Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:01
Zal ik gaan proberen, zou mooi zijn als dat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
SMD007 schreef op maandag 06 april 2015 @ 20:33:
Of te wel waarom zou je deze game opzij leggen puur omdat andere mensen er problemen mee hebben?
Vanwege dit soort crap:
Grindtegel schreef op maandag 06 april 2015 @ 22:59:
Nou voor mij zit het er voorlopig na 37uur op helaas. Sinds patch 1.03 heb ik met constante crashes te maken als ik van area verander of als ik save. Iedere keer een crash naar desktop.
Ik hoop dat je gelijk hebt met het uitschakelen van de Steam-overlay, want anders is de poster hierboven met een beetje pech bijna een complete werkweek aan tijd kwijt.
kwdtjuh schreef op maandag 06 april 2015 @ 20:36:
Idem voor mij, speel dit spel met heel veel plezier! Enige wat mijn spelplezier vergalt zijn de eindeloze posts van Katsunami in dit topic ;)
"Ik heb geen problemen, dus er zijn er geen." Goede stelling.

Zelf ben ik ondertussen honderden uren verloren aan gamebreaking bugs in spellen (of, in geval van BG1, mods zoals EasyTuTu). Daar heb ik tegenwoordig de tijd niet meer voor.

Misschien denk je nog eens aan mij terug, als je vast komt te zitten op 85% van het spel en opnieuw moet beginnen omdat je niet af wist van bug 5298.

(I'm looking at YOU, Dragon Age...)

Er zijn zat mensen die zich vermaken, en het spel best gemakkelijk vinden, om er dan plotseling achter te komen dat hun character gemiddeld zo'n 5.000 damage per hit aan het doen is. Als iemand aanhaalt dat het "alleen een fout in de beschrijving is", krijgt hij als antwoord:

"Yes, that's why I can one-shot the final boss with a 7816 critical strike. That's totaly normal !"

Dat is me nog eens een anti-climax.

[ Voor 3% gewijzigd door Katsunami op 06-04-2015 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:58
Ik heb nog niets gemerkt van bugs speel ook op easy op dit moment om zo makkelijk mogelijk van het verhaal te kunnen genieten. In m'n huidige playthrough ben ik good, en als ik klaar ben of als ik vast loop door gamebreaking bugs dan maak ik een nieuwe character aan waarmee ik dan evil ga spelen. Want volgens mij is de herspeelbaarheid is wel erg goed met dit spel.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:49
Je kunt zeker niet op 2 computers spelen via steam he? Zou wel lekker zijn dat ik beneden ook zou kunnen spelen op de laptop zodat ik niet alleen op zolder waar mn game pc staat hoef te spelen. Of worden savegames online/ op steam opgeslagen en kun je wel op meerdere pcs spelen?

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:58
JohnnyV76 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 00:18:
Je kunt zeker niet op 2 computers spelen via steam he? Zou wel lekker zijn dat ik beneden ook zou kunnen spelen op de laptop zodat ik niet alleen op zolder waar mn game pc staat hoef te spelen. Of worden savegames online/ op steam opgeslagen en kun je wel op meerdere pcs spelen?
Zover ik weet maakt PoE ook gebruik van de Steamcload voor savedgames, dus het zou gewoon moeten kunnen. :)

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:31

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Jep, gewoon saves in de Steam Cloud. Kijk in je Steam Library en je ziet het wolk icoontje er bij staan :)

Inmiddels rustig verder aan het spelen, gelukkig nog zonder gamebreaking bugs.
Wel gebeurt het soms dat ik deuren niet kan openen. Óf het juiste icoontje verschijnt niet, óf de deur gaat gewoon niet open. Ik moet dan even mijn party heen en weer bewegen en dan lukt het.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Als je geen Steamcloud hebt, bijvoorbeeld met de GOG-versie, dan kun je altijd Dropbox installeren. Dan maak je daarin in map aan voor je PoE saves; die verplaats je dan daarheen, en de save-map van PoE zelf vervang je door een symlink. Zo heb ik jaren saves gedeeld tussen mijn desktop en laptop, in het geval van oude spellen.

Uitleg

Het werkt echter niet (goed) als je een heel oud spel hebt dat zijn savegames gewoon in zijn eigen installatiemap gooit. (Caesar III doet dit bijvoorbeeld.) Dan zou je het hele spel moeten dropboxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsmell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-07 11:28
Zonet is patch 1.0.3.0530 geïnstalleerd op steam. Ik kan geen release notes vinden, maar het lijkt erop dat het een fix bevat voor dat issue dat deuren niet kunnen openen door de fog of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-09 20:21
Katsunami, het hele pronbleem is dat je gewoon ontzettend veel drama loopt te tetteren, terwijl de rest van ons lekker aan het spelen is.

Je doet alsof iedereen werkelijk elke bug tegenkomt en elke crash wijt je aan het spel. Beetje erg veel projectie en zielepijn.

Zo ook BG 1,3 DA.. verre, verreweg de meeste ensen hebben het blij kunnen uitspelen, daar waar jij een tafereel schetst dat iedereen door technische issues heen moest waden met compleet gebugte characters.

Dat is gewoon flauwekul en dat maakt je posts nogal over the top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:07
roffeltjes schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 08:41:
Katsunami, het hele pronbleem is dat je gewoon ontzettend veel drama loopt te tetteren, terwijl de rest van ons lekker an het spelen is.

Je doet alsof iedereen werekelijk elke bug tegenkomt en elke crash wijt je aan het spel. Beetje erg veel projectie en zielepijn.

Zo ook BG 1,3 DA.. verre, verreweg de meeste ensen hebben het blij kunnen uitspelen, daar waar jij een tafereel schetst dat iedereen door technische issues heen moest waden met compleet gebugte characters.

Dat is gewoon flauwekul en dat maakt je posts nogal over the top.
100% eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Gelukkig hier ook nog geen game breaking bugs tegengekomen... ben t spel lekker rustig aan t ontdekken en merk dat ik best wel weer noob ben. Alle termen klinken nog wel bekend maar weet niet meer wat t precies doet.

Weet trouwens niet of dit een bug is of niet... Net gloves gevonden met +5 reflex. Als ik die aan mijn main char geef gaat zijn reflex niet met 5 omhoog. Bij Aloth ook niet. Bij Eder werken ze wel dus weet niet of t nou een bug is of zo bedoelt?

edit: had eerst moeten zoeken... schijnt idd een oude D&D restrictie te zijn dat bepaalde buffs niet stacken... alleen de hoogste buff telt. Main char had al een +5 reflex cloak aan dus de gloves werken idd niet.

[ Voor 19% gewijzigd door JohnnyV76 op 07-04-2015 09:16 ]

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Ik heb het niet uitgezocht (ik kijk gewoon op het char panel of stats "suppressed" worden), maar volgens mij worden de afgeleidde stats (zoals reflex)niet gestacked, maar de primaire kan je wel stacken (dus Intelligence, might, perception etc. kan je stacken).

Maar nogmaals, zo diep ga ik nou ook weer niet met de game mechanics, wat dat betreft is het net D&D, gewoon je primaire stat boostenen dan komt het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Katsunami, het hele pronbleem is dat je gewoon ontzettend veel drama loopt te tetteren, terwijl de rest van ons lekker aan het spelen is.
Neemt niet weg dat dit een typisch obsidian probleem is en het doodzonde is wanneer je hiertegen aanloopt, aangezien je een rpg van dit formaat niet zomaar opnieuw wil beginnen.
Veel van deze bugs zijn allesbehalve zeldzaam. Partyleden switchen in je keep en hun materiaal verliezen? Check. Saving/loading wordt progressief langer? Check. Sticky stats? In de positieve zin voor mij, ik ben veel te krachtig als resultaat, Check.

Het is een fantastisch spel, maar de bugs hebben een groot potentieel om dat plezier te vergallen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Zo ook BG 1,3 DA.. verre, verreweg de meeste ensen hebben het blij kunnen uitspelen...
Met hacks, kreukels, omwegen, restarts, tientallen uren verlies en wachten op patches, ja. Dat is nu ook weer ana de gang. Loop maar eens door het Troubleshooting-forum van Obsidian heen. Dan zie je zat mensen ranten die "gewoon lekker zaten te spelen", en opeens plotseling niet meer verder kunnen.
boe2 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 09:58:
Neemt niet weg dat dit een typisch obsidian probleem is en het doodzonde is wanneer je hiertegen aanloopt, aangezien je een rpg van dit formaat niet zomaar opnieuw wil beginnen.
Veel van deze bugs zijn allesbehalve zeldzaam. Partyleden switchen in je keep en hun materiaal verliezen? Check. Saving/loading wordt progressief langer? Check. Sticky stats? In de positieve zin voor mij, ik ben veel te krachtig als resultaat, Check.

Het is een fantastisch spel, maar de bugs hebben een groot potentieel om dat plezier te vergallen.
Zoals al iemand eerder zei: 100% eens. Al deze bugs ben ik al tegengekomen, en dan zijn er nog velen die ik zelf nog niet heb gezien. Ik speel niet verder als ik constant in het achterhoofd moet houden dat bij alles wat ik doe het hele spel in de soep kan lopen.

NWN1 en DA:O van Bioware waren al erg qua bugs, maar Obsidian is met NWN2 en nu PoE veel erger.

==================================================

Maar OK, ik zal stoppen met het posten van gamebreaking bugs die men (volgens mij) zou moeten weten als je doorspeelt. Ik hoop dat jullie het spel uitkrijgen op de manier zoals het bedoeld is.

[ Voor 55% gewijzigd door Katsunami op 07-04-2015 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik ga het wel zien.... En probeer mij er niet te druk over te maken :)
En ja, ik weet hoe het is om al die uren gameplay voor Jan L*l te hebben gedaan. In BG had ik zo'n issue in Durlag's Tower. Één van die dwarves daar ging zich vermenigvuldigen, en toen stond het hele scherm vol met dwerg :D
Spel opnieuw geïnstalleerd, opnieuw begonnen en je raadt het al....

Nog even een wellicht domme vraag: Bij veel stats staat het woord 'Of'. Bijvoorbeeld Of Reflex. Wat betekent het woord Of in deze??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Engelse "of" betekent min of meer "van".

Denk bijvoorbeeld aan... speaking words of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:26

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik ben dit weekend ook 'echt' begonnen met spelen. Naar mijn idee is mijn backersgeld goed besteed. Bugs ben ik nog niet tegengekomen en worden ook nog eens goed opgepakt.
Ik heb IceWind Dale ook vergeven dat ik het nooit heb kunnen uitspelen (eindboss verslagen en toen gebeurde er niks :P).

Ik ben iig voor het eerst sinds tijden weer eens echt aan het genieten van een game waarbij ik alles mag uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:54:
Nog even een wellicht domme vraag: Bij veel stats staat het woord 'Of'. Bijvoorbeeld Of Reflex. Wat betekent het woord Of in deze??
Het is een aanduiding van wat iets is.

Fan of Flames (de spreuk "Waaier van vlammen").

Vanwege de Engelse grammatica kan zoiets ook achter elkaar voorkomen:

Crafted a Scroll of Fan of Flames (een scroll van de spell "Waaier van vlammen").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

Hier ook een nagenoeg bug-vrije speler. Tuurlijk is het vervelend als je tegen bugs aanloopt maar betrek het op jezelf en ga er niet vanuit dat het voor de rest ook onspeelbaar is. Alle bugs waar ik van hoor en enkeling die ik tegenkom worden wel snel herkend en opgelost.

Ik ben wel een paar leuke bugs tegengekomen. Zo had ik opeens veel probleem met mobs die insect storm casten, bleek de duration onbeperkt te zijn. Gelukkig kon ik het nipt winnen maar ging alsnog iedereen dood, keertje resten en konden weer verder. De wolf van mijn hunter heeft wel een dag rondgelopen in een groene wolk maar dat loste zich ook vanzelf op :).

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-08 15:56

bstard

---------------

Katsunami schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:02:
[...]Crafted a Scroll of Fan of Flames (een scroll van de spell "Waaier van vlammen").
Beetje 'buggy vertaling, maar vooruit ;)

OT, mijn eerste enthousiasme is wat getemperd met dit spel. O.a. de welbekende bugs, maar ook dat het nogal vage bedoeling is soms. Misschien ligt het me toch minder dan ik dacht. Over een maandje nog es een poging geven, als de patches geweest zijn.

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
bstard schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:06:
Dat zou kunnen. Wat is de juiste vertaling dan?

[ Voor 4% gewijzigd door Katsunami op 07-04-2015 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 15:53
bstard schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:06:
[...]

OT, mijn eerste enthousiasme is wat getemperd met dit spel. O.a. de welbekende bugs, maar ook dat het nogal vage bedoeling is soms. Misschien ligt het me toch minder dan ik dacht. Over een maandje nog es een poging geven, als de patches geweest zijn.
Ik ben inmiddels ook begonnen en vind het tot nu toe een heerlijk spel. Ja, het is "vaag" in de zin dat je veel keuzes hebt, waarbij je aan het begin nog niet precies weet wat alles doet. Dat zie ik echter niet als nadeel. Klassieke RPG's zijn altijd een zoektocht om uit te vinden hoe alles in elkaar steekt. Er zijn vrij veel karakterstatistieken, maar het grootste deel is me in de eerste ~8 uurtjes al behoorlijk duidelijk eigenlijk. Er zijn wel zaken die onduidelijk zijn, zoals wat precies een "Vessel" en een "Wilder" inhoudt (antwoord), en een aantal andere details die eigenlijk een tooltip hadden mogen krijgen.

Bedenk je ook dat de community nog niet veel tijd heeft gehad om te schrijven over de game online. Guides op Steam, de wiki en de fora worden echter snel aangevuld. Dus spelers die zaken liever niet helemaal zelf willen uitzoeken, zullen de komende weken / maanden steeds meer info gaan vinden. Af en toe vind ik dat zelf ook erg handig. Ik hou 't graag op een combi van zelf uitzoeken en online opzoeken.

Wat betreft de bugs: Patch 1.04 schijnt er binnenkort al aan te komen; doel is deze week. Hopelijk lost die weer een aantal zaken op. Ook is er een hotfix verschenen voor bepaalde deuren die niet openden. De bugs die in dit topic genoemd zijn, zijn ook niet allemaal even ernstig / wijdverspreid. Er zitten zeker nog de nodige gekkigheden in de game, maar Obsidian zit er wel bovenop. Wie helemaal bugvrij wil spelen, kan 't beste nog een maandje wachten maar het spel is in z'n huidige staat zeker niet onspeelbaar voor zover ik heb gemerkt.

[ Voor 6% gewijzigd door geert1 op 07-04-2015 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
Remy!!!! schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 00:49:
[...]

Zover ik weet maakt PoE ook gebruik van de Steamcload voor savedgames, dus het zou gewoon moeten kunnen. :)
Hmm dit werkt misschien wel tussen twee pc's maar dus niet tussen een mac en pc. Ik word ondanks het uitschakelen van de overlay er nog steeds uitgeknald, zojuist moest ik zelf opnieuw inloggen in mijn mac.

Ik heb een dell laptop die PoE moet kunnen draaien, maar ik kan de saves dus niet synchroniseren via steam, op mijn dell is het load game greyed out. Weet iemand waar de savefiles op mijn mac staan opgeslagen, dan kan ik die exporteren naar mijn dell. Een search op google levert dit op :

~/Library/Application Support/Pillars of Eternity/Saved Games

maar die map Saved Games bestaat helemaal niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

JohnnyV76 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 00:18:
Als je het spel via Steam hebt gekocht, of hebt toegevoegd aan je library (want dat werkt ook gewoon bv met BFBC2 voor mij): gebruik gewoon de stream optie.

Ik heb dat ook sinds kort pas ontdekt en werkt geweldig :) Ik zet de game PC in mijn eigen "hok" (zoals mijn vrouw dat noemt) aan, start Steam op, zet vervolgens mijn MacBook Pro op de keukentafel, start ook daar Steam op en stream vervolgens de game naar mijn MBP. Werkt echt perfect!

Inmiddels 40 uur al erin zitten. Prachtige game! Leer iedere dag weer bij en dat mag ook wel, wat een complexe games eigenlijk als je het goed bekijkt. Sinds een jaar of twee aan de RPG en RTS games. Daarvoor alleen maar vanaf Wolfenstein tot BF3 FPS games gespeeld. Ik merk nu pas hoezeer ik mij beperkt heb. Deze games bieden veel meer uitdaging en tactiek en rust (ja, je wordt een dag ouder...). Schaam me gewoon dat ik nooit Baldurs Gate destijds een kans heb gegeven. Maar dat haal ik nu allemaal in, die staat al op de PC en binnenkort ook Icewind Dale.

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
Grindtegel schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 18:33:
[...]

Weet iemand waar de savefiles op mijn mac staan opgeslagen, dan kan ik die exporteren naar mijn dell. Een search op google levert dit op :

~/Library/Application Support/Pillars of Eternity/Saved Games

maar die map Saved Games bestaat helemaal niet 8)7
Heb ze inmiddels via de terminal gevonden, wordt vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
Wat een ellende zeg, nou kan ik nergens de map vinden op mijn Dell waar de save files zouden worden opgeslagen. zelfs als ik een nieuwe char aanmaak kan ik de files niet vinden... Zucht ik moet ook maar bij mijn Xbox blijven, die doet het tenminste zonder geneuzel en frustaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Grindtegel schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 20:31:
Wat een ellende zeg, nou kan ik nergens de map vinden op mijn Dell waar de save files zouden worden opgeslagen. zelfs als ik een nieuwe char aanmaak kan ik de files niet vinden... Zucht ik moet ook maar bij mijn Xbox blijven, die doet het tenminste zonder geneuzel en frustaties
Even geGoogled:

Windows Location: %USERPROFILE%\Saved Games\Pillars of Eternity\Saves
Mac Location: \Library\Application Support\Pillars of Eternity\Saved Games
Linux Location: \Home\.local\share\PillarsOfEternity\SavedGames
Back to top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-08 15:56

bstard

---------------

Katsunami schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:44:
[...]Dat zou kunnen. Wat is de juiste vertaling dan?
Scrolls en spells. Was niet serieus bedoeld.

@Grind: klinkt bijzonder lastig jah zo'n PC :P

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:34
l0n3w012ph schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 18:48:
[...]

Als je het spel via Steam hebt gekocht, of hebt toegevoegd aan je library (want dat werkt ook gewoon bv met BFBC2 voor mij): gebruik gewoon de stream optie.

Ik heb dat ook sinds kort pas ontdekt en werkt geweldig :) Ik zet de game PC in mijn eigen "hok" (zoals mijn vrouw dat noemt) aan, start Steam op, zet vervolgens mijn MacBook Pro op de keukentafel, start ook daar Steam op en stream vervolgens de game naar mijn MBP. Werkt echt perfect!

Inmiddels 40 uur al erin zitten. Prachtige game! Leer iedere dag weer bij en dat mag ook wel, wat een complexe games eigenlijk als je het goed bekijkt. Sinds een jaar of twee aan de RPG en RTS games. Daarvoor alleen maar vanaf Wolfenstein tot BF3 FPS games gespeeld. Ik merk nu pas hoezeer ik mij beperkt heb. Deze games bieden veel meer uitdaging en tactiek en rust (ja, je wordt een dag ouder...). Schaam me gewoon dat ik nooit Baldurs Gate destijds een kans heb gegeven. Maar dat haal ik nu allemaal in, die staat al op de PC en binnenkort ook Icewind Dale.
ik vind de EE edities grafisch gezien nog steeds prima meekunnen. Pillars ziet er allemaal net iets gelikter uit natuurlijk, maar BG en met name 2 heeft zo'n goede sfeer.

IWD ben ik nooit aan begonnen, dacht vroeger altijd dat dat de n00b versie van BG was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Rudolf schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:13:
IWD ben ik nooit aan begonnen, dacht vroeger altijd dat dat de n00b versie van BG was :)
Ik ben op 80% van de main campain van Icewind Dale, maar ik denk altijd dat het spel plotseling flink is ingekort aan het eind van de ontwikkeling.

Het heeft 6 hoofdstukken. Als je halfweg door hoofdstuk 5 heen bent, dan ben je level 10-11, en je hebt een aantal items gevonden die je voor het einde van het spel nodig hebt. Echter, in hoofdstuk 6 vind je alle resterende items, en krijg je plotseling honderdduizenden punten aan XP. Je levelt dan in één á anderhalf hoodstuk van level 10-11 naar +/- level 15, net alsof men opeens iets had van: "Damn, we krijgen het niet af... prop alle resterende XP en items maar in hoofdstuk 6."

Als je van een flink spel bashen houdt, is het wel de moeite waard :)

[ Voor 16% gewijzigd door Katsunami op 08-04-2015 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
Nyarlathotep schreef op woensdag 08 april 2015 @ 01:31:
[...]

Even geGoogled:

Windows Location: %USERPROFILE%\Saved Games\Pillars of Eternity\Saves
Mac Location: \Library\Application Support\Pillars of Eternity\Saved Games
Linux Location: \Home\.local\share\PillarsOfEternity\SavedGames
Back to top
Daar staan de files helaas niet, ik heb wel 1 bestand gevonden in een temp folder, maar die locatie die jij (en iedereen bij een search op google ) opgeeft, daar staat bij mij dus niets, de hele map bestaat niet.

Gisteravond trouwens weer gewoon kunnen spelen zonder problemen op mijn macbook... ik begrijp er helemaal niks meer van 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Katsunami schreef op woensdag 08 april 2015 @ 11:49:
[...]

Ik ben op 80% van de main campain van Icewind Dale, maar ik denk altijd dat het spel plotseling flink is ingekort aan het eind van de ontwikkeling.

Het heeft 6 hoofdstukken. Als je halfweg door hoofdstuk 5 heen bent, dan ben je level 10-11, en je hebt een aantal items gevonden die je voor het einde van het spel nodig hebt. Echter, in hoofdstuk 6 vind je alle resterende items, en krijg je plotseling honderdduizenden punten aan XP. Je levelt dan in één á anderhalf hoodstuk van level 10-11 naar +/- level 15, net alsof men opeens iets had van: "Damn, we krijgen het niet af... prop alle resterende XP en items maar in hoofdstuk 6."

Als je van een flink spel bashen houdt, is het wel de moeite waard :)
Ik had precies dat gevoel bij BG: Throne of Baal. 100K XP per monster, en je levelde zo van 12 naar 22 geloof ik.
Nou weet ik dat dat oorsponkelijk ook de bedoeling was, levelen tot demi-god status. Maar dan had Throne of Baal een volwaardig spel en geen add-on moeten zijn. En ja, er zou oorspronkelijk een 'echte' BG3 veschijnen maar om mij nu niet meer heldere redenen is er een add-on van gemaakt. Wat het idioot snelle levelen in dát spel verklaart.

Helaas heb ik IWD nooit uitgespeeld; volgens mij kwam ik een dungeon uit en stuitte ik direct buiten op een draak die ik met geen mogelijkheid kon verslaan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op woensdag 08 april 2015 @ 20:30:
Helaas heb ik IWD nooit uitgespeeld; volgens mij kwam ik een dungeon uit en stuitte ik direct buiten op een draak die ik met geen mogelijkheid kon verslaan :/
Dat is Yxunomei denk ik; het eerste gevecht dat echt moeilijk kan zijn als je niet de juiste wapens en spreuken hebt. Je moet +2 wapens hebben waarvan er tot op dat punt niet veel zijn, en bepaalde spreuken. Als je die niet hebt gevonden, dan loop je daar vast.

[ Voor 13% gewijzigd door Katsunami op 09-04-2015 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Covi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-07 23:10
De patch notes voor 1.04 zijn gepost.
http://forums.obsidian.net/blog/7/entry-180-patch-notes-104/

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Weer een mooie lijst fixes. Degene die ik niet zie is het verliezen van alle items in de inventory van een character als je hem in de Stronghold uit je party verwijdert en weer eraan toevoegt. Misschien zit die in een van de andere fixes verwerkt.

Ze zijn al aan 1.05 begonnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
Mooi om te zien hoe actief Obsidian aan het patchen is. Veel van de bugs die er nu nog zijn, zullen vrij snel worden weggewerkt. Ik ben nog maar 12 uurtjes bezig, maar ik heb het gevoel dat er mensen zijn die het spel te erg afbranden op de bugs. Ja, er zijn nog zeker issues, zoals karakterwaarden die foutief worden vastgehouden en dus permanent worden terwijl ze tijdelijk zouden moeten zijn. Maar een deel daarvan is inmiddels opgelost en 1.04 + 1.05 gaan daarmee door. Ook zijn het vaak niet zulke grote issues dat het spelen er echt door wordt verstoord. Over het algemeen lijkt het spel prima speelbaar, met de nodige vaagheden en irritaties af en toe.

Één bug die in dit topic ook voorbij kwam, blijkt helemaal geen bug te zijn. Namelijk het feit dat Intellect de duur verlengt van HoTs en DoTs (Healing / Damage over Time). Het lijkt erop dat Intellect deze effecten dus uitsmeert over een langere periode, terwijl de totale hoeveelheid damage of healing hetzelfde lijkt te blijven en je karakter er dus eigenlijk op achteruit zou gaan als je hogere Intellect hebt. Dat zou een serieuze fout zijn, maar gelukkig blijkt dat het alleen de interface-tekst is die een verkeerde indruk geeft. In de praktijk worden HoTs en DoTs inderdaad langer, maar er wordt ook meer schade / healing gedaan vanwege die langere duur. Oftewel: Het effect duurt langer maar heeft meer "ticks" en doet dus per seconde evenveel schade / healing, over een langere periode. Het feit dat de interface dit niet duidelijk communiceert, hoopt Obsidian te fixen in patch 1.04. Ben erg blij dat dit geen bug bleek te zijn :)

Wie een perfecte ervaring wil en nog andere games te spelen heeft in de tussentijd, zou een maandje of twee kunnen wachten. Maar met de problemen die er zijn valt over het algemeen goed te leven (is mijn indruk tot nu toe, gebaseerd op mijn speeltijd en wat ik online lees).

[ Voor 26% gewijzigd door geert1 op 09-04-2015 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
[b][message=44041175,noline]
Één bug die in dit topic ook voorbij kwam, blijkt helemaal geen bug te zijn. Namelijk het feit dat Intellect de duur verlengt van HoTs en DoTs (Healing / Damage over Time). Het lijkt erop dat Intellect deze effecten dus uitsmeert over een langere periode, terwijl de totale hoeveelheid damage of healing hetzelfde lijkt te blijven en je karakter er dus eigenlijk op achteruit zou gaan als je hogere Intellect hebt. Dat zou een serieuze fout zijn, maar gelukkig blijkt dat het alleen de interface-tekst is die een verkeerde indruk geeft. In de praktijk worden HoTs en DoTs inderdaad langer, maar er wordt ook meer schade / healing gedaan vanwege die langere duur. Oftewel: Het effect duurt langer maar heeft meer "ticks" en doet dus per seconde evenveel schade / healing, over een langere periode. Het feit dat de interface dit niet duidelijk communiceert, hoopt Obsidian te fixen in patch 1.04. Ben erg blij dat dit geen bug bleek te zijn :)
Hm. Dan wordt het verwarrend :P

"30 damage in 10 seconds" kan inderdaad beiden zijn; DoT of DPS. In het eerste geval zou het effect korter moeten worden bij dezelfde damage, in het tweede geval langer :p We zullen het zien na patch 1.04.

[ Voor 14% gewijzigd door Katsunami op 09-04-2015 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
Katsunami schreef op donderdag 09 april 2015 @ 15:53:
[...]

Hm. Dan wordt het verwarrend :P

"30 damage in 10 seconds" kan inderdaad beiden zijn; DoT of DPS. In het eerste geval zou het effect korter moeten worden bij dezelfde damage, in het tweede geval langer :p We zullen het zien na patch 1.04.
Volgens Obsidian werkt het zo: Stel je hebt 15 Intellect (5 meer dan de norm van 10). Dan worden je Healing over Time / Damage over Time X% langer qua duur. In de interface wordt dan de langere duur wel vermeld, maar nog dezelfde damage / healing. Dat klopt niet. De totale damage / healing stijgt mee. In de praktijk wordt er ongeveer elke 3 seconden een "tick" gedaan (van periodieke healing of damage), en een langere duur betekent meer "ticks" en daarmee dus meer healing / damage in totaal (de healing / damage per seconde blijft gelijk). Het werkt dus op zich wel prima (meer Intellect geeft meer voordeel van HoTs en DoTs zoals het hoort), alleen de interface klopt (nog) niet.

Een andere oplossing zou inderdaad zijn dat Intellect de duur van HoTs en DoTs juist zou verkorten, bij gelijkblijvende damage / healing. Dat had ook kunnen werken, maar daar heeft Obsidian niet voor gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Katsunami schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:16:
[...]

Met hacks, kreukels, omwegen, restarts, tientallen uren verlies en wachten op patches, ja. Dat is nu ook weer ana de gang. Loop maar eens door het Troubleshooting-forum van Obsidian heen. Dan zie je zat mensen ranten die "gewoon lekker zaten te spelen", en opeens plotseling niet meer verder kunnen.
Diep adem halen... dit is onzin, de meeste mensen hebben hun BG2 echt niet moeten hacken of dat drama meegemaakt dat je hier schetst. Je zit echt fout als je blijft gillen dat BG dusdanig gebugd was dat iedereen naar community patches uit moest wijken.

Verder rmoet me van het hart dat je ook loopt te jokkebrokken dat je al die bugs meemaakt als je het spel al zo snel in een hoek hebt gegooid, want een van die bugs die je noemt heeft te maken met de end-game ;)

Je bent gewoon enorm aan het overdrijven. De meeste mensen spelen wel degelijk het spel lekker uit. En al die positieve verhalen irritderen je, dus je gaat steeds harder schreeuwen dat het onspeelbaar is.

De nuance mist compleet.

[ Voor 10% gewijzigd door roffeltjes op 10-04-2015 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Laatst online: 16-06 11:15
Na zo'n 12 uurtjes in PoE mag ik wel zeggen dat ik ook helemaal verliefd ben, Baldurs Gate-style!

Wát een game. Veel leeswerk maar dat maakt ook écht het verschil bij dit soort games, en alles is erg goed geschreven. En ik ben pas zo ver als Gilded Vale + een uitstapje naar Raedrics Hold waarna ik (weer) opnieuw ben begonnen om m'n Cipher wat beter in te richten. De subtiele verschillen met andere crpg's ontdek je vrij snel vind ik, gevoelsmatig nu genoeg kennis om een serieuze party door de hele game heen te loodsen. Ik vind het erg aardig dat ze de mechanics redelijk in lijn hebben gehouden met oude D&D regels, al is het D20 systeem niet terug te vinden, maar de 'numbers game' zit er zeker wel in en dat maakt het leuk om je party op te bouwen en te balancen. Enige wat ik jammer vind tot zover is dat de Rogue niet zo goed uit de verf komt. Stealth mechanics zijn een beetje matig; echt een battle initiaten met Rogue is zo goed als onmogelijk. Een beetje scouten is het enige dat echt effectief is.

Ik ben er ook weer achter hoe krachtig een game als deze in isometrisch perspectief is. Zóveel beter dan die (halve) 3D met veel gehannes met camera perspectief en zo. Elk scherm is weer een kleine zoektocht naar secrets op zichzelf en het is allemaal een rustgevende ervaring. Heerlijk gewoon :)

Bugs... ik kwam er vrij snel eentje tegen (sound loop bij tutorial messages) maar dat is vrij simpel op te lossen. En verder nog niets dat het spelplezier mocht bederven. Het is zéker geen Ubisoft-release ofzo, prima speelbaar dus, en geen reden om een poos te wachten.

[ Voor 33% gewijzigd door Vayra op 10-04-2015 15:35 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artimunor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-06 23:47
Ik wacht lekker met spelen, beter over een paar maanden een super gepolished spel spelen dan nu met wat bugs, te vaak early adopter geweest, Skyrim had ik eigenlijk graag in 'gefixte' vorm gespeeld, maar om het nu nogmaals te gaan spelen met zoveel andere ongespeelde spellen in mn library gaat me te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:42

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Woepwoep
Your order was shipped via Parcelforce Euro Priority Business, and is estimated to arrive April 14, 2015.

The following items were included in this shipment:

1 x Pillars of Eternity Playing Card Deck (POEPLAYINGCARDS)
1 x Mouse pads for the Pillars of Eternity game (POEMOUSEPAD)
1 x Pillars of Eternity Tee - Medium (POE-TSHIRT-MD)
1 x Collector's Box for Pillars of Eternity (POECEBOX)
1 x Thank you Postcard for Pillars of Eternity (POEPOSTCARD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 11:58
Vayra schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 15:19:
Enige wat ik jammer vind tot zover is dat de Rogue niet zo goed uit de verf komt. Stealth mechanics zijn een beetje matig; echt een battle initiaten met Rogue is zo goed als onmogelijk. Een beetje scouten is het enige dat echt effectief is.
Met een ranged weapon lukt het wel... dicht genoeg komen met een pistol bijvoorbeeld en dan doe je met sneak een smak damage zodat die eerste mob al zo goed als "near death" is. (hangt natuurlijk van de sterkte van die mob af ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:47
Oef, die eindbaas lukt me gewoon niet (speel op easy :') )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Laatst online: 16-06 11:15
Wilibrord schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 16:04:
[...]

Met een ranged weapon lukt het wel... dicht genoeg komen met een pistol bijvoorbeeld en dan doe je met sneak een smak damage zodat die eerste mob al zo goed als "near death" is. (hangt natuurlijk van de sterkte van die mob af ;) )
Ja klopt ik open ook altijd met ranged. Maar het is jammer dat het zo moet. Ook buiten die first strike: je hebt iemand anders nodig om een debuff te plaatsen om zo je sneak attack crits te halen. De Rogue als 'lone assassin' inzetten is er niet meer bij, dat vind ik wel jammer (vooral voor de immersie factor). Maar ik snap het ook wel, Stealth was/is vaak veel te OP.

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
De mensen die de classics zouden willen spelen waar PoE op gebaseerd is, hebben nu het voordeel van een 80% GOG-sale:

D&D Immortals

(Nou ja, sommigen zijn een beetje meer immortal dan anderen, dat dan wel weer.)

"Jammer" dat ik ze allemaal al heb :+

[ Voor 14% gewijzigd door Katsunami op 14-04-2015 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Ik heb ze nog niet op BG1 en 2 na, dus bedankt voor de tip!!! _/-\o_

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

53 uur nu gespeeld en zojuist pas Act 2 uitgespeeld (alles is uitgemoord en staat in de fik :) ). Nog één upgrade en de hele stronghold is op max. Wat een enorme verhaallijn zit hier achter. Prachtig spel.

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

iemand al een unboxing van de CE-gevonden?
En welke vesie (Hero/Royal/Champion Edition) zit er in de box zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Afbeeldingslocatie: http://www.vrijehond.nl/IMG_1677.JPG

:Y) :Y) :Y)

Maar zoals al bekend zit de CD er nog niet in, die komt later pas :P

Toch wel heel nostalgisch hoor, met een cloth map naast je de game spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Ah okay, wist niet dat ie er niet in zat. Maar worden die dan later nog opgestuurd? En welke versie is dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

De versie weet ik niet, maakt mij persoonlijk ook niet zoveel uit aangezien ik het nu toch al digitaal speel (en eerlijk gezegd niet eens een dvd-speler in mijn computer heb). Maar idd, die komt later nog. Voor de launch kreeg ik een e-mail met daarin een poll, waarin je kon kiezen of het tegelijk of los geleverd moest worden. Uitkomst was dat de meeste mensen niet langer wilden wachten om te zorgen dat de game in de doos zat. In hun woorden:
We ship everything out except the game disc, which we then ship to you after finalizing the 1.0 version. Wait a minute, Darren. That sounds crazy. You’re going to ship me a game with NO DISC inside at first?!
Here’s why we think that’s good: Anyone who pledged to a physical reward tier will get a digital copy. You’ll be able to get a Steam or GOG.com key on our site and play the game at the same time as everyone else. You’d be able to take out your Collector’s Guidebook, your cloth map, your mousepad and enjoy all of it at the same you’re playing Pillars of Eternity.
Alternatively, we delay shipping everything out to you once we have the final 1.0 version ready. For some parts of the world, this could mean a delay of some real significance. Not just a week or two, but multiple weeks after it’s released.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Tis omdat ik ruimtegebrek heb en die doos evt wil doorverkopen, maar als daar niet de royal editie in zit, is dat wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Versie 1.04 is uit op GOG (en Steam)

Versie 1.05 gaat in mei uitkomen, en men gaat daar een major rebalancing inbouwen om classes meer vergelijkbaar te maken. Ik denk dat ik dit weekend overnieuw begin, en het spel dan op 1.04 uit probeer te spelen, en een playthrough doe met 1.05 of later om te zien wat veranderd is.

[ Voor 3% gewijzigd door Katsunami op 17-04-2015 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 14:15
En de patch-notes ; https://forums.obsidian.n...ntry-180-patch-notes-104/

Beetje veel om hier neer te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 14:53
De voor mij belangrijkste patch note:

Optimized Save/Load game system for better performance.

Was echt een reden dat ik niet meer verder speelde. Je moet in deze game zo vaak van area wisselen dat de loadingscreens echt geen lolletje meer waren. Kan nu dus weer lekker verder spelen!

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Dat gaat over het saven en loaden van save games, niet over het laden van areas, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
Wilibrord schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 10:40:
Dat gaat over het saven en loaden van save games, niet over het laden van areas, toch?
Tijdens het laden van een gebied wordt er altijd een auto-save gemaakt. Dat is de reden dat de laadtijden gedurende het spel steeds langer worden (hoe verder je bent qua voortgang), omdat de save-games steeds groter worden en dit dus meer tijd kost.

Ik speel het spel vanaf een SSD, en ik vind de laadtijd tot nu toe nog acceptabel. Zit rond het eind van Act 2 en heb volgens mij zo ongeveer de helft van de locaties verkend. Maar het zal dus nog flink trager worden, hoe meer data m'n save-game moet vasthouden. Voor wie het spel vanaf een traditionele HDD speelt, kan ik me voorstellen dat het echt irritant wordt. Gelukkig dat deze patch er nu is; ben benieuwd hoeveel het scheelt.

Edit: En auto-saves kunnen niet standaard worden uitgeschakeld. Ik zag daar wel een mod voor, hoewel die waarschijnlijk eerst moet worden geüpdatet voor de nieuwe patch. Maar hopelijk is de snelheid nu dus beter en is dit allemaal niet nodig.

Na nu zo'n 30-40 uur spelen, ben ik trouwens nog steeds helemaal weg van het spel. Ik ben een paar kleine bugjes tegengekomen, en één die vervelend is (een bepaald gebouw waar iedereen me aanvalt waar dat niet terecht is, forum topic, lichte spoilers). Verder is 't genieten!

[ Voor 15% gewijzigd door geert1 op 17-04-2015 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Ah, zo had ik het nog niet bekeken.
Heb nog geen mogelijkheid gezien om die auto-save te disablen, maar dat had toch ook een goeie optie geweest naar mijn mening.
Ik speel ook vanaf een SSD, en ik merk dat het laden van de lijst van save games steeds langer wordt. 't Zal natuurlijk niet helpen dat ik tientallen verschillende save games bijhoud...

[ Voor 36% gewijzigd door Wilibrord op 17-04-2015 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Worden savegames dan lokaal EN in de steam cloud opgeslagen? Als ik op mn laptop ga spelen waar een wat oudere SSD in zit dan is ie wel even bezig met "loading savegames" voordat ik kan beginnen. Aangezien de laatste savegames niet op de laptop staan omdat ik bijvoorbeeld de keer ervoor op m'n game bak boven heb gespeeld dan lijkt me niet dat ie op dat moment de SSD aanspreekt maar dat het puur t downloaden van de savegames is wat lang duurt. Als t inderdaad zo traag wordt door t downloaden dan denk ik wel dat er e.e.a geoptimaliseerd kan worden want m'n downloadsnelheid zou ruim voldoende moeten zijn om een paar savegames uit de cloud te trekken.

Ben zelf ook nog steeds goed te spreken over t spel. Oude tijden herleven en dat is goed!
Merk wel dat ik zelf wat ongeduldiger ben.... lees niet alle tekst en had me wel voorgenomen dat te doen. Zonde want de stukken die ik wel helemaal volg zijn de moeite waard. Gelukkig nog geen bugs tegengekomen. Waar ik wel tegenaan loop is dat ik niet helemaal de draad door t spel te pakken heb. Aan de ene kant een voordeel dat je overal heen kan gaan en terug kan komen als t te moeilijk is maar denk dat ik een beetje meer sturing nodig heb :) Toch komt t wel goed denk ik... ben nu weer op weg naar mn main quest en dan gaat t wel weer vanzelf. Vanwege werk, gezin en sporten niet zo veel tijd gehad de laatste tijd maar hopelijk van t weekend weer wat progressie maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Ik speel ook vanaf een SSD, maar zodra je eind act 2 komt en zoals mij in act 3 al zit en je moet een huisje in praten huisje uit volgende gebied in om naar persoon x te gaan die ook weer in een huisje zit dus ook weer laadscherm heb ik in een kwartier spelen al 5 - 6 laadschermen gezien die elk ook weer 30sec tot 1 min duren. Dat is ergelijk lang ( IMO )

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
JohnnyV76 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 13:02:
Worden savegames dan lokaal EN in de steam cloud opgeslagen?
Ik heb geen Steam, dus voor mij gaat dat alvast niet op, en heeft het trage laden van de lijst niets met cloud-saves/download te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Apart dat veel mensen de Wizard zwak lijken te vinden. In mijn geval doe ik (alweer, ook in deze playthrough) de meeste damage, heb ik de meeste crits, en kill ik de meeste tegenstanders in vergelijking tot de rest van mijn party.

Wel vraag ik me af of Might 17, Int 16 en Dex 15 (voor damage, AoE-range en casting speed) de juiste keuzes waren. 15 Dex geeft 15% extra snelheid, maar ik heb niet het gevoel dat dit veel uitmaakt. Misschien had ik beter Might en Int beiden op 18 kunnen zetten, nog 2 punten in Resolve steken, en Dex op 10 laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1
Katsunami schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 00:02:
Apart dat veel mensen de Wizard zwak lijken te vinden. In mijn geval doe ik (alweer, ook in deze playthrough) de meeste damage, heb ik de meeste crits, en kill ik de meeste tegenstanders in vergelijking tot de rest van mijn party.

Wel vraag ik me af of Might 17, Int 16 en Dex 15 (voor damage, AoE-range en casting speed) de juiste keuzes waren. 15 Dex geeft 15% extra snelheid, maar ik heb niet het gevoel dat dit veel uitmaakt. Misschien had ik beter Might en Int beiden op 18 kunnen zetten, nog 2 punten in Resolve steken, en Dex op 10 laten.
Met je eens dat de wizard zeker geen slechte class is. Bij mij doet ie niet het meeste schade, maar wel zat en hij vult het aan met flink wat crowd control en debuffs. En prima funfactor!

Je might en int verhogen was waarschijnlijk ietsje beter geweest inderdaad, maar het verschil is klein omdat je ook van dex wel wat meer schade doet. De snelheidsverhoging helpt bij spreuken én de gewone auto-attack speed. Dus helemaal geen probleem, zeker niet op normal.

Wat mij een beetje stoort zijn de stats van de companions. Erg onlogische keuzes zie je daar, en dit is helaas niet instelbaar. Casters met soms 11 of 12 might of int... Ik zie 't maar als extra uitdaging, en probeer het met gear te compenseren. Tot er een editor of mod voor verschijnt in elk geval. Het kan al met Cheatengine, maar dat is me te vaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
geert1 schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 02:26:
Met je eens dat de wizard zeker geen slechte class is. Bij mij doet ie niet het meeste schade, maar wel zat en hij vult het aan met flink wat crowd control en debuffs. En prima funfactor!
Ik denk dat mensen die net met het spel beginnen niet verwachten dat Might zo'n grote rol speelt voor Wizards. Het zou me niets verwonderen als ze deze zelfs van 10 naar 8 terugdraaien ofzo, voor meer resolve. (Uh... me guilty.) Dan kun je niet veel damage doen.

Wat me wel opvalt is dat er sommige spells tussen zitten, in elk geval in Level 1, die echt waardeloos zijn. Waarom zou je een spell kiezen die ~20 damage doet, terwijl je op hetzelfde level een hebt die >= 50 damage doet? Waarom zou ik voor een spell kiezen met een base effect van 2 seconden?

Het is best mogelijk dat de Druid, Cipher en Chanter mogelijkheden hebben om meer damage te doen. Die heb ik nog niet bekeken, maar ik denk dat ik een van die drie ga spelen in een tweede playthrough.
Je might en int verhogen was waarschijnlijk ietsje beter geweest inderdaad, maar het verschil is klein omdat je ook van dex wel wat meer schade doet. De snelheidsverhoging helpt bij spreuken én de gewone auto-attack speed. Dus helemaal geen probleem, zeker niet op normal.
Deze wizard is wel speelbaar, omdat ik een nuker wil bouwen en Aloth wil gaan gebruiken als CC-er, denk ik dat ik maar weer eens een nieuw character maak.
Wat mij een beetje stoort zijn de stats van de companions. Erg onlogische keuzes zie je daar, en dit is helaas niet instelbaar. Casters met soms 11 of 12 might of int... Ik zie 't maar als extra uitdaging, en probeer het met gear te compenseren. Tot er een editor of mod voor verschijnt in elk geval. Het kan al met Cheatengine, maar dat is me te vaag.
Dit was ook het geval in Baldur's Gate 1 en 2. Daar zaten zelfs characters in met stats die volgens de AD&D-regels niet eens zouden kunnen (maar waar wel een verklaring voor was). Sommige characters waren kopiëen van anderen, zoals Nalia van Imoen in BG2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Wie kan mij het nut uitleggen van huurlingen in de Stronghold?

Zojuist weer een auto-resolve geprobeerd op een aanval van de Doemenels. Ik heb acht huurlingen, waarvan 1 Ogre nota bene.
Maar net als de vorige aanval worden bij een auto-resolve beide muren gesloopt.
Wat kan ik hiertegen doen? Ik heb geen zin om elke keer met mijn party terug te gaan naar de stronghold voor een slap gevecht. Je kan de corpses niet eens looten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Zo zojuist de game uitgespeeld. Het einde kwam vrij onverwachts had totaal niet door dat ik onderweg was naar het eind gevecht. Gelukkig saved de game automatisch voordat je daar naar binnen gaat kan ik dus eerst nog even alle quests afronden voordat ik weer het einde ga spelen. Het eind gevecht was wel echt heel makkelijk totaal geen moeite mee gehad. Wel leuk einde! Ga zeker nog een playthrough doen! Al jeukt het nu ook wel weer om BG2 te installeren :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
SMD007 schreef op zondag 19 april 2015 @ 13:18:
Zo zojuist de game uitgespeeld. Het einde kwam vrij onverwachts had totaal niet door dat ik onderweg was naar het eind gevecht.
Hm, da's apart. Meestal zou het toch wel duidelijk zijn wanneer je zo ongeveer het einde bereikt.

Oh, en mensen die Aloth gebruiken als DPS-er zijn vaag. Die wizard is 100% gebouwd om een snelle (hoge DEX) interrupter / buffer / debuffer (lage MIG, redelijk hoge INT) te zijn, terwijl hij zelf aardig resistent is tegen magic (paar extra punten in RES).

Komt prima uit. Ik speel namelijk zelf nu een AoE DPS Mage (MIG 19, CON 8, INT 18, DEX 13, PER 10, RES 10.); ik speel graag met twee mages, waarbij de NPC dan meestal de support mage is :)

Heeft hier iemand Divinity: Original Sin gespeeld?

De originele Dvinity serie heb ik nooit gespeeld, en de reviews op internet en GOG.com zijn gemixt, maar D:OS krijgt knallende reviews van alle kanten. Van dit spel wordt ook gezegd dat het "speelt als een moderne Baldur's Gate", en als ik de gameplay-video's zo bekijk is dat inderdaad het geval.

Is het de moeite waard om dit spel ook te halen en los te spelen van alle andere Divinity spellen?

[ Voor 22% gewijzigd door Katsunami op 19-04-2015 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 13:29

ErikKo

Rippie

Katsunami schreef op zondag 19 april 2015 @ 16:44:
[...]
Is het de moeite waard om dit spel ook te halen en los te spelen van alle andere Divinity spellen?
Ik speel Divinity: Original Sin toevallig nu een weekje samen met een vriend (co-op). Ik heb zelf alleen Divine Divinity (eerste) gespeeld. Er zijn een aantal overeenkomsten, maar er lijkt geen link tussen de twee games qua verhaal. Kortom, je doet jezelf niets tekort om gewoon aan Divinity: Original Sin te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Katsunami schreef op zondag 19 april 2015 @ 16:44:
[...]

Hm, da's apart. Meestal zou het toch wel duidelijk zijn wanneer je zo ongeveer het einde bereikt.
Naja laat ik het zo zeggen ik had verwacht dat meneer niet de eindbaas al was vooral omdat het gevecht ook zo easy was. Vooral vergeleken met de eindbaas van de endless dungeon die echt wel flink pittig is. (en ik ook nog niet heb kunnen verslaan) Ik had verwacht dat meneer nog wel een baas boven zich zou hebben waar ik dan weer achteraan had gemoeten. Maar dat zal denk ik een expansion quest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
ErikKo schreef op zondag 19 april 2015 @ 17:54:
Ik speel Divinity: Original Sin toevallig nu een weekje samen met een vriend (co-op). Ik heb zelf alleen Divine Divinity (eerste) gespeeld. Er zijn een aantal overeenkomsten, maar er lijkt geen link tussen de twee games qua verhaal. Kortom, je doet jezelf niets tekort om gewoon aan Divinity: Original Sin te beginnen.
Nice... dan moet ik die ook maar eens gaan bekijken. Als het een losstaand verhaal is, dan vind ik het prima.

Ik heb altijd gezegd dat ik niet zo heel veel eisen aan de graphics van een spel stel, en dat is nog steeds waar... maar nu ik een tijdje wat nieuwere spellen aan het spelen ben die in de native resolution van mijn monitor draaien (1920x1200, of minimaal 1280x800), beginnen de IE-spellen blurry uit te zien en erg oud en onspeelbaar aan te voelen.

Vreemd genoeg zagen ze beter uit op mijn 19" monitor. (640x480 -> 1280x960 2x scaling) dan op mijn 24" (800x600 -> 1600x1200 2x scaling). Ik heb het gevoel dat mijn huidige run door de IE-spellen de laatste wordt voor minstens een paar jaar, en als ik ze dan speel, dat dit vanilla zal zijn, op mijn oude 19" monitor.
SMD007 schreef op zondag 19 april 2015 @ 18:28:
Naja laat ik het zo zeggen ik had verwacht dat meneer niet de eindbaas al was vooral omdat het gevecht ook zo easy was. Vooral vergeleken met de eindbaas van de endless dungeon die echt wel flink pittig is. (en ik ook nog niet heb kunnen verslaan) Ik had verwacht dat meneer nog wel een baas boven zich zou hebben waar ik dan weer achteraan had gemoeten. Maar dat zal denk ik een expansion quest zijn.
Ik weet nooit hoe ik expansions moet beoordelen. Als ze naast het verhaal lopen, met een andere party, dan zijn ze compleet afgekapt van de main quest,. Als ze gewoon losse onderdelen zijn, zoals TotSC, dan voelt het raar aan om ze te doen, omdat je dan van je main quest moet afwijken.

Zelf denk ik dat de Throne of Bhaal de beste expansion was; een 'einde aan het einde', zogezegd.

[ Voor 49% gewijzigd door Katsunami op 19-04-2015 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 11:40

^^0nMe

Got Babana's?

Ik moet zeggen dat ik dit soort spellen vooral vanwege het verhaal speel en de sombere wereld van PoE is wel een wereld van verschil met de cartoony Divinity: OS (lijkt me wel een fantastische game, zeker in co-op).

Inmiddels na bijna alle quests gedaan te hebben heb ik hem ook uitgespeeld. Mij was het al gauw wel vrij duidelijk dat je op een gegeven moment niet meer 'terug kon'. Ik heb begrepen dat de epilogue/blik in de toekomst voor iedereen anders is, afhankelijk van je gemaakte keuzes tijdens de game, maar die van mij pakte verrassend slecht uit als 'realistische good guy' (kon het desondanks wel waarderen, only human ;)).

Ben nu op hard begonnen om het verhaal vanuit een ander oogpunt mee te maken en met andere story NPC's in mijn party te spelen. POTD doe ik wel na wat balance patches, want ik vind het wel erg goedkoop om elk moeilijk gevecht te winnen met aoe charms en het feit dat sommige classes wat zwak en vlak aanvoelen, met name paladin en hunter.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Zelf speel ik op hard, en heb niet al te veel problemen, maar er is één ding dat me ergert, en dat is dat er niet veel AoE spells zijn die je over je party heen kunt casten. Er zijn er wel genoeg die je rechtuit kunt casten. Als je gebruik wil maken van Fan of Flames bijvoorbeeld, dan zul je je wizard naast of achter je tegenstanders moeten krijgen, iets wat bijna onmogelijk is.

Eén techniek die in Baldur's Gate en vele andere spellen goed werkte is kiten: aggro trekken en rondrennen met één character, en dan met de rest van de party los gaan op je tegenstanders die achter dat ene character aanrennen. Dit werkt in PoE een stuk minder. Tevens rennen tegenstanders vaker direct langs de tank door, naar de achterkant van je party.

Ik denk dat ik hier en daar wat tactiek en strategie moet wijzigen.

[ Voor 3% gewijzigd door Katsunami op 20-04-2015 00:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilibrord
Een handige skill op je fighter is "into the fray", waarmee je zo'n "doorgebroken" tegenstander weg van je achterlijn kan "pullen" tot in melee range van je fighter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Katsunami schreef op maandag 20 april 2015 @ 00:02:
Zelf speel ik op hard, en heb niet al te veel problemen, maar er is één ding dat me ergert, en dat is dat er niet veel AoE spells zijn die je over je party heen kunt casten. Er zijn er wel genoeg die je rechtuit kunt casten. Als je gebruik wil maken van Fan of Flames bijvoorbeeld, dan zul je je wizard naast of achter je tegenstanders moeten krijgen, iets wat bijna onmogelijk is.

Eén techniek die in Baldur's Gate en vele andere spellen goed werkte is kiten: aggro trekken en rondrennen met één character, en dan met de rest van de party los gaan op je tegenstanders die achter dat ene character aanrennen. Dit werkt in PoE een stuk minder. Tevens rennen tegenstanders vaker direct langs de tank door, naar de achterkant van je party.

Ik denk dat ik hier en daar wat tactiek en strategie moet wijzigen.
Ik vind het persoonlijk een pluspunt dat er bij gevechten wat meer tactiek komt kijken, hoe frustrerend het soms ook kan zijn :P
Toch heb ik ook regelmatig 'last' van drukke en chaotische gevechten en moet ik soms dingen maar even laten uitspelen. Ik speel op Hard, dus je hebt meer én moeilijkere tegenstanders. Dan maar de Rest button indrukken.
Je merkt duidelijk dat het nuken van offensive spells minder soelaas biedt dan in b.v. BG.
In BG heb ik echt vaak de fireball spam (met 2 mages) uitgehaald om zo heel snel een vijandelijke klont uit te dunnen.
In PoE gaat dat niet, AoE spreuken doen ook veel minder schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op maandag 20 april 2015 @ 15:57:
Ik vind het persoonlijk een pluspunt dat er bij gevechten wat meer tactiek komt kijken, hoe frustrerend het soms ook kan zijn :P
Toch heb ik ook regelmatig 'last' van drukke en chaotische gevechten en moet ik soms dingen maar even laten uitspelen. Ik speel op Hard, dus je hebt meer én moeilijkere tegenstanders. Dan maar de Rest button indrukken.
Resten werkt niet zo heel goed, omdat je op Hard maar 2 camping supplies kunt meenemen. Het enige dat dit veroorzaakt is dat je op een gegeven moment terug moet naar een inn. Dat maakt het spel niet moeilijker... het is eigenlijk alleen maar vervelend.
Je merkt duidelijk dat het nuken van offensive spells minder soelaas biedt dan in b.v. BG.
In BG heb ik echt vaak de fireball spam (met 2 mages) uitgehaald om zo heel snel een vijandelijke klont uit te dunnen.
In PoE gaat dat niet, AoE spreuken doen ook veel minder schade.
Dat is zeker ook het geval ja; zelfs met een might van 19 heeft een wizard niet de punch van een mage uit AD&D. Maar OK, elk spel is anders,en ik heb natuurlijk nog niet meer dan level 3 spells gezien.

====================

Wat ik me wel afvraag is waarom de Accuracy van Edér zo hard omlaag gaat als ik het shield gebruik dat hij bij zich heeft als je hem als party member krijgt. Hij heeft nu een Accuracy van 54, zonder shield. In de beschrijving staat dat het shield -4 Accuracy veroorzaakt, maar als ik het gebruik, wordt Edér's Accuracy 38, oftewel -16.

Heeft iemand hier een verklaring voor?

Hij heeft vanaf het begin de weapon talent "Ruffian" (voor Sabre). Misschien moet hij er ook een voor schildgebruik bij hebben (zoals in BG2: Sword and shield style)? Dat zou ik even niet uit mijn hoofd weten of een dergelijk talent bestaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Katsunami op 20-04-2015 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ja, je kan Weapon & Shield Style nemen voor hem, dat heb ik ook gedaan.:

Improve your mastery of shields. Increases equipped shield's deflection bonus by +6, and all equipped shields now give a reflex bonus equal to their deflection bonus.

Maar dat verklaart nog niet die -16.
Om heel eerlijk te zijn let ik nauwelijks op die stats en speel gewoon het spel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 11:40

^^0nMe

Got Babana's?

Als je een 1-H wapen gebruikt zonder iets in het 2e slot, dan krijg je een accuracy bonus. Als je een shield erin zet, dan verlies je deze bonus én krijg je nog eens de debuff van het shield eroverheen.

De shieldtalent die in PoE zit verhoogt alleen de deflection en +15 reflex zo uit mijn hoofd, je krijgt geen accuracy erbij.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
^^0nMe schreef op maandag 20 april 2015 @ 19:35:
Als je een 1-H wapen gebruikt zonder iets in het 2e slot, dan krijg je een accuracy bonus. Als je een shield erin zet, dan verlies je deze bonus én krijg je nog eens de debuff van het shield eroverheen.
Als die single weapon use een bonus van +12 oplevert, dan zou het equippen van het shield inderdaad een verlies van 16 opleveren (verlies van 12 bonus en 4 vanwege het shield zelf).

Bedankt, ik zal het eens nakijken :)

Het tweede bericht in deze draad lijkt jouw post te bevestigen. Bedankt voor de verduidelijking :)
De shieldtalent die in PoE zit verhoogt alleen de deflection en +15 reflex zo uit mijn hoofd, je krijgt geen accuracy erbij.
Dit zal ik wel zien als ik de volgende keer een level-up doe. Zou niet al te lang meer mogen duren :)

Ik vind het niet raar dat dit spel zoveel stat-stacking bugs heeft/had. Er is zoveel spul dat op elkaar ingrijpt dat zelfs de spelers moeite hebben met het zien van wat een stat nu eigenlijk had moeten zijn :+

[ Voor 10% gewijzigd door Katsunami op 20-04-2015 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:32

Lapras

Ice beam

Baldur's Gate 1 en 2 heb ik geprobeerd. Ik was te jong ervoor om het echt te begrijpen en belandde toen in het Diablo 2 kamp. Nu toch maar aan PoE begonnen en wat een avontuur.

Zelden zo betrokken geweest bij mijn party (Dragon Age Origins had dat als enige ook eigenlijk). Ik vrees dat ik hierna aan BG 1 en 2 ga beginnen. Beter laat dan nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMD007
Ik heb nadat ik deze game heb uitgespeeld ook gelijk BG2 geïnstalleerd. Ben er alweer druk mee bezig. Bepaalde dingen merk ik al gelijk werken prettiger in BG2, maar ook andersom zijn er puntjes.

Het vinden van traps bijvoorbeeld en traps nadat je ze vind disarmen. Dat moet je in BG2 allemaal doen met 2 verschillende knoppen aanklikken en per party member in PoE is traps zoeken voor de hele party en als je er 1 vind kun je hem gewoon aanklikken voor een disarm dat werkt wel prettiger.

daar integen heb je met BG2 weer meer vrijheid met casten van spells VOOR de battle in PoE moet alles tijdens de battle. (vind ik persoonlijk iets minder prettig)

er zijn nog wel wat kleine verschillen, maar denk toch dat BG2 het op moment wint kwa funfactor :) Wie weet dat PoE dichterbij komt nadat deze een expansion gekregen heeft en meer mod ondersteuning heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Poeh, is het spel gecapped op lvl 12?? Ik heb het idee dat ik nog best een stuk moet spelen, maar verder levelen gaat dus niet. Jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Level cap is inderdaad 12.
Dat komt omdat ze de gevechten niet schalen naar de level van de party, en er tegelijk voor willen zorgen dat iemand die de side-quests grotendeels links laat liggen ook nog het spel kan uitspelen. Dan moet je ergens een lijn trekken jammergenoeg. 't Is één van de weinige zaken waar ik het niet eens ben met de ontwikkelaars. Maar voor mij is het (nog?) geen game-breaker.
(wellicht dat de expansion meer levels brengt)

[ Voor 5% gewijzigd door Wilibrord op 27-04-2015 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

The Endless Dungeon:

spoiler:
Mijn eerste gevecht met de Adra Dragon was een soort van wipe. Dus dan maar praten... Nu moet ik een 'vessel' zoeken om haar ziel te huisvesten. Dit is een Dragon Hunter in een gebied waar ik nog niet ben geweest.
Is die Adra Dragon wel te verslaan? Ik kreeg het idee dat mijn wapens geen effect hadden.

Mogelijke endgame:

spoiler:
Ik ben nu in de Twin Elms en moet ergens een put in om Thaos achterna te gaan. Dit nadat ik divine favors van één of meerdere goden heb gekregen. Is dit nu het laatste stukje van het spel? Op de kaart is nog een behoorlijk lege plek in het noordoostelijke deel.
De reden dat ik dit vraag is dat ik niet op een 'point of no return' wil stuiten waardoor ik een deel van het spel en de side quests mis....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Nyarlathotep schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:19:
The Endless Dungeon:

spoiler:
Mijn eerste gevecht met de Adra Dragon was een soort van wipe. Dus dan maar praten... Nu moet ik een 'vessel' zoeken om haar ziel te huisvesten. Dit is een Dragon Hunter in een gebied waar ik nog niet ben geweest.
Is die Adra Dragon wel te verslaan? Ik kreeg het idee dat mijn wapens geen effect hadden.

Mogelijke endgame:

spoiler:
Ik ben nu in de Twin Elms en moet ergens een put in om Thaos achterna te gaan. Dit nadat ik divine favors van één of meerdere goden heb gekregen. Is dit nu het laatste stukje van het spel? Op de kaart is nog een behoorlijk lege plek in het noordoostelijke deel.
De reden dat ik dit vraag is dat ik niet op een 'point of no return' wil stuiten waardoor ik een deel van het spel en de side quests mis....
The Endless Dungeon:
Express dit niet onder spoiler, omdat het een algemeen antw betreft: De boss is te verslaan google maar op hoe mensen het hebben gedaan, maar de boss is inderdaad flink OP. wel spoiler over het gevecht:
spoiler:
Wapens hebben ook idd geen effect alleen magie lijkt te werken dus flink spell nuken!

endgame spoiler
spoiler:
Zodra je de put ingaat zit je op punt of no return! maar de game maakt een speciale safe aan vlak voordat je erin springt dus je kan altijd daar op terug vallen. Ik bijvoorbeeld was die put ook in gesprongen zonder door te hebben dat die naar het eind gevecht leide. Gelukkig kon ik dus terug naar die speciale safe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen!

Is er ook iemand geweest die succesvol met de Monk heeft gespeeld?
Zat te denken aan een hilarische playthrough met 6 monks :).

Krijg een solo Monk echter niet eens goed aan het werk, wachten op wounds en dan een lekkere trap uitdelen is tot nu toe het enige effectieve.
Tips zijn welkom, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 12:39:
Hallo allen!

Is er ook iemand geweest die succesvol met de Monk heeft gespeeld?
Zat te denken aan een hilarische playthrough met 6 monks :).

Krijg een solo Monk echter niet eens goed aan het werk, wachten op wounds en dan een lekkere trap uitdelen is tot nu toe het enige effectieve.
Tips zijn welkom, thanks!
Heb de monk nog niet gespeeld, maar voor goeie info over mogelijke builds, speelstijl en dergelijke vond ik dit de beste guide tot nu toe (voor alle classes).

Het schijnt één van de lastigere classes te zijn om te spelen, omdat je vaak geraakt moet worden om wounds op te bouwen die gebruikt worden als "brandstof" voor vaardigheden, zonder weer te veel geraakt te worden en constant dood te gaan. Het opbouwen van wounds kan traag zijn, en ze duren niet heel lang dus je moet ze ook maar net kunnen "uitgeven" aan vaardigheden. Maar doe je dit goed, dan schijnt het wel een erg krachtige class te zijn qua damage.

Iets dat hierbij kan helpen is het aantrekken van een dik harnas voor moeilijke gevechten, en lichtere armor voor makkelijkere gevechten. Dat is nogal wat micromanagement, maar zo kun je de juiste balans houden tussen te veel en te weinig ontvangen schade om optimaal bij te dragen. Ook helpen vampiric wapens erg bij deze class (deze geven leven terug als je vijanden schade toebrengt).

Een hele party met alleen maar monks lijkt me erg lastig. Vooral omdat ze dan alle 6 melee-vechters zijn, en elkaar dus gemakkelijk in de weg gaan lopen. De monks doen geen schade zolang ze rond moeten lopen om een ingang te vinden om te kunnen slaan. Ook moeten ze afstand afleggen om bij de vijandige casters te komen. Positief is dan weer dan monks redelijk kunnen tanken én redelijk wat schade kunnen doen, afhankelijk van de gekozen gear en abilities. Hoe het zit qua healing, weet ik niet. Misschien goed om een hoop healing potions te regelen.

Als je wilt spelen met 6 van dezelfde class, zou ik eerder druids proberen. Die kunnen goed healen, schade doen met spreuken én ze kunnen incasseren als ze in beer-vorm zitten. 6 AoE spells op dezelfde plek zou volgens mij kunnen werken als een atoombom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik word keihard ingemaakt in het laatste gevecht (difficulty hard).
Maar... het gebeurt soms ook dat ik mijn partyleden niet meer kan selecteren. En dit komt niet door spells of impairments. Het lijkt wel een bug?
Maar ja... Dan word ik dus keihard afgemaakt. Krijg met moeite 1 rood dingetje weggemept bij de chef...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Patch notes voor 1.05 (In progress)

Ergens deze week of volgende week zou deze patch moeten uitkomen. Omdat er heel veel dingen geherbalanceerd zijn en skills en talents zijn gewijzigd, zullen oudere savegames niet compatible zijn. Als je dus al zeer ver gevorderd bent, kun je het beste het spel met 1.04 uitspelen voordat je deze patch installeert.

(Ik heb weinig tijd gehad, en ben pas een uur of 10-12 gevorderd sinds ik 1,5 week geleden ben begonnen met 1.04, dus ik denk dat ik wel herstart met 1.05.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Katsunami schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 16:50:
Patch notes voor 1.05 (In progress)

Ergens deze week of volgende week zou deze patch moeten uitkomen. Omdat er heel veel dingen geherbalanceerd zijn en skills en talents zijn gewijzigd, zullen oudere savegames niet compatible zijn. Als je dus al zeer ver gevorderd bent, kun je het beste het spel met 1.04 uitspelen voordat je deze patch installeert.

(Ik heb weinig tijd gehad, en ben pas een uur of 10-12 gevorderd sinds ik 1,5 week geleden ben begonnen met 1.04, dus ik denk dat ik wel herstart met 1.05.)
Je savegames worden geconverteerd, en de oude worden gebackupped. Je kan dus prima verder spelen, maar je kan 1.05 saves niet meer gebruiken onder 1.04 (wat je toch nooit zal doen).
Je raakt dus geen voortgang of savegames kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 20:52:
Je savegames worden geconverteerd, en de oude worden gebackupped. Je kan dus prima verder spelen, maar je kan 1.05 saves niet meer gebruiken onder 1.04 (wat je toch nooit zal doen).
Je raakt dus geen voortgang of savegames kwijt :)
Crap. Ik heb die link gevonden via een RPG-site. Die hadden er alleen bij staan dat "savegames van versie 1.04 en 1.05 niet compatible waren". Ik zie het stukje betreffende de backup/conversie nu pas in de notes staan.

Toegegeven, ik heb alleen de daadwerkelijke wijzigingen betreffende de balance bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geert1 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 13:35:
[...]

Heb de monk nog niet gespeeld, maar voor goeie info over mogelijke builds, speelstijl en dergelijke vond ik dit de beste guide tot nu toe (voor alle classes).

Het schijnt één van de lastigere classes te zijn om te spelen, omdat je vaak geraakt moet worden om wounds op te bouwen die gebruikt worden als "brandstof" voor vaardigheden, zonder weer te veel geraakt te worden en constant dood te gaan. Het opbouwen van wounds kan traag zijn, en ze duren niet heel lang dus je moet ze ook maar net kunnen "uitgeven" aan vaardigheden. Maar doe je dit goed, dan schijnt het wel een erg krachtige class te zijn qua damage.

Iets dat hierbij kan helpen is het aantrekken van een dik harnas voor moeilijke gevechten, en lichtere armor voor makkelijkere gevechten. Dat is nogal wat micromanagement, maar zo kun je de juiste balans houden tussen te veel en te weinig ontvangen schade om optimaal bij te dragen. Ook helpen vampiric wapens erg bij deze class (deze geven leven terug als je vijanden schade toebrengt).

Een hele party met alleen maar monks lijkt me erg lastig. Vooral omdat ze dan alle 6 melee-vechters zijn, en elkaar dus gemakkelijk in de weg gaan lopen. De monks doen geen schade zolang ze rond moeten lopen om een ingang te vinden om te kunnen slaan. Ook moeten ze afstand afleggen om bij de vijandige casters te komen. Positief is dan weer dan monks redelijk kunnen tanken én redelijk wat schade kunnen doen, afhankelijk van de gekozen gear en abilities. Hoe het zit qua healing, weet ik niet. Misschien goed om een hoop healing potions te regelen.

Als je wilt spelen met 6 van dezelfde class, zou ik eerder druids proberen. Die kunnen goed healen, schade doen met spreuken én ze kunnen incasseren als ze in beer-vorm zitten. 6 AoE spells op dezelfde plek zou volgens mij kunnen werken als een atoombom :)
Thanks!
Wou de 6 monks om zn hilariteit ff gebruiken in de een playthrough, denk dat het in dungeons en smalle ingangen wel wat problemen gaat opleveren inderdaad.
Omdat er dan effectief maar 2/3 vechten, en de ingang blokkeren terwijl zij wellicht casters hebben.

Goede info in ieder geval, daarvoor bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
Patch 1.05 is nu uit op Steam, en de komende dagen op GOG en Origin. De patch notes zijn nog wat uitgebreid de laatste dagen:

http://forums.obsidian.net/blog/7/entry-183-patch-notes-105/

Al met al een hele mooie lijst van verbeteringen volgens mij; vanavond maar 's kijken hoe 't speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik had inderdaad regelmatig dat een aantal van mijn partymembers ineens met een boog stonden te schieten bij een nieuw encounter. Dat kwam dus door de charm bug...

Mooi lijstje fixes waar ik zeker wat aan ga hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Niemand die uitkijkt naar de expansion die uitkomt de 25e? Ik anders wel.
Dit is echt een topgame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
Tomski1986 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 19:22:
Dit is echt een topgame!
Zeker! Maar het kan wel zijn dat ik wacht op The White March Part 2, om ze dan gezamenlijk te spelen. Dan hoef ik maar één keer opnieuw in de game te duiken. Ik behoud graag het gevoel wat langer in plaats van opgeknipt, en het is ook handiger qua schijfruimte en installatie.

Ik heb begrepen dat de twee helften van de uitbreiding elk $15 gaan kosten, en beide tegelijk kopen zou $25 moeten kosten. De prijs in euro's heb ik niet kunnen vinden maar zal wel soortgelijk zijn. Wanneer Part 2 uitkomt is ook nog niet bekend; de ontwikkelaar heeft alleen gezegd dat er "niet al te veel tijd tussen zou zitten". Ook las ik dat het maximale karakterlevel omhoog gaat met 2 per helft van de expansion, dus naar 14 en daarna 16.

Over een week maar eens kijken wat de spelers ervan vinden, maar het kan bijna niet anders dan weer geweldig worden. Ben benieuwd!

Trouwens, wie een andere sterke, isometrische, tactische, verhaalgedreven RPG wil spelen kan ook Shadowrun: Hong Kong overwegen. Die komt morgen al uit :)

[ Voor 13% gewijzigd door geert1 op 19-08-2015 19:50 ]

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Goede tip man, ziet er zeker het overwegen waard uit!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Tomski1986 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 19:22:
Dit is echt een topgame!
Absoluut! Die koop ik blindelings en ben het met je eens: topgame qua sfeer en gameplay!

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Ik heb de expansion tijdens de kickstarter erbij genomen, zoveel vertrouwen had ik in het hele project. Ik kijk er wel naar uit, al heb ik de main campaign nog niet uitgespeeld. Tot op het einde geraakt, maar daar een paar levels te laag om het uit te kunnen spelen. Sindsdien de game een paar maanden niet aangeraakt. Moet dus nog een keer een oude save game loaden en nog wat sidequests afronden alvorens terug naar de eindbaas te gaan.
Weet iemand of je de White March kan spelen na de eindbaas? Voor zover ik begreep eindigt het spel na de eindbaas, en kan je niet verder spelen. In dat geval is het misschien handiger om eerst de expansion te doen en dan pas de eindbaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Wilibrord schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 10:57:
Ik heb de expansion tijdens de kickstarter erbij genomen, zoveel vertrouwen had ik in het hele project. Ik kijk er wel naar uit, al heb ik de main campaign nog niet uitgespeeld. Tot op het einde geraakt, maar daar een paar levels te laag om het uit te kunnen spelen. Sindsdien de game een paar maanden niet aangeraakt. Moet dus nog een keer een oude save game loaden en nog wat sidequests afronden alvorens terug naar de eindbaas te gaan.
Weet iemand of je de White March kan spelen na de eindbaas? Voor zover ik begreep eindigt het spel na de eindbaas, en kan je niet verder spelen. In dat geval is het misschien handiger om eerst de expansion te doen en dan pas de eindbaas.
De game maakt een aparte save voor je aan op het punt van no return. Je kan dus die save gebruiken om straks de expansion te spelen. Maar misschien veranderd het wel en kan je straks na de eindbaas wel doorspelen.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste