Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Amper.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:15
Lijkt dit spel een beetje op divinity original sin of is het minder of meer diepgaand? Lijkt me een Leuk spel maar als het te diepgaand is wat mechanics betreft vind ik het altijd minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
jaydenjarno schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 16:38:
Lijkt dit spel een beetje op divinity original sin of is het minder of meer diepgaand? Lijkt me een Leuk spel maar als het te diepgaand is wat mechanics betreft vind ik het altijd minder
Er is ook een easy mode (die niet perse easy is), waardoor je minder met de mechanics bezig bent.

Edit:Release-trailer:

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 26-03-2015 17:30 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Al een dik halfuur bezig met het kiezen van de difficulty en welke class ik zou spelen :p

Ik denk dat het een Nature Godlike Paladin gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Ik twijfel toch nog wel om hem te kopen. Een echte rpg is wel weer cool maar van wat ik heb gezien is het soms hogere wiskunde met de combat. Toch maar eens een filmpje zoeken van de easy mode :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:38
Waar lijkt dit spel meer op baldur's gate ? of op .divinity original sin wat betreft de game play
of gaat het meer de kant op van de Drakensang

[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 26-03-2015 19:20 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Vanavond een paar uurtjes zitten spelen, tot nu toe ben ik heel enthousiast :) Gelijk vanaf het begin al in het verhaal getrokken. Combat ook wat duidelijker dan in het begin van de beta (alleen in het begin de beta gedaan). Paar grafische bugjes nog maar voor de rest ook op dat vlak allemaal prima.

Je leest je wel een ongeluk aan alle dialogen, maar ze zijn wel weer goed geschreven dus het is ook weer een voordeel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 11:40

^^0nMe

Got Babana's?

Nu pas even een break na de game rond 5 en te hebben opgestart. Fantastisch sfeertje met de getekende achtergronden en passende soundtrack. Qua combat is het vooral nog even uitzoeken wat de abilities precies doen, ik ben gestart met een aquatic race druid na bijna een uur in de char creation screen te hebben gezeten. De moeilijkheidsgraad is prima op normal, ben al 2x tegen een whipe aangelopen waarvan 1 al niet slim leek om een robbertje mee te vechten. :D
spoiler:
Die beer in de grot als je even daarvoor je twee party members bent kwijt geraakt en alleen bent, was in 1 klap dood :D

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 22:35

The Chosen One

Zie signature!

Denk dat ik nog 1-2 weekjes wacht. Komt vast nog 1-2 megapatches met fixes in die tijd. Wel vaker met zulke KS games dat er snel wat grote patches komen.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 18:14

junglebeast

hier staat iets

Bij G2a.com kun je de Hero edition aanschaffen voor 24 euro als je een paypal rekening hebt. :)

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
Ik ben erg enthausiast over dit spel, het lijkt alle goeie rpg elementen van andere rpg's te gebruiken.
Het enige waar ik mij een beetje aan stoor is als je een gesprek met iemand start en diegene begint gelijk te praten (qua voice acting), terwijl de text diegene eerst beschrijft. Dit werkt nogal onhandig naar mijn idee.
Maar verder een top spel!

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 15:41
Grote probleem met zulke spellen. Ik weet nooit welke char, en dan heb ik eens gekozen zit ik weer te twijfelen!

Zo ben ik begonnen met een Rogue (alleen eerste quests), nu een Monk. En nu zit ik zelfs aan te denken om zo'n Cipher aan te maken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:20
Damn wat een spel. Geweldig! Zat er vanaf het begin helemaal in. Ik speel op normal diff. race Orlan en class rogue. Speelt wel erg nice tot nu toe. Vind de game ook heerlijk pittig! niet alleen in combat maar ook met quest en hoe op te lossen. Al is het voornamelijk alles goed lezen ook je journal/log books.

De eerste echte dungeon (de tempel in eerste dorp) niet lezen als je er nog niet in bent geweest.
spoiler:
Het stukje met de bellen heb me scheel gezocht in welke volgorde je ze moest luiden totdat ik een duidelijke hint tegen kwam in de logs en een klein stukje papier dat je daar ergens vind.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 22:47
Oef, zelfs op easy ga ik vaak op een aantal plekken dood :( (heb nu 3 total party members)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Basekid schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 09:41:
Oef, zelfs op easy ga ik vaak op een aantal plekken dood :( (heb nu 3 total party members)
Heb ik ook maar dan op normal. Tip in de inn kun je extra party members huren die kun je zelf volledig inrichten erg handig! Ik loop dan nu ook al met een 6man party rond waarvan er 3 gehuurd zijn.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Via de pricewatch, https://www.dreamgame.nl/...ero-edition-steamkey.html voor 27 euro, scheelt toch al weer met de steamprijs. Ben benieuwd, ga hem denk ik vanavond voor het eerst spelen.

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 11:58
SMD007 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 08:12:
Damn wat een spel. Geweldig! Zat er vanaf het begin helemaal in. Ik speel op normal diff. race Orlan en class rogue.
Hey, ik heb helemaal dezelfde combo. Orlan rogue op normal diff. Ben nog niet zo heel ver geraakt (ben meer van het type completionist), maar tot nogtoe geen problemen gehad. Heb nog even getwijfeld om toch human te nemen, omdat ik een beetje bang ben dat Orlan door de meeste npc's negatief zullen benaderd worden. Voorlopig nog niet veel van gemerkt.
Ben het overigens helemaal met je eens dat het een geweldig spel is. Goodbye social life... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cityhunter
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-08-2022
Geen tijd om me er op dit moment aan te zetten: jaartje wachten voor ultimate edition met alle dlc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Laatst online: 11-09 20:39

ZeroCode

Woopie

SMD007 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 09:48:
[...]

Heb ik ook maar dan op normal. Tip in de inn kun je extra party members huren die kun je zelf volledig inrichten erg handig! Ik loop dan nu ook al met een 6man party rond waarvan er 3 gehuurd zijn.
Kijk dat zijn de betere tips :) Ik loop als cipher met 1 wizzard rond. Ik mis een tank :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:42

Ulti23

Quality Time

Is deze game ook een beetje geschikt voor beginners / newbies in het genre? Heb games als Baldurs Gate en Planescape Torment nooit echt uitgebreid gespeeld, maar ben wel weer eens toe aan iets anders. Heeft het een hoge instap of leercurve voor wat betreft de ruleset in de game? Wil hem graag spelen, het ziet er mooi en erg interessant uit met veel diepgang. Toch twijfel om hem aan te schaffen...

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bauwden
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-04-2022
Ulti23 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 10:37:
Is deze game ook een beetje geschikt voor beginners / newbies in het genre? Heb games als Baldurs Gate en Planescape Torment nooit echt uitgebreid gespeeld, maar ben wel weer eens toe aan iets anders. Heeft het een hoge instap of leercurve voor wat betreft de ruleset in de game? Wil hem graag spelen, het ziet er mooi en erg interessant uit met veel diepgang. Toch twijfel om hem aan te schaffen...
Idem dito hier hoor.
Van de week voor het eerst hier van gehoord, verder geen verleden met dit soort games.

Spel gisteren aangeschaft, en persoonlijk vind ik het echt een bruut spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsmell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-07 11:28
Ulti23 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 10:37:
Als het enigszins op BG ed lijkt, zeker. De games die je noemde waren ook best geschikt voor nieuwelingen.

Net PoE geïnstalleerd, heb hele hoge verwachtingen. Hoop dat het de sfeer van BG e.d. evenaart. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
probeert PoE ook zo geforceerd grappig over te komen als bijvoorbeeld Divinity original sin? af en toe wat humor en een grappig personage vind ik wel leuk maar de humor zoals die in divinity is trekt me niet echt. Het mag allemaal wat serieuzer wat mij betreft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
Nou ik heb er een uurtje in zitten en het is echt geweldig geschreven. Mooie, grimmige dialogen, erg sfeervolle "cinematics" en al aardig wat duistere scenes meegemaakt.

Dit staat lijnrecht tegenover de vrolijke, cartooneske style van Divinity OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
kwdtjuh schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:07:
Nou ik heb er een uurtje in zitten en het is echt geweldig geschreven. Mooie, grimmige dialogen, erg sfeervolle "cinematics" en al aardig wat duistere scenes meegemaakt.

mooi! straks maar eens aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Laatst online: 11-09 20:39

ZeroCode

Woopie

kwdtjuh schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:07:

inderdaad, ik zie juist meer grimmige animaties en dialogen. Past ook een stuk beter moet ik zeggen, meer verklap ik maar niet.

Er zit ook crafting in ( Nog niet kunnen bekijken in hoever je wapens / armor kunt maken ) Tot nu toe zag ik alleen potions, maar dat lijkt mij sterk.

[ Voor 12% gewijzigd door ZeroCode op 27-03-2015 11:29 . Reden: Crafting ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
en zit er ook wat crafting in of niet? Dat is wat mij betreft het enige waarmee Baldur's gate verbeterd had kunnen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Zijn er trouwens meer mensen waar F5 (quiksave) niets doet? ik moet steeds manuel opslaan erg omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Nope, F5 werkt hier ook niet.

Nog niet veel kunnen spelen (tweetal uurtjes), maar het is wel overduidelijk een grote liefdesbrief aan de Infinity Engine RPG's. Ik was benieuwd of de textuele tussenscenes mij gingen boeien, maar ze zijn enorm goed gedaan: Verbazend hoeveel verschil die kleine stukjes interactie maken :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-12-2022
I have a confession to make: ik had dit hele project een soort van een beetje helemaal gemist, zeg maar :o (ik zal even in een hoekje gaan staan en me schamen).

En dat terwijl dit helemaal in mijn straatje is - me loves Infinity engine games. Als dit ook maar een beetje in de buurt komt van het plezier dat ik heb gehaald uit de Baldur's Gate, Neverwinter Nights en Icewind Dale games.... o boy!!!

Zag gisteravond een review op Rock Paper Shotgun (linkje) en 'that definitely got my attention'.

Kortom: heb het zojuist aangeschaft. Kon niet anders. Vanavond hopelijk meteen spelen!

[ Voor 16% gewijzigd door Garion op 27-03-2015 12:48 ]

Butt-kicking! For goodness!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Lang niet gehad bij een game, maar kan niet wachten tot ik vrij ben (17:00 uur) en weer verder kan spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Covi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-07 23:10
Weet je wat ik zo leuk vind aan deze game...er is inhoudelijk nog niet veel bekend, met andere woorden...je zal het zelf moeten ontdekken. ;-)

Ik ga vanavond maar eens aan de slag met een Paladin...maar zal vermoedelijk wel het eerste uurtje vasthangen bij de creatie...oh welke attributes geef ik welke punten en hoeveel...zou ik er toch een paar in het negatief steken?

Keuzes!!! Yes!!!

[ Voor 47% gewijzigd door Covi op 27-03-2015 14:41 ]

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:11
Ik durf ook haast niet deze draad te lezen... begin van het spel is al redelijk "Errr doe ik het wel goed"???

Voor de rest is het een heerlijk anachronistisch spel met alle beperkingen van de Infinity Engine... heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:26

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik ben gisteren alleen even bezig geweest een char in elkaar te draaien. Aangezien ik nog geen idee heb wat alle stats daadwerkelijk ingame doen is het gewoon een vrij recht toe, recht aan ranger geworden. Ik ga dit weekend wel spelen en zien waar het schip strandt. De eerste paar minuten waren iig veelbelovend, het voelde aan alle kanten aan als een nieuwe IE game.

En hopelijk komen de fysieke goodies ook snel binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Pillars of eternity of divinity original sin? Ga ze beide spelen maar 1 eerst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
jaydenjarno schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 15:38:
Pillars of eternity of divinity original sin? Ga ze beide spelen maar 1 eerst
Hmm had nog nooit van divinity original sin gehoord, maar net even screens gekeken. De cartoon look doet het niet voor mij. Ieder zo zijn stijl, maar ik hou het wel bij de dark look van PoE! :) (beide PoE overigens :P Path of Exile en Pillars of Eternity)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
DOS is ook een ander soort spel, het is heel erg casual en meer sandbox. Plus co-op.
PoE en DOS zijn allebei hele leuke spellen, maar niet met elkaar te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
ik vergelijk ze ook niet hoor. maar zijn beide wel grotere rpg's met een heel ander principe. maar ik wil liever niet 2 spellen door elkaar spelen. en zeker niet deze 2 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
offtopic:
Sowieso moet je DOS met iemand samen doen, daar is het voor bedoeld. In je eentje is het heel leuk, maar met z'n tweeën, nog leuker :)

Maar eerst even 60+ uur in PoE steken ;)

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 27-03-2015 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

anandus schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 16:31:
offtopic:
Sowieso moet je DOS met iemand samen doen, daar is het voor bedoeld. In je eentje is het heel leuk, maar met z'n tweeën, nog leuker :)

Maar eerst even 60+ uur in PoE steken ;)
Waar haal je de tijd toch vandaan Anandus? :)

Vanavond ook maar eens installeren...

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Allemachtig, wat een gaaf spel :)

Als je Obsidian ziet (en meteen weer denkt aan FO NV) weet je dat het goed is maar zo goed had ik niet verwacht. Wat een heerlijke sfeer, voice acting en cut scenes met sounds eronder. Precies goed. Hier gaan vele uren in zitten.

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
Vet spel.. Begonnen op Hard Mode als een Nature Godlike Paladin maar al snel vond ik deze mode wel heel hard.. Daarna nog wat zitten knoeien met enkele andere classes op normal mode en nu opnieuw herbegonnen met een Nature Godlike Paladin op normal mode. Het spel zelf, die sfeer, die dialogen.. Gewoon prachtig m, ik kan soms zelf 5 minuten naar 1 dialoog zitten staren om de tekst goed te begrijpen en me kunnen in te leven in hoe de karakters omschreven worden. Damn, hier ga ik genot van hebben van dit spel. Ik probeer het ook niet te rushen in dit spel want dat hoort ook niet. De muziek is super en alsook sommige stemmen zijn zalig. Topper en aanrader voor iedereen die Rpg speelt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
l0n3w012ph schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 17:59:
[...]

Waar haal je de tijd toch vandaan Anandus? :)
Niet :/ Het was een suggestie aan jaydenjarno ;)

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 27-03-2015 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:16
Ook maar besteld, heb Baldurs gate 1 en 2 helemaal grijs gespeeld, dus hopelijk deze ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
anandus schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 20:26:
[...]
Niet :/ Het was een suggestie aan jaydenjarno ;)
Haha mij de schuld geven? Haha. Heb pillars of eternity net gekocht. Morgen pas beginnen. Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Oef die endless path is nog best lastig. Heb characters van level 6 maar die endless path is op niveau 4 al aardig pittig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Ik ben hem maar op easy begonnen, heb vroeger nooit dit type game gespeeld.
Het is even wennen maar het bevalt me tot nu toe wel, net een uurtje gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
Wat ik trouwens ook een beetje jammer vind (als het in een spoiler moet, dan hoor ik het wel, probeer het zo vaag mogelijk te omschrijven):
- Als je met mensen kan "praten" en er een aparte gloed verschijnt. Je kan dan (zover ik weet?) niet normaal met hun gaan praten over wat je net heb geleerd over hun leven.
- En tijdens die actie dan trilt het beeld irritant, waardoor het lezen nogal vervelend word, iemand enig idee of dit uitgeschakeld kan worden?

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
Dat is als je een Watcher bent denk ik en dat zit in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Laatst online: 10:42
Tip: PoE Hero Edition voor €23,99 bij de G2A weekly sale: https://www.g2a.com/paypalsale

Mijn handen jeuken, maar mijn backlog wordt ook steeds groter... Moet eigenlijk eest maar eens Wasteland 2 uitspelen, daar heb ik al 71 uur inzitten.

Het zijn mooie tijden in ieder geval met dit soort games :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
  • Laatst online: 06-05-2023
Ik heb maar een korte tijd gespeeld maar damn dit spel maakt zijn kickstarter hype wel waar. Lang geleden dat ik echt in een spel gezogen werd. De hele sfeer verhaal graphics en geluid. Meeste spellen laatste tijd rush ik er maar doorheen. Maar hier wil ik wel elke hoekje ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Laatst online: 00:42

Ulti23

Quality Time

Heb hem ook aangeschaft, kon het niet laten. Ook al heb ik weinig ervaring met dit soort games, het feit dat je het verhaal in wordt gezogen is inderdaad heerlijk. Het is ook uitermate goed geschreven. Inmiddels aangekomen in het eerste dorpje. Al is het nog een beetje gissen wat je nmmou allemaal te wachten staat naarmate de game gaat vorderen.... Maar dat maakt het ook wel weer mooi. Combat voelt prima aan, ben op aanraden van de game op easy begonnen om de game mechanics goed te begrijpen en leren.

spoiler:
Het verhaal is nog een beetje wazig, ik weet nu dat ik een watcher ben, maar eenmaal aangekomen in het eerste dorp en nadat ik een quest met die opgehangen dwerg oid heb voltooid, denk ik dat ik vooralsnog de hoofdquest maar effe ga volgen en die andere watcher ga zoeken. Wel is er een wizard als companion aangesloten inmiddels, en heb ik nog een sidequest open (die met die beer in dat eerste bos is reeds opgelost) om iets mnet een vete over graan op te lossen. Verder is mijn bedoeliing in het spel mij nog niet helemaal duidelijk. Wel leuk om al die verhalen van verschillende souls te lezen, al heb ik nog niet het idee dat dit veel nut heeft voor het verloop van de game, maar dit zal nog wel veranderen. Vanavond maar weer verder spelen :)

Heerlijke game vooralsnog :D

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
boe2 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 12:09:
Nog niet veel kunnen spelen (tweetal uurtjes), maar het is wel overduidelijk een grote liefdesbrief aan de Infinity Engine RPG's....
Dat is alleen maar goed. Ik ben op dit moment bezig aan een Baldur's Gate 1 run, en daarna komt Baldur's Gate 2, met dezelfde character. Dan heb ik ze beiden nog eens een keer doorgespeeld voordat ik verder ga met andere spellen.

Hoewel ik 3D RPG's wel kan spelen (Dragon Age 1, The Witcher 1 en 2), blijft mijn liefde toch liggen bij de old-skool isometric RPG's zoals de Inifity Engine spellen. Zelfs de spellen die ik daarvoor speelde, city builders, waren stuk voor stuk isometric (Caesar 2 en 3 en de andere Sierra city builders, Simcity 2000, enz...)

Top-down isometric is de hemel, en als PoE ook maar in de buurt komt van BG qua manier van spelen, dan ga ik mogelijk heel blij zijn :P

Ik speel de Infinity Engine-spellen trouwens nog steeds...

spoiler:
De laatste keer dat ik beiden heb uitgespeeld is 10 jaar geleden: in 2005. Toen ben ik met mods gaan rotzooien, en TuTu/EasyTuTu, maar ben elke keer moeten stoppen vanwege een game-breaking bug. Nu speel ik alleen met de wide-screen mod in BG1 om 1024x768 ter beschikking te krijgen, en een GUI-mod, maar ik heb het hele spel met rust gelaten. Ik sta nu voor Cloackwood, en tot nu toe is het perfect gegaan.

Ik vraag me af of ik PoE moet aanschaffen op dit moment. Mijn computer is oud (omdat ik dus weinig tot geen nieuwe spellen speel: The Witcher 2 is het nieuwste dat ik heb), en haalt de recommended specs niet.

CPU: Q8400 (~ 20% sneller dan de minimaal vereiste i3, volgens de benchmarks)
GPU: GTX 560 Ti (90% van de recommended GTX 570)
RAM: 8GB

De speelbaarheid van dit spel met de minimumvereisten is niet zeker. Een tijdje terug heb ik RealMyst: Masterpiece Edition aangeschaft, dat ook op de Unity Engine is gebaseerd, en dat spel is ontiegelijk zwaar. Sommige opties moeten gewoon uit staan, anders gaat mijn grafische kaart keihard over de rooie. Zelfs met gemiddelde instellingen is het spel érg zwaar, ondanks dat het grafisch niet verpletterend is. (Op sommige punten vind ik zelfs de oude RealMyst uit 2000 mooier...)

Het zou kunnen zijn dat RealMyst: ME gewoonweg slecht geprogrammeerd is, maar als het de Unity Engine zelf is die spellen per definitie zwaar maakt, dan heb ik er met mijn huidige computer weinig hoop op.

Ik weet dus niet of ik PoE moet riskeren op deze computer. Een full-out upgrade gaat nog op zich laten wachten tot ergens na de release van Windows 10, maar ik hoop dat ik dan ook door BG2 heen ben. Dan zal ik dit spel zeker aanschaffen.

Ik denk niet dat ik lang in deze draad zal rondhangen, want ik heb volgens mij niet de computer om het spel afdoende te draaien, en (mogelijkerwijze) ook niet eens genoeg tijd om het afdoende te spelen... en ik wil niet per ongeluk het hele spel naar de knoppen helpen door foute informatie te lezen, zoals me bij Dragon Age 1 gebeurde. Ik heb dat spel jaren aan de kant gelegd om een aantal belangrijke plotpoints te kunnen vergeten voordat ik weer ben begonnen :X

[ Voor 23% gewijzigd door Katsunami op 28-03-2015 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Laatst online: 30-08 13:24

4bit

Onward, to futility!

Ik speel het zelf met een Q9400 + radeon 6800. En alles draait prima.

Hier ondertussen mijn keep al unlocked en enkele teamleden gevonden. Voorlopig nog steeds een topspel.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Zojuist ook op mijn MBP uit 2010 geinstalleerd naast de Windows game pc. Draait ook op de MBP perfect. Wel jammer dat er geen cloud opslag is dus maar een tweede character aangemaakt, dit keer een Godlike.

Al 2,5 uur verder en nog niet eens bij de Inn en het dorpje. Ga deze maar eens rustig spelen en echt alles uitkammen. Prachtig spel :)

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 17:53

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Leuk spel,hoor, en jet draait goed, alleen krijg ik steeds een CtD als ik naar de eerste stad wil reizen (heb de grot gehaald en ook het eerste 'veld' daarbuiten.

De melding:

mono.dll caused an Access Violation (0xc0000005)
in module mono.dll at 001b:101192aa.

Error occurred at 2015-03-28_205640.
H:\SteamLibrary\steamapps\common\Pillars of Eternity\PillarsOfEternity.exe, run by Gebruiker.
83% memory in use.
3072 MB physical memory [515 MB free].
0 MB paging file [949 MB free].
2048 MB user address space [545 MB free].
Write to location 02000000 caused an access violation.

en dan een héé'l lange list met allerlei data

Zoeken op Google levert veel van deze crashes op, in allerlei spellen, maar eigenlijk geen oplossingen. Heeft iemand een idee ?

Specs: Win 7-32 bits
Intel core 2-duo E8700
4 GB RAM
GTX 970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timitos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-05-2024
Moet minimaal 64 bits Windows zijn volgens de officiële specs...

Ik geniet erg van het spel tot nu toe. Doet me vooral terugdenken aan Planescape Torment, met name vanwege de dialogen en teksten en het centrale thema.

[ Voor 54% gewijzigd door timitos op 28-03-2015 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

garathane schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 21:08:
Leuk spel,hoor, en jet draait goed, alleen krijg ik steeds een CtD als ik naar de eerste stad wil reizen (heb de grot gehaald en ook het eerste 'veld' daarbuiten.

De melding:

H:\SteamLibrary\steamapps\common\Pillars of Eternity\PillarsOfEternity.exe, run by Gebruiker.
83% memory in use.
3072 MB physical memory \[515 MB free].
0 MB paging file \[949 MB free].
2048 MB user address space \[545 MB free].

Zoeken op Google levert veel van deze crashes op, in allerlei spellen, maar eigenlijk geen oplossingen. Heeft iemand een idee ?

Intel core 2-duo E8700
4 GB RAM
GTX 970
Ik vind je systeem persoonlijk zeer ongebalanceerd tenzij je in een overgang zit. Jouw CPU is ook lichtjes onder de minimum spec trouwens. Betreffende de overgang naar een 64-bits OS kan je altijd een Linux dual boot doen of met dezelfde key de 64-bit versie van Windows installeren.

Minimum specs:

Processor: Intel Core i3-2100T @ 2.50 GHz / AMD Phenom II X3 B73
Memory: 4 GB RAM
Graphics: ATI Radeon HD 4850 or NVIDIA GeForce 9600 GT

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2015 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StugIII
  • Laatst online: 07-09 17:57
garathane schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 21:08:

De melding:

83% memory in use.
3072 MB physical memory \[515 MB free].
0 MB paging file \[949 MB free].
2048 MB user address space \[545 MB free].

Intel core 2-duo E8700
4 GB RAM
GTX 970
http://knowledge.autodesk...ws-7-or-Windows-XP-s.html

Voer wat er staat in deze link uit en waarschijnlijk lukt het dan wel.
Bij mij werkt dat prima op windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 17:53

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2015 @ 11:06:
[...]

Ik vind je systeem persoonlijk zeer ongebalanceerd tenzij je in een overgang zit.
Inderdaad, ben bezig met een nieuw (tweedehands) moederbord en een I7-cpu
StugIII schreef op zondag 29 maart 2015 @ 11:59:
[...]

http://knowledge.autodesk...ws-7-or-Windows-XP-s.html

Voer wat er staat in deze link uit en waarschijnlijk lukt het dan wel.
Bij mij werkt dat prima op windows 7.
Gelukt,Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Zo, level 8 bereikt in de endless dungeon... Nu kom ik niet verder omdat ik niet genoeg lockpicks heb :(

Even inkopen en dan verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remy!!!! schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 22:40:
Wat ik trouwens ook een beetje jammer vind (als het in een spoiler moet, dan hoor ik het wel, probeer het zo vaag mogelijk te omschrijven):
- Als je met mensen kan "praten" en er een aparte gloed verschijnt. Je kan dan (zover ik weet?) niet normaal met hun gaan praten over wat je net heb geleerd over hun leven.
- En tijdens die actie dan trilt het beeld irritant, waardoor het lezen nogal vervelend word, iemand enig idee of dit uitgeschakeld kan worden?
Je eerste punt gaat over de kickstarter NPC backer rewards. Die NPC's zijn een beloning voor sommige kickstarter backers. Ze hebben verder ook geen functie dus ik negeer ze gewoon. Dit zijn de NPC's met een gele naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Ik heb eens wat onderzoek naar de verschillende processoren gedaan.

Minimum:
Core i3 2100T, 2,5 GHz, 2 cores + HT. CPU Benchmark: 2772
AMD Phenom X3, 2.8 GHz, 3 cores, CPU Benchmark 2744

Processoren die ik ben tegengekomen, waarvan mensen zeggen dat ze goed werken:

Athlon II X2 2.8 GHz, 2 cores, CPU Benchmark: 1630 (! a)
Core 2 Duo E8400, 3.0 GHz, 2 cores, CPU Benchmark: 2173 (b)
Core 2 Duo E8700, 3.5 GHz, 2 cores, CPU Benchmark: 2212
Core 2 Quad Q9000 (laptop), 2 GHz, 4 cores, CPU Benchmark: 2560
Core 2 Quad Q9400, 2.66 GHz, 4 cores, CPU Benchmark: 3432

(a: Deze persoon zegt: Pillars of Eternity seems to run very well on old systems.)
(b: Hiervan wordt gezegd: My system is similar. You should be fine.)

Mijn CPU: Core 2 Quad Q8400, CPU Benchmark: 3253. Dat is ruim 18% sneller dan de minimum specs. Als het spel van 4 cores gebruik kan maken, heb ik wellicht zelfs een voordeel tegenover de minimum CPU.

Qua RAM (8GB) en grafische kaart (GTX 560 Ti SuperClocked, van Asus, vergelijkbaar in snelheid met de GTX 570) zit ik precies op de recommended requirements.

Damn. Ik ga het gewoon proberen. In het slechtse geval moet ik het spel een half jaar aan de kant zetten en heb ik er €20 teveel voor betaald, maar dat heb ik er in geval van GoG.com wel voor over, omdat ik daar zoveel spellen spotgoedkoop zonder DRM heb kunnen krijgen.

==================================================

Gekocht en downloaden....

Net heb ik voor de eerste keer de trailer bekeken. Kinderen zonder ziel (in plaats van een ziel die deels van een god af komt)... een levende god.... isometric view, Infinity Engine-like gameplay... misschien wordt dit een betere remake van Baldur's Gate dan BG:Enhanced Edition zelf :p

I don't care. GIMME! Bij het kijken van de trailer kreeg ik tenminste het gevoel dat ik altijd heb als ik de oude Infinity Engine spellen speel; iets dat ik bij andere spellen niet heb, hoewel Dragon Age Origins op sommige momenten goed in de buurt komt. Neverwinter Nights (1 en 2) en The Witcher 1 en 2 zijn ook goede spellen, maar hebben me nooit hetzelfde "IK MOET DIT NU SPELEN!"-gevoel gegeven dat ik net had.

Ik zet mijn huidige run van BG1 op pauze (ik zit net voor Cloackwood), en ga dit spel spelen.... als de goden met mij zijn en het fatsoenlijk draait op mijn eerbare, maar oude bak.

==================================================

Installeren...

Mwaha :P Briljant stukje in de handleiding:

The Hard diffi culty is suited for Infinity Engine veterans who are looking for a challenge. Survival requires micromanagement and optimization of stats through items, spells, and abilities.

Ik denk dat ik dan maar op Hard ga beginnen. Misschien komt het omdat ik ruim 15 jaar ervaring ermee heb (en schaak en go speel), maar ik heb de Infinity Engine spellen nooit moeilijk gevonden. Dragon Age, en The Witcher vind ik veel lastiger omdat ze 3D zijn; maar ze zijn dan ook mooier qua uiterlijk, dat wel.

[ Voor 37% gewijzigd door Katsunami op 29-03-2015 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Vandaag ook weer de hele dag besteed aan spelen (regent toch goed excuus :p ) Heb nu zon beetje alle quests in die grote hoofdstad gehad. Nu door naar de gebieden die er achter liggen mn eerste dragon fight ook gehad! Viel me iets wat tegen misschien dat ik toch te goed ben in dit soort games, maar die dragon lag in mn eerste try na nog geen 10 min plat. Dacht echt van huh? nu al? Naja mn main is een rogue en die dealt ook best aardige crits uit dus miss is dat het wel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timitos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-05-2024
Ik hoop voor je dat ie het doet, Katsunami!

Mijn party is nu level 5 en ik ben in Defiance Bay. Ik zoek eigenlijk nog naar andere companions, want ik vind ze nu niet allemaal geslaagd. Ik wil alleen geen spoilers dus het blijft handmatig zoeken. Ieder groot gebouw denk ik: ah, hier zal er wel eentje zijn. :-D

Ik heb alle IE games gespeeld en recent nog hergespeeld op de tablet. Die zijn op normal erg makkelijk. Bij PoE ben ik positief verrast over normal difficulty: ik heb meer dan genoeg uitdaging en het winnen van sommige gevechten (Raedric's hold) geeft echt een kick als het gelukt it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
timitos schreef op zondag 29 maart 2015 @ 19:10:
Ik hoop voor je dat ie het doet, Katsunami!
Dat hoop ik ook, maar RealMyst Masterpiece Edition, dat ook op Unity draait (maar wel 3D is), heeft me een beetje bang gemaakt. Bij de "verkeerde" instellingen gaat mijn kaart loeien als een waanzinnige en loopt op tot 95 graden.... zelfs als ik stil sta en naar een houten muur sta te kijken :X Dat alles terwijl mijn computer, en grafische kaart, VEEL krachtiger zijn dan wat RM:ME vereist.

Er zijn veel klachten over RM:ME, en sommigen zeggen zelfs dat de problemen inherent aan Unity zijn, omdat het een "bloated piece of shit" (:X) is.

Ik hoop echt dat PoE een beetje fatsoenlijk werkt, ondanks dat het (ook) op Unity is gebaseerd. Daarstraks heb ik het spel geïnstalleerd en de handleiding voor een groot deel gelezen.

De trailers en zelfs de handleiding schreeuwen werkelijk "Infinity Engine-opvolger! Nu spelen! NU, NU!" Zoals ik al zei: Hoewel Neverwinter Nights, DA:O en The Witcher goede spellen zijn, die ik zeker nog een keer wil spelen, heb ik bij geen hetzelfde gevoel dat ik nu heb bij dit spel.

Ik hoop dat het de hoge verwachtingen die ik nu heb waar maakt. (Hetzelfde geldt ook volgend jaar voor Torment: Tides of Numenera.)

Jammer genoeg zal ik niet al te veel in deze draad rondhangen, want ik heb 5-6 jaar terug DA:O compleet voor mezelf verkloot via het lezen op forums. Ik kwam echt een enorme spoiler tegen die het hele verdere verloop van het spel voor me verknalde. Ik heb het toen aan de kant gelegd, en ben nooit meer opnieuw begonnen, mede vanwege problemen met DLC's.

Nu heb ik van DA:O de Ultimate Edition op CD, inclusief alle DLC (die via een truuk ook offline geactiveerd kan worden), en ik ben echt 99% van het spel vergeten. Ik ga DA:O dus zeker nog spelen. Deel 2 en Deel 3 gaan er nooit komen denk ik; deel 2 is niet goed genoeg volgens de reviews, en deel 3 komt niet uit via GOG.com.
Ik heb alle IE games gespeeld en recent nog hergespeeld op de tablet. Die zijn op normal erg makkelijk. Bij PoE ben ik positief verrast over normal difficulty: ik heb meer dan genoeg uitdaging en het winnen van sommige gevechten (Raedric's hold) geeft echt een kick als het gelukt it.
Dit terwijlj de handleiding zegt dat Hard voor IE-veterans bedoeld is?

Misschien heb je net als ik teveel ervaring met de IE-spellen. Die zijn echt NIET makkelijk voor de meeste gamers; dat waren ze toen al niet, en nu ook niet. Zeker Baldur's Gate 2 kan op de hogere levels erg complex worden. Voor mij zijn die spellen wel gemakkelijk, maar dat kan ook niet anders, aangezien ik ze al 15+ jaar speel.

Zoals ik al zei: Ik was eigenlijk met een BG1+BG2 run bezig, maar die zet ik speciaal voor dit spel op pauze. Ik wil niet aan PoE toekomen in 2027, eerlijk gezegd. Oude spellen zijn al oud, en die kan ik altijd wel (her)spelen.

========================================

Daar gaan we dan... character creation. Net zoals elke andere RPG ga ik beginnen met een elf, half-elf of human wizard. Dat is altijd afhankelijk van wat beschikbaar is, maar als ik de handleiding zo zie, zijn er mogelijkheden te over, in tegenstelling tot DA:O en The Witcher.

Dit wordt weer ouderwets 2 uur characters maken.... :p

[ Voor 18% gewijzigd door Katsunami op 29-03-2015 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Ik ben ook begonnen op normal terwijl ik een vrij dwangmatige min-maxer ben, maar bepaalde gevechten zijn best pittig. Wat wel snel duidelijk wordt is dat mankracht veel uitmaakt. Het scheelt een slok op de borrel als je maar met 2 man bent of met 6 en alle alarmbellen gaan af als je 5-6 man op je af ziet rennen zoals je in het 'normale leven' zou verwachten. :)

Nu ik een full party heb en heb gestoeid met skills/equip voelt het wel wat makkelijker aan. Ik heb begrepen dat de statverdeling van een groot aantal companions niet gewelig is (zeg maar gerust bagger gezien hun classes), dus ik laat hem denk ik op normal staan voor role playing. Ik hoop dat er in mijn 2e run een patch/mod is die in ieder geval de skillkeuzes open laat, want ik heb nu vrij laat een companion opgepikt met erg beroerde skill/talent keuzes.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Nou dan, ik ben ...

[spoiler]aangekomen in de ruine.[/url]

Een paar dingen kan ik wel zeggen na een korte tijd spelen.

Als eerste, de specs van mijn computer:

Intel Core 2 Quad Q8400, 2.66 GHz
nVidia GTX 560 Ti (Asus Superclocked versie)
8GB RAM

Het spel lijkt tot nu toe prima te draaien. Ik heb een aantal programma's laten meelopen op de achtergrond.

CPU: Ik denk dat het spel met nog minder dan een Core 2 Quad uit zou kunnen Task Manager schommelt tussen de 40 en 50%, en het gebruik van alle cores is gelijkmatig verdeeld. Dit houdt waarschijnlijk in dat het spel constant 2 cores gebruikt, en het OS die threads aan het rondswappen is. Als dat zo is, dan is een snelle dualcore voordeliger dan een quadcore op lagere kloksnelheid (dus, C2D E8x00 > C2Q Q8x00 en Q9x00).

Graphics: FRAPS geeft aan dat het spel gemiddeld rond de 45 FPS schommelt; er is maar één punt geweest waarop ik een dip richting de lage 30 zag. In de eenvoudigere scene's zit het spel tegen de VSync van 60 FPS aan. De temperatuur blijft met ~75-79 graden binnen de perken, en het lawaai van de kaart komt niet boven een normale instelling van het geluid uit. Een GTX 550, of GTX 460 zouden het ook nog moeten doen op 1920x1200.

RAM: 8GB is toch wel aan te raden ja, maar meer dan dat is niet per se nodig.

Kort gezegd: Als dit in het verdere spel zo blijft, ook in de wat grotere gevechten en drukkere gebieden, dan is een midrange-computer uit 2011 of een high-end computer uit 2009 voldoende om het spel zonder veel problemen te draaien.

============================================================

Dan het belangrijkste: het spel zelf. Ik ben direct op Hard begonnen, met Expert Mode aan. (Call me crazy :p)

Character Creation: Holy Guacamole. Oh. My. Gawd. Epic. Dit is character creation zoals het hoort.

Interface: Het spel is *duidelijk* in het straatje van Baldur's Gate, inclusief de gesproken cutscenes met een plaatje en scrollende tekst. Natuurlijk is ook de isometric view een dikke hint in die richting. Echter, de interface komt veel meer overeen met die van Neverwinter Nights en Dragon Age. Niet dat dit slecht is. Mijn eerste indruk is inderdaad: als Baldur's Gate in 2012-2015 was gemaakt, dan had het er zo uitgezien. Eerljik gezegd ben ik van mening dat de Enhanced Edition er zo had moeten uitzien. Tevens ben ik er blij mee dat men rekening heeft gehouden met de lettertypen: goed leesbaar, en groot genoeg voor mensen met een slecht zichtvermogen, ook op 1920x1200! Yay! Vaak genoeg worden spellen ontworpen op een lage resolutie, met bijbehorende lettertypen, en dan wordt alles superklein als je op een hogere resolutie speelt. Dat is hier niet het geval. Sommige onderdelen in e GUI zijn wel klein, maar niet zo klein dat ze voor mij onbruikbaar zijn.

Gameplay: Het spel speelt alsof het door Bioware is gemaakt. Iedereen die de Infinity Engine kent, of accurater, Neverwinter Nights of DA:O heeft gespeeld, zal zonder veel problemen met dit spel overweg kunnen.

Rariteiten: 1. "Pause on Weapon Ineffective" is anders dan in Baldur's Gate. Die stopte het spel als je wapen niet werkte (Geen pijlen voor je boog, magic weapon nodig...). Dit spel pauzeert blijkbaar als je mist. Dat is erg vervelend. 2. Zijn er geen pijlen benodigd voor een pijl-en-boog? Ik zie geen Quiver-slot, maar het kan zijn dat ik eroverheen kijk. 3. Ik begrijp niet direct het verschil tussen Health en Endurance. Als je Endurance op is, dan val je bewusteloos neer, maar zonder Health ga je dood. Wanneer gaat die dan naar beneden? Kan Health ook met spells en potions worden hersteld, naast rust? Ik denk dat dit zich vanzelf wel zal gaan uitwijzen, want ik heb nog niet de gehele handleiding en alle spells doorgelezen. 4. De Grimoire van de Wizard gaat tot level 10, maar ik kan alleen spells in de handleiding zien tot en met level 6. Misschien staan er niet meer in de handleiding, misschien heeft Obsidian een expansion gepland.... Tevens, hoe hoog kun je levelen? Het lijkt erop dat je elke 2 levels nieuwe/meer/andere spells kunt krijgen, dus om level 6 spells te halen moet je al tot level 12 kunnen komen; om spell level 10 te halen, zou je tot level 20 moeten kunnen gaan.

Misschien nog een stukje verder spelen voordat ik ga maffen. Als het spel niet slechter gaat lopen naarmate ik vorder, of rare technische problemen krijgt, dan denk ik dat dit spel me wel plezier gaat opleveren :) Ouderwets gamen met een nieuwerwets spel. Het lijkt erop dat dit inderdaad écht een spirituele opvolger van Baldur's Gate is; beter dan Dragon Age, alleen al omdat je 6 partymembers kunt meenemen die je volledig kunt besturen.

[ Voor 10% gewijzigd door Katsunami op 29-03-2015 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
En toen was het zondagavond. Weg weekend. Stom spel :P

Just kidding, heerlijk spel, prima geschreven. Ik geniet er met volle teugen van.
Net mijn Stronghold te pakken, mooi save-momentje zo aan het einde van het weekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Net heb ik op deze wiki eens zitten lezen in de races, classes, abilities, talents, enzovoorts.

Djiezus. Dit is een spel dat Dragon Age: Origins qua complexiteit uit het water blaast, en spellen als Baldur's Gate 2, Neverwinter Nights 1 en 2 naar de kroon steekt, en wellicht zelfs eraan voorbij gaat.

De reviews zijn ook al stuk voor stuk lovend. Het zou me niets verwonderen als dit spel uitgroeit tot een nieuwe klassieker.

[ Voor 14% gewijzigd door Katsunami op 30-03-2015 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

@Katsunami: Hier staat dat het max level 12 is voor iedere party member

http://pillarsofeternity....m/Pillars_of_Eternity_FAQ

En vwb: health en endurance:

Before we get into tactics and team balance, let's look at exactly how health and death work in Pillars of Eternity. It's an unconventional but intuitive system that simulates short-term and long-term damage.
-Endurance measures short-term combat damage, while the health bar shows you how close your characters are to death. Your endurance pool is reflected on your character portrait, and your health pool is shown as a vertical bar next to your character portrait.
-Incoming damage is applied to both pools, but while endurance regenerates between encounters, health damage stacks. Health can be recovered completely by resting at a campfire or an inn.
-If your endurance runs out in a fight your character will be knocked out until the end of combat. Once the combat's over, the character stands up and their endurance quickly regenerates. If your health runs out you become maimed.
-A maimed character regains their endurance, but has only 1 health, and suffers severe penalties to accuracy and defense stats. If they're reduced to 0 health again, they're dead.
-Yes, really dead. If your main character dies it's game over. If a companion dies they are gone. There are no lovely magic potions or phoenix downs that will bring them back in Pillars of Eternity. Say your goodbyes and carry on.

Ik heb nog wel een vraag: hoe doen jullie dat als je bv een wizard met een spell, zoals bv de ray of fire, die wilt laten casten? Ik bedoel hiermee: ik kan hem die wel laten casten maar zo gauw ik het spel unpause, lopen de gouls of wat dan ook een bepaalde kant op en raak ik soms eerder mijn party members dan de enemies. Gevolg wel duidelijk: de helft van de party is de endurance kwijt en ligt laveloos op de grond.
Ik kan die wizard wel eerst verplaatsen naar voren maar dan zijn de enemies bij een unpause zo snel bij hem dat hij ook klappen krijgt...

Wasteland 2 kon ik vrij makkelijk en tactisch spelen omdat het echt Turn based was maar hier heb ik nog problemen mee aangezien ik dergelijke combat nog niet eerder gespeeld heb. Iemand een paar simpele tips hoe ik dit kan voorkomen met het casten van spells en de combat verbeteren?

[ Voor 41% gewijzigd door l0n3w012ph op 30-03-2015 08:36 ]

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik speel op Normal en in het gevecht tegen Raedric voor het eerst enorm veel moeite gehad om te winnen (tiental wipes op rij, waarbij ik bij de meeste pogingen amper damage deed). Een belangrijke les: Buffs zijn HEEL belangrijk voor de grote gevechten :)
Nu ook een stap gezet in de endless dungeon. Ik denk dat ik een tweetal verdiepingen ga proberen en dan gewoon verder ga questen.

[ Voor 10% gewijzigd door boe2 op 30-03-2015 08:59 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
ik geloof dat als ik het spel ga beginnen ik maar op easy moet beginnen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Laatst online: 11-09 21:49
Oh man... heb eigenlijk heel geen tijd om dit te spelen maar Baldur's Gate herinneringen heb ik nog zat (you have been waylaid by enemies and must defend yourself). CD 2 erin als je in een ander gebied kwam.... :)

Dus... eigenlijk MOET ik deze gewoon hebben vooral ook omdat de berichten en reviews vooral lovend zijn. Begrijp ik goed dat er alleen digitale versies zijn en geen versies met doosje en boekje? Op zich geen probleem. Waar hebben jullie t spel besteld?

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
JohnnyV76 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 09:16:
Oh man... heb eigenlijk heel geen tijd om dit te spelen maar Baldur's Gate herinneringen heb ik nog zat (you have been waylaid by enemies and must defend yourself). CD 2 erin als je in een ander gebied kwam.... :)

Dus... eigenlijk MOET ik deze gewoon hebben vooral ook omdat de berichten en reviews vooral lovend zijn. Begrijp ik goed dat er alleen digitale versies zijn en geen versies met doosje en boekje? Op zich geen probleem. Waar hebben jullie t spel besteld?
Ik heb em gewoon via steam gehaald lekker makkelijk en geen gezeur, maar volgens mij zijn er wel goedkopere kanalen te vinden waar je cd-key kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:26

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Begrijp ik goed dat er alleen digitale versies zijn en geen versies met doosje en boekje? Op zich geen probleem. Waar hebben jullie t spel besteld?
Via Kickstarter zijn er verschillende fysieke versies aangeboden (een gewone versie, een collectors edition, een signed collectors edition). Op dit moment zijn er geen fysieke versies te koop (hoewel er her en der wat geruchten zijn).
Als je de game nu (als in deze week) wilt spelen zul je voor een digitale versie moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Laatst online: 11-09 21:49
Ik kan nog wel even wachten... ben druk bezig met de 1 maands league in de andere PoE. Als ik daar de challenges gehaald heb zal ik deze PoE wel halen denk ik.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Laatst online: 01:24
lol _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CBRBNUzW8AAl4Kb.png:large

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
l0n3w012ph schreef op maandag 30 maart 2015 @ 08:18:
@Katsunami: Hier staat dat het max level 12 is voor iedere party member

http://pillarsofeternity....m/Pillars_of_Eternity_FAQ

En vwb: health en endurance:
....
[/i]
Bedankt :) Ik had het meeste al wel gevonden via die wiki :)
Ik heb nog wel een vraag: hoe doen jullie dat als je bv een wizard met een spell, zoals bv de ray of fire, die wilt laten casten? Ik bedoel hiermee: ik kan hem die wel laten casten maar zo gauw ik het spel unpause, lopen de gouls of wat dan ook een bepaalde kant op en raak ik soms eerder mijn party members dan de enemies. Gevolg wel duidelijk: de helft van de party is de endurance kwijt en ligt laveloos op de grond.
Ik kan die wizard wel eerst verplaatsen naar voren maar dan zijn de enemies bij een unpause zo snel bij hem dat hij ook klappen krijgt...
Als het zo werkt als in Baldur's Gate, dan ligt het aan de spreuk. Die kost tijd om te casten, en wordt op een bepaald gebied gecast. De wezens waar je op cast, kunnen uit dat gbied lopen, en dan mist je spell. Daar kun je niks aan doen. Er zijn ook spells die "sure fire" zijn: die volgen de target waar je ze op cast. Er zit bijvoorbeeld een magic missile-like spell in (level 1 wizard) die dat doet.
Wasteland 2 kon ik vrij makkelijk en tactisch spelen omdat het echt Turn based was maar hier heb ik nog problemen mee aangezien ik dergelijke combat nog niet eerder gespeeld heb. Iemand een paar simpele tips hoe ik dit kan voorkomen met het casten van spells en de combat verbeteren?
Wat je kunt doen is het volgende (Baldur's Gate style):

- Blokkeer de wezens met een tank.
- Stel je wizard op achter je tank
- Time je AoE spell áchter de wezens die je blokkeert, en dan zo precies dat je je tank nét niet raakt.

In Baldur's Gate kan ik dat onfeilbaar doen; een fireball of een skull trap kan ik in die spellen gebruiken als scheermes. In PoE is het waarschijnlijk makkelijker, omdat je een AoE highlight hebt die je in BG niet hebt. Die geeft aan of je wel of geen party-members gaat raken.
jaydenjarno schreef op maandag 30 maart 2015 @ 09:14:
ik geloof dat als ik het spel ga beginnen ik maar op easy moet beginnen haha
Als je nog nooit een dergelijk spel hebt gespeeld (Infinity Engine-style dus) dan is dat misschien wel aan te raden :) Er is veel om rekening mee te houden.
Ik zou het wel leuk vinden als er ergens in het spel op een gegeven moment werd gezegd:

"You need to gather your party before venturing forth." :p

En in Tides of Numenera, Planescape's spirituele opvolger:

"Updated my journal."

Dat zou het wel compleet maken ja.
Ik heb het spel via GOG.com besteld; gewoon de Hero Edition. De duurdere versies, en dan vooral de Royal Edition, hebben in mijn ogen achterlijke prijzen. In Amerika is in elk geval de Royal Edition wel beschikbaar in een doos met boekjes en goodies, maar hoe dat zit in Europa weet ik niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Katsunami op 30-03-2015 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:47

Japser

Jeej!

Het probleem in mijn optiek bij die AOE attacks is dat als alles op je tank staat te meppen en in mijn geval mijn wizard daar dus achter staat, ik automatisch die tank meeneem in AOE damage.

En als ik m'n wizard positioneer tegenover de tank, om vanuit daar AOE spell te casten word ie meestal een doelwit voor de mobs en is ie in no time neergemept.

Dus hoe kan ik dit perfectioneren om geen Friendly Fire te hebben bij AOE?

(NB: wat ik tot nu toe heb gezien is AOE vooral spells met een waaiervorm van uit de caster, dus niet een fireball die je kan afschieten en veilig ergens buiten range van je party explodeert).

En hebben jullie nog suggesties voor goede Wizard talents?

[ Voor 22% gewijzigd door Japser op 30-03-2015 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Dit zet ik even in een aparte post.

Game-breaking inventory bug

Als je dubbelklikt op een item in je inventory, om het om te wisselen met het item dat je op dit moment in gebruik hebt, dan worden je characters van al hun racial abilities en andere stat boosters ontdaan. Je kunt dat fixen door een character uit de party te doen en weer erin te laten, maar dat kun je niet voor jezelf doen natuurlijk.

Obsidian heeft blijkbaar al een patch.

Als je verder speelt, zorg dan dat je geen items probeert te verwisselen via een dubbelklik. Als ik straks thuis ben moet ik even kijken hoe ik kan zien of mijn characters hier last van hebben, maar volgens mij heb ik nog niet gedubbelklikt in mijn inventory....

Dit is echt ***. Dragon Age: Origins heb ik een paar keer aan de kant moeten zetten vanwege game-breaking bugs. Tijdens het in de gaten houden van een forum las ik op een gegeven moment per ongeluk een werkelijk enorme spoiler die de tweede helft van het spel voor me heeft verpest. Ik ben er toen mee gestopt en nooit meer begonnen. Ik ben gelukkig (bijna) het hele spel vergeten, dus ik moet het waarschijnlijk eens gaan spelen.

Ik hoop niet dat nu hetzelfde gebeurt met PoE, dat ik constant moet stoppen om te wachten op het fixen van game-breaking bugs....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsmell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-07 11:28
Over bugs gesproken: ik kan een bepaald level in Raedrics Hold niet bereiken. Zo uit mijn hoofd de upper ramparts of iets dergelijks, vanuit het level met die priest die je gunstig gezind is. Elke keer als ik de trap op probeer te gaan krijg ik een laadscherm en daarna een wit scherm en reageert het spel niet meer. Zo te zien ben ik niet de enige.

Daarnaast nog een verscheidenheid aan kleine bugs opgemerkt, maar gelukkig niets dat erg storend is.

Bijzonder fijn spel trouwens. Heb er inmiddels enkele uurtjes in zitten en dat gaan er nog veel meer worden. Het Baldur's Gate gevoel heb ik echter nog niet, want ik vind sfeer toch wel anders. Zowel qua muziek, als de narrator die je hoort. Ik mis wat dat betreft een beetje die indrukwekkende stem uit Baldur's Gate. :)

En geen healing spells, dat is wennen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 11:58
Katsunami schreef op maandag 30 maart 2015 @ 10:06:
Ik zou het wel leuk vinden als er ergens in het spel op een gegeven moment werd gezegd:
Dat zit er gewoon in hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sianto
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-03 00:34
[...]

[...]

En in Tides of Numenera, Planescape's spirituele opvolger:

"Updated my journal."

Ik heb al wel een aantal keer de "You need to gather your party before venturing forth." message gehad, en vond het heerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Mwahaha.... zit het er echt in? Nog niet gehad, maar ik ben dan ook nog maar helemaal aan het begin.

spoiler:
Ik ben net ontsnapt uit de ruine.
[b][message=43986244,noline]
Bijzonder fijn spel trouwens. Heb er inmiddels enkele uurtjes in zitten en dat gaan er nog veel meer worden. Het Baldur's Gate gevoel heb ik echter nog niet, want ik vind sfeer toch wel anders. Zowel qua muziek, als de narrator die je hoort. Ik mis wat dat betreft een beetje die indrukwekkende stem uit Baldur's Gate. :)

En geen healing spells, dat is wennen!
Ik krijg dus wel degelijk het Baldur's Gate-gevoel, maar dan wel moderner. Ik heb echt het gevoel dat DIT de manier is waarop Baldur's Gate Enhanced Edition had moeten worden uitgevoerd, maar misschien mocht dat niet eens vanwege licentietechnische redenen.

Er zitten trouwens wel spells en potions in om te healen, maar zover ik heb kunnen zien herstellen die alleen Endurance. Misschien zijn er ook mogelijkheden om Health te herstellen buiten normaal rust om, maar als dat zo is dan ben ik die nog niet tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

http://forums.obsidian.ne...druids-what-am-i-missing/

Ik zit net te lezen op PoE forum en ik zie een thread die precies mijn probleem ook beschrijft met betrekking op AoE. Ik heb sterk de neiging om mijn 9 uur tot nu toe in de game maar te discarden en opnieuw te beginnen.

Was toch nog niet superver dus vanuit die optiek kan ik het nog hebben...wat zouden jullie doen? Doorspelen op Wizard met de beperkingen van dien of re-rollen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Japser schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:31:
http://forums.obsidian.ne...druids-what-am-i-missing/

Ik zit net te lezen op PoE forum en ik zie een thread die precies mijn probleem ook beschrijft met betrekking op AoE. Ik heb sterk de neiging om mijn 9 uur tot nu toe in de game maar te discarden en opnieuw te beginnen.

Was toch nog niet superver dus vanuit die optiek kan ik het nog hebben...wat zouden jullie doen? Doorspelen op Wizard met de beperkingen van dien of re-rollen?
De topicstarter in die draad zegt niet hoe hoog zijn resolve is. De twee belangrijkste stats voor Wizards zijn Intelligence en Resolve; je krijgt dan flinke bonussen in AoE-bereik, damage, en duration. Tevens kun je nog talents toevoegen die dit verhogen.

Tevens, als je hogere levels bereikt, dan verschuiven de spells van de lagere levels van 1x per rest naar 1x per encounter; je krijgt dan dus veel meer spells ter beschikking.

Ik ben nog niet ver genoeg om uitsluitsel te geven, maar het zou best wel eens kunnen zijn dat mensen proberen om 100% in Baldur's Gate-stijl te spelen, terwijl dat niet zo werkt in dit spel.

edit: holy ***... je kunt op Hard maar 2 camping supplies meenemen? Daar is een limiet aan?! Dat heb ik dan in de handleiding gemist. Dat is werkelijk ***, want zoals in die draad gezegd wordt, zorgt dat ervoor dat je Wizard slap wordt als je niet kunt rusten.

Het zou nogal gaar zijn als ik het spel ga doorspelen en dan zelf nauwelijks een rol erin speel :X In D&D-type spellen zijn Wizards vanaf level 5 (waar je fireball en skull trap kunt casten) echt wel de moeite waard, en vanaf level 13 beginnen ze echt gruwelijk te worden. Ook in NWN en DA:O zijn de wizards best OK.

Nou begin ik me af te vragen of ik wel moet doorspelen en niet iets als een Monk, Cipher, Druid, of Chanter moet rollen....

[ Voor 22% gewijzigd door Katsunami op 30-03-2015 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
1 punt van ergenis voor mij zijn de vele laadschermen (en hoe verder je in het spel komt heb ik het idee dat ze ook langer duren) (en spel staat al op een ssd) Voorbeeld rusten in je stornghold. Naar stronghold reizen laadscherm... naar je mansion... laadscherm... naar boven verdieping... laadscherm... rusten... terug naar beneden... laadscherm... naar buiten... laadscherm... nog even in je storage stronghold kijken weer laadscherm etc etc etc je snap het wel. Ik begin me hier behoorlijk aan te ergeren (niet zo erg dat ik het spel niet wil spelen maar toch het stoort) Kan me herinneren dat ze met een (community) patch in BG2 bepaalde gebieden samen voegden waardoor je minder laadschermen had hopelijk voeren ze ook zoiets uit in PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
SMD007 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 12:03:
1 punt van ergenis voor mij zijn de vele laadschermen (en hoe verder je in het spel komt heb ik het idee dat ze ook langer duren) (en spel staat al op een ssd) Voorbeeld rusten in je stornghold. Naar stronghold reizen laadscherm... naar je mansion... laadscherm... naar boven verdieping... laadscherm... rusten... terug naar beneden... laadscherm... naar buiten... laadscherm... nog even in je storage stronghold kijken weer laadscherm etc etc etc je snap het wel. Ik begin me hier behoorlijk aan te ergeren (niet zo erg dat ik het spel niet wil spelen maar toch het stoort) Kan me herinneren dat ze met een (community) patch in BG2 bepaalde gebieden samen voegden waardoor je minder laadschermen had hopelijk voeren ze ook zoiets uit in PoE
Dit is inderdaad mijn grootste irritatie. Vind de laadschermen ook erg lang tot verhouden wat ze nu allemaal echt laden aan mapoppervlakte/data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Katsunami schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:51:
[...]

De topicstarter in die draad zegt niet hoe hoog zijn resolve is. De twee belangrijkste stats voor Wizards zijn Intelligence en Resolve; je krijgt dan flinke bonussen in AoE-bereik, damage, en duration. Tevens kun je nog talents toevoegen die dit verhogen.

Tevens, als je hogere levels bereikt, dan verschuiven de spells van de lagere levels van 1x per rest naar 1x per encounter; je krijgt dan dus veel meer spells ter beschikking.

Ik ben nog niet ver genoeg om uitsluitsel te geven, maar het zou best wel eens kunnen zijn dat mensen proberen om 100% in Baldur's Gate-stijl te spelen, terwijl dat niet zo werkt in dit spel.
Ok maar hoe werk je dan om dat hele positioning verhaal heen? Het kost m.i. te veel tijd om je char zo te positioneren zodat je Friendly Fire voorkomt, dat is hoe ik het nu ervaar iig in mijn playthrough.

Edit: klopt idd, op hard maar max 2 supplies voor camp die je kan meenemen. Ik ben in het eerste dorp in de tempelruine echt wel 5x naar de Inn geweest om te resten omdat ik anders als wizard behoorlijk nutteloos zou zijn geweest.

[ Voor 10% gewijzigd door Japser op 30-03-2015 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Japser schreef op maandag 30 maart 2015 @ 12:56:
[...]

Ok maar hoe werk je dan om dat hele positioning verhaal heen? Het kost m.i. te veel tijd om je char zo te positioneren zodat je Friendly Fire voorkomt, dat is hoe ik het nu ervaar iig in mijn playthrough.

Edit: klopt idd, op hard maar max 2 supplies voor camp die je kan meenemen. Ik ben in het eerste dorp in de tempelruine echt wel 5x naar de Inn geweest om te resten omdat ik anders als wizard behoorlijk nutteloos zou zijn geweest.
Ik open met mijn Wiz companion vaak gevechten met een fireball of slicken+fireball. Daarnaast is het als je een fighter tank hebt geen probleem om die 'mee te laten bakken' omdat deze continu endurence bij krijgt. Ik moet wel zeggen dat ik hem vanwege de lage might stat vooral gebruik als debuffer en dan heb je meestal geen problemen met FF. Als je een wiz als main hebt, dan is dat idd wel jammer omdat je steeds moet oppassen dat je niet helemaal out-of-ammo bent als je voor je volgende rest opeens een grote groep tegenkomt of een mini-bossfight.

Ik ben zelf begonnen als Druid en die heeft wat minder problemen met FF omdat hij vaak toch vooraan staat en bepaalde spells heeft die alleen enemies raken.

2 camping supplies op hard is inderdaad erg pittig, al heb je schijnbaar in bepaalde dungeons plekken waar je 'gratis' kunt resten (ik ben er tot nu toe pas 1 tegengekomen).

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 20:24

Kaw

Ik gebruik cone-spells vaak aan het begin van de fight. Ik laat de mobs op mijn spellcaster afrennen en cast ze dan. Vervolgens hup de spatiebalk en dan de fighters voor de spellcasters. Met een beetje geluk zitten de tegenstanders dan al op 2/3 van hun health. Verder laat ik de spellcasters wel eens voorzichtig meebeuken. Gaat prima. Vind die friendly fire alleen maar een extra interessante dimensie.

[ Voor 9% gewijzigd door Kaw op 30-03-2015 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarlian
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-01 16:50
In tegenstelling tot sommigen boven mij vind ik dit spel 99 procent Baldurs Gate. De cursor, isometrie, maps, iconen, avatars allemaal exact in dezelfde stijl. Incl. "You must gather your party.."Ik hoorde zelfs een stukje muziek dat met exact dezelde instrumenten is opgesteld als de originele Baldurs Gate soundtrack.

Dat heeft een voor en een nadeel afhankelijk van je voorkeur. Ik kan me goed voorstellen dat je het niks aan vindt als je recent nog de nieuwe edities van BG hebt gespeeld. Net zoals in BG ga je hier kennelijk op zoek naar wie en wat je bent en wordt je uiteindelijk meegezogen in een hele range quests. Wat ik vooralsnog wel mis is wat binding met de hoofdpersonage... Maargoed, ik ben met Pillars prima de druilerige dag van gisteren doorgekomen ;-)

"Never argue with a fool. He will only drag you down to his level and beat you on experience."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

[...]

Bedankt :) Ik had het meeste al wel gevonden via die wiki :)

[...]

Als het zo werkt als in Baldur's Gate, dan ligt het aan de spreuk. Die kost tijd om te casten, en wordt op een bepaald gebied gecast. De wezens waar je op cast, kunnen uit dat gbied lopen, en dan mist je spell.

Wat je kunt doen is het volgende (Baldur's Gate style):

- Blokkeer de wezens met een tank.
- Stel je wizard op achter je tank
- Time je AoE spell áchter de wezens die je blokkeert, en dan zo precies dat je je tank nét niet raakt.

In Baldur's Gate kan ik dat onfeilbaar doen; een fireball of een skull trap kan ik in die spellen gebruiken als scheermes. In PoE is het waarschijnlijk makkelijker, omdat je een AoE highlight hebt die je in BG niet hebt. Die geeft aan of je wel of geen party-members gaat raken.
Bedankt! Ik zal dat eens gaan proberen. Daarnaast was deze link ook wel handig voor mij: http://www.pcgamer.com/pi...eginners-guide-to-combat/

Vooral de 7e tip is voor mij belangrijk wil ik niet iedere keer mijn party members verbranden :)

[ Voor 4% gewijzigd door l0n3w012ph op 30-03-2015 15:37 ]

Steam || Diablo 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Covi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-07 23:10
Mijn party bestaat momenteel uit mezelf als Paladin en de volgende npc's uit de game zelf : de Priest, de Fighter en de Wizard. Ik heb in de inn dan zelf twee npc's gemaakt, namelijk een Ranger en een Barbarian.

De Ranger heb ik uitgerust met een xbow, en ik moet zeggen dat die wel enorm goede damage doen.
Vaak one-hit die gewoon mobs, ook al is ze nog maar lvl4.

Mijn main char heb ik als tweede tank ingezet naast de Fighter en dat zorgt wel dat de meeste fights zonder al te veel problemen gedaan kunnen worden (ik speel op normal).

Volgende punten vielen me ook op:
* Scout altijd...je kan zo anders echt vette loot mislopen.
* Atheltics is handig om zo snel mogelijk naar lvl 3 of 4 te krijgen.
* Bij elk ding/monster dat je killed, leer je iets meer over dit ding/monster en vult je bestiary met meer info. Als je alle info weet (100%) dan stop je ook met het verkrijgen van xp voor dat ding/monster.
* Tracht steeds je party uit te rusten met verschillende wapensets. Standaard kunnen de meeste er twee dragen bij default. Sommige mobs zijn immers immune tegen slashing, piercing of crushing. Als je Fighter dan naast zijn default wapens zwaard + schild ook nog een mace + schild heeft zitten, dan kan je makkelijk snel omschakelen.

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 16:26

GekkeR

key = key

Weet iemand waar de gloves of manipulation liggen?
Ik had ze gevonden in mijn eerste run maar nu kan ik ze niet meer vinden haha :/

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

l0n3w012ph schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:33:
[...]

Bedankt! Ik zal dat eens gaan proberen. Daarnaast was deze link ook wel handig voor mij: http://www.pcgamer.com/pi...eginners-guide-to-combat/
Goede tips inderdaad. Op reddit loopt er ook een thread met heel nuttige tips omtrend skills:
Tip: Oft-Overlooked Game-Changer Abilities

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Niet helemaal de plek voor techsupport, maar misschien herkent iemand dit?

Het spel start geheel niet op. Heel even zie je het standaard "preparing to start" blokje, waarna niets en in mijn bibliotheek staat dat het spel heel even synct.

Opstarten vanuit de installatie map dan wel steam geeft hetzelfde gevolg, steam en de computer opnieuw opstarten ook. Game cache verifiëren geeft geen meldingen en de output_log.txt geeft alleen iets aan over het starten van een engine plus wat info over mijn GPU.

Verder geen enkele melding op het obsidian forum gevonden wat ook maar lijkt op mijn probleem (een oplossing met fonts is niet van mij op toepassing) en een snelle zoektocht in dit forum ook niet.

Iemand doe mogeleijk toch iets weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Laatst online: 30-08 13:24

4bit

Onward, to futility!

l0n3w012ph schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:33:
[...]

Vooral de 7e tip is voor mij belangrijk wil ik niet iedere keer mijn party members verbranden :)
Tip 10 is ook een goede. Ik had al snel door dat Durance een blijver is voor mijn party. Priest is echt een geweldige class. AOE heals en buffs, waarvan sommige echt een grote range hebben. Alsook debuffs voor de vijand.

Gisteren gestopt aan de Raedric encounter. Tijdens heel Raedric's Hold nauwelijks problemen, maar pfew, die encounter is wel zweten.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

boe2 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 16:44:
[...]

Goede tips inderdaad. Op reddit loopt er ook een thread met heel nuttige tips omtrend skills:
Tip: Oft-Overlooked Game-Changer Abilities
Ga ik ook lezen. Tnx!

offtopic: spellingnazi en "omtrend"? ;)

Steam || Diablo 3

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste