Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mede-auteur:
  • Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/8tfye5qthrr3d1w/Header.pngAfbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/3ufal0579w39008/Scene.jpg
*O* NOG VIER DRIE DAGEN TE GAAN! *O*

De Kickstartprojecten vliegen ons tegenwoordig om de oren, maar sommigen zijn écht de moeite waard. Project Eternity is zo'n project!

Project Eternity is een isometrische party-based RPG die gemaakt wordt door Obsidian Entertainment. De game wordt gefinancierd via Kickstarter, wat betekent dat iedereen die wil dat de game wordt gemaakt, een geldbedrag kan 'pledgen', waarvan de game kan worden ontwikkeld. Mensen die geld investeren in het project krijgen in dat geval de game wanneer hij klaar is, maar er zijn nog veel meer verschillende sponsorpakketten beschikbaar. Je kan 'pledgen' wat je wilt, maar als je het spel ook daadwerkelijk wil krijgen na afloop moet je minimaal $20,- pledgen. Op dit moment zijn alle 25.000 early bird beloningen al vergeven, maar als je de Kickstartersite goed in de gaten houdt, komt er zo nu en dan weer eentje vrij.

De heren bij Obsidian Entertainment zeggen zelf het volgende over Project Eternity:
Obsidian Entertainment and our legendary game designers Chris Avellone, Tim Cain, and Josh Sawyer are excited to bring you a new role-playing game for the PC. Project Eternity (working title) pays homage to the great Infinity Engine games of years past: Baldur’s Gate, Icewind Dale, and Planescape: Torment.

Project Eternity aims to recapture the magic, imagination, depth, and nostalgia of classic RPG's that we enjoyed making - and playing. At Obsidian, we have the people responsible for many of those classic games and we want to bring those games back… and that’s why we’re here - we need your help to make it a reality!

Het spel zal ontwikkeld worden op basis van de Unity engine en dagelijks komen er updates uit over de voortgang. Alle updates zijn na te lezen en te volgen via de Kickstarterpagina. Recentelijk is de eerste screenshot getoond en de eerste lore onthuld. Het belooft allemaal veel goeds!
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/96ot4xbgs44eos2/Screen.jpg
Eerste screenshot van Project Eternity. Klik voor groot.

Obsidian Entertainment heeft initieel een minimum te behalen bedrag van $1,1M begroot, maar op het moment van schrijven is er al bijna $2.8M gedoneerd. Dit betekent dat niet alleen de basisgame wordt ontwikkeld, maar er nog veel meer in zal komen! Hieronder is een overzicht te vinden van alles wat tot nu toe al behaald is.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/ackqrrua5qyfk73/GoalsAchieved.png
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/8ukkfgtvzckow79/2.7.png
De volgende doelen kunnen nog behaald worden voor de fundingsronde is afgelopen:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/r3qklmklij8pu8h/2.8.png
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/s5z6undhl0zoq8i/3.png
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/7vig0aig4gr0f43/3.5.png
Voor meer informatie over wat de verschillende doelen precies inhouden, verwijs ik graag naar de Project Eternity pagina.

Als bonus komt er ook nog een grote Dungeon in het spel, welke dieper wordt, naar mate er méér mensen het project steunen. De dungeon is begonnen met 3 levels en iedere 2.500 extra mensen wordt de dungeon een level dieper. Er zal tevens een level bijkomen als de Facebookpagina van Obsidian Entertainment 20.000 likes heeft. Momenteel ziet de dungeon er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/499r2r1mbsae776/Dungeons.png

De auteurs van deze topicstart zijn zeer enthousiast over het project en hopen dan ook dat er nog velen GoT'ers dit project zullen steunen om een zo gaaf mogelijk spel te krijgen!

Disclaimer: Beide topicstarters zijn op geen enkele manier financieel bij het project betrokken en zijn slechts fans

[ Voor 88% gewijzigd door Jk_W op 13-10-2012 10:12 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 18:57

4bit

Onward, to futility!

Oh My God. Chris Avellone die een nieuwe RPG wilt maken is een instant backup.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ja, ik had al geplegded voor ik ook maar een letter gelezen had of een seconde van de video gekeken had :P
De namen Sawyer, Avellone en Cain alleen al is een insta-buy voor mij :)

Het gaat ook niet voor niets als een trein, $360k nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05 15:05

makje

Professioneel prutser

oh ja ik zit al heel lang te wachten op een opvolger van de Baldur Gate- en de NWN2 serie, gelijk gepledged dus :)

edit:
gaat goed overigens, de Planetary Annihilation kickstarter is net (succesvo)l afgelopen en nu alweer de volgende game supporten :p

[ Voor 39% gewijzigd door makje op 14-09-2012 22:49 ]

5900x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 15:30
Supergaaf! Ik zag op Twitter dat Obsidian een Kickstarter-project was begonnen. En toen ik las dat het een isometrische party-based RPG werd, heb ik ook gelijk gepledged. Ik zal zo het filmpje eens bekijken, dat heb ik nog niet gedaan. :)

Edit: Het filmpje is niet heel bijzonder. Er zijn nog geen ingame beelden beschikbaar, en eigenlijk het enige van het spel dat je te zien krijgt is de wereldkaart die ook op de Kickstarter-pagina te vinden is. Verder willen ze een RPG maken met een goed verhaal en tactical combat.

En het bedrag dat ze binnenhalen loopt flink op. Er kwam zo'n $6,000 bij terwijl ik het filmpje aan het kijken was, dus dat is zo'n $1,000 per minuut.

Tweede edit: Ondertussen hebben ze al ruim 800K opgehaald. Ik dacht dat er na Double Fine Adventure en Wasteland 2 wel een soort Kickstarter-verzadiging zou optreden, maar dit project gaat weer vreselijk hard.

[ Voor 60% gewijzigd door Malthus op 15-09-2012 10:22 ]

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:16

IceStorm

This place is GoT-like!!!

anandus schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 22:21:
Ja, ik had al geplegded voor ik ook maar een letter gelezen had of een seconde van de video gekeken had :P
De namen Sawyer, Avellone en Cain alleen al is een insta-buy voor mij :)
Ik ben na de naam Chris Avellone ook opgehouden met twijfelen :D Heel mooi initiatief, jammer dat er nog zo weinig inhoudelijk over bekend is.

• uqrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
Hier zat ik op te wachten. Altijd een fan geweest van Baldur's Gate, Neverwinter Nights, Alpha Protocol, etc. Erg leuk, gelijk een klein beetje gedoneerd. Niet genoeg om het spel al te kopen ondanks dat ik bereid ben hier meer aan uit te geven dan alle kickstarters tot nu toe. Die Collector's Edition is veel te duur geprijsd. Ik hoop op een luxe variant die (veeeeeel) minder dan 160 dollar kost in 2014.

• anandus
  • Niet online
Nu alweer bijna op $900k. Binnen 24 uur. Not bad :)

We kunnen met dit tempo bergen stretch goals verwachten :P
Mooooaaaar!
We’ve also designed the game to have a flexible budget and scope, so if we reach our target budget goal, we have a list great stuff we can add into the mix through stretch goals. And, additional money we raise will go straight into the game to add new levels, companions, NPCs, features, and even entirely new parts of the world which will add hours and hours to the adventure.
Ik ben benieuwd.

• anandus
  • Niet online
Funding goal achieved! *O*

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Nice, op 2 dagen 1.1milioen bijeen gekregen. Moest het deze trend blijven volgen belanden ze op 18 milioen:
http://www.kicktraq.com/projects/obsidian/project-eternity/

Het zal wel zo een vaart niet lopen, maar ik zie het in ieder geval de kickstarter van Double Fine ruim voorbij steken. En dat dan toch op een moment waar de kickstarter hype al ruim minder is.

[ Voor 11% gewijzigd door 4bit op 15-09-2012 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Zo dat ging snel :P Ben heel benieuwd naar het eindresultaat (of tussenresultaat). De stretchgoals zijn iig bekend:
1.1 million, Base Goal – Achieved!
Base game includes three races, five classes, and five companions. We have ideas for these, but we want to hear your opinions on what you'd like to see. Stay tuned to Kickstarter, our website, and our forums to join in on the conversation.

1.4 million, New Playable Race, Class, and Companion!
Expands your options for character creation and adds a companion of the new class.

1.6 million, a Mac Version of Project Eternity and The Story Grows!
We've listened and we’ll make a Mac version of the game at this tier. We're also going to add a new major storyline along with new quests, locations, NPCs, and unique loot (special histories everyone?).

1.8 million, New Playable Race, Class, and Companion!
The options grow for your main character and the roster of your motley crew expands with the addition of a new companion from the selected class.

2.0 million, Player House!
Get your own house in the game that you can customize, store equipment in, and where your companions hang out, or, as the elves say, "chillax".

2.2 million, a new Region, a new Faction and another new Companion! And, dare we say it... ? LINUX!
Great news, everyone! For the Tarball Knights of Gzippia out there, we'll be adding Linux support!
Also, the world of Project Eternity grows in a major way with the inclusion of a whole new faction and the territory it holds. This adds new NPCs, quests, magic items, and hours of gameplay. And yes, you got it, another companion.

2.4 million and beyond! Coming Soon!
Als ik heel eerlijk ben wat 'makkelijk'. Mac en Linux support is prima maar de rest is vooral meer van wat er al in de planning zat en niks nieuws. Aan de andere kant, ook niet zo'n probleem als het gewoon een goeie game gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ja, inderdaad wat 'makkelijk', maarja, om heel eerlijk te zijn zou ik niet weten wat je bij zo'n spel eigenlijk verder als stretchgoals toe zou kunnen voegen. Misschien een soundtrack door een echt orkest? (;))
Het is gelukkig allemaal content, dat is wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:24
Booh, je kan alleen maar met een creditcard betalen... Ik dacht dat paypal tegenwoordig gemeengoed genoeg was? Iemand nog andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Tijdelijke creditcard kopen. Niet ideaal, want je betaalt wel voor de kaart, maar het werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Kickstarter heeft geen Paypal-optie (al willen sommige projecten ook Paypal accepteren).
Ik koop altijd een 3V Voucher, zo betaal ik mijn onlinedingen.

[ Voor 46% gewijzigd door anandus op 16-09-2012 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Overigens zijn creditcards bij banken ook niet heel duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
Tsja, maar om nou speciaal hiervoor een creditcard te kopen, of een aantal verschillende accounts aan te maken vind ik ook weer zo omslachtig... Dan maar wachten tot ie af is! Want ik zie het wel zitten! (fallout 1/2/NV, planescape torment, IWD 1+2 heb ik allemaal gespeeld, dus ik kan alvast niet wachten!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04:56

SkyStreaker

Move on up!

Anoniem: 172410 schreef op zondag 16 september 2012 @ 10:15:
Tijdelijke creditcard kopen. Niet ideaal, want je betaalt wel voor de kaart, maar het werkt wel.
Nope. Google op Net+ (neteller) en je hebt een vrije debitcard. Geen 3V commissie gedonder.
Via Neteller kan je een tijdelijke CC code genereren (mastercard) en stortingen werken met iDeal.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SkyStreaker schreef op zondag 16 september 2012 @ 10:23:
Nope. Google op Net+ (neteller) en je hebt een vrije debitcard. Geen 3V commissie gedonder.
Via Neteller kan je een tijdelijke CC code genereren (mastercard) en stortingen werken met iDeal.
Dat er nu toevallig een commissievrije variant bestaat betekent niet dat het meestal niet gewoon zo is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04:56

SkyStreaker

Move on up!

Natuurlijk, alleen bij deze heb ik gewoon niks aan hun betaald aan commissie. Of de commissie moet al stiekem in het bedrag zelf zitten :)

[ Voor 5% gewijzigd door SkyStreaker op 16-09-2012 10:31 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
Mooi dat wanneer de gamers zelf de geldschieters zijn de consequenties van kiezen voor DRM onmiddellijk zo voelbaar zijn dat je er in je kickstarter details iets over moet zeggen, of je bijna gedwongen wordt het punt in een video update aan te stippen.

Zelfs dus als het via Steam geregeld wordt. Ik ben ook benieuwd wat de reactie van Valve op dit fenomeen is. Willen ze van de Kickstarter taart blijven mee-eten, zullen ze DRM-vrije games moeten faciliteren. Bij mijn weten is het nu al zo dat niet alle games op Steam gebruikmaken van de Steam DRM. Maar tot Valve dit expliciet en duidelijk naar buiten toe faciliteert zullen gamers zich blijven uitspreken tegen Steam als DRM op Kickstarter. De gamers zelf moeten overtuigd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Zoals je zelf zegt zijn er talloze spellen op Steam die geen DRM hebben.
En van wat ik meekrijg (bij diverse Kickstartprojecten) wordt er vaak bij spellen waarvan met niet gezegd heeft het op Steam te faciliteren gevraagd of het op Steam uitgebracht kan worden.
Wat dat betreft is de ontwikkeling van Greenlight een zeer positieve ontwikkeling, zo kunnen al die Kickstarterspellen gewoon op Steam komen, mits er genoeg vraag naar is, wat waarschijnlijk wel het geval is :)

Dus je hoeft niet bang te zijn dat de spellen niet op Steam terecht zullen komen :)
Ik geloof dat ze ook bij Project Eternity Steam willen gebruiken als distributieplatform.

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 16-09-2012 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
Er staat zelfs bij dat de digitale downloads (die je krijgt door min 20 dollar 'storten') via steam aangeboden zullen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
Killed-1 schreef op zondag 16 september 2012 @ 12:56:
Er staat zelfs bij dat de digitale downloads (die je krijgt door min 20 dollar 'storten') via steam aangeboden zullen worden.
Het feit dat Steam gebruikt wordt is juist de reden voor de hele DRM discussie en reactie op video van Obsidian daarover, ik denk niet dat iemand deze informatie nog gemist had ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje

makje

Professioneel prutser

Het is overigens helemaal niet zeker dat Steam gebruikt gaat worden? Ja ze noemen wel steeds Steam in mails en op de website, maar in hun eigen FAQ op de kickstarter website staat ook dat ze de opties voor de digitale download nog aan het bekijken zijn:
question: How will I get my digital copy of the game?
answer: We are still exploring the idea of offering number of options, but one of those is definitely going to be Steam.

5900x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burlok86
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-04 11:35
Misschien dat iemand die wat meer verstand heeft van de game industrie mijn vraag kan beantwoorden.
Zit er over na te denken om $20,- te backen, maar 1,2 miljoen lijkt mij nogal weinig gezien de omvang van het team, en de mensen die er aan werken.
'Garanderen' ze nu een volledige game, of kan het halverwege blijken dat ze er nog lange niet zijn? Klinkt mij gewoon weinig gezien de scope van de game die ze willen creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
uqrax schreef op zondag 16 september 2012 @ 13:06:
[...]
Het feit dat Steam gebruikt wordt is juist de reden voor de hele DRM discussie en reactie op video van Obsidian daarover, ik denk niet dat iemand deze informatie nog gemist had ;) .
Je moet Steam als distributieplatform en als DRM-systeem niet door elkaar halen, natuurlijk :)
Je kan prima Steam gebruiken om DRM-vrije spellen te verspreiden/verkopen (neem bijvoorbeeld hét boegbeeld van DRM-vrije spellen, Galactic Civilizations 2)
Burlok86 schreef op zondag 16 september 2012 @ 13:20:
Misschien dat iemand die wat meer verstand heeft van de game industrie mijn vraag kan beantwoorden.
Zit er over na te denken om $20,- te backen, maar 1,2 miljoen lijkt mij nogal weinig gezien de omvang van het team, en de mensen die er aan werken.
'Garanderen' ze nu een volledige game, of kan het halverwege blijken dat ze er nog lange niet zijn? Klinkt mij gewoon weinig gezien de scope van de game die ze willen creëren.
Bij Kickstarterprojecten krijg je nooit garanties ;)

Maar gezien het zulke industrieveteranen zijn kan je er wel vanuit gaan dat ze goed kunnen begroten hoe duur het ontwikkelen van een spel gaat zijn, lijkt me :)
Met wat nattevingerwerk zou je kunnen zeggen dat je anderhalf jaar een fulltime team van zo'n 20 man met $1.2m aan het werk zou kunnen houden (dat zou dan een bruto maandinkomen van $3.333,- pp zijn, ze zullen wel wat meer verdienen, natuurlijk, maar ter illustratie.).

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 16-09-2012 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:36
En die $1,2 miljoen is ook meer een soort vangnet dat ze er niet helemaal failliet door gaan, het is niet alsof dat het enige geld is wat ze ervoor zullen krijgen. Als het spel af is, zal 'ie ook aan non-Kickstarters verkocht worden en daar hopen ze natuurlijk de meeste winst mee te maken, maar met Kickstarter zorgen ze ervoor dat ze van tevoren al enigszins kosten hebben gedekt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
anandus schreef op zondag 16 september 2012 @ 13:28:
[...]
Je moet Steam als distributieplatform en als DRM-systeem niet door elkaar halen, natuurlijk :)
Je kan prima Steam gebruiken om DRM-vrije spellen te verspreiden/verkopen (neem bijvoorbeeld hét boegbeeld van DRM-vrije spellen, Galactic Civilizations 2)

[...]
Dat zouden we niet moeten doen, en toch gebeurt het massaal elke keer dat een spel via Steam verspreid wordt. De schuld hiervan ligt volledig bij Valve, dat dit onderscheid ook totaal niet maakt. Zoek maar eens de verschillen op de store pages van Civilization V en Galactic Civilizations 2. Er wordt met geen woord gerept over dat Civilization V de Steamworks DRM gebruikt, of dat GalCiv dit niet doet. Als Valve niet wil dat mensen Steam als synoniem voor een (relatief milde vorm van) DRM zien, moeten ze dit eerst zelf duidelijk lostrekken en DRM-vrije Steam games zichtbaar ondersteunen.

Als gamers massaal net als bij de Project Eternity kickstarter ongerust worden wanneer het woord Steam genoemd wordt, is het een kwestie van tijd dat de ontwikkelaars manieren gaan zoeken om dergelijke negatieve reacties van hun geldschieters te voorkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Zoals boven gezegd wordt kijken ze ook naar andere distributiemethodes:
question: How will I get my digital copy of the game?
answer: We are still exploring the idea of offering number of options, but one of those is definitely going to be Steam.
Dus misschien dat het ook op Origin, Impulse, GMG, GoG, whatever komt :)

Vergeet niet dat er voor elke gamer die klaagt over het feit dat het op Steam komt er ook minstens een gamer is die klaagt als het niet op Steam komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Ik heb nog nooit problemen gehad met de stream DRM. Eens een spel geactiveerd zelfs mooi offline spelen enz. Nog nooit zo vaak spellen gekocht als sindsdien ik steam heb.
En ja, het is gewoon nu al moeilijk voor hun om te zeggen op welke distributieplatformen ze het gaan releasen omdat dat niet alleen aan hun is om te beslissen. Distributieplatformen moeten ook hun zegen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
anandus schreef op zondag 16 september 2012 @ 14:02:

Vergeet niet dat er voor elke gamer die klaagt over het feit dat het op Steam komt er ook minstens een gamer is die klaagt als het niet op Steam komt ;)
Klopt, voor spellen zonder fysieke variant ben ik er daar zelfs een van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Het heeft allemaal z'n pro's en cons :) Obisidan kijkt gelukkig naar meer mogelijkheden, dus ik denk dat iedereen wel z'n natje en droogje kan krijgen op deze manier :P

We moeten oppassen dat we niet te ver offtopic dwalen, al is het een interessante discussie over DRM, digitale distributie, Kickstarter, etc. Iets wat mogelijk een eigen topic waard is? :)

Overigens, zag ik net in de mail, ik zag dat iemand hier vroeg over Paypal. En ik las net di (blijkbaar eerder overheen gelezen):
PayPal is coming asap. Please be patient!
Dus Paypal wordt ook een mogelijkheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-04 12:39

DarthDavy

Excellent!

Ik ben vooral eens benieuwd of Obsidian zonder druk van een publisher in slaagt een game af te leveren die 1. volledig afgewerkt is (remember Knights of the Old Republic 2 The Sith Lords ;) ) en 2. niet vergeven van de bugs is.

Ik ben fan van Obisidian games en de meeste van hun producten heb ik tot nu toe met veel plezier gespeeld. De onvolmaaktheden bedek je dan maar met de mantel der liefde. Maar Obsidian heeft altijd de problemen in hun games afgeschreven op de publisher. Dus aangezien er voor Project Eternity geen pubisher is, ben ik eens benieuwd of ze echt een polished product zullen afleveren.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Volgens mij heeft Obisidian nooit een spel afgeleverd zonder bugs :+
En nu hebben ze ook een deadline, weliswaar door zichzelf gesteld, maar nog.
Dus ik ga ervanuit dat de eerste versie ook gewoon buggy zal zijn :P Maar ik neem het voor lief :)
Ze patchen gelukkig wel aardig, dat scheelt.
Maar we zullen het zien, misschien valt het allemaal mee en hoeven ze geen content te cutten, zoals in Fallout New Vegas en KOTOR2 (waar beide mods voor zijn om de content in het spel te plaatsen).

De eerste stretch goal is nu ongeveer binnen trouwens :)

[ Voor 23% gewijzigd door anandus op 17-09-2012 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Ik heb het project ook gebacked. Ben benieuwd naar de voortgang!
Kan niet wachten op eerste artwork en details over mechanics gebruikt. Ben bijvoorbeeld benieuwd in hoeverre ze D&D regels gaan volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-05 09:40

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Die kickstarter zit al op 1,5 miljoen. Gaat lekker zeg. Lease auto wordt een Audi S8 voor alle werknemers en een BBQ op de Malediven.

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:29
DarthDavy schreef op maandag 17 september 2012 @ 08:59:
Ik ben vooral eens benieuwd of Obsidian zonder druk van een publisher in slaagt een game af te leveren die 1. volledig afgewerkt is (remember Knights of the Old Republic 2 The Sith Lords ;) ) en 2. niet vergeven van de bugs is.
Ik ben dus niet de enige! ;-)

Daar komt bij dat ik altijd het idee/gevoel heb gehad dat Obsidian slechtere sequals produceerde dan de originele games. Zo heb ik bv. NWN1 veel meer gespeeld dan NWN2.

En de aflever datum is april 2014 (als ze dat al halen), dit terwijl Baldur's Gate: Enhanced Edition al november 2012 uitkomt en Baldur's Gate II: Enhanced Edition in 2013. Waardoor ik voorlopig meer dan voldoende games in dit genre/stijl heb. Shadowrun Returns en Planetary Annihalation waren juist games waar niemand anders wat mee aan het doen is en ik dus wel erg interessant vond om te backen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
Cergorach schreef op maandag 17 september 2012 @ 12:02:
[...]

Daar komt bij dat ik altijd het idee/gevoel heb gehad dat Obsidian slechtere sequals produceerde dan de originele games. Zo heb ik bv. NWN1 veel meer gespeeld dan NWN2.

(...)
Hmm, daar ben ik het niet mee eens. KotOR 2 was inderdaad een buggy onafgemaakte bende (wat de community heeft kunnen fixen, had Obsidian met meer geld dus ook gekund!), maar ik vond New Vegas stukken beter dan Fallout 3, en Neverwinter Nights 2 beter dan het eerste deel (de campaign dan, multiplayer voor deze games doe ik niet aan).

Deze games waren inderdaad wel stuk-voor-stuk buggy, dus dat mogen ze met PE opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
Ik heb meerdere mensen ook positief gehoord over New Vegas. Ik wil niet zeggen dat ze slechte games maken, ze maken over het algemeen games die het gevoel geven dat het niet af is, maar wel de hoop dat het zoveel beter had kunnen zijn.

Zoveel games hebben ze trouwens niet gemaakt de afgelopen acht jaar:
- Star Wars: Knights of the Old Republic II
- Neverwinter Nights 2
- Alpha Protocol
- Fallout: New Vegas
- Dungeon Siege III

Alpha Protocol en Dungeon Siege III waren nu ook niet bepaald toppers. Ik heb een stille hoop dat ze nu zonder dat een publisher over de schouder mee kijkt en beslissingen voor hun maakt, ze het beter afleveren. We zien het wel in 2014...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 16:43

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Oeh, dit ziet er uit als een leuk project...
Denk wel dat ik een leuk bedragje ga doneren :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Mirved
  • Laatst online: 13-05 15:26
Jammer dat dit project geen aandacht heeft gekregen op de front page. Hoe meer pledgers hoe beter.

Ik vind ook dat de meeste games van Obsidian net iets mindere kwaliteit zijn (maar wel vermakelijk!) Op New Vegas na die vond ik beter dan Fallout 3!

Ook al is dat bij deze game weer met bugs of missende content dan hebben we altijd nog de community die het beter kan maken en op zijn minst een geheel nieuw spel!

[ Voor 17% gewijzigd door Mirved op 19-09-2012 09:23 ]

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Mirved schreef op woensdag 19 september 2012 @ 09:22:
Jammer dat dit project geen aandacht heeft gekregen op de front page. Hoe meer pledgers hoe beter.
Ga je gang. Via hier kan je nieuwstips insturen voor de frontpage. Ik vind het ook zeker frontpage-waardig :)

Ik heb een tip ingestuurd, maar hoe meer tips, hoe beter...

[ Voor 9% gewijzigd door Jk_W op 19-09-2012 09:48 ]

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Er is nu ook een artikel op de frontpage verschenen!

Kom maar op met alle pledges! *O*

• NickD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:54
En straks ook beschikbaar op GoG zonder DRM, als je die liever hebt dan Steam :)
http://www.kickstarter.co...an/project-eternity/posts

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Cergorach schreef op maandag 17 september 2012 @ 14:27:
Ik heb meerdere mensen ook positief gehoord over New Vegas. Ik wil niet zeggen dat ze slechte games maken, ze maken over het algemeen games die het gevoel geven dat het niet af is, maar wel de hoop dat het zoveel beter had kunnen zijn.

Zoveel games hebben ze trouwens niet gemaakt de afgelopen acht jaar:
- Star Wars: Knights of the Old Republic II
- Neverwinter Nights 2
- Alpha Protocol
- Fallout: New Vegas
- Dungeon Siege III

Alpha Protocol en Dungeon Siege III waren nu ook niet bepaald toppers. Ik heb een stille hoop dat ze nu zonder dat een publisher over de schouder mee kijkt en beslissingen voor hun maakt, ze het beter afleveren. We zien het wel in 2014...
KotoR 2 staat bekend als één van de beste RPGs ooit, Neverwinter Nights 2 was één van de beste (Action) RPG's ooit, Alpha Protocol is vooral verpest dankzij Sega, Fallout: New Vegas is briljant en Dungeon Siege 3 vooral verpest dankzij Square Enix (die gewoon GPG in had moeten huren).

Vergeet overigens niet waar deze heren en dames vandaan komen, Obsidian knows RPGs; het overgrote deel van het team komt bij Bioware en Black Isle vandaan en heeft via deze weg o.a. gewerkt aan onder andere de beste RPGs -ooit- zoals Baldur's Gate en Icewind Dale.

Nu er geen uitgever is die aan de gameplay of deadline loopt te rommelen en ze gewoon zelf hun gang kunnen gaan moeten ze nu wel iets opleveren wat minstens net zo episch wordt als Baldur's Gate. Zo niet, dan wordt het een afgang van epische proporties met alle gevolgen van dien.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-03 13:45

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Obsidian games hebben altijd last van wat ik omschrijf als "the obsidian".
Het zijn in potentie briljante games maar omdat ze onder tijdsdruk van een externe partij gerusht worden altijd buggy als de ziekte vlak na release. Inderdaad zoals benoemd dankzij de druk van de uitgevers.

Dus ook deze gaat weer aangeschaft worden.

sudo apt-get rekt

• makje

makje

Professioneel prutser

Woei, de linux versie gaat nu sowieso door, dat vind ik ballen hebben van Obsidian!
Lijkt me dat we die 2,2 miljoen wel halen overigens, we zitten nu al over de 1,8 mil (New Playable Race, Class, and Companion) en er is nog heel veel tijd :)

5900x

• Cergorach
Als ze Unity gaan gebruiken en Unity 4.0 heeft standaard Linux support dan is het bizar dat ze er een stretch goal van $2.2M van zouden maken. Natuurlijk is het wel meer werk, maar niet zoveel meer werk als het porten van een eigen engine. Voordeel is ook dat het 'makkelijk' porten is naar consoles en mobile devices, dus wellicht zien we straks ook Eternity op bv. de iPad. Unity 4.0 zou nog ergens dit jaar uit moeten komen, maar ze kunnen nu al aan de slag met Unity 3.5, later overstappen en een Linux versie uitbrengen.

• anandus
  • Niet online
Cergorach schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 13:22:
[...]

Als ze Unity gaan gebruiken en Unity 4.0 heeft standaard Linux support dan is het bizar dat ze er een stretch goal van $2.2M van zouden maken.
Ik denk dat het daarom ook geen stretch goal meer is ;)
Mac and Linux will still require time and effort from us to test, maintain and support but Unity gets us most of the way there. In fact, our experience with Unity so far has made us confident enough that we have decided to remove Linux support from the stretch goals and just commit to providing a Linux version right here and now!
Maandag kondigen ze de stretch goal voor $2.2m aan

[ Voor 38% gewijzigd door anandus op 22-09-2012 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

De project updates klinken in ieder geval leuk. Het hele souls gebeuren en de manier waarop ze het uitleggen doet mij wat terugdenken aan Planescape Torment.

Ook is het spel niet puur de typische middeleeuwse setting, maar wat uit alle tijdsvakken:
The cultures of Project Eternity are in a variety of different technological states. Though some remote civilizations are still in the equivalent of Earth's Stone Age or Bronze Age, most large civilizations are in the equivalent of Earth's high or late Middle Ages. The most aggressive and powerful civilizations are in the early stages of what would be our early modern period, technologically, even if they are not culturally undergoing "Renaissance"-style changes.
Ook redelijk wat focus op non-combat als ze hun design goals goed kunnen uitwerken.
- Non-combat skills are gained separately from combat skills. You shouldn't have to choose between Magic Missile and Herbalism. They should be separate types of abilities, and you should spend different points to get each one.

- Combat can be avoided with non-combat skills. There will often be ways to avoid fighting. Yes, we will have the standard methods of talking your way out of a fight or sneaking around an encounter, but there will be other ways too. Perhaps you can re-sanctify a desecrated cemetery to prevent any further undead from rising, or maybe figuring out a way across a ruined bridge will always avoid the bandits on this side of the river.

- Avoiding combat does not lead to less experience gain.

• IceStorm

IceStorm

En we zitten op $ 2.000.000! Dus er is weer een stretchgoal gehaald:
Get your own house in the game that you can customize, store equipment in, and where your companions hang out, or, as the elves say, "chillax". Adds new NPCs, a store with unique new armor, clothing and weapons and.... more quests to adventure on

• anandus
  • Niet online
Moar *O*

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
De stretch goal van 2.2M (vertalingen) vind ik niet zo interessant, maar de nieuwe stretch goal van 2.3M is wel de moeite!

http://www.kickstarter.co...ect-eternity/posts/316398

Ik vermoed dat we in de 19 dagen die nog resten de 2.3M wel halen. Vermoedelijk eindigt dit project rond 2.4M; een zeer goede score :) Kan niet wachten op de eerste (beta) release, maar dat zal nog wel even duren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-04 04:07
Jk_W schreef op donderdag 27 september 2012 @ 09:14:
De stretch goal van 2.2M (vertalingen) vind ik niet zo interessant, maar de nieuwe stretch goal van 2.3M is wel
Ik vind het wel een slimme zet: voor een relatief kleine extra investering maakt men het spel interessant(er) voor een marktgebied van >200 miljoen potentiële klanten (grof geschatte optelling van taalgebieden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Er zijn nu meer dan 51.000 backers en het totale bedrag is al rond de 2.25M.

Ik vind het alleen jammer dat je voor early beta access $25,- extra moet betalen (bovenop je huidige pledge). Had eigenlijk verwacht dat je dat wel als bonus zou krijgen op elke pledge vanaf $25,-

Al met al komen er wel veel leuke dingen bij! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik wil dan weer geen beta access :p Dit soort spellen staan of vallen voor mij voor 80% met het verhaal en voor 20% op levelen, loot, combat, goede mechanics, enzovoort. Liever een produkt dat helemaal klaar en redelijk bug-vrij is bij mijn eerste contact dan test runs met een tijdelijk character waarmee ik het verhaal ten dele spoil voordat ik aan mijn eerste echter playthrough begin. Maar das uiteraard erg persoonlijk. Daarnaast: betalen voor beta access, en flink ook.. uit principe niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 453941

hoelang zou het duren voordat ze het uitbrengen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Ze mikken op April 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Jk_W schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:46:
Ik vind het alleen jammer dat je voor early beta access $25,- extra moet betalen (bovenop je huidige pledge). Had eigenlijk verwacht dat je dat wel als bonus zou krijgen op elke pledge vanaf $25,-
Ik geef ook niks om beta-access. Dit zijn typisch spellen om gewoon 'af' te spelen.

Er zijn nu iig 2.4, 2.5 en 2.6 miljoen stretch goals. Die gaan we volgens mij makkelijk halen met nog een kleine 2 weken te gaan. Ik hoop eigenlijk dat ze nog iets leuks weten toe te voegen aan wat tiers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 16:43

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ze hebben nu Crafting & Enchanting toegevoegd. Alsmede een extra level in een über dungeon.

Ik ga zeker met geld strooien, al weet ik nog niet welke tier.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Nog 70k en crafting & enchanting is binnen.
Ik ga dat vast onwijs tof vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Yay, stretch goal gehaald, crafting & enchanting in the pocket :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Nog 870 mensen voor een extra dungeon level. Dat gaat nog wel lukken. Er komt tevens een dungeon level bij als de Facebook-pagina 20.000 likes heeft. Aangezien ze nu nog niet op 9.000 zitten betwijfel ik of dat gaat lukken in 8 dagen...

Er komt vandaag ook weer een nieuwe update (#17). Ik vind dat ze iedereen goed op de hoogte houden van alle ontwikkelingen! Good job :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

En een nieuwe update:
http://www.kickstarter.co...ect-eternity/posts/324405

Nieuwe digital tier, de aankondiging van een expansion die je gratis krijgt bij de hogere tiers (en waarbij heel duidelijk gezegd wordt dat het GEEN DLC is).
En Wasteland 2 gratis bij hoog genoege tier. En meer art:

Afbeeldingslocatie: http://media.obsidian.net/eternity/media/updates/0017/aloth-med.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door IceStorm op 08-10-2012 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Jk_W schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 15:00:
Nog 870 mensen voor een extra dungeon level. Dat gaat nog wel lukken. Er komt tevens een dungeon level bij als de Facebook-pagina 20.000 likes heeft. Aangezien ze nu nog niet op 9.000 zitten betwijfel ik of dat gaat lukken in 8 dagen...
Nog 200 mensen voor het extra dungeon level, dat komt dus goed.

Na de update van gisteren is het aantal likes op Facebook van nog geen 9.000 naar bijna 13.000 gegaan. Wie weet gaan ze de 20.000 dus toch halen! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
De 2.5 miljoen is gehaald, dus de 2 nieuwe classes zitten erbij. Ook zijn er op meer dan 55k backers, dus weer een extra level in de megadungeon.
De volgende level komt bij 57.500 backers of 20k likes op Facebook

Er zijn nieuwe stretch goals aangekondigd. Eentje is meer classes en de ander is dat er iemand mee komt helpen, George Ziets.
Ik ken die hele vent niet, maar hij heeft blijkbaar het verhaal en dergelijke van NWN2, Mask of the betrayer gedaan. Nu ken ik dat spel ook niet, maar een beetje rondkijkend naar recensies ervan schijnen de reviwers behoorlijk lovend te zijn over het verhaal en dergelijke, ds ik geloof best dat die vent skills heeft.

Maarja, of we 2.8 miljoen halen, dat moet ik nog zien.

Verder kan je ook muismatten of t-shirts bijbestellen.
Mensen met een fysieke reward van $140,- of meer krijgen de muismat er gratis bij.

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 10-10-2012 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnHeroHD
  • Laatst online: 07-03 08:59
Ik heb al gepledged, maar zit er aan te denken om het op te hogen en voor een andere tier te gaan...
Welke tier hebben jullie genomen?

[ Voor 5% gewijzigd door JohnHeroHD op 10-10-2012 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
offtopic:
Gefeliciteerd, JohnHeroD :)

Ikzelf zit krap bij kas, dus ik heb de early bird gewone game (Die van $20,-).
Als ik meer geld had, dan had ik zeker naar een van de hogere pledges gekeken, er zit veel leuks tussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnHeroHD
  • Laatst online: 07-03 08:59
Thanks anandus! :-D

Ik heb momenteel die van $35, maar zit aan een fysieke tier te denken.
Voornamelijk de Collectors Edition... Maarja. Duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
De fysieke spullen vind ik niet zo interessant. Ik heb dus ook alleen de gewone game gepledged. Ik zou nog wel extra willen pledgen voor de game + expansion (digitaal), maar die optie lijkt er niet te zijn.

Gefeleciteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
JohnHeroHD schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 11:59:
Thanks anandus! :-D

Ik heb momenteel die van $35, maar zit aan een fysieke tier te denken.
Voornamelijk de Collectors Edition... Maarja. Duur.
Ik zou zo voor de CE gaan als die niet belachelijk duur was. Nu zit ik op het laagste niveau met restantgeld op een prepaid creditcard en wacht ik tot het spel in de winkel te koop is. En wie weet met een CE voor meer schappelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Jk_W schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 12:12:
De fysieke spullen vind ik niet zo interessant. Ik heb dus ook alleen de gewone game gepledged. Ik zou nog wel extra willen pledgen voor de game + expansion (digitaal), maar die optie lijkt er niet te zijn.
Je kunt nu wel als add-on de expansion nemen voor $ 20,- (als digital download).
JohnHeroHD schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 11:47:
Ik heb al gepledged, maar zit er aan te denken om het op te hogen en voor een andere tier te gaan...
Welke tier hebben jullie genomen?
Ik ben zelf wel voor de fysieke CE gegaan. Ja het is veel geld maar het is een project waar ik veel van verwacht (of goeie hoop heb ;)).

[ Voor 48% gewijzigd door IceStorm op 11-10-2012 09:03 . Reden: Misschien niet meer voor 7 uur 's ochtends posten, wat een puinhoop 8)7 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake1997
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-05 12:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Ik heb even de TS een beetje onder handen genomen en wat voortgang van het project erin gezet. Suggesties voor verbetering zijn welkom. Vergeet allemaal ook niet om de FB-pagina te liken! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
http://www.kicktraq.com/p...ity/#chart-exp-projectionNog 3 dagen te gaan. Het 2.8M goal is gehaald, wat betekent dat het ontwikkelteam wordt aangevuld met George Ziets.

Tevens zijn de 20k likes op Facebook binnen en zijn we al bijna bij 60k backers (inclusief Paypal-gebruikers zijn we er mss al), wat betekent dat het 8e level van de dungeon ook bijna in de pocket is!
Dit gaat goed. Volgens voorspellingen is 3.5M misschien wel mogelijk... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Ondertussen zijn we de 60k backers ruim gepasseerd dus heeft de mega-dungeon iig 8 levels. Als ik de lijn een beetje doortrek moet dat wel 9 levels gaan worden (nog iets minder dan 2000 nieuwe backers voor nodig). De goal van 3M is ook wel een zekerheidje (nog 26k ontbreekt op dit moment).
De laatste stretchgoal van 3,5M lijkt me een brug te ver. Jammer, want (nog) een grote stad kan wel echt wat toevoegen in een RPG.

Aan de andere kant, volgens mij hebben ze ook genoeg materiaal om mee aan de slag te gaan. Ben heel benieuwd maar met de screenshots en beloften zijn ze iig op de goede weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickD
Het zou mij niets verbazen als de 3.5 goal nog wel gehaald wordt. De laatste dagen halen meestal bij grote projecten zoveel op als de begindagen hebben opgebracht. Ik vraag me af of ze nog een extra stretchgoal gaan uitbrengen.

Trouwens de 3M is allang gehaald.
Creator Obsidian Entertainment 16 minutes ago
One last thing - $75,795 in PayPal, 1385 backers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ja, jammer dat die 3½ miljoen waarschijnlijk (maar never say never) niet gehaald wordt. Een tweede stad zou echt heel erg tof kunnen zijn!
Maar ik vind de 3M stretchgoal ook al heel interessant, niet zozeer om een 'eien plekje' te hebben, dat zat er al in, maar vooral vanwege
Some of you wanted something that went beyond the standard player house, allowing you to take control of a full stronghold and its surrounding lands. Well-done strongholds provide players with the ability to make large scale changes, undertake special quests, customize the contents of the stronghold and the surrounding environment, and engage in light strategic gameplay between adventures.
Klinkt heel erg interessant!

In ieder geval nog 1650 backers erbij voor eene xtra level in de endless dungeon, misschien gaat dat nog lukken. Ook nog eens 18.500 likes op Facebook, dat zie ik helaas niet meer gebeuren.

Heb ook even gespamd op mijn Twitter en mijn Facebook. Elk zieltje is er een :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
Zo'n stronghold zat ook in Neverwinter Nights 2 van Obsidian, naar mijn mening erg leuk. Dat spel heeft te weinig aandacht gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
uqrax schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 12:17:
Zo'n stronghold zat ook in Neverwinter Nights 2 van Obsidian, naar mijn mening erg leuk. Dat spel heeft te weinig aandacht gekregen.
Ik geloof dat dit dat is?
Het ziet er wel geinig uit, inderdaad, als ik het zo lees :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:08

Japser

Jeej!

Ook maar dit project gesteund :) Nog 2 jaartjes wachten nu denk ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Pff ... Spannend.
Nu staat Kickstarter op $3.140.114 en 62.869 backers
Paypal staat op $87.739 en 1.813 backers (nouja, 3 uur geleden)

Dus totaal zitten we in ieder geval op $3.227.853 en 64.682 backers!

Nog zo'n kwart miljoen in 42 uur tijd en we hebben de tweede big big city erbij :o
Ik weet niet of dat nog gaat gebeuren.
Maar die endless dungeon wordt in ieder geval wel lekker diep, 65k backers zie ik wel gebeuren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Er is nu een AMA bezig op Reddit.

Met nog 30 uur te gaan $3,232,171 excl Paypal (wat iets van 100k is) :)

Edit @ ~01:00:
Door de 3.3M!
Nog minder dan 100k voor de volgende stretch goal.

Met dit tempo zijn we er al als ik morgen wakker word :+
Kunnen ze snel nog een nieuwe stretch goal verzinnen :P

Edit @ ~8.30:
We zijn zo goed als door de 3.5M! *O*
3 uur geleden stond Paypal op $106,663
En Kickstarter zelf zit op $3,391,904
Dus minstens $3.498.787. Met nog 18 uur te aan.
En voor de echte D&D-nerds onder ons, het PE-team is bezig met een PnP-potje, te zien op livestream, Sawyer is de DM :P

[ Voor 64% gewijzigd door anandus op 16-10-2012 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Echt heel erg gaaf :D Had niet verwacht dat het zo hard zou gaan. Hiermee is het ook Double Fine voorbij gestreefd als meest succesvolle Kickstarter ooit.

Er zijn ondertussen ook nog fysieke add-ons gekomen. Voor $ 10,- krijg je een pak kaarten erbij en voor $ 20,- de fysieke soundtrack CD. Moet je wel al een fysieke tier hebben natuurlijk. Wmb mooie extraatjes. Beetje prijzig maar ja, ik heb ze toch maar aangeschaft.

Alleen jammer dat de Reddit Ask Me Anything sessie zo druk was dat mijn vraag niet beantwoordt is. Ik was eigenlijk heel benieuwd hoe ze de CE's gaan signeren (box zelf of een inlay oid en vooral, hoe ze fysiek ca. 2000 dozen onder handen gaan nemen ;)).

[ Voor 23% gewijzigd door IceStorm op 16-10-2012 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickD
IceStorm schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:05:
Echt heel erg gaaf :D Had niet verwacht dat het zo hard zou gaan. Hiermee is het ook Double Fine voorbij gestreefd als meest succesvolle Kickstarter ooit.

Er zijn ondertussen ook nog fysieke add-ons gekomen. Voor $ 10,- krijg je een pak kaarten erbij en voor $ 20,- de fysieke soundtrack CD. Moet je wel al een fysieke tier hebben natuurlijk. Wmb mooie extraatjes. Beetje prijzig maar ja, ik heb ze toch maar aangeschaft.

Alleen jammer dat de Reddit Ask Me Anything sessie zo druk was dat mijn vraag niet beantwoordt is. Ik was eigenlijk heel benieuwd hoe ze de CE's gaan signeren (box zelf of een inlay oid en vooral, hoe ze fysiek ca. 2000 dozen onder handen gaan nemen ;)).
Het is zo jammer dat er nog importkosten over de fysieke rewards heenkomen. Als die er niet waren was ik ook gegaan voor de fysieke tiers.

Ik ben benieuwd of ze ook een nieuwe stretchgoal gaan aankondigen. We zijn namelijk met de paypal donations over de 3.5 mil heen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67853

ok, ik wil pledgen maar voordat ik teveel geld pledge even een vraag:

Ik heb eerst een reward uitgekozen van $ 50,-
Hiervoor opdracht gegeven bij amazon
Vervolgens wil ik nog eens 27.- extra pledgen voor uitbreiding + strategy guide.
Dus na op knop "manage my pledge" gedrukt te hebben vul ik $ 77 pledge in en laat ik reward op $ 50 staan.
Vervolgens moet ik amazon wel weer een opdracht geven voor $ 77.
Ik ben bang dat als ik op confirm druk dat ik opdracht geef tot een pledge van 50 + 77? Kan iemand bevestigen dat je oude opdracht (in mijn geval $ 50,-) wordt vervangen door de nieuwe opdracht??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Laatst online: 13-05 15:26
Anoniem: 67853 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:14:
ok, ik wil pledgen maar voordat ik teveel geld pledge even een vraag:

Ik heb eerst een reward uitgekozen van $ 50,-
Hiervoor opdracht gegeven bij amazon
Vervolgens wil ik nog eens 27.- extra pledgen voor uitbreiding + strategy guide.
Dus na op knop "manage my pledge" gedrukt te hebben vul ik $ 77 pledge in en laat ik reward op $ 50 staan.
Vervolgens moet ik amazon wel weer een opdracht geven voor $ 77.
Ik ben bang dat als ik op confirm druk dat ik opdracht geef tot een pledge van 50 + 77? Kan iemand bevestigen dat je oude opdracht (in mijn geval $ 50,-) wordt vervangen door de nieuwe opdracht??
Je geeft gewoon aan dat het 77 wordt ipv van 50. Die 50 is ook nog niet afgehouden dus je kan gewoon confirmen.

OT: Ben benieuwd of er nog nieuwe stretchgoals komen nu 3.5m zeker is. Liever zou ik zien dat het extra geld wordt besteed aan kwaliteit van de game (Obisidian games hebben nog wel eens bugs) maar daar haal je natuurlijk geen extra geld mee op.

[ Voor 12% gewijzigd door Mirved op 16-10-2012 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickD
Mirved schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:18:
[...]

Je geeft gewoon aan dat het 77 wordt ipv van 50. Die 50 is ook nog niet afgehouden dus je kan gewoon confirmen.

OT: Ben benieuwd of er nog nieuwe stretchgoals komen nu 3.5m zeker is. Liever zou ik zien dat het extra geld wordt besteed aan kwaliteit van de game (Obisidian games hebben nog wel eens bugs) maar daar haal je natuurlijk geen extra geld mee op.
Het plaatje van de stretch goals is al wel geüpdatet met een nieuw gedeelte, dus als het goed is, zullen we snel wat horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Mirved schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:18:
[...]
Je moet het niet een op een tegen elkaar wegstrepen. Het is het natuurlijk niet zo de het extra bedrag van een stretch goal de kosten van de stretch goal zelf zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Anoniem: 67853 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:14:
Kan iemand bevestigen dat je oude opdracht (in mijn geval $ 50,-) wordt vervangen door de nieuwe opdracht??
Nee want dat gebeurt niet ;) Je geeft een maximum aan maar je kunt als je inlogt bij Amazon wel gewoon zien dat je 3 'opdrachten' hebt klaar staan. Als je het niet vertrouwd kun je altijd de oude daar weghalen.
NickD schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:33:
Het is zo jammer dat er nog importkosten over de fysieke rewards heenkomen. Als die er niet waren was ik ook gegaan voor de fysieke tiers.
Ook nog een vraag die ik had willen stellen. Want de waarde van een fysieke tier is natuurlijk niet de waarde van de spullen die je krijgt (imho). We gaan het over 1,5 jaar wel zien :P

[ Voor 33% gewijzigd door IceStorm op 16-10-2012 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
IceStorm schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:05:
Er zijn inmiddels 2 kickstarter projecten van 8 miljoen of meer (inclusief dat vreemde OUYA-geval ook uit categorie games), de meest successvolle kickstarter zal Eternity waarschijnlijk niet worden! Het meest succesvolle Kickstarter spel tot nu toe dan weer wel, en dat is meer dan ik gehoopt had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Nog een dik uur te gaan (als ik het goed heb) en we zijn nu al (inclusief Paypal) over de 4M(!).
Ik geloof dat er nog een soort-van stretch goal aan vast zit, maar da's iets als 'we maken het spel nog mooier' ofzo :P
Feestje op stream van Twitch-tv in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:08

Japser

Jeej!

Ze gaan iemand forcen om Arcanum te spelen :) En we krijgen een enhanced game, met live muziek opnames etc. Zal wel meer polished zijn en hopelijk koppelen ze dr wel een extra testprogramma aan om bugs te elimineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

uqrax schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 18:43:Er zijn inmiddels 2 kickstarter projecten van 8 miljoen of meer (inclusief dat vreemde OUYA-geval ook uit categorie games), de meest successvolle kickstarter zal Eternity waarschijnlijk niet worden! Het meest succesvolle Kickstarter spel tot nu toe dan weer wel, en dat is meer dan ik gehoopt had.
I stand corrected, inderdaad het woordje 'game' vergeten te lezen.

Maar wat een eindspurt :D Ik ben stiekem toch heel blij dat de 4M ook gehaald is, al was het maar om de live instrumentation van de soundtrack alleen al. En ook mooi dat de dungeon lekker opgeschoten is:

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/ksr/assets/000/212/328/56e39a6d5431085dbe6f6d194db0acba_large.jpg?1350429783

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickD
Er behoort nog 1 a 2 levels bij te komen. Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-04 17:19

D-rez

dexels

als ze +40.000 likes halen op smoelenboek komt er nog een level bij! dan dus 16! levels diep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-05 19:20

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

IceStorm schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 06:39:
[...]

Je kunt nu wel als add-on de expansion nemen voor $ 20,- (als digital download).

[...]

Ik ben zelf wel voor de fysieke CE gegaan. Ja het is veel geld maar het is een project waar ik veel van verwacht (of goeie hoop heb ;)).
Oeh een topic :+ Zelf ook voor de fysieke CE gegaan + extra's zoals kaartspel. Sommige dingen moet je gewoon hebben O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Ruim 4M. Ik ben benieuwd naar de eerstvolgende update!

Ik hoop dat ze de dagelijkse (of tweedagelijkse) updates vol gaan houden, maar ik vrees dat nu de fundingronde voorbij is, we iets minder vaak nieuws zullen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engra
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01-2024
Jk_W schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:36:
Ruim 4M. Ik ben benieuwd naar de eerstvolgende update!

Ik hoop dat ze de dagelijkse (of tweedagelijkse) updates vol gaan houden, maar ik vrees dat nu de fundingronde voorbij is, we iets minder vaak nieuws zullen krijgen.
Ik denk dan ook dat ze niet om de twee dagen iets echt nieuws te vertellen hebben.
Dan hoop ik wel weer dat er in ieder geval meer feedback is dan wat we normaal zien (complete stilte) is toch een erg interessant project.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste