Ik heb nu 16gb maar ik ga toch voor de 32gb, ik zit nu met net iets te weinig en dan doe ik al best zuinig met m'n ruimte. Maar ik vind het gewoon niks om me daar mee bezig te houden, ik wil gewoon alle apps, muziek, fotos enz erop kunnen hebben zonder daar over na te denken. En met dropbox ofzo werken vind ik dan ook niks, daarnaast worden data abonnementen ook steeds duurder. Als ik 2 jaar lang 5euro de maand meer moet betalen voor wat extra data kan ik goedkoper 16gb erbij kopen.
Verder was ik vandaag tijdens werk (had niks te doen) beetje aan het denken, en in het begin was ik een beetje teleurgesteld en had ik net iets meer verwacht van de iPhone 5. Maar wat zouden ze nog beter gedaan kunnen hebben?
Het design is een verbetering van de iPhone 4, dat werd door de meesten al als een hele mooie telefoon gezien. Dus hadden ze dan iets heel nieuws moeten maken en het risico nemen dat mensen het minder mooi vinden? Daarnaast is het een behoorlijk lichte en dunne telefoon wat natuurlijk fijn is. En ik kan begrijpen dat er mensen zijn die het design niet mooi vinden want het blijft natuurlijk smaak, maar het is toch zeker een flinke verbetering.
Het beeldscherm is kwa dpi en beeldkwaliteit een van de beste op het moment, de paar telefoons die eroverheen gaan worden door de iPhone 5 op elk ander gebied overtroffen. Alleen de grote is een kwestie van smaak, hetzelfde geld voor beeldverhoudingen. Licht ook heel veel aan de grote van je hand natuurlijk.
Dan heb je intern de SoC die waarschijnlijk de beste is op het moment waarbij het OS ook nog eens lichter is als bijv Android. Ram is 1gb wat gewoon standaard is en meer is eigenlijk overkill want daar word toch geen gebruik van gemaakt. De nieuwste netwerk technologie zit erin. De camera is ook een van de beste (op echte camera telefoons na)
Dus in elk opzicht loopt de iPhone voor of gelijk met de concurrentie en daarnaast heb je nog een aantal dingen zoals design, beeldgrote en OS die gewoon smaak afhankelijk zijn.
Dan vraag ik mezelf af wat er nou nog te klagen valt? Moet er NFC in terwijl dat nog bijna niet gebruikt word en BT 4.0 hetzelfde kan, of draadloos opladen wat ook maar een kleine meerwaarde heeft. Ik denk dat de mensen die hier zo'n groot probleem van maken gewoon iets zoeken om het af te kraken. Net zoals er nu zo moeilijk gedaan word over 60euro prijsstijging, niet dat ik het leuk vind maar de waardedaling van een iPhone 5 zal in een jaar tijd niet veel verschillen van die van de iPhone 4s dus aan het eind van de rit kost het niet echt veel meer.
Btw ik twijfelde wel een beetje of ik dit wel moest posten omdat ik nu echt als een apple fanboy over kom... Maar anders had ik dit lange bericht voor niks getypt