Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:00
bram1984 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 17:06:
[...]Dan heb je het stuk niet gelezen. Er staan keiharde argumenten in om het niet te doen.
Hetzij ik heb mijn vermogen om begrijpend Engels te kunnen lezen op slag verloren, of jij begrijpt niet zo goed wat er staat.

Zoals ik het lees is NFC een technologie welke door (enkele) reeds bestaande krediet-instituten (cc-maatschappijen, banken, ondernemingen) als algemeen betaalmiddel in de markt probeert te worden gezet.

Het door Apple aangehaalde 'voordeel' dat klanten niet meer in de rij hoeven te staan voor de kassa om te betalen is natuurlijk aperte onzin. De betaling is slechts één van de handelingen die bij de kassa gebeuren. En met gebruik van het algemene NFC duurt deze handeling waarschijnlijk nog maar een seconde of 1 à 1,5, dus dat kan ik nou niet bepaald een overtuigend argument noemen.

In werkelijkheid is natuurlijk Apple's enige, zij het hidden, argument dat ze geen enkele vinger in de NFC-markt hebben, en dat ze bij een succes van iWallet de middenstand in hun zak hebben en de bestaande krediet-maatschappijen hun hielen kunnen laten zien.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
Voor diegene met al een iPhone 5:
Hoe is de kwaliteit van de oordopjes? Daar ben ik best benieuwd naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-04 15:40

wph

bram1984 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 17:16:
Sorry, maar dan zou ik het nog een keer gaan lezen, als ik jou was. Geen zin om stukken te gaan quoten, behalve de titel van het stuk (notabene).

[...]

edit: Daarnaast las ik net dat er slechts 3 miljoen NFC devices in de VS in omloop zijn, tegen 70 miljoen in Japan (daar heeft iedereen zo een vreselijke Samsung, vandaar). Ik moet het dus nog zien allemaal. Op dit moment heb je er in de VS al niks aan, laat staan in Europa. En als het al komt, zal het lang na de opvolging van de iPhone 5 zijn. :)
Ik heb het stuk ook gelezen en het lijkt mij eerder dat jij daar je eigen conclusies aan verbind en die projecteert op anderen. Mijn mening is dat het gewoon een slecht geschreven stuk is met wat flauwe excuses die naar believen kunnen worden ingewisseld voor een lovend verhaal over NFC mocht Apple het wel doorvoeren. Daarnaast zijn er behoorlijk wat meer devices met NFC in de VS, kijk alleen al naar de verkoopcijfers van de Galaxy S3 en de One X. Daarnaast heeft ieder device met een nieuwe Qualcomm S4 chip sowieso NFC en met de hele reeks toestellen die hier mee uitkomt gaat het niet lang meer duren voordat tientallen miljoenen toestellen NFC hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoombom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-12-2024
HardCoreGamer schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 17:59:
Denken jullie trouwens dat het de moeite waard is om volgende week vrijdag naar de Media Markt te gaan voor een iPhone 5? Een trip naar Amsterdam gaat mij net iets te ver, en van de plaatselijke Phone Hou$e moet je het ook niet hebben...

En heeft iemand een idee hoe laat de iPhone verkocht zal mogen worden?
Zal de Media Markt de iPhone al om 8:00 verkopen? --> Zal ik dus rond een uur of 3:00 voor de deur moeten liggen?
De mediamarkt opent pas om 10 uur op vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:55
De mediamarkt zal geen losse toestellen verkopen (naar verwachting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Jammer dat die de iPhone niet een meter of 10 omhoog gooide :)

Maar had wel verwacht dat het aluminium van de iPhone sterker zou zijn. Er zit gewoon een hele (kleine) deuk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Alu is zacht.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Het enige wat ik volgende week vrijdag kan doen is naar Amsterdam gaan om 0:00 's nachts of de iPhone online bestellen? :'(

Last but not least, wat ik mij afvraag is: Als ik de iPhone online bestel en betaal via overschrijven, krijgen de mensen die na mij via creditcard betalen dan ook voorrang?

[ Voor 41% gewijzigd door iApp op 21-09-2012 19:06 ]

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:16
HardCoreGamer schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 19:04:
Het enige wat ik volgende week vrijdag kan doen is naar Amsterdam gaan om 0:00 's nachts of de iPhone online bestellen? :'(

Last but not least, wat ik mij afvraag is: Als ik de iPhone online bestel en betaal via overschrijven, krijgen de mensen die na mij via creditcard betalen dan ook voorrang?
Ik ben bang van wel, met overschrijving is er niet direct een bevestiging van betaling, met creditcard wel. Ze zullen de bevestigingen als volgorde aanhouden gok ik zo :9 .
Erg zacht, geef mij maar RVS en iets meer gewicht, mooier ook :).

[ Voor 13% gewijzigd door wesleytjuh op 21-09-2012 19:18 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Je moet het natuurlijk zelf weten, maar een groot deel in mij roept 'get a life'! Ik bedoel, de eerste iPhone was een revolutie, daarvoor ging je inderdaad voor een deur liggen slapen. De versies erna waren kenden ook nuttige verbeteringen, maar ik denk dat je even tot 10 moet gaan tellen als je denkt dat je voor de iPhone 5 's nachts op pad moet gaan.

Bedoel dit absoluut niet denigrerend of zo. Ben zelf een enorme gadget freak en geef veel te veel geld uit aan allerlei overbodige speeltjes, maar ik begrijp werkelijk niet hoe Apple er weer in is geslaagd om met deze telefoon de mensen weer zo hebberig te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
alexbl69 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 19:39:
[...]

Je moet het natuurlijk zelf weten, maar een groot deel in mij roept 'get a life'! Ik bedoel, de eerste iPhone was een revolutie, daarvoor ging je inderdaad voor een deur liggen slapen. De versies erna waren kenden ook nuttige verbeteringen, maar ik denk dat je even tot 10 moet gaan tellen als je denkt dat je voor de iPhone 5 's nachts op pad moet gaan.

Bedoel dit absoluut niet denigrerend of zo. Ben zelf een enorme gadget freak en geef veel te veel geld uit aan allerlei overbodige speeltjes, maar ik begrijp werkelijk niet hoe Apple er weer in is geslaagd om met deze telefoon de mensen weer zo hebberig te maken.
Het was bij mij gewoon een beetje een one-in-a-lifetime ding. Ik heb wel spijt als haren op m'n hoofd, toen de "pleuris" uitbrak in Oberhausen werd het echt wel een beetje eng....

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:02

Jup. Je wordt pas in het 'bestelproces' gezet als je betaling binnen is. En aangezien credit cards instant zijn en overschrijvingen vaak een dag duren kan het inderdaad zo zijn dat mensen die met CC ná jou bestellen hem eerder geleverd krijgen...

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
DennusB schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 19:42:
[...]

Het was bij mij gewoon een beetje een one-in-a-lifetime ding. Ik heb wel spijt als haren op m'n hoofd, toen de "pleuris" uitbrak in Oberhausen werd het echt wel een beetje eng....
Dat is dan ook wel weer leuk :) (dat one-in-a-lifetime dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02:51

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Hebbes!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mCIcNl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mRzIKl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/D6bupl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xlIH7l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jhKTQl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dsXvJl.jpg

Ik kom van een iPhone 4. Eerste impressies: ongelooflijk dun en licht. Heb geen scuffs gezien, maar maak me daar niet zo druk om. 't Is een gebruiksapparaat, zolang hij niet volgende week geheel zilver is, doe ik niet zo moeilijk. Tuurlijk is 't zonde, maar je doet er niet zoveel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:41
Scott schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 20:28:
Hebbes!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik kom van een iPhone 4. Eerste impressies: ongelooflijk dun en licht. Heb geen scuffs gezien, maar maak me daar niet zo druk om. 't Is een gebruiksapparaat, zolang hij niet volgende week geheel zilver is, doe ik niet zo moeilijk. Tuurlijk is 't zonde, maar je doet er niet zoveel aan.
toon volledige bericht
Erg mooi! Kun je eens wat benchmarks draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Wat stel je voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:29
Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/1x1T1r0n1D0C3E3L152g/Screen%20Shot%202012-09-21%20at%2015.53.17.png

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/0I1N430G2N3r1R02060R/Screen%20Shot%202012-09-21%20at%2015.52.46.png

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/0t2J2w200V1l291K1X2w/Screen%20Shot%202012-09-21%20at%2015.53.02.png

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Hij kon niet alle tests doen, maar hij lijkt met vlag en wimpel boven de rest uit te steken:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1lOZBl.png

Ter vergelijking ook het resultaat van m'n iPhone 4 (iOS 6, beta 4):

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4G4rWl.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
wph schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 18:24:
[...]

Ik heb het stuk ook gelezen en het lijkt mij eerder dat jij daar je eigen conclusies aan verbind en die projecteert op anderen. Mijn mening is dat het gewoon een slecht geschreven stuk is met wat flauwe excuses die naar believen kunnen worden ingewisseld voor een lovend verhaal over NFC mocht Apple het wel doorvoeren. Daarnaast zijn er behoorlijk wat meer devices met NFC in de VS, kijk alleen al naar de verkoopcijfers van de Galaxy S3 en de One X. Daarnaast heeft ieder device met een nieuwe Qualcomm S4 chip sowieso NFC en met de hele reeks toestellen die hier mee uitkomt gaat het niet lang meer duren voordat tientallen miljoenen toestellen NFC hebben.
Het gaat even om het argument waarom Apple geen NFC in de iPhone 5 heeft gestopt. Dat staat vrij duidelijk beschreven en wordt onderbouwd. Wellicht heb ik een iets ander idee van wat een "argument" is, maar dat kan.

Onderstaand stukje is ook wel interessant om te lezen, wat NFC betreft. En zo zijn er nog veel sites te vinden waarop men ingaat op deze keuze. Ik houd er verder over op, aangezien ik het onderwerp uiteindelijk niet heel interessant vind. We hebben er hier voorlopig niks aan.

http://www.readwriteweb.c...ld-work-out-for-apple.php
Met een grote grijns dit filmpje zitten kijken. Benieuwd waar al die lui nu zijn die beweren dat de S III minder snel stuk gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:13
Ja maar vind het aluminium wel jammer, had liever RVS gezien. Alu beschadigd echt te snel....

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
Nieuwe hoofdtelefoon bevalt wel goed; zit lekkerder in je oor, vind ik.
Geluid lijkt meer bas te hebben dan de andere. Heb nu equalizer uit staan en dat klinkt perfect vind ik (voorheen hiphop aan om meer bas te krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3NSE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-11-2020
iJack schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 21:41:
Ja maar vind het aluminium wel jammer, had liever RVS gezien. Alu beschadigd echt te snel....
Er beginnen aardig wat posts te komen over beschadigingen ja

Hier

en ook hier

Greetings from Earth

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:17

Laguna

Connaisseur

bram1984 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 21:35:
[...]

Het gaat even om het argument waarom Apple geen NFC in de iPhone 5 heeft gestopt. Dat staat vrij duidelijk beschreven en wordt onderbouwd. Wellicht heb ik een iets ander idee van wat een "argument" is, maar dat kan.

Onderstaand stukje is ook wel interessant om te lezen, wat NFC betreft. En zo zijn er nog veel sites te vinden waarop men ingaat op deze keuze. Ik houd er verder over op, aangezien ik het onderwerp uiteindelijk niet heel interessant vind. We hebben er hier voorlopig niks aan.

http://www.readwriteweb.c...ld-work-out-for-apple.php
Ik zie het als reden voor Apple om het volgend jaar wel toe te voegen en om op die manier de verkopen te stimuleren. Met als voorwaarde dat NFC tegen die tijd wel aan het doorbreken is en dat Apple het vervolgens naadloos integreert met Passbook. Verder ben ik het met je eens dat NFC in Nederland momenteel nog weinig toegevoegde waarde heeft (op de Beam functionaliteit na).

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-03 12:07
:> g
Rense2002 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 23:37:
[...]

Er beginnen aardig wat posts te komen over beschadigingen ja

Hier

en ook hier
Idd veel mensen die klagen,http://forums.macrumors.c...ead.php?t=1445493&page=74
Zelf iemand die dan een nieuwe mee kreeg en daar zaten de oortjes niet in.
Wat steken ze daar uit bij apple

[ Voor 5% gewijzigd door Gunth op 22-09-2012 00:46 ]

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:02
Gunth schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 00:44:
:> g
[...]

Idd veel mensen die klagen.
Zelf iemand die dan een nieuwe mee kreeg en daar zaten de oortjes niet in.
Wat steken ze daar uit bij apple
Tsja, het is altijd maar de vraag of dergelijke verhalen op internet waar zijn. Die van de beschadigingen geloof ik wel, maar het is altijd makkelijk om te vertellen dat je oordopjes niet meegeleverd waren. Dit is achteraf nooit te bewijzen. En op internet verschijnen altijd alleen maar de slechte verhalen.

Echter, ik ben er steeds meer van overtuigd om toch maar voor een witte te gaan ipv een zwarte, want die powder coating gaat er wel heel makkelijk af als ik de foto's zo zie...

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-03 12:07
Had dit al gezegd van in het begin.
Nog merken die het hebben geprobeerd en ook de zelfde krassen of slechte afwerking.
Kijk maar naar de htc one V

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

• 6129(15)
  • Laatst online: 22:39

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

RobbieB schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 00:46:
[...]
Echter, ik ben er steeds meer van overtuigd om toch maar voor een witte te gaan ipv een zwarte, want die powder coating gaat er wel heel makkelijk af als ik de foto's zo zie...
Anodisatie ;),

én, zoals ik ondertussen al 2x elders gepost heb: Krassen op een zwarte iPhone oxideren na verloop van tijd donkergrijs tot het zwarte af, dus ze zullen minder zichtbaar worden. Bij een witte zul je het blijven zien.

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Damn, de A6 chip heeft gewoon een triple-core GPU.

Anoniem: 172410

Lorefice schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 00:54:
Anodisatie ;),

én, zoals ik ondertussen al 2x elders gepost heb: Krassen op een zwarte iPhone oxideren na verloop van tijd donkergrijs tot het zwarte af, dus ze zullen minder zichtbaar worden. Bij een witte zul je het blijven zien.
Hoe kom je erbij dat dat bij anodiseren zo werkt?

De witte zijn overigens ook geanodiseerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 22-09-2012 01:57 ]

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:34
Is de iPhone nou beter dan de iPad 3 qua SoC?

• Uniciteit
  • Niet online
MarcoC schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 02:15:
Is de iPhone nou beter dan de iPad 3 qua SoC?
Yep, en flink ook. De iPad 3 is alleen iets krachtiger in GPU kracht (quad-core vs triple-core in de iPhone 5). Maar de iPhone 5 heeft nu wel de meest krachtige GPU in een mobiele telefoon.

---------------------------------
Intoducing DropGate
Het is weer zover. Apple heeft het weer gedaan.

YouTube: iPhone 5 Drop Test and Durability Video

Het scherm wil pas kapot gaan als je het apparaat niet laten vallen, maar tegen de grond aan smijt. Dit ligt ver beneden de verwachten: bij oude iPhone's kon je het apparaat gemakkelijk op de grond laten vallen, daarmee het scherm laten breken en betalen voor een nieuw scherm. Maar niet bij de iPhone 5. Nu moet je 'm vrijwel tegen de grond aansmijten. :(

[ Voor 69% gewijzigd door Uniciteit op 22-09-2012 02:20 ]

• Muurtegel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-04 14:37
bram1984 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 17:06:
[...]

Terug te herkennen? Jij gaat wel eens naar moskee waar, in plaats van schoenen, iedereen z'n MB buiten moet laten liggen, ofzo?
Niet al te serieus nemen he.. ;)
Maar op school en op het werk heeft iedereen een MBP, dus dan wordt het soms al snel lastig..

[ Voor 21% gewijzigd door Muurtegel op 22-09-2012 02:25 ]

• Draakje5
Werkelijk waar, al die verhalen kunnen geen onzin zijn. Als je zo je iPhone uit de doos krijgt?!
Afbeeldingslocatie: http://i16.photobucket.com/albums/b35/rodneyremington/607341CA-8F31-43D0-BCAE-F4E602C07140-295-000000178BF88DE1_zps5f7de13a.jpg

Maar merkwaardig genoeg nog geen enkele tweaker gehoord over dergelijke problemen met zijn iPhone..?

En hier te zien hoe snel je zwarte iphone lelijk wordt, houd je sleutels maar in een aparte zak:
YouTube: iPhone 5 Rear Case Scratch Test

[ Voor 36% gewijzigd door Draakje5 op 22-09-2012 07:50 ]

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:11

Nitai

Live the life you love.

Rivanov heeft ook al een iPhone 5, hij had er foto's van gemaakt, zag er prima uit?
Zal vast een maandag model zijn van hier boven, maar wel zuur als je het zo uit de doos haalt.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Znivian
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-05 08:31
Problemen met de behuizing zijn natuurlijk niet nieuw. Mijn oude 3G had een paar scheurtjes in het plastic zitten, niet van valpartijen, maar waar wel van dan? 4 had antenna gate, wat in feite ook een probleem met de behuizing was (zelf overigens totaal geen last van gehad). Nu dit. Wat ik me wel af vraag, net als met de antenne problemen, hoe wijdverbreid deze problemen zijn. Wij hier op tweakers en andere tech sites zijn natuurlijk erg vocaal, maar hoe zit het met de rest van de mensheid.

Over een paar weken pikt de mainstream media dit soort dingen op en dan krijg je ineens mensen die verder geen verstand van die dingen hebben die je ineens gaan vragen of hij bij jou ook beschadigd geleverd werd. Verhaal van klok en klepel.

• matthijst
@ Draakje5: we zit een hard stuk plastic over de iPhone heen vanuit de doos, dus het lijkt me sterk dat je hem zon kunt bekrassen door het plastic heen.
Hooguit dat een Chinees hem er zo in gedaan heeft omdat hij zijn dagquotum moest halen.

• Draakje5
matthijst schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 08:26:
@ Draakje5: we zit een hard stuk plastic over de iPhone heen vanuit de doos, dus het lijkt me sterk dat je hem zon kunt bekrassen door het plastic heen.
Hooguit dat een Chinees hem er zo in gedaan heeft omdat hij zijn dagquotum moest halen.
Maar dat is dus het probleem: té veel mensen die melden dat de iPhone niet puntgaaf uit de verpakking komt terwijl je wel mag verwachten dat een telefoon gewoon als nieuw wordt geleverd. Blijkbaad toch iets mis in het productieproces en wellicht door de haast dat het er allemaal maar doorheen is gedrukt en de kwaliteit te wensen heeft over gelaten.

@Znivian: Als je op macrumours kijkt is er een poll waarbij ongeveer 50% aangeeft 'scuffing' te hebben geconstateerd na ontvangst. Wellicht dat er een percentage apple haters bij zitten en dergelijke maar feit is dat er blijkbaar toch een probleem is dat vrij groot is.

[ Voor 16% gewijzigd door Draakje5 op 22-09-2012 08:31 ]

• bram1984
Een risico dat je loopt als je je iPenis niet even wat langer in je broek kunt houden: maandagmodellen. Blij dat mijn abo'tje ieder jaar pas in eind november afloopt.

• Rivanov
Nitai schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 08:09:
Rivanov heeft ook al een iPhone 5, hij had er foto's van gemaakt, zag er prima uit?
Zal vast een maandag model zijn van hier boven, maar wel zuur als je het zo uit de doos haalt.
Nope. Totaal geen beschadigingen op m'n iPhone 5.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Rivanov
Paar foto's geschoten..

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8295/8011313064_abb39273c9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8308/8011313284_2fcf28cb94.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8308/8011307607_383f3ce1cb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8447/8011307767_f85b10ac73.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8037/8011313782_8b3bb462ee.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8303/8011308123_2274518418.jpg

• bram1984
Wat is dat voor een streep linksboven het logo op de foto's van de achterkant?

• Rivanov
Was een 'vette' vinger streep. Zit er namelijk niet meer op. ;)
Vette vingers zie je nogal snel op de achterkant.

• Draakje5
Dat passbook icoontje kun je toch wel verwijderen hé? Want daar heb je natuurlijk geen drol aan.

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-04 21:02

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Nee helaas niet, alleen verplaatsen. Zelfde als Game Center

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-04 21:02

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Zijn er ook al tweakers die bezig zijn met een review? Ben erg benieuwd

• Johny Cash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-02 13:01
Al iemand zijn micro-sim naar nano-sim geknipt? Eenvoud? En wat waren de resultaten?

• Draakje5
Johny Cash schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 09:29:
Al iemand zijn micro-sim naar nano-sim geknipt? Eenvoud? En wat waren de resultaten?
Verschillende al, ging goed blijkbaar. Je hoeft 'm ook niet persee dunner te schuren.

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:42
YouTube: iPhone 5 Rear Case Scratch Test

Hmmm toch zo krasgevoelig als ik dacht dat gespoten aluminium... en ik vond de achterkant van de 4S ook al krasgevoelig. Je kan hem bijvoorbeeld nooit op een zanderige tafel neerleggen. Als je tenminste net zon hekel hebt aan krasjes als ik ;-)

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 21:24
Mijne is ook puntgaaf.

Microsim geknipt tot nano sim is ook perfect gelukt.
Gister wel hoesje + screenprotector gekocht bij pdashop voor de zekerheid :)

• matthijst
Ik heb inderdaad ook vrij veel last van zanderige tafels om me heen :D

Knippen naar nano-sim gaat prima.
Heb zon oude sim met grote contactpunten geknipt en een nieuw simyo sim (waar je strak langs de punten heen knipt). Beide werken al bestel ik maandag wel ff een echte nano-sim.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:38

vhal

ಠ_ಠ

Jammer dat die oordopjes erbij zitten, indirect betaal je er toch voor. Echt zo'n artikel wat ongeopend de kast in verdwijnt. Nu ik de 4 zo naast de 5 ziet liggen neig ik steeds meer naar de 4s...

Strava

• Draakje5
Oordopjes lijken me altijd wel handig..
Ik ben in ieder geval geen persoon die voor 40 euro oordopjes gaat bestellen omdat het geluid zo 'geweldig' moet zijn.
Denk niet eens dat ik het verschil hoor tussen oordopjes van 10 euro of 40 euro. Dus ik ga deze van Apple gewoon gebruiken als ze niet uit m'n oren vallen.

• Kev7381
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-04 13:37
Hmm alvast een achterkant screen protector kopen. Wil echt geen krassen hebben >__<
Draakje5 schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 09:43:
Oordopjes lijken me altijd wel handig..
Ik ben in ieder geval geen persoon die voor 40 euro oordopjes gaat bestellen omdat het geluid zo 'geweldig' moet zijn.
Denk niet eens dat ik het verschil hoor tussen oordopjes van 10 euro of 40 euro. Dus ik ga deze van Apple gewoon gebruiken als ze niet uit m'n oren vallen.
Oordoppen met echt Geweldig geluid moeten nog ontwikkeld worden laat staan voor €40,-

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Kev7381 schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 10:02:
Hmm alvast een achterkant screen protector kopen. Wil echt geen krassen hebben >__<
Waar kan je die al bestellen? Ik denk ook dat ik dat maar even doe :(

Owner of DBIT Consultancy

• Kev7381
DennusB schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 10:09:
[...]

Waar kan je die al bestellen? Ik denk ook dat ik dat maar even doe :(
Grote merken hebben alleen front maar achter moeten nog komen. maar ik zie op marktplaats dat iemand het back screen protector verkoopt (goedkope kwaliteit) maar wel handig voor "tijdelijk: :)

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:41
bodyguardz, kun je ook al back halen

You and I have memories longer than the road ahead

• Draakje5
bodyguardz.com heeft inderdaad een backprotector voor de iphone 5. Staan wel bekend om goede kwaliteit.

*je krijgt de zijkanten er ook bij.

[ Voor 15% gewijzigd door Draakje5 op 22-09-2012 10:20 ]

• Kev7381
fener33 schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 10:13:
bodyguardz, kun je ook al back halen
Ja klopt, in de US is die op voorraad maar als k nu bestel, krijg ik niet voor de 28e

• Draakje5
Kev7381 schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 10:22:
[...]

Ja klopt, in de US is die op voorraad maar als k nu bestel, krijg ik niet voor de 28e
Gewoon een op marktplaats bestellen dan voor een euro of 3 (zou ik doen) en dan later een betere kopen.

• Kev7381
Draakje5 schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 10:25:
[...]

Gewoon een op marktplaats bestellen dan voor een euro of 3 (zou ik doen) en dan later een betere kopen.
Ja dat ben k ook van plan :).. Alleen twijvel ik hoelaat ik ga campen bij applestore :)

• Rivanov
Heb de iPhone 5 nu in m'n Sena Ultraslim zitten van m'n iPhone 4. Daar past hij prima in.. steekt aan de bovenkant alleen iets uit. :+

• Draakje5
Rivanov schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 10:43:
Heb de iPhone 5 nu in m'n Sena Ultraslim zitten van m'n iPhone 4. Daar past hij prima in.. steekt aan de bovenkant alleen iets uit. :+
Mijn Sena Ultraslim is 2 jaar oud. Dat doe ik mijn iPhone 5 niet aan :P

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
vhal schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 09:41:
Jammer dat die oordopjes erbij zitten, indirect betaal je er toch voor. Echt zo'n artikel wat ongeopend de kast in verdwijnt. Nu ik de 4 zo naast de 5 ziet liggen neig ik steeds meer naar de 4s...
Ik zou ook tevreden zijn met een 4s, alleen in vind het prijsverschil voorlopig te gering als je hem zoals ik los gaat kopen. 559 vs 659/679.

• Rivanov
De mijne ook, maar ziet er nog top uit. :)
Maar ik wacht op de Ultraslim voor de iPhone 5. En tot die tijd doe ik 'm maar even hier in. Beter dan niets. :)

• Rowinio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-02 00:26
Kev7381 schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 10:02:
Nee, want die zitten er al op. Maak je niet druk! :P Grapje uiteraard! Mijne komt maandag of dinsdag aan in Nederland (besteld in Online Apple Store Duitsland).

• 6129(15)
  • Laatst online: 22:39

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 01:57:
[...]

Hoe kom je erbij dat dat bij anodiseren zo werkt?

De witte zijn overigens ook geanodiseerd.
Anodiseren is gewoon een gecontroleerde vorm van oxidatie met een eventueel een kleurendhulpmiddel.

De natuurlijke kleur van oxiderend aluminium is donkergrijs/tot het zwarte af.

Dus als je je zwarte of blanke anodisatielaag bij je iPhone wegkrast stel je het alu weer bloot. Maar dit gaat toch weer oxideren naar donkergrijs/zwart.

Oftewel: een witte iPhone 5 gaat er na verloop van tijd minder goed uitzien.

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:18
Deze koper op MacRumors had behalve scuffs nog een ander probleem:

Afbeeldingslocatie: http://forums.macrumors.com/attachment.php?attachmentid=360458&d=1348249181

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:34
Het scherm zit los?

Anoniem: 136075

Geen schroefjes inderdaad :-)

• Draakje5
Zitten geen schroeven in :P

Maar hij kan ze er natuurlijk ook zelf hebben uitgedraaid....

Haha
Finally after spending 45 minutes on the phone to Apple they are sending a replacement, you wouldn't believe how useless they where. I must have told them 10 times that the screws where missing and they kept asking for photos so they could understand the problem. Theirs only two bloody screws visible on the phone, I wondered if she had actually ever seen an IPhone.

[ Voor 62% gewijzigd door Draakje5 op 22-09-2012 11:45 ]

• Annoyingmouse
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-03 11:37
Mocht iemand iphone 5 oordopjes niet willen gebruiken, neem ik het graag van je over voor een leuk prijsje :)

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:51
Je kan ze toch ook kopen in de winkel die oordopjes?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Annoyingmouse
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-03 11:37
als ik goedkoper kan krijgen door oordopjes van iemand te overnemen die dat oordopjes toch niet gaat gebruiken, is toch wel win win situatie.

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:51
We hebben het toch over die dingen van 29.95? http://store.apple.com/nl...ndsbediening-en-microfoon

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Znivian
Draakje5 schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 08:29:
[...]
@Znivian: Als je op macrumours kijkt is er een poll waarbij ongeveer 50% aangeeft 'scuffing' te hebben geconstateerd na ontvangst. Wellicht dat er een percentage apple haters bij zitten en dergelijke maar feit is dat er blijkbaar toch een probleem is dat vrij groot is.
De vraag is dan weer hoe betrouwbaar zo'n poll is, ik kan m invullen terwijl ik geen 5 heb. Overigens lijkt er een foute batch te zijn geproduceerd (zie deze draad) en is Apple gebruikers tegemoet aan het komen. Misschien kunnen ze beter een weekje wachten met leveren en iets meer quality control inbouwen ofzo... Ik denk dat een paar Chinese productielijnen niet zulke vrolijke gesprekken met de Apple opdrachtgevers gaan hebben :Pv :+

• Draakje5
Maar hopen dat die batch allemaal al verkocht is voor de launch en dat er nu alleen nog maar correcte iphones uitkomen die o.a. de providers gaan leveren.

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vandaag kreeg ik de eerste app updates binnen. De IMDB app is de eerste en wint. Werkt nu op volledig iphone 5 scherm ;)

Dat betekent, stam + t .

• Rivanov
Films zien er echt waanzinnig goed uit op het iPhone 5 scherm.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Drop Test: iPhone 5 vs Samsung Galaxy S3

iPhone 5 is wel de meest robuuste smartphone van alle topmodellen, maar..

spoiler:
..ook die overleeft de face down test niet (net als alle andere modellen).

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Znivian
Lol, zit Social Hour te kijken (TWiT.tv) naar iPhone5 unboxing door Leo Laporte. Hij had een hobbymesje bij >.< om te kijken hoe snel de achterkant zou beschadigen. Kan nog best wat hebben :p

• matthijst
iPhone 2G en iPhone 5. Na 5 jaar nog zo lekker gewoon gebleven :+
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/img/n/690011.jpg

Anoniem: 107960

matthijst schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 14:18:
iPhone 2G en iPhone 5. Na 5 jaar nog zo lekker gewoon gebleven :+
Wat is er met de onderkant van het scherm op je 2G (3G?) gebeurd? Je mist text bij de muziek en phone icoontjes.

• matthijst
Gevallen denk ik. Weet niet meer, ding ligt al paar jaar in de kast :D
Draakje5 schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 08:29:
Maar dat is dus het probleem: té veel mensen die melden dat de iPhone niet puntgaaf uit de verpakking komt terwijl je wel mag verwachten dat een telefoon gewoon als nieuw wordt geleverd. Blijkbaad toch iets mis in het productieproces en wellicht door de haast dat het er allemaal maar doorheen is gedrukt en de kwaliteit te wensen heeft over gelaten.
En wie zouden daar nou de hoofdschuldigen voor zijn? Juist, al dat grut wat met duizenden tegelijkertijd voor zo'n Apple Store staan en zelfs nog naar een ander land afreizen om maar de eerste met zo'n ding te kunnen zijn. De consumenten zelf leggen de verwachtingen en eisen veel te hoog. Kijk alleen al naar de aantallen die Apple moet zien te halen om mensen tevreden te houden en welke IT infrastructuur er wel niet nodig is wanneer ze een iOS update uitbrengen...
vhal schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 09:41:
Dat dacht ik ook altijd maar eigenlijk is het een hele handige backup set om bij je te hebben. Vergeet niet dat er ook een afstandsbediening en microfoon in zit. Werkt ook nog eens volledig op Macs.

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-05 14:52
ppl schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 15:12:
Dat dacht ik ook altijd maar eigenlijk is het een hele handige backup set om bij je te hebben. Vergeet niet dat er ook een afstandsbediening en microfoon in zit. Werkt ook nog eens volledig op Macs.
Inderdaad, gebruik het setje voor wat Skype-belletjes af en toe (microfoon dichterbij is toch fijner) en voor het hardlopen. Met mijn Sennheiser-koptelefoon heb ik geen inline-controls/mic en mijn AKG's in-ears hebben een te lang draad voor het hardlopen.

• raymon150
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-06-2020
YouTube: iPhone 5 vs. iPhone 4S
Op dit filmpje is goed te zien dat de iPhone 5 niet super veel beter is in webbrowsing e.d. Het installeren van apps en spelen van zwaardere games is wel 2x zo goed. Ik ben in ieder geval benieuwd naar de benchmarks...

• matthijst

Anoniem: 47458

Als je deze sample footage bekijkt, dan zie je duidelijk de verbetering in de videokwaliteit en voornamelijk de betere IS!
YouTube: iPhone 5 vs. iPhone 4s Video Test & Comparison Front | Rear | Low Light | Outdoor | Stabilization

Anoniem: 296939

me_mrtn schreef op donderdag 13 september 2012 @ 12:04:
[...]

NFC biedt geen enkele meerwaarde op dit moment. BT4 juist wel, energiezuinig én het is een standaard. Wat denk je dat NFC nu voor een meerwaarde heeft dan? Betalingen? Geen standaard. Profieltags? Ha, grappig. En dan hebben we het ook al wel weer gehad.
Als ik me niet vergis moet je bij Bluetooth nog steeds pairen met een device terwijl dit bij NFC totaal niet het geval is. Kijk maar eens naar de toepassingen die Android heft mbt NFC. Android Beam vind ik best leuk. Hetzelfde kan je natuurlijk ook doen met Bluetooth maar dan moet je eerst je devices pairen, een actie die veel meer tijd in beslag neemt.

Apple had ze natuurlijk ook allebei kunnen implementeren, iets wat wel vaker gebeurd bij Android toestellen.

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-05 14:52
Anoniem: 296939 schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 16:27:
[...]

Als ik me niet vergis moet je bij Bluetooth nog steeds pairen met een device terwijl dit bij NFC totaal niet het geval is. Kijk maar eens naar de toepassingen die Android heft mbt NFC. Android Beam vind ik best leuk. Hetzelfde kan je natuurlijk ook doen met Bluetooth maar dan moet je eerst je devices pairen, een actie die veel meer tijd in beslag neemt.

Apple had ze natuurlijk ook allebei kunnen implementeren, iets wat wel vaker gebeurd bij Android toestellen.
Je zit fout. De methode die jij bedoelt met het uitwisselen van informatie met BlueTooth is de meest voorkomende (Legacy Pairing). Als je BlueTooth 2.1 of hoger hebt kun je ook Simple Pairing. Je hoeft niets te accepteren, maar dan zit je weer met mogelijke Man In The Middle-praktijken. Maar je hebt wel weer encryptie. Overigens, leuk dat je het aanhaalt van Android Beam. Het is inmiddels al een jaar aangekondigd en is het al in gebruik? Nauwelijks. Zelfde geldt voor Google Wallet. Met NFC ben je gewoon te beperkt. BlueTooth overstijgt OS'n (NFC niet, kijkend naar het gebrek aan standaarden) en is gewoon veel gebruikelijker.

• Uniciteit
  • Niet online
http://www.anandtech.com/...one-5-performance-preview

De iPhone 5 triple-core GPU outperforms de iPad 3 quad-core GPU in sommige gevallen. We hebben 't hier over een krachtig beesie.

Anoniem: 172410

Laguna schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 13:34:
iPhone 5 is wel de meest robuuste smartphone van alle topmodellen, maar..
Ik mis de One X toch in die vergelijkingen.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Voor de volledigheid:

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph6324/49989.png

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph6324/49987.png

De vraagtekens over de media worden bij mij steeds groter. Als de eerste reactie een 'meh' blijft dan is a) de stormloop inderdaad onverwacht en b) het huiswerk van Apple wordt tekort gedaan.

Deze CPU zal nog lang het landschap domineren. Indrukwekkend ding.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Modje waar blijft het slotje? :)

[ Voor 30% gewijzigd door iApp op 22-09-2012 19:49 ]

An  a day keeps the doctor away.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

me_mrtn schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 16:34:
[...]

Je zit fout. De methode die jij bedoelt met het uitwisselen van informatie met BlueTooth is de meest voorkomende (Legacy Pairing). Als je BlueTooth 2.1 of hoger hebt kun je ook Simple Pairing. Je hoeft niets te accepteren, maar dan zit je weer met mogelijke Man In The Middle-praktijken. Maar je hebt wel weer encryptie. Overigens, leuk dat je het aanhaalt van Android Beam. Het is inmiddels al een jaar aangekondigd en is het al in gebruik? Nauwelijks. Zelfde geldt voor Google Wallet. Met NFC ben je gewoon te beperkt. BlueTooth overstijgt OS'n (NFC niet, kijkend naar het gebrek aan standaarden) en is gewoon veel gebruikelijker.
Over beperkingen gesproken, bij de iPhone heb je alleen de beschikking over Bluetooth en kun je überhaupt geen gebruik kunt maken van NFC. Qua toekomstgerichtheid is het toch fijn als je al wel over de NFC functionaliteit de beschikking hebt (los van de vraag wanneer en of het hier van de grond gaat komen).

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-05 16:02

robertwebbe

Robert Webbe

Verplaatst naar deel 37.

[ Voor 108% gewijzigd door robertwebbe op 22-09-2012 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We hadden een druk weekend ;)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.