• wjw01
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-03 22:21
guapper schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 16:29:
Het kan toch niet zo zijn dat jij en je vriendin beiden van de huidige naar een nieuwe provider overgaan en dat het met de nummer-portering zuur gaat hè?
Wat bedoel je precies? Ik heb vandaag een nieuwe sim-kaart besteld, die zou morgen of overmorgen geleverd worden (is een virtuele provider, dus zonder winkels op straat). Het nummer van mijn huidige provider neem ik uiteraard over. Als de nieuwe sim werkt, schakelt mijn vriendin ook over.

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:30
Nee, ik vroeg me af of je al eerder geregeld had dat je over zou gaan naar een nieuwe provider, en daar iets mis was gegaan met het overzetten van de service op jouw nummer.
Ik hoop dat het met de nieuwe sim gewoon gaat werken.

• wjw01
Nee, niet dus. Simkaart van oude provider werkte al heel lang op mijn oude gsm.

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:34
Zoals ik al eerder heb gemeld was het scherm van mijn Jiayu G3 na 10 dagen stukgegaan. Ik heb hierover contact gehad met mixeshop en ik moest hem terugsturen. Dat heb ik op 23 januari gedaan, waarna hij volgens track en trace op 31 januari bij mixeshop is aangekomen. Zij geven nu aan hem niet ontvangen te hebben. Postnl geeft aan dat dit uitzoeken 3 maanden duurt. Voor mij geen Chinese mobieltjes meer...

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 19:38
Ja dat is zuur, dat is nog het nadeel van Chinese Telefoons.

Ik heb iig het accesoirepakket besteld, eens kijken wanneer dat die aankomt en of het wat is :)

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:21
Het accessoirepakket met extra accu, bureaulader, hoesje, oordopjes en een screenprotector? Die heeft mijn vriendin ook. De accu en bureaulader zijn prima, de rest gebruikt ze eigenlijk niet. Hoesje kreeg ze via banggood al bij de telefoon zelf en screenprotectors heeft ze (en ik trouwens ook) een hekel aan. Oordoppen gebruiken we eigenlijk überhaupt nooit.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

• Eypo
Ok, goed om te horen dat ze wel prima zijn. Ik heb het vooral ook besteld voor de batterij en het hoesje. De lader kan een keer handig zijn op vakantie, ook niet zo boeiend. Misschien had ik die beter los kunnen bestellen :P Ach ja

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:00
Welk pakket en waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjw01
Even rapporteren dat vandaag mijn nummer is overgezet naar een nieuwe provider, en alles lijkt te werken.

Voor furture reference:

Als je ooit een gsm koopt en je kan op een bepaald moment niet meer bellen/gebeld worden. Maar wel sms'en. Dan is het wisselen van provider een oplossing voor je probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
Exact, hij staat er ook voor 22 dollar op <_<
wjw01 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 13:27:
Voor furture reference:
Als je ooit een gsm koopt en je kan op een bepaald moment niet meer bellen/gebeld worden. Maar wel sms'en. Dan is het wisselen van provider een oplossing voor je probleem.
Dat is niet echt een oplossing, meer een omvangrijke workaround. Raar dat op een gegeven moment je verbinding niet meer werkt, lijkt me dat de provider ergens dan apparatuur/instellingen heeft veranderd. Toch gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
Een update over mijn garantie ervaringen. Nadat de telefoon volgens Postnl en China post op 31/1 retour is ontvangen door mixeshop, hebben ze bij mixeshop het pakket pas per 5 maart ergens gevonden. Vandaag kreeg ik bericht dat het scherm is gerepareerd en dat de telefoon binnenkort wordt verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJan
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Muis666 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 07:56:
Een update over mijn garantie ervaringen. Nadat de telefoon volgens Postnl en China post op 31/1 retour is ontvangen door mixeshop, hebben ze bij mixeshop het pakket pas per 5 maart ergens gevonden. Vandaag kreeg ik bericht dat het scherm is gerepareerd en dat de telefoon binnenkort wordt verstuurd.
Mooi dat ie weer bovenwater is!
Die van mij moet ik ook nog retour zenden naar mixeshop (touchscreen probleempje).
Hoe had jij 'm verstuurd?
Compleet met accu, klepje, oplader, originele verpakking enz. of alleen de G3?
Losse G3 zal wel in enveloppe (aangetekend) kunnen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:35
WillemJan schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 09:50:
[...]

Die van mij moet ik ook nog retour zenden naar mixeshop (touchscreen probleempje).
Als je m alleen in een envelop doet zou ik wel zo'n envelop gebruiken waarvan de binnenkant verpakt is met bubbeltjes-plastic, dat biedt nog wat bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
WillemJan schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 09:50:
[...]

Ik had een doos bij Postnl gekocht die net om de originele jiayu plastic doos paste. Met wat opvulling was het weer een stevig pakket geworden dat wel een stootje kon hebben. (Je weet toch niet wat er allemaal gebeurt onderweg, toen ik hem origineel ontving was de doos vochtig alsof hij in de regen had gestaan)
Aangetekend versturen kostte € 25,60.

En ik heb verstuurd met accu, klepje, maar zonder oplader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 18:40
Hoe zit het met de krasgevoeligheid van het scherm? Ik heb m'n toestel gisteren binnen gekregen en direct de bijgeleverde schermprotector geplaatst. Nu zat er 1 stofje onder en die probeerde ik net weg te halen maar dat liep helemaal verkeerd af en nu zit er stof onder 10% van de protector, zucht.

Ik zit er over te denken om de protector nu maar helemaal weg te halen en een goede hoes te zoeken voor wanneer hij in m'n broekzak zit (zal dit draadje eens doorspitten, er worden vast geschikte hoesjes besproken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-09 15:38
Hmm ik heb zelfs stof tussen het scherm en glas. Dat is op zich een beetje jammer, maar misschien met hoge druk weg te krijgen?

Scherm is op zich wel goed krasbestendig. Ik heb hem nu een maandje en draag hem verder niet in een hoesje of er zit geen screenprotector op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:56

CeesKees

I rest my Kees

Ik heb bij mijn Jiayu dat mijn scherm raar doet.

Besteld bij Banggood.. Nu maar eens een terugstuurprocedure in gang zetten...

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:26
Zijn er meerdere versies van de G3? gister namelijk een mobiel voor een vriend binnengekregen. Deze heeft geen lag in het hoofdmenu, algemeen betere animaties, niet zo'n cheap geluidje bij het typen en hij kan sneller sattelieten vinden. Of is er soms een nieuwe firmware beschikbaar (draai nu 4.0.4)

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OssieW
  • Laatst online: 22-09 21:19
Er is een nieuwere firmware dan 4.0.4, er komt (hopelijk) binnenkort een grotere update waarvan de beta al beschikbaar voor is. Een aantal pagina's terug is de link hiervoor te vinden, als ik me niet vergis ook die voor de kleinere update ertussen.

Het kan trouwens ook zijn dat hij een ge-rooted phone heeft gekregen, in deze topic waren er een aantal die al een pre-rooted versie binnenkregen.

Mijn Jiayu begint toch al een paar kuurtjes te tonen. Kennelijk heeft deze opeens moeite om mijn sd kaart te zien, want om de zoveel tijd geeft hij aan dat de sd kaart verwijdert is om dan een seconde later deze weer te vinden. Het gebeurt tot nu toe nooit wanneer mijn sd kaart "in gebruik" is (tijdens muziek luisteren) dus op zich is het geen groot probleem. Echter om na een horror film gezien te hebben. 's avonds opeens licht in mijn kamer te zien omdat het scherm uit zijn slaap gaat om mede te delen dat de sd kaart is verwijdert, mwah dat hoeft voor mij niet per sé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:56

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Daar heb ik ook last van gehad, inclusief probleemloze werking bij actief gebruik. Bij mij lag het echter aan de SD-kaart: De computer had ook moeite met lezen en een ander kaartje werkte zonder problemen in de telefoon. Het kan dus de moeite waard zijn om na te gaan waar de fout ligt, want bij mij zorgde het continu ontwaken ook voor een hoog accuverbruik.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OssieW
  • Laatst online: 22-09 21:19
Dat kan natuurlijk, alleen ik denk eerder dat er iets met de telefoon is wanneer het een nieuwe sd kaart was die nu al een aantal maanden in mijn Jiayu zit zonder probleem en die ik nooit eruit gehaald heb (geen kans op krassen) ik gebruik altijd de usb kabel om files over te zetten.

Ik denk dat het net zoiets is als de wifi ontvangst die opeens wegvalt, daar had ik ook de eerste maanden totaal geen last van maar gebeurt nu toch geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcm800
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-06-2024
Nextron schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 23:37:
Daar heb ik ook last van gehad, inclusief probleemloze werking bij actief gebruik. Bij mij lag het echter aan de SD-kaart: De computer had ook moeite met lezen en een ander kaartje werkte zonder problemen in de telefoon. Het kan dus de moeite waard zijn om na te gaan waar de fout ligt, want bij mij zorgde het continu ontwaken ook voor een hoog accuverbruik.
Bij mij heeft de G3 mijn SD-kaart die uit mijn Samsung Wave kwam onbruikbaar gemaakt.Van`t ene op het andere moment onleesbaar geworden na 2 weken probleemloos gebruik ,ook niet op de computer... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
Douwe63 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 14:00:
Hoe zit het met de krasgevoeligheid van het scherm? Ik heb m'n toestel gisteren binnen gekregen en direct de bijgeleverde schermprotector geplaatst. Nu zat er 1 stofje onder en die probeerde ik net weg te halen maar dat liep helemaal verkeerd af en nu zit er stof onder 10% van de protector, zucht.

Ik zit er over te denken om de protector nu maar helemaal weg te halen en een goede hoes te zoeken voor wanneer hij in m'n broekzak zit (zal dit draadje eens doorspitten, er worden vast geschikte hoesjes besproken).
Ik heb hem nu sinds november in gebruik ofzo, zonder hoesje en ik heb nog geen enkel krasje op mijn scherm. Ik gebruik nooit screenprotectors, maken het mooie scherm alleen maar lelijk, ik heb enkel op mijn HTC Desire een klein krasje gehad. Ik zeg hier niet mee dat jij dat ook zou moeten doen, ik weet niet hoe je omgaat met je telefoon. De behuizing aan de achterkant, die heeft wel flinke krassen.

Ik hoop dat de 4.1 update een xtje komt, duurt wel lang aangezien de G2 hem wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-10 10:54
Heb het toestel sinds donderdag binnen.
Alles lijkt bij mij prima te functioneren.

Alleen wat ik nog wel eens heb na het opstarten is dat alle widget rare icoonen hebben en dat niet alle tekst van applicaties zichtbaar is.
Weet niet of meer mensen dit hebben.

Ik gebruiker de standaard rom van jiayu die er op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Doet de GPS het bij jou goed lekrutes? Bij mijn vriendin werkt alles prima onder stock 4.0.4 alleen de GPS doet moeilijk. Met A-GPS ingeschakeld heeft hij na enige tijd een vermoeden waar hij ongeveer is maar zonder A-GPS doet hij überhaupt niets. Wel lastig want mijn vriendin is net als ik een fervent gebruiker van Sygic navigatie voor Android.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
Ik heb de GPS eigenlijk niet geprobeerd.
Maar ik zal het straks een kijken of hij ze kan vinden.
Maar toen ik het toestel kocht wist ik al dat de GPS niet geweldig zou zijn.
Op 3g mijn positie vinden lukt wel zonder problemen.

EDIT:
Heb hem net een minuut of 5 laten zoeken maar hij vind geen gps.
Voor mij is dit geen probleem.
Want ik gebruik deze niet. Gezien ik zelf een navigatie systeem heb.

[ Voor 27% gewijzigd door lekrutes op 11-03-2013 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
Waar ik ook problemen mee heb.
Is dat als ik verbonden ben met 3g en ik schakel 3g uit en wil hem weer inschakkelen dan pakt hij geen 3g verbinding. En het enige wat ik kan doen is Telefoon uit en aan zetten.

Enige idee waardoor dit komt?
Of moet ik er maar costom rom opzetten die hier geen last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
Misschien kan je sowieso vliegmodus in en uitschakelen, wellicht dat dat sneller is?

@Mibe: Al eens gebruik gemaakt van MobileUncleTools en dan YGPS? (engineer mode) Bij mij heb ik dan zo een fix, binnen 10 sec. Je moet wel root toegang hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Update over mijn streep in beeldscherm; Banggood heeft mij verzocht een video van het probleem te mailen, alvorens men een oplossing gaat aandragen.

Uiteraard gelijk een video gemaakt en gemaild.

Ik ben benieuwd!

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
joris1989 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 11:38:
Misschien kan je sowieso vliegmodus in en uitschakelen, wellicht dat dat sneller is?

@Mibe: Al eens gebruik gemaakt van MobileUncleTools en dan YGPS? (engineer mode) Bij mij heb ik dan zo een fix, binnen 10 sec. Je moet wel root toegang hebben.
Vliegmodus heb ik geprobeerd wil zo af en toe helpen.
Wat ook wil is als er 3g boven in staat. Dat ik dat geen echte verbinding heb.
Ik kan dan niet op internet naar google.nl bijvoorbeeld word niet geladen en wats app word niet verzonden.

Nog even verder getest maar het smsen worden ook geblokeerd dit werkt ook niet goed. hiervoor werkt het herstarten niet. Vliegtuigmodus aan en uit gezet nu werkt het wel. echt goed testen kan nu niet gezien ik op kantoor zit.
Zit bij KPN heb mijn simkaart in slot 2 en slot 1 gehad maar maakt geen verschil.
Zit nu in Slot 1. (wat wel raar is dat ik vanochtend nog gewoon online kon)

EDIT:
In slot 2 heb ik nu wel internet. kijken of het nu verder werkt

[ Voor 52% gewijzigd door lekrutes op 11-03-2013 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
Het lijkt in slot 2 nu wel goed te doen.
terwijl ik hem hier vrijdag en zaterdag ingehad heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeFizz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik heb een mooi probleem. De G3 heeft samen met een banaan in m'n zak gezeten tijdens een hardlooptraining en de banaan is gaan prakken... Via de opening van de jackplug is er redelijk wat plakkerige zooi in de telefoon gekomen, waardoor nu de notificatie-led en de aan-uit button niet meer werken. De jackplug opening is inmiddels schoon m.b.v. een wattenstaafje met alchol.

Toestel is nog wel bruikbaar, maar het is flink irritant.

Weet iemand hoe het toestel open kan en of ik ver genoeg kan komen om alles goed te reinigen? Ik heb de 5 schroefjes al verwijderd, maar geen idee hoe nu verder...

Nog even een edit: stel nu dat het toestel leeg raakt en uitvalt, dan kan ik 'm niet meer aan krijgen. Ben het ff kwijt, maar weet iemand zo of 'ie weer aan springt zodra je er de laadkabel insteekt?

[ Voor 14% gewijzigd door PeeFizz op 12-03-2013 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
Is er eigenlijk al duidelijk wanneer er een update komt voor de Jiayu ?

EDIT:
Wat zijn trouwens mooie manieren om energie te besparen op de Jiayu G3.
naast helderheid op zijn laagst zetten.
en alle actieve applicaties te sluiten.

[ Voor 53% gewijzigd door lekrutes op 12-03-2013 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
Actieve applicaties sluiten is juist slecht, ze verbruiken op de achtergrond geen stroom, zijn enkel en alleen in het geheugen geladen, wanneer je ze opnieuw opstart moet alles weer in het geheugen geladen worden.

Ik gebruik Betterbatterystats om te kijken wat voor wakelocks zorgt. Maar ik haal altijd makkelijk een dag, ik weet niet hoe dat bij jou zit? Minder batterijverbruik wat er niet voor zorgt dat ik de volgende dag ook haal heeft voor mij dus geen enkele zin. Zit liever op 1% batterij na het einde van een dag dan 49% (Ok sterk overdreven), ik laad hem toch 's nachts op.

[ Voor 23% gewijzigd door Eypo op 12-03-2013 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
Ik haal ook makkelijk 1 dag.
Meestal ergens in de 40% aan het eind van de dag nu.

Bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-09 15:38
Ik haal soms 1 dag maar ook wel es 2 dagen. Zoals vandaag.. nu staat ie op 90% en ik heb hem vanmorgen rond half 9 van de lader gehaald. Ik ben de hele dag thuis en dus constant op wifi. Ik moet zeggen dat ik bijna niks met de tel heb gedaan. Paar mailtjes gehad en wat op dumpert, osm en nieuws bekeken.

Maar ik moet zeggen dat het niet klopt wat Joris1989 zegt. Ik sluit meestal de apps af en zo af en toe kijk ik via advanced task manager of er bepaalde apps lopen.. deze sluit ik dan ook af. Maps staat soms 6 keer in het geheugen.
Dit scheelt aanzienlijk.. Als ik dit bijvoorbeeld niet doe, dan haal ik 1 dag. Als ik naar bed ga (22:30) staat ie op +- 30%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
joris1989 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 11:38:
Ik hoopte eigenlijk dat het toestel ook zonder root-toegang een GPS-fix zou kunnen krijgen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iw20
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-05-2013
Ik heb Jiayu G3 nu sinds eind januari in bezit, besteld via Mixeshop. Ik vind het een prima toestel, zeker voor het geld. Maar ik heb nu een serieus probleem met mijn toestel. Ik ben namelijk niet goed telefonisch bereikbaar. Na diverse testen moet ik concluderen dat wanneer ik een internet-app gebruik (Wordfeut, WhatsApp, Chrome, enz.) ik op de andere SIM-kaart niet meer bereikbaar ben. Het maakt niet uit in welk slot ik de internet-SIM stop het is het reproduceerbaar! Ik heb nog niets met de G3 gedaan, niet geroot, niet geflasht, hij is nog origineel met Android 4.0.4
Iemand ervaring hiermee?? Alle hulp is welkom!

Aanvulling 13-mrt:
Ik gebruik de 2e SIM dus alleen voor internet. Net nog even geprobeerd of deze wel telefonisch bereikbaar is als ik gebruik maak van internet, en dat is deze SIM wel. Kan de G3 dus niet 2 SIM tegelijkertijd gebruiken?
Ik had hiervoor de Star B79 en die had hier geen problemen mee.

[ Voor 19% gewijzigd door Iw20 op 13-03-2013 09:44 . Reden: Extra info toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:38

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

albert04 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:38:
Ik haal soms 1 dag maar ook wel es 2 dagen. Zoals vandaag.. nu staat ie op 90% en ik heb hem vanmorgen rond half 9 van de lader gehaald. Ik ben de hele dag thuis en dus constant op wifi. Ik moet zeggen dat ik bijna niks met de tel heb gedaan. Paar mailtjes gehad en wat op dumpert, osm en nieuws bekeken.

Maar ik moet zeggen dat het niet klopt wat Joris1989 zegt. Ik sluit meestal de apps af en zo af en toe kijk ik via advanced task manager of er bepaalde apps lopen.. deze sluit ik dan ook af. Maps staat soms 6 keer in het geheugen.
Dit scheelt aanzienlijk.. Als ik dit bijvoorbeeld niet doe, dan haal ik 1 dag. Als ik naar bed ga (22:30) staat ie op +- 30%.
Hier sluit ik me bij aan, GoogleMaps kijkt namelijk regelmatig waar je bent, wat bij mij tot vrij veel wakeup events leidde

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
PeeFizz schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 10:01:
Weet iemand hoe het toestel open kan en of ik ver genoeg kan komen om alles goed te reinigen? Ik heb de 5 schroefjes al verwijderd, maar geen idee hoe nu verder...
Op Fok is er ook een topic over G3. Volgens mij was daar een beschrijving hoe deze uit elkaar gehaald moest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
MiBe schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:12:
[...]
Ik hoopte eigenlijk dat het toestel ook zonder root-toegang een GPS-fix zou kunnen krijgen. :(
Ja dat hoopte ik ook, ik snap ook niet precies wat MobileUncleTools / YGPS doet wat een andere app niet zou kunnen, maar het is toch echt een groot verschil.
albert04 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:38:
Ok, ik ging vééls te kort door de bocht. Dit gold iig voor Android 2.3, maar ik neem aan dat Android 4.0 hetzelfde reageert: Een app die op de achtergrond voor wakeups zorgt voor batterijconsumptie, die kan je beter afsluiten. Ik heb iig nog nooit een taskkiller gebruikt, maar meningen zijn daar verdeeld over. Doe wat je zelf het fijnste vindt.
Als mijn telefoon het een dag uithoudt dan ben ik tevreden, langer niet, dan moet ik na gaan denken wanneer ik hem op ga laden ;)

Ik heb overigens het accesoirepakket binnen (heeft geen 20 dagen geduurd). Oordopjes zijn cheap, heb ik niet eens uit de verpakking gehaald. Batterij zal wel goed zijn, lader ook wel. Ik ben zeer tevreden over het hoesje; hiervoor had ik een Desire en die was ook van kunststof / siliconen spul gemaakt en dat vind ik echt veel fijner aanvoelen. Dat heeft deze case dus ook, die vind ik wel de prijs waard. Hij sluit overigens niet naadloos op het toestel aan, verdere "reviews" zullen wellicht volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeFizz
jobr schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 19:36:
[...]

Op Fok is er ook een topic over G3. Volgens mij was daar een beschrijving hoe deze uit elkaar gehaald moest worden.
Tnx, ik ga daar eens kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
Ik had gisteren toch weer problemen met een fix krijgen op mijn 3g.
Maar dan doet ook mijn mobiele netwerk het verder niet.
Dus kan dan ook niet smsen. wat ik nog storender vind.

Ik heb mijn telefoon nu terug gezet naar fabrieksinstellingen.
Kijken of dit beter gaat.

Nu is boven in de tijd en accu en zo in een keer blauw IPV oranje. ben benieuwd of dit beter gaat.
Heb tot nu toe nog geen problemen gehad met verbinden. Sinds gisteravond. Als dit goed blijft werken ben ik echt tevreden met de telefoon.

Mocht dit niet werken ga ik eens een rom er opzetten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flodder11
  • Laatst online: 25-09 09:33
Betreft gps

Ik heb even een andere logica gehanteerd.
Heb gps altijd aan staan met onder locatiediensten alles aangevink en heb a-gps-injector(v.full) altijd aan staan.
Snachts is mijn 4.0.4 uit en smorgens gaat alles weer aan en heb binnen 5 minuten fix.
Doe dat nu al een week en het lijkt er op dat dit werkt.
A-gps injector geeft boven in het scherm transparant gps-sat-status ontvangst weer ter controle.
Er zijn maar zelden groene balkjes integenstelling tot mijn oude samsung gio,bovendien geeft links boven de satsterkte ontvangst 2 groene bogen ipv 3 of 4 en dat zou dan wellicht betekenen dat de gps hardware niet zo geweldig zou zijn.

Voor de rest geweldig toestel voor weinig geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeFizz
PeeFizz schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 10:01:
Nog even een edit: stel nu dat het toestel leeg raakt en uitvalt, dan kan ik 'm niet meer aan krijgen. Ben het ff kwijt, maar weet iemand zo of 'ie weer aan springt zodra je er de laadkabel insteekt?
Degene die bovenstaande vraag even kan beantwoorden ben ik zeer erkentelijk... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
normaal gesproken niet, maar je kunt hem wel opnieuw starten met de power button, zolang er geen banaan in de usb poort of power-schakelaar zit...

[ Voor 37% gewijzigd door guapper op 14-03-2013 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeFizz
Die heb ik gereinigd met alcohol, dus dat is hooguit nog wat Pisang Ambon.

Maar iig harstikke bedankt, dan hou ik het bij m'n werkbare work-around van een screenlock-widget en unlocken via de volumeknoppen, dan hoef ik ook niet heel het toestel open te schroeven.

Edit: eeh wat bedoel je nu...de powerbutton werkt dus niet.

[ Voor 10% gewijzigd door PeeFizz op 14-03-2013 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
Ik denk niet dat je hem makkelijk aankrijgt zonder powerbutton, misschien dmv ADB ofzo? Ik geloof ook niet dat ie wake-on-lan ondersteunt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-09 20:21
Als de telefoon uit staat, dan staan de netwerk- en usb-controllers ook uit. Het enige wat het toestel dan doet is opladen, en de status daarvan weergeven op het scherm en/of met de led. zowel met lsusb als adb devices is het toestel niet vindbaar. Dus als je powerknop stuk is heb je een redelijk groot probleem.

Ik zou zelf geen alcohol gebruikt hebben. Ik zou zelfs het hele toestel opengemaakt hebben zodat je de printplaat eruit kan tillen en die dan schoonmaken met een zachte niet-statische borstel en/of perslucht. Als de powerknop dan nog niet werkt zou ik heel goed de soldeerverbindingen nakijken en evt de knop opnieuw (laten) solderen (door iemand met ervaring met smd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
lekrutes schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 07:28:
Ik had gisteren toch weer problemen met een fix krijgen op mijn 3g.
Maar dan doet ook mijn mobiele netwerk het verder niet.
Dus kan dan ook niet smsen. wat ik nog storender vind.

Ik heb mijn telefoon nu terug gezet naar fabrieksinstellingen.
Kijken of dit beter gaat.

Nu is boven in de tijd en accu en zo in een keer blauw IPV oranje. ben benieuwd of dit beter gaat.
Heb tot nu toe nog geen problemen gehad met verbinden. Sinds gisteravond. Als dit goed blijft werken ben ik echt tevreden met de telefoon.

Mocht dit niet werken ga ik eens een rom er opzetten denk ik.
Heb het probleem toch nog steeds.
Heb nu op mobiele netwerken de 3g service uitgezet. (te vinden onder instellingen -> draadloos en netwerken -> mobiele netwerk -> 3g-service -> Uitschakelen. Gaat over de GSM en netwerk voorkeuren.)Toen ik deze aan had staan vanochtend kon ik niet smsen en bellen.
Zodra ik deze uit zet kreeg direct 3 smsjes binnen en kon ik bellen.
Dit lijkt in iedergeval te werken kan in iedergeval nu smsen.
Echt vervelend als je niet bereikt kan worden.

Verder kon ik er geen costum rom opzetten omdat ik niet in recovery mode kan.
Dan blijft hij eeuwig laden.
Gisteren 10 minuten gewacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:15

masauri

aka qwybyte

Om de 1 of andere reden krijg ik maar geen gps fix.
Meer dan een uur laten zoeken via verschillende apps.
Ik hoop dat het met de final versie van de volgende update is opgelost.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermickopreis
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 12:08
Heb hem net besteld. Na lang twijfel tussen g3 en g4. G4 duurde mij te lang en vormgeving vond ik wat minder.
Mshop heeft hem op de 15e op de bus gedaan (DHL) en ligt nu in Hong Kong. Jammer was dat het mob steeds in progress stond en ik vroeg mij af hoe en wat.
Bleek dat hij niet op voorraad was (volgens hun eigen site wel).
Maar goed duurde dus enkel dagen en hopelijk heb ik hem deze week binnen. Blij met Dual Sim en weer es een ander toestel (al is dit mijn eerste).
Hopelijk ook geen problemen zoals hierboven genoemd.
Wil hem het aller goedkoopst? dan zou ik mistertao es checken alleen staat ook veel in het chinees!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Phreak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-12-2021
Ik heb dit toestel sinds begin December in mijn bezit en ben er redelijk tevreden over. Waar ik bij dit sort toestellen altijd tegen aan loop is de gebrekkige GPS ontvangst. GPS is voor mij belangrijk omdat ik aan Geocaching doe.
Om toch een duidelijk GPS signaal te ontvangen heb ik enige tijd geleden een externe GPS ontvanger gekocht, een Holux M-1000. Het is de bedoeling dat de Jiayu G3 met de Holux M-1000 communiceert via Bleutooth en via dit protocol de GPS informatie ontvangt en verwerkt. Hiervoor maak ik op de Jiayu G3 gebruik van een App genaamd: Bluetooth GPS. Deze zorgt dan ook voor de verbinding tussen Jiayu en GPS ontvanger.

Deze combinatie ging bij mijn vorige toestel met gebrekkige interne GPS altijd goed (Aldi wolfgang at-as45se), met deze Jiayu verliest de Bluetooth GPS App echter steeds de connective met mijn Externe GPS, dien ik de connective te stoppen en weer opnieuw te activeren.

Heeft iemand hier wellicht ervaring mee? Kan ik iets doen om de Bluetooth connectie naar mijn externe GPS ontvanger op te vijzelen? Ik maak gebruik van Android versie 4.1.2 (G3-20130116-221844 )
Ik hoor graag van jullie.

Phreaky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Le_Phreak schreef op zondag 17 maart 2013 @ 11:56:
GPS is voor mij belangrijk omdat ik aan Geocaching doe.
Daar koop je een garmin Dakota 20 of een Garmin Etrex 30 voor. Of je pikt enkel oppikkertjes op, dan kun je rustig bij een telefoon blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Phreak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-12-2021
maartend schreef op zondag 17 maart 2013 @ 12:00:
[...]

Daar koop je een garmin Dakota 20 of een Garmin Etrex 30 voor. Of je pikt enkel oppikkertjes op, dan kun je rustig bij een telefoon blijven.
Ik zou deze discussie hierover wel met je kunnen aangaan maar dan kom ik niet dichter bij een oplossing voor mijn problem. Laat ik stellen dat er meer wegen zijn die naar Rome leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Le_Phreak schreef op zondag 17 maart 2013 @ 12:18:
[...]

Ik zou deze discussie hierover wel met je kunnen aangaan maar dan kom ik niet dichter bij een oplossing voor mijn problem. Laat ik stellen dat er meer wegen zijn die naar Rome leiden.
Klopt ook. Maar om mogelijk een stukje antwoord te geven;
Ik heb dus zelf niet die BT antenne, maar mijn G3 is wel via BT verbonden met mijn Garmin-autnavigatie. En ook daar valt me op dat de verbinding weg kan vallen. Lijkt hem dus in de G3 te zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:30
Le_Phreak schreef op zondag 17 maart 2013 @ 12:18:
[...]

Heb geen steekhoudende argumenten, maar dat is naar mijn mening wat er ook met de interne GPS gebeurt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:30
Probeer eens wifi uit te zetten als je BT gebruikt. Valt me vooral op bij mijn G3, als ik BT en Wifi samen aanzet duurt het vaak maar even totdat de verbinding met carkit is verdwenen, en soms vergt het zelfs een volledige harde reboot van het toestel (batterij eruit) om de verbinding weer hersteld te krijgen. Met wifi uitgeschakeld tijdens de autoritten heb ik amper last van wegvallende BT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iw20
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-05-2013
Hallo allemaal,

Volgens de specs is het Dual-SIM-standby, maar wanneer ik met de ene SIM gebruik maak van Internet (Browser, WhatsApp, enz) ben ik onbereikbaar op de andere SIM. Zijn er meer gebruikers met deze ervaring? Heb ik nu een slecht toestel of is het een Software of Hardware probleem?

Update 19-mrt, de instelling die Smobo hieronder bedoelt is bij 4.0.4 denk ik,
Instellingen -> Meer -> Voorkeur GPRS-overdracht (aanvinken dus!)
Eerste test lijkt hoopvol, ik wacht even verder af.

Bedankt!

[ Voor 26% gewijzigd door Iw20 op 19-03-2013 14:17 . Reden: Reactie op antwoord ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 18:57
Ik heb die ervaring niet.
Iets wat je wellicht even kan controleren is het volgende:
instellingen->meer->mobiele netwerken->voorkeur voor Spraak of Mobiele gegevens

(ongeveer, ik heb 4.1.2, daar is het iets veranderd ten opzichte van 4.0.4).

Betekenis: Als je voorkeur op data zet dan verminderd de bereikbaarheid van spraak (en volgens mij betekent dat weer dat je als je bijvoorbeeld een youtube filmpje kijkt hij geen GSM bereik heeft).

Hier dus altijd de voorkeur op spraak zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:38

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Ik heb zo nu en dan dat de notificatie-led niet aangaat terwijl er wel een event is die de led zou moeten triggeren (whatsapp, sms, mail, gemiste oproep). En heb een tijdje gehad dat de launcher crashte bij het unlocken van het toestel, maar dat lijkt nu weer over. Hebben meer mensen last van (een van) deze issues?

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-09 20:17
Heeft er iemand toevallig ervaring met stof onder het scherm? Ik heb een klein haartje o.i.d. tussen de digitalizer en het scherm gekregen. Voordat ik hem open haal was ik benieuwd hoe anderen die hebben opgelost. Ik ga hem niet terug sturen. Mocht het te riskant zijn dan laat ik het lekker zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik heb sinds kort een probleem met mijn G3. Ik ben voor de andere kant onverstaanbaar (heel ver weg). Ik heb met mobile uncle al de geluidsetting aangepast naar 255, maar probleem houdt aan. Ik lees dat dit probleem in het begin zich al voordeed bij sommige mensen, maar ik kan de oplossing nergens vinden.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Ik heb de mijne inmiddels teruggestuurd naar Banggood en om een refund gevraagd. Ik wacht wel op de G4 of de S1, als ik al een JiaYu neem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crab-
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-08 18:35
Waar zou deze telefoon momenteel het goedkoopste kunnen bestellen?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
crab- schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 12:08:
Waar zou deze telefoon momenteel het goedkoopste kunnen bestellen?

Bedankt!
Zie Jiayu G3 - Levertijden en prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mijn schroefje van linksboven zat van de week ineens los, maar even aangedraaid.

Daarnaast ben ik tot nu toe tevreden over het apparaat nu twee maanden in bezit. Ik heb GPS aan de praat gekregen op de stock rom 4.0.4 (wel geroot) met denk ik het gps.conf bestand die in dit fora staat. Hoef ik niet te gebruiken mijn nieuwe auto heeft al GPS ingebouwd.

Ook heb ik de 'red led' wake-lock met light manager geforceerd uitgeschakeld. Nu doe ik weer minimaal twee dagen met de accu.

Eigenlijk ben ik zeer tevreden met het apparaat, totale investering zo rond de 200 usd.

Misschien nog een tip wie bang is dat zijn phone gestolen wordt, laptop of andere device kwijraakt:
preyproject.com/
Proven tracking software that helps you find, lock and recover your device when stolen or missing. For Mac, Windows, Linux, iPhone, iPad & Android.

Of als ie al weg is:
Plan B
Google Play: Plan B

[ Voor 28% gewijzigd door dr.nld op 22-03-2013 09:29 . Reden: prey! ]

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:55

Xaphod

Inara profiel

Ik heb sinds kort last van een behoorlijk verhoogd batterij verbruik, hij houdt het amper nog een dag uit.
Mijn Jiayu is geroot, Mobileuncle tools en Clockworkmod recovery staat er op.
Mijn os is de stock android 4.04 van 29-11-12.
CPU Spy geeft aan over de laatste 16 uur dat de cpu ruim 5 uur op 1000 MHz heeft gewerkt, de rest van de tijd bijna constant deep sleep, dan nog zo'n 2% voor de rest van de snelheden.
Ik heb de telefoon in die tijd nauwelijks gebruikt.
Is er een programma waarmee ik kan zien welke app zoveel processortijd gebruikt, zodat ik het kan stoppen of verwijderen?
Ik ben van plan binnenkort een andere rom er op te zetten, maar kijk nog even de kat uit de boom.

https://inara.cz/elite/cmdr/425104/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Zoek op XDA ff naar BetterBatteryStats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij helpen!!! Ik heb een probleem mijn g3 start op en geeft continu een fout melding.Launcher gestopt en of instellingen gestopt.Hij start dus niet meer op.Heb accu er al uit gehaald alles werkt niet.Wie kan mij helpen of is er een bestand dat ik evt moet downloaden? Momenteel ligt het android poppetje op zijn kant met een rood kruis help.Graag uw reaktie. Volgens mij zit het hem in een launcher maar ik kom niet meer in mijn telefoon ook niet meer met usb wat moet ik doen om apps te verwijderen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2013 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
  • Laatst online: 17:55

Xaphod

Inara profiel

Chris.nl schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 10:35:
Zoek op XDA ff naar BetterBatteryStats.
Het lijkt er op dat de koorts aanval voorbij is.
Inderdaad wat programmaatjes gestopt en/of verwijderd.
Nu nog geen 20% op 1000 MHz en bijna 70% deep sleep, met enig gebruik.
Gelukkig geen fundamenteel probleem dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Xaphod op 23-03-2013 17:33 ]

https://inara.cz/elite/cmdr/425104/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibhuti
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-01-2024
Nou, ik heb sinds een week het probleem dat als ik aan het bellen ben mijn scherm direct deactiveerd, ook als ik de telefoon van mijn oor weg houdt blijft het zwart. Verder werkt het bellen gewoon goed alleen kan ik dan dus niet ophangen.

Ik heb daarom de telefoon een factory reset gedaan, cache dalvik cache etc. gewiped en opnieuw geflashed met de 4.1.2 beta rom, dit heeft het probleem niet opgelost. Vervolgens naar de LeWa rom gegaan, nog steeds hetzelfde probleem. Nu heb ik eens goed de sensor bekeken en het blijkt dat achter het glaasje vd sensor veel stof zit (het is mijn klus telefoon). Ik denk dus dat het een hardware probleem is (de sensor denkt dat mijn kop er voor zit :p) maar ik heb nog niet de moed gehad uit te vogelen of dit uit elkaar kan om het te fixen.

AMD Ath II X4 760K, G.Skill 8GB DDR3-2133, Saphire 2GB R7 260X OC in een mooi Coolcube Maxi doosje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Vibhuti schreef op zondag 24 maart 2013 @ 00:05:
Nou, ik heb sinds een week het probleem dat als ik aan het bellen ben mijn scherm direct deactiveerd, ook als ik de telefoon van mijn oor weg houdt blijft het zwart. Verder werkt het bellen gewoon goed alleen kan ik dan dus niet ophangen.

Ik heb daarom de telefoon een factory reset gedaan, cache dalvik cache etc. gewiped en opnieuw geflashed met de 4.1.2 beta rom, dit heeft het probleem niet opgelost. Vervolgens naar de LeWa rom gegaan, nog steeds hetzelfde probleem. Nu heb ik eens goed de sensor bekeken en het blijkt dat achter het glaasje vd sensor veel stof zit (het is mijn klus telefoon). Ik denk dus dat het een hardware probleem is (de sensor denkt dat mijn kop er voor zit :p) maar ik heb nog niet de moed gehad uit te vogelen of dit uit elkaar kan om het te fixen.
In Settings onder Accessibility Power button ends call aanvinken ;).

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul92
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-08 21:07
lekrutes schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 09:23:
[...]

Heb het probleem toch nog steeds.
Heb nu op mobiele netwerken de 3g service uitgezet. (te vinden onder instellingen -> draadloos en netwerken -> mobiele netwerk -> 3g-service -> Uitschakelen. Gaat over de GSM en netwerk voorkeuren.)Toen ik deze aan had staan vanochtend kon ik niet smsen en bellen.
Zodra ik deze uit zet kreeg direct 3 smsjes binnen en kon ik bellen.
Dit lijkt in iedergeval te werken kan in iedergeval nu smsen.
Echt vervelend als je niet bereikt kan worden.

Verder kon ik er geen costum rom opzetten omdat ik niet in recovery mode kan.
Dan blijft hij eeuwig laden.
Gisteren 10 minuten gewacht.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Soms is mijn Jiayu opeens iedere vorm van draadloze verbinding kwijt. Dus niet bellen smsen of op 3g. Tijdelijke oplossing daarvoor was voor mij om de sim dan maar in de 2e sim slot te doen. Ik heb dan wel 3g verbinding maar echt zeldzaam traag. Heeft iemand een oplossing??

Ik kon er eerst ook geen custom rom opzetten, de oplossing was uiteindelijk om mobile uncle tools te installeren, vanuit daar in cfw te komen en dan een permanente clockwork recovery erop te flashen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
Is die goede recovery er op zetten veel werken?
en zo ja wat moet je precies doen?
Wil graag die beta draaien kijken of het dan beter gaat.

Hoop dat iemand misschien mooiere oplossing heeft voor 3g probleem.
Ik kan wel gegevens verbinding aanzetten.
Met de 3g service uitgeschakeld.
Dan heb ik wel verbinding met internet maar uiteraard mega traag/sloom
Daarom wou ik de beta installeren om te zien of hij werkt of niet.

Nu doe ik alles met wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
lekrutes schreef op maandag 25 maart 2013 @ 11:03:
Is die goede recovery er op zetten veel werken?
en zo ja wat moet je precies doen?
Wil graag die beta draaien kijken of het dan beter gaat.

Hoop dat iemand misschien mooiere oplossing heeft voor 3g probleem.
Ik kan wel gegevens verbinding aanzetten.
Met de 3g service uitgeschakeld.
Dan heb ik wel verbinding met internet maar uiteraard mega traag/sloom
Daarom wou ik de beta installeren om te zien of hij werkt of niet.

Nu doe ik alles met wifi
Dit is echt al een keer of 10 beantwoord in deze en de custom rom thread.
Even zoeken dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
om misschien weer schopje te geven om de "echte" kwaliteit van de foto's uit de camera te zien.

Camera raw uit mobile uncle is zo te zien de ruwe data direct uit de chip.
Hier moet dus bijvoorbeeld een tga header op gezet worden om er iets bekijkbaars van te maken. In de bestandsnaam staat in ieder geval al de grootte van de foto dus dat hoef je niet meer uit te zoeken.
Wat nog onduidelijk is is de kleurvolgorde rgb gbr bgr etc de pixel volgorde etc, maar het is een begin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En kan je die RAW-bestanden dan niet openen met photoshop? Kan je meteen alles goed bewerken van witbalans enzo. Misschien wel wat omslachtig, maar de kwaliteit zal wel veel beter zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
Als de bestanden direct met photoshop te openen waren geweest zou je niet denken dat dat in november al was gedaan, toen er hier een tijdje over werd gediscusieerd.
Verwar ruwe bit data niet met de verschillende soorten raw bestanden die sommige camera's uitspugen.

Die niet bewerkte raw bestanden zijn in ieder geval 2572 x 1932 pixels en 16 bits per pixel gezien de bestandsgrootte van 9938208 byte

OK Mehari op fok.nl heeft het bijna voor mij uitgezocht, ik moest nog twee details oplossen.
1 ben ik nog niet aan toe en kan best lastig zijn. Het icc profiel van de camera/ witbalans en dergelijk.
2 Voor de jiayu g2 512mb met volgens de telefoon een 8megapixel camera(raw is 5mp)
raw formaat
de grootte van de foto staat in de naam plus hoeveelheid bits
de bits zijn niet genormaliseerd de foto moet vertikaal gespiegeld worden en bayern patroon start met bg
irfanview kan hier mee omgaan, maar nu we dit weten waarschijnlijk nog wel meer.

eerste "voorzichtige conclusie" de camera is serieus beter is dan wat de telefoon je doet geloven.

fototjes komen er zo aan allemaal iso100
raw
raw
mobileuncle jpg van bovenstaande raw
jpgvanrawinphone
jpg zoals mediatek camera applicatie er van maakt
jpg

[ Voor 66% gewijzigd door Mafketel op 25-03-2013 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibhuti
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-01-2024
Remcom00 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 00:32:
[...]

In Settings onder Accessibility Power button ends call aanvinken ;).
Bedankt voor de tip! Had zelf het idee om hem open te schroeven maar helaas, ik kwam zo niet bij het geplaagde sensortje. Verder zat het plastic venster voor de sensor ietwat schuin wat goed te zien is als je de telefoon in de hand hebt. Ik dacht, ik wip het er uit maak het schoon en lijm het stofdicht terug. Blijkt een enorme homp plastic te zijn, bij het "eruit wippen" brak er een stuk van af.. |:( Raar maar waar, daarna heeft het allemaal weer even goed gefunctioneerd tot gisteravond. Nu werkt het de ene keer wel andere keer niet.

Toch maar de powerbutton ends call inschakelen, nu nog een oplossing voor het gebruik maken van de kiesmenu's bij sommige instanties etc. :P

AMD Ath II X4 760K, G.Skill 8GB DDR3-2133, Saphire 2GB R7 260X OC in een mooi Coolcube Maxi doosje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaDMaN
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 12:49
Vibhuti schreef op maandag 25 maart 2013 @ 23:04:
[...]

Bedankt voor de tip! Had zelf het idee om hem open te schroeven maar helaas, ik kwam zo niet bij het geplaagde sensortje. Verder zat het plastic venster voor de sensor ietwat schuin wat goed te zien is als je de telefoon in de hand hebt. Ik dacht, ik wip het er uit maak het schoon en lijm het stofdicht terug. Blijkt een enorme homp plastic te zijn, bij het "eruit wippen" brak er een stuk van af.. |:( Raar maar waar, daarna heeft het allemaal weer even goed gefunctioneerd tot gisteravond. Nu werkt het de ene keer wel andere keer niet.

Toch maar de powerbutton ends call inschakelen, nu nog een oplossing voor het gebruik maken van de kiesmenu's bij sommige instanties etc. :P
Wat bij mij tijdelijk lijkt te helpen, is naar de Mobile Uncle tool te gaan en dan Engineer Mode (MTK) en dan op PSensor te "kalibreren".
Misschien kan je dit ook eens proberen??

Does killing time damage eternity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-09 09:19
hmmm de trilfunctie doet het ineens niet meer. Er is geen aanleiding voor te vinden. Iemand er ervaring mee of een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-09 20:21
PaPi36 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:40:
hmmm de trilfunctie doet het ineens niet meer. Er is geen aanleiding voor te vinden. Iemand er ervaring mee of een tip?
Probeer je toestel eens een harde tik te geven (tegen de achterkant). Zou kunnen dat dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-09 09:19
P.E.T.E.R. schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:42:
[...]

Probeer je toestel eens een harde tik te geven (tegen de achterkant). Zou kunnen dat dat werkt.
Nice! het heeft gewerkt, thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Ah, de koolstofborstels van de electromotor zaten vast...dus... zou mijn automonteur zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een mogelijkheid om het volume van de G3 (4.1 beta ROM) lager dan de laagste stand en daarnaast ook geleidelijker in te kunnen stellen? Ik heb hier al diverse volumeregelapps voor geprobeerd, maar ik kan er niet een vinden die dit kan. Ik vind het geluid (zowel notificaties als media) op de laagste stand al veel te hard, zowel via de speaker ('s nachts) als via mijn in-ear oordoppen. Een tweak om het volume voor het hele systeem te verlagen zou ook een uitkomst zijn, want de hogere volumes gebruik ik niet.

Verder wil ik bij het audioprofiel "Meeting" graag "vibrate on touch" aan hebben staan, maar iedere keer dat ik mijn telefoon herstart, lijkt de telefoon deze voorkeur te vergeten en moet ik opnieuw naar system settings. Is dit een bug? De andere instellingen in dit menu worden namelijk wel onthouden.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2013 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 17:25:
Is er een mogelijkheid om het volume van de G3 (4.1 beta ROM) lager dan de laagste stand en daarnaast ook geleidelijker in te kunnen stellen? Ik heb hier al diverse volumeregelapps voor geprobeerd, maar ik kan er niet een vinden die dit kan. Ik vind het geluid (zowel notificaties als media) op de laagste stand al veel te hard, zowel via de speaker ('s nachts) als via mijn in-ear oordoppen. Een tweak om het volume voor het hele systeem te verlagen zou ook een uitkomst zijn, want de hogere volumes gebruik ik niet.

Verder wil ik bij het audioprofiel "Meeting" graag "vibrate on touch" aan hebben staan, maar iedere keer dat ik mijn telefoon herstart, lijkt de telefoon deze voorkeur te vergeten en moet ik opnieuw naar system settings. Is dit een bug? De andere instellingen in dit menu worden namelijk wel onthouden.
Dat kan met Fine Volume Control.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
PaPi36 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:40:
staatde optie wel aan? zet het volume helemaal op de zachtste stand :)

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:30
PaPi36 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 16:09:
[...]

Nice! het heeft gewerkt, thanx!
Al gefixt dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remcom00 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 18:44:
[...]

Dat kan met Fine Volume Control.
Dank je, dit werkt gelukkig. Ik vind het wel erg vreemd dat een basisfunctionaliteit als deze niet standaard in Android (of de G3 ROMs) zit. Ook jammer dat zo'n eenvoudig (en voor sommigen groot) probleem met een betaalde app opgelost moet worden. Ik vraag me dan ook af waarom de ontwikkelaars hiervoor hebben gekozen, maar het probleem is nu opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:01
JiaYu have officially confirmed with us that the JiaYu G4 won’t be on sale this month, but if you are still in the market for a quad-core JiaYu phone you are in luck as an update MT6589 version of the Jiayu G3 is coming.

Last year JiaYu went from a brand that many hadn’t heard of, to one that every Android phone fan wanted a piece of. The change was fast and dramatic and all thanks to the then flagship JiaYu G3.
For those of you unfamiliar with the G3 it is a dual-core MT6577 phone with 1GB RAM, 4.5-inch 720p display, attractive body (not dissimilar to the HTC One) and large 2750mAh battery.
The G3 is still a fantastic phone even by today’s standards, however it’s going to get a whole lot better from the middle of this month (April). JiaYu have told us that a new updated version of the JiaYu G3 with quad-core MT6589 CPU will be launched later this month!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeneralX
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02:33
Beste mede-G3 eigenaren en toevallige meelezers:

Al enkele maanden heb ik een G3 in gebruik, nadat ik die van CLB had overgekocht. Ik heb er nog nooit een probleem mee gehad en was er heel tevreden mee. Hij was al geroot (clockworks, als ik me niet vergis) en er stond al SuperSU op (beide met dank aan CLB), daar heb ik verder niets aan veranderd. Zelf heb ik er nog ApexLauncher op gezet en de ES file explorer. Nooit een probleem mee gehad, altijd goed gedraaid, nooit crashes, nooit vastlopers gehad. Het geheugen is nog nooit in de buurt van vol gekomen, het hoogste geheugengebruik was iets van 600mb, toen had ik echt veel apps open staan. Batterijduur is nog steeds goed. In dit topic noch in het root topic heb ik reacties gevonden mbt crashes of vastlopers die echt serieus te noemen zijn. Alles was snel verholpen, het waren doorgaans alleen apps die crashten.

Vandaar dat ik enorm verrast was toen ik zojuist een echt serieuze vastloper kreeg: ik wilde de telefoon ontgrendelen, dus drukte op de knop bovenaan. Het Android lock screen verscheen, (waarop ik trouwens zag dat ik nog 70% batterij had, dus dat is het probleem niet) maar dat bevroor meteen. Ik kon er niets meer mee, de telefoon reageerde ook niet op de aan/uit/ontgrendelknop bovenaan. Daarom haalde ik de batterij eruit, telefoon ging uit, ik batterij er weer ingedaan en de telefoon weer aangedaan, maar ook dat mocht niet baten. Het scherm bleef zwart, gedurende de hele opstarttijd. Daarna een korte trilling, waarna ik normaal de pincode van mn sim in zou voeren. Scherm was echter nog steeds zwart. De on/off knop werkt wel; de knopjes onderaan lichten op en doven weer uit en het scherm gaat aan en uit, maar blijft zwart beeld geven. Hij switch dan tussen een soort bleeding effect ( ;( ) en echt uit, wat samen met de verlichte knopjes en de trilling voor sim unlock de enige tekenen van leven zijn.

Toen heb ik nog geprobeerd om op te starten zonder sim, wat wel een enigszins positief effect had: de telefoon bootte normaal, skipte het sim ontgrendel deel (het trillen is normaal, heeft niet met sim te maken), maar bevroor opnieuw op het unlock scherm van Android en werd na enkele seconden weer zwart. That's it. Als ik op de on/off knop druk, zie je wel dat het scherm aangaat. Herhaling van het opstarten zonder sim helpt niet, dit geeft alleen een zwart scherm (wel aan) Het is echter geen sim-gerelateerd probleem, aangezien de sim geen problemen vertoont op mn oude mobiel (ff getest op samsung star).

Wanneer ik mn G3 op de pc aansluit, gaat het rode lichtje branden dat hij aan het opladen is, maar de pc herkent de mobiel niet. Windows zegt dat het stuurprogramma van het apparaat niet werkt. Dit doet me vermoeden dat er een issue is met het besturingssysteem.
Is dit iets waar meer mensen tegenaan zijn gelopen met hun G3, met of zonder root? Dat laatste heb ik dus niet zelf uitgevoerd, ik was al blij dat CLB dat succesvol had gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:35
GeneralX schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:40:
Beste mede-G3 eigenaren en toevallige meelezers:

Al enkele maanden heb ik een G3 in gebruik, nadat ik die van CLB had overgekocht. Ik heb er nog nooit een probleem mee gehad en was er heel tevreden mee. Hij was al geroot (clockworks, als ik me niet vergis) en er stond al SuperSU op (beide met dank aan CLB), daar heb ik verder niets aan veranderd. Zelf heb ik er nog ApexLauncher op gezet en de ES file explorer. Nooit een probleem mee gehad, altijd goed gedraaid, nooit crashes, nooit vastlopers gehad. Het geheugen is nog nooit in de buurt van vol gekomen, het hoogste geheugengebruik was iets van 600mb, toen had ik echt veel apps open staan. Batterijduur is nog steeds goed. In dit topic noch in het root topic heb ik reacties gevonden mbt crashes of vastlopers die echt serieus te noemen zijn. Alles was snel verholpen, het waren doorgaans alleen apps die crashten.

Vandaar dat ik enorm verrast was toen ik zojuist een echt serieuze vastloper kreeg: ik wilde de telefoon ontgrendelen, dus drukte op de knop bovenaan. Het Android lock screen verscheen, (waarop ik trouwens zag dat ik nog 70% batterij had, dus dat is het probleem niet) maar dat bevroor meteen. Ik kon er niets meer mee, de telefoon reageerde ook niet op de aan/uit/ontgrendelknop bovenaan. Daarom haalde ik de batterij eruit, telefoon ging uit, ik batterij er weer ingedaan en de telefoon weer aangedaan, maar ook dat mocht niet baten. Het scherm bleef zwart, gedurende de hele opstarttijd. Daarna een korte trilling, waarna ik normaal de pincode van mn sim in zou voeren. Scherm was echter nog steeds zwart. De on/off knop werkt wel; de knopjes onderaan lichten op en doven weer uit en het scherm gaat aan en uit, maar blijft zwart beeld geven. Hij switch dan tussen een soort bleeding effect ( ;( ) en echt uit, wat samen met de verlichte knopjes en de trilling voor sim unlock de enige tekenen van leven zijn.

Toen heb ik nog geprobeerd om op te starten zonder sim, wat wel een enigszins positief effect had: de telefoon bootte normaal, skipte het sim ontgrendel deel (het trillen is normaal, heeft niet met sim te maken), maar bevroor opnieuw op het unlock scherm van Android en werd na enkele seconden weer zwart. That's it. Als ik op de on/off knop druk, zie je wel dat het scherm aangaat. Herhaling van het opstarten zonder sim helpt niet, dit geeft alleen een zwart scherm (wel aan) Het is echter geen sim-gerelateerd probleem, aangezien de sim geen problemen vertoont op mn oude mobiel (ff getest op samsung star).

Wanneer ik mn G3 op de pc aansluit, gaat het rode lichtje branden dat hij aan het opladen is, maar de pc herkent de mobiel niet. Windows zegt dat het stuurprogramma van het apparaat niet werkt. Dit doet me vermoeden dat er een issue is met het besturingssysteem.
Is dit iets waar meer mensen tegenaan zijn gelopen met hun G3, met of zonder root? Dat laatste heb ik dus niet zelf uitgevoerd, ik was al blij dat CLB dat succesvol had gedaan ;)
In clockworkmod(recovery) modus starten, een backup maken, en een factory reset uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeneralX
De standaard recovery modus wordt als het goed is geactiveerd door op te starten en de volume+ in te drukken. Dat had geen effect. Mocht dat niet zo zijn, my bad, maar dan ben ik nieuwsgierig hoe ik er dan in kom.

Edit: nog een keer proberen na opstarten zonder sim werkte wel, excuses... :shame:
Hierbij een vraagje aan CLB: had jij al iets van een save/backup ingesteld? Of rest mij slechts bovengenoemde optie

[ Voor 34% gewijzigd door GeneralX op 03-04-2013 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
GeneralX schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:56:
De standaard recovery modus wordt als het goed is geactiveerd door op te starten en de volume+ in te drukken. Dat had geen effect. Mocht dat niet zo zijn, my bad, maar dan ben ik nieuwsgierig hoe ik er dan in kom.

Edit: nog een keer proberen na opstarten zonder sim werkte wel, excuses... :shame:
Hierbij een vraagje aan CLB: had jij al iets van een save/backup ingesteld? Of rest mij slechts bovengenoemde optie
Backupje maken kost heel weinig tijd, dat is altijd handig om te doen ;), daarna ff alles wipen en kijken of hij het doet. Daarna de backup terugzetten en kijken of hij het nog steeds doet ;).

Werkt hij trouwens wel gewoon in de recovery mode? Dan weet je in ieder geval dat het waarschijnlijk geen hardware probleem is ;).

Wel raar dat hij ineens vastloopt, ik heb de telefoon sinds december en ik heb ook nog geen vastlopers gehad. Terwijl ik toch aardig heb lopen klungelen (verschillende roms, ICS, JB en Lewa). Maarja, ik denk niet dat je er nog achter kan komen wat de oorzaak is geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeneralX
Aangezien CLockworks het NIET doet, heb ik een berichtje op het Root-je-G3 gezet mbt het clockworks deel. 9/10 keer kom ik niet eens in clockworks en als het lukt, doen de hardware controls het niet of mar tijdelijk. Vanochtend botte hij weer in een keer goed, maar slechts tot het android lock screen. Hij bevroor opnieuw en ik kan er nu weer niks meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
En al gedacht aan een hardreset via het toestel zelf?
Waarbij rootacces en CWM volgens mij verdwijnen... Dan moet je zelf opnieuw alles flashen, maar je schreef eerder dat je wat vrienden hebt die je hier eventueel bij kunnen helpen... Eventueel root behouden via Google Play: OTA RootKeeper als dat werkt en beginnen met een frisse, nieuwe, schone lei? Ik heb namelijk het idee dat er wat apps conflicteren met elkaar ofzo. Kan me niet voorstellen dat een toestel maandenlang goed werkt en *opeens* kuren krijgt namelijk... Maar ik lees ook nergens of je het toestel al een hardreset hebt gegeven?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Ik heb afgelopen maand ook iets raars meegemaakt. Binnen 24 uur ging de G3 4 keer spontaan een reboot uitvoeren. Na de 2de keer zette ik het toestel zelf helemaal uit, om dan weer aan te kunnen zetten. Toch kwam daarna dus weer 2 keer zo'n reboot. Dan maar de batterij en alle kaartjes eruit gehaald, daarna geen probleem meer gehad.
Het was nogal spannend voor me, het was tijdens mijn vakantie, dus kon ook niet even via mijn computer iets proberen.

Ik draai met de stock firmware (4.0.4, build 20121129-082828), wel geroot maar verder niet iets bijzonders. Wel zat er een tweede SIM-kaart in (in het W-slot), de Nederlandse SIM had ik op z'n plek laten zitten maar wel uitgeschakeld. Ik heb daarna ook nog wel wat apps zitten weghalen (niet nodig, plus dat ik niet teveel dataverkeer wilde genereren als er gezocht zou worden naar updates). Op zich zou het kunnen dat een van die apps de oorzaak was, al had ik daarvoor geen last.

Buiten dat probleem heeft de G3 de vakantie veel makkelijker gemaakt. Altijd handig om te weten wanneer bijvoorbeeld een trein vertrekt, maar ook handig voor inchecken. En de GPS heeft, ook al is die niet de meest nauwkeurige, toch een aardig reisverslag gemaakt via Latitude.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Pagina: 1 ... 20 ... 23 Laatste

Let op:
Levertijden horen hier niet thuis. Daarvoor kan je terecht in dit topic. Discussie over custom roms hoort thuis in dit topic.