Tadaa
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 75% gewijzigd door wesleytjuh op 14-12-2013 21:56 ]
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Thanks! Heb er een hoop van opgestoken. Die inputs vind ik wel best, had geluk dat er nog een stukje hardboard op school lag want dat wilde ik voor de achterkant. Januari nog een kleine update met de messing afwerking en ik ga m ook nog in de olie zetten. Had pledge gehaald zonder door te hebben dat het schoonmaakmiddel was dus dat moet even wachtenwesleytjuh schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 21:55:
Erg goed gelukt! Hoe klinkt ie?
Enige kritiekpuntje zou zijn dat de 230V input(toch?) erg dichtbij je RCA input zit, dat had ik persoonlijk iets verder uit elkaar gehouden. Maar als je erg geen last van hebt, ook geen ramp.
druk en typefouten voorbehouden
Ik vind het wel passen bij de tijdsgeest die ik mee wilde geven aan het ontwerp. Vind het zelf mooi maar snap je redenatie.Webstarr schreef op zondag 15 december 2013 @ 16:31:
Mooi ding!
Beetje jammer alleen dat je alles netjes afhebt gewerkt, en er een achterkant van hardboard inmaakt, ziet er wat goedkoop uit zo
Dat is een moer ter verlenging van de aansluiting aan de potmeter voor het volume. Door de grille is deze standaard te kort. Zit nu tijdelijk de volumeknop op die aan de amp zat maar deze wordt nog vervangen.lutkeveld schreef op zondag 15 december 2013 @ 16:45:
En wat is dat ding in het midden van de voorkant?
[ Voor 3% gewijzigd door n8n op 15-12-2013 17:11 ]
Ja precies, om die reden vind ik het er perfect bij passen, is echt iets wat je vroeger ook overal op tegenkwam. Goed gelukt wat dat betreft.n8n schreef op zondag 15 december 2013 @ 17:08:
[...]
Ik vind het wel passen bij de tijdsgeest die ik mee wilde geven aan het ontwerp. Vind het zelf mooi maar snap je redenatie.
[...]
Dat is een moer ter verlenging van de aansluiting aan de potmeter voor het volume. Door de grille is deze standaard te kort. Zit nu tijdelijk de volumeknop op die aan de amp zat maar deze wordt nog vervangen.
[afbeelding]
Typisch gevalletje groundloop. Je telefoon wordt via de signaal kabel met de ground van de versterker verbonden, maar ook via de usb kabel die via de 5V voeding ook verbonden is met de versterker. Met als gevolg dat je versterker flink begint te ruizen. Het beste kun je een isolerende DC/DC converter nemen(duur) of een 1:1 audiotransformator oftewel een ground loop isolator. Laatst genoemde kan het geluid wel beïnvloeden, goede die het geluid (bijna)niet beïnvloeden zijn wel wat duurder.DiederikRhee schreef op zondag 15 december 2013 @ 17:22:
Ik heb een simpel vraagje:
Ik ben thuis ook een kratje aan het maken en loop tegen een probleem aan. Ik heb een 12v lood-gel accu en de TA2024 versterker. Ik had de logitech bluetooth audio adapter al in huis dus wil deze graag gebruiken. De werkt alleen op 5V dus ik had een auto adaptertje aangesloten en dan een usb kabeltje gesloopt om de rode en zwarte draad vervolgens op de bluetooth adapter aan te sluiten. Ik heb dus mijn accu als spanningsbron met daar parallel op aangeloten de versterker en de auto transformator.
Ik hoor een hele zachte storing maar als ik mijn telefoon met de adapter verbind hoor ik een enorme storing!? Wie weet hoe dit op te lossen is? Ik hoor trouwens ook zo'n storing als mijn telefoon oplaad via de auto adapter.
ps: ik heb de auto adapter al een keer vervangen dus het ligt hier denk ik niet aan..
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Verwijderd
http://speedtest.net/result/2130203198.png
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door JvS op 18-12-2013 06:45 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Nee Behringer ECM800 icm Smaart Livewesleytjuh schreef op woensdag 18 december 2013 @ 09:51:
Natuurlijk, ik dacht al, JvS ging toch zoiets bouwen.
Hebben jullie ook zo'n microfoon? Die UMIK-1? Ik zit er sterk aan te denken er ook eentje te bestellen tegen de tijd dat ik met de mini dsp ga spelen. Om het eerst even volgens het boekje te corrigeren met de microfoon en daarna nog wat op het gehoor.
Ik had eerst powercon in gebruik. Maar collega wees me er terecht op dat powercon voor 230V bedoeld is en wij gebruiken een externe lader die +/-12V DC geeft. In theorie kan je er dan per ongeluk 230V op aansluiten. Nu heb ik een 2polige speakon connector gebruikt.wesleytjuh schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:42:
Lijkt erop dat ze die gaan gebruiken voor externe power? Toch? Waarom dan geen powercon?
het nadeel van die mic was toch dat die niet heel erg diep gaat qua laag? mbv afstemming van subwoofers en dan natuurlijk met name de fs meten.Jag schreef op woensdag 18 december 2013 @ 12:13:
[...]
Nee Behringer ECM800 icm Smaart Live
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik doe ook een deel op gehoor. Near field metingen voor delays, crossovers en output EQ. Vervolgens op gehoor output levels en input EQ.
[...]
Ik had eerst powercon in gebruik. Maar collega wees me er terecht op dat powercon voor 230V bedoeld is en wij gebruiken een externe lader die +/-12V DC geeft. In theorie kan je er dan per ongeluk 230V op aansluiten. Nu heb ik een 2polige speakon connector gebruikt.
Speakon zit rechtstreeks op accu, schakelaar uit en dan aan lader hangen om op te laden. Geen mogelijkheid dus om op 230V te spelen, maar dat hebben wij niet nodig.
Laag komt ie wel, hoog niet, tenminste mijnes niet. Tot 15 a 16khz, dan is het klaar, maar daarboven hoef je toch nooit iets.nelsch schreef op woensdag 18 december 2013 @ 15:33:
[...]
het nadeel van die mic was toch dat die niet heel erg diep gaat qua laag? mbv afstemming van subwoofers en dan natuurlijk met name de fs meten.
gr niels
Precies wat ik dacht, voor zover ik weet kan dat alleen mbv impedantie meting in free-air...
DOH natuurlijkCarneoleon schreef op woensdag 18 december 2013 @ 17:51:
[...]
Precies wat ik dacht, voor zover ik weet kan dat alleen mbv impedantie meting in free-air...
[ Voor 23% gewijzigd door lutkeveld op 18-12-2013 19:38 ]
Dat zie je goed ja
Inmiddels kan ik iets soortgelijks showen. Shapeways was gigantisch snel deze keer :)!
Verwijderd
[ Voor 32% gewijzigd door thijsco19 op 20-12-2013 12:29 ]
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
En ik kan je ook vertellen, als die thermal pad niet goed gesoldeerd is dat ie met 1 a 2 watt al in de thermische bescherming klaptwesleytjuh schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 12:47:
De "oude" TA2024 was compleet met de hand gesoldeerd door onze chineze vrienden, ook al het SMD spul. Met als resultaat dat de thermal pad van de TA2024 IC geheel niet gesoldeerd was... Enkel de pootjes er omheen. Terwijl alle hitte JUIST via de thermal pad eruit gegooid wordt en via de print hoort te koelen. Dat was met de "oude" TA2024 dus niet het geval. Dan zou je dus inderdaad een iets minder gunstige warmte afvoer hebben, maar niks om je zorgen over te maken verwacht ik.
De "nieuwe" TA2024 die momenteel in omloop is, is wel gereflowed, dus ik verwacht eigenlijk dat de thermal pad wel gesoldeerd is, maar ik heb dit eerlijk gezegd nog niet getest. Mocht hij wel gesoldeerd zijn dan koelt het geheel iig via de print, en is op zijn kop al helemaal geen probleem.
Zelfde heb ik bij mijn eigen versterker ook toegepast. De gehele print is een groot koelvlak, van dubbellaags koper. Dat wilt wel lekker koelen
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door wesleytjuh op 21-12-2013 14:24 ]
Verwijderd
meer om ruimte te besparen, wilde de box zo klein mogelijk maken, dus dit kwam het beste uit. het enige waarmee ik zit is dat mijn voltmeter soms omhoog loopt, moet ik deze nog instellen of hoe zit dat? de ene keer is die 12.60, maar na kwartiertje afspelen is die 1.75. beetje vaag. weet nu dus niet wanneer de accu nou daadwerkelijk leeg is..wesleytjuh schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 14:23:
Eindresultaat mag er zeker zijn voor de 1e keer! Scheelt al een hoop als je wat goed gereedschap hebt en weet te gebruiken.
Is er een reden dat de tweeters aan de zijkant zitten? Die wil je eigenlijk altijd op je gericht hebben omdat het vaak vrij directioneel is(niet alle tweeters).
Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl
1.75? Bedoel je daar 11.75? Dat kan opzich wel als de accu leeg aan het raken is, dan houdt hij zijn spanning niet zo goed meer vast en zakt het wat rapper in. Als je dan de versterker weer uitzet loopt het weer een beetje op. Tijd om op te laden in dat geval dus.Verwijderd schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 15:56:
[...]
meer om ruimte te besparen, wilde de box zo klein mogelijk maken, dus dit kwam het beste uit. het enige waarmee ik zit is dat mijn voltmeter soms omhoog loopt, moet ik deze nog instellen of hoe zit dat? de ene keer is die 12.60, maar na kwartiertje afspelen is die 1.75. beetje vaag. weet nu dus niet wanneer de accu nou daadwerkelijk leeg is..
Verwijderd
heb schuurmachine gebruiktalexandersamson schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 16:34:
Ziet er sjiek uit. Ook die afrondingen, heb je die helemaal geschuurd, of een arfrondinsfrees gebruikt?
Verwijderd
nee ik bedoel, hij staat op 12.60, en na een gegeven moment staat die opeens op 12.70 of hoger, hij stijgt dus soms.. 0.o en dalen gaat echt heel erg sloom, heb vandaag hele dag gebruikt bij zaalvoetbal, en hij is nog even hoog.wesleytjuh schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 16:51:
[...]
1.75? Bedoel je daar 11.75? Dat kan opzich wel als de accu leeg aan het raken is, dan houdt hij zijn spanning niet zo goed meer vast en zakt het wat rapper in. Als je dan de versterker weer uitzet loopt het weer een beetje op. Tijd om op te laden in dat geval dus.
[ Voor 10% gewijzigd door wesleytjuh op 21-12-2013 17:22 ]
[ Voor 3% gewijzigd door tweaker1706 op 25-12-2013 13:56 ]
En hij is af!Jag schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 22:54:
Nou, onze kratradio v3.0 begint richting af te geraken.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Gister 2e laag warnex met structuur roller erop.
[afbeelding]
[afbeelding]
Vandaag bekabeling/electronica/ gedaan.
[afbeelding]
[afbeelding]
Connector paneeltje
[afbeelding]
[ Voor 10% gewijzigd door wesleytjuh op 26-12-2013 15:19 ]
[ Voor 65% gewijzigd door JvS op 26-12-2013 16:13 ]
Ziet er goed uit! Wat gebruik je op de RPi? Ik ben momenteel met exact hetzelfde bezig, ik ben van plan een RPi + HiFiBerry te gaan gebruiken met volumio (RaspiFi).ThomasW schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 17:12:
Mijn Airplay speaker op basis van een Raspberry Pi
JBL GTO Speakers
MaxAmp versterker
Raspberry Pi
[afbeelding]
Het werkt, nu nog mooi afwerken.
Ik ben wel benieuwd naar de onderkant eigenlijk, dat verklapt vaak een stuk meer.lutkeveld schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 16:28:
Dan zou je met een boost circuit moeten werken om het voltage van 5 naar 12 volt te brengen. Dan is het nog de vraag of hij genoeg power kan leveren.
-----------------------------------------------------------------------
Net even een chinese SLA lader ontmantelt. Best netjes moet ik zeggen. Dubbelzijdige bruggelijkrichter, zekering, gelabelde printplaat met een nette layout.
[afbeelding]
Dit soort accu's kan je inderdaad gebruiken, maar dan moet je of zoals Lutkeveld zegt een boost converter gebruiken, of een versterker gebruiken die op 5V werkt. De TA2024 zal dat niet kunnen, een MaxAmp wel, maar let wel dat het vermogen dan laag is.vinxion schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 16:08:
Ik heb deze xstorm powerbank gekregen:
http://www.xtorm.eu/NL/po...power-bank-11000-598.html
Een mooi ding alleen ik vroeg me af of ik deze ook voor mijn kratradio kan gebruiken? weet iemand dit toevallig?
Mijn krat zit nu een li-ion accu in,
Onno
Wellicht een leuk plan! Kunnen we misschien een soort van meeting van maken, ergens in de zomer.JvS schreef op donderdag 26 december 2013 @ 15:31:
Het sub heeft een stuk lager rendement, dus daar moet wel een flinke slok bij om het vet te laten klinken ja.
Ik vind het wel interessant om die van jou met de onze te vergelijken. Hoeveel dat nou scheelt. Je hebt sowieso 4x meer wooferoppervlak, dus in theorie zou hij harder moeten, ook met het diepe laag. Maar je hebt weer geen BR output en de kist is niet zo optimaal voor diep laag. Met de DSP kan je alles corrigeren natuurlijk, maar dat gaat weer ten koste van rendement (als je laag erbij "corrigeert").
wesleytjuh schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 18:43:
Ik ben wel benieuwd naar de onderkant eigenlijk, dat verklapt vaak een stuk meer.
Klopt, die fungeren als een slotted port. Er zijn ook boominaters die gewoon een baspijp gebruiken.Het is trouwens toch wel een soort BR? Ik ben er niet zo in thuis maar de handvatten zouden dubbel moeten fungeren als handvat en BR poort.
Ik denk dat je gewoon wat diepgang inlevert en efficientie terug krijgt. De échte diepgang snij je hoe dan ook af met de dsp, dus dat maakt geen verschil.Wat me wel opvalt (als leek op dit gebied) is dat de HP-10Ws die ik eerst van plan was te gebruiken een stuk dieper lijken te gaan, en daarbij minder hard afvallen. De SN-10MB vallen hard af onder de 100Hz. Als ik de frequentie response juist interpreteer natuurlijk.
[ Voor 27% gewijzigd door lutkeveld op 27-12-2013 19:15 ]
De geluidskwaliteit is acceptabel. Ik heb heel veel ruis gehad, maar dit was weg nadat ik de RPi gewoon weer via het stopcontact had aangesloten, ipv de voeding van de versterker.wesleytjuh schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 18:43:
[...]
Ziet er goed uit! Wat gebruik je op de RPi? Ik ben momenteel met exact hetzelfde bezig, ik ben van plan een RPi + HiFiBerry te gaan gebruiken met volumio (RaspiFi).
Collega van mij heeft een tijdje terug ook zoiets gebouwd, hij had wel last van wat static noise door de RPi, was een kwestie van een slechte ground. 1 dikke kabel van de versterker naar de RPi loste het op geloof ik.
Verder, hoe ervaar je de geluidskwaliteit van de RPi? Die schijnt nogal waardeloos te zijn, vandaar dat ik kies voor de HiFiBerry als DAC.
Het berekenen van een gepoorte behuizingwesleytjuh schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 12:32:
Het eerste stukje "hoe calculeer ik een gesloten behuizing" heb ik van Lutkeveld mogen krijgen. Wat zouden jullie er nog meer in willen zien?
[ Voor 9% gewijzigd door lutkeveld op 28-12-2013 21:09 . Reden: vraagje ]
[ Voor 60% gewijzigd door JvS op 29-12-2013 11:36 ]
Bijzondere keuze, wel praktisch als dat in de juiste tuning resulteert. Maar jij hebt dus alleen handvaten, geen aparte BR poort? Zijn de afmetingen daarvan dan ook berekend?wesleytjuh schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 18:43:
Het is trouwens toch wel een soort BR? Ik ben er niet zo in thuis maar de handvatten zouden dubbel moeten fungeren als handvat en BR poort.
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door JvS op 02-01-2014 11:39 ]
[ Voor 50% gewijzigd door lutkeveld op 02-01-2014 11:49 ]
Verwijderd
Dat was eigenlijk om stroom op aan te sluiten voor een lader. Maar het leek me handiger om de LiPo buiten de kist te laden ivm veiligheid.lutkeveld schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 10:40:
Leuke kist! Wat is dat ding rechtsonder bij de aansluitingen?
Hij presteert best goed. Er is best een goed laag volgens mij, niet super oid. Maar ik heb helemaal niks gefilterdwesleytjuh schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 10:45:
Hoe presteert de Dayton DVC in jouw kist? Heb je nu uiteindelijk nog filtering gebruikt? Volgens mij knapt zo'n Dayton DVC daar wel van op, als ik de resultaten van Jag en Jvs zie.
Hij klinkt heel goed! Iedereen was er flink over te spreken. Ik had van te voren wel een Bassreflex berekent, maar ook daar niet meer aan toe gekomen. Misschien moet ik deze eerst maar is een opknap beurt gevenJvS schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 11:36:
Skole Heb je nu de Bassreflex achterwege gelaten? Dat is wel zonde, daar is wel veel winst mee te boeken denk ik. Hoe klinkt het setje? (daar zeg je niets over).
Anjunabeats
[ Voor 11% gewijzigd door lutkeveld op 02-01-2014 18:09 ]
Zou wel fijn zijn, maar kwaliteit gaat bij mij wel voor...lutkeveld schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 17:59:
Wat bedoel je met goed? Alleen snel laden? De lader die ik een tijdje geleden had gepost zijn kwalitatief goed te doen.
Heb net de elco's van de ta2024 vervangen:
[afbeelding]
Aangezien de twee oude parallel stonden kon ik deze er mooi schuin inprikken. Plus in de plus van de ene, min in de min van de ander. Terminals er ook afgehaald aangezien ik de draden toch bijna permanent aangesloten blijven. En natuurlijk de bekende 'weerstands-mod'. Zodra de input condensatoren binnen zijn worden die ook verwisseld voor een HPF.
[ Voor 8% gewijzigd door lutkeveld op 02-01-2014 18:20 ]
okee, maar op ebay was er ook een ofzo?lutkeveld schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 18:19:
Dr is echt weinig mis mee hoor, zeker voor de prijs. Deze van conrad is ook wel goed maar is niet bepaald snel.
Er is niet iets zoals een snelle lader voor lood (gel) accu's. De vuistregel is 1/10x de capaciteit, de fabrikant geeft maximaal 3/10x de capaciteit aan. In het geval van een 7Ah accu kijk je dan dus tegen een laadstroom van maximaal 2.1A aan, maar dan zit je op het randje.BiggyBossB schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 18:23:
[...]
okee, maar op ebay was er ook een ofzo?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq