Andere volle accu lenen of een nieuwe met lader bestellen, zodat je eea kan uitsluiten.
Heeft iemand de originele oordopjes met mic over?
Kan ik tenminste nog bellen
Kan ik tenminste nog bellen

Gaat wat lastig, geen bekende die een G3 heeft.mpx200_05 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 18:05:
Andere volle accu lenen of een nieuwe met lader bestellen, zodat je eea kan uitsluiten.
Nieuwe accu bestellen is wel een optie, alleen daar gaat ook al weer snel 2-3 weken overheen de chinezen kennende.
Thanx maar heb zojuist even mezelf gebeld om te kijken of er dan een led gaat knipperen voor gemiste call....en helaas gaat er een led knipperen. De instellingen in Lightmanager worden dus niet doorgevoerd lijkt het.dr.nld schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 11:21:
[...]
Met opladen is het volgens mij geen probleem. Heeft alleen met andere events te maken. Bij ligt ie 's nachts ook op lader met rode LED. Dit heeft geen invloed op kloksnelheid, wakelock.
Sowieso is het zo dat opladen van het apparaat traag is, daar schijnen ze een bewuste keuze in gemaakt te hebben om de levensduur te verlengen.
Iemand een idee hoe de instellingen wel doorgevoerd worden?
Ik heb dit zelf 1 keer gehad. Het was nadat er iets mis leek te gaan met de SD-kaart, die leek te zijn overleden (dat vond de telefoon). Na een herstart wilde die dus ook helemaal niets meer doen, soms nog een ledje aan, maar niet veel meer.Nivali schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 17:39:
Zo, mijn G3 is er enkele dagen geleden spontaan mee opgehouden.
Laad met geen mogelijkheid meer op, en gaat volgens mij ook niet aan als de batterij vol zou zijn.
Het meeste leven wat ik nog heb gezien, was toen ik de batterij er uit had gehaald en opnieuw er in gedaan en meteen proberen aan te zetten. Geen scherm, lampjes van touchknoppen hebben wel een seconde gebrand.
Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Losse micro usb connector zoals hierboven te lezen? Of toch iets anders? Ik heb enkele weken terug gelezen dat een mede tweaker het exact zelfde probleem had / heeft. Heeft deze tweakers dit nog kunnen oplossen?
Wat ik toen had gedaan, was de batterij eruit, SIM-kaart eruit, SD-kaart eruit. En daarna alles er gewoon weer in, toen werkte het bij mij weer. Daarna niet meer teruggekomen, al heb ik er nu ook wel een andere SD-kaart ingestopt om er zeker van te zijn (en om wat meer opslag te hebben
Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!
Bij mij werkt het wel, maar ik gebruik Light Flow (lite). Gratis app, die geef je root toegang (ik weet niet of dit perse nodig is) en vervolgens heb ik bij de meldingen overal het ledje uitgezet.PaPi36 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 07:38:
[...]
Thanx maar heb zojuist even mezelf gebeld om te kijken of er dan een led gaat knipperen voor gemiste call....en helaas gaat er een led knipperen. De instellingen in Lightmanager worden dus niet doorgevoerd lijkt het.
Nu gaat bij mij het ledje niet meer aan.
Het enige moment waarop het ledje nog aanspringt is als ik hem aan de stroom hang, dan springt het scherm aan en het rode ledje. Deze gaat vervolgens na 1-2 seconden uit.
Kies als je de instellingen gezet zijn voor opte '2' : 'Herstart Light Manager' dan worden de wijzigingen actief.PaPi36 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 07:38:
[...]
Thanx maar heb zojuist even mezelf gebeld om te kijken of er dan een led gaat knipperen voor gemiste call....en helaas gaat er een led knipperen. De instellingen in Lightmanager worden dus niet doorgevoerd lijkt het.
Whatsapp staat vaak op 'rood' en Gemiste oproepen.
Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR 2019
Maakte bij mij ook niks uit. Geen verandering in LED.dr.nld schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 10:00:
[...]
Kies als je de instellingen gezet zijn voor opte '2' : 'Herstart Light Manager'
Die herstart en zelfs telefoon herstart had ik al geprobeerd. Is jouw toestel geroot?dr.nld schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 10:00:
[...]
Kies als je de instellingen gezet zijn voor opte '2' : 'Herstart Light Manager' dan worden de wijzigingen actief.
TOP!yodeluxe schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 07:48:
[...]
Ik heb dit zelf 1 keer gehad. Het was nadat er iets mis leek te gaan met de SD-kaart, die leek te zijn overleden (dat vond de telefoon). Na een herstart wilde die dus ook helemaal niets meer doen, soms nog een ledje aan, maar niet veel meer.
Wat ik toen had gedaan, was de batterij eruit, SIM-kaart eruit, SD-kaart eruit. En daarna alles er gewoon weer in, toen werkte het bij mij weer. Daarna niet meer teruggekomen, al heb ik er nu ook wel een andere SD-kaart ingestopt om er zeker van te zijn (en om wat meer opslag te hebben).
Ik heb gedaan wat je hierboven hebt geschreven. Ik dacht dat ik hem niet meer aan de praat kreeg, maar ik gaf het een kleine kans dat me telefoon leeg was.
Na dat ik hem aan de lader heb gehangen begonnen de touchscreen knoppen continu te branden. Ik had een kleine hoop omdat het ledje niet ging branden, maar na een minuutje ging het ledje weer branden!
Dus waarschijnlijk is het hiermee opgelost. thanks again!
Mijn toestel is geroot idd. In de omschrijving van de tool staat niks over root benodigd.PaPi36 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:35:
[...]
Die herstart en zelfs telefoon herstart had ik al geprobeerd. Is jouw toestel geroot?
Ik heb het toestel nu een week in bezit, en herken de GPS issues hier. De eerste dagen heb ik nauwelijks een fix gekregen, of duurde het 20 minuten oid. Zeker bij autorijden was de fix blijkbaar niet best want daar viel de GPS tijdens het navigeren steeds weg. Ik heb mobileuncle geinstalleerd en heb wat zitten prutsen in de engineer mode; YGPS staat nu bijvoorbeeld aan, en ik heb op de 'warm start' gedrukt. Heeft iemand een idee welke bestanden nou daadwerkelijk worden aangepast die hun betrekking hebben op de GPS? Is dat alleen /system/etc/gps.conf?
In elk geval, daarna leek het steeds beter te gaan. Mijn laatste autorit van 2 uur heb ik zelfs volledige GPS navigatie gehad, én een snelle (<1 min) fix. Ik heb in de gewone settings overigens AGPS aan staan en EPO uit. Ik hoop dat het zo stabiel blijft, maar zo te lezen kan het na een paar weken ineens weer helemaal anders zijn.
Mijn HTC Desire moest trouwens ook altijd even 'wennen' aan een nieuw gebied, als je ineens in Vietnam uit het vliegtuig stapt dan wilde het best wel even duren voordat hij een goeie fix had, maar daarna ging het steeds sneller. Ik heb het idee dat dat ook van toepassing is op de G3.
Overigens zie ik hier mensen hun GPS werking testen door hem in het kozijn te leggen, maar ik heb het idee dat het beter werkt als je ook daadwerkelijk buiten bent.
In elk geval, daarna leek het steeds beter te gaan. Mijn laatste autorit van 2 uur heb ik zelfs volledige GPS navigatie gehad, én een snelle (<1 min) fix. Ik heb in de gewone settings overigens AGPS aan staan en EPO uit. Ik hoop dat het zo stabiel blijft, maar zo te lezen kan het na een paar weken ineens weer helemaal anders zijn.
Mijn HTC Desire moest trouwens ook altijd even 'wennen' aan een nieuw gebied, als je ineens in Vietnam uit het vliegtuig stapt dan wilde het best wel even duren voordat hij een goeie fix had, maar daarna ging het steeds sneller. Ik heb het idee dat dat ook van toepassing is op de G3.
Overigens zie ik hier mensen hun GPS werking testen door hem in het kozijn te leggen, maar ik heb het idee dat het beter werkt als je ook daadwerkelijk buiten bent.
Mijn vader gaat volgende week naar China. Hij heeft een contactpersoon daar. Hoe snel en voor welke prijs wordt dit toestel geleverd binnen China? Iemand een idee?
Nou nog niet alles is opgelost, de ledjes van de touchscreenknoppen blijven branden.Nivali schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:50:
[...]
TOP!
Ik heb gedaan wat je hierboven hebt geschreven. Ik dacht dat ik hem niet meer aan de praat kreeg, maar ik gaf het een kleine kans dat me telefoon leeg was.
Na dat ik hem aan de lader heb gehangen begonnen de touchscreen knoppen continu te branden. Ik had een kleine hoop omdat het ledje niet ging branden, maar na een minuutje ging het ledje weer branden!
Dus waarschijnlijk is het hiermee opgelost. thanks again!
Zolang er een batterij in zit blijven deze branden, toestel rebooten, aan of uitgeschakeld ze blijven branden.
Overigens werken de knoppen wel gewoon, maar ik heb zo het idee dat dit invloed heeft op batterydrain, en ik stoor me er ook wel aan.
Iemand enig idee hoe dit te fixen valt?
[ Voor 7% gewijzigd door Nivali op 14-02-2013 18:49 ]
Lokale telefoonboer moet m gewoon op voorraad hebben, al ligt dat wel aan de locatie volgens onze grote vriend Andy.(gizmochina)Jornv schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 17:40:
Mijn vader gaat volgende week naar China. Hij heeft een contactpersoon daar. Hoe snel en voor welke prijs wordt dit toestel geleverd binnen China? Iemand een idee?
dutchgio schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 21:36:
[...]
Lokale telefoonboer moet m gewoon op voorraad hebben, al ligt dat wel aan de locatie volgens onze grote vriend Andy.(gizmochina)
Dit lijkt een beetje met elkaar in tegenspraak te zijn. Wat is het nou?pinibo schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 20:21:
[...]
In China is deze ook alleen online te koop. Heb hem zelf via een Chinese collega bij Taobao laten kopen. Niet te koop in shops. Is ook geen bekend toestel in China. Al mijn Chinese collega's maken mij voor gek uit dat ik een Chinees toestel wil hebben. Zij hebben allemaal de bekende A merken (= status) ... :-)
Verwijderd
Kan meschien iemand mij helpen? Ik ben nu in het bezit van mijn g3 alleen het probleem is als ik hem uit zet,de batterij er uit haal dat ik dingen weer opnieuw moet instellen bijv toetsenbord beltonen notificatie meldingen en evt apps. Weet toevallig iemand of dit op te lossen is en of er een bepaalde app voor is? Heb mijn telefoon niet geroot en is verder in orginele staat.
Hebben jullie ook de wanneer je de ene keer het aan en uit knopje indrukt, dat de G3, meteen reageert, dus dat je het scherm ziet, en de ene keer duurt het 1,5 seconde? waar ligt dit aan?
En met welke tool kan ik zien wat de cpu gebruik is? want ik merk dat de telefoon soms toch wel wat traag is en dat terwijl ik bijna geen apps draai.
En met welke tool kan ik zien wat de cpu gebruik is? want ik merk dat de telefoon soms toch wel wat traag is en dat terwijl ik bijna geen apps draai.
[ Voor 29% gewijzigd door vwtune op 15-02-2013 09:42 ]
Nog nooit in china geweest, maar leek me dat ie gewoon in de verkoop eas daar na het zien van die megashops vol met chinaphones. Misschien wel nietdan...Jornv schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 00:05:
[...]
[...]
Dit lijkt een beetje met elkaar in tegenspraak te zijn. Wat is het nou?
En uit het niets begint het scherm opeens witte strepen te vertonen op het scherm.
Het mobieltje en scherm werken gewoon alleen is dit zeer storend.
Het flikkert zeg maar over de gehele lengte van het scherm, iemand hier mee bekend?
Hieronder op het filmpje hetzelfde probleem te zien.
Het mobieltje en scherm werken gewoon alleen is dit zeer storend.
Het flikkert zeg maar over de gehele lengte van het scherm, iemand hier mee bekend?
Hieronder op het filmpje hetzelfde probleem te zien.
[ Voor 19% gewijzigd door Indir op 16-02-2013 03:17 ]
Ja, die witte steepen had ik ook plotseling en ik zag hier ook iemand anders met hetzelfde probleem. Ik heb mijn toestel teruggestuurd naar mixeshop en hoop dat zij het gaan oplossen. Het is nu echter al 2 weken stil uit China vanwege nieuwjaar daar.
Das vervelend, ik heb het namelijk via een mede-tweaker gekocht. Geen recht op garantie is waar ik van uit ga, behalve als ik het via hem zou kunnen regelen
Ik had minstens een jaar of meer verwacht mee te kunnen gaan met dit toestel.

Ik had minstens een jaar of meer verwacht mee te kunnen gaan met dit toestel.
[ Voor 48% gewijzigd door Indir op 16-02-2013 04:45 ]
Hoi, heb net mijn G3 binnen.
Hij staat ingesteld op chinese taal,kan tot nu toe geen manier vinden om hem naar nederlands om te zetten,iemand tips?
Hij staat ingesteld op chinese taal,kan tot nu toe geen manier vinden om hem naar nederlands om te zetten,iemand tips?
Even googlen en dan staan er wel ergens youtube filmpjes. Zo heb ik het ook gedaan.jcm800 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 13:10:
Hoi, heb net mijn G3 binnen.
Ik heb het probleem dat de leds wakelock continu geactiveerd is. Nu heb ik via Light Manerger alle led notifications uit gezet en de telefoon gereboot maar dit lost het probleem niet op.
Heeft iemand een idee hoe ik er weer voor kan zorgen dat mijn telefoon weer in deep sleep gaat?
Heeft iemand een idee hoe ik er weer voor kan zorgen dat mijn telefoon weer in deep sleep gaat?
Ok, gelukt...maartend schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 13:15:
[...]
Even googlen en dan staan er wel ergens youtube filmpjes. Zo heb ik het ook gedaan.
Maar nu wil mijn 1e simkaart (tele2) geen 3G doorgeven .Heb hem in slot W zitten .Dit is de kaart die ik voor mijn internet wil gebruiken .
Als ik bij Instellingen-Mobiele Netwerken-Namen Toegangspunten- tele2simkaart kijk staan er geen gegevens...
Er zou Tele2 internet moeten staan wat ik aan zou kunnen klikken om de APN gegevens te zien.
Bovenin de statusbalk staat er bij de ontvangststerkte balkjes een R in plaats van G of 3G...
Weet iemand wat ik hier hier fout doe? 3G service staat ingeschakeld trouwens.GSM/WCDMA staat op automatisch( De simkaart werkte perfect in mijn Samsung Wave...)
[ Voor 3% gewijzigd door jcm800 op 17-02-2013 01:20 ]
Zorg dat je bij Sim-beheer, Gegevensverbinding aan zet.jcm800 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 01:08:
[...]
Ok, gelukt...![]()
Maar nu wil mijn 1e simkaart (tele2) geen 3G doorgeven .Heb hem in slot W zitten .Dit is de kaart die ik voor mijn internet wil gebruiken .
Als ik bij Instellingen-Mobiele Netwerken-Namen Toegangspunten- tele2simkaart kijk staan er geen gegevens...
Er zou Tele2 internet moeten staan wat ik aan zou kunnen klikken om de APN gegevens te zien.
Bovenin de statusbalk staat er bij de ontvangststerkte balkjes een R in plaats van G of 3G...
Weet iemand wat ik hier hier fout doe? 3G service staat ingeschakeld trouwens.GSM/WCDMA staat op automatisch( De simkaart werkte perfect in mijn Samsung Wave...)
Een vriend van me heeft trouwens ook Tele2 en hij moet altijd handmatig de internet instellingen invoeren.
Dus dat kun je ook nog proberen, http://www.tele2.nl/klant...ernet/handmatig-instellen van de GS2 maar is in principe hetzelfde.
Ik heb ook Tele2 en je moet idd zelf een APN maken. Het R'tje blijft bij het bereiksymbool, dit heb ik namelijk ook en betekent dat roaming aanstaat. We roaming namelijk op het netwerk van T-Mobile Dit blijft en zal dus niet veranderen in 3G of G. Wat opzich wel lastig is als je denkt dat je geen goed bereik hebt bij het internetten zeg maar.
Edit: Dit heb ik als APN ingesteld.
APN naam: Tele2 Internet
APN: internet.tele2.nl
APN-Type: default
MCC:204 (is gewoon default)
MNC: 02 (ook default)
APN-Protocol: ipv4 (ook default)
De rest gewoon laten, dus geen gebruikersnaam of wachtwoord invullen.
[ Voor 28% gewijzigd door albert04 op 17-02-2013 11:04 ]
Zelf met light manager gaan het notification ledje nog steeds branden. Zou dit kunnen komen omdat mij telefoon niet geroot is?flyboarder schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 16:14:
Ik heb het probleem dat de leds wakelock continu geactiveerd is. Nu heb ik via Light Manerger alle led notifications uit gezet en de telefoon gereboot maar dit lost het probleem niet op.
Dat idee had ik ook maar als ik bij Namen Toegangspunten op de tele2-sim druk krijg ik een leeg scherm,heb dus geen velden om in te vullen.Bij mijn andere sim (bedrijfstelefoon t-mobile) krijg ik die velden wèl...albert04 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 11:02:
Ik heb ook Tele2 en je moet idd zelf een APN maken. Het R'tje blijft bij het bereiksymbool, dit heb ik namelijk ook en betekent dat roaming aanstaat. We roaming namelijk op het netwerk van T-Mobile Dit blijft en zal dus niet veranderen in 3G of G. Wat opzich wel lastig is als je denkt dat je geen goed bereik hebt bij het internetten zeg maar.
Omwisselen van de sim-kaarten van slot W naar G en terug heeft geen resultaat ...
[ Voor 4% gewijzigd door jcm800 op 17-02-2013 14:53 ]
En als je bij dat lege veld op het menu knopje drukt krijg je dan ook geen optie "Nieuwe APN" zo ja kun je toch gaan invullen.jcm800 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 14:45:
[...]
Dat idee had ik ook maar als ik bij Namen Toegangspunten op de tele2-sim druk krijg ik een leeg scherm,heb dus geen velden om in te vullen.
Juist ,dat was het.aart44 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 15:30:
[...]
En als je bij dat lege veld op het menu knopje drukt krijg je dan ook geen optie "Nieuwe APN" zo ja kun je toch gaan invullen.
Soms ben ik een grotere noob dan ik toe wil geven...
Bedankt voor de tips allemaal...
Gps problemen blijven aanhouden. Via mobile uncle lukt het wel een fix te krijgen maar moet deze elke keer opstarten. En dan valt hij alsnog vaak uit. Ik heb het idee dat het een software of driver probleem is.
Kies als je de instellingen gezet zijn voor opte '2' : 'Herstart Light Manager' dan worden de wijzigingen actief.flyboarder schreef op zondag 17 februari 2013 @ 12:40:
[...]
Zelf met light manager gaan het notification ledje nog steeds branden. Zou dit kunnen komen omdat mij telefoon niet geroot is?
Al geprobeerd?
Gezien de 4.1.2 update blijkbaar nog op zich laat wachten wou ik de beta maar even proberen. Dit omdat mijn launcher regelmatig vastloopt en ik dacht dat de update dit misschien zou verhelpen. Helaas lukt het mij niet om via de sd kaart te updaten. Via PC zie ik ook niet zitten na enig rommelen met die flashtool. De telefoon begint via SD vrolijk met updaten, rond 30% krijg ik een android poppetje dat op zijn rug ligt met een rood kruisje. Zijn er hier meer mensen met dit probleem, of de oplossing? Of is het iemqnd wel gelukt?
Ik heb een beetje raar probleem. Ik heb een tijd geleden Batman aangeschaft met het idee dat te spelen als ik de Jiayu heb. Nu heb ik 'm binnen, maar als ik 'm via wifi begin te downloaden dan blijft hij maar downloaden, maar wordt de app nooit geinstalleerd. Bekend probleem dat grote installaties die je alleen via wifi laat verlopen het niet doen?
@theHoff: hoe groot is die app, en heb je je toestel geroot/geflashed? Heb je geprobeerd om de download te annuleren en opnieuw te starten? Is er genoeg vrije ruimte op het toestel? Misschien helpt het om even apps installeren naar SD aan te zetten.
Ik vind dat het laden wel ontzettend lang duurt... Nu laad ik via de computer/usb (zal wel 500mA zijn), het duurt 6 uur om van 15% naar 95% te laden. De gewone lader is dacht ik 700mA, en ik heb mijn oude HTC lader van 1A geprobeerd maar dat lijkt niet echt te helpen. Is dat normaal (het is tenslotte een vrij grote accu), of wordt dit langzamerhand beter misschien?
Ik vind dat het laden wel ontzettend lang duurt... Nu laad ik via de computer/usb (zal wel 500mA zijn), het duurt 6 uur om van 15% naar 95% te laden. De gewone lader is dacht ik 700mA, en ik heb mijn oude HTC lader van 1A geprobeerd maar dat lijkt niet echt te helpen. Is dat normaal (het is tenslotte een vrij grote accu), of wordt dit langzamerhand beter misschien?
Volgens mij had Jiayu er voor gekozen dat hij niet zo snel opladen dat zou beter zijn voor de batterij waardoor hij lang meer kan.
Dat had ik dus ook, nieuwe beta gedownload, daarna via mobileuncle cwm er op gezet en dan opnieuw gedaan. Dat ging wel goed. Via het update programma op de g3 kreeg ik alleen liggend android poppetje met rood kruisjecvheereveld schreef op maandag 18 februari 2013 @ 09:44:
Gezien de 4.1.2 update blijkbaar nog op zich laat wachten wou ik de beta maar even proberen. Dit omdat mijn launcher regelmatig vastloopt en ik dacht dat de update dit misschien zou verhelpen. Helaas lukt het mij niet om via de sd kaart te updaten. Via PC zie ik ook niet zitten na enig rommelen met die flashtool. De telefoon begint via SD vrolijk met updaten, rond 30% krijg ik een android poppetje dat op zijn rug ligt met een rood kruisje. Zijn er hier meer mensen met dit probleem, of de oplossing? Of is het iemqnd wel gelukt?
Dat zou het natuurlijk kunnen verklaren. Je hebt er verder ook niet echt last van als je hem 's nachts aan de lader legt.lekrutes schreef op maandag 18 februari 2013 @ 15:46:
Volgens mij had Jiayu er voor gekozen dat hij niet zo snel opladen dat zou beter zijn voor de batterij waardoor hij lang meer kan.
Hmm, hij is 1.8gb. Dat kan wel eens wat verklaren. SD heeft niet genoeg ruimte en op de telefoon zelf zou tie net moeten passen... SDtje maar eens leeg maken lijkt me.Visitor.q schreef op maandag 18 februari 2013 @ 15:45:
@theHoff: hoe groot is die app, en heb je je toestel geroot/geflashed? Heb je geprobeerd om de download te annuleren en opnieuw te starten? Is er genoeg vrije ruimte op het toestel? Misschien helpt het om even apps installeren naar SD aan te zetten.
Ja ik zou zeggen dat er 2 keer die ruimte nodig is (1 keer voor de download cache, 1 keer voor het installeren). Het is wel een beetje gek om het zo aan te bieden in de Play store; veel grote spellen zijn een paar MB en gaan bij de eerste keer starten de rest ophalen.theHoff schreef op maandag 18 februari 2013 @ 16:16:
[...]
Hmm, hij is 1.8gb. Dat kan wel eens wat verklaren. SD heeft niet genoeg ruimte en op de telefoon zelf zou tie net moeten passen... SDtje maar eens leeg maken lijkt me.
nog mensen waarbij de wifi altijd in power safe polling lijkt te werken met bijhorende hoge pings (50-500ms) en af en toe packet loss? gebruik nu "Wake Lock - PowerManager" (gratis op play store) om WIFI_MODE_FULL_HIGH_PERF aan te zetten tijdens voip calls en pings naar mijn G3 zijn hiermee < 1ms
Ik heb deze ook geinstalleerd en lijkt idd te werken, hartstikke bedankt voor de tip!!DieterDHoker schreef op maandag 18 februari 2013 @ 21:22:
nog mensen waarbij de wifi altijd in power safe polling lijkt te werken met bijhorende hoge pings (50-500ms) en af en toe packet loss? gebruik nu "Wake Lock - PowerManager" (gratis op play store) om WIFI_MODE_FULL_HIGH_PERF aan te zetten tijdens voip calls en pings naar mijn G3 zijn hiermee < 1ms

Nieuwe persafbeeldingen HTC One, ik moest aan de G3 denken
En de nieuwe blackberryPierre Sec schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 16:38:
[afbeelding]
En heb ook al een soortgelijke variant van Oppo gezien.
Betekent dit dat de WIFI dan constant aan staat? Ik heb de wifi zo ingesteld: Tijdens de slaapstand WIFI ingeschakeld houden: Alleen indien aangesloten.DieterDHoker schreef op maandag 18 februari 2013 @ 21:22:
Of moet dit op altijd staan? Op altijd gebruikt ie toch veel meer batterij????
Waar is die wake lock dan goed voor?
Heeft iemand al een idee hoe ik handsfree kan bellen met dit toestel samen met een Toyota Touch en Go systeem. Ik krijg hem wel gekoppeld via Bluetooth maar het bellen lukt niet .
Waarschijnlijk instellingen maar ik krijg het niet gevonden.
Ik heb mijn wifi in huis continue aan ja, en ik doe anderhalve dag met mijn batt.vwtune schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 17:08:
[...]
Betekent dit dat de WIFI dan constant aan staat? Ik heb de wifi zo ingesteld: Tijdens de slaapstand WIFI ingeschakeld houden: Alleen indien aangesloten.
Of moet dit op altijd staan? Op altijd gebruikt ie toch veel meer batterij????
Waar is die wake lock dan goed voor?
Weet niet wat die app exact doet mar het werkt tot nu toe. Lijkt dan toch iets softwarematigs
Heb je al geprobeerd op de iconen onder in je scherm tijdens het bellen te klikken? Bij luidspreker iets in de richting van extern kiezen. Ik kan het nu niet reproduceren omdat ik binnenshuis ben.kibra schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 19:29:
Heeft iemand al een idee hoe ik handsfree kan bellen met dit toestel samen met een Toyota Touch en Go systeem. Ik krijg hem wel gekoppeld via Bluetooth maar het bellen lukt niet .
Ik reboot mijn tel we eens en dan valt me op dat de batterij voor de reboot op 32 procent stond en na de reboot op 45. Toch vreemd? Ook heb ik op wifi dat viber berichten lang op sending blijft staan maar zonder wifi weer niet. Met WhatsApp heb ik dit probleem niet
Als ze dan niet naar het htc logo zoeken lijkt het net alsof je een megadure telefoon hebtPierre Sec schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 16:38:
[afbeelding]
een app kan verhinderen dat WIFI automatisch uitgaat nadat je je telefoon even niet gebruikt, dit doet het door een wifilock aan te vragen. Als de gebruiker manueel de WIFI uitzet kan een app dat niet verhinderen, dit is enkel een override voor wanneer dit automatisch zou gebeuren. Of dit normaal automatisch gebeurt is een setting die je zelf kan instellen ->Settings -> Wi-Fi -> Advanced -> Keep Wi-Fi on during sleep -> Always / only when plugged in / Neverregeri77 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 21:09:
[...]
Ik heb mijn wifi in huis continue aan ja, en ik doe anderhalve dag met mijn batt.
Weet niet wat die app exact doet mar het werkt tot nu toe. Lijkt dan toch iets softwarematigs
Nu een app kan 3 soorten van deze WIFI locks aanvragen:
WIFI_MODE_FULL,
WIFI_MODE_SCAN_ONLY
en WIFI_MODE_FULL_HIGH_PERF
WIFI_MODE_FULL: normale wifi zoals we gewoon zijn, WIFI_MODE_SCAN_ONLY: enkel scannen maar niet automatisch een connectie maken met access points die hij herkent bv.
de 3de is WIFI_MODE_FULL_HIGH_PERF, de high performance mode waar het bij mij om te doen is:
WIFI chips kunnen op 2 manieren met access points praten: normale modus waar hij constant luistert en reageert en power safe polling, hierbij gaat hij niet constant luisteren maar om de x tijd wakker worden en kijken of er nog data was dit om de batterij te sparen. Het exacte gedrag kan van wifi chip tot wifi chip verschillen tussen de power safe en de gewone modus. Een gevolg van de PSP mode kan zijn dat ping tijden hoog worden, bv. 500ms ipv 2ms normaal, en zelfs packet loss of andere rare problemen omdat sommige access point hier niet correct mee kunnen werken. Bij een VOIP app kan deze hoge latency zorgen voor extra delay bv.
Bij mijn Jiayu G3 leek het dat de wifi constant in deze power safe modus zat aangezien ik veel packet loss en hoge delay had bij een ping naar mijn GSM, of het scherm nu aan was of niet. Doordat ik met deze app een lock met WIFI_MODE_FULL_HIGH_PERF kan forceren werkt WIFI altijd in high performance mode tot ik deze lock weer manueel vrijgeef, dit verhelpt connectieproblemen met bepaalde access points en problemen met low latency apps die zelf deze lock niet aanvragen.
Als je gewoon wifi wil voor background syncing kan deze lock gerust terug uit, zolang " Keep Wi-Fi on during sleep" in de settings juist staat.
PS: met deze app kan je ook manueel andere locks aanvragen, bv. om te verhinderen dat het scherm uitgaat etc.
Ik heb een soortgelijk iets ook meegemaakt, snapte er ook niks van.vwtune schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 21:46:
Ik reboot mijn tel we eens en dan valt me op dat de batterij voor de reboot op 32 procent stond en na de reboot op 45. Toch vreemd?
Ik win vaak ook een paar procentjes met een reboot, wat inderdaad vreemd is. Maar van 32 naar 45 is echt enorm veelPMuizen schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:24:
[...]
Ik heb een soortgelijk iets ook meegemaakt, snapte er ook niks van.
Blijf verder heel tevreden over het toestel, alleen jammer dat de GPS erg zwakke ontvangst heeft. Ben afgelopen weekend in Zeeland meermalen een minuutje of 2 ontvangst kwijt geraakt in de auto.
Is het verder nog iemand opgevallen dat volume up/down het scherm aan zet vanuit deep sleep?
Kalm aan! En rap een beetje!
Er zit nu een 32gb kaartje in en hij installeerde zonder probleem. Het toestel trok het overigens voor geen meter, maar dat is weer een ander ietsVisitor.q schreef op maandag 18 februari 2013 @ 16:27:
[...]
Ja ik zou zeggen dat er 2 keer die ruimte nodig is (1 keer voor de download cache, 1 keer voor het installeren). Het is wel een beetje gek om het zo aan te bieden in de Play store; veel grote spellen zijn een paar MB en gaan bij de eerste keer starten de rest ophalen.
Dat viel mij ook op dat het toestel in de standbye modus wel reageert op de volumeknoppen. Ben het niet gewend, maar of het nou echt een probleem is?BdK9001 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:37:
[...]
Ik win vaak ook een paar procentjes met een reboot, wat inderdaad vreemd is. Maar van 32 naar 45 is echt enorm veel![]()
Blijf verder heel tevreden over het toestel, alleen jammer dat de GPS erg zwakke ontvangst heeft. Ben afgelopen weekend in Zeeland meermalen een minuutje of 2 ontvangst kwijt geraakt in de auto.
Is het verder nog iemand opgevallen dat volume up/down het scherm aan zet vanuit deep sleep?
Moet de accu misschien worden gecalibreerd?? Ik zorg er iig al niet meer voor dat die onder de 15% komt aangezien dat de led wakelock in werking treed en ik daar niet op zit te wachten.
Ik merk nu inderdaad dat de volumeknoppen de telefoon uit zijn slaap haalt ja.. beetje vreemd maar niet storend verder.
Het viel me al wel eerder op dat wanneer je de telefoon wil unlocken dat het de ene keer eerder reageert dan de andere keer (voordat het scherm oplicht) ik snap niet echt waar de aan kan liggen.
Verder had ik gisteravond een apart 'probleem' Ik was met iemand aan het viberen maar ik was mezelf ook aan het vermaken met een helicopter, die heli zit op 2.4 GHz netwerk. Wanneer ik een viber bericht kreeg, landde ik de heli ff en pakte ik de telefoon om vervolgens een bericht te sturen.... Nou dit was bijna niet te doen... ik verstuurde het maar het bleef maar hangen (dat klokje wat je dan ziet) ging ik naar facebook... ook geen connectie, dus ik baalde al weer aangezien ik van het weekend de telefoon helemaal uit elkaar had gehaald om de wifi kabel na te kijken en de 3 open punten te solderen!!! Soms had ik wel weer connectie en verstuurde hij het bericht wel... (wifi ontvangst was gewoon goed) Ik pakte mijn HTC, en daar werkte alles wel moeiteloos....
Ik was klaar met de heli op een gegeven moment, deed dus de receiver daarvan uit..... en wat denk je? alle problemen opeens weer opgelost.... Blijkbaar 'stoort' de receiver van mijn helicopter het signaal van de jiayu.... is toch apart (de HTC had er geen last van namelijk)???
Ik merk nu inderdaad dat de volumeknoppen de telefoon uit zijn slaap haalt ja.. beetje vreemd maar niet storend verder.
Het viel me al wel eerder op dat wanneer je de telefoon wil unlocken dat het de ene keer eerder reageert dan de andere keer (voordat het scherm oplicht) ik snap niet echt waar de aan kan liggen.
Verder had ik gisteravond een apart 'probleem' Ik was met iemand aan het viberen maar ik was mezelf ook aan het vermaken met een helicopter, die heli zit op 2.4 GHz netwerk. Wanneer ik een viber bericht kreeg, landde ik de heli ff en pakte ik de telefoon om vervolgens een bericht te sturen.... Nou dit was bijna niet te doen... ik verstuurde het maar het bleef maar hangen (dat klokje wat je dan ziet) ging ik naar facebook... ook geen connectie, dus ik baalde al weer aangezien ik van het weekend de telefoon helemaal uit elkaar had gehaald om de wifi kabel na te kijken en de 3 open punten te solderen!!! Soms had ik wel weer connectie en verstuurde hij het bericht wel... (wifi ontvangst was gewoon goed) Ik pakte mijn HTC, en daar werkte alles wel moeiteloos....
Ik was klaar met de heli op een gegeven moment, deed dus de receiver daarvan uit..... en wat denk je? alle problemen opeens weer opgelost.... Blijkbaar 'stoort' de receiver van mijn helicopter het signaal van de jiayu.... is toch apart (de HTC had er geen last van namelijk)???

Ik heb deze app ook even geprobeerd om een apart probleem op te proberen te lossen, het werkte helaas niet.DieterDHoker schreef op maandag 18 februari 2013 @ 21:22:
Het zit namelijk zo, bij mij op de studentenflat hebben we wifi, maar die heeft maar matig bereik op mn kamer. Om de een of andere reden vind de JiaYu ons netwerk wel en kan ik connecten, maar degradeert de verbindeing na een paar seconden om dan helemaal weg te vallen. Het netwerk staat vervolgens ook op unavailable in de lijst met netwerken. Laat ik de telefoon scannen vindt ie het netwerk weer en begint het cirkeltje opnieuw. Erg jammer omdat ik nu steeds naar de woonkamer moet als ik thuis apps wil installeren
Edit: Is er al iemand in geslaagd om de G3 via bluetooth fatsoenlijk te pairen met een pc? Windows slaagt er bij mij niet in om drivers er voor te vinden

[ Voor 7% gewijzigd door BdK9001 op 21-02-2013 10:14 ]
Ik kom hier even op terug, want ik zie namelijk bij sommige dat ze toch een 3G of H symbool bij het bereik hebben staan. Diegene gebruikt ook een virtuele provider(Simyo), dus ook gewoon roaming. Heeft iemand hiervoor een oplossing?albert04 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 11:02:
Ik vind het prettig als ik kan zien wat voor bereik ik heb als ik buitenshuis ben.:)
Scheelt het ook als ik over ga naar JB? Ik zit namelijk op de stock 4.0.4. Het is jammer dat alle roms nog in beta is en dat veel mensen kleine bugs/problemen hebben de JB versies.
Dit is mijn 4de cheapo chino android gsm in de klasse 150-200 euro, maar nog NOOIT had ik zo'n klassebak als de G3 .... ben er reuzeblij mee, en ( ik weet dat dit ongeloofwaardig klinkt ) , mijn batterij draint nog geen 15 percent per 24 uur ! super gewoon ! 5 dagen autonomie !
Die Wakelock toestand : is dat enkel als ie een low batt melding geeft, of ook bij een gemiste call ?
Die Wakelock toestand : is dat enkel als ie een low batt melding geeft, of ook bij een gemiste call ?
Dat zijn indrukwekkende batterijtijdenguy5927 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:26:
Dit is mijn 4de cheapo chino android gsm in de klasse 150-200 euro, maar nog NOOIT had ik zo'n klassebak als de G3 .... ben er reuzeblij mee, en ( ik weet dat dit ongeloofwaardig klinkt ) , mijn batterij draint nog geen 15 percent per 24 uur ! super gewoon ! 5 dagen autonomie !![]()
De wakelock geldt voor de rode led, als het goed is geeft een gemiste call een groene led.
Weer iets kleins wat me is opgevallen: in de lijst met alle apps staat ook Weather, maar er is geen widget hiervoor
[ Voor 10% gewijzigd door BdK9001 op 21-02-2013 13:36 ]
okay bedankt ...
ivm stamina : eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat wifi, 3g en BT manueel aangezet worden enkel indien nodig ... stock rom ...
ivm stamina : eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat wifi, 3g en BT manueel aangezet worden enkel indien nodig ... stock rom ...
Heren,
Ik ben aan het overwegen om deze telefoon te kopen, puur voor telefoneren met 2 sim kaarten.
EDIT: En synchronisatie met Google Contacts.
Normaal ben ik een iPhone gewend en ik heb geen behoefte aan vastlopers en tweaks.
Is dit toestel geschikt voor mijn doeleinden?
Ik ben aan het overwegen om deze telefoon te kopen, puur voor telefoneren met 2 sim kaarten.
EDIT: En synchronisatie met Google Contacts.
Normaal ben ik een iPhone gewend en ik heb geen behoefte aan vastlopers en tweaks.
[ Voor 9% gewijzigd door ThinClientQ op 21-02-2013 13:44 ]
Hangt er een beetje vanaf of je er verder nog iets mee gaat doen. Out-of-the-box werkt de G3 prima, enige echte minpunten op dit moment zijn de led_wakelock (te ondervangen door op te laden voor de batterij onder de 15% duikt) en de gebrekkige GPS.ThinClientQ schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:41:
Heren,
Als je er verder geen gekke dingen mee doet en vooral gebruikt om mee te bellen/smsen/internetten denk ik dat de G3 prima voldoet.
Edit op je edit
[ Voor 4% gewijzigd door BdK9001 op 21-02-2013 13:48 ]
dit al eens geprobeerd:BdK9001 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:47:
[...]
Hangt er een beetje vanaf of je er verder nog iets mee gaat doen. Out-of-the-box werkt de G3 prima, enige echte minpunten op dit moment zijn de led_wakelock (te ondervangen door op te laden voor de batterij onder de 15% duikt) en de gebrekkige GPS.
Als je er verder geen gekke dingen mee doet en vooral gebruikt om mee te bellen/smsen/internetten denk ik dat de G3 prima voldoet.
Edit op je editsynchronisatie met google contacts gaat prima
https://play.google.com/s...ite&feature=search_result
of
https://play.google.com/s...get&feature=search_result
This program will allow you to control the notification color for
....
* Low battery
.....etc.
lijkt me dat het wel mogelijk is om de via apps en dergelijke de led uit te schakelen..
[ Voor 5% gewijzigd door dutchgio op 21-02-2013 13:58 ]
Klopt, ik gebruik Light flow en die zorgt ervoor dat de led aangepast kan worden (in mijn geval uit gezet kan worden). Vooral tijdens het opladen vond ik de rode led nogal hinderlijk (in een donkere slaapkamer gaf hij erg veel licht).dutchgio schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:57:
[...]
dit al eens geprobeerd:
https://play.google.com/s...ite&feature=search_result
of
https://play.google.com/s...get&feature=search_result
This program will allow you to control the notification color for
....
* Low battery
.....etc.
lijkt me dat het wel mogelijk is om de via apps en dergelijke de led uit te schakelen..
Bij mij doet tegenwoordig het scherm raar tijdens het bellen, staat op zwart en als je de power of volumeknop indrukt flitst ie heel even aan en dan meteen weer uit. Erg onhandig als je een gesprek met een keuzemenu hebt en ook ophangen lukt niet. Is dit een bekende bug?
Mijn HTC Wildfire heeft dit probleem sinds ik het scherm daarvan heb vervangen, sinds toen werkt het bovenste deel van het touchscreen niet. De nabijheidssensor zit daar vlakbij, en werkt ook niet. Tijdens een gesprek (echt alleen tijdens een gesprek) word die gebruikt om te bepalen of het scherm vergrendelt moet worden. Het lijkt erop dat dat bij jou ook stuk is...Indiaan706 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:25:
Bij mij doet tegenwoordig het scherm raar tijdens het bellen, staat op zwart en als je de power of volumeknop indrukt flitst ie heel even aan en dan meteen weer uit. Erg onhandig als je een gesprek met een keuzemenu hebt en ook ophangen lukt niet. Is dit een bekende bug?
Ik had het ook (sinds vandaag?). Ondertussen op internet een soort fix hiervoor gevonden, maar deze werkt alleen als je het toestel geroot hebt...
Ik las hier dat je een tweetal regels aan je /system/build.prop kunt toevoegen. Ik dacht dat het werkte, maar ik test het nu nog een keer en nu heb ik weer dat hij blijft hangen in het zwarte scherm. De sensor een beetje schoonmaken+wat licht er op laten vallen helpt trouwens ook wel.
Je kunt overigens echt een heleboel veranderen in dat build.prop; ik zag ook dingen over jpg compressie voorbijkomen op google, dat zou natuurlijk mooi zijn als je de fotokwaliteit op die manier kunt opschroeven. Nog even geen tijd om dat uitgebreid te testen, helaas.
Ik las hier dat je een tweetal regels aan je /system/build.prop kunt toevoegen. Ik dacht dat het werkte, maar ik test het nu nog een keer en nu heb ik weer dat hij blijft hangen in het zwarte scherm. De sensor een beetje schoonmaken+wat licht er op laten vallen helpt trouwens ook wel.
