[Multi] Pillars of Eternity

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:27

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Poeh, is het spel gecapped op lvl 12?? Ik heb het idee dat ik nog best een stuk moet spelen, maar verder levelen gaat dus niet. Jammer...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:50
Level cap is inderdaad 12.
Dat komt omdat ze de gevechten niet schalen naar de level van de party, en er tegelijk voor willen zorgen dat iemand die de side-quests grotendeels links laat liggen ook nog het spel kan uitspelen. Dan moet je ergens een lijn trekken jammergenoeg. 't Is één van de weinige zaken waar ik het niet eens ben met de ontwikkelaars. Maar voor mij is het (nog?) geen game-breaker.
(wellicht dat de expansion meer levels brengt)

[ Voor 5% gewijzigd door Wilibrord op 27-04-2015 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

The Endless Dungeon:

spoiler:
Mijn eerste gevecht met de Adra Dragon was een soort van wipe. Dus dan maar praten... Nu moet ik een 'vessel' zoeken om haar ziel te huisvesten. Dit is een Dragon Hunter in een gebied waar ik nog niet ben geweest.
Is die Adra Dragon wel te verslaan? Ik kreeg het idee dat mijn wapens geen effect hadden.

Mogelijke endgame:

spoiler:
Ik ben nu in de Twin Elms en moet ergens een put in om Thaos achterna te gaan. Dit nadat ik divine favors van één of meerdere goden heb gekregen. Is dit nu het laatste stukje van het spel? Op de kaart is nog een behoorlijk lege plek in het noordoostelijke deel.
De reden dat ik dit vraag is dat ik niet op een 'point of no return' wil stuiten waardoor ik een deel van het spel en de side quests mis....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:38
Nyarlathotep schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:19:
The Endless Dungeon:

spoiler:
Mijn eerste gevecht met de Adra Dragon was een soort van wipe. Dus dan maar praten... Nu moet ik een 'vessel' zoeken om haar ziel te huisvesten. Dit is een Dragon Hunter in een gebied waar ik nog niet ben geweest.
Is die Adra Dragon wel te verslaan? Ik kreeg het idee dat mijn wapens geen effect hadden.

Mogelijke endgame:

spoiler:
Ik ben nu in de Twin Elms en moet ergens een put in om Thaos achterna te gaan. Dit nadat ik divine favors van één of meerdere goden heb gekregen. Is dit nu het laatste stukje van het spel? Op de kaart is nog een behoorlijk lege plek in het noordoostelijke deel.
De reden dat ik dit vraag is dat ik niet op een 'point of no return' wil stuiten waardoor ik een deel van het spel en de side quests mis....
The Endless Dungeon:
Express dit niet onder spoiler, omdat het een algemeen antw betreft: De boss is te verslaan google maar op hoe mensen het hebben gedaan, maar de boss is inderdaad flink OP. wel spoiler over het gevecht:
spoiler:
Wapens hebben ook idd geen effect alleen magie lijkt te werken dus flink spell nuken!

endgame spoiler
spoiler:
Zodra je de put ingaat zit je op punt of no return! maar de game maakt een speciale safe aan vlak voordat je erin springt dus je kan altijd daar op terug vallen. Ik bijvoorbeeld was die put ook in gesprongen zonder door te hebben dat die naar het eind gevecht leide. Gelukkig kon ik dus terug naar die speciale safe :)

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 671245

Hallo allen!

Is er ook iemand geweest die succesvol met de Monk heeft gespeeld?
Zat te denken aan een hilarische playthrough met 6 monks :).

Krijg een solo Monk echter niet eens goed aan het werk, wachten op wounds en dan een lekkere trap uitdelen is tot nu toe het enige effectieve.
Tips zijn welkom, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:54
Anoniem: 671245 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 12:39:
Hallo allen!

Is er ook iemand geweest die succesvol met de Monk heeft gespeeld?
Zat te denken aan een hilarische playthrough met 6 monks :).

Krijg een solo Monk echter niet eens goed aan het werk, wachten op wounds en dan een lekkere trap uitdelen is tot nu toe het enige effectieve.
Tips zijn welkom, thanks!
Heb de monk nog niet gespeeld, maar voor goeie info over mogelijke builds, speelstijl en dergelijke vond ik dit de beste guide tot nu toe (voor alle classes).

Het schijnt één van de lastigere classes te zijn om te spelen, omdat je vaak geraakt moet worden om wounds op te bouwen die gebruikt worden als "brandstof" voor vaardigheden, zonder weer te veel geraakt te worden en constant dood te gaan. Het opbouwen van wounds kan traag zijn, en ze duren niet heel lang dus je moet ze ook maar net kunnen "uitgeven" aan vaardigheden. Maar doe je dit goed, dan schijnt het wel een erg krachtige class te zijn qua damage.

Iets dat hierbij kan helpen is het aantrekken van een dik harnas voor moeilijke gevechten, en lichtere armor voor makkelijkere gevechten. Dat is nogal wat micromanagement, maar zo kun je de juiste balans houden tussen te veel en te weinig ontvangen schade om optimaal bij te dragen. Ook helpen vampiric wapens erg bij deze class (deze geven leven terug als je vijanden schade toebrengt).

Een hele party met alleen maar monks lijkt me erg lastig. Vooral omdat ze dan alle 6 melee-vechters zijn, en elkaar dus gemakkelijk in de weg gaan lopen. De monks doen geen schade zolang ze rond moeten lopen om een ingang te vinden om te kunnen slaan. Ook moeten ze afstand afleggen om bij de vijandige casters te komen. Positief is dan weer dan monks redelijk kunnen tanken én redelijk wat schade kunnen doen, afhankelijk van de gekozen gear en abilities. Hoe het zit qua healing, weet ik niet. Misschien goed om een hoop healing potions te regelen.

Als je wilt spelen met 6 van dezelfde class, zou ik eerder druids proberen. Die kunnen goed healen, schade doen met spreuken én ze kunnen incasseren als ze in beer-vorm zitten. 6 AoE spells op dezelfde plek zou volgens mij kunnen werken als een atoombom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik word keihard ingemaakt in het laatste gevecht (difficulty hard).
Maar... het gebeurt soms ook dat ik mijn partyleden niet meer kan selecteren. En dit komt niet door spells of impairments. Het lijkt wel een bug?
Maar ja... Dan word ik dus keihard afgemaakt. Krijg met moeite 1 rood dingetje weggemept bij de chef...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Patch notes voor 1.05 (In progress)

Ergens deze week of volgende week zou deze patch moeten uitkomen. Omdat er heel veel dingen geherbalanceerd zijn en skills en talents zijn gewijzigd, zullen oudere savegames niet compatible zijn. Als je dus al zeer ver gevorderd bent, kun je het beste het spel met 1.04 uitspelen voordat je deze patch installeert.

(Ik heb weinig tijd gehad, en ben pas een uur of 10-12 gevorderd sinds ik 1,5 week geleden ben begonnen met 1.04, dus ik denk dat ik wel herstart met 1.05.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Katsunami schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 16:50:
Patch notes voor 1.05 (In progress)

Ergens deze week of volgende week zou deze patch moeten uitkomen. Omdat er heel veel dingen geherbalanceerd zijn en skills en talents zijn gewijzigd, zullen oudere savegames niet compatible zijn. Als je dus al zeer ver gevorderd bent, kun je het beste het spel met 1.04 uitspelen voordat je deze patch installeert.

(Ik heb weinig tijd gehad, en ben pas een uur of 10-12 gevorderd sinds ik 1,5 week geleden ben begonnen met 1.04, dus ik denk dat ik wel herstart met 1.05.)
Je savegames worden geconverteerd, en de oude worden gebackupped. Je kan dus prima verder spelen, maar je kan 1.05 saves niet meer gebruiken onder 1.04 (wat je toch nooit zal doen).
Je raakt dus geen voortgang of savegames kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 20:52:
Je savegames worden geconverteerd, en de oude worden gebackupped. Je kan dus prima verder spelen, maar je kan 1.05 saves niet meer gebruiken onder 1.04 (wat je toch nooit zal doen).
Je raakt dus geen voortgang of savegames kwijt :)
Crap. Ik heb die link gevonden via een RPG-site. Die hadden er alleen bij staan dat "savegames van versie 1.04 en 1.05 niet compatible waren". Ik zie het stukje betreffende de backup/conversie nu pas in de notes staan.

Toegegeven, ik heb alleen de daadwerkelijke wijzigingen betreffende de balance bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 671245

geert1 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 13:35:
[...]

Heb de monk nog niet gespeeld, maar voor goeie info over mogelijke builds, speelstijl en dergelijke vond ik dit de beste guide tot nu toe (voor alle classes).

Het schijnt één van de lastigere classes te zijn om te spelen, omdat je vaak geraakt moet worden om wounds op te bouwen die gebruikt worden als "brandstof" voor vaardigheden, zonder weer te veel geraakt te worden en constant dood te gaan. Het opbouwen van wounds kan traag zijn, en ze duren niet heel lang dus je moet ze ook maar net kunnen "uitgeven" aan vaardigheden. Maar doe je dit goed, dan schijnt het wel een erg krachtige class te zijn qua damage.

Iets dat hierbij kan helpen is het aantrekken van een dik harnas voor moeilijke gevechten, en lichtere armor voor makkelijkere gevechten. Dat is nogal wat micromanagement, maar zo kun je de juiste balans houden tussen te veel en te weinig ontvangen schade om optimaal bij te dragen. Ook helpen vampiric wapens erg bij deze class (deze geven leven terug als je vijanden schade toebrengt).

Een hele party met alleen maar monks lijkt me erg lastig. Vooral omdat ze dan alle 6 melee-vechters zijn, en elkaar dus gemakkelijk in de weg gaan lopen. De monks doen geen schade zolang ze rond moeten lopen om een ingang te vinden om te kunnen slaan. Ook moeten ze afstand afleggen om bij de vijandige casters te komen. Positief is dan weer dan monks redelijk kunnen tanken én redelijk wat schade kunnen doen, afhankelijk van de gekozen gear en abilities. Hoe het zit qua healing, weet ik niet. Misschien goed om een hoop healing potions te regelen.

Als je wilt spelen met 6 van dezelfde class, zou ik eerder druids proberen. Die kunnen goed healen, schade doen met spreuken én ze kunnen incasseren als ze in beer-vorm zitten. 6 AoE spells op dezelfde plek zou volgens mij kunnen werken als een atoombom :)
Thanks!
Wou de 6 monks om zn hilariteit ff gebruiken in de een playthrough, denk dat het in dungeons en smalle ingangen wel wat problemen gaat opleveren inderdaad.
Omdat er dan effectief maar 2/3 vechten, en de ingang blokkeren terwijl zij wellicht casters hebben.

Goede info in ieder geval, daarvoor bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
Patch 1.05 is nu uit op Steam, en de komende dagen op GOG en Origin. De patch notes zijn nog wat uitgebreid de laatste dagen:

http://forums.obsidian.net/blog/7/entry-183-patch-notes-105/

Al met al een hele mooie lijst van verbeteringen volgens mij; vanavond maar 's kijken hoe 't speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik had inderdaad regelmatig dat een aantal van mijn partymembers ineens met een boog stonden te schieten bij een nieuw encounter. Dat kwam dus door de charm bug...

Mooi lijstje fixes waar ik zeker wat aan ga hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-04 16:53
Niemand die uitkijkt naar de expansion die uitkomt de 25e? Ik anders wel.
Dit is echt een topgame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
Tomski1986 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 19:22:
Dit is echt een topgame!
Zeker! Maar het kan wel zijn dat ik wacht op The White March Part 2, om ze dan gezamenlijk te spelen. Dan hoef ik maar één keer opnieuw in de game te duiken. Ik behoud graag het gevoel wat langer in plaats van opgeknipt, en het is ook handiger qua schijfruimte en installatie.

Ik heb begrepen dat de twee helften van de uitbreiding elk $15 gaan kosten, en beide tegelijk kopen zou $25 moeten kosten. De prijs in euro's heb ik niet kunnen vinden maar zal wel soortgelijk zijn. Wanneer Part 2 uitkomt is ook nog niet bekend; de ontwikkelaar heeft alleen gezegd dat er "niet al te veel tijd tussen zou zitten". Ook las ik dat het maximale karakterlevel omhoog gaat met 2 per helft van de expansion, dus naar 14 en daarna 16.

Over een week maar eens kijken wat de spelers ervan vinden, maar het kan bijna niet anders dan weer geweldig worden. Ben benieuwd!

Trouwens, wie een andere sterke, isometrische, tactische, verhaalgedreven RPG wil spelen kan ook Shadowrun: Hong Kong overwegen. Die komt morgen al uit :)

[ Voor 13% gewijzigd door geert1 op 19-08-2015 19:50 ]

• Tomski1986
Goede tip man, ziet er zeker het overwegen waard uit!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Tomski1986 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 19:22:
Dit is echt een topgame!
Absoluut! Die koop ik blindelings en ben het met je eens: topgame qua sfeer en gameplay!

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Ik heb de expansion tijdens de kickstarter erbij genomen, zoveel vertrouwen had ik in het hele project. Ik kijk er wel naar uit, al heb ik de main campaign nog niet uitgespeeld. Tot op het einde geraakt, maar daar een paar levels te laag om het uit te kunnen spelen. Sindsdien de game een paar maanden niet aangeraakt. Moet dus nog een keer een oude save game loaden en nog wat sidequests afronden alvorens terug naar de eindbaas te gaan.
Weet iemand of je de White March kan spelen na de eindbaas? Voor zover ik begreep eindigt het spel na de eindbaas, en kan je niet verder spelen. In dat geval is het misschien handiger om eerst de expansion te doen en dan pas de eindbaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:38
Wilibrord schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 10:57:
Ik heb de expansion tijdens de kickstarter erbij genomen, zoveel vertrouwen had ik in het hele project. Ik kijk er wel naar uit, al heb ik de main campaign nog niet uitgespeeld. Tot op het einde geraakt, maar daar een paar levels te laag om het uit te kunnen spelen. Sindsdien de game een paar maanden niet aangeraakt. Moet dus nog een keer een oude save game loaden en nog wat sidequests afronden alvorens terug naar de eindbaas te gaan.
Weet iemand of je de White March kan spelen na de eindbaas? Voor zover ik begreep eindigt het spel na de eindbaas, en kan je niet verder spelen. In dat geval is het misschien handiger om eerst de expansion te doen en dan pas de eindbaas.
De game maakt een aparte save voor je aan op het punt van no return. Je kan dus die save gebruiken om straks de expansion te spelen. Maar misschien veranderd het wel en kan je straks na de eindbaas wel doorspelen.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Wilibrord schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 10:57:
Ik heb begrepen dat je ze gewoon onafhankelijk van elkaar kunt doen maar wel wordt aangeraden in ieder geval level 5-7 te zijn maar dat zal iedereen wel zo ongeveer zijn als je op het eind bent.

Morgen release op 07:00 PST, dus pas rond 18:00 uur hier. Zal wel kloppen want ik zie ook nog steeds niks op Steam.

Edit: ook ik had de game even laten liggen en dacht hem gisteren mooi uit te kunnen spelen. Met een party van 6 allemaal op LV9 incl Durance.

Kom ik bij de Blood sands cave en schakel die trol uit om naar de laatste quest te kunnen, blijft Durance na het gevecht staan en... Hij blijft staan. Kan hem aanklikken wat ik wil, hij reageert wel, je hoort zijn stem, kunt hem spells laten casten maar hij blijft staan. Niks werkte meer. Las later dat een campfire dit misschien had kunnen oplosen maar ik was trouwens ook al door het campfire hout heen. Ben maar met vijf verder gegaan om te bidden tot Berath, maar ga denk ik vanavond toch maar een save game terug. Kan hem er goed bij hebben voor de final fight.

[ Voor 24% gewijzigd door l0n3w012ph op 25-08-2015 07:19 ]

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:39

On_E

Housemusic

Ik ben hier gisteren aan begonnen en gestopt bij het dorp met die boom in het midden.

Soms wat overweldigend allemaal qua menu's enzo maar mijn eerste indrukken zijn verder goed!
Leuk al die conversatie-opties, ik ga me hier wel mee vermaken.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Wordt de expansion pack een quest die na de main quest valt, en daar een uitbreiding van is, of wordt het een aparte sub-quest, zoals bijvoorbeeld Hjollder uit Icewind Dale 1? Ook daar moest je level 9 zijn voor je eraan kon beginnen, en dat betekent dat je zo ongeveer aan het einde van het spel zit. Die quest heeft heel weinig te maken met het hoofdverhaal.

Ik denk dat ik trouwens ga wachten op de White March Part II, en dan schaf ik ze wel beiden tegelijk aan. Ik ben een paar keer begonnen met het spel, maar elke keer gestopt vanwege bugs waar ik tegenaan liep; ik heb er al een paar maanden niet meer heen gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Ik heb van bugs niet veel gemerkt, tot dat gebeuren met Durance dan. Lijkt erop dat ik me trouwens vergist heb qua tijden. Nu vier uur 's-nachts in LA,ndus hij zou er hier om 17.00 uur moeten zijn. Kan ik vanavond mooi de final fight doen en daarna meteen door :)

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
Het blijft nogal onduidelijk hoe de uitbreiding nu aansluit op de hoofdgame. Ik lees nu op 't forum van Obsidian dat de expansion content niet aansluit op het einde van de hoofdgame, maar ergens halverwege gespeeld kan worden. Dat zou naar mijn mening enorm jammer zijn, maar ook wel weer begrijpelijk gezien het vrij definitieve einde van de hoofdgame. Daar iets achter plakken is lastig.

Blijkbaar wordt het spel nu langer, en wordt de latere content van de hoofdgame in level opgeschaald zodat er nieuwe content tussen past (ergens rond karakterlevel 7 lees ik). Om het optimaal te ervaren, zou dan een geheel nieuwe playthrough nodig zijn, vermoed ik. Dat ga ik zelf niet doen; daar gun ik me de tijd niet voor met zoveel andere games om te spelen en Pillars nog vers in mijn geheugen. Ondanks alle toffe verbeteringen, nieuwe companions en features.

Nog maar 's kijken hoe het in de praktijk gaat en wat de reviews zeggen, want het kan zijn dat het toch anders zit. Ik hoopte een beetje op een expansion waar je in kunt duiken na de hoofdgame, dus dit kan nog wel eens een teleurstelling voor mij worden. Misschien dat ik dan over enkele jaren eens alles opnieuw speel, inclusief beide helften van The White March, wanneer het wat verder is weggezakt.

[ Voor 6% gewijzigd door geert1 op 25-08-2015 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Het is volledig optioneel om level scaling aan te zetten bij The White March.
Zoals al aangehaald door SMD007, maakt het spel een save game aan net voor de point of no return. Daarna volgt er niet zo heel veel content meer (items, xp). Je neemt dus gewoon die save game, en kan van daar recht de expansion in. Daarna keer ik wel terug naar de eind boss.
Ik denk dat ik sowieso binnen een jaar ofzo eens helemaal opnieuw begin, als ik het verhaal wat vergeten ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Ik heb de season pass maar gekocht. Je kunt gewoon PoE afmaken maar ik kan, ondanks nog niet alles uitgespeeld te hebben, ook meteen al The White March in gaan. Ik dacht vanavond PoE wel uit te spelen maar er zitten nog erg veel fights tussen dus ik ga morgen wel verder. Misschien dat ik dan eerst nog wat side quests doe voor ik White March in duik. Heb de paladin maar meegenomen, had geen zin save games terug te gaan om Durance weer mee te nemen. Wel jammer want was wel benieuwd naar zijn verhaal...

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
geert1 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:44:
Het blijft nogal onduidelijk hoe de uitbreiding nu aansluit op de hoofdgame. Ik lees nu op 't forum van Obsidian dat de expansion content niet aansluit op het einde van de hoofdgame, maar ergens halverwege gespeeld kan worden. Dat zou naar mijn mening enorm jammer zijn, maar ook wel weer begrijpelijk gezien het vrij definitieve einde van de hoofdgame. Daar iets achter plakken is lastig.

Blijkbaar wordt het spel nu langer, en wordt de latere content van de hoofdgame in level opgeschaald zodat er nieuwe content tussen past (ergens rond karakterlevel 7 lees ik). Om het optimaal te ervaren, zou dan een geheel nieuwe playthrough nodig zijn, vermoed ik. Dat ga ik zelf niet doen; daar gun ik me de tijd niet voor met zoveel andere games om te spelen en Pillars nog vers in mijn geheugen. Ondanks alle toffe verbeteringen, nieuwe companions en features.
Cool. Dat is dus wel echt een expansion; sidequests die echt in het verhaal ingebouwd worden. Maar OK, je moet dan inderdaad wel het einde opschuiven en moeilijker maken; het is bijna onmogelijk om in een gaande playthrough de expansion te doen als je al een stuk voorbij het punt bent waar de expansion zou beginnen. Dan moet je hem achteraf doen, maar dan ben je mogelijk al te sterk.

Dat is waarschijnlijk de reden waarom men in Icewind Dale de level requirement op 9 heeft gezet, zodat je al bijna door het spel heen bent als je toegang tot de expansion krijgt. Zodra je uit Kuldahar vertrekt naar de Severed Hand, enzovoorts, kom je daar niet meer terug voordat je bijna klaar bent, en dan ben je level 10 of hoger. (Aan het eind van Icewind Dale level je ontzettend snel: sommige sub-bosses leveren daar 300K of meer XP op.)
Nog maar 's kijken hoe het in de praktijk gaat en wat de reviews zeggen, want het kan zijn dat het toch anders zit. Ik hoopte een beetje op een expansion waar je in kunt duiken na de hoofdgame, dus dit kan nog wel eens een teleurstelling voor mij worden. Misschien dat ik dan over enkele jaren eens alles opnieuw speel, inclusief beide helften van The White March, wanneer het wat verder is weggezakt.
Dat is natuurlijk ook nog een optie. De reden waarom ik nu ga wachten is omdat ik Pillars of Eternity op de release date heb aangeschaft, maar hem nooit heb uitgespeeld vanwege de bugs waar ik in het begin tegenaan liep en uiteindelijk geen zin had om weer opnieuw te beginnen. (En dan was het spel een paar weken terug nog 33% in de aanbieding ook.) Ik wacht wel op The White Marches II, zodat er ook nog enige bugfixes bij kunnen indien nodig, en speel dan wel begin volgend jaar alles in één keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

PoE is nu ook op Steam in de aanbieding trouwens. Ik kan hem iig iedereen aanraden. De bugs waar jij over spreekt Katsunami zijn bugs die iemand opvallen die tien jaar Baldur's Gate 2 heeft gespeeld. PoE is sowieso al anders en waar jij je aan ergert qua bugs zijn voor casual spelers geen bugs, die vallen iemand helemaal niet op. Bijna 70 uur erin zitten nu en de enige bug die ik had was het vastzitten van Durance. Als ik een save game terug was gegaan, was het al opgelost geweest. De game loopt vloeiend, oogt prachtig, heeft sfeer en bulkt van opties en replayability.

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
l0n3w012ph schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:06:
PoE is nu ook op Steam in de aanbieding trouwens. Ik kan hem iig iedereen aanraden. De bugs waar jij over spreekt Katsunami zijn bugs die iemand opvallen die tien jaar Baldur's Gate 2 heeft gespeeld. PoE is sowieso al anders en waar jij je aan ergert qua bugs zijn voor casual spelers geen bugs, die vallen iemand helemaal niet op.
Dat moet ik wel toegeven ja. Dat PoE anders is dan Baldur's Gate en de andere IE-spellen is geen probleem, maar je hebt wel gelijk dat er heel veel bugs zijn die niet opvallen (zoals buffs, debuffs en items die niet correct stacken, radius of effect die niet klopt, etc), behalve als je inderdaad zeer veel ervaring met dit soort RPG's hebt.

Ik heb BG1 en volgenden vanaf dag 1 meegemaakt, inclusief alle community patches zoals de eerste Baldurdashes uit 1999; ik was toen ook nog zeer actief in verscheidene nieuwsgroepen en op verschillende messageboards. Toen zat ik echter nog op school, en kon ik het me veroorloven om even een nieuwe patchversie te installeren en met een run opnieuw te beginnen.

Tegenwoordig heb ik die tijd niet meer, en stoor ik me daarom veel meer aan bugs die me vroeger niet zoveel boeiden. BG1 e.a. kostten ook jaren voordat ze 'perfect' waren, en zelfs nu, 15 jaar later, worden er nog zo nu en dan bugs opgelost door de community. Misschien was het wel een fout om PoE op de releasedag proberen te spelen en had ik gewoon een half jaar moeten wachten.

Maar ik wilde zo graag weer een BG-type RPG...

Als Torment: Tides of Numenera uitkomt, zal ik me een paar maanden proberen in te houden, want die zal waarschijnlijk hetzelfde pad volgen :p
Bijna 70 uur erin zitten nu en de enige bug die ik had was het vastzitten van Durance. Als ik een save game terug was gegaan, was het al opgelost geweest. De game loopt vloeiend, oogt prachtig, heeft sfeer en bulkt van opties en replayability.
Dat is zeker waar; de meeste bugs zijn opgelost, en met de nieuwe features, zoals party member stealth, is het spel weer beter geworden. Na het uitkomen van The White Marches II ga ik zeker wel opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05 09:18
Zit al heel erg lang te twijfelen of ik deze game wil spelen :)
Kom zelf nog uit de BG1 en BG2 periode en ik twijfel of je in je gedachten dingen mooier voorsteld als dat ze daadwerkelijk waren hehe.

Wel behoefte aan een goede nieuwe game "zoals vroeger"

FUMES et CARNES

• Katsunami
  • Niet online
Iusedto schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 23:07:
Zit al heel erg lang te twijfelen of ik deze game wil spelen :)
Kom zelf nog uit de BG1 en BG2 periode en ik twijfel of je in je gedachten dingen mooier voorsteld als dat ze daadwerkelijk waren hehe.

Wel behoefte aan een goede nieuwe game "zoals vroeger"
Het spel is nu bij versie 1.06, en als de expansion uit is, komt het op 2.0. Je hoeft de expansion niet te kopen; de 2.0-versie komt ook als update voor het originele spel ter beschikking.

Ik ga ervan uit dat het na 7 updates nu wel in orde is om te spelen, zelfs voor mensen die op het gebied van bugs in de regels kunnen mierenneuken (zoals ik). Als je BG1 en BG2 herinnert en je wilt een spel in die stijl spelen, dan moet je PoE zeker meepakken.

Het spel is natuurlijk flink anders qua regels (het is immers niet AD&D), maar het is zeker niet simpeler. De manier van spelen zal je direct bekend zijn en aanvoelen alsof je nooit bent weggeweest.

• Iusedto
Ik heb bijna al de "oldies" gespeeld zoald Baldurs Gate, Icewind Dale, Torment, Neverwinter nights etc.
Dus qua speelstyle zal het wel bij me passen :)

De laatste jaren alleen maar MMO's gespeeld maar daar ben ik wel een beetje klaar mee (denk ik)

Zat gisteren iemand te kijken op Twitch en zijn character was aan het praten met een Druid die uit zijn dorp verbannen was omdat zijn shapeshift vorm anders was.
Die connversaties met hem waren geweldig en zeer humoristisch. Ook kleine verborgen grapjes.
Is dat kenmerkend voor de game ? Want dan ben ik verkocht :)

FUMES et CARNES

• geert1
Iusedto schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 08:14:
Ik heb bijna al de "oldies" gespeeld zoald Baldurs Gate, Icewind Dale, Torment, Neverwinter nights etc.
Dus qua speelstyle zal het wel bij me passen :)

De laatste jaren alleen maar MMO's gespeeld maar daar ben ik wel een beetje klaar mee (denk ik)

Zat gisteren iemand te kijken op Twitch en zijn character was aan het praten met een Druid die uit zijn dorp verbannen was omdat zijn shapeshift vorm anders was.
Die connversaties met hem waren geweldig en zeer humoristisch. Ook kleine verborgen grapjes.
Is dat kenmerkend voor de game ? Want dan ben ik verkocht :)
Absoluut. Het spel zit vol met prachtig schrijfwerk, diepgaande thema's, boeiende personages (elk van de companions heeft een eigen quest waarbij je ze helpt met hun unieke situaties of doelen), mysterie en nog best wat (subtiele) humor. Het vechtsysteem is ook goed en complex. Als je nu begint, is het spel nog flink beter dan tijdens de release. Er is net een patch 2.0 uitgebracht die alles verder afwerkt. Enorme aanrader voor fans van cRPG's!

• Katsunami
  • Niet online
En er zitten hier en daar wat subtiele verwijzingen in naar Baldur's Gate 1 en 2, zoals characters die iets zeggen dat naar 'een grote avonturier uit het verleden verwijst', wat dan een karakter uit BG1 of 2 blijkt te zijn, aangenomen dat je je dat karakter herinnert.

Anoniem: 681966

ik heb er nu zo'n 70 uur op zitten en ik vind het geweldig! met die nieuwe update is het even wennen dat je poppetjes niet meteen aanvallen enzo ( als je dat niet instelt) maar tis echt een aanrader! zat eerst ook heel erg te twijfelen of ik het wel of niet zou doen, toch blij dat ik hem gehaald heb!!!
en ja, game zit vol met grappige opmerkingen enzo, dingen die je niet verwacht

vandaag ook de white marches expansion zien staan voor weinig op kinguin, denk vanmiddag even halen, season pass stond op 19 op steam geloof ik ofzo, bij kinguin nu 11 of 12 - part 1 voor 7 euro ofzo, zullen vast nog wel goedkoper worden later...

kijk hier anders ff - staan ze allemaal op een rijtje

http://www.kinguin.co.nl/...itic=desc&hide_outstock=1

als je een leuke rpg zoekt, zeker even checken _/-\o_

• Iusedto
Ik zie hem voor een "prikkie" staan op internet , origineel plus expansie deel 1
Zal hem vanavond kopen en eens proberen :)

Bedankt voor de info allemaal

FUMES et CARNES

• ErikKo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:55

ErikKo

Rippie

Iusedto schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 14:09:
Ik zie hem voor een "prikkie" staan op internet , origineel plus expansie deel 1
Zal hem vanavond kopen en eens proberen :)

Bedankt voor de info allemaal
Mag ik vragen waar je deze voor een "prikkie" zag staan? :-)

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:48
ErikKo schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 16:45:
[...]

Mag ik vragen waar je deze voor een "prikkie" zag staan? :-)
2 posts hier boven :-)
http://www.kinguin.co.nl/...=desc&hide_outstock=1

• Iusedto
Ik heb hem via g2play inclusief expansie

Maar wow wat een game ( net begonnen) :)
Heb een Cipher gemaakt , geen idee of dat goed is voor eerste playthrough

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:48
Ik ben zelf ook net pas begonnen als fighter.
Speel op hard en moet zeggen dat ik regelmatig save want dood gaan doe je vaak :-)
Je kan goed merken dat je met sommige vijanden (vooral groepen) geen kans maakt als je bv maar met 3 man op pad gaat.
Kom je dan terug met een volle party van 6 dan lukt het wel.

Je bent veel aan het lezen maar dat vind ik niet erg aangezien het goed geschreven is allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Een tip voor de early game: huur één of meerdere companions in die eerste herberg. Zeker als je zelf geen tank type speelt, of een rogue mist bijvoorbeeld. Gaandeweg kan je die dan vervangen door de echte companions die je tegenkomt en die wel een achtergrond verhaal hebben met bijbehorende quest.

[ Voor 3% gewijzigd door Wilibrord op 28-08-2015 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ik wil een soort van Battle mage hebben. Iemand met een 2 handed weapon en insta casts en heavy armor.
Maar weet nog niet welke class dat is in Pilars. Cipher begin skills heben cast time en je bent erg fragiel lijkt het.

Zoek een soort van Death Knight zoals in WoW :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben zelf begonnen met een paladin, beetje healen erbij is altijd handig! dag of 2/3 geleden een cipher in mijn party gezet - maar wat een verschil!! vooral die charmed spreuken zijn handig om je vijand voor jou te laten vechten! heb ook nog niet alles door maar ik vind het een wereld game!
weet iemand wat van die soulbound wapens trouwens? ik heb de white marches nog niet gehaald en ben heel benieuwd wat dat nou voor dingen zijn! bijna level 10 ondertussen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

expansion pass gehaald voor ongeveer tientje (bij de pinguin) - maar wel gaaf hoor!
kreeg er ook nog 2 items bij (niet echt nodig)
ben nog niet aan de white marches zelf toegekomen, die doe ik wel als ik lvl 12 ben, gisteren lvl 10 geworden!
PoE blijft gewoon een super vette rpg!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Wilibrord schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:52:
Een tip voor de early game: huur één of meerdere companions in die eerste herberg. Zeker als je zelf geen tank type speelt, of een rogue mist bijvoorbeeld. Gaandeweg kan je die dan vervangen door de echte companions die je tegenkomt en die wel een achtergrond verhaal hebben met bijbehorende quest.
Dank u _/-\o_ _/-\o_
Beste beginners tip ooit !!

Dacht dat het aan mij lag zo vaak als ik dood ging daar in en om die stad ...en die klote temple :(

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Een dezer weken maar eens aan The White March beginnen. Krijg the boss op het eind nog niet neer dus mss nog een paar levels erbij via de weg van The March. Eigenlijk te weinig tijd met zoveel games te spelen en dan komt Fallout 4 ook nog in november...

Ik zag op Steam trouwens een Head Start Access aankondiging voor Sword Coast Legend. Ziet er interssant uit.

https://swordcoast.com

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:56
ik heb die hele temple leeg maar ik krijg nog geen einde van die quest te zien :( ik mis wat , maar kan het niet vinden

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Je moet waarschijnlijk praten met degene die je die quest gegeven heeft; hij zal dan wel afgerond worden.

[ Voor 18% gewijzigd door Katsunami op 08-09-2015 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Staat er niets meer in je journal? Normaal staat daar vrij goed aangegeven wat je nog moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:33

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Inhoudelijk heb ik weinig toe te voegen, maar wat heerlijk om dit te spelen. Een kleine twee week geleden gekocht en ik waan me weer 15 17 jaar jonger O-) , de uren schieten voorbij net als met Baldur's Gate etc.

(even opgezocht wanneer BG was uitgekomen...1998 alweer, ik begin me echt een oude lul te voelen :'( ))

[ Voor 24% gewijzigd door Sumerechny op 14-10-2015 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 12:21
Ben dan ook eindelijk begonnen met de game.

Ik ben nu door de catacombs aan het gaat. Alleen blijf in traps lopen, iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Wil m'n tip wel even herhalen..
Wilibrord schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:52:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
Wilibrord schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 23:20:
Wil m'n tip wel even herhalen..

[...]
Ik ren al rond met 6-7 companions

Arloth, Eder, Die gast van Cad Nau, een dwerg met een spirithound, en ikzelf

Die van Cad Nau is dat geen stealth personage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinJames
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-05 21:44

MarvinJames

Theatermaker

Gisteren voor €17 aangeschaft!

Heerlijke game! Ook al heb ik nog maar een uurtje gespeeld (waarvan 45 minuten character creation).
Het speelt en lijkt wel heel erg op Baldur's Gate, wat dus een groot compliment is.
Prachtig vormgegeven ook overigens. Ja dit gaat weer vele uren kosten!

Lekker veel tekst en in 10 minuten heb ik al heel wat afgebabbeld.

Ben als Wood Elf - Ranger met een wolf begonnen overigens.

• Tomski1986
Nog wat nieuws posten, nog enkele dagen trouwens tot de release van White March part 2..
http://www.escapistmagazi...2#&gid=gallery_5665&pid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
Part 2 vandaag beschikbaar.. Kijk al uit om thuis te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Op Steam zie ik nog niets

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
Dacht als je de eerste expansion had gekocht je part 2 er bij kreeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
Tomski1986 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 14:29:
Dacht als je de eerste expansion had gekocht je part 2 er bij kreeg..
Als je letterlijk alleen deel 1 hebt gekocht, krijg je alleen deel 1 (€15). Heb je de expansion pass gekocht, dan krijg je beide (€24).

Ik zie deel 2 ook nog niet op Steam; zal zeer binnenkort wel verschijnen.

Ik heb de eerste helft bewaard om ze beide achter elkaar door te spelen, maar het kan goed zijn dat ik nog een patch of twee afwacht. De hoofdgame had z'n issues bij release: niets wat echt game-brekend was (voor de meeste), maar wel de nodige kleinere bugs. Het spel is zeker beter geworden door die patches. Goede kans dat dus ook The White March Part 2 gebaat zal zijn bij wat afwerking na de release in het wild.

Benieuwd naar de reviews ook, en naar jullie speelervaringen!

[ Voor 37% gewijzigd door geert1 op 16-02-2016 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Met alle 3.0 wijzigingen is er wel heel veel veranderd.

Ga helemaal opnieuw beginnen. Door te weinig tijd in RL ben ik niet echt ver gekomen dus vandaar :)

*edit*

Alles staat te downloaden
Is dus officieel uit oOo

[ Voor 17% gewijzigd door Iusedto op 16-02-2016 19:06 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Iusedto schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:12:
Met alle 3.0 wijzigingen is er wel heel veel veranderd.

Ga helemaal opnieuw beginnen. Door te weinig tijd in RL ben ik niet echt ver gekomen dus vandaar :)
Zelfde hier; ik heb het originele spel, maar nooit ver gekomen vanwege de vele bugs in het begin. Toen heb ik het laten liggen, en ben door tijdgebrek niet meer begonnen. (En ondertussen is het originele spel gehalveerd in prijs :+) Ik wacht gewoon nog een maand of 2-3, koop dan de expansion, en speel alles in één keer; aangenomen dat ik nog ergens tijd heb om te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
Katsunami schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 20:34:
[...]

Zelfde hier; ik heb het originele spel, maar nooit ver gekomen vanwege de vele bugs in het begin. Toen heb ik het laten liggen, en ben door tijdgebrek niet meer begonnen. (En ondertussen is het originele spel gehalveerd in prijs :+) Ik wacht gewoon nog een maand of 2-3, koop dan de expansion, en speel alles in één keer; aangenomen dat ik nog ergens tijd heb om te gamen.
Ik heb de game recentelijk nog gespeeld, maar ik ben geen enkele bug tegengekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Bjorn89 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 23:17:

Ik heb de game recentelijk nog gespeeld, maar ik ben geen enkele bug tegengekomen
Mooi, dan wacht ik nog een 2-3 maanden, voor het geval The White March nog wordt bijgewerkt, en dan installeer en speel ik alles in één keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
Gewoon 1 vd betere pc games die de laatste 3 jaar is uitgekomen voor mij. Een echte topper in het RPG genre. Vanavond eens aan een volledige nieuwe play through beginnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Dit weekend eindelijk kunnen beginnen met mijn eerste echt play through.
Wat een heerlijke game is dit toch. Humor is ook erg leuk en soms best wel "verborgen"

Heb een Paladin gemaakt (wilde eigenlijk een Cipher) met een two hander

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Grappig hoe je vaak met een bepaald idee aan de character creator begint, en uiteindelijk toch met een heel ander character de game start. Blij dat ik niet de enige ben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ja, dat klopt lol
Wilde 100% een Cipher maken maar een Paladin werd het. Heel raar.

Kan zijn dat ik opnieuw moet beginnen want mijn groep is gesplitst en ik krijg dat niet verholpen.

In het kasteel is 1 char door een muur heen gelopen terwijl de rest van de groep dat (natuurlijk) niet kan. Degene die door de muur is gegaan kan echter niet terug maar ook niet verder omdat de ruimte afgesloten is.
Krijg de groep gewoon niet bij elkaar. :-(

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tygernoot
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:30
Waarom moet je opnieuw beginnen? Heb je maar één savegame? Geen oude quicksave/autosave?

Ik doe in RPGs (en games algemeen eigenlijk) altijd een overkill aan saves in nieuwe slots. Geen enkele RPG meegemaakt waarin ik niet een keer een oude save heb moeten laden omdat items verdwenen (zoals de gehele auto in Fallout2 :p) of quests om zeep gingen door rare bugs. Ik zou gaan huilen als ik na vele uren spelen weer opnieuw moet beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Dat klinkt heel bekend. Ik heb meer dan 180 saves aldus mijn save folder. (en heb de expansion nog niet gespeeld)
Het enorme nadeel bij PoE is dat het opstarten, en het laden van het scherm met de lijst van save games echt lang duurt, en ondanks dat de game zelf op mijn ssd staat, staan mijn save games blijkbaar op mijn andere hard disk. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ik save vrij weinig, bijna alleen de autosave plus 1 extra file is altijd genoeg.
Bug is opgelost en heb mijn party weer terug.

Keep is ook gecleared maar ik vraag me af of dat een goed idee was, lol.

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Tygernoot
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:30
Zodra de lijst met saves wat langer begint te worden (die staan ergens in je user folder trouwens), kopieer ik ze allemaal naar een backup drive en wis ik alles behalve de laatste 10 saves. Zo laadt de lijst weer een stuk sneller :)

@Iusedto: blij dat je je save weer werkend heb, maar hoop toch dat je nu vaker savet in meerdere slots ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ook maar weer opnieuw begonnen. Mijn vorige run op hard difficulty is alweer te lang geleden, en toen kreeg ik met geen mogelijkheid de eindbaas neer...

Nu een Aumauan rogue gemaakt en de difficulty op normal gezet. Omdat ik het verhaal toch al ken gaat het allemaal wat sneller nu.
Ook snel de eerste partyleden opgepikt alvorens echt verder te gaan (Éder, Aloth en die ouwe lelijkerd).

Ik wacht nog wel even tot die expansion (die ze voor extra $$ natuurlijk in tweeën hebben gehakt) goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Iemand ervaring met zo een build ?
Lijkt me waanzinnig leuk.
Ben nog niet ver in de game, misschien vanavond even testen .

YouTube: Pillars of Eternity: White March 2 - Wizards-MageKnights

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fionzo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-05 11:30
Ik heb het spel dit weekend gekocht en ik vind het geweldig. Alleen de character creation was al zeer tof! Weet iemand hoe groot het spel is? Ik lees dat de replay waarde vrij groot is aangezien je met een andere class/difficulty kan beginnen en dat je in bepaalde mate het verhaal kan beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik denk dat je wel zeker op 60-80 uur kan rekenen. Ik ging daar zelf nog wel overheen geloof ik.
Het hangt er ook vanaf hoe je speelt. Zelf kam ik elke hoek van het spel uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fionzo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-05 11:30
Thanks voor je reactie, dat klinkt goed. En dan heb je de expansions nog niet meegeteld of wel? Ik verken ook ieder gebied tot in detail (in scouting mode vind je dan nog leuke loot) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
voor de mensen die dit nog spelen.
ik ben net begonnen als Hunter. Speelt geweldig. Echter kom ik na die boom waar de mensen in hangen (helemaal in het begin dus nog) niet verder. Ik ga de kathedraal (geloof dat dat het is) in waar de gewonde man ligt. Ga ik er verder in kom ik Shadows tegen als tegenstander. Maar die verslaan mij met gemak. Ik speel nog wel op easy. heb ik iets gemist of te weinig gezocht? heb geen 2e companion. alleen ik met mn pet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Wil je bewust geen extra mensen meenemen? Anders staan er 2 extra companions op die map (als het goed is) en kan je altijd generic companions aanmaken in de Inn onderaan links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
geen idee. Ik kreeg er 1 die doodging dus die was weg. Heb nog niet gezien welke ik mee kan nemen. Ga ik dus maar eens zoeken. thanx!

Edit: ben er weer geweest en heb gewoon een paar belangrijke quests niet gedaan de eerste keer. Nu sowieso een wizard erbij en straks maar eens de kathedraal in

[ Voor 38% gewijzigd door jaydenjarno op 07-11-2016 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Met dit spel moet ik ooit nog eens opnieuw beginnen nu er twee uitbreidingen en 131 updates zijn geweest :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:27

Japser

Jeej!

Deel 2 zojuist aangekondigd! Deadfire gaat ie heten.

https://eternity.obsidian.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelmerc
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-05 10:54
super vet. gebacked!! heb al 283 uur zitten in deel 1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
jaydenjarno schreef op maandag 7 november 2016 @ 08:33:
voor de mensen die dit nog spelen.
ik ben net begonnen als Hunter. Speelt geweldig. Echter kom ik na die boom waar de mensen in hangen (helemaal in het begin dus nog) niet verder. Ik ga de kathedraal (geloof dat dat het is) in waar de gewonde man ligt. Ga ik er verder in kom ik Shadows tegen als tegenstander. Maar die verslaan mij met gemak. Ik speel nog wel op easy. heb ik iets gemist of te weinig gezocht? heb geen 2e companion. alleen ik met mn pet.
Je ontmoet een van je compagnons als je naar de INN gaat(tovenaar).
De ander ontmoet je bij de boom, en daarna kan je met een dode vrouw in de boom praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dartbord
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-03 11:59
Zo, mijn pledge voor Collector's Edition + DLC season pass + T-shirt + fysieke Guidebook deel 2 pre-order staat! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Heb deze ook weer gebacked. De digitale versie + DLC (net als vorige keer).
Alleen jammer dat die coupon voor Tyranny enkel voor Steam is :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-05 15:33
Ik doe echt iets fout met deze game.. snap er ook allemaal geen drol van. Heb 5 companions, maar ik krijg sommige side questen die op mijn level aansluiten gewoon niet gecomplete. Boss fights lukken mij vooral niet.. 5 karakters te gelijk besturen is erg lastig :/ Tevens ga ik super snel dood met mijn karakters, ik heb het idee dat ik wat gear mis.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

JerX schreef op zondag 2 april 2017 @ 20:28:
Ik doe echt iets fout met deze game.. snap er ook allemaal geen drol van. Heb 5 companions, maar ik krijg sommige side questen die op mijn level aansluiten gewoon niet gecomplete. Boss fights lukken mij vooral niet.. 5 karakters te gelijk besturen is erg lastig :/ Tevens ga ik super snel dood met mijn karakters, ik heb het idee dat ik wat gear mis.
Maak je gebruik van 'pauze'? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Sumerechny schreef op zondag 2 april 2017 @ 20:29:
[...]

Maak je gebruik van 'pauze'? O-)
Yup best vaak, vooral me mage geef ik commands. De priest snap ik niet zo heel veel van.. Tank valt de boss aan, ik zelf een Dual wield warrior offtank mits nodig. Heb ik nog een hunter die zo nu en dan weet beestjes automatisch spanwed. Ik speelde de game op normal, maar heb nu op easy gezet. Niet dat het heel veel uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

JerX schreef op zondag 2 april 2017 @ 20:33:
[...]

Yup best vaak, vooral me mage geef ik commands. De priest snap ik niet zo heel veel van.. Tank valt de boss aan, ik zelf een Dual wield warrior offtank mits nodig. Heb ik nog een hunter die zo nu en dan weet beestjes automatisch spanwed. Ik speelde de game op normal, maar heb nu op easy gezet. Niet dat het heel veel uitmaakt.
Het is een tijdje geleden dat ik heb gespeeld maar ik moest ook even omschakelen. In het begin ook een beetje moeite gehad.

Let je op de verschillende weerstanden en zwaktes en stem je daar spreuken op af?

Edit: uiteindelijk was het een toffe ervaring voor mij trouwens. Lekker zoals vroeger :P

[ Voor 6% gewijzigd door Sumerechny op 02-04-2017 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Ik denk dat ik daar moet beginnen, wist niet dat de creeps zwaktes hadden.. wat wel een gemis is dat je van je side quest niet kan zien wat nou het minimum level er voor nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-05 15:12

page404

Website says no

afgelopen week PoE in de Steam sale gekocht. Inmiddels een uurtje of 3 erop zitten, en vermaak me uitstekend :*)
Voor mij meer dan voldoende elementen uit BG die ik leuk vind, en het moderne jasje is wel verfrissend.

Waar ik wel veel last van heb is crashes. Misschien omdat ik een macOS beta draai, maar elk half uur moet ik wel een force quit doen en opnieuw starten door een beachball. Zal 'm eens op mijn Dell proberen.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 14:22
page404 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 13:50:
afgelopen week PoE in de Steam sale gekocht. Inmiddels een uurtje of 3 erop zitten, en vermaak me uitstekend :*)
Voor mij meer dan voldoende elementen uit BG die ik leuk vind, en het moderne jasje is wel verfrissend.

Waar ik wel veel last van heb is crashes. Misschien omdat ik een macOS beta draai, maar elk half uur moet ik wel een force quit doen en opnieuw starten door een beachball. Zal 'm eens op mijn Dell proberen.
en wat vind je er van? Ik kan er zelf niet echt in komen. Al meerdere keren aan begonnen, heb ook beide DLC, maar kom nooit echt verder dan de eerste grote stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-05 15:12

page404

Website says no

Rudolf schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 15:41:
[...]

en wat vind je er van? Ik kan er zelf niet echt in komen. Al meerdere keren aan begonnen, heb ook beide DLC, maar kom nooit echt verder dan de eerste grote stad.
Ik zit er lekker in! Op mijn Dell verder gegaan en nog geen enkele vastloper gehad.
De hoeveelheid tekst die je kan lezen is overweldigend, gelukkig kan je er voor kiezen niet alles te lezen zonder het verhaal te missen.
Moet nog een beetje wennen aan het attacksysteem.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
page404 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 15:53:
[...]

Ik zit er lekker in! Op mijn Dell verder gegaan en nog geen enkele vastloper gehad.
De hoeveelheid tekst die je kan lezen is overweldigend, gelukkig kan je er voor kiezen niet alles te lezen zonder het verhaal te missen.
Moet nog een beetje wennen aan het attacksysteem.
Ik had al snel door dat er npc's zijn met een heel verhaal (herkenbaar aan paarse gloed volgens mij) welke geschreven zijn door backers en verder geen invloed hebben op het spel. Dus die sloeg ik steeds over. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:38
JerX schreef op zondag 2 april 2017 @ 20:33:
[...]

Knockdown is een goede skill voor je warrior. Die kan je mooi tijdens de pauze toekennen.
Zorg ook voor een goede opstelling.

Sta zelf even stil, even Necromancer spelen in Diablo 3. Tevens begon dat lange lopen zonder enige actie me te irriteren.

[ Voor 9% gewijzigd door Jron667 op 08-07-2017 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:20

-SaveMe-

-klik-

Eind deze maand komt de game naar de PS4. Mensen hier die hem voor dat platform gaan halen ?
Ik twijfel nog. Deze is wel echt old school. Geen idee of ik het lezen van ellenlange text op mijn TV ga trekken.
Toch iets te verwend door alle hedendaagse games op het gebied van grafisch en audio ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-05 19:31
-SaveMe- schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 19:12:
Eind deze maand komt de game naar de PS4. Mensen hier die hem voor dat platform gaan halen ?
Ik twijfel nog. Deze is wel echt old school. Geen idee of ik het lezen van ellenlange text op mijn TV ga trekken.
Toch iets te verwend door alle hedendaagse games op het gebied van grafisch en audio ...
Ik heb hem vandaag gehaald voor de Xbox One. Werkt heerlijk met de controller en de teksten zijn lekker groot weergegeven. Ideaal om lekker layed back en relaxed aan zo'n game te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
doobieters schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 00:12:
[...]

Ik heb hem vandaag gehaald voor de Xbox One. Werkt heerlijk met de controller en de teksten zijn lekker groot weergegeven. Ideaal om lekker layed back en relaxed aan zo'n game te beginnen.
Ik speel het wel eens met de Steam controller + Link op de bank. In het begin is het goed te doen, maar na een paar levels heb je zoveel spells en abilities over meerdere characters, dat het best lastig en tijdrovend wordt met de controller. Zeker op een hogere moeilijkheidsgraad, waar je niet meer wegkomt met auto-attack. Hoe is dat op de console? Is de game daar enigszins op aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-05 19:31
Rudolf schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:47:
[...]

Ik speel het wel eens met de Steam controller + Link op de bank. In het begin is het goed te doen, maar na een paar levels heb je zoveel spells en abilities over meerdere characters, dat het best lastig en tijdrovend wordt met de controller. Zeker op een hogere moeilijkheidsgraad, waar je niet meer wegkomt met auto-attack. Hoe is dat op de console? Is de game daar enigszins op aangepast?
De interface is volledig aangepast voor de besturing met de controller en het spelen op een televisie.
Op de een of andere manier zijn ze erin geslaagd om de de vele knopjes en toetsen in de PC-versie onder te brengen in slechts een paar knoppen op de controllers van de Xbox One en PS4.

Door bijvoorbeeld alleen maar de linkertrigger ingedrukt te houden, krijg je een wiel met daarop tabbladen als de questlog, het levelsysteem en de inventaris. Houd je de rechtertrigger in, dan krijg je zo’n beetje alle mogelijkheden die met het vechten te maken te hebben, zoals speciale krachten, het bepalen van de formatie van je team en het aan of uitzetten van de computer.

Eigenlijk heeft iedere knop op de controller wel één of meerdere functies. Het selecteren van de personages gebeurt door middel van de bumpers. Houd je een van die knoppen langer in, dan kun je het hele gezelschap in één keer selecteren. Daarmee is het gemis van een muis in één klap opgelost.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste