Na de 10e keer 's nachts opladen werd mijn Jiayu G3 wakker met verticale witte strepen op het scherm. Ook al in het bootproces, dus waarschijnlijk is het een hardware probleem. Ik ga nu meemaken hoe de chinese garantie werkt bij mixeshop.
Hou ons op de hoogte zou ik zeggen!Muis666 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 22:22:
Na de 10e keer 's nachts opladen werd mijn Jiayu G3 wakker met verticale witte strepen op het scherm. Ook al in het bootproces, dus waarschijnlijk is het een hardware probleem. Ik ga nu meemaken hoe de chinese garantie werkt bij mixeshop.
^^^ dit geprobeerd en nu al een paar dagen beter bereik en geen wegvallende wifi meerdutchgio schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:02:
voor de wifi problemen; misschien dat dit helpt:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1445766
Thx
Who is John Galt?
Heb je de app uit de play store geinstalleerd? En heb je daarna ook dit gedaan? ---> NOTE: Make sure to dial *#94349# (*#WIFIX#) after installing WiFix.justmental schreef op maandag 21 januari 2013 @ 00:06:
[...]
^^^ dit geprobeerd en nu al een paar dagen beter bereik en geen wegvallende wifi meer
Thx
Ben benieuwd ofdat je niet gehackt wordt ofzo door dat dial *#94349#...
App geinstalleerd en daarmee country code gewijzigd.Catdogsf schreef op maandag 21 januari 2013 @ 02:50:
[...]
Heb je de app uit de play store geinstalleerd? En heb je daarna ook dit gedaan? ---> NOTE: Make sure to dial *#94349# (*#WIFIX#) after installing WiFix.
Ben benieuwd ofdat je niet gehackt wordt ofzo door dat dial *#94349#...
Die *# is denk ik gewoon een gimmick om de app te starten, heb ik niet gedaan.
Who is John Galt?
Na m'n eerdere aanpassingen aan de GPS config was de GPS-ontvangst afgelopen weekend echt dramatisch; ik weet niet of het toeval is, maar na het volgen van de instructies van JD_1971 is de ontvangst erg goed. Het weekend had ik "in the middle of nowhere" (open veld) steeds last van grote afwijking in de positie of verliezen van de GPS fix, terwijl ik net door de stad voortdurend prima ontvangst had. Samenvattend heb ik dit gedaan (MobileUncle v2.7.4, 2012-11-13):mpx200_05 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 20:56:
[...]
Vandaag eerste rondje met GPS kunnen maken... helaas geen succes. Wel hier en daar een fix, maar reed regelmatig naast de weg of raakte de fix kwijt. (met Sygic) Alles in dit topic geprobeerd behalve de Mobile Uncle settings van JD_1971.
Nadat ik die uitgevoerd heb, heb zelfs in no time een fix binnenshuis. Ik heb al een fix voordat GPStest is opgestart.
Morgen maar weer eens een rondje rond de kerk gaan proberen.
edit: het rondje rond de kerk gaan we vandaag vergeten met dit weer. Onder het pannendak na 3 minuten een bruikbaar GPS signaal, helaas niet stabiel. Hopelijk achter een autoruit meer geluk.
- Start de Mobile Uncle App
- Kies "Engineer Mode", vervolgens "Engineer Mode ( MTK )"
- Kies "YGPS"
- Bij het tweede tabblad (Information), druk op de knoppen "Cold" en "Full"
[ Voor 0% gewijzigd door jeroen__online op 21-01-2013 20:35 . Reden: MU versie toegevoegd ]
Ik heb geroot en SuperSu, Titanium en ROM Manager v5.5.1.4 geinstalleerd maar niet durven gebruiken.Chris.nl schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 23:58:
[...]
Als je de officiele rom en recovery er nog op hebt staan, dan kan je die gewoon updaten met de officiële beta.
Dan kan je deze of deze upload van argon007 hebben.
De upload voor CWM moet je hebben als je CWM recovery erop gezet hebt.
Of je moet blijkbaar bij de pc versie uitvinken dat je recovery overschreven wordt.
CWM heeft als voordeel dat je makkelijk een complete backup/image van je phone kan maken, voor het geval je bijvoorbeeld van plan bent even flink te prutsen/knutselen, dan kan je alles later eventueel ongedaan maken.
Nu ik las dat de officele beta voor PC kan worden gebruikt om te flashen zonder gegevens te verliezen,
heb ik die gedownload. Ik had verwacht een executable aan te treffen die dan wel eventjes de boel zou upgraden. Maar dat is niet zo.
Kan iemand deze dummy uitleggen (of de weg wijzen) hoe ik dat moet doen?
Maar dat blijkt niet het geval. Kan iemand mij op weg helpen ?
Op de 2e dag dat ik de Jiayu G3 in gebruik had bleek er opeens een barst in het glas van de camera te zitten. Ik dacht dat ik het door eigen lompheid gesloopt had maar snapte er geen biet van want de camera valt keurig binnen het door mixeshop meegeleverde kunststof hoesje.
Ik heb per emails aan sales@mixeshop (via hun website) gevraagd waar ik aan een onderdeel kan komen om te repareren maar afgezien van (automatische) ontvangstbevestigingen reageren zij niet.
Het is mij ook niet gelukt om op een andere manier een leverancier te vinden.
Nu lees ik net op dit forum dat er al 2 anderen zijn die gemeld hebben dit glas stuk te hebben.
Nu hoop ik dat iemand weet of zij wel een adres gevonden hebben. En zo ja, welke.
Ik heb per emails aan sales@mixeshop (via hun website) gevraagd waar ik aan een onderdeel kan komen om te repareren maar afgezien van (automatische) ontvangstbevestigingen reageren zij niet.
Het is mij ook niet gelukt om op een andere manier een leverancier te vinden.
Nu lees ik net op dit forum dat er al 2 anderen zijn die gemeld hebben dit glas stuk te hebben.
Nu hoop ik dat iemand weet of zij wel een adres gevonden hebben. En zo ja, welke.
Mijn rondjes rond de kerk leverden vandaag ook redelijke resultaten op. Ik kon binnen 10 seconden vanmorgen en vanavond vertrekken.jeroen__online schreef op maandag 21 januari 2013 @ 20:28:
[...]
Na m'n eerdere aanpassingen aan de GPS config was de GPS-ontvangst afgelopen weekend echt dramatisch; ik weet niet of het toeval is, maar na het volgen van de instructies van JD_1971 is de ontvangst erg goed. Het weekend had ik "in the middle of nowhere" (open veld) steeds last van grote afwijking in de positie of verliezen van de GPS fix, terwijl ik net door de stad voortdurend prima ontvangst had. Samenvattend heb ik dit gedaan (MobileUncle v2.7.4, 2012-11-13):Hierna heb ik de telefoon eerst een keer een fix laten krijgen, daarna (met GMaps Navigation) had ik snel en consistent een goede GPS fix
- Start de Mobile Uncle App
- Kies "Engineer Mode", vervolgens "Engineer Mode ( MTK )"
- Kies "YGPS"
- Bij het tweede tabblad (Information), druk op de knoppen "Cold" en "Full"
Geen idee waarom ie afgelopen weekend opeens zo slecht was, maar ik hoop dat het probleem zich niet meer voordoet, anders post ik mijn ervaringen wel weer
Geen idee overigens wat de MobileUncle app doet.

Zowel Sygic 12.2.0 als TT Benelux 1.1.1 werken. TT ziet er overigens op Android 's avonds niet uit.
Verwijderd
was het bekend dat als je met de volume knop naar beneden en de uitknop ingedrukt dat je dan een schreen shot kunt maken van je scherm zonder dar ie geroot is? bij deze die het niet weet probeer maar.Zijn er nog meer handige ideeen?
Zit er sinds Android 4.0 standaard in, kwam er laatst ook achter
.
hoidoei
Bij de grotere fabrikanten, internationaal gezien, is dit al toegevoegd als functie, onder andere samsung en htc hebben dit al op android 2.3. Maar toch fijn dat het nu standaard is vanaf 4.0
Heb het toestel nu sinds een drietal dagen in mijn bezit, en ben zeer tevreden.
Het enige probleem dat ik ondervind is dat soms de Systeem UI stopt.
Weet er iemand hoe ik dat kan verhelpen?
.
Het enige probleem dat ik ondervind is dat soms de Systeem UI stopt.
Weet er iemand hoe ik dat kan verhelpen?
Ik kan op een of andere manier sinds een tijdje geen Live Wallpapers meer instellen, als ik naar het menutje ga waar je een wallpaper kunt kiezen staat er alleen Gallery, Quickpic Wallpaper en TSF Wallpapers.
Ik heb dit bij elke launcher.
Had voor de grap even Launcher8 gedownload, daar krijg je een iets ander menutje als je een wallpaper waar wel Live Wallpaper in staat maar als ik daar op druk staat er Unfortunatley, Launcher8 has stopped.
Ik draai deze rom, heb m al opnieuw geflasht maar het haalde niets uit.
Ook al Google geraadpleegd maar ik kon niks vinden.
E: Even Livewallpaperspicker.apk in /system/app gezet, nu werkt het weer
.
Geen idee hoe die is verdwenen.
Ik heb dit bij elke launcher.
Had voor de grap even Launcher8 gedownload, daar krijg je een iets ander menutje als je een wallpaper waar wel Live Wallpaper in staat maar als ik daar op druk staat er Unfortunatley, Launcher8 has stopped.
Ik draai deze rom, heb m al opnieuw geflasht maar het haalde niets uit.
Ook al Google geraadpleegd maar ik kon niks vinden.
E: Even Livewallpaperspicker.apk in /system/app gezet, nu werkt het weer
Geen idee hoe die is verdwenen.
[ Voor 24% gewijzigd door Remcom00 op 22-01-2013 20:06 ]
hoidoei
Zie edit
.
Was ook al voor Launcher8.
Was ook al voor Launcher8.
hoidoei
Vandaag mijn G3 in landscape tijdens de nav test. Zonnetje op het raam. Zonnebril op. Beeldscherm zwart... Polarized glazen werken dus niet.
Dat blabla gorilla glass wat op het toestel zit..is dit echt blabla of werkt dit? (en ja dat filmpje met dat mesje ken ik :-))
Indien het echt werkt, waarom zou je er dan invredesnaam een screenprotector bijkrijgen en zijn die ook volop te koop?
Overigens zoek ik me rot naar een echt mooi leren dun beschermhoesje, maar chinezen hebben toch een hele andere smaak als ik heb
Indien het echt werkt, waarom zou je er dan invredesnaam een screenprotector bijkrijgen en zijn die ook volop te koop?
Overigens zoek ik me rot naar een echt mooi leren dun beschermhoesje, maar chinezen hebben toch een hele andere smaak als ik heb
Gorilla glass is een beschermt handelsmerk van Corning, je mag de naam alleen gebruiken als je smartphone ook daadwerkelijk over Gorilla glass beschikt. Dus ja, geen blabla in dat gebied.
Verder ben ik zeer te spreken over Gorilla glass. Mijn LG Optimus 2x heeft het, en ik hoef geen screenprotectors meer te gebruiken (maar goed ook want met het mooie bolle scherm van de O2X laten ze snel genoeg los). Na anderhalf jaar zitten er wel wat krasjes op (toch paar keer laten vallen) maar je moet moeite doen om ze te zien. Bij normaal gebruik zijn ze echt miniscuul klein en compleet negeerbaar.
Verder ben ik zeer te spreken over Gorilla glass. Mijn LG Optimus 2x heeft het, en ik hoef geen screenprotectors meer te gebruiken (maar goed ook want met het mooie bolle scherm van de O2X laten ze snel genoeg los). Na anderhalf jaar zitten er wel wat krasjes op (toch paar keer laten vallen) maar je moet moeite doen om ze te zien. Bij normaal gebruik zijn ze echt miniscuul klein en compleet negeerbaar.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
http://www.aliexpress.com...+leather&catId=0&manual=yxon schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 08:25:
Dat blabla gorilla glass wat op het toestel zit..is dit echt blabla of werkt dit? (en ja dat filmpje met dat mesje ken ik :-))
Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR 2019
Iets heel vreemd zojuist gezien op de G3.
Ik druk op het bovenste knopje om vervolgens het scherm van de beveiliging af te willen halen.....maar het scherm geeft een ruis beeld zoals je vroeger op een analoge TV had als er geen uitzending meer was.
Na het scherm weer uitgezet te hebben en even later weer aan....is de telefoon weer normaal en kan ik em verder unlocken....heel vreemd
Ik druk op het bovenste knopje om vervolgens het scherm van de beveiliging af te willen halen.....maar het scherm geeft een ruis beeld zoals je vroeger op een analoge TV had als er geen uitzending meer was.
Na het scherm weer uitgezet te hebben en even later weer aan....is de telefoon weer normaal en kan ik em verder unlocken....heel vreemd
Is een bekend probleem wat meer mensen met een G3 hebben, had ik vandaag toevallig ook.
Niks om je zorgen over te maken dus
.
Niks om je zorgen over te maken dus
hoidoei
Vanochtend weer een uitgebreide test met GPS gedaan.
Ik draai nog steeds de laatste officiële ROM (29/11/2012). Met FasterFix heb ik de NTP op NL gezet.
GPS stond uit bij het begin, ik heb TomTom opgestart en vervolgens vraagt hij dan om GPS in te schakelen.
In het GPS menu heb ik zowel EPO als A-GPS uit en vervolgens weer ingeschakeld, zodat deze gegevens opnieuw geladen worden.
Hij had vervolgens nog voor ik een adres ingetikt had al een goed signaal.
Ook bij grote knooppunten wist hij precies op welke baan ik reed!
Volgens mij is het opnieuw inladen van de EPO en A-GPS gegevens gewoon nodig om een goed signaal te krijgen. Is het wellicht mogelijk om een los icoontje op mijn homescreen te krijgen die die gegevens download zodra ik er op klik? Of is het mogelijk om de gegevens standaard te laten verversen zodra ik bijvoorbeeld TomTom opstart? Ik weet dat er een applicatie als Tasker bestaat, maar 5 € voor zo'n kleine ingreep lijkt me wat gortig
.
Ik draai nog steeds de laatste officiële ROM (29/11/2012). Met FasterFix heb ik de NTP op NL gezet.
GPS stond uit bij het begin, ik heb TomTom opgestart en vervolgens vraagt hij dan om GPS in te schakelen.
In het GPS menu heb ik zowel EPO als A-GPS uit en vervolgens weer ingeschakeld, zodat deze gegevens opnieuw geladen worden.
Volgens mij is het opnieuw inladen van de EPO en A-GPS gegevens gewoon nodig om een goed signaal te krijgen. Is het wellicht mogelijk om een los icoontje op mijn homescreen te krijgen die die gegevens download zodra ik er op klik? Of is het mogelijk om de gegevens standaard te laten verversen zodra ik bijvoorbeeld TomTom opstart? Ik weet dat er een applicatie als Tasker bestaat, maar 5 € voor zo'n kleine ingreep lijkt me wat gortig
voor Tasker;
goed zoeken met google leverd wel een ''goed'' resultaat op.
if you know what I mean
goed zoeken met google leverd wel een ''goed'' resultaat op.
if you know what I mean
Je zou kunnen proberen het tooltje GPS Status te downloaden. Deze start automatisch als je je GPS gaat gebruiken download de AGPS status etc voor je, zodat je een snelle fix hebt.Smobbo schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 09:13:
Vanochtend weer een uitgebreide test met GPS gedaan.
Volgens mij is het opnieuw inladen van de EPO en A-GPS gegevens gewoon nodig om een goed signaal te krijgen. Is het wellicht mogelijk om een los icoontje op mijn homescreen te krijgen die die gegevens download zodra ik er op klik? Of is het mogelijk om de gegevens standaard te laten verversen zodra ik bijvoorbeeld TomTom opstart? Ik weet dat er een applicatie als Tasker bestaat, maar 5 € voor zo'n kleine ingreep lijkt me wat gortig.
@Smobbo,
Yep dat GPS is geen probleem meer nadat je wat tweaks (eenmalig) gedaan hebt (de combi van MobileUncle, GPS Status en fasterfix). Bij mij ook zonder enige extra GPS instellingen (Agps, EPO, etc.) binnen 30 seconden een stabiele fix. Ik navigeer al dagen (als test) van mijn werk naar huis en omgekeerd. Geen enkele keer heb ik problemen ondervonden. Maar binnenkort staat de grote navigatie test (wintersport) op het programma. Ik hou jullie op de hoogte.
Wel een issue is het WiFi probleem daarvoor heb ik alle genoemde tweaks gedaan maar niets helpt. Zodra het signaal wat zwakker wordt valt deze met grote regelmaat weg. Zeer vervelend bij online apps/games. Ik heb nog niet gehoord dat dit in de nieuwe ROM beter is, maar wie weet
.
Yep dat GPS is geen probleem meer nadat je wat tweaks (eenmalig) gedaan hebt (de combi van MobileUncle, GPS Status en fasterfix). Bij mij ook zonder enige extra GPS instellingen (Agps, EPO, etc.) binnen 30 seconden een stabiele fix. Ik navigeer al dagen (als test) van mijn werk naar huis en omgekeerd. Geen enkele keer heb ik problemen ondervonden. Maar binnenkort staat de grote navigatie test (wintersport) op het programma. Ik hou jullie op de hoogte.
Wel een issue is het WiFi probleem daarvoor heb ik alle genoemde tweaks gedaan maar niets helpt. Zodra het signaal wat zwakker wordt valt deze met grote regelmaat weg. Zeer vervelend bij online apps/games. Ik heb nog niet gehoord dat dit in de nieuwe ROM beter is, maar wie weet
Zojuist ook mijn Jiayu G3 zwart in ontvangst mogen nemen. Eerste indruk: Wow, dat dit voor zo'n bedrag kan. Scherm is heel erg goed, voelt snel aan en is vooral zeer stevig gemaakt > Voelt absoluut niet plastic aan! Vergeleken met een iPhone 4 is 'ie wel op alle fronten lomp (dik, groot en zwaar) Design mag er ook wel zijn.
Dadelijk rooten en de custom rom van 16 jan. 2013 van Chris.nl erop!
Dadelijk rooten en de custom rom van 16 jan. 2013 van Chris.nl erop!
Ik zit er aan te denken om misschien ook een jiayu g3 te halen, ik wacht alleen nog even de reparatie van mijn LG optimus Black af.
Wat is het voordeel van rooten en al die custom firmware waar het hier steeds over gaat?
Is de telefoon met standaardinstellingen niet goed ofzo?
(zelf ga ik geen gebruik maken van GPS)
Wat is het voordeel van rooten en al die custom firmware waar het hier steeds over gaat?
Met de standaard instellingen is het toestel prima, mits je je niet stoort aan de aanwezigheid van een paar Chinese app's die je nooit zal gebruiken.ivo001 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 20:04:
Ik zit er aan te denken om misschien ook een jiayu g3 te halen, ik wacht alleen nog even de reparatie van mijn LG optimus Black af.
Wat rooten betreft zal de gemiddelde tweaker je iets vertellen in de trend als: "Vrijheid, blijheid bla", dus hier mijn redenen.... Met root krijg je de mogelijkheid om (onzin-)programma's geheel te verwijderen, zo verwijder ik bijvoorbeeld de standaard muziek player omdat ik graag Google Music Player gebruik. Daarnaast gebruik ik root om programma's als AdAway te gebruiken. Best prettig als app's en internetpagina's geen reclames meer bevatten. Ook maak ik gebruik van het programma Android Firewall om sommige app's die wel permissie willen om online te gaan toch te blocken. En zo zijn er nog tig programma's die root nodig hebben om je toestel meer 'naar je hand' te zetten. Maar het is in principe is al dat gedoe niet nodig.. "Out of the box" functioneert de G3 ook goed.
Wat recovery of custom roms betreft mag een ander antwoord gegeven. Ik ga snel een stel kipkluifkes naar binnen werken voordat ik de trein pak om nog ff offline spontaan gezellig te doen.
Bedankt Chris voor je uitleg en smakelijk eten
Denk dat ik het voorlopig maar even bij de grotere merken houdt; kan gewoonniet zonder AOKP of cyanogenmod roms. Tenzij de G4 snel launched...
Ik heb de G3 inmiddels ook in huis. Ik kwam van een Windows Mobile 6.5 telefoon dus het is een hele verandering 
Ik wil nog wel een hoesje, ik vind de siliconencase maar niets.
Is er hier iemand die een hoesje ergens gekocht heeft? Ik wil niet zo een die je open kan klappen maar waar je de telefoon inschuift.
Is er hier iemand die een hoesje ergens gekocht heeft? Ik wil niet zo een die je open kan klappen maar waar je de telefoon inschuift.
De generieke voor de samsung s3 e.d. passen wel. Gewoon even proberen bij een zaak als de mediamarkt ofzo.KNed schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 00:15:
Ik heb de G3 inmiddels ook in huis. Ik kwam van een Windows Mobile 6.5 telefoon dus het is een hele verandering
GPS deed het gisteren terug van werk ook goed. Heb nu ingesteld met tasker en GPS Status dat 's nachts de a-gps geupdate wordt. Vooralsnog werkt het dus prima :)!
@JD_1971, ik ben benieuwd naar het resultaat van je wintersport test
@Smobbo
Ik heb zelf zo een siliconenhoesje icm een hoesje geschikt voor een Galaxy NOTE. Daar past hij goed in. Zonder siliconenhoesje past hij in een ONE X hoes.
Overigens vind ik dat siliconenhoesje heel prettig. Het geeft meer grip op de telefoon.
Ik heb het NOTE hoesje voor 2 euro of zo gekocht op ebay. Dat staat vol met die dingen.
Gaat je vast lukken !
Ik heb zelf zo een siliconenhoesje icm een hoesje geschikt voor een Galaxy NOTE. Daar past hij goed in. Zonder siliconenhoesje past hij in een ONE X hoes.
Overigens vind ik dat siliconenhoesje heel prettig. Het geeft meer grip op de telefoon.
Ik heb het NOTE hoesje voor 2 euro of zo gekocht op ebay. Dat staat vol met die dingen.
Gaat je vast lukken !
Heb nu de aangepaste 4.1.2 rom van jan. 2013 van Chris.nl erop geknald
; wat een heerlijk toestelletje
! Heb alleen iets waar ik nog niet uitkom: Op de iPhone en Nexus7 komt als je op tekst drukt zo een vergrootglaasje te staan (vierkantje op Android en rondje op iOS) om tekst makkelijker te selecteren. Heb het alleen niet op de Jiayu (Ik krijg het vergrootglaasje ook niet in de 4.0.4 stockrom). Moet ik zoiets aanzetten of installeren?
Verwijderd
Hallo,
Ik zou graag een iphone interface willen hebben op mij telefoon hoe kan ik dit het beste aan pakken.Zijn hier standaard programma's voor en hoe zou ik dan evt te werk moeten gaan.Telefoon is nog geheel orgineel.
Ik zou graag een iphone interface willen hebben op mij telefoon hoe kan ik dit het beste aan pakken.Zijn hier standaard programma's voor en hoe zou ik dan evt te werk moeten gaan.Telefoon is nog geheel orgineel.
Rooten, adw-launcher en dan een iphone schil.Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 10:24:
Hallo,
Klopt het dat er geen standaard Nederlands woordenboek in zit? Dus bij het typen van een sms krijg ik geen woord voorspellingen of hoe je het zou noemen. En alles staat ingesteld op de Nederlandse taal.
Dit kan toch geen instellingsfout zijn ofwel?
Opgelost door Swiftkey te installeren
[ Voor 8% gewijzigd door Matuna op 25-01-2013 12:30 ]
Verwijderd
ja maar voor een adw launcher hoef ik hem toch niet te rooten? gebruik de ilauncher en ook de go launcher maar wil eigelijk alles in iphone thema dus ook statusbar en instellingen enz.maartend schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 10:34:
[...]
Rooten, adw-launcher en dan een iphone schil.
JoyOS is een bijna exacte kopie daarvan, maar wel op android gebaseerd. Heeft applicaties als gps meter, calculator en de instellingen die erg veel van iOs weg hebben.Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 10:45:
[...]
ja maar voor een adw launcher hoef ik hem toch niet te rooten? gebruik de ilauncher en ook de go launcher maar wil eigelijk alles in iphone thema dus ook statusbar en instellingen enz.
Weet niet of die voor de G3 beschikbaar is.
[ Voor 10% gewijzigd door dutchgio op 25-01-2013 12:41 ]
Ik heb sinds de upgrade ook een probleem met caller ID. Krijg alleen het nummer in beeld te zien en niet de gekoppelde contact (via Google Contacts). Zou je alsjeblieft je fix ergens willen uploaden? Alvast bedankt.Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 23:07:
[...]
Het is een fix (enige wat deze doet is de originele framework.odex verwisselen met de gefixte versie) dus als je de gefixte in framework over de originele heen schrijft dan zou het goed moeten zijn. Maar eerst maar afwachten of er meer zullen zijn met hetzelfde probleem als mij
Verwijderd
http://gathering.tweakers...message/39631859#39631859liquid-motion schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 12:48:
[...]
Ik heb sinds de upgrade ook een probleem met caller ID. Krijg alleen het nummer in beeld te zien en niet de gekoppelde contact (via Google Contacts). Zou je alsjeblieft je fix ergens willen uploaden? Alvast bedankt.
Gebruikt er iemand dit toestel in combinatie met Mobile Vikings?
Provider zou in principe toch niets uit moeten maken voor dit toestel? Hier functioneert hij prima met Vodafone in ieder gevalMatuna schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 14:18:
Kan sinds vanmorgen niet meer bellen en smsen...Gamemaniak schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 14:21:
[...]
Provider zou in principe toch niets uit moeten maken voor dit toestel? Hier functioneert hij prima met Vodafone in ieder geval
Verwijderd
Ik heb mobile vikings en ondervindt geen problemen. Wel manueel apn moeten instellen (internet en mms)Matuna schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 14:18:
Verwijderd
Ik vindt het geluid tijdens het bellen van de tegen lijn vrij zacht is hier iets aan te doen, behalve dan het geluid op zijn hardst te zetten?
Mijn telefoon laad niet meer op en ik denk dat de micro-usb connector los zit. Heeft er iemand hoe de telefoon uit elkaar moet zodat ik de connector weer vast kan zetten?
Verwijderd
Is het bekend of je de miui rom op je g3 kunt plaatsen.Zo ja wie zou dit voor mij willen doen als die in de omgeving van twente woont? Of is dit zelf te doen? Ik wil namelijk het gehele iphone theme op mijn g3 hebben.Dit is simpel snel en overzichtelijker. Graag hoor ik van jullie wat de mogelijkheden zijn.
1. Je kan je post beter editten, dat is netter.
2. [JiaYu G3] Rooten & Custom ROM's In de beginpost is een mooi stappenschema uitgelegd.
3. Volgens mij moet massa opslag helemaal niet aanstaan?
2. [JiaYu G3] Rooten & Custom ROM's In de beginpost is een mooi stappenschema uitgelegd.
Als je hem bij mixeshop wilt bestellen en je wilt met paypal betalen dan word je meteen doorverwezen zonder inloggen of te kiezen welk verzendbedrijf je wilt? Of is dit daarna?
Verwijderd
hallo, weet iemand of je meer van die schuifbare dingen op de achter kunt maken waar je apps enzo kun neer zetten, ik kon btw niet op het woord komen hou die dingen heten haha.
Volgens mij kan dat niet, maar als je puur alleen een launcher/thema wilt...kan je evt. dit checken:Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 08:50:
Is het bekend of je de miui rom op je g3 kunt plaatsen.Zo ja wie zou dit voor mij willen doen als die in de omgeving van twente woont? Of is dit zelf te doen? Ik wil namelijk het gehele iphone theme op mijn g3 hebben.Dit is simpel snel en overzichtelijker. Graag hoor ik van jullie wat de mogelijkheden zijn.
Google Play: MiHome Launcher
Dat kun je daarna instellen, ik heb al 2x bij mixeshop besteld, 2x zonder problemen, via DHL, en geen extra douanekosten, wordt als mediaspeler verzonden.Zwiep858 schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 17:12:
Als je hem bij mixeshop wilt bestellen en je wilt met paypal betalen dan word je meteen doorverwezen zonder inloggen of te kiezen welk verzendbedrijf je wilt? Of is dit daarna?
Cititzen of Ladonia
Ik heb enkel da web APN ingesteld, web.be enz. Het is 's morgens dat ik blijkbaar geen connectie meer heb al zie ik wel 3 van de 4 balkjes... Vorige keer wa shet opgelost met de simkaart er eens uit en terug in te steken maar dat kan nu toch niet de oplossing zijn...Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 15:44:
[...]
Ik heb mobile vikings en ondervindt geen problemen. Wel manueel apn moeten instellen (internet en mms)
Werkt hier zonder enig probleem, juist zelf ook apn enzo moeten ingeven.Matuna schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 14:18:
Nadat mijn Panasonic - Eluga kapot is en jammer genoeg nergens meer te koop is. Zoek ik een alternatief.
Dit lijkt mij de beste optie maar ik zie veel negatieve dingen verschijnen.
Ik wil alleen Whatsapp, Muziek, bellen, sms en internetten. Verder wat apps maar hoef geen hele toestanden erbij. Ik kan ook niet rooten dus is het apparaat dan meteen te gebruiken?
Zou dit een goede koop zijn?
Dit lijkt mij de beste optie maar ik zie veel negatieve dingen verschijnen.
Ik wil alleen Whatsapp, Muziek, bellen, sms en internetten. Verder wat apps maar hoef geen hele toestanden erbij. Ik kan ook niet rooten dus is het apparaat dan meteen te gebruiken?
Zou dit een goede koop zijn?
Ja.
Wat voor slechte verhalen heb je dan gehoord?
hoidoei
Dat het scherm op sommige plaatsen het niet deed en dat de batterij heel snel leeg was.Remcom00 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 15:20:
Ja.
GPS ook, maar dat ga ik toch niet gebruiken.
[ Voor 8% gewijzigd door Noviomagus97 op 27-01-2013 15:24 ]
Dat probleem met het scherm was alleen met eerdere modellen, is al lang verholpen. Batterij gaat juist enorm lang mee, haal bij voor mij normaal gebruik (minimaal 2 uur per dag muziek, half uurtje internetten, af en toe een spelletje) 2 dagen zonder op te laden.
hoidoei
Fijn om te horen, denk dat ik hem aankomende week een keer ga bestellen.Remcom00 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 15:59:
Dat probleem met het scherm was alleen met eerdere modellen, is al lang verholpen. Batterij gaat juist enorm lang mee, haal bij voor mij normaal gebruik (minimaal 2 uur per dag muziek, half uurtje internetten, af en toe een spelletje) 2 dagen zonder op te laden.
Bedankt voor de hulp.
GPS is het enige manco, dus als dat voor jou niet uitmaakt, zal de G3 je wel bevallen
En zelfs die GPS is niet in elke G3 doa, dus wie weet tref je een exemplaar aan met werkende GPS
Verwijderd
Ja die stappen heb ik ook uitgevoerd met en zonder massaopslag maar werkt dus niet helaas.De drivers zijn geinstaleerd pda net usb debugging aangevinkt maar hij wil hem niet rooten helaas.Meschien toch drivers vergeten? Of heeft iemand nog andere drivers?joris1989 schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 11:58:
1. Je kan je post beter editten, dat is netter.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2013 20:37 ]
Draait swiftkey een beetje fatsoenlijk bij jou? Hier moet ik mezelf qua type-snelheid inhouden omdat Swiftkey me niet bijhoudtMatuna schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 10:42:
Klopt het dat er geen standaard Nederlands woordenboek in zit? Dus bij het typen van een sms krijg ik geen woord voorspellingen of hoe je het zou noemen. En alles staat ingesteld op de Nederlandse taal.
Wèh zedde gij??
Goeie tip, al is het alleen maar om makkelijker te zien hoeveel satelieten er gevonden worden en om automatisch de A-GPS data te downloadenHann1BaL schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 11:55:
[...]
Je zou kunnen proberen het tooltje GPS Status te downloaden. Deze start automatisch als je je GPS gaat gebruiken download de AGPS status etc voor je, zodat je een snelle fix hebt.
Los hiervan een vraag, wederom met betrekking tot GPS: merkt iemand verschil in GPS fix/afwijking tussen online en offline navigatie?
Gister merkte ik een heel duidelijk verschil: Google Navigation (online) was 15 minuten aan het zoeken naar een goede GPS fix (uiteindelijk leek deze goed genoeg, maar er bleef staan "Searching for GPS..." en de app weigerde te navigeren), terwijl ZANavi (pre-downloaded maps) gelijk een fix had en me direct de juiste weg kon wijzen... Vooralsnog heb ik de slechtste ervaringen (qua afwijking op de GPS positie) gehad met (online) Google Navigation, ZANavi en Navit (beide offline) lijken het veel beter te doen en minder afwijking te hebben. Heeft iemand andere ervaringen met online navigeren of met apps met voorgedownloade kaarten?
Klopt, SwiftKey heeft enorme lag op 4.0.4.Havocnl schreef op zondag 27 januari 2013 @ 22:30:
[...]
Draait swiftkey een beetje fatsoenlijk bij jou? Hier moet ik mezelf qua type-snelheid inhouden omdat Swiftkey me niet bijhoudt....
Met 4.1.2. doet ie het wel prima, nog even wachten op een stabiele update dus..
Nou ik heb me Jiayu-G3 binnen, en ik heb me toestel meteen geroot en ik zie een hoop (chinese) zooi er tussen staan en ik kan dat natuurlijk meteen verwijderen, maar had al gelezen dat iemand teveel van die troep had verwijderd waardoor sommige dingen niet meer correct werkte, nu is me vraag: welke apps kan ik probleemloos verwijderen die dus er op dit moment opstaan...
En heeft iemand nog tips wat ik echt op me smartphone moet hebben qua apps.
Als alternatief voor swiftkey is Kii ook erg fijn
weet alleen niet hoe die zit met android 4.0
android since G1.
Ik heb na rooten als test alle Chinese apps (met Chinese naam) bevroren met Titanium Backup voordat ik ze verwijderde, dan kunnen ze in ieder geval niet meer werken. M'n toestel werkt vlekkeloos eigenlijk, niks gemerkt van onderdelen die het niet/slecht doen.Catdogsf schreef op zondag 27 januari 2013 @ 23:28:
Nou ik heb me Jiayu-G3 binnen, en ik heb me toestel meteen geroot en ik zie een hoop (chinese) zooi er tussen staan en ik kan dat natuurlijk meteen verwijderen, maar had al gelezen dat iemand teveel van die troep had verwijderd waardoor sommige dingen niet meer correct werkte, nu is me vraag: welke apps kan ik probleemloos verwijderen die dus er op dit moment opstaan...
"Find what you love and let it kill you"
Wie heeft ook ervaren dat de Jiayu zoet ruikt? Vannacht heeft 'ie op het nachtkastje gelegen en werd er wakker van: Een hele aparte (lekkere) zoete geur. Het lijkt wel als 'ie warmer wordt dat dan dat geurtje vrijkomt. Weet niet of het van de batterij afkomt of van het achterklepje, maar man man man 't is zeker een lekkere geur! Zou hem daarom al kopen..
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Wat heb jij gerookt? hahaCharles Nasi schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:43:
Wie heeft ook ervaren dat de Jiayu zoet ruikt? Vannacht heeft 'ie op het nachtkastje gelegen en werd er wakker van: Een hele aparte (lekkere) zoete geur. Het lijkt wel als 'ie warmer wordt dat dan dat geurtje vrijkomt. Weet niet of het van de batterij afkomt of van het achterklepje, maar man man man 't is zeker een lekkere geur! Zou hem daarom al kopen..
"Find what you love and let it kill you"
Biudu en die chinese pingpong (game) kan je gewoon veilig verwijderen via instellingen >> apps
Deze phone heb ik nog niet geroot, de telefoon is 18/01 uitgeleverd vanuit de fabriek boekje
Deze phone heb ik nog niet geroot, de telefoon is 18/01 uitgeleverd vanuit de fabriek boekje
Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR 2019
Dit is voor mij herkenbaar!jeroen__online schreef op zondag 27 januari 2013 @ 22:34:
[...]
Goeie tip, al is het alleen maar om makkelijker te zien hoeveel satelieten er gevonden worden en om automatisch de A-GPS data te downloadenVolledige naam van de app in de Play Store is "GPS Status & Toolbox".
Los hiervan een vraag, wederom met betrekking tot GPS: merkt iemand verschil in GPS fix/afwijking tussen online en offline navigatie?
Gister merkte ik een heel duidelijk verschil: Google Navigation (online) was 15 minuten aan het zoeken naar een goede GPS fix (uiteindelijk leek deze goed genoeg, maar er bleef staan "Searching for GPS..." en de app weigerde te navigeren), terwijl ZANavi (pre-downloaded maps) gelijk een fix had en me direct de juiste weg kon wijzen... Vooralsnog heb ik de slechtste ervaringen (qua afwijking op de GPS positie) gehad met (online) Google Navigation, ZANavi en Navit (beide offline) lijken het veel beter te doen en minder afwijking te hebben. Heeft iemand andere ervaringen met online navigeren of met apps met voorgedownloade kaarten?
Hij doet het een stuk beter met offline navigatie.
De GPS chip in de MTK 6577 is gewoon niet zo goed. Waarschijnlijk heeft hij dus moeite met 3G en GPS tegelijk?
Ik begrijp ook van MediaTek dat de MTK 6577 niet tegelijkertijd kan bellen en internetten. Als je gebeld wordt tijdens je 3G internet sessie komt er niets aan. Begreep ik tenminste.
Klopt dit, heeft iemand dit al meegemaakt?
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Iemand die een manier heeft gevonden om het toestel te overclocken?
En hoe speel ik 720p video's goed af?
Heb al verschillende videoplayers gebruikt, gebruik meestal MX met SW decoder wat het best lijkt te werken maar er is nog wel wat lag en soms loopt het geluid niet helemaal synchroon.
En hoe speel ik 720p video's goed af?
Heb al verschillende videoplayers gebruikt, gebruik meestal MX met SW decoder wat het best lijkt te werken maar er is nog wel wat lag en soms loopt het geluid niet helemaal synchroon.
hoidoei
Dit lijkt me sterk.XanderDrake schreef op maandag 28 januari 2013 @ 15:13:
Ik begrijp ook van MediaTek dat de MTK 6577 niet tegelijkertijd kan bellen en internetten. Als je gebeld wordt tijdens je 3G internet sessie komt er niets aan. Begreep ik tenminste.
Ik ben al een aantal keer gebeld terwijl ik aan het internetten was. Of de pagina dan net geladen was of nog aan het laden was weet ik niet zeker, maar aangezien het meerdere keren gebeurd is verwacht ik dat het vast ook eens tegelijkertijd gebeurd is.
Er is wel een instelling in Android (onder Instellingen->Meer->Voorkeur GPSS-overdracht), die je laat aangeven wat de voorkeur heeft (bellen of internet), volgens mij wordt hiermee gedoeld op prioritering, dus als je belt wordt het internet op een laag pitje gezet (als je voor 'oproepvoorkeur' kiest).
Misschien iets minder diep in het glaasje kijken de volgende keer; al is het wel een erg leuke reactie.Charles Nasi schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:43:
N de g4, s1 is nu ook de G5 aangekondigd;
http://www.gizchina.com/2013/01/28/jiayu-g5/
CedricD schreef op maandag 28 januari 2013 @ 13:44:
De G4 is nog niet uit en ze zijn al over de G5 bezig.
Een iPhone clone dan nog wel. Geen goede zet volgens mij...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Kijk, daar hebben we wat aanSmobbo schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:15:
[...]
Dit is voor mij herkenbaar!
Hij doet het een stuk beter met offline navigatie.
De GPS chip in de MTK 6577 is gewoon niet zo goed. Waarschijnlijk heeft hij dus moeite met 3G en GPS tegelijk?
Met Google Maps en MyTracks had ik van het weekend wegvallende GPS-fix. Gisteravond heb ik de kaarten van het gebied waar ik woon offline binnengehengeld, naar school gefietst met MyTracks en geen wegvallende GPS... Had er niet aan gedacht dat de SoC deze twee dingen niet tegelijkertijd kanjeroen__online schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:23:
[...]
Kijk, daar hebben we wat aanik vermoed idd dat mobiel dataverkeer & GPS niet heel goed samengaat en voor een hoop storing/verlies in communicatie in de chip(s) zorgt. Zijn er meer mensen die dit kunnen bevestigen?
[ Voor 6% gewijzigd door Charles Nasi op 28-01-2013 20:10 ]
Thanks voor het testen! Bellen en data (3G, maar ook Wifi meen ik) ging op m'n HTC Desire ook niet samen, dus daar verbaas ik me niet over. Niet tegelijk van (veel) data en GPS gebruik kunnen maken is wel nieuw voor me, maar minder problematisch als de oorzaak bekend isCharles Nasi schreef op maandag 28 januari 2013 @ 20:07:
[...]
Met Google Maps en MyTracks had ik van het weekend wegvallende GPS-fix. Gisteravond heb ik de kaarten van het gebied waar ik woon offline binnengehengeld, naar school gefietst met MyTracks en geen wegvallende GPS... Had er niet aan gedacht dat de SoC deze twee dingen niet tegelijkertijd kanZelfde geldt voor bellen en een updatende app: Update mislukt.
Dan hebben we misschien nu dus de oorzaak te pakken!Charles Nasi schreef op maandag 28 januari 2013 @ 20:07:
[...]
Met Google Maps en MyTracks had ik van het weekend wegvallende GPS-fix. Gisteravond heb ik de kaarten van het gebied waar ik woon offline binnengehengeld, naar school gefietst met MyTracks en geen wegvallende GPS... Had er niet aan gedacht dat de SoC deze twee dingen niet tegelijkertijd kanZelfde geldt voor bellen en een updatende app: Update mislukt.
Ik ga morgen naar werk eens met gps (tomtom) rijden terwijl ik de gegevensverbinding uit zet.
Bellen kan dus altijd wel, maar dan valt het internet dus (wellicht) weg? Heeft dat wat met de simkaarten te maken? Als je belt met sim 1, dan gaat sim 2 op standby/niet bereikbaar, als op sim 2 je dataverbinding loopt zal die waarschijnlijk ook wegvallen. Logischerwijs zou je dus wel kunnen internetten en bellen tegelijk met sim 2 (in dit geval). Althans dat is mijn aanname, maar eens even gaan testen de komende dagen!
Edit: reactie op Jeroen: volgens mij kon ik met mijn vorige telefoon (iPhone 4) wel tegelijk internetten en bellen. Als ik iemand aan de lijn had kon ik ook wat opzoeken (dacht ik)...
[ Voor 8% gewijzigd door Smobbo op 28-01-2013 21:44 ]
Ik draai op de "officiele" 4.1.2. beta en heb daar nog steeds last van... ?Chris.nl schreef op zondag 27 januari 2013 @ 23:18:
[...]
Klopt, SwiftKey heeft enorme lag op 4.0.4.
Met 4.1.2. doet ie het wel prima, nog even wachten op een stabiele update dus..
Wèh zedde gij??
Hoe zit het eigenlijk met het wifi probleem.
Is dat onder tussen opgelost? of komt het maar bij heel klein deel voor.
Want dat houd mij eigenlijk tegen.
Is dat onder tussen opgelost? of komt het maar bij heel klein deel voor.
Want dat houd mij eigenlijk tegen.
Dat kan, natuurlijk. Mijn SwiftKey gebruikservaring was onder 4.0.4. zo belabbert dat ik hem verwijderde, met de beta vond ik hem wel vlot genoeg.Havocnl schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 01:48:
[...]
Ik draai op de "officiele" 4.1.2. beta en heb daar nog steeds last van... ?
Ik heb geen enkele problemen met Swiftkey op 4.1.2. Ook niet op 4.0.4 gehad trouwens.
Maar ik heb dan ook geen WiFi problemen en ook geen GPS problemen. Heb blijkbaar een probleemloze G3 gehad.
Maar ik heb dan ook geen WiFi problemen en ook geen GPS problemen. Heb blijkbaar een probleemloze G3 gehad.
https://untappd.com/user/OzzBier
Mijn WiFi is knudde ... connectie thuis en op het werk valt telkens weg. Als ik met inSSID meet, zie ik een slechte ontvangst met de Jiayu, maar een uitstekende ontvangst met mijn Samsung Tablet en laptop.
Zijn er meer mensen die dit soort WiFi problemen hebben? Iets aan te doen?
EDIT:
Zojuist bij een collega gekeken die dit toestel ook heeft. We zitten op hetzelfde netwerk en hij heeft een uitstekende ontvangst en ik zeer matig en telkens wegvallend. Ik heb een slecht exemplaar lijkt het ...
Ik weet dat iemand de Jiayu G3 uite elkaar heeft geschroefd. Weet iemand de foto's nog te staan? Is er iets te repareren rond de wifi chip (antenne aansluiting bijvoorbeeld)?
EDIT2:
Found them. Ze stonden op FOK: http://forum.fok.nl/topic/1909850/1/999#pic12
Zie daar ook een zwart draadje op ... lijkt me een antenne. Misschien toch eens kijken of er iets los zit ...
Zijn er meer mensen die dit soort WiFi problemen hebben? Iets aan te doen?
EDIT:
Zojuist bij een collega gekeken die dit toestel ook heeft. We zitten op hetzelfde netwerk en hij heeft een uitstekende ontvangst en ik zeer matig en telkens wegvallend. Ik heb een slecht exemplaar lijkt het ...
Ik weet dat iemand de Jiayu G3 uite elkaar heeft geschroefd. Weet iemand de foto's nog te staan? Is er iets te repareren rond de wifi chip (antenne aansluiting bijvoorbeeld)?
EDIT2:
Found them. Ze stonden op FOK: http://forum.fok.nl/topic/1909850/1/999#pic12
Zie daar ook een zwart draadje op ... lijkt me een antenne. Misschien toch eens kijken of er iets los zit ...
[ Voor 53% gewijzigd door pinibo op 29-01-2013 12:19 ]
Ik heb ook steeds wegvallende wifi, en baal hier ontzettend van. Regelmatig no connection, terwijl wfisignaal op de g3 vol staat?/
Tip: het 5 pack screenprotectors van ebay vandaag binnen gekregen: passen perfect. Het scherm zal nu wel sneller krasjes gaan vertonen
Het scherm ligt nu exact op dezelfde hoogte als de metalen strip aan boven- en onderzijde.
Overigens ben ik nog steeds op zoek naar de orginele 'lederen' case al dan niet met stafunctie.
edit: screenprotectors zijn uitverkocht bij sellcellphone01. Het merk was screenguard 5 voor AU$ 6,99. Het 2 pack is nog wel te vinden bij een andere seller.
Het scherm ligt nu exact op dezelfde hoogte als de metalen strip aan boven- en onderzijde.
Overigens ben ik nog steeds op zoek naar de orginele 'lederen' case al dan niet met stafunctie.
edit: screenprotectors zijn uitverkocht bij sellcellphone01. Het merk was screenguard 5 voor AU$ 6,99. Het 2 pack is nog wel te vinden bij een andere seller.
[ Voor 36% gewijzigd door mpx200_05 op 30-01-2013 08:07 ]
Zojuist mijn telefoon weer dichtgemaakt. Nu een perfecte ontvangst!!!
Voor allen met WiFi problemen: het zwarte kabeltje is een zwak punt in de assemblage van deze telefoon. Ik heb het kabeltje (fungeert als antenne) aan beide kanten los gekoppeld en weer vast gezet. Van een wegvallende verbinding van 1Mbps naar een zeer stabiele verbinding van 65Mpbs ... WAUW!!!!
Dit is dus geen software probleem, maar een hardware probleem.
Voor degenen die overwegen de reparatie te doen: het is niet makkelijk de plastic onderkant na losschroeven er af te halen. Kijk uit voor de aan/uit knop en volume knop: hierachter zitten gevoelige micro-switches. Met name bij het terugzetten van het plastic kapje is het lastig de micro switches goed te positioneren.
Ik ben helemaal tevreden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Voor allen met WiFi problemen: het zwarte kabeltje is een zwak punt in de assemblage van deze telefoon. Ik heb het kabeltje (fungeert als antenne) aan beide kanten los gekoppeld en weer vast gezet. Van een wegvallende verbinding van 1Mbps naar een zeer stabiele verbinding van 65Mpbs ... WAUW!!!!
Voor degenen die overwegen de reparatie te doen: het is niet makkelijk de plastic onderkant na losschroeven er af te halen. Kijk uit voor de aan/uit knop en volume knop: hierachter zitten gevoelige micro-switches. Met name bij het terugzetten van het plastic kapje is het lastig de micro switches goed te positioneren.
Heb je foto's gemaakt?pinibo schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 21:40:
Zojuist mijn telefoon weer dichtgemaakt. Nu een perfecte ontvangst!!!
Geen foto's ... die kun je vinden op http://forum.fok.nl/topic/1909850/1/999#pic12.
De tweede foto laat een zwart kabeltje zien. Dat is de Wifi antenne. De ene kant is makkelijk te bereiken.
De andere kant zit vast aan de onderkant van het PCB waar o.a. de processor zit. Dat laatst punt lijkt de zwakke schakel.
EDIT:
Hier de foto gecopieerd met pijltjes naar de contact punten die je opnieuw moet aansluiten.
Het linker contact zit zichtbaar aan de bovenkant. Het rechter contact zit vast aan de onderkant van de print en is lastiger los te maken en aan te drukken.
Let op: het is geen makkelijke ingreep. Kans is aanwezig dat je je toestel niet meer goed in elkaar krijgt. Eigen risico!!!
De tweede foto laat een zwart kabeltje zien. Dat is de Wifi antenne. De ene kant is makkelijk te bereiken.
De andere kant zit vast aan de onderkant van het PCB waar o.a. de processor zit. Dat laatst punt lijkt de zwakke schakel.
EDIT:
Hier de foto gecopieerd met pijltjes naar de contact punten die je opnieuw moet aansluiten.
Het linker contact zit zichtbaar aan de bovenkant. Het rechter contact zit vast aan de onderkant van de print en is lastiger los te maken en aan te drukken.
Let op: het is geen makkelijke ingreep. Kans is aanwezig dat je je toestel niet meer goed in elkaar krijgt. Eigen risico!!!

[ Voor 44% gewijzigd door pinibo op 29-01-2013 22:11 ]
Linkje?mpx200_05 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:02:
Tip: het 5 pack screenprotectors van ebay vandaag binnen gekregen: passen perfect. Het scherm zal nu wel sneller krasjes gaan vertonen![]()
Ben ook nog op zoek naar dat hoesje.
hoidoei
Ik moet zeggen, ik heb het toestel sinds vrijdag binnen gekregen en ik draai gewoon nog op het originele hoe hij binnen kwam dus 4.0.4 en heb alleen het toestel geroot, meer niet, en heb ook totaal nog geen problemen ervaren met Swiftkey 3 en WIFI en GPS, misschien dat wij de nieuwste Jiayu G3 hebben ofzo? (ik heb hem trouwens bij Banggood gekocht)nickvanozzie schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 08:52:
Ik heb geen enkele problemen met Swiftkey op 4.1.2. Ook niet op 4.0.4 gehad trouwens.
Let op:
Levertijden horen hier niet thuis. Daarvoor kan je terecht in dit topic. Discussie over custom roms hoort thuis in dit topic.
Levertijden horen hier niet thuis. Daarvoor kan je terecht in dit topic. Discussie over custom roms hoort thuis in dit topic.