Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
[JiaYu G3] Rooten & Custom ROM's
Dit topic is bedoeld om te discussiëren over alles wat te maken heeft met rooten,
het installeren van custom roms en het unlocken van de bootloader voor de JiaYu G3.

Inhoudsopgave:
Rooten
Recoveries
ROM-updates
Camera-fixes
Rooten van je JiaYu G3:
Root van een telefoon wordt veelal gebruikt, omdat je daarna veel meer permissies hebt om wat te doen, extra applicaties te installeren of instellingen te veranderen wat normaal zonder root-acces niet lukt.
Je kunt bijv. volledige backups maken van je telefoon, tweaks toepassen of custom rom's installeren.

Er zijn momenteel twee populaire applicaties waarmee je root-applicaties kunt beheren:
Je hebt namelijk de SuperSUSuperSU applicatie en de SuperUserSuperUser applicatie...
Welke applicatie je wilt gebruiken, moet je zelf weten, maar de laatste tijd is SuperSU iets populairder...

- Bestanden downloaden
- Bestanden uitpakken
- Toestel aansluiten op de PC
- 'USB debugging' aanvinken op de telefoon
- 'RunMe' batchbestand uitvoeren op de PC
- Kiezen voor 'keuze 1' op de PC
- Kiezen voor 'restore' op de telefoon
- Telefoon reboot 2x achter elkaar
- Je zal de 'SuperSU'SuperSU applicatie geïnstalleerd zien
- Rootacces op de JiaYu G3 is een feit, spelen maar
Hoe in de standaard recovery te komen:
- Zet de telefoon volledig uit
- Druk tegelijkertijd de powerbutton & volume+ in

Bedienen van de standaard recovery:
- Home is menu
- Volume- stapje omlaag
- Menu is bevestig

Hoe de ClockWorkMod-recovery te installeren:
- Bestanden downloaden
- Uitpakken en dan zie je vier dingen:
mapje 'FlashTool', mapje 'MT65xx', mapje 'root' en applicatie PdaNetZ350
- Zet je telefoon aan en sluit deze aan op de computer
- Installeer PdaNet
- Haal je batterij uit je telefoon en sluit deze weer aan op de computer
- Ga naar 'configuratiescherm' en dan naar 'apparaatbeheer' op de computer
- Je zal zien dat er een gele driehoek staat bij de 'MT65xx drivers'
- Rechtermuisknop en klik op 'stuurprogramma's bijwerken'
- Kies voor 'op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken'
- Blader naar de map 'MT65xx' en laat deze drivers installeren
- Verbreek de verbinding van de telefoon met de computer
- Start de FlashTool applicatie uit het mapje 'FlashTool'
- Laad in de tweede regel 'scatter-loading' het 'MT6577_Android_scatter_emmc.txt' bestand (mapje 'root')
- Selecteer 'recovery' en zorg ervoor dat hij naar 'recovery_cwm5.5.0.4_ENG.img' verwijst (mapje 'root')
- Druk op F9 en druk daarna op 'ja'
- Druk op de volume+ toets en sluit de usb-kabel aan tussen computer en telefoon
- Er verschijnt vrij snel een rode lijn onderaan het scherm. Dan mag je de knop loslaten
- Daarna verschijnt er een blauwe balk totdat je melding van succes krijgt en ben je klaar
Credits to: BaDMan

Hoe in de ClockWorkMod-recovery te komen:
- Druk tegelijkertijd de powerbutton & volume+ in

Bedienen van de ClockWorkMod-recovery:
- Volume- stapje omlaag
- Volume+ stapje omhoog
- Powerbutton is bevestig
Rom-update van 29-11-2012 installeren:
(de allerlaatste officiële ROM van JiaYu, alleen te installeren met de officiële JiaYu-recovery/ROM)
- Bestanden downloaden
- De 'update.zip' kopieren naar de root van je geheugenkaartje in de telefoon
- De applicatie 'Update System' starten op je telefoon en je zal daar een 'upgrade 1' melding krijgen
- Druk daarop en de telefoon wordt geüpdatet naar de laatste ROM van 29-11-2012
LET OP: Eventuele rootacces is weg, evenals alle instellingen & apps (dus gebruik 'n backup!)

ROM-update van 29-11-2012 installeren, inclusief rootacces met SuperSUSuperSU
(de allerlaatste officiele ROM van JiaYu met rootacces! Alleen te installeren als je ClockWorkMod-recovery hebt)
- Bestanden downloaden
- Zet de zipfile 'update.zip' in de root van je SD-kaartje
- Zet de telefoon uit en boot in ClockWorkMod-recovery
- Kies 'install update from SDcard'
- Kies 'update.zip' en bevestig
LET OP: Telefoon wordt gewiped dus instellingen & apps worden gewist (dus gebruik 'n backup!)
Credits to: Chris.nl

ROM-update van 29-11-2012 installeren, inclusief rootacces met SuperUserSuperUser
(de allerlaatste officiele ROM van JiaYu met rootacces! Alleen te installeren als je ClockWorkMod-recovery hebt)
- Bestanden downloaden
LET OP: Telefoon wordt gewiped dus instellingen & apps worden gewist (dus gebruik 'n backup!)

ROM-update van 29-11-2012 installeren, zonder rootacces
(de allerlaatste officiele ROM van JiaYu zonder rootacces! Alleen te installeren als je ClockWorkMod-recovery hebt)
- Bestanden downloaden

Rom-update van 29-11-2012 installeren met permanente ClockWorkMod-recovery:
Bij sommige mensen werkte het installeren van de ClockWorkMod-recovery niet permanent. Met de MobileUncle app
kan je dan eenmalig booten in CWM-recovery. Met deze update, wordt ClockWorkMod permanent geinstalleerd,
en je hebt rootacces met SuperSU!SuperSUGebruik deze versie dus alleen wanneer je de CWM-recovery niet permanent hebt!)

Hiervoor heb je dus al wel rootacces nodig!
- Bestanden downloaden + bestanden downloaden
- Zet de map 'clockworkmod' in de root van je SD-kaartje
- Zet het bestand 'recovery_cwm5.5.0.4_ENG' in de root van je SD-kaartje
- Start de MobileUncle applicatie en kies voor 'Update recovery' en kies voor 'recovery_cwm5.5.0.4_ENG'
- Klik in CWM op 'backup and restore' en daarna op 'restore'
- Kies daarna de backup '2012-12-06.19.00.27' en bevestigen maar

Beta Android 4.1 ROM van 16-01-2013 installeren, inclusief rootacces met SuperSUSuperSU
(de allerlaatste beta ROM van JiaYu met rootacces! Alleen te installeren als je ClockWorkMod-recovery hebt)
- Bestanden downloaden

Beta Android 4.1 ROM van 16-01-2013 installeren, inclusief rootacces met SuperUserSuperUser
(de allerlaatste beta ROM van JiaYu met rootacces! Alleen te installeren als je ClockWorkMod-recovery hebt)
- Bestanden downloaden

Camera-fix
(die zorgt voor minder compressie tijdens het opslaan van foto's en dus betere resultaten)
- Bestanden downloaden
- Kopieer het zipbestand naar de root van je microSD kaartje
- Boot de telefoon in CWM recovery (telefoon eerst uit en dan powerbutton & volume+ tegelijk indrukken)
- Kies: "Install zip from sdcard"
- Kies: "Choose zip from sdcard" en navigeer naar het zipbestand
- Bevestig je keuze en de camera-fix wordt toegepast

De meningen zijn verdeeld of dit nou daadwerkelijk betere kwaliteit oplevert, dus check it yourself!

Om dit weer ongedaan te maken, download je dit bestand en 'flash' je dit, 'camerafix' is weer weg!

RAW-output bij foto's
(je kan hiermee foto's maken in het .raw formaat ipv .jpg, waardoor je kwalitatief betere foto's krijgt)
- Bestanden downloaden
- Open de app
- Klik op 'Engineer Mode'
- Enigneer Mode (MTK)
- Camera
- Raw Capture Mode op 'Capture Mode' zetten
- Raw Type op 'Pure Raw' zetten.
- Start Preview en je kan fotos maken.
Foto's worden opgeslagen in /sdcard/DCIM/CameraEM/

Voor ervaringen met het toestel moeten we hier zijn: [JiaYu G3] Ervaringen en Discussie :)

[ Voor 255% gewijzigd door CLB op 21-01-2013 10:00 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaDMaN
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-05 10:12
Ter info,

ik heb een kleine samenvatting over hoe dit toestel te rooten.
Voor de geïnteresseerden:

https://docs.google.com/d...12YmAedSfGcQtF3mWsK9pRnXs

Dit is maar een korte samenvatting. Hopelijk duidelijk genoeg voor de echte Tweakers :)

Does killing time damage eternity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimNH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-06 18:17
ik ben nieuw in de smartphones, maar wat kan je meer met een geroot toestel behalve een custom rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Aanpassingen maken in systeembestanden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb die Google Docs van Badman gevolgd stap voor stap. Maar als ik bij stap 6 uit kom en overga op stap 7 zie ik een dode android :S Ik heb pdanet geinstalleerd als eerste voordat ik over ging naar smart phone flash tool. Als ik de G3 verbind met de pc kan ik ook gewoon hem als opslaggeheugen raadplegen, maar hij vertikt het om correct herkend te worden. Een driver issue dus, maar ik heb ADB drivers op de voorgeschreven wijze geinstalleerd. Dus waar het aan ligt? Ik kreeg bij download bij stap 5 als melding:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2BvMs88r9Un3AlFnoeOKQdao/full.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Joosie200 op 16-11-2012 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimNH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-06 18:17
miss de boot.img opnieuw downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Waar vandaan? Ik heb alle zips uit het XDA topic gedownload, waar dus de boot.img in moet zitten lijkt mij. En gezien ik de ADB drivers ook hebt geinstalleerd is het toch easy as dell of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy.jacobs
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Als ik Badman's tutorial volg zie ik in de UI van de flash tool bij elke region address "00000000" staan, terwijl ik in de screenshot oplopende adressen zie. Doe ik iets verkeerd?

Edit: Eh ja, gewoon de kolommen breder maken. :)

[ Voor 12% gewijzigd door roy.jacobs op 17-11-2012 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Niet online
Joosie200 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 21:33:
Ik heb die Google Docs van Badman gevolgd stap voor stap. Maar als ik bij stap 6 uit kom en overga op stap 7 zie ik een dode android :S Ik heb pdanet geinstalleerd als eerste voordat ik over ging naar smart phone flash tool. Als ik de G3 verbind met de pc kan ik ook gewoon hem als opslaggeheugen raadplegen, maar hij vertikt het om correct herkend te worden. Een driver issue dus, maar ik heb ADB drivers op de voorgeschreven wijze geinstalleerd. Dus waar het aan ligt? Ik kreeg bij download bij stap 5 als melding:

[afbeelding]
Die melding van stap 5 is ok. En bij stap 6-7 moet je alleen je telefoon eraan en niet volume up doen. Je kan recovery.img bestanden trouwens ook flashen met Mobile Uncle Tools!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Als ik op download geklikt heb, heb ik daarvoor mijn G3 uitgezet, accu verwijderd. Vervolgens sluit ik hem aan op de USB kabel, stop de accu er weer in. Als ik dan volume up ingedrukt hou gebeurt er niks, volume up + power = deze afbeelding. Als ik niks ingedrukt hou gebeurt er evenmin niks. Bij volume-up en power krijg ik dan bij apparaatbeheer een 'unkown device' met uitroepteken. Het vreemde vind ik dat wanneer ik de G3 aan heb staan en hem aansluit op mijn computer, het hele PDAnet gebeuren wel normaal werkt. Maar wanneer ik de G3 uit heb staan de boel in het honderd loopt.

edit: ik ga nu de recovery.img op mijn G3 zetten, Mobile Uncles Tool opstarten en dat maar proberen.

edit edit: ik heb via Mobileuncle Tools via recovery update de Engelse img gekozen, naderhand startte mijn G3 opnieuw op en bleef hangen op het logo van Jiayu en kwam niet tot het woord 'Jiayu' wat ie gaat laden. Kortom: die zat vast in een start-up-loop.

[ Voor 21% gewijzigd door Joosie200 op 17-11-2012 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaDMaN
Joosie200 schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 11:47:
Als ik op download geklikt heb, heb ik daarvoor mijn G3 uitgezet, accu verwijderd. Vervolgens sluit ik hem aan op de USB kabel, stop de accu er weer in. Als ik dan volume up ingedrukt hou gebeurt er niks, volume up + power = deze afbeelding. Als ik niks ingedrukt hou gebeurt er evenmin niks. Bij volume-up en power krijg ik dan bij apparaatbeheer een 'unkown device' met uitroepteken. Het vreemde vind ik dat wanneer ik de G3 aan heb staan en hem aansluit op mijn computer, het hele PDAnet gebeuren wel normaal werkt. Maar wanneer ik de G3 uit heb staan de boel in het honderd loopt.

edit: ik ga nu de recovery.img op mijn G3 zetten, Mobile Uncles Tool opstarten en dat maar proberen.

edit edit: ik heb via Mobileuncle Tools via recovery update de Engelse img gekozen, naderhand startte mijn G3 opnieuw op en bleef hangen op het logo van Jiayu en kwam niet tot het woord 'Jiayu' wat ie gaat laden. Kortom: die zat vast in een start-up-loop.
Sluit je telefoon zonder batterij eens aan op de pc met usb-kabel ingestoken. Zorg dan dat je geen uitroepteken meer krijgt onders apparaatbeheer. De drivers kan je dan vinden in de folders van PDAnet geloof ik. Ik moest wel windows wijzen waar die stonden, omdat hij die niet automatisch kon vinden. Misschien kan dit je verder helpen.
Nadien zou ik vanaf stap 3 nog eens proberen.
(Ik geloof dat hij een andere drivertype gebruikt tussen stap 8 en 9, maar ben niet meer heel zeker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Het had te maken met de MT65xx preloader die stond te flikkeren in apparaatbeheer zodra ik mijn G3 met usb zonder accu erin verbond met de pc. De drivers daarvoor heb ik handmatig laten installeren. Opnieuw ditmaal smartphone flashtool gebruikt volgens Google doc. maar de balk blijft nu op 100% rood staan en wordt niet blauw. Wat doe ik nu dan verkeerd of ben ik vergeten? Smartphone tools gaf aan toen ik volume up ingedrukt hield en de G3 verbond met de pc via de usb kabel dat ik de kabel binnen zes seconde moest verbinden. Maar dit had ik al gedaan. :?

edit: het lag aan de gebruikte usb-poort. :/ Andere usb-poort gepakt, opnieuw smartphone flashtool erbij gepakt. Download > telefoon verbonden en er kwam ok in beeld. Eindelijk!

[ Voor 15% gewijzigd door Joosie200 op 17-11-2012 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Niet online
Ja je moest inderdaad de preloader drivers installeren, was ik vergeten te vermelden in m'n vorige bericht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaDMaN
Als ik wat dingen moet toevoegen/wijzigen in mijn uitleg, geeft het dan maar gerust door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 327067

Dit word me eerste android mobiel, momenteel nokia E72.

Vraagje mbt Silverlight, zie wel afgedankte projecten, momenteel bezig project maar al jaren niet verder
(Moonlight) iemand al enig inzicht of de ondersteuning voor android eraan zit te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Niet online
Het gaat er hier tweaker-waardig aan toe met de roms! :-)
Maar hoe is het gebruik? Na de eerste dag kwamen hier al wat reviews, maar na een dag of enkele uren heb je nog geen goed beeld van een product.

Nog steeds tevreden over de snelheid?
De batterij scoorde hoog in de benchmark, maar houdt ze het 2 dagen uit bij normaal gebruik (zijnde enkele telefoons, veel smsen en enkele sites bezoeken)?

Kortom;
Ben je na enkele dagen tot een week nog steeds tevreden over de werking van deze telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-05 09:28
Tweaker-waardig?

Er is nog geen één customrom ontdekt ;)

Heb me net wel even registreerd op ejiayu.com/forum om te kijken wat er al is. Er is één update in omloop zo lijkt het, die wat minor bugfixes bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Normaal moet alle zooi over rooten, custom roms en tweaks in een eigen topic...

Ik zal is een modje lief aankijken om te kijken of hij wat kan verplaatsen naar 'n nieuw topic...
Zodat het hier alleen over ervaringen gaat, want de laatste tig pagina's is daar weing over te lezen :p

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Rooten, Titaniumbackup erop gooien en UC freezen/deinstall. :) Maar ik krijg met geen mogelijkheid die shortcut naar de site van Jiayu eraf, dat is pas irritant. :/

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/InmQVgxsCXOupI9y5jQUvXwB/full.png

Valt niet terug te vinden in apps, kan niet opgespoord worden in Titaniumbackup/ES file explorer, Google geeft mij 1001 opties om shortcuts te maken, maar niet om ze te verwijderen in ICS. Heb alle mapjes al doorgespit om te zien of daar wat staat. Standaard browser leeggegooid qua cache e.d. Zelfs in de playstore het e.e.a. gereset, maar het ding blijft terug komen in de appdrawer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Andere launcher installeren waarbij je in de app-drawer apps kan verbergen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appiesan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-05 15:39
Wat is het verschil qua rooten zoals hier beschreven Root MANY ANDROID! [Upd: 18.11.2012]
Ik heb pdanet V3.50 geinstalleerd
Daarna "Root_with_Restore_by_Bin4ry_v16" gedownload. de boel gestart en scherm opdrachten gevolgd.
Na reboot zegt Root Checker Basic nu dat ik root access heb.
Is dit voldoende, of moet ik nog meer doen?

[ Voor 20% gewijzigd door Appiesan op 22-11-2012 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:50
Die icoon van Ejiayu staat er bij mij dan weer niet op (of ik had hem heel snel weg gegooid, dat kan ook nog). Het u3 icoon is ondertussen weg. Vinger erop houden en dan slepen naar App info, dan gedwongen stoppen en toen was hij weg. Weet niet of dit permanent is.

Zal hem dit weekend eens rooten. Ben nu al mijn apps aan het installeren.

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Niet online
G-NiLES schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:34:
Tweaker-waardig?

Er is nog geen één customrom ontdekt ;)

Heb me net wel even registreerd op ejiayu.com/forum om te kijken wat er al is. Er is één update in omloop zo lijkt het, die wat minor bugfixes bevat.
Ik heb wel degelijk enkele custom roms gevonden op het Jiayu forum echter zijn ze allemaal in 't chinees en ik heb gen zin om uit te proberen of ze ook fatsoenlijk werken in het engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
Rikkiz0r schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 15:43:
[...]

Ik heb wel degelijk enkele custom roms gevonden op het Jiayu forum echter zijn ze allemaal in 't chinees en ik heb gen zin om uit te proberen of ze ook fatsoenlijk werken in het engels.
nice :) ik ben nog niet approved op het forum om te reageren en linkjes te zien..
Heb je gezien wat er zoal 'custom' aan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Niet online
Nee het was me nogal onduidelijk met de vertaalmachine, ook ben ik enkele custom recoverys tegengekomen in het chinees daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
Rikkiz0r schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 16:42:
Nee het was me nogal onduidelijk met de vertaalmachine, ook ben ik enkele custom recoverys tegengekomen in het chinees daar.
Er werken bij mij twee chinees sprekende IT-ers, zal ze eens laten kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Niet online
Dat zou mooi zijn, ze staan wel ergens in de Jiayu G3 discussie sectie op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pecari
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-06 15:01
Ik heb de update roms gevonden voor de Jiayu G3 15-11-2012 staan op dit forum( tenminste de links )

heb ze in middels ook staan hier dus bij belangstelling zou ik ze in mijn dropbox kunnen zetten.

hier de link naar het forum.

http://chinamobiles.org/s...n-Recovery-Tools-amp-ROMs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-06 23:01
Heeft iemand ergens een linkje met stock recovery? Ik krijg die update.zip namelijk niet goed geinstalleerd heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pecari
De update ging ook niet goed via de update functie van de telefoon maar als je het via Cwm doet werkt het prima dus opnieuw opstarten en de volume up en startknop ingedrukt houden tot je in Cwm.

wel even cwm installeren via flash tool.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
hier onder staat de link voor je Cwm, laaste update rom en root

(Root.zip)

https://www.dropbox.com/e...a8RRHSwSVhcQeGU5Q4zbuK7JQ

(Root with restore.by bin4ry.zip)

https://www.dropbox.com/e...77L-5nKf2JcIfXxdyPwfV-fRA

(G3 Update 15-11-2012) ( na deze update opnieuw Roote met de bovenste twee en je bent weer klaar )

https://www.dropbox.com/e...PGXrjoE0j_6eAbSrd9WVPUQgA

als iemand het flash programma wil hebben dan laat maar horen zet ik deze ook hier bij.

:) moet nu wel lukken neem ik aan

Oké flash tool staat er nu ook bij.

https://www.dropbox.com/e...nBpbbY1x2oAnpE5YezCOqYxFw

Hier een link naar de beschrijving voor Root.

http://techideki.com/how-...g3-working-recovery-mode/

[ Voor 72% gewijzigd door pecari op 28-11-2012 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-01 20:51
Hebben ze ook een changelog ofzo gegeven bij die update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pecari
Nee verder zat er niets bij dan alleen de uitleg voor update via toestel in Chinees.

denk dat het meer wat bug fixes zijn dan dat je er iets van merkt.

hier geeft hij nog steeds geen simbool van 3g verbinding, dit heb ik opgelost door een app te gebruiken network monitor. en die geeft het nu aan dus ik mis het niet.

en verder werkt het wel soepel hier.

[ Voor 62% gewijzigd door pecari op 26-11-2012 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444610

Moet er na de officiële update terug CWM en root worden uitgevoerd?

edit: nevermind, verkeerd gelezen :)
pecari schreef op maandag 26 november 2012 @ 19:48:
De update ging ook niet goed via de update functie van de telefoon maar als je het via Cwm doet werkt het prima dus opnieuw opstarten en de volume up en startknop ingedrukt houden tot je in Cwm.

wel even cwm installeren via flash tool.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
hier onder staat de link voor je Cwm, laaste update rom en root

(Root.zip)

https://www.dropbox.com/e...a8RRHSwSVhcQeGU5Q4zbuK7JQ

(Root with restore.by bin4ry.zip)

https://www.dropbox.com/e...77L-5nKf2JcIfXxdyPwfV-fRA

(G3 Update 15-11-2012) ( na deze update opnieuw Roote met de bovenste twee en je bent weer klaar )

https://www.dropbox.com/e...PGXrjoE0j_6eAbSrd9WVPUQgA

als iemand het flash programma wil hebben dan laat maar horen zet ik deze ook hier bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
pecari schreef op maandag 26 november 2012 @ 19:48:

-knip-

Dank voor deze uitleg!
Komend weekend wil ik er mee aan de slag, ik denk dat ik dan wel belang heb bij het flash programma.
Alles op 1 plek is makkelijker dan half tweakers en XDA moeten afstruinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
Ligt het aan mij of zie ik nergens een gps.conf in /system/etc ?
Ik kan me herinneren dat hier de servers voor de gps module instonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Als iemand interesse heeft om de TS wat op te pimpen met JiaYu verhaaltjes qua rooten / custom rom's...
Mijne komt vandeweek hopelijk binnen en rooten wil ik 'm zeker, maar hoe? Ik heb nog geen idee :p

Dus als iemand zich geroepen voelt om (alvast) een root-stappenplan te maken, be my guest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pecari
Kijk even naar mijn verhaaltje een paar plaatsen naar boven, hebt het aangevuld met meer info en alles wat je nodig hebt voor root op je toestel.

de beschrijving waar ik naar verwijs daar staat dat Cwm in het Chinees is maar dat is nu vertaald dus lekker makkelijk.

[ Voor 29% gewijzigd door pecari op 28-11-2012 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
pecari schreef op zondag 25 november 2012 @ 15:19:
Ik heb de update roms gevonden voor de Jiayu G3 15-11-2012 staan op dit forum( tenminste de links )

heb ze in middels ook staan hier dus bij belangstelling zou ik ze in mijn dropbox kunnen zetten.

hier de link naar het forum.

Ik heb die geoptimaliseerde nu een dagje draaien en die is wel echt voelbaar sneller.
Paar dingen zijn echt kut: namelijk

* er zitten vrij veel chinese apps in
* geen play store
* geen calendar
* geen gmail/maps/etc

Ik heb wat op kunnen lossen door:

* De chinese apps te verwijderen uit de rom zelf
* Play store (vendor.apk) toe te voegen aan de rom, vanuit de stock rom
* Gapps ook toe voegen vanuit de stockrom
* Swiftkey / titaniumbackup mee te nemen in de rom

Wat nog niet lukt is de Calendar. Uiteraard alles wat met Calendar te maken heeft gewoon in de rom toegevoegd,maar dit wil hij maar niet installeren. Achteraf installeren lukt me ook niet (failed, en een willekeurige andere calender wordt niet gezien bij de Sync instellen).

Ben dus nu weer terug naar de originele... wil wel graag die andere draaien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
pecari schreef op woensdag 28 november 2012 @ 00:23:
Kijk even naar mijn verhaaltje een paar plaatsen naar boven, hebt het aangevuld met
meer info en alles wat je nodig hebt voor root op je toestel. De beschrijving waar ik naar
verwijs daar staat dat. Cwm in het Chinees is maar dat is nu vertaald dus lekker makkelijk.
Dat is heel fijn inderdaad, maar ik heb eigenlijk geen zin om het zelf, voor deze telefoon, te verNederlandsen :P

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-06 13:29
Ik heb net met trail and error root toegang verkregen op mijn G3, via deze manier. Maar als ik in de recovery wil komen krijg ik een liggend andorid poppetje met een rood uitroepteken dat uit zijn buik komt. Hoe krijg ik het wel werkend zodat ik een update uit kan voeren?

• G-NiLES
HaNS1443 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 16:24:
Ik heb net met trail and error root toegang verkregen op mijn G3, via deze manier. Maar als ik in de recovery wil komen krijg ik een liggend andorid poppetje met een rood uitroepteken dat uit zijn buik komt. Hoe krijg ik het wel werkend zodat ik een update uit kan voeren?
Moet je een recovery installeren :)

staat hier wel uitgelegd.

• HaNS1443
Bedankt, ik kon eerst niet op die site komen omdat malewarebytes dit blokkeerde maar nu werkt het.

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-06 20:25
SIMPEL ROOTEN:
YouTube: How to root JIAYU G3 + Working recovery Mode
gebruik de files die onder het filmpje staan...

ik liep te klooten met van alles en nog wat maar dit werkte direct...

Alleen de recovery is niet gelukt bij mij, maar die heb ik ook niet nodig nog. Er staat 1 chinees programmatje op dat ik eraf wil hebben maar dat zonder root niet gaat. Verder heb ik root nodig om andere dingen te kunnen doen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Gebruik gemaakt van die laatste? V17?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
Iemand de Beta-Firmware Jelly Bean / 25.11.12. / 4.1.2 Al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
CLB schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 07:48:
jep, is volgensmij de zelfde als ergens in het begin van dit topic staat
-ION- schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 08:43:
Dit klinkt heel erg aantrekkelijk. Ik had 4.1.2 op me sensation (voordat hij gejat werd) en dat google now en de snelheid van de interface mis ik nu wel.

Er stond trouwens stock de 4.0.4. versie van 15 nov op bij mij.

Wie weet of er van jiayu en officiele JB rom komt.

[ Voor 56% gewijzigd door boppos op 30-11-2012 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Laatst online: 18-05 18:57
-ION- schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 08:43:
Verderop staat dat deze binair gelijk lijkt te zijn aan de 4.0.4 ROM.
Dus geen jellybean.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 485918

@HaNS1443 en @boppos

Eenmaal je bij het android poppetje met rode driehoek bent gewoon even op home knop duwen en dan komt de tekst tevoorschijn.

Edit : Heb het gelijk in de description van de video aangepast :)

Enjoy

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 485918 op 30-11-2012 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
jobr schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 09:51:
[...]

Verderop staat dat deze binair gelijk lijkt te zijn aan de 4.0.4 ROM.
Dus geen jellybean.
En even later staat er dat de link niet goed was, en dat het nu 'wirklich' jellybean is ;)

En daarna staat er weer dat het niet lekker lukt om hem te flashen.
Voor de geinteresseerden, ik heb ROM gebouwd die soepel draait op de laatste officiële firmware van de jiayu fora.

Crosspostje vanaf FOK! trouwens:

Gebaseerd op de laatste officiële firmware (20121115)
LET OP! Geheel op eigen risico, ik bied geen ondersteuning, maar hier draait hij als een zonnetje.

Wat heb ik gedaan?

• Pre-rooted
• Recovery eruit gesloopt zodat je CWM behouden blijft
• Patched bootimage, voor root
• SU, dus geen SuperU meer
• Titanium Backup toegevoegd
• Alle chinese apps eruit
• Nova Launcher Prime toegevoegd, originele launcher ook te kiezen
• SwiftKey toegevoegd
• Default Engelse taal en Nederlandse locale
• CameraFix ingebouwd (update 13:26)

Wat moet je doen?

• Zorg dat je een recoverymod hebt geïnstalleerd waarmee je kunt flashen OF gebruik de alternatieve methode om in CMW Recovery te komen.
• Ik heb dus expres niks gedaan met recoverymode in deze rom, indien gewenst kan ik de clockworkrecovery wel meeinstalleren, maar dat laat ik in aan de gebruiker over :)
• Kopieer de rom naar je SD kaart
• Boot in Recoverymode
Maak een Nandroid backup!
• Wipe Data/cache
• Wipe Dalvik cache (onder advanced)
• Choose zip from SD-card
• Na het installeren even Titanium Backup starten en de permissies laten goedzetten (vraagt hij zelf om).

Screenshots
spoiler:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5lNcb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nlLtG.png

Veel plezier.

spoiler:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
boppos schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 09:03:
[...]

jep, is volgensmij de zelfde als ergens in het begin van dit topic staat

[...]

Dit klinkt heel erg aantrekkelijk. Ik had 4.1.2 op me sensation (voordat hij gejat werd) en dat google now en de snelheid van de interface mis ik nu wel.

Er stond trouwens stock de 4.0.4. versie van 15 nov op bij mij.

Wie weet of er van jiayu en officiele JB rom komt.
De G2S heeft wel JB dus dat zal wel overgeport kunnen worden lijkt mij aangezien hardware op elkaar lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
-laat maar-

[ Voor 131% gewijzigd door Chris.nl op 03-12-2012 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
boppos schreef op donderdag 29 november 2012 @ 22:36:
SIMPEL ROOTEN:
gebruik de files die onder het filmpje staan...

ik liep te klooten met van alles en nog wat maar dit werkte direct...

Alleen de recovery is niet gelukt bij mij, maar die heb ik ook niet nodig nog.
CLB schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 07:48:
Kwestie dus van:
- Bestanden downloaden
- Bestanden uitpakken
- 'USB debugging' aanvinken op de telefoon
- 'RunMe' batchbestand uitvoeren op de PC
- Kiezen voor 'keuze 1' op de PC
- Kiezen voor 'restore' op de telefoon
- Telefoon reboot 2x achter elkaar
- Je zal de 'SuperSU' applicatie geïnstalleerd zien
- Rootacces op de JiaYu G3 is een feit, spelen maar

Om in de recovery te komen:
- Druk tegelijkertijd de powerbutton + volume+ in

Dan kan dat in de TS...
In die description van dat filmpje zie ik v15, v16 en v17 staan...
Waar kan ik eventuele nieuwere versies vinden van de benodigde bestanden? *HIER*

En voor die recovery hoef je dus niks anders te doen dan bovenstaande stappen?

[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 02-12-2012 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
Wat houdt deze camerafix in? en weet iemand of het mogelijk is om dualsim support in cm10 te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
-ION- schreef op zondag 02 december 2012 @ 12:38:
Wat houdt deze camerafix in? en weet iemand of het mogelijk is om dualsim support in cm10 te krijgen?
Stock doet de camera een erg hoge compressie bij het opslaan van foto's waardoor veel detail verloren gaat. Deze camerafix zorgt ervoor dat foto's met betere kwaliteit worden opgeslagen.

Ik neem aan dat dualsim support wel mogelijk is in cm10, op stock andriod is het immers ook toe te passen. Het wie en wanneer lijken me de grootste vragen wat dit betreft.

[ Voor 19% gewijzigd door Chris.nl op 02-12-2012 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
En hoe moet deze camera-fix worden toegepast, dan kan het ook in de TS bij het rooten / recovery verhaal...

Als het bovenstaande klopt wat ik daar als 'stappenplan' heb vermeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
CLB schreef op zondag 02 december 2012 @ 15:34:
En hoe moet deze camera-fix worden toegepast, dan kan het ook in de TS bij het rooten / recovery verhaal...

Als het bovenstaande klopt wat ik daar als 'stappenplan' heb vermeld...
'k Heb die file hier geüpload, baidu.com gaat soms erg traag hiero.

Toepassen kan (als het goed is) op 2 manieren.

1. Hiervoor heb je CWM nodig
- Kopieer de ZIP file naar de microSD, en boot CWM recovery.
- Kies: install zip from sdcard.
- Kies: choose zip from sdcard en naviger naar het juiste ZIP bestand -> bevestigen en klaar.

2. Hiervoor heb je de update app van Jiayu nodig, die staat op de stock ROM.
- Hernoem het bestand naar update.zip en kopieer het naar de microSD.
- Start de update app, en installeer de update.
Deze 2e manier heb ik niet getest, omdat ik die update app inmiddels verwijderd had. CWM maakt die app overbodig namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dank, zoiets dacht ik al, maar bedankt voor de bevestiging! Komt erbij in de TS!

Dus als je eerst CLB in "[JiaYu G3] Rooten & Custom ROM's" volgt, heb je root & CWM en kun je dit doen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
CLB schreef op zondag 02 december 2012 @ 16:07:
Dank, zoiets dacht ik al, maar bedankt voor de bevestiging! Komt erbij in de TS!

Dus als je eerst CLB in "[JiaYu G3] Rooten & Custom ROM's" volgt, heb je root & CWM en kun je dit doen!?
'k Had zelf deze handleiding gevolgd, dus kan niet bevestigen dat die andere manier werkt, al lijkt die wel makkelijker. En daarna kan je idd via CWM dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Okee dank! Al is de door mij genoemde / verwijsde methode wel veeeeeel makkelijker ja...
En als daar gelijk ClockWorkMod Recovery inzit is dat ook gewoon piece of cake en kan het in de TS!

Zijn er comparisonfoto's van de foto's van voor en na de 'camera-fix'? Of alleen deze?
En is het niet zo dat door deze 'camera-fix' de .raw mode actief wordt ofzo, zoals we eerder lazen...

Wil wel graag volledige informatie in m'n TS zetten :)

[ Voor 10% gewijzigd door CLB op 02-12-2012 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-06 10:16
CLB schreef op zondag 02 december 2012 @ 16:16:
Okee dank! Al is de door mij genoemde / verwijsde methode wel veeeeeel makkelijker ja...
En als daar gelijk ClockWorkMod Recovery inzit is dat ook gewoon piece of cake en kan het in de TS!

Zijn er comparisonfoto's van de foto's van voor en na de 'camera-fix'? Of alleen deze?
En is het niet zo dat door deze 'camera-fix' de .raw mode actief wordt ofzo, zoals we eerder lazen...

Wil wel graag volledige informatie in m'n TS zetten :)
De camera fix zorgt ervoor dat de JPEG-compressie wat minder is, maar de foto's worden niet opgeslagen als RAW-bestand. Je kan RAW-foto's nemen met de MobileUncle Tools app, maar dat is na deze fix niet meer nodig. (Tenminste, ik weet niet of er nog kwaliteitsverschil zit tussen de JPEG's met camerafix en de RAW-foto's...)

[ Voor 4% gewijzigd door Pistolebob op 02-12-2012 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Okee ik begrijp 'm :)
Wist niet of dit de JPEG-compressie verbeterde of dus die RAW-modus activeerde, maar dat is niet zo! Dank!

Iemand die de kwaliteit wil testen? :)

[ Voor 16% gewijzigd door CLB op 02-12-2012 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
Anoniem: 485918 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 11:15:
@HaNS1443 en @boppos

Eenmaal je bij het android poppetje met rode driehoek bent gewoon even op home knop duwen en dan komt de tekst tevoorschijn.

Edit : Heb het gelijk in de description van de video aangepast :)

Enjoy
Dat weet ik en ik heb dat ook al eerder gelezen maar zoals ik al schreef komt ik niet in recovery en werkt het dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Opnieuw de flash uitvoeren (die rootmethode dus)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 13:37
Hallo,

Heb me er ook ene besteld. Ik denk van hem deze week binnen te krijgen. De standaard rom die er opstaat, ondersteunt die de Nederlandse taal of moet je sowieso opzoek naar een custom rom met de Nederlandste taal?

groeten,
een Belgische gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Zit erin :)

Jullie hebben het over de recovery, waar halen jullie die vandaan en hoe te flashen?
Kan het zelf ook proberen zometeen, maar enige vorm van how-to is leuk en kan dan in de TS!

And we're talking about ClockWorkMod recovery? Of over de standaard die erbij zit tijdens het rooten (via de TS)

[ Voor 25% gewijzigd door CLB op 03-12-2012 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
Recovery info vind je in de eerste post ( http://chinamobiles.org/s...n-Recovery-Tools-amp-ROMs ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Top, maar daar heb ik geen account voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
Vlug even registeren (met behulp van google translate de site openen) en binnen de 2 minuten heb je een account en kan je de bestanden downloaden en ben je vertrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dat kan, dat kan, maar dat kan met alles en daar heb ik ook weinig behoefte aan :) Eerst maar is rooten :)
boppos schreef op zondag 02 december 2012 @ 23:36:
Dat weet ik en ik heb dat ook al eerder gelezen
maar zoals ik al schreef komt ik niet in recovery en werkt het dus niet...
Hier hetzelfde, zie het mannetje met rode driekhoek, maar home-toets brengt geen oplossing ;)

[ Voor 61% gewijzigd door CLB op 03-12-2012 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
BaDMaN schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 16:55:
Ter info,

ik heb een kleine samenvatting over hoe dit toestel te rooten.
Voor de geïnteresseerden:

https://docs.google.com/d...12YmAedSfGcQtF3mWsK9pRnXs

Dit is maar een korte samenvatting. Hopelijk duidelijk genoeg voor de echte Tweakers :)
CLB: waarom gebruik je deze methode niet en waarom staat ie niet in de TS? Want zo krijg je en root en CWM. Enige wat je bij die methode goed geregeld moet hebben is de G3 drivers en de Mediatek 65xx preloader drivers. Als je die allebei hebt is het rooten een fluitje van een cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Omdat ik eerst in de veronderstelling was dat er met de TS methode gelijk een CWM-recovery werd gefixed.
En die uit een paar kleine stappen bestaat en deze how-to niet :)

EDIT: Ben er mee bezig, maar de stap 5. geeft bij mij aan:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2zJdntAyizZ0DWnkrS6T2yy2/full.jpg
waar ik uiteraard op 'ja' klik en dan krijg ik die balk te zien, telefoon uit, volume+ indrukken, kabel erin...

En dan gebeurd er niks :p Desbetreffende balk wordt hier niet rood / blauw...

[ Voor 50% gewijzigd door CLB op 03-12-2012 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flbderks
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 21:32
Heren, nu zie ik allerlei manieren ( lees verschillende) om het toestel te rooten en CWM erop te krijgen. Is er nu al een duidelijk antwoord welke we het beste kunnen gebruiken met een duidelijke tutorial? voelt iemand zich wellicht geroepen om deze kort en bondig te maken?

Voor mij is vooral de vraag wat eerst.. rooten of CWM ik kom uit alle antwoorden niet echt meer wijs. Naar mijn idee bij mijn SG2 moest ik eerst rooten om er dan CWM op te zetten.

Alvast thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
CLB schreef op maandag 03 december 2012 @ 15:50:
Omdat ik eerst in de veronderstelling was dat er met de TS methode gelijk een CWM-recovery werd gefixed.
En die uit een paar kleine stappen bestaat en deze how-to niet :)

EDIT: Ben er mee bezig, maar de stap 5. geeft bij mij aan:
[afbeelding]
waar ik uiteraard op 'ja' klik en dan krijg ik die balk te zien, telefoon uit, volume+ indrukken, kabel erin...

En dan gebeurd er niks :p Desbetreffende balk wordt hier niet rood / blauw...
dit had ik dus ook... dat bedoelde ik met klooien in mijn post... maar ben wel benieuwd waar dat nou aan lag dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik heb alles geprobeerd as far as I know, want die 'stap 5' screenshot is vaker voorgekomen...
Bij USB-drivers staat er niks onbekends of met een uitroepteken, PDA-net is geinstalleerd, files gedownload, flashtool gestart, scatterfile gekozen, image gekozen, maar dan de telefoon aansluiten...

Geprobeerd met volume+, zonder, met batterij, zonder batterij enzovoort, geen rode / blauwe balk :p

Via de Mobile Uncle app kan ik wel in CWM 5.5.0.4 rebooten... maar dat is 1x zeg maar...
Als ik m'n telefoon dan uitzet en weer opnieuw in recovery-mode start zie ik weer dat liggende poppetje... :+

[ Voor 20% gewijzigd door CLB op 03-12-2012 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Dit had ik ook. Probeer eens de G3 zonder accu met de usb kabel te verbinden met de computer. Ga nu naar apparaatbeheer en zie je dan de Mediatek 65xx preloader aan en uit flikkeren? Dan heb je niet alle drivers geïnstalleerd en dus krijg je geen gekleurde balk bij smartphone tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ja ik lees je posts, ik maak hier precies hetzelfde mee, nu nog 'mijn' oplossing vinden :)

EDIT: Alles uninstalled en opnieuw begonnen, krijg nu hetzelfde als jou, geen Mediatek-drivers...
Maar in jouw posts lees ik niet waar jij ze uiteindelijk vandaan hebt?
Online gevonden en geïnstalleerd...

Ben nu bij de rode lijn die niet blauw wordt... :+ Alles weer geprobeerd, andere USB-poorten, telefoon gereset, drivers geinstalleerd, computer opnieuw opgestart en de balk wordt nu elke keer rood, soms moet ik opeens een USB-kabel aansluiten (zoals jij ook vermeldde) soms niet, maar blauw wordt de balk nooit / nooit 'OK' :)

Ben er bijna...

Lukt nog steeds niet... Of zou het aan de rootacces kunnen liggen die ik al heb?
Ik kan met de MobileUncle app m'n recovery niet flashen zodat de standaard recovery weggaat...
Kies voor 'Recovery Update' en kies de CWM.img, waar die dan ook daadwerkelijk in boot, maar nu nog altijd!

[ Voor 110% gewijzigd door CLB op 03-12-2012 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pecari
Kijk nu eens bij mijn post op blad 2 daar staat alles je hoeft verder niets te doen dan even lezen, dan naar de laatste link daar staat hoe je het moet inladen en uitvoeren.

de software en files staan ook in mijn post makkelijker kan het echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik heb werkelijk waar alles al drieëntachtig keer nagelopen, getest, gedownload en geprobeerd ;)

Of er zit iets in die root-methode v17 van bin4ry, aangezien boppos ook niet in z'n recovery kan komen ofzo...

Die balk wordt gewoon niet blauw / krijg gewoon geen teken van 'je recovery is geflasht'...

[ Voor 55% gewijzigd door CLB op 03-12-2012 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
In het begin lukt het mij ook niet, ik heb precies gedaan wat hier ook gedaan wordt, als ik het me goed herinner recovery geflashed met uncle tools daarna verschillende roms getest en nu kan ik elke keer zonder problemen in recovery mode komen.Het kan zijn dat ik nog andere dingen heb gedaan waardoor het "toevallig" werkte maar de aanhouder wint!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 19:40

Al geprobeerd? Je krijgt dus echt alleen root-rechten en geen recovery hmm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Rooten is dus gewoon gelukt, simpelweg met de bin4ry v17 files, geen enkel probleem, jeeej...
Maar de recovery werkt dus niet (standaard recovery laat androidpoppetje zien met rood driehoekje)
Er wordt overal gezegd, druk op 'n knopje, maar dat werkt niet, zoals bijvoorbeeld ook niet bij boppos.

Met Mobile Uncle kan ik dus wel booten in de CWM-recovery, maar dat is dan eenmalig...

Als ik het toestel dan uitzet en weer in recovery-mode boot, zie ik weer dat androidpoppetje :)

Ik heb alle stappenplannen die ik gevonden heb al gevolgd:
- http://techideki.com/how-...g3-working-recovery-mode/
- https://docs.google.com/d...12YmAedSfGcQtF3mWsK9pRnXs

Alles lijkt in orde, de drivers zijn geïnstalleerd, kabels werken, meerdere USB-poorten gebruikt, meerdere kabels gebruikt, op verschillende maniere m'n telefoon aangesloten en ik lees nagenoeg alle issues die Joosie200 heeft gehad aangezien ik die ook heb... Maar bij hem loste 'een andere USB-poort' het op en dat heb ik dus al 33x geprobeerd maar wil gewoon niet lukken... De balk laadt tot 100% en vaak zat zie ik dan nog een melding dat ik een USB-kabel moet aansluiten in xx seconden, soms ook niet, maar nooit een 'gelukt' >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flbderks
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 21:32
Heren, nu zie ik allerlei manieren ( lees verschillende) om het toestel te rooten en CWM erop te krijgen. Is er nu al een duidelijk antwoord welke we het beste kunnen gebruiken met een duidelijke tutorial? voelt iemand zich wellicht geroepen om deze kort en bondig te maken?

Voor mij is vooral de vraag wat eerst.. rooten of CWM ik kom uit alle antwoorden niet echt meer wijs. Naar mijn idee bij mijn SG2 moest ik eerst rooten om er dan CWM op te zetten.

Alvast thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Niet online
CLB schreef op maandag 03 december 2012 @ 20:53:
Ik heb werkelijk waar alles al drieëntachtig keer nagelopen, getest, gedownload en geprobeerd ;)

Of er zit iets in die root-methode v17 van bin4ry, aangezien boppos ook niet in z'n recovery kan komen ofzo...

Die balk wordt gewoon niet blauw / krijg gewoon geen teken van 'je recovery is geflasht'...
Het zit niet in de root methode, ik heb hem namelijk ook zo geroot en daarna CWM geflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
Flbderks schreef op maandag 03 december 2012 @ 22:00:

Alvast thnx!
Persoonlijk zou ik Bin4ry's root method gebruiken. Die levert de SuperSU app mee wat beter schijnt te zijn dan de Superuser app. Ik zelf doe altijd eerst CWM en dan root omdat ik nogal de neiging heb om alles te factory resetten/wipen na CWM instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Rikkiz0r schreef op maandag 03 december 2012 @ 22:02:
Het zit niet in de root methode, ik heb hem namelijk ook zo geroot en daarna CWM geflashed.
Hmm okee dank! Iemand een manier om te unrooten? Ga ik dat proberen en dan eerst CWM voor de root... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
CLB schreef op maandag 03 december 2012 @ 21:58:
Alles lijkt in orde, de drivers zijn geïnstalleerd, kabels werken, meerdere USB-poorten gebruikt, meerdere kabels gebruikt, op verschillende maniere m'n telefoon aangesloten en ik lees nagenoeg alle issues die Joosie200 heeft gehad aangezien ik die ook heb... Maar bij hem loste 'een andere USB-poort' het op en dat heb ik dus al 33x geprobeerd maar wil gewoon niet lukken... De balk laadt tot 100% en vaak zat zie ik dan nog een melding dat ik een USB-kabel moet aansluiten in xx seconden, soms ook niet, maar nooit een 'gelukt' >:)
Voor de zekerheid heb ik de driver (die bij mij werkte), hier even online gezet.

1 - Voordat je begint open je je Apparaatbeheer, want je krijgt maar enkele seconden de kans om handmatig de MT65xx Preloader te rechtermuisklikken.

2 - Sluit de G3 zonder accu aan via de USB.
3 - Doe direct je accu in de G3.

4 - Rechtermuisklik de MT65xx Preloader die je voorbij ziet vliegen.
Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/preloader.jpg
5 - Kies stuurprogramma's bijwerken.
6 - Selecteer handmatig de driver.
7 - Nergeer de waarschuwing.
Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/meh.jpg

Wanneer je de MT65xx Preloader driver geïnstalleerd hebt, werkt deze handleiding wat mij betreft prima.

ps. dit gedaan met een Win7 pc

[ Voor 43% gewijzigd door Chris.nl op 04-12-2012 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ben benieuwd, mijn dank zal groot zijn! (ik heb alle drivers geïnstalleerd...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Niet online
Oja, waar ik toen trouwens tegen aan liep.

Als je dat op windows 8 probeert krijg je een foutmelding en dan moet je even windows 8 rebooten via een bepaalde manier dat die unsigned drivers accepteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Bedankt, ik ga morgen verder kijken... vandaag al een halve dag bezig geweest...
Maar die drivers heb ik ook al geïnstalleerd, dus ben nog wat optimistisch, we will see!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
CLB schreef op maandag 03 december 2012 @ 23:32:
Bedankt, ik ga morgen verder kijken... vandaag al een halve dag bezig geweest...
Maar die drivers heb ik ook al geïnstalleerd, dus ben nog wat optimistisch, we will see!
Als je die drivers echt geïnstalleerd hebt zou die handleiding moeten werken.. Ik was destijds alleen zelf zo aan het stoeien met die preloader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
CLB schreef op maandag 03 december 2012 @ 23:32:
Ik ben erg benieuwd want ik heb dus precies het zelfde gekloond als clb gehad afgelopen donderdag... 50keer opnieuw proberen en nog niet lukken... Meestal heb je dan iets verkeerd gelezen. Maar nu jij het ook hebt weet ik dus dat het niet aan mij ligt. En nou ben ik echt geen leek maar ik dacht dat ik gek werd donderdag...

Maar goed na straddle CWM te hebben is er nog de vraag wat is nou een goede rom en komen er goede rom's? Weet iemand of de kernel vrij is gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Echt alles is geïnstalleerd...

Dan druk ik dus op scatterfile, laad ik de recovery, negeer de waarschuwing bij stap 5 en druk gewon op 'ja' dan staat die op searching, ik hang m'n JiaYu eraan en de balk is binnen 1 seconde helemaal rood, maar hij wordt nooit blauw. Soms krijg ik dus (net als jou) de melding dat ik een USB-kabel aan moet sluiten, maar wat ik ook probeer het lukt gewoon niet... Nu kan het aan mij liggen, want een echte flash-bimbo ben ik niet, maar ik ben ook niet echt 'n n00b op dat gebied. Ik ga m'n PC is herstellen naar de staat van 'n paar dagen geleden dan.

Ik gebruik hiervoor:
- PDAnet
- SP Flash Tool
- Root.zip (voor de scatter-file 'MT6577_Android_scatter_emmc.txt' en de recovery 'recovery_cwm5.5.0.4_ENG.img')
- preloader drivers (maar ik ga nu de jouwe wel gebruiken, maar die zijn 4KB en bestaat uit 1 .inf bestand?)

[ Voor 35% gewijzigd door CLB op 04-12-2012 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Apart zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Daarom lijkt het alsof CLB 'n n00b is, maar het werkt gewoon niet...
Jouw 'Preloader drivers' zijn slechts 4KB, dat lijkt me niet de bedoeling, foutje met uploaden?

En hoe sluiten jullie de telefoon nu aan? Batterij erin? Batterij eruit? Rode balk zien en dan batterij erin?

Mijn werkwijze:
- Starten flashtool
- Kiezen voor het juiste scatterbestand
- Kiezen voor de juiste recovery
- Druk F9, negeer de waarschuwing en druk op ja waarna er 'searching' komt te staan
(in de handleiding staat dat deze 'searching' komt na de recovery gekozen te hebben, bij mij dus niet, eerst 'download')
- Telefoon is uit, batterij eruit geweest en ik sluit 'm aan
(batterij eruit gelaten, batterij erin laten zitten, volume+, geen knop, batterij erin tijdens rode balk enzovoort)
- Waarna veelal de balk rood wordt binnen een seconde en dan niks, noppes, nada, niente :+

EDIT: Herstelpunt van paar dagen geleden aangezet, alles opnieuw geïnstalleerd, precies 't zelfde...
Maar dat is dan wel met zelf gevonden 'preloader' drivers en niet die Chris.nl heeft geüpload, dus misschien?

[ Voor 92% gewijzigd door CLB op 04-12-2012 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
CLB schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 09:55:
Daarom lijkt het alsof CLB 'n n00b is, maar het werkt gewoon niet...
Jouw 'Preloader drivers' zijn slechts 4KB, dat lijkt me niet de bedoeling, foutje met uploaden?

En hoe sluiten jullie de telefoon nu aan? Batterij erin? Batterij eruit? Rode balk zien en dan batterij erin?

Mijn werkwijze:
- Starten flashtool
- Kiezen voor het juiste scatterbestand
- Kiezen voor de juiste recovery
- Druk F9, negeer de waarschuwing en druk op ja waarna er 'searching' komt te staan
(in de handleiding staat dat deze 'searching' komt na de recovery gekozen te hebben, bij mij dus niet, eerst 'download')
- Telefoon is uit, batterij eruit geweest en ik sluit 'm aan
(batterij eruit gelaten, batterij erin laten zitten, volume+, geen knop, batterij erin tijdens rode balk enzovoort)
- Waarna veelal de balk rood wordt binnen een seconde en dan niks, noppes, nada, niente :+

EDIT: Herstelpunt van paar dagen geleden aangezet, alles opnieuw geïnstalleerd, precies 't zelfde...
Maar dat is dan wel met zelf gevonden 'preloader' drivers en niet die Chris.nl heeft geüpload, dus misschien?
Hee CLB ik zei toch dat het niet lukte. Ik heb dus ook alle mogelijke manieren geprobeerd met eigen gevonden drivers en andere. Zijn er meer mensen die de afgelopen week hun telefoon hebben gekregen met de 15nov rom erop waarbij de methode zoals hierboven niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 19:40
Misschien dat ik er vanmiddag ook maar eens mee aan de slag ga, ik mis Google Now namelijk. We'll see, We'll see...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik had gewoon de driver die op XDA staat geüpload, bij mij werkte die prima. Maar kan zijn dat er meer drivers in omloop zijn.

Vooral de manier van installeren van de preloader leek me belangrijk, omdat ik hier zelf ook enorm mee had lopen worstelen destijds.
boppos schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:24:
Hee CLB ik zei toch dat het niet lukte. Ik heb dus ook alle mogelijke manieren geprobeerd met eigen gevonden drivers en andere. Zijn er meer mensen die de afgelopen week hun telefoon hebben gekregen met de 15nov rom erop waarbij de methode zoals hierboven niet werkt?
Volgens mij is die preloader rom of kernel onafhankelijk, 't is namelijk een stukje hardware wat direct aangesproken wordt door de pc terwijl de phone uitstaat. Voordeel hiervan is dat 'bricken' vrijwel onmogelijk is, je kan altijd nog in de preloader komen en iets nieuws flashen.

[ Voor 9% gewijzigd door Chris.nl op 04-12-2012 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asuman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-04 08:26
De Preload drivers die ik had zijn ook maar 3,49kb voor win7-x86 en 3,51kb voor win7-x64
Ik kwam ook niet voorbij de rode balk. De mijne was ook geroot met Bin4ry's. Wel was de cwm bij mij alleen eenmalig, na het uitzetten/rebooten was de cwm verdwenen. Dit heb ik opgelost door recovery-from.boot.p te renamen onder /system met Root Explorer, wel eerst r/w aanzetten.

Dit zijn de stappen waarmee het altijd werkt en cwm blijft staan:

- Zet de telefoon uit en haal de batterij en usb kabel eruit
- Start Flashtool
- Kies het juiste scatterbestand
- Kies voor de juiste recovery (stond al goed bij mij)
- Klik op Download
- Sluit nu usb-kabel aan zonder batterij, zodra de rode balk verschijnt metéén batterij erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
asuman schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 11:49:
De Preload drivers die ik had zijn ook maar 3,49kb voor win7-x86 en 3,51kb voor win7-x64
Als ik die drivers probeer die Chris.nl linkt, wordt er gezegd dat hij geen drivers kan installeren...
Zodoende heb ik tot nu toe telkens deze geprobeerd, waarbij het wel lukt, maar die zijn dus zo'n 15MB..
Het hele pakket dan, want daar zitten alle drivers in, de Win764x map is zo'n 1,6MB...

Wil jij jouw drivers is uploaden?
Ik kwam ook niet voorbij de rode balk. De mijne was ook geroot met Bin4ry's. Wel was de cwm bij mij alleen eenmalig, na het uitzetten/rebooten was de cwm verdwenen. Dit heb ik opgelost door recovery-from.boot.p te renamen onder /system met Root Explorer, wel eerst r/w aanzetten.
Kun je dit iets verder toelichten, want dat heb ik ook, eenmalig lukt, daarna niet meer...
Maar naar wat moet ik 'recovery-from.boot.p' renamen dan? Of maakt dat niks uit als 't maar veranderd?
Dit zijn de stappen waarmee het altijd werkt en cwm blijft staan:

- Zet de telefoon uit en haal de batterij en usb kabel eruit
- Start Flashtool
- Kies het juiste scatterbestand
- Kies voor de juiste recovery (stond al goed bij mij)
- Klik op Download
- Sluit nu usb-kabel aan zonder batterij, zodra de rode balk verschijnt metéén batterij erin
Hmm gaan we het nog is 'n paar keer proberen dan :+

[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 04-12-2012 12:28 ]

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste