Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:46
Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 23:09:
D'r is weer een nieuwe firmware... Iets met 20003...

Merk nog geen verschil.
Ik kreeg hem vandaag ook binnen. Ik moest weer ruim 400 mb vrijmaken terwijl de update zelf binnen een minuutje binnen was. Ik merk ook nog geen verschil, dus waarschijnlijk zullen het wel subtiele bugfixes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Al mijn apps behalve WhatsApp er af en ik kom nog niet aan de 406MB vrije ruimte die nodig is... De media van WhatsApp zal wel genoeg zijn, maar ik heb eigenlijk geen zin om mijn groepsgeschiedenissen weer kwijt te zijn voor een update die geen publiek changelog heeft of merkbare verbeteringen laat zien.

Ik vraag me echt af wanneer dit probleem opgelost wordt. De combinatie van: weinig vrije ruimte, updates van enkele honderden MB's en redelijk frequente updates die maar weinig toevoegen is gewoon heel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corman
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-08 15:49
Geen idee wat de update nu precies doet, maar dit zijn de nieuwe revision nummers (ik laat de hardware informatie achterwege):

OS version: 8.0.10211.204
Firmware revision number: 1030.54.20003.401
Radio software version: 1.15b.3054.04_10.18.30.54
Bootloader version: 0.0.1030.54(164172)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:29

3DDude

I void warranty's

Grrr, mijn 8S laten valen gelijk het scherm een barst.

Leuk kwa design, maar bouwkaliteit laat te wensen over..!

Hij viel niet ees zo hard en met de achterkant naar beneden, bij mijn oude telefoon was
zo een barst nooit gebeurt.

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Foto?, ik liet hem namelijk een keer op de hoek vallen en er was niks gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Het is begonnen bij de onderkant en zo is het glas 'gesprongen' naar helemaal boven :P

Als ik het goedkoop kan laten maken doe ik dat wel, anders is het jammer en blijf ik hem gewoon gebruiken tot die letterlijk uit elkaar valt.
Na deze voor mij geen HTC meer in iedergeval
Gorilla glas me reedt,
* ik ben 100% zeker dat mijn vorige telefoon ook zo is gevallen en er toen niks aan de hand was. (was een HTC sensation overigens).*
Maar ik denk dat je dat krijgt omdat het glas echt bovenop ligt, bij de sensation viel die denk meer op de omringende cover..

[ Voor 30% gewijzigd door 3DDude op 30-04-2013 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
3DDude schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 23:05:
Het is begonnen bij de onderkant en zo is het glas 'gesprongen' naar helemaal boven :P

Als ik het goedkoop kan laten maken doe ik dat wel, anders is het jammer en blijf ik hem gewoon gebruiken tot die letterlijk uit elkaar valt.
Gorilla glas me reedt,
* ik ben 100% zeker dat mijn vorige telefoon ook zo is gevallen en er toen niks aan de hand was. (was een HTC sensation overigens).*
Maar ik denk dat je dat krijgt omdat het glas echt bovenop ligt, bij de sensation viel die denk meer op de omringende cover..
Gorilla Glass is volgens mij alleen meer voor kras bestendig en niet val bestendig. Tevens zijn alle smartphones val gevoelig deze dagen.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 16:45
Tsja, wat ik inmiddels heb geleerd met het vallen van objecten is dat het erg afhangt hoe het object neerkomt. Heb ook wel eens een glas laten vallen waarbij ik 100% zeker was dat die ging breken en het niet deed. Terwijl je soms een glas omstoot en er al meteen een stuk uitvliegt.

Wat mij overigens wel opvalt. De eerste dagen liep ik zonder cover en toen heb ik geen enkele kras op het scherm gehad. Nu loop ik met cover en krast het hele scherm (cover) omdat het materiaal veel zachter is. Natuurlijk is mijn telefoon niet beschadigt maar het resultaat is wel dat ik continue tegen krassen aan zit te kijken... Vraag me nu wel een beetje af waarom ik het ook al weer een cover heb gekocht :+ .

[ Voor 42% gewijzigd door MrFl0ppY op 01-05-2013 08:50 ]

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:53
3DDude schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 23:05:

Gorilla glas me reedt,
Als je een valbestendige telefoon wil, kan je er beter eentje kopen met een plastic scherm. Gorilla Glass is inderdaad krasbestendig, niet valbestendig. Plastic is veel meer valbestendig en minder krasbestendig. Ik denk niet dat je HTC hiervan de schuld kan geven aangezien je wist dat er Gorilla Glass op zat en dat jij daar dan de eigenschappen niet van kent is niet HTC's schuld :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Haha ik heb een reparatie bedrijf gemaild
Laten maken kost 189 euro
Hallo daar haal ik op 20 euro na ofzo een nieuwe 8S voor.

Dat gaan we niet doen.

Ramon: Voor de duidelijkheid, ik geef aan dat ik meerdere malen op dezelfde manier een oude telefoon heb laten vallen. Die overleeft het wel. Ze maken het tegenwoordig allemaal zo dat als er iets gebeurt je gewoon de lul bent imo.

Gorilla Glass dat juist zeer goed bestendig is tegen krassen en helemaal niet snel barst bij een val.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ja, heb ook het idee dat het 8S glas wat gevoelig is. Op ebay kun je LCD+glas krijgen voor $70. Ik heb zelf een groene telefoon, en dat glas is slecht te verkrijgen, dus ga er gewoon een blauwe in monteren. Los glas kopen is niet handig, het zit namelijk verlijmd met de LCD en dat is nogal lastig om netjes los en vast te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Inderdaad het moet allemaal zo plat enzo tegenwoordig het zit gewoon vastgelijmd.

Maar ik denk dat ik hem gewoon zo blijf gebruiken. En op mijn gemakt ga kijken naar een andere telefoon.

Maar komop 189 euro voor de reparatie hij staat voor 212 in de pricewatch.
Het is van de gekken zo'n bedrag. :|

[ Voor 23% gewijzigd door 3DDude op 01-05-2013 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:11
3DDude schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:52:
Inderdaad het moet allemaal zo plat enzo tegenwoordig het zit gewoon vastgelijmd.

Maar ik denk dat ik hem gewoon zo blijf gebruiken. En op mijn gemakt ga kijken naar een andere telefoon.

Maar komop 189 euro voor de reparatie hij staat voor 212 in de pricewatch.
Het is van de gekken zo'n bedrag. :|
Het kan nog erger, ooit eens gevraagd wat het kostte om het glas van een ouwe niet-smartphone te vervangen. €230 vroegen ze terwijl de telefoon nieuw €100 kostte :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dujour
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 11:54
Heeft iemand meer vandaag een update gekregen voor zijn 8s?

En heeft iemand de release notes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
dujour schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:31:
Heeft iemand meer vandaag een update gekregen voor zijn 8s?

En heeft iemand de release notes?
Hij is er al een paar dagen, ik word er steeds weer aan herinnerd (ook al staan automatische updates en controles nu uit).

Dit is de firmware versie 20003, maar hij zal alleen wat kleine fixes bevatten: Er is geen changelog en niemand merkt verschil, volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Jawel het is mogelijk, om in de mail de achtergrond van de app te veranderen tegenover je thema

Dus stel je background van je thema is zwart, kan je hem in de mail op wit zetten.
Oh en ik heb whatsapp icoontje op mijn lockscreen met hoeveel ongelezen berichten ik heb erachter.. ik had dat in ieder geval nog niet.. :)

Kwa snelheid maakt het niet zoveel uit geloof ik, maar vandaag een update? je bedoelt zo'n 2 weken terug ? :P

[ Voor 19% gewijzigd door 3DDude op 02-05-2013 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dujour
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 11:54
Wel apart dat ik hem zo laat krijg terwijl ik automatische updates heb aanstaan.
OS version 8.0.10211.204
Firmware: 1030.54.20003.401

Had eigenlijk gehoopt dat er een update was voor de playlist's.
Dat werkt echt voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 21:30

Sebazzz

3dp

Dit is een andere update denk ik. Ik heb al eens eerder een update geïnstalleerd op deze mobiel.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
Mijn HTC 8S ging opeens oranje groen knipperen buiten in de zon terwijl hij aan het opladen was. Soort waarschuwing dat het toestel te warm wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussie95
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-01-2022
Wel verdraaid, mijn toestel heeft dus ook die kapotte subpixels :(

To the dwarf, the cripple and the mother of madness!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Zo, mijn scherm doet het weer :Y)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/61SGdZg.jpg

Ziet er niet eens zo heel gek uit. Bij het vervangen ben ik twee punten tegen gekomen:
- De lijm bleef vooral aan het oude scherm zitten, niet zoveel aan de telefoon. Ik heb dus met wat lijm die hier lag de boel aan elkaar gemaakt.. Linksboven komt het scherm wat naar buiten. Misschien maak ik dat nog een keer goed vast.
- Het stripje met de drie ledjes is echt onmogelijk tussen digitizer en LCD van een vervangend scherm te krijgen, maar eigenlijk vond ik het toch al irritant dat bij zon/schaduw die lampen steeds aan- en uit gingen. Dus die liggen nu in de prullenbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperoni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:35
Even een vraagje...ik wil een 8s aanschaffen. Vanwege de leuke prijs en het design wat me aanspreekt. Waar ik over twijfel is die 4GB opslaggeheugen, ik zit wat te googlen hierover maar ben niet zeker of wat ik lees wellicht verbeterd is door updates.

Ik hoef geen tig apps te hebben, met whatsapp, endomondo en facebook kom ik al een eind. Wellicht nog wat meer maar dat is nu het voornaamste. Gaat dat al problemen geven?

Oh en spotify kan geloof ik de offline playlists op sd zetten, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Met zo weinig apps ga je AB-SO-LUUT geen problemen krijgen. Daar is zelfs 4 Gb meer dan genoeg voor.

[ Voor 3% gewijzigd door PaT op 27-05-2013 22:21 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Laatst online: 07-09 23:47
Mijn vriendin doet echt niet veel met de 8S , maar geheugen raakt ECHT snel vol. Als je geen games speelt kom je er wel meer weg, maar je moet niet denken dat je er meer dan een paar kleine kunt installeren. Dat is verder ook wel het enige 'issue' van de 8S wat mij betreft op HW gebied. Met de kennis van nu zou ik geen 4GB hebben gekozen voor haar.
Op SW gebied mis je Nokia apps, afhankelijk je behoefte. Verwacht geen gratis navigatie bijvoorbeeld, welke ik fijn vind op mijn Lumia 800.

Jouw Spotify vraag kan ik niet beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperoni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:35
Bedankt voor de feedback. Games...nee denk niet dat ik die echt ga missen, dat doe ik thuis wel :)

Overigens ik geloof nu dat spotify NIET bij de sd kaart kan, wat inhoud dat het eigenlijk alleen te gebruiken is op de lumia 920. Ongelukkige keuze van microsoft maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:14
SeamusXanthus schreef op maandag 27 mei 2013 @ 22:21:
Mijn vriendin doet echt niet veel met de 8S , maar geheugen raakt ECHT snel vol. Als je geen games speelt kom je er wel meer weg, maar je moet niet denken dat je er meer dan een paar kleine kunt installeren. Dat is verder ook wel het enige 'issue' van de 8S wat mij betreft op HW gebied. Met de kennis van nu zou ik geen 4GB hebben gekozen voor haar.
Op SW gebied mis je Nokia apps, afhankelijk je behoefte. Verwacht geen gratis navigatie bijvoorbeeld, welke ik fijn vind op mijn Lumia 800.

Jouw Spotify vraag kan ik niet beantwoorden.
Zo denk ik er nu ook over. Mijn vrouw heeft een 8S en ik heb nog een Lumia 800, maar dat toestel van haar zit constant te miepen over te weinig geheugen (zit ook nog een SD kaart in trouwens).
Als er een WP update is, moet ze eerst een zooi apps verwijderen voordat ze die update kan doen :/

Die trammelant heb ik met mijn Lumia nog nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
Op Androidpolice stond een stuk over nog een storage bug in WP8, waarbij elk gedownload plaatje dubbel wordt gedowload, waarbij 1 naar de isolatedstorage gaat die door gebruikers niet is te legen. Bij sommige gebruikers tikt dit heel snel aan! Als deze bug is verholpen zal het storage probleem een stuk kleiner worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort in het bezit van 8s. Heb tot nu toe maar 1 klacht en dat is dat ik veel reacties krijg over de geluidskwaliteit bij het bellen in de auto. De vorige telefoon (samsung en nokia) hadden dit beiden niet.
Iemand hier ervaring mee en een tip om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels-88
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 11:14
Hey, ik ben nu sinds oktober overgestapt van een iphone (4) naar een android (sony xperia T) en nu is deze van de week verstuurd voor reparatie, buiten dit vind ik android eigenlijk niks heb echt spijt van de overstap vanaf de iphone.
Nu zit ik te denken om een nieuwe losse telefoon te kopen voor een jaar ongeveer en aangezien ik het niet waard vind om +€600 voor een iphone5 neer te leggen en ik android nooit meer hoef wil ik windowsphone wel proberen het design en idee spreekt me in ieder geval aan en de HTC 8S leek mij dus wel een leuke telefoon waar ik wel een jaartje mee vooruit kan (of niet?) nu heb ik wel een aantal vragen waar jullie mij wellicht mee kunnen helpen.

1. De 4GB, dit staat natuurlijk zo vol, ik gebruik niet heel veel apps (voornamelijk Facebook, whatsapp, nu, ad, espn/eurosport, Nike+ running (niet op wp8?) ABN en de muziek speler en sporadisch nog wat andere dingen) nu begrijp ik dat je apps niet op een sd kaart kan instaleren en wanneer je dit via de pc doet dat veel apps vastlopen, klopt dit? want van de 4GB blijft er natuurlijk veel minder over omdat het systeem ook wat nodig heeft. Is de 4GB dan wel genoeg?

2. De Nokia Here drive+ en de Here maps app, zijn deze nu wel te gebruiken met de HTC8S? ik dacht namelijk dat deze alleen voor nokia toestellen waren maar in de store (via de pc) zie ik ze wel gewoon staan. En indien ik ze niet kan gebruiken hoe is de navigatie via de standaard kaarten app dan?

3. Het scherm, komende vanaf een 720p 4.5'' scherm is het scherm van de 8S dan niet wat onscherp? ik ga bewust voor een maatje kleiner omdat ik de 4+'' schermen wel mooi vind maar het formaat van de telefoon wordt me te groot.

4. De specs, ik snap dat dit toestel een stuk minder kost en dat ik niet te hoge verwachtingen moet hebben maar kan ik hier wel een goed jaar mee vooruit? ik gebruik m'n telefoon voornamelijk om muziek te luisteren, en gebruik maken van de bovengenoemde apps en wil in de toekomst toch ook wel gebruik gaan maken van de navigatie.

5. Ik gebruik veel whatsapp (ja wie niet tegenwoordig) en nu begrijp ik dat er een update aankomt oke fijn maar is het tot die tijd dan echt zo onbruikbaar? (hoort hier misschien niet geheel thuis maar zo pak ik alles tegelijk).

gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
1. Het is erg krap, zeker met het geheugen bugje in WP8. Je kunt beter de Nokia Lumia 520 kopen, deze heeft 8GB opslag en dat is meer dan genoeg voor wat jij wil.

2. Niet in Nederland. Op de Nokia Lumia 520 zijn deze wel te gebruiken in de Benelux. Bing Maps is wel oké, maar de Here apps zijn wel een heel stuk fijner moet ik zeggen.

3. Scherp genoeg hoor. Soms heb ik wel het idee dat ik wat ruimte mis in apps die gebouwd zijn op grotere schermen (bijvoorbeeld de NOS app).

4. Ja, dat kan gewoon. Je moet wel weten dat bij een grote bibliotheek (ik heb er 4000 nummers in staan ofzo?) de bediening en het scherm van het toestel even (een paar seconden) blijft hangen wanneer je het eerste liedje aan zet. Wederom een probleempje van Windows Phone, en volgens mij gaat dit in de volgende versie ook opgelost worden.

5. Het is niet volledig onbruikbaar, maar de app mist wel behoorlijk wat features die er in iOS/Android wel gewoon in zitten. Ook loopt het eens in de paar dagen vast. Ik gebruik op dit moment erg veel WhatsApp (twee grote groepen en twee losse contacten met veel interactie) en ik moet zeggen dat ik wel erg blij word wanneer 3.0 deze of volgende week uit komt.

Conclusie: Het is geen iPhone 5, maar je kan er zeker mee uit de voeten. Ik heb ook geen zin meer om een paar honderd euro aan een of ander high- end telefoon van 5" uit te geven. Overigens is mijn 8S al kapot, het vervangende scherm deed ook lastig. Twee weken geleden heb ik dus een Lumia 520 gekocht. Dat toestel is iets robuuster, kost slechts €150 euro en de enige nadelen ten opzichte van de 8S zijn het gebrek aan een flitser en de iets kleinere batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Wat betreft punt 1. Je bespaart een hoop ruimte als je grote en social apps vanaf en op de SD kaart installeert. Dit heeft bij mij overigens nog nooit voor problemen gezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Heeft iemand ervaringen met een 64GB microsd kaartje in de 8S? Zo ja, met welk type kaartje en werkt deze zonder problemen?

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist de HTC 8S geel/grijs besteld bij CoolBlue. Op Marktplaats boden ze er een aan voor €155 (geretourneerd, maar in nieuwstaat). Krijg ik de factuur binnen, blijk ik maar €124 te hoeven betalen! Wellicht een handige tip voor mensen om in de gaten te houden..

Erg benieuwd of het me bevalt, zowel deze telefoon en Windows phone. Qua geheugentekort kan het haast niet slechter dan mijn huidige Samsung Galaxy Ace (200MB)! En mocht het tegenvallen dan kan ik 'm altijd zelf nog voor €150 op Marktplaats zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Bij een clean install de social apps via de SD kaart installeren en je hebt nauwelijks problemen met de storage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lukt mij niet om de telefoon via USB aan te sluiten op mijn computer (iMac). De telefoon wordt dan wel opgeladen, maar ik kan geen bestanden van de iMac overzetten naar de telefoon. Moet ik daarvoor een of andere instelling veranderen? Ik heb het hele menu doorgekeken en kom er niet uit, ook niet via Google..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08 11:41
Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 22:35:
Het lukt mij niet om de telefoon via USB aan te sluiten op mijn computer (iMac). De telefoon wordt dan wel opgeladen, maar ik kan geen bestanden van de iMac overzetten naar de telefoon. Moet ik daarvoor een of andere instelling veranderen? Ik heb het hele menu doorgekeken en kom er niet uit, ook niet via Google..
http://www.windowsphone.c...windows-phone-app-for-mac

http://www.windowsphone.com/nl-nl/how-to/wp8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je. Ik ga er morgen even rustig naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds maandag een nieuwe htc 8s, hij werkte 2 dagen, maar toen hielt de telefoon er mee op... als ik instellingen wou openen kreeg ik niks, en wou vervolgens de telefoon op nieuw opstarten, komt ie niet verder dan het scherm van htc met quality brilliant..

ik krijg ik nu verder niks geen leven in...

heeft iemand tips om hem weer tot leven op tewekken, of moet ik hem nu alweer retour doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PaT schreef op maandag 27 mei 2013 @ 22:20:
Met zo weinig apps ga je AB-SO-LUUT geen problemen krijgen. Daar is zelfs 4 Gb meer dan genoeg voor.
Heb je zelf een 8S of Windows 8 phone met 4GB intern? Mijn vriendin heeft, helaas, ook de 8S maar zelfs zonder veel extra apps is 4GB echt wel een probleem. Een update van het OS is een hele uitdaging. 400+ MB voor een update is heel normaal blijkaar. Je moet zo'n beetje alles uitzetten, cloud backups bv, en apps gaan verwijderen voor een update. En wat er in "Överig" zit weet niemand en de apps om dat geheugen leeg te maken werken niet. Tenminste, niet bij haar op de telefoon. Daarnaast loopt het toestel zo'n beetje altiijd vast als er een nieuwe bericht op Whatsapp binnenkomt en ze het vrij snel wil openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 09:01:
[...]

Heb je zelf een 8S of Windows 8 phone met 4GB intern? Mijn vriendin heeft, helaas, ook de 8S maar zelfs zonder veel extra apps is 4GB echt wel een probleem. Een update van het OS is een hele uitdaging. 400+ MB voor een update is heel normaal blijkaar. Je moet zo'n beetje alles uitzetten, cloud backups bv, en apps gaan verwijderen voor een update. En wat er in "Överig" zit weet niemand en de apps om dat geheugen leeg te maken werken niet. Tenminste, niet bij haar op de telefoon. Daarnaast loopt het toestel zo'n beetje altiijd vast als er een nieuwe bericht op Whatsapp binnenkomt en ze het vrij snel wil openen.
Herkenbaar, vooral dat gedrocht Whatsapp. ;(

Maar inderdaad met zo weinig apps zul je geen problemen krijgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een bumpje. Iemand al een oplossing voor de Whatsapp issues? Zal een reset van het hele toestel nut hebben? Een restart van het toestel en verwijderen van alle open gesrekken heeft niet geholpen. Issue is dat whatsapp vaak vast loop, en dan eigenlijk het hele toestel, en dat inkomende berichten pas laat getoond worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Solden.. en alle prijzen stijgen met €30 -_-

Iemand ervaring met microsd 64Gb kaartje?
Aanvaard het toestel deze en werkt het vlotjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 14:39
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 10:29:
ik heb sinds maandag een nieuwe htc 8s, hij werkte 2 dagen, maar toen hielt de telefoon er mee op... als ik instellingen wou openen kreeg ik niks, en wou vervolgens de telefoon op nieuw opstarten, komt ie niet verder dan het scherm van htc met quality brilliant..

ik krijg ik nu verder niks geen leven in...

heeft iemand tips om hem weer tot leven op tewekken, of moet ik hem nu alweer retour doen?
Ik heb dit helaas ook al 2x gehad. Spontaan gaat je telefoon herstarten en vervolgens blijft hij in een loop zitten bij het opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand Evernote op zijn HTC 8S? Als ik de app opstart, krijg ik niets meer dan een beginscherm te zien. In de reviews van de app vond ik iemand waarbij Evernote niet werkte op de 8S, maar ik vroeg me af of dit voor iedereen met deze telefoon geldt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iridium
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:33
Er is weer een update voor de HTC 8S. Ik heb nog niet kunnen uitvogelen wat voor veranderingen er zijn, maar mijn vrije ruimte is van 300/400mb gestegen naar 850mb... Daarnaast is er bij de app 'meer ruimte maken' een nieuwe optie verschenen: 'tik hier om tijdelijke bestanden op te ruimen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 10:27
Iridium schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 14:39:
Er is weer een update voor de HTC 8S. Ik heb nog niet kunnen uitvogelen wat voor veranderingen er zijn, maar mijn vrije ruimte is van 300/400mb gestegen naar 850mb... Daarnaast is er bij de app 'meer ruimte maken' een nieuwe optie verschenen: 'tik hier om tijdelijke bestanden op te ruimen'.
Hoeveel ruimte moest je vrijhebben om te kunnen updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iridium
SpankmasterC schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 15:00:
[...]

Hoeveel ruimte moest je vrijhebben om te kunnen updaten?
Ik had ongeveer 400 mb vrije ruimte en toen kreeg ik een paar keer de melding dat mijn telefoon bijna vol zat. Deze melding wegklikken en de installatie ging verder.

/e Ik kreeg net weer een update, maar dat gaf geen problemen omdat ik zeker 800mb vrije ruimte had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
Ok, ik ben benieuwd! Het zou best om de GDR2-update kunnen gaan, kan je controleren door te kijken of je bij Muziek nu ook FM Radio hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iridium
Ja dat kan ik bevestigen. Ik wist niet eens dat mijn 8S een radiofunctie had. Ik vermoed dat ik de gebruiksaanwijzing te snel heb gelezen... een radio-functionaliteit is toch een stuk hardware?

/e: Bron: Windows Phone Central http://forums.wpcentral.c...-getting-gdr2-update.html

- Radio is available.
- Skype performance is really good.
- Internet explorer is faster, HTML5 Support is comfirmed
- XBox Music is better.
- Build-in camera app is smoother

Mijn eigen ervaring is dat mijn hele telefoon sneller loopt en meer vrije ruimte heeft. Andere verbeteringen moet ik nog ontdekken.

[ Voor 52% gewijzigd door Iridium op 19-07-2013 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
Had niet verwacht dat we FM-Radio zouden krijgen maar dat hebben we toch gekregen. Zit nu Q Music te luisteren werkt perfect goed bereik.

Hij is ook stukken sneller. De app meer ruimte vrijmaken heeft ook eindelijk een functie gekregen. Xbox Music werkt beter. Jammer genoeg kan ik nog geen Podcasts downloaden uit de store.

IE10/11? Werkt ook stukken sneller.

Geen Data Sense hier op Simyo. Andere mensen wel Data Sense :|

En het HTC dingetje quietly brilliant is ook weg uit de boot loader.

Maar kort samengevat perfecte update die me 8S nodig had. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erkje
  • Laatst online: 12-06-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 12:34:
Heeft iemand Evernote op zijn HTC 8S? Als ik de app opstart, krijg ik niets meer dan een beginscherm te zien. In de reviews van de app vond ik iemand waarbij Evernote niet werkte op de 8S, maar ik vroeg me af of dit voor iedereen met deze telefoon geldt..
Evernote doet het bij mij prima, ik gebruik het al een aantal maanden op de 8S.

Wat betreft de update, ik had rond de 400-500mb vrij en de update lukte daarmee niet, moest nog iets van 175mb extra vrijmaken was de mededeling. Derde poging inmiddels, had nu bijna 700mb vrij.

Echt dra-ma-tisch, dat ik bijna alle apps moet weggooien om een update te kunnen installeren. Gebruik mijn SD kaart, gigabytes vrij daar! ;(

taste and see that the Lord is good

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corman
Evernote heeft ongeveer 100MB vrije ruimte nodig om op te kunnen starten, anders zit ie vast in dat beginscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erkje schreef op maandag 22 juli 2013 @ 09:29:
[...]

Evernote doet het bij mij prima, ik gebruik het al een aantal maanden op de 8S.

Wat betreft de update, ik had rond de 400-500mb vrij en de update lukte daarmee niet, moest nog iets van 175mb extra vrijmaken was de mededeling. Derde poging inmiddels, had nu bijna 700mb vrij.

Echt dra-ma-tisch, dat ik bijna alle apps moet weggooien om een update te kunnen installeren. Gebruik mijn SD kaart, gigabytes vrij daar! ;(
Same here wat betreft de update. Na update doet Evernote het ook, zal wel aan die 100MB hebben gelegen die Corman noemde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack_david
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 20:36
Ik heb mijn telefoon terug moeten zetten naar fabrieksinstellingen om genoeg ruimte vrij te krijgen. Ik hoop echt dat er nu wat beter omgegaan wordt met de ruimte, helemaal in combinatie met mijn sd kaart.

Ik ben voor de rest prima tevreden over het toestel, het uiterlijk en het materiaal doen absoluut niet low end aan, hij is voor mij snel genoeg, na de laatste update doet whatsapp het ook redelijk. Alleen dat gezeur om vrije ruimte iedere keer...

-edit-
Na installatie van de telefoon en een dag gebruik incl mail, spotify en whatsapp nog een 1 gb vrij.
Eerder zat ik altijd rond de 200 mb grens

[ Voor 14% gewijzigd door Crack_david op 25-07-2013 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Ik heb nu een week of twee deze telefoon. Ik kom van een Desire Z af en daarvoor had ik een LG met hardwaretoetsenbord. Beiden Android-toestelletjes. Nu mis ik alleen wel een paar dingen aan mijn 8S, maar misschien heb ik gewoon niet goed gezocht ;)
-De emoji's van Whatsapp zien er op het toetsenbord anders uit dan wat ik daadwerkelijk verstuur. Waarom iemand bedacht heeft dat dit handig is, is mij een raadsel :/ Is hier een oplossing voor?
-Is er een mogelijkheid om een ander toetsenbord te gebruiken? Of in ieder geval meer speciale tekens op het 'hoofdtoetsenbord' (die met letters dus) tevoorschijn de toveren dan alleen die -, !, ? en : ?
-Soms komen Whatsapp-berichten meerdere keren binnen. En dus niet als herinnering, want ik heb ze al eens geopend. Meer mensen die dit herkennen?
-De muziekapp werkt totaal niet naar mijn zin. Ik was echt verliefd op PowerAMP op Android. Wat zijn een beetje goede muziekapps voor WP?

Er zal vast nog wel meer zijn wat me dwars zit, maar daarvoor kom ik nog wel terug ;) En nog een laatste opmerking trouwens: deze telefoon is niet echt stevig. Heb hem één keer laten vallen en het hele scherm is kapot :') M'n Desire Z heeft twee jaar lang mishandeling overleefd en die 8S komt echt één keer verkeerd terecht en is gelijk zwaar gahavend :'( Wat zou het kosten zoiets te laten repareren (met behoud van garantie dus. Zelf doen is niet al te duur denk ik :) )

[ Voor 5% gewijzigd door Krentenbol op 27-07-2013 14:54 ]

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Krentenbol schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 14:48:
Ik heb nu een week of twee deze telefoon. Ik kom van een Desire Z af en daarvoor had ik een LG met hardwaretoetsenbord. Beiden Android-toestelletjes. Nu mis ik alleen wel een paar dingen aan mijn 8S, maar misschien heb ik gewoon niet goed gezocht ;)
-De emoji's van Whatsapp zien er op het toetsenbord anders uit dan wat ik daadwerkelijk verstuur. Waarom iemand bedacht heeft dat dit handig is, is mij een raadsel :/ Is hier een oplossing voor?
-Is er een mogelijkheid om een ander toetsenbord te gebruiken? Of in ieder geval meer speciale tekens op het 'hoofdtoetsenbord' (die met letters dus) tevoorschijn de toveren dan alleen die -, !, ? en : ?
-Soms komen Whatsapp-berichten meerdere keren binnen. En dus niet als herinnering, want ik heb ze al eens geopend. Meer mensen die dit herkennen?
-De muziekapp werkt totaal niet naar mijn zin. Ik was echt verliefd op PowerAMP op Android. Wat zijn een beetje goede muziekapps voor WP?

Er zal vast nog wel meer zijn wat me dwars zit, maar daarvoor kom ik nog wel terug ;) En nog een laatste opmerking trouwens: deze telefoon is niet echt stevig. Heb hem één keer laten vallen en het hele scherm is kapot :') M'n Desire Z heeft twee jaar lang mishandeling overleefd en die 8S komt echt één keer verkeerd terecht en is gelijk zwaar gahavend :'( Wat zou het kosten zoiets te laten repareren (met behoud van garantie dus. Zelf doen is niet al te duur denk ik :) )
damn wel kl*te dat je al zo snel een kapotte telefoon hebt. Je kan via ebay niet al te duur een nieuw scherm kopen.

Over je problemen met wp:
Whatsapp heeft in twee updates terug een emotie knop toegevoegd. Hiermee zie je de juiste emotie net als bij wp7.8/ios en android.
- Het is niet mogelijk om een ander toetsenbord te installeren. Wat misschien wel gemakkelijk voor je is bij het gebruik maken van de speciale characters gebruiken. Houdt de &123 knop ingedrukt en toets daarna op je gewenste characters en laat dan los, hierna zul je zien dat je automatisch terug gaat naar je qwerty toetsenbord.
- Dit komt inderdaad zo af en toe voor.
- Geen ervaring in, vind zelf de muziek app perfect werken. Misschien dat iemand anders tips hiervoor heeft in de Windows Phone Store en applicaties topic.

[ Voor 6% gewijzigd door vali op 27-07-2013 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
Krentenbol schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 14:48:

Als je het wil laten doen 150 euro... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is jullie ervaring met de accu duur? Mijn vriendin heeft een 8S. Dit toestel gebruikt ze amper, maar 12 uur overdag kan hij amper volhouden. Ze gebruikt het toestel max 1 uur licht per dag. Dit is toch niet normaal? Toestel is een paar maand oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
CokeZero schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 20:50:
[...]

Als je het wil laten doen 150 euro... |:(
of gewoon zelf doen en 28,96 (exc verzendkosten) ervoor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Dat wordt het dan inderdaad. Voor dat geld heb je bijna een nieuw toestel :X Dan koop ik liever weer een Android phone :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 22:34:
Wat is jullie ervaring met de accu duur? Mijn vriendin heeft een 8S. Dit toestel gebruikt ze amper, maar 12 uur overdag kan hij amper volhouden. Ze gebruikt het toestel max 1 uur licht per dag. Dit is toch niet normaal? Toestel is een paar maand oud.
Dat is inderdaad niet normaal. Ik gebruik hem met licht gebruik makkelijk 2 dagen. Veel apps die runnen op de achtergrond misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
Verdomme na die GRD2 update al 7x een spontane reboot gehad. Had de update op de dag dat hij uit kwam. Het heeft ook iedere keer met video te maken, als ik iets te snel door me Vine lijst heen scroll, boem reboot. Soms ook met myTube video's.

Had het vandaag ook met de app AudioCloud (SoundCloud client) wat muziek op, terwijl ik me feedly bekijk op NextGen Reader. Weer een spontane reboot.

Hopelijk komt er binnenkort toch een update voor dat probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door CokeZero op 30-07-2013 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een gezeik elke keer met die updates. Probeer 1 te installeren. Volgens de update is 175mb vrije ruimte nodig. Moet dus lukken want er is 369 vrij. Maar helaas klapt de installatie er bij 71% toch uit en kom ik in het scherm terecht waar ik kan zien dat er eigenlijk niks op te ruimen is. Wat waardeloos dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Verwijderd schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 17:57:
Wat een gezeik elke keer met die updates. Probeer 1 te installeren. Volgens de update is 175mb vrije ruimte nodig. Moet dus lukken want er is 369 vrij. Maar helaas klapt de installatie er bij 71% toch uit en kom ik in het scherm terecht waar ik kan zien dat er eigenlijk niks op te ruimen is. Wat waardeloos dit.
Misschien een idee om gebruik te maken van een storage cleaner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De storage cleaner werkt niet, tenminste hier niet. Heb inmiddels 580MB vrij maar ik krijg de update er nog niet op. Installatie voorbereiden komt nu tot 100% maar dan kom ik weer in het update scherm terecht waar ik dan opnieuw kan beginnen. Factory reset is de enige optie aldus anderen. En dan de update doen en alles er weer op zetten. En bij de volgende update waarschijnlijk hetzelfde verhaal. Ben er klaar mee. Ik ga een ander toestel voor me vriendin kopen. En ik weet al welk OS het niet gaat worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Verwijderd schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 19:43:
De storage cleaner werkt niet, tenminste hier niet. Heb inmiddels 580MB vrij maar ik krijg de update er nog niet op. Installatie voorbereiden komt nu tot 100% maar dan kom ik weer in het update scherm terecht waar ik dan opnieuw kan beginnen. Factory reset is de enige optie aldus anderen. En dan de update doen en alles er weer op zetten. En bij de volgende update waarschijnlijk hetzelfde verhaal. Ben er klaar mee. Ik ga een ander toestel voor me vriendin kopen. En ik weet al welk OS het niet gaat worden..
Je kan gebruik maken van deze storage cleaner app, die haalde bij mij ook flink wat weg, Tevens wordt in GRD2 het other storage probleem opgelost, dus overstappen naar een ander OS omdat HTC gebruikt had gemaakt van een kleine 4GB, geef je Microsoft maar de schuld? Dat vind ik een klein beetje naïef :S

Mocht storage cleaner niet werken zou ik persoonlijk zelf een backup uitvoeren, hardressed uitvoeren en updates uitvoeren. Hierna ben je van het probleem af.

[ Voor 8% gewijzigd door vali op 04-08-2013 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microsoft geeft inderdaad het groene licht voor toestellen met 4GB geheugen. Die hadden dat nooit moeten goedkeuren, of ervoor zorgen dat het wel werkt. Die 4GB is voor WM8 gewoon te weinig met de huidige set up. Ook omdat je met de SD kaart bijna niks kunt. Overigens hebben nog steeds veel mensen last van het other geheugen verhaal en niet alleen toestellen met 4GB. Dus ik vraag me af of het echt opgelost is. Het hele OS valt me zwaar tegen. Ook hoe lang het MS kost om dit vervelende probleem op te lossen bv. Dit zelfde zie je bij apps voor WM8. Kan MS niet zoveel aan doen, maar voor een normale gebruiker wel zeer irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Verwijderd schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 21:02:
Microsoft geeft inderdaad het groene licht voor toestellen met 4GB geheugen. Die hadden dat nooit moeten goedkeuren, of ervoor zorgen dat het wel werkt. Die 4GB is voor WM8 gewoon te weinig met de huidige set up. Ook omdat je met de SD kaart bijna niks kunt. Overigens hebben nog steeds veel mensen last van het other geheugen verhaal en niet alleen toestellen met 4GB. Dus ik vraag me af of het echt opgelost is. Het hele OS valt me zwaar tegen. Ook hoe lang het MS kost om dit vervelende probleem op te lossen bv. Dit zelfde zie je bij apps voor WM8. Kan MS niet zoveel aan doen, maar voor een normale gebruiker wel zeer irritant.
Nooit moeten goedkeuren, waar heb jij het over? Ik ken meerdere gebruikers met dit toestel en die hebben echt nergens last van. Het is ook een toestel waar je helemaal op moet uitleven qua apps installatie, daar is het toestel niet op de markt voor gebracht. Tevens had ik al vermeld dat GRD2 de other bug oplost en die update heb je tot je beschikking.

Dat het nog niet opgelost is komt voornamelijk doordat niet iedereen de laatste versie heeft. Tevens is het storage probleem ook bij android bv. aanwezig dus het is niet iets wat alleen wp8 heeft. Een app of update moet eerst worden binnen gehaald en daar wordt ruimte voor gereserveerd, daar zit voornamelijk het probleem bij de other storage.

Tevens heb je er opeens over dat je het OS niks vind, maar erbij vermeld dat hij van je vriendin heeft. Dus moet ze maar een ander nemen om een probleem dat gewoon opgelost kan worden?

[ Voor 13% gewijzigd door vali op 04-08-2013 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:14
Verwijderd schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 19:43:
Ik heb op de HTC 8S van mijn vrouw 700+ MB vrij moeten maken voordat ik de update kon installeren. Dat kwam neer op het verwijderen van bijna alle apps die op het toestel stonden. In haar geval was dat niet erg veel. HTC had er gewoon 8 GB in moeten stoppen. Die 4 GB die er in zit is net genoeg voor het OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
InZane schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 09:20:
[...]

Ik heb op de HTC 8S van mijn vrouw 700+ MB vrij moeten maken voordat ik de update kon installeren. Dat kwam neer op het verwijderen van bijna alle apps die op het toestel stonden. In haar geval was dat niet erg veel. HTC had er gewoon 8 GB in moeten stoppen. Die 4 GB die er in zit is net genoeg voor het OS.
Ja, achteraf gezien ben ik niet 100% blij dat ik deze telefoon aan m'n vriendin heb aangeraden, zij loopt ook al vaak tegen het storage probleem op terwijl ze helemaal geen actieve gebruiker is oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Jep, het is echt te hopen dat we met de volgende update apps op de SD kaart kunnen installeren. Dan is het heel het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 10:48
MrFl0ppY schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 11:04:
Jep, het is echt te hopen dat we met de volgende update apps op de SD kaart kunnen installeren. Dan is het heel het probleem opgelost.
zelfde hier, eerste alles moeten verwijderen voordat ik apps kon installeren. Als het nou gewoon mogelik wordt om apps op de SD kaart te installeren is het opgelost....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 10:05
Dat zou mooi zijn inderdaad. Ook ik kon niet updaten en heb dus net whatsapp, caledos runner en good for enterprise er af gegood. Iets meer dan 800mb vrij en nu lijkt het wel te werken. Hij geeft nu voor de tweede keer aan dat hij een update wil installeren en tot nu toe lijkt alles te werken.

Ik heb ook nog gelezen dat het installeren van de apps vanaf je sd kaart ook geheugen vriendelijker is dan het eerst in het telefoongeheugen in te laden en dan te installeren

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartelsrobert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:15
ZTeeVeR schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 09:57:
Ik heb ook nog gelezen dat het installeren van de apps vanaf je sd kaart ook geheugen vriendelijker is dan het eerst in het telefoongeheugen in te laden en dan te installeren
Ik heb het idee dat voor het installeren van een applicatie van bijv 10mb hetvolgende nodig is:
10 mb voor het installatiebestand
10+ mb voor de uitgepakte container
10+ voor de uiteindelijke installatie
Het totaal komt uit op 30+ mb

dit betekent in de praktijk dat je iets meer dan 3x de downloadgrootte beschikbaar moet hebben. Vooral bij spellen als royal revolt van bijna 300 mb is dit een probleem. Het installeren vanaf de SD kaart vermindert dit met 1/3 ofzo (denk ik, nog niet getest)
Hoe het exact werkt kom je alleen achter door het te proberen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Gisteren is de telefoon uit mijn broekzak gevallen toen ik oppakte. Plat op een ruwe ongelijke betonnen vloer. Nu een barst in het scherm. Iemand ervaring met het vervangen van het scherm? Ze staan op ebay voor een kleine 50€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:49

HollovVpo1nt

I like gadgets

Heren ik heb een vraagje. Ik wil vandaag een HTC 8S van iemand overkopen, alleen zit ik ergens mee. Op de volgende foto zie ik wat ik bedoel: http://i.imgur.com/fI85aJE.png

Is dit een veel voorkomend probleem bij de HTC 8S? De nieuwe fotos die de verkoper mij heeft opgestuurd heeft dit gleufje niet en ik vroeg mij af hoe stevig het geheel nou in elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Dat onderkantje kan er af, daar zitten je SIM en MicroSD achter. Volgens mij zit hij er op deze foto gewoon niet goed op.

Wel vraag ik me af wat je voor dit toestel betaalt tweedehands, een Lumia 520 heb je voor ongeveer evenveel. Mijn ervaring daarmee is een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:49

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik betaal er 90 euro voor. Ik zat te twijfelen tussen de Lumia 520, HTC 8S en Huawei Ascend W1. Het toestel is niet voor mijzelf. Mijn moeder had eerst een Omnia 7, die heb ik verkocht omdat ze een toestel van de zaak zou krijgen. Dat is helaas niet door gegaan dus ik zoek snel weer een nieuw toestel voor haar. Dus de software voordelen van Nokia t.o.v. andere Windows Phones is niet zo belangrijk omdat mijn moeder toch alleen belt/ smst. Veel apps gebruikt/ download ze ook niet dus het 4GB aan intern geheugen is ook geen hinder.
Als ik een Ascend W1 kon kopen zou ik dat doen vanwege de accu. Maar die kan ik helaas niet meer voor een mooie prijs zoeken (Ik heb de Omnia 7 voor 75 euro verkocht, ik wil niet veel meer dan dat betalen voor een nieuw toestel).
En mijn ma vond het design van de 8S ook wel mooi. Ik heb de Lumia 520 in handen gehad en vond het scherm van design wel tegenvallen. Hij voelde echt goedkoop aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Het intern geheugen van de 8S deed al moeilijk met een handje vol apps. Windows Phone eet het een en ander aan geheugen en dan is 2GB gewoon net te weinig om normaal te werken. Bovendien is mijn 520 na 10x vallen nog prima. De 8S had een enkele barst na de eerste valpartij, en een groot spinnenweb na de tweede.

De 8S voelt inderdaad wel veel beter aan, ziet er leuker uit en het scherm is beter. Dus als je moeder er echt weinig bijzonders mee doet, en hem niet laat vallen, heb je een prima toestel voor €90 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Ik kan dit alleen maar ondersteunen. Toen ik mijn 8S één keer liet vallen had ik een mooi spinnenweb over mijn scherm heen (zie ook mijn verhaal iets eerder in het topic). Ook dat hij met een minimaal aantal apps al moeilijk gaat doen klinkt mij erg bekend. Stop er in ieder geval een SD-kaartje in, zodat het toestel niet weigert WhatsApp te openen als je een paar foto's of filmpjes hebt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corman
Ik heb hier in het Verenigd Koninkrijk net de GDR3 binnengekregen, ik neem aan dat de verbeteringen daarvan algemeen bekend zijn. Het betekent dus wel dat Nederland waarschijnlijk niet te lang meer moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartelsrobert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:15
Corman schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 23:02:
Het betekent dus wel dat Nederland waarschijnlijk niet te lang meer moet wachten.
Ik kreeg een paar dagen geleden al een update melding.
Heb alleen de kleine update (firmware?) geinstalleerd aangezien ik geen zin heb om mn telefon weer te resetten vanwege het krappe geheugen en ik de developer versie toch al draai...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Goed nieuws. Crosspost vanuit het WP topic:

Oh nice, kreeg zojuist een mail toegestuurd waarin stond dat ze de verbetering hebben doorgevoerd dat we apps op de SD kaart kunnen installeren. Goed nieuws voor de mensen met weinig ruimte op de mobiel.
Store apps & attachments on external storage and improve/provide micro SD support
(No Status) → Completed
This feature is now available in Windows Phone 8.

And as always, if you think this feature, or any other, needs improvement, be sure to create a new product suggestion so we can track it and other users can vote on your ideas. And while we can’t promise to ship every suggestion that gets submitted, we will be sure that our product development team receives your feedback. We’re always listening!

Mobile Guru
Mobile Guru
Admin, Windows Phone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In juni een HTC 8S gekocht. Deze kon begin november gerepareerd worden omdat 'ie in een boot loop zat waar ik niet meer uit kon komen. Een week later kreeg ik de telefoon terug en was er niets veranderd. Na de tweede keer insturen kreeg ik een geheel nieuw toestel, wat ik netjes vond. Maar deze vertoont inmiddels ook kuren. Ongeveer 1 a 2 keer per dag moet ik de telefoon opnieuw opstarten omdat hij vast zit met de melding "Resuming...". Dit gebeurt meestal zodra ik de telefoon unlock, regelmatig ook 's ochtends als ik de wekker uitzet (heel irritant).

Hebben meer mensen dit probleem gehad? Heb de telefoon al eens gereset, maar dit heeft geen effect. Kan ik mijn telefoon opnieuw inleveren of moet ik maar accepteren dat dit bij WP8 hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Dat hoort inderdaad niet zo. Beste is waarschijnlijk om hem weer terug te sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iridium
Ik heb vanavond Windows Phone 8.1 op de HTC 8s geïnstalleerd. Je moet zorgen voor 700 mb vrije opslagruimte. Na iets van 10 minuten was de update geïnstalleerd. Weer veel nieuwe functionaliteiten toegevoegd. Voor de HTC 8S een prima update! Erg leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
En.... apps opslaan op de SD card. Dus het grootste nadeel van de 8S is verdwenen mijn inziens. Ga vandaag of morgen ook even klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:22
De HTC 8S is sinds de nieuwe update eindelijk de telefoon geworden die het had moeten zijn bij launch. Hij is nu ook snel, heb nog geen vastlopers gehad en ik ben eindelijk af van het gezeur met onvoldoende opslaggeheuen. Echt helemaal top die nieuwe update!

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemHvdW
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-08-2022
ShittyNL schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 11:18:
De HTC 8S is sinds de nieuwe update eindelijk de telefoon geworden die het had moeten zijn bij launch. Hij is nu ook snel, heb nog geen vastlopers gehad en ik ben eindelijk af van het gezeur met onvoldoende opslaggeheuen. Echt helemaal top die nieuwe update!
Vandaag de telefoon een fabrieksreset gegeven en daarna alle updates uitgevoerd. Windows versie is nu nog steeds echter 8.0.
Hoe kan ik de 8.1 hier op krijgen? Als ik een update controle uitvoer krijg ik te zien dat de telefoon up to date is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
WillemHvdW schreef op zondag 18 mei 2014 @ 19:30:
[...]

Vandaag de telefoon een fabrieksreset gegeven en daarna alle updates uitgevoerd. Windows versie is nu nog steeds echter 8.0.
Hoe kan ik de 8.1 hier op krijgen? Als ik een update controle uitvoer krijg ik te zien dat de telefoon up to date is.
Check het windows phone 8.1 eens. Rond 14 april is de update verschenen voor devvers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemHvdW
MrFl0ppY schreef op zondag 18 mei 2014 @ 20:44:
[...]

Check het windows phone 8.1 eens. Rond 14 april is de update verschenen voor devvers.
Bedankt voor de link. Dus als ik het goed heb begrepen is de algemene update nog niet van toepassing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

WillemHvdW schreef op maandag 19 mei 2014 @ 09:21:
[...]

Bedankt voor de link. Dus als ik het goed heb begrepen is de algemene update nog niet van toepassing?
Nee, de Windows Phone 8.1 versie die nu verkrijgbaar is, is een developer preview. Dat wil zeggen, eigenlijk een beta voor ontwikkelaars. In het "Enthusiasts program" van Microsoft is deze versie ook te krijgen voor iedereen die zich via app-studio aanmeldt als "ontwikkelaar". Heb je dit niet gedaan, dan krijg je de update pas als Windows Phone 8.1 op de reguliere manier uitgerold wordt. Dat is naar verwachting over een maand of 2 a 3.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemHvdW
Ok, dan maar wachten op de officiële release. Vriendin begint het ruimte gebrek een beetje irritant te vinden maar daar moeten we dan voorlopig nog maar even mee leven.

Update

Ik heb geprobeerd Whatsapp via de handmatige manier te installeren aangezien deze uit de store is verwijderd maar als ik via de Store naar de SD kaart ga zie ik Whatsapp wel staan maar hier staat logischerwijs bij dat deze niet-ondersteund is maar ik kan de app ook niet selecteren en handmatig installeren. Doe ik iets fout of kan ik het ook echt niet meer? :(

[ Voor 52% gewijzigd door WillemHvdW op 19-05-2014 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erkje
  • Laatst online: 12-06-2024
Zojuist wp 8.1 geïnstalleerd op mijn htc 8s, wel de preview dus. Alvorens de update te installeren moet je dan wel zowat alles verwijderen (ik heb volgens mij alle apps verwijderd, en de emailsync van mijn Google account uitgezet, mijn twitteraccount van mijn telefoon verwijderd, browsegeschiedenis gewist), en dan kun je alsnog wel een keer een popupje krijgen dat je telefoon bijna vol is.

Het is zonder problemen gelukt. Ik kreeg eerst 3 updates in 1x (volgens mij nog GDR3, als ik de versienummertjes check), daarna de pre 8.1 update, vervolgens de 8.1 update zelf, en daarna nog een update op 8.1.

taste and see that the Lord is good

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Mooi werk van MS:
http://windowsitpro.com/w...t-windows-phone-81-update

Hij is aan het installeren hier.

edit: Geen problemen, in 1x erop :)

[ Voor 11% gewijzigd door wagenveld op 25-09-2014 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:37
ik heb hem ook, het had bij mij iets meer voeten in de aarde. Ben een eeuwigheid bezig geweest om meer vrije ruimte te krijgen, maar de laatste 100mb was onmogelijk. Uiteindelijk maar hersteld naar fabrieksinstellingen en back-up terug gezet. Toen lukte het wel.

Telefoon lijkt stuk sneller nu, weet alleen niet of dat nu komt door de reset of door de update, maar ik ben er blij mee. Cortona werkt ook wel lekker.
onverwacht deze update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhuijben
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-08 11:38
Mijn HTC 8S is gisteren overleden. Hij kwam in de bootloop en is er met geen mogelijkheid meer uit te krijgen.
(Ooit al een keer eerder dit probleem gezien, maar toen hielp een betere lader zoeken)

Stomme ontwerpfout... Lader even uitzetten tijdens het booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Dat hele systeem snap ik niet. Waarom moet de lader uit tijdens het booten en waarom moet de telefoon uit als er nog 5% accu is? :') Slechts enkele van redenen dat ik blij ben dat ik in februari een ander toestel uit mag zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhuijben
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-08 11:38
Mijn HTC 8S is door T-Mobile binnen de garantie (na 18 maanden ofzo) gratis gerepareerd. (moederbord vervangen.. dus eigenlijk ongeveer een nieuwe telefoon)

Ik ben intussen geswitched naar de Lumia 830 en dan valt een kleine kale op Windows Phone 8 draaiende telefoon ineens erg tegen. De 830 vind ik nog steeds iedere dag groot, maar de 8S lijkt nu klein.

Eerst de updates maar weer eens installeren.

[ Voor 9% gewijzigd door rhuijben op 19-11-2014 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_schrik
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik vond mijn HTC 8s in een la, sluit hem aan op laptop en nu blijkt het ding gebricked te zijn 8)7 , hij geeft QHSUSB_DLOAD. Is daar nog iets mee aan te vangen?
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste