Heb nog wat meer gespeeld en wat dingen aangepast. De langzame muis snelheid en de crashes kwamen door mijn windows 7 32 bit versie. Ik moest iets aan de instellingen veranderen nu loopt het veel soepeler.
Het is wel echt een vroege beta: heel veel bugs. Zoals gezged zit het met het grafische deel, het verhaal, de dialogen en het rollenspel gedeelte (skill checks, scripted interactions) wel goed.
De combat moet nog wel flink aan gewerkt worden. Hieronder een lijstje (dit heb ik gepost op de officiele forums, vandaar engels) met dingen die nog missen of bugs die de combat al flink zullen verbeteren:
1. No auto-attack (this is a bug, will be fixed)
2. Selection circles overlapping (main reason for clusterfuck, is a bug, will be fixed)
3. No targeting feedback (confirmed that this will be implemented, will greatly improve clarity)
4. Responsiveness (party members dont activate abilities etc, is a bug, will be fixed)
5. No hit animations (will likeley be added later, some blood spatter etc would be nice when hitting the enemy)
6. Bugged sound effects (makes the combat sometimes feel unconnected, is bug so will be fixed)
7. Low quality of animations (is a big potential negative that will probably not be fixed entirely)
8. No melee engagement UI (will be added later)
9. Movement speed too fast in combat (makes positioning feel less important, needs tob e tweaked slightly, unsure if this will happen)
10. Spell effects sometimes obstructing vision (hopefully they will tweak this a bit but not certain)
11. Balance (typical beta issue, OP blunderbusses etc, not worth discussing)
Om antwoord te geven op de vragen hierboven:
- Animaties zijn heel simpel en niet heel goed. Is te verwachten gezien het budget en de prioriteiten die gesteld zijn. Maar wel jammer.
- Ben zo'n 4 scripted interactions in de demo tegengekomen. Vind het wel echt een goede toevoeging. Stimuleert je verbeelding, sfeervol getekend en veel roleplay mogelijkheden.
- Er zijn een heleboel autopause opties in het spel. Je kunt zelfs de tijd vertragen naar 50%. Zou mooi zijn als dat tijd vertragen ook een soort slider wordt want 50% is wel heel langzaam. Zie het lijstje hierboven voor de blenagrijkste problemen in de huidige combat.
Wat combat betreft gaat het wel goed uitkomen hoor want de basis is er. Maar er zijn nu nog te veel bugs en dingen die missen (UI feedback etc).