Je kunt overigens echt een heleboel veranderen in dat build.prop; ik zag ook dingen over jpg compressie voorbijkomen op google, dat zou natuurlijk mooi zijn als je de fotokwaliteit op die manier kunt opschroeven. Nog even geen tijd om dat uitgebreid te testen, helaas.
Een erg experimentele app maar werkt misschien wel: pimp my rom(google play)Visitor.q schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 22:46:
Ik had het ook (sinds vandaag?). Ondertussen op internet een soort fix hiervoor gevonden, maar deze werkt alleen als je het toestel geroot hebt...
Dus nandroid is een pré.
Maar via daar kun je allerlei tweaks installeren, van kernel tweaks, build.prop tweaks tot beats audio.
Mijn telefoon is niet geroot, ligt het misschien daaraan dat ik de low batterij notificatie niet uit krijg? Hij blijft maar knipperen wanneer ie onder de 15% komt. Via Light manager en Light flow krijg ik het niet uit, maar de rest werkt wel goed via die apps. Is het iemand al wel gelukt om de rode led uit te krijgen bij low bat?
eerder heeft iemand al eens een opmerking erover gemaakt maar nu ook zelf ervaren....
Gisteravond 20% batterij en daarom de telefoon uitgedaan. Deze ochtend telefoon aan....39% batterij beschikbaar (en ook echt beschikbaar bleek na gebruik deze ochtend.
Gisteravond 20% batterij en daarom de telefoon uitgedaan. Deze ochtend telefoon aan....39% batterij beschikbaar (en ook echt beschikbaar bleek na gebruik deze ochtend.
Hier is de G3 inmiddels ook gearriveerd. Had zelf niet genoeg geduld en ben inmiddels van een Nexus 4 voorzien dus hij is voor mijn vriendin. Heb er net wel even mee zitten spelen en ben zeer positief verrast; wat een mooi toestel zeg, echt ver boven verwachting. Het scherm is echt uitmuntend voor de prijsklasse, doet weinig onder voor die in mijn Nexus 4. Design vind ik echt top, naar mijn mening zelfs mooier dan de Nexus 4 en ook een stuk mooier dan de opvolger van de G3, de G4. Het toestel voelt ook aardig vlot aan en ook de Sims Freeplay draait prima, iets dat toch wel een criterium is voor mijn vriendin 
Hij draait momenteel stock 4.0.4 en dat blijft hij voorlopig ook draaien tot de officiële (non-bèta) Jelly Bean er is. Ben benieuwd naar hoe de accuduur van het toestel is, dat zal de komende periode wel uitwijzen. Gelukkig ligt er al een accessoirepakket met tweede accu en bureaulader klaar. Morgen eens kijken hoe het met de achilleshiel van dit toestel, de GPS, zit. Even een rondje rijden met Sygic navigatie.
Hij draait momenteel stock 4.0.4 en dat blijft hij voorlopig ook draaien tot de officiële (non-bèta) Jelly Bean er is. Ben benieuwd naar hoe de accuduur van het toestel is, dat zal de komende periode wel uitwijzen. Gelukkig ligt er al een accessoirepakket met tweede accu en bureaulader klaar. Morgen eens kijken hoe het met de achilleshiel van dit toestel, de GPS, zit. Even een rondje rijden met Sygic navigatie.
[ Voor 6% gewijzigd door MiBe op 26-02-2013 02:10 ]
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
check gizchina regelmatig maar het is jammer dat het erg stil is rond een officiele update van de G3.... zal 4.1 ooit komen met een goede fix voor de GPS
Er moet toch wel iemand zijn die het rode lampje uit heeft weten te krijgen wanneer je batterij onder de 15% komt???vwtune schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 19:26:
Mijn telefoon is niet geroot, ligt het misschien daaraan dat ik de low batterij notificatie niet uit krijg? Hij blijft maar knipperen wanneer ie onder de 15% komt. Via Light manager en Light flow krijg ik het niet uit, maar de rest werkt wel goed via die apps. Is het iemand al wel gelukt om de rode led uit te krijgen bij low bat?
Alles wat ik probeer in te stellen via Light manager werkt, behalve wanneer het om de batterij instelling gaat, die pakt ie gewoon niet.... (heb de telefoon en die app al 100 keer gereboot/opgestart)
Ik vind het namelijk enorm irritant dat ik nu moet letten dat ie niet niet onder de 15% komt omdat anders die wake lock intreedt terwijl ie met die 15% nog makkelijk uren meekan.
Ik DENK dat dat niet te doen is, dat zal via hetzelfde mechanisme werken dat wanneer je je telefoon in de lader stopt zonder dat hij aan staat, dat ook het LEDje gaat branden.
vwtune schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 09:17:
[...]
Er moet toch wel iemand zijn die het rode lampje uit heeft weten te krijgen wanneer je batterij onder de 15% komt???
Alles wat ik probeer in te stellen via Light manager werkt, behalve wanneer het om de batterij instelling gaat, die pakt ie gewoon niet.... (heb de telefoon en die app al 100 keer gereboot/opgestart)
Ik vind het namelijk enorm irritant dat ik nu moet letten dat ie niet niet onder de 15% komt omdat anders die wake lock intreedt terwijl ie met die 15% nog makkelijk uren meekan.
Wat joris1989 al zegt: dit zal niet gerelateerd zijn aan normale notificaties, maar dieper in het energie-beheer ingebakken zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door guapper op 26-02-2013 22:13 ]
Heb eind februari ook een Jiayu besteld voor mijn vriendin en ik. De eerste week deed alles het prima,
maar sinds vandaag is er iets gek aan de hand: we kunnen niet meer bellen, en ook niet meer door iedereen gebeld worden.
Het gekke is dat we nog wel kunnen sms'en, maar bellen lukt niet meer. Aan belkrediet kan het niet liggen, want dat zou voldoende moeten zijn. En dat verklaart ook niet waarom we ook niet meer gebeld kunnen worden.
We hebben de Sims daarom even terug in onze oude gsm's gestoken: alles werkt nog. Bellen, etc...
Wanneer ik daarna de sim terug in mijn Jiayu stak, werkte bellen niet meer.
Iemand een clue?
Mijn Jiayu is geroot, en heeft CWM, de hare niet. (beide gsm's zelfde probleem)
maar sinds vandaag is er iets gek aan de hand: we kunnen niet meer bellen, en ook niet meer door iedereen gebeld worden.
Het gekke is dat we nog wel kunnen sms'en, maar bellen lukt niet meer. Aan belkrediet kan het niet liggen, want dat zou voldoende moeten zijn. En dat verklaart ook niet waarom we ook niet meer gebeld kunnen worden.
We hebben de Sims daarom even terug in onze oude gsm's gestoken: alles werkt nog. Bellen, etc...
Wanneer ik daarna de sim terug in mijn Jiayu stak, werkte bellen niet meer.
Iemand een clue?
Mijn Jiayu is geroot, en heeft CWM, de hare niet. (beide gsm's zelfde probleem)
Heb je nog een imei nummer van een hele rij met cijfers?wjw01 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 22:17:
Voor het geval onze gsm's barred zijn, waar het wel wat op lijkt: wat te doen?
Instellingen> over de telefoon
[ Voor 5% gewijzigd door dutchgio op 26-02-2013 22:43 ]
Bij Imei informatie krijg ik IMEI sleuf 1 86813001049(en nog wat) en daaronder bij sleuf twee exact hetzelfde nummer. Heb twee simkaarten in mijn gsm zitten.
Hmm apart verhaal dat het bij beide gebeurd en op eens. Niet toevallig beide een app geinstalleerd?
Nu dus op drie gsm's en allemaal op dezelfde dag. Geen bijzondere apps geisntallerd: whatsapp, chrome, maps. Niks bijzonders. Heb op mijn gsm ook al een firmware reset gedaan, maar zonder resultaat. Ik ga straks de android beta installeren (die bij root-thread) om te zien of dat helpt.
Probeer anders eens de telefoon een tijdje (uur bijvoorbeeld) helemaal uit te zetten. Ik had dat in een ver verleden eens een paar keer gehad, een tijdje uitzetten loste het toen op. Het lag toen ook meer aan de provider, een sim-kaart van een andere provider in hetzelfde toestel bleek daarna wel gewoon te werken.wjw01 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 00:12:
Update: Mijn vader zijn gsm blijkt toch te werken: hij kan gewoon niet naar mijn gsm bellen. Verder waren alle nummers bereikbaar. Dat opent weer de mogelijkheid dat het aan de provider ligt.
Heb net nog eens reset gedaan en meteen proberen te bellen: werkt niet.
Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!
Ik ga er dan vanuit dat het niemand gelukt is om hem uit te zetten, gister de telefoon geroot en dit hielp ook niet. Is gewoon jammer want het triggerd onnodig de led wakelock vanaf 14%.joris1989 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 18:54:
Ik DENK dat dat niet te doen is, dat zal via hetzelfde mechanisme werken dat wanneer je je telefoon in de lader stopt zonder dat hij aan staat, dat ook het LEDje gaat branden.

Gevonden op XDA
I have solved this little anoying problem
Ok, open up note pad on your pc and paste the following:
echo 0 > /sys/class/leds/red/max_brightness
echo 225 > /sys/class/leds/green/max_brightness
echo 225 > /sys/class/leds/blue/max_brightness
name it max brightness save and close it, transfer this file to your sd card then download rom toolbox from the play store and install
Rom Toolbox
in rom toolbox open up scripter, hit the + sign and import the file max brightness from sd card....then long press the script and set it to run at boot....hey presto no more blinking red light when battery drops below 15%.
Thanks! vanavond gelijk proberen (hopelijk blijft de led wake lock dan ook echt weg)
is een beter antwoord dan jouw stuk tape
Ik heb zelf geen telfoon met led, en dit dus ook niet geprobeerd. Nandroid van tevoren is aangeraden. Just in case.vwtune schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 09:46:
[...]
Thanks! vanavond gelijk proberen (hopelijk blijft de led wake lock dan ook echt weg)
is een beter antwoord dan jouw stuk tape![]()
Heeft dit dan niet tot gevolg dat de rode led volledig is uitgeschakeld? Ik dacht (maar weet niet zeker) dat die ook gebruikt wordt voor gemiste oproepen.
Ik gebruik die rode led sowieso niet. dus vind ik niet erg, ik grebruik alleen de groene en blauweBdK9001 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 09:58:
[...]
Heeft dit dan niet tot gevolg dat de rode led volledig is uitgeschakeld? Ik dacht (maar weet niet zeker) dat die ook gebruikt wordt voor gemiste oproepen.
1. Telefoon een tijdje uitzetten had geen resultaat.yodeluxe schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 06:44:
[...]
Probeer anders eens de telefoon een tijdje (uur bijvoorbeeld) helemaal uit te zetten. Ik had dat in een ver verleden eens een paar keer gehad, een tijdje uitzetten loste het toen op. Het lag toen ook meer aan de provider, een sim-kaart van een andere provider in hetzelfde toestel bleek daarna wel gewoon te werken.
2. Daarnet naar provider geweest, nieuwe sim kaart gekregen: zelfde euvel: wel sms'en, niet bellen. Wanneer ik oproepinstellingen wil controleren geeft hij een error. Die error zegt dat het aan het netwerk of de simkaart lig. Ik ga morgen proberen een sim-kaart van een andere provider te installeren.
Nieuwe update:
1. Simkaart geruild met die van vader (andere provider), werkt perfect op mijn gsm.
Mijn simkaart in zijn gsm weigert ook dienst. Morgen switch ik van provider dat gaat waarschijnlijk alle problemen oplossen. Ik hou jullie op de hoogte.
1. Simkaart geruild met die van vader (andere provider), werkt perfect op mijn gsm.
Mijn simkaart in zijn gsm weigert ook dienst. Morgen switch ik van provider dat gaat waarschijnlijk alle problemen oplossen. Ik hou jullie op de hoogte.
Het kan toch niet zo zijn dat jij en je vriendin beiden van de huidige naar een nieuwe provider overgaan en dat het met de nummer-portering zuur gaat hè?
Heb jij misschien de directe link naar dat topic?? Het is mij namelijk toch niet gelukt om het script uit te voeren, zie onderstaande foto. Misschien dat iemand weet wat ik verkeerd doe? Alle permissies staan gewoon goed (telefoon is geroot)

[ Voor 15% gewijzigd door vwtune op 28-02-2013 08:17 ]
Verwijderd
Je had wel even kunnen vermelden dat het uit dit XDA-topic komt:dutchgio schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 09:47:
Ik heb zelf geen telfoon met led, en dit dus ook niet geprobeerd.
[Q] Xperia S Disable low battery blinking led notification// SOLVED .
Het gaat hier dus niet om hetzelfde probleem. Al zou dit ook bij de Jiayu de rode LED onzichtbaar maken door de helderheid op 0 te zetten, betekent dit dan ook dat de wakelock afwezig blijft? Ik wacht nog even met proberen in ieder geval.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2013 12:41 ]
@ Taarmen.
[quote]
Heb je al geprobeerd op de iconen onder in je scherm tijdens het bellen te klikken? Bij luidspreker iets in de richting van extern kiezen. Ik kan het nu niet reproduceren omdat ik binnenshuis ben[quote]
Ik krijg het toestel alleen gekoppeld maar als ik verbinding probeer te maken gaat dat niet.
Ik moet een pincode ingeven op de telefoon maar ik krijg daar geen scherm voor. Kan het ook te maken hebben omdat er 2 SIM's in het toestel zitten en het Toyota systeem dat niet herkent ?
[quote]
Heb je al geprobeerd op de iconen onder in je scherm tijdens het bellen te klikken? Bij luidspreker iets in de richting van extern kiezen. Ik kan het nu niet reproduceren omdat ik binnenshuis ben[quote]
Ik krijg het toestel alleen gekoppeld maar als ik verbinding probeer te maken gaat dat niet.
Ik moet een pincode ingeven op de telefoon maar ik krijg daar geen scherm voor. Kan het ook te maken hebben omdat er 2 SIM's in het toestel zitten en het Toyota systeem dat niet herkent ?
[ Voor 3% gewijzigd door kibra op 28-02-2013 10:03 ]
Let op:
Levertijden horen hier niet thuis. Daarvoor kan je terecht in dit topic. Discussie over custom roms hoort thuis in dit topic.
Levertijden horen hier niet thuis. Daarvoor kan je terecht in dit topic. Discussie over custom roms hoort thuis in dit topic.