Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:15

Osxy

Holy crap on a cracker

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 21:47:
[...]
Maar als je het gewoon wilt hebben of er is niets anders vergelijkbaars op de markt?
Je MOET het niet kopen. Als je het wilt hebben of als er geen vergelijkbaar product is is het het dus waard blijkbaar.
Pyrone89 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 21:49:
[...]

En als jij even wat verder had gekeken dan je neus langs is had je gemerkt dat die regeling pas per 1 januari 2013 in gaat en nog niet zeker is of die uberhaupt blijft.

[...]

Heb je de berekening van de onderdelen gezien? €500 is alsnog een bizarre winstmarge. Bij Samsung laten ze zien dat dit prima mogelijk is: hun nieuwste model is nu al te verkrijgen voor rond de €500 en met een SD kaartje a €9 heb je ineens zelfs 64GB.
Heb jij zicht op R&D kosten, software ontwikkeling, marketing etc? Waarschijnlijk niet, en dan kan je dus nooit bepalen wat de netto marge is.
Daarnaast, zolang er genoeg mensen bereid zijn deze prijs te betalen is er geen reden de prijs te verlagen.

Dit gaat op voor alle producten in de wereld, vraag en aanbod.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Osxy schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 22:05:
Heb jij zicht op R&D kosten, software ontwikkeling, marketing etc? Waarschijnlijk niet, en dan kan je dus nooit bepalen wat de netto marge is.
Dat hoeft ook niet, want vaak is er geen duidelijke relatie tussen de kale kostprijs (onderdelen & arbeid) en de verkoopprijs. De verkoopprijs wordt bepaald door wat 'men' ergens voor over heeft. Natuurlijk ga je als verkoper wel in de gaten houden of je marge nog genoeg is, maar dat staat er los van.

Stel dat ik een telefoon zou kunnen maken met materiaal&arbeidskosten 100 euro. En stel dat die telefoon beter, sneller, mooier en plezieriger is dan een iPhone. Zou ik dan zeggen '5% marge is leuk, ik verkoop voor 105 euro'? Of zou ik zeggen "mensen betalen 680 euro voor een iPhone - dan kan ik voor de mijne zeker 750 vragen"?

Als mensen het er voor over hebben, dan ben je wel gek als je het niet doet. Vind je het te duur? Dan koop je het niet, simpel. Als genoeg mensen het te duur vinden, dan daalt de prijs vanzelf.
Daarnaast, zolang er genoeg mensen bereid zijn deze prijs te betalen is er geen reden de prijs te verlagen.
Precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Modbreak:Zullen we het weer over de iPhone gaan hebben, in plaats van de prijs van de iPhone?

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaverion
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 19:22
Is er eigenlijk al meer bekent over de a6 SoC? Ik lees hier en daar dat het de nieuwe cortex a15 is maar ook dat het een quad core is. Met de a15 zal het de beste SoC op dit moment zijn, lijkt me toch wel nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ik heb dat nog nergens gelezen. Juist overal het vermoeden dat het een dual core is. Want anders had Apple dat echt wel gezegd in de keynote. I couldn't care less. Het ding schijnt bloedsnel te zijn. Heb ik liever iets snels met 2 cores, dan iets wat hetzelfde bereikt met 4 cores. Iets met zuinigheid en zo... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

alwinus schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 21:17:
Hmm volgens mij mag dat niet. in oktober moet 21% geheven worden. In september blijft het 19%
Apple rekend in Duitsland €570,59 euro per iPhone zonder BTW.

Als wij daar 19% (BTW) bovenop rekenen, komen wij uit op: €679,00
Als wij daar 21% (BTW) bovenop rekenen, komen wij uit op: €690,41

Daarom verkoopt Apple (bijna) alle producten voor €20,- euro minder in Nederland.
Denk aan de iPhone 4S, die hier €559,- kost en in Duitsland (Waar ze overigens 19% BTW hebben) €579,- kost. Waarschijnlijk zal de iPhone 4S in oktober dus ook hier in Nederland €579,- euro kosten.

Of te wel, als wij onszelf met een ander land als Duitsland vergelijken, hebben wij het met Apple niet zo slecht.
Als wij ons land met de economie van Duitsland vergelijken, dan mogen wij klagen. ;)

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Hier zie je een 800 MHz dual-core Cortex A15 CPU opboxen tegen een 1.3 GHz quad-core Cortex A9 CPU.

Het vermoeden is dus dat de A6 chip een dual-core Cortex A15 CPU heeft: minimaal 800 MHz zoals vorig jaar en het jaar erop, maar misschien ook nog hoger geklokt (en dus een nog betere performance).

Die 1.3 GHz quad-core Cortex A9 CPU is vrijwel identiek aan een 1.3 GHz Tegra 3 CPU.

Als de A6 chip hoger is geklokt dan 800 MHz zullen we nog betere performance zien. Daarnaast is er ook nog niks bekend over de GPU: het kan zijn dat er dezelfde quad-core GPU in zit als in de A5X chip, maar het kan ook een nieuwere PowerVR Series 6 GPU bevatten.

Ik durf nu al te stellen dat de A6 één van de krachtigere chips op dit moment is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaverion
UltraSub schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 23:39:
Ik heb dat nog nergens gelezen. Juist overal het vermoeden dat het een dual core is. Want anders had Apple dat echt wel gezegd in de keynote. I couldn't care less. Het ding schijnt bloedsnel te zijn. Heb ik liever iets snels met 2 cores, dan iets wat hetzelfde bereikt met 4 cores. Iets met zuinigheid en zo... ;)
Ja ik ook dual a15 is ook sneller als a9 quad. Maar ze zijn er dan wel snel mee, zeker met de grote hoeveelheden die ze nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Uniciteit schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 23:47:
[video]

Hier zie je een 800 MHz dual-core Cortex A15 CPU opboxen tegen een 1.3 GHz quad-core Cortex A9 CPU.

Het vermoeden is dus dat de A6 chip een dual-core Cortex A15 CPU heeft: minimaal 800 MHz zoals vorig jaar en het jaar erop, maar misschien ook nog hoger geklokt (en dus een nog betere performance).

Die 1.3 GHz quad-core Cortex A9 CPU is vrijwel identiek aan een 1.3 GHz Tegra 3 CPU.

Als de A6 chip hoger is geklokt dan 800 MHz zullen we nog betere performance zien. Daarnaast is er ook nog niks bekend over de GPU: het kan zijn dat er dezelfde quad-core GPU in zit als in de A5X chip, maar het kan ook een nieuwere PowerVR Series 6 GPU bevatten.

Ik durf nu al te stellen dat de A6 één van de krachtigere chips op dit moment is.
De Cortex A15 CPU is toch dezelfde die ook in de iPad 3 is gebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Trouwens nog wat quotes van Anandtech en hun hands-on impressie:

1) Het scherm biedt schijnbaar een stuk betere beeldkwaliteit
First, the display is indeed noticeably more vibrant than the 4S, which isn't super surprising considering Apple's move from on-cell to in-cell touch and full sRGB coverage. We'll be able to tell in due time just how close it comes to 100% sRGB, but what we saw was very impressive
2) Het is (lijkt) erop dat het niet *glas*-randje-*metaal*-randje-*glas is. Er lijkt dus geen 'ruimte' te zitten tussen het glas en het aluminium.
Likewise the cutouts at top and bottom appear to be glass, but there's no noticeable gap between them and the unibody metal main body; this is very polished.
As a reminder, the iPhone 5 camera is still 8MP with likely the same CMOS sensor as the 4S, but slightly different optics. This time around the iPhone 5 rear camera is still F/2.4 but has a slightly wider field of view. Focal length appears to be slightly changed.
Panorama works very well on the 5, it appears to be continually integrating while moving rather than taking a small number of individual captures. Apple has also changed the camera UI just for the iPhone 5 it appears, with a circular capture button and edge to edge bleeds for the preview. This looks a lot like the iPad camera interface. I played with the new 720p front facing camera as well, and quality looked good.
---------------------------------------
HardCoreGamer schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 23:54:
[...]

De Cortex A15 CPU is toch dezelfde die ook in de iPad 3 is gebouwd?
Nee, de iPad 3 heeft dezelfde dual-core CPU als de iPad 2 (namelijk een dual-core 1 GHz Cortex A9 CPU).

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Osxy schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 22:05:
[...]

Je MOET het niet kopen. Als je het wilt hebben of als er geen vergelijkbaar product is is het het dus waard blijkbaar.

[...]

Dit gaat op voor alle producten in de wereld, vraag en aanbod.
Modbreak:Dit is bij deze je laatste waarschuwing. Je constante gehamer op het prijsbeleid van Apple is ongewenst, en je bent nu al meerdere keren aangesproken op je manier van reageren. Als je niet wilt dat we verdere maatregelen nemen, ga je dus nu iets aan je manier van posten doen.

Maar om weer on-topic te gaan: waarom is er zoveel geheimzinnigheid over de CPU. Ik meen me te herinneren uit vorige jaren dat dit al lang was uitgeplozen tegen deze tijd.

[ Voor 97% gewijzigd door Whieee op 15-09-2012 10:25 ]

Verwijderd

Dit filmpje is wel leuk over de iphone 4 LTE

http://www.collegehumor.c...with-christopher-mcdonald

Ik was erg benieuwd en kon al niet geloven dat de gelekte foto's de nieuw iphone zouden worden mede omdat het meer op de iphone 4 leek en nu met de specs is het niet erg boeiend als je al een 4 zou hebben. De concurrent is al veel verder en dit toestel is al ingehaald behalve qua verkoop nog niet. wel mooi dat het zo dun is. }:O

Die converter 30 dollar zal wel 30 euro zijn en ze hebben gelijk. 20 miljoen toestellen x 30 is toch even 600 miljoen. _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2012 07:15 ]

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:43

vhal

ಠ_ಠ

Uniciteit schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 23:56:
Trouwens nog wat quotes van Anandtech en hun hands-on impressie:

2) Het is (lijkt) erop dat het niet *glas*-randje-*metaal*-randje-*glas is. Er lijkt dus geen 'ruimte' te zitten tussen het glas en het aluminium.
Ik hoop maar dat ze dan rekening hebben gehouden met de uitzettingscoefficient van het glas en aluminium, dan wel niet de torsiekrachten...

Strava

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Vast niet. Het zijn echt sukkeltjes bij Apple.

Haters everywhere but I don’t really care

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:55
matthijst schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 08:55:
:D

Als de A6 een Cortex-A15 zou zijn, en op basis van alle waarnemingen geloof ik dat best, in combinatie met een PowerVR 6-Series, dan zou dat echt een kick in de nuts zijn ten opzichte van de concurrentie. Alleen daarmee al heeft Apple een grote stap vooruit gezet. Die aankoop van Intrinsity is echt een meesterzet gebleken.

• Pyrone89
matthijst schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 08:55:
Vorige keer hielden ze geen rekening met de nadelen van exposed glas en de kwetsbaarheid van de Home button. Zou dus best kunnen dat ze deze keer ook de iPhone 5S er aan te pas moet komen om de flaws op te lossen.

[ Voor 16% gewijzigd door Pyrone89 op 15-09-2012 10:52 ]

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 07:13:
Dit filmpje is wel leuk over de iphone 4 LTE

http://www.collegehumor.c...with-christopher-mcdonald

Ik was erg benieuwd en kon al niet geloven dat de gelekte foto's de nieuw iphone zouden worden mede omdat het meer op de iphone 4 leek en nu met de specs is het niet erg boeiend als je al een 4 zou hebben. De concurrent is al veel verder en dit toestel is al ingehaald behalve qua verkoop nog niet. wel mooi dat het zo dun is. }:O

Die converter 30 dollar zal wel 30 euro zijn en ze hebben gelijk. 20 miljoen toestellen x 30 is toch even 600 miljoen. _/-\o_
De concurrent is al veel verder? Je bedoeld dat de concurentie een groter scherm hebben?
Kwa technologie is de concurrent mijn inziens niet verder. Misschien mist hij draadloos laden, dat vind ik wel een beetje gemiste kans, maar voor de rest heeft hij minstens alles wat de concurrenten ook hebben.

• Pyrone89
Qua specs is er niks mis met de iPhone 5. Ze hadden er alleen wel wat extra geheugen en opslag in kunnen rammen, aangezien dat blijkbaar maar een paar dollar kost. Dan zouden ze ook gewoon 1 model hebben (handiger voor logistiek ook) met 64GB.

• Uniciteit
  • Niet online
duncanvdlinden schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 11:44:
[...]

De concurrent is al veel verder? Je bedoeld dat de concurentie een groter scherm hebben?
Kwa technologie is de concurrent mijn inziens niet verder. Misschien mist hij draadloos laden, dat vind ik wel een beetje gemiste kans, maar voor de rest heeft hij minstens alles wat de concurrenten ook hebben.
Ik snap de hype wat betreft draadloos opladen ook nog niet echt, want:

1) Je moet het apparaat alsnog op een plaat of iets dergelijks liggen (in andere woorden: de iPhone moet nog steeds met iets in direct contact zijn
2) Die plaat moet toch weer aan het stopcontact... met een draad

Het zou pas wat zijn als je écht draadloos kon opladen. Als in: je loopt een kamer binnen met een 'draadloze energie overbrenger' (of hoe je het ook zou moeten noemen) en je iPhone begint automatisch op te laden. Gewoon omdat je iPhone in de omgeving van zo'n zender is.

Tot die tijd hoeven ze van mij echt niet de huidige manier van draadloos opladen erin te stoppen.

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik hoop toch echt dat ze dat 16GB model eens uit faseren!
Ik baal altijd dat ik €599,- betaal voor een 16GB model, en nu moet ik zelfs €679,- betalen voor nog steeds 16GB! :(

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Uniciteit schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 13:07:
[...]

1) Je moet het apparaat alsnog op een plaat of iets dergelijks liggen (in andere woorden: de iPhone moet nog steeds met iets in direct contact zijn

Het zou pas wat zijn als je écht draadloos kon opladen. Als in: je loopt een kamer binnen met een 'draadloze energie overbrenger' (of hoe je het ook zou moeten noemen) en je iPhone begint automatisch op te laden. Gewoon omdat je iPhone in de omgeving van zo'n zender is.

Tot die tijd hoeven ze van mij echt niet de huidige manier van draadloos opladen erin te stoppen.
Het zou bijvoorbeeld handig zijn als je zo'n zender in je notebook hebt, dan leg je de telefoon in een bepaalde straal naast je laptop en dan laad hij op. Het is net even wat sjieker als met een kabeltje dan, maar meer ook niet eigenlijk :P

• manmad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-09 19:53
Uniciteit schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 13:07:
[...]

Het is wel zeker handig, ik heb altijd het probleem dat ik snachts nog in het donker mijn kabeltje moet insteken om op te laden. En meestal vind ik dat kabeltje dat dan op de grond gevallen is niet en moet ik uit bed om het op te rapen. Dus voor mij zou draadloos opladen wel handig zijn!

Ik zou ook zo een plaatje langs mijn computer kunnen zetten zodat als ik op mijn computer zit en mijn smartphone langs mij ligt, hij gewoon kan opladen. Zonder dat ik met kabels moet zitten rondzooien.

De nieuwe iphone is goed en zeer mooi! Maar vind het alleen jammer dat je zoveel moet bijbetalen voor maar een beetje extra opslag en dat je geen micro sdkaart kunt gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door manmad op 15-09-2012 13:39 ]

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:37
manmad schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 13:36:
[...]

Het is wel zeker handig, ik heb altijd het probleem dat ik snachts nog in het donker mijn kabeltje moet insteken om op te laden. En meestal vind ik dat kabeltje dat dan op de grond gevallen is niet en moet ik uit bed om het op te rapen. Dus voor mij zou draadloos opladen wel handig zijn!
Een simpele work arround. Hang hem aan de lader voordat je naar bed gaat....... Slaap je beter ook ;)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Welke versie gaan jullie halen, als in hoeveel GB? Mijn eerste ingeving was om het zwarte 32GB model te halen, maar ik zit nu weer te denken over 16GB. Apple producten zijn natuurlijk erg duur, maar €110 betalen voor 16GB extra geheugen gaat wel erg ver...Verder heb ik op mijn iPad 3 wel genoeg aan 16GB. Er staan voornamelijk erg veel apps op en wat muziek, maar ben nooit in de problemen gekomen qua ruimte. Natuurlijk maak je op een telefoon wel veel meer foto's en waarschijnlijk ook wel meer muziek...Lastig, lastig...

• Pyrone89
monnick schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 14:24:
Welke versie gaan jullie halen, als in hoeveel GB? Mijn eerste ingeving was om het zwarte 32GB model te halen, maar ik zit nu weer te denken over 16GB. Apple producten zijn natuurlijk erg duur, maar €110 betalen voor 16GB extra geheugen gaat wel erg ver...Verder heb ik op mijn iPad 3 wel genoeg aan 16GB. Er staan voornamelijk erg veel apps op en wat muziek, maar ben nooit in de problemen gekomen qua ruimte. Natuurlijk maak je op een telefoon wel veel meer foto's en waarschijnlijk ook wel meer muziek...Lastig, lastig...
Als ik dat zo hoor kun je het beste voor 16GB gaan.

Je hebt het alleen nodig voor apps. Eventuele muziek kun je gewoon in Dropbox zetten (daar betaal je per jaar omgerekend 50 euro voor 100GB en die kun je overal benaderen, ongeacht welk apparaat). Op die manier betaal je maar 1x voor de opslag van non-app data.

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Stiekem gebruik ik best veel geheugen voor mijn gemaakte foto's/video's. Sinds de 4S maak ik bijzonder veel foto's en dan gaat het erg hard, minimaal 32GB voor mij. Liefste 64GB maar 220 euro bijbetalen voor 48GB is gewoon te belachelijk.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
wesleytjuh schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 15:01:
Stiekem gebruik ik best veel geheugen voor mijn gemaakte foto's/video's. Sinds de 4S maak ik bijzonder veel foto's en dan gaat het erg hard, minimaal 32GB voor mij. Liefste 64GB maar 220 euro bijbetalen voor 48GB is gewoon te belachelijk.
Snap altijd deze redenen niet, dan sluit je hem toch 1 keer per maand aan op de computer en back up je de foto's op je externe harde schijf en is je iPhone weer leeg? ;) Is toch veel logischer?

• wesleytjuh
  • Nu online
Heel simpel eigenlijk, ik scroll regelmatig terug in mijn foto's om iets te laten zien of terug op te zoeken, het zou jammer zijn als die foto's dan net op mijn MacBook staan.. Verder is mijn iPhoto bibliotheek niet echt georganiseerd te noemen helaas.. Dat zou ik nog eens een keer helemaal moeten opschonen maar dat is wel een weekend werk gok ik zo :+.

Zelfde geldt voor muziek, hier heb ik ook aardig wat van op mijn iPhone staan, niet omdat ik het allemaal vaak luister maar als ik net zin heb in dat ene nummer wil ik hem gewoon beschikbaar hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door wesleytjuh op 15-09-2012 15:11 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• Pyrone89
wesleytjuh schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 15:01:
Daarvoor is de Dropbox Camera Upload functie. Zodra het is geupload kun je het dan van je toestel halen en staat het veilig in de Cloud in de hoogste kwaliteit.

Heb je bij lange na niet eens 16GB nodig.

Verwijderd

Beetje Meh gevoel bij de iPhone 5. Maar kijk wel weer uit om hem een keertje te gebruiken. Kopen zal ik nooit maar dat komt omdat iOS minder gebruiksvriendelijk is als Android(kale android dan zoals op de nexus).

Echter waarom hebben ze de Headphone Jack aan de onderkant gedaan? Ik vond het juist geweldig dat hij aan de bovenkant zat zoals bij de andere iPhones.

En sneller, tsja elke nieuwe telefoon is sneller. iPhone 4S was is ook al ruimschoots voldoende. Ik denk dat als je de 3G hebt of als je een zwaar gebruiker bent van de 4 en niet tevreden bent de 5 wel goed is. Upgraden vanaf de 4S is echt omdat je hem wil showen en stoer wil doen.

De nieuwe connector is wel beter. Helaas niet back compatible waar ik enige frustratie wel herken. Het lange scherm zal mijn kameraad ook zeker mooi vinden. Hij gaf altijd commentaar dat de filmpje op de Youtube altijd balken vertoonde en bij andere smartphones dit niet zo was.

Wat ik heel mooi vond was met die kaarten dat het gewoonweg 3D leek :) Gaaf!! Hoop dat de mensen die hem kopen er zeer tevreden mee zijn!

• me_mrtn
Pyrone89 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 15:10:
[...]

Daarvoor is de Dropbox Camera Upload functie. Zodra het is geupload kun je het dan van je toestel halen en staat het veilig in de Cloud in de hoogste kwaliteit.

Heb je bij lange na niet eens 16GB nodig.
In Nederland hebben we tegenwoordig datalimieten. Niet te doen dus als je een beetje flink gebruikt maakt van je data. Overigens wel genoeg Dropbox gehoord van je.

• alwaysleft
me_mrtn schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 15:20:
[...]

In Nederland hebben we tegenwoordig datalimieten. Niet te doen dus als je een beetje flink gebruikt maakt van je data. Overigens wel genoeg Dropbox gehoord van je.
Je kunt in de Dropbox alleen wifi aanvinken, niks data van dropbox...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 15:12:
De nieuwe connector is wel beter. Helaas niet back compatible waar ik enige frustratie wel herken. Het lange scherm zal mijn kameraad ook zeker mooi vinden. Hij gaf altijd commentaar dat de filmpje op de Youtube altijd balken vertoonde en bij andere smartphones dit niet zo was.
Ben alleen bang dat dat nog niet is opgelost want de balken die ik had (op een ipod touch welliswaar, maar toch) zaten aan de zijkant. Deze worden dus alleen nog maar groter nu (omdat hij niet breder is)

• me_mrtn
alwaysleft schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 15:20:
[...]

Je kunt in de Dropbox alleen wifi aanvinken, niks data van dropbox...
Ja, maar als ik volgens Pyrone89 zo verstandig zou zijn (want ja, "de prijzen!!!") om in plaats van mijn muziek bijvoorbeeld gewoon op de iPhone te zetten, maar juist Dropbox te gebruiken, heb ik geen moer aan WiFi. Zelfde geldt voor iTunes Match trouwens. Mijn PhotoStream heb ik buitenshuis ook niet in gebruik.
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 15:23:
[...]

Ben alleen bang dat dat nog niet is opgelost want de balken die ik had (op een ipod touch welliswaar, maar toch) zaten aan de zijkant. Deze worden dus alleen nog maar groter nu (omdat hij niet breder is)
Waarom erger? Die balken waren er omdat er 16:9 content werd afgebeeld op een 3:2 scherm. Nu is het een 16:9 scherm.

[ Voor 30% gewijzigd door me_mrtn op 15-09-2012 15:28 ]

• alwaysleft
me_mrtn schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 15:27:
[...]

Ja, maar als ik volgens Pyrone89 zo verstandig zou zijn (want ja, "de prijzen!!!") om in plaats van mijn muziek bijvoorbeeld gewoon op de iPhone te zetten, maar juist Dropbox te gebruiken, heb ik geen moer aan WiFi. Zelfde geldt voor iTunes Match trouwens. Mijn PhotoStream heb ik buitenshuis ook niet in gebruik.
Dan is Spotify wel een optie, voor 10 euro per maand kan je 3000 nummers offline opslaan ;)

• manmad
winwiz schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 13:42:
[...]

Een simpele work arround. Hang hem aan de lader voordat je naar bed gaat....... Slaap je beter ook ;)
haha bedankt voor de tip, maar ik ga speciaal iets vroeger slapen zodat ik mijn agenda kan in orde zetten, al mijn berichten/emails die ik nog niet beantwoord heb beantwoorden en nog snel iets op het internet lezen.

Zoals veel mensen nog een boekje lezen voor het slapen gaan, lees ik artikels op het internet ;)

Voor iphone gebruikers is de iphone 5 een waardige vervanger. Maar ik, als android gebruiker, vind het niet echt speciaal genoeg om over te stappen. Zal dus toch nog bij android blijven of misschien een windows 8 phone als ik merk dat het goed werkt.

• me_mrtn
alwaysleft schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 15:28:
[...]

Dan is Spotify wel een optie, voor 10 euro per maand kan je 3000 nummers offline opslaan ;)
Nee, dat is geen optie. Dan kan ik net zo goed playlists wisselen in iTunes voor mijn legale muziek, ipv via een inferieur medium (dat is Spotify namelijk) nog eens extra zou moeten betalen?

Verwijderd

alwaysleft schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 15:28:
[...]

+1. Met m'n 16gb iPhone kan ik bijna al m'n Spotify playlists (+/- 100) offline opslaan, en dan heb ik nog genoeg gb's vrij voor foto's en apps.

Aan de 32gb+ iPhone gebruikers; wat slaan jullie allemaal op op je iPhone waardoor je zoveel ruimte nodig hebt? Muziek?

• alwaysleft
me_mrtn schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 15:31:
[...]

Nee, dat is geen optie. Dan kan ik net zo goed playlists wisselen in iTunes voor mijn legale muziek, ipv via een inferieur medium (dat is Spotify namelijk) nog eens extra zou moeten betalen?
Mmmmm, tsjah. Ik doe het zo al een jaar, had eerst een 32 GB iPhone altijd nodig...nu heb ik gewoon 15 GB aan muziek offline beschikbaar :)

Verwijderd

me_mrtn schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 15:31:
[...]

Waarom is Spotify een inferieur medium?

• manmad
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 15:32:
[...]

+1. Met m'n 16gb iPhone kan ik bijna al m'n Spotify playlists (+/- 100) offline opslaan, en dan heb ik nog genoeg gb's vrij voor foto's en apps.

Aan de 32gb+ iPhone gebruikers; wat slaan jullie allemaal op op je iPhone waardoor je zoveel ruimte nodig hebt? Muziek?
ik heb geen iphone maar een galaxy sii met een sd kaart van 32gb, en ik kan je vertellen waarom ik deze heb. Dit zal wel hetzelfde zijn voor iphone gebruikers.

1000'en foto's en uren aan video + films zodat ik ook films kan kijken als ik in de trein zit. Dit in combinatie met een paar honderd apps en muziek.

Syncen met de cloud vind ik maar niets aangezien je dan constant internet nodig hebt... Ik heb graag alles lokaal staan zodat ik er aan kan wanneer ik wil

• me_mrtn
[...]

Muziek, foto's en films gemaakt met de iPhone. Daarbuiten heb ik maar twee films er op, verder neemt TomTom Europa en VS nog wel wat in beslag en GTA bijvoorbeeld.
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 15:34:
[...]

Waarom is Spotify een inferieur medium?
Het feit dat artiesten/labels muziek kunnen pullen, het feit dat alles gepretendeerd wordt in 320kbps te worden gepresenteerd, maar er buitengewoon veel muziek in véél lagere kwaliteit wordt aangeboden en dat er een hele waslijst aan artiesten ontbreekt. Albums kopen, zowel analoog als digitaal, heeft gewoon mijn voorkeur.

[ Voor 30% gewijzigd door me_mrtn op 15-09-2012 15:36 ]

Verwijderd

@manmad & @me_mrtn; ah, duidelijk! Ik kijk eigenlijk nooit films op m'n iPhone, maar op m'n iPad. M'n App gebruik is ook redelijk beperkt tot +/- 50 apps o.i.d en navigeren (TomTom) doe ik ook niet. Voor 2000+ foto's en filmpjes gemaakt op m'n iPhone en m'n Spotify playlists is 16gb blijkbaar ruim voldoende...

Verwijderd

me_mrtn schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 15:34:
[...]
Het feit dat artiesten/labels muziek kunnen pullen, het feit dat alles gepretendeerd wordt in 320kbps te worden gepresenteerd, maar er buitengewoon veel muziek in véél lagere kwaliteit wordt aangeboden en dat er een hele waslijst aan artiesten ontbreekt. Albums kopen, zowel analoog als digitaal, heeft gewoon mijn voorkeur.
Kan muziek niet gepulled worden uit de iTunes store dan? Heb eigenlijk nooit echt last van lage kwaliteit audio, moet toegeven geen echte audiofiel te zijn ofzo, maar merk nooit (te) lage kwaliteit. Dat er behoorlijk wat artiesten ontbreken is een punt, maar volgens mij trekt dat steeds meer aan.

Maar goed; dit alles maakt het m.i. nog geen "inferieur" product; het past simpelweg niet bij je wensen en voorkeuren. Ik vind het een geweldige dienst en velen met mij. Neemt niet weg dat wanneer Apple met een vergelijkbare dienst komt binnen de iTunes catalogus ik de eerste ben die overstapt, gezien de grootte van de catalogus en de (vast en zeker geweldige) integratie in iOS en OSX

• wesleytjuh
  • Nu online
[...]

13Gb aan muziek, ~5GB aan apps, en de rest foto's/video's. Momenteel 1GB van de 32GB over, prima zo wat mij betreft. Kan er altijd bij, zonder vertraging. Ik heb meer dan regelmatig geen internet in de trein, op school of bijvoorbeeld het gehele afgelopen weekend toen ik een naar een festival was. Hoe kom ik dan bij mijn muziek en foto's?

• me_mrtn
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 15:42:
[...]

Kan muziek niet gepulled worden uit de iTunes store dan? Heb eigenlijk nooit echt last van lage kwaliteit audio, moet toegeven geen echte audiofiel te zijn ofzo, maar merk nooit (te) lage kwaliteit. Dat er behoorlijk wat artiesten ontbreken is een punt, maar volgens mij trekt dat steeds meer aan.

Maar goed; dit alles maakt het m.i. nog geen "inferieur" product; het past simpelweg niet bij je wensen en voorkeuren. Ik vind het een geweldige dienst en velen met mij. Neemt niet weg dat wanneer Apple met een vergelijkbare dienst komt binnen de iTunes catalogus ik de eerste ben die overstapt, gezien de grootte van de catalogus en de (vast en zeker geweldige) integratie in iOS en OSX
Ja, we gaan wel iets offtopic. Laat ik het zo zeggen, voor mij is het niet de goede dienst. Muziek kan wel gepulled worden uit de iTunes Store (is het wel eens voorgekomen?), maar als je het al gekocht hebt, kun je het blijven luisteren. Bij Spotify niet, want dat is pure streaming (tenzij je offline opslaat, maar dat is omgekeerde redenatie bij zo'n dienst). Daarnaast zit er DRM op bij Spotify. Maar dat is allemaal persoonlijk.

Verwijderd

me_mrtn schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 15:45:
[...]
Ja, we gaan wel iets offtopic. Laat ik het zo zeggen, voor mij is het niet de goede dienst. Muziek kan wel gepulled worden uit de iTunes Store (is het wel eens voorgekomen?), maar als je het al gekocht hebt, kun je het blijven luisteren. Bij Spotify niet, want dat is pure streaming (tenzij je offline opslaat, maar dat is omgekeerde redenatie bij zo'n dienst). Daarnaast zit er DRM op bij Spotify. Maar dat is allemaal persoonlijk.
Idd wat offtopic; laatste respsonse ;-). Wat betreft pullen en blijven luisteren heb je een punt. Hoe zit dit eigenlijk bij iTunes Match? Kun je dan ook blijven luisteren ook als iets niet meer in de iTunes catalogus zit? Bij Spotify zijn gekochte tracks trouwens DRM vrij, maar qua streaming zit je idd vast een de apps of (binnenkort) de webapp. Persoonlijk inderdaad, maar voor mij is Spotify perfect.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Beetje Meh gevoel bij de iPhone 5. Maar kijk wel weer uit om hem een keertje te gebruiken. Kopen zal ik nooit maar dat komt omdat iOS minder gebruiksvriendelijk is als Android(kale android dan zoals op de nexus).
Dat vind jij. Veel mensen in dit topic zijn het niet met je eens.
Echter waarom hebben ze de Headphone Jack aan de onderkant gedaan? Ik vond het juist geweldig dat hij aan de bovenkant zat zoals bij de andere iPhones.
Omdat op z'n kop met het scherm naar binnen de meest logische manier is om je telefoon in je zak te doen.

• wesleytjuh
  • Nu online
bram1984 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 16:02:
[...]

Dat vind jij. Veel mensen in dit topic zijn het niet met je eens.

[...]

Omdat op z'n kop met het scherm naar binnen de meest logische manier is om je telefoon in je zak te doen.
Ben wel bang dat dit in combinatie met hoesjes voor gebruikerssporen op de bovenkant gaat zorgen. Eerst zat (bij mij dan) de bovenkant samen met de opening van het hoesje naar de bovenkant gericht, beschadigd niet zo snel dus. Nu moet hierdoor de bovenkant (en tevens onbeschermd omdat dit de opening is) eerst in je broekzak. En dan wordt er ook nog een aluminium gebruikt ipv RVS, wat een stuk minder hard is.

Sowieso een stuk lastiger voor de hoesjes fabrikanten nu ook een 3.5mm socket beschikbaar moet zijn aan de onderkant, maar daar verzinnen ze wel wat voor :).

[ Voor 9% gewijzigd door wesleytjuh op 15-09-2012 16:15 ]

Echter waarom hebben ze de Headphone Jack aan de onderkant gedaan?
Ik vond het juist geweldig dat hij aan de bovenkant zat zoals bij de andere iPhones.
Juist prachtig, schermkant op je been met powerbutton omlaag betekend vrije verloop van je audiokabel :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• me_mrtn
Toen de geruchten gingen dat de jack aan de onderkant zou zitten, was ik ook verbaasd. Vind ik eigenlijk nog steeds het grootste minpunt van de 5 tot nu toe. :P Conclusie toen was dat je je telefoon op meerdere manieren in je zak kan doen; ik doe het scherm naar je been toe, powerknop naar boven. Dan trek ik hem uit mijn broek aan de band met duim en wijsvinger en heb ik hem gelijk goed in de hand.

Verwijderd

Wat kan je nu/na de release van de iPhone 5 nog vangen voor een 4S 32gb? Van marktplaats word ik niet echt wijzer aangezien daar echt veel verschil is in prijs en behoorlijk wat fake ads zijn te vinden.

• wesleytjuh
  • Nu online
me_mrtn schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 16:20:
Toen de geruchten gingen dat de jack aan de onderkant zou zitten, was ik ook verbaasd. Vind ik eigenlijk nog steeds het grootste minpunt van de 5 tot nu toe. :P Conclusie toen was dat je je telefoon op meerdere manieren in je zak kan doen; ik doe het scherm naar je been toe, powerknop naar boven. Dan trek ik hem uit mijn broek aan de band met duim en wijsvinger en heb ik hem gelijk goed in de hand.
Exact, zo doe ik het ook en dat werkt eigenlijk wel perfect :). Maar na een aantal weken wennen aan de 5 zal je waarschijnlijk wel weer een net zo goed werkend trucje hebben :*)

• Pyrone89
Gewoon goed gebruik maken van Spotify en Dropbox, wat ook nog eens superieure diensten zijn, en dan ben je tenminste niet NOG eens €100 meer kwijt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 16:22:
Wat kan je nu/na de release van de iPhone 5 nog vangen voor een 4S 32gb? Van marktplaats word ik niet echt wijzer aangezien daar echt veel verschil is in prijs en behoorlijk wat fake ads zijn te vinden.
ik heb 380 voor mijn 4s gekregen, als je geluk hebt 430 ofzo maar de meeste die iets 2de hans kopen hechten ook niet zoveel waarde aan de extra gbs

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Pyrone89 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 16:36:
Gewoon goed gebruik maken van Spotify en Dropbox, wat ook nog eens superieure diensten zijn, en dan ben je tenminste niet NOG eens €100 meer kwijt.
Na 10 maanden Spotify ben je echter ook meer dan 100 euro kwijt (tientje per maand). Wellicht is het dan weer niet zo gek om toch die 100 euro te investeren zodat je huidige muziekcollectie er wel op past.

Verwijderd

Tjoekie schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 16:56:
[...]
Na 10 maanden Spotify ben je echter ook meer dan 100 euro kwijt (tientje per maand). Wellicht is het dan weer niet zo gek om toch die 100 euro te investeren zodat je huidige muziekcollectie er wel op past.
Haha, je was me net voor, wilde exact hetzelfde posten ;-p

• wesleytjuh
  • Nu online
Pyrone89 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 16:36:
Liever 100 euro meer en altijd mijn data bij me dan zonder zitten wanneer er weer eens geen internet aanwezig is. Ik maak al jaren enorm veel gebruik van dropbox, maar je hebt gewoon internet er voor nodig, geen internet = geen data. Dan maar 100 euro extra voor 32GB (en het liefste gewoon 64GB) meer, hoe belachelijk het ook is.

* CLB denkt eraan om 'n lightning-geheugenkaartje te ontwerpen... 32GB voor $99,- *cashing*

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• wesleytjuh
  • Nu online
CLB schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 17:13:
* CLB denkt eraan om 'n lightning-geheugenkaartje te ontwerpen... 32GB voor $99,- *cashing*
* wesleytjuh plaatst alvast een pre-order.

Verwijderd

De Iphone 5 gaat mijn eerste apple product worden. Ik kan niet goed inschatten in hoeverre de 16gb versie voor de gemiddelde Iphone gebruiker volstaat. Is het slim om op safe te spelen en gewoon maar meteen de 32gb versie te nemen? Ik ben niet een gebruiker die er op zit te wachten om op de mbtjes te moeten gaan letten... Hoe belachelijk de prijzen ook zijn...

• Pyrone89
Tjoekie schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 16:56:
[...]

Behalve dat je dan nog je muziek ook moet kopen (of downloaden). Die kosten moet je er ook nog eens bijrekenen.

Ook heb je die Spotify opslag dan overal, ipv alleen op je iPhone.

In de lokale opslag variant moet je zowel op je iPad als iPhone telkens de grotere, duurdere versie nemen. Dat gaat al snel een paar honderd euro per jaar kosten als je telkens het nieuwste model wilt.

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:17

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 17:23:
De Iphone 5 gaat mijn eerste apple product worden. Ik kan niet goed inschatten in hoeverre de 16gb versie voor de gemiddelde Iphone gebruiker volstaat. Is het slim om op safe te spelen en gewoon maar meteen de 32gb versie te nemen? Ik ben niet een gebruiker die er op zit te wachten om op de mbtjes te moeten gaan letten... Hoe belachelijk de prijzen ook zijn...
Zelf had ik 16gb zo vol, een paar filmpjes in full HD, tomtom en wat muziek en hij is vol. 32gb is geen overbodige luxe als je het mijn vraagt.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:43

vhal

ಠ_ಠ

Bigg Balls schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 17:31:
[...]
Zelf had ik 16gb zo vol, een paar filmpjes in full HD, tomtom en wat muziek en hij is vol. 32gb is geen overbodige luxe als je het mijn vraagt.
tsja, full HD (dus eigenlijk noem jij 1080p) videos zijn imho een beetje overkill voor een iPhone. Ik merk het met mijn iPad, 32GB genomen maar had wellicht genoeg gehad met 16GB.

Maar het maar net wat iemand ermee doet. Je zal misschien iets meer moeten managen met een 16GB maar te weinig space zal niet zo snel gebeuren is mijn ervaring.

Strava

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:45
Hoe meer GB hoe handiger natuurlijk.
Ik heb zelf 32 op mijn iphone 4,denk nu voor een 16 te gaan.
Kostprijs en zoals hier boven al vermeld,spotify en dropbox meer gebruiken!

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

CLB schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 16:17:
[...]

Juist prachtig, schermkant op je been met powerbutton omlaag betekend vrije verloop van je audiokabel :)
Daar komt nog bij dat de kabel niet meer in de weg hangt als je de headset gebruikt om te bellen (doe ik op kantoor regelmatig) en je intussen iets op moet zoeken op je telefoon bijvoorbeeld. :) Oh, en de vochtsensor in die audiojack slaat niet meer roze uit (warranty void) als je net een regendruppel vangt ;)

* Whieee is wel blij met de verplaatste audiojack

Verwijderd

Bigg Balls schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 17:31:
[...]

Waarom nog Tom tom als deze al is ingebouwd?

Als je het geld kan missen 32gb maar als je niet al teveel muziek op je telefoon zet, en 1000 fotos dan gaat dat prima op een 16gb. plus dat de 32gb relatief veel minder opleverd als je hem weer doorverkoopt ooit.

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:35
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 17:59:
[...]

Als je het geld kan missen 32gb maar als je niet al teveel muziek op je telefoon zet, en 1000 fotos dan gaat dat prima op een 16gb. plus dat de 32gb relatief veel minder opleverd als je hem weer doorverkoopt ooit.
Omdat je met maps een internetverbinding nodig hebt, met tomtom niet.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

• wesleytjuh
  • Nu online
Maps is ook totaal niet te vergelijken met tomtom natuurlijk. Inderdaad ook iets wat aardig wat van je 16GB afsnoept.

• me_mrtn
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 17:59:
[...]

Omdat TomTom stukken uitgebreider blijft. En ik heb niet voor niets voor Europa en de VS een aardige duit neergelegd voor het programma.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Mijn iPhone 4 is 32 GB. In gebruik: muziek (10 GB), foto's (3 GB) en apps (7 GB). Ik zou met minder afkunnen door er wat muziek en apps die ik niet gebruik af te gooien, maar 16 GB is wat krap als je het veel gebruikt.

De iPhone 5 die ik heb besteld is dus weer 32 GB.

Schrok net wel even van de iPad... die is ook 32 GB en ik dacht eigenlijk dat ik daar handig met 16 GB af kon (gebruik ik niet voor muziek, foto's alleen de PhotoStream), maar dat is niet zo. Er staat alleen al 12 GB aan apps op.

• Pyrone89
Tom schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 19:00:
Mijn iPhone 4 is 32 GB. In gebruik: muziek (10 GB), foto's (3 GB) en apps (7 GB). Ik zou met minder afkunnen door er wat muziek en apps die ik niet gebruik af te gooien, maar 16 GB is wat krap als je het veel gebruikt.

Schrok net wel even van de iPad... die is ook 32 GB en ik dacht eigenlijk dat ik daar handig met 16 GB af kon (gebruik ik niet voor muziek, foto's alleen de PhotoStream), maar dat is niet zo. Er staat alleen al 12 GB aan apps op.
Heb je hem met abonnement gekocht of heb je los €800 betaald?

Overigens hebben ze een flinke sneer richting Samsung verwerkt in hun marketing: "Anyone can make a larger smartphone display. But if you go large for large’s sake, you end up with a phone that feels oversized, awkward and hard to use. iPhone 5 features a 4-inch display designed the right way: it’s bigger, but it’s the same width as iPhone 4S."

Ben het hier zelf mee oneens. Ik vind de kleine breedte van de iPhone namelijk vreselijk vervelend. Als je hem in een grote hand vasthoudt dan komen je vingers aan de andere kant weer over het scherm (en blokkeren zo het scherm) of je moet het met 1 hand vasthouden als een soort pinch beweging en met de andere wat doen, maar dat verkrampt snel. Ze hadden hem dus voor mij juist een stuk breder mogen maken, zoals de andere fabrikanten in mijn opinie juist wel goed doen.

[ Voor 39% gewijzigd door Pyrone89 op 15-09-2012 19:07 ]

• me_mrtn
Tom schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 19:00:

Is dat een iPad 3? Die neemt door de resolutie natuurlijk veel meer ruimte in door de grotere apps.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Pyrone89 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 19:02:
[...]

Heb je hem met abonnement gekocht of heb je los €800 betaald?
Los gekocht.
me_mrtn schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 19:06:
[...]

Is dat een iPad 3? Die neemt door de resolutie natuurlijk veel meer ruimte in door de grotere apps.
Nee, iPad 1. Zie dat Monopoly, Rolex, GTA Chinatown en Panerai elk 750 tot 1000 MB zijn. Dan tikt het wel aan :) (maar neem aan dat alle apps de Retina graphics hebben, ook al gebruik je het op een non-Retina device)

• Shaverion
Ik heb nu 16gb maar ik ga toch voor de 32gb, ik zit nu met net iets te weinig en dan doe ik al best zuinig met m'n ruimte. Maar ik vind het gewoon niks om me daar mee bezig te houden, ik wil gewoon alle apps, muziek, fotos enz erop kunnen hebben zonder daar over na te denken. En met dropbox ofzo werken vind ik dan ook niks, daarnaast worden data abonnementen ook steeds duurder. Als ik 2 jaar lang 5euro de maand meer moet betalen voor wat extra data kan ik goedkoper 16gb erbij kopen.

Verder was ik vandaag tijdens werk (had niks te doen) beetje aan het denken, en in het begin was ik een beetje teleurgesteld en had ik net iets meer verwacht van de iPhone 5. Maar wat zouden ze nog beter gedaan kunnen hebben?

Het design is een verbetering van de iPhone 4, dat werd door de meesten al als een hele mooie telefoon gezien. Dus hadden ze dan iets heel nieuws moeten maken en het risico nemen dat mensen het minder mooi vinden? Daarnaast is het een behoorlijk lichte en dunne telefoon wat natuurlijk fijn is. En ik kan begrijpen dat er mensen zijn die het design niet mooi vinden want het blijft natuurlijk smaak, maar het is toch zeker een flinke verbetering.

Het beeldscherm is kwa dpi en beeldkwaliteit een van de beste op het moment, de paar telefoons die eroverheen gaan worden door de iPhone 5 op elk ander gebied overtroffen. Alleen de grote is een kwestie van smaak, hetzelfde geld voor beeldverhoudingen. Licht ook heel veel aan de grote van je hand natuurlijk.

Dan heb je intern de SoC die waarschijnlijk de beste is op het moment waarbij het OS ook nog eens lichter is als bijv Android. Ram is 1gb wat gewoon standaard is en meer is eigenlijk overkill want daar word toch geen gebruik van gemaakt. De nieuwste netwerk technologie zit erin. De camera is ook een van de beste (op echte camera telefoons na)

Dus in elk opzicht loopt de iPhone voor of gelijk met de concurrentie en daarnaast heb je nog een aantal dingen zoals design, beeldgrote en OS die gewoon smaak afhankelijk zijn.

Dan vraag ik mezelf af wat er nou nog te klagen valt? Moet er NFC in terwijl dat nog bijna niet gebruikt word en BT 4.0 hetzelfde kan, of draadloos opladen wat ook maar een kleine meerwaarde heeft. Ik denk dat de mensen die hier zo'n groot probleem van maken gewoon iets zoeken om het af te kraken. Net zoals er nu zo moeilijk gedaan word over 60euro prijsstijging, niet dat ik het leuk vind maar de waardedaling van een iPhone 5 zal in een jaar tijd niet veel verschillen van die van de iPhone 4s dus aan het eind van de rit kost het niet echt veel meer.

Btw ik twijfelde wel een beetje of ik dit wel moest posten omdat ik nu echt als een apple fanboy over kom... Maar anders had ik dit lange bericht voor niks getypt :P

Verwijderd

Niks mis met je bericht Shaverion, beter dan continue dat gezeur van sommige over de prijs.

De A6 lijkt overigens geen Cortex A15 te zijn, maar een eigen creatie : http://www.anandtech.com/...-5-a6-not-a15-custom-core

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Shaverion schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 22:03:

[...]

Btw ik twijfelde wel een beetje of ik dit wel moest posten omdat ik nu echt als een apple fanboy over kom... Maar anders had ik dit lange bericht voor niks getypt :P
Niet iedereen die positief is over een Apple device is meteen een fanboy wat mij betreft. Apple maakt over het algemeen gewoon erg goede spullen, en hoewel er in veel gevallen wel een device te vinden is dat iets beter doet dan een Apple device, weet Apple het vaak toch voor elkaar te krijgen producten in de markt te zetten die tot de top van hun segment behoren, en op alle vlakken tenminste een dikke voldoende scoren.

Een fanboy word je pas als je de rationaliteit laat varen en alles wat met een merk te maken heeft gaat verdedigen, verheerlijken, etc. En dat lijkt in jouw geval nog niet aan de orde ;)

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Pyrone89 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 17:30:
[...]

Behalve dat je dan nog je muziek ook moet kopen (of downloaden). Die kosten moet je er ook nog eens bijrekenen.

Ook heb je die Spotify opslag dan overal, ipv alleen op je iPhone.

In de lokale opslag variant moet je zowel op je iPad als iPhone telkens de grotere, duurdere versie nemen. Dat gaat al snel een paar honderd euro per jaar kosten als je telkens het nieuwste model wilt.
Je hebt natuurlijk al een muziek database opgebouwd als je voor een model met meer opslagcapaciteit gaat, wat moet je anders met die extra ruimte? In eerste instantie hoef je dus nul extra kosten te maken om van je muziek te kunnen genieten zonder Spotify. Het argument dat Spotify overal beschikbaar is klopt natuurlijk, ware het niet dat je iPhone natuurlijk ook overal beschikbaar is.

En als je inderdaad maar genoeg apparaten toe voegt dan wordt een Spotify abonnementje dat je maar eenmalig hoeft af te nemen voor al je apparaten wel wat interessanter. Hoewel je je ook dan kan afvragen wat de meerwaarde van het op zowel je iPhone als iPad hebben van al je muziek is als je toch altijd je telefoon wel bij je hebt.

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

En dan is het nog maar de vraag of Spotify wel alle muziek heeft die ik in mijn muziekdatabase heb (onbekende bands genoeg in mijn verzameling), en of ik dat erg vind. Spotify is zeker een optie, maar zeker geen allesovertreffend magisch antwoord.

Verwijderd

Spotify is prima, maar om continue te streamen heb je wel een flink databundel nodig. Daarom maak ik vaak gebruik van de offline playlist functionaliteit wat dus weer ruimte op de telefoon kost.

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 10:58
Het volgende viel mij op:

Aluminum and Glass Body

The back of iPhone 5 is made of anodized 6000 series aluminum — the same material used in Apple notebooks — with inlays along the top and bottom made of ceramic glass (on the white and silver model) or pigmented glass (on the black and slate model).

Waarom zou dit zijn en wat zijn eventuele consequenties?

Bron: http://www.apple.com/iphone/design/

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Dat is vandeweek al door jou gevraagd en ook beantwoord... _Brake_ in "[iPhone 5] Verschil in glas tussen zwart en wit"

[ Voor 59% gewijzigd door CLB op 15-09-2012 23:01 ]

Verwijderd

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Wie kan mij vertellen hoe ik het volgende kan oplossen?

Ik heb al enige tijd een app update in mijn lijst staan in de App Store van Hi MBstatus. Altijd als ik wil updaten dan moet ik deze app updaten met een account van iemand anders. Aangezien ik die persoon nooit meer zie kan ik hem ook niet installeren. Het rare komt nu nog. Ik heb deze app nooit gedownload met dit account, ik heb met dat account wel een een game gedownload maar die is er al lange tijd af. Op de een of andere dag stond deze app er opeens tussen. Ik heb die app (Hi MBstatus) wel op me iPhone staan maar dat is gewoon met mijn eigen appel id gedaan. Ook tussen de apps op mijn Mac in iTunes staat die app met dat andere account er niet in.

Hoe kan ik deze update alsnog verwijderen, wil namelijk dat ''1'' weg hebben op het icoon.

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat dacht je van de app verwijderen en 'm als je wilt opnieuw downloaden?

[ Voor 33% gewijzigd door CyBeR op 15-09-2012 23:18 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Pyrone89
Shaverion schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 22:03:
Ik heb nu 16gb maar ik ga toch voor de 32gb, ik zit nu met net iets te weinig en dan doe ik al best zuinig met m'n ruimte. Maar ik vind het gewoon niks om me daar mee bezig te houden, ik wil gewoon alle apps, muziek, fotos enz erop kunnen hebben zonder daar over na te denken. En met dropbox ofzo werken vind ik dan ook niks, daarnaast worden data abonnementen ook steeds duurder. Als ik 2 jaar lang 5euro de maand meer moet betalen voor wat extra data kan ik goedkoper 16gb erbij kopen.

Verder was ik vandaag tijdens werk (had niks te doen) beetje aan het denken, en in het begin was ik een beetje teleurgesteld en had ik net iets meer verwacht van de iPhone 5. Maar wat zouden ze nog beter gedaan kunnen hebben?

Het design is een verbetering van de iPhone 4, dat werd door de meesten al als een hele mooie telefoon gezien. Dus hadden ze dan iets heel nieuws moeten maken en het risico nemen dat mensen het minder mooi vinden? Daarnaast is het een behoorlijk lichte en dunne telefoon wat natuurlijk fijn is. En ik kan begrijpen dat er mensen zijn die het design niet mooi vinden want het blijft natuurlijk smaak, maar het is toch zeker een flinke verbetering.

Het beeldscherm is kwa dpi en beeldkwaliteit een van de beste op het moment, de paar telefoons die eroverheen gaan worden door de iPhone 5 op elk ander gebied overtroffen. Alleen de grote is een kwestie van smaak, hetzelfde geld voor beeldverhoudingen. Licht ook heel veel aan de grote van je hand natuurlijk.

Dan heb je intern de SoC die waarschijnlijk de beste is op het moment waarbij het OS ook nog eens lichter is als bijv Android. Ram is 1gb wat gewoon standaard is en meer is eigenlijk overkill want daar word toch geen gebruik van gemaakt. De nieuwste netwerk technologie zit erin. De camera is ook een van de beste (op echte camera telefoons na)

Dus in elk opzicht loopt de iPhone voor of gelijk met de concurrentie en daarnaast heb je nog een aantal dingen zoals design, beeldgrote en OS die gewoon smaak afhankelijk zijn.

Dan vraag ik mezelf af wat er nou nog te klagen valt? Moet er NFC in terwijl dat nog bijna niet gebruikt word en BT 4.0 hetzelfde kan, of draadloos opladen wat ook maar een kleine meerwaarde heeft. Ik denk dat de mensen die hier zo'n groot probleem van maken gewoon iets zoeken om het af te kraken. Net zoals er nu zo moeilijk gedaan word over 60euro prijsstijging, niet dat ik het leuk vind maar de waardedaling van een iPhone 5 zal in een jaar tijd niet veel verschillen van die van de iPhone 4s dus aan het eind van de rit kost het niet echt veel meer.

Concurrenten hebben meer werkgeheugen, grotere schermen met nieuwe technieken zoals AMOLED, uitbreidbaar en verwisselbaar geheugen voor €10, hogere resoluties etc.

Genoeg te verbeteren dus nog. Al met al is het voor Apple nu vooral vasthouden, ipv verder marktaandeel pakken, zoals de cijfers ook laten zien. Alleen op het gebied van tablets zie ik hun nog stappen maken. De Macs zitten al in een specifiek segment sinds Apple is gesticht en ik zie ook dat niet ineens sterk veranderen (of Windows 8 moet echt het effect van een nucleaire bom hebben voor het Windows marktaandeel).

[ Voor 7% gewijzigd door Pyrone89 op 15-09-2012 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Pyrone89 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 23:30:
[...]

Concurrenten hebben meer werkgeheugen, grotere schermen met nieuwe technieken zoals AMOLED, uitbreidbaar en verwisselbaar geheugen voor €10, hogere resoluties etc.
Even mijn tegenargumenten op je statements.

"Concurrenten hebben meer werkgeheugen,"
Op dit moment is 1 GB de standaard en een enkeling heeft 2 GB. Je vergeet daarnaast nog iets: iOS is véél en véél zuiniger wat betreft werkgeheugen dan Android.

"grotere schermen"
Dit is dus persoonlijk. Voor mij ligt de sweetspot tussen de 4 en 4.5 inch. De nieuwe schermgrootte is dus prima. Groter is niet altijd beter.

"met nieuwe technieken zoals AMOLED"
Vergeet niet er bij te vermelden dat deze schermen verre van perfect zijn. Qua zwartwaarden zijn ze goed, maar qua helderheid vallen ze erg tegen. Ook zit er een blauwe goed over het scherm (erg goed zichtbaar met wit) wat ik zelf afschuwelijk vind. Goede LCD schermen zijn, op de zwartwaarden na, superieur ten opzichte van AMOLED schermen. Wit = echt wit. Helderheid is hoger. Kleuren zijn meer correct.

"uitbreidbaar en verwisselbaar geheugen voor €10"
Je kunt van Apple aannemen dat ze dit nooit zullen doen. Ze verdienen een hoop geld aan de hogere capiciteits modellen.

"hogere resoluties"
Ik moet toegeven dat het leuk zou zijn geweest als we bij 720p waren aanbeland, maar daarnaast moet je je ook bedenken dat de nieuwe 1136 x 640 ook prima is. Je houdt namelijk de 326 pixels per inch, en dat is een stuk belangrijker.

Al met al valt het wel mee.

Edit: en dan hebben we het bij die AMOLED schermen nog niet eens over de Pentile schermen die absoluut verschrikkelijk zijn (en die zit nu in Samsung's meest high-end smartphone zit, de Galaxy S III).

Mijn conclusie is dat de iPhone 5 zeker wel mee kan met de concurrentie en op sommige punten de concurrentie zelfs voorbij streeft. Dat betekent niet dat de nieuwe iPhone perfect is, maar het ding loopt niet 'nu al achter'.

Als bestaande consument ken je het nu misschien wel, maar als je nieuw bent met de iPhone dan is alles nog net zo up-to-date als de laatste Android smartphone.

[ Voor 15% gewijzigd door Uniciteit op 16-09-2012 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
[...]

Heb je wel's gezien hoe lelijk die AMOLED schermen zijn eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
CyBeR schreef op zondag 16 september 2012 @ 00:16:
[...]

Heb je wel's gezien hoe lelijk die AMOLED schermen zijn eigenlijk?
Nee, vertel. Heb voorheen een Samsung Galaxy S2 gehad en dat had toch echt een mooi scherm.

Qua geheugencapaciteit is iets wat mijn inziens gewoon een rip-off is. Maar laten we daar maar niet weer over beginnen.

Punt is dat er met Android 4.1.1 en de huidige lijn modellen toch wel echt een concurrentie staat die het de iPhone zeer moeilijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:31
Het iPhone-scherm is echt wel mooier dan een AMOLED-scherm hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
MarcoC schreef op zondag 16 september 2012 @ 00:47:
Het iPhone-scherm is echt wel mooier dan een AMOLED-scherm hoor.
Subjectief.

Hier gaan we het toch niet over eens worden, dus laten we dat punt parkeren. Dan blijven er nog genoeg punten op waar ze op hadden kunnen verbeteren. 2GB RAM bijvoorbeeld had hun 9 dollar extra gekost (zie kostenspecificatie) maar had er wel voor gezorgd dat het veel meer futureproof is. Voor dat soort kleine bedragen moet je het gewoon lekker volrammen met RAM.

Overigens vind ik dat dat laatste niet alleen voor Apple geldt maar ook voor console-makers (zeker aangezien die dingen vele jaren mee moeten en ze continue tegen RAM beperkingen oplopen).

[ Voor 14% gewijzigd door Pyrone89 op 16-09-2012 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Pyrone89 schreef op zondag 16 september 2012 @ 00:38:
[...]

Nee, vertel. Heb voorheen een Samsung Galaxy S2 gehad en dat had toch echt een mooi scherm.
D'r zit een enorme blauw-groene gloed overheen. Gaat echt helemaal nergens over.

Enneuh, reken eens 9 dollar uit over, zeg, 10 miljoen verkochte devices. (Los van dat dat trouwens niet klopt.)

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeR op 16-09-2012 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
CyBeR schreef op zondag 16 september 2012 @ 00:51:
[...]

D'r zit een enorme blauw-groene gloed overheen. Gaat echt helemaal nergens over.

Enneuh, reken eens 9 dollar uit over, zeg, 10 miljoen verkochte devices.
Dat was een productiefout bij een lading.

Is toen veel over gepraat in het betreffende topic (staat misschien nog wel in archief).

Enneuh, reken eens €700 dollar uit over, zeg 10 miljoen verkochte devices.
En als ze echt zo mierenneukerig zouden zijn over hun winstmarges dan vragen ze mensen: vind je het goed om 9 dollar extra bij te betalen (je bent immers toch al $700 dollar kwijt) voor dubbel RAM, dan zegt iedereen ja.

Kortom, doe het en als je echt zo gierig ben doe er dan nog maar 9 dollar op. Dat kan dan ook nog wel.

[ Voor 41% gewijzigd door Pyrone89 op 16-09-2012 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Pyrone89 schreef op zondag 16 september 2012 @ 00:52:
[...]

Dat was een productiefout bij een lading.
Aangezien elke amoled telefoon die ik ooit gezien heb dat probleem heeft geloof ik daar geen ene donder van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
CyBeR schreef op zondag 16 september 2012 @ 00:54:
[...]

Aangezien elke amoled telefoon die ik ooit gezien heb dat probleem heeft geloof ik daar geen ene donder van.
Dat is nog niet representatief. Net zoals ik volgens velen hier niet mag zeggen dat de iPhone gemakkelijk breekt omdat ik 3x per dag iemand met een kapotte glasplaat op de iPhone zie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Pyrone89 schreef op zondag 16 september 2012 @ 00:56:
[...]

Dat is nog niet representatief. Net zoals ik volgens velen hier niet mag zeggen dat de iPhone gemakkelijk breekt omdat ik 3x per dag iemand met een kapotte glasplaat op de iPhone zie. ;)
Euh, van wie mag je dat niet zeggen? 't is glas. Als je glas laat vallen breekt 't. Dat is makkelijk te doen.

Maar ondertussen heb ik collegae en zit ik in de trein naast willekeurige mensen met zo'n amoled-telefoon en die hebben allemaal groenblauwe schermen. Ik vind 't representatief aangezien die allemaal vast niet een telefoon uit exact dezelfde batch hebben. Niet in de minste plaats omdat ze verschillende modellen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:37

Nitai

Live the life you love.

[...]
verwisselbaar geheugen voor €10
Geweldig ja, al meerdere keren gehad dat het kaartje corrupt ging, dag data ;w
In m'n SII gebruikte ik het kaartje daarom (had een 16GB sdtje) ook niet, miste het echt niet.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
CyBeR schreef op zondag 16 september 2012 @ 01:00:
[...]

Euh, van wie mag je dat niet zeggen? 't is glas. Als je glas laat vallen breekt 't. Dat is makkelijk te doen.

Maar ondertussen heb ik collegae en zit ik in de trein naast willekeurige mensen met zo'n amoled-telefoon en die hebben allemaal groenblauwe schermen. Ik vind 't representatief aangezien die allemaal vast niet een telefoon uit exact dezelfde batch hebben. Niet in de minste plaats omdat ze verschillende modellen hebben.
Best vreemd, aangezien er maar een paar AMOLED modellen zijn. Lijkt dan eerder aan iets anders te liggen dan aan AMOLED schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ohja, de enige overeenkomst tussen al die groenblauwe telefoons die ik zie is het amoled scherm, maar dat zal 't niet zijn.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.