Haha nice dat het nu toch allemaal gelukt is. Ik denk dat ik ook snel aan de gang zal gaan, uberhaupt wegens het feit dat wanneer je het via de officiele jiayu manier doet, je alsnog alles kwijt bent, dat is niet zo via CWM dacht ik zo
Als je een recovery uit de officiële zip kan verwijderen (zoals gisteravond gelukt) of hernoemen is het dan ook mogelijk om hem te vervangen voor een CMW recovery? Dan krijgen we wel een heel simpele manier om CWM werkend te krijgen; kwestie van officiële rom aanpassen en updaten.jobr schreef op woensdag 05 december 2012 @ 13:00:
[...]
Het is dus helemaal afhankelijk van welke update je erop zet. Als deze een recovery bevat is in principe CWM weg. Zo niet blijft deze bestaan. In het algemeen kun je inderdaad stellen dat een officiele ROM de recovery zal overschrijven en een zelf gemaakte of aangepaste niet. Echter moet dan in de laatste wel de recovery worden verwijderd (of gerenamed).
Maar als het goed is kun je in CWM ook aangeven dat de de recovery niet moet worden overschreven. Wellicht ook nog CWM versie afhankelijk. Ik heb zelf geen G3 dus kan je niet vertellen waar dit zit.
Een redelijke indicatie kun je wel krijgen als je de update.zip bekijkt. Zit er een directory recovery in dan is de kans groot dat je recovery wordt overschreven. Is die er niet dan is de kans heel groot dat deze niet wordt overschreven.
@chris:
Voordat dat script om root te behouden heb ik even een listing nodig hoe het eruit ziet als je root hebt.
Gaat om de programma's su en superuser of SuperSu
Dus incl rechten en owner en directory waar het bestaat staat. Zeg maar ls -l in linux termen.
Wat die listing hoe mijn root eruit ziet incl. rechten en owner en directory betreft, tast ik nog een beetje in het duister. Ik weet niet precies wat je bedoeld, 'k ben een groentje hé
Drie keer iets gevonden.
su-1.apk in /data/app -rw-r--r-- screen
Superuser.apk in system/app -rw-r--r-- screen
su in /system/bin -rwsr-sr-x screen
Hopelijk is dit wat je bedoelde. Het gaat hier nog wel om de blijkbaar minder populaire SU versie.
Het lijkt me wel tof om bezig te gaan om een update.zip in elkaar te knutselen die root (en misschien zelfs CWM?) behoudt/geeft. Alleen hier heb ik rond zondag pas echt de tijd voor....
Ik was iets te enthousiast met roms testen en had gisternacht m'n G3 gebrickt.
Hij startte niet op en ik kon ook niet meer in recovery mode.
Dank aan dj_ko die me hielp
.
Weer wat geleerd iig
Op Windows 8 kan je niet zomaar de MTK preloaders 6577 drivers installeren, die voor SP Flash vereist zijn.
Je moet opstarten in een modus waar geen handtekeningen van drivers vereist zijn.
Dit kan door Windowskey + R te doen en dan dit commando uit te voeren:
)
Dan start je PC opnieuw op en kies je voor het cijfertje waarbij staat 'digitale handtekeningen voor stuurprogramma's uitschakelen'.
Daarna kan je de MTK6577 preloader in Configuratiescherm -> Apparaatbeheer als het goed is zien. Als dit niet zo is moet je je G3 aansluiten en laten opstarten.
En daarna handmatig de drivers hiervan installeren door de map te kiezen waar ze in staan.
Hierna werkt SP Flash Tool en kan je een rom flashen zodat je G3 niet meer onbruikbaar is
Hier is het linkje wat ik kreeg van dj_ko met de rom, SP Flash tool en de drivers: http://yadi.sk/d/1ZY0xqLW0gv_9
Edit: shit ik dacht dat dit het topic over G3 roms was
Hij startte niet op en ik kon ook niet meer in recovery mode.
Dank aan dj_ko die me hielp
Weer wat geleerd iig
Op Windows 8 kan je niet zomaar de MTK preloaders 6577 drivers installeren, die voor SP Flash vereist zijn.
Je moet opstarten in een modus waar geen handtekeningen van drivers vereist zijn.
Dit kan door Windowskey + R te doen en dan dit commando uit te voeren:
Dan geavanceerd / opstarthulp en dan 'opnieuw opstarten'. (ongeveer, weet het niet precies meershutdown.exe /r /o /f /t 00
Dan start je PC opnieuw op en kies je voor het cijfertje waarbij staat 'digitale handtekeningen voor stuurprogramma's uitschakelen'.
Daarna kan je de MTK6577 preloader in Configuratiescherm -> Apparaatbeheer als het goed is zien. Als dit niet zo is moet je je G3 aansluiten en laten opstarten.
En daarna handmatig de drivers hiervan installeren door de map te kiezen waar ze in staan.
Hierna werkt SP Flash Tool en kan je een rom flashen zodat je G3 niet meer onbruikbaar is
Hier is het linkje wat ik kreeg van dj_ko met de rom, SP Flash tool en de drivers: http://yadi.sk/d/1ZY0xqLW0gv_9
Edit: shit ik dacht dat dit het topic over G3 roms was

[ Voor 3% gewijzigd door Pistolebob op 05-12-2012 17:26 ]
Ik heb toch geen rootacces...
Wel de SuperSU applicatie, alles ingesteld, toen wilde ik rootpaps installeren, maar nee... Weird...
Wel de SuperSU applicatie, alles ingesteld, toen wilde ik rootpaps installeren, maar nee... Weird...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik zie dat je de recovery dir al uit de zip hebt gehaald. Dan ook even de regel "package_extract_dir("recovery", "/system");" uit updater script verwijderen. Eigenlijk zou dat ook al voldoende moeten zijn en hoef je de dir niet te verwijderen uit de zip.Chris.nl schreef op woensdag 05 december 2012 @ 15:36:
[...]
Als je een recovery uit de officiële zip kan verwijderen (zoals gisteravond gelukt) of hernoemen is het dan ook mogelijk om hem te vervangen voor een CMW recovery? Dan krijgen we wel een heel simpele manier om CWM werkend te krijgen; kwestie van officiële rom aanpassen en updaten.
Wat die listing hoe mijn root eruit ziet incl. rechten en owner en directory betreft, tast ik nog een beetje in het duister. Ik weet niet precies wat je bedoeld, 'k ben een groentje héIk heb wel wat gevonden en er screenshots van gemaakt, hopelijk kan je daaraan zien wat je bedoelde qua rechten.
Drie keer iets gevonden.
su-1.apk in /data/app -rw-r--r-- screen
Superuser.apk in system/app -rw-r--r-- screen
su in /system/bin -rwsr-sr-x screen
Hopelijk is dit wat je bedoelde. Het gaat hier nog wel om de blijkbaar minder populaire SU versie.
Het lijkt me wel tof om bezig te gaan om een update.zip in elkaar te knutselen die root (en misschien zelfs CWM?) behoudt/geeft. Alleen hier heb ik rond zondag pas echt de tijd voor....
Kun je ook even de versie van busybox en superuser laten weten ?
(staat vast wel ergens als je het opstart)
CLB schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:36:
Ik heb nu dus root-acces, maar wat zou er gebeuren als ik die bin4ry-methode doe
CLB schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:49:
Gewoon gedaan en heb nu de 'SuperSU' applicatie ipv de 'SuperUser' app![]()
Dude.. je hebt wel veel pech zeg.. Ik weet niet of je die bin4ry-methode nog ongedaan kan maken...CLB schreef op woensdag 05 december 2012 @ 17:27:
Ik heb toch geen rootacces...
Wat zou er gebeuren als je nu direct weer die Superuser over SuperSU heenzet?
Anders kan je nog eens die CWM clockworkmod draaien om de andere root terug te krijgen.
Of je draait die update.zip die ik voor CWM heb aangepast, dan heb je de laatste rom zonder root en kan je zelf die bin4ry-methode draaien. Of kiezen voor de root.zip.
Ja code aanpassen ipv lomp de recovery eruit te slopen zou wel zo netjes zijn in de toekomst.jobr schreef op woensdag 05 december 2012 @ 17:55:
Ik zie dat je de recovery dir al uit de zip hebt gehaald. Dan ook even de regel "package_extract_dir("recovery", "/system");" uit updater script verwijderen. Eigenlijk zou dat ook al voldoende moeten zijn en hoef je de dir niet te verwijderen uit de zip.
Doe ik dat wellicht voor de officiele 4.1.2. update.
uhm..? busybox? Waar vind ik dat? Volgens mij heb ik dat er niet opgezet...Kun je ook even de versie van busybox en superuser laten weten ?
(staat vast wel ergens als je het opstart)
Dit is de versie info van superuser: screen
Je hebt geen icoontje van busybox bij je apps staan ?Chris.nl schreef op woensdag 05 december 2012 @ 18:07:
[...]
uhm..? busybox? Waar vind ik dat? Volgens mij heb ik dat er niet opgezet...
Anders kun je in een terminal emulator het commando busybox geven. Dan krijg je als het goed is ook de versie te zien.
Deze versies zijn de versie nadat je de update van superuser hebt gedaan toch ?
[ Voor 9% gewijzigd door jobr op 05-12-2012 18:12 ]
Lekker aan het klotenChris.nl schreef op woensdag 05 december 2012 @ 17:57:
Dude.. je hebt wel veel pech zeg..
Heb ik nu gedaan, werkt goed inc. rootacces en de SuperUser app...Anders kan je nog eens die CWM clockworkmod draaien om de andere root terug te krijgen.
Even om te testen die bin4ry-methode gedaan, nu heb ik SuperSU app, maar geen root
Gekke bende hoor, daar gaat iets verkeerd dus
En hoe moet ik dit fixen? Update.zip in de root, CWM starten...Of je draait die update.zip die ik voor CWM heb aangepast, dan heb je de laatste rom zonder root en kan je zelf die bin4ry-methode draaien. Of kiezen voor de root.zip.
[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 05-12-2012 18:22 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Nope, geen icoontje van busybox. Google heeft me net geleerd dat ik die zou kunnen installeren via titanium backup, misschien moet ik dat dan maar doen om die busybox te krijgen. Ik ben nu eerst even een CWM backup aan het maken voordat ik weer ga prutsen met mijn phone.jobr schreef op woensdag 05 december 2012 @ 18:11:
Je hebt geen icoontje van busybox bij je apps staan ?
Ik ben bang dat je me nogal overschat, een terminal emulator ken ik echt niet.Anders kun je in een terminal emulator het commando busybox geven. Dan krijg je als het goed is ook de versie te zien.
Ja, dat zijn de versie nummers na de update van superuser.Deze versies zijn de versie nadat je de update van superuser hebt gedaan toch ?
Ik vind het tof dat je me iets wil bijleren / helpen te bereiken. Maar ik ben zelf al behoorlijk tevreden dat ik een officiële zip kan aanpassen zodat die via CWM geinstalleerd kan worden, met behoud van CWM.
Opnieuw rooten lijkt daarna geen probleem.
Is het jou wel de moeite waard om er veel tijd in te steken? Behoud van root is makkelijker, maar niet noodzakelijk.
Maar goed, ik ga even kijken dat ik busybox op m'n phone te zien krijg en jou een versienummer kan doorgeven.
Busybox niet installeren !! Die heb je al.Chris.nl schreef op woensdag 05 december 2012 @ 18:21:
Is het jou wel de moeite waard om er veel tijd in te steken? Behoud van root is makkelijker, maar niet noodzakelijk.
Maar goed, ik ga even kijken dat ik busybox op m'n phone te zien krijg en jou een versienummer kan doorgeven.
Terminal emulator is een app uit de playstore waarmee je commandline commando's kan geven. Vergelijkbaar met een dosbox onder windows. Laat de versie anders maar even zitten.
Kost niet zoveel tijd want eigenlijk heb je alles al maar realiseer je je dat waarschijnlijk niet.
Ik zal zo even een instructie maken want je moet het wel zelf doen en testen
[ Voor 31% gewijzigd door jobr op 05-12-2012 18:25 ]
Jup, update.zip op de root, CWM starten.CLB schreef op woensdag 05 december 2012 @ 18:20:
En hoe moet ik dit fixen? Update.zip in de root, CWM starten...
kies: install zip from sdcard -> apply /sdcard/update.zip
Busybox v1.19.3 screenjobr schreef op woensdag 05 december 2012 @ 18:22:
[...]
Busybox niet installeren !! Die heb je al.
Terminal emulator is een app uit de playstore waarmee je commandline commando's kan geven. Vergelijkbaar met een dosbox onder windows. Laat de versie anders maar even zitten.
Kost niet zoveel tijd want eigenlijk heb je alles al maar realiseer je je dat waarschijnlijk niet.
Ik zal zo even een instructie maken want je moet het wel zelf doen en testen
Heb je die JYG3-root.zip ook geinstalleerd (voor root) nadat je je eigen rom hebt geflashed ?
Ik ga er vanuit dat de jig3-root.zip die je in jouw file had staan werkt.
Om root aan de update.zip toe te voegen doe je het volgende:
In (jyg3-root.zip) system/app staat superuser.apk. Die plaats je in update.zip op exact dezelfde plaats.
In (jyg3-root.zip) system/app staat re.apk. Die plaats je in update.zip op exact dezelfde plaats.
In (jyg3-root.zip) system/bin staat su. Die plaats je in update.zip op exact dezelfde plaats.
In (jyg3-root.zip) system/bin staat busybox. Die plaats je in update.zip op exact dezelfde plaats. Hier is deze echter al aanwezig. Ik denk echter dat deze in update.zip een oudere versie betreft. Dus overschrijf hem maar met die uit jyg3-root.zip
Nu moet je updater-script aanpassen:
Als laatste 2 regels zie je staan:
unmount("/data");
unmount("/system");
Maak daarvan:
unmount("/data");
set_perm(0, 0, 06755, "/system/bin/su");
symlink("/system/bin/su", "/system/xbin/su");
set_perm(0, 0, 06755, "/system/bin/busybox");
set_perm(0, 0, 06755, "/system/app/re.apk");
set_perm(0, 0, 06755, "/system/app/Superuser.apk");
unmount("/system");
Zo zou het moeten werken.
Waarschijnlijk moet je nog steed die update-fixer draaien om te kunnen updaten. Ik weet niet wat deze precies doet anders zou je dan ook nog kunnen herstellen zodat dit niet nodig is.
Ook zou je nadat je een update van superuser hebt gedaan, de actuele superuser.apk die op je telefoon staat kunnen overbrengen naar de zip file. Dan heb je gelijk de juiste versie. Idem voor su. Ik weet niet wat er precies ge-update wordt.
Maar je hebt de versie nummers nu. Als je vervolgens de "nieuwe" update.zip uitvoert, check dan weer even de versies voordat je een update gaat uitvoeren van superuser. Dan weet welke je eventueel nog moet vervangen.
Ik hoop dat het voldoende duidelijk is.
Ik kan het zelf niet testen dus garantie tot aan de deur
edit: ik zie nu wat die update-fixer doet.
Meest handige is dat je superuser.apk die nu op je telefoon staat in de zip file plaatst, ipv hem uit jig3-root.zip te halen. Wel op dezelfde plaats plaatsen (/system/app)
Let op hoofd en kleine letters. Nu zou ik verwachten dat je su update fixer niet meer nodig hebt.
Volgens mij kan die jig3-root.zip niet helemaal goed werken. Er zit volgens mij een fout in de updater-script. Heb ik hierboven al aangepast.
Om root aan de update.zip toe te voegen doe je het volgende:
In (jyg3-root.zip) system/app staat superuser.apk. Die plaats je in update.zip op exact dezelfde plaats.
In (jyg3-root.zip) system/app staat re.apk. Die plaats je in update.zip op exact dezelfde plaats.
In (jyg3-root.zip) system/bin staat su. Die plaats je in update.zip op exact dezelfde plaats.
In (jyg3-root.zip) system/bin staat busybox. Die plaats je in update.zip op exact dezelfde plaats. Hier is deze echter al aanwezig. Ik denk echter dat deze in update.zip een oudere versie betreft. Dus overschrijf hem maar met die uit jyg3-root.zip
Nu moet je updater-script aanpassen:
Als laatste 2 regels zie je staan:
unmount("/data");
unmount("/system");
Maak daarvan:
unmount("/data");
set_perm(0, 0, 06755, "/system/bin/su");
symlink("/system/bin/su", "/system/xbin/su");
set_perm(0, 0, 06755, "/system/bin/busybox");
set_perm(0, 0, 06755, "/system/app/re.apk");
set_perm(0, 0, 06755, "/system/app/Superuser.apk");
unmount("/system");
Zo zou het moeten werken.
Waarschijnlijk moet je nog steed die update-fixer draaien om te kunnen updaten. Ik weet niet wat deze precies doet anders zou je dan ook nog kunnen herstellen zodat dit niet nodig is.
Ook zou je nadat je een update van superuser hebt gedaan, de actuele superuser.apk die op je telefoon staat kunnen overbrengen naar de zip file. Dan heb je gelijk de juiste versie. Idem voor su. Ik weet niet wat er precies ge-update wordt.
Maar je hebt de versie nummers nu. Als je vervolgens de "nieuwe" update.zip uitvoert, check dan weer even de versies voordat je een update gaat uitvoeren van superuser. Dan weet welke je eventueel nog moet vervangen.
Ik hoop dat het voldoende duidelijk is.
Ik kan het zelf niet testen dus garantie tot aan de deur
edit: ik zie nu wat die update-fixer doet.
Meest handige is dat je superuser.apk die nu op je telefoon staat in de zip file plaatst, ipv hem uit jig3-root.zip te halen. Wel op dezelfde plaats plaatsen (/system/app)
Let op hoofd en kleine letters. Nu zou ik verwachten dat je su update fixer niet meer nodig hebt.
Volgens mij kan die jig3-root.zip niet helemaal goed werken. Er zit volgens mij een fout in de updater-script. Heb ik hierboven al aangepast.
[ Voor 11% gewijzigd door jobr op 05-12-2012 18:58 ]
Volgens mij ben je heel duidelijk! Hier kan ik wel mee uit de voeten! Enorm bedankt!
Ik heb vanavond echt geen tijd meer, maar komend weekend zal ik het testen op deze officiële update.
Ach fak it.. Ik ga er nu nog wel even voor zitten
Binnenkort komt de officiële 4.1.2. rom vanuit Jiayu, daar ga ik t.z.t. een mooie update.zip voor CWM van bakken.
Mocht ik er over een tijdje niet uitkomen dan weet ik je DM te vinden!
Ik heb vanavond echt geen tijd meer, maar komend weekend zal ik het testen op deze officiële update.
Ach fak it.. Ik ga er nu nog wel even voor zitten
Binnenkort komt de officiële 4.1.2. rom vanuit Jiayu, daar ga ik t.z.t. een mooie update.zip voor CWM van bakken.
[ Voor 7% gewijzigd door Chris.nl op 05-12-2012 19:13 ]
Ok.Chris.nl schreef op woensdag 05 december 2012 @ 19:06:
Volgens mij ben je heel duidelijk! Hier kan ik wel mee uit de voeten! Enorm bedankt!
Mocht er iets niet werken dan even dezelfde schermpjes met rechten e.d. bewaren die je eerder hier hebt geplaatst voordat je verdere wijzigingen maakt.
Trouwens, die re.apk wil ik niet. Dat was root explorer.
Ik neem aan dat ik dan ook gewoon die set_perm(0, 0, 06755, "/system/app/re.apk"); kan weglaten
Ik neem aan dat ik dan ook gewoon die set_perm(0, 0, 06755, "/system/app/re.apk"); kan weglaten
Yes. Die regels zijn om de rechten goed te zetten.Chris.nl schreef op woensdag 05 december 2012 @ 19:21:
Trouwens, die re.apk wil ik niet. Dat was root explorer.
Ok, ik hem um aangepast opnieuw ingepakt, ga nu testen of ik de nieuwste rom met goed werkende root krijg!
- eerste fout (status 6) te pakken, misschien wilde ik te snel. Ik begin nog eens opnieuw.
- tweede fout, precies hetzelfde
E:Error in /sdcard/update.zip
(Status 6)
Installation aborted
Ik begin nog eens opnieuw, maar dan helemaaaaaal opnieuw.
- eerste fout (status 6) te pakken, misschien wilde ik te snel. Ik begin nog eens opnieuw.
(Status 6)
Installation aborted
[ Voor 60% gewijzigd door Chris.nl op 05-12-2012 19:40 ]
Okee top! Ik twijfel, of deze update.zip fixen, want die heeft dus geen rootacces? En daarna bin4ry'en!Chris.nl schreef op woensdag 05 december 2012 @ 18:23:
Jup, update.zip op de root, CWM starten.
kies: install zip from sdcard -> apply /sdcard/update.zip
Of ik doe voor de derde keer vandaag die clockworkmod-recovery flash en behoud gewoon 'SuperUser'...
Toch nog ff die update.zip proberen, you never know
dan wordt het weer die clockworkmod-recovery flash, behoud ik SuperUser en ben ik er wel ff klaar mee.
Todat er een JellyBean-ROM komt en ik die moet updaten, maar met jullie kennis lukt dat vast
EDIT: Heb die update.zip gedraaid, heb m'n CWM behouden (hulde) en heb nu weer 'n standaard phone
[ Voor 34% gewijzigd door CLB op 05-12-2012 19:46 ]
Misschien kun je ook even wachten totdat chris klaar is. Dan kun je misschien die gebruiken en ben je in 1 keer klaar.CLB schreef op woensdag 05 december 2012 @ 19:32:
[...]
Okee top! Ik twijfel, of deze update.zip fixen, want die heeft dus geen rootacces? En daarna bin4ry'en!
Of ik doe voor de derde keer vandaag die clockworkmod-recovery flash en behoud gewoon 'SuperUser'...
Toch nog ff die update.zip proberen, you never knowMocht dat niet lukken met daarna bin4ry,
dan wordt het weer die clockworkmod-recovery flash, behoud ik SuperUser en ben ik er wel ff klaar mee.
Todat er een JellyBean-ROM komt en ik die moet updaten, maar met jullie kennis lukt dat vast
edit: net te laat
Zip beschadigd ?Chris.nl schreef op woensdag 05 december 2012 @ 19:31:
Ok, ik hem um aangepast opnieuw ingepakt, ga nu testen of ik de nieuwste rom met goed werkende root krijg!
(Status 6)
Installation aborted
Anders even stap voor stap. Dus eerst de apps toevoegen zonder updater-script aan te passen. Ben je uiteraard wel je root kwijt.
Welke editor heb je gebruikt om updater-script aan te passen ?
Mogelijk is het gene unix formaat meer. Kun je zien als je het script uit de zip haalt en in notepad laad. Alle regels achter elkaar is goed. Elke regel op een nieuwe regel is fout. Vergelijk het maar eens met het origineel.
[ Voor 18% gewijzigd door jobr op 05-12-2012 19:56 ]
jobr schreef op woensdag 05 december 2012 @ 19:47:
Misschien kun je ook even wachten totdat chris klaar is.
Dan kun je misschien die gebruiken en ben je in 1 keer klaar.
edit: net te laat
Is Chris.nl bezig met 'n JellyBean ROM update / zip / script / map / mod
Ik heb dus weer 'n standaard telefoon, heb net rootacces gefixed via de bin4ry-methode --> SuperSU!
Nou fijn.. niet interessant... Wat het echter wel interessant maakt is dat ik nu eindelijk ook de CWM-recovery heb en dat die niet eenmalig werkt, maar gewoon altijd.. Oftewel zelf lekker die apps eraf gooien = CLB is blij!
Wees zuinig op je CWM en flash het er niet perongeluk af =X
Derde foutmelding.. ik zal eerst de apps eens toevoegen zonder script aan te passen, kijken of dat werktjobr schreef op woensdag 05 december 2012 @ 19:50:
[...]
Zip beschadigd ?
Anders even stap voor stap. Dus eerst de apps toevoegen zonder updater-script aan te passen. Ben je uiteraard wel je root kwijt.
Welke editor heb je gebruikt om updater-script aan te passen ?Chris.nl schreef op woensdag 05 december 2012 @ 19:55:
[...]
Derde foutmelding.. ik zal eerst de apps eens toevoegen zonder script aan te passen, kijken of dat werkt
Mogelijk is het gene unix formaat meer. Kun je zien als je het script uit de zip haalt en in notepad laad. Alle regels achter elkaar is goed. Elke regel op een nieuwe regel is fout. Vergelijk het maar eens met het origineel.
Mij zie je pas weer met 'n nieuwe ROMCreqaw schreef op woensdag 05 december 2012 @ 19:55:
Wees zuinig op je CWM en flash het er niet perongeluk af =X
dat was het waarschijnlijk.. ik dacht dat het te vergelijken was met html, zal me nu aan het origineel houdenjobr schreef op woensdag 05 december 2012 @ 19:56:
[...]
- edit -
zonder dat ik het script aanpas maar met apps installeert ie de update.zip wel.
Ik hoef alleen dus maar zorgvuldig het script aan te passen dus..
[ Voor 13% gewijzigd door Chris.nl op 05-12-2012 20:02 ]
Je zou bijv notepad++ kunnen gebruiken.Chris.nl schreef op woensdag 05 december 2012 @ 19:58:
[...]
dat was het waarschijnlijk.. ik dacht dat het te vergelijken was met html, zal me nu aan het origineel houden
Het moet echt unix formaat blijven.
edit:
Inderdaad zorgvuldig aanpassen en even controleren met notepad.
Je hebt het al eerder gewijzigd en dat ging goed. Zelfde manier gebruiken.
[ Voor 18% gewijzigd door jobr op 05-12-2012 20:03 ]
JA. toch met kladblok dus.
Hij is nu aan het installeren.
Als alles goed gaat, upload ik straks de 29-11-2012 update.zip prerooted for CWM of hoe ik hem ook noem.
Ja alles werkt, root moet nog wel geupdate worden met market, maar update fixer is niet nodig.
Hij is nu aan het installeren.
Als alles goed gaat, upload ik straks de 29-11-2012 update.zip prerooted for CWM of hoe ik hem ook noem.
Ja alles werkt, root moet nog wel geupdate worden met market, maar update fixer is niet nodig.
[ Voor 71% gewijzigd door Chris.nl op 05-12-2012 20:13 ]
Ik moet eigenlijk even de TS fixen, maar er is nu zooooooooooveel info, wat moet erin...
- Een methode om CWM-recovery te installeren: https://docs.google.com/d...12YmAedSfGcQtF3mWsK9pRnXs
But what's next... Er zwerven nu veel versies rond van aangepaste recovery's, roms, updates enzovoort...
- Een methode om CWM-recovery te installeren: https://docs.google.com/d...12YmAedSfGcQtF3mWsK9pRnXs
But what's next... Er zwerven nu veel versies rond van aangepaste recovery's, roms, updates enzovoort...
Mooi dat het gelukt is.Chris.nl schreef op woensdag 05 december 2012 @ 20:08:
Eventueel kun je na de update met market die vervolgens in de zip zetten, maar ach dat is misschien de moeite niet waard en morgen is er weer een nieuwe update.
Je kan straks wat mij betreft vooral de G3-20121129-082828 for CWM pre-rooted with SuperUser.zip in de startpost zetten.
Over een uurtje plaats ik een downloadlink, uploaden gaat niet snel hier..
Wanneer versie 4.1.2. komt ben ik er klaar voor
Over een uurtje plaats ik een downloadlink, uploaden gaat niet snel hier..
Je bent m'n held voor vandaag...jobr schreef op woensdag 05 december 2012 @ 20:17:
Mooi dat het gelukt is.
Eventueel kun je na de update met market die vervolgens in de zip zetten, maar ach dat is misschien de moeite niet waard en morgen is er weer een nieuwe update.
Komt er dan ook in, work is there to be honoured... Als jij nog ff 1,2,3 voor mij als n00b uitlegt hoe te installen!
Kun je hem bijvoorbeeld installeren als je de standaard recovery hebt, of heb je al CWM nodig enzovoort!
Kun je hem bijvoorbeeld installeren als je de standaard recovery hebt, of heb je al CWM nodig enzovoort!
Altijd even opletten als er in een volgende update de busybox die je nu hebt overschreven ook is gewijzigd. Op een bepaald moment kan die nieuwer zijn dan die in jyg3-root.zip.Chris.nl schreef op woensdag 05 december 2012 @ 20:17:
Anders beide even proberen en versie noteren. Weet je van zelf welke je moet hebben.
Het is heel simpel:CLB schreef op woensdag 05 december 2012 @ 20:19:
Als je de standaard recovery hebt dan kun je alleen een update installeren die door niemand anders is gemaakt dan de fabrikant.
Als je CWM hebt dan kun je alles installeren. Ook de officiele update maar dan moet je soms de eerst regel verwijderen waar het type telefoon wordt gecontroleerd.
[ Voor 4% gewijzigd door jobr op 05-12-2012 20:24 ]
Voor jullie is 't simpel, ik wil alles graag 2331x bevestigd zien 
Oftewel deze pre-rooted versie kan alleen worden geïnstalleerd met de CWM-recovery!
Oftewel deze pre-rooted versie kan alleen worden geïnstalleerd met de CWM-recovery!
Juist.CLB schreef op woensdag 05 december 2012 @ 20:26:
Voor jullie is 't simpel, ik wil alles graag 2331x bevestigd zien
Straks krijg je 3 download links:
- edit -
check de startpost voor juiste downloadlinks
[ Voor 85% gewijzigd door Chris.nl op 07-12-2012 15:50 ]
Die clockworkmod was toch een backup gemaakt met CWM ?Chris.nl schreef op woensdag 05 december 2012 @ 20:30:
[...]
Juist.
1x prerooted met SuperUser alleen voor CWM
1x niet geroot alleen voor CWM
1x clockworkmod prerooted met permanente CWM voor (tijdelijke) CWM
Ik hoop dat je die wel gemaakt hebt zonder dat je gegevens in de telefoon hebt ingevoerd. Anders kunnen anderen je email ook lezen
Ik zou dat eerlijk gezegd niet zomaar online zetten. In principe ook niet nodig. Vrijwel alles zit in de update.zip. Daar zou men genoeg aan moeten hebben.
Lol.. die clockworkmod was gemaakt na een factory reset hoor, maar ik begrijp dat je bedoeld.
Dankzij die clockworkmod kon CLB en een ander de temp CWM verwisselen voor een permanente CWM, vraag me niet waarom maar ze kregen het niet anders voor elkaar.
Dankzij die clockworkmod kon CLB en een ander de temp CWM verwisselen voor een permanente CWM, vraag me niet waarom maar ze kregen het niet anders voor elkaar.

Dit is de CWM-methode denk ik, op- of aanmerkingen hoor ik graag:
Hoe de ClockWorkMod-recovery te installeren:
- Bestanden downloaden
- Uitpakken en dan zie je vier dingen:
mapje 'FlashTool', mapje 'MT65xx', mapje 'root' en applicatie PdaNetZ350
- Zet je telefoon aan en sluit deze aan op de computer
- Installeer PdaNet
- Haal je batterij uit je telefoon en sluit deze weer aan op de computer
- Ga naar 'configuratiescherm' en dan naar 'apparaatbeheer' op de computer
- Je zal zien dat er een gele driehoek staat bij de 'MT65xx drivers'
- Rechtermuisknop en klik op 'stuurprogramma's bijwerken'
- Kies voor 'op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken'
- Blader naar de map 'MT65xx' en laat deze drivers installeren
- Verbreek de verbinding van de telefoon met de computer
- Start de FlashTool applicatie uit het mapje 'FlashTool'
- Laad in de tweede regel 'scatter-loading' het 'MT6577_Android_scatter_emmc.txt' bestand (mapje 'root')
- Selecteer 'recovery' en zorg ervoor dat hij naar 'recovery_cwm5.5.0.4_ENG.img' verwijst (mapje 'root')
- Druk op F9 en druk daarna op 'ja'
- Druk op de volume+ toets en sluit de usb-kabel aan tussen computer en telefoon
- Er verschijnt vrij snel een rode lijn onderaan het scherm. Dan mag je de knop loslaten
- Daarna verschijnt er een blauwe balk totdat je melding van succes krijgt en ben je klaar
Credits to: BaDMan
[ Voor 99% gewijzigd door CLB op 05-12-2012 20:44 ]
succes met je startpost! maak er wat moois van
3 downloadlinks staan hierboven..
Leg je ook duidelijk uit dat m'n downloads alleen voor toestellen met CWM zijn?
Mensen die nog op stock rom zitten, moeten officiele updates pakken, of eerst zorgen dat ze CWM hebben.
Krijg je het niet voor elkaar om een permanente CWM te krijgen, dan kan je die clockworkmod pakken.
3 downloadlinks staan hierboven..
Leg je ook duidelijk uit dat m'n downloads alleen voor toestellen met CWM zijn?
Mensen die nog op stock rom zitten, moeten officiele updates pakken, of eerst zorgen dat ze CWM hebben.
Krijg je het niet voor elkaar om een permanente CWM te krijgen, dan kan je die clockworkmod pakken.
[ Voor 60% gewijzigd door Chris.nl op 05-12-2012 20:59 ]
Ik wordt helemaal duizelig van het lezen van deze posts haha.. vind het interessant maar zie zo vele dingen en ik snap niet waar ik moet beginnen.. Ik heb ooit eens een custom rom op een foon gegooid maar dat ging ook niet zonder slag of stoot.
Wat is het verschil als ik via de eerste post mijn foon root ipv de CWM-methode? Bij beide ben ik sowieso mijn installed apps kwijt en die moeten dan opnieuw geinstalleerd worden toch?
Ik ga denk ik maar slapen en morgen het nog allemaal rustig doorlezen.. misschien dat ik het weekend kan gaan kloten, al vind ik het wel eng haha wil hem niet stuk maken
Wat is het verschil als ik via de eerste post mijn foon root ipv de CWM-methode? Bij beide ben ik sowieso mijn installed apps kwijt en die moeten dan opnieuw geinstalleerd worden toch?
Ik ga denk ik maar slapen en morgen het nog allemaal rustig doorlezen.. misschien dat ik het weekend kan gaan kloten, al vind ik het wel eng haha wil hem niet stuk maken
Ik wil je wel helpen, als jij uitlegt wat je wilt 
Ben zelf ook 'n n00b, maar kan je daarom misschien beter helpen dan de 'nerds'
Je hebt niet perse root en CWM nodig. Je kunt gewoon ook de officiele updates volgen. Niks mis mee.Hailfall schreef op woensdag 05 december 2012 @ 20:58:
Ik wordt helemaal duizelig van het lezen van deze posts haha.. vind het interessant maar zie zo vele dingen en ik snap niet waar ik moet beginnen.. Ik heb ooit eens een custom rom op een foon gegooid maar dat ging ook niet zonder slag of stoot.
Pas als je wat speciaals wilt heb je root en CWM nodig. Loop je vanzelf tegen aan of niet
Geroot met SuperUser, 4 apps eruit en dus de laatste ROM.Chris.nl schreef op woensdag 05 december 2012 @ 20:30:
1x prerooted met SuperUser alleen voor CWM link (is nog niet 100% geupload)
Dus deze installeer je voor de 4 apps die eruit zijn en de rootacces?
Niet geroot, 4 apps eruit en dus de laatste ROM1x niet geroot alleen voor CWM link (is nog niet 100% geupload)
Dus deze installeer je alleen voor de 4 apps die eruit zijn?
Dit is die gare die ik gebruikt hebt met eenmalige CWM, 4 apps eruit, rootacces via SuperUser1x clockworkmod prerooted met permanente CWM voor (tijdelijke) CWM link
Heb ik het zo goed?
EDIT @ Hieronder: Ajaa tuurlijk!
Niet alleen daarom maar ook vanwege de update natuurlijk.CLB schreef op woensdag 05 december 2012 @ 21:10:
[...]
Geroot met SuperUser, 4 apps eruit en dus de laatste ROM.
[...]
Niet geroot, 4 apps eruit en dus de laatste ROM
Alleen uit de clockworkmod zijn de 4 apps verwijderd.CLB schreef op woensdag 05 december 2012 @ 21:10:
[...]
Geroot met SuperUser, 4 apps eruit en dus de laatste ROM.
[...]
Niet geroot, 4 apps eruit en dus de laatste ROM
[...]
Dit is die gare die ik gebruikt hebt met eenmalige CWM, 4 apps eruit, rootacces via SuperUser
Heb ik het zo goed?
EDIT @ Hieronder: Ajaa tuurlijk!
De update.zip met en zonder root zijn verder 100% origineel (incl Chinese meuk), alleen ze overschrijven de recovery niet en één is pre-rooted.
okee dan staat het zo goed in de TS as far as I see...
Alleen nog twee manual'tjes over hoe ze te installeren, maar ik ga even wat drinken
Alleen nog twee manual'tjes over hoe ze te installeren, maar ik ga even wat drinken
Drink niet te veel, straks krijg je nog zin om naar buiten te rennen en een sinterklaas te nemen.
[ Voor 4% gewijzigd door Chris.nl op 05-12-2012 21:24 ]
Zo klaar, best, finito, claro, hopelijk picobello... Op- of aanmerkingen over de TS kunnen hier of via DM!
Heel mooi.. 1 opmerking
Rom-update van 29-11-2012 installeren:
(de allerlaatste officiële ROM van JiaYu)
Hierbij zou ik zeggen dat je deze download moet hebben als je een stock rom/recovery hebt.
En dan nog iets over je signature, je zegt dat je 256K(arma) hebt, maar dat is 289K hoor
Thnx voor het bijhouden van dit topic !!
Rom-update van 29-11-2012 installeren:
(de allerlaatste officiële ROM van JiaYu)
Hierbij zou ik zeggen dat je deze download moet hebben als je een stock rom/recovery hebt.
En dan nog iets over je signature, je zegt dat je 256K(arma) hebt, maar dat is 289K hoor
Thnx voor het bijhouden van dit topic !!
[ Voor 26% gewijzigd door Chris.nl op 05-12-2012 21:48 ]
Haha klopt in de loop der tijd weer wat bij zitten sprokkelen 
Bij:
ROM-update van 29-11-2012 installeren, inclusief rootacces
(de allerlaatste officiele ROM van JiaYu met rootacces! Alleen te installeren als je ClockWorkMod-recovery hebt)
- Zet de zipfile 'update.zip' in de root van je SD-kaartje
- Zet de telefoon uit en boot in ClockWorkMod-recovery
- Kies 'install update from SDcard'
- Kies 'update.zip' en bevestig
Credits to: Chris.nl
ROM-update van 29-11-2012 installeren, zonder rootacces
- Bestanden downloaden
(de allerlaatste officiele ROM van JiaYu zonder rootacces! Alleen te installeren als je ClockWorkMod-recovery hebt)
Kan er nog wel bij dat alles weg is ook? Dus dat 'n backup handig is, denk ik?
Bij:
ROM-update van 29-11-2012 installeren, inclusief rootacces
(de allerlaatste officiele ROM van JiaYu met rootacces! Alleen te installeren als je ClockWorkMod-recovery hebt)
ROM-update van 29-11-2012 installeren, zonder rootacces
- Bestanden downloaden
(de allerlaatste officiele ROM van JiaYu zonder rootacces! Alleen te installeren als je ClockWorkMod-recovery hebt)
Kan er nog wel bij dat alles weg is ook? Dus dat 'n backup handig is, denk ik?
Ja, je kan er bij bijzetten dat een update een factory reset geeft, ook de originele stock-update doet dat.
Klaar, pff 5 pagina's slowchat, maar so be it 
* CLB duikt straks z'n bed in, om z'n JiaYu met laatste ROM, rootacces en SuperSU-app is in te stellen
* CLB duikt straks z'n bed in, om z'n JiaYu met laatste ROM, rootacces en SuperSU-app is in te stellen
Er staan toch 3 Chrislinkjes?
Nee hoor, 1x stock ROM (dat is geen Chrislink) telt niet mee.
Probeer de CMW pre-rooted update.zip zelf maar eens te downloaden vanuit de startpost
Probeer de CMW pre-rooted update.zip zelf maar eens te downloaden vanuit de startpost
[ Voor 3% gewijzigd door Chris.nl op 06-12-2012 03:33 ]
O het daadwerkelijke linkje stond er niet bij, de beschrijving wel, fixed!
Bedankt allemaal, veel aan jullie uitzoek werk gehad. Ik heb gekozen voor de restore zodat ik nu ook CWM heb.
Vraag me alleen af hoe ik Google Talk kan krijgen. Heeft er iemand nog een GAPPS update gedaan op de laatste Jiayu rom?
Vraag me alleen af hoe ik Google Talk kan krijgen. Heeft er iemand nog een GAPPS update gedaan op de laatste Jiayu rom?
[ Voor 35% gewijzigd door ariedude op 06-12-2012 10:59 ]
Ik wilde de laatste rom update op mijn telefoon zetten maar nu de beginpost geupdate is, is het een stuk duidelijker dus ik denk dat ik er wel uitkom.CLB schreef op woensdag 05 december 2012 @ 21:00:
Ik wil je wel helpen, als jij uitlegt wat je wilt
Even een vraagje wat gebruiken jullie als backup trouwens? De google backup uit de software of een aparte?
Ik zal vanavond kijken of ik ook een ROM met SuperSU pre-root kan maken.
Denk dat de meesten die liefst hebben ipv SuperUser root.
Ligt eraan wat je wilt backuppen? M'n contacten en Agenda gaan via Google.Hailfall schreef op donderdag 06 december 2012 @ 11:43:
Even een vraagje wat gebruiken jullie als backup trouwens?
En zojuist heb ik een Titanium Backup gemaakt van 'n gehele telefoon als ik weer ga flashen
Chris.nl schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:24:
[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 06-12-2012 14:27 ]
SuperSU heeft idd een mooier icoontjeChris.nl schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:24:
Ik draai de 15-11 rom die wat aangepast is door G-Niles. Nu wilde ik net de 29-11 pre-rooted rom installeren uit de TS, thanks Chris.nl hiervoor.
Backup gemaakt, Full wipe gedaan, Dalvik wipe gedaan. Daarna met install ZIP from SD de betreffende update geselecteerd en gestart. Wordt echter meteen ABORTED.
Helaas dus geen succes bij mij. Meer met hetzelfde probleem?
Backup gemaakt, Full wipe gedaan, Dalvik wipe gedaan. Daarna met install ZIP from SD de betreffende update geselecteerd en gestart. Wordt echter meteen ABORTED.
https://untappd.com/user/OzzBier
Ik moest idd de signature verification uitzetten in CWM, toen deed ie het wel.nickvanozzie schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:31:
Ik draai de 15-11 rom die wat aangepast is door G-Niles. Nu wilde ik net de 29-11 pre-rooted rom installeren uit de TS, thanks Chris.nl hiervoor.
Dit is alleen bij de G-Niles ROM neem ik aan?Pistolebob schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:32:
[...]
Ik moest idd de signature verification uitzetten in CWM, toen deed ie het wel.
Hmm. ga ik dat eens proberen, zal pas vanavond zijn...Pistolebob schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:32:
[...]
Ik moest idd de signature verification uitzetten in CWM, toen deed ie het wel.
Ik laat daarna wel even weten of dit inderdaad het probleem was bij mij.Chris.nl schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:36:
[...]
Dit is alleen bij de G-Niles ROM neem ik aan?
Kon toch niet wachten en heb het meteen maar even geprobeerd. Sig verification stond al uit bij mij. Als ik het enable krijg ik E:signature verification failed en daarna aborted.
[ Voor 15% gewijzigd door OzzieMann op 06-12-2012 14:50 ]
Apart, ik zal vanavond nog eens goed kijken. Bij mij werkte hij prima. Als het probleem zich alleen bij G-Niles zijn ROM voordoet, kunnen die ook updaten met de clockworkmod.
[ Voor 43% gewijzigd door Chris.nl op 06-12-2012 15:32 ]
Deze
Rom-update van 29-11-2012 installeren met permanente ClockWorkMod-recovery:
bedoel je dan?
De permanente CWM-recovery heb ik al. Maar ik wacht je bevindingen nog even af.
bedoel je dan?
[ Voor 28% gewijzigd door OzzieMann op 06-12-2012 15:44 ]
Als je de CWM-recovery al hebt kun je toch met de standaard ROM uit de voeten...
Update.zip kopieren naar je root van je SD-kaartje, 'System updates' starten en updaten maar.
Rootacces is dan wel weg, CWM voor zo ver ik weet niet (maar als iemand dat kan bevestigen graag)
Update.zip kopieren naar je root van je SD-kaartje, 'System updates' starten en updaten maar.
Rootacces is dan wel weg, CWM voor zo ver ik weet niet (maar als iemand dat kan bevestigen graag)
[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 06-12-2012 15:47 ]
Ok, ga vanavond proberen of het zo wel werkt. Heb hem net binnengehaald en staat al in de root van de sd.Chris.nl schreef op donderdag 06 december 2012 @ 15:46:
Ja, met CWM restoren. Daarna zou je eventueel een andere update.zip moeten kunnen flashen
Als het probleem zich echt alleen bij G-Niles zijn ROM voordoet, ga ik niets veranderen aan die update.zip's.nickvanozzie schreef op donderdag 06 december 2012 @ 15:43:
Deze
bedoel je dan?
Dan moet je die clockworkmod maar doen, kan je daarna weer update.zip's gebruiken.
Inderdaad, just my 2 cents!
Hallo,-ION- schreef op woensdag 05 december 2012 @ 00:04:
Voor de mensen die de JB Beta gebruiken en alles veel te groot vinden op het scherm:
Verander ro.sf.lcd_density=360 in /system/build.prop naar ro.sf.lcd_density=310 (hoe hoger het getal hoe groter alles word op je scherm)
Ben deze nu aan het testen, so far so good, [alleen google search die crasht bij startup. fixed na factory reset] Gelijk verlost van dat verschrikkelijke overscroll effect in de stock rom
Iemand al dit met succes uitgevoerd? Gisteren getest en er verandert helemaal niets na een reboot. Trouwens, er stond in die build.prop zelfs geen ro.sf.lcd.... in de file (ik werk met de 29/11/2012) rom van Jiayu. Als ik de Jiayu naast mijn Galaxy S3 leg (die ook een 720p scherm heeft voor zover ik weet) is alles zo klein op de Jiayu. Ik had dit graag iets groter gekregen. ik bedoel dus niet enkel de tekst, maar gewoon het volledige systeem op zich.
Iemand ervaring?
Ik heb dit al met succes uitgevoerd. Ik heb het hier dan wel over de JB Update.argon007 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 15:58:
[...]
Hallo,
Iemand al dit met succes uitgevoerd? Gisteren getest en er verandert helemaal niets na een reboot. Trouwens, er stond in die build.prop zelfs geen ro.sf.lcd.... in de file (ik werk met de 29/11/2012) rom van Jiayu. Als ik de Jiayu naast mijn Galaxy S3 leg (die ook een 720p scherm heeft voor zover ik weet) is alles zo klein op de Jiayu. Ik had dit graag iets groter gekregen. ik bedoel dus niet enkel de tekst, maar gewoon het volledige systeem op zich.
Iemand ervaring?
Alleen daar werkt de appstore niet goed. (er staan dan maar een paar apps) alleen met een dpi van 240 maar dan is alles veeeel te klein. Heb al met lucky patcher proberen te patchen maar werkt maar heel even dan.
EDIT: zijn er hier meer mensen met een niet werkende gps? Ik heb na een kwartier nog geen fix met sygic.
Ik zie ook nergens een gps.conf in /system/etc/. weet iemand waar ik nu moet gaan kijken?
[ Voor 9% gewijzigd door -ION- op 06-12-2012 17:13 ]
GPS doet het hier gewoon.-ION- schreef op donderdag 06 december 2012 @ 17:12:
[...]
Ik heb dit al met succes uitgevoerd. Ik heb het hier dan wel over de JB Update.
Alleen daar werkt de appstore niet goed. (er staan dan maar een paar apps) alleen met een dpi van 240 maar dan is alles veeeel te klein. Heb al met lucky patcher proberen te patchen maar werkt maar heel even dan.
EDIT: zijn er hier meer mensen met een niet werkende gps? Ik heb na een kwartier nog geen fix met sygic.
Ik zie ook nergens een gps.conf in /system/etc/. weet iemand waar ik nu moet gaan kijken?
Je zou even de Mobileuncle Tools app kunnen installeren, dan naar Engineer mode ( MTK ), dan YGPS.
Dan kan je bij 'information' kiezen voor 'cold' bijvoorbeeld, en dan bij 'NMEA Log' op 'start' klikken en kijken hoe nauwkeurig de locatie wordt
Rooten van je JiaYu G3:
(waardoor je applicaties kunt verwijderen of juist installeren en volledige backups kunt maken)
- Bestanden downloaden
- Bestanden uitpakken
- Toestel aansluiten op de PC
- 'USB debugging' aanvinken op de telefoon
- 'RunMe' batchbestand uitvoeren op de PC
- Kiezen voor 'keuze 1' op de PC
- Kiezen voor 'restore' op de telefoon
- Telefoon reboot 2x achter elkaar
- Je zal de 'SuperSU' applicatie geïnstalleerd zien
- Rootacces op de JiaYu G3 is een feit, spelen maar
Even hierbij vermelden, instaleer eerst PDAnet, anders heb je de drivers niet
(en blijft hij hangen op started daemon succesfully)
(waardoor je applicaties kunt verwijderen of juist installeren en volledige backups kunt maken)
- Bestanden downloaden
- Bestanden uitpakken
- Toestel aansluiten op de PC
- 'USB debugging' aanvinken op de telefoon
- 'RunMe' batchbestand uitvoeren op de PC
- Kiezen voor 'keuze 1' op de PC
- Kiezen voor 'restore' op de telefoon
- Telefoon reboot 2x achter elkaar
- Je zal de 'SuperSU' applicatie geïnstalleerd zien
- Rootacces op de JiaYu G3 is een feit, spelen maar
Even hierbij vermelden, instaleer eerst PDAnet, anders heb je de drivers niet
Hier hoefde dat niet hoor...
Is gewoon deze how-to op YouTube
Ik heb zojuist een backup van de 15 november ROM & kernel teruggezet op mijn G3, en kon probleemloos updaten met de pre-rooted update.zip uit de startpost.nickvanozzie schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:31:
Daarom weet ik vrijwel zeker dat het G-Niles zijn november ROM (met september kernel) is die het updaten ingewikkeld maakt. Het ligt niet aan de ROM's uit de startpost in dit topic.
Mocht je zo snel mogelijk vanaf G-Niles zijn ROM willen updaten, dan zal je die clockworkmod moeten pakken.
Strange. Nou ja iemand die er last van heeft, installeer dus even PDAnetCLB schreef op donderdag 06 december 2012 @ 18:19:
Hier hoefde dat niet hoor...Is gewoon deze how-to op YouTube
@CLB
Het is me gelukt om ook een G3-20121129-082828 for CWM pre-rooted with SuperSU in elkaar te flansen. Wil je daar nog een extra downloadlinkje voor in de startpost maken, en het verschil aangeven tussen SuperUser en SuperSU? Update.zip downloaden vanaf link
Clockworkmod met permanente CWM & SuperSU (zonder dat de 4 apps uitgesloopt zijn) kan je hier downloaden. Ik denk dat je best de clockworkmod uit de startpost kan vervangen voor deze. Anders wordt het zo ingewikkeld dat er ook een clockworkmod is waar wel 4 apps uit gesloopt zijn.
Het is me gelukt om ook een G3-20121129-082828 for CWM pre-rooted with SuperSU in elkaar te flansen. Wil je daar nog een extra downloadlinkje voor in de startpost maken, en het verschil aangeven tussen SuperUser en SuperSU? Update.zip downloaden vanaf link
Clockworkmod met permanente CWM & SuperSU (zonder dat de 4 apps uitgesloopt zijn) kan je hier downloaden. Ik denk dat je best de clockworkmod uit de startpost kan vervangen voor deze. Anders wordt het zo ingewikkeld dat er ook een clockworkmod is waar wel 4 apps uit gesloopt zijn.
[ Voor 95% gewijzigd door Chris.nl op 07-12-2012 23:43 . Reden: had eerst verkeerde link gegeven, nu de goede ]
Nee joh, installeer gewoon de laatste ROM update.zip voor CWM met SuperSU pre-root!joris1989 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 19:32:
[...]
Strange. Nou ja iemand die er last van heeft, installeer dus even PDAnet
[ Voor 5% gewijzigd door Chris.nl op 06-12-2012 19:35 ]
Hij vind geeneen sataliet dus bij nmea log blijft ie gewoon op $GPACCURACY,173205088.0*0A staan.Pistolebob schreef op donderdag 06 december 2012 @ 17:19:
[...]
GPS doet het hier gewoon.
Je zou even de Mobileuncle Tools app kunnen installeren, dan naar Engineer mode ( MTK ), dan YGPS.
Dan kan je bij 'information' kiezen voor 'cold' bijvoorbeeld, en dan bij 'NMEA Log' op 'start' klikken en kijken hoe nauwkeurig de locatie wordt
Ik dacht dat mijn blade een brakke gps ontvangst had, maar deze vind gewoon helemaal niets.
En als je bij de Android instellingen --> Locatiediensten-ION- schreef op donderdag 06 december 2012 @ 20:14:
[...]
Hij vind geeneen sataliet dus bij nmea log blijft ie gewoon op $GPACCURACY,173205088.0*0A staan.
Ik dacht dat mijn blade een brakke gps ontvangst had, maar deze vind gewoon helemaal niets.
GPS EPO-hulp en/of A-GPS aan zet? (Ik ga er vanuit dat je internet hebt) En klikt op A-GPS restart bij 'information' in YGPS?
Hoewel GPS zonder internet gewoon moet werken..
[ Voor 4% gewijzigd door Pistolebob op 06-12-2012 20:21 ]
Nu krijg ik wel een fix maar dit gaat niet via gps, ik zie ook geen enkele satelliet. Waarschijnlijk werkt dit dus niet onderweg. (navigatie)Pistolebob schreef op donderdag 06 december 2012 @ 20:20:
[...]
En als je bij de Android instellingen --> Locatiediensten
GPS EPO-hulp en/of A-GPS aan zet? (Ik ga er vanuit dat je internet hebt) En klikt op A-GPS restart bij 'information' in YGPS?
Hoewel GPS zonder internet gewoon moet werken..
Misschien dat je nu ook zonder internet een fix krijgt omdat er een ruwe locatie bekend is, hopelijk-ION- schreef op donderdag 06 december 2012 @ 20:30:
[...]
Nu krijg ik wel een fix maar dit gaat niet via gps, ik zie ook geen enkele satelliet. Waarschijnlijk werkt dit dus niet onderweg. (navigatie)
Chris.nl of iemand anders een vraagje.
Ik probeer nu deze methode uit:Rom-update van 29-11-2012 installeren met permanente ClockWorkMod-recovery:
- Zet de map 'clockworkmod' in de root van je SD-kaartje
- Zet het bestand 'recovery_cwm5.5.0.4_ENG' in de root van je SD-kaartje
- Start de MobileUncle applicatie en kies voor 'Update recovery' en kies voor 'recovery_cwm5.5.0.4_ENG'
- Klik in CWM op 'backup and restore' en daarna op 'restore'
- Kies daarna de backup '2012-12-04.22.55.47' en bevestigen maar
Ik had de telefoon succesful geroot, en stap 1 t/m 3 gevolgd wat ik ook kon kiezen.
Alleen stap 4 gebeurd bij mij niet, hij blijft bij mij bij de MobileUncle staan en gaat dus niet naar CWM toe, ook zie ik die backup verder niet verschijnen... Nadat ik Update recovery kies en daarna de recovery selecteer krijg ik "boot into recovery mode?" waar ikd an op OK druk en vervolgens niks krijg.
Wat doe ik fout?
Al opgelost! haha ben een idioot, had dus niet gelezen heo ik CWM opstarte.. ben af en toe echt blont
Ik probeer nu deze methode uit:Rom-update van 29-11-2012 installeren met permanente ClockWorkMod-recovery:
- Zet de map 'clockworkmod' in de root van je SD-kaartje
- Zet het bestand 'recovery_cwm5.5.0.4_ENG' in de root van je SD-kaartje
- Start de MobileUncle applicatie en kies voor 'Update recovery' en kies voor 'recovery_cwm5.5.0.4_ENG'
- Klik in CWM op 'backup and restore' en daarna op 'restore'
- Kies daarna de backup '2012-12-04.22.55.47' en bevestigen maar
Ik had de telefoon succesful geroot, en stap 1 t/m 3 gevolgd wat ik ook kon kiezen.
Alleen stap 4 gebeurd bij mij niet, hij blijft bij mij bij de MobileUncle staan en gaat dus niet naar CWM toe, ook zie ik die backup verder niet verschijnen... Nadat ik Update recovery kies en daarna de recovery selecteer krijg ik "boot into recovery mode?" waar ikd an op OK druk en vervolgens niks krijg.
Wat doe ik fout?
Al opgelost! haha ben een idioot, had dus niet gelezen heo ik CWM opstarte.. ben af en toe echt blont
[ Voor 5% gewijzigd door Hailfall op 06-12-2012 20:53 ]
Je kan (over 17 minuten) beter de clockworkmod downloaden die ik hier neergezet heb, dan heb je gelijk SuperSU en dat schijnt de betere root-app te zijn.
Ik krijg bij CWM opstarten geen rode balk te zien.
Kan ik die laatste mod niet starten via Mobileuncle? of via een update?
Identiek zelfde probleem, krijg langs geen kanten een GPS fix te pakken. Niet via dat MobileUncle programma en ook niet via het programma GPS status die ik altijd gebruik.-ION- schreef op donderdag 06 december 2012 @ 20:30:
[...]
Nu krijg ik wel een fix maar dit gaat niet via gps, ik zie ook geen enkele satelliet. Waarschijnlijk werkt dit dus niet onderweg. (navigatie)
Iemand die zijn instellingen (locatiediensten) eens kan bekijken en kijken als GPS EPO aanstaat en/of A-GPS?
Het blijkt dat CWM simpelweg niet bij iedereen geïnstalleerd kan worden, dan zal je moeten rooten als je toch de MobileUncle app wil gebruiken om eenmalig CWM te draaien.Giel_gssl schreef op donderdag 06 december 2012 @ 21:34:
Ik krijg bij CWM opstarten geen rode balk te zien.
Is het je wel gelukt om die preloader driver te installeren? link voor info.
Chris.nl schreef op donderdag 06 december 2012 @ 20:59:
Je kan (over 17 minuten) beter de clockworkmod downloaden die ik hier neergezet heb, dan heb je gelijk SuperSU en dat schijnt de betere root-app te zijn.
Als ik die download en wil uitpakken om het mapje 'clockworkmod' eruit te halen begint Winrar met de melding 'is beschadigd' te komen. Dus tot zover de meest recente bestanden.

edit:
! C:\..\clockworkmod G3-20121129-082828 for CWM pre-rooted with SuperSU and perm-CWM.zip: Kan clockworkmod G3-20121129-082828 for CWM pre-rooted with SuperSU and perm-CWM\clockworkmod\backup\2012-12-06.19.00.27\.android_secure.vfat.tar niet aanmaken
De totale pad- en bestandsnaamlengte mag niet 260 tekens overschrijden
! Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden.
[ Voor 27% gewijzigd door Joosie200 op 06-12-2012 23:23 ]
O.. ik kan um gewoon uitpakken met 7-zip...
Lijkt erop dat ik um wel een heel lange naam had gegeven, momentje bedenk ik even een oplossing.
-edit-
Ik heb um een nieuwe naam gegeven, ingekort en opnieuw ingepakt, nu zal het geen probleem meer geven.
Straks kan je um hier downloaden.
Lijkt erop dat ik um wel een heel lange naam had gegeven, momentje bedenk ik even een oplossing.
-edit-
Ik heb um een nieuwe naam gegeven, ingekort en opnieuw ingepakt, nu zal het geen probleem meer geven.
Straks kan je um hier downloaden.
[ Voor 55% gewijzigd door Chris.nl op 07-12-2012 00:55 ]
Chris.nl, over welke versie gaat dit? De 29/11/2012? Zoja, zou je even kunnen testen als uw GPS werkt? Ik heb ook de 29/11/2012 geflashed, maar heb geen GPS signaal... Al wat vanalles getest, maar nog geen oplossing gevonden.