Afgelopen woensdag was het dan zo ver en heb ik mijn eerste Windows Phone ontvangen. Wat een verademing vind ik Windows Phone, zeker vergeleken bij Android. Met mijn vorige toestel/ software (Android) alleen maar problemen gehad. En deze? ==> werkt direct out-of-the-box

!
Het toestel zelf draait vlekkeloos. Accu gaat lang mee. Apps starten razendsnel op, ook Whatapp en Facebook. Geluid is kraakhelder en ontvangst is super!! Zeker als je qua bereik net op het randje van een zendmast zit, zoals ik

. ==> ik kan eindelijk weer midden in mijn huis bellen ipv alleen bij de ramen.
De integratie tussen WP8 en mijn pc (ik draai Windows 8 ) is naadloos. Telefoon aansluiten, WP8 app downloaden voor de pc en klaar. Ik moet wel zeggen dat ik op mijn pc een lokaal profiel draai, dus de settings van mijn telefoon hebben geen invloed op de settings van mijn pc en vice versa. Maar dan nog is de integratie geweldig. Als ik een nieuw contact toevoeg op de pc, of een contact muteer, dan hoef ik niets te ondernemen en is de mutatie binnen een minuutje of twee gesynchroniseerd met mijn telefoon.
Tot dusver ben ik dus laaiend enthousiast over WP8!!!
Natuurlijk zijn er ook dingen 'minder'. Zo duurt het eventjes voordat je telefoon opgestart is (maar he...hoe vaak zet je dat ding nou uit en aan?). Daarnaast kan je de sms-ringtoon niet muteren. En tot slot zijn er al wel veel apps, maar mis ik nog een aantal belangrijke apps als bijvoorbeeld de ING app. Maar dat ligt vast meer aan ING dan aan WP8

.
Tot slot heb ik nog een vraag aan jullie ==> ik luister graag naar de webradio van Classic FM. Zij geven aan voorlopig nog niet te beginnen aan een WP8 app, maar dat ik wellicht via een van hun internet stream URL's eea aan de praat kan krijgen. Dit is een 'pls' en/ of een 'm3u' stream. Tot dusver is het mij nog niet gelukt deze streams af te spelen op de telefoon.
==> Heeft iemand een idee/ oplossing?
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.