Maakt niet uit. Er is een script iets van install_recovery die wordt aangeroepen na boot en flashed die recovery-from.boot.p in je recovery. Je zou ook dit script kunnen renamen.CLB schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:15:
Maar naar wat moet ik 'recovery-from.boot.p' renamen dan? Of maakt dat niks uit als 't maar veranderd?
Op het FOK! forum staat dat er alweer een nieuwe ROM/kernel update vanuit Jiayu is gekomen, build G3 20121129-082828. Download van de zip gaat alleen nog tergend langzaam.
@ jobr: okee dank, ga ik ook is naar kijken
@ Chris.nl: deze zip zou ik dus kunnen flashen als ik eenmalig in CWM-recovery boot...? (nog 13 min)
EDIT @ Hieronder: rooten lukt dus wel, maar de ClockWorkMod-recovery installeren niet
@ Chris.nl: deze zip zou ik dus kunnen flashen als ik eenmalig in CWM-recovery boot...? (nog 13 min)
EDIT @ Hieronder: rooten lukt dus wel, maar de ClockWorkMod-recovery installeren niet
[ Voor 22% gewijzigd door CLB op 04-12-2012 13:27 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Gisteren ook mijn telefoon binnen gekregen met de 15nov rom er op. Kom tijdens het rooten het zelfde probleem tegen als CLB. Heb het nu via de Root Many ANDROID manier gedaan. Werkte prima.
Ik denk het.. In de vorige zip, zat weer een update.zip die ik via CWM vanaf de microSD kon installeren.CLB schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:20:
'k Neem aan dat hier ook weer een update.zip in zit, alleen 'k heb um nog niet binnen (nog 34 windows-minuten)
Okee ga ik is mee klootviolen dan... zit een 'update.zip' in 
En een Chinese handleiding, waaruit blijkt wat je moet doen...
Gooi de update.zip op de root van je SD, ga naar het progje 'Update system' en het volgt vanzelf... Nu bezig...

Let erop dat je telefoon weer in het Chinees staat
Appeltje-eitje:

Pre-rooted weet ik niet, aangezien ik al rootacces had... Ze hebben het over 'betere accu'
En een Chinese handleiding, waaruit blijkt wat je moet doen...
Gooi de update.zip op de root van je SD, ga naar het progje 'Update system' en het volgt vanzelf... Nu bezig...

Let erop dat je telefoon weer in het Chinees staat

Pre-rooted weet ik niet, aangezien ik al rootacces had... Ze hebben het over 'betere accu'
[ Voor 126% gewijzigd door CLB op 04-12-2012 13:57 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik ben hem reeds van diegene zijn dropbox aan het halen. Is deze pre-rooted en wat zijn uberhaupt de verbeteringen?
als ik die weet dan zet ik hem wel op mijn G3.
Hmm ok, thnx. Ik denk dat ik hem er zo wel op zet. Een deze week maar eens CWM er op proberen te krijgen.
Hmm ok, thnx. Ik denk dat ik hem er zo wel op zet. Een deze week maar eens CWM er op proberen te krijgen.
[ Voor 26% gewijzigd door Eypo op 04-12-2012 14:02 ]
Gehoopt dat door deze ROM-update ik wel CWM kon installeren, helaas niet, ik word steeds gekker
Opzich hoef ik geen CWM-recovery, aangezien ik weinig met ROM's zal gaan spelen, maar als.. Stupid shit!
Opzich hoef ik geen CWM-recovery, aangezien ik weinig met ROM's zal gaan spelen, maar als.. Stupid shit!
[ Voor 92% gewijzigd door CLB op 04-12-2012 14:29 ]
Nope... bij mij werkt het niet. Blijkbaar kan je hem alleen installeren met het ingebakken update programma. Dus ben ik nu eerst een rom aan het terugzetten waar ik die updatefunctie niet uitgesloopt had. 
- edit -
Fuuuuuuuuuuuuuuuuu...
Nu werkt die ingebakken updatefuntie niet omdat ik CWM erop heb staan
Oftewel als je CWM nog niet had, ben je nu ineens in het voordeel.
Ik hou het gezien voor vandaag, straks mag ik naar mijn werk.
Even een clockworkmod van een uurtje geleden terugzetten en dan ga ik wel lurken tot de oplossing gevonden is.
- edit -
Fuuuuuuuuuuuuuuuuu...
Nu werkt die ingebakken updatefuntie niet omdat ik CWM erop heb staan
Oftewel als je CWM nog niet had, ben je nu ineens in het voordeel.
Ik hou het gezien voor vandaag, straks mag ik naar mijn werk.
Even een clockworkmod van een uurtje geleden terugzetten en dan ga ik wel lurken tot de oplossing gevonden is.
[ Voor 51% gewijzigd door Chris.nl op 04-12-2012 14:55 ]
En m'n rootacces is weg 
Dusja wat nu... Ik kan eerst rootacces verkrijgen via de bin4ry-methode, v15, v16 of v17...
Ik kan ook niks doen en met de verschillende CWM-handleidingen aan de slag en daarna pas rooten...
Maar dat ben ik nu dus al 1,5 dag aan het doen en het wil nog steeds niet vleugen dus waarom nu opeens wel.
Lastig
Is de rootacces verkregen via de bin4ry-methode ook weer te ontdoen, of moet je dan weer wachten op 'n nieuwe ROM van JiaYu zelf, zodat de rootacces weer weg is (zoals me nu gebeurd is) Of zou ik gewoon weer de laatste ROM (die er nu dus ook opstaat) kunnen flashen, zodat m'n telefoon weer 100% stock wordt?
Als ik 'Update System' doe, dan kan ik gewoon weer m'n ROM flashen as far as I see it?
Oftewel, CLB vindt het wel even gescheten, doet even een half dagje niks, morgen waarschijnlijk rooten via de bin4ry-methode (alleen welke versie, weer v17 dan of toch maar een eerdere versie kiezen) en klaar hoor!
Had dus nieuwe ROM, nog even 'n totale reset gedaan van het toestel, dus helemaal weer stock...
In de vewachting dat hij zonder rootacces enzovoort wel in de normale recovery kon booten en het zou doen.
Niet dus, nog steeds dat liggende Androidpoppetje, maar geen enkele knop werkt om iets te doen
Baidu Input & 手机QQ2012 uninstalled, nu nog die Google Play: UC浏览器 weg, maar dat kan niet zonder root...
Dusja wat nu... Ik kan eerst rootacces verkrijgen via de bin4ry-methode, v15, v16 of v17...
Ik kan ook niks doen en met de verschillende CWM-handleidingen aan de slag en daarna pas rooten...
Maar dat ben ik nu dus al 1,5 dag aan het doen en het wil nog steeds niet vleugen dus waarom nu opeens wel.
Lastig
Is de rootacces verkregen via de bin4ry-methode ook weer te ontdoen, of moet je dan weer wachten op 'n nieuwe ROM van JiaYu zelf, zodat de rootacces weer weg is (zoals me nu gebeurd is) Of zou ik gewoon weer de laatste ROM (die er nu dus ook opstaat) kunnen flashen, zodat m'n telefoon weer 100% stock wordt?
Als ik 'Update System' doe, dan kan ik gewoon weer m'n ROM flashen as far as I see it?
Oftewel, CLB vindt het wel even gescheten, doet even een half dagje niks, morgen waarschijnlijk rooten via de bin4ry-methode (alleen welke versie, weer v17 dan of toch maar een eerdere versie kiezen) en klaar hoor!

Had dus nieuwe ROM, nog even 'n totale reset gedaan van het toestel, dus helemaal weer stock...
In de vewachting dat hij zonder rootacces enzovoort wel in de normale recovery kon booten en het zou doen.
Niet dus, nog steeds dat liggende Androidpoppetje, maar geen enkele knop werkt om iets te doen

Baidu Input & 手机QQ2012 uninstalled, nu nog die Google Play: UC浏览器 weg, maar dat kan niet zonder root...
[ Voor 22% gewijzigd door CLB op 04-12-2012 14:49 ]
CLB: deze al eens geprobeerd? En dan met name hoe ze de accu + verbinden met pc doen qua volgorde? Het luistert namelijk nauw, iets waar ik ook genoeg van kreeg na talloze pogingen.
Die link werkt nietJoosie200 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:55:
CLB: deze al eens geprobeerd? En dan met name hoe ze de accu + verbinden met pc doen qua volgorde? Het luistert namelijk nauw, iets waar ik ook genoeg van kreeg na talloze pogingen.
Edit: nu wel weer
CLB ik begrijp dat jij nog de stock recovery geïnstalleerd hebt staan? kun je die image misschien even posten ik deze nergens vinden en ik zou graag de stock recovery weer terug krijgen.
Dan moet je de volgende regel uit updater-script (staat ergens onder META-INF directory) verwijderen. Dan gaat het wel als het goed is.Chris.nl schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:12:
Nope... bij mij werkt het niet. Blijkbaar kan je hem alleen installeren met het ingebakken update programma. Dus ben ik nu eerst een rom aan het terugzetten waar ik die updatefunctie niet uitgesloopt had.
- edit -
assert(getprop("ro.board.platform") == "MT77_H958_ICS" ||
getprop("ro.board.platform") == "MT77_H958_ICS");
Dus alleen nodig als je CWM gebruikt.
[ Voor 7% gewijzigd door jobr op 04-12-2012 18:35 ]
Als je even een officiele rom download staat in de rar file een recovery.img. Die moet je hebben.-ION- schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:21:
CLB ik begrijp dat jij nog de stock recovery geïnstalleerd hebt staan? kun je die image misschien even posten ik deze nergens vinden en ik zou graag de stock recovery weer terug krijgen.
Dus niet uit een update.zip halen want daar zit deze niet in.
Je kan waarschijnlijk ook de laatste update die je hebt gedaan nog een keer installeren. Dan heb je hem waarschijnlijk ook weer terug.
[ Voor 16% gewijzigd door jobr op 04-12-2012 18:54 ]
Thnx, als ik vanavond laat weer thuis ben doe ik een pogingjobr schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 18:32:
[...]
Dan moet je de volgende regel uit updater-script (staat ergens onder META-INF directory) verwijderen. Dan gaat het wel als het goed is.
Beste kan je trouwens direct editen in de zip zelf (met bijv winzip). Dus niet eerst uitpakken en weer inpakken. Dat geeft soms problemen.Chris.nl schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 19:23:
[...]
Thnx, als ik vanavond laat weer thuis ben doe ik een poging
Ik zal mijn best doen, als het lukt zet ik de update.zip wel online. Zou toch mooi zijn als ik CWM en root kan blijven behouden en de laatste updates meekrijg..jobr schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 19:29:
[...]
Beste kan je trouwens direct editen in de zip zelf (met bijv winzip). Dus niet eerst uitpakken en weer inpakken. Dat geeft soms problemen.
Root raak je altijd kwijt omdat die chinezen altijd een format van /system meegeven. Update.zip is dus eigenlijk niet een update van de ROM, maar bevat de gehele rom iedere keer.Chris.nl schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 19:44:
[...]
Ik zal mijn best doen, als het lukt zet ik de update.zip wel online. Zou toch mooi zijn als ik CWM en root kan blijven behouden en de laatste updates meekrijg..
Als je nu zelf in de update.zip de su en superuser op de juiste plaats toevoegd, vervolgens de juiste rechten zet via updater script dan kun je root behouden. Moet je wel elke keer opnieuw zelf doen bij vervolg update.zip's. Recovery kan je dan ook uit de zip slopen.
Ik heb dat net met 7-zip gedaan, het is erg makkelijk en het werktjobr schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 18:32:
[...]
Dan moet je de volgende regel uit updater-script (staat ergens onder META-INF directory) verwijderen. Dan gaat het wel als het goed is.
Toen ik de telefoon voor het eerst opstartte was ik wel root en RWM kwijt.
Bestand is te download via dropbox
Het origineel is hier te downloaden (via)
Een screenshot kon ik ook niet maken dus zo maar:

EDIT: nu nog iemand vinden die SU en RWM wil toevoegen, dat gaat helaas mijn petje te boven. Dit heb ik trouwens gedaan omdat ik niet kon updaten via de "app"
[ Voor 23% gewijzigd door HaNS1443 op 04-12-2012 22:18 ]
4.1.2 beta firmware (niet zeker of het officeel is):
http://chinamobiles.org/s...n-Recovery-Tools-amp-ROMs
Staat tussen de lijst in de eerste post
Ga hem zelf nog niet installeren wacht wel even op de officele ROM die binnenkort komt
Staat tussen de lijst in de eerste post
Ga hem zelf nog niet installeren wacht wel even op de officele ROM die binnenkort komt
[ Voor 8% gewijzigd door RobertowNL op 04-12-2012 22:01 ]
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
er zit geen recovery.img in het zip bestand van G3-20121129-082828jobr schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 18:38:
[...]
Als je even een officiele rom download staat in de rar file een recovery.img. Die moet je hebben.
Dus niet uit een update.zip halen want daar zit deze niet in.
Je kan waarschijnlijk ook de laatste update die je hebt gedaan nog een keer installeren. Dan heb je hem waarschijnlijk ook weer terug.
Dat klopt, maar er zijn twee versies van de update te downloadenDe eerste is met update.zip en de tweede is oa met recovery, de update kan op twee manieren uitgevoerd worden vandaar twee verschillende bestanden-ION- schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 22:04:
[...]
er zit geen recovery.img in het zip bestand van G3-20121129-082828
[ Voor 10% gewijzigd door HaNS1443 op 04-12-2012 22:17 ]
Ideaal mij ook gelukt!HaNS1443 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 21:50:
[...]
Ik heb dat net met 7-zip gedaan, het is erg makkelijk en het werkt
Toen ik de telefoon voor het eerst opstartte was ik wel root en RWM kwijt.
Bestand is te download via dropbox
Het origineel is hier te downloaden (via)
Een screenshot kon ik ook niet maken dus zo maar:
[afbeelding]
EDIT: nu nog iemand vinden die SU en RWM wil toevoegen, dat gaat helaas mijn petje te boven. Dit heb ik trouwens gedaan omdat ik niet kon updaten via de "app"
Ook al uren voor me gehouden, geprobeerd, getest... Die balk staat op 'searching'Joosie200 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:55:
Zodra de telefoon erin gaat komt er een 'ComX' poort te staan en wordt de balk rood...
Heb de batterij erin gedaan toen ik direct 'ComX' zag, toen de balk rood was enzovoort.
Batterij erin terwijl ik de volume+ vasthield en niet, telefoon aansluiten met volume+ en zonder enzovoort.
Uhm ja, zeg ik voorzichtig, aangezien ik nog nooit in de standaard recovery ben gekomen, omdat dat niet werkt... Met de 15-11 ROM kon dat niet, nu heb ik dus die 28-11 ROM en nog steeds kan ik er niet in komen.-ION- schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:21:
CLB ik begrijp dat jij nog de stock recovery geïnstalleerd hebt staan? kun je die image
misschien even posten ik deze nergens vinden en ik zou graag de stock recovery weer terug krijgen.
Desalniettemin wil ik best wat posten als jij me zegt waar ik het kan vinden op m'n telefoon...
Zelf heb ik dus nog geen nieuwe rootacces verschaft en CWM is nog steeds niet gelukt
Ik heb net geroot met jouw methode, met dat .bat bestandje.CLB schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 22:41:toon volledige bericht
[...]
Ook al uren voor me gehouden, geprobeerd, getest... Die balk staat op 'searching'
Zodra de telefoon erin gaat komt er een 'ComX' poort te staan en wordt de balk rood...
Heb de batterij erin gedaan toen ik direct 'ComX' zag, toen de balk rood was enzovoort.
Batterij erin terwijl ik de volume+ vasthield en niet, telefoon aansluiten met volume+ en zonder enzovoort.
[...]
Uhm ja, zeg ik voorzichtig, aangezien ik nog nooit in de standaard recovery ben gekomen, omdat dat niet werkt... Met de 15-11 ROM kon dat niet, nu heb ik dus die 28-11 ROM en nog steeds kan ik er niet in komen.
Desalniettemin wil ik best wat posten als jij me zegt waar ik het kan vinden op m'n telefoon...
Zelf heb ik dus nog geen nieuwe rootacces verschaft en CWM is nog steeds niet gelukt
Nu de 4.1.2 beta rom erop gezet, werkt prima
Ja rooten is zo simpel as hell
Heb jij ook nog ClockWorkMod-recovery of niet?
Ja, via de 'Mobileuncle MTK Tools' app.CLB schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 22:43:
Ja rooten is zo simpel as hellHeb jij ook nog ClockWorkMod-recovery of niet?
'Recovery update' en dan de .img kiezen op je microSD kaart.
(Deze dus: https://dl.dropbox.com/u/...covery_cwm5.5.0.4_ENG.img )
[ Voor 14% gewijzigd door Pistolebob op 04-12-2012 22:46 ]
Ja okee, heb ik ook al 312x gedaan, dan boot die daarin, helemaal top, werkt dus...
Zodra ik de telefoon dan uitzet en power & volume+ indruk, kom ik niet in CWM, maar in de standaard
recovery die bij mij (en boppos en een paar anderen) dus niet werkt... Ik kan dus eenmalig in CWM komen
Zodra ik de telefoon dan uitzet en power & volume+ indruk, kom ik niet in CWM, maar in de standaard
recovery die bij mij (en boppos en een paar anderen) dus niet werkt... Ik kan dus eenmalig in CWM komen
Dan ligt het denk ik aan de rom dat ik nog steeds CWM recovery heb..CLB schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 22:46:
Ja okee, heb ik ook al 312x gedaan, dan boot die daarin, helemaal top, werkt dus...
Ik heb verder namelijk niks aan de recovery veranderd.
Kreeg vandaag de G3 en heb een aantal roms geflasht.
Als laatst de 4.1.2 rom.
( https://dl.dropbox.com/u/..._JY-G3_4.1.2.firmware.zip )
[ Voor 5% gewijzigd door Pistolebob op 04-12-2012 22:49 ]
Waar haalde je die 4.1.2 rom ergens? Nederlands zit er ook in?
Edit: je poste net de link :-). Bevat deze de Nederlandse interface?
Edit: je poste net de link :-). Bevat deze de Nederlandse interface?
[ Voor 36% gewijzigd door argon007 op 04-12-2012 22:51 ]
Het linkje naar Dropbox is al gegeven, maar hier staat alles:
Nederlands zit er ook in idd.argon007 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 22:50:
Waar haalde je die 4.1.2 rom ergens? Nederlands zit er ook in?
Beta-Firmware Jelly Bean / 25.11.12. / 4.1.2
Ik wilde nog even proberen via MobileUncle om de recovery te updaten... maar...
Dan moet ik dus eerst rootacces bemachtigen... Ansich geen probleem, mja welke manier ga ik doen...
Via de bin4ry-methode zal het moeten worden dan, want in de normale recovery kan ik niet komen
Maar als ik dan die CWM-recovery heb (als het lukt, zal wel niet, maar als) heb ik straks weer problemen
met updaten naar nieuwere ROM-updates als die uitkomen, zoals Chris.nl" eerder meldde... blablabla...
(wat ook weer te omzeilen is maar zo wordt het wel dit, dat, zus, zo)
EDIT: Ben maar weer bezig, bin4ry-rootmethode v15...
MobileUncle 'Update Recovery', recovery opnieuw gedownload, erop gezet, geboot in CWM: lukt...
En dan zet ik de telefoon uit houd ik de powerbutton & volume+ weer tegelijk in, en boot ik in de standaard.
En daar kan ik nog steeds niks, nada, niente, noppes! Ik ben er klaar mee, dag CWM
Dan moet ik dus eerst rootacces bemachtigen... Ansich geen probleem, mja welke manier ga ik doen...
Via de bin4ry-methode zal het moeten worden dan, want in de normale recovery kan ik niet komen
Maar als ik dan die CWM-recovery heb (als het lukt, zal wel niet, maar als) heb ik straks weer problemen
met updaten naar nieuwere ROM-updates als die uitkomen, zoals Chris.nl" eerder meldde... blablabla...
(wat ook weer te omzeilen is maar zo wordt het wel dit, dat, zus, zo)
EDIT: Ben maar weer bezig, bin4ry-rootmethode v15...
MobileUncle 'Update Recovery', recovery opnieuw gedownload, erop gezet, geboot in CWM: lukt...
En dan zet ik de telefoon uit houd ik de powerbutton & volume+ weer tegelijk in, en boot ik in de standaard.
En daar kan ik nog steeds niks, nada, niente, noppes! Ik ben er klaar mee, dag CWM

[ Voor 20% gewijzigd door CLB op 04-12-2012 23:15 ]
Bevalt 4.1.2 goed? Geen lags? Hoe bevalt de launcher? Ik vond bij stock beetje laggy als je vanuit lockstand daarna meteen naar je appsdrawer gaat.Pistolebob schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 22:51:
[...]
Nederlands zit er ook in idd.
Beta-Firmware Jelly Bean / 25.11.12. / 4.1.2
Alvast dank voor testing
@CLB
Het is me inmiddels gelukt om de stock recovery te krijgen.
Nu voor jou probleem:
Als je met SP Flash Tool je recovery flasht, moet je op download klikken. dan je telefoon zonder accu verbinden. dan voordat het rode balkje op 100% is snel je accu erin douwen. (beter om hem alvast half erin te doen zodat je snel het laatste zetje kan geven)
NB: vergeet niet vantevoren de MTK preloader drivers te installeren als je die nog niet hebt
Het is me inmiddels gelukt om de stock recovery te krijgen.
Nu voor jou probleem:
Als je met SP Flash Tool je recovery flasht, moet je op download klikken. dan je telefoon zonder accu verbinden. dan voordat het rode balkje op 100% is snel je accu erin douwen. (beter om hem alvast half erin te doen zodat je snel het laatste zetje kan geven)
NB: vergeet niet vantevoren de MTK preloader drivers te installeren als je die nog niet hebt
Thanks for thinking, goed om te horen dat je 'm hebt!
Ik heb al je stappen echt werkelijk waar al hele dagen geprobeerd, getest, gedaan, het is wel klaar zo.
Morgen nog even proberen op m'n meisjes laptopje en dan zul je zien dat het binnen 10 minuten lukt
Die stock recovery, heb je 'n linkje? Ga ik die proberen te flashen met MobileUncle, want nu werkt die hier toch niet.
EDIT @ Hieronder: Wat zou er gebeuren als IK (dus zonder CWM) die update.zip zou installeren? (als dat lukt)
Ik heb al je stappen echt werkelijk waar al hele dagen geprobeerd, getest, gedaan, het is wel klaar zo.
Morgen nog even proberen op m'n meisjes laptopje en dan zul je zien dat het binnen 10 minuten lukt
Die stock recovery, heb je 'n linkje? Ga ik die proberen te flashen met MobileUncle, want nu werkt die hier toch niet.
EDIT @ Hieronder: Wat zou er gebeuren als IK (dus zonder CWM) die update.zip zou installeren? (als dat lukt)
[ Voor 13% gewijzigd door CLB op 04-12-2012 23:43 ]
Je bent mijn held.jobr schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 21:48:
[...]
Root raak je altijd kwijt omdat die chinezen altijd een format van /system meegeven. Update.zip is dus eigenlijk niet een update van de ROM, maar bevat de gehele rom iedere keer.
Als je nu zelf in de update.zip de su en superuser op de juiste plaats toevoegd, vervolgens de juiste rechten zet via updater script dan kun je root behouden. Moet je wel elke keer opnieuw zelf doen bij vervolg update.zip's. Recovery kan je dan ook uit de zip slopen.
Ik heb de update.zip aangepast en de recovery eruit gesloopt.
Resultaat: de 29-11-2012 ROM en kernel op mijn G3 en CWM behouden. Vervolgens via CWM weer de root.zip erop gezet en met Titanium backup de ROM ontdaan van alle ongewenste apps.
Hier kan je m'n update.zip en de root.zip downloaden.
Dit is dus alleen geschikt voor mensen die CWM al op hun G3 hebben staan, en willen updaten met behoud van CWM.
[ Voor 20% gewijzigd door Chris.nl op 05-12-2012 01:53 ]
Ik vind de launcher soepel werken terwijl ik een heel zootje apps heb geinstalleerd. Heb nu Nova Launcher geinstalleerd en dat werkt ook snel.Flbderks schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 23:34:
[...]
Bevalt 4.1.2 goed? Geen lags? Hoe bevalt de launcher? Ik vond bij stock beetje laggy als je vanuit lockstand daarna meteen naar je appsdrawer gaat.
Alvast dank voor testing
Nog geen bugs in de rom gevonden, behalve dat de 'Google zoeken' balk crashte, maar dat was gefixt na een update via de market. (weet niet of dit aan de gapps lag of aan de rom)
Als je geen CWM-recovery hebt en je gebruikt die update.zip dan behoud je de recovery die je had. (Dus stock)CLB schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 23:41:
Wat je wel zou kunnen proberen is via die éénmalige CWM recovery een clockworkmod van mij terugzetten. Ik heb hem voor je online gezet. Kwestie van unzippen, complete clockworkmod-map op de root van je microSD zetten en die backup terugzetten via CWM. Als het werkt heb je de 29-11-2012 ROM en kernel, met CWM en root.
- edit -
check de startpost voor juiste downloadlinks
[ Voor 95% gewijzigd door Chris.nl op 07-12-2012 15:50 ]
Chris ik ben dus een an de eerste die ook de upate heeft gedaan ahah dus nu root en cwm kwijt, kun jij mij adviseren welke ik het beste kan uitvoeren, er staan namelijk verschillende manieren an root en cwm op thnx alvastChris.nl schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 23:41:
[...]
Je bent mijn held.
Resultaat: de 29-11-2012 ROM en kernel op mijn G3 en CWM behouden. Vervolgens via CWM weer de root.zip erop gezet en met Titanium backup de ROM ontdaan van alle ongewenste app's.
Op dit moment ben ik de update.zip en root.zip aan het uploaden, dan kan straks iedereen die CWM wel op zijn G3 heeft staan updaten met behoud van CWM en zelf opnieuw rooten.
Straks pas ik deze post wel aan met een downloadlink, uploaden duurt alleen nog 52 windows minuten...
Ik had deze gedaan om CWM en root te krijgen. Als ik CWM en root kwijt was zou ik het weer op die manier proberen...Flbderks schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 23:50:
Chris ik ben dus een an de eerste die ook de upate heeft gedaan ahah dus nu root en cwm kwijt, kun jij mij adviseren welke ik het beste kan uitvoeren, er staan namelijk verschillende manieren an root en cwm op thnx alvast
Kak ipad zie niet echt waar je naartoe linkt, maar bedoel je deze:Chris.nl schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 23:56:
[...]
Ik had deze gedaan om CWM en root te krijgen. Als ik CWM en root kwijt was zou ik het weer op die manier proberen...
https://docs.google.com/d...12YmAedSfGcQtF3mWsK9pRnXs
Voor de mensen die de JB Beta gebruiken en alles veel te groot vinden op het scherm:
Verander ro.sf.lcd_density=360 in /system/build.prop naar ro.sf.lcd_density=310 (hoe hoger het getal hoe groter alles word op je scherm)
Ben deze nu aan het testen, so far so good, [alleen google search die crasht bij startup. fixed na factory reset] Gelijk verlost van dat verschrikkelijke overscroll effect in de stock rom
Verander ro.sf.lcd_density=360 in /system/build.prop naar ro.sf.lcd_density=310 (hoe hoger het getal hoe groter alles word op je scherm)
Ben deze nu aan het testen, so far so good, [alleen google search die crasht bij startup. fixed na factory reset] Gelijk verlost van dat verschrikkelijke overscroll effect in de stock rom
[ Voor 33% gewijzigd door -ION- op 05-12-2012 00:15 ]
JaFlbderks schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 23:59:
Kak ipad zie niet echt waar je naartoe linkt, maar bedoel je deze:
https://docs.google.com/d...12YmAedSfGcQtF3mWsK9pRnXs
Ik ga het morgen proberen Chris!
Dat gaat niet. Zo'n update.zip is normaal gezegd ondertekend door de maker (er zit een certificaat in). De originele recovery accepteert alleen een zip die getekend is door de producent, in dit geval jiayu. Dit om te voorkomen dat je zelf aan de slag gaat en wijzigingen gaat uitvoeren (o.a. voor de garantie niet leuk voor hen). Daarom hebben ze CWM uitgevonden want daarmee kun je dus zelf gemaakt of aangepaste updates flashen.CLB schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 23:41:
Als je dus de officiele update.zip aanpast wordt deze niet meer geaccepteerd door de officiele recovery.
In dit geval ook rdelijk zinloos. Als je de originele recovery hebt dan moet je gewoon de officiele update.zip pakken. Eind resultaat is in dit geval hetzelfde.
Als ik tijd heb en het niet vergeet zal ik vanavond wel even die regels om root te behouden opzoeken.Chris.nl schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 23:50:
[...]
Als je geen CWM-recovery hebt en je gebruikt die update.zip dan behoud je de recovery die je had. (Dus stock)
Wat je wel zou kunnen proberen is via die éénmalige CWM recovery een clockworkmod van mij terugzetten. Ik heb hem hier voor je online gezet. Kwestie van unzippen, complete clockworkmod-map op de root van je microSD zetten en die backup terugzetten via CWM. Als het werkt heb je de 29-11-2012 ROM en kernel, met CWM en root.
De vraag is alleen of jij op jou toestel een clockworkmod van mij kan terugzetten.
Ik heb dit nog nooit eerder geprobeerd. Ik hoor graag of het werkt...
Tofjobr schreef op woensdag 05 december 2012 @ 07:59:
[...]
Als ik tijd heb en het niet vergeet zal ik vanavond wel even die regels om root te behouden opzoeken.
Bij mij werkt het prima het installeren van root en CWM na de update. alleen wat ik ook al van te voren merk ( hetzelfde als achteraf overigens) is dat na een keer opstarten die CWM er niet meer op staat. als ik dan opnieuw de flash uitvoer is er geen probleem dan staat hij er wel weer op. maar goed het lijkt alsof CWM niet vast houd... iemand ook ervaring mee?
Zou je voor de lol willen proberen of je die CWM clockworkmod van mij kan terugzetten en je dan wel een permanente CWM hebt?Flbderks schreef op woensdag 05 december 2012 @ 08:18:
Bij mij werkt het prima het installeren van root en CWM na de update. alleen wat ik ook al van te voren merk ( hetzelfde als achteraf overigens) is dat na een keer opstarten die CWM er niet meer op staat. als ik dan opnieuw de flash uitvoer is er geen probleem dan staat hij er wel weer op. maar goed het lijkt alsof CWM niet vast houd... iemand ook ervaring mee?
Uhmzz waar heb je de handleiding? ik kan ff doorlezenChris.nl schreef op woensdag 05 december 2012 @ 08:26:
[...]
Zou je voor de lol willen proberen of je die CWM clockworkmod van mij kan terugzetten en je dan wel een permanente CWM hebt?
Met CWM kan je backups maken en terugzetten. Die clockworkmod is in feite een complete backup van mijn toestel incl. permanente CWM en root. Kwestie van die map unzippen en op je microSD zetten dan kan je hem met die eenmalige CWM terugzetten op jou toestel.Flbderks schreef op woensdag 05 december 2012 @ 08:28:
[...]
Uhmzz waar heb je de handleiding? ik kan ff doorlezenhaha op dit moment ben ik huiverig omdat mijn toestel goed werkt
haha
Ik weet alleen niet of een ander toestel een backup van mijn toestel kan terugzetten, maar als het werkt ga je er op vooruit.
Ik weet waar CWM voor werkt
ik gebruik het met name om roms erop te zetten echter wou ik weten wat het met jou ROM dus was. maar dus als ik het goed begrijp zet ik er dan JOUW rom op. wat heb je met jouw versie gedaan? dingen veranderd qua apps etc. waar is de download link. weer een spannende tijd voor me hehe
Dat werkt niet, het is alleen via de backup en restore functie te flashen. Het is gemaakt als backup niet als update.
Download staat hierboven in een bericht van me aan CLB.
Het is de 29 nov ROM en kernel met CWM en root, ik heb alleen de 3 Chinese apps en updatefunctie die toch niet werkt als je CWM hebt eruit gesloopt, verder begin je alsof je een factory reset hebt gedaan, er staat niets persoonlijks van mij op.
Download staat hierboven in een bericht van me aan CLB.
Het is de 29 nov ROM en kernel met CWM en root, ik heb alleen de 3 Chinese apps en updatefunctie die toch niet werkt als je CWM hebt eruit gesloopt, verder begin je alsof je een factory reset hebt gedaan, er staat niets persoonlijks van mij op.
[ Voor 56% gewijzigd door Chris.nl op 05-12-2012 08:51 ]
ok pass de download link maar, kun je nog vertellen wat je aanpassingen zijn que rom?
- edit -
[ Voor 88% gewijzigd door Chris.nl op 07-12-2012 15:50 ]
Ja ik was te vroeg met posten, stukkie trug stond hij. ja als je hetzelfde apparaat hebt dan zou het moeten werken zouden we zeggen. Ik zal eerst even kijken of ik de mijne kan backuppen. laat je zo weten.
Toppie, spring ik onder de douche, ontbijt, sport en douche ik weer, ga jij de belangrijke dingen doen.Flbderks schreef op woensdag 05 december 2012 @ 08:58:
Ja ik was te vroeg met posten, stukkie trug stond hij. ja als je hetzelfde apparaat hebt dan zou het moeten werken zouden we zeggen. Ik zal eerst even kijken of ik de mijne kan backuppen. laat je zo weten.
Trouwens, als het werkt dan staat de root er wel op maar moet je die eerst updaten via de play-store voordat ie functioneel wordt. Krijg je direct een update melding van.
[ Voor 18% gewijzigd door Chris.nl op 05-12-2012 09:09 ]
Complete backup is maar net hoe je het bekijkt. Het grootste deel zit inderdaad in de backup (bijv alles wat ook in de update.zip zit. Maar bijv de bootloader wordt niet gebackuped.Chris.nl schreef op woensdag 05 december 2012 @ 08:36:
[...]
Met CWM kan je backups maken en terugzetten. Die clockworkmod is in feite een complete backup van mijn toestel incl. permanente CWM en root. Kwestie van die map unzippen en op je microSD zetten dan kan je hem met die eenmalige CWM terugzetten op jou toestel.
Ik weet alleen niet of een ander toestel een backup van mijn toestel kan terugzetten, maar als het werkt ga je er op vooruit.
Wil je echt een complete backup dan moet je de bekende flash tool gebruiken.
Wil je zeggen dat terugzetten van de backup geen nut heeft voor de CWM.. want daar heb ik nu het probleem mee dat ik die elke keer als ik er gebruik van wil maken deze terug moet zetten via de flashtool....jobr schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:23:
[...]
Complete backup is maar net hoe je het bekijkt. Het grootste deel zit inderdaad in de backup (bijv alles wat ook in de update.zip zit. Maar bijv de bootloader wordt niet gebackuped.
Aha, thnx voor het meelezen.jobr schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:23:
Complete backup is maar net hoe je het bekijkt. Het grootste deel zit inderdaad in de backup (bijv alles wat ook in de update.zip zit. Maar bijv de bootloader wordt niet gebackuped.
De flashtool heb ik 1x gebruikt om CWM erop te zetten en verder heb ik me er niet in verdiept.
Pas een paar maand geleden m'n eerste HTC bootloader unlocked en met CWM en root lopen spelen, dus 'k ben nog een redelijk groentje.
Als het goed is zit de CWM recovery wel in die backup van me. Alleen de bootloader (die toch al unlocked is) dus niet.Flbderks schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:25:
Wil je zeggen dat terugzetten van de backup geen nut heeft voor de CWM.. want daar heb ik nu het probleem mee dat ik die elke keer als ik er gebruik van wil maken deze terug moet zetten via de flashtool....
[ Voor 21% gewijzigd door Chris.nl op 05-12-2012 09:28 ]
Of als iemand anders die stock-recovery heeft, hoor ik het ook graag!CLB schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 23:41:
Die stock recovery, heb je 'n linkje?
EDIT @ Hieronder: Wat zou er gebeuren als IK (dus zonder CWM) die update.zip zou installeren?
Maar ik kan dus eenmalig booten in CWM via MobileUncle... Dus? Proberen of niet?jobr schreef op woensdag 05 december 2012 @ 07:55:
Dat gaat niet. Zo'n update.zip is normaal gezegd ondertekend door de maker (er zit een certificaat in). De originele recovery accepteert alleen een zip die getekend is door de producent, in dit geval jiayu. Dit om te voorkomen dat je zelf aan de slag gaat en wijzigingen gaat uitvoeren (o.a. voor de garantie niet leuk voor hen). Daarom hebben ze CWM uitgevonden want daarmee kun je dus zelf gemaakt of aangepaste updates flashen.
Als je dus de officiele update.zip aanpast wordt deze niet meer geaccepteerd door de officiele recovery.
In dit geval ook rdelijk zinloos. Als je de originele recovery hebt dan moet je gewoon de officiele update.zip pakken. Eind resultaat is in dit geval hetzelfde.
Heb m'n telefoon vannacht ingesteld, alles geïnstalleerd enzovoort, mja wil 't nog el 'n x proberen...Chris.nl schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 23:50:
Wat je wel zou kunnen proberen is via die éénmalige CWM recovery een clockworkmod van mij terugzetten. Ik heb hem hier voor je online gezet. Kwestie van unzippen, complete clockworkmod-map op de root van je microSD zetten en die backup terugzetten via CWM. Als het werkt heb je de 29-11-2012 ROM en kernel, met CWM en root.
De vraag is alleen of jij op jou toestel een clockworkmod van mij kan terugzetten.
Ik heb dit nog nooit eerder geprobeerd. Ik hoor graag of het werkt...
Tja, je hebt er al anderhalve dag qua tijd ingestoken. Als dit wel werkt had je dat laatste uurtje er ook wel voor overCLB schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:29:
Heb m'n telefoon vannacht ingesteld, alles geïnstalleerd enzovoort, mja wil 't nog el 'n x proberen...
Die JB-rom in beta heeft een update.zip, dus moet je dan in CWM kiezen voor choose update.zip i.p.v. choose zip from SD card? Ik las hier net dat die update.zip enkel zin heeft als het gaat een om originele Jiayu update.zip i.v.m. certificaten? Ben nu de G3 aan het opladen, leuk zo'n grote accu. Kost ook nog flink wat tijd alvorens die op 100% staat
Dus in de tussentijd maar even polsen hoe en wat. Heb de laatste gapps + de JB-zip al. Vroeg me dus alleen af of het via 'choose zip from sdcard' of 'choose update.zip' moet gaan met deze rom in CWM.
Dat klopt, instellen maakt ook niet zoveel uit, kan ik nog wel is twee uurtjes aan zitten...Chris.nl schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:32:
Tja, je hebt er al anderhalve dag qua tijd ingestoken. Als dit wel werkt had je dat laatste uurtje er ook wel voor overAnder maakt je eerst even een CWM backup van je huidige G3 voor de zekerheid.
Als uiteindelijk alles werkt maak ik wel 'n backup (via Titanium Backup) of iets in die trend.
Maar die gehele file dus op m'n SD-kaart... 'En die backup terugzetten via CWM'...
Maar welke opties / menu's in CWM moet ik dan precies hebben? Staat nu uitgepakt en wel op m'n SD.
[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 05-12-2012 09:36 ]
Ik had ergens gelezen dat je die 4.1.2. beta update.zip kan installeren via CWM.Joosie200 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:33:
Die JB-rom in beta heeft een update.zip, dus moet je dan in CWM kiezen voor choose update.zip i.p.v. choose zip from SD card? Ik las hier net dat die update.zip enkel zin heeft als het gaat een om originele Jiayu update.zip i.v.m. certificaten? Ben nu de G3 aan het opladen, leuk zo'n grote accu. Kost ook nog flink wat tijd alvorens die op 100% staatDus in de tussentijd maar even polsen hoe en wat. Heb de laatste gapps + de JB-zip al. Vroeg me dus alleen af of het via 'choose zip from sdcard' of 'choose update.zip' moet gaan met deze rom in CWM.
Je las net dat een originele Jiayu update.zip alleen zin heeft met een originele Jiayu recovery.
Wat jij wil installeren is niet een originele rom van Jiayu zelf maar een aangepaste beta.
Tegen de tijd dat Jiayu zelf met een originele 4.1.2. komt pas ik um wel aan naar een CWM update.zip.
Geheel unzippen, en de map clockworkmod op de root van de microSD zetten.CLB schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:35:
[...]
Dat klopt, instellen maakt ook niet zoveel uit, kan ik nog wel is twee uurtjes aan zitten...
Als uiteindelijk alles werkt maak ik wel 'n backup (via Titanium Backup) of iets in die trend.
Maar die gehele file dus op m'n SD-kaart... 'En die backup terugzetten via CWM'...
Maar welke opties / menu's in CWM moet ik dan precies hebben? Staat nu uitgepakt en wel op m'n SD.
In CWM moet je dan gaan voor
- backup and restore
- restore
-> en dan die backup selecteren & bevestigen die automatisch in beeld komt.
man ik ben echt benieuwd of dit gaat werken
[ Voor 4% gewijzigd door Chris.nl op 05-12-2012 09:42 ]
Dank, eerst maar is eenmalig booten in CWM, MobileUncle heeft daar vandaag geen zin in
nou restore is complete nu maar opnieuw opstarten en kijken of de mobile nog werkt 
Ik kom in de CWM, nu ga ik eventjes wat apps installeren en paar keer rebooten om te testen
looking good
Ik kom in de CWM, nu ga ik eventjes wat apps installeren en paar keer rebooten om te testen
[ Voor 39% gewijzigd door Flbderks op 05-12-2012 09:58 ]
Anoniem: 444610
Even een vraagje om te zien of ik het goed begrijp:)Chris.nl schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 23:41:
[...]
Je bent mijn held.
Resultaat: de 29-11-2012 ROM en kernel op mijn G3 en CWM behouden. Vervolgens via CWM weer de root.zip erop gezet en met Titanium backup de ROM ontdaan van alle ongewenste apps.
Hier kan je m'n update.zip en de root.zip downloaden.
Dit is dus alleen geschikt voor mensen die CWM al op hun G3 hebben staan, en willen updaten met behoud van CWM.
Mijn Jiayu is reeds geroot en voorzien van CWM. Ik vroeg me af hoe je de update.zip best flasht? Gewoon via cwm: install zip from sd? Vervolgens de root.zip op dezelfde manier?
update.zip via install zip from sdcard -> apply /sdcard/update.zip
root.zip via install zip from sd -> choose zip from sdcard
Trouwens, na het installeren van die root.zip werkt je root wel direct, maar kan je hem pas updaten nadat je update fixer hebt gedraaid.
Maar het is makkelijker om die CWM backup van me terug te zetten, daar zit root al in.
Na het installeren van die CWM backup werkt de root niet direct maar kan je hem wel probleemloos updaten via de play store.
Trouwens, na het installeren van die root.zip werkt je root wel direct, maar kan je hem pas updaten nadat je update fixer hebt gedraaid.
Maar het is makkelijker om die CWM backup van me terug te zetten, daar zit root al in.
Na het installeren van die CWM backup werkt de root niet direct maar kan je hem wel probleemloos updaten via de play store.
[ Voor 59% gewijzigd door Chris.nl op 05-12-2012 11:11 ]
Het lijkt goed te gaan, hoe haal ik die ontzettend vervelende searchbalk van google weg op de pagina hahaah. rommelChris.nl schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:54:
en, heb je root en permanente CWM?
Andere launcher 
Ik kan in CWM komen, dus zoek m'n backup-file, maar vind alleen een '2012-12-03.19.34.41' file?
Dat doe ik via 'backup and restore' en dan 'restore from internal sdcard' (via 'restore' vind ik namelijk niks)
@ Chris.nl:
Ik heb jouw zip uitgepakt en die eerste map gelijk in de root van m'n SD gezet...
Dat is een 'clockworkmod' map, met daarin weer 'n 'clockworkmod' map, daarin 'backup' en daarin '2012-12-04.22.55.47'
En dat klopt niet met elkaar, of ik heb het verkeerde uitgepakt en geplaatst...
O o CLB staat in n00b-stand.
Ik kan in CWM komen, dus zoek m'n backup-file, maar vind alleen een '2012-12-03.19.34.41' file?
Dat doe ik via 'backup and restore' en dan 'restore from internal sdcard' (via 'restore' vind ik namelijk niks)
@ Chris.nl:
Ik heb jouw zip uitgepakt en die eerste map gelijk in de root van m'n SD gezet...
Dat is een 'clockworkmod' map, met daarin weer 'n 'clockworkmod' map, daarin 'backup' en daarin '2012-12-04.22.55.47'
En dat klopt niet met elkaar, of ik heb het verkeerde uitgepakt en geplaatst...
O, je hoort maar 1 clockworkmod map te hebben, met daarin die gedateerde map.
Alles dus 1 mapje omhoog schuiven.
Haha.. het lijkt goed te gaan zegt ie..Flbderks schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:04:
Het lijkt goed te gaan, hoe haal ik die ontzettend vervelende searchbalk van google weg op de pagina hahaah. rommel
Heb je nu permanente CWM of niet?
Ja lijkt goed te gaan met de zin van nadat ik de vorige keer apps installeerde kon ik er niet meer in komen, dus dat wil ik nu ook doen dus duurt ffkes, nogal wat standaard appsChris.nl schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:10:
Chris jij enig idee hoe ik die searchbalk weghaal? ik kan natuurlijk go laucher ex erop zetten, maar wellicht heb jij een optie hoe die balk wel snel weg is... thnx
[ Voor 18% gewijzigd door Flbderks op 05-12-2012 10:12 ]
Nee, die balk zit in stock rom en dat heb ik niet aangepast.
Hij zat mij niet in de weg dus heb ik ook geen idee wat ermee te doen.
Hij zat mij niet in de weg dus heb ik ook geen idee wat ermee te doen.
Joei, dan wordt het 'clockworkmod' , 'backup' , 'datummap'Chris.nl schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:10:
juistCLB schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:14:
Joei, dan wordt het 'clockworkmod' , 'backup' , 'datummap'
[ Voor 94% gewijzigd door Chris.nl op 05-12-2012 10:27 ]
Anoniem: 444610
Bedankt voor de infoChris.nl schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:00:
update.zip via install zip from sdcard -> apply /sdcard/update.zip
Maar het is makkelijker om die CWM backup van me terug te zetten, daar dit root al in.
Nu ben ik nog niet vertrokken naar de sportschool hé... 'k Wil eerst weten of je er een permanente CWM aan overhoud of nieFlbderks schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:12:
Ja lijkt goed te gaan met de zin van nadat ik de vorige keer apps installeerde kon ik er niet meer in komen, dus dat wil ik nu ook doen dus duurt ffkes, nogal wat standaard apps
Chris.nl?
Dankzij jou ben ik de sjaak man
Ik moet heel m'n telefoon opnieuw instellen omdat je methode heeft gewerkt hahahahaha
Je hebt vier apps verwijderd as far as I know? Baidu Input, QQ2012, UC-browser en die System updates?
En ik zie 'SuperUser' ipv ??? (ben de naam even kwijt) die ik kreeg na de bin4ry-root methode...? That's it?
Ik las dat die andere app, wat beter zou zijn...
Even zoeken hoe die naam nou is, met dat blauwe Androidpoppetje met z'n rode cape'je...
(en hier had je dus niks aangepast zodat die boot.from.recover.p wordt aangepast?) Dus ik het 't zelfde als jullie?
Ik moet heel m'n telefoon opnieuw instellen omdat je methode heeft gewerkt hahahahaha

Je hebt vier apps verwijderd as far as I know? Baidu Input, QQ2012, UC-browser en die System updates?
En ik zie 'SuperUser' ipv ??? (ben de naam even kwijt) die ik kreeg na de bin4ry-root methode...? That's it?
Even zoeken hoe die naam nou is, met dat blauwe Androidpoppetje met z'n rode cape'je...
(en hier had je dus niks aangepast zodat die boot.from.recover.p wordt aangepast?) Dus ik het 't zelfde als jullie?
[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 05-12-2012 10:32 ]
Nou het werkt nog steeds, dus denk ik helemaal goed :):) CWM blijft erop staan. nu is enkel de grote vraag als ik nu een andere rom erop ga zetten ik zag net al de leia Rom ozid, blijft CWM er dan ook nog op staan?Chris.nl schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:24:
[...]
Nu ben ik nog niet vertrokken naar de sportschool hé... 'k Wil eerst weten of je er een permanente CWM aan overhoud of nieschiet eens op man
Greetz , en sport ze
Flbderks schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:33:
Nou het werkt nog steeds, dus denk ik helemaal goed :):) CWM blijft erop staan.
Greetz , en sport ze

Juist die SuperUser ipv de andere, ik weet niet zeker of die andere ook temp-unroot heeft en dat vond ik zelf wel handig voor de ziggo app. Kan zijn dat die andere ROOT app beter is, maar hij doet precies hetzelfde, ik zou niet weten waarom ie beter is. Verder heb ik idd alleen die vier apps verwijderd.CLB schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:30:
Dankzij jou ben ik de sjaak man![]()
![]()
![]()
![]()
Verder had ik niets aangepast. Alleen dus CWM, root en die apps gesloopt.
Nu je er toch een permanente CWM aan hebt overgehouden, kan je zelf weer tweaken wat je wil
BAM! Ik ga sporten, mzzl!!
[ Voor 66% gewijzigd door Chris.nl op 05-12-2012 10:38 ]
Yeah, 't maakt mij niet uit, maar dat viel me dus op, bedankt voor alle hulp, moeite en geleur...
Ik werd echt even helemaal radeloos... Niet dat CWM nou echt nodig is voor mij, maar als het kan, dan wil ik het. Nog een gekke vraag... Ik heb nu dus root-acces, maar wat zou er gebeuren als ik die bin4ry-methode doe
Yeah nu ben ik het zelfde als 'jullie' qua JiaYu G3, root en CWM!
Dus als er 'n volgende ROM-update komt, zal ik gewoon mee kunnen updaten via jullie werk, fijn!
Ik werd echt even helemaal radeloos... Niet dat CWM nou echt nodig is voor mij, maar als het kan, dan wil ik het. Nog een gekke vraag... Ik heb nu dus root-acces, maar wat zou er gebeuren als ik die bin4ry-methode doe
Dus als er 'n volgende ROM-update komt, zal ik gewoon mee kunnen updaten via jullie werk, fijn!
Dat vraag ik me dus een beetje af, als ik er nu gewoon een rom op wil zetten blijft dan CWM gewoon staan? zo ja dan kan ik allerlei roms gaan proberen...CLB schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:36:
Yeah, 't maakt mij niet uit, maar dat viel me dus op, bedankt voor alle hulp, moeite en geleur...
alvast thnx voor replys, ook van chris voor je Backup monsterlijk :):)
Als het goed is blijft recovery CWM erop staan, zolang je die maar niet weer (met een originele Jiayu update) aanpast/overschrijft.
[ Voor 6% gewijzigd door Chris.nl op 05-12-2012 10:41 ]
Ik zeg vet cool!! thnx man. enige wat ik namelijk vind van de stock one, de standaard launcher vind ik laggy zeg er meteen go launcher ex op, die werkt soepeler, als ze dat eens konden fixeChris.nl schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:40:
Als het goed is blijft recovery CWM erop staan, zolang je die maar niet weer (met een originele Jiayu update) aanpast/overschrijft.
Ik wil graag die firmware update gaan doen vandaag, maar wil zoveel mogelijk apps e.d. Behouden. Gaat dit lukken?:
- root met bin4ry methode
- backup maken met titanium
- firmware update doen
- weer root met bin4ry methode
- backup terugzetten
- root met bin4ry methode
- backup maken met titanium
- firmware update doen
- weer root met bin4ry methode
- backup terugzetten
Gewoon gedaan en heb nu de 'SuperSU' applicatie ipv de 'SuperUser' appCLB schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:36:
Ik heb nu dus root-acces, maar wat zou er gebeuren als ik die bin4ry-methode doe
Het is dus helemaal afhankelijk van welke update je erop zet. Als deze een recovery bevat is in principe CWM weg. Zo niet blijft deze bestaan. In het algemeen kun je inderdaad stellen dat een officiele ROM de recovery zal overschrijven en een zelf gemaakte of aangepaste niet. Echter moet dan in de laatste wel de recovery worden verwijderd (of gerenamed).Chris.nl schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:40:
Maar als het goed is kun je in CWM ook aangeven dat de de recovery niet moet worden overschreven. Wellicht ook nog CWM versie afhankelijk. Ik heb zelf geen G3 dus kan je niet vertellen waar dit zit.
Een redelijke indicatie kun je wel krijgen als je de update.zip bekijkt. Zit er een directory recovery in dan is de kans groot dat je recovery wordt overschreven. Is die er niet dan is de kans heel groot dat deze niet wordt overschreven.
@chris:
Voordat dat script om root te behouden heb ik even een listing nodig hoe het eruit ziet als je root hebt.
Gaat om de programma's su en superuser of SuperSu
Dus incl rechten en owner en directory waar het bestaat staat. Zeg maar ls -l in linux termen.