4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Foto's volgen zeker, eerst de laatste afwerkingen zoals hoekbeschermers, sluitingen en heeel misschien een VU meterlutkeveld schreef op zondag 02 juni 2013 @ 15:37:
Supermooi die groene accenten! Misschien nog een onderdelenlijst en een foto van de achterkant?
Nog een vraagje aan de elektro mensen:
Is dit schema goed zo ?

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Ik heb hem ook besteldVerwijderd schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 22:00:
[...]
ik heb precies dezelfde maar dan van ebay ik ben zeer tevreden over dit ding als je je telefoon op bluetooth aansluit op dat ding kun je zelfs met de afstandsbediening van nummer switchen.
kortom werkt prima
... maar waar koop je van die stekkertjes om het geluid op aan te sluiten? (de input bedoel ik).
Via ebay? Ik heb er meerdere nodig, ook voor andere versterkers, maar weet niet hoe die dingen heten!
[ Voor 37% gewijzigd door TBTL op 03-06-2013 12:27 ]
Probeer het zou ik zeggenNikr schreef op maandag 03 juni 2013 @ 17:59:
Potmeter gekregen van iemand, gaat dit werken?
[afbeelding]
druk en typefouten voorbehouden
Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Nee thanx, maar ik bedoel die kleine computer aansluitdingetjes, zoals je die ook op je moederboard hebt.TBTL schreef op maandag 03 juni 2013 @ 12:26:
Mini jack of 3,5mm jack, bijvoobeeld te koop bij www.dickbest.nl . Of als je wat sterkere connectoren wilt kan je xlr nemen of 2x cinch/rca/tulp.
(alleen bij deze versterkers dus voor de audio in)
Dat is toch een 3.5mm jack? Ik weet niet wat jij voor een moederbord hebt, maar ik kan mij zo geen andere input mogelijkheden voor audio bedenken.maurits82 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 07:10:
[...]
Nee thanx, maar ik bedoel die kleine computer aansluitdingetjes, zoals je die ook op je moederboard hebt.
Edit: wel spdif en hdmi, maar dat wil (en kan) niet in je krat.
[ Voor 7% gewijzigd door lutkeveld op 04-06-2013 08:24 ]
Ik denk dat je deze bedoelt.maurits82 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 07:10:
[...]
Nee thanx, maar ik bedoel die kleine computer aansluitdingetjes, zoals je die ook op je moederboard hebt.
http://www.ebay.nl/itm/Mi...2a2ccff35f#ht_1899wt_1163
@hieronder PM!
[ Voor 7% gewijzigd door lutkeveld op 04-06-2013 09:33 ]
íets specifieker?alfaleader schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 09:32:
Heeft iemand nog 2 van die 3-pin kabeltjes en één 2-pin kabeltje over? Stom om 10 van die kabeltjes te kopen als je er maar 1 of 2 van nodig hebt.
Nu ik totaal geen verstand van potmeters heb en welke weerstand ik moet hebben. Hoop ik dat iemand mij advies kan geven over welke ik zou kunnen kopen.
Andere oplossingen zijn natuurlijk ook meer dan welkom
En ik zal een dubbelen moeten hebben omdat ik van beide kanalen natuurlijk het volume moet controleren.
Normaal gesproken zou het de laatst gebruikte instellingen moeten onthouden. Dus je zet hem uit op aux op volume 20, dan gaat hij ook weer aan op aux en volume 20.lutkeveld schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:02:
Is het mogelijk het startvolume/modus van de mp3module te veranderen. Hij begint nu heel hard in het fm gedeelte, en ik wil juist dat hij op normale volume met aux in.
Ik ben ook van plan om een bierkrat radio te maken. Ik heb me nu al een paar dagen ingelezen op dit forum en andere sites. Toch heb ik nog een aantal vragen en wil ik even weten of mijn plan tot nu toe mogelijk is. Ik wil graag als bierkrat een 12 flesjes bavaria krat gebruiken. Dit wil ik graag, omdat deze wat makkelijker mee te nemen is.
Ik heb dit schema op internet gevonden en het komt wel aardig overeen met wat ik wil:
http://imageshack.us/f/407/okudqc.png/
Alleen wil ik in plaats van de lood accu graag een 12V 9800mAh Li-ion accu erin stoppen. Namelijk deze:
http://www.ebay.nl/itm/12...ain_3&hash=item5af17c4484
Gaat dit gewoon werken?
Ik lees dat er in de Li-ion accu's de ontlaadbeveiliging is ingebouwd. Bij hoeveel volt slaat hij dan af? En ik kan ik alsnog een voltmeter erop aansluiten, zodat ik ongeveer weet hoelang ik nog kan draaien?
Ook wil ik een MP3 module erin bouwen, namelijk deze:
http://dx.com/p/1-0-led-c...ntroller-black-12v-126115
Klopt het dat ik hierop ook een 3,5mm jack op kan aansluiten? Op de foto van de achterkant lijkt het mij wel, maar ik heb er niet heel veel verstand van.
Aangezien erin de MP3 module een versterkertje zit ingebouwd, moet ik dan de TA2024 modded hebben of juist niet? Ik ben van plan deze voor een paar euro's aan te schaffen op ebay en dan zelf de weerstand te solderen (mits nodig).
Mijn laatste vraag. Hoe sluit ik de 12V voeding en oplader van de Li-ion accu samen aan op de eurostekker? Of is dit helemaal niet mogelijk?
Ik heb overigens nog geen idee wat voor speakers ik ga aanschaffen. Ideeën voor deze bavaria krat zijn welkom!
Alvast bedankt
Dat kan zekerfifa4ever schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 16:18:
Hallo,
Ik ben ook van plan om een bierkrat radio te maken. Ik heb me nu al een paar dagen ingelezen op dit forum en andere sites. Toch heb ik nog een aantal vragen en wil ik even weten of mijn plan tot nu toe mogelijk is. Ik wil graag als bierkrat een 12 flesjes bavaria krat gebruiken. Dit wil ik graag, omdat deze wat makkelijker mee te nemen is.
Dat is zeer aan te raden in een 12fles krat ivm de beschikbare ruimte.Ik heb dit schema op internet gevonden en het komt wel aardig overeen met wat ik wil:
Alleen wil ik in plaats van de lood accu graag een 12V 9800mAh Li-ion accu erin stoppen. Namelijk deze:
Het gaat wel werken, maar je moet wel je dc jack omzetten naar en plus en min draad om op je ta2024 aan te sluiten. Je kan ook een verloopstekkertje gebruiken (jack in, 2 draad uit)
Ik dacht 11,4 maar dat weet ik niet 100% zeker. Een voltmeter kan gewoon gebruikt worden.Ik lees dat er in de Li-ion accu's de ontlaadbeveiliging is ingebouwd. Bij hoeveel volt slaat hij dan af? En ik kan ik alsnog een voltmeter erop aansluiten, zodat ik ongeveer weet hoelang ik nog kan draaien?
Het kan zo: 3,5mm jack -> aux in decoder -> aux out decoder -> aux in ta2024Ook wil ik een MP3 module erin bouwen, namelijk deze:
Klopt het dat ik hierop ook een 3,5mm jack op kan aansluiten? Op de foto van de achterkant lijkt het mij wel, maar ik heb er niet heel veel verstand van.
De versterker die erin zit is een soort van preamp om onversterkt geluid naar je ta2024 te sturen, die het versterkt tot een goed niveau voor je speakers. Je kan hem modden, maar op vol volume zal hij dan mogelijk meer vragen dan je li-ion accu kan leveren. Op dat niveau staan allang je buren voor de deur.Aangezien erin de MP3 module een versterkertje zit ingebouwd, moet ik dan de TA2024 modded hebben of juist niet? Ik ben van plan deze voor een paar euro's aan te schaffen op ebay en dan zelf de weerstand te solderen (mits nodig).
De iec (euro) stekker is bedoelt voor 230v, niet 12v dus. Je kan wel een dc socket aanschaffen waar je je oplader in kan pluggen, en die dan doorlussen naar de dc in jack van je accu.Mijn laatste vraag. Hoe sluit ik de 12V voeding en oplader van de Li-ion accu samen aan op de eurostekker? Of is dit helemaal niet mogelijk?
Vuistregel: zo groot mogelijk met een zo hoog mogelijke efficentie (db/w/m).Ik heb overigens nog geen idee wat voor speakers ik ga aanschaffen. Ideeën voor deze bavaria krat zijn welkom!
Alvast bedankt
[ Voor 3% gewijzigd door lutkeveld op 04-06-2013 17:11 ]
Geen idee bij welke spanning deze li-ion accu's uitvallen, maar ik verwacht dat dat zo rond de 3V per cel is, 9V totaal. Eigenlijk iets te laag om een lange levensduur te garanderen maargoed. Dit zie je meestal terug bij dit soort protectie printjes, dat zijn eigenlijk de backup beveiligingen, zo dicht mogelijk bij de accucellen, als al het andere faalt, is dat printje er nog om de boel te beschermen. Je kunt er in ieder geval gewoon een voltmeter op aansluiten, bij li-ion geldt eigenlijk liever de batterijen vol dan leeg, dus gewoon optijd de boel weer opladen. Overigens een klein detail wat je vast al wist na het lezen van dit topic, die 9800mAh cellen zijn niet echt 9800mAh, in de werkelijkheid is het 1/3 tot 1/2 van het opgegeven, afhankelijk weer van het model wat je gekocht hebt/gaat kopen.fifa4ever schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 16:18:
Hallo,
Ik heb dit schema op internet gevonden en het komt wel aardig overeen met wat ik wil:
http://www.ebay.nl/itm/12...ain_3&hash=item5af17c4484
Gaat dit gewoon werken?
Ik lees dat er in de Li-ion accu's de ontlaadbeveiliging is ingebouwd. Bij hoeveel volt slaat hij dan af? En ik kan ik alsnog een voltmeter erop aansluiten, zodat ik ongeveer weet hoelang ik nog kan draaien?
Ook wil ik een MP3 module erin bouwen, namelijk deze:
Aangezien erin de MP3 module een versterkertje zit ingebouwd, moet ik dan de TA2024 modded hebben of juist niet? Ik ben van plan deze voor een paar euro's aan te schaffen op ebay en dan zelf de weerstand te solderen (mits nodig).
Mijn laatste vraag. Hoe sluit ik de 12V voeding en oplader van de Li-ion accu samen aan op de eurostekker? Of is dit helemaal niet mogelijk?
Ik heb overigens nog geen idee wat voor speakers ik ga aanschaffen. Ideeën voor deze bavaria krat zijn welkom!
Alvast bedankt
De MP3 module heeft een modded versterker nodig, met een standaard haal je niet het maximale eruit door het lage lijn signaal.
Voeding en oplader aansluiten op een eurostekker, dan bedoel je het 230V gedeelte neem ik aan? Dat kan gewoon, maar de de oplader heeft geen kabel met daaraan de stekker, je zult dus de hele behuizing uit elkaar moeten halen en intern de fase en de nul moeten solderen aan een kabel die naar je IEC contact gaat. Andere optie is gewoon de stekkers van de voeding en de oplader in een stekkerdoos, en die stekkerdoos verbinden met het IEC contact.
[ Voor 3% gewijzigd door wesleytjuh op 04-06-2013 17:42 ]
Mijn vraag: weet iemand een schema/schakeling/manier/oplossing om de lage tonen (<150hz) weg te filteren of iig drastisch te verminderen?
Of wil je actief filteren?
Wise enough to play the fool
Hee daar had ik zelf nog niet aan gedacht. Gewoon filteren en dan het lage gedeelte onbenut laten.
Ben begonnen aan een nieuw setje luidsprekers
Het worden 2 satellietjes
Er komt waarschijnlijk geen accu in, maar wel een voeding en versterker......
Wat betreft versterker wordt dit een TA2020 of de nieuwe versterker van accusafe.
Alleen jammer dat deze de komende weken nog niet leverbaar is.
Wilde de satellietjes over een paar weekjes gaan gebruiken op een feestje.
Alles netjes in verstek gezaagd

Kubusjes gelijmd en netjes half rond gefreesd

Hier nog een foto van mijn eerste kist met 1 satellietje
Wel een slechte foto zonnetje op de achtergrond

Greetz,
Blefke
Kost dat nu veel tijd, zo'n houten kistje maken?
Wat belangrijk is dat alles goed in verstek is gezaagd...
Dat laat ik doen bij een houtzagerij.
Dit lukt je thuis bijna niet.
Ik heb goed gereedschap, maar hier begin ik niet aan.....
Heb 8 euro betaald voor 16mm mdf inclusief zagen......
Voor die paar euro's heb ik alles perfect gezaagd en dan is het echt kinderwerk.
Mijn voorkeur gaat zo wie zo uit naar MDF.
Dit is goedkoop, gemakkelijk te verwerken, weinig resonatie, weinig schuurwerk doordat het hout strak is.
Ik ga als volgt te werk
leg alle plankjes tegen elkaar en plak ze aan de buitenkant af met tape.
Vervolgens draai ik alles om
Vul de afgeschuinde kanten met houtlijm ( geen construktielijm dit drukt alles uit elkaar).
Vouw het geheel dicht en plak alles aan de buitenkant goed vast met tape.
Als de naden niet goed afsluiten kun je proberen om de tape strakker te trekken of lijmklemmen gebruiken.
Dit klusje kostje voor 1 kist hoogstens 10 minuten
Hout laten drogen en afwerken naar keuze.
Ik gebruik hiervoor een bovenfrees, gaat snel en eenvoudig.
Het meeste werk zit in de afwerking.
Ik doe alles spuiten.
Dit betekend spuitplamuur opzetten, schuren eventueel bijwerken totdat alles strak genoeg is.
Mijn eerste kist heeft mij 1middagje klussen gekost en 3 dagen spuitwerk spuiten wachten schuren spuiten wachten.........
Greetz,
blefke
[ Voor 5% gewijzigd door Blefke op 04-06-2013 23:17 ]
Verwijderd

de hertz zijn veel zwaarder dan de pioneer's, dikkere magneet zwaardere basket, de kwaliteit straalt er van af, ook hebben deze een maximale SPL van 94dB tegenover 91 van de Pioneers.
eenmaal ingebouwd:

vrij prijzig vergeleken met de pioneers (120euro) maar het geluid is beter en het oog wil ook wat
(voor iedereen die geintreseerd is in deze speakers : koop ze bij een webshop, er zijn namelijk veel neppen in omloop)
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2013 20:19 ]
Ik zit met het volgende probleem, ik heb een stereo logaritmische potmeter van 47k Ω. Aangezien ik dacht dat rond de 50 wel ok zou zijn. Nu lees ik dus dat 50-100 k Ω wordt aangeraden. Kan ik deze potmeter alsnog gebruiken op een TA2020 of sloop ik de hele boel hiermee? En als het wel werkt, wat is dan het verschil?
[ Voor 76% gewijzigd door TBTL op 05-06-2013 18:56 ]
@Marvin,
Zien er erg strak uit moet ik zeggen! Is inderdaad wel even 2.5x zo duur, klinkt het ook echt een stuk beter? Het zal al wel flink schelen dat je magneet een stuk groter is
Verwijderd
''Ik'' vind het geluid beter ja. deze speakers zijn wel 2 weg in plaats van de 3 weg pioneers, dat verschil in die hoge tonen hoor je wel maar ik vind dit warmer en minder schel klinken. die extra 3dB is ook wel te merken.wesleytjuh schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:19:
Ga je inderdaad niks van merken, 20K kan ook nog wel.
@Marvin,
Zien er erg strak uit moet ik zeggen! Is inderdaad wel even 2.5x zo duur, klinkt het ook echt een stuk beter? Het zal al wel flink schelen dat je magneet een stuk groter is.
ook als je de speaker zachtjes indrukt voel je gewoon dat hij veel stugger is
hier een foto van de magneet (rechts zie je vaag de dikte van de magneet van de Pioneer)

Dus zoals marvinwijnand in een paar posts hierboven? In de bouwmarkt? Of onderdelen shop? Of moet het op internet?
En waar haal je die kabels om je mp3 module aan je versterker te koppel?
En de plugjes om je 3,5 mm jacket in de mp3 module te drukken?
Is hier een speciale site voor? Of hebben ze dit in de meeste onderdelen shops wel? Heb namelijk geen idee hoe het heet
Verwijderd
handvaten op conrad, zoek naar : handgreepfifa4ever schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 20:10:
Waar koop je die zwarte handvaten voor aan de zijkant? Waar je zo je hand in kunt steken.
Dus zoals marvinwijnand in een paar posts hierboven? In de bouwmarkt? Of onderdelen shop? Of moet het op internet?
En waar haal je die kabels om je mp3 module aan je versterker te koppel?
En de plugjes om je 3,5 mm jacket in de mp3 module te drukken?
Is hier een speciale site voor? Of hebben ze dit in de meeste onderdelen shops wel? Heb namelijk geen idee hoe het heet
op accusafe staan ook vrij veel onderdelen
Kabels van MP3 module naar versterker maak je uit 2 jst kabels(oftewel gewoon TA2024 input kabels), die moet je zelf solderen/laten solderen. Ook heb je een 2 polige JST kabel nodig om hem op je accu/voeding aan te sluiten.
Handvaten kan je het beste bij Conrad of iets dergelijk weghalen inderdaad. Rest van de onderdelen bij de elektronica zaak(duur), of bij een webshop voor dit soort onderdelen, of eBay/china, maar dan moet je lang wachten en weet je niet precies wat je krijgt.
[ Voor 3% gewijzigd door wesleytjuh op 05-06-2013 20:19 ]
Zozo, de kwaliteit straalt er echt van afVerwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 18:13:
nieuwe speakertjes binnen, had voorheen de Pioneer TS-G1713i maar had zin in wat anders, Hertz ECX165.5 besteld.
[afbeelding]
de hertz zijn veel zwaarder dan de pioneer's, dikkere magneet zwaardere basket, de kwaliteit straalt er van af, ook hebben deze een maximale SPL van 94dB tegenover 91 van de Pioneers.
eenmaal ingebouwd:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
vrij prijzig vergeleken met de pioneers (120euro) maar het geluid is beter en het oog wil ook wat
(voor iedereen die geintreseerd is in deze speakers : koop ze bij een webshop, er zijn namelijk veel neppen in omloop)
Verwijderd
dat is een extreem oude uitvoeringlutkeveld schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 21:26:
[...]
Zozo, de kwaliteit straalt er echt van afEn ze hebben een behoorlijke flex zo te zien
Dan is deze nog beter

Verwijderd
video kun je zeker krijgen, wel morgen anders gaan de buren huilen. en hoe duur ze zijn valt ook wel weer mee, tis ook meer om te kijken wat ik later in mn auto moet gooienlutkeveld schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 21:30:
[...]
Dan is deze nog beterIk wil wel eens een video zien. Dit zijn de duurste speakers die ik iemand ooit in een kratradio heb zien stoppen sofar.
Voor een auto valt de prijs wel weer meeVerwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 21:33:
[...]
video kun je zeker krijgen, wel morgen anders gaan de buren huilen. en hoe duur ze zijn valt ook wel weer mee, tis ook meer om te kijken wat ik later in mn auto moet gooien
Verwijderd
steve meade gooit er niks in van echte kwaliteit.. daarvoor moet je bij soundmancaraudio zijnlutkeveld schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 21:36:
[...]
Voor een auto valt de prijs wel weer meeDat is niks vergeleken met wat sommige mensen in hun auto proppen steve meade
![]()
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2013 21:41 ]
Hij is idd wel meer van het volume dan van de kwaliteit. Ik wacht nog altijd op een kratradio kanaal op youtubeVerwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 21:39:
[...]
steve meade gooit er niks in van echte kwaliteit.. daarvoor moet je bij soundmancaraudio zijn(focal, audison, hertz, JL audio, Bit) dat soort spul. die rockford meuk is niks http://www.stevemeadedesi...ertz-vs-rockford-fosgate/
Verwijderd
ik zal morgen ff een filmpje makenlutkeveld schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 21:42:
[...]
Hij is idd wel meer van het volume dan van de kwaliteit. Ik wacht nog altijd op een kratradio kanaal op youtube
70w rms, maar dit getal zal dichter bij de werkelijkheid liggen dan een boschmann of een sinustec.Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 22:19:
hoeveel watt zijn die speakers dan?
Had nog een Logitech x620 set bij me ouders liggen waar de printplaat kapot van is.
De speakertjes denk ik goed te kunnen gebruiken in een "kleinkistje".

Het MDF is allemaal rest dus inc verf vlekken
Dit komt straks nog wel goed naar wat schuren en schilderen
Heb het geluid al even getest op een TA2024 en er komt behoorlijk geluid uit om normaal muziek te kunnen spelen in het park.
Ik heb nu 4 speakers
2 Links 2 Rechts
Ik wil het als volgt aan sluiten:
versterker + naar speaker1 +
versterker - naar speaker2-
de 2 speakers verbinden met elkaar op de - van speaker1 naar + van speaker2
Dit is dus voor 1 kant.
(Hoop dat ik het een beetje duidelijk uitleg
Is dit correct?
Of maakt het niet heel veel uit als ik gewoon 2x de plus en 2x de min in de versterker stop?
Dat kan, maar dan word de weerstand verhoogt en neemt het volume af.mathy_ schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 22:23:
Dit is dus voor 1 kant.
(Hoop dat ik het een beetje duidelijk uitleg)
Is dit correct?
Of maakt het niet heel veel uit als ik gewoon 2x de plus en 2x de min in de versterker stop?
Bij de laatste optie?lutkeveld schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 22:32:
[...]
Dat kan, maar dan word de weerstand verhoogt en neemt het volume af.
Of bij bij beide?
De speakers zijn trouwens 5 watt.
versterker kanaal + naar speaker1 -, speaker1 - naar speaker2 + naar speaker2 - naar versterker -mathy_ schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 22:45:
[...]
Bij de laatste optie?
Of bij bij beide?
De speakers zijn trouwens 5 watt.
Verwijderd
70watt RMS 210watt max volgensmij, maar het gaat meer om de dB'sVerwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 22:19:
hoeveel watt zijn die speakers dan?
Gebruik je de subwoofer niet? Lijkt me dat je niet veel bas uit die kleine (tweeter) speakertjes kunt halen. Als je de sub nog hebt zou je die makkelijk met een filter op een eigen versterker kunnen zetten.mathy_ schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 22:23:
Ben dit weekend even bezig geweest met een nieuw "projectje"
Had nog een Logitech x620 set bij me ouders liggen waar de printplaat kapot van is.
De speakertjes denk ik goed te kunnen gebruiken in een "kleinkistje".
[afbeelding][afbeelding]
Het MDF is allemaal rest dus inc verf vlekken
Dit komt straks nog wel goed naar wat schuren en schilderen![]()
Heb het geluid al even getest op een TA2024 en er komt behoorlijk geluid uit om normaal muziek te kunnen spelen in het park.
Ik heb nu 4 speakers
2 Links 2 Rechts
Dit is dus voor 1 kant.
(Hoop dat ik het een beetje duidelijk uitleg)
Is dit correct?
Verder als je die 4 kleine speakertjes op 1 ta2024 wilt zetten is jouw beschrijving inderdaad de beste manier. Wel meer weerstand en dus een lager max volume, maar dit is niet erg want met deze speakertjes haal je dat toch niet.
gelukt is, kan ik alsnog een accu (loodgel of li-ion) erin zetten lijkt mij.
In de openingspost lees ik dat ik een voeding van 12v nodig heb en liever iets meer dan 2A. Ik moet mijn versterker (TA2024) en mp3 module hier op aansluiten. Is deze dan voldoende? Of is het ook weer afhankelijk van je speakers? Want deze heb ik nog geen idee. Liefst wel 17cm.
http://dx.com/p/12v-3-2a-...t-bulb-ac-110-240v-100394
Je verbruik is niet direct afhankelijk van je speakers. Alhoewel je een speaker met een lage efficentie wel eerder op een hoger volume (dus hoger verbruik) zet dan een effecienere speaker. Veel speakers onder de 13cm doorsnee vallen af te raden ivm geluidskwaliteit, en dan met name de lage frequenties. Het is simpelweg veel makkelijker om met een 17cm bas te creëren dan met een 10cm speaker.fifa4ever schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:38:
Ik heb besloten om toch eerst maar een kratradio te maken op netvoeding. Als dit me dan uiteindelijk
gelukt is, kan ik alsnog een accu (loodgel of li-ion) erin zetten lijkt mij.
In de openingspost lees ik dat ik een voeding van 12v nodig heb en liever iets meer dan 2A. Ik moet mijn versterker (TA2024) en mp3 module hier op aansluiten. Is deze dan voldoende? Of is het ook weer afhankelijk van je speakers? Want deze heb ik nog geen idee. Liefst wel 17cm.
http://dx.com/p/12v-3-2a-...t-bulb-ac-110-240v-100394
Edit: 2x 160 w ga ik niet halen met de TA2024 lees ik. 2x 100 w is reeëler. Maar de vraag of de voedig goed is blijft staan.
[ Voor 26% gewijzigd door fifa4ever op 06-06-2013 15:06 ]
Met 3A zit je veilig. 2A in bijna alle gevallen ook wel. Kijkt niet naar het wattage, maar naar reviews. De hertz speakers die hier gister voorbij kwamen waren 70w rms, terwijl goedkope boschmann speakers daar ruim overheen gaan (theoretisch dan he). Op papier gaat een 94db/w/m speaker 2x zo hard met hetzelfde vermogen als een 91db variant.fifa4ever schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:47:
Oke bedankt! Dan ga ik definitef voor een 16 a 17 cm. Had al gelezen dat je vooral naar het aantal Db's moest kijken idd. Maar deze voeding is dus prima voor 17 cm speakers? (2x 160w piek o.i.d.)?
Edit: 2x 160 w ga ik niet halen met de TA2024 lees ik. 2x 100 w is reeëler. Maar de vraag of de voedig goed is blijft staan.
Niet elke fabrikant meet even netjes. 160w piek zegt helemaal niks. Misschien houdt hij dat een paar seconden vol, geen realistisch gebruikscenario dus. Gewoon reviews kijken dus en kijken wat de kritiekpunten zijn en of jij daar mee kan leven.
Verwijderd
met een ta2024 haal je maar 2x 15watt RMS per kanaalfifa4ever schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:47:
Oke bedankt! Dan ga ik definitef voor een 16 a 17 cm. Had al gelezen dat je vooral naar het aantal Db's moest kijken idd. Maar deze voeding is dus prima voor 17 cm speakers? (2x 160w piek o.i.d.)?
nvm. @fifa, lees de startpost door. Daar staat meer over de combinatie speakers/versterkers uitgelegd.Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:46:
[...]
met een ta2024 haal je maar 2x 15watt RMS per kanaal
[ Voor 32% gewijzigd door lutkeveld op 06-06-2013 18:36 ]
Ik las op internet dat dit neer kwam op ongeveer 2x 100watt piek vermogen.. Maar kan best zijn dat dit niet klopt..Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:46:
[...]
met een ta2024 haal je maar 2x 15watt RMS per kanaal
Het gaat me ook totaal niet om bassMichel5128 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 12:13:
[...]
Gebruik je de subwoofer niet? Lijkt me dat je niet veel bas uit die kleine (tweeter) speakertjes kunt halen. Als je de sub nog hebt zou je die makkelijk met een filter op een eigen versterker kunnen zetten.
Verder als je die 4 kleine speakertjes op 1 ta2024 wilt zetten is jouw beschrijving inderdaad de beste manier. Wel meer weerstand en dus een lager max volume, maar dit is niet erg want met deze speakertjes haal je dat toch niet.
De sub heb ik nog, deze wil ik gebruiken op m'n groter kist, maar dat is voor later.
Deze is echt als vervanging van b.v.b. een telefoon in het park.
Daar wil ik niet iedereen lastig mee vallen met een dikke bass en harde tonen
Kreeg vandaag de mp3 speler met bluetooth binnen, even getest en geen leven in te krijgen
http://www.dx.com/p/202155
Beter had ik gewoon die 7 dollar mp3 speler genomen maar helaas.
Verwijderd
(flex bij 1:30)
aangezien er maar maximaal 15watt rms uit een ta2024 komt is dit lang niet zn max
Dan heeft die van mij het tenminste nog 1 keer gedaan:)mathy_ schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 17:34:
[...]
Kreeg vandaag de mp3 speler met bluetooth binnen, even getest en geen leven in te krijgen![]()
http://www.dx.com/p/202155
Beter had ik gewoon die 7 dollar mp3 speler genomen maar helaas.
Ik denk het 50/50 is of hij het wel of niet doet.
Klinken ze echt merkbaar beter dan je oude pioneertjes?Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 18:49:
voor lutkeveld en de rest: YouTube: Boombox hertz 165.5 flex on 15watt rms
(flex bij 1:30)
aangezien er maar maximaal 15watt rms uit een ta2024 komt is dit lang niet zn max
[ Voor 33% gewijzigd door Nikr op 06-06-2013 19:05 ]
Verwijderd
ze moeten nog wel even inbranden wat altijd zo is met speakers, maar ik vind het laag sowieso veel strakker, de pioneers lieten het nog wel eens achterwegeNikr schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 19:03:
[...]
Dan heeft die van mij het tenminste nog 1 keer gedaan:)
Ik denk het 50/50 is of hij het wel of niet doet.
[...]
Klinken ze echt merkbaar beter dan je oude pioneertjes?
Makkelijker in te bouwen en aan te sluiten op een iec socket. Ook geeft het minder ruis met de ta2024.BiggyBossB schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 19:24:
Even snel even een vraag, klinkt miss stom, maar waarom zou je een industriele voeding hale, als je ook gewoon een adapter kunt aansluiten?
https://www.dropbox.com/s/ri09jd2r3tujq79/IMAG0025.jpg
Koffertje: €3,50
Sony boxen setje: €8,-
Nu nog wachten op de Ta2024 en li-ion accu. komt wel heerlijk geluid uit
Ik ga zaterdag voor het eerst naar een kringloopwinkel. Wat tref je daar allemaal aan qua audio?crazzycow1 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 23:06:
afgelopen weekend weer eens langs de kringloop geweest. Met dit als resultaat.
https://www.dropbox.com/s/ri09jd2r3tujq79/IMAG0025.jpg
Koffertje: €3,50
Sony boxen setje: €8,-
Nu nog wachten op de Ta2024 en li-ion accu. komt wel heerlijk geluid uit
En hoe hard gaat de gemiddelde visaton breedbander? Wil namelijk een mini kist maken in dit kistje maar als de geluidsopbrengst waardeloos is begin ik er niet aan
En waarom gebruikt hier niemand 12x aa batterijen? Of is dat omdat als ze allemaal 0,1v zakken dat het hele geheel ineens 1,2v minder geeft?
[ Voor 28% gewijzigd door lutkeveld op 07-06-2013 00:32 ]
Omdat je dan 12V hebt en 2A ( hangt af van wat voor batterijen je gebruikt ). Maar het komt er dus op neer dat als je 12V wilt en veel ampere dat je ook veel batterijen nodig zal hebben. Nu ben ik zelf ook bezig met een projectje om ook op AA batterijen te werken. Ik heb nu hele goedkope AA batterijen gevonden die helaas niet oplaadbaar zijn. In de toekomst ben ik van plan om Eneloop batterijen te gebruiken die schijnen extreem lang hun volt/ ampere te behouden.lutkeveld schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 23:38:
[...]
Ik ga zaterdag voor het eerst naar een kringloopwinkel. Wat tref je daar allemaal aan qua audio?
En hoe hard gaat de gemiddelde visaton breedbander? Wil namelijk een mini kist maken in dit kistje maar als de geluidsopbrengst waardeloos is begin ik er niet aan
En waarom gebruikt hier niemand 12x aa batterijen? Of is dat omdat als ze allemaal 0,1v zakken dat het hele geheel ineens 1,2v minder geeft?
maar je moet dus 12 batterijen serie schaklen dan heb je 2A schakel je daar nog een serie van 12 batterijen parallel op aan dan heb je 12V en 4A. en zo heb je al snel veel batterijen nodig, wat heel duur kan worden
Dan geef ik toch de voorkeur aan simpelweg de eurostekker in het IEC contact en het stopcontact te steken om te laden
Een loodaccu mag dan iets zwaarder zijn (maar zeker niet veel zwaarder! batterijen wegen ook veel voor hun inhoud!) maar het is zoveel praktischer, en zoveel goedkoper.
http://www.diyaudio.com/o...age=Class+D+Amplification
Het gaat míj dan eigenlijk voornamelijk om de allerlaatste alinea van die pagina, en waar ik dan vervolgens benieuwd naar ben is de daadwerkelijke implementatie hiervan.
Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0
Dat subwoofer verhaal? Of die extra diodes? Of waar gaat het je precies om?Scyth schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 16:21:
Wellicht interessant leesvoer voor (in dit geval zeker de TA2020 eigenaars):
http://www.diyaudio.com/o...age=Class+D+Amplification
Het gaat míj dan eigenlijk voornamelijk om de allerlaatste alinea van die pagina, en waar ik dan vervolgens benieuwd naar ben is de daadwerkelijke implementatie hiervan.
Ik heb dit onderwerp van deze post nog nergens anders gezien, dus dan moet ik het zelf maar vragen

Sinds een tijdje heb ik een Galaxy S4. Daarvoorheen had ik altijd een S2.
Nu valt het mij op dat wanneer ik een liedje afspeel met mijn S4, het vele malen zachter gaat dan de S2.
Ik heb het getest op een openbaar terrein, en ik vond het echt verschrikkelijk dat een mobiel van 2011 harder gaat dan de één van de nieuwste uit 2013..
Ik heb zelf ook al een beetje gezocht en heb het ook nog meerdere malen geprobeerd met een mobiel van een kameraad. Daarbij heb ik gezien dat een HTC Sensation XE ook veel harder gaat dan mijn S4.
In het kratradio hebben wij;
Li-on Accu
TA2020
Blaupunkt Speakers 17 CM
Ik vind het erg vreem dat mijn S4 vele malen zachter gaat,
Weten jullie misschien waar aan het ligt? Aan de geluidskaart in de S4 of iets anders..
P.S beide nummers die ik heb afgespeeld zijn van dezelfde waarde van 48.0 KHz en 320 KBPS
Alvast bedankt,
Dutchlegend
Verwijderd
equalizer settings?DutchLegendX schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 19:51:
Hellowa Tweakers,
Ik heb dit onderwerp van deze post nog nergens anders gezien, dus dan moet ik het zelf maar vragen![]()
Sinds een tijdje heb ik een Galaxy S4. Daarvoorheen had ik altijd een S2.
Nu valt het mij op dat wanneer ik een liedje afspeel met mijn S4, het vele malen zachter gaat dan de S2.
Ik heb het getest op een openbaar terrein, en ik vond het echt verschrikkelijk dat een mobiel van 2011 harder gaat dan de één van de nieuwste uit 2013..
Ik heb zelf ook al een beetje gezocht en heb het ook nog meerdere malen geprobeerd met een mobiel van een kameraad. Daarbij heb ik gezien dat een HTC Sensation XE ook veel harder gaat dan mijn S4.
In het kratradio hebben wij;
Li-on Accu
TA2020
Blaupunkt Speakers 17 CM
Ik vind het erg vreem dat mijn S4 vele malen zachter gaat,
Weten jullie misschien waar aan het ligt? Aan de geluidskaart in de S4 of iets anders..
P.S beide nummers die ik heb afgespeeld zijn van dezelfde waarde van 48.0 KHz en 320 KBPS
Alvast bedankt,
Dutchlegend
Zelfde op beide telefoons, geregeld met PowerAmp
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Verwijderd
heb je poweramp gekocht trouwens? ik gebruik het ook alleen mn trial is over.. deze app is 10x beter dan google play music of andere players. maar wat betreft het volume heb ik geen idee misschien beveiligingDutchLegendX schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 19:59:
[...]
Verwijderd
zit net te lezen in de instellingen van poweramp, heb je directe volume controle aan staan?DutchLegendX schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 19:59:
[...]
Het heeft inderdaad met het voorkomen van gehoorbeschadiging te maken. Sommige fabrikanten houden hier meer rekening mee dan andere. De oplossing is om de versterker te modden, zodat het maximale vermogen al wordt bereikt met een zwakker ingangssignaal.franssie schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 20:01:
Was er niet een regel dat nieuwere apparatuur minder hard mag op de hoofdtelefoon om gehoorschade te voorkomen?
Ik wil de accusafe starters set kopen (http://www.accusafe.nl/sh...cusafe-geassembleerd.html) samen met de ta2024 plus nog wat accesoires. zou dit allemaal in een bavaria 12 flesjes kratje passen? het gaat er mij om dat ie zo compact mogelijk is en de kwaliteit van het geluid hoeft niet super te zijn. Ik heb trouwens nog speakers en die hebben een inbouwdiepte van 5 cm. ze zijn 13 cm in doorsnee.
en kan ik trouwens deze potmeter: http://www.conrad.nl/ce/n...A-Stereo-Lin-1-k-02-W-20- gebruiken met deze knop: http://www.conrad.nl/ce/n...7MBR-zwartrood-6mm-SPL???
[ Voor 23% gewijzigd door tweaker1706 op 08-06-2013 07:36 ]
Verwijderd
Bezig met verzamelen onderelen eerste kratradio. Omdat er zo veel keuzemogelijkheden voor speakers zijn vroeg ik mij af wie suggesties heeft voor websites met reviews?
Conrad.nl?Verwijderd schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 09:18:
tweakers,
Bezig met verzamelen onderelen eerste kratradio. Omdat er zo veel keuzemogelijkheden voor speakers zijn vroeg ik mij af wie suggesties heeft voor websites met reviews?
Hier (klik) staan aardig wat speakers.Verwijderd schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 09:18:
tweakers,
Het beste is om 4 ohm speakers te nemen met een hoge gevoeligheid.

De nokia SRP1001 center speaker. Diepe bas komt er niet uit, maar ben wel aangenaam verrast door het geluid. Kicks en drums komen er geweldig uit. Had eerst mijn 5v amp in gedachte, maar dan zou hij lang niet optimaal benut worden. Daarom gaat er maar een ta2024 en li-ion in. Adapter ook, maar die gaat waarschijnlijk extern ivm de beperkte ruimte.
Nokia logo gaat eraf, die wil ik vervangen door 'kistradio' in chromen letters. Weet iemand waar ik die kan halen?
Klik voor video
[ Voor 27% gewijzigd door lutkeveld op 08-06-2013 15:19 . Reden: video en foto ]
Heb je een idee hoe je hem mod, net even rondgezocht maar alleen iets gevonden over een bepaalde weerstand tussen R2 en R4TBTL schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 21:07:
[...]
Het heeft inderdaad met het voorkomen van gehoorbeschadiging te maken. Sommige fabrikanten houden hier meer rekening mee dan andere. De oplossing is om de versterker te modden, zodat het maximale vermogen al wordt bereikt met een zwakker ingangssignaal.
Zie startpost. En een beetje googlen kan ook niet kwaad, ta2024 modden levert dit als eerste zoekresultaat opDutchLegendX schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 17:26:
[...]
Heb je een idee hoe je hem mod, net even rondgezocht maar alleen iets gevonden over een bepaalde weerstand tussen R2 en R4

Heb vanavond een house warming, wordt voor het eerst dit seizoen dat het kratje weer aanstaat. Ben benieuwd of hij zijn winterslaap heeft overleeft
Helpt dat nou echt die zonnepaneeltjes?nelsch schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 19:53:
[afbeelding]
Heb vanavond een house warming, wordt voor het eerst dit seizoen dat het kratje weer aanstaat. Ben benieuwd of hij zijn winterslaap heeft overleeft
ja, heb een keer de accu's compleet leeg getrokken, een dag in de zon gezet en 's avonds deed hij het weer. dus het werkt goed als extra life time. heb er wel een zenerdiode tussen gezet zodat deze niet de batterijen leeg kan trekken. de keuze voor een zener diode: deze zou minder spanningsval hebben dan een gewone diode.
Dit topic is gesloten.
- LET OP: DIT TOPIC IS NIET BEDOELD VOOR PRIVE VRAGEN AAN BIJVOORBEELD WESLEYTJUH. NIET DOEN DUS...
- Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij: EERST LEZEN, DAN VRAGEN.
- Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!
- Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's en.of van een trage host worden getrashed.
- Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink