Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 19] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 101 Laatste
Acties:
  • 602.151 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 21:24:
Ik ben op zoek naar een betere manier om een jack kabel te verwerken in mijn speakerkist, heeft iemand van jullie hier misschien een goed idee voor? Nu bungelt het snoer vaak maar wat rond de kist tijdens het vervoeren.

Bijvoorbeeld dmv:

[afbeelding]

Heeft iemand enige ervaring met duurzaamheid van krulsnoer jack kabeltjes?
ik heb er thuis 1 wel van wat betere kwaliteit maar werkt echt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 08:47
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 21:12:
[...]

ik denk niet dat een ledje zo snel een accu leegtrekt
Als je accu al ver leeg was heb je ook niet veel meer nodig om de accu helemaal leeg te trekken, de spanning kan dan in 1x erg rap zakken. Dan is dat ledje net genoeg ;).

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op maandag 24 september 2012 @ 21:31:
[...]

Als je accu al ver leeg was heb je ook niet veel meer nodig om de accu helemaal leeg te trekken, de spanning kan dan in 1x erg rap zakken. Dan is dat ledje net genoeg ;).
ligt denk ik ook grotendeels aan li-ion accu's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scyth schreef op maandag 24 september 2012 @ 21:29:
[...]

Jep, zo ongeveer. De inhoud van die 'boombox'-achtige kasten is ook maar heel ruim berekend; en de poorten zijn bij alle versies van die kisten hetzelfde. Sterker nog, ik had vroeger eenzelfde als jij had; m'n pa had eentje met 12" woofers. Dezelfde gaten, dezelfde poorten. Uiteraard maakt het wat uit waar je de speakers inhangt, en wat voor poorten je gaat gebruiken, maar ik heb zo'n vermoeden dat dat in dit geval wel losloopt. Gewoon ongeveer dezelfde bakgrootte gebruiken and you're set. Niet zo moeilijk doen; dat doen wij wel.
Bedankt :D
Dus als ik deze ''luchtkokers'' in mijn kist plaats, krijg ik dus beter geluid? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 21:41:
[...]

Bedankt :D
Dus als ik deze ''luchtkokers'' in mijn kist plaats, krijg ik dus beter geluid? ;)
Niet persé; in die bak die je had zaten ze er met de hoofdreden dat je er niets in liet vallen. Er zit toch een rooster in? Ik zou ze wel gewoon gebruiken overigens, 't lijkt wat netter dan een gewoon 'gat'. Zoals mijn collega ook al aanhaalde, echte kokers moet je berekenen. Bij 1) deze speakers in 2) een beukkast met 3) als hoofddoel lawaai maken maken deze dingen nauwlijks verschil. Ik vergeet nooit meer dat die beukbak van mij destijds veel beter klonk als ik in elke koker een paar sokken stampte. Dat zegt genoeg.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 21:35:
[...]

ligt denk ik ook grotendeels aan li-ion accu's
Die kunnen er helemaal slecht tegen natuurlijk, maar het probleem is dat de lader vaak aan de accu gekopeld blijft, ookal zit de lader niet aan de 230V. De led in de lader kan dan een klein stroompje gaan vragen. Stel je loodaccu is leeg, dan zit er bij wijze van nog 500mAh in, stel je led gebruikt 10mA, dan is na 50 uur je accu al compleet ontladen, dat zijn maar 2 dagen ;).

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scyth schreef op maandag 24 september 2012 @ 21:45:
[...]

Niet persé; in die bak die je had zaten ze er met de hoofdreden dat je er niets in liet vallen. Er zit toch een rooster in? Ik zou ze wel gewoon gebruiken overigens, 't lijkt wat netter dan een gewoon 'gat'. Zoals mijn collega ook al aanhaalde, echte kokers moet je berekenen. Bij 1) deze speakers in 2) een beukkast met 3) als hoofddoel lawaai maken maken deze dingen nauwlijks verschil. Ik vergeet nooit meer dat die beukbak van mij destijds veel beter klonk als ik in elke koker een paar sokken stampte. Dat zegt genoeg.
oke bedankt :)
ik zal wel zien als het mooier geluid geeft, maar zoals je al zei, het staat wel ''netter'' ;)
Maar het maakt dus niet uit als je de luchtkokers erin plaatst of als je de kist luchtdicht laat?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2012 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 21:51:
[...]

oke bedankt :)
ik zal wel zien als het mooier geluid geeft, maar zoals je al zei, het staat wel ''netter'' ;)
Maar het maakt dus niet uit als je de luchtkokers erin plaatst of als je de kist luchtdicht laat?
Dát ga je wel horen. Een speaker is nu eenmaal gebouwd voor een bepaald soort kist. Een hoedenplankspeaker doet het goed in.. jawel.. tromgeroffel: een hoedenplank. De meeste subwoofers zitten in gepoorte kisten (voor diepere bas, maar minder controle). De speakers die jij hadhebt zijn gebouwd voor een kist met een poort erin, dus ik zou ze gewoon gebruiken. Dat het beter klonk met sokken in de poorten is een persoonlijk iets, en is daarnaast ook nog 's afhankelijk van de kamer waar je de speaker in zet. Ik had een klein kamertje destijds, en prefereerde minder diepe, maar strakkere bas.

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scyth schreef op maandag 24 september 2012 @ 22:28:
[...]

Dát ga je wel horen. Een speaker is nu eenmaal gebouwd voor een bepaald soort kist. Een hoedenplankspeaker doet het goed in.. jawel.. tromgeroffel: een hoedenplank. De meeste subwoofers zitten in gepoorte kisten (voor diepere bas, maar minder controle). De speakers die jij hadhebt zijn gebouwd voor een kist met een poort erin, dus ik zou ze gewoon gebruiken. Dat het beter klonk met sokken in de poorten is een persoonlijk iets, en is daarnaast ook nog 's afhankelijk van de kamer waar je de speaker in zet. Ik had een klein kamertje destijds, en prefereerde minder diepe, maar strakkere bas.
oke ik weet genoeg, hardstikke bedankt voor deze info :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 22:49:
oke ik weet genoeg, hardstikke bedankt voor deze info :D
Nu nog even de topicstart lezen, en je kan in het vervolg zelf zulke raad geven B)

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Otten
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-07 07:32
wesleytjuh schreef op maandag 24 september 2012 @ 21:50:
[...]

De led in de lader kan dan een klein stroompje gaan vragen. Stel je loodaccu is leeg, dan zit er bij wijze van nog 500mAh in, stel je led gebruikt 10mA, dan is na 50 uur je accu al compleet ontladen, dat zijn maar 2 dagen ;).
De lader heeft inderdaad al die tijd aangesloten gezeten dus ik vrees dat dat de oorzaak is geweest, hoewel ik me wel kan herinneren dat er een diode in de HKS 2.1 zit..
Bedankt voor jullie hulp! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
E.Otten schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 00:18:
[...]

De lader heeft inderdaad al die tijd aangesloten gezeten dus ik vrees dat dat de oorzaak is geweest, hoewel ik me wel kan herinneren dat er een diode in de HKS 2.1 zit..
Bedankt voor jullie hulp! :)
Die diode zit anti parallel over het relais om back EMF te voorkomen, met andere woorden, spanningspieken die veroorzaakt worden door de spoel van het relais.

Exact om deze reden raadt ik altijd iedereen aan om een AccuSafe/HKS te gebruiken in combinatie met een schakelaar tussen de accu en de rest. Waneer je je kistradio niet gebruitk, schakelaar om en je weet zeker dat de accu compleet los gekoppeld is. Ook wanneer de AccuSafe/HKS aangeeft dat de accu leeg is, schakelar om, dan weet je zeker dat ie niet verder leeg gaat. Gewoon een soort extra zekerheid :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Otten
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-07 07:32
wesleytjuh schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 00:34:
[...]

Die diode zit anti parallel over het relais om back EMF te voorkomen, met andere woorden, spanningspieken die veroorzaakt worden door de spoel van het relais.

Exact om deze reden raadt ik altijd iedereen aan om een AccuSafe/HKS te gebruiken in combinatie met een schakelaar tussen de accu en de rest. Waneer je je kistradio niet gebruitk, schakelaar om en je weet zeker dat de accu compleet los gekoppeld is. Ook wanneer de AccuSafe/HKS aangeeft dat de accu leeg is, schakelar om, dan weet je zeker dat ie niet verder leeg gaat. Gewoon een soort extra zekerheid :).
Zo'n schakelaar is inderdaad wel aan te raden, wellicht zelfs een must-have als je je 't mij vraagt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand waar ik 6x9 speakergrills vandaan kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 17:31:
weet iemand waar ik 6x9 speakergrills vandaan kan halen?
Marktplaats? je kunt natuurlijk altijd ff kijken ;)

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-08 21:36

WWJD

*pluh*

Ondertussen alweer een jaar in gebruik :) (Vorige post)

Mijn radiokistje met 24Ah accu en een TA2024,
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img337/4186/dsc00829sv.jpg

Ten opzichte van vorig jaar geupgraded met een usb aansluiting en een bluetooth audio module :) Ook de speakers voorzien van bescherming. Volgende upgrade wordt een volume-control.

Ik heb er afgelopen jaar ontzettend veel gebruik van gemaakt :) Op festivals zijn de 12V uitgangen en usb aansluiting superhandig! Ook heerlijk op het strand met een muziekje erbij! Bij intensief gebruik gaat hij zowieso een week mee, misschien nog wel langer.. want zo lang heb ik nog niet zonder stroom gezeten :P

[ Voor 6% gewijzigd door WWJD op 26-09-2012 16:09 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 22:29:
[...]

Marktplaats? je kunt natuurlijk altijd ff kijken ;)
al gekeken staan er niet

• weasel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-03 18:58
Wat is trouwens de gebruikelijke manier om speakers te verbinden met een ISO-stekker?

14x Canadian Solar CS6K-275 Black + SE3500HD PVOutput 3x Solar Frontier SF-160S + Soladin 600 PVOutput

• wesleytjuh
Een iso stekker contradeel kopen met gewoon losse kabels, hier soldeer je dan weer de kabels naar je speakers aan.

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

wesleytjuh schreef op woensdag 26 september 2012 @ 18:38:
Een iso stekker contradeel kopen met gewoon losse kabels, hier soldeer je dan weer de kabels naar je speakers aan.
En die contrastekker kan je dan weer krijgen bij de betere autospeciaalzaken (die ook autoradio's verkopen)

Dell Studio XPS 16

Verwijderd

Vandaag mijn kistradio nog ff ''geupgraded'' hier nog een foto ;)

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2m85wyb.jpg

UPDATES:

- Randen van traanplaat
- Bassgaten voor betere bassrespons

Tips/reacties altijd welkom :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2012 21:42 ]

Verwijderd

Het was te proberen ;)

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2012 @ 21:29:
Vandaag mijn kistradio nog ff ''geupgraded'' hier nog een foto ;)

[afbeelding]

UPDATES:

- Randen van traanplaat
- Bassgaten voor betere bassrespons

Tips/reacties altijd welkom :)
Leuke afwerking :). Maakt hem net wat degelijker!

Hoor je nu wat van die poorten?

[ Voor 4% gewijzigd door wesleytjuh op 26-09-2012 22:45 ]

• weasel
Ja die iso-contrastekker heb ik al, maar hoe verbinden ze in de auto de speakers met de stekker, vast niet door.te.solderen

14x Canadian Solar CS6K-275 Black + SE3500HD PVOutput 3x Solar Frontier SF-160S + Soladin 600 PVOutput

• wesleytjuh
weasel schreef op woensdag 26 september 2012 @ 23:10:
Ja die iso-contrastekker heb ik al, maar hoe verbinden ze in de auto de speakers met de stekker, vast niet door.te.solderen
Daar zit dus ook zo'n contra stekker, met daaraan direct de kabels naar de speakers. Plug and play, al is er vaak wel iets wat je nog moet aanpassen.

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 18:28
WWJD schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:05:
Ten opzichte van vorig jaar geupgraded met een usb aansluiting en een bluetooth audio module :) Ook de speakers voorzien van bescherming. Volgende upgrade wordt een volume-control.

Ik heb er afgelopen jaar ontzettend veel gebruik van gemaakt :) Op festivals zijn de 12V uitgangen en usb aansluiting superhandig! Ook heerlijk op het strand met een muziekje erbij! Bij intensief gebruik gaat hij zowieso een week mee, misschien nog wel langer.. want zo lang heb ik nog niet zonder stroom gezeten :P
Die USB aansluiting. Hoe heb je die gemaakt? en hoe geeft die alleen 5v (dus alleen om op te laden) of is het een usb mp3 spelertje?

Verwijderd

wesleytjuh schreef op woensdag 26 september 2012 @ 22:44:
[...]

Leuke afwerking :). Maakt hem net wat degelijker!

Hoor je nu wat van die poorten?
Je hoort wel dat er ander (beter) geluid uitkomt, ookal is het niet overweldigend maar het werkt wel ;)

• WWJD

WWJD

*pluh*

boppos schreef op donderdag 27 september 2012 @ 16:17:
[...]

Die USB aansluiting. Hoe heb je die gemaakt? en hoe geeft die alleen 5v (dus alleen om op te laden) of is het een usb mp3 spelertje?
Ja is puur om op te laden :) De aansluiting is van een oud usb naar ps2 verloopje ;) In de kist zit een 12V naar 5V printje, ook voor het voeden van de bluetooth module.

• weasel
Weet iemand of dit een goede voltmeter voor in een kistradio is?

http://www.ebay.com/itm/D...ain_0&hash=item3a7a2eb927

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:54
Ik weet niet wat je wilt qua voeding, maar de meeste DPM's hebben een aparte voeding nodig, dus kunnen niet gevoed worden uit de te meten voeding. Je kunt vast wel wegkomen met een paar oplaadbare AA's in een 5x houdertje.. dat is 6V. Nadeel is dus dat je die ook moet bijhouden.

//EDIT: Makkelijkste oplossing is gewoon een draaispoelmeter. Die hebben geen extra voeding nodig.

[ Voor 15% gewijzigd door BernardV op 27-09-2012 19:54 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

WWJD schreef op donderdag 27 september 2012 @ 19:13:
[...]

Ja is puur om op te laden :) De aansluiting is van een oud usb naar ps2 verloopje ;) In de kist zit een 12V naar 5V printje, ook voor het voeden van de bluetooth module.
Welke bluetooth module gebruik je?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weasel
Ik heb mn pioneers tsg1722i binnen, wat een geweldig geluid komt er uit die dingen.
Maar over het inbouwen: in de gebruiksaanwezig staat dat je de gaasjes van de kapjes of moet halen en een cirkel OM het heen te tekenen maar dan wordt dat gat te groot voor die speakers? dan vallen ze door het gat naar binnen, lijkt me niet de bedoeling.
Iemand ervaring met het in bouwen van deze pioneers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weasel
bernardV schreef op donderdag 27 september 2012 @ 19:53:
Ik weet niet wat je wilt qua voeding, maar de meeste DPM's hebben een aparte voeding nodig, dus kunnen niet gevoed worden uit de te meten voeding. Je kunt vast wel wegkomen met een paar oplaadbare AA's in een 5x houdertje.. dat is 6V. Nadeel is dus dat je die ook moet bijhouden.

//EDIT: Makkelijkste oplossing is gewoon een draaispoelmeter. Die hebben geen extra voeding nodig.
Voldoet zoiets?

http://www.ebay.com/itm/W...ain_2&hash=item4602d5ba9d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
weasel schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 19:26:
Ik heb mn pioneers tsg1722i binnen, wat een geweldig geluid komt er uit die dingen.
Maar over het inbouwen: in de gebruiksaanwezig staat dat je de gaasjes van de kapjes of moet halen en een cirkel OM het heen te tekenen maar dan wordt dat gat te groot voor die speakers? dan vallen ze door het gat naar binnen, lijkt me niet de bedoeling.
Iemand ervaring met het in bouwen van deze pioneers?
Deze pioneers hebben in de kartonnen verpakking mooi 2 ringen zitten die je eruit kan scheuren. Het zijn dus 2 ringen met verschillende maten, die je naar keuze als sjabloon kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weasel
wesleytjuh schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 19:58:
[...]

Deze pioneers hebben in de kartonnen verpakking mooi 2 ringen zitten die je eruit kan scheuren. Het zijn dus 2 ringen met verschillende maten, die je naar keuze als sjabloon kan gebruiken.
verrek je hebt gelijk maar waarom 2 verschillende ringen?
welke moet ik hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 15:33
Ik heb de afgelopen weken zelf een poging gewaagd een kratspeaker in elkaar te zetten. Dit is nu aardig gelukt al zit ik nog met een tweetal vraagjes:

1. Ik gebruik als voeding een 9Ah(?) li-ion accu en ik krijg een tweede binnen. Nu is mijn vraag of ik deze gewoon parallel kan schakelen zonder nadelige gevolgen voor de accu's. Ik soldeer dus de plussen en minnen aan elkaar en deze komen uit op een Y-kabel. (2x 5.5 dc busjes).

2. Ik gebruik een bluetooth audiomodule en de DX-autolader die in de fipo genoemd staat. Als ik nu de module aan de lader hang krijg ik een statische piep die behoorlijk irritant klinkt.
Na wat gegoogeld te hebben kwam ik op een ground loop filter terecht. Heeft iemand ervaring met deze dingen of moet ik de bluetooth module toch echt met een aparte 5v batterij voeden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
weasel schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 20:17:
[...]

verrek je hebt gelijk maar waarom 2 verschillende ringen?
welke moet ik hebben?
Waarschijnlijk is de ene om de speakers achter het hout te monteren en de andere om de speakers voor het hout te monteren. Of dat is de ring die dezelfde maat heeft als de buitenste ring van de speakers. Je zult hem even moeten uitscheuren en daarna kijken wat het beste uitkomt.

• weasel
wesleytjuh schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 21:10:
[...]

Waarschijnlijk is de ene om de speakers achter het hout te monteren en de andere om de speakers voor het hout te monteren. Of dat is de ring die dezelfde maat heeft als de buitenste ring van de speakers. Je zult hem even moeten uitscheuren en daarna kijken wat het beste uitkomt.
Het zijn we twee verschillende maten (de een zit in de ander) maar ik zal wel even kijken.
Nog iemand iets over die spannings meter? hij lijkt me niet eens zo nauwkeurig af te lezen, of maken die tienden van volts ook niet uit?

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

weasel schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 10:39:
[...]

Het zijn we twee verschillende maten (de een zit in de ander) maar ik zal wel even kijken.
Nog iemand iets over die spannings meter? hij lijkt me niet eens zo nauwkeurig af te lezen, of maken die tienden van volts ook niet uit?
De grootste is een infreesmaat

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand ervaring met Rockford Fosgate? Beetje goed spul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weasel
Verwijderd schreef op zondag 30 september 2012 @ 23:45:
iemand ervaring met Rockford Fosgate? Beetje goed spul?
Wel een beetje overkill voor een kratradio ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weasel schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:01:
[...]

Wel een beetje overkill voor een kratradio ;)
ik wil er ook geen subwoofers inbouwen hoor ;), ik dacht aan zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.carsounds.nl/bank/4b2e8a229406d.jpg

120 max/60 RMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil kunnen spelen op 220. Ik heb een tk2050 (24 volt)
ik heb al een step up conventer. Maar is het mogelijk een goedkopere voeding (12 volt) te kopen en deze dan via de step up conventer naar 24 te laten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 17:00:
ik wil kunnen spelen op 220. Ik heb een tk2050 (24 volt)
ik heb al een step up conventer. Maar is het mogelijk een goedkopere voeding (12 volt) te kopen en deze dan via de step up conventer naar 24 te laten gaan?
Dat kan, maar dan heb je al best een stevige voeding nodig, een TK2050 gebruikt op vol volume met 2 speakers zo'n 4-5A, met 4 speakers zal dat dus nog hoger liggen. Op 12V heb je dan ruim 2x zoveel nodig dus dan kom je al snel bij een erg stevige voeding uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Ik heb een hele poos geleden eens een step-up converter besteld via ebay bij ene Yankee-electronic.
Na veel email verkeer nooit gezien en geld weg.
Ik zou er 2 krijgen voor 14 euro.
Nu zie ik dat ik er wel 1 kan bestellen bij doehetzelfaudio.nl voor €31,45 incl. maar dat is dan wel erg duur.
Is er mischien iemand die er nog 1 over heeft of iemand die een ander adresje weet?
Ik gebruik hem i.c.m. mijn tk2020.

Groeten,

Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey54
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:15
He , Ben bezig met mijn kratradio. Alleen ik wou mijn oude Z-640 gebruiken van Logitech. Bekabeling is immers kapot van de center box. Alleen had ik paar kleine vraagjes:

- Do i need this? van de subwoofer is het namelijk:
Klik!

-Ik hoef die controller van de centerbox niet. Kan ik dit dus er gewoon ertussen uitknippen?:
Klik!

-Kan ik deze dan ook meteen eruit halen? Zitten alle knoppen van de subwoofer aan en aansluitingen:
Klik!

Alvast bedankt. Want heb tot nu toe alleen dingen gevonden over losse boxen, maar dit zijn immers al een boxe set vandaar.
Owja, wil een modded TA2024 erop laten werken met een 6800mAH li-ion accu pack. (ivm dat die lekker licht is :P) of kan ik beter een grotere accu pakken? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-08 12:57
Joey54 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 20:52:
He , Ben bezig met mijn kratradio. Alleen ik wou mijn oude Z-640 gebruiken van Logitech. Bekabeling is immers kapot van de center box. Alleen had ik paar kleine vraagjes:

- Do i need this? van de subwoofer is het namelijk:
Klik!

-Ik hoef die controller van de centerbox niet. Kan ik dit dus er gewoon ertussen uitknippen?:
Klik!

-Kan ik deze dan ook meteen eruit halen? Zitten alle knoppen van de subwoofer aan en aansluitingen:
Klik!

Alvast bedankt. Want heb tot nu toe alleen dingen gevonden over losse boxen, maar dit zijn immers al een boxe set vandaar.
Owja, wil een modded TA2024 erop laten werken met een 6800mAH li-ion accu pack. (ivm dat die lekker licht is :P) of kan ik beter een grotere accu pakken? Alvast bedankt
de eerste foto is een transformator. deze zet je net spanning om in het voltage niveau van de versterker voor eht setje, geen ide wat dit is.

de 2e is je toonregeling, als hier ook filter op zit heb je dit nodig.

3e is wrs je versterker en waarschijnlijk met filter.

de grootste uitdaging voor jou zal het filteren worden van de speakers, en hoe je het wilt gaan aansluiten, aangezien je 3 speakers hebt(is een 2.1 setje toch?) bij 5.1 oid word het alleen maar moeilijker. persoonlijk zou ik dan een klasse d bordje van sure nemen, die hebben ook meerkanaalsvertserkers. zit je alleen nog met het probleem om de speakers te filteren....EN ja dit is nodig, zonder filter is de kans groot dat je ze kapot speelt en het zal nergens naar klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey54
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:15
Kan ik niet iets nieuws fixen van filter? Want om dat allemaal erin te laten, heb ik niet echt veel zin, omdat daar net iets tussen zit wat kapot is. En dat dus er het liefst uitmieter. + de aansluitingen op de 3e foto heb ik ook weg. Maar hoe doet de rest dat dan zo zonder filters?
Gewoon zo aan te sluiting als op de onderstaande pic maar dan ipv 1 box erop aan te sluiten op links er 2? Het geluid wordt toch weer gefiltert door de TA2024?
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2uptuhi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
De TA2024 filtert niks, als je één TA2024 neemt en niet filtert zal je dus alleen één satellietspeaker per kant kunnen aansluiten (of 2 als ze een impedantie van 8 ohm hebben). Ik vrees alleen dat er niet veel bas uit gaat komen.

De meeste mensen doen het zonder filters door geen subwoofer te nemen.

[ Voor 14% gewijzigd door TBTL op 02-10-2012 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
Joey54 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 22:24:
Kan ik niet iets nieuws fixen van filter? Want om dat allemaal erin te laten, heb ik niet echt veel zin, omdat daar net iets tussen zit wat kapot is. En dat dus er het liefst uitmieter. + de aansluitingen op de 3e foto heb ik ook weg. Maar hoe doet de rest dat dan zo zonder filters?
Gewoon zo aan te sluiting als op de onderstaande pic maar dan ipv 1 box erop aan te sluiten op links er 2? Het geluid wordt toch weer gefiltert door de TA2024?
[afbeelding]
je kunt losse filters ontwerpen als je de parameters weet. of als je de kantel frequentie kan vinden van de speakers. deze filters plaats je tussen je versterker en speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aankomend project met de bekende ingrediënten:

Ta2024 modded
li-ion 6800mah
mp3 module
Pioneer TS-Q131C
Afbeeldingslocatie: http://www.redcoon.nl/res/shop/cataloge/product_315/B295012.jpg

Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg571/scaled.php?server=571&filename=aanzichtenspeakerkist20.jpg&res=landing

Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/nl/nl/images/products/ekby-hemnes-plank__0164873_PE316741_S4.JPG
De keuze voor het hout nu is een keer geen mdf maar een mooiere hout structuur.

Ikea blijkt planken te hebben (voor o.a. boekenkasten) die een mooi patroon hebben en ook nog eens de goede afmetingen, binnenkort maar eens een keertje shoppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met blaupunkt?, zijn dit dan een beetje goeie kwaliteit speakers?

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/372459/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 11:12:
Aankomend project met de bekende ingrediënten:

Ta2024 modded
li-ion 6800mah
mp3 module
Pioneer TS-Q131C
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
De keuze voor het hout nu is een keer geen mdf maar een mooiere hout structuur.

Ikea blijkt planken te hebben (voor o.a. boekenkasten) die een mooi patroon hebben en ook nog eens de goede afmetingen, binnenkort maar eens een keertje shoppen ;)
Dus die planken zijn al in de maten die je hier beschrijft? Cool! Dat is wel erg handig :). Prijzen ook een beetje leuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD

WWJD

*pluh*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 12:37:
[...]

Dus die planken zijn al in de maten die je hier beschrijft? Cool! Dat is wel erg handig :). Prijzen ook een beetje leuk?
Ja :D

Ik had in eerste instantie een ontwerp gemaakt en ben daarna naar het hout gaan zoeken. De planken van Ikea zijn (onder andere) 119x28x2cm (lxbxh) dus met een aantal kleine aanpassingen aan het oude ontwerp is het slechts nog een kwestie van 6 lijnen zagen.

Prijzen variëren ongeveer van 5 euro tot 30 euro. http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70179848/

Enige nadeel zal waarschijnlijk wel zijn dat de gezaagde randjes opnieuw afgewerkt moeten worden (beits, lak etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:03:
[...]

Ja :D

Ik had in eerste instantie een ontwerp gemaakt en ben daarna naar het hout gaan zoeken. De planken van Ikea zijn (onder andere) 119x28x2cm (lxbxh) dus met een aantal kleine aanpassingen aan het oude ontwerp is het slechts nog een kwestie van 6 lijnen zagen.

Prijzen variëren ongeveer van 5 euro tot 30 euro. http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70179848/

Enige nadeel zal waarschijnlijk wel zijn dat de gezaagde randjes opnieuw afgewerkt moeten worden (beits, lak etc.)
Cool! Met een beetje geluk haal je dus uit 1 zo'n plank een mini kistradio. Waar de Ikea maar niet goed voor is!

Ik ben inmiddels weer bezig met een grotere kistradio, als broertje van mijn vorige kistradio :).

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v702/wesleytjuh/vergelijkinggroot2.png
Wel weer 13CM, maar nu voor het hout met kap. Komen nu wat duurdere pioneers in (adviesprijs 80 euro geloof ik), dus ik ben benieuwd of je dat nu daadwerkelijk ook hoort.

[ Voor 9% gewijzigd door wesleytjuh op 02-10-2012 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:26:
[...]

Cool! Met een beetje geluk haal je dus uit 1 zo'n plank een mini kistradio. Waar de Ikea maar niet goed voor is!

Ik ben inmiddels weer bezig met een grotere kistradio, als broertje van mijn vorige kistradio :).

[afbeelding]
Wel weer 13CM, maar nu voor het hout met kap. Komen nu wat duurdere pioneers in (adviesprijs 80 euro geloof ik), dus ik ben benieuwd of je dat nu daadwerkelijk ook hoort.
Ik ga gebruik maken van 13cm speakers dus als het goed is haal ik het makkelijk met 1 plank.

Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg696/scaled.php?server=696&filename=plankafmetingen.jpg&res=landing

Met een kistje van uiteindelijk 32x14x17cm (lxdxh) hou je zelfs bijna 50x28cm over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:00
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:31:
[...]

Ik ga gebruik maken van 13cm speakers dus als het goed is haal ik het makkelijk met 1 plank.

[afbeelding]

Met een kistje van uiteindelijk 32x14x17cm (lxdxh) hou je zelfs bijna 50x28cm over ;)
Let op!!!
Het zagen in de plank kost je ook een paar MM
Als je een cirkelzaag pakt is dit zo 3 tot 4 MM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mathy_ schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 16:37:
[...]

Let op!!!
Het zagen in de plank kost je ook een paar MM
Als je een cirkelzaag pakt is dit zo 3 tot 4 MM
Thanks! Alhoewel ik er geestelijk :+ wel rekening mee heb gehouden kan ik de zaag dikte beter ook nog even opnemen in de bouwtekening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn dit een beetje goede speakers? ze zijn wel 200W max maar 27W RMS :/
is dit goed genoeg of komt er schijtgeluid uit?

Afbeeldingslocatie: http://www.jvccaraudioonline.co.uk/productimages/display/CS-V527.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Vermogen zegt eigenlijk zo goed als niks over de kwaliteit. 27 RMS klinkt juist erg realistisch in tegen stelling tot de meeste speakers. 27 RMS is in ieder geval meer dan voldoende in combinatie met een TA2024 of een autoradio. Of ze goed klinken is moeilijk te zeggen, JVC is over het algemeen wel goed :). Ziet er verder ook wel gewoon goed uit, simpele 2 weg speaker, maar dat klinkt vaak het beste.

[ Voor 13% gewijzigd door wesleytjuh op 02-10-2012 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 18:56:
Vermogen zegt eigenlijk zo goed als niks over de kwaliteit. 27 RMS klinkt juist erg realistisch in tegen stelling tot de meeste speakers. 27 RMS is in ieder geval meer dan voldoende in combinatie met een TA2024 of een autoradio. Of ze goed klinken is moeilijk te zeggen, JVC is over het algemeen wel goed :). Ziet er verder ook wel gewoon goed uit, simpele 2 weg speaker, maar dat klinkt vaak het beste.
nog 1 vraagje; zou de TA2024 het ook goed doen met speakers van 40 RMS en 230 Max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 07:54:
[...]

nog 1 vraagje; zou de TA2024 het ook goed doen met speakers van 40 RMS en 230 Max?
Dat moet geen enkel probleem zijn. Je moet je niet blind staren op wattage aangezien dit niet altijd alles zegt. Een hoog rendement, uitgedrukt in bijvoorbeeld 90dB 1/W/1m is ook belangrijk, waarbij 93dB beter is dan 85dB.

Controller daarnaast ook even of de impedantie van de speakers wel 4 ohm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ooit ook is een goedkopere bluetooth module gehad en dat verpeste het geluid helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou graag mn eerste TA2024 (ja ik weet het :p) willen aanschaffen voor mijn nieuwe project, zou ik dan een schakelaar tussen mijn voeding en de versterker moeten zetten op mn versterker uit te schakelen? of gebruikt de TA2024 alleen stroom als je hem gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee daar moet wel een schakelaar tussen, anders loopt de batterij leeg. Ook idle gebruikt de versterker wat energie.

[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 03-10-2012 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:19:
[...]

Dat moet geen enkel probleem zijn. Je moet je niet blind staren op wattage aangezien dit niet altijd alles zegt. Een hoog rendement, uitgedrukt in bijvoorbeeld 90dB 1/W/1m is ook belangrijk, waarbij 93dB beter is dan 85dB.

Controller daarnaast ook even of de impedantie van de speakers wel 4 ohm is.
Even iets anders, ik zag dat je, je kistradio op marktplaats had staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-08 23:50

ReW

mijn oude kistradio is aan vernieuwing toe. Daarom wil ik een nieuwe bouwen.

nou had ik nog een oude subwoofer 15w RMS 4 ohm
nu moet ik hier nog een filter en versterker voor hebben maar daar kwam ik niet echt uit.

hier mijn aangepaste schema van accusafe:

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/21mht00.jpg

ook weet ik dus niet hoe ik dat linker stuk moet aansluiten.

startpost en forum heb ik al doorzocht maar niets kunnen vinden wat ik kon gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelsch
je hebt meerdere opties, ergens een actief 12v filter opzoeken op marktplaats oid. je filter achter de versterker stoppen met vast kantelpunt. een passief filter voor je versterker is neit aan te raden ivm ingangsimpedanties.

het signaal spilt je vanaf de jack als je een passief filter gebruikt. als je een actief filter gebruikt zal deze het wel splitten naar je normale en je sub.

zorg wel dat je het volume op elkaar kan aftellen. niet dat je straks extreem veel bass of juist neit hebt.

welke subwoofer is het trouwens? want 15watt voor een basspeaker is schrikbarend weinig, klinkt als een goedkoop 2.1 setje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReW

ReW

Ja dat klopt van dat 2.1 setje het is de subwoofer uit de logitech x-210.
Hoe je deze aan moet sluiten is nu duidelijk.
Maar wat voor versterker moet ik hiervoor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhuigen
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-01-2022
Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn kistradio afgebouwd heb.
Ik heb inmiddels een iphone 4, en vroeg mij af of er een mogelijkheid bestaat een dockingstation op de krat te maken? zodat ik mijn iphone in het dockingstation zet, de muziek aanklik en hij gaat spelen..

Mijn amstel bierkratradio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Ik gebruik een woofer van een logitech x530 (zelfde unit) en deze gebruik ik ongefilterd. Ik filter alleen de tweeters. De woofer van dat setje rolt zo af dat hij past bij het filter van de tweeters. Die kan je zo overzetten (een elco). Ik heb de tweeters op een TA2024 en de woofer op een mono aangesloten TA2024 met een extra 5K weerstand over de ingang. (één kanaal dus) Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.

Ik zou trouwens niet de tweeters van de logitech set gebruiken, die zijn heel slecht. Ik heb een mooi setje erbij gekocht voor 12,95 p/s en dat klink ontzettend goed icm de woofer.

[ Voor 18% gewijzigd door pauldegroot op 05-10-2012 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

nelsch schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 20:21:

welke subwoofer is het trouwens? want 15watt voor een basspeaker is schrikbarend weinig, klinkt als een goedkoop 2.1 setje
Ik gebruik voor onze kistradio twee keer een TA2024. Een voor de fullrange speakers en een voor één subwoofer met 2x een 8ohm voice-coil. Hiervoor gebruiken we dus ongeveer 2x 8 watt. Ik kan je vertellen dat daar prima een hoop en stevig laag uitkomt hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:48
tomhuigen schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:30:
Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn kistradio afgebouwd heb.
Ik heb inmiddels een iphone 4, en vroeg mij af of er een mogelijkheid bestaat een dockingstation op de krat te maken? zodat ik mijn iphone in het dockingstation zet, de muziek aanklik en hij gaat spelen..
Ikzelf heb ook naar deze mogelijkheid gekeken, uiteindelijk leek mij de beste oplossing om een goedkoop ebay dock in te bouwen en deze aan te sluiten op de versterker met evt. een switch voor een extra 3.5mm. Het nadeel is alleen dat je ipod het volume dan op vol volume doorstuurt en je dus na het dock nog een potmeter moet plaatsen.
Als je alleen jouw iphone gebruikt zijn er nog goedkopere docks dan de link onderaan maar deze is ruimer waardoor ook oude iphones en ipods aangesloten kunnen worden, bovendien lijkt deze me mooier in te bouwen.
Voorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhuigen
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-01-2022
bedankt voor je reactie, ik had inderdaad ook zo'n dock gevonden maar deze moet je er dan op monteren, het is niet zo dat je je iphone zeg maar 'in' de deksel plaatst zonder dat je iets van de dock ziet..
zoals hier: dock

Mijn amstel bierkratradio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat kwaliteit speakers betreft: wat is beter, JBL of JVC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor een nieuw projectje wil ik het hout gaan schilderen nu heb ik al een keer een post langs zien komen waarmee een kist was beschilderd met van die ruwe zwarte lak. truck bed liner heet het volgens mij. nu kan ik alleen niet vinden waar je dat zou kunnen kopen. misschien weet iemand van jullie hier meer over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 15:19:
[...]

Even iets anders, ik zag dat je, je kistradio op marktplaats had staan :P
Klopt, moet weer wat ruimte maken voordat ik weer een nieuwe maak ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 13:53:
voor een nieuw projectje wil ik het hout gaan schilderen nu heb ik al een keer een post langs zien komen waarmee een kist was beschilderd met van die ruwe zwarte lak. truck bed liner heet het volgens mij. nu kan ik alleen niet vinden waar je dat zou kunnen kopen. misschien weet iemand van jullie hier meer over
Bedoel je niet Warnex? Wordt vaak voor festivalspeakers etc. gebruikt.

Afbeeldingslocatie: http://www.lautsprecher-technik.de/images/LM15_1_f.jpg

Bijv. http://www.bax-shop.nl/ov...details.html#.UHAet5gxrTo

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2012 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 14:06:
[...]

[...]

[afbeelding]

zoiets bedoel ik ja, bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 14:06:
[...]

[...]

[afbeelding]

ik heb 'm dr ook opstaan, ff geld vangen voor een nieuwe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik ben geen bierkratradio aan het bouwen, maar wil een goedkope oplossing vinden voor mijn inbouwluidsprekers in mijn nieuwe badkamer. (grote bierkratradio ...)
Ik heb deze speakers gekocht om in het plafond van mijn badkamer in te bouwen.

http://artsound.be/nl/producten/luidsprekers/p/detail/mdc64

De bedoeling is om via ipad of iphone muziek af te spelen via airplay door middel van een airport express te koppelen aan een nog aan te kopen versterkertje.

Na hier al beetje gelezen te hebben dacht ik om de muse (m20 of i15)te bestellen omdat deze qua prijs goed meevallen. Zou ik best de ta2020 of de ta2024 chipset nemen, of passen deze beiden volledig niet met de speakers die ik kocht?

http://www.benl.ebay.be/i...eamps&hash=item19d402854b

Of

http://www.benl.ebay.be/i...eamps&hash=item19d22e7db4
Met
http://www.benl.ebay.be/i...eamps&hash=item2ec0ade4b9

Bedoeling is dus niet dat ik het water uit mijn bad speel, maar een redelijk goedkope opstelling heb die proper klinkt... Ik ben bang dat de ta2024 te weinig vermogen zal kunnen geven, maar ik heb geen ervaring met dit type versterkers... Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 10:13:
Hoi, ik ben geen bierkratradio aan het bouwen, maar wil een goedkope oplossing vinden voor mijn inbouwluidsprekers in mijn nieuwe badkamer. (grote bierkratradio ...)

De bedoeling is om via ipad of iphone muziek af te spelen via airplay door middel van een airport express te koppelen aan een nog aan te kopen versterkertje.

Na hier al beetje gelezen te hebben dacht ik om de muse (m20 of i15)te bestellen omdat deze qua prijs goed meevallen. Zou ik best de ta2020 of de ta2024 chipset nemen, of passen deze beiden volledig niet met de speakers die ik kocht?

Of

Met

Bedoeling is dus niet dat ik het water uit mijn bad speel, maar een redelijk goedkope opstelling heb die proper klinkt... Ik ben bang dat de ta2024 te weinig vermogen zal kunnen geven, maar ik heb geen ervaring met dit type versterkers... Wat raden jullie aan?
binnenshuis is de ta2024 oorverdovend dus ik denk dat de ta2024 meer dan voldoende is voor in bad;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:48
tomhuigen schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 16:14:
bedankt voor je reactie, ik had inderdaad ook zo'n dock gevonden maar deze moet je er dan op monteren, het is niet zo dat je je iphone zeg maar 'in' de deksel plaatst zonder dat je iets van de dock ziet..
Dit is idd een lastig punt, de beste oplossing leek mij om een gat in het deksel te zagen zo groot als de inkeping van het dock het dock en hem dan aan de binnenkant te bevestigen met dubbelzijdige tape, lijm of gezien de kosten van het dock, en de grote hoeveelheid lege ruimte misschien schroeven. Je kan ook gaan rotzooien met een dock connector breakeout maar dat lijkt me helemaal lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomhuigen schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 16:14:
al op dealextreme gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 15:50:
[...]

binnenshuis is de ta2024 oorverdovend dus ik denk dat de ta2024 meer dan voldoende is voor in bad;)
Yep, afhankelijk van het uitgangssignaal van de airport expresse zal dit gewoon zeer hard (te hard) kunnen spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 10:13:

Of

Met

Enigste reden om hier voor de TA2020 te kiezen is het wat betere geluid, maar of dit echt hoorbaar is is de vraag ;). Let wel op dat als je voor de TA2020 kiest om het grotere vermogen dat je ook een hogere voedingsspanning nodig hebt wil je daadwerkelijk een hoger vermogen dan de TA2024 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'K heb de M20 besteld. Wil nog beetje experimenteren met iets grotere speakers... :-) en meer vermogen kan geen kwaad é :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weasel
wesleytjuh schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 22:57:
[...]

Enigste reden om hier voor de TA2020 te kiezen is het wat betere geluid, maar of dit echt hoorbaar is is de vraag ;). Let wel op dat als je voor de TA2020 kiest om het grotere vermogen dat je ook een hogere voedingsspanning nodig hebt wil je daadwerkelijk een hoger vermogen dan de TA2024 hebben.
Maar als je voor de ta2020 gaat en je speelt met dezelfde voedingsspanning heb je wel meer headroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
weasel schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 10:00:
[...]

Maar als je voor de ta2020 gaat en je speelt met dezelfde voedingsspanning heb je wel meer headroom
Yep, de TA2020 is wat minder geknepen op hoge volumes, al wordt dit met een hogere voedingspanning nog minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff een vraagje; kun je een MP3-decorder ook op een normale versterker aansluiten ipv een TA2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 23:25:
Ff een vraagje; kun je een MP3-decorder ook op een normale versterker aansluiten ipv een TA2024
Jahoor, de output van de MP3 decoder gedraagd zich hetzelfde als een normale mp3 speler of telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou ik deze subwoofer:

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/370335/

Aan kunnen sluiten op deze versterker?

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/au748n.jpg

(75w max, 25w RMS)

zou dit kunnen? of is de versterker hier te zwak voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 12:07:
Zou ik deze subwoofer:

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/370335/

Aan kunnen sluiten op deze versterker?

[afbeelding]

(75w max, 25w RMS)

zou dit kunnen? of is de versterker hier te zwak voor?
De luidspreker is 250W, 500W piek.
Je versterker is 25W, 75W piek.

De accu's die in kratradio's gebruikt worden kunnen max. ongeveer 35W. continu leveren aan een versterker als ik me niet vergis. De versterker is prima, maar de luidspreker wordt niet ten volste benut.

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weasel
Iemand ook enig idee hoe ik mijn krat hersluitbaar kan houden.
Met scharnieren ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReW

ReW

kan iemand mij vertellen of dit zo ongeveer klopt?

klikbaar:
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/ta3b5z.jpg

en is het op een of andere manier mogelijk om ipv deze: http://www.accusafe.nl/sh...ox/drukknop-met-kabel.jpg

kabeltjes van de accusafe een vandalswitch te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

... ligt het nu aan mij of is het element "Tweakers" zo langzamerhand behoorlijk verdwenen uit dit topic?

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-10-2022

Piet bel

Digital age pioneer

Oke, ben ik weer hoor!
Ik heb een paar RCA/Cinch audio chassis deel gekocht, Van die wit-rode connectors.
Ze zijn verguld.
Nou wil ik deze inbouwen in een stalen inbouwpaneel, zo'n zwarte plaat zegmaar. Ik vroeg me alleen af, kan ik dan het moertje gewoon tegen de inbouwplaat aan vastschroeven? want het lijkt mij persoonlijk dat het dan via het inbouwpaneel alsnog contact met elkaar maakt en dat zal niet goed zijn. En wat kan ik hier eventueel tussen doen? (en moet dit aan beide kanten van het plaatje?)

Ook is de aansluiting me nog niet duidelijk. Er zit een gouden ringetje aan beide connectors. Deze is bedoeld voor het 'zwarte draad' , de GND toch?
Vervolgens zit er ook een connector punt aan het uiteinde van de connectors. Deze zijn bedoeld voor de Rode en gele draad toch?

Ook vraag ik me af hoe ik de ledjes moet bevestigen. Kan ik de ledjes ook gewoon in het plaatje bevestigen, of het ik hier perse een ledhoudertje voor nodig.?

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Piet bel schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 17:04:
Oke, ben ik weer hoor!
Ik heb een paar RCA/Cinch audio chassis deel gekocht, Van die wit-rode connectors.
Ze zijn verguld.
Nou wil ik deze inbouwen in een stalen inbouwpaneel, zo'n zwarte plaat zegmaar. Ik vroeg me alleen af, kan ik dan het moertje gewoon tegen de inbouwplaat aan vastschroeven? want het lijkt mij persoonlijk dat het dan via het inbouwpaneel alsnog contact met elkaar maakt en dat zal niet goed zijn. En wat kan ik hier eventueel tussen doen? (en moet dit aan beide kanten van het plaatje?)

Ook is de aansluiting me nog niet duidelijk. Er zit een gouden ringetje aan beide connectors. Deze is bedoeld voor het 'zwarte draad' , de GND toch?
Vervolgens zit er ook een connector punt aan het uiteinde van de connectors. Deze zijn bedoeld voor de Rode en gele draad toch?

Ook vraag ik me af hoe ik de ledjes moet bevestigen. Kan ik de ledjes ook gewoon in het plaatje bevestigen, of het ik hier perse een ledhoudertje voor nodig.?
Geen probleem, de gouden ringen zijn zoals je zelf al aangeeft de ground, dit is bij beide ringen dus hetzelfde dus kan je gewoon op het staal monteren. Je hebt hier wel van die isolerende ringetjes voor, maar deze zijn dus niet nodig. In de punt soldeer je dan inderdaad rood en geel.

Ledjes kan gewoon zonder houder, maar dit is niet erg gemakkelijk, een led houder is vele male makkelijker :).
ReW schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 22:21:
kan iemand mij vertellen of dit zo ongeveer klopt?

klikbaar:
[afbeelding]

en is het op een of andere manier mogelijk om ipv deze: http://www.accusafe.nl/sh...ox/drukknop-met-kabel.jpg

kabeltjes van de accusafe een vandalswitch te gebruiken?
De stereo to mono oplossing uit de topicstart plaats je in de signaalkabel van de versterker, niet op de uitgang van de versterker. Of gebruik je hier een andere oplossing? Het lijkt me in ieder geval handiger om gewoon van je stereo signaal een mono signaal te maken en daarna 1 van je kanalen van je versterker te gebruiken om de subwoofer aan te sturen, of in het geval van een dubbelspoels subwoofer natuurlijk beide kanalen te gebruiken.

Je kan een vandalswitch gebruiken maar dan heb je er wel 2 nodig ( of 2 in 1), en beide moeten moment schakelaar zijn. Let wel op de je de zwarte kabel los aansluit op elke versterker, dit zijn geen ground dus kan je niet doorverbinden aan elkaar!
Scyth schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:16:
... ligt het nu aan mij of is het element "Tweakers" zo langzamerhand behoorlijk verdwenen uit dit topic?
Helaas wel, al is het "kistradio" seizoen ook alweer ver voorbij. De meeste creaties komen in het voorjaar :P. Al zou ik wel weer wat leuke creatieve kistradio's met wat "tweaker" gehalte voorbij willen zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weasel
wesleytjuh schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 18:54:
[...]

Geen probleem, de gouden ringen zijn zoals je zelf al aangeeft de ground, dit is bij beide ringen dus hetzelfde dus kan je gewoon op het staal monteren. Je hebt hier wel van die isolerende ringetjes voor, maar deze zijn dus niet nodig. In de punt soldeer je dan inderdaad rood en geel.

Ledjes kan gewoon zonder houder, maar dit is niet erg gemakkelijk, een led houder is vele male makkelijker :).

[...]

De stereo to mono oplossing uit de topicstart plaats je in de signaalkabel van de versterker, niet op de uitgang van de versterker. Of gebruik je hier een andere oplossing? Het lijkt me in ieder geval handiger om gewoon van je stereo signaal een mono signaal te maken en daarna 1 van je kanalen van je versterker te gebruiken om de subwoofer aan te sturen, of in het geval van een dubbelspoels subwoofer natuurlijk beide kanalen te gebruiken.

Je kan een vandalswitch gebruiken maar dan heb je er wel 2 nodig ( of 2 in 1), en beide moeten moment schakelaar zijn. Let wel op de je de zwarte kabel los aansluit op elke versterker, dit zijn geen ground dus kan je niet doorverbinden aan elkaar!

[...]

Helaas wel, al is het "kistradio" seizoen ook alweer ver voorbij. De meeste creaties komen in het voorjaar :P. Al zou ik wel weer wat leuke creatieve kistradio's met wat "tweaker" gehalte voorbij willen zien komen.
Die kistradio met wat tweaker gehalte komt eraan, moet alleen nog een beetje nette manier vinden om m'n krat open en dicht te kunnen doen.
Ik zat zelf te denken aan scharnier aan achterkant en zo'n klem geval aan de voorkant en ik vroeg of jullie ook suggesties hadden en wisten waar ik die scharnieren enz. kan halen.

Pagina: 1 2 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • LET OP: DIT TOPIC IS NIET BEDOELD VOOR PRIVE VRAGEN AAN BIJVOORBEELD WESLEYTJUH. NIET DOEN DUS...

• Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de Topicstart eerst door. Tevens wordt het lezen van de posts in het topic en voorgaande delen met klem aangeraden. Veel vragen en antwoorden komen steeds opnieuw voorbij: EERST LEZEN, DAN VRAGEN.

• Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!

• Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's en.of van een trage host worden getrashed.

• Linken naar Conrad producten? Gebruik de directe productlink