Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 19] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 101 Laatste
Acties:
  • 602.251 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee het is echt van boomcase. Vriend van me heeft het gekocht voor een flink bedrag ja. Geluid is daarentegen wel erg mooi hoor. 200 Watt totaal met zuiver geluid. Afwerking is ook erg mooi, maar inderdaad apparatuur incl speakers is totaal onder de 300 euro.

Ledje heeft drie kleuren/drie standen. Groen als het vol is, oranje bijna op en rood dan kapt die er bijna mee. Ik heb zelf ook contact gehad met sure electronics en die konden me ook niet erg helpen. Ze gaven me een schema, maar daar kom ik niet echt uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:58
Post anders eens dat schema?

Overigens kan dit simpelweg geen 200W zijn. Er wordt gewoon een standaard 12V accu gebruikt zoals de meeste hier gebruiken, dus je hebt maximaal zo'n 15W RMS per kanaal tot je beschiking.

[ Voor 77% gewijzigd door wesleytjuh op 18-12-2012 23:53 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoals ik heb begrepen kan de tk2050 wel gewoon worden gebruikt met een 12v accu. Alleen niet heel erg efficient. Geluid is iedergeval wel een stuk zuiverder en luider dan de 2x 15w. Dat overigens terzijde. Ik weet niet precies de fijne daarvan. Hij heeft het ieder geval als een "200 watt" boomcase gekocht. Weet niet precies welke versterker er in zit.

Hier zijn de schema's

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xzXZ8.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4ikuE.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
In dat schema is inderdaad enkel een overload led terug te vinden. Maar niks wat power of een accustatus indicatie. Is toch wel erg handig, want zonder beveiliging tegen diepontlading (en die zie ik niet terug in de boomcase) is je accu zo stuk als je niet uitkijkt.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd. Weet niet zo goed hoe boomcase dit heeft gedaan dan. Het werk in iedergeval wel. Ik ga nog op onderzoek uit. Als ik iets meer weet, dan laat ik het je weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-10-2022
ik heb een vraag heb al gegoogled maar kan het niet zo snel vinden en misschien weet iemand hier meteen het antwoord.

Ik heb een radio met usb aansluiting en een iphone 5 nu wil ik dat ik muziek kan afspelen via de usb aansluiting iemand enig idee wat ik er nog tussen zou moeten zetten om dit te realiseren?

Heb al een tijdje niet meer gereageerd in het topic ik had toen een probleem met de voedingen maar dat heb ik opgelost hier een filmpje van hoe het project er nu bijstaat:

YouTube: Basement SoundSystem Test setup

[ Voor 24% gewijzigd door freakk op 19-12-2012 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
De iPhone stuurt analoog uit via zijn dock connector. Nu heeft de iPhone wel weer een nieuwe connector, dus hoe dat daar zit weet ik niet. Maar bij de oudere iPhone kan je gemakkelijk audio eruit halen door de juiste pinnen van de dockconnector aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
Oah oke is dus niet echt een specifiek product voor dat je er gewoon tussen zet ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Een kabeltje dat de dock connector uitsplitst naar usb en audio, of alleen audio natuurlijk. Waarom gebruik je de 3.5mm plug van je iPhone niet? Omdat je een dock wilt? En anders is bluetooth natuurlijk ook een goede optie.

• freakk
Ik wil graag zelf een soort dock maken voor mijn iphone, ik ga hier namelijk met fiberglass een behuizing voor maken waar de iphone precies in valt die dus meteen aangesloten word op audio en oplaad.
maar misschien moet ik er dan maar voor kiezen om geen oplaadfunctie erbij te doen en alleen de 3,5mm plug gaan gebruiken.

• wolter.
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-10 19:11
freakk schreef op donderdag 20 december 2012 @ 13:36:
Ik wil graag zelf een soort dock maken voor mijn iphone, ik ga hier namelijk met fiberglass een behuizing voor maken waar de iphone precies in valt die dus meteen aangesloten word op audio en oplaad.
maar misschien moet ik er dan maar voor kiezen om geen oplaadfunctie erbij te doen en alleen de 3,5mm plug gaan gebruiken.
Schijnt wel moeilijk te zijn om zo'n dock te maken.
Mischien heb je hier wat aan: http://forum.showyoursoun...IC_ID=58149&whichpage=101
Als je wat door scrolt dan zie je het resultaat van wat hij gemaakt heeft voor in zijn auto.

[ Voor 7% gewijzigd door wolter. op 20-12-2012 16:37 ]

• freakk
hahah die had ik al gezien.
zit namelijk ook op
stevemeadedesigns.com en daar staat die ook op.
die gast is echt een pro man met wat die allemaal met zijn bovenfrees kan.

• wolter.
freakk schreef op donderdag 20 december 2012 @ 16:48:
hahah die had ik al gezien.
zit namelijk ook op
stevemeadedesigns.com en daar staat die ook op.
die gast is echt een pro man met wat die allemaal met zijn bovenfrees kan.
Ja echt zwaar respect voor die gast.
Hij doet echt dingen waarvan je denk dat het nooit zou kunnen.

• BiggyBossB
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-09 11:41
Hoe zet je 2 accu's, en een adapter op 1 versterker?

• freakk
wolter. schreef op donderdag 20 december 2012 @ 16:52:
[...]

Ja echt zwaar respect voor die gast.
Hij doet echt dingen waarvan je denk dat het nooit zou kunnen.
Klopt echt niet normaal meer!
heb wel een paar van zijn ideeën overgenomen.
Zo heb ik voor mijn project ook aluminium ringen gefreesd bijvoorbeeld.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img837/2811/dsc0215f.jpg

als je dat trouwens interessant vind hoe die zijn iphone houder heeft gemaakt moet je eens kijken naar het youtube kanaal van Soundman car audio.
Die gasten doen dat zowat dagelijks en elke maandag hebben ze een update van wat ze doen in de shop echt leuk om te zien.

EDIT: hier de link naar hun kanaal YouTube: Amplified

[ Voor 8% gewijzigd door freakk op 20-12-2012 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal hier wat foto's van mijn nieuwe project. :)

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2h2kva9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/vo6f0h.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/fvabl3.jpg

wat zit er in:
visaton FR 13 WP
ta2024
7ah accu

de maten zijn 35/20/20cm

YouTube: kistradio 2

laat effe weten wat jullie er van vinden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 20:54:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

wat zit er in:
visaton FR 13 WP
ta2024
7ah accu

de maten zijn 35/20/20cm

Ziet er goed uit, maar ik snap het nut van dat gat in de achterkant niet echt.
Had er mooier uitgezien zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
wolter. schreef op maandag 24 december 2012 @ 19:26:
[...]

Daar hoort ook een kapje voor xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoals in het filmpje te zien is hoort hier nog een klepje voor dit dient voor het spat waterdicht afsluiten van dat gat voor als ie in mijn boot staat.
wolter. schreef op maandag 24 december 2012 @ 19:26:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhuigen
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-01-2022
Voor de mensen die niet per se zelf een radio willen bouwen.
Op de Bazaar in Beverwijk staat het momenteel helemaal vol met verrijdbare boxen uit China.
Hier komt echt een extreem goed geluid uit. Zit ook een equalizer in etc.

Mijn amstel bierkratradio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
Waarom wordt dit topic minder actief :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Tja, het is niet echt de periode van het jaar om lekker in je zwembroek met een muziekje erbij aan het strand te zitten 8). Meer tijd om je nieuwe bouwplannen voor 2013 uit te denken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-08 12:57
wesleytjuh schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 17:16:
Tja, het is niet echt de periode van het jaar om lekker in je zwembroek met een muziekje erbij aan het strand te zitten 8). Meer tijd om je nieuwe bouwplannen voor 2013 uit te denken!
Hoezo niet? het was kei lekker weer! perfect weer om met een kratradio de bladeren uit de tuin te harken, kratradio kan gewoon hele t seizoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
achja.. ik vind het wel een leuk, maar ik had dus nog een vraag, hoe zet je een accu, en een adapter op een versterken.. ik weet ben niet zo slim haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• espro
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-09 07:17
Precies, de plannen voor mijn nieuwe kistradio beginnen nu al wel aardig vorm te krijgen. Het nieuwe ontwerp is gebaseerd op de TDK boombox:

Afbeeldingslocatie: http://www.coolhunting.com/2010/12/tdk-boombox-4.jpg

Dus met mooie glimmende panelen etc. Ik ga de behuizing laten lasersnijden.
BiggyBossB schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 20:16:
[...]

achja.. ik vind het wel een leuk, maar ik had dus nog een vraag, hoe zet je een accu, en een adapter op een versterken.. ik weet ben niet zo slim haha
Check de openingspost, daar staat alles in.

Polestar 2 MY22 | LRSM | Void | 19” | Plus | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
espro schreef op zondag 30 december 2012 @ 12:50:
[...]

Precies, de plannen voor mijn nieuwe kistradio beginnen nu al wel aardig vorm te krijgen. Het nieuwe ontwerp is gebaseerd op de TDK boombox:

[afbeelding]

[...]

ik kan daar niet vinden hoe je 2 accu's en een adapter aansluit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2qd0cxi.png
BiggyBossB schreef op zondag 30 december 2012 @ 15:05:
[...]

ik kan daar niet vinden hoe je 2 accu's en een adapter aansluit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
espro schreef op zondag 30 december 2012 @ 12:50:
[...]

[afbeelding]

[...]

Wat voor speakers ga je gebruiken? En hoe richt je de klankkast in. Erg interessant in ieder geval, precies wat ik ook mooi vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• espro
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-09 07:17
wesleytjuh schreef op zondag 30 december 2012 @ 18:23:
[...]

Wat voor speakers ga je gebruiken? En hoe richt je de klankkast in. Erg interessant in ieder geval, precies wat ik ook mooi vind.
Ik ga dezelfde speakers gebruiken als bij mijn vorige kist. Blaupunkt GTx-542 voor mid en hoog en dan een Visaton W170s woofer voor het laag. De woofer krijgt een 20L bassreflex kist die al voorberekend was door visaton met (wat ik nu denk) pritex aan de wanden.

Bijna de hele kist wordt klankkast, zal binnenkort wel even me tekeningen posten. Afmetingen worden als ik het goed herinner 56 cm breed, 40 hoog en 23 diep. Me kist nu is veel te zwaar, dus ik ga veel lichte materialen gebruiken in deze kist. Ben erg benieuwd hoe het gaat worden :)

Polestar 2 MY22 | LRSM | Void | 19” | Plus | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carneoleon
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-09 09:06
Ok, nog ff een updateje van m'n (grote) kistradio!

Klik naar vroegah

Inmiddels is er best wat veranderd, vooral in de plannen!
Toen ik hem werkend had, met TA2024's, ging ie vrij hard, en deed echt weken met de 50Ah accu. Erg mooi natuurlijk, maar in mijn ogen zonde.
Met zo'n accu, en speakers die veeeel harder kunnen. Dus, nieuwe versterkers waren nodig!

Voor de subwoofer heb ik nu een tk2050, tot 120Wrms. Omdat mijn kist van 9mm multiplex is, werd het tijd om de grote vlakken van de subwoofer kist te verstevigen.
De versterker was niet makkelijk, trouwens, er moet nog best wat mee gebeuren voordat ie werkt. En ik heb hem zo aangepast dat er een laagdoorlaat op 72Hz zit en een (subsonic) high-pass filter op 28 Hz.
Dus de deksel is nu aan de binnenkant van de subwoofer kist 18mm multiplex! Op de rand van het tussenschot zit nu een balkje onbuigbaar hardhout. En de deksel zit hier aan vast geschroefd.
Om van 12V naar de benodigde 30V te gaan heb ik een step-up converter gebruikt, word niet eens zo heel warm.
Ik heb trouwens een schakelaar ertussen gemaakt waardoor deze versterker kan worden gewisseld tussen de accu en de omvormer, omdat deze efficienter is op lage spanning, en om de inefficientie van de omvormer te skippen.
Dit gaat hard.

Voor de bovenste speakers heb ik deze versterker besteld. Deze versterker kan eigenlijk alleen maar 6 en 8 ohm's speakers aan, maar na de datasheet te hebben gelezen kan ik ongeveer 2x 66Wrms halen in 4ohm... We shall see... De speakers kunnen tot 70Wrms hebben.
Ik ga de versterker nog lichtelijk tweaken zodat hij een high-pass filter op 65Hz heeft.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/21389585/2012-10-23%2018.09.50%20-%20kopie.jpg
Het nieuwe handvat, en de grill.

Dus, samenvatting, wat zit er zo in:
JBL GT122 140Wrms
TK2050 mono 120Wrms
2x DC-DC omvormer
2x Pioneer TS-E6990 70Wrms
TDA7498 2x 60Wrms
75x 18650 accu's

en daarna?
-acculader
-grill regelen speakers
-buitenkant mooi maken

Afmeting en gewicht?
59 cm breed
53 cm hoog
25 cm diep
20kg zwaar

Lekker prutsen :)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/21389585/2012-12-15%2016.43.56%20%282%29.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Carneoleon op 30-12-2012 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
ooh hoe heb je de filters gedaan? ben hier wel benieuwd naar eigenlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Ik gok gewoon bij de input stage van de versterker? Een actieve ceossover door voor hoog en laag een aparte versterker te nemen. Voor een hoog doorlaat verander je de input caps. Voor een laagdoorlaat plaats je een condensator over de feedback weerstanden van de input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carneoleon
wesleytjuh schreef op maandag 31 december 2012 @ 11:54:
Ik gok gewoon bij de input stage van de versterker? Een actieve ceossover door voor hoog en laag een aparte versterker te nemen. Voor een hoog doorlaat verander je de input caps. Voor een laagdoorlaat plaats je een condensator over de feedback weerstanden van de input.
Ja, dat klopt! Op deze manier:

Afbeeldingslocatie: http://www.changpuak.ch/electronics/images/simple_Bandpass.png

Op C2 na zit dit standaard op je versterker. Bij de ta2024 zijn die rode condensatoren C1. De weerstand die word veranderd in de bekende weerstand mod is R1. Door deze kleiner te maken word de versterking groter!
R1 en R2 samen bepalen dus de versterking. C1 en R1 vormen samen het hoog-doorlaatfilter. C1 word met name gebruikt om de DC te blokkeren. C2 en R2 vormen samen het laag-doorlaatfilter.

Overigens, als je dit zelf wil doen, gebruik dan alleen folie condensatoren oid. Een aantal andere soorten zorgen voor vervorming in je geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of er op een apple ipod nano een beveiliging zit zodat je hem niet met een 5v regulator kan opladen want hij wilt niet opladen bij mij.
bij de usb uitgang die ik er aan heb gemaakt komt er 4.98 volt uit en doet het wel met een usb kerstboom.
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Ja, Apple producten, en tegenwoordig eigenlijk erg veel producten willen ook een spanning op de datalijnen zien. Anders laden ze simpelweg niet op. Bij Apple is het geloof ik 2V op de ene lijn en 2.8V op de andere lijn. Maar met google zal je precies vinden hoe dat moet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
Voor iedereen die nog aan het twijfelen is welke speakers ze willen kopen ik kan Rockford Fosgate echt aanbevelen!!
Ik heb mijn RF setjes net in mijn speakertoren gezet(huidige project) en ze klinken echt geweldig.
Hier een filmpje voor degene die geintresseerd zijn:

YouTube: Speaker Tower 1 Testing (Home Audio System Build)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freakk schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:40:
Voor iedereen die nog aan het twijfelen is welke speakers ze willen kopen ik kan Rockford Fosgate echt aanbevelen!!
Ik heb mijn RF setjes net in mijn speakertoren gezet(huidige project) en ze klinken echt geweldig.
Hier een filmpje voor degene die geintresseerd zijn:

YouTube: Speaker Tower 1 Testing (Home Audio System Build)
bij welke winkel heb jij je speakers dan gekocht??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
Bij Pimtensen.nl
Die hebben groot assortiment en snelle levertijd nog nooit problemen bij hun gehad.
en ze zijn op zich redelijk goedkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik heb afgelopen zomer een kistradio gemaakt en heb als hulp dit topic gebruikt.

In mijn huidige kist zit
Versterker: ta2024 (modded)
Accu: 7.2 aH loodaccu
Acculader
De speakers zijn uit oude speaker sets.
- 2 * 16.5 cm, 4 Ohm
- 2 * +- 6 cm, 8 Ohm
Materiaal: MDF
Grootte: 42*30*34 (b*d*h)
Gewicht: +- 11 kg

Dit vind ik alleen een beetje groot en zwaar, hij moet namelijk ook mee op vakantie kunnen etc.
Dus ga een nieuwe box maken en heb daarvoor een aantal vragen.
Ik heb al een schetsje gemaakt.

Hij wordt dan ongeveer 37*20*24 (b*d*h) van 12 mm MDF.
Als accu dan lithium accu's die thuis nog over zijn.
Ook wil ik er een bluetooth ontvanger van Belkin en een usb lader en een basspoort inzetten.
Dan wil ik deze speakers zetten:
http://www.conrad.nl/ce/n...luidspreker-SL-F165-16-cm
Zijn deze een beetje redelijk? Ze zijn lekker licht en plat en hebben een redelijk hoge dB.
Ook vroeg ik me af of het zin heeft om de binnenkant te bedekken met noppenschuim.

Sjors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 17:47:
Dan wil ik deze speakers zetten:
http://www.conrad.nl/ce/n...luidspreker-SL-F165-16-cm
Zijn deze een beetje redelijk? Ze zijn lekker licht en plat en hebben een redelijk hoge dB.
Ook vroeg ik me af of het zin heeft om de binnenkant te bedekken met noppenschuim.

Sjors
Geen idee of het goede speakers zijn, maar let erop dat dit alleen woofers zijn. Hier zullen dus geen hoge tonen uit komen.

De binnenkant van je kist bekleden met noppenschuim (met open cellen) zal het geluid beter maken.

De opgegeven gevoeligheid (in dB) kan je negeren, daar klopt toch niks van in deze prijsklasse.

[ Voor 7% gewijzigd door TBTL op 03-01-2013 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oja, dankjewel. Dat had ik niet gezien. Dom van me ;). Als ik voor de hoge tonen dan tweeters gebruik, heb ik dan een crossover of filter nodig, of kan dit ook wel zonder.

Ik kijk ondertussen nog wel even verder naar lichte full-range speakers.

edit:
Nog een vraagje over Lithium accu's. Hoe lang zou ik ongeveer kunnen met een modded ta2024 op een 12v 6.8 aH Lipo accu. ( Zoals deze: http://doehetzelfaudio.nl...pack-12v-6-8ah-incl-lader )
En hoe lang duurt het laden van zo'n accu met de bijbehorende lader?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2013 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn TK2050 van sure electronics binnen! Paar weken geleden heb ik een post gedaan over een ledje die ik wilde aansluiten voor batterijindicatie. Kwam er toen niet helemaal uit.

Even goed gekeken naar mijn nieuwe aanwinst en het lijkt er op dat ik dat nu wel gewoon kan aansluiten. Het ziet er ook net iets anders uit dan ik op het internet heb gezien. Ik heb nu een extra blokje bij naast de voeding. Kan dat voor een led aansluiting zijn? Diegene die nu een tk2050 zijn, is dat nou net iets anders?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yl31h.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Waarschijnlijk is dit alleen een optie voor het op een andere manier aansluiten van je voedingsbron. Batterij indicaties zitten normaliter niet op een Class-D versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 19:36:
Heb mijn TK2050 van sure electronics binnen! Paar weken geleden heb ik een post gedaan over een ledje die ik wilde aansluiten voor batterijindicatie. Kwam er toen niet helemaal uit.

Even goed gekeken naar mijn nieuwe aanwinst en het lijkt er op dat ik dat nu wel gewoon kan aansluiten. Het ziet er ook net iets anders uit dan ik op het internet heb gezien. Ik heb nu een extra blokje bij naast de voeding. Kan dat voor een led aansluiting zijn? Diegene die nu een tk2050 zijn, is dat nou net iets anders?

[afbeelding]
Inderdaad, je hebt op deze manier de mogelijkheid om een adapter via een DC plug aan te sluiten of direct de voedingspanning via kabels in de kroonstenen. Ik kan me eigenlijk niet bedenken waarom je een indicatie van de batterijspanning op een universele class-d versterker wilt. Verhoogd enkel de kosten. En dit is toch een 24VDC versterker? Daarbij is het een stuk onwaarschijnlijker dat deze aangesloten wordt op een batterij, 24VDC gebeurd bijna altijd dmv voedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 20:54:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

wat zit er in:
visaton FR 13 WP
ta2024
7ah accu

de maten zijn 35/20/20cm

Hoe heb je dat paneel gemaakt voor die no3??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben sinds enige tijd ook bezig met een kistradio, kist is zo goed als af en heb er een autoradio in zitten. Tevens heb ik ook een TA2024 en nu wil ik d.m.v. een DPDT switch de voedingsbron kunnen switchen van autoradio naar TA2024. Weet iemand hoe ik de switch dan moet aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een tijdje een kratradio met TA2024, maar heb vaak last van het uitvallen van de chip als hij zwaar belast wordt, ondanks de heatsink die ik erop heb gezet.

Hebben jullie tips voor het voorkomen dat de chip in overheating protection gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 22:13:
[...]

Hoe heb je dat paneel gemaakt voor die no3??
een plaatje rvs daar gaatjes in gemaakt en toen alles er ingemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:39

thijsco19

KTM 990 SMT

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 16:22:
Ik heb al een tijdje een kratradio met TA2024, maar heb vaak last van het uitvallen van de chip als hij zwaar belast wordt, ondanks de heatsink die ik erop heb gezet.

Hebben jullie tips voor het voorkomen dat de chip in overheating protection gaat?
Hoe veel ampère is je voeding? Misschien dat hij te kort komt.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Kan de heatsink zn warmte kwijt? Hoe groot is de heatsink?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhuigen
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-01-2022
In de zomer neem ik de kratradio vaak mee op de boot, is er een mogelijkheid om de kratradio dan doormiddel van een kabeltje aan te sluiten op de sigarettenaansteker van de boot?

Mijn amstel bierkratradio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsi
  • Laatst online: 03-01-2021
Hallo iedereen,

Ik heb mijn belking bluetooth receiver angesloten op een auto oplader van 12 naar 5 volt 1a.
Nu komen er allemaal schelle geluiden uit maar gaat wel aan en linkt ook nog op een ipad en ipod.
De bluetooth receiver werkte prima op de orginele adapter die 5 volt 180 ma. wat doe ik fout ?

Nog beste wensen en alvast bedankt voor voor het antwoord,
Thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
thijsi schreef op maandag 07 januari 2013 @ 19:13:
Hallo iedereen,

Ik heb mijn belking bluetooth receiver angesloten op een auto oplader van 12 naar 5 volt 1a.
Nu komen er allemaal schelle geluiden uit maar gaat wel aan en linkt ook nog op een ipad en ipod.
De bluetooth receiver werkte prima op de orginele adapter die 5 volt 180 ma. wat doe ik fout ?

Nog beste wensen en alvast bedankt voor voor het antwoord,
Thijs
heb je een foto van hie je het aangesloten hebt? ik vermoed namelijk een foute aarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsi
  • Laatst online: 03-01-2021
@nelsch

Hier zie je de car adapter en kabel soldering en bluetooth receiver.
http://i50.tinypic.com/2j10gh5.jpg
http://i49.tinypic.com/2j5xnxs.jpg
http://i48.tinypic.com/27yzx8i.jpg

Groet , thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijsco19 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 16:53:
[...]

Hoe veel ampère is je voeding? Misschien dat hij te kort komt.
Ik heb er een 12v loodaccu van 7Ah aan hangen.
TBTL schreef op maandag 07 januari 2013 @ 17:19:
Kan de heatsink zn warmte kwijt? Hoe groot is de heatsink?
De heatsink is iets groter dan het chipje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Wat voor belasting zijn je speakers? 4 ohm? Of wat lager? dat kan voor problemen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal ik heb nu een autoradio van 4 X 50 watt maar dat is natuurlijk niet de rms waarde gaat de ta2024 harder dan mijn autoradio of hetzelfde zo niet wat voor versterker kan ik dan het beste gebruiken op speakers van 110 watt rms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Zal ongeveer net zo hard gaan, wellicht iets harder door het hogere rendement van de TA2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ondertussen een keuze gemaakt voor de speakers: SoundStream SF-652T.
Omdat ik ook wel van bas hou, maar ik mijn kist klein wil houden dacht ik eraan om iets als een Sinus Live Bass Pump erin te zetten. Dit zorgt voor trillingen op de ondergrond. Heeft iemand hier ervaring met zo'n soort speaker en komen er naast voelbare trillingen ook hoorbare bas geluiden uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carneoleon
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 15:11:
Ik heb ondertussen een keuze gemaakt voor de speakers: SoundStream SF-652T.
Omdat ik ook wel van bas hou, maar ik mijn kist klein wil houden dacht ik eraan om iets als een Sinus Live Bass Pump erin te zetten. Dit zorgt voor trillingen op de ondergrond. Heeft iemand hier ervaring met zo'n soort speaker en komen er naast voelbare trillingen ook hoorbare bas geluiden uit?
Hmm, Als ik het goed begrepen heb zorgen die dingen ervoor dat je bank of waar je hem aan bevestigd meetrilt met de bas, erg leuk voor het bioscoop effect thuis. Of voor in de auto onder de stoel ofzo.

Ik denk niet dat je het de kwaliteit ten goede komt. Ik gok dat je kistradio alleen maar staat te trillen, als een trilfunctie in je telefoon. Kan denk ik wel grappig zijn als je op je kistradio gaat zitten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat dacht ik inderdaad ook. Hoopte alleen dat het niet zo was, want dan zijn het redelijk goedkope en kleine vervangers voor een subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carneoleon
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 15:37:
Dat dacht ik inderdaad ook. Hoopte alleen dat het niet zo was, want dan zijn het redelijk goedkope en kleine vervangers voor een subwoofer.
Je zou ook gewoon je kistje met de soundstreams kunnen maken, en dan voor de keren dat je extra bass op prijs stelt en wat minder portable geen probleem vind een ander klein kistje kunnen maken met kleine subwoofers erin. Poortje erbij. Hoppa!

Zoals Scyth dat heeft gedaan bijvoorbeeld!!!!

[ Voor 11% gewijzigd door Carneoleon op 08-01-2013 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin5210
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-07 21:39
Mijn vorige "amateuristische" krat is alweer een jaartje of 2 a 3 oud. Het is dus eens tijd om ze een update te geven.
Eerst en vooral wil ik er batterijen inbouwen. Maar omdat ik +- 2 kilo voor een gel batterij wel wat veel vind ben ik opzoek gegaan naar alternatieven. Bij deze zoektocht kwam ik op 18650 batterijen uit. Deze leveren lekker veel energie naargelang hun gewicht. Heeft iemand al ervaringen met dit soort batterijen in kratjes?

Naar het schijnt kunnen de goedkopere geen pieken van 2A leveren, maar de kwaliteitscellen van sanyo en panasonic enz wel.

PS, Ik heb me al ingelezen over de mogelijke gevaren en ik weet dat dit "unprotected" batterijen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 13:51:
Ben sinds enige tijd ook bezig met een kistradio, kist is zo goed als af en heb er een autoradio in zitten. Tevens heb ik ook een TA2024 en nu wil ik d.m.v. een DPDT switch de voedingsbron kunnen switchen van autoradio naar TA2024. Weet iemand hoe ik de switch dan moet aansluiten?
Anyone? weet iemand of dit uberhaupt met deze switch kan en hoe ik deze dan moet solderen? Heb al een boel schema's gekeken op internet maar wordt er niet echt wijzer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carneoleon
robin5210 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 18:28:
Mijn vorige "amateuristische" krat is alweer een jaartje of 2 a 3 oud. Het is dus eens tijd om ze een update te geven.
Eerst en vooral wil ik er batterijen inbouwen. Maar omdat ik +- 2 kilo voor een gel batterij wel wat veel vind ben ik opzoek gegaan naar alternatieven. Bij deze zoektocht kwam ik op 18650 batterijen uit. Deze leveren lekker veel energie naargelang hun gewicht. Heeft iemand al ervaringen met dit soort batterijen in kratjes?

Naar het schijnt kunnen de goedkopere geen pieken van 2A leveren, maar de kwaliteitscellen van sanyo en panasonic enz wel.

PS, Ik heb me al ingelezen over de mogelijke gevaren en ik weet dat dit "unprotected" batterijen zijn.
Ja, je moet dus heel erg opletten met het opladen en ontladen van deze dingen. Je zou wel goedkopere kunnen gebruiken, maar dan wel wat meer. Als je ze in 2 paralel zet en 3 serie (dus 6 in totaal) levert 1 batterij pieken van slechts 1A. Dit zullen de meeste goedkope toch wel aan kunnen. En om extra veilig te zitten zou je er 9 of zelfs 12 kunnen gebruiken. Groot bijkomend voordeel is dat je dan op een capaciteit zit van 10,4Ah!

Let wel op, piekspanning van 12,6V en nominaal 11,1V. Dus in combinatie met een TA2024 zul je net wat minder vermogen kunnen halen.

En wees gewaarschuwd: weet wat je doet. Gebruik een goede oplader die voor lithium bedoeld is en ontlaad te batterijen niet te ver (3,3V per cel om lekker veilig te zitten).

Ik gebruik deze cellen ook. Heb ze gekregen van school. 15 in mijn kleine kistradio, 75 in m'n grote.
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 18:56:
[...]

Anyone? weet iemand of dit uberhaupt met deze switch kan en hoe ik deze dan moet solderen? Heb al een boel schema's gekeken op internet maar wordt er niet echt wijzer van.
Ik neem aan dat je dit wil doen om de efficientere ta2024 te gebruiken als je de extra functies van de autoradio niet nodig bent?

Je kan gewoon de + die van je voeding/accu komt met de schakelaar omwisselen van de + van de radio naar de + van de ta2024.

Maar ik krijg ook het idee dat je dezelfde speakers wil gebruiken dan? Vergeet dan niet dat je de speakers zeer waarschijnlijk niet op allebei tegelijk aan kan sluiten. Ik denk niet dat dat goed is voor de radio of ta2024 als de ander aan staat. Dus dan moet je deze ook omschakelen met een schakelaar.

[ Voor 20% gewijzigd door Carneoleon op 08-01-2013 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 18:56:
[...]

Als voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.sparrows-corner.com/mailorder/images/content/dpdt-belegung.jpg
Hier nummer 2 gebruiken voor bijv. de plus, en 5 voor de min.
Dan moet je nummer 1 en 3 gebruiken voor de plus voor de ta2024 en autoradio, en 4 en 6 voor de minnen.

Beetje duidelijk? Zo lijkt mij dat het moet.

Wat Carneoleon hierboven zegt kan ook maar dan moet je andere schakelaar gebruiken, een zogenoemde SPDT.

[ Voor 8% gewijzigd door thijsco19 op 08-01-2013 19:14 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
Weet iemand of DealExtreme te vertrouwen is? En wat de verzend kosten precies zijn?, iemand die ik ken zei dat de verzendkosten niks was ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carneoleon
BiggyBossB schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 19:13:
Weet iemand of DealExtreme te vertrouwen is? En wat de verzend kosten precies zijn?, iemand die ik ken zei dat de verzendkosten niks was ofzo
Dealextreme is voor zover ik heb ervaren erg betrouwbaar! Verzendkosten is inderdaad helemaal niks, het duurt daarentegen wel een week of 3 of 4 voordat je hebt binnen hebt. Ik heb inmiddels stuk of 5/6 keer daar dingen besteld.

Ondanks mijn ervaringen bestel ik toch liever niet te dure dingen of heel veel tegelijk. Voor de zekerheid. En om douane/import kosten te voorkomen. Zelfde met ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carneoleon schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 19:02:
Maar ik krijg ook het idee dat je dezelfde speakers wil gebruiken dan? Vergeet dan niet dat je de speakers zeer waarschijnlijk niet op allebei tegelijk aan kan sluiten. Ik denk niet dat dat goed is voor de radio of ta2024 als de ander aan staat. Dus dan moet je deze ook omschakelen met een schakelaar.
Dankje! En @thijsco19 bedankt voor de afbeelding!

Ik wil inderdaad dan ook de zelfde speakers gebruiken, had hier nog niet bij nagedacht maar goed dat je het zegt! Als ik ze gewoon aan elkaar lus, dus zowel naar TA2024 en naar de autoradio dan kan het dus zijn dat wanneer bv. de TA2024 aanstaat de autoradio een kleine spanning krijgt via wat eigenlijk de luidspreker uitgang is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
Carneoleon schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 19:19:
[...]

Dealextreme is voor zover ik heb ervaren erg betrouwbaar! Verzendkosten is inderdaad helemaal niks, het duurt daarentegen wel een week of 3 of 4 voordat je hebt binnen hebt. Ik heb inmiddels stuk of 5/6 keer daar dingen besteld.

Ondanks mijn ervaringen bestel ik toch liever niet te dure dingen of heel veel tegelijk. Voor de zekerheid. En om douane/import kosten te voorkomen. Zelfde met ebay.
Bedankt, want ik wil namelijk een mp3 module bestellen daar :D en nog een voltmeter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

BiggyBossB schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 19:20:
[...]

Bedankt, want ik wil namelijk een mp3 module bestellen daar :D en nog een voltmeter :D
Dat moet wel gewoon lukken. ;) (Je zou ze ook hier in NL kunnen kopen, onder andere hier.)

@mrmallo, No problemo!

[ Voor 71% gewijzigd door thijsco19 op 08-01-2013 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carneoleon
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 19:19:
[...]

Dankje! En @thijsco19 bedankt voor de afbeelding!

Ik wil inderdaad dan ook de zelfde speakers gebruiken, had hier nog niet bij nagedacht maar goed dat je het zegt! Als ik ze gewoon aan elkaar lus, dus zowel naar TA2024 en naar de autoradio dan kan het dus zijn dat wanneer bv. de TA2024 aanstaat de autoradio een kleine spanning krijgt via wat eigenlijk de luidspreker uitgang is?
Precies! En die spanning zou ervoor kunnen zorgen dat de eindversterker van de autoradio het niet overleefd! Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker ;) Misschien kan hij het prima aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carneoleon schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 19:25:
[...]

Precies! En die spanning zou ervoor kunnen zorgen dat de eindversterker van de autoradio het niet overleefd! Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker ;) Misschien kan hij het prima aan.
Dankje! Hopelijk kan iemand dit nog bevestigen? Of liever niet natuurlijk, ik zal eens na gaan denken over een eventuele andere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zag deze accu lader op ebay, maar is hij geschikt voor een 12v 7,2ah accu? Ik las namelijk dat de lader ongeveer 1/10 ah van de accu moest hebben, dat is bij deze lader niet het geval, maar is dat erg?

http://www.ebay.com/itm/1...rgers&hash=item3f1c454930

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 19:42:
ik zag deze accu lader op ebay, maar is hij geschikt voor een 12v 7,2ah accu? Ik las namelijk dat de lader ongeveer 1/10 ah van de accu moest hebben, dat is bij deze lader niet het geval, maar is dat erg?

http://www.ebay.com/itm/1...rgers&hash=item3f1c454930
En waarom zou je een acculader op ebay bestellen als het ook gewoon in NL kan?
Bijv. hier of deze.

Maar om antwoord te geven, nee is niet erg. Het zal alleen net wat langer duren als de stroom lager is dan 1/10de dan een lader waarvan de stroom 1/10 is of hoger. Zelfde andersom.
Maar 7.2aH/10 is toch 0,720 ampere = 720 mA < 1250mA??

[ Voor 9% gewijzigd door thijsco19 op 08-01-2013 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carneoleon
thijsco19 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 19:54:
[...]

En waarom zou je een acculader op ebay bestellen als het ook gewoon in NL kan?
Bijv. hier of deze.

Maar om antwoord te geven, nee is niet erg. Het zal alleen net wat langer duren.
Maar 7.2aH/10 is toch 0,720 ampere = 720 mA < 1250mA??
Dat zorgt er dus voor dat hij sneller oplaad, of dit goed is weet ik niet, mss maakt het niet veel uit, of je accu slijt er wat sneller van. Je laad namelijk met ongeveer 1/6e van de capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Theoretisch zou hij inderdaad sneller opladen. Alleen zou ik ook niet weten of het slecht is, heb niet veel verstand van accu's en het opladen daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties, het ging mij om de oplaad snelheid maar als de accu sneller slijt koop ik er denk ik eentje van 600mA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:40
Weet iemand toevallig waar is kevlar speakers (geel) kan krijgen zonder aparte tweeters? Vind die van thodio heel gaaf namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCooz
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Volgens mij is dat een setje van "Audio system" de CO lijn (COAX). Maar geloof dat ze ook setjes van Focal gebruiken.

http://www.audiosystem-europe.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carneoleon schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 17:35:
[...]

Je zou ook gewoon je kistje met de soundstreams kunnen maken, en dan voor de keren dat je extra bass op prijs stelt en wat minder portable geen probleem vind een ander klein kistje kunnen maken met kleine subwoofers erin. Poortje erbij. Hoppa!

Zoals Scyth dat heeft gedaan bijvoorbeeld!!!!
Dat is waarschijnlijk beter ja. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op maandag 07 januari 2013 @ 23:40:
Wat voor belasting zijn je speakers? 4 ohm? Of wat lager? dat kan voor problemen zorgen.
Het zijn speakers van 4 ohm.
Heb jij toevallig een foto van de heatsink die op accusafe.nl aangeboden wordt? Er staat namelijk geen afbeelding bij.

Bij voorbaat dank,
Sjeffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carneoleon
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 00:47:
[...]

Het zijn speakers van 4 ohm.
Heb jij toevallig een foto van de heatsink die op accusafe.nl aangeboden wordt? Er staat namelijk geen afbeelding bij.

Bij voorbaat dank,
Sjeffie
Ik gok op de koelblokjes van deze 2 posts:
wesleytjuh in "Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 19]"
wesleytjuh in "Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 19]"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Ik weet niet of zo'n klein koelblokje veel doet, hij is vrij klein ten opzichte van het koper op de achterkant van de print (dat werkt als heatsink, zie datasheet van de TA2024).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfaleader
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-12-2024
Via dealextreme heb ik ook zo wat RAM koelblokjes gekocht, kostte praktisch niets. Een TA2020 heeft in principe geen koeling nodig maar het is altijd beter als hij ook maar iets koeler loopt.

Iemand ervaring met een TA2021? http://www.ebay.com/itm/M...eamps&hash=item4abef25a5f

Kost hetzelfde als een TA2020 bordje, maar welke zou beter zijn?

[ Voor 40% gewijzigd door alfaleader op 12-01-2013 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Geen v&a op het forum

[ Voor 88% gewijzigd door teacher op 13-01-2013 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carneoleon
alfaleader schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 21:03:
Via dealextreme heb ik ook zo wat RAM koelblokjes gekocht, kostte praktisch niets. Een TA2020 heeft in principe geen koeling nodig maar het is altijd beter als hij ook maar iets koeler loopt.

Iemand ervaring met een TA2021? http://www.ebay.com/itm/M...eamps&hash=item4abef25a5f

Kost hetzelfde als een TA2020 bordje, maar welke zou beter zijn?
Ik heb de datasheets bekeken van TA2020 en TA2021, en enige verschil wat ik kan zien is dat ze in een ander pakketje zitten. De TA2021 gebruikt een smd pakketje, net zoals de tk2050. De TA2020 lijkt me beter wat dat betreft. Betere verbinding met het koelblok imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
Hoe sluit je een mp3 module aan op een marquant versterken aarn?

Afbeeldingslocatie: http://www.kist-radio.nl/FAQ/FAQPicture2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Wou ik laatst mijn radiokist aanzetten deed ie het niet, accu leeg.
Stond nog maar 6V op?! Gelijk maar effe op de lader gegooid, inmiddels is hij alweer vol alleen nog effe installeren. Ongeveer 1.5 a 2 dagen staan laden.

@BiggyBossB
Zelfde manier als de TA2024 lijkt mij, handigst is een kabel te kopen met 2 van die rca/tulp stekkers (die je zo in de low input aan de versterker aansluit) naar 3.5mm jack plug.
Afbeeldingslocatie: http://www.toma-electronics.nl/contents/media/458%203.5mm%20jack%20naar%202x%20tulp.jpg
dan gewoon de jack plug eraf knippen en op de mp3 module aansluiten.
Zo zou ik het doen. Of hij op de low input of high input moet weet ik eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
thijsco19 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 17:14:
Wou ik laatst mijn radiokist aanzetten deed ie het niet, accu leeg.
Stond nog maar 6V op?! Gelijk maar effe op de lader gegooid, inmiddels is hij alweer vol alleen nog effe installeren. Ongeveer 1.5 a 2 dagen staan laden.

@BiggyBossB
Zelfde manier als de TA2024 lijkt mij, handigst is een kabel te kopen met 2 van die rca/tulp stekkers (die je zo in de low input aan de versterker aansluit) naar 3.5mm jack plug.
[afbeelding]
dan gewoon de jack plug eraf knippen en op de mp3 module aansluiten.
Zo zou ik het doen. Of hij op de low input of high input moet weet ik eigenlijk niet.
Haha, das best wel lang lade ja.. maar ik zat ook al zoiets te bedenken voor die mp3 module.. bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

BiggyBossB schreef op zondag 13 januari 2013 @ 17:20:
[...]

Haha, das best wel lang lade ja.. maar ik zat ook al zoiets te bedenken voor die mp3 module.. bedankt!
Het is ook een 44AH accu (normale auto accu), al zal het wel stukje minder zijn. De accu is al aantal jaar oud en al 2de hands gekocht, daarnaast is hij vaker zo laag ontladen geweest dus de nodige slijtage zal er wel aanzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
thijsco19 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 17:30:
[...]

Het is ook een 44AH accu (normale auto accu), al zal het wel stukje minder zijn. De accu is al aantal jaar oud en al 2de hands gekocht, daarnaast is hij vaker zo laag ontladen geweest dus de nodige slijtage zal er wel aanzitten.
Dus het wordt tijd voor een nieuwe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Neuhh zolang hij het nog doet blijf ik hem houden. Misschien als er dadelijk goede alternatieven zijn dat ik weer eens kijk, denk aan Li-ion accu's of gel accu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyBossB
thijsco19 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 21:00:
Neuhh zolang hij het nog doet blijf ik hem houden. Misschien als er dadelijk goede alternatieven zijn dat ik weer eens kijk, denk aan Li-ion accu's of gel accu's.
Gel accu''s lijken me zeer handig.. vooral omdat je deze bij schuin ofzo neer kan zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal ik heb vorig jaar al een kistradio in elkaar gezet en dat is zeker goed gelukt, mede dankzij de vele informatie die ik van dit topic heb gehaald. Maar nu ik al die mooie foto's van de kistradio's van andere mensen zie beginnen mijn handen alweer te jeuken om een nieuwe te maken. ik heb al wel een idee hoe het er ongeveer uit moet gaan zien maar ik ben er nog niet helemaal uit van wat voor soort hout ik hem ga maken. ik zie dat veel mensen op dit forum mdf gebruiken meden omdat dit zo goedkoop is nu maakt voor mij de prijs niet uit omdat ik het toch gratis van mijn vader krijg (hij is timmerman en als ik erom vraag neemt hij zo wat hout mee van zijn werk). nu is mijn vraag wat adviseren jullie me om te gebruiken voor mijn kist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
In dat geval, gewoon lekker multiplex :). Je kunt natuurlijk ook een erg mooie houtsoort nemen maar multiplex heeft het voordeel dat het aardig redelijk tegen water kan. MDF kan dat absoluut niet. Vandaar dus de keuze voor multiplex of berken hout. Kan je ook erg mooi afwerken met fineer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke bedankt :) ik denk dat ik dan inderdaad ga voor multiplex( eventueel met een door de fabriek aangebrachte laag grondverf) nu een andere vraag ik ben misschien van plan zo'n lm317 ( http://www.ebay.com/itm/L...ain_0&hash=item3a7a04cbdf ) te kopen als acculader maar ik denk niet dat deze beschermt tegen het overladen van de accu. kan ik dan toch beter gewoon een druppellader kopen zoals de h-tronic van conrad? dus kan ik beter een lm317 of gewoon een normalen acculader kopen? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Met die voeding begrens je de stroom niet, dat vind een loodgel accu meestal niet zo fijn. Nu is het wel zo dat de max stroom maar 1A is, dus uiteindelijk valt het wel mee met de te hoge stroom. Bedenk wel dat je best een hoge spanning aan de ingang nodig hebt. Je wilt laden met 13.8V, daar komt zo'n 3V spannigsval bij van de LM317, en 1.4V van de diodes, je hebt dus zo'n 19V nodig en minimaal 1A. Alles bij elkaar is dit geheel waarschijnlijk duurder dan gewoon een standaard acculader, en een normale acculader werkt waarschijnlijk nog eens beter/praktischer ook. Ik zou dus gewoon een normale nemen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan kan ik inderdaat beter een gewone neemen welke zie ik wel weer als ik wat ga bestellen vanaf conrad :)
Pagina: 1 ... 7 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • LET OP: DIT TOPIC IS NIET BEDOELD VOOR PRIVE VRAGEN AAN BIJVOORBEELD WESLEYTJUH. NIET DOEN DUS...

• Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij: EERST LEZEN, DAN VRAGEN.

• Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!

• Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's en.of van een trage host worden getrashed.

• Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink