Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:52
Ruffzz schreef op maandag 14 januari 2013 @ 18:14:
[...]

Nog steeds in bootloop. Hoe kom ik aan een logcat?
G3 connecten met usb kabel aan pc.
Adb installeren en dan logcat >logcatg3.txt typen na openen adb

Edit: reacties verplaatst naar 'rooten en custom roms' subforum.
Meldt dit de volgende keer. Even aub.

[ Voor 16% gewijzigd door dutchgio op 14-01-2013 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

jeroen__online schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 11:58:
[...]

Wat betreft GPS: ik ga vanmiddag nog even testen, maar mijn eerste ervaring was ook slecht. Eerste fix duurde 5 minuten (in een weiland, dus niets wat het signaal kon blokkeren), met navigeren zat de GPS er vrij vaak en veel naast. Hierna heb ik een andere gps.conf geladen en de optie 'GPS EPO assistance' aangezet (en bij 'EPO settings' gelijk het bestand gedownload), resultaat: binnen 5 seconden een fix :D Lijkt ook een stuk accurater (lees: goed), maar daar ga ik vanmiddag nog even verder mee testen. Ook ben ik benieuwd hoe de offline navigatie is, vooralsnog heb alleen getest met een (mobiele) internetverbinding, waardoor er misschien extra (A-)GPS data wordt opgehaald.

Aanvullende info: officiele 4.0.4 ROM van 29-12-2012 (geroot), om te navigeren gebruik ik Google Maps Navigation en ZANavi (ook helemaal offline te gebruiken).
Om hier nog even op terug te komen: GPS werkt een stuk beter sinds ik GPS EPO assistance aan heb gezet (samen met A-GPS in het Location services-menu) :) nog niet 100% perfect, maar zeker goed genoeg voor normaal gebruik. Ook zonder data-verbinding is de eerste fix snel en blijft deze goed behouden. Mijn /etc/gps.conf ziet er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
NTP_SERVER=europe.pool.ntp.org
NTP_SERVER=0.europe.pool.ntp.org
NTP_SERVER=1.europe.pool.ntp.org
NTP_SERVER=2.europe.pool.ntp.org
NTP_SERVER=3.europe.pool.ntp.org
XTRA_SERVER_1=http://xtra1.gpsonextra.net/xtra.bin
XTRA_SERVER_2=http://xtra2.gpsonextra.net/xtra.bin
XTRA_SERVER_3=http://xtra3.gpsonextra.net/xtra.bin

# DEBUG LEVELS: 0 - none, 1 - Error, 2 - Warning, 3 - Info
# 4 - Debug, 5 - Verbose
DEBUG_LEVEL = 5

# Intermediate position report, 1=enable, 0=disable
INTERMEDIATE_POS=1

# Accuracy threshold for intermediate positions
# less accurate positions are ignored, 0 for passing all positions
ACCURACY_THRES=0

################################
##### AGPS server settings #####
################################

# FOR SUPL SUPPORT, set the following
# SUPL_HOST=supl.host.com or IP
# SUPL_PORT=1234
SUPL_HOST=supl.google.com
SUPL_PORT=7276

# FOR C2K PDE SUPPORT, set the following
# C2K_HOST=c2k.pde.com or IP
# C2K_PORT=1234

#################################
#####   EXTRA SETTINGS      #####

# Wiper (wifi positioning), 1=enable, 0=disable
ENABLE_WIPER=1

##### AGPS Carrier settings #####
CURRENT_CARRIER=common
DEFAULT_AGPS_ENABLE=TRUE
DEFAULT_SSL_ENABLE=FALSE

# TRUE for "User Plane", FALSE for "Control Plane"
DEFAULT_USER_PLANE=TRUE

#########################################
##### GPS QUICKEST FIX V1.3 By RJLM #####
#########################################

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvvugt
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-06-2020
Heeft iemand anders ook het probleem dat de G3 geen Nederlandse woorden herkent voor het aanvullen voor woorden?
Bijvoorbeeld dat ik: Banan- en dat er dan een suggestie komt te staan voor Bananen?
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
jeroen__online schreef op maandag 14 januari 2013 @ 22:48:
Om hier nog even op terug te komen: GPS werkt een stuk beter sinds ik GPS EPO assistance aan heb gezet (samen met A-GPS in het Location services-menu) :) nog niet 100% perfect, maar zeker goed genoeg voor normaal gebruik. Ook zonder data-verbinding is de eerste fix snel en blijft deze goed behouden.

/me -knip-
Lol, ik had die GPS EPO-hulp ook altijd al aangevinkt staan maar nooit gekeken bij de EPO-instellingen.
Blijkt dat ik niet had aangevinkt dat ie de info automatisch mag downloaden, handmatig had ik het ook nooit gedownload dus daarmee was het nog nutteloos.

Mijn GPS werkte al prima, 'k heb nu met EPO-hulp wel het idee dat ie idd vlotter een fix krijgt.
Tvvugt schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 00:08:
Heeft iemand anders ook het probleem dat de G3 geen Nederlandse woorden herkent voor het aanvullen voor woorden?
Bijvoorbeeld dat ik: Banan- en dat er dan een suggestie komt te staan voor Bananen?
Bedankt!
Stock toetsenbord heeft idd geen NL woordlijst.
Als je bijvoorbeeld een HTC stock toetsenbord gewend was, kan ik me indenken dat het verschil je opvalt.

[ Voor 22% gewijzigd door Chris.nl op 15-01-2013 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indir
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-05 16:35
Ik heb gemerkt dat als ik mijn Apple oordopjes volledig aansluit op de G3 ik zowel het geluid uit de oordopjes als de speaker hoor komen. Indien ik de oordopjes voor een deel erin plug maar niet volledig aansluit zodat het goed vast zit dan heb ik dit probleem niet.

Het heeft volgens mij te maken met de jack plug. Een ander type oordopjes had dit namelijk niet.

[ Voor 1% gewijzigd door Indir op 16-01-2013 22:44 . Reden: Spellingsfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:06

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Tvvugt schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 00:08:
Bedankt!
Ik gebruik Swiftkey, daarin kan je elke taal woordenboek kiezen die je wilt. Werkt perfect. Zo goed dat zelfs ik er geld voor over had :P

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02-2022
@All,

De GPS issues lijken (voor mij) mee te vallen aangezien ik de laatste 4 testen zonder problemen tussen thuis en werk heb kunnen navigeren. Dit alles zonder A-GPS of EPO aangevinkt. Het duurt ongeveer 30 sec voor ik een fix heb en daarna nog eens 30 sec voordat de nauwkeurigheid goed is zodat TomTom hiermee voldoende informatie heeft om mij probleemloos van A naar B te brengen. Dit zijn stukjes van 10 kilometer en hoop snel een grotere afstand te kunnen testen met deze combinatie.

Volgens mij is het van belang dat je eerst een programma als fasterfix installeert (of goed gps.conf download) en dan daar voor Europe region kiest. Daarna de GPS een fix laten verkrijgen door buiten in een redelijk open omgeving te gaan staan. De eerste fix destijd duurde bij mij wel 15 min. ofzo. Daarna is eigenlijk alles redelijk soepel verlopen qua navigatie. Ik weet niet of de opties onder Mobile Uncle App (MTK Engineer -> A-GPS -> 2e tab -> dan kiezen voor COLD en FULL) nog invloed gehad hebben op de werking, maar die wou ik jullie niet onthouden.

Ik hoor graag ook GPS bevindingen van anderen zoals de navigatie naar Frankrijk met maar 1 uitval (uit mijn hoofd: bericht van Smobbo)!
Tot zover maar weer.

[ Voor 9% gewijzigd door JD_1971 op 15-01-2013 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05 08:57
Indir schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 04:22:
Ik heb gemerkt dat als ik mijn Apple oordopjes volledig aansluit op de G3 ik zowel het geluid uit de oordopjes als de speaker hoor komen. Indien ik de oordopjes voor een deel erin plug maar niet volledig aansluit zodat het goed vast zit dan heb ik dit probleem niet.

Het heet volgens mij te maken met de jack plug. Een ander type oordopjes had dit namelijk niet.
Dat klopt, viel mij ook op.
Ligt aan het feit dat een iphone jack aansluiting 3 'ringen' heeft (voor mono geluid, stereo geluid en video). Video wordt overigens volgens mij niet gebruikt.
De jiayu heeft een jack aansluiting nodig met 2 'ringen' (mono geluid en stereo geluid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:53
Smobbo schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:57:
[...]
Over de camera: Je moet (meestal) eerst een keer op het scherm klikken om hem te laten scherpstellen.
Daarna stelt hij elke zelf scherp. Dan maakt hij dus prima foto's, niet top, gewoon aardig.
Het lijkt mij een soort rare bug.
Hebben anderen dit ook?
Thanx voor de tip...
Net even geprobeerd met stilstaand object in de kamer met ruim voldoende licht. Vanuit de hand blijft er een bewegingsonscherpte in zitten. Op het scherm lijkt de foto wel aardig maar als je de foto iets vergroot dan is de onscherpte al goed te zien. Op een stil object de G3 neerzetten en dan een foto nemen maakt het beter maar nog steeds geen mooie haarscherpe foto. Ik blijf hopen op een update die het serieus verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Het is 'n cheapass camera sensor, die gaat echt niet serieus verbeteren en is niks meer dan 'grappig' :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-03 05:49

Remcom00

hij is gek

Indir schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 04:22:

Het heet volgens mij te maken met de jack plug. Een ander type oordopjes had dit namelijk niet.
Heb er inderdaad ook last van :(.

Vlak voordat ik m'n G3 kreeg nieuwe oordopjes gekocht (Denon AH-C101 om precies te zijn) met zo'n controller in de kabel(en dus 3 van die 'ringen'), als ik m er helemaal in steek komt er alleen geluid uit de telefoon en als ik m er een beetje half in steek komt er alleen geluid uit de ooropjes, maar er zit steeds een rare tik doorheen...

Is het niet mogelijk om een kabeltje te kopen waar je een koptelefoon met 3 van die ringen in kan steken en die een output heeft met 2 van die ringen, of een andere oplossing?

E: Geholpen door iemand op FOK!, je kunt zo'n kabeltje kopen :).
http://www.mp4nation.net/...m-smart-adapter-cable-ofc
http://www.meelec.com/MEE...hones_p/adptr-trrs-35.htm

[ Voor 13% gewijzigd door Remcom00 op 15-01-2013 19:30 ]

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 17:18

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

iemand al iets gelezen over wanneer de G4 uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Waarom zou dat in 'n G3 ervaringen topic besproken worden?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
sander817 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 20:14:
Mogelijk begin februari, het begin van het nieuwjaar in china

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:10

RobertowNL

For your gear!

CLB schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 10:47:
Het is 'n cheapass camera sensor, die gaat echt niet serieus verbeteren en is niks meer dan 'grappig' :)
Mwha, de foto's zijn via de Mobileuncle app wel beter dus er kan nog het e.e.a aan de software gesleuteld worden lijkt mij.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Beter en 'serieus verbeteren' is nogal wat anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezzmeister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-02 00:06
sander817 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 20:14:
Alles over de G4 hier: [JiaYu G4] Ervaringen en Discussie

Interessant dingetje hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
  • Laatst online: 21:53
RobertowNL schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 21:36:
[...]
Mwha, de foto's zijn via de Mobileuncle app wel beter dus er kan nog het e.e.a aan de software gesleuteld worden lijkt mij.
Heb die app er nu op gezet....maar hoe maak je daar foto's mee dan. Ik zie alleen allemaal opties om als apps to sd ed. Of is er ergens een instellingenscherm om de camera mee te verbeteren, kun je aangeven welke instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
Nu mijn GPS zich redelijk lijkt te gedragen (god bless you) valt het me op dat mijn WiFi signaal vaak wazig is. Ondanks dat in de notification bar (bovenste regel) het WiFi signaal 3 van de 4 streepjes heeft duurt het soms lang of lukt het helemaal niet om bijv. apps als NU.nl, buienradar, Mail, Live Hold em Poker, etc. te gebruiken. Dit heb ik zowel thuis, bij mijn ouders en op het werk, dus G3 gerelateerd. Ik heb hier niet veel kunnen vinden over WiFi icm Jiayu G3 problemen.

Korter gezegd: Hebben anderen ook alsof het lijkt dat je een goed WiFi signaal hebt maar dan met een extreem lage snelheid of dat het signaal toch verbroken is aangezien sommige de apps na enige tijd melden dat de verbinding is mislukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Laatst online: 09-04 21:32
Wifi Analyzer al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@mpx200_05

Yep WiFi analyzer uiteraard al geprobeerd maar blijkbaar niet goed genoeg, vandaar dat ik op het werk met mijn collega (die een Neo N002 heeft) een uitgebreidere test heb gedaan.

Onder signaal meter halen we allebei het gele gebied (zo rond -70) echter bij de JiaYu G3 valt het signaal regelmatig weg om gelijk weer op te komen. Dat probleem heeft de Neo van mijn collega niet en daardoor is zijn signaal wel stabiel. Dus toch een JiaYu G3 software issue lijkt me aangezien beide telefoon over dezelfde chiptset beschikken. Iemand nog ideeen, updates, patches, etc.

Willen jullie dit ook eens testen aub en je bevindingen hier delen. Alvast dank voor de moeite!

[ Voor 72% gewijzigd door JD_1971 op 16-01-2013 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
JD_1971 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 09:48:
@mpx200_05

Yep WiFi analyzer uiteraard al geprobeerd maar blijkbaar niet goed genoeg, vandaar dat ik op het werk met mijn collega (die een Neo N002 heeft) een uitgebreidere test heb gedaan.

Onder signaal meter halen we allebei het gele gebied (zo rond -70) echter bij de JiaYu G3 valt het signaal regelmatig weg om gelijk weer op te komen. Dat probleem heeft de Neo van mijn collega niet en daardoor is zijn signaal wel stabiel. Dus toch een JiaYu G3 software issue lijkt me aangezien beide telefoon over dezelfde chiptset beschikken. Iemand nog ideeen, updates, patches, etc.

Willen jullie dit ook eens testen aub en je bevindingen hier delen. Alvast dank voor de moeite!
Als het alleen bij jou voorkomt, is het juist hardwarematig een probleem en geen spftware, anders zouden meerdere tweakers er last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:53
JD_1971 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 09:48:
@mpx200_05

Exact hetzelfde gebeurt dus met de GPS ook, het 'signaal' valt weg en komt direct weer terug, en idd het WIFI 'probleem' heb ik ook maar heb het gevoel dat dit eerder niet was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:29
Hier ook het wifi probleem, en net zoals bovenstaande poster. Ik heb het idee dat dit in het begin inderdaad niet zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
Met mijn Aurora II ook van de 1 op de andere dag problemen. Bij mij was het kanaal van de buren gelijk (geworden) aan dat van mij waardoor mijn wifi weg viel. Wat geeft Wifianalyzer aan bij de kanaalbeoordeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Is er al wat bekend over wanneer we een update mogen verwachten voor de G3 (Jelly Bean)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8bart
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-04 19:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-05 14:48
Haha wtf, ik klikte in dat menu op de knop linksboven, toen ging hij alles uitproberen en op een gegeven moment was ik het alarmnummer aan het bellen :P lekker... (power is namelijk moeilijk te vinden ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

D'r is ook nog een deel 2 en een deel 3 :'(.

Heb zelf weinig problemen gehad, WIFI werkte in het begin niet maar inmiddels al weer prima.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:42

XanderDrake

Build the future!

Remcom00 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 21:45:
D'r is ook nog een deel 2 en een deel 3 :'(.
Mja, dit schrikt me enigzins af om een G3 te halen... :X
OK ze zijn wel eerlijk maar hopelijk gaat de G4 hier geen last van krijgen!

En het chinglish is inderdaad weer heerlijk in die FAQ:
5. the camera work is extremely.
lol wut

[ Voor 23% gewijzigd door XanderDrake op 16-01-2013 22:03 ]

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Jij hebt toch een LG Optimus 2x?
Zou gewoon wachten op de G4, heb zelf ook nog een 2x maar ik heb eigenlijk alleen de G3 gehaald omdat m'n Optimus 2x niet goed meer werkte, als die nog goed werkte had ik ook gewoon op de G4 gewacht.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
Geen idee of andere het ook gezien hebben, maar het accesorie pakket is nu 20 dollar ~ 15 euro. Ik ben nog in dubio of ik hem ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
XanderDrake schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 22:01:
[...]

[...]

lol wut
Het word nog mooier:

"Camera installed some third-party software, will cause the system software conflicts lead to the camera function fails, the camera can’t work. The solution: to restore the factory settings or heavy brush system. and recently some friends install a third-party camera optimization software, will lead to the front camera does not work."

De camera kan zelfs software van derde partijen installeren, nieuwe feature?!
even met de borstel erlangs en het probleem is opgelost! Of vragen aan je vrienden of ze de software willen verwijderen op hun G3, die ervoor zorgt dat jouw camera aan de voorkant het niet meer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
joris1989 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 23:15:
Geen idee of andere het ook gezien hebben, maar het accesorie pakket is nu 20 dollar ~ 15 euro. Ik ben nog in dubio of ik hem ga kopen.
Verschil van 6 dollar maakt voor jou uit of je een nieuwe telefoon koopt of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:24
joris1989 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 21:25:
Haha wtf, ik klikte in dat menu op de knop linksboven, toen ging hij alles uitproberen en op een gegeven moment was ik het alarmnummer aan het bellen :P lekker... (power is namelijk moeilijk te vinden ;) )
Laatst mij ook overkomen. En dan weet je zo snel even niet wat je moet gaan doen...

Kreeg uiteindelijk iemand aan de lijn die ik excuses heb aangeboden omdat mijn telefoon gek deed (je gaat er niet vanuit dat je telefoon in een debug menu ineens 112 gaat bellen), waarna de verbinding direct werd verbroken.

Overigens gisteren geprobeerd om de officiele update van Jiayu te installeren, maar schijnt dat ik de update app ooit heb verwijderd omdat het chinees was... wordt toch op een andere manier flashen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

XanderDrake schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 22:01:
[...]

[...]

lol wut
Firma open-deur heeft in deel 1 vast meegeholpen, de nog spelende (niet open deur issues) heb ik even onderstreept.
1: Scherm probleem = opgelost (waarom nog vermelden, was een probleem met +-100 units van de eerste productie batch.
2:Laat je telefoon niet vallen want (gorrila) glas kan daar niet tegen. 8)7
3:IPS heeft lightbleed en de Jiayu dus ook.
4:Camera focus, ja dat heeft iedere telefoon die die optie heeft. :P
5: Touchknoppen wekren prima op 4 toestellen geprobeerd maar nergens last van :)
6: Korte standby opgelost met 29-11 firmware.
Deel 2:
1: Niet het snelste met opladen, maar zeker niet langzaam. Gewoon even een ''goede'' lader pakken.
2: Vervelend probleem, tot nu toe nog maar van 1 iemand gehoord die er last van had (in NL). Likt wel te fixen dunne dubbelzijdige tape.
3:Glas wat het scherm raakt (alleen bij extreme kou) maar ik me geen zorgen over.
4: Brightness problemen zijn met 29-11 frmware al iets minder. Heb hem nu gewoon op auto brightness staan. Maar anders gewoon op handmatig zetten ;)
5:GPS, grootste probleem. Hopen dat er een SW fix mogelijk is.

Deel 3:
1:Wifi, nog niemand met (blijvende) problemen over gehoord
2:Niet expres hard drukken op de bovenkant van je scherm (waarom zou je?)
3: Rare pixel mash op het schem na een unlock. Gewoon opnieuw unlocken, software probleem
4:Zelf geïnstalleerde software zorgt voor problemen? (dat is heul geen Jiayu error!)
5:Gebruik zelf apps voor de camera en die werken prima. Het flashen van camera software van andere toestellen (UMI etc) zorgt er voor dat de fornt camera niet meer werkt (ook niet een echt probleem dus).

Andere ''problemen''
- Camera glaasje breekt snel (2 mensen hadden dit probleem).
- Verstaanbaarheid microfoon (zelf geen last van)
- GPS (mag nog wel een keer benoemd want het is gewoon het grootste probleem.
- Achterkant zonder hoesje is wat te glad (naar mijn mening)
- luidspreker op de achterkant heeft niet een helemaal constante output (valt op bij muziek, beltoon doet ie prima).
cvheereveld schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 20:04:
Is er al wat bekend over wanneer we een update mogen verwachten voor de G3 (Jelly Bean)?
Nog niet, hou het dagelijks in de gaten :)
_JGC_ schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 00:12:
[...]

Laatst mij ook overkomen. En dan weet je zo snel even niet wat je moet gaan doen...

Kreeg uiteindelijk iemand aan de lijn die ik excuses heb aangeboden omdat mijn telefoon gek deed (je gaat er niet vanuit dat je telefoon in een debug menu ineens 112 gaat bellen), waarna de verbinding direct werd verbroken.

Overigens gisteren geprobeerd om de officiele update van Jiayu te installeren, maar schijnt dat ik de update app ooit heb verwijderd omdat het chinees was... wordt toch op een andere manier flashen dan.
Via CWM flashen of als je de standaard recovery nog hebt via die recovery (firmware op het kaartje en starten met volume up en power)

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

De wifi onstabiliteit is mij ook opgevallen.
Vooral als je wat minder bereik hebt is de verbinding vaak al weg terwijl er nog voldoende signaal aangegeven is in de balk.
Zodra je dan bijvoorbeeld je mail checkt is het ineens weg.

Als ik in de logs kijk dan valt mij deze melding op die gerelateerd zou kunnen zijn:
code:
1
2
WifiStateMachine( 246)
set suspend optimizations failed!

Iemand met meer android ervaring die een idee heeft waar dit in zou kunnen zitten?

edit:
build G3 20121129-082828

[ Voor 4% gewijzigd door justmental op 17-01-2013 10:39 ]

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@justmental,

Dat is exact het WiFi probleem!
Bij wat minder ontvangst valt de verbinding weg terwijl WiFi indicator notification/status balk een goed signaal aangeeft.

@RobertowNL,
Deel 3:
1:Wifi, nog niemand met (blijvende) problemen over gehoord
Nou bij deze dan ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
dutchgio schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 00:07:
[...]

Verschil van 6 dollar maakt voor jou uit of je een nieuwe telefoon koopt of niet?
a. ik snap je reactie niet, het gaat hier over een accesoirepakket
b. 20% korting is mooi meegenomen, of dat nu 6 dollar is of 200 dollar.
c. Als het je niet interesseert plaats dan geen onnozele reactie. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
voor de wifi problemen; misschien dat dit helpt:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1445766

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appul
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-04 16:42
Zo, vandaag kwam mijn Jiayu G3 binnen, bevalt tot nu toe super!
Antutu 5701 overigens :)

Gps was het enige wat ik niet werkend kreeg, maar na deze stappen heb ik nu zelfs binnen snel een fix;

1: In de android instellingen -> locatiediensten a-gps aanzetten
2: GPS status & Toolboox uit de market downloaden (gratis)
3: app starten -> Menu -> Tools -> a-gps statusbeheer
4: op reset hengsten

Dit werkte voor mij, hopelijk ook voor sommigen van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:25
Ik heb ook net de G3 binnen en hij bevalt me prima maar ik zit wel met een probleempje.
Order & Chaos Online is blijkbaar niet compatible met de G3. Ik zie hem ook niet in de Play Store.

Is daar een makkelijke oplossing voor of is er een custom ROM die dat fixed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:21

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Ik vraag me af of het de moeite waard is om het te proberen. De GPU van de G3 is niet de beste, en spellen als N.O.V.A. lopen niet op speelbare snelheid.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
Op m'n oude Galaxy S Plus draait Order & Chaos prima dus ik dacht dat 'ie dat op de G3 ook wel zou doen.
Al is de GPU idd niet de beste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:53
De store zegt dat m'n oude Wildfire S het wél kan draaien en de G3 niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:42

XanderDrake

Build the future!

zoek naar de APK. Dit soort compatibility onzin gaat niet over de mogelijkheden en rekenkracht van de smartphone maar over de éxacte dependancies en packages. Ik heb dat in het verleden genegeerd (bij mijn LG O2X) en alles wat ik installeerde deed het prima.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regeri77
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-03-2022
Ok ik heb het wifi probleem. Met regelmaat dat het wifi signaal op vol staat en als ik dan online wil gaan met bijv wordfeud geeft hij ineens aan, cannot connect. En wifi signaal is weg. Wat ik ook heb gemerkt is dat Viber bar slecht werkt met de G3, en op dezelfde plaats en zelfde wifi signaal, haast naast het modem met een andere telefoon viber perfect werkt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
XanderDrake schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 08:21:
zoek naar de APK. Dit soort compatibility onzin gaat niet over de mogelijkheden en rekenkracht van de smartphone maar over de éxacte dependancies en packages. Ik heb dat in het verleden genegeerd (bij mijn LG O2X) en alles wat ik installeerde deed het prima.
Yup, dat ga ik vanmiddag maar eens proberen. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
regeri77 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 09:55:
Ok ik heb het wifi probleem. Met regelmaat dat het wifi signaal op vol staat en als ik dan online wil gaan met bijv wordfeud geeft hij ineens aan, cannot connect. En wifi signaal is weg. Wat ik ook heb gemerkt is dat Viber bar slecht werkt met de G3, en op dezelfde plaats en zelfde wifi signaal, haast naast het modem met een andere telefoon viber perfect werkt :(
Weet dat mijn ZTE blade destijds ook problemen had met het Wifi signaal aan/afmelden van Wifi deed ie niet goed.

Wellicht werkt ook bij de G3: 'Install this and you wont know its there until you wake up your phone and the Wifi jams, at which point it will flash a message to tell you its fixing it.' / Others have reported that it also helps wifi jamming problems on the Nexus One and Samsung Vibrant
Please let me know if it works for you! '

Google Play: Blade Wifi Fix :)

Don't Dream it, Be it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flodder11
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-05 16:41
betreft psx emu:

Er zijn 2 psx emu's die het prima doen epsxe en fpse.
Ik heb epsxe er op gezet en de bios met app"" Any Emulator BIOS"" er op gezet.
Bij fpse zit de bios er al in.
De spellen(roms) worden zowel als bin img en iso gelezen.
Doe maar geen directe link naar de ROM's

[ Voor 13% gewijzigd door Ginz op 18-01-2013 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@dr.nld en anderen,

Helaas de eerst quick test wijst na 5 min. uit (WiFi Analyzer) dat deze Blade Fix niet werkt op onze G3 om het WiFi issue te lijf te gaan. Wel gaaf om te zien dat er meerdere hier een ZTE blade (gehad) hebben. Waarschijnlijk blijven we met zijn alle toch op zoek naar dit soort budget pareltjes om onze gadget verslaving te voeden/stillen! In ieder geval toch dank voor het delen van deze Fix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Officele BETA van 4.1:
http://bbs.ejiayu.com/thread-406936-1-1.html

Ben bezig met het downloaden van de ROM, maar met ADSL gaat uploaden te langzaam :+ Wellicht is er iemand anders die hem even kan mirroren?

Directe downloadlinkjes (werken maar een paar uur!):
Flashen via de PC: http://pan.baidu.com/shar...areid=168300&uk=839171988
Flashen via de SD: http://pan.baidu.com/shar...areid=168299&uk=839171988
Beta1 versie van het goede domeinnaam G3 Android 4.1 systeem, de voltooiing van de oorspronkelijke Android 4.0 systeem te upgraden naar Android 4.1 versie, kunnen er een aantal BUG, kan de gebruiker beslissen of bij te werken.
Kan bugs bevatten dus.
Opmerking: Borstel voor back-up van belangrijke gegevens om het verlies van persoonlijke gegevens van de machine te voorkomen! Moet gebruik maken van een staalborstel om te upgraden naar de 4,1-systeem!
Vertaling: Update via PC zorgt dat de gegevens behouden blijven, via SD is een clean install.

[ Voor 4% gewijzigd door RobertowNL op 18-01-2013 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Mooi man! Over een kwartiertje trap ik de pc aan om hem te downloaden en pre-rooted te maken :-)
Leuk als je dagelijks dat officiele forum checkt en er eindelijk een update te halen valt hé?

- edit -

Man, download gaat met 19.2kB/sec. Over drie en half uur is ie pas binnen...

[ Voor 19% gewijzigd door Chris.nl op 18-01-2013 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-05 21:33
Binnen 25minuten heb ik ze allebei binnen (sd en pc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik wil vooral de sd, om o.a. te pre-rooten voor het Rom-topic.
Kan jij een mirror voor me opzetten? Ik ben nog dik drie uur aan het downloaden anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
Ik doe mijn best :-). Nog 12 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
argon007 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 16:47:
Ik doe mijn best :-). Nog 12 minuten
Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
ben benieuwd of het wifi probleem ermee opgelost wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
Allebei de versies zijn binnen. De SD versie aan het uploaden (nog 20minuten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
vwtune schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 17:00:
ben benieuwd of het wifi probleem ermee opgelost wordt
't Is een beta, dus je hebt kans dat er iets anders voor in de plaats komt.

- edit -

Lekker bezig argon :)

[ Voor 7% gewijzigd door Chris.nl op 18-01-2013 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Thnx man !! Ik ga er gelijk mee aan de slag en upload dan weer de pre-rooted versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:51
Hebben jullie het nu over Android 4.1 Beta officieel voor de G3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Yepz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:51
Oke, dan wacht ik even. Maar als ik het goed begrijp is hij via de PC zo erop te donderen zonder dat ik alles kwijt ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
maartend schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 18:15:
Oke, dan wacht ik even. Maar als ik het goed begrijp is hij via de PC zo erop te donderen zonder dat ik alles kwijt ben?
Ja, maar dan ben je waarschijnlijk wel je recovery kwijt! Tenminste als die geupdate wordt..

'k Ben op dit moment een SD update.zip aan het bouwen/testen, waarbij je wel al je data kwijt bent, maar de CWM recovery behoud en direct SuperSU root krijgt.

- edit -

Alles lijkt goed! Ik doe nog 1 dubbelcheck en dan plaats ik de downloadlink :)

[ Voor 8% gewijzigd door Chris.nl op 18-01-2013 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik krijg die beta niet via CWR geflashed. Krijg de melding dat de zip "bad"" is en niet te openen is. Iemand een idee ? Wil graag een clean install doen met de beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Zou de GPS nu wél werken :) ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 448785

Chris.nl schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 18:26:
[...]

Ja, maar dan ben je waarschijnlijk wel je recovery kwijt! Tenminste als die geupdate wordt..

'k Ben op dit moment een SD update.zip aan het bouwen/testen, waarbij je wel al je data kwijt bent, maar de CWM recovery behoud en direct SuperSU root krijgt.

- edit -

Alles lijkt goed! Ik doe nog 1 dubbelcheck en dan plaats ik de downloadlink :)
Gewoon Recovery uit-vinken in Flashtools dan wordt recovery niet overschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Nou hier is ie dan, de officiële beta Android 4.1.2

G3-20130116-221844 for CWM pre-rooted with SuperSu / Busybox v1.20.2 link
G3-20130116-221844 for CWM pre-rooted with SuperUser / Busybox v1.20.2 link

Stock is de officiële 4.1.2. ROM ook pre-rooted met SuperUser alleen dan ontbreekt BusyBox.
Deze downloads moet je hebben als je CWM recovery hebt en wil behouden.

Gebruiksaanwijzing:
- Unzip de download zodat je de nodige 'update.zip' te pakken krijgt.
- Zet de zipfile 'update.zip' in de root van je SD-kaartje
- Zet de telefoon uit en boot in ClockWorkMod-recovery
- Kies 'install update from SDcard'
- Kies 'update.zip' en bevestig
LET OP: Telefoon wordt gewiped, instellingen & apps worden gewist dus maak eventueel een backup!

Nandroid incl CWM recovery indien update.zip om onverklaarbare wijze niet lukt:
clockworkmod G3-20130116-221844 link

[ Voor 168% gewijzigd door Chris.nl op 20-01-2013 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
GPS werkt hier prima op 4.1.2. maar op 4.0.4. deed mijn GPS het ook al prima, dus dit zegt nog nix.
Op dit moment nog geen bugs tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo ook geupdate, tot nu toe het volgende tegen gekomen:

- als je nummers met +31 in je telefoon hebt staan dan herkent deze de nummers niet als je gebeld wordt. Ga dit nu proberen te fixen aangezien ik weet waar dit probleem in zit.

Het is wel zo dat ook al update je via flash tools je WEL alles kwijt bent. Ik heb al mijn gegevens snel terug kunnen zetten op de volgende manier:

Backup gemaakt met CWM
Update uitgevoerd met Recovery uitgevinkt met flashtool
Opnieuw opgestart
reboot in CWM recovery
Advanced restore
restore data
reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Anoniem: 448785 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 20:03:

- als je nummers met +31 in je telefoon hebt staan dan herkent deze de nummers niet als je gebeld wordt. Ga dit nu proberen te fixen aangezien ik weet waar dit probleem in zit.
* Chris.nl knip
Ik heb het net getest en herkenning met +31 nummer gaat prima.
Tot nu toe geen bugs tegengekomen.

Wat ik heb gedaan is de pre-rooted update.zip flashen met CWM en daarna direct een factory reset.
Vervolgens alles handmatig opnieuw ingesteld en geïnstalleerd.

Ik zou adviseren om geen titanium backup/restore te gebruiken, om vage bugs te voorkomen.
Straks meld de één een bug die de ander niet heeft, meld er dan ook even bij of je een backup/restore gebruikt hebt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chris.nl schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 20:27:
[...]

Ik heb het net getest en herkenning met +31 nummer gaat prima.
Tot nu toe geen bugs tegengekomen.
Met een clean install nog steeds het probleem, als ik gebeld wordt staat er alleen 06xxxxxxx en niet de naam van de beller welke in mijn telefoonboek vanuit google geinporteerd +316xxxxxxx staat. Had hier met 4.0 geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Anoniem: 448785 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 21:13:
[...]

Met een clean install nog steeds het probleem, als ik gebeld wordt staat er alleen 06xxxxxxx en niet de naam van de beller welke in mijn telefoonboek vanuit google geinporteerd +316xxxxxxx staat. Had hier met 4.0 geen problemen mee.
Ah, k. In dat geval excuus als je je stoorde aan mijn toon van daarnet.
Ik heb al mijn contacten opgeslagen op de sim staan, wellicht dat ie ze bij mij daarom wel pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Niet online
Kan iemand mij uitleggen hoe ik een clean install kan doen vanaf SD met de beta? IN CWM krijg steeds de bekende bad error. Draai momenteel een jelly bean custom rom

[ Voor 15% gewijzigd door Ruffzz op 18-01-2013 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Heb je de pre-rooted update.zip gebruikt die ik heb geüpload?

[ Voor 40% gewijzigd door Chris.nl op 18-01-2013 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Niet online
Heb hem geprobeerd maar werkt ook niet.
- Finding update package
- Opening update package
- Installing update
- installation aborted (na 1 sec)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Hmz. apart.
Misschien heeft het iets met je custom 4.1 rom te maken?
Gisteren was er iemand die hetzelfde probleem had met de 4.1 lewa rom.

Misschien kan je proberen of een andere / elke (officiële) update.zip ook een error geeft?
Het zou niet aan m'n update.zip moeten liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
Anoniem: 448785 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 20:03:

Heb je niet toevallig dubbele nummers in je telefoon? Volgens mij "herkent" hij ze dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mocht iemand anders ook problemen hebben met Caller ID met bijv. uit google geimporteerde contacten met +31 ervoor, ik heb een update.zip gemaakt met een fix hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Interresant! Wat heb je precies gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chris.nl schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 22:44:
Interresant! Wat heb je precies gedaan?
Heb framework.jar gedeodexed en hierna classes.dex ge baksmalied hierna PhoneUtils aangepast om naar 7 cijfers in het telefoonummer te kijken ipv 11. daarna de classes.dex weer gesmalied en hierna de framework.jar weer ge odexed en gesigned om weer gebruikt te kunnen worden. Hierna heb ik hier een update.zip van gemaakt.

P.S. bij mij crashed de muziekspeler als ik deze open is dit bij jou ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik begrijp er weinig van, maar klinkt goed! Is die update.zip van je een volledige rom of een fix?
Misschien kunnen we de joune en de mijne samenvoegen?

Qua muziek player heb ik geen idee, ik verwijder de stock muziekspeler altijd direct met titanium backup, en installeer er dan eentje vanuit de market.

Op dit moment ben ik een pre-rooted versie met SuperUser aan het testen, zal eens kijken wat de muziekplayer daarvan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chris.nl schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 23:03:
Ik begrijp er weinig van, maar klinkt goed! Is die update.zip van je een volledige rom of een fix?
Misschien kunnen we de joune en de mijne samenvoegen?

Qua muziek player heb ik geen idee, ik verwijder de stock muziekspeler altijd direct met titanium backup, en installeer er dan eentje vanuit de market.

Op dit moment ben ik een pre-rooted versie met SuperUser aan het testen, zal eens kijken wat de muziekplayer daarvan doet.
Het is een fix (enige wat deze doet is de originele framework.odex verwisselen met de gefixte versie) dus als je de gefixte in framework over de originele heen schrijft dan zou het goed moeten zijn. Maar eerst maar afwachten of er meer zullen zijn met hetzelfde probleem als mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ok, dan knutsel ik verder aan mijn update.zipjes :)

Rom voor CWM met SuperUser wordt nu geüpload.

- edit -

Hier werkt de stock muziek player prima, dat is dan je 2e bug die ik niet kan reproduceren. apart..

[ Voor 93% gewijzigd door Chris.nl op 18-01-2013 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regeri77
Oke de beta is er, maar de officiele release? wanneer zou deze dan waarschijnlijk te verwachten zijn? Ben niet zo in het flashen en rooten. Dus durf het niet zo aan. Heb de officiele rom er nu op staan, kan ik een van deze dan er op zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chris.nl schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 23:08:

- edit -

Hier werkt de stock muziek player prima, dat is dan je 2e bug die ik niet kan reproduceren. apart..
Heb het probleem van de muziekspeler al gevonden zat in mijn recovery, want deze werkt wel in een clean install. CID probleem bleef wel bij mij in clean install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
regeri77 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 23:53:
Oke de beta is er, maar de officiele release? wanneer zou deze dan waarschijnlijk te verwachten zijn? Ben niet zo in het flashen en rooten. Dus durf het niet zo aan. Heb de officiele rom er nu op staan, kan ik een van deze dan er op zetten?
Als je de officiele rom en recovery er nog op hebt staan, dan kan je die gewoon updaten met de officiële beta.
Dan kan je deze of deze upload van argon007 hebben.

De upload voor CWM moet je hebben als je CWM recovery erop gezet hebt.
Of je moet blijkbaar bij de pc versie uitvinken dat je recovery overschreven wordt.
CWM heeft als voordeel dat je makkelijk een complete backup/image van je phone kan maken, voor het geval je bijvoorbeeld van plan bent even flink te prutsen/knutselen, dan kan je alles later eventueel ongedaan maken.

[ Voor 23% gewijzigd door Chris.nl op 19-01-2013 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regeri77
Oke merci, gaan het proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gionimo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-05 09:36
Iemand al een vloeiender interface kunnen constateren met 4.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
Ruffzz schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 21:40:
[...]

Heb hem geprobeerd maar werkt ook niet.
- Finding update package
- Opening update package
- Installing update
- installation aborted (na 1 sec)
Zelfde probleem hier. Kan momenteel niet updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Laatst online: 26-05 15:45
argon007 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 15:19:
[...]

Zelfde probleem hier. Kan momenteel niet updaten...
Je moet het gedownloade zip bestand wel eerst uitpakken, daarin zit een update.zip die je op je sd-kaart moet zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
Ondertussen al werkende op één of andere manier :-). Nog geen problemen ondervonden momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
Zijn er al meer ervaringen met de beta ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
JD_1971 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 08:03:
...

Volgens mij is het van belang dat je eerst een programma als fasterfix installeert (of goed gps.conf download) en dan daar voor Europe region kiest. Daarna de GPS een fix laten verkrijgen door buiten in een redelijk open omgeving te gaan staan. De eerste fix destijd duurde bij mij wel 15 min. ofzo. Daarna is eigenlijk alles redelijk soepel verlopen qua navigatie. Ik weet niet of de opties onder Mobile Uncle App (MTK Engineer -> A-GPS -> 2e tab -> dan kiezen voor COLD en FULL) nog invloed gehad hebben op de werking, maar die wou ik jullie niet onthouden.
...
Vandaag eerste rondje met GPS kunnen maken... helaas geen succes. Wel hier en daar een fix, maar reed regelmatig naast de weg of raakte de fix kwijt. (met Sygic) Alles in dit topic geprobeerd behalve de Mobile Uncle settings van JD_1971.
Nadat ik die uitgevoerd heb, heb zelfs in no time een fix binnenshuis. Ik heb al een fix voordat GPStest is opgestart.
Morgen maar weer eens een rondje rond de kerk gaan proberen.

edit: het rondje rond de kerk gaan we vandaag vergeten met dit weer. Onder het pannendak na 3 minuten een bruikbaar GPS signaal, helaas niet stabiel. Hopelijk achter een autoruit meer geluk.

[ Voor 8% gewijzigd door mpx200_05 op 20-01-2013 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

HaNS1443 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 16:43:
[...]

Je moet het gedownloade zip bestand wel eerst uitpakken, daarin zit een update.zip die je op je sd-kaart moet zetten
Werkt hier niet, gewoon uitgepakt zoals altijd (en dus update zip + mapjes op de root van de SD gezet. Update start en stopt na +- 4 seconden.

[ Voor 20% gewijzigd door RobertowNL op 19-01-2013 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OssieW
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-03 20:18
Hier hetzelfde. Ik heb de officiële update gedownload van RobertowNL's bericht, de SD versie. De zip uitgepakt en de 3 files op mijn sd kaartje gezet, daarna naar de update functie gegaan van Jiayu en daar gekozen om de update op te starten.

Hij lijkt het even te doen, maar al snel daarna krijg ik het android figuurtje met de rode logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Dan wordt het misschien tijd om CWM te installeren en te gaan voor die roms..
Pagina: 1 ... 15 ... 23 Laatste

Let op:
Levertijden horen hier niet thuis. Daarvoor kan je terecht in dit topic. Discussie over custom roms hoort thuis in dit topic.