Heb ik ook wel eens spontane reboots gehad, maak me er niet zo druk over. Al waren het geen echte reboots want ik hoefde geen pin code in te geven. Ik ben er na +- 5 maanden nog steeds tevreden over, voor de liefhebber die het wil weten
Wanneer je CWM hebt en vervolgens een hard reset uitvoert via instellingen->bla->bla, verdwijnt daarmee CWM niet.CLB schreef op donderdag 04 april 2013 @ 11:27:
En al gedacht aan een hardreset via het toestel zelf?
Waarbij rootacces en CWM volgens mij verdwijnen... Dan moet je zelf opnieuw alles flashen, maar je schreef eerder dat je wat vrienden hebt die je hier eventueel bij kunnen helpen... Eventueel root behouden via Google Play: OTA RootKeeper als dat werkt en beginnen met een frisse, nieuwe, schone lei? Ik heb namelijk het idee dat er wat apps conflicteren met elkaar ofzo. Kan me niet voorstellen dat een toestel maandenlang goed werkt en *opeens* kuren krijgt namelijk... Maar ik lees ook nergens of je het toestel al een hardreset hebt gegeven?
Je kunt ook eerst cache wipen, rebooten, kijken of het probleem is opgelost, indien niet, weer naar recovery en dalvik wipen(is vaak ook in de cache partitie maar just in case), weer rebooten.
Of je flasht gewoon de 4.1 beta?
Dan sluit je oon softwarematig probleem uit.
Of je flasht gewoon de 4.1 beta?
Dan sluit je oon softwarematig probleem uit.
[ Voor 9% gewijzigd door dutchgio op 04-04-2013 12:14 ]
Heb zojuist met een vriend de mobiel aangesloten op zijn laptop en lopen klieren met de telefoon. Hij kan in de recovery komen, maar er is op het scherm van de mobiel gewoon niks te zien. Het scherm is aan, maar blijft zwart. Daarnaast geeft android een hele lange lijst van errors, die zo snel voorbij scrollen dat ze onleesbaar zijn.CLB schreef op donderdag 04 april 2013 @ 11:27:
En al gedacht aan een hardreset via het toestel zelf?
Waarbij rootacces en CWM volgens mij verdwijnen... Dan moet je zelf opnieuw alles flashen, maar je schreef eerder dat je wat vrienden hebt die je hier eventueel bij kunnen helpen... Eventueel root behouden via Google Play: OTA RootKeeper als dat werkt en beginnen met een frisse, nieuwe, schone lei? Ik heb namelijk het idee dat er wat apps conflicteren met elkaar ofzo. Kan me niet voorstellen dat een toestel maandenlang goed werkt en *opeens* kuren krijgt namelijk... Maar ik lees ook nergens of je het toestel al een hardreset hebt gegeven?
Mbt hardreset: hoe doe je dat? en hoe kan ik een app uit de playstore gebruiken als ik niet kan booten?
Hij kan niet meer (altijd) in de CWM komen
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
De crash was trouwens niet helemaal out of the blue... Ik haalde mijn telefoon uit mn zak, waarna hij crashte op het unlock scherm. Dat is het enige
. Ik heb al weken geen nieuwe apps geinstalleerd, de laatste update van een app was 2 dagen geleden (gmail, volgens mij of anders whatsapp).
De enige app die invloed zou kunnen zijn, is MixZing. Die app kan voor het invoeren van het inlog teken in het lockscreen al de optie geven om muziek te pauzeren en naar vorige/volgende nummer te gaan. Vanochtend was ik in staat om naar het lockscreen te komen, zomaar voor geen reden, en toen bevroor hij weer. Er verschenen een paar zwarte pixels in het scherm, waaraan je kunt zien dat hij vastloopt. MixZing laat een schermpje zien waarin ook zwarte stukjes zitten. Ik vermoed dat dit misschien een reden is, maar dat zou niet moeten voorkomen dat ik in CWM kom. Dat is gewoon ver voordat MixZing iets mag/kan uitvoeren.
Bovendien staat deze app al maanden op mn G3, dus ik zie niet waarom dat ineens een issue is
Desalniettemin:
Is iemand bekent met de app of met problemen met de app?
Een korte google sessie leverde in ieder geval geen crashes van andriod op die veroorzaakt worden door mixzing, alleen crashes van mixzing door android updates. Updates kan de telefoon niet zelf uitvoeren, daar moet hij mij toestemming voor vragen. Ook xda leverde niks op met zoekterm MixZing, zeker niet gecombineerd met crash.
De enige app die invloed zou kunnen zijn, is MixZing. Die app kan voor het invoeren van het inlog teken in het lockscreen al de optie geven om muziek te pauzeren en naar vorige/volgende nummer te gaan. Vanochtend was ik in staat om naar het lockscreen te komen, zomaar voor geen reden, en toen bevroor hij weer. Er verschenen een paar zwarte pixels in het scherm, waaraan je kunt zien dat hij vastloopt. MixZing laat een schermpje zien waarin ook zwarte stukjes zitten. Ik vermoed dat dit misschien een reden is, maar dat zou niet moeten voorkomen dat ik in CWM kom. Dat is gewoon ver voordat MixZing iets mag/kan uitvoeren.
Bovendien staat deze app al maanden op mn G3, dus ik zie niet waarom dat ineens een issue is
Desalniettemin:
Een korte google sessie leverde in ieder geval geen crashes van andriod op die veroorzaakt worden door mixzing, alleen crashes van mixzing door android updates. Updates kan de telefoon niet zelf uitvoeren, daar moet hij mij toestemming voor vragen. Ook xda leverde niks op met zoekterm MixZing, zeker niet gecombineerd met crash.
[ Voor 20% gewijzigd door GeneralX op 04-04-2013 13:46 ]
Boot eens op totdat je bij het lockscreen komt, hang m via de usb kabel aan de pc, installeer "android commander" en probeer te browsen in data/app en die app te verwijderen.GeneralX schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:34:
De crash was trouwens niet helemaal out of the blue... Ik haalde mijn telefoon uit mn zak, waarna hij crashte op het unlock scherm. Dat is het enige. Ik heb al weken geen nieuwe apps geinstalleerd, de laatste update was 2 dagen geleden.
De enige app die hier op van invloed zou kunnen zijn, is MixZing. Die app kan voor het invoeren van het inlog teken in het lockscreen al de optie geven om muziek te pauzeren en naar vorige/volgende nummer te gaan. Vanochtend was ik in staat om naar het lockscreen te komen, zomaar voor geen reden, en toen bevroor hij weer. Er verschijnen een paar zwarte pixels in het scherm, waaraan je kunt zien dat hij vastloopt. MixZing laat een schermpje zien waarin ook zwarte stukjes zitten. Ik vermoed dat dit misschien een reden is, maar dat zou niet moeten voorkomen dat ik in CWM kom.
Bovendien staat deze app al maanden op mn G3, dus ik zie niet waarom dat ineens een issue is.
Misschien was ik vergeten dit te melden, maar: ik kan het lockscreen niet zien, behalve de ene keer vanmorgen. Bovendien crasht hij instantly zodra die het lockscreen laat zien. Ik kan doorgaans wel voelen wanneer het lockscreen normaal te zien zou zijn. Hij trilt dan eventjes, maar dat is het. Bovendien kon ik de eerste keer dat ik de G3 aan mn eigen pc hing niet in de telefoon komen, want 'het stuurprogramma van het apparaat ontbreekt'. Dus niet de drivers van windows, maar het stuurprogramma op de G3. Android crasht immers.
Maar ik ga het nu proberen. Tnx voor de suggestie, het zou moeten werken als ik er in kan komen.
Edit:
No joy, hij geeft wel aan dat ik mn mobiel in de pc heb zitten. Er verschijnen dan 2 nieuwe drives: F en G. F is een blu ray drive...
G is niet bereikbaar, want 'er is geen disc in de drive'. Continue klikken geeft een maagdelijk blanke, lege map. 
2e Edit: de eerste poging probeerde ik in CWM te komen, dus met Volume+ ingedrukt. Ik heb het nog eens geprobeerd met normale boot. Na de trilling dat hij bij lockscreen is, geeft hij alleen F aan, de blu ray disc
Wel kreeg ik deze keer tijdens het starten een pop-up van windows dat er een usb geval is aangesloten. Klikken op 'open map' geeft een lege map. Windows herkent de telefoon niet als F, de blu ray, maar als H958, met een icoon van een mobieltje. De model name is JY-G3 en het blijkt de batterij te zijn, die opgeladen wordt.
3e Edit: volgens mij moet je ingelogd zijn in Android, om de device mode te selecteren. Ik heb een klasgenoot gevraagd om zijn samsung s3 aan te sluiten op mijn laptop. Android Commander kan hem niet vinden, windows pas nadat hij zijn lockscreen heeft geunlocked. Dan pas wordt de MPT modus geactiveerd (media player of zoiets) en kan je de bestanden aanpassen. Dat kan ik natuurlijk niet doen, mijn scherm blijft immers zwart en ik kom soieso niet voorbij het lockscreen...
Maar ik ga het nu proberen. Tnx voor de suggestie, het zou moeten werken als ik er in kan komen.
Edit:
2e Edit: de eerste poging probeerde ik in CWM te komen, dus met Volume+ ingedrukt. Ik heb het nog eens geprobeerd met normale boot. Na de trilling dat hij bij lockscreen is, geeft hij alleen F aan, de blu ray disc

Wel kreeg ik deze keer tijdens het starten een pop-up van windows dat er een usb geval is aangesloten. Klikken op 'open map' geeft een lege map. Windows herkent de telefoon niet als F, de blu ray, maar als H958, met een icoon van een mobieltje. De model name is JY-G3 en het blijkt de batterij te zijn, die opgeladen wordt.

3e Edit: volgens mij moet je ingelogd zijn in Android, om de device mode te selecteren. Ik heb een klasgenoot gevraagd om zijn samsung s3 aan te sluiten op mijn laptop. Android Commander kan hem niet vinden, windows pas nadat hij zijn lockscreen heeft geunlocked. Dan pas wordt de MPT modus geactiveerd (media player of zoiets) en kan je de bestanden aanpassen. Dat kan ik natuurlijk niet doen, mijn scherm blijft immers zwart en ik kom soieso niet voorbij het lockscreen...
[ Voor 53% gewijzigd door GeneralX op 04-04-2013 14:32 ]
Hierbij nog een vraag: aangezien de meeste van jullie een G3 hebben/hadden: wanneer ik de batterij uit mn G3 haal en de mobiel aansluit op de pc, gebeurt er niks. Alleen als ik de batterij er in stop, gaat het rode lampje bovenin aan. Wanneer ik de mobiel aan zet, krijg ik de melding dat er een apparaat is gevonden, wat dus de mobiel zou moeten zijn en niet de batterij. Wat gebeurt er bij jullie als je de G3 aansluit op de pc, zonder dat hij aan staat (de G3 dus)? Krijgen jullie dan al een melding dat er een apparaat is aangesloten?
Nog iets dat opviel: als ik hem aansluit met batterij, gaat het scherm aan, zelfs als de telefoon uit staat. Hebben jullie dat ook?
Nog iets dat opviel: als ik hem aansluit met batterij, gaat het scherm aan, zelfs als de telefoon uit staat. Hebben jullie dat ook?
Hmm, ik begon vrij enthousiast over deze telefoon, tot het lezen van de laatste pagina's hier.
Vrijwel iedereen heeft wel issues met deze telefoon?
Douanekosten betalen en 1x verzekert retour sturen (defect) en je zit al aan het bedrag waar je ook een EU smartphone voor kunt kopen.
Is het het allemaal nog wel waard?
Douanekosten betalen en 1x verzekert retour sturen (defect) en je zit al aan het bedrag waar je ook een EU smartphone voor kunt kopen.
Mijn Jiayu G3 werkt ook niet optimaal, ik zit nog op stock rom en wacht tot Jiayu een final van JB uitbrengt.NeutraleTeun schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:33:
Hmm, ik begon vrij enthousiast over deze telefoon, tot het lezen van de laatste pagina's hier.
Ik had zelf verwacht dat ik hierop CM kon knallen, gezien de closed drivers van MTK is dit onmogelijk.
Ik ben niet helemaal tevreden, GPS is zwak, camera is nog slechter dan van mijn Desire Z, het toestel voelt goedkoop aan. Maar voor 190euro kan ik geen betere telefoon vinden.
Als er weinig aan de hand is, is er ook weinig om te postenNeutraleTeun schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:33:
Ik ben nog altijd tevreden met de G3.
Het enige wat me tegenvalt is de gps, die is niet voldoende voor turn-by-turn navigatie.
Verder doet hij het goed. Loopt niet vast, batterij gaat mega lang mee, helder scherm, snel (ik ben geen telefoon-gamer). Ik draai op JB, de officiele beta van Jiayu, die gewoon foutloos werkt. Verder zijn er weinig roms (1 lewa os rom op xda) daar moet je wel rekening mee houden (is inherent aan chinaphones)
Tja, of het je waard is kan ik niet voor je bepalen. Ik zou eerlijk gezegd wachten op de volgende generatie telefoons (met MTK6589 processor), zodra die er zijn kun je de g3 waarschijnlijk voor 150€ ofzo halen en de nieuwe generatie telefoons wordt dan ~200€.
GPS geef ik eigenlijk niks om.
Het is alleen dat ik momenteel een telefoon heb (specifiek op uitgezocht) die niet op internet "kan", maar wel minimaal een week batterijduur heeft.
Het is alleen wel zeer af en toe beetje onhandig dat ik niet even snel iets kan opzoeken (internet) of even snel een fotootje kan whatsappen.
Nu gaat dat via de camera, overdracht PC, verkleinen, mailen...
Dus ik zal er op achteruitgaan qua batterij, maar die dual sim is wel handig voor af en toe dat beetje online te zijn en die andere gewoon voor mijn el cheapo sim only €10,- Tele2 kaartje.
Maar ik zie bij deze laatste pagina's toch veel uiteenlopende problemen.
En niet enkel bij custom roms (die ga ik toch niet gebruiken).
Even afwachten tot een prijsdaling is sowieso wel een goeie.
Het is alleen dat ik momenteel een telefoon heb (specifiek op uitgezocht) die niet op internet "kan", maar wel minimaal een week batterijduur heeft.
Het is alleen wel zeer af en toe beetje onhandig dat ik niet even snel iets kan opzoeken (internet) of even snel een fotootje kan whatsappen.
Nu gaat dat via de camera, overdracht PC, verkleinen, mailen...
Dus ik zal er op achteruitgaan qua batterij, maar die dual sim is wel handig voor af en toe dat beetje online te zijn en die andere gewoon voor mijn el cheapo sim only €10,- Tele2 kaartje.
Maar ik zie bij deze laatste pagina's toch veel uiteenlopende problemen.
En niet enkel bij custom roms (die ga ik toch niet gebruiken).
Even afwachten tot een prijsdaling is sowieso wel een goeie.
[ Voor 4% gewijzigd door NeutraleTeun op 04-04-2013 15:34 ]
Zojuist heb ik mijn G3 uit de vriezer gepakt. Power en Volume+ et voila: CWM FTW!!!
Zit er toch iets van waarheid in die leus van dat bedrijf: Alleen als ie ijs en ijs koud is
Edit: toch zijn er ook minpunten. Ik kon met mijn ijskoude mobiel wel in CWM komen, maar toen ik backup to sd card liet doen, beweerde CWM dat er noog maar 803 MB vrij was. Dat terwijl ik een sd card van 32 GB heb, waar nog 14 GB op vrij is. Ook stopte de backup halverwege. Dit doet me vermoeden dat er een backup naar het werkgeheugen werd gedaan, wat 1 GB groot is. Heeft iemand vaker dit soort problemen gehad met CWM?
Zit er toch iets van waarheid in die leus van dat bedrijf: Alleen als ie ijs en ijs koud is
Edit: toch zijn er ook minpunten. Ik kon met mijn ijskoude mobiel wel in CWM komen, maar toen ik backup to sd card liet doen, beweerde CWM dat er noog maar 803 MB vrij was. Dat terwijl ik een sd card van 32 GB heb, waar nog 14 GB op vrij is. Ook stopte de backup halverwege. Dit doet me vermoeden dat er een backup naar het werkgeheugen werd gedaan, wat 1 GB groot is. Heeft iemand vaker dit soort problemen gehad met CWM?
[ Voor 58% gewijzigd door GeneralX op 04-04-2013 19:51 ]
Ik heb mijn simkaart in slot w zitten en bij simbeheer gegevensverbinding openstaan, maar mijn data verkeer werkt alleen op wifi, hoe zorg ik dat mobiele data aanstaat vodafone?
Mijn grootste angst lijkt uit te komen. Door mn G3 in de vriezer te leggen en te wachten tot hij heel koud is, ben ik in staat om in CWM te komen. Vandaar uit kan ik wel backuppen, maar langzaam begint hij dan op te warmen. Op een bepaald moment wordt hij dan blijkbaar te warm en stopt hij er mee. Op dat moment is hij nog steeds wel koel, maar ik vermoed dus dat er een hardwarematige storing in zit. Het duurt nog tot juli voor ik naar China ga, dus dan kan ik er mee langs een chinese winkel, kijken wat die er mee zullen doen.
Voor nu ga ik nog 1 keer mn mobiel in de vriezer stoppen en dan laten backuppen terwijl hij in de vriezer ligt. Daarna ga ik factory reset doen en zien wat er gebeurt. Ik zal het resultaat wel posten als er interesse voor is.
Voor nu ga ik nog 1 keer mn mobiel in de vriezer stoppen en dan laten backuppen terwijl hij in de vriezer ligt. Daarna ga ik factory reset doen en zien wat er gebeurt. Ik zal het resultaat wel posten als er interesse voor is.
Waarom een backup? Je hebt 'm toch ook ingesteld toen...
Ik zou hem hardresetten, of in CWM of gewoon via het toestel zelf (ga er vanuit dat die ook opstart nu?)?
Ik zou hem hardresetten, of in CWM of gewoon via het toestel zelf (ga er vanuit dat die ook opstart nu?)?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
In principe kan ik altijd weer toegang krijgen door de telefoon in de vriezer te leggen... Maar je hebt wel gelijk. Ik heb nog niet geprobeerd om te restoren, ik wil eigenlijk weer schoon beginnen. Vandaar dat ik de factory reset gedaan heb. Dit werkt, ik kan nu gewoon booten. Alles is dan wel meteen in het chinees... Wel een nadeel is dat ik maar tijdelijk gebruik kan maken van de telefoon. Ik lockte nl het scherm en meteen bevroor hij weer op het lock screen. Dit is dus op een factory reset Android. Op lock button drukken helpt, dan gaat het scherm helemaal uit. Wanneer ik weer druk, komt het lock screen weer te voorschijn. Heel even is hij dan responsive op touch, daarna bevriest het scherm weer (no pun intended...). Daarom ben ik nu vrij zeker dat het een hardware issue, of een CWM issue is. CWM lijkt me niet, dat draait immers al maanden stabiel. Het is btw versie 5.5.0.4. Als de hardware afkoelt, zet die uit. Daardoor maakt er misschien iets weer contact, waardoor het wel werkt. Ook is het trouwens zo dat CWM recovery bevriest als ik hem buiten de vriezer laat voor langere tijd. Ik kan dan niks meer met de volume knoppen.
Volgens mij moet je de apn bij vodafone handmatig instellen. Even zoeken op vodafone in dit topic?groggy schreef op donderdag 04 april 2013 @ 21:00:
Ik heb mijn simkaart in slot w zitten en bij simbeheer gegevensverbinding openstaan, maar mijn data verkeer werkt alleen op wifi, hoe zorg ik dat mobiele data aanstaat vodafone?
groggy schreef op donderdag 04 april 2013 @ 21:00:
- Systeeminstellingen
- Meer.... (bij Draadloos en netwerken)
- Mobiele netwerken
- Namen toegangspunten
- Vodafone NL selecteren
- APN: live.vodafone.com
- APN-type: default,supl,mms
- Proxy: 192.168.251.150
- Poort: 8799
- Gebruikersnaam: vodafone
- wachtwoord: vodafone
- Profielselectie: Niet ingesteld
- MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
- MMS-Proxy: niet ingesteld
- MMS-Poort: niet ingesteld
- MCC: 204
- MNC: 04
- Verificatietype: PAP
- APN-protocol: ipv4
- APN ingeschakeld
- Drager: Niet gespecificeerd
De enige instelling die ik moest veranderen is : Verificatietype: PAP
Of softwarematig omdat in het systeem iets corrupt is. Als ik jou was zou ik je G3 weer even in de vriezer leggen en een andere rom flashen, die bij voorbaat een andere android-versie met zich meebrengt, nadat je een volledige wipe hebt gedaan. Dus system/data/cache etc. Dat lost het probleem metde vriezer en recovery modus niet op, maar mogelijk wel het unlock-freeze geval. En aangezien dat elke keer terugkomt en de recovery modus niet dagelijks nodig is (toch?!) en je normale android-booten wel, lijkt het me toch het proberen waard..GeneralX schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 00:47:
In principe kan ik altijd weer toegang krijgen door de telefoon in de vriezer te leggen... Maar je hebt wel gelijk. Ik heb nog niet geprobeerd om te restoren, ik wil eigenlijk weer schoon beginnen. Vandaar dat ik de factory reset gedaan heb. Dit werkt, ik kan nu gewoon booten. Alles is dan wel meteen in het chinees... Wel een nadeel is dat ik maar tijdelijk gebruik kan maken van de telefoon. Ik lockte nl het scherm en meteen bevroor hij weer op het lock screen. Dit is dus op een factory reset Android. Op lock button drukken helpt, dan gaat het scherm helemaal uit. Wanneer ik weer druk, komt het lock screen weer te voorschijn. Heel even is hij dan responsive op touch, daarna bevriest het scherm weer (no pun intended...). Daarom ben ik nu vrij zeker dat het een hardware issue, of een CWM issue is. CWM lijkt me niet, dat draait immers al maanden stabiel. Het is btw versie 5.5.0.4. Als de hardware afkoelt, zet die uit. Daardoor maakt er misschien iets weer contact, waardoor het wel werkt. Ook is het trouwens zo dat CWM recovery bevriest als ik hem buiten de vriezer laat voor langere tijd. Ik kan dan niks meer met de volume knoppen.
Bedankt voor de tip, ik zal het root toppic voor de g3 eens helemaal doorlezen en een andere rom flashen.
Zojuist heb ik nog alle cashes gewist, toen hield hij het langer uit dan normaal. Vervolgens droogde ik de condens van de onderkant af, waarop ik plotseling 4 piepjes achter elkaar hoorde. Ik lette niet echt op, maar ben vrij zeker dat het 4 waren. Daarna kon ik het scherm niet meer aan doen. Weten jullie misschien wat die 4 piepjes inhouden? Het klonk een beetje zoals de piepjes die je ook hebt bij moederborden als er problemen zijn.
Zojuist heb ik nog alle cashes gewist, toen hield hij het langer uit dan normaal. Vervolgens droogde ik de condens van de onderkant af, waarop ik plotseling 4 piepjes achter elkaar hoorde. Ik lette niet echt op, maar ben vrij zeker dat het 4 waren. Daarna kon ik het scherm niet meer aan doen. Weten jullie misschien wat die 4 piepjes inhouden? Het klonk een beetje zoals de piepjes die je ook hebt bij moederborden als er problemen zijn.
Noem mij 1 telefoon waar geen issues mee zijnNeutraleTeun schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:33:
Het is voor mij nog steeds de beste koop geweest, €150 voor een toestel dat zoveel mogelijkheden heeft en een batterij waar je U tegen zegt. Okee, niet alles is top, maar dat zoek ik ook niet. Zo is voor mij een telefoon geen vervanger voor een fototoestel, dus de kwaliteit van de camera is voldoende voor mij (alleen foto's die toch niet afgedrukt of gepubliceerd hoeven te worden). Alleen de GPS is wat minder van kwaliteit, maar door de telefoon goed te plaatsen werkt deze prima als navigatiesysteem.
En dat rebootprobleem is uiteindelijk alleen maar die ene keer voorgekomen, terwijl ik het toestel al sinds december in mijn bezit heb.
Voordeel is dat er dus best wel een grote community is ontstaan rond dit toestel. Daardoor zal je meer over de problemen horen, juist omdat iedereen mee denkt om het ook weer te kunnen oplossen.
Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!
True, maar meestal valt een issue van de "normale" telefoons onder garantie en kun je die makkelijker laten maken.
In plaats van de onzekerheid van het hele verzenden en maar kijken/hopen dat het aankomt en ook weer terugkomt bij deze telefoon.
Dat is eigenlijk meer het punt.
In plaats van de onzekerheid van het hele verzenden en maar kijken/hopen dat het aankomt en ook weer terugkomt bij deze telefoon.
Dat is eigenlijk meer het punt.
Heeft iemand deze telefoon al werkend met een Toyota Touch & Go systeem via bluetooth ?
Wie kan mij helpen ?
Wie kan mij helpen ?
En eergisteren werd hij eindelijk weer thuisbezorgd. Overigens heb ik gezien dat ik een ander IMEI heb, dus het is een andere telefoon, maar helaas geen nieuwe.Muis666 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 07:56:
Een update over mijn garantie ervaringen. Nadat de telefoon volgens Postnl en China post op 31/1 retour is ontvangen door mixeshop, hebben ze bij mixeshop het pakket pas per 5 maart ergens gevonden. Vandaag kreeg ik bericht dat het scherm is gerepareerd en dat de telefoon binnenkort wordt verstuurd.
Ik had hem op 23 januari naar mixeshop gestuurd dus ik heb langer dan twee maanden moeten wachten.
5 Jiayu G3's besteld voor vriendin/vader/zus/familie en de 6de is ook op komst. Ik hoor niemand met klachten. Voor je hem kocht en hier wat hebt gelezen weet je dat de GPS niet super werkt, dan weet je al dat je deze telefoon niet moet kopen indien GPS belangrijk is voor u.
Camera zelfde verhaal.
Ik blijf zeer tevreden van deze toestellen en zeker qua prijs! Ze draaien allen de Jiayu Beta JB rom en heb er geen klachten over!
Camera zelfde verhaal.
Ik blijf zeer tevreden van deze toestellen en zeker qua prijs! Ze draaien allen de Jiayu Beta JB rom en heb er geen klachten over!
Ik heb de gsm nu 3 weken en ik zit met een probleem: de melding "systeem-ui is gestopt"
Deze melding komt op het scherm, de achtergrond gaat zwart, heb geen verbinding meer qua internet en telefoon, na rebooten is het probleem weg.
Ik heb er al op gegoogled maar eigenlijk geen antwoord gevonden. Ik las van iemand dat hij het elke keer op een vrijdag had ... ben is gaan nadenken wanneer ik het heb voorgehad. Bij mij al 3 weken op rij op woensdag
Deze melding komt op het scherm, de achtergrond gaat zwart, heb geen verbinding meer qua internet en telefoon, na rebooten is het probleem weg.
Ik heb er al op gegoogled maar eigenlijk geen antwoord gevonden. Ik las van iemand dat hij het elke keer op een vrijdag had ... ben is gaan nadenken wanneer ik het heb voorgehad. Bij mij al 3 weken op rij op woensdag
Waarschijnlijk is er dan een conflict met een app die je gedownload hebt. Wellicht 1 die eens per week iets controleert (en dus aan springt en je systeem laat crashen?).Airjinx schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:36:
Ik heb de gsm nu 3 weken en ik zit met een probleem: de melding "systeem-ui is gestopt"
Even zoeken tussen je apps en dan die app met titanium backup bevriezen en kijken of het probleem opgelost is (of gewoon die app er af gooien).
Ik heb eigenlijk ook een vraagje over de accu. Een aantal weken terug haalde ik nog makkelijk 4 dagen gebruik als ik de telefoon nauwelijks gebruikte en nu haal ik slechts twee dagen. Ik heb geen nieuwe software geïnstalleerd en ook gebruik ik nog de standaard android versie die er al op stond, ook geen cwm of iets dergelijks. Gewoon alles standaard, heeft er iemand misschien tips waar dit aan kan liggen?
Nee ik kan het je iig niet zo zeggen, maar installeer eens Wakelock detector of better battery stats, daaruit kan je opmaken waardoor je telefoon uit z'n slaap gehaald wordt.
Kom je ook niet toevallig op andere plaatsen (met minder bereik) of gebruik meer wifi oid?
Kom je ook niet toevallig op andere plaatsen (met minder bereik) of gebruik meer wifi oid?
Oke bedankt, ik zal even kijken. Ik was een aantal weken terug wel in het buitenland, daar had ik ook enkele instellingen gewijzigd mbt tot het netwerk, maar nu staat alles toch weer zoals het eerst was.
Edit: ook even CPU Spy geinstalleerd om te kijken of hij wel in deep sleep mode komt.
Edit 2: Het bleek dat de cpu idd op 1Ghz bleef draaien, gisteravond had ik hem gereboot en nu blijft hij voor het grootste gedeelte in deep sleep mode. Ook staat de accu nu nog op 95% nadat ik hem gisteren had opgeladen, dus hopen dat het zo blijft.
Edit: ook even CPU Spy geinstalleerd om te kijken of hij wel in deep sleep mode komt.
Edit 2: Het bleek dat de cpu idd op 1Ghz bleef draaien, gisteravond had ik hem gereboot en nu blijft hij voor het grootste gedeelte in deep sleep mode. Ook staat de accu nu nog op 95% nadat ik hem gisteren had opgeladen, dus hopen dat het zo blijft.
[ Voor 47% gewijzigd door mark de man op 10-04-2013 09:46 ]
Gisteren pas s'avonds men internet aangezet en 1 voor 1 wat apps geopend, gebeurde er toch wel niks zeker. Vandaag dan ging de achtergrond van een weather app plots zwart, heb niet echt veel apps die constant draaien dus die weer app was eigenlijk al hoofdverdachte nummer 1.Smobbo schreef op maandag 08 april 2013 @ 14:20:
[...]
Waarschijnlijk is er dan een conflict met een app die je gedownload hebt. Wellicht 1 die eens per week iets controleert (en dus aan springt en je systeem laat crashen?).
Even zoeken tussen je apps en dan die app met titanium backup bevriezen en kijken of het probleem opgelost is (of gewoon die app er af gooien).
App eraf gegooid, hopelijk was dat de oplossing!
Verwijderd
Hier hetzelfde probleem gehad alleen dan launcher gestopt of instellingen.Ik kon helemaal niet meer in komen dus terug gestuurd en alles snel gefixed binnen 4 dagen klaar ligt nu weer thuis.Helaas wel twee pixel problemen vlekken op het scherm hier ook maar even mee terug.Dik tevreden over het toestelAirjinx schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:36:
Vandaag de G2S ontvangen. Meteen maar allerlei apps geinstalleerd. Ziet er in eerste instantie prima uit allemaal. Heb alleen een vermoeden dat de luidspreker het niet doet. Volgens mij heb ik alle instellingen nagekeken en staat alles aan, maar er komt geen geluid bij bijvoorbeeld ringtones kiezen. Ook als ik bel en het profiel staat op standaard komt er geen geluid uit.
Iemand een idee wat er loos kan zijn, behalve een hardware defect(duh)
Hij was ook al geroot, superuser stond er ook op.
Iemand een idee wat er loos kan zijn, behalve een hardware defect(duh)
Hij was ook al geroot, superuser stond er ook op.
[ Voor 5% gewijzigd door Nicap op 12-04-2013 21:22 ]
Ik ben van plan de Jiayu G2S te bestellen. Maakt het nog uit of ik dat op Pandawill of Banggood (of wellicht nog een andere site) doe qua verzending\verzendtijden\garantie?
De mijne kwam redelijk snel, besteld bij Pandawill. Was 1 april verstuurd. Heb geen BTW hoeven te betalen.
Maar ja, blijkbaar net pech vanwege kapotte speaker. Heb er nog niet echt iets over gevonden, dus komt blijkbaar niet zo vaak voor.
Ik ga er nog eentje bestellen voor mezelf(deze was voor m''n vrouw). Vind hem beter/mooier/handzamer dan m''n G3.
Nu eens kijken hoe de garantieafhandeling van Pandawill is.
Maar ja, blijkbaar net pech vanwege kapotte speaker. Heb er nog niet echt iets over gevonden, dus komt blijkbaar niet zo vaak voor.
Ik ga er nog eentje bestellen voor mezelf(deze was voor m''n vrouw). Vind hem beter/mooier/handzamer dan m''n G3.
Nu eens kijken hoe de garantieafhandeling van Pandawill is.
Als Nicap moet geloven heb de juiste keuze gemaakt en een g2(512mb-mtk6577,banggood) gekocht ipv g3.
Heb hem overigens al een tijdje en ben er erg blij mee vergeleken met de nexus s die ik hiervoor in gebruik had.
Voor het speaker probleem. Ik had 2 g2's besteld waarvan bij een de microfoon veel te zacht was, dat heb ik aangepast met de mobile uncle tool. Volgens mij kun je daar ook wat aan de speaker veranderen. Ik weet alleen niet hoe of wat en als je helemaal niets hoort heb je meer kans op een hardware probleem.
Heb hem overigens al een tijdje en ben er erg blij mee vergeleken met de nexus s die ik hiervoor in gebruik had.
Voor het speaker probleem. Ik had 2 g2's besteld waarvan bij een de microfoon veel te zacht was, dat heb ik aangepast met de mobile uncle tool. Volgens mij kun je daar ook wat aan de speaker veranderen. Ik weet alleen niet hoe of wat en als je helemaal niets hoort heb je meer kans op een hardware probleem.
De nieuwe quad core-versie van de Jiayu G3 met Android 4.2 staat inmiddels online @ AliExpress. Vreemd genoeg staat 'Nederlands' niet bij de ondersteunde talen.
http://www.aliexpress.com...roid4-0-os/768269941.html
Bij de beschrijving staat "all languages" en bij : product details / Language staat Other aan het eind.
Dus ik denk dat Nederlands er ook wel bij zit.
Ik wacht nog steeds op de officiele Android 4.1 voor mijn dual core G3, als die er na mijn vakantie nog niet is ga ik eens een custum rom installeren.
Dus ik denk dat Nederlands er ook wel bij zit.
Ik wacht nog steeds op de officiele Android 4.1 voor mijn dual core G3, als die er na mijn vakantie nog niet is ga ik eens een custum rom installeren.
https://inara.cz/elite/cmdr/425104/
Nederlands is standaard ondersteund vanuit Android zelf, je kan er vanuit gaan dat het er dus gewoon in zit.Domokun schreef op zondag 14 april 2013 @ 18:23:
De nieuwe quad core-versie van de Jiayu G3 met Android 4.2 staat inmiddels online @ AliExpress. Vreemd genoeg staat 'Nederlands' niet bij de ondersteunde talen.
"Find what you love and let it kill you"
Voor de mensen met een fiets en 3D-printer:
http://www.thingiverse.com/thing:74148
Ik heb een headset met een knopje, maar apps zoals RemoteControl for Earphones herkennen het knopje niet. Heeft iemand anders ervaringen met headset-knopjes-apps icm dit toestel?
http://www.thingiverse.com/thing:74148
Ik heb een headset met een knopje, maar apps zoals RemoteControl for Earphones herkennen het knopje niet. Heeft iemand anders ervaringen met headset-knopjes-apps icm dit toestel?
[ Voor 69% gewijzigd door Peetz0r op 16-04-2013 16:19 ]
Had ik de afgelopen dagen ook, via MobileUncle CMW geflasht, daarin wipe dalvik cache en fix permissions gedaan, sindsdien geen problemen meer, en toestel voelt ook nog eens vlotter.Airjinx schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:36:
Klopt het trouwens dat CWM niet permanent geinstalleerd is, of snapt rommanager het niet als ik CWM via mobileuncle heb geinstalleerd?
Ben verder nog steeds enorm tevreden (vind zelfs de camera best redelijk in goed licht) en ondanks dat ik er niet extreem voorzichtig mee doenzit er na 2,5 maand nog steeds geen kras op. Wat wel jammer is, is dat lightflow niet werkt. Wat ik ook instel, hij poept alleen groen, blauw of rood uit. Is me 1x gelukt om de led roze te krijgen, maar die ging niet meer uit tot ik de batterij verwijderde...
Nog 3 weekjes wachten, dan ben ik over van Hi naar Tele2 en kan ik m ook daadwerkelijk terugverdienen XD
Kalm aan! En rap een beetje!
Ik zou rom manager even mijden, kans op een hard brick is redelijk groot als je 1 keer op de verkeerde knop drukt
Thanks, ik schop m er gelijk vanaf, voor het geval datdutchgio schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:42:
Ik zou rom manager even mijden, kans op een hard brick is redelijk groot als je 1 keer op de verkeerde knop drukt
Kalm aan! En rap een beetje!
De G2S van mijn vrouw had in eerste instantie geen geluid. Ze heeft hem nu 4 dagen ingebruik, en gister is de speaker ineens begonnen met geluid produceren. Vreemd.... maar goed, ze is blij dat ie het doet.
Zal wel een los contactje zijn geweest.
Zal wel een los contactje zijn geweest.
Woensdag vandaag ... weer problemen!!BdK9001 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:39:
[...]
Had ik de afgelopen dagen ook, via MobileUncle CMW geflasht, daarin wipe dalvik cache en fix permissions gedaan, sindsdien geen problemen meer, en toestel voelt ook nog eens vlotter.
Klopt het trouwens dat CWM niet permanent geinstalleerd is, of snapt rommanager het niet als ik CWM via mobileuncle heb geinstalleerd?
Ben verder nog steeds enorm tevreden (vind zelfs de camera best redelijk in goed licht) en ondanks dat ik er niet extreem voorzichtig mee doenzit er na 2,5 maand nog steeds geen kras op. Wat wel jammer is, is dat lightflow niet werkt. Wat ik ook instel, hij poept alleen groen, blauw of rood uit. Is me 1x gelukt om de led roze te krijgen, maar die ging niet meer uit tot ik de batterij verwijderde...
Nog 3 weekjes wachten, dan ben ik over van Hi naar Tele2 en kan ik m ook daadwerkelijk terugverdienen XD
Ik kijk onder de middag ff hoe laat het is om terug aan het werk te gaan, klok stond stil ... geen beweging meer in te krijgen. Moest terug aan het werk dus uurtje of 2 later batterij eruit gehaald, deze had heel warm, en dan ging alles weer. Was ook plots 1/3e batterijcapaciteit kwijt.
Ik zal mij er in het weekend eens over buigen, want al die flash toestanden is volledig chinees voor mij
Ben er ook wel content over, toch 6 dagen van de 7!
Niet direct ervaring wel een pinoutP.E.T.E.R. schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:17:
tip ring1 ring2 sleeve microfoon en knopje van jiayuy
tip ring sleeve koptelefoon jiayu
tip is ook tip aan de koptelefoon aansluiting
ring1 gaat naar ring 1 van de koptelefoon
ring2 gaat knop en microfoon
sleeve gaat naar knop, microfoon en sleeve koptelefoon
Als ik het goed heb zou dat dus de ctia versie zijn die onder andere apple gebruikt
Verwijderd
Hi G3 fans!
Heb een kapot scherm maar ondertussen een nieuw scherm binnen en wil het scherm dus vervangen. Heeft iemand hier een handleiding voor of goede tips? Heb ondertussen de achterkant eraf en de eerste laag.
Graag hulp!
Mark
PS ... de tip dat je dit door een ander moet laten doen had ik zelf ook al bedacht
Heb een kapot scherm maar ondertussen een nieuw scherm binnen en wil het scherm dus vervangen. Heeft iemand hier een handleiding voor of goede tips? Heb ondertussen de achterkant eraf en de eerste laag.
Graag hulp!
Mark
PS ... de tip dat je dit door een ander moet laten doen had ik zelf ook al bedacht
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2013 19:55 . Reden: details ]
Er zijn geloof ik wel wat foto's hier of op Fok geplaatst waarbij de G3 uit elkaar gehaald is, maar ik heb geen idee of dat tot en met het scherm was.
Nou daar zijn we weer
Even snel voor het weekend een uitgebreide review van de Jiayu G3 MTK6577
Na bijna een week gebruik van deze Jiayu G3 kon de review er wel van af.
http://youtu.be/HT6jN68AJh0
Leuk om je reviews te zien, heb zelf het toestel ook, en ben zelf er ook zeer tevreden mee...diquan2001 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 23:44:
Nou daar zijn we weer![]()
Misschien dat jij me er antwoord op kan geven of iemand anders op me volgende vraag:
Als je gaat bellen met iemand, en je houdt de telefoon tegen je oor, gaat automatisch het scherm uit, maar het scherm gaat niet meer aan als ik me oor er vanaf haalt, weet iemand toevallig hier een oplossing voor?
Meerdere keren op de powerbutton aan de bovenkant drukken heeft ook geen zin, want als ik dat doe, komt het scherm 1 miliseconde tevoorschijn en gaat daarna meteen weer uit, hoop dat iemand een oplossing heeft.
Ik heb het net even getest op mijn Jiayu maar bij mij gaat het scherm weer gewoon aan als ik de telefoon weer van mijn oor haal .heb meerdere keren gestest maar blijft werken zoals het hoort.
Mischien is er wat mis met jou proximity sensor .
Factory reset mischien dat dat zou helpen ?
Catdogsf schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 23:48:
[...]
Leuk om je reviews te zien, heb zelf het toestel ook, en ben zelf er ook zeer tevreden mee...
Misschien dat jij me er antwoord op kan geven of iemand anders op me volgende vraag:
Als je gaat bellen met iemand, en je houdt de telefoon tegen je oor, gaat automatisch het scherm uit, maar het scherm gaat niet meer aan als ik me oor er vanaf haalt, weet iemand toevallig hier een oplossing voor?
Meerdere keren op de powerbutton aan de bovenkant drukken heeft ook geen zin, want als ik dat doe, komt het scherm 1 miliseconde tevoorschijn en gaat daarna meteen weer uit, hoop dat iemand een oplossing heeft.
Bij mij deed hij het eerst ook goed, maar ondertussen dus niet meer.
Factory reset helpt niet, heb ik al uitgeprobeerd.
Op "google" kan ik ook weinig vinden helaas, dus dacht ik probeer het hier is, misschien dat iemand anders nog wat weet....
Factory reset helpt niet, heb ik al uitgeprobeerd.
Op "google" kan ik ook weinig vinden helaas, dus dacht ik probeer het hier is, misschien dat iemand anders nog wat weet....
diquan2001 schreef op zondag 21 april 2013 @ 00:31:
Ik heb het net even getest op mijn Jiayu maar bij mij gaat het scherm weer gewoon aan als ik de telefoon weer van mijn oor haal .heb meerdere keren gestest maar blijft werken zoals het hoort.
[...]
In de mobile uncle tool zit een proximety sensor calibrator.
Ik heb geen handleiding daarvan, maar dan weet je in ieder geval waar je moet zoeken.
Ik heb geen handleiding daarvan, maar dan weet je in ieder geval waar je moet zoeken.
Verwijderd
@catdogsf; had ik ook; is idd de proximity sensor. even opnieuw laten calibreren:
kies in mobile uncle tool voor engineer mode, engineer mode mtk en daarna voor PSsensor.
druk op start en hou je hand stil vlak voor de telefoon en voila jouw probleempje is opgelost.
(duurde bij mij 4 weken voor ik het doorhad en dacht ik bespaar jou wat zoekwerk ;-) )
kies in mobile uncle tool voor engineer mode, engineer mode mtk en daarna voor PSsensor.
druk op start en hou je hand stil vlak voor de telefoon en voila jouw probleempje is opgelost.
(duurde bij mij 4 weken voor ik het doorhad en dacht ik bespaar jou wat zoekwerk ;-) )
Bedankt voor de uitleg, zojuist uitgevoerd, en het probleem is verholpen...Verwijderd schreef op zondag 21 april 2013 @ 20:20:
@catdogsf; had ik ook; is idd de proximity sensor. even opnieuw laten calibreren:
Dank u dank u dank u!!!!!!!!
JiaYu begint 28 april met de levering van de G4
Het gaat om 2000 zwarte toestellen met 3000mah batterij. Ze melden er nog wel bij dat OTG op dit toestel niet werkt en dat het in een latere versie pas opgelost zal zijn. Het is me alleen niet helemaal duidelijk of het een software- of hardwareissue is.
Het gaat om 2000 zwarte toestellen met 3000mah batterij. Ze melden er nog wel bij dat OTG op dit toestel niet werkt en dat het in een latere versie pas opgelost zal zijn. Het is me alleen niet helemaal duidelijk of het een software- of hardwareissue is.
Beste Tweakers ,
Ik heb hier een probleem met de 2 Jiayu toestellen en Mx Speler 1.7.15a codec neon_v1.7.14
Als ik een clipje wil afspelen .mp4 of .flv meestal full hd dan heeft Mx speler er problemen mee.
Het probleem bij het afspelen van een .mp4 full hd clip is Mx speler geeft zwart beeld op HW decoder.
Okee dan zou ik dus normaal op SW decode zetten en probleem opgelost .nee dus dan speelt hij dus wel af maar dan in slowmotion beeld .
Het probleem met afspelen van een .flv clip beeld is prima alleen het geluid valt weg voor een paar seconden ,
daarna komt het weer terug en valt het weer weg
Heeft iemand een idee wat het kan zijn ?
Dit probleem had ik trouwens niet op de Samsung Note II
Ik heb hier een probleem met de 2 Jiayu toestellen en Mx Speler 1.7.15a codec neon_v1.7.14
Als ik een clipje wil afspelen .mp4 of .flv meestal full hd dan heeft Mx speler er problemen mee.
Het probleem bij het afspelen van een .mp4 full hd clip is Mx speler geeft zwart beeld op HW decoder.
Okee dan zou ik dus normaal op SW decode zetten en probleem opgelost .nee dus dan speelt hij dus wel af maar dan in slowmotion beeld .
Het probleem met afspelen van een .flv clip beeld is prima alleen het geluid valt weg voor een paar seconden ,
daarna komt het weer terug en valt het weer weg

Om nog even terug te komen op de pinout van de trrs aansluiting.
Ik heb gisteren even een apple koptelefoon aan een g2s gehad.
Dat was geen succes.
Dat was geen succes.
Dit lukt bij mij ook niet hoor, is dit niet gewoon het tekortkomen van de processor? Zijn er andere waarbij het afspelen van full hd wel werkt?diquan2001 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 09:31:
Beste Tweakers ,
daarna komt het weer terug en valt het weer weg![]()
Aloha!GeneralX schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 13:33:
Bedankt voor de tip, ik zal het root toppic voor de g3 eens helemaal doorlezen en een andere rom flashen.
Ehm, als je telefoon aangeeft adt je van de 14GB vrij maar 830MB vrij hebt, zou het ook aan je SD-kaart kunnen liggen. Haal die er eens uit en kijk of je telefoon dan wel normaal wilt werken. Voor hetzelfde geld heb jeg ewoon een kapotte SD-kaart waar je telefoon helemaal van flipt.
Voor de rest mijn ervaringen met de G3:
Ingress draait er als een tierelier op (ok, heeft af en toe de nodige vertragingen). De GPS fix is niet al te denderend, ik gebruik dan ook MobileUncle, MTK Engineer mode -> YGPS om snel een fix te krijgen en dan weer terug te schakelen naar Ingress. Prima fix op die manier. Af en toe A-GPS full restart doen zodat die weer nieuwe agps data ophaalt en zo snel een fix doet.
Navigeren gaat er prima mee, heb heel erg weinig issues met TomTom Europa en het verkrijgen van een GPS fix (meestal binnen 30 seconden al een fix!!! Ingress doet er soms langer over tenzij ik de MobileUncle YGPS hack toepas). En houdt de boel ook vast. Ok, bij tunnels niet, maar dat is binnen 10 seconden ook weer in orde.
Heb er al redelijk wat mee heen en weer gereden, fix is goed, snelheid wobbled af en toe wel, maar geen klachten dus.
Geen idee hoe het werkt in combinatie met andere navigatie applicaties. Voor mij werkt het in ieder geval zonder problemen
Zoals gezegd, ik speel er Ingress mee, het is af en toe foeteren op de GPS drift, maar dat ligt meer aan Ingress, dan aan de G3.
Heb m'n telefoon voorzien van de 4.1.2 beta rom, geflashed via SD-kaart. Geroot en voorzien van ClockworkMod als recovery menu (heb de rom gebruikt die op GoT beschikbaar is gesteld, pre-rooted, met CWM). Heb weinig crashes ( ingress crasht af en toe). Geen spontane reboots, geen funky scherm dingen.
Games die ik er nog meer op speel: wordfeud, ruzzle, mindfeud, draw something, de humble bundle indy 5 android pack, Temple Run: De telefoon kan het allemaal aan
Oftewel, tussen al het geklaag door, zitten er genoeg blije gebruikers. Ik en mijn vriendin (had er meteen maar 2 besteld toen) zijn blije gebruikers van de telefoon.
Extra software die ik nog heb g einstalleerd: Swipe Beta. Want ik werd gestoord van het standaard toetsenbord. Of ik heb dikke vingers, of de detectie is off-by-one. Had heel veel typo's. Wat ook een nadeel is, is dat er geen standarad nederlands toetsenbord/woordenboek in zit. Auto-correct enzo. Vandaar Swipe Beta
Nope, 720p lukt al nauwelijks, laat staan FullHD. Is inderdaad de CPU en/of GPU die het niet aankan. Als ik een filmpje kijk op m'n G3 transcode ik 'm van tevoren naar een lagere resolutie; meerwerk, maar dat heb ik er voor over.Pachango Boy schreef op donderdag 25 april 2013 @ 09:53:
[...]
Dit lukt bij mij ook niet hoor, is dit niet gewoon het tekortkomen van de processor? Zijn er andere waarbij het afspelen van full hd wel werkt?
Ah ok dat maakt meer duidelijk .
Dan weet ik tenminste dat ik er niet meer mee moet klooien aangezien het toch niet gaat werken
Ohja nog 1 vraagje werkt het internet ook bij jullie zo traag op 3g T-mobile bij mij dan ??
Binnen met wifi gaat hij als een trein maar op 3g is het meer wachten dan lezen
Dan weet ik tenminste dat ik er niet meer mee moet klooien aangezien het toch niet gaat werken

Ohja nog 1 vraagje werkt het internet ook bij jullie zo traag op 3g T-mobile bij mij dan ??
Binnen met wifi gaat hij als een trein maar op 3g is het meer wachten dan lezen

jeroen__online schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:16:
[...]
Nope, 720p lukt al nauwelijks, laat staan FullHD. Is inderdaad de CPU en/of GPU die het niet aankan. Als ik een filmpje kijk op m'n G3 transcode ik 'm van tevoren naar een lagere resolutie; meerwerk, maar dat heb ik er voor over.
[ Voor 15% gewijzigd door diquan2001 op 25-04-2013 10:22 ]
Voor de Belgische lezers hier:
http://www.ejiayu.com/en/Shop-37-48.html
Officiele Jiayu Shop in België :-). Site blijkt wel nog niet te werken.
http://www.ejiayu.com/en/Shop-37-48.html
Officiele Jiayu Shop in België :-). Site blijkt wel nog niet te werken.
Volgens mij heeft die een ringetje te veel (voor de controle buttons aan je snoer). Dit merk je doordat hij wel werkt als je hem er een klein beetje uit haalt (al valt hij dan logischerwijs veel weg, aangezien je zo ding niet zo goed stil kan houdenMafketel schreef op donderdag 25 april 2013 @ 09:46:
Om nog even terug te komen op de pinout van de trrs aansluiting.
Dat was geen succes.
Oordopjes met 2 ringetjes in de aansluiting doen het prima
Ik ben er ondertussen achter dat het navigeren prima gaat zolang ik de telefoon maar vlak onder het raam plaats. Had hem normaal in de houder laag op mijn middenconsole, dat kon prima met mijn vorige telefoon (iPhone 4), maar voor de G3 levert dat toch iets te veel blokkades op.
Onder het raam doet hij het prima, valt nooit weg en weet waar ik ben
Verwijderd
Ik ga deze binnenkort ook kopen.
Via MP kan ik enkele verkopers in Nederland vinden.
180 euri. Dan geen gezeik met opsturen en al, weekend haal ik m al op.
Ik heb lang Iphone 4S gebruikt. Denken jullie dat de G3 vergeleken daarmee tegenvalt ??
Wil graag met Android klooien, en op termijn denk ik misschien aan de htc one.
Maar eerst een Chinese Android tussendoor
Via MP kan ik enkele verkopers in Nederland vinden.
180 euri. Dan geen gezeik met opsturen en al, weekend haal ik m al op.
Ik heb lang Iphone 4S gebruikt. Denken jullie dat de G3 vergeleken daarmee tegenvalt ??
Wil graag met Android klooien, en op termijn denk ik misschien aan de htc one.
Maar eerst een Chinese Android tussendoor
Ook de apple koptelefoon heeft een trrs aansluting.(oftewel net zoveel ringetjes) De pinout is anders en de meerdere knoppen worden gedetecteerd door verschillende weerstanden, zoals in een octrooi van apple te lezen is.Smobbo schreef op donderdag 25 april 2013 @ 13:36:
[...]
Volgens mij heeft die een ringetje te veel (voor de controle buttons aan je snoer). Dit merk je doordat hij wel werkt als je hem er een klein beetje uit haalt (al valt hij dan logischerwijs veel weg, aangezien je zo ding niet zo goed stil kan houden).
Oordopjes met 2 ringetjes in de aansluiting doen het prima![]()
[...]
Het gaat om het feit wat nu de eigenlijke pinout is van de g2s en g3. Van de g2s lijkt niet geheel conform andere telefoons. En omdat ik hierboven had gesuggereerd dat een apple koptelefoon eventueel zou werken wilde ik dat even ontkrachten.
Verwijderd
Ik heb hem nu 1 dag in gebruik.
Tot zover erg tevreden.
Enige minpunt is dat hij best groot en ietsje te dik.
Ik had m eigenlijk wat kleiner verwacht.
Vandaag naast een Samsung Note gehouden, en zoveel scheelt het niet.
Batterij opladen doet ie trouwens ook enorm lang over.
Na een uur laden zie ik soms maar 10% gestegen amper.
Tot zover erg tevreden.
Enige minpunt is dat hij best groot en ietsje te dik.
Ik had m eigenlijk wat kleiner verwacht.
Vandaag naast een Samsung Note gehouden, en zoveel scheelt het niet.
Hallo allemaal,
Tijdje bezig geweest me GPS goed werkend te krijgen. Er zijn vele fixes te vinden, maar er werkt er naar mijn idee maar eentje en dat is:
YouTube: Jiayu G3 GPS fix
Nu heb ik in 12 sec. een fix in alle applicaties en is de GPS ook vrij nauwkeurig. Doe u voordeel ermee :-)
Mark
Tijdje bezig geweest me GPS goed werkend te krijgen. Er zijn vele fixes te vinden, maar er werkt er naar mijn idee maar eentje en dat is:
Nu heb ik in 12 sec. een fix in alle applicaties en is de GPS ook vrij nauwkeurig. Doe u voordeel ermee :-)
Mark
Dat zal dan meer met de lader te maken hebben? De G3 kan maximaal 700mah laden, dus de 2700mah batterij is dan binnen zo'n 4 uur vol. Niet vergeten om het scherm tijdens het laden uit te zetten, anders duurt het langer!Verwijderd schreef op zondag 28 april 2013 @ 02:32:
Verwijderd
Oke thanks zal het in de gaten houden.
Wat trouwens ook wel kan zijn, als ik het hoesje erom heb zit de lader er heel erg losjes in.
Bij de kleinste beweging schiet hij er meteen uit.
Dus waarschijnlijk heeft ie af en toe er niet eens goed aan gehangen :")
Wat trouwens ook wel kan zijn, als ik het hoesje erom heb zit de lader er heel erg losjes in.
Bij de kleinste beweging schiet hij er meteen uit.
Dus waarschijnlijk heeft ie af en toe er niet eens goed aan gehangen :")
Verwijderd
Mensen vraagje.
Ik heb er nu de 4.0.4 op staan.
Is het handig om de Jelly bean erover te gooien, of wordt ie daar niet veel beter van ?
---------------
Batterij gisteren ochtend 100% vol geladen.
Nu 1.5 dag later nog op 41% .
Wel netjes hoor.
Is het handig om de Jelly bean erover te gooien, of wordt ie daar niet veel beter van ?
---------------
Wel netjes hoor.
Tja, ik vind JB toch fijner, maar als je nu tevreden bent is het wellicht geen wereldschokkende verbetering.Verwijderd schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:29:
Mensen vraagje.
---------------
Wel netjes hoor.
Het notificatiecentrum wordt iets mooier en voor mij was relevant dat die irritant lange elastiekanimaties aan het einde van lijstjes verdwijnen (nu een kleine gloed boven of onder in).
Als dat tweede voorbeeld je niets zegt dan zou ik het niet doen
Batterij gebruik is volgens mij gelijkwaardig, GPS doet het bij mij bij beide versies (mits tegen het raam geplakt in de auto
Omdat mijn HTC HD2 het afgelopen week heeft begeven zit ik sterk te overwegen een Jiayu G3 aan te schaffen. Ik las echter op samenkopen.nl dat veel gebruikers daar problemen krijgen met hun scherm, en ook op Tweakers heb ik al één of twee berichten over problemen met het scherm gelezen. Mijn HD2 kreeg uiteindelijk ook problemen met het touchscreen, waardoor ik hier wat voorzichtig mee ben.
Zijn er meer gebruikers die dit herkennen? Wat zijn jullie ervaringen omtrent de bouwkwaliteit van (het touchscreen in) de G3; zien jullie het als een grappig telefoontje voor één jaar, of vertrouwen jullie erop dat het toestel het een aantal jaar uit kan houden?
Zijn er meer gebruikers die dit herkennen? Wat zijn jullie ervaringen omtrent de bouwkwaliteit van (het touchscreen in) de G3; zien jullie het als een grappig telefoontje voor één jaar, of vertrouwen jullie erop dat het toestel het een aantal jaar uit kan houden?
Inmiddels gooit m'n G3 elke 10 minuten ofzo m'n sd kaart er even uit en er weer in. Iemand een idee wat dat is? Heb de stock rom er op staan.
De eerste generatie had problemen met het scherm, maar dat was volgens mij alleen de batch uit september (oktober?) van 2012.
Daarna heb ik daar niets meer van gehoord en zelf heb ik in ieder geval er nog nooit last van gehad (heb hem sinds half december)
Het toestel komt op mij in ieder geval erg stevig over, er zit nu (na 4,5 maand gebruik) nog geen krasje op
, maar ik laat hem dan ook niet vallen *afkloppen*...
Daarna heb ik daar niets meer van gehoord en zelf heb ik in ieder geval er nog nooit last van gehad (heb hem sinds half december)
Het toestel komt op mij in ieder geval erg stevig over, er zit nu (na 4,5 maand gebruik) nog geen krasje op
Ander SD kaartje al geprobeerd?theHoff schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 14:37:
Inmiddels gooit m'n G3 elke 10 minuten ofzo m'n sd kaart er even uit en er weer in. Iemand een idee wat dat is? Heb de stock rom er op staan.
Nope, maar heeft vanaf het begin af aan al goed gewerkt dus dat kan het niet zijn. Ook een goed merk dus daar zou niks mis mee mogen zijn.
Paar pagina's terug had ik hetzelfde probleem. Nieuwe SD kaart voor het eerst gebruikt in mijn Jiayu, begon na anderhalve maand opeens de kuren te vertonen die jij ook hebt, op een gegeven moment doet de SD het helemaal niet meer.
Ik heb nu een oude SD van mijn vorige erin zitten en die doet het voorlopig nog steeds goed. Het ligt niet aan het kaartje maar aan de Jiayu.
Ik heb nu een oude SD van mijn vorige erin zitten en die doet het voorlopig nog steeds goed. Het ligt niet aan het kaartje maar aan de Jiayu.
Bouwkwaliteit van de LCD is naar mijn idee goed, er zit nog geen krasje op. (officieel heeft ie Gorilla glass). De kwaliteit van de touch vind ik iets minder, ik weet niet of anderen hier ook last van hebben, maar soms denkt ie dat ik 2 vingers op het scherm heb staan ipv 1. (als ik met mijn duim scroll)JoostTheHost schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 14:32:
Omdat mijn HTC HD2 het afgelopen week heeft begeven zit ik sterk te overwegen een Jiayu G3 aan te schaffen. Ik las echter op samenkopen.nl dat veel gebruikers daar problemen krijgen met hun scherm, en ook op Tweakers heb ik al één of twee berichten over problemen met het scherm gelezen. Mijn HD2 kreeg uiteindelijk ook problemen met het touchscreen, waardoor ik hier wat voorzichtig mee ben.
Ik zie het als een telefoon waar ik wel even mee voor uit ga, maar zodra ik er geen zin meer in heb en meer geld heb dan gaat ie er uit. Ik denk iets van 1 - 1,5 jaar gebruik.
Hier is de G3 op zijn weg terug naar China en omstreken. Hoop snel een nieuwe te krijgen
Smobbo schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 14:38:
De eerste generatie had problemen met het scherm, maar dat was volgens mij alleen de batch uit september (oktober?) van 2012.
Het toestel komt op mij in ieder geval erg stevig over, er zit nu (na 4,5 maand gebruik) nog geen krasje op, maar ik laat hem dan ook niet vallen *afkloppen*...
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga er ook een halen!joris1989 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 15:12:
[...]
...De kwaliteit van de touch vind ik iets minder, ik weet niet of anderen hier ook last van hebben, maar soms denkt ie dat ik 2 vingers op het scherm heb staan ipv 1. (als ik met mijn duim scroll)
Ik zie het als een telefoon waar ik wel even mee voor uit ga, maar zodra ik er geen zin meer in heb en meer geld heb dan gaat ie er uit. Ik denk iets van 1 - 1,5 jaar gebruik.
Formatteren/opnieuw partitioneren werkte ook niet?OssieW schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 15:04:
Paar pagina's terug had ik hetzelfde probleem. Nieuwe SD kaart voor het eerst gebruikt in mijn Jiayu, begon na anderhalve maand opeens de kuren te vertonen die jij ook hebt, op een gegeven moment doet de SD het helemaal niet meer.
Hier alleen maar problemen met de G3... GPS heeft nooit gewerkt, zeer onbetrouwbaar met laden - hele nacht aan de lader en nog steeds lege battterij, nu het witte strepen op het scherm probleem.
Wacht nu op antwoord van de webshop (Antelife)
Wacht nu op antwoord van de webshop (Antelife)
Heeft iemand verse links voor de beta roms?
Bedoel je deze? Is toch al die tijd hetzelfdeTaarmen schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 22:08:
Heeft iemand verse links voor de beta roms?
Is dit de beste voor mijn oude G3?
http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g3-6/
Nog issues?
edit ; issues komen al boven op pag 13/14 ; proximity, led
http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g3-6/
Nog issues?
edit ; issues komen al boven op pag 13/14 ; proximity, led
[ Voor 24% gewijzigd door maartend op 03-05-2013 09:06 ]
Bij mij pakt de Jiayu de nieuwe SD (Sandisk 32gb ultra) kaart helemaal niet meer, hij zegt dat deze kapot is. Formateren lukte destijds niet op de telefoon. Op de computer pakt hij het kaartje nu soms wel en soms niet (hoewel dat ook aan mijn computer kan liggen) maar ook daar formateren heeft niet geholpen voor de Jiayu die daarop gewoon weer antwoord dat het kaartje kapot is.JoostTheHost schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 15:20:
[...]
Formatteren/opnieuw partitioneren werkte ook niet?
Mijn cameraglaasje is gebroken
iemand ervaring hier mee om dit te vervangen, volgens mij s het niet zo heel makkelijk
Bedankt voor de link. Via deze methode is het nu eindelijk gelukt om een fix te krijgen.
markdark81 schreef op zondag 28 april 2013 @ 16:58:
Hallo allemaal,
Mark
Krijg de hele tijd een beperkte toegang melding bovenin. Word langzamerhand een beetje irritant om die melding de hele tijd weg te schuiven. Hoe kan ik dit veranderen?
druk en typefouten voorbehouden
Voor zover ik weet is dat gewoon dat je verbinding wegvalt.lutkeveld schreef op zondag 05 mei 2013 @ 10:41:
Krijg de hele tijd een beperkte toegang melding bovenin. Word langzamerhand een beetje irritant om die melding de hele tijd weg te schuiven. Hoe kan ik dit veranderen?
Heb ik ook af en toe,ik haal dan mijn simkaart uit t slot en stop hem weer terug,dat werktmaartend schreef op zondag 05 mei 2013 @ 11:42:
[...]
Voor zover ik weet is dat gewoon dat je verbinding wegvalt.
bij mij tenminste...
Meestal gebeurt dit als mn g3 een keer gevallen is o.i.d.
[ Voor 4% gewijzigd door jcm800 op 05-05-2013 15:02 ]
Ik woon in een buitengebied. UIthalen sim helpt dan niet.jcm800 schreef op zondag 05 mei 2013 @ 15:00:
[...]
Heb ik ook af en toe,ik haal dan mijn simkaart uit t slot en stop hem weer terug,dat werkt
bij mij tenminste...Alleen rebooten helpt niet i.i.g.
Meestal gebeurt dit als mn g3 een keer gevallen is o.i.d.
Ik wil toch even mijn ongenoegen uiten wat betreft het WIFI gedeelte. Man man man wat erger ik mij daaraan. Wifi is gewoon blauw... dus heeft connectie maar vaak geen data verkeer dus ik merk dat ik toch meestal thuis en op werk gewoon mijn wifi maar uitzet. Ik heb mijn G3 paar maanden geleden al opengemaakt en de verbindingen goed aangedrukt, blijkbaar geen succes. Ik draai sinds een week 4.1 Beta om te kijken of het er beter op werd... nou helaas niet dus. Mensen die er een toch in staat zijn geweest om dit euvel op te lossen?
Verwachten jullie dat de G3 in prijs zal dalen indien de G4 komt of zal deze gelijk blijven?
Misschien iets dalen, maar echt niet veel. G3 is volgens mij EOL, toch?
Let op:
Levertijden horen hier niet thuis. Daarvoor kan je terecht in dit topic. Discussie over custom roms hoort thuis in dit topic.
Levertijden horen hier niet thuis. Daarvoor kan je terecht in dit topic. Discussie over custom roms hoort thuis in dit topic.