Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Bedankt voor het posten van de links. Hoewel de speelstijl van het spel natuurlijk wel Baldur's Gate-achtig is, zal er terdege rekening mee gehouden moeten worden dat het een ander spel, gebaseerd op een ander systeem is. Wat werkte voor Baldur's Gate werkt in dit spel best vaak ook, goed tot redelijk, maar er zullen ook flinke verschillen zijn.

Ik heb dus bijvoorbeeld compleet over "Might" heen gelezen. Die stat is blijkbaar nodig voor damage, en hij geldt zo te zien niet alleen voor fighters, maar voor iedereen; als je wil dat je Wizard veel damage doet, zal hij dus een hoge might moeten hebben.... in elk geval, als ik het goed begrijp. Intellect is een stuk minder belangrijk voor de wizard dan het was in D&D, want het beïnvloedt alleen de radius van de AoE spells. Resolve is een stuk handiger, IMHO, omdat het de duration van de spells verlengt. Perception maakt het bereik (de afstand) van de spells groter.

In (A)D&D was het zo dat je je primary stat op 18 knalde, en dan was je eigenlijk wel klaar; aan de secundaire stats hoefde je niet eens direct aandacht te besteden. Dat lijkt in PoE niet te werken.

Ik wil geen "debuffer / interrupter" als wizard hebben; ik wil iemand die net als in de IE-spellen op een gegeven moment een complete party kan opblazen (Might). AoE-bereik (Int) vind ik niet zo heel belangrijk, maar duration van spells dus wel (Resolve). Intelligence heb ik wel nodig voor de meer "praat-reacties" in het spel, dus ik denk dat ik Might, Intelligence en Resolve zal moeten gaan afwegen.

Mijn huidige Wizard heeft slechts een Might van 10, dus die zal niet veel damage doen.... ik denk dat ik overnieuw begin, met een reroll.

========================================

Wat betreft overnieuw beginnen.... er zitten flink wat bugs in dit spel heb ik gezien. Er zijn een flink aantal stat-bugs ontdekt, van items en buffs met loopholes (tijdelijke stat-boosters worden niet gecleared), of save/load loopholes (bij elke load wordt een tijdelijke stat-booster opgeteld bij je huidige stats.) Dan heb je nog de inventory bug (flikkert al je stats weg als je dubbelklikt), en bugs die ervoor zorgen dat je hele inventory of zelfs delen van je party verdwijnen.

Ik durf al bijna niet verder te spelen; ik krijg er een Dragon Age-gevoel van nu. DA:O en de IE-spellen hadden precies dezelfde soort item en stat-bugs en het heeft een stapel patches, en JAREN community-patches gekost (wie kent Baldurdash en de latere fixpacks niet?) om alle stat-problemen te verhelpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Is het vreemd als ik zeg dat ik door alle stats en de eindeloze mogelijkheden soms door de bomen het bos niet meer zie? Als ik jouw post ook zo lees Katsunami, denk ik: "geen idee of ik overnieuw moet beginnen..." Tot nu toe gaat het aardig maar voor hetzelfde geld heb ik compleet verkeerde skills, stats etc gekozen.

Heb wel wat RPG games gespeeld, Fallout serie, Wasteland, Skyrim, Diablo etc maar nog nooit zo'n uitgebreide mogelijkheden game als dit. Soms zit ik echt te kijken in een combat en denk: welke spell of skill kan ik nou in godsnaam het beste nemen :) Dan zie ik mijn wizards met een scala aan spells, dan hebben ze nog een boek (naam even kwijt) waar ik weer andere spells op level 1 kan instellen en dan zijn er nog "tig" andere tabs voor hogere spell levels... Niet normaal.

[ Voor 16% gewijzigd door l0n3w012ph op 30-03-2015 21:28 ]

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsmell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-07 11:28
Dat went vanzelf. Gewoon alles goed lezen en check ook vooral de linkjes die hier eerder vandaag gepost zijn. Daar zitten echt nuttige tips tussen. :)

Had vanavond een paar uurtjes in het spel willen steken, maar ik kom niet veel verder door de bugs. Ik kan in Raedric's Hold bijna geen enkele deur door gaan, want bijna alle resulteren in een crash van het spel. Heb nu de sleutel van de chapel, maar ik mag er niet in. :(

Weet iemand trouwens hoe je een sneak attack met de rogue uitvoert, zonder gedetect te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Ik hoop het :)

Ik heb mijn Rogue gewoon veel stealth meegegeven en daar lukt het me iedere keer wel mee

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsmell
l0n3w012ph schreef op maandag 30 maart 2015 @ 21:33:
Ik hoop het :)

Ik heb mijn Rogue gewoon veel stealth meegegeven en daar lukt het me iedere keer wel mee
Ah thanks, dan ben ik nog gewoon te laag level dus. Heb mijn punten een beetje verdeeld over stealth en mechanics, geloof ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Shit. Verkeerde stats gekozen. Ik had mijn Resolve best hoog gezet, omdat in de handleiding staat dat dit de spell duration verlengt. Op de site staat dit:

http://eternity.obsidian.net/game/manual-errata

"Intellect now affects the Will defense and Durations and Areas of Effect for all abilities and talents."

De belangrijkste stats voor de Wizard zijn dus Might (damage) en Intelligence (de rest), en dat zorgt er dus voor dat mijn vorige post over dit onderwerp, gebaseerd op de handleiding, al niet meer klopt :(

"Abilities" in de handleiding zijn verouderd. Zo te zien heten ze nu Talents. Er zijn er veel meer bijgekomen, vooral bij de wizard. (+1 spell voor level 1-4... dat levert best veel extra power op.)

Ik moet een nieuwe character rollen.

Dit spel mag dan een opvolger van Baldur's Gate zijn, maar het zit qua systeem toch wel heel anders in elkaar. Even alles opnieuw leren...

Er komt deze week trouwens een patch uit. Waar moet je die vandaan halen; van de site van Obsidian, of daar waar je het spel hebt gekocht (in mijn geval dus GOG.com) ?

==================================================

Tevens: ik zie op veel plaatsen, waaronder in de handleiding, level 6 spells genoemd worden. Echter, in de progression chart kun je op level 12 nog steeds maar tot en met level 5 spells casten, en volgens de FAQ's is level 12 de cap; die je bij "een normaal spel" niet haalt.

Ik verwacht geen normaal spel te spelen; ik verwacht alles of bijna alles te doen, met de mogelijkheid om de levelcap te halen. Dan vraag ik me wel af hoe ik in vredesnaam level 6 spells kan casten....

[ Voor 33% gewijzigd door Katsunami op 30-03-2015 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
l0n3w012ph schreef op maandag 30 maart 2015 @ 21:26:
Is het vreemd als ik zeg dat ik door alle stats en de eindeloze mogelijkheden soms door de bomen het bos niet meer zie? Als ik jouw post ook zo lees Katsunami, denk ik: "geen idee of ik overnieuw moet beginnen..." Tot nu toe gaat het aardig maar voor hetzelfde geld heb ik compleet verkeerde skills, stats etc gekozen.

Heb wel wat RPG games gespeeld, Fallout serie, Wasteland, Skyrim, Diablo etc maar nog nooit zo'n uitgebreide mogelijkheden game als dit. Soms zit ik echt te kijken in een combat en denk: welke spell of skill kan ik nou in godsnaam het beste nemen :) Dan zie ik mijn wizards met een scala aan spells, dan hebben ze nog een boek (naam even kwijt) waar ik weer andere spells op level 1 kan instellen en dan zijn er nog "tig" andere tabs voor hogere spell levels...
Mwuhahahaha..... welkom in een ECHTE RPG :p
Niet normaal.
Wel normaal, als je de classic Infinity Engine spellen kent. Baldur's Gate was uitgebreid voor zijn tijd, Baldur's Gate 2 was werkelijk fenomenaal complex op de hogere niveau's. Neverwinter Nights 2 is ook best uitgebreid; Dragon Age was wel een goed spel qua verhaal en gameplay maar kon niet tippen aan de complexiteit van zijn voorgangers.

PoE is juist gebouwd om dat wel te kunnen.... keuzes, mogelijkheden en verhaal voor alles 8)

Het 'probleem' waar ik, en vele anderen waarschijnlijk, nu mee zitten, is dat we PoE proberen te spelen alsof het een nieuw Infinity Engine (AD&D 2E) spel is, maar dat is het niet. Het speelt in een vergelijkbare stijl maar de regels zijn heel anders. 15+ jaar aan reflexen en verwachtingen wis je niet zomaar uit.

"Waar is mijn.... ?"
"Waarom kan ik niet....?"
"In de Infinity Engine kon ik...."

Waarschijnlijk heb je het wel en kan het ook, maar werkt het anders :+

==============================

Oh, en.... waar moet ik mijn ammo neerplanten? Gewoon in de inventory ofzo? Ik zie nergens een quiver-slot, of ik kijk eroverheen :X

[ Voor 18% gewijzigd door Katsunami op 30-03-2015 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 14:15
heya katsu. Jij ook weer.

Toch wel een leuke game, dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timitos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-05-2024
Ik heb er inmiddels 40 uur opzitten.

Nog steeds erg leuk, maar ook wel wat ongemakken hier en daar (bijv. de laadschermen zoals iemand eerder in deze thread opmerkte). Ook zijn de gevechten een beetje te makkelijk inmiddels. Ik kom groepjes van 6 adventurers tegen die er pittig uit zien maar in no time liggen ze dood op de grond. Hopelijk zijn andere areas straks moeilijker.

Qua bugs gelukkig nog nergens last van gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
maartend schreef op maandag 30 maart 2015 @ 22:19:
heya katsu. Jij ook weer.

Toch wel een leuke game, dit.
LOL. Het bevalt me ondertussen beter dan Dragon Age eerlijk gezegd :) (Qua speelstijl dan; verder was DA:O een prima spel. Jammer dat ik het destijds haflweg door het spel compleet naar de knoppen heb geblazen door een giga-spoiler te lezen toen ik op zoek was naar de oplossing voor een bug. Gelukkig ben ik DA:O ondertussen compleet vergeten, omdat ik daarna het nooit meer heb gespeeld. Ik denk dat ik het na dit spel nog wel eens ga spelen :) Ik heb ondertussen de Ultimate Edition waarop de offline DLC activation hack werkt... geen internet nodig dus :))

Interessant artikel dit, trouwens. De ontwerpers zijn van mening dat je geen "verkeerde" character kunt bouwen; dat je van elke character wel iets kunt maken tijdens het spel :)

http://www.polygon.com/20...he-rules-for-role-playing

[ Voor 7% gewijzigd door Katsunami op 30-03-2015 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Laatst online: 21:46

Clush

Do as I say...

Katsunami schreef op maandag 30 maart 2015 @ 21:43:
Oh, en.... waar moet ik mijn ammo neerplanten? Gewoon in de inventory ofzo? Ik zie nergens een quiver-slot, of ik kijk eroverheen :X
Ammo? ;)

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Er zit gewoon geen ammo in het spel ofzo? Zeg alsjeblieft "Ja dat klopt, dat wordt automatisch geregeld", want ik denk dat ik gek aan het worden ben. Ik ben gewend om 1/3de van mijn inventory aan pijlen te besteden in de Infinity Engine spellen, zodat ik niet om de vijf minuten terug naar een dorp moet. Hoewel het wel grappig is om veel verschillende soorten pijlen te hebben, schiet ik uiteindelijk toch met de allerbesten, omdat ik geld zat heb... ik zou "automatishe ammo" dus niet echt erg vinden.

Wel ga ik wachten tot de eerste patch. (1.03... blijkbaar zitten 1.01 en 1.02 al in het spel ingebouwd sinds de launch. Daar zal de eratta op de manual dan ook wel vandaan komen.) Die eerste patch gaat een paar grote bugs oplossen met stats en items waar ik serieus niet tegenaan wil lopen omdat ze game-breaking zijn.

Er gaat ook minstens een expansion komen
En mogelijk een Eternity 2

Ik vraag me af hoe het gaat met Tides of Numenera en wat voor soort spel dat gaat worden. Het wordt ontwikkeld door inXile Entertainment, opgericht door Brian Fargo, nadat hij bij Interplay is weggegaan. PoE en T:ToN waren de twee spellen met de hoogste en snelst lopende kickstarterbacking ooit (op het moment van de backing run, in elk geval). inXile is volgens Wikipedia een stuk kleiner dan Obsidian, maar ze hebben wel samengewerkt; ik vraag me echt af hoe T:ToN ervoor staat.

edit: Torment: Tides of Numenera

DAMN :X Het ziet er niet alleen uit als PS:T, het klinkt zelfs zo. Het ligt zo kort bij de stijl van PS:T qua looks en geluid dat het al bijna als een remake over kan komen als je de titel niet zou zien...

Het lijkt erop dat we met een beetje geluk een jarenlang durende opleving krijgen van de Infinity Engine RPG-stijl :)

[ Voor 7% gewijzigd door Katsunami op 31-03-2015 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Laatst online: 21:46

Clush

Do as I say...

Katsunami schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 01:17:
[...]

Er zit gewoon geen ammo in het spel ofzo? Zeg alsjeblieft "Ja dat klopt, dat wordt automatisch geregeld",
Ja dat klopt, dat wordt automatisch geregeld.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Covi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-07 23:10
GekkeR schreef op maandag 30 maart 2015 @ 16:07:
Weet iemand waar de gloves of manipulation liggen?
Ik had ze gevonden in mijn eerste run maar nu kan ik ze niet meer vinden haha :/
Niet alle loot is static.
Ik heb al gehad dat ik uit een chest een ring met een fire spell kreeg, en nadat ik een save file had geladen en na de fight gaf diezelfde chest een necklace met poison resist.

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

[...]

DAMN :X Het ziet er niet alleen uit als PS:T, het klinkt zelfs zo. Het ligt zo kort bij de stijl van PS:T qua looks en geluid dat het al bijna als een remake over kan komen als je de titel niet zou zien...

Het lijkt erop dat we met een beetje geluk een jarenlang durende opleving krijgen van de Infinity Engine RPG-stijl :)
fantastisch toch? Deze periode (2014-2015) zal altijd bekend staan als het absolute hoogtepunt van het crpg genre, en wij hebben er actief aan bijgedragen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsmell
[...]

Ik vraag me af hoe het gaat met Tides of Numenera en wat voor soort spel dat gaat worden. Het wordt ontwikkeld door inXile Entertainment, opgericht door Brian Fargo, nadat hij bij Interplay is weggegaan. PoE en T:ToN waren de twee spellen met de hoogste en snelst lopende kickstarterbacking ooit (op het moment van de backing run, in elk geval). inXile is volgens Wikipedia een stuk kleiner dan Obsidian, maar ze hebben wel samengewerkt; ik vraag me echt af hoe T:ToN ervoor staat.

Oh wauw, die graphics, die muziek, het is precies Planescape: Torment. Geweldig! :9~
Gelijk maar een pledge gedaan. Kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
boe2 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 09:20:
fantastisch toch? Deze periode (2014-2015) zal altijd bekend staan als het absolute hoogtepunt van het crpg genre, en wij hebben er actief aan bijgedragen :)
Zeker is dat fantastisch. Isometric top-down is de manier van gamen waarmee ik ben opgegroeid; in adventures, city builders, en later RPG's. 3D is wel chique qua uiterlijk, maar het heeft me nooit echt het gevoel gegeven dat ik bij de oudere spellen had en nog steeds heb.

Of deze nieuwe spellen een hoogtepunt gaan zijn, weten we pas over 15+ jaar; als ze dan nog gespeeld worden, dan mogen ze meetellen. Het komt niet snel voor dat een spel zoals BG 15+ jaar na dato nog steeds actief gespeeld wordt, en door 3 (!) grote communities actief wordt gemod. Zelfs NWN, dat gemaakt is om gemod te worden, kan hier niet aan tippen.

Baldur's Gate zorgde in 1998 eigenhandig voor een revival van het hele cRPG-genre dat op sterven na dood was. Vanaf 2002 kwamen de 3D-RPG's in zwang (NWN1-2, TW1-2, DA:O, Gothic, enz...). Hopelijk gaan PoE en later T:TON weer zorgen voor een revival van de Infinity Engine-stijl van RPG's :)
Deadsmell schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 09:30:

Oh wauw, die graphics, die muziek, het is precies Planescape: Torment. Geweldig! :9~
Gelijk maar een pledge gedaan. Kan niet wachten!
Ik denk erover om dat ook maar te doen. Dan kan ik het spel op de releasedate hebben voor €27.

Ik had besloten om PoE NIET te gaan spelen, omdat ik had gedacht dat mijn oude computer het niet zou aankunnen. Nu na onderzoek blijkt dat het wel mogelijk is (krapjes, vanwege de CPU, maar het lijkt te gaan) heb ik het spel gekocht voor de volle prijs van €42. Als ik het had gebacked, had ik het ook voor €27 kunnen hebben.

Ik ga ervan uit dat als T:TON uitkomt, het niet speelbaar zal zijn op deze computer. Het gaat pas over driekwart jaar uitkomen, en waarschijnlijk draaien op een nieuwere versie van Unity.

Echter, ik verwacht voor die tijd een nieuw dik systeem te hebben, dus ik denk erover om toch maar een pledge voor €30 te doen. Zelfs als ik het spel niet direct ga spelen om op bugfixes te wachten, dan heb ik het wel goedkoop.

[ Voor 31% gewijzigd door Katsunami op 31-03-2015 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-08 15:56

bstard

---------------

Pff holy crap, da's wel even inkomen weer zo'n spel :) Ziet wel gelijk dat het top is, de hele presentatie en art is prachtig.

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Als ik er zo over nadenk, worden PoE en T:TON verkeerd om ontwikkeld :p

Obsidian is gevormd door medewerkers van Black Isle, een van Interplay's ontwikkelstudio's. Black Isle heeft PS:T gemaakt. InXile is gevormd door mensen van Interplay zelf (waaronder de oprichter), en Interplay heeft Baldur's Gate uitgegeven, Je zou dus verwachten dat PoE door inXile ("Interplay") en T:TON door Obsidian ("Black Isle) worden gemaakt, maar het is precies andersom, want een deel van het originele PS:T team werkt nu voor inXile, en niet voor Obsidian.

Maar OK, ze lijken wel aan sommige spellen samen te werken (Wasteland 2 bijvoorbeeld). Ik zie die twee bedrijven uiteindelijk nog wel eens samengaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Na een paar streams te hebben gezien wilde ik hetzelf ook eens gaan spelen. Het heeft veel potentie en mogelijkheden die ik graag zie ik spellen (spells, upgrades, loot, quests, ontdekken etc). Echter is het mij zwaar tegengevallen helaas. Dit om de volgende redenen:
- graphics: is natuurlijk helemaal niet mooi en doet mij denken aan spellen van 10 jaar oud
- teveel praten: Als je van lore en role playing houdt natuurlijk mooi maar ik ben meer van het spelen en minder van het lezen
- niet nuttige info: je kan op redelijk wat dingen klikken en dat geeft info maar is totaal irrelevant (voor mij)
- stats: dat zijn er gewoon teveel
- spell omschrijvingen: veel te ingewikkeld
- gear: weinig upgrades, veel troep, onduidelijk wat het verschil is tussen de verschillende wapensoorten, slecht vergelijken (geen overzicht van verschillen bijv)
- sterkte tegenstanders: niet kunnen zien hoe sterk je tegenstander is en in 1 klap afgemaakt worden
- weinig opties om te ontsnappen: wegrennen heeft vaak geen zin en als ze te sterk zijn ben je gegarandeerd dood (zelfs op de makkelijkste difficulty)
- bediening: ik kon geen lekkere combinatie vinden tussen de juiste keys voor looten, objecten highlighten, sneak mode, versnellen, pause/unpause
- geen auto attack na gebruik van bijv een spell: moest vaak mijn mannetjes manueel opdracht geven om toch maar op de vijanden in te hakken die op mijn mannetje stonden te meppen
- geluid: had een irritante soundbug waardoor ik surroundings sound uit moest zetten en soms was het muisstil in het spel (zelfs geen achtergrond muziek)
- loot: oneindig loot oppakken is natuurlijk relax maar haalt ook wat weg van de beleving. En als 999 van de 1000 items toch troep zijn besteed ik mijn tijd liever anders
- quests onduidelijk: de manier van quests omschrijvingen op oplossen was onduidelijk. Geen markers, highlights of pointers. Maar ook geen overzicht in je gui anders dan in je journal. Geen optie om meerdere tegelijk te highlighten
- levels onduidelijk: soms stopt veld ineens en kan je niet verder en zijn natuurlijke barrières niet duidelijk.
-slechte/geen tuturial: er zijn zoveel opties in het spel maar alles is gelijk in your face. Geen graduele opbouw of duidelijke tutorial.
- gespreks keuzes vaag: Je kan vaak kiezen tussen verschillende opties mbt antwoorden en verhaallijnen. Het is echter totaal onduidelijk wat de gevolgen zijn

Dit was mijn beleving op een uurtje of 2 spelen en toen was het voor mij klaar. De game heeft potentie maar ik heb het wel gezien. Wellicht dat er een aantal zaken beter worden als je langer speelt maar daar ga ik mij niet aan branden. De klik was er niet helaas. Uiteraard besef ik ook dat een hoop gewoon ook persoonlijke voorkeur is dus wat voor mij niet boeiend is (lore, graphics en arts etc) kan voor de ander super vet zijn dus dat zal je voor jezelf moeten bepalen.

[ Voor 8% gewijzigd door thewizard2006 op 31-03-2015 11:20 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
thewizard2006 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:14:
Na een paar streams te hebben gezien wilde ik hetzelf ook eens gaan spelen. Het heeft veel potentie en mogelijkheden die ik graag zie ik spellen (spells, upgrades, loot, quests, ontdekken etc). Echter is het mij zwaar tegengevallen helaas.

...

Dit was mijn beleving op een uurtje of 2 spelen en toen was het voor mij klaar. De game heeft potentie maar ik heb het wel gezien. Wellicht dat er een aantal zaken beter worden als je langer speelt maar daar ga ik mij niet aan branden. De klik was er niet helaas. Uiteraard besef ik ook dat een hoop gewoon ook persoonlijke voorkeur is dus wat voor mij niet boeiend is (lore, graphics en arts etc) kan voor de ander super vet zijn dus dat zal je voor jezelf moeten bepalen.
Als ik het zo lees, heb je het verkeerde spel gekozen. (*) PoE is gemodelleerd naar de Infinity Engine spellen, en die zijn 15+ jaar oud. Het is dus nogal logisch dat PoE oud... uh... klassiek (:p) aanvoelt.

Het is tevens een spel waarin je helemaal vooraan begint. Je weet gewoon *NIKS*, en het is logisch dat veel loot en equipment rommel is; dat is simpelweg altijd, in elke wereld. Het is juist de kick als je een +1 zwaard vindt. Je eerste +1 wapen in BG1 was een evenement :)

Wat betreft lezen, tekst, lore, en een overdaad aan informatie: dat is normaal voor dit soort RPG"s. Het is de bedoeling dat je alles leest, alles bekijkt, de wereld leert begrijpen, en uiteindelijk uitvindt waar jij je in de wereld en in het verhaal bevindt.

Tutorials? Handje vasthouden? Lekker makkelijk beginnen? Dingen bij voorbaat uitleggen? Mwehehe. Daar doen deze RPG"s niet aan. Je wordt er gewoon vol middenin geflikkerd met een "zoek het je maar uit"-instelling, net als in Baldur's Gate destijds, en ja, dat kan heel moeilijk zijn als je dat niet gewend bent of daar geen zin in hebt.

Ik kan me heel goed indenken dat dit je niet bevalt, maar dan zit je simpelweg in het verkeerde genre. Misschien zijn wat meer actie-georienteerde RPG's beter voor jou geschikt.

(*) Hoe heb je dit spel dan gespeeld, zonder er een flink bedrag voor neer te tellen? Ik kan me niet indenken dat je het spel koopt en dan gewoon aan de kant schuift als je net ~€40 hebt uitgegeven.

PS: Ik wacht op de eerste patch voordat ik echt ga spelen, maar het eerste stuk dat ik heb gedaan was geen enkel probleem. Ik ben gewoon op Hard begonnen met Expert Mode ingeschakeld, en heb geen enkel probleem om het spel te snappen... maar OK, ik speel dit type spellen dan ook al sinds BG1 verscheen. (Damn, ik word ouhoud! :X)

[ Voor 9% gewijzigd door Katsunami op 31-03-2015 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortexmerc
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-09 13:26
Er zit momenteel wel een mega grote game breaking bug in die stats verkeerd optelt bij save/load in combinatie met bepaalde companions en stat items in de zone waar je de companion eerst vond.

http://forums.obsidian.ne...w-beyond-intended-values/

[ Voor 16% gewijzigd door Vortexmerc op 31-03-2015 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-08 15:56

bstard

---------------

Na een paar streams te hebben gezien wilde ik hetzelf ook eens gaan spelen. Het heeft veel potentie en mogelijkheden die ik graag zie ik spellen (spells, upgrades, loot, quests, ontdekken etc). Echter is het mij zwaar tegengevallen helaas. Dit om de volgende redenen:
Koop geen spellen omdat ze top verkopen of goeie recenties krijgen, maar koop ze omdat je ze interesant vind. Dit lees ik als 'ik vind niets aan Cod, er zit te veel schieten in'.

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 11:58
Na een paar streams te hebben gezien wilde ik hetzelf ook eens gaan spelen. Het heeft veel potentie en mogelijkheden die ik graag zie ik spellen (spells, upgrades, loot, quests, ontdekken etc). Echter is het mij zwaar tegengevallen helaas. Dit om de volgende redenen:<knip>
Quest markers en pointers? Echt?
Je hebt voornamelijk MMORPG's gespeeld vermoed ik? Dan denk ik inderdaad dat dit geen game voor jou is. No offence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Vortexmerc schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:38:
Er zit momenteel wel een mega grote game breaking bug in die stats verkeerd optelt bij save/load in combinatie met bepaalde companions en stat items in de zone waar je de companion eerst vond.

Dit is nog vervelender dan de double-click bug, omdat je hier niet omheen kunt werken.

Het is trouwens niet de enige bug van deze soort. Er zijn er een heel aantal, waar buffs en debuffs niet weggaan na een gevecht, waar tijdelijke stats elke keer opgeteld worden als je een item aan- en afdoet. Sommige kun je weer goed krijgen door het spel te verlaten (helemaal afsluiten, naar de desktop dus) en weer op te starten, maar dat werkt niet altijd.

Ik hoop echt dat er voor deze bugs een fix in de eerste patch zit.

[ Voor 34% gewijzigd door Katsunami op 31-03-2015 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortexmerc
Katsunami schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 12:18:
[...]

Dit is nog vervelender dan de double-click bug, omdat je hier niet omheen kunt werken.

Het is trouwens niet de enige bug van deze soort. Er zijn er een heel aantal, waar buffs en debuffs niet weggaan na een gevecht, waar tijdelijke stats elke keer opgeteld worden als je een item aan- en afdoet. Sommige kun je weer goed krijgen door het spel te verlaten (helemaal afsluiten, naar de desktop dus) en weer op te starten, maar dat werkt niet altijd.

Ik hoop echt dat er voor deze bugs een fix in de eerste patch zit.
Ja dat hoop ik ook, zo permanente stat imbalance is het spel toch wel redelijk omzeep, en je kan het niet vermeiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Een hoop commentaar wat ik eigenlijk hoopte te voorkomen door "Uiteraard besef ik ook dat een hoop gewoon ook persoonlijke voorkeur is dus wat voor mij niet boeiend is (lore, graphics en arts etc) kan voor de ander super vet zijn dus dat zal je voor jezelf moeten bepalen" maar had eigenlijk moeten weten dat dit toch geen zin heeft om erbij te zetten :)
Het type spel (turn based, magic, loot, ontdekken, talents etc) spreek mij aan. Echter niet in deze vorm. Daar kan ik alleen achter komen door het te spelen toch. Van te voren heb je een idee en zitten er veel elementen in die mij persoonlijk aanspreken. Als uiteindelijk blijkt dat de combinatie, uitvoering en uitwerking niet in lijn der verwachtingen liggen dan kan ik daaruit alleen concluderen dat het niet voor mij is weggelegd. Spellen als Path of Exile, Diablo, Spellforce, FinalFantasy, WoW, Mass Effect, Dragon Age, Fable, Might&Magic en hun elementen/uitvoering spreken mij aan (ook niet alle versies). In Pillars zitten ook veel elementen die mij aanspreken maar voor mij niet lekker zijn uitgevoerd. Wat uiteraard, zoals gezegd, niet betekend dat het niet goed/leuk is voor iemand anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 20:24

Kaw

@TheWizard2006, Volgens mij is het spel niet turn based? Heb je het spel wel gespeeld? :P

Maar eerlijk gezegd is het spel mij te traag om me geboeid te houden. Eindeloos veel tekst lezen en dan eindelijk een mob tegen komen die zo veel sterker is dan de groep dat je op die manier ontdekt dat het nog niet de bedoeling is dat je in die fase de quest doet. Weer een kwartier verloren. Ik merk steeds dat ik terug ga naar die andere PoE voor de rechtlijnige actie. Beetje simplistisch misschien, maar schijnbaar ben ik niet hardcore RPG genoeg voor Pillars of Eternity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsmell
Kaw schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:56:
@TheWizard2006, Volgens mij is het spel niet turn based? Heb je het spel wel gespeeld? :P

Maar eerlijk gezegd is het spel mij te traag om me geboeid te houden. Eindeloos veel tekst lezen en dan eindelijk een mob tegen komen die zo veel sterker is dan de groep dat je op die manier ontdekt dat het nog niet de bedoeling is dat je in die fase de quest doet. Weer een kwartier verloren. Ik merk steeds dat ik terug ga naar die andere PoE voor de rechtlijnige actie. Beetje simplistisch misschien, maar schijnbaar ben ik niet hardcore RPG genoeg voor Pillars of Eternity.
Dat je te sterke mobs tegenkomt kan ook aan je difficulty settings of je party liggen. Ik speel op Normal en ben tot en met Raedric's Hold geen mobs tegengekomen die sterker waren dan mijn party. Kwestie van je karakters op een handige manier bouwen, een party samenstellen waarin de classes elkaar aanvullen en de juiste tactieken gebruiken. Enige waar ik 'moeite' mee had was een outlaw die ik helemaal in het begin tegen kwam. Ik was nog solo en deed niet genoeg damage om hem snel neer te krijgen, plus hij regenereerde. Lang gevecht, maar niet moeilijk.

Ben nu weer overnieuw begonnen. Ik kom toch niet verder door bugs en kan de tijd tot de eerste patch mooi even besteden om alle classes beter te leren kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Wat mij op dit moment het meest helpt om de combat door te krijgen zijn de opties voor Pause Game. Ik heb nu aangevinkt dat de game automatisch tijdens combat pauzeert als een weapon ineffectief blijkt. Even kijken: "Aha, dat heeft dus geen nut" en dan een ander wapen of spell proberen

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:16
maar schijnbaar ben ik niet hardcore RPG genoeg voor Pillars of Eternity.
het is vaak even kijken wat je voor Char heb , ik begon met een Boogschutter maar nu ben ik een magier ( en dat gaat als een stuk beter ) maar misschien moet jij beginnen met een warrior

Ik ben ook niet zo liefhebber van het lezen maar het geeft wel een leuk iets aan het spel , ipv 100,000 kills in een min geven bij een H&S

nu lekker rustig door het spel heen gaan , misschien met je 4 keer opnieuw beginnen maar dan weet je wel wat er gaat komen en zal je daar op in kunnen springen

Ik zat ook bij een stuk vast met 4 wolven , nu ben ik er om heen gelopen en geen probleem meer , ik ga wel even terug als ik meer kracht en bescherming heb

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 10:47
ik ben begonnen met een fighter maar das niet echt een succes. kwam er wel achter dat niet elk wapensoort even effectief was haha. maar eens opnieuw beginnen en nu met een magier denk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:16
jaydenjarno schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 20:32:
ik ben begonnen met een fighter maar das niet echt een succes. kwam er wel achter dat niet elk wapensoort even effectief was haha. maar eens opnieuw beginnen en nu met een magier denk
in het begin is het irritant om steeds opnieuw te beginnen maar op een gegeven moment heb je het door hoe je moet gaan denken en spelen en dan ben je zo een paar uur verder ...

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:47
Ben nu bij de eindbaas (denk ik). Pittig gevecht! Al 3x dood...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Weet je wat ik nog het meest vervelend vind aan PoE?

Die mensen op het forum van Obsidian, die niet snappen wat "In de geest van de Infinity Engine" betekent. Het betekent in elk geval NIET dat PoE draait op een moderne rewrite van de Infinity Engine, die elke feature en rariteit perfect dupliceert.

Sommige mensen zitten echt te jammeren daar dat ze "het spel niks vinden, want in Baldur's Gate kon ik.... en dat kan nu niet. In Baldur's Gate werkte feature X zus, en nu werkt hij anderzzz!" Nou, in dit spel kun je andere dingen die je in Baldur's Gate niet kon. So what? Het is een nieuw spel, in een nieuwe wereld, met nieuwe regels.

De Infinity Engine heeft zijn hoogtijdagen gehad. Ja, hij was geliefd, en nee, PoE draait niet op een kopie ervan. Live with it.
Basekid schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 20:59:
Hoeveel acts heb je gehad? Als je al door het hele spel heen bent in minder dan 4 dagen, dan heb je of een groot stuk overgeslagen, of ontzettend ongelofelijk veel tijd erin gestoken.

[ Voor 3% gewijzigd door Katsunami op 31-03-2015 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Basekid schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 20:59:
Nu al? Ben net aan act 2 begonnen, heb een stronghold, heb nog een paar quests te doen die volgens mij in act 1 zitten, dus ik moet ook nog terug naar die oude lokaties. En ik ben pas (of al :) ) 14 uur gevorderd...

[ Voor 4% gewijzigd door l0n3w012ph op 31-03-2015 21:41 ]

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 14:53
Als je alle side quest skipt zou het wel kunnen geloof dat de main quest iets van 60 uur in beslag zou nemen?!

Ik zit nu in de endless dungeon op lvl 10 oid. Ging net 1 van mn char perma dood (die huntres met haar wolf) gelukkig nog een safe daarvoor, maar wordt nu wel echt pittig liep over een trap en was gelijk over met 1 van mn char en de rest lag ook zwaar dood te gaan en er kwamen nog wat flink sterke mobs aan waaronder een boss. Dus dat laatste stukje morgen maar eens opnieuw proberen en nu die trap niet triggeren :p

verder ben ik kwa main quest denk ik halverwege/eind act 2. Spel is echt mega gaaf en heb gelukkig nog geen van de game breaking bugs tegen gekomen :)

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-09 12:15
Pfff ik heb totaal geen affiniteit met dit soort spellen. Heb nu een Paladin, Priest, Mage, Chanter (gehuurd) en een Rogue (gehuurd). Mijn Paladin, Priest en Mage zijn level 3. Chanter level 2 en de Rogue slechts level 1. Het is lastig voor mijn Rogue om aan te haken, ik loop nu in een tempel die onder die ene boom ligt waar al die mensen in hingen. Vind het opzich wel leuk, maar van iemand die D3 gewend is, speelt dit wel erg langzaam (en ja, ik speel op de versnelde snelheid). ;)

[ Voor 5% gewijzigd door jaihel op 01-04-2015 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-10-2021
Jullie gaan wel heel snel. Ik heb eerst met een aantal verschillende karakters het begin doorgespeeld en ben eergisteren pas echt begonnen. Zit nu in de tempel onder de boom met een Chanter (tank) een ingehuurde rogue (dps) en de mage uit het dorp. Tot nu toe is het zeer vermakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsmell
CrimpyRex schreef op woensdag 01 april 2015 @ 01:23:
Pfff ik heb totaal geen affiniteit met dit soort spellen. Heb nu een Paladin, Priest, Mage, Chanter (gehuurd) en een Rogue (gehuurd). Mijn Paladin, Priest en Mage zijn level 3. Chanter level 2 en de Rogue slechts level 1. Het is lastig voor mijn Rogue om aan te haken, ik loop nu in een tempel die onder die ene boom ligt waar al die mensen in hingen. Vind het opzich wel leuk, maar van iemand die D3 gewend is, speelt dit wel erg langzaam (en ja, ik speel op de versnelde snelheid). ;)
D3 is dan ook totaal niet te vergelijken met een echte RPG zoals deze. Ik vind het erg fijn om eindelijk weer eens een goede RPG te spelen, waarin het verhaal centraal staat en het niet alleen maar om gevechten draait. Hoop echt dat de opleving van Infinity-like games een beetje doorzet. T: ToN later dit jaar, nog een uitbreiding voor PoE, als ik me niet vergis. Gaat de goede kant op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Mwah heb best veel sidequests gedaan (chars zijn level 10), maar ik speel op easy en heb altijd fast mode aan staan als ik de map over ren. Misschien komt het daar door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Covi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-07 23:10
Sinds gisterenavond weet ik nu dat scouting door de Mechanics-ability/skill beïnvloedt wordt.
Er was daar ergens in de endless dungeon een secret chamber, maar ik kon de verborgen switch stealthed dus niet vinden.

Via een scroll heb ik dan zowel lore als stealth eens gebuffed, maar dat deed niets.
Bij de Mechanics buff had ik het onmiddellijk gevonden.

Wel jammer dat je net die scrolls niet kan craften...dus zit daar ergens met nog zo'n chamber die ik wil looten maar niet kan accessen omwille van een te lage Mechanics.

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Covi schreef op woensdag 01 april 2015 @ 11:21:
Sinds gisterenavond weet ik nu dat scouting door de Mechanics-ability/skill beïnvloedt wordt.
Er was daar ergens in de endless dungeon een secret chamber, maar ik kon de verborgen switch stealthed dus niet vinden.

Via een scroll heb ik dan zowel lore als stealth eens gebuffed, maar dat deed niets.
Bij de Mechanics buff had ik het onmiddellijk gevonden.

Wel jammer dat je net die scrolls niet kan craften...dus zit daar ergens met nog zo'n chamber die ik wil looten maar niet kan accessen omwille van een te lage Mechanics.
Misschien heb ik em ook wel gemist, maar ik tot nu toe nog alle kamers in. Als het niet kwam door idd scouting dan wel door een sleutel die ergens verborgen ligt. paar sleutels in spoiler hier onder.

spoiler:
In de kamer met allemaal spikes op de grond kan je een paar potten oid aanklikken in 1 zit een sleutel om andere pot te openen die weer een sleutel geeft voor shortcut area waar je dus niet weer terug hoeft door de spikes. Nog 1 bij allemaal spinnen als je daar vanaf de trap rechts gaat zit een dead end in een hoekje (ik moest echt goed tot einde lopen voordat ie zichtbaar werd) zit nog een lootable area daar zit weer een sleutel in om de deur links van de trap open te doen (Let op zaten bij mij best sterke mobs binnen daar!)

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Fly-guy schreef op maandag 30 maart 2015 @ 17:55:

Het spel start geheel niet op. Heel even zie je het standaard "preparing to start" blokje, waarna niets en in mijn bibliotheek staat dat het spel heel even synct.
Mochten er nog mensen zijn die hetzelfde hebben (lijkt me stug, geen reactie hier en in de officiele fora slecht 1 met mogelijk hetzelfde probleem), terug gaan naar de vorige nvidia drivers was voor mij de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
De laatste nieuwe drivers leveren hier op een GTX 560 Ti geen problemen op in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Zo zit nu op floor 14 van endless dungeon. Op floor 13 kwam ik inderdaad nu een ruimte tegen waarvan ik dacht volgens mij zit er een hidden area maar kon niets vinden met scouting mode. Later maar even terug wanneer mn mechanics hoog genoeg is. Erg pittige gevechten vanaf floor 12. Leuke dungeon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Klopt. Bedoelde meer dat je hem continue moet pauzeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Ik zat al naar dit spel te kijken want heb ook de oudere rpg's gespeeld.
Kreeg net een mailtje van kingpin voor 22 euro.
Had nog wat geld gespaard daar dus heb hem nu ook maar gekocht voor 15 euro.
Linkt me geen geld voor dit spel.
Van het weekend maar eens in verdiepen.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 16:31

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ben erg benieuwd naar deze game.

Maar wel een hoop huilies gezien op het net... Mensen verwachten óf een ander spel óf verwachten dat alles wordt voorgekauwd.
Voor makkelijke games kun je bij zowat het gehele spelaanbod terecht op zowel console's als pc :z

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-09 20:21
Ah! Morgen een patch (als alles meezit):

http://poedevtracker.net/
Roby Atadero Posted Today, 08:48 AM
Programmer

The patch is currently being crunched on by QA. If everything checks out, then you'll probably get an update by end of day tomorrow.
Die "Raedric hold" load bug is best knudde. De work around via een "no autosave" community mod werkte voor mij, maar ik heb toch liever een echte patch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:34:
Ben erg benieuwd naar deze game.

Maar wel een hoop huilies gezien op het net... Mensen verwachten óf een ander spel óf verwachten dat alles wordt voorgekauwd.
Voor makkelijke games kun je bij zowat het gehele spelaanbod terecht op zowel console's als pc :z
Tja....

"Men zei dat het spel qua stijl op de Infinity Engine zou lijken. Het is geen perfecte kopie! Boehoe!"
"Dit spel is waardeloos, want ik moet er heel veel in lezen!"
"Het is te ingewikkeld!"

Enz... Wat wil je dan? Meer hack & slash? Minder lezen, meer actie? De Infinity Engine zelf? Dan zou het slimmer zijn om Icewind Dale 1 of 2 (of de Enhanced Editions) te gaan spelen.
roffeltjes schreef op donderdag 02 april 2015 @ 19:26:
Ah! Morgen een patch (als alles meezit):

http://poedevtracker.net/

Die "Raedric hold" load bug is best knudde. De work around via een "no autosave" community mod werkte voor mij, maar ik heb toch liever een echte patch ;)
Het zou mooi zijn als er morgenavond een patch online staat, dan kan ik het komend weekend wel eens serieus een stuk in het spel spelen. Als het spel pas over een half jaar speelbaar wordt, dan had ik beter kunnen wachten in plaats van het kopen op de dag na release.

edit: Ik bedenk me net dat omdat men het heeft over "aan het eind van de dag", de patch hier ergens op zijn vroegst om 3 uur in de nacht aankomt. Als we de patch van Obsidian zelf niet kunnen gebruiken en op GOG moeten wachten, dan wordt het waarschijnlijk volgende week dinsdag. (Volgens mij is hier in Nederland maandag vrij? Ik vergeet dat elke keer, eigenlijk. Op mijn vorige werk had ik standaard geen vrij met veel feestdagen, maar kreeg wel extra betaald.)

[ Voor 42% gewijzigd door Katsunami op 02-04-2015 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik wilde dit weekend ook gaan spelen... Is het beter om te wachten? Komen spelers hier veel vervelende (game breaking) bugs tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Ik ben nog geen bug (voor zover ik kon zien sommige moet je goed op letten) tegengekomen.

Wel ben ik iets tegengekomen in de laatste lvl van de endless dungeon alleen lezen als je het echt wilt weten of ook al bent tegengekomen -->
spoiler:
the motherfucking dragons of dragons :X
Ik kom denk ik maar eens terug tegen de tijd dat ik mijn party op lvl 11/12 heb, want ben nu lvl 9 en wordt geoneshot o_0 echt dat is weer ouderwets een hele kluif om die laatste lvl te clearen doet me weer met veel genoegen denken aan bepaalde BG2 momenten waar je ook dagen en dagen vast zat op een boss. waar je allerlei tactieken zat uit te denken overdag om s'avonds uit school weer te proberen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Wat ik wel een beetje jammer vind is dat de mobs statisch zijn en niet een beetje meeschalen.

Ik speel Hard... eerste 2-3 uur was echt wel pittig met continue rests, maar als je maar genoeg side-quests afkluift out-level je het spel. Ik zie nu steeds vaker de stukken vlees over het scherm spatten.

Dat had ik ook in BG... de eerste keer volgde ik braaf het hoofdplot en liep tegen een keiharde muur op. Daarna herstart en gewoon alle maps gecleared voordat ik aan de hoofdquest begon. Resultaat was dat ik Sarevok verpletterde.

Hoort bij het soort spel, maar het is nu toch wel weer erg simpel, ook op hard.
Katsunami schreef op donderdag 02 april 2015 @ 20:27:
Het zou mooi zijn als er morgenavond een patch online staat, dan kan ik het komend weekend wel eens serieus een stuk in het spel spelen. Als het spel pas over een half jaar speelbaar wordt, dan had ik beter kunnen wachten in plaats van het kopen op de dag na release.
Gewoon spelen man... er zit 1 echt lullige bug in (crash in met name Raedrics hold), maar niet iedereen krijgt hem en er is al een workaround. Het spel onspeelbaar noemen vind ik echt wel heel erg overdreven.

[ Voor 32% gewijzigd door roffeltjes op 03-04-2015 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortexmerc
roffeltjes schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 08:33:
Wat ik wel een beetje jammer vind is dat de mobs statisch zijn en niet een beetje meeschalen.

Ik speel Hard... eerste 2-3 uur was echt wel pittig met continue rests, maar als je maar genoeg side-quests afkluift out-level je het spel. Ik zie nu steeds vaker de stukken vlees over het scherm spatten.

Dat had ik ook in BG... de eerste keer volgde ik braaf het hoofdplot en liep tegen een keiharde muur op. Daarna herstart en gewoon alle maps gecleared voordat ik aan de hoofdquest begon. Resultaat was dat ik Sarevok verpletterde.

[...]

Gewoon spelen man... er zit 1 echt lullige bug in (crash in met name Raedrics hold), maar niet iedereen krijgt hem en er is al een workaround. Het spel onspeelbaar noemen vind ik echt wel heel erg overdreven.
Als je op hard geen problemen hebt soms is het grote kans dat je ook een bug te pakken hebt namelijk met de stats die bij saven en loaden van companions steeds verhogen tot het spel super simpel word.

heb de link paar posts eerder eens geplaatst met details erover.
Vortexmerc schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:38:

mijn hopelijke tijdelijke omzeiling hiervan is 5 nieuwe companions te maken via kopen ipv de companions te gebruiken die je onderweg tegen komt omdat de bug alleen daarop denk ik invloed heeft.

[ Voor 20% gewijzigd door Vortexmerc op 03-04-2015 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Ze hebben in ieder geval al de release notes vrijgegeven. Als ze niets tegenkomen met testen komt die patch vandaag uit: https://forums.obsidian.n...ntry-179-patch-notes-103/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Ferme patch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online

Dat is altijd als je een completionist bent. Als je "gewoon" speelt, en niet echt actief elk hoekje van elke map nastruint, dan zal het spel een stuk lastiger zijn.

Ik had hetzelfde met BG1 en BG2. Ook met Dragon Age had ik dat; die heb ik (het stuk dat ik gespeeld heb dan) ook op Hard gespeeld. Met dit spel ben ik ook op Hard begonnen, en in het begin heb ik ook geen problemen gehad. Dit zal wel komen omdat we Infinity Engine-veteranen zijn :)
Daar ben ik het niet mee eens. Er zitten echt heel veel stat- en itembugs in. Het zou kunnen zijn dat het spel daarom zo makkelijk is voor jou; er zijn items die bij elke reload de stats van de character boosten, wat natuurlijk niet de bedoeling is, buffs die niet meer weggaan en soms zelfs stacken (en de-buffs die hetzelfde doen); de range van veel wizard spells is veel te klein, waardoor je in melee range komt als je veel spells cast.

Kijk maar eens in de patch notes voor 1.03. Daar zitten een heleboel rebalancing fixes en bugfixes in die echt nodig zijn om het spel speelbaar te maken.

[ Voor 28% gewijzigd door Katsunami op 03-04-2015 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Oef, wordt redelijk chagerijnig dat het eindbaas gevecht maar niet wil lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:42

Ulti23

Quality Time

Toch een newbie in het genre vraagje, ik heb vrijwel geen ervaring met dit soort games, maar het pakt mij op de een of andere manier wel qua setting, gameplay en verhaal:

Hoe kun je deze game nou het beste aanpakken om er de meeste en beste spelervaring uit te halen?

Heb nu (nog niet heel veel gespeeld) ongeveer een uurtje of 4 in de game zitten en ben op mijn gemak wat aan het exploren en onderweg om die oude collega Watcher te ontmoeten. Lees veel tekst van diverse souls, en probeer zoveel mogelijk content te lezen en te begrijpen, maar de stats e.d. vliegen mij om de oren en op de een of andere manier raak ik voor mijn gevoel nu al een beetje het overzicht kwijt... Ik ben gestart als een human fighter op easy. Onderweg ben ik een character tegengekomen (Priest) welke bij mij is aangesloten, heb nu een party van 3 man. Inmiddels heb ik enkele sidequests opgelost, maar ben bijvoorbeeld nog niet in die tempel geweest onder die boom in het eerste dorpje.

Gewoon maar doorgaan met spelen, zoveel mogelijk lore lezen en van daaruit wordt op een gegeven moment alles wat duidelijker, of zijn er andere manieren om een zo goed mogelijke spelervaring te verkrijgen?

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Ulti23 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 17:00:
Toch een newbie in het genre vraagje, ik heb vrijwel geen ervaring met dit soort games, maar het pakt mij op de een of andere manier wel qua setting, gameplay en verhaal:

Hoe kun je deze game nou het beste aanpakken om er de meeste en beste spelervaring uit te halen?

Heb nu (nog niet heel veel gespeeld) ongeveer een uurtje of 4 in de game zitten en ben op mijn gemak wat aan het exploren en onderweg om die oude collega Watcher te ontmoeten. Lees veel tekst van diverse souls, en probeer zoveel mogelijk content te lezen en te begrijpen, maar de stats e.d. vliegen mij om de oren en op de een of andere manier raak ik voor mijn gevoel nu al een beetje het overzicht kwijt... Ik ben gestart als een human fighter op easy. Onderweg ben ik een character tegengekomen (Priest) welke bij mij is aangesloten, heb nu een party van 3 man. Inmiddels heb ik enkele sidequests opgelost, maar ben bijvoorbeeld nog niet in die tempel geweest onder die boom in het eerste dorpje.

Gewoon maar doorgaan met spelen, zoveel mogelijk lore lezen en van daaruit wordt op een gegeven moment alles wat duidelijker, of zijn er andere manieren om een zo goed mogelijke spelervaring te verkrijgen?
Gewoon doorgaan. Zelf ontdekken is het leukst en IMO ook het meest leerzaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

As we speak haalt Steam nu een patch binnen.

Geen idee of het 1.03 is. Heb vanmiddag al een stukje gespeeld en toen was er nog geen update.

Edit: Het is 1.03 >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Nyarlathotep op 03-04-2015 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsmell
Hurray! De crashes in Raedric's Hold zijn gefixt! Na dagen weer spelen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Ik zal moeten wachten totdat GOG met hun versie van de patch uitkomt.

Waar kun je eigenlijk zien welke versie van het spel je op dit moment hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
[b][message=44013198,noline]

....

Je geeft zelf het antwoord :)

Gewoon spelen, en leren. Zelfs mensen die hun halve leven (moi, serieus...) Baldur's Gate 1 en 2 en consorten hebben gespeeld moeten nog veel leren. "Wij" kunnen misschien dit soort spellen wat sneller doorgronden, maar ik kan je garanderen dat er de komende maanden veel dingen ontdekt gaan worden qua supercombo's: deze spell werkt goed in combinatie met die attack, als je een character zus bouwt dan heb je zo voordeel, dat soort dingen. Het mooie is dat jij dat soort dingen nu ZELF kunt ontdekken, en dat is juist de kick van dit soort spellen. Een RPG-veteran ontdekt het misschien sneller dan jijzelf, maar dat maakt niet uit voor jouw ervaring natuurlijk.

Niemand, ook niet de Infinity Engine-veterans zijn in staat om in de eerste playthrough meteen de "perfecte spelervaring" te verkrijgen. Er zullen altijd momenten zijn waarom je zult denken: "Verdraaid, als ik nou bij de vorige level-up voor DAT talent had gekozen, dan had ik het in DEZE battle makkelijker gehad."

In dat geval ben je aan het powergamen. Als dat je perfecte spelervaring is, dan kun je het beste 6 maanden wachten, een paar tactics/strategy/build-guides lezen, en dan gaan spelen.

Dan is ook het hele plezier van het zelf ontdekken van de hele wereld en de beste combinaties binnen de regels meteen weg; en dat is juist de spelervaring die -ik- belangrijk vind.

[ Voor 6% gewijzigd door Katsunami op 03-04-2015 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsmell
Katsunami schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 23:49:
Ik zal moeten wachten totdat GOG met hun versie van de patch uitkomt.

Waar kun je eigenlijk zien welke versie van het spel je op dit moment hebt?
In game, links onder het hoofdmenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
blup.. krijg steeds download corrupt op steam. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:38
Ulti23 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 17:00:

Ik zou zeggen speel op easy als je nieuw bent in dit genre, probeer zo min mogelijk te lezen op internet en speel het spel zoals je wilt. Zo zul je het meeste lol hebben. Als de gevechten later makkelijk worden, kun je lekker op normal spelen. De ingame uitleg is behoorlijk extensief en duidelijk. Alles staat eigenlijk al in de journal.

Je hoeft je eigenlijk alleen in te lezen als je wilt powergamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Huh, bij mij wordt wéér een patch gedownload?
Gisteren al gepatched naar 1.03...

Tot nu toe bevalt het spel mij prima. Ik ben maar op hard begonnen voor wat meer uitdaging en ik moet zeggen dat er wel wat meer tactiek bij komt kijken op deze manier. Maakt het nét wat uitdagender :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
Kwam net een bug tegen dat als je een item uit een itemslot haalt en weer direct terugplaats je stats naar beneden gaan maar niet weer terug omhoog. Wel als je het eerst in je inventory plaatst en daarna weer terug in het itemslot plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 14:02:
Huh, bij mij wordt wéér een patch gedownload?
Gisteren al gepatched naar 1.03...
Er is een hotfix uitgekomen (in elk geval op Steam) voor een aantal bugs die worden veroorzaakt door Patch 1.03, waaronder het niet meer kunnen gebruiken van lockpicks in savegames van voor 1.03.

Kun je eens in het hoofdmenu kijken welke versie van het spel je nu hebt?

(Jammer dat patches niet direct ook naar GOG worden gepushed. Nou kan ik in mijn lange paasweekend niet spelen. Nou ja. Dan maar verder met mijn Baldur's Gate run :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Pillars of Eternity is op GOG.com bijgewerkt naar versie 1.03

Let op: deze update verschijnt niet in het Accounts dropdown-menu, waarschijnlijk omdat het een apart downloadbare file is. De hotfix betreffende de niet werkende lockpicks in pre-1.03 savegames zit er blijkbaar nog niet in.

Verdraaid. Ik had besloten om met mijn (heel oude) Icewind Dale savegame verder te gaan. Daar ben ik nu in hoofdstuk 5 van 6, en de uitbreiding heb ik nog nooit gespeeld. Die staat nu ook nog open. Nu moet ik weer kiezen...

edit: sjezus... ik vraag me af of dit spel nog speelbaar gaat worden.

Bij werkelijk bijna alles wat ik doe in een gevecht krijg ik te horen: "Weapon ineffective!" Het maakt niet uit of ik een wapen pak dat slashing, piercing... whatever aan damage doet. Nu blijkt dat er verscheidene problemen zijn hiermee; sommige soorten wapens die wel zouden moeten werken, maar dat niet daadwerkelijk doen, sommige wapens die gewoon werken en waarvoor het spel toch op pauze gaat met "Weapon Ineffective", terwijl de pauze *ook* wordt getriggered als een wapen niet werkt tegen de speler. Dat zou niet de bedoeling moeten zijn. Deze problemen zijn echter niet in de 1.03 patch opgelost.

De enige mogelijkheid is het uitzetten van de Weapon Ineffective auto-pause, anders gaat je spel elke seconde automatisch op pauze. Je moet ook maar hopen dat het wapen dat je net vast hebt, daadwerkelijk functioneert. (De reden dat sommige wapens niet werken zoals verwacht is omdat er bijvoorbeeld in de beschrijving staat dat deze slashing damage doen, terwijl ze daadwerkelijk een ander soort damage doen... dat is dus lekker verwarrend.)

Als laatste: de handleiding kun je weggooien. De errata op de site van Obsidian en patch 1.03 maken dit compleet overbodig omdat het nu stampvol staat met dingen die niet meer kloppen... inclusief de system requirements. Volgens de handleiding zou dit spel met gemak op een 10-12 jaar oude Pentium IV met bijbehorende oude grafische kaart moeten werken. De huidige, nieuwe requirements vereisen toch echt wel een nieuwer systeem (anno 2008-2009, minimaal).

[ Voor 78% gewijzigd door Katsunami op 05-04-2015 03:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Tsja, zoals ik al een beetje vermoedde is de reden dat ik de boel steamroll niet een bug.. na de patch schop ik minstens zoveel kont.

Een belangrijke reden is dat ik wel nogal wat cheese gebruik: Mijn mage staat alleen maar te wanden tot er zware mobs komen, dan moet hij aan de bak om charm/confusion dingen te spammen. En natuurlijk de gouwe ouwe BG1/2 truc: Summon!!!

Gelukkig is het nog niet zo erg als met BG waarbij je zelfs de eindgevechten won door gewoon buiten range woodland creatures en low level skelies te spammen. Ik heb toen Sarevok laten sneuvelen door het equivalent van een hondsdol konijn :D

Maar ook hier is een chanter met zijn drie skellies en zijn items als die shade figurine en die pally horn echt ontzettend nuttig, al is het maar om je ranged dps mee af te dekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:49
Kijk eens wat ik gevonden heb onder t stof :)

Ondertussen Pillars aan t downloaden via steam.... yay!

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2duebfn.jpg

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ha, die doos heb ik ook bewaard!

Zo jammer... Ik had denk ik wel 150 van dat soort verpakkingen van oude games. Alles behalve een handvol toen weggegooid. Gelukkig deze, TotSC, BG2, Planescape Torment én Icewind Dale bewaard :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 15:53
Katsunami schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 21:04:
edit: sjezus... ik vraag me af of dit spel nog speelbaar gaat worden.

Bij werkelijk bijna alles wat ik doe in een gevecht krijg ik te horen: "Weapon ineffective!" Het maakt niet uit of ik een wapen pak dat slashing, piercing... whatever aan damage doet. Nu blijkt dat er verscheidene problemen zijn hiermee; sommige soorten wapens die wel zouden moeten werken, maar dat niet daadwerkelijk doen, sommige wapens die gewoon werken en waarvoor het spel toch op pauze gaat met "Weapon Ineffective", terwijl de pauze *ook* wordt getriggered als een wapen niet werkt tegen de speler. Dat zou niet de bedoeling moeten zijn. Deze problemen zijn echter niet in de 1.03 patch opgelost.

De enige mogelijkheid is het uitzetten van de Weapon Ineffective auto-pause, anders gaat je spel elke seconde automatisch op pauze. Je moet ook maar hopen dat het wapen dat je net vast hebt, daadwerkelijk functioneert. (De reden dat sommige wapens niet werken zoals verwacht is omdat er bijvoorbeeld in de beschrijving staat dat deze slashing damage doen, terwijl ze daadwerkelijk een ander soort damage doen... dat is dus lekker verwarrend.)
Zijn er hier meer mensen die dit ervaren?

En meer algemeen: Ik wil beginnen met het spel, maar wil wel een goede ervaring. Is het spel stabiel genoeg om redelijk probleemloos van te genieten, of is het nog niet zover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als grote BG en Torment fan heb ik het spel gebackt maar kan nou niet zeggen dat ik er helemaal ondersteboven van ben.

Ik probeer met de NPC's die ik tegenkom het spel door te komen en dus vooralsnog geen gebruik te maken van het inhuren van adventurers. Maar dan moet ik die temple in gilded vale met drie man voltooien en dat gaat echt niet kan ik je vertellen. Speel op normal, mijn roque ligt meeste gevechten al snel op der gat. En dat na helemaal overnieuw te zijn begonnen nadat ik hopeloos vastliep tegen hetzelfde euvel in Radrics keep.

Lol is er nu wel van af.

EDIT:
in reactie op bovenstaande post: Ik kan beamen dat autopause op weapon ineffective inderdaad NIET gaat werken, heb ik al afgezet na 1 minuuut spelen, werd er gek van. Terwijl ik toch echt damage uitdeelde. Die optie kijkt namelijk ook wanneer een wapen minder effectief is (maar dus nog wel steeds kan hitten)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2015 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Mwah heb geen problemen met het spel nee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

Verwijderd schreef op zondag 05 april 2015 @ 13:50:
Als grote BG en Torment fan heb ik het spel gebackt maar kan nou niet zeggen dat ik er helemaal ondersteboven van ben.

Ik probeer met de NPC's die ik tegenkom het spel door te komen en dus vooralsnog geen gebruik te maken van het inhuren van adventurers. Maar dan moet ik die temple in gilded vale met drie man voltooien en dat gaat echt niet kan ik je vertellen. Speel op normal, mijn roque ligt meeste gevechten al snel op der gat. En dat na helemaal overnieuw te zijn begonnen nadat ik hopeloos vastliep tegen hetzelfde euvel in Radrics keep.

Lol is er nu wel van af.
Inhuren van adventures is niet nodig, ik speel op hard met standaard NPC's en ervaar niet zoveel problemen. Het is wel handig om in ieder geval snel je eerste 3 party members erbij te krijgen. Daar heb je minder dan 5 minuten speeltijd (+dialoog) voor nodig als je in gilded vale komt. Ook is de volgorde dat je activiteiten doet best belangijk zodat je zoveel mogelijk XP krijgt voordat je bij de moeilijke gebieden komt. Ik ervaarde na een paar uur een kantelpunt waarbij het spel een stuk makkelijker wordt doordat je sterker geworden bent.

Hieronder een aantal tips om het begin soepeler te doorlopen, inclusief spoilers tot en met Caed Nea en je waar je de eerste 6 NPC party members kan vinden.
spoiler:
- Je eerste 3 NPC party members zijn binnen 5 minuten na aankomst in Gilded Vale te recruteren (+dialoog tijd). Een mage (voor de inn in gilded vale), warrior (naast de grote boom in gilded vale) en priest (in de zone onder gilded vale, naast het standbeeld aan de weg). Met party van 4 kan je alvast een goed begin maken. Je 5de party member (Chanter) is vlakbij en een mooie doelstelling om als volgende naartoe te werken. Via Black Meadow kom je bij Caed Nua en daar wacht die op je.
- Skip de temple in het begin. Die gaat een stuk makkelijker nadat je de omringende zones gedaan hebt.
- Als je begin party (4-man) compleet werk je de quests uit gilded vale af, Eerst de zones ten zuiden en zuidoosten van Gilded Vale richting Caed Nua. Ik zou eerst naar black meadow/Caed Nua gaan voordat je de twee zuidelijkste zones pakt zodat je de Chanter in je party hebt. Je kan misschien niet alle mobs aan in Black Meadow, zoals in het noord/oost hoek van de map zitten een paar hele sterke mobs waar je best even omheen kan lopen. De quests ten zuiden hebben in ieder geval 1 stap die wat lastig kan zijn in het begin zoals spores. Doe die nadat je Caed Nua hebt vrijgespeeld.
- Indien je tijdens Caed Nua quests te moeilijke mobs tegenkomt overweeg een stapje terug te doen en wel die twee zuidelijke zones mee te pakken.
- Als je Caed Nua vrijgespeeld hebt kan je ook naar de volgende zone om snel een 6de party member op te pakken voordat je verder gaat, dat is een ranger.
- Nadat je alle sub quests heb afgerond zal de temple geen groot probleem meer zijn en kun je met een stevig party van minimaal 5 richting Readric's Hold.

- Uiterlijk voordat je naar de eerste grote stad gaat (of zoveel eerder als je wilt) kun je een paar levels endless dungeon doen in Caed Nua. Hoop XP daar, mooie gear. Als je alle quests gedaan hebt die je tot nu toe gekregen hebt is je party inmiddels een paar levels hoger en zal het spel veeeel soepeler spelen.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 15:53
Aanvullend op GoUdViS z'n post, hier ook nog wat algemene tips voor wanneer je gevechten als lastig ervaart:

http://guides.gamepressure.com/pillarsofeternity/guide.asp?ID=29843

Als je, ondanks de tips van GoUdViS, toch met moeilijke gevechten te maken hebt (en niet later terug wilt komen), dan helpt het om al je middelen in te zetten: resting bonuses, food bonuses, potions / scrolls, traps, buffs, positionering van je team, en natuurlijk veelvuldig gebruik van de pauzefunctie. Al met al moet een lastig gevecht daarmee flink beter te doen zijn. Maar zoals aangegeven is het vaak ook een prima optie om een ander gebied te betreden wanneer dingen te lastig zijn, om eerst elders XP en gear te vergaren. Blijft het allemaal echt te lastig, dan kan het zijn dat de samenstelling van je team of de verdeling van stats en skills niet goed gekozen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Verwijderd schreef op zondag 05 april 2015 @ 13:50:

Lol is er nu wel van af.

EDIT:
in reactie op bovenstaande post: Ik kan beamen dat autopause op weapon ineffective inderdaad NIET gaat werken, heb ik al afgezet na 1 minuuut spelen, werd er gek van. Terwijl ik toch echt damage uitdeelde. Die optie kijkt namelijk ook wanneer een wapen minder effectief is (maar dus nog wel steeds kan hitten)
Ik heb net uitgevonden hoe het komt dat de gevechten niet zo liepen als ik wilde. De HELE tijd begonnen mijn partyleden andere enemies aan te vallen dan diegene die ik ze aanwees. TIP: Zet in het opties menu auto-attack UIT! Een ongelooflijk stomme optie is dat... Je partyleden gaan dan automatisch de dichtsbijzijnde mob aanvallen, óók als je ze instrueert om weg te lopen.
Ik had een zware kluif aan 2 Shades en een Shadow in die Gilded Vale tempel. Nu kwam ik er in één keer doorheen, zij het met nog steeds flink wat moeite zoals het hoort (speel op hard).

Edit @ Vincent: Tip: Ga nog een veldje naar het zuiden, naar Magran's Fork. Daar kun je een derde NPC oppikken :)

[ Voor 3% gewijzigd door Nyarlathotep op 05-04-2015 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Nou, na het uitschakelen van de Weapon Ineffective auto-pause kan ik tenminste weer gevechten winnen. Het is wel gewoon idioot dat een character zegt: "I have to try something else!" of "It's no good!" terwijl een klap net 15 punten damage heeft gedaan. Ook als die klap niet 100% effectief was, dan is 15 punten damage nog wel de moeite waard... of is dit zo'n spel waar uiteindelijk je hitpoints in de honderden en duizenden gaan lopen?

Tevens ben ik nog iets anders tegengekomen. Zodra je namelijk

spoiler:
van Ciant Lis naar Valewood gaat, helemaal in het begin

dan zegt mijn character: "Shall we get some shut-eye?" Dat heb ik dus gedaan (mijn health was toch al gezakt naar 30% ofzo), maar toen ik wakker werd waren al mijn defenses met 10 verhoogd.

Ik ga nog een keer slapen en kijken wat er dan gebeurt, want als dit bij elke overnachting gebeurt dan zul je het spel binnen de korste keren niet alleen steamrollen maar zelfs facerollen....

edit: net nog maar eens gaan maffen, om te kijken wat er gebeurt.

Als ik de eerste keer ga campen, dan

spoiler:
verschijnt er een korte roze/paarse mini-cutscene, waarin je onder andere die gloeiende stenen ziet

maar bij de tweede keer

spoiler:
verschijnt het normale standaard kampvuur.

Bij de tweede keer campen worden de defensive stats ook niet meer met 10 verhoogd, dus ik ga er maar even vanuit dat ze met 10 verlaagd waren, vanwege vermoeidheid.

Net heb ik ook mijn eerste level-up gedaan. Zijn er echt maar 5 skills? Dat is wel een beetje weinig.... daar had ik meer verwacht. Het kan natuurlijk zijn dat er later meer bij komen, want ik heb in de handleiding verwijzingen naar talents en abilities gezien die je nu bij de eerste level-up ook niet kunt kiezen.

Wat betreft de muziek krijg ik vaak een heel erg "Lord of the Rings"-gevoel. Niet precies hetzelfde, maar de stijl en de melodieën komen soms zo met elkaar overeen dat ik het idee krijg dat er stukken van de LotR-soundtrack in zitten.

De voice-acting die gedaan is voor het aanklikken van de characters (die in mijn ogen te hard is, en uitgezet zou moeten kunnen worden) laat me meer denken aan Temple of Elemental Evil (Troika, 2003) dan aan Baldur's Gate. Datzelfde geldt overigens ook voor de graphics.

Ik speel trouwens als een Wood Elf Wizard. De bonussen op je stats die je krijgt voor je ras hebben eigenlijk niks te zeggen, omat je je punten ook kunt verlagen. Je krijgt bijvoorbeeld +1 Dex, waardoor die stat 11 is in plaats van 10, maar je kunt hem gewoon naar 10 verlagen en het punt in Might zetten.

Hetgeen ik apart vind is dat, na het verlaten van de eerste map, mijn wizard de machtigste in de party was. Meeste vijanden verslagen, hoogste damage gedaan, meeste crits, meeste alles. De ability Arcane Assault is de machtigste aanval die de start-party had, overigens....

Ik ben het er dus niet echt mee eens dat een wizard underpowered is, zoals veel op internet wordt gezegd. Misschien komt die veronderstelling doordat mensen wellicht de wizard op een D&D-manier hebben gebouwd, met een hele hoge Int, een lage Might, en lage Dex. In dit spel is Might echter heel belangrijk als je veel damage wil doen; Int zorgt voor meer spell duration en een grotere AoE, terwijl Dex voor meer snelheid zorgt.

Als je een powerhouse damagedealer wil bouwen als wizard, dan zijn de belangrijkste stats dus Might, Int, en Dex, in die volgorde, en niet Int, Resolve en Might, zoals veel mensen in het begin aan het doen waren. (Mogelijk komt dat ook door de handleiding, want veel dingen zijn in de releaseversie en na patch 1.03 veranderd... waardoor de handleiding niet meer klopt.)

[ Voor 64% gewijzigd door Katsunami op 05-04-2015 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 11:40

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

De wizard lijkt volgens velen underpowered omdat ze alleen kijken naar de rol als nuker. Ik ben nu lvl 9 en ik vind de nukes van de druid inderdaad harder hitten/grotere aoe/betere targetting (aantal met Foe only). Maar de wizard heeft een aantal zeer goede CC spells die men over het hoofd ziet of er niet aan wil. Waarom zou je op hogere difficulty een fireball gooien van 55 aoe dmg als je ook een paar mass charm op een groep kunt zetten en ze elkaar helemaal uit kunt laten roeien? Daarnaast heb je wel relatief weinig spells als je iedere encounter helemaal los wilt kunnen gaan, maar daar heb je in PoE de Cipher voor. Het is inderdaad geen klassieke OP D&D Wiz meer.

Qua balancing vind ik charm/confuse spells nu nog te OP (met name Cipher maar ook support Wiz). Melee mag wel een kleine boost gebruiken, ik vind de paladin bv te weinig toegevoegde waarde hebben (slechte jack of all trades).

Ik heb tot nu toe dikke lol met mijn party bestaande uit een melee/caster druid, cc wiz, tank fighter, dps/off-tank chanter, support priest en een dps arbalest rogue. Ik mis eigenlijk nog wat dps, aangezien de meeste gevechten met 3+ vijanden aan de lange kant duren. Maar het mooie is wel dat ik overal een antwoord op heb.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
^^0nMe schreef op zondag 05 april 2015 @ 17:20:
De wizard lijkt volgens velen underpowered omdat ze alleen kijken naar de rol als nuker. Ik ben nu lvl 9 en ik vind de nukes van de druid inderdaad harder hitten/grotere aoe/betere targetting (aantal met Foe only). Maar de wizard heeft een aantal zeer goede CC spells die men over het hoofd ziet of er niet aan wil. Waarom zou je op hogere difficulty een fireball gooien van 55 aoe dmg als je ook een paar mass charm op een groep kunt zetten en ze elkaar helemaal uit kunt laten roeien? Daarnaast heb je wel relatief weinig spells als je iedere encounter helemaal los wilt kunnen gaan, maar daar heb je in PoE de Cipher voor. Het is inderdaad geen klassieke OP D&D Wiz meer.
CC-spells = confusion/charm ? Die term ben ik nog niet eerder tegengekomen.

De wizard die ik nu heb kan best serieus knallen, in elk geval in vergelijking tot de companions in de tutorial. Maar, een wizard hoeft inderdaad niet per se een nuker te zijn. Soms kun je heel subtiel heel veel damage doen, zoals mensen die Baldur's Gate kennen wel weten. Weet je hoe GAAR het is om een Horror, of Mass Charm op je party te hebben liggen? Dat kan vaak gaarder zijn dan een flinke klap oplopen. Die laatste kun je simpel wegwerken met een potion of een healing spell, de eerste niet; zeker niet als 5 van de 6 characters erdoor getroffen zijn en je cleric is er ook bij.

Ik ben door de jaren heen steeds meer en meer spells in BG gaan gebruiken. Pasgeleden heb ik voor de eerste keer in 15 jaar Sleep gebruikt... en op de lagere levels kan die heel erg handig zijn tegen alles wat kleiner is dan een Ogre.

Hetgeen veel mensen ook lijken te vergeten is dat een Wizard in PoE gewoon armor kan dragen, en wapens kan gebruiken. Het is waarschijnlijk niet mogelijk om met een wizard te tanken, maar als je hem een zwaar armor geeft en een flinke bijl, met de juiste proficiencies, dan kan hij zeker wel rake klappen uitdelen. Ook een boog of kruisboog, of zelfs een firearm zijn niet uitgesloten. Die zijn traag, maar ze doen wel heel veel damage. Als je met je wizard vanaf een afstandje een andere Wizard onder vuur neemt (een firearm kan door de Arcane Veil heen komen), dan kun je nog aardig wat toevoegen aan je party.

Een wizard in D&D is echt: spells casten, slapen. Spells casten, slapen. Een wizard in PoE heeft meer pijlen op zijn boog... letterlijk.
Qua balancing vind ik charm/confuse spells nu nog te OP (met name Cipher maar ook support Wiz). Melee mag wel een kleine boost gebruiken, ik vind de paladin bv te weinig toegevoegde waarde hebben (slechte jack of all trades).

Ik heb tot nu toe dikke lol met mijn party bestaande uit een melee/caster druid, cc wiz, tank fighter, dps/off-tank chanter, support priest en een dps arbalest rogue. Ik mis eigenlijk nog wat dps, aangezien de meeste gevechten met 3+ vijanden aan de lange kant duren. Maar het mooie is wel dat ik overal een antwoord op heb.
DPS heb ik noot zo goed begrepen. Als je je "damage per second" moet gaan doen, dan betekent dat toch dat je hitpoints enorm hoog zijn? Ik vraag me af waarom dat wordt gedaan. In D&D heb je ultiem veel hitpoints als je boven de 100 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 11:40

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Katsunami schreef op zondag 05 april 2015 @ 17:37:
[...]

De wizard die ik nu heb kan best serieus knallen, in elk geval in vergelijking tot de companions in de tutorial. Maar, een wizard hoeft inderdaad niet per se een nuker te zijn. Soms kun je heel subtiel heel veel damage doen, zoals mensen die Baldur's Gate kennen wel weten. Weet je hoe GAAR het is om een Horror, of Mass Charm op je party te hebben liggen? Dat kan vaak gaarder zijn dan een flinke klap oplopen. Die laatste kun je simpel wegwerken met een potion of een healing spell, de eerste niet; zeker niet als 5 van de 6 characters erdoor getroffen zijn en je cleric is er ook bij.

Ik ben door de jaren heen steeds meer en meer spells in BG gaan gebruiken. Pasgeleden heb ik voor de eerste keer in 15 jaar Sleep gebruikt... en op de lagere levels kan die heel erg handig zijn tegen alles wat kleiner is dan een Ogre.

Hetgeen veel mensen ook lijken te vergeten is dat een Wizard in PoE gewoon armor kan dragen, en wapens kan gebruiken. Het is waarschijnlijk niet mogelijk om met een wizard te tanken, maar als je hem een zwaar armor geeft en een flinke bijl, met de juiste proficiencies, dan kan hij zeker wel rake klappen uitdelen. Ook een boog of kruisboog, of zelfs een firearm zijn niet uitgesloten. Die zijn traag, maar ze doen wel heel veel damage. Als je met je wizard vanaf een afstandje een andere Wizard onder vuur neemt (een firearm kan door de Arcane Veil heen komen), dan kun je nog aardig wat toevoegen aan je party.

Een wizard in D&D is echt: spells casten, slapen. Spells casten, slapen. Een wizard in PoE heeft meer pijlen op zijn boog... letterlijk.
Mijn bijna-wipes sinds ik een 6-man party heb zijn inderdaad ontstaan doordat in het begin van het gevecht mijn wiz en/of priest gecharmed werden waardoor ik werd overlopen.

Ik heb het lijstje met self-buffs bekeken en je zou op zich best een tank wiz kunnen maken, ware het niet dat je in deze game niet kunt pre-casten en de buffs niet lang genoeg duren voordat je weer moet resten omdat ze op zijn. Misschien dat ze daar met een patch nog wat aan doen, want nu zijn ze eigenlijk nutteloos omdat je wiz nauwlijks wordt getarget als je goed engagement houdt.
DPS heb ik noot zo goed begrepen. Als je je "damage per second" moet gaan doen, dan betekent dat toch dat je hitpoints enorm hoog zijn? Ik vraag me af waarom dat wordt gedaan. In D&D heb je ultiem veel hitpoints als je boven de 100 zit.
Ik gebruik wat termen van andere genres doorelkaar. :) Met CC bedoel ik Crowd Control zoals een Slicken die zorgt voor mass prone of een Mass Charm/Confuse spell waarmee je een grote groep bezig kunt houden. Je komt als je verder in het spel bent inderdaad vijanden tegen die belachelijk veel hitpoints en/of DR hebben. Ik merk dat ik dan vaker in de problemen kom omdat dit vaak ook de hardhitters zijn en ik niet te veel spells wil gebruiken.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Katsunami schreef op zondag 05 april 2015 @ 17:37:

Crowd Control ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Zucht, ik ben ook echt flauw aan het worden van Steam en updates. Ie-de-re keer is het wel iets waardoor ik niet kan updaten. Nieuwe update van PoE, "Disk Read Error". Zit nu net 10 minuten aan het zoeken maar ik ben er nu al klaar mee, ga wel mijnenvegen.

Galbakken, volgende keer wordt het een GoG versie.

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
^^0nMe schreef op zondag 05 april 2015 @ 18:06:

Mijn bijna-wipes sinds ik een 6-man party heb zijn inderdaad ontstaan doordat in het begin van het gevecht mijn wiz en/of priest gecharmed werden waardoor ik werd overlopen.

Ik heb het lijstje met self-buffs bekeken en je zou op zich best een tank wiz kunnen maken, ware het niet dat je in deze game niet kunt pre-casten en de buffs niet lang genoeg duren voordat je weer moet resten omdat ze op zijn. Misschien dat ze daar met een patch nog wat aan doen, want nu zijn ze eigenlijk nutteloos omdat je wiz nauwlijks wordt getarget als je goed engagement houdt.
Men heeft echt geprobeerd om de cheesy tactieken die in de Infinity Engine werken te voorkomen. Je kunt in een iE-game een rogue vooruit sturen, en voor een groot deel al zien hoe een party is opgebouwd. Dan kun je net buiten het zicht van die party al je buffs casten, en zelfs de AoE al erop gooien.

Als je je fighters erheen stuurt nadat de AoE-effecten uitgewerkt zijn, is de halve party al naar de knoppen. Dan nog even slapen om je wizard weer op te laden, en je kunt weer verder. Als je dat truukje goed kent (= de juiste buffs en AoE spells klaar hebt), dan worden IE-spellen heel gemakkelijk.

Dit hebben ze in PoE echt proberen te voorkomen, via rest supplies (slechts 2 op hard :X) en niet bre-buffen.

Ik speel nu op Hard en in Expert Mode (in mijn allereerste run :')), en zelfs als Wizard kan ik mijn mannetje nog wel staan. Het enige gevecht dat ik echt niet kan winnen (in elk geval niet in de huidige setup van mijn wizard) is

spoiler:
het gevecht in de grot met twee beren, in het noordwesten van Valewood.

Drie Young Wolves, of een paar bandits zijn geen probleem.

Hetgeen me het meest ergert is dat het in PoE heel gemakkelijk is om uit een AoE-gebied te lopen. Je tegenstanders lopen best snel, en als je een spell cast, dan zijn ze al bij je voordat hij afgaat. Mijn Dex is 11, wat een kleine bonus oplevert, maar echt veel hoger zetten kun je die niet, omdat je anders flink moet inboeten op Might en Int.

Trouwens, men heeft in de ontwikkeling gezegd dat men "D&D wilde vermijden voor PoE", maar er zitten toch echt nog wel veel D&D-concepten in, al zij het onder andere namen. Dingen zoals Deflection, Will, Reflex, en Fortitude werken volgens mij gewoon hetzelfde als Saving Throws, al heb je er nu gewoon minder. Een armor met DR7 aan algemene damage heeft vaak specifieke DR voor bepaalde soorten aanvallen zoals een DR van 8 voor slashing, en DR 10 crushing. Dat is in D&D ook gewoon zo: een base AC van bijvoorbeeld 6, maar 8 tegen piercing damage. Het verschil is dat in D&D een AC-check alle damage voorkomt, terwijl in PoE de damage wordt verlaagd.
Marruk schreef op zondag 05 april 2015 @ 18:36:
Zucht, ik ben ook echt flauw aan het worden van Steam en updates. Ie-de-re keer is het wel iets waardoor ik niet kan updaten. Nieuwe update van PoE, "Disk Read Error". Zit nu net 10 minuten aan het zoeken maar ik ben er nu al klaar mee, ga wel mijnenvegen.

GoG heeft het nadeel dat patches later worden gepost. Ze hebben wel het voordeel dat je gewoon lekker ouderwets bestanden kunt downloaden en installeren, onafhankelijk van wat dan ook, "net zoals vroeger".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Marruk schreef op zondag 05 april 2015 @ 18:36:

Dat heeft niets met Steam te maken, maar met corrupte data op je disk. Misschien is je disk wel gaar?
Gewoon even de game cache checken, en anders opnieuw downloaden.
Wat heb je al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Als ik de gameplay trailers van The Witcher 3 zo bekijk, en terugdenk aan Dragon Age: Origins en The Witcher 2, dan vraag ik me af waarom ik isometric RPG's nog steeds leuk vind om te spelen.... waarschijnlijk vanwege het type gameplay, want er zijn genoeg oudere spellen die er qua uiterlijk toch wel een stuk beter (edit: misschien is 'indrukwekkender' een betere term) uitzien dan PoE (en waarschijnlijk ook T:ToN.)

Om over Baldur's Gate en de andere IE-spellen nog maar te zwijgen; in elk geval, de originele versies in de originele resoluties. In mijn ogen worden IE-spellen onspeelbaar boven 1024x768, zelfs op een 24" monitor, en zelfs op die resolutie is alles al flink klein.

[ Voor 4% gewijzigd door Katsunami op 06-04-2015 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Poeh, sommige gevechten zijn wel echt lastig. Ik heb ook nauwelijks AoE spells, en de paar die ik heb zijn onhandig. Zo moet je altijd een clear path naar de vijanden hebben. Ja, alsof ik mijn spellcaster voor in de party ga zetten...
Ook het niet kunnen drinken van potions en casten van spells vóór combat is echt wennen. Ik weet dat dat in b.v. BG voor nogal wat makkelijke trucjes zorgde.
Maar in Caed Nua zit linksonderin een flinke kluit Phantoms, Shadows en Will'O Wisps. Die krijg ik gewoon niet neer nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op zondag 05 april 2015 @ 22:17:
Poeh, sommige gevechten zijn wel echt lastig. Ik heb ook nauwelijks AoE spells, en de paar die ik heb zijn onhandig. Zo moet je altijd een clear path naar de vijanden hebben. Ja, alsof ik mijn spellcaster voor in de party ga zetten...
Voor een AoE spell die vanaf de caster uitstraalt, zoals Fan of Flame, moet je inderdaad een direct zicht hebben. Dat is in BG en veel andere spellen ook het geval, en is eigenlijk ook wel logisch. De manier om dat op te lossen is je tegenstanders blokkeren met een tank, en de wizard vanaf de zijkant te laten casten.

Is dit trouwens ook nodig voor een spell vergelijkbaar met Fireball? In BG kon je die gewoon over je party heen casten, achter je tegenstanders. Dat was altijd heel handig, omdat je dan precies zo kon mikken dat je tanks net buiten de AoE bleven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
Het is met de standaard NPC's echt helemaal geen lastig spel, ook niet op hard! Dat je met drie man niet de temple in Gilded Vale kan clearen is natuurlijk wel weer logisch... eerst moet je een party bij elkaar sprokkelen. Als je echt geen filler chars wil maken is het volgende startteam snel te verzamelen.

-Wizzard
-Warrior
-Cleric
-Ranger
-Chanter

En met dit team speel je zo het spel uit (met wat cheese).

Verder:

- Als het na onderstaande tips nog te lastig is: Ga eerst een paar andere quests doen om geld+xp te verzamelen (er is mooie gear te koop!)

- Focus fire! Standaard tactiek: Warrior tussen de vijand en met de rest eerst het loslopende spul doodmeppen en daarna van zwak tot sterk. Eindig dus altijd met de sterkste mob! Mind Breakers, Clerics en Wizzards hebben weinig Damage reduction en doen veel schade, zij zijn dan ook de eersten die je eraf tikt. Als je dat niet doet maak je het jezelf super moeilijk.

- Soms wil je er direct in om een Vijandelijke mob direct af te tikken (wizzards), maar meestal wil je eerst je party opstellen om daarna met je warrior voorzichtig de groep naar je toe te halen (ernaar toe lopen en dan weer terug rennen). Je kan dan ook wat traps neer smijten (een oude Infinity Engine favoriet!).

- Consumables zijn er om te gebruiken! Niet opsparen, gewoon opmaken als het pittig wordt!

- Probeer om behalve de warrior iedereen zo licht mogelijke armor te geven: Armor bepaald niet alleen je DPS (damage per second) via recovery, het beinvloed via recovery ook key isues als interupts en spellcast snelheid. Als je snel wil CC-en of moet healen telt elke seconde.

- De tip om zonder auto-attack te spelen heeft ook belangrijke nadelen: Als je wegloopt van een andere mob (disengaged)krijg je flinke penalties. Ik los het liever op via CC en Summons. Je chanter kan drie skellies oproepen en daarmee kan je wel heel even een vijand mee bezig houden.

- Als een gevecht te lastig is moet je meer CC gebruiken!

- Het is een verspilling om met Aloth te nuken! Je wizzard is er (ik herhaal!) er vooral voor CC.

- Als je wel moet nuken en je wil AoE-en is Expose Vulnerabilities een hele handige: Foe only, lange duur en groot bereik. Bovendien wordt je wizzie niet direct target voor jan en alleman omdat ze hem niet leuk vinden (probleem van direct-damage).

- Als iedereen op je warrior staat in te rammen kan je best dichtbij gaan met je chanter en wizzard om nabij spells af te drukken. Daarna weer een paar stapjes terug!

Ik herhaal: De manier om de meest lastige gevechten te winnen zijn: Crowd Control (Charm en Confuse) en Summonnen (er zijn meerdere summoning items!)

[ Voor 6% gewijzigd door roffeltjes op 06-04-2015 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb nu inderdaad een summoning spell. De chanter kan drie skeletons oproepen en dit heeft mij al geholpen!
Ook heb ik bij de blacksmith in GV een hoorn gekocht voor 5000cp welke een behoorlijk sterke warrior summoned. Deze kan ik ééns per rest gebruiken.
Tevens de beschikking over de frieball, en deze kan ik gelukkig casten zonder directe line-of-sight.

Het is allemaal even wennen, en er komt bij gevechten gewoon net iets meer tactiek bij kijken. Eigenlijk speelt dit een stuk leuker.
En inderdaad.... Als ik ergens niet langs kom ga ik elders verder questen. Gelukkig heb je altijd wel meerdere questlines uit staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
De hoeveelheid game-breaking bugs in dit spel is absurd. De reviews zijn heel erg goed, dus ik kan me niet indenken dat de reviewers lang hebben gespeeld. Ik ben zelf weer een bug tegengekomen, en nadat ik erheen heb lopen zoeken, heb ik nog een paar anderen gezien die het spel om zeep helpen, ook na patch 1.03.

- Damage over Time (DoT) werkt verkeerd om met High Intelligence.

Stel, je hebt een standaard INT van 10, en een spell doet 30 damage in 10 seconden.
Een hogere INT maakt de duration van alles langer... inclusief DoT. Als je een INT hebt die bijvoorbeeld 50% duration toevoegt, dan doe je nu dus 30 damage in 15 seconden. Je spell wordt dus minder krachtig. Hetzelfde gebeurt met bijvoorbeeld healing spells; het duurt meer seconden om dezelfde hoeveelheid te healen.

- Companions verliezen al hun artikels en al hun party statistics worden gereset als je ze uit de party haalt en later weer toevoegt. Dat maakt het hele wisselen van companions in Inns en de Stronghold nutteloos.

- Buffs worden toegepast op tegenstanders. Als je één of meer tegenstanders via charm of een vergelijkbare spell naar jouw kant overhaalt, dan worden ze letterlijk "friend", in plaats van "charmed enemy." Als je nu buffs of healing toepast, dan worden deze effecten ook toegepast op deze gecharmde characters. Nadat de charm afloopt, heb je dus een mooi gehealde en gebuffte tegenstander....

- Een van de spirits ergens in de Endless Path dungeon lijkt vaak niet te werken, waardoor je niet naar het volgende level kunt; je krijgt de toegangscode/password niet.

- Na 1.03 zijn de rangers blijkbaar stuk; ze kunnen een aantal talents niet gebruiken, en ze verschijnen ook niet op de character sheet.

- Het opslaan en laden van spellen wordt langer en langer naarmate je verder in het spel komt. Er zijn mensen die zeggen dat ze na een uur of 30 vaak tussen de 30 en 60 seconden op een save/load moeten wachten. Dat is absurd lang, IMHO.

- Blijkbaar zijn nog steeds niet alle 'sticky stats' opgelost; stats die worden verhoogd of verlaagd door een buff worden niet altijd aangepast naar hun normale status aan het einde van een gevecht. Als er later in nieuwe gevechten weer vergelijkbare buffs en debuffs worden gebruikt, dan worden je stats en defenses dus steeds hoger en/of lager.

- Er zijn nog meer kleinere bugs, zoals quests die niet kunnen worden afgemaakt, maar die weet ik niet; die probeer ik niet te lezen omwille van de spoilers. Zodra er iets als "Quest" of "Can't Finish" in de topictitel voorkomt stop ik met lezen.

In mijn ogen is het spel nog steeds onspeelbaar. Ik ga mijn tweede savegame (nu in Gilded Vale) ook verwijderen, en maar weer wachten op de volgende patch. (Dragon Age all over again...)

Obsidian zegt dit: "Patches Still Coming? Yes, we're currently working on patch 1.04, which we hope to release during the week of April 6. We are actively monitoring the Technical Support forum and pulling issues out into our internal bug database."

Het zal dus waarschijnlijk nog to vrijdag duren voordat 1.04 uitkomt. Misschien post GOG de patch nog in het weekend, zoals bij 1.03, maar misschien wordt het maandag. Ik denk denk dat ik nog maar weer een week ga wachten. Als er direct daarna melding wordt gemaakt van "we are working on patch 1.05", dan begin ik misschien niet eens meer opnieuw in heel april.

[ Voor 92% gewijzigd door Katsunami op 06-04-2015 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gaf aan dat de temple in gilded vale erg moeilijk was met de standaard NPC's. Kreeg wat tips om een gebiedje om laag te gaan voor extra NPC. Nu was ik daar ondertussen zelf al achtergekomen, het gekke is alleen dat in mijn eerste try met andere main character ik op diezelfde plek deze NPC helemaal nooit ben tegengekomen.... Was dat een bug die in 1.3 is verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Katsunami schreef op maandag 06 april 2015 @ 15:34:
De hoeveelheid game-breaking bugs in dit spel is absurd. De reviews zijn heel erg goed, dus ik kan me niet indenken dat de reviewers lang hebben gespeeld. Ik ben zelf weer een bug tegengekomen, en nadat ik erheen heb lopen zoeken, heb ik nog een paar anderen gezien die het spel om zeep helpen, ook na patch 1.03.

- Damage over Time (DoT) werkt verkeerd om met High Intelligence.

Stel, je hebt een standaard INT van 10, en een spell doet 30 damage in 10 seconden.
Een hogere INT maakt de duration van alles langer... inclusief DoT. Als je een INT hebt die bijvoorbeeld 50% duration toevoegt, dan doe je nu dus 30 damage in 15 seconden. Je spell wordt dus minder krachtig. Hetzelfde gebeurt met bijvoorbeeld healing spells; het duurt meer seconden om dezelfde hoeveelheid te healen.

heb ik ook gehoord ja geen idee of het nog klopt

- Companions verliezen al hun artikels en al hun party statistics worden gereset als je ze uit de party haalt en later weer toevoegt. Dat maakt het hele wisselen van companions in Inns en de Stronghold nutteloos.

Dit is volgens mij in 1.03 gefixed

- Buffs worden toegepast op tegenstanders. Als je één of meer tegenstanders via charm of een vergelijkbare spell naar jouw kant overhaalt, dan worden ze letterlijk "friend", in plaats van "charmed enemy." Als je nu buffs of healing toepast, dan worden deze effecten ook toegepast op deze gecharmde characters. Nadat de charm afloopt, heb je dus een mooi gehealde en gebuffte tegenstander....

- Een van de spirits ergens in de Endless Path dungeon lijkt vaak niet te werken, waardoor je niet naar het volgende level kunt; je krijgt de toegangscode/password niet.

Geen idee heb dit probleem niet gehad. Je hebt in ieder geval geen wachtwoord van een spirit nodig om verder te kunnen.Je kan met een aantal npc's daar praten en dealtjes zonder te hoeven vechten, maar je kan ze ook gewoon bevechten

- Na 1.03 zijn de rangers blijkbaar stuk; ze kunnen een aantal talents niet gebruiken, en ze verschijnen ook niet op de character sheet.

- Het opslaan en laden van spellen wordt langer en langer naarmate je verder in het spel komt. Er zijn mensen die zeggen dat ze na een uur of 30 vaak tussen de 30 en 60 seconden op een save/load moeten wachten. Dat is absurd lang, IMHO.

voor mij gefixed in 1.03

- Blijkbaar zijn nog steeds niet alle 'sticky stats' opgelost; stats die worden verhoogd of verlaagd door een buff worden niet altijd aangepast naar hun normale status aan het einde van een gevecht. Als er later in nieuwe gevechten weer vergelijkbare buffs en debuffs worden gebruikt, dan worden je stats en defenses dus steeds hoger en/of lager.

- Er zijn nog meer kleinere bugs, zoals quests die niet kunnen worden afgemaakt, maar die weet ik niet; die probeer ik niet te lezen omwille van de spoilers. Zodra er iets als "Quest" of "Can't Finish" in de topictitel voorkomt stop ik met lezen.

Ik zit in begin act III en alle quests nog gewoon kunnen afronden

In mijn ogen is het spel nog steeds onspeelbaar. Ik ga mijn tweede savegame (nu in Gilded Vale) ook verwijderen, en maar weer wachten op de volgende patch. (Dragon Age all over again...)

Obsidian zegt dit: "Patches Still Coming? Yes, we're currently working on patch 1.04, which we hope to release during the week of April 6. We are actively monitoring the Technical Support forum and pulling issues out into our internal bug database."

Het zal dus waarschijnlijk nog to vrijdag duren voordat 1.04 uitkomt. Misschien post GOG de patch nog in het weekend, zoals bij 1.03, maar misschien wordt het maandag. Ik denk denk dat ik nog maar weer een week ga wachten. Als er direct daarna melding wordt gemaakt van "we are working on patch 1.05", dan begin ik misschien niet eens meer opnieuw in heel april.

meeste van de problemen die je beschrijft zijn in de trant van "ik heb gehoord" Waarom zou je stoppen omdat de game bij een ander mogelijk niet zou werken
Of te wel waarom zou je deze game opzij leggen puur omdat andere mensen er problemen mee hebben?
Als je zo denkt zou je juist verder moeten spelen, want ik heb nog geen enkele bug tegen gekomen!
Verwijderd schreef op maandag 06 april 2015 @ 16:48:
Ik gaf aan dat de temple in gilded vale erg moeilijk was met de standaard NPC's. Kreeg wat tips om een gebiedje om laag te gaan voor extra NPC. Nu was ik daar ondertussen zelf al achtergekomen, het gekke is alleen dat in mijn eerste try met andere main character ik op diezelfde plek deze NPC helemaal nooit ben tegengekomen.... Was dat een bug die in 1.3 is verwijderd?
Als je die safe van je eerste char nog hebt zou ik er voor de zekerheid nog eens langslopen ik heb nog geen bug gehoord van ontbrekende "mogelijke" party members.

[ Voor 7% gewijzigd door SMD007 op 06-04-2015 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:07
SMD007 schreef op maandag 06 april 2015 @ 20:33:
[...]

Of te wel waarom zou je deze game opzij leggen puur omdat andere mensen er problemen mee hebben?
Als je zo denkt zou je juist verder moeten spelen, want ik heb nog geen enkele bug tegen gekomen!
Idem voor mij, speel dit spel met heel veel plezier! Enige wat mijn spelplezier vergalt zijn de eindeloze posts van Katsunami in dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 18:01
Nou voor mij zit het er voorlopig na 37uur op helaas. Sinds patch 1.03 heb ik met constante crashes te maken als ik van area verander of als ik save. Iedere keer een crash naar desktop. De game saved wel maar knikkert me uit het spel. Ik speel op een macbook air uit 2013, op de obsidian fora lees ik veel klachten over crashes dus hoop ik dat er binnenkort een fix komt. Wel jammer want ik vind het tot nu toe echt een tof spel maar het is nu niet te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Grindtegel schreef op maandag 06 april 2015 @ 22:59:
Nou voor mij zit het er voorlopig na 37uur op helaas. Sinds patch 1.03 heb ik met constante crashes te maken als ik van area verander of als ik save. Iedere keer een crash naar desktop. De game saved wel maar knikkert me uit het spel. Ik speel op een macbook air uit 2013, op de obsidian fora lees ik veel klachten over crashes dus hoop ik dat er binnenkort een fix komt. Wel jammer want ik vind het tot nu toe echt een tof spel maar het is nu niet te spelen.
Was daar niet een fix voor door steam overlay oid uit te schakelen? :)

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste