Ok, nog ff een updateje van m'n (grote) kistradio!
Klik naar vroegah
Inmiddels is er best wat veranderd, vooral in de plannen!
Toen ik hem werkend had, met TA2024's, ging ie vrij hard, en deed echt weken met de 50Ah accu. Erg mooi natuurlijk, maar in mijn ogen zonde.
Met zo'n accu, en speakers die veeeel harder kunnen. Dus, nieuwe versterkers waren nodig!
Voor de subwoofer heb ik nu
een tk2050, tot 120Wrms. Omdat mijn kist van 9mm multiplex is, werd het tijd om de grote vlakken van de subwoofer kist te verstevigen.
De versterker was niet makkelijk, trouwens, er moet nog best wat mee gebeuren voordat ie werkt. En ik heb hem zo aangepast dat er een laagdoorlaat op 72Hz zit en een (subsonic) high-pass filter op 28 Hz.
Dus de deksel is nu aan de binnenkant van de subwoofer kist 18mm multiplex! Op de rand van het tussenschot zit nu een balkje onbuigbaar hardhout. En de deksel zit hier aan vast geschroefd.
Om van 12V naar de benodigde 30V te gaan heb ik
een step-up converter gebruikt, word niet eens zo heel warm.
Ik heb trouwens een schakelaar ertussen gemaakt waardoor deze versterker kan worden gewisseld tussen de accu en de omvormer, omdat deze efficienter is op lage spanning, en om de inefficientie van de omvormer te skippen.
Dit gaat hard.
Voor de bovenste speakers heb ik
deze versterker besteld. Deze versterker kan eigenlijk alleen maar 6 en 8 ohm's speakers aan, maar na de datasheet te hebben gelezen kan ik ongeveer 2x 66Wrms halen in 4ohm... We shall see... De speakers kunnen tot 70Wrms hebben.
Ik ga de versterker nog lichtelijk tweaken zodat hij een high-pass filter op 65Hz heeft.

Het nieuwe handvat, en de grill.
Dus, samenvatting, wat zit er zo in:
JBL GT122 140Wrms
TK2050 mono 120Wrms
2x DC-DC omvormer
2x Pioneer TS-E6990 70Wrms
TDA7498 2x 60Wrms
75x 18650 accu's
en daarna?
-acculader
-grill regelen speakers
-buitenkant mooi maken