ga morgen ook eens kijken voor een HTC 8x en moet ook nog een kleur kiezen. Langs de enige kant wil de ik de blauwe maar dan heb ik schrik dat als ik de thema kleur verander het er echt niet uit gaat zien, langs de andere kant wil ik wel eens iets anders als zwart... Dilemmas!Ramon schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 19:11:
Heb er zonet even mee gespeeld in de Mediamarkt Utrecht. Wat een heerlijk apparaat. De soft touch feel van de body is echt heel erg fijn. Dat vind ik altijd het nadeel van mijn Lumia 800, die 'koude' 'gladde' body. Hij is ook echt een stuk lichter dan mijn Lumia 800, die 140 is + 20 voor de cover. Verder natuurlijk lekker snel Windows Phone 8, wat we allemaal al kennen. Top-apparaat! Nu nog een keuze maken wat betreft kleur....
Met FB geen ervaring ...sinasappel schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 19:31:
@william89
Je geeft aan dat het toestel lekker vlot is, mag ik hieruit concluderen dat de apps zoals whatsapp en facebook direct opstarten of duurt het laden nog steeds een aantal seconden. Er verschijnen hier en daar filmpjes van een lumia 920 waarbij de facebook en whatsapp app direct opstarten. Hopelijk is dit niet toestel gevoelig....
App's starten lekker vlot op (Whatsapp binnen 2 seconden bijvoorbeeld, echter het is wel een slechte app).
Lijkt niet toestel gevoelig.
Zat ook met kleur... Uiteindelijk voor zwart gegaan, omdat daarbij alle themakleuren kunnen, bij blauw en rood valt dat toch wel wat tegen..MrMute schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 19:38:
[...]
Ik ga morgen ook eens kijken voor een HTC 8x en moet ook nog een kleur kiezen. Langs de enige kant wil de ik de blauwe maar dan heb ik schrik dat als ik de thema kleur veranderd het er echt niet uit gaat zien, langs de andere kant wil ik wel eens iets anders als zwart... Dilemmas!
Laten jullie ook weten hoe de batterij is?
Heb ook last van de random reboots, ongeveer één keer per dag. Ik wacht dit even af of het met een software update opgelost wordt, anders ga ik garantie claimen.
Apps werken veel sneller als op mijn Titan.
Livetile updates werken ook nog niet goed met oude wp7.5 apps, bijvoorbeeld wordt de buienradar livetile niet geupdate zonder de app op te starten.
[ Voor 4% gewijzigd door JuulP op 09-11-2012 22:37 ]
Het leven is te kort om te testen
Batterij gaat nu met gemak een dag mee (nagenoeg geen gebruik van Whatsapp meer).
Bedoel je hiermee dat whatsapp weinig batterij verbruikt of dat je zelf weinig gebruikt maakt van whatsapp?william89 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 13:46:
Hier geen enkele reboot gehad...
Batterij gaat nu met gemak een dag mee (nagenoeg geen gebruik van Whatsapp meer).
Overigens is die resterende tijd een tijd die "ingeleerd" word naarmate je je toestel gebruikt. Daarom springt deze terug naar een veel hoger resterend aantal uren wanneer je hem reset.
(WP 7.5 iig)
Zelf geen Whatsapp meer gebruiken, ik wacht op Skype dan kan 'ie er helemaal af...spNk schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 19:47:
[...]
Bedoel je hiermee dat whatsapp weinig batterij verbruikt of dat je zelf weinig gebruikt maakt van whatsapp?
Overigens is die resterende tijd een tijd die "ingeleerd" word naarmate je je toestel gebruikt. Daarom springt deze terug naar een veel hoger resterend aantal uren wanneer je hem reset.
(WP 7.5 iig)
Helaas niet, dat is het enige wat ik mis van iOS... (do not disturb)..Planet X schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 18:25:
Heeft het toestel nu een "Stille Uurtjes" functie of niet?
Als ik NFC aanzet en ik hou hem tegen m'n portemonnee aan dan krijg je een notifcatie geluidje. Een nadeel is wel dat als je je telefoon op je portemonnee hebt liggen en je krijgt een tekst bericht dat het scherm dan aanschiet en dat hij direct je pas detecteert en in de war raakt. Je krijgt dan het notificatie alert te horen die soms wel paar keer herhaalt. Ik heb NFC maar uitgezet voor nu omdat ik m'n telefoon toch wel vaak bij m'n portemonnee heb ziten.
Verder is dat als je je headset inplugged dat je een notifcatie over de speaker (!) en een vibratie krijgt met de melding dat Beats aan of uit staat, wat ik wel erg vreemd gedrag vindt. Bovendien gaat het scherm niet meer automatisch aan als je je headset in en uit plugged, iets wat mijn LG wel deed. Vraag me af of dat aan WP8 ligt of de hardware.
De LED is aanwezig achter de speaker maar wordt momenteel alleen gebruikt bij het opladen. Hij wordt groen zodra je een full charge hebt. Ik hoop dat Windows Phone 8 snel met LED support komt, ik zou graag een lichtje willen als ik een tekstbericht of whatever heb.
Voor de rest ben ik er erg blij mee, het is een wereld van verschil vergeleken met m'n super budget LG E-900. Opstartijd van vele apps is meer dan gehalveerd voor mij, en zelfs WhatsApp start direct op. Da was bij m'n vorige telefoon wel een ander verhaal, dan kon ik gerust 20-30sec wachten voordat WhatsApp opgestart was.
Jammer dat Skype nog niet af is voor WP8, staat nog niet in de store.
[ Voor 8% gewijzigd door Switch op 11-11-2012 01:37 ]
Het leven is te kort om te testen
Dat is voor mij toch een vrij belangrijk punt omdat ik maps nogal vaak gebruik op mijn Nexus.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=OxjhgkIWkOc]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik weet een grap over UDP maar het kan dat hij niet overkomt.