Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted-D
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-08 12:23
awosome schreef op maandag 04 februari 2013 @ 21:01:
Ik heb pas een g3 aangeschaft, nu wil ik een micro-sd kaartje kopen aangezien 4gb wel een beetje weinig is. mijn vraag is: kan een g3 een class 10 micro-sd kaart aan, en zo ja, kan hij dan ook zo snel schrijven en lezen dat het nut heeft om een clas 10 te kopen.
Ik heb er zelf een 16GB Class 10/UHS-1 SD-kaartje erin zitten. Dat werkt wel.

Of het nut heeft? Lastig om te zeggen. Ik zou dat het beste kunnen onderbouwen door allerlei metingen te doen... maar daar ben ik te lui voor ;).

Daarbij, "nut" is nogal een subjectieve term.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibhuti
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-01-2024
Ik ben ook grotendeels tevreden met mijn Jiayu G3. Toen ik hem kreeg was hij wat stotterig, meteen ge-reflashed met de beta 4.1.2 rom. Die beviel goed op een paar kleine bugs na oa in de contactenlijst en met de GPS.

Echter, Skype kreeg ik niet aan de gang en dat is voor mij toch best een dalbreaker. Daarnaast heb ik speciaal voor deze telefoon een nieuwe Snakebyte Idroid:con game controller gekocht om via bluetooth op de telefoon een potje Shadowgun te kunnen spelen. Die kreeg ik alleen ge-paired als toetsenbord mouse combi wat ook erg irritant was.

Dus, nu ben ik terug gegaan naar de officiele geroote 4.0.4 rom. Deze werkt ook lekker, Skype doet het (jeuh) maar de idroid wil nog steeds niet pairen. Sterker nog, wordt nu binnen enkele seconden automatisch weer ge- unpaired. Daarnaast kan ik in de google play store veel leuke spellen niet vinden zoals HORN, Dark Meadow etc. Deze zouden niet compatibel zijn.

Ligt dat aan de 4.0.4 rom versie of aan de telefoon? Ik weet het niet, ben er in ieder geval nog niet mee uitgekloot dus.

AMD Ath II X4 760K, G.Skill 8GB DDR3-2133, Saphire 2GB R7 260X OC in een mooi Coolcube Maxi doosje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Aan de hardware, software, resolutie, provider enzovoort :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

awosome schreef op maandag 04 februari 2013 @ 21:01:
Ik heb pas een g3 aangeschaft, nu wil ik een micro-sd kaartje kopen aangezien 4gb wel een beetje weinig is. mijn vraag is: kan een g3 een class 10 micro-sd kaart aan, en zo ja, kan hij dan ook zo snel schrijven en lezen dat het nut heeft om een clas 10 te kopen.
Ja, ik had er eerst een 16gb en nu een 32gb class 10 in zitten.
De telefoon is niet sneller ofzo, alleen als je bestanden van je sd kaart afhaalt of er op zet, die paar euro die je voor een Class 10 betaald vond ik dat wel waard.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-09 22:09
Helaas krijg ik na vijf dagen perfecte gps ook laat van geen ontvangst. Zit op de stock 4-04 met vals etc aan. Werkte prima met goals maar met waze agps hij pas gps nadat ik goals aan heb gezet. Morgen maar rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02-2022
@catdogsf & A-pw,

Dat is op zicht wel jammer maar dan weet ik het ook even niet meer, sorry :(!

Gisteravond heb ik er 4.1.2 op gezet en daarmee ook deze settings opnieuw doorlopen om vanochtend met TomTom (zonder extra gps settings aan) probleemloos naar het werk te rijden. Ik moet er wel bij zeggen dat ik de genoemde applicaties allen gebruikt heb en daarmee vanalles probeer om uiteindelijk na een fix alle GPS extra weer uit te zetten. Mogelijk dat er ook andere HW batches geleverd zijn met daarin net even een andere GPS chip of instelling. De mijne is besteld bijn banggood en begin januari (na 3 weken wachten) ontvangen. Daarop draaide 4.0.4 en nu dus 4.1.2 waarmee ik beide uiteindelijk geen GPS probleem heb. Wel heb ik last van het WiFi signaal wat vaak wegvalt ook al lijkt hij in de notificatie bar nog een verbinding te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-10 10:54
Vind jammer dat er vaak wifi problemen zijn.
Dat houd me eigenlijk tegen het toestel te kopen. lijkt me leuk dingetje.
Maar omdat de wifi veel problemen geeft wil hier eigenlijk niet aan beginnen.

De GPS maakt mij niet uit of dat het wel of niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Ik heb nooit Wifi problemen, heb alles nog standaard, niet geroot.
In tegendeel, ik heb vaak nog Wifi als alle anderen (Apple en Samsung) de verbinding al verloren hebben.
GPS werkt niet naar behoren, ik hoop op een fix met de officiele upgrade naar 4.1

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:06
Mijn telefoon doet iets geks met de bluetooth als deze aan de carkit gekoppeld is. Soms meldt de telefoon zich gewoon af op de carkit, vervolgens heeft de telefoon de nodige problemen totdat ik hem uitzet, de batterij verwijder en weer aanzet. Kuren die ik zoal zie:
- bluetooth pictogram blijft omrand met lichtblauw vakje
- instellingen weigert te openen
- wifi werkt niet meer
- bluetooth aan/uit blijft knipperen
- wifi aan/uit hetzelfde

Viel me gisteren op dat ik tijdens het rijden, net voordat de verbinding wegviel, er een mailtje binnenkwam. Zou het iets met notificaties te maken hebben? Meer mensen die dit gezien hebben? Carkit is een Parrot CK3100 carkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flodder11
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-09 09:33
sorcees schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 09:33:
In tegendeel, ik heb vaak nog Wifi als alle anderen (Apple en Samsung) de verbinding al verloren hebben.
GPS werkt niet naar behoren, ik hoop op een fix met de officiele upgrade naar 4.1
idem en wacht ook op officiele 4.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twijfel nog steeds over aanschaf. Koop ik nu een goed toestel of een houtje touwtje toestel gezien alle kritische noten hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinibo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-08 19:54
Als geld niet je allergrootste zorg is, dan zou ik toch voor een A merk gaan.
Heb zelf de Jiayu G3 en had problemen met WiFi. Heb dat toestel nu tot 8 keer toe open geschroefd en geprobeerd te repareren. Uiteindelijk gelukt (zal nog wel een update geven hier).

Heb dit weekend voor mijn vriendin de Nexus 4 van LG gekocht .... geen vergelijk wat prijs betreft .... maar wat een geweldig toestel.

Nogmaals ... het maakt nogal verschil qua prijs: 150 Euro versu 395 Euro ... Tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 01-10 22:44
JD_1971 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 07:47:
@catdogsf & A-pw,

Gisteravond heb ik er 4.1.2 op gezet en daarmee ook deze settings opnieuw doorlopen om vanochtend met TomTom (zonder extra gps settings aan) probleemloos naar het werk te rijden. Ik moet er wel bij zeggen dat ik de genoemde applicaties allen gebruikt heb en daarmee vanalles probeer om uiteindelijk na een fix alle GPS extra weer uit te zetten. Mogelijk dat er ook andere HW batches geleverd zijn met daarin net even een andere GPS chip of instelling. De mijne is besteld bijn banggood en begin januari (na 3 weken wachten) ontvangen. Daarop draaide 4.0.4 en nu dus 4.1.2 waarmee ik beide uiteindelijk geen GPS probleem heb. Wel heb ik last van het WiFi signaal wat vaak wegvalt ook al lijkt hij in de notificatie bar nog een verbinding te hebben.
Ik zit nu dus ook al even op 4.1.2 hij werkt echt prachtig, maar ik heb hier weer GPS problemen mee.
Nu wil ik liever niet terug naar 4.0.4, aangezien hij verder bij mij helemaal goed werkt (wifi, bluetooth, etc)
Als ik echter de stappen doorloop om mijn gps signaal te verbeteren/aan de gang te krijgen dan heb ik een probleem.
Ik kan geen region kiezen, ongeacht wat ik in FasterFix aangeef als regio, hij zegt steeds 'failed, try again later'. Nu dacht ik dat ik wellicht het gps.conf bestand miste, maar ik heb er zelfs 2 een oude (.bak) en een 'nieuwe'. Ik heb geen van beide handmatig aangemaakt, hoe zal dit ontstaan zijn?
Wat hebben je in de volledige gps.conf staan? Zou je dit bestand willen posten, dan kijk ik of dit bij mij wellicht ook werkt. Gps is voor mij namelijk wel een relevante feature, maar 4.1.2 draait nu lekker... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:34
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 12:43:Koop ik nu een goed toestel of een houtje touwtje toestel?
Ligt er aan hoe kritisch je bent. Bij mij doet de GPS het goed (gebruik het ook amper), WiFi werkt perfect, geen losse onderdelen etc, en in tegenstelling tot veel 'A-merken' gaat het toestel gewoon 3 dagen mee met één accu.

Sowieso hoor je hier na 1800 posts natuurlijk vooral nog de mensen waar het fout gaat ;)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu een Desire S maar wil een groter scherm. Ik heb met mijn Htc nooit problemen maar wil geen €400 uitgeven voor een telefoon maar me ook niet dagelijks ergeren. Max €250,-. Vind ik zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinibo
Ik heb een collega die ook de jiayu g3 heeft gekocht en geen enkel probleem kent. Hij is helemaal tevreden. Ik denk dat procentueel de Jiuay meer exemplaren heeft waar iets mis mee is dan een A-merk.

De kans dat je een goed exemplaar krijgt is naar alle waarschijnlijkheid groter dan een slecht exemplaar ... maar ja ... je zal maar een slecht exemplaar krijgen.

Kwestie van geluk hebben. Ik zou nog steeds voor de Jiayu gaan aangezien dit het beste toestel is dat ik ken met dual-sim (een must have voor mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Hebben meer mensen 'last' van het feit dat wanneer je een mailtje opent of een webpagina, dat de tekst of veeeeels te klein is, of dat het juist je beeld uitloopt...
Bij mijn HTC Desire maakt hij het netjes beeldvullend. Ik heb al van alles geprobeerd maar geen succes, ook niet met dubbel klikken op het scherm hielp niet.

suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
Andere browser geprobeerd?
Ik gebruiker op moment de dolphin mini. omdat die standaard ingezoomed begint.

Ik ben ook nog aan het twijvelen.
Maar natuurlijk hoor je hier alleen de mensen die problemen hebben.
Bij de mensen waar alles goed gaat hoor je niks over.

BTW:
EDIT wat is een goede goedkope winkel om dit toestel te halen?

[ Voor 11% gewijzigd door lekrutes op 05-02-2013 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
heeft denk ik niet met de browser te maken. ik heb het ook in de standaard mail applicaties, ook in de gmail app. heel irritant vind ik dit. Ik krijg het alleen beeldvullend wanneer ik het zelf met mijn vingers squeeze. het lijkt mij meer een (tekortkoming) instelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@Smobbo,

Nu je het zegt, ik kreeg met FasterFix idd ook een foutmelding (vergeten te melden, sorry!)
Vandaar met ES File Explorer (onder settings alle root opties aanzetten) de bestanden vanuit link hieronder kopieren naar \system\etc

Hier de link naar mijn GPS.CONF bestanden (origineel 4.1.2 en degene die ik nu in gebruik heb).

Overigens heb ik duidelijk WiFi problemen indien ik een online spel speel (Live Holdem Poker) waarbij je een constante een verbinding nodig hebt. Met Nu.nl of buienradar reageert ie af en toe niet, maar daar maakt dat ook niet zoveel uit. Met WiFi Analyzer valt het signaal dan ook om de zoveel tijd weg. Heeft mogelijk ook te maken met afstand tot Access Point. Maar doorgaans had ik geen WiFi problemen (op dezelfde locatie) met mijn ZTE Blade! Dus dat is mijn vergelijking :).

[ Voor 46% gewijzigd door JD_1971 op 05-02-2013 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
JD_1971 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 15:21:
@Smobbo,

Nu je het zegt, ik kreeg met FasterFix idd ook een foutmelding (vergeten te melden, sorry!)
Vandaar met ES File Explorer (onder settings alle root opties aanzetten) de bestanden vanuit link hieronder kopieren naar \system\etc

Hier de link naar mijn GPS.CONF bestanden (origineel 4.1.2 en degene die ik nu in gebruik heb).
De tekst in jouw gps.conf file is duidelijk anders dan die van mij!
Heb hem net in mijn system/etc geplaatst (na eerst mijn oude bestanden te verwijderen), hij geeft echter nog steeds geen fix. Niet bij gps status, ook niet bij mobileuncle.
Als ik even als voorbeeld een navigatie start met google navigatie dan kan hij vrijwel precies zien waar ik ben, maar hij blijft 'zoeken naar GPS...' en start de navigatie dus niet.
Ik vrees dat ik toch terug moet naar 4.0.4...

Welke versie van 4.1.2 heb jij trouwens? Die met SuperUser of met SuperSU? Ik heb die met SuperUser nu geinstalleerd, misschien is die met SuperSU beter? (ja ik ben nu echt aan het zoeken... ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:55
JD_1971 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 07:47:
@catdogsf & A-pw,

Die van mij komt ook bij Banggood vandaan, en heb hem eind december gekocht en hij kwam 3 weken later aan. Bij mij draait er ook 4.0.4 op (29 nov. 2013), het rare is dat bij mij de GPS totaal niet werkt en met de WIFI heb ik totaal geen problemen, zelfs in me achtertuin, begane grond, 1ste en 2e verdieping heb ik perfect bereik en bij jouw is het precies andersom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
lekrutes schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 07:50:
Vind jammer dat er vaak wifi problemen zijn.
Dat houd me eigenlijk tegen het toestel te kopen. lijkt me leuk dingetje.
Maar omdat de wifi veel problemen geeft wil hier eigenlijk niet aan beginnen.

De GPS maakt mij niet uit of dat het wel of niet doet.
Dat is nou het grappige, de mijne werkt de GPS totaal niet en de WIFI is uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
vwtune schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:52:
Hebben meer mensen 'last' van het feit dat wanneer je een mailtje opent of een webpagina, dat de tekst of veeeeels te klein is, of dat het juist je beeld uitloopt...
Bij mijn HTC Desire maakt hij het netjes beeldvullend. Ik heb al van alles geprobeerd maar geen succes, ook niet met dubbel klikken op het scherm hielp niet.

suggesties?
Geen last van, heb alleen geen suggesties voor je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
lekrutes schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 15:16:
Andere browser geprobeerd?
Ik gebruiker op moment de dolphin mini. omdat die standaard ingezoomed begint.

Ik ben ook nog aan het twijvelen.
Maar natuurlijk hoor je hier alleen de mensen die problemen hebben.
Bij de mensen waar alles goed gaat hoor je niks over.

BTW:
EDIT wat is een goede goedkope winkel om dit toestel te halen?
Banggood (147 euro inclusief verzending)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
Smobbo schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 16:00:
[...]

De tekst in jouw gps.conf file is duidelijk anders dan die van mij!
Heb hem net in mijn system/etc geplaatst (na eerst mijn oude bestanden te verwijderen), hij geeft echter nog steeds geen fix. Niet bij gps status, ook niet bij mobileuncle.
Als ik even als voorbeeld een navigatie start met google navigatie dan kan hij vrijwel precies zien waar ik ben, maar hij blijft 'zoeken naar GPS...' en start de navigatie dus niet.
Ik vrees dat ik toch terug moet naar 4.0.4...

Welke versie van 4.1.2 heb jij trouwens? Die met SuperUser of met SuperSU? Ik heb die met SuperUser nu geinstalleerd, misschien is die met SuperSU beter? (ja ik ben nu echt aan het zoeken... ;))
Bij mij is hij ook anders, maar dat het bij jouw niet werkt als je het heb overgenomen, komt denk ik dat jij niet bij T-mobile zit en JD wel, bovendien zie ik dat JD A-GPS aan heeft staan en nog wat andere dingen, dus ik ga ook nog ff stoeien ermee..

Omtrent Superuser of SuperSU maakt geen verschil hoor, want ik gebruik ook SuperSU en GPS werkt bij mij dus ook niet.

En omtrent je voorbeeld, ik heb exact hetzelfde, hij geeft totaal geen fix in geen enkel programma (mobileuncle, GPSstatus), en over google navigatie heb ik ook, hij weet exact me locatie, maar hij blijf maar zoeken naar GPS en kan deze helaas niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_blanc
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-08 08:21
sorcees schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 09:33:
Zelfde bemerking hier, heb enkel de officiële update van 29/11 geïnstalleerd, verder zonder root en dergelijke. Nog geen enkele keer een probleem gehad met het wifi-signaal, en heb hem nu toch al een dikke 2 maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb via banggood besteld. De status staat al op Shipped. Aangezien het nu nieuwjaar festival is in China. Zou dit de verzendtijd vertragen? (Iemand enige ervaring mee?)

BTW. Kan echt niet wachten om hem in het echt te zien >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 17:47:
Ik heb via banggood besteld. De status staat al op Shipped. Aangezien het nu nieuwjaar festival is in China. Zou dit de verzendtijd vertragen? (Iemand enige ervaring mee?)

BTW. Kan echt niet wachten om hem in het echt te zien >:)
Als het goed is, staat er bij je order bij banggood een code dat begint met RXxxxxxxDE, vul die code in op de volgende website en je weet waar hij ongeveer is ---> http://www.17track.net/IndexEn.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 19:13
Als ik de stappen in Mobileuncle volgt, maar je zet aGPS niet aan dan krijg ik geen enkele sateliet in beeld bij GPStest. Zet ik aGPS wel aan dan heb ik vlot een fix nadat ik al meteen 11 satelieten zie.
Zet ik vervolgens aGPS weer uit dan heb ik nog steeds 11 satelieten in beeld met een fix. (6 geel en 2 oranje) Nauwkeurigheid 15 meter.
Hierbij zit ik op zolder en sta ik dus niet buiten. Tijdens het typen van dit bericht nog een sateliet extra gevonden en soms 9 van de 12 in gebruik. SNR max 35 (geel)
Hier overigens geen problemen met WiFi

edit: in vergelijking met mijn Blade:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/33416439/IMG-20130205-WA0000.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door mpx200_05 op 06-02-2013 11:19 . Reden: De rest van het toestel werkt prima en met de GPS kom ik tot nu toe wel daar waar ik zijn moet. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsfortyseven
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-10 11:14
Crap, micro usb connector is kapot :/
Weet iemand of dit zelf te fixen is of dat dit gewoon in nederland te doen is?
Kan het me niet veroorloven om m terug naar China te sturen (geld speelt daarbij maar een kleine rol)
Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Is er een manier om kernel processen te killen??? Die Led wakelock is zwaar irritant (je telefoon gaat hierom niet meer in diepe slaap), nadat ik mijn telefoon volledig heb opgeladen en hem van de lader haal, blijft de led wakelock gewoon actief! Dus ik ben genoodzaakt om mijn telefoon te rebooten om dat proces te killen.

Dan volgt er een ander vreemd iets: omdat ik de telefoon reboot, is de batterij lading opeens 3 procent minder geworden.... is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
replay11nl schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 19:34:
Kan het me niet veroorloven om m terug naar China te sturen (geld speelt daarbij maar een kleine rol)
Gr
Je bent helaas niet de eerste. Flyboarder was je voor. http://gathering.tweakers...message/39654158#39654158

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:43
Is het niet goedkoper om in dollars te bestellen eigenlijk? Als ik op wisselkoersen.nl kijk zou ik €4 goedkoper uitkomen dan dat Banggood rekent in euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dream_in_code
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:36
Mijn scherm geeft allerlei witte verticale strepen opeens. Dit gebeurt overigens alleen bij de als in die kolom zich een witte kleur bevindt. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
mpx200_05 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 19:02:
Als ik de stappen in Mobileuncle volgt, maar je zet aGPS niet aan dan krijg ik geen enkele sateliet in beeld bij GPStest. Zet ik aGPS wel aan dan heb ik vlot een fix nadat ik al meteen 11 satelieten zie.
Zet ik vervolgens aGPS weer uit dan heb ik nog steeds 11 satelieten in beeld met een fix. (6 geel en 2 oranje) Nauwkeurigheid 15 meter.
Hierbij zit ik op zolder en sta ik dus niet buiten. Tijdens het typen van dit bericht nog een sateliet extra gevonden en soms 9 van de 12 in gebruik. SNR max 35 (geel)
Hier overigens geen problemen met WiFi

edit; toch maar terug naar mijn Blade:

[afbeelding]
En welke stappen in Mobileucle heb je dan precies uitgevoerd, kan je dat stap voor stap uitleggen aub?
En hoe staan je instellingen bij locatiediensten in het instellingenmenu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@Iedereen (en in bijzonder aan Smobbo en Catdogsf)

Zo ik heb wat losgemaakt met dat GPS verhaal :).
De gebruikte file heb ik volgens mij verkregen door gebruik te maken van GPS configurator (by broodplank) op Windows PC. Zit bij Tele2 wat toevallig ook gebruik maakt van T-Mobile (G3) netwerk (altijd roaming).

Ik gebruik de SuperSU variant van 4.1.2 Volgens mijn Locatie instellingen heb ik GEEN A-GPS en EPO aangevinkt! Ik heb met de combinatie van tools zoals genoemd in vorige post (wellicht GPS test vergeten) wel een keer een en ander uitgeprobeerd (a-gps reset, download, etc.). Wel heb ik GPS status na gebruik weer verwijderd omdat die app altijd gestart wordt zodra in TomTom of andere GPS app start.

Ik heb nu twee keer genavigeerd met deze nieuwe ROM en alleen vandaag zag ik dat hij 3 seconden even "off-road" was maar wederom verder geen problemen qua fix (30 sec) en navigatie.

Helaas dus wel instabiel WiFi maar wellicht hebben anderen dat ook als ik test volgens mijn combinatie van locaties, oline apps en wensen/normen :).

[ Voor 16% gewijzigd door JD_1971 op 06-02-2013 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
Catdogsf schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 23:47:
[...]

En welke stappen in Mobileucle heb je dan precies uitgevoerd, kan je dat stap voor stap uitleggen aub?
En hoe staan je instellingen bij locatiediensten in het instellingenmenu?
Deze: Catdogsf in "[JiaYu G3] Ervaringen en Discussie"
Waarbij ik deze stappen nu niet gemaakt heb:
• Zet alle extra gps opties uit (A-gps, epo, etc.)
• Herstart de jiayu G3 en laat hem een fix krijgen via GPS Status of onder MobileUncle YGPS optie
• Bij problemen eventueel nog GPS Status starten en daar een keer A-GPS en nieuwe EPO data op laten halen

draai nog 4.0.4 met root.
Alle vinkjes bij locatiediensten staan aan. De laatste dagen A-GPS weer uit om te kunnen beoordelen of de kwaliteit hierdoor beinvloed wordt. Maar zoals je in de afbeelding al kan zien geeft de Blade een nauwkeuriger positie, terwijl de ontvangst niet zo bijster veel scheelt.

[ Voor 18% gewijzigd door mpx200_05 op 06-02-2013 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Usb connector kapot, slechte wifi, slechte gps en nu ook al iemand met witte strepen in scherm. Ik blijf na deze meldingen toch maar bij mijn Desire S. Durf het niet meer aan. €170,- voor een toestel met zoveel klachten vind ik nog duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
Hebben meer mensen het rare fenomeen dat als je Ruzzle Free installeert op de Jiayu G3, er een melding komt "er is al eens een keer met ruzzle gespeeld op dit toestel, account <xxxxxx>, wil je deze hergebruiken?".

Mijn toestel en die van m'n vriendin had dit, en later werd ik gecontacteerd op twitter door ene Rudi/Murmeister dat hij "mijn" toestel had met account caveymon voor Ruzzle. Dit terwijl ik de Jiayu G3 zelf pas voor het eerst sinds afgelopen weekend in bezit heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 10:36:
Usb connector kapot, slechte wifi, slechte gps en nu ook al iemand met witte strepen in scherm. Ik blijf na deze meldingen toch maar bij mijn Desire S. Durf het niet meer aan. €170,- voor een toestel met zoveel klachten vind ik nog duur.
Het is 150 euro.
Maar je hoort hier natuurlijk alleen de mensen die problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Iemand al gelukt om bepaalde kernel processen te killen en komt of is er een manier (welke niet je telefoon langzaam maakt) dat je gebruik kan maken van een normale autocorrectie toestenbord? (nederlands)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
nickvanozzie schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:24:
[...]

Op de mijne hebben ze zelfs een spelletje gespeeld :P Ik installeer Ruzzle Free en wil me aanmelden krijg ik de melding dat ik eerder aangemeld zou zijn met een naam bestaande uit Chineze tekens. LOL.
Maar ja. Foontje doet wat het moet doen en zaten geen gebruikssporen op. :D
hey, ja, hier heb ik dus ook last van (zie eerdere post). Is niet koel dat mensen dan niet denken "goh, laat ik dat maar niet doen". Ook wel een gebrek/gemis bij Mag Interactive. Het lijkt erop dat ze een vage check doen (of de chinese telefoons hergebruiken IMEI's ofzo...... of iets anders wordt heel verkeerd gebruikt om te achterhalen of er wel of geen ruzzle is geinstalleerd geweest).

Want het is wel heel raar dat er een verse jiayu g3 aangezet wordt, en dat die dan met caveymon gaat spelen (wat mijn naam is, voor degenen die zin hebben om te ruzzlen, ben niet zo goed, gemiddelde scores van 2000-3000 per potje).... 8)7

Heb ruzzle-game een mail gestuurd, misschien kan ik beter contact opnemen met mag interactive zelf. :?

[ Voor 4% gewijzigd door cavey op 06-02-2013 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hailfall
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-04-2015
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 10:36:
De USB connector werkt bij mij goed, met wifi heb ik geen problemen en tja GPS doet af en toe beetje typisch maar verder heb ik geen problemen met deze telefoon en ben ik er erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
Nou, mijn vreugde is van korte duur. Merkte vanochtend dat ik geen bereik had (rood kruisje, simkaart wordt gewoon perfect herkend, geen netwerken gevonden...conclusie, de antenne). Na factory reset, accu eruit etc nog steeds geen vooruitgang. Toen merkte ik dat als ik de rechterkant van de backcover iets los trek, alles wel weer werkt. En bij het kijken of er misschien iets niet goed zat merkte ik dat ik gewoon 2 schroefjes aan de onderkant mis! Leuk, 5 dagen in gebruik en ben er nu alweer klaar mee.

Edit, zou ik de eerste zijn die de telefoon heeft opengemaakt? :)

achter cover eraf
batterij eruit
simkaart/sdkaard eruit
alle schroefjes (6x) losmaken (zit er een verborgen onder een mini stickertje onder je sdkaart
met mijn nagel langs de rand gegaan en....plop

De ontdekking: het antenne draadje zat niet helemaal goed geroot. Even goed op zijn plaats gedaan en alles werkt weer. Lekker slapen daar

Edit 2: voorzichtigheid is geboden! ik heb een kabelbreuk in het 4-aderige lintkabeltje van het volume...die doet het niet meer

[ Voor 6% gewijzigd door poema op 06-02-2013 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinibo
Je was niet de eerste (ik ook niet trouwens ;-):. Zie onderstaand bericht.
pinibo in "[JiaYu G3] Ervaringen en Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-10 06:42

RobertowNL

For your gear!

poema schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:42:
Nou, mijn vreugde is van korte duur. Merkte vanochtend dat ik geen bereik had (rood kruisje, simkaart wordt gewoon perfect herkend, geen netwerken gevonden...conclusie, de antenne). Na factory reset, accu eruit etc nog steeds geen vooruitgang. Toen merkte ik dat als ik de rechterkant van de backcover iets los trek, alles wel weer werkt. En bij het kijken of er misschien iets niet goed zat merkte ik dat ik gewoon 2 schroefjes aan de onderkant mis! Leuk, 5 dagen in gebruik en ben er nu alweer klaar mee.

achter cover eraf
batterij eruit
simkaart/sdkaard eruit
alle schroefjes (6x) losmaken (zit er een verborgen onder een mini stickertje onder je sdkaart

De ontdekking: het antenne draadje zat niet helemaal goed geroot. Even goed op zijn plaats gedaan en alles werkt weer. Lekker slapen daar
Welke shop heb je hem weg? Wellicht een toestel gekregen die dus al eens eerder open is geweest (en zonder schroefjes weer terugestuurd/verkocht is?

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
RobertowNL schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:22:
[...]

Welke shop heb je hem weg? Wellicht een toestel gekregen die dus al eens eerder open is geweest (en zonder schroefjes weer terugestuurd/verkocht is?
Banggood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas vind hij geen gegevens als ik mijn code vind op de website. Wel kan ik track & trace via flytexpress maar volgens hun staat het pakketje op received vanaf 2 februari.

Ik heb gebruik gemaakt van
Air Parcel Register zou het daar aan kunnen liggen?
Catdogsf schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 18:30:
[...]

Als het goed is, staat er bij je order bij banggood een code dat begint met RXxxxxxxDE, vul die code in op de volgende website en je weet waar hij ongeveer is ---> http://www.17track.net/IndexEn.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand trouwens weleens Lewa OS geflashed? Ziet er goed uit al zeg ik het zelf :D
Aangezien mijn Jiayu nog onderweg is heb ik helaas geen ervaring met deze Custom Rom.

Deze rom is gebaseerd op die van Miui (layout) , helaas is er geen mulitlanguage beschikbaar
(alleen chinees & engels)

Afbeeldingslocatie: http://b1205.hizliresim.com/x/j/5zldm.jpg

http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g3-12/ ;) (dit is een screen van een oudere versie)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2013 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimNH
  • Laatst online: 29-09 20:41
In mijn jiayu mist ook een schroefje, ik heb echter geen problemen met mijn toestel. Ik denk dat het gewoon slordige assemblage is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderjohan
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 22:06
Zelf nu ook een Jiayu G3 voor enkele dagen in gebruik en ben op zich zeer tevreden over het toestel. Echter ook ik heb problemen met het verkrijgen van een GPS fix. Verschillende settings geprobeerd, maar het wil maar niet lukken.

De volgende build is geïnstalleerd : G3 20130116-221844

Ik zit dagelijks in de auto en nu mis ik dit enorm de navigatie met file informatie. Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om een externe bluetooth GPS aan te sluiten zoals de ADAPT AD-300. En vervolgens te navigeren met bv Sygic.

Heeft iemand hier ervaring mee?

[ Voor 5% gewijzigd door sanderjohan op 06-02-2013 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
sanderjohan schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 19:34:
Zelf nu ook een Jiayu G3 voor enkele dagen in gebruik en ben op zich zeer tevreden over het toestel. Echter ook ik heb problemen met het verkrijgen van een GPS fix. Verschillende settings geprobeerd, maar het wil maar niet lukken.

De volgende build is geïnstalleerd : G3 20130116-221844

Ik zit dagelijks in de auto en nu mis ik dit enorm de navigatie met file informatie. Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om een externe bluetooth GPS aan te sluiten zoals de ADAPT AD-300. En vervolgens te navigeren met bv Sygic.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb de adapt AD-350 geprobeerd. De ontvanger wordt via Bluetooth wel gevonden en gepaard als BT GPS maar ik kan nergens vinden dat hij deze ook als GPS ontvanger moet gebruiken.

edit: programma gevonden dat de muis wel zijn werk laat doen: Bluetooth GPS Mouse (free) van Argotronic. Bij de andere (hoger genoteerde) apps krijg ik een error. edit: Blutooth GPS van Googoo werkt ook en is gratis itt de app van argotronic die uiteindelijk €1,99 kost.
GPS test ziet vervolgens 12 satellieten en heeft met 6 satellieten een nauwkeurigheid die wisselt tussen de 4 en 95 meter, waarbij het laatste getal langzaam kleiner wordt. Wederom op zolder.
Na 5 minuten maximale nauwkeurigheid van 25 meter.
In het programma zelf wordt een nauwkeurigheid van 4 m aangegeven.
Aan het wisselen van de nauwkeurigheid in Sygic te zien maakt Sygic gebruik van de externe muis, maar alleen als Bluetooth GPS Mouse draait. Bij het afsluiten van de app is er een stabiele fix met de interne GPS ontvanger van de telefoon aangezien het uitzetten van de Adapt geen verandering laat zien.

Ergo: de Adapt werkt in samenwerking met bovengenoemde apps. Of het beter navigeren wordt kan ik (nog) niet beoordelen.
7-2: navigeren zonder problemen met de G3 icm met de Adapt AD-350.

[ Voor 38% gewijzigd door mpx200_05 op 07-02-2013 18:05 . Reden: Praktijktest uitgevoerd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:51
Hebben er hier mensen zich ingeschreven voor de G4? http://www.jiayumobilesho...pe-basic-smart-phone.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwiep858
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-08 10:45
Hier ook aangekomen van Mixeshop, moet de batterij eigenlijk de eerste keer langer worden opgeladen? Of is deze al opgeladen voor eerste gebruik?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
pimNH schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 18:51:
In mijn jiayu mist ook een schroefje, ik heb echter geen problemen met mijn toestel. Ik denk dat het gewoon slordige assemblage is.
Nu ook geen problemen verder, behalve dat mijn volume toetsen het niet meer doen. Ach, kan ik ze ook niet per ongeluk indrukken bij het vasthouden. Kan met een app het volume regelen/instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablo_GT
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09 00:21

Diablo_GT

nbx

poema schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:42:

achter cover eraf
batterij eruit
simkaart/sdkaard eruit

Edit 2: voorzichtigheid is geboden! ik heb een kabelbreuk in het 4-aderige lintkabeltje van het volume...die doet het niet meer
Volgens mij was ik de eerste. :P Inderdaad het toestel is heel gammel in elkaar gezet, vind ik. Ook ik had last van die volume knopjes nadat ik het tweede voor de tweede keer uit elkaar had gedraait. Oplossing is simpel, met een soldeerbout alle vier de soldeerpunten opnieuw verwarmen en ze doen het weer. Succes.

[ Voor 0% gewijzigd door Diablo_GT op 06-02-2013 21:27 . Reden: gamel en gammel zijn twee verschillende dingen ]

nbx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Rabbit10
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-10-2022
Ik ben erg enthousiast over deze telefoon na het lezen van enkele reviews, maar ik zit nog met een prangende vraag:

Welke frequentie(s) voor 3G kan deze telefoon aan? Ik lees hier namelijk veel tegenstrijdigheden over. Op de ene site staat alleen 2100mhz en op andere sites wordt ook de 850 en 1900mhz band genoemd. Is er hier iemand die daar duidelijkheid in kan scheppen.

Hij moet voor mij namelijk ook op de 1900mhz band werken voor 3G, anders heb ik niks aan de telefoon (In Noord-Amerika is de 3G band 850/1900 mhz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinibo
Ik ben een paar wekengeleden in Thailand geweest en had gedacht dat alle frequenties het wel zouden doen. In Thailand wordt 850MHz gebruikt. Dit bleek uiteindelijk niet te werken. Ook de 900MHz getest, maar werkte ook niet. Wel 1G ... geen 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirth
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09 22:31
3G is enkel onder WCDMA 2100MHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:03

Nicap

Tsssk....

Ik moet zeggen dat ik dat Gorilla Glass niet echt vertrouw. Er zijn een paar kleine krasjes te zien, die ik er met geen mogelijkheid af krijg. Het lijken echt krasjes te zijn. Toch maar gauw de screenprotector erop gedaan. Heb het toestel pas een dikkeweek.

Ondanks dat vind ik het echt een topding voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arymniteron
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09-2024
Sinds vandaag is er opeens dit probleem: Iedere keer wanneer de Jiayu G3 wordt unlocked, komt er de melding "Enter PIN code", terwijl de correcte pincode al vanaf opstarten een keer is ingevoerd. Hebben jullie dit probleem ook?

De uptime is hoog, dus het zal geen crash zijn waarbij de telefoon opnieuw opstart. Er is een rom-update van 29-11-2012 geïnstalleerd en er zit één SIM van Hollandsnieuwe in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Laatst online: 10:27

CeesKees

I rest my Kees

Kijk even in je security settings. Daar staan meerdere blokkades.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
G3 met Adapt AD-350 en Bluetooth Gps app van Googoo werkt in combinatie met Sygic.
Is natuurlijk niet de bedoeling want je hebt niet voor niets een duo sim toestel met GPS, maar in afwachting van een eventuele update van Jiayu heb je hiermee wel een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
vwtune schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 11:32:
Iemand al gelukt om bepaalde kernel processen te killen en komt of is er een manier (welke niet je telefoon langzaam maakt) dat je gebruik kan maken van een normale autocorrectie toestenbord? (nederlands)
Gebruikt niemand dan nog autocorrectie? Ik vraag me af of dit namelijk nog wel gaat komen voor deze telefoon? Ik begin langzamerhand toch wel te merken dat ik dit mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
Swiftkey wordt hier gebruikt. Geen problemen mee. Ook geen lag oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flodder11
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-09 09:33
touchpal gebruik ik;swypen zoals op een Samsung en woorden voorspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:54

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

vwtune schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 18:10:
[...]

Gebruikt niemand dan nog autocorrectie? Ik vraag me af of dit namelijk nog wel gaat komen voor deze telefoon? Ik begin langzamerhand toch wel te merken dat ik dit mis.
Ik heb het gisteravond werkend gekregen door deze APK te installeren.

Zie hier voor verdere instructies (ik heb btw de apk gewoon door de telefoon laten installeren ipv via ADB, werkt prima)

Het enige dat me opviel is dat de tekst van woordsuggesties nu geel is ipv blauw, maar daar wil ik wel mee leren leven :P

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 19:38
Nicap schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 11:41:
Ik moet zeggen dat ik dat Gorilla Glass niet echt vertrouw. Er zijn een paar kleine krasjes te zien, die ik er met geen mogelijkheid af krijg. Het lijken echt krasjes te zijn. Toch maar gauw de screenprotector erop gedaan. Heb het toestel pas een dikkeweek.

Ondanks dat vind ik het echt een topding voor dat geld.
Ik vertrouw juist het Gorilla Glas. Tot nu toe nog helemaal niks te zien op mijn scherm. De achterkant, die is pas beschadigd bij mij, hebben meerdere dat? Op de plek waar je hem vastpakt (onderaan). De tekst begint er ook al vanaf te komen. Niet dat ik het een serieus probleem vind, verkopen doe ik hem toch niet meer en aangezien ik daar ook altijd vastpak zie je het normaal niet. :) en het zorgt voor wat grip :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arymniteron
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09-2024
CeesKees schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:20:
Kijk even in je security settings. Daar staan meerdere blokkades.
Voor zover ik kan zien, waren er geen security instellingen die dit kunnen veroorzaken:
[Screen security] > [Screen lock] = slide
[Encrypt phone] = no

Probleem lijkt opgelost te zijn nadat de NL-Alert instellingen weer ongedaan zijn gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pachango Boy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-09 11:37
BdK9001 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 11:35:
[...]

Ik heb het gisteravond werkend gekregen door deze APK te installeren.

Zie hier voor verdere instructies (ik heb btw de apk gewoon door de telefoon laten installeren ipv via ADB, werkt prima)

Het enige dat me opviel is dat de tekst van woordsuggesties nu geel is ipv blauw, maar daar wil ik wel mee leren leven :P
Ook prima geïnstalleerd bij mij, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Wanneer de batterij onder 15% komt en het rode lampje gaat branden., gaat ook de Led wakelock uit zijn slaap. Dit houdt in dat dit proces wakket blijft, ook al is je telfoon weer helemaal opgeladen. Meer mensen hier last van? je krijgt hem alleen weg door je telefoon te rebooten als je dit niet doet zal je telefoon niet meer in deep sleep gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibra
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-08-2019
Ik heb dit toestel nu enkele weken en zeer tevreden.
IK heb alleen een probleem met mijn Toyota Touch &Go systeem.
Ik kan wel koppelen met dat systeem alleen bellen ( internetten) lukt niet .
Wie heeft daar ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandidoloco
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-08 15:33

bandidoloco

Buy a Mac or install Linux

Zwiep858 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 20:07:
Hier ook aangekomen van Mixeshop, moet de batterij eigenlijk de eerste keer langer worden opgeladen? Of is deze al opgeladen voor eerste gebruik?.
Dat is enkel nodig met op nikkel gebaseerde batterijen en die vind je tegenwoordig niet meer terug in gsm's (en al zeker niet in smartphones).

Buy a Mac or install Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

vwtune schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 18:33:
Wanneer de batterij onder 15% komt en het rode lampje gaat branden., gaat ook de Led wakelock uit zijn slaap. Dit houdt in dat dit proces wakket blijft, ook al is je telfoon weer helemaal opgeladen. Meer mensen hier last van? je krijgt hem alleen weg door je telefoon te rebooten als je dit niet doet zal je telefoon niet meer in deep sleep gaan.
Ja, dit heb ik helaas ook. Vind het daarnaast ook erg jammer dat het niveau waarop android begint te zeuren om op te laden (14%) niet wat lager ingesteld kan worden

Ik heb helaas ook wat issues met de GPS, heb de mobileuncle methode gedaan. Hij vindt wel sattelieten, maar slaagt er niet in fatsoelijk verbonden te blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
BdK9001 schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 13:51:
[...]

Ja, dit heb ik helaas ook. Vind het daarnaast ook erg jammer dat het niveau waarop android begint te zeuren om op te laden (14%) niet wat lager ingesteld kan worden

Ik heb helaas ook wat issues met de GPS, heb de mobileuncle methode gedaan. Hij vindt wel sattelieten, maar slaagt er niet in fatsoelijk verbonden te blijven...
Ja die 14% slaat inderdaad nergens op, ook echt nergens de optie om iets aan je accu in te stellen.
Ik denk dat hier veel mensen zich niet van de Led wakelock bewust zijn aangezien er niemand op reageert. Het zorgt er wel voor dat je batterij geen 2 dagen meer uithoudt (tenzij je hem dus weer reboot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimNH
  • Laatst online: 29-09 20:41
Over de GPS,

ik heb op internet gevonden wat de opties in mobile uncle betekenen:

A few years back, I was involved in some development work that involved some GPS work. My memory is a bit fuzzy, but here are the basic principles.

Hot Start - The GPS receiver remembers its last calculated position and which satellites were in view, the almanac used, and the UTC Time. It then performs a reset and attempts to acquire satellites and calculate a new position based upon the previous information. This is the quickest re-acquisition of a GPS lock.

Warm Start - The GPS receiver remembers its last calculated position, almanac used, and knows the UTC Time, but not which satellites were in view. It then performs a reset and attempts to obtain the satellite signals and calculate a new position. The receiver has a general idea of which satellites to look for because it knows its last position and the almanac helps identify which satellites are visible in the sky. This takes longer than a Hot Start but not as long as a Cold Start.

Cold Start - The GPS receiver dumps all information and resets. It then attempts to locate satellites and then calculate a GPS lock. This takes the longest because there is no known information. The GPS receiver has to attempt to lock a satellite signal from all of the satellites, basically like polling, which takes a lot longer than knowing which satellites to look for. This re-acquisition of a GPS lock takes the longest.

Bron: http://forum.ppcgeeks.com...-hot-cold-warm-start.html

Volgensmij heeft mobileuncle dus helemaal geen nut :(

edit:

ik had eerst cold geselecteerd, tot hij een fix had. Toen warm aangevinkt en nu krijg ik gewoon een fix.
dat deed ik onder location engineer mode en dan gps.

[ Voor 7% gewijzigd door pimNH op 09-02-2013 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:30
vwtune schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 14:41:
[...]

Ja die 14% slaat inderdaad nergens op, ook echt nergens de optie om iets aan je accu in te stellen.
Ik denk dat hier veel mensen zich niet van de Led wakelock bewust zijn aangezien er niemand op reageert. Het zorgt er wel voor dat je batterij geen 2 dagen meer uithoudt (tenzij je hem dus weer reboot)
Ik ben bekend met de led wakelock, ondanks de wakelock houdt ik het op een volle batterij makkelijk 2 dagen uit (ik ben dan ook niet zo'n heavy user). Echter ben ik heel benieuwd of er een eventuele fix is voor de wakelock.. Ik heb al flink lopen zoeken maar kan er praktisch niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Klein vraagje

Ik wil een custom lockscreen gebruiken (wil nl. meer apps op mijn LS).
Maar welke ik ook gebruik, als ik vanuit bijv. bellen automatisch naar het lockscreen terugga zit ik op het originele lockscreen en niet op de door mij gedownloade.
Ik doe dus iets gierends fout, weet echter niet wat.

gebruik nu nova launcher, maar had ook al ADW en Go launcher. Bij allen hetzelfde probleem.

Oja, draai geen custom rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-09 15:07
replay11nl schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 19:34:
Gr
flyboarder schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 21:09:
Mijn telefoon laad niet meer op en ik denk dat de micro-usb connector los zit. Heeft er iemand hoe de telefoon uit elkaar moet zodat ik de connector weer vast kan zetten?
Dit euvel heb ik ook.... :(

Hebben jullie een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
CrazyFool schreef op maandag 11 februari 2013 @ 20:27:
[...]

Ik ben bekend met de led wakelock, ondanks de wakelock houdt ik het op een volle batterij makkelijk 2 dagen uit (ik ben dan ook niet zo'n heavy user). Echter ben ik heel benieuwd of er een eventuele fix is voor de wakelock.. Ik heb al flink lopen zoeken maar kan er praktisch niks over vinden.
gebruikt bv. applicatie lightmanager (in the google play).
Zorg daarin dat de rode LED niet gebruikt wordt bij events. Dan treedt de wake lock niet in werking. Dit geldt bv ook als de batterij bijna leeg is kan je de rode LED uitzetten. 8) of andere kleur

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
maartend schreef op maandag 11 februari 2013 @ 21:19:
Klein vraagje

Ik wil een custom lockscreen gebruiken (wil nl. meer apps op mijn LS).
Maar welke ik ook gebruik, als ik vanuit bijv. bellen automatisch naar het lockscreen terugga zit ik op het originele lockscreen en niet op de door mij gedownloade.
Ik doe dus iets gierends fout, weet echter niet wat.

gebruik nu nova launcher, maar had ook al ADW en Go launcher. Bij allen hetzelfde probleem.

Oja, draai geen custom rom.
Ik heb de widgetlockscreen aan in combinatie met Nova Launcher en dit werkt zonder problemen.
De eerste instelling waar je naar moet kijken is of je bij beveiliging wel de standaard lockscreen uit hebt staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cillin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-01-2024
Diablo_GT schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 21:23:
[...]

Volgens mij was ik de eerste. :P Inderdaad het toestel is heel gammel in elkaar gezet, vind ik. Ook ik had last van die volume knopjes nadat ik het tweede voor de tweede keer uit elkaar had gedraait. Oplossing is simpel, met een soldeerbout alle vier de soldeerpunten opnieuw verwarmen en ze doen het weer. Succes.
@Diablo_GT en Poema

Jullie lijken ervaring te hebben met het openhalen van de G3, bij deze.

Heb al verschillende malen gehoord dat het bereik van de G3 zo goed zou zijn. Wel, mijn oudere HTC Desire C had op veel meer plaatsen een HSDPA verbinding (bv. op m'n werk) waar de G3 nu amper een EDGE verbinding haalt. Zou het de moeite lonen de G3 even open te schroeven en de antenne connectie na te kijken? Zoja, waar zit deze antenne?

Of is dit allemaal de moeite niet waard en is het bereik eigenlijk niet zo goed als men zegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Smobbo schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 10:11:
[...]
De eerste instelling waar je naar moet kijken is of je bij beveiliging wel de standaard lockscreen uit hebt staan ;)
Bedankt. dat was het hem dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
cillin schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 10:37:
[...]

@Diablo_GT en Poema

Jullie lijken ervaring te hebben met het openhalen van de G3, bij deze.

Heb al verschillende malen gehoord dat het bereik van de G3 zo goed zou zijn. Wel, mijn oudere HTC Desire C had op veel meer plaatsen een HSDPA verbinding (bv. op m'n werk) waar de G3 nu amper een EDGE verbinding haalt. Zou het de moeite lonen de G3 even open te schroeven en de antenne connectie na te kijken? Zoja, waar zit deze antenne?

Of is dit allemaal de moeite niet waard en is het bereik eigenlijk niet zo goed als men zegt...
Ik kan je niet helpen met hoe het moet, hoe je je gsm moet openmaken en wat je precies moet doen, maar ik weet wel dat het aan je antenne ligt dat je geen goed ontvangst heb, want ik heb nergens last van namelijk, dus je heb gewoon pech helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cillin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-01-2024
Catdogsf schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 12:50:
[...]

Ik kan je niet helpen met hoe het moet, hoe je je gsm moet openmaken en wat je precies moet doen, maar ik weet wel dat het aan je antenne ligt dat je geen goed ontvangst heb, want ik heb nergens last van namelijk, dus je heb gewoon pech helaas.
Het rare is dat ik bv. thuis wel altijd een HSDPA verbinding heb. Dus het hangt af van de locatie. Weet niet zeker of een slechte antenne connector hier te maken mee zou kunnnen hebben?

Is er een app waarmee ik de signaalsterkte kan analyseren?

[ Voor 5% gewijzigd door cillin op 12-02-2013 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsfortyseven
Epic fail, gooi net een blikje energy over mn toestel heen...
Heb m opengekregen en alles drooggemaakt, alles werkt nog alleen zit er nu een heul vervelende "bug"in,
Tijdens het opladen gaat de telefoon trillen, heb al bij de trilmotor lopen kutten maar niks werkt helaas...
heb m nu tegen een verwaminkje aangelegd, hopen dat er misschien toch nog wat droogt waardoor hij niet meer gaat trillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 14:08
Kan iemand mij wat vertellen over de beschikbaarheid van dit toestel in China zelf. Kun je dit toestel bij de lokale telefoonwinkel kopen en wat kost hij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
replay11nl schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 16:41:
Epic fail, gooi net een blikje energy over mn toestel heen...
Heb m opengekregen en alles drooggemaakt, alles werkt nog alleen zit er nu een heul vervelende "bug"in,
Tijdens het opladen gaat de telefoon trillen, heb al bij de trilmotor lopen kutten maar niks werkt helaas...
heb m nu tegen een verwaminkje aangelegd, hopen dat er misschien toch nog wat droogt waardoor hij niet meer gaat trillen
In rijst leggen. Trekt alle vocht eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsfortyseven
maartend schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 19:12:
[...]

In rijst leggen. Trekt alle vocht eruit.
De verwarming heeft al wonderen verricht, trillen is weg :)
Ben gelukkig met de schrik vrijgekomen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinibo
Jornv schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 19:04:
Kan iemand mij wat vertellen over de beschikbaarheid van dit toestel in China zelf. Kun je dit toestel bij de lokale telefoonwinkel kopen en wat kost hij dan?
In China is deze ook alleen online te koop. Heb hem zelf via een Chinese collega bij Taobao laten kopen. Niet te koop in shops. Is ook geen bekend toestel in China. Al mijn Chinese collega's maken mij voor gek uit dat ik een Chinees toestel wil hebben. Zij hebben allemaal de bekende A merken (= status) ... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-09 16:50
Heeft hier iemand nog een JiaYu G3 thuis liggen die zij of hij niet meer nodig heeft? Zou hem graag willen hebben. Neem maar contact op met DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
  • Laatst online: 23-09 09:19
dr.nld schreef op maandag 11 februari 2013 @ 22:07:
[...]
gebruikt bv. applicatie lightmanager (in the google play).
Zorg daarin dat de rode LED niet gebruikt wordt bij events. Dan treedt de wake lock niet in werking. Dit geldt bv ook als de batterij bijna leeg is kan je de rode LED uitzetten. 8) of andere kleur
Thanx...heb het zojuist ingesteld en nagenoeg in alle opties de leds uit gezet in de instellingen. App herstart maar bv bij opladen staat nog steeds de rode led aan (vermoed dat dat de reden is waarom opladen zo lang duurt dan). Heb ook de telefoon opnieuw gestart maar nog steeds een rode led bij opladen.

Iemand een idee waarom de instellingen niet gepakt worden?
(moet ik toestel rooten bv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Ik heb gisteren voor het eerst de GPS echt gebruikt (ipv alleen in het kozijn leggen en wachten op ontvangst). Ik moest met de fiets van Utrecht naar Nieuwegein-Zuid. Helaas zat de telefoon op de heenweg in mn jaszak, dus ik weet niet hoe lang het duurde voor ik een fix had.

Op de terugweg had ik binnen 1,5 minuut een fix. Binnen in de universiteitsbieb was de ontvangst te slecht om een fix te krijgen (2-3 satellieten zichtbaar)

edit:
Net even een halfuurtje aan de telefoon gehangen, dat slurpt wel behoorlijk batterij 51% -> 39%

[ Voor 10% gewijzigd door BdK9001 op 13-02-2013 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
G3 gisteren besteld bij banggood.com.
Maar ja eens zien of ze hem nu versturen of pas de 19e na het nieuwe jaar in china.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
PaPi36 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 08:21:
[...]

Thanx...heb het zojuist ingesteld en nagenoeg in alle opties de leds uit gezet in de instellingen. App herstart maar bv bij opladen staat nog steeds de rode led aan (vermoed dat dat de reden is waarom opladen zo lang duurt dan). Heb ook de telefoon opnieuw gestart maar nog steeds een rode led bij opladen.

Iemand een idee waarom de instellingen niet gepakt worden?
(moet ik toestel rooten bv)
Met opladen is het volgens mij geen probleem. Heeft alleen met andere events te maken. Bij ligt ie 's nachts ook op lader met rode LED. Dit heeft geen invloed op kloksnelheid, wakelock.

Sowieso is het zo dat opladen van het apparaat traag is, daar schijnen ze een bewuste keuze in gemaakt te hebben om de levensduur te verlengen. :o

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsfortyseven
Shit, toch wel schade door de energy......
Microfoon ruist nu alleen maar. Heb al even geprobeerd het op te lossen maar dit is helaas niet gelukt
Zou een handige tweaker dit kunnen repareren of kan ik het toestel naar china gaan sturen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Laatst online: 10:27

CeesKees

I rest my Kees

ik denk dat een nieuwe bestellen goedkoper is.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsfortyseven
CeesKees schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:49:
ik denk dat een nieuwe bestellen goedkoper is.
ook als alleen het microfoontje kapot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-10 15:55
Zo, mijn G3 is er enkele dagen geleden spontaan mee opgehouden.
Laad met geen mogelijkheid meer op, en gaat volgens mij ook niet aan als de batterij vol zou zijn.

Het meeste leven wat ik nog heb gezien, was toen ik de batterij er uit had gehaald en opnieuw er in gedaan en meteen proberen aan te zetten. Geen scherm, lampjes van touchknoppen hebben wel een seconde gebrand.

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Losse micro usb connector zoals hierboven te lezen? Of toch iets anders? Ik heb enkele weken terug gelezen dat een mede tweaker het exact zelfde probleem had / heeft. Heeft deze tweakers dit nog kunnen oplossen?
Pagina: 1 ... 18 ... 23 Laatste

Let op:
Levertijden horen hier niet thuis. Daarvoor kan je terecht in dit topic. Discussie over custom roms hoort thuis in dit topic.