Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Shaverion schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 22:03:

Verder was ik vandaag tijdens werk (had niks te doen) beetje aan het denken, en in het begin was ik een beetje teleurgesteld en had ik net iets meer verwacht van de iPhone 5.
De grap is dat dat altijd het geval is. Na elke productpresentatie van Apple vinden mensen het tegenvallen. Na een tijdje draaien een hoop critici bij.

Eerste iPod: "I still can't believe this! All this hype for something so ridiculous! Who cares about an MP3 player? I want something new! I want them to think differently! Why oh why would they do this?! It's so wrong! It's so stupid!" (de rest van het topic is ook geniaal)
iPad: "een grote iPhone en je kunt er niet eens mee bellen?"
etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:13
Pyrone89 schreef op zondag 16 september 2012 @ 00:56:
[...]

Dat is nog niet representatief. Net zoals ik volgens velen hier niet mag zeggen dat de iPhone gemakkelijk breekt omdat ik 3x per dag iemand met een kapotte glasplaat op de iPhone zie. ;)
Moeten we jou nog serieus nemen met je gezwets dat Apple oude technologieën gebruikt zoals LCD? Kom dan met feiten, noem jij mij eens een AMOLED toestel met de in-cell technolgie, 100% sRGB en een helderheid van het scherm van de iPhone. Succes!

De iPhone breekt makkelijk, maar je moet ook wel een lompe boer zijn om hem te laten vallen, iets wat mij bij de 4 en 4S in ieder geval niet is overkomen. Ik loop liever met kwaliteit rond dan met een plastic gedrocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:31
Pyrone89 schreef op zondag 16 september 2012 @ 00:50:
[...]

Subjectief.

Hier gaan we het toch niet over eens worden, dus laten we dat punt parkeren. Dan blijven er nog genoeg punten op waar ze op hadden kunnen verbeteren. 2GB RAM bijvoorbeeld had hun 9 dollar extra gekost (zie kostenspecificatie) maar had er wel voor gezorgd dat het veel meer futureproof is. Voor dat soort kleine bedragen moet je het gewoon lekker volrammen met RAM.

Overigens vind ik dat dat laatste niet alleen voor Apple geldt maar ook voor console-makers (zeker aangezien die dingen vele jaren mee moeten en ze continue tegen RAM beperkingen oplopen).
Subjectief, dus we gaan het niet eens worden? Wat een onzin. De iPhone gebruikt een uitstekend IPS-paneel met extreem goede kijkhoeken, wit is echt wit, en de de kleuren zijn erg natuurlijk. Jij beweert dat AMOLED beter zou zijn, dat staat echt niet onomstotelijk vast. Het enige wat onomstotelijk vaststaat is dat de zwartweergave een AMOLED-scherm veel beter is. Maar de iPhone heeft gewoon een prachtig scherm met een zeer hoge resolutie, dus daar is niks mis mee. En de iPhone 5 heeft nóg een beter scherm, afgezien van het feit dat het scherm groter is.

[ Voor 3% gewijzigd door MarcoC op 16-09-2012 03:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

jasjenl

Liab A Tymo

MarcoC schreef op zondag 16 september 2012 @ 03:32:
[...]
Subjectief, dus we gaan het niet eens worden? Wat een onzin. De iPhone gebruikt een uitstekend IPS-paneel met extreem goede kijkhoeken, wit is echt wit, en de de kleuren zijn erg natuurlijk. Jij beweert dat AMOLED beter zou zijn, dat staat echt niet onomstotelijk vast. Het enige wat onomstotelijk vaststaat is dat de zwartweergave een AMOLED-scherm veel beter is. Maar de iPhone heeft gewoon een prachtig scherm met een zeer hoge resolutie, dus daar is niks mis mee. En de iPhone 5 heeft nóg een beter scherm, afgezien van het feit dat het scherm groter is.
Niet alleen de zwartweergave maar ook de kijkhoeken en reactiesnelheid (goed zichtbaar bij bijv. het scrollen van tekst) van een amoled zijn wel degelijk beter dan die van LCD. Dat zijn wel eigenschappen die veel bijdragen aan hoe een scherm in de praktijk overkomt en ik ben het daarom ook niet er mee eens dat de iPhone schermen per definitie beter zijn dan amoled schermen (en ja, ik heb met beide genoeg ervaringen om een oordeel te kunnen vellen). Eigenlijk scoort het scherm van een iPhone alleen beter wat betreft de natuurlijkheid van de kleurweergave en de dpi.

Waarmee ik niet wil zeggen dat de iPhone schermen niet mooi zijn, in tegendeel, ze zien er gewoon erg goed uit en ik ga zelf ook binnenkort overstappen van een toestel met een amoled scherm (Galaxy S) naar een iPhone 5. Maar de stelligheid waarmee hier amoled schermen afgekraakt worden is volledig onterecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Ik zeg helemaal niet dat de iPhone-schermen per definitie beter zijn, ik zeg dat AMOLED-schermen niet per definitie beter zijn dan iPhone-schermen. Twee hele verschillende dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjongejonge jonge zeg wat een hoop faal in de laatste 10 berichten van dit topic zeg.

1) ik had mijn iphone 4 wel 100x laten vallen, varieerend van val van 1.5m op straat stenen tot een val van 30cm op tapijt. en geen enkele keer is het glas gebarsten. Wel kleine deukjes, putjes in de metalen band dat als antenne fungeert.

2) ik heb nu een amoled telefoon (htc one s). En ik zie helemaal geen blauw groene gloed. De witte kleuren zien er gelig, rozachtig uit. Of je kunt zeggen dat mijn iphone4 er blauwachtig uit ziet. Het is maar welke telefoon je als standaard neemt. Ten tweede vind ik amoled gewoon veel mooier dan LCD en het kan mij helemaal niet schelen wat de puristen en de cijfertjes zeggen. Ik vind de kleuren veel mooier en de iphone4 ter vergelijking ziet er hartstikke vaal uit. Net alsof je een tshirt 100x hebt gewassen. Of de kleuren van de LCD natuurlijker zijn daar heb ik maling aan. De resolutie trouwens is wel duidelijk in het voordeel van de iphone4.

Tenslotte kan ik in het algemeen dit zeggen over schermen:
HTC One X vs Galaxy Nexus - ik kies de Nexus. Er van uitgaand dat de kleuren hetzelfde zijn als mijn One S
iphone4 vs HTC One S - ik kies de iphone4. Scherper hoewel 3.5" ook rete irritant is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op zondag 16 september 2012 @ 01:18:
Ohja, de enige overeenkomst tussen al die groenblauwe telefoons die ik zie is het amoled scherm, maar dat zal 't niet zijn.
Ware het niet dat je dat er prima uit kunt kalibreren. Dat sommige fabrikanten voor rare kleurinstellingen kiezen mag een gegeven heten, maar het is nogal vreemd daar een hele technologie op af te serveren.

Sowieso is de kans vrij groot dat alleen de mindere schermen je opgevallen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
jasjenl schreef op zondag 16 september 2012 @ 03:43:
[...]

Niet alleen de zwartweergave maar ook de kijkhoeken en reactiesnelheid (goed zichtbaar bij bijv. het scrollen van tekst) van een amoled zijn wel degelijk beter dan die van LCD. Dat zijn wel eigenschappen die veel bijdragen aan hoe een scherm in de praktijk overkomt en ik ben het daarom ook niet er mee eens dat de iPhone schermen per definitie beter zijn dan amoled schermen (en ja, ik heb met beide genoeg ervaringen om een oordeel te kunnen vellen). Eigenlijk scoort het scherm van een iPhone alleen beter wat betreft de natuurlijkheid van de kleurweergave en de dpi.

Waarmee ik niet wil zeggen dat de iPhone schermen niet mooi zijn, in tegendeel, ze zien er gewoon erg goed uit en ik ga zelf ook binnenkort overstappen van een toestel met een amoled scherm (Galaxy S) naar een iPhone 5. Maar de stelligheid waarmee hier amoled schermen afgekraakt worden is volledig onterecht.
Mijn ervaring is toch echt anders hoor. Scrollen op mijn iPad/iPhone gaat toch echt soepeler dan op de SII/Tab van mijn collega. Het scherm reageert gewoon directer en loopt minder achter de feiten aan.

En over die groene gloed: gelukkig, ik ben dus niet de enige die het ziet. Open voor de lol de NU app eens en leg een iPhone naast een Samsung. Het verschil is lachwekkend. Mijn conclusie: het Samsung scherm is ronduit lelijk. En ook ik heb dit bij verschillende toestellen van verschillende leeftijden geconstateerd. Niks productiefout dus, maar gewoon een eigenschap.
Pyrone89 schreef op zondag 16 september 2012 @ 00:56:
[...]

Dat is nog niet representatief. Net zoals ik volgens velen hier niet mag zeggen dat de iPhone gemakkelijk breekt omdat ik 3x per dag iemand met een kapotte glasplaat op de iPhone zie. ;)
Hey Pyrone89, kun je mij in hemelsnaam uitleggen wat jij in dit topic doet? Je loopt sinds de keynote op letterlijk alles te zeiken (al dan niet onderbouwd, maar 1x ergens over zeiken is voldoende), je probeert je mening aan iedereen op te dringen en je vindt andere smartphones beter. Je hebt hier zelfs al een waarschuwing voor gehad, maar je kunt het niet laten zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Als ik binnenkort de nieuwe iPhone heb, ben ik dan in staat om mijn Vodafone dataverbinding te tetheren naar mijn iPad? (Zonder jailbreak) Hier maak ik op mijn huidige Android toestel altijd fijn gebruik van in de trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:11
Ja, kan met iPhone 4 en 4S ook al.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Met de toevoeging, niet bij TM, die blokkeren de optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Osxy

Holy crap on a cracker

Niet meer. Nieuwe abbo's staat het standaard aan en het word langzamerhand ook voor oude abbo's enabled, voor het einde van het jaar staat het aan voor alle abonnementen.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:27
UltraSub schreef op zondag 16 september 2012 @ 12:05:
Met de toevoeging, niet bij TM, die blokkeren de optie.
Inmiddels niet meer :).

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ok agree. Te kort door de bocht. Maar is het voor alle nieuwe(re) abbos al geregeld dan? Mijn i150 '08 nog niet. Hoop dat ze dat snel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
monnick schreef op zondag 16 september 2012 @ 11:38:
Als ik binnenkort de nieuwe iPhone heb, ben ik dan in staat om mijn Vodafone dataverbinding te tetheren naar mijn iPad? (Zonder jailbreak) Hier maak ik op mijn huidige Android toestel altijd fijn gebruik van in de trein.
Gelukkig kan dit inmiddels. Dit lag niet aan Apple maar aan de providers. Hoewel je ook zou kunnen zeggen dat Apple dit van tevoren had kunnen zien aankomen en dat ze, net als in Android, gewoon alle dataverkeer gelijk zouden moeten behandelen. Dan voorkom je dat providers er misbruik van maken.

[ Voor 21% gewijzigd door Pyrone89 op 16-09-2012 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2012 @ 04:43:
1) ik had mijn iphone 4 wel 100x laten vallen, varieerend van val van 1.5m op straat stenen tot een val van 30cm op tapijt. en geen enkele keer is het glas gebarsten. Wel kleine deukjes, putjes in de metalen band dat als antenne fungeert.
Zelfde hier.. 4 jaar lang een iPhone 2G gehad (aller eerste versie) en heb die altijd zonder hoesje gebruikt. Hij is een paar keer hard op de stenen gevallen (1 keer met het scherm naar beneden, en gleed toen een betonnen helling af), en er zit geen krasje op het scherm zelf (alleen 1 haarlijn krasje naast de speaker).

Dit terwijl het metaal aan alle kanten gebutst en bekrast is door de diverse vallen. Mijn iPhone 4 (heb hem nu 1 jaar) had ik wel altijd in een hoesje en die heeft al diverse vallen overleefd, alleen nog niet op steen :)

Van die gloed komt trouwens doordat de blauwe pixels bij AMOLED sneller verouderen (dimmer worden) dan de groene en rode. Daardoor verandert de kleurbalans tijdens de levensduur. Sommige merken geven daardoor blauw een extra boost zodat het er na een paar jaar ook nog redelijk uit ziet. Maar ik heb ook begrepen dat veel merken nu iets hebben waarbij de ze 'branduren' bijhouden en aan de hand daarvan de kleurbalans aanpassen. Dus dan zie je het niet meer zo.

Maar al met al heb ik ook liever een goede LCD dan een AMOLED scherm. Zeker de schermen die de pentile layout gebruiken, dat zie ik meteen en ik vind het zo rafelig. Zelfs als ze geen pentile gebruiken vind ik de kleuren te veel verzadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Ben iig te spreken over IPS LCD schermen. Waar ik me een beetje "zorgen" overmaak is de lightningconnector. Alle randapparatuur zoals laders, docks, musicdocks, autoconnectors, etc., gaan niet passen voor een hoop mensen. Bij mij blijft het bepekt gelukkig tot een nieuwe usb/audio split kabel voor in de auto. Wst eventueel met een verloopje ook op te lossen is mits dit niet te lomp wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
De nieuwe dock connector (ik moet eigenlijk Lightning zeggen, ondanks dat het gewoon USB 2 is en niet een aan Thunderbolt gerelateerde techniek) is inderdaad iets om rekening mee te houden. Niet alleen vanwege de nieuwe architectuur (kan je er nog wel hetzelfde mee?) en de adapter, maar ook vanwege de schijn van duurzaamheid. Ze zeggen wel leuk in hun keynote dat hij nu langer mee zou moeten gaan, maar juist met de huidige connector had ik nooit problemen (kabel connectie aan kopje uitgezonderd, maar dat is niet iets dat Lightning specifiek is, dat hadden ze ook kunnen bereiken met de oude). De nieuwe lijkt echter connectoren te hebben die bloot liggen, en daar heb ik nogal slechte ervaringen mee. Je beschadigt al snel een connector bij dergelijke aansluitingen. Misschien hebben ze de kop met iets behandeld, want anders zou je door simpelweg met je vinger of nagel langs de kop te gaan een connector dubbel kunnen klappen / afbreken.

[ Voor 11% gewijzigd door Pyrone89 op 16-09-2012 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Pyrone89 schreef op zondag 16 september 2012 @ 14:49:
De nieuwe dock connector (ik moet eigenlijk Lightning zeggen, ondanks dat het gewoon USB 2 is en niet een aan Thunderbolt gerelateerde techniek)
Euh, waar haal jij vandaan dat 't "gewoon USB 2" is? Niemand heeft ooit gezegd dat 't iets met Thunderbolt te maken heeft overigens.

Maar je trekt wel snel conclusies zonder gegronde informatie. Staat je niet goed.

Ook over dat die nieuwe connector niet duurzaam zou zijn. Bij Apple werken namelijk alleen idioten die hier niet ook over nadenken. Wacht nou gewoon eens tot je die shit in je handen hebt gehad.

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 16-09-2012 15:01 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:17

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Op anandtech staat een mooi artikel over de processor die erin zit.Het is geen a15 maar de eerste processor zijn door Apple zelf ontwikkeld.

Een leuk artikel met goede achtergrond info over de ontwikkeling van ARM processors.

http://www.anandtech.com/...-5-a6-not-a15-custom-core

Ook de GPU komt aan bod in het tweede deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Oh echt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
CyBeR schreef op zondag 16 september 2012 @ 14:59:
[...]

Euh, waar haal jij vandaan dat 't "gewoon USB 2" is? Niemand heeft ooit gezegd dat 't iets met Thunderbolt te maken heeft overigens.

Maar je trekt wel snel conclusies zonder gegronde informatie. Staat je niet goed.

Ook over dat die nieuwe connector niet duurzaam zou zijn. Bij Apple werken namelijk alleen idioten die hier niet ook over nadenken. Wacht nou gewoon eens tot je die shit in je handen hebt gehad.
Kijk anders eens even op de site zelf en google eens.

Kom nou ook eens zelf met argumenten ipv alleen de posts van anderen af te zeiken. Ik onderbouw goed waarom ik DENK dat de connector een probleem KAN gaan vormen en jij komt er weer als een dolle overheen met je opmerking die kort gezegd 'Apple is briljant en maakt nooit fouten, je mag geen gedachten hierover hebben totdat je het zelf hebt' is. Dat je dan vervolgens ook nog eens een ander beschuldigt van snelle conclusies zonder informatie in te winnen is dan ook extreem ironisch.

[ Voor 30% gewijzigd door Pyrone89 op 16-09-2012 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:55
Ik ben het eens met Pyrone89. Het is USB2 met uiteraard additionele functionaliteit (maw, niet alleen USB2). Verder heb ik het er ook niet zo op met connectoren waarvan de contacten open liggen. Ten eerste heb je meer kans op 'kortsluiting' want ja, het is nu eenmaal makkelijker om de contacten aan te raken. Ten tweede oxidatie. Vochtige, vettige vingers zouden het misschien mogelijk maken om de contacten (deels) te oxideren.

Nu hebben we de connector nog niet in het echt gezien en ik weet niet dan ook niet of mijn 'vrees' realistisch is. Het lijkt me dat Apple daar wel over nagedacht heeft, maar toch. Dat dachten we ook van de iPhone 4 en de antennes.

[ Voor 5% gewijzigd door Anteros op 16-09-2012 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:57
Pyrone89 schreef op zondag 16 september 2012 @ 15:39:
[...]

Kom nou ook eens zelf met argumenten ipv alleen de posts van anderen af te zeiken. Ik onderbouw goed waarom ik DENK dat de connector een probleem KAN gaan vormen en jij komt er weer als een dolle overheen met je opmerking die kort gezegd 'Apple is briljant en maakt nooit fouten, je mag geen gedachten hierover hebben totdat je het zelf hebt' is. Dat je dan vervolgens ook nog eens een ander beschuldigt van snelle conclusies zonder informatie in te winnen is dan ook extreem ironisch.
Zoek je zaken eerst beter op, want Lightning ondersteunt USB2, dat zegt verder niets over Lightning zelf. Lijkt mij nogal wiedes omdat er gigantisch veel systemen zijn die USB2 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Pyrone89 schreef op zondag 16 september 2012 @ 15:39:
[...]

Dat heb ik al lang gedaan. Die Lightning connector heeft USB aan de kant die in de computer moet. Maar mocht 't je nog niet opgevallen zijn, de andere kant heeft daar teveel pinnen voor. Dus hoewel het waarschijnlijk wel USB is aan die kant als je de USB-kabel erin prikt, is er ook ruimte voor iets anders. Helaas zijn daar nog geen specs van beschikbaar (dwz, niet voor het grote publiek maar onder NDA hebben de accessoiremakers het vast wel al).
Nee, dat is niet wat ik doe. Jij maakt foute conclusies aan de hand van verkeerde informatie. Ik zeg niet dat apple briljant is en nooit fouten maakt. Ik zeg alleen dat ze bij het ontwerpen van een connector die ze weer 10 jaar mee willen laten gaan vast niet die basale fouten die jij ze toedicht maken.

Op dit moment heeft nog niemand van het gewone publiek echt zo'n lightning in z'n handen gehad en er dus geen goede fotos van kunnen maken. Dus de conclusies die jij trekt kun je nog niet trekken. Daarom: wacht daarmee totdat dat wel gebeurd is of nog beter totdat je het zelf in je handen hebt gehad.

En dat jij nu begint te zeiken dat ik shit niet onderbouw is wel het toppunt van hypocrisie natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 16-09-2012 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
CyBeR schreef op zondag 16 september 2012 @ 15:45:
[...]

Dat heb ik al lang gedaan. Die Lightning connector heeft USB aan de kant die in de computer moet. Maar mocht 't je nog niet opgevallen zijn, de andere kant heeft daar teveel pinnen voor. Dus hoewel het waarschijnlijk wel USB is aan die kant als je de USB-kabel erin prikt, is er ook ruimte voor iets anders. Helaas zijn daar nog geen specs van beschikbaar (dwz, niet voor het grote publiek maar onder NDA hebben de accessoiremakers het vast wel al).

[...]

Nee, dat is niet wat ik doe. Jij maakt foute conclusies aan de hand van verkeerde informatie. Ik zeg niet dat apple briljant is en nooit fouten maakt. Ik zeg alleen dat ze bij het ontwerpen van een connector die ze weer 10 jaar mee willen laten gaan vast niet die basale fouten die jij ze toedicht maken.

Op dit moment heeft nog niemand van het gewone publiek echt zo'n lightning in z'n handen gehad en er dus geen goede fotos van kunnen maken. Dus de conclusies die jij trekt kun je nog niet trekken. Daarom: wacht daarmee totdat dat wel gebeurd is of nog beter totdat je het zelf in je handen hebt gehad.

En dat jij nu begint te zeiken dat ik shit niet onderbouw is wel het toppunt van hypocrisie natuurlijk.
http://www.onemorething.n...n-gerucht-over-lightning/

Succes met je rant, die echt nergens op slaat. Je bewijst mijn punt namelijk alleen maar des te meer. 1 opmerking over de connector en meteen duiken er weer 2 toestenbord helden op die het opvatten als een persoonlijke verwensing en die blijkbaar niet even kunnen Googlen.

Eerste hit op Google haalt jullie hele post onderuit.
Anteros schreef op zondag 16 september 2012 @ 15:44:
Ik ben het eens met Pyrone89. Het is USB2 met uiteraard additionele functionaliteit (maw, niet alleen USB2). Verder heb ik het er ook niet zo op met connectoren waarvan de contacten open liggen. Ten eerste heb je meer kans op 'kortsluiting' want ja, het is nu eenmaal makkelijker om de contacten aan te raken. Ten tweede oxidatie. Vochtige, vettige vingers zouden het misschien mogelijk maken om de contacten (deels) te oxideren.

Nu hebben we de connector nog niet in het echt gezien en ik weet niet dan ook niet of mijn 'vrees' realistisch is. Het lijkt me dat Apple daar wel over nagedacht heeft, maar toch. Dat dachten we ook van de iPhone 4 en de antennes.
Exact

[ Voor 24% gewijzigd door Pyrone89 op 16-09-2012 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Pyrone89 schreef op zondag 16 september 2012 @ 15:47:
[...]

http://www.onemorething.n...n-gerucht-over-lightning/

Succes met je rant, die echt nergens op slaat. 1 opmerking over de connector en meteen duiken er weer 2 toestenbord helden op die het opvatten als een persoonlijke verwensing.

Eerste hit op Google haalt jullie hele post onderuit.
Nogmaals, dat zegt niets over Lightning. Alleen dat, net zoals bij de Dock Connector, USB wordt ondersteund. En dan hoef je niet in de slachtofferrol te duiken en met het vingertje te gaan wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dat artikel zegt precies wat ik ook zeg. Het ondersteunt USB2 en meer. Of denk jij dat je HDMI en VGA (die dongels komen nog) over USB2 kunt doen soms? Dacht het niet.

Of bedoelde je dat je graag USB3 had gezien? Want dat slaat pas echt nergens op natuurlijk.
Succes met je rant, die echt nergens op slaat. 1 opmerking over de connector en meteen duiken er weer 2 toestenbord helden op die het opvatten als een persoonlijke verwensing.
Ik vat niets op als een persoonlijke verwensing. Maar succes met het op de man spelen verder.

Ik doelde overigens ook op dit stukje uit je eerdere post:
Misschien hebben ze de kop met iets behandeld, want anders zou je door simpelweg met je vinger of nagel langs de kop te gaan een connector dubbel kunnen klappen / afbreken.
Als je nou goed kijkt naar die plug zie je dat er niks is om dubbel te klappen of af te breken. Op de plug zitten alleen contacten die vlak zijn. Hetgeen daar contact mee maakt zit in de telefoon. (En dit is wél verifieerbaar aan de hand van op dit moment beschikbare informatie.)

En dáár leid ik uit af dat jij helemaal niet kijkt naar wat er werkelijk aan de hand is. Je wilt gewoon iets afzeiken zonder gegronde argumenten. Maar ondertussen doe je wel alsof je alles onderbouwt.

[ Voor 32% gewijzigd door CyBeR op 16-09-2012 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
CyBeR schreef op zondag 16 september 2012 @ 15:52:
[...]

Dat artikel zegt precies wat ik ook zeg. Het ondersteunt USB2 en meer. Of denk jij dat je HDMI en VGA (die dongels komen nog) over USB2 kunt doen soms? Dacht het niet.

Of bedoelde je dat je graag USB3 had gezien? Want dat slaat pas echt nergens op natuurlijk.

[...]

Ik vat niets op als een persoonlijke verwensing. Maar succes met het op de man spelen verder.

Ik doelde overigens ook op dit stukje uit je eerdere post:

[...]

Als je nou goed kijkt naar die plug zie je dat er niks is om dubbel te klappen of af te breken. Op de plug zitten alleen contacten die vlak zijn. Hetgeen daar contact mee maakt zit in de telefoon. (En dit is wél verifieerbaar aan de hand van op dit moment beschikbare informatie.)

En dáár leid ik uit af dat jij helemaal niet kijkt naar wat er werkelijk aan de hand is. Je wilt gewoon iets afzeiken zonder gegronde argumenten. Maar ondertussen doe je wel alsof je alles onderbouwt.
Weet je wat, houd jij het bij jouw visie, dan baseer ik me op de feiten die naar buiten komen en eerdere ervaringen met zulke connectoren.

Anders kunnen we binnen nu en 5 posts weer een mod break verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ah ja, zo werkt een discussie idd. Jij zegt een zooi foute shit waarvan je blijkbaar heilig overtuigd bent dat 't klopt, ik weerleg dat en dan is 't maar klaar omdat jij tenslotte gelijk hebt.

Prima hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
CyBeR schreef op zondag 16 september 2012 @ 16:30:
Ah ja, zo werkt een discussie idd. Jij zegt een zooi foute shit waarvan je blijkbaar heilig overtuigd bent dat 't klopt, ik weerleg dat en dan is 't maar klaar omdat jij tenslotte gelijk hebt.

Prima hoor.

*knip*

Ik laat het de mods maar afhandelen. Is geen beginnen aan met sommige mensen hier.

Had die beslissing nou even 4 zinnen eerder genomen, dan was je post niet negatief opgevallen

[ Voor 27% gewijzigd door Whieee op 16-09-2012 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Ik denk dat het met de kwetsbaarheid van die plug wel mee gaat vallen. Ik heb al 3 jaar lang een Yubikey aan mijn sleutelbos. Die heeft een USB connector zonder beschermingskapje, dus een redelijk vergelijkbare constructie als de Lightning stekker (ook plaatvormige contactjes die niet uitsteken). In dit geval zijn het zelfs gewoon printbaantjes. Die zit dag in dag uit tussen krassende sleutels, en wordt regelmatig natgeregend tijdens een plensbui, maar de stripjes zijn niet ernstig bekrast en ook niet verroest.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sGhjqTDbnam8PCDLeI9S0nds/full.jpg

Ik denk dat de Lightning plug zelfs een stuk robuuster zal zijn dan de dock connector: Er kan geen stof meer in komen, als hij vies is kan je hem zo afvegen en zelfs al raken er contactjes beschadigd dan kan je hem er nog andersom in steken. Hij is ook veel eenvoudiger van constructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Volgens mij is het zo dat de huidige generatie flash chips in telefoons de USB2 bus nog niet eens volledig benutten wat betreft read/write snelheden. Ik heb dan ook vraagtekens over wat de eventuele meerwaarde van USB3 op dit moment zou zijn.

Ik kan me trouwens goed voorstellen dat dit in de toekomst wel relevant wordt op het moment dat de flash storage in je telefoon aan snelheid wint. Iets zegt mij dan dat de huidige (nieuwe) connector waarschijnlijk prima in staat is om met een USB3 kabel samen te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Pyrone89 schreef op zondag 16 september 2012 @ 17:13:
[...]
Ik laat het de mods maar afhandelen. Is geen beginnen aan met sommige mensen hier.

Soms moet je net even niet alles posten wat je denkt

[ Voor 19% gewijzigd door Whieee op 16-09-2012 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Tjoekie schreef op zondag 16 september 2012 @ 17:32:
Volgens mij is het zo dat de huidige generatie flash chips in telefoons de USB2 bus nog niet eens volledig benutten wat betreft read/write snelheden. Ik heb dan ook vraagtekens over wat de eventuele meerwaarde van USB3 op dit moment zou zijn.

Ik kan me trouwens goed voorstellen dat dit in de toekomst wel relevant wordt op het moment dat de flash storage in je telefoon aan snelheid wint. Iets zegt mij dan dat de huidige (nieuwe) connector waarschijnlijk prima in staat is om met een USB3 kabel samen te werken.
Op dit moment heeft USB 3 voor deze toepassing idd weinig nut, gezien de snelheid van het geheugen. Maar wie weet verandert dat de komende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Modbreak:Beste Pyrone89 en CyBeR. Als het te moeilijk is om de wenselijke hoeveelheid respect naar elkaar op te brengen, negeer elkaar dan.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Betrouwbaarheid van die stekker zit wel goed lijkt mij. Het gaat gebruikt worden op honderden miljoenen apparaten. Als er één bedrijf is wat veel en uitgebreid test is het Apple wel.

Snelheid en specs van die stekker boeien mij niet. Ik heb ook geen flauw benul van die dock connector, hoe snel dat is. Het werkt. Het zal dus wel goed zitten lijkt mij. Bovendien gaat het voor data-uitwisseling toch meer de iCloud (en dus draadloze communicatie) kant op. De huidige dock-connector gebruik ik ook alleen voor opladen en evt. wat muziek erop te zetten (naast Spotify dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Denk dat ook steeds meer mensen WiFi sync gebruiken icm met iTunes. De kabel gebruik ik alleen nog om op te laden.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Tom schreef op zondag 16 september 2012 @ 19:07:
Betrouwbaarheid van die stekker zit wel goed lijkt mij. Het gaat gebruikt worden op honderden miljoenen apparaten. Als er één bedrijf is wat veel en uitgebreid test is het Apple wel.

Snelheid en specs van die stekker boeien mij niet. Ik heb ook geen flauw benul van die dock connector, hoe snel dat is. Het werkt. Het zal dus wel goed zitten lijkt mij. Bovendien gaat het voor data-uitwisseling toch meer de iCloud (en dus draadloze communicatie) kant op. De huidige dock-connector gebruik ik ook alleen voor opladen en evt. wat muziek erop te zetten (naast Spotify dus).
Nouja, na de antenna gate ben ik niet meer zo zeker van hun testprocedures. Ook sommige bugs in OSX zijn dermate overduidelijk dat je je afvraagt hoe ze dat hadden kunnen misschien.

Het kan natuurlijk een manier zijn om flink op die kabels te gaan verdienen als ze continue stuk gaan. Ik weet niet in hoeverre die kabels onder de garantie vallen. Mijn inziens zou dat ook minstens 1 jaar moeten zijn en vervolgens wat redelijk is (of hoe de NL wet het exact omschrijft).

Anyway, ik blijf gelukkig toch nog een tijdje op de huidige kabels, dus dat geeft mooi de tijd om eventuele flaws eruit te krijgen / het effect te bekijken.

Voor de rest vind ik Wifi sync nogal onhandig: je moet je toestel met een kabel aan het stopcontact doen. Dan kan ik het net zo goed meteen in de computer doen. Of ik het nu in de muur moet doen of in de PC maakt weinig uit.

Voor de overige zaken is Google of iCloud, wat handig alles synct. Ik kan me bijna niet meer voorstellen hoe we ooit zo onhandig hebben kunnen doen met kabels: 1x per dag je agenda syncen met je PC. Zo onhandig tegenwoordig als je meerdere apparaten hebt. Wat dat betreft is het hele cloudgebeuren een enorme vooruitgang.

[ Voor 9% gewijzigd door Pyrone89 op 16-09-2012 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

:? wifi sync kun je gewoon uitvoeren zonder de iphone/ipad van stroom te voorzien

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaverion
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 19:22
Lijkt me hoogst onwaarschijnlijk dat Apple een kabel maakt die snel kapot maakt om er maar veel van te verkopen, dat is niet de stijl die Apple hanteert. En bij de antenne problemen gaf Apple gratis bumbers weg in Amerika om het probleem te verhelpen. Apple wil dat alles gewoon werkt voor gebruikers, dus dan gaan ze iets niet onbetrouwbaar maken. En ze zullen zeker geen fout willen maken bij iets wat de komende jaren gebruikt moet gaan worden en waar ze niet makkelijk op terug kunnen komen. Niemand gaat blij zijn als volgend jaar weer een nieuwe connector word gereleased.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Shaverion schreef op zondag 16 september 2012 @ 19:23:
Lijkt me hoogst onwaarschijnlijk dat Apple een kabel maakt die snel kapot maakt om er maar veel van te verkopen, dat is niet de stijl die Apple hanteert. En bij de antenne problemen gaf Apple gratis bumbers weg in Amerika om het probleem te verhelpen. Apple wil dat alles gewoon werkt voor gebruikers, dus dan gaan ze iets niet onbetrouwbaar maken. En ze zullen zeker geen fout willen maken bij iets wat de komende jaren gebruikt moet gaan worden en waar ze niet makkelijk op terug kunnen komen. Niemand gaat blij zijn als volgend jaar weer een nieuwe connector word gereleased.
Je weet dat er bij Antenna Gate juist een shit storm voor nodig was voordat ze wat deden en dat ze eerst nog zeiden dat wij het ding verkeerd vast hielden? Dat is nog steeds een veelgebruikte grap als iemand een probleem met een apparaat heeft: "You are holding it wrong".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Dat deden ze met opzet (/sarcasm), gelukkig zijn er nog andere merken waar je naar kan overstappen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-08 15:05
Fietsbel schreef op zondag 16 september 2012 @ 19:37:
Dat deden ze met opzet (/sarcasm), gelukkig zijn er nog andere merken waar je naar kan overstappen.
_/-\o_

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Pyrone89 schreef op zondag 16 september 2012 @ 19:29:
[...]

Je weet dat er bij Antenna Gate juist een shit storm voor nodig was voordat ze wat deden en dat ze eerst nog zeiden dat wij het ding verkeerd vast hielden? Dat is nog steeds een veelgebruikte grap als iemand een probleem met een apparaat heeft: "You are holding it wrong".
Een shitstorm? Twee juli de aanklacht en binnen veertien dagen dus een actie op touw gezet. En was je er niet mee tevreden, dan kon je gewoon je iPhone terugbrengen. Toen bleek dat er ook maar 1,7% van alle iPhone 4's werd teruggebracht en dat dit percentage veel lager lag dan bij de 3GS (6%). Daarnaast was de iPhone daadwerkelijk ook niet de enige telefoon die er last van heeft. Sensation geloof ik en uit eigen ervaring meerdere Nokia's, de N78, N79 en N97 Mini.

Overigens, dat Apple stelselmatig slordig met ontwikkeling zou omgaan? Vandaar ook de consequente hoge tevredenheidscijfers, de stelselmatige groei van verkopen (iPod's, Xserve natuurlijk niet) en het feit dat ze er ook stelselmatig in gekopieerd/inspireren. Zie Samsung, HP, et cetera. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Ook ik zat ook een reply te tikken naar aanleiding van Pyrone89 z'n post, maar laat ook maar. Ik vind een inhoudelijke discussie prima. Ook met tegenstanders. Maar je loopt in alles het negatieve naar voren te halen en je verwacht dat anderen jouw onderbuikgevoelens weerleggen met feiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Sorry, maar zitten jullie nu echt serieus de reactie van Apple ' You are holding it wrong' goed te praten?

Zelfs blogs die flink pro-Apple zijn gebruiken dit nog altijd met sarcasme als Apple weer eens weigert toe te geven als er een overduidelijk probleem aan de hand is?

Kom op zeg. Dan ben je echt geïndoctrineerd. Je kunt zeggen dat ik de negatieve aspecten eruit licht, maar jullie doen precies het tegenovergestelde en negeren tot in het absurde fouten. Daar heeft men de term cognitieve dissonantie aan gegeven (komt erop neer dat het te pijnlijk is om toe te geven aan jezelf dat iets dat zo duur is fouten bevat, dat je het op elke manier gaat rechtpraten). Ik ben ook prima in staat de positieve aspecten eruit te lichten en deze te verdedigen, alleen voor het gemak negeer je dat natuurlijk even. In het wereldbeeld van de fanboy ben ik een of andere vijand omdat ik het heb gedurft kwaad te spreken over de religie die Apple heet. Dat al mijn apparaten zelf Apple zijn vergeten jullie continue voor het gemak. Apple werkt goed, maar het moet nog veel beter. Met een stel volgzame schapen ontneem je een leverancier elke prikkel om te verbeteren, alleen om die reden al is het beter om kritisch te zijn ipv de hele dag veren in hun kont te steken.

En feiten? Please, Google eens de statements die ik maak. Boem, daar zijn je bronnen. Niks onderbuikgevoelens.
Ik hoop ooit dat in dit topic gewoon neutraal kan worden gediscussieerd ipv censuur op alle negatieve kwesties omdat je anders met jezelf in de knel komt.

*Delete dit topic uit zijn lijstje totdat de iPhone 5S uitkomt om te kijken of het fanboy gehalte dan is afgenomen.

[ Voor 74% gewijzigd door Pyrone89 op 16-09-2012 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Ik heb nooit een probleem gehad met de iPhone 4, dacht ook dat de problemen vooral in de VS merkbaar waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Nog meer goed nieuws op deze late avond; de A6 is opgedoken in Geekbench. Een score van 1600 waarbij het een dualcore is op 1GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Even een ander onderwerp: de A6 CPU

De vermoedelijke eerste Geekbench resultaten zijn opgedoken. Er bestaat een kleine mogelijkheid dat ze nep zijn, maar ze denken momenteel dat het echt is.

http://www.macrumors.com/...ng-dual-core-1ghz-a6-cpu/

Opvallendste puntjes
- Hoger geklokt, + 200 MHz t.o.v. de iPhone 4S
- 1 GB RAM
- Twee cores, 1.02 GHz
- Flink betere performance
-- De CPU is 2,09 keer zo snel als de CPU iPad 3
-- De CPU is 2,54 keer zo snel als de CPU iPhone 4S
- De A6 chip is zelfs wat sneller dan de quad-core Exynos 4212 chip die in de Samsung Galaxy S III zit
- De A6 chip is zelfs 1,5 keer zo snel als de HTC One X met de quad-core 1.5 GHz Tegra 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Pyrone89 Ik zie jou alleen maar een hoop anti-Apple reacties posten, hier op het forum en in de reacties van artikelen. Je toon is heel erg negatief en doet je echt voor als een betweter, en je wordt boos wanneer iemand het niet eens is met je...
Als ik dan onderstaande reacties van je lees dan ga ik jouw posten hier echt niet meer serieus nemen, eerlijk gezegd verlies ik mijn interesse om het topic te blijven volgen met al jouw negativiteit.
Pyrone89, vrijdag 14 september 2012 20:48

Je kunt ook gewoon een telefoon voor de helft van de prijs kopen die exact hetzelfde doet maar dan ietsjes minder snel.
Pyrone89, donderdag 13 september 2012 21:09

Hoop dat Apple ook een aanklacht krijgt voor hun zogenaamde nieuwe geweldige super 'panorama' functie die al jaren op allerlei Android toestellen te vinden is, of het feit dat ze Notification Centrum gewoon 1 op 1 hebben gejat uit Android (en dat is dan tenminste nog iets wat echt nuttig is, dat bouncen zal 99 op de 100 aan hun reet roesten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaverion
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 19:22
Pyrone89 schreef op zondag 16 september 2012 @ 21:45:
*Delete dit topic uit zijn lijstje totdat de iPhone 5S uitkomt om te kijken of het fanboy gehalte dan is afgenomen.
Ik denk niet dat iemand je hier zal missen.

Als die benchmark echt is zou dat wel erg nice zijn! 2.5 keer sneller als de iPhone 4s is zelfs nog sneller als wat Apple zelf beweert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Wow, dat is dan toch wel een flinke upgrade. Al vind ik de 4S al snel zat eigenlijk, ben benieuwd hoe de 4S nog aanvoelt na een weekje met de 5 te hebben gespeeld :).

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 20:18
Bij games zul je het vast wel merken, maar ik vind het OS eigenlijk nog best snappy. Ook foto's maken gaat gewoon zonder merkbare vertraging op iOS6.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Froggle schreef op zondag 16 september 2012 @ 22:41:
Bij games zul je het vast wel merken, maar ik vind het OS eigenlijk nog best snappy. Ook foto's maken gaat gewoon zonder merkbare vertraging op iOS6.
Ja, dat dacht ik ook van iOS6 op een 4. Als je dan een 4S met iOS5/6 in de handen hebt gehad, dan merk je echt het verschil weer zodra je naar de 4 gaat. Met de 5 zal dat niet anders zijn gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
In tegenstelling tot iOS 4 op m'n 3G heb ik bij iOS 6 op m'n 4 niet 't idee dat 't langzamer is geworden. (Nooit een 3GS gehad dus daar geen idee van.)

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 16-09-2012 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Top, kun je intussen proberen om uit die negatieve vicieuze cirkel te komen, want je posts zijn erg deprimerend.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Sorry, maar zitten jullie nu echt serieus de reactie van Apple ' You are holding it wrong' goed te praten?

Zelfs blogs die flink pro-Apple zijn gebruiken dit nog altijd met sarcasme als Apple weer eens weigert toe te geven als er een overduidelijk probleem aan de hand is?

Kom op zeg. Dan ben je echt geïndoctrineerd. Je kunt zeggen dat ik de negatieve aspecten eruit licht, maar jullie doen precies het tegenovergestelde en negeren tot in het absurde fouten. Daar heeft men de term cognitieve dissonantie aan gegeven (komt erop neer dat het te pijnlijk is om toe te geven aan jezelf dat iets dat zo duur is fouten bevat, dat je het op elke manier gaat rechtpraten). Ik ben ook prima in staat de positieve aspecten eruit te lichten en deze te verdedigen, alleen voor het gemak negeer je dat natuurlijk even. In het wereldbeeld van de fanboy ben ik een of andere vijand omdat ik het heb gedurft kwaad te spreken over de religie die Apple heet. Dat al mijn apparaten zelf Apple zijn vergeten jullie continue voor het gemak. Apple werkt goed, maar het moet nog veel beter. Met een stel volgzame schapen ontneem je een leverancier elke prikkel om te verbeteren, alleen om die reden al is het beter om kritisch te zijn ipv de hele dag veren in hun kont te steken.

En feiten? Please, Google eens de statements die ik maak. Boem, daar zijn je bronnen. Niks onderbuikgevoelens.
Ik hoop ooit dat in dit topic gewoon neutraal kan worden gediscussieerd ipv censuur op alle negatieve kwesties omdat je anders met jezelf in de knel komt.

Niet iedereen die het niet met jou eens is is een fanboy. Vrijwel niemand hier is tegen een inhoudelijke discussie, maar doordat jij vaak erg gechargeerde meningen neergooit, al dan niet met onderbouwing, krijg je vanzelf een discussie op het scherpst van de snede. Discussies die ik de afgelopen dagen vaker wel dan niet heb zien uitmonden in flamewars.

Om eerlijk te zijn ben ik daar onderhand een beetje klaar mee. Je gaat zelf behoorlijk fel de discussie in, maar als iemand op gelijke wijze antwoordt en het niet met jou eens is, is die persoon een fanboy, lijdt hij/zij aan cognitieve dissonantie, of ga je klagen over persoonlijke aanvallen.

If you can't stand the heat, get out of the kitchen

Verder vind ik de steeds terugkerende insinuaties dat kritiek op Apple 'niet zou mogen' behoorlijk kansloos. Je weet zelf dondersgoed dat het onzin is, maar je lijkt het vooral als jouw taak te zien om de knuppel in het hoenderhok te gooien. We noemen dat in goed Nederlands een 'obvious troll'. En ik kan je mededelen dat je daar geen punten mee scoort.

Verder weet ik niet of het voor jou persoonlijk heel nuttig is om doorlopend iedereen in dit topic te gaan 'overtuigen' van de misstappen van Apple, de inferioriteit van de iPhone 5, het kansloze prijsbeleid van Apple, of het feit dat Apple 'moet' gaan innoveren. Dit topic gaat over de iPhone, en als jouw mening over de iPhone is dat het een inferieur apparaat is dat teveel geld kost en te weinig innovatieve features levert, dan is dat jouw mening. Maar die mening hoef ik niet op elke pagina 5x terug te zien.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:07
Allicht dat ik het over het hoofd heb gezien, maar de topic groeit erg snel.

Als de iPhone 5 vanaf 28sept te koop is, vanaf wanneermlift die dan in bv. De t mobile winkel? Ik mag 1 okt verlengen maar wil hem eerst even in het echt ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
ro3lie schreef op zondag 16 september 2012 @ 23:35:

Als de iPhone 5 vanaf 28sept te koop is, vanaf wanneermlift die dan in bv. De t mobile winkel? Ik mag 1 okt verlengen maar wil hem eerst even in het echt ervaren.
28 september he. Maar hij zal wel moeilijk leverbaar zijn de eerste paar weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uniciteit schreef op zondag 16 september 2012 @ 22:16:

De vermoedelijke eerste Geekbench resultaten zijn opgedoken. Er bestaat een kleine mogelijkheid dat ze nep zijn, maar ze denken momenteel dat het echt is.

Opvallendste puntjes
- 1 GB RAM
- Twee cores, 1.02 GHz
- De A6 chip is zelfs wat sneller dan de quad-core Exynos 4212 chip die in de Samsung Galaxy S III zit
- De A6 chip is zelfs 1,5 keer zo snel als de HTC One X met de quad-core 1.5 GHz Tegra 3
Nice, krachtig hoor!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/10ru92q.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Ik geloof dat vrijwel elke telefoon er last van heeft als je het op een bepaalde manier vasthoudt. Een autoradio heeft ook een slecht ontvangst als de antenne niet uitgetrokken is. Het is door de media echter uitvergroot als een groot probleem. Vooral theoretisch omdat iedereen op die streepjes ging letten. Want hoeveel iPhone 4 gebruikers ben je in het wild tegenkomen die de bekende 'bumper' gebruiken omdat ze daadwerkelijk problemen ondervonden? Ik in de afgelopen twee jaar: nul. Niemand. Die hele bumper heb ik nog nooit buiten een winkel gezien. Het feit dat je er na een maand niks meer over hoorde terwijl er in de maanden daarna nog miljoenen over de toonbank gingen zegt genoeg: storm in een glas water. Ik zag hierboven ook iemand die het met cijfers kon onderbouwen (aantal teruggebrachte toestellen).

Wat betreft makke schapen; niets is perfect, maar Apple legt de lat erg hoog. Ik zie een dergelijk oog voor detail (qua design, afwerking en hoe doordacht de geboden functionaliteit is) bij geen ander merk terug. Terwijl ik dagelijks met zowel Microsoft als Android te maken heb (en ook die hebben een eigen doelgroep, maar daar reken ik mijzelf niet toe). Het valt ook niet te ontkennen dat veel mensen Apple voor het merkje kopen, maar ik denk tegelijkertijd dat een groot deel van de kopers juist erg kritisch is. Anders kochten ze wel zo'n plastic device voor minder geld bij de concurrent. Ik zou ook niet weer 700 euro uitgeven aan een telefoon als ik last had van het antenneprobleem of andere onvolkomenheden.

Anway: ik wens je veel plezier toe met Android, en dat je daar wel tevreden mee mag zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 19:39
Uniciteit schreef op zondag 16 september 2012 @ 22:16:

Opvallendste puntjes
- 1 GB RAM
- Twee cores, 1.02 GHz
Toch een flink verschil. Ik ben benieuwt naar de GPU

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Opvallend ook dat de 4S niet eens in dat lijstje terug te vinden is. Ben nu toch wel benieuwd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 19:39
Dat komt omdat de 4S 634 punten scoort. Wat wel opvalt is dat de rest van de top 5 allemaal 2x zoveel cores hebben en 30 tot 40% hoger geclockt zijn. De architectuur verschilt dan toch best veel van de Snapdragon S4.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
ro3lie schreef op zondag 16 september 2012 @ 23:35:

De Apple Store in Amsterdam zal ze waarschijnlijk direct de 28e hebben staan, maar de kans dat je er een mee kunt nemen is miniem tenzij je om 4 uur 's ochtends in de rij komt staan.

Over de andere winkels (resellers, carrier winkels) kan niet echt iets gezegd worden ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Tom schreef op maandag 17 september 2012 @ 00:04:
[...]

Vooral theoretisch omdat iedereen op die streepjes ging letten. Want hoeveel iPhone 4 gebruikers ben je in het wild tegenkomen die de bekende 'bumper' gebruiken omdat ze daadwerkelijk problemen ondervonden? Ik in de afgelopen twee jaar: nul. Niemand.
Nou hier de uitzondering dan :) ik heb wel niet de officiële bumper maar ik heb wel degelijk een siliconen hoesje om mijn iPhone 4 omdat ik inderdaad merk dat hij vaak wegvalt als ik hem linksonder vasthoud.

En hij is wel een beetje anders dan andere smartphones omdat je daarbij de antenne niet aan kan raken. Precies wat je oplost met zo'n hoesje. Ik gebruik mijn telefoon graag 'naturel' maar in dit geval moest het wel. Mijn iPhone 2g heb ik 4 jaar zonder hoesje gebruikt maar daarbij zat de antenne onder plastic.

Niettemin hebben ze het met de tx diversiteit bij de 4S en 5 mooi opgelost hoor. En verder is de 4 een super toestel dus ik kan er niet van wakker liggen.

Maar ik vind wel dat het echt een ontwerpfoutje was, Apple heeft niet voor niets de antennes flink verbeterd bij de iPhone 4S. Ik denk dat het kwam doordat hun 'veldtesters' voor de release altijd met hun toestel in een hoesje liepen, omdat dat hem op een 3GS liet lijken.

[ Voor 15% gewijzigd door GekkePrutser op 17-09-2012 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, kijk eens naar de score van de Asus Nexus! Niet slecht voor een tablet van $199! Wanneer komt Apple eens met hun mini iPad?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2012 06:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:01

RnB

Ik zit eraan te denken mijn 4S 32GB de deur uit te doen en een 5 te gaan halen. Echter vraag ik me af wat ik ervoor kan vragen. In de V&A zie ik mensen nog €500,- tot €600,- vragen. Ik ben zelf nog 16GB versies tegengekomen voor €500,-.
Ik vind het prima als mensen nog €500,- tot €600,- voor mijn iPhone willen geven, maar het lijkt mij iets te optimistisch. Of zit ik hier verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:43

vhal

ಠ_ಠ

RnB schreef op maandag 17 september 2012 @ 07:51:
Ik zit eraan te denken mijn 4S 32GB de deur uit te doen en een 5 te gaan halen. Echter vraag ik me af wat ik ervoor kan vragen. In de V&A zie ik mensen nog €500,- tot €600,- vragen. Ik ben zelf nog 16GB versies tegengekomen voor €500,-.
Ik vind het prima als mensen nog €500,- tot €600,- voor mijn iPhone willen geven, maar het lijkt mij iets te optimistisch. Of zit ik hier verkeerd?
Op MP staat de 16GB 4s met bosjes voor 400 euro te koop. 500-600 euro voor de 32GB is misschien dan iets te optimistisch. Misschien is 500 euro reeel maar 600 eerlijk gezegd niet. Daarvoor is het aanbod momenteel te groot. Momenteel staan er binnen een straal van 25km van mijn woonplaats al > 25 4s'en te koop.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 23:08
treative schreef op maandag 17 september 2012 @ 00:06:
[...]

Toch een flink verschil. Ik ben benieuwt naar de GPU
Batterijduur telt voor mij ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 10:58
In mijn ogen was de vraag nog niet beantwoord, maar wat dat betreft gaan we in dat topic wel verder :)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
_Brake_ schreef op maandag 17 september 2012 @ 09:44:
[...]

In mijn ogen was de vraag nog niet beantwoord, maar wat dat betreft gaan we in dat topic wel verder :)
Ik denk dat je het toch hier mee moet doen:
Muurtegel schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 09:57:
Ik denk dat ze het glas aan de achterkant van de iPhone bedoelen. Boven en onder zie je een streep van ander materiaal. Dit is glas zodat de signalen van de antennes hier doorheen kunnen gaan. Bij de witte is die streep wit, bij de zwarte is die zwart. Geen andere functie, maar gewoon om bij het design te passen.

[ Voor 0% gewijzigd door Muurtegel op 17-09-2012 09:51 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
*snip* dit hoort in de HK.

[ Voor 78% gewijzigd door Daedalus op 17-09-2012 11:47 ]

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
*snip* voor de volgende keer kun je beter een TR aanmaken :)

[ Voor 88% gewijzigd door Daedalus op 17-09-2012 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
*snip* voor de volgende keer kun je beter een TR aanmaken :)

[ Voor 79% gewijzigd door Daedalus op 17-09-2012 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Lollige filmpjes horen niet in dit topic thuis. Laten we het ontopic houden met het uitwisselen van ervaringen met en discussieren over de iPhone.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:21
De lancering van de iPhone 5 wordt al als de meest succesvolle ooit omschreven.

The Verge ‏@verge

iPhone 5 breaks AT&T sales record in 'most successful iPhone launch ever' http://bit.ly/PyPh8h

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znivian
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 20:29
M'n collega zegt net dat ze op het RTLnieuws heeft gehoord dat de nieuwe iPhone niks is. Gezegd dat voor dat soort nieuws rtl niet zon betrouwbare bron is :p Mainstream media lijkt weer flink achter de feiten aan te lopen, als ik het berichtje hierboven zie.

Dat blijf ik wel bijzonder vinden, dat al een paar jaar de media niet echt positief zijn over een nieuwe iPhone, maar dat ze wel elke keerde records verbreken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2012 @ 06:43:
[...]

Wow, kijk eens naar de score van de Asus Nexus! Niet slecht voor een tablet van $199! Wanneer komt Apple eens met hun mini iPad?
Ik vraag me ook af of ze dan ook de A6 gaan gebruiken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:39

PBP

Znivian schreef op maandag 17 september 2012 @ 12:49:
M'n collega zegt net dat ze op het RTLnieuws heeft gehoord dat de nieuwe iPhone niks is. Gezegd dat voor dat soort nieuws rtl niet zon betrouwbare bron is :p Mainstream media lijkt weer flink achter de feiten aan te lopen, als ik het berichtje hierboven zie.

Dat blijf ik wel bijzonder vinden, dat al een paar jaar de media niet echt positief zijn over een nieuwe iPhone, maar dat ze wel elke keerde records verbreken :)
Was met de iPad3 ook het geval. Media berichtte 'Minder rijen verkoop iPad3', terwijl ze dit keer gewoon een goede voorraad hadden aangelegd. Hoge bomen etc ;)

Ben wel benieuwd naar de eerste reviews, benchmarks zien er veelbelovend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:51
Znivian schreef op maandag 17 september 2012 @ 12:49:

Die gast heeft zelf een Android, dus sowieso vindt hij het niet echt spectaculair. :9

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Apple Announces Over Two Million iPhone 5 Pre-Orders in First Day of Sales
Following today's announcement by AT&T sharing word that the iPhone 5 has broken pre-order sales records at the carrier, Apple has issued a press release noting that it too has seen record-breaking pre-orders of over two million units since Friday's debut. The performance breaks last year's record of one million iPhone 4S units pre-ordered within the first 24 hours of availability.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
*snip* was een filmpje dat vanochtend in wnl te zien was.
Daedalus schreef op maandag 17 september 2012 @ 11:50:
Lollige filmpjes horen niet in dit topic thuis. Laten we het ontopic houden met het uitwisselen van ervaringen met en discussieren over de iPhone.
Lollig filmpje? Volgens mij was er niets lolligs aan het filmpje.(eerder tragisch)
Veel meer een RL voorbeeld van hoe weinig de 5 verschilt van de 4s voor de doorsnee koper.

BTW:[iPhone] Ervaringen en Discussie, toch?

"Een discussie is een vorm van bespreking, zoals een gesprek of andere vorm van communicatie, tussen twee of meer partijen over een bepaald onderwerp, waarbij de partijen elkaar van een bepaald standpunt proberen te overtuigen."

De makers van het filmpje geven de consumenten een inzicht in de minieme verschillen tussen de 4s en de 5.

Hier op tweakers zijn de minieme verschillen tussen de 4s en 5 kennelijk geen discussie waardig... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Speedster schreef op maandag 17 september 2012 @ 14:57:
[...]

*snip* was een filmpje dat vanochtend in wnl te zien was.

[...]

Lollig filmpje? Volgens mij was er niets lolligs aan het filmpje.(eerder tragisch)
Veel meer een RL voorbeeld van hoe weinig de 5 verschilt van de 4s voor de doorsnee koper.
De iPhone5 was op het moment van het filmpje nog niet eens getoond. Loop lang genoeg in Amerika op straat en zeg 'dit is de nieuwe Galaxy S4' en je krijgt ook dat soort reacties.

[ Voor 31% gewijzigd door PBP op 17-09-2012 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Speedster schreef op maandag 17 september 2012 @ 14:57:
[...]
Ik vind er anders aardig wat voordelen aan zitten:
  • Veel sneller
  • Veel mooier scherm (kleuren, kijkhoeken). Heb zelf een iPad 3 en zie het verschil met mijn iPhone 4 (de iPad 3 heeft ook een 100% sRGB scherm).
  • Extra verticale ruimte, ook niet mis aangezien de nav / tab bars op iOS redelijk fors van formaat zijn.
  • Unibody constructie (vind ik zelf ook belangrijk).
De meesten hiervan zijn voor de 'doorsnee consument' ook belangrijk. Wat willen ze dan, een uitklapbaar scherm op A4 formaat ofzo? Het blijft evolutie, geen revolutie zoals de eerste iPhone maar wat verwacht je nog meer. De geruchten die niet waar bleken zoals NFC chips e.d. hebben nog veel minder nut voor een doorsnee consument.

Edit: Ze hebben er trouwens al 2 miljoen van verkocht voor hij zelfs maar uit is, dus blijkbaar ben ik niet de enige die hem wel ziet zitten :)

[ Voor 11% gewijzigd door GekkePrutser op 17-09-2012 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
PBP schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:00:
[...]

De iPhone5 was op het moment van het filmpje nog niet eens getoond. Loop lang genoeg in Amerika op straat en zeg 'dit is de nieuwe Galaxy S4' en je krijgt ook dat soort reacties.
Maar ja daar hebben we dan weer geen filmpje van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
GekkePrutser schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:07:
[...]

• Veel sneller
  • Veel mooier scherm (kleuren, kijkhoeken). Heb zelf een iPad 3 en zie het verschil met mijn iPhone 4 (de iPad 3 heeft ook een 100% sRGB scherm).
  • Extra verticale ruimte, ook niet mis aangezien de nav / tab bars op iOS redelijk fors van formaat zijn.
De meesten hiervan zijn voor de 'doorsnee' consument ook belangrijk. Wat willen ze dan, een uitklapbaar scherm op A4 formaat ofzo? Het blijft evolutie, geen revolutie zoals de eerste iPhone maar wat verwacht je nog meer. De geruchten die niet waar bleken zoals NFC chips e.d. hebben nog veel minder nut voor een doorsnee consument.
Het lijkt me niet dat "Gekke Prutser" een doorsnee consument is..

Raar dat jezelf met NFC aankomt.

NFC zou weleens een "killerap" kunnen worden!

Denk maar aan je dagelijkse boodschappen. Geen cassieres "gewoon" in en uit de supermarkt lopen!

(hmm, kennelijk is 4s vs 5 toch wel een discussie waardig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Laatst online: 09-09 11:16
GekkePrutser schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:07:
[...]

• Veel sneller
De meesten hiervan zijn voor de 'doorsnee consument' ook belangrijk. Wat willen ze dan, een uitklapbaar scherm op A4 formaat ofzo? Het blijft evolutie, geen revolutie zoals de eerste iPhone maar wat verwacht je nog meer. De geruchten die niet waar bleken zoals NFC chips e.d. hebben nog veel minder nut voor een doorsnee consument.

Edit: Ze hebben er trouwens al 2 miljoen van verkocht voor hij zelfs maar uit is, dus blijkbaar ben ik niet de enige die hem wel ziet zitten :)
Eerlijk gezegd vraag ik mij af wat mensen nu echt aanzet om deze iPhone 5 te kopen terwijl ze al in het bezig zijn van een 4/4S. Je zet deze gsm op en hij kan exact hetzelfde dan de 4 of de 4S. Buiten 1 rij iconen meer zie ik niet echt wat de toegevoegde waarde van dat toestel nu infeite is ?! Bedoel je koopt het ding, zet het op en dan ??? Het besturingssysteem ziet er hetzelfde uit, het toestel doet geen reet meer tov van de 4 serie. Ik zou echt eens naast iemand willen staan die van een 4/4S overschakeld naar een 5 en daaraan eens willen vragen:"Toon nu eens wat je meer kan met dit ding?"

[ Voor 9% gewijzigd door Rebbelx op 17-09-2012 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Rebbelx schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:30:
[...]

Eerlijk gezegd vraag ik mij af wat mensen nu echt aanzet om deze iPhone 5 te kopen terwijl ze al in het bezig zijn van een 4/4S. Je zet deze gsm op en hij kan exact hetzelfde dan de 4 of de 4S. Buiten 1 rij iconen meer zie ik niet echt wat de toegevoegde waarde van dat toestel nu infeite is ?! Bedoel je koopt het ding, zet het op en dan ??? Het besturingssysteem ziet er hetzelfde uit, het toestel doet geen reet meer tov van de 4 serie. Ik zou echt eens naast iemand willen staan die van een 4/4S overschakeld naar een 5 en daaraan eens willen vragen:"Toon nu eens wat je meer kan met dit ding?"
Het gaat er niet om dat je meer kan met het toestel, het gaat erom dat de bestaande ervaring een stuk aangenamer is. Alle nieuwe features dragen daar aan bij. Zeker als je van een oudere iPhone afkomt.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Speedster schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:15:
[...]
Denk maar aan je dagelijkse boodschappen. Geen cassieres "gewoon" in en uit de supermarkt lopen!
"zou...kunnen worden". Daarmee zeg je het precies. Op dit moment heb je nog niets aan NFC, hoewel het al jaren in Android toestellen zit verwerkt zijn de toepassingen nog niet van de grond gekomen. Produkten in de supermarkt zijn nog niet voorzien van RFID. Betaalsystemen zijn er nog niet in de westerse wereld (alleen in Japan). De enige toepassing die me zelf handig zou lijken en op dit moment technisch haalbaar is, zou een OV Chipkaart saldochecker zijn, maar die is er voor Android ook nog niet dus er zal wel een technisch / jurdisch probleem mee zijn.

Daarmee bedoelde ik dus ook: voor de gemiddelde consument heeft het geen praktisch nut. Als je nu een iPhone 5 koopt en die NFC zou hebben, kan je daar helemaal niks mee. Terwijl je van het mooie scherm en de hogere snelheid wel meteen kan genieten.
Natuurlijk, het is een evolutie ten opzichte van de 4/4S. Je kan er hetzelfde mee, alleen weer een beetje sneller/beter. Maar mensen willen ook wel eens wat nieuws. De mensen met een contract kunnen na 2 jaar weer wat uitzoeken en dan lijkt het me toch een mooie keus. Het voordeel is dat je een mooi nieuw toestel hebt dat weer wat sneller is, mooier scherm, lichter, terwijl je al je gekochte apps nog kan gebruiken. En hij biedt toch weer meer verbeteringen dan de 4S bood over de 4. Een nieuw uiterlijk is ook niet onbelangrijk, want een telefoon is toch een beetje een pronkstuk, zeker voor de 'doorsnee consument' :) En je bent ook weer helemaal bij de tijd, dus kan je weer een paar jaar mee m.b.t. updates.

Ik denk er ook over om mijn 4 in de verkoop te zetten en een 5 te halen, alleen de hogere prijs houdt me een beetje tegen. En ik wou dat ze de opslag eens een treetje omhoog hadden gedaan, flash is echt enorm goedkoper geworden dus dat had er best af gekund vind ik. Aan de andere kant kan ik met 16GB ook prima af (Spotify voor muziek, voor films / video / games heb ik de iPad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Speedster schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:15:
[...]

Daar hebben we bluetooth 4.0 al voor.

Alstublieft: http://www.cultofmac.com/...-anything-to-do-with-nfc/

En over dat filmpje: inderdaad, als je dit met een toestel van een willekeurig ander merk doet, krijg je exact dezelfde reacties. Niet echt boeiend dus.
[...]

Dat zal met name de snelheid zijn, de 720p Facetime camera en vanaf volgend jaar 4G. Verder inderdaad evolutie. Iets wat al fantastisch werkt nog beter maken. En dan komen er ongetwijfeld nieuwe apps aan die gebruik gaan maken van het grotere scherm. En vergeet het design niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
bram1984 schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:57:
[...]

En over dat filmpje: inderdaad, als je dit met een toestel van een willekeurig ander merk doet, krijg je exact dezelfde reacties. Niet echt boeiend dus.
Nogmaals: een dergelijk filmpje van willekeurig ander telefoon merk bestaat niet!
Daarom is het filmpje wel "echt" boeiend.

Wellicht tijd om het filmpje hier (alsnog) toe te laten in de iPhone discussie.
I.p.v.alleen maar in de HuisKamer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Speedster schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:19:
[...]

Nogmaals: een dergelijk filmpje van willekeurig ander telefoon merk bestaat niet!

Gast, dit filmpje is allang gepost, zoals ik hierboven al aangeef. Vorige week al. En als jij het echt zo boeiend vindt, zou ik zeggen: ga 'm nog 15x bekijken. Ik vind 'm pas boeiend als ze melden welk percentage van de ondervraagden in dit geintje trapten, hoewel dat meer zou kunnen zeggen over het niveau van de gemiddelde Amerikaan.

edit: In plaats van dat je trouwens op mijn link aangaande NFC reageert....

[ Voor 5% gewijzigd door bram1984 op 17-09-2012 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

[...]

Wat doet het er toe of het filmpje wel of niet bestaat. Het is goedkoop scoren. Mensen die het verschil wel doorhadden en er niet intrapte zijn eruit geknipt. Als je maar lang genoeg over straat loopt zijn er altijd wel debielen die het niet doorhebben en mee gaan lullen. Maar goed is al eerder een mod tussen gekomen dus laten we het weer over de iPhone5 hebben :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
[...]

Als jij een filmpje van een comedian als serieus discussie onderwerp wilt inzetten dan denk ik dat je toch echt niet bijster intelligent over komt. Het juist de intentie van de maker geweest om dit beeld neer te zetten als grap of wil je ons nu wijs maken dat Jerry Springer ook echt was?

Er is genoeg over de iPhone 5 te discussiëren maar kom dan wel met valide en goed onderbouwde argumenten :)

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 17-09-2012 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
bram1984 schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:35:
[...]

Gast, dit filmpje is allang gepost, zoals ik hierboven al aangeef. Vorige week al. En als jij het echt zo boeiend vindt, zou ik zeggen: ga 'm nog 15x bekijken. Ik vind 'm pas boeiend als ze melden welk percentage van de ondervraagden in dit geintje trapten, hoewel dat meer zou kunnen zeggen over het niveau van de gemiddelde Amerikaan.

edit: In plaats van dat je trouwens op mijn link aangaande NFC reageert....
Beste Piegum Bram waarom noem je mij Gast?
Helemaal met je eens dat het niveau van de gemiddelde Amerikaan te wensen overlaat!

Jou link naar NFC heb ik niet gezien..
(best handig om jou link naar NFC in jou antwoord nogmaals weer te geven}

[ Voor 18% gewijzigd door Speedster op 17-09-2012 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

iPhone 4 (2010) = 600.000 Verkopen eerste 24 uur
iPhone 4S (2011) = 1.000.000 Verkopen eerste 24 uur
iPhone 5 (2012) = 2.000.000 Verkopen eerste 24 uur
iPhone 5S (2013) = 2.750.000 Verkopen eerste 24 uur? :D

Wat een geweldige resultaten weer van Apple!

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:05
[...]

Je stelt de verkeerde vraag en die verkeerde vraag had je jaren geleden net zo goed kunnen bestellen.

"Wat kan je meer met een 3GS dan een 3G? Precies hetzelfde maar dan sneller!"
"Wat kan je meer met een 4 dan een 3GS? Precies hetzelfde maar dan scherper scherm!"

Newsflash: het gaat niet om functionaliteit. Een telefoon gebruik je voor bellen, Whatsappen, Facebook/Twitter, muziek en hier en daar een appje. Dat kan al jaren, dat kon met de HTC Hero, dat kon met de iPhone 3GS.

Ik heb een iPhone 4 en ga waarschijnlijk overstappen. Wat ik 'meer kan'? Niks, maar dat boeit me niks, ik hoef niks 'meer' te kunnen. Wat ik beter kan? De telefoon is veel sneller waardoor hij finer is in gebruik, ik heb meer overzicht vanwege het grotere scherm, de behuizing voelt luxueuzer aan dankzij het aluminium, de batterij gaat weer wat langer mee en de camera is een stuk beter dan die van de iPhone 4.

Allemaal dingen die mijn dagelijkse gebruik (bellen, Whatsapp, Facebook, Twitter, internet) significant verbeteren. :)

Het gaat niet om 'meer kunnen', het gaat om beter, fijner, makkelijker, mooier.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.