Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
vdroos schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 09:58:
[...]

Goed nieuws, scheelt mij weer bellen!! _/-\o_
Hij kon helaas niet nu vast de bestelling er in zetten. Ik moet de 20e terug bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:54
Muurtegel schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 09:54:
Ik zie dat de eeuwenoude iOS vs Android discussies hier nog steeds lopen. De afgelopen twee jaar heb ik Android gedraaid op mijn HTC HD2. Deze is pas helaas gestolen en nu ben ik aan het wachten op de iPhone 5 (of 4s, afhankelijk van de prijzen met abonnement).

Ik heb de afgelopen twee jaar met veel plezier gebruik gemaakt van Android. Daarvoor had ik een iPhone 2G. In het begin vond ik Android echt super. Het werkt erg goed en als je de juiste custom rom kiest werkt het enorm soepel. Je kunt het in principe zo lagg vrij maken als je zelf wilt. Maar als je, zoals bij de HTC telefoons waar ik eerder al een klacht van las, gebruik maakt van de HTC Sense skin vertraagd dit je telefoon enorm.

Hamhamham.
Volgens mij ervaar ik het zelfde als jou. Heb enkele Android toestellen gehad en ben er eigenlijk wel tevreden mee geweest. Mijn huidige toestel is een HTC Sensation, waar die op zich zijn werk doet. Alleen soms is het zo verschrikkelijk traag en sinds de HTC Android update naar 4.0.3. is het er zeker niet mooier op geworden. De batterij draint ook vaak leeg en ik ervaar dat het gewoon de OS komt. Het beestje is soms warm terwijl ik hem in me broekzak heb, terwijl ik er niets mee doe.

Tweaken en custom roms doe ik niet meer aan, daar ben ik wel een beetje klaar mee. Heel leuk allemaal, maar ik heb liever een toestel dat relatief lang op de accu gaat en snel werkt als ik hem nodig ben.
Me keuze hangt tussen de 4s of de 5, of de S3 moet een goede indruk op me maken.

Daarnaast zie ik mezelf helemaal niet een fanboy, die persee het een of ander moet hebben. Iedereen kiest maar lekker wat die zelf leuk vindt. Met zijn of haar (on)doorgronde ideeën ergens over. :)

[ Voor 31% gewijzigd door TheCrius op 14-09-2012 10:03 ]

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 09:38:
[...]

En het gewicht: 185 gram om 112 gram. Ik wil die Nokia eerst even in mijn hand hebben gehad voordat ik er een oordeel over vel.
tov de 4/4s van 140 gram + bumper denk ik dat je weinig verschil voelt, tov de iphone 5 wel ongetwijfeld.

Geen idee of die 40gram extra nu een probleem geven
Ik ken wel iemand met een Note maar da's een vrouw. De maat maakt haar niets uit, het ding verdwijnt steeds weer in de enorme handtas.
Meestal kan je daar een tablet in kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:51
k995 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 09:30:
[...]

Ik heb er geen enkel probleem mee hoor, en waarom enkel met 1 hand trouwens?

meeste mensen hebben dit liever omdatz e dan meer real estate hebben op hun scherm, en daarvoor dient de smartphone immers.

[...]

Te dik? Te groot?

Nokia : 130.3 x 70.8 x 10.7 mm

Iphone 5 : 123.8 x 58.6 x 7.6 mm

Dus 0.7cm hoger, 1.2 breder en maar liefst 0.3cm dikker.

Ik kan me altijd moeilijk inbeelden dat mensen echt moeite hebben als de verschillen zo klein zijn, maar ja ...
Verschillen lijken klein, maar zoals met die Lumia, de verschillen zijn op dat niveau gigantisch. Maar dat is mijn mening en ongeacht wat je aandraagt verander ik die ook niet hoor. Ik heb jarenlang dunne (W880i) en dikke telefoons gehad (K800i) en als ik nu vergelijk met de iPhone 4, is het ook shocking. Zelfde geldt voor gewicht. Neem een S3 en een iPhone apart in de hand en je zult zeggen dat de S3 veel lichter is; scheelt maar toen gram oid.

Waarom ik één hand bediening belangrijk vind? Ik ben niet altijd met twee handelaar het typen, grootste deel van de tijd slechts m'n rechterhand. Als ik m'n iPhone uit m'n broekzak haal, kan ik hem snel bedienen. Gezien de vele UI-elementen is iOS daar ook voor bedoeld. Daarnaast draai ik niet alleen baggy pants met grote zakken en vind ik het foeilelijk om iets te zien in een broekzak. Nogmaals, dat jij een andere mening en beleving hebt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev7381
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:23
Bij het reserveren voor een iPhone 5 (in NL apple store). moet je je creditcard gegevens melden of is het alleen preorder en in de winkel betalen? :)

[ Voor 25% gewijzigd door Kev7381 op 14-09-2012 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 16:23

janklp

FortyTwo Capital

Zo net met KPN gebeld en de medewerker aan de telefoon bevestigde dat eind september de nano-sim los te bestellen is. Tegelijk met de lancering van de iPhone bij KPN zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:39
Kev7381 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 10:38:
Bij het reserveren voor een iPhone 5 (in NL apple store). moet je je creditcard gegevens melden of is het alleen preorder en in de winkel betalen? :)
Weet ik eigenlijk niet, vorig jaar was er nog geen Apple Store, ik heb toen wel gewoon betaald met CC, maar dat is geen aanrader, ik kreeg hem pas een week na de officiële launch, terwijl ik bij de eerste bestelling zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Janusz schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 10:43:
Zo net met KPN gebeld en de medewerker aan de telefoon bevestigde dat eind september de nano-sim los te bestellen is. Tegelijk met de lancering van de iPhone bij KPN zelf.
Vanaf 21 september zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Accepteer de hoge prijs (mits het je waard is) of ga voor een goedkoper alternatief. Er is tegenwoordig genoeg keus. Als ik de Android-fans in dit topic moet geloven heeft Samsung veel betere telefoons voor minder geld.
Subjectief, want dit is simpelweg niet het geval. Wat is in jouw optiek beter? Dat die een stuk groter is? Dat het OS beter is? Het design beter is? Ik ben het op alle punten niet eens namelijk.

En voor veel minder geld is ook niet het geval. De nieuwste S3 kost rond de 560 euro als ik me niet vergis. Scheelt dus ongeveer 100 euro. Dat is nog steeds een hele hoge prijs, en hier krijg je dus qua design een goedkoper-aanvoelend toestel van plastic voor terug die ook nog eens mega groot is.

Ooit wel eens bedacht waarom die Android telefoons zo groot worden? Ze brengen het als feature, maar het is eerder noodzakelijk om de batterij acceptabel te houden! Hoe groter het toestel, hoe meer ruimte voor de accu.Ondanks dat een groter scherm meer verbruikