Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rohaantje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-01 10:56
Heeft iemand hier al is een model 23320 gehad? Deze heeft 4G op de Nederlandse frequenties..

[ Voor 55% gewijzigd door rohaantje op 19-09-2014 18:53 ]

Gebruik je software voor de volle 100%!!! Daar is het voor bedoeld!

• Amdk6II
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-07 19:35
Ik heb al een boel gelezen over de accuduur van de 8x; de ingebouwde accu had voor zijn tijd niet de meeste mAH[edit]accu Lumia is maar 1650mah, echter wel verwisselbaar. Zijn er mensen die het toestel al een jaar of twee gebruiken die kunnen zeggen hoe goed de accu nog is? Ik ga hem voornamelijk vrijwel elke dag GPS gebruiken (op de racefiets), dan is het ook nog fijn als ik het einde de dag haal :).

Ik had een Xperia Z die voortijdig is gesneuveld. Dus ben mij aan het orienteren naar een 2e handse Lumia 820 of een htc 8x.

[ Voor 7% gewijzigd door Amdk6II op 24-09-2014 15:59 ]

• Quiksilver
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-06-2022
Ik gebruik mij HTC 8x inmiddels bijna 2 jaar en ik red ongeveer n dag met 1 accu lading. Windows 8.1 Dev prev.

Ik check ferquent mijn mail/ FB en WhatsApp.

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:16
Vriendin doet er zo'n 1.5 dag mee, toestel is denk ik 1,5 jaar oud. Gemiddeld gebruik (al belt ze soms wel lang ;-)).

Heb je scherm constant aan, want dan houd het zo een keer op natuurlijk. Kunt altijd zo'n extern battery pack erbij kopen maar vraag me ook af of je dan niet beter een 2de hands fiets computer (ala Mio) kunt kopen.

[ Voor 59% gewijzigd door Card Nox op 24-09-2014 16:23 ]

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Amdk6II schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:56:
Ik heb al een boel gelezen over de accuduur van de 8x; de ingebouwde accu had voor zijn tijd niet de meeste mAH[edit]accu Lumia is maar 1650mah, echter wel verwisselbaar. Zijn er mensen die het toestel al een jaar of twee gebruiken die kunnen zeggen hoe goed de accu nog is? Ik ga hem voornamelijk vrijwel elke dag GPS gebruiken (op de racefiets), dan is het ook nog fijn als ik het einde de dag haal :).

Ik had een Xperia Z die voortijdig is gesneuveld. Dus ben mij aan het orienteren naar een 2e handse Lumia 820 of een htc 8x.
Ik doe er ook een dag mee ongeveer, maar het is zeer afhankelijk van welke apps je gebruikt/op de achtergrond draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:39

Mud

Gisterenavond heb ik 8.1 Update 1 binnengehaald en geïnstalleerd!
(los toestel met Vodafone simkaart).

Zijn er meer mensen die de update konden binnenhalen en installeren?

Het is wel even wennen die mapjes op de homescreen. Ik zag een aantal opties extras bij instellingen, echter nog geen tijd gehad om te ontdekken wat er meer is veranderd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-07 19:35
Card Nox schreef op woensdag 24 september 2014 @ 16:22:
Vriendin doet er zo'n 1.5 dag mee, toestel is denk ik 1,5 jaar oud. Gemiddeld gebruik (al belt ze soms wel lang ;-)).

Heb je scherm constant aan, want dan houd het zo een keer op natuurlijk. Kunt altijd zo'n extern battery pack erbij kopen maar vraag me ook af of je dan niet beter een 2de hands fiets computer (ala Mio) kunt kopen.
Ja, op zich is een fietscomputer iets wat ook zou kunnen. Ware het niet dat de homeknop van mijn Galaxy s1 defect is. Ook is het toestel zo traag dat het niet werkbaar meer is. Ben al van customroms naar officiele samsung rom gegaan, maar is niet veel beter geworden.

Ik heb een blauwe HTC 8x overgenomen van een tweaker hier; hopelijk komt deze dinsdag of woensdag binnen :).
[edit] Gemiddeld een dag is redelijk en op zich prima. Dank voor de reacties iedereen.

[ Voor 5% gewijzigd door Amdk6II op 28-09-2014 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Mud, vanmorgen bij de vriendin handmatig naar updates laten zoeken maar niets gevonden :(.

Gisteren bij mijn vader iOS erop gezet.

Nu zelf wachten op Android L voor mijn Moto G.

Updates FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-05 09:42
Mud schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 16:33:
Gisterenavond heb ik 8.1 Update 1 binnengehaald en geïnstalleerd!
(los toestel met Vodafone simkaart).
Je hebt nu al 8.1 Update 1. Mijn eigen oude toestel draait Dev preview maar mijn zusje heeft ook een 8X maar die draait nog 8.0 en krijgt maar geen update... Iemand idee hoe dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiksilver
LockTar schreef op maandag 29 september 2014 @ 07:22:
[...]

Je hebt nu al 8.1 Update 1. Mijn eigen oude toestel draait Dev preview maar mijn zusje heeft ook een 8X maar die draait nog 8.0 en krijgt maar geen update... Iemand idee hoe dat kan?
Dit komt doordat update 8.1 update door MS is vrijgegeven aan de developer preview toestellen. HTC is blijkbaar nog niet zover dat ze 8.1 vrijgeven. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:39

Mud

Quiksilver schreef op maandag 29 september 2014 @ 11:54:
[...]

Dit komt doordat update 8.1 update door MS is vrijgegeven aan de developer preview toestellen. HTC is blijkbaar nog niet zover dat ze 8.1 vrijgeven. :?
Ik draai inderdaad dev preview, wel raar dat de andere hem nog niet ontvangen hebben :? Heeft de rest ook een simonly toestel met dev preview?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maasmaas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:22
Ik heb in ieder geval de dev preview draaien op mijn simonly toestel en kon laatst de nieuwe update binnenhalen (8.1 Update 1). Mijn vermoeden is dan ook dat degene die geen update binnenkrijgen niet de dev preview versie draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Klopt, ik was in de veronderstelling dat mud stock ROM had. Mijn vriendin heeft stock, dus hoef ik vandaag niet handmatig op updated te controleren dus :( jammer. Hopelijk komt de 8.1 update soepig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het rubber is van mijn hoekjes af
Iemand een idee als dit onder garantie valt? Heb hem van 09/2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maasmaas
Je kunt het proberen. Ik had, binnen een maand nadat ik mijn blauwe 8X had, last van zwart wordende hoekjes en heb hem binnen de garantie kunnen laten 'repareren'. Toen kreeg ik hem terug met een nieuwe body.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giedo555
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-01 23:35
Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 12:41:
Het rubber is van mijn hoekjes af
Iemand een idee als dit onder garantie valt? Heb hem van 09/2013
Bij mij viel het onder garantie. Compleet nieuwe coating erop en daarna heb ik het probleem ook niet meer gehad. Dit was wel een hele tijd geleden toen het toestel nog niet heel oud was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennieeee
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-05 20:49
(jarig!)
Heb vandaag ineens dat het toestel zich zelf de hele tijd opnieuw opstart. Volgens mij nu al 6 keer gehad vanmorgen. Meer mensen die hier last mee hebben/gehad? Heb het toestel sinds 7-2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Heb je recent een app geïnstalleerd? Dat is vaak de reden dat een toestel spontaan begint te herstarten.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennieeee
(jarig!)
PaT schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 13:46:
Heb je recent een app geïnstalleerd? Dat is vaak de reden dat een toestel spontaan begint te herstarten.
Nee heb niks gedownload. Vanmorgen een harde rest gedaan, kon hij de back-up niet te pakken gekregen. Dus ik dacht prima installeer alles wel opnieuw nu. Maar toen kwam het weer voor, dus nog maar een nieuwe rest. Nu pakt hij ineens de back up wel. Maar ondertussen wel weer 2 keer opnieuw opgestart. Als ik hem op stuur zit hij nog wel in de garantie dacht ik. Wordt er een beetje gek van namelijk!

[ Voor 20% gewijzigd door bennieeee op 12-10-2014 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Ook geen app-updates geinstalleerd? Erg vervelend issue kan ik me voorstellen. In het verleden zelfde ervaren met een custom ROM op mijn HTC Desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennieeee
(jarig!)
Dacht dat ik zo snel geen update ergens had. Heb hem nu gereset dus kan het ook niet meer terug zien. Heb je hem toen opgestuurd of iets anders?

Hij is nu sinds een uur of 5 weer eens uitgevallen. Nog niet ideaal maar goed zal eens bedenken wat ik doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Custom ROM eraf gehaald en probleem was weg. Is nu backup telefoon.

Ik zou het nog een paar dagen aanzien, wellicht dat een app update het oplost.
Kun je reset doen en apps een voor een instaleren met wat tijd er tussen? Zo kun je eventuele apps die issues geven uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennieeee
(jarig!)
Dat laatste is wel een optie ja. Wacht dan eerst vandaag en morgen nog wel even af voor een update eventueel. Kan ik altijd daarna dat nog doen met die apps installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennieeee
(jarig!)
Ligt aan het toestel zelf dus..

Heb hem net leeg gegooid, geen wifi ingesteld en apps mogen niet zelf gaan updaten. Binnen 2 minuten ging die alweer uit. Tijd om maar te gaan zoeken naar een nieuwe Lumia. Ben een beetje klaar met HTC. Vorige Radar hield er ook opeens mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:07
Krijg je als die aan staat ook de melding dat de sim kaart niet is gevonden? Heb dat al eens als issue gehad, waarbij het 'leek' of de telefoon daardoor ook uit gaat (herstart). Bij het uitblazen van de sim kaart plaats en schoonmaken simkaart ging het weer een hele tijd goed.

Nu gaat de telefoon ook regelmatig uit, maar hielp een zelfde actie als bovenstaand niet. Geef hierbij de schuld aan de kapotte telefoon & aan/uit knop die onhandig geplaatst is en wellicht vuil bevat.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennieeee
(jarig!)
Een paar weken geleden 1 keer ja, daarna nooit meer. Heb sim klaart nu eruit gehaald en goed door geblazen. Had ook iets gelezen dat je sim kaart moest vast plakken dan ofzo.

• Card Nox
Laatste tijd ervaart de vriendin wat ongemakken met de 8X. Telefoon gaat soms uit, vliegtuigstand gaat er automatisch op, wifi verbind vaak niet meer.. Ze is het lange wachten op WP8.1 inmiddels ook wel een beetje beu dus overweeg toch de telefoon te gaan flashen.

Is iedereen hier nog altijd positief over? Hoe moeilijk is het proces en wat zijn de mogelijke risico's? Anders fa ik me er dit weekend toch maar eens even in verdiepen. Zit data sense standaard in WP8.1?nee had laatst dat ze na 1 week al tegen haar limiet aan zat terwijl ze dat normaal gesproken nooit haalt..

[ Voor 37% gewijzigd door Card Nox op 27-11-2014 19:46 ]

• Quiksilver
Card Nox schreef op donderdag 27 november 2014 @ 19:42:
Laatste tijd ervaart de vriendin wat ongemakken met de 8X. Telefoon gaat soms uit, vliegtuigstand gaat er automatisch op, wifi verbind vaak niet meer.. Ze is het lange wachten op WP8.1 inmiddels ook wel een beetje beu dus overweeg toch de telefoon te gaan flashen.

Is iedereen hier nog altijd positief over? Hoe moeilijk is het proces en wat zijn de mogelijke risico's? Anders fa ik me er dit weekend toch maar eens even in verdiepen. Zit data sense standaard in WP8.1?nee had laatst dat ze na 1 week al tegen haar limiet aan zat terwijl ze dat normaal gesproken nooit haalt..
Het is niet echt flashen zoals vroeger.

Je dient genoeg ruimte op de tel vrij te hebben en vervolgens de preview app te installeren en aan te melden met een DEV account. Om vervolgens via update in het instellingen menu de updates binnen te halen.
Dit haast allemaal vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Ben er zojuist mee begonnen, maar klopt het dat het registreren geld kost? €14 voor een individu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:47
Card Nox schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 10:29:
Ben er zojuist mee begonnen, maar klopt het dat het registreren geld kost? €14 voor een individu?
Nee dan doe je het niet goed.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Na wat zoeken gevonden...

Na 4 kleinere updates is die nu WP8.1 aan het downloaden. Ben benieuwd.

ps. handig om zo updates te ontvangen, gaat makkelijker dan bij Android.

EDIT: Inmiddels vele updates verder loopt het allemaal goed. So far is de vriendin happy _/-\o_

[ Voor 210% gewijzigd door Card Nox op 29-11-2014 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 645954

Ik zit nog steeds met mijn goede gedrag te wachten op de update. Aangezien ik echt een idioot ben met alles wat te maken heeft met telefoons, software, computers etc. durf ik het niet aan om zelf de developers versie erop te zetten. Heeft iemand een idee wanneer de 8.1 update komt? Ik heb een simlock vrije telefoon gekocht en er een simyo simkaart in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Het is echt kinderspel:
1. Je maakt een account aan
2. Je download een app
3. Log-in met je account
4. Druk op update

Ik vrees dat er geen officiele update komt voor de 8X... :-(

[ Voor 21% gewijzigd door Card Nox op 03-01-2015 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiksilver
Ik lees op verschillende fora /sites reacties van mensen, en merk daaruit op dat deze telefoon nog steeds veel gebruikt wordt.
Moeten wij als gebruikers niet collectief HTC gaan stalken zodat deze update officieel geleverd gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Het is helaas niet voor iedereen technisch mogelijk om de 8.1 te installeren, omdat er een groot aantal (nieuwere batches) HTC 8X's in omloop zijn waar de firmware versie conflicteert met de updates van 8.1

Microsoft is hiervan op de hoogte (zie MS boards) maar hebben aangegeven geen oplossing aan te bieden.

Dus juist voor die mensen is het extra zuur dat andere HTC 8X gebruikers wel gebruik kunnen maken van 8.1 en zij zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
Kunnen ze dus ook niet updaten via de developer preview app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maasmaas
Ja, als dat namelijk zo is zou ik gewoon updaten via de dev preview en me verder geen zorgen meer maken om die 'officiële' updates. De 8X werkt namelijk gewoon prima met de dev preview (in mijn geval). Als dev preview ook niet lukt, tja dan is het wel balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
Toen de dev preview uit kwam heb ik die meteen geinstalleerd op mijn 8X en nergens problemen mee gehad. Ik heb ondertussen de 8X al een tijdje niet meer maar ik volg het topic nog omdat mijn 2 zusjes en nichtje hem nog wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurkie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-08 13:00
Ik ben nu de 8.1 update aan het downloaden, hij is er dus eindelijk.

Heb ik gisteren een Lumia 1520 besteld....

[ Voor 4% gewijzigd door kurkie op 28-01-2015 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
kurkie, buiten de developer app om begrijp ik?

Zitten er nog verschillen tussen de DP en de OTA update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurkie
Ja het was gewoon en OTA update. Eerst een update naar 8.01, daarna kon ik de 8.1 downloaden en installeren. Werkt super, telefoon lijkt een stuk sneller. De app 'bestanden' van microsoft is ook handig. Of er verschil is met de developer preview weet ik niet, die heb ik nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
De 8X van de vriendin heeft geen app genaamd 'bestanden'.

Ze draait versie 8.10.14219.341. Welk versie draai jij?

Handmatig gezocht naar updates maar niets gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Card Nox schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:15:

http://www.windowsphone.c...1d-4847-8399-3526f54fc25e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurkie
Card Nox schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:15:

8.10.14203.306

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
Mijn zusje heeft nog de HTC 8X zonder developer preview. Ik zal eens kijken of de telefoon nu wel een update krijgt. Ze heeft namelijk nog steeds geen 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
Ik heb even gekeken en ze had inderdaad 2 updates. Ze heeft nu 8.1 want ze heeft een notificatiecentrum (swypen vanaf boven). Dat zegt ze via whatsapp. Ze zegt dat de batterij wel sneller leeg is. Ik laat er even de updates van de apps uitvoeren (als dat niet al automatisch is gedaan) en dan een restart van de telefoon. Iemand anders een tip voor dit probleempje? Hard reset kan maar wil ik een beetje als laatste oplossing aanbieden.
Heeft 8.1 ingebouwde batterij verbruik app? Al een tijdje niet meer zo diep met het OS gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.I.N.G
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-08 10:40
Ik heb sinds een paar weken een vreemd probleem met mijn ongeveer 2 jaar oude 8x met 8.1 DP erop maar vreemd genoeg kan ik er via Google niks over vinden.

Mijn telefoon reageert heel de dag snel zonder haperingen of vertragingen. Maar op het moment dat ik de telefoon aansluit aan een oplader wordt de hele telefoon opeens traag. Het kost zelfs best veel moeite om de telefoon te ontgrendelen aangezien ik eerst het scherm naar boven moet schuiven voordat ik de code kan invoeren. Als het te lang duurt om naar naar boven te schuiven gaat het vak weer naar beneden wat best frustrerend is.

Als het wel lukt om te ontgrendelen blijft de telefoon traag. Nadat ik oplader loskoppel is de telefoon binnen een paar seconden weer snel.

Heeft iemand hier ook last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Andere oplader proberen. Je leest wel vaker dat touchscreens gek gaan doen door de lader. Kan zijn dat de oplader zijn beste tijd heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg vandaag een "htc update for Windows Phone"

Heeft iemand een idee wat dit inhoudt?
Het is een update van HTC zelf want 'developer preview' heb ik momenteel niet geïnstalleerd.

Ik ben terughoudend om deze te installeren want ik had graag de windows 10 preview geïnstalleerd en vrees er ergens voor dat dit mss een soort van "block" is van hun.

Heeft iemand er al informatie over kunnen vinden?
EDIT: ik vermoed dat dit de officiële uitrol van 8.1 is
toch wacht ik er nog even mee totdat ik w10 erop heb :/

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2015 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ddevries
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-04 15:49
Vanochtend twee updates doorlopen op mijn 8X. Nu eindelijk WP 8.1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiksilver
Ik heb ook 2 updates ontvangen.
Eerste was de 8.1 update van HTC en de 2e was weer een update van het dev preview program.
wat mij is opgevallen is dat de firmware en de bootloader een paar nr's omhoog is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-07 13:37
Hier ook 2 updates, 3 nieuwe standaard apps erbij gekregen (reizen, fitness en nog iets). Deze kan je gelukkig verwijderen :)

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdoorn
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-08 22:23
HTC 8x van t-mobile branded.
vandaag ineen keer updates! Dat had ik niet meer verwacht.
Eerst de voorbereidende updates.. Dan de melding dat er 1 Gb vrij moet zijn...
Nu de update doen. De eerste keer ging fout. nu de tweede poging.
Die ging goed.. Het is nu 8.1.

[ Voor 6% gewijzigd door rdoorn op 24-02-2015 22:58 ]

Ronald van Doorn

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste