Even een update ten aan zien van GPS.
Ik had de moed helemaal opgegeven wat betreft de GPS. Had voorheen altijd een slechte fix, toestel moest altijd op zijn plaats liggen wil ik constante verbinding, lage nauwkeurigheid enzovoorts.
Vandaag het volgende gewijzigd:
- een ander ROM (Build G3_zhengjing) geïnstalleerd
pan.baidu.com/share/link?shareid=255989&uk=2015551192
- onder MTK tools --> Engineer Mode --> Engineer mode (MTK) --> Location -->
Location based Service
-->GPS op Cold gezet ( na herstart staat deze weer op Hot);
-->AGPS, vinkje bij Enable A-GPS;
-->EPO, vinkje bij Enable EPO en Auto Download
YGPS
-->Information, klik op cold en dan full.
Sinds deze wijzigingen, heb ik een snelle fix met Google maps, Google navigatie, gebruikt GPS Test 10 van de 11 satellieten waarvan een aantal groen kleurt en niet meer op geel blijft hangen. De nauwkeurigheid is hoog, ik rij op de weg en niet ernaast. Heb nu zelfs binnen een fix, zelfs Ingress heeft een snelle fix.
Heb alleen 1 ding nog niet kunnen testen en dat is Whatsapp location.
Alle handelingen hierboven zijn al meerdere keren langs gekomen behalve de nieuwe rom. Daarom verwacht ik dat deze nieuwe ROM van grote invloed is. Als je deze ROM ook wilt testen hou er rekening mee dat er geen GAPPS op staan en ook geen normale toetsenbord, althans bij mij niet. Mocht je het willen proberen zorg ervoor dat je ergens een APK-tje hebt zodat je deze achteraf kunt installeren.
--edit---
Verhaal hierboven was gebaseerd op mijn bevindingen rond 21:30 uur, moest nog even naar buiten gelijk getest en het is toch minder geworden. Verwacht daarom ook dat ik morgen weer helemaal weer terug bij het oude ben.
[
Voor 6% gewijzigd door
Diablo_GT op 01-02-2013 00:34
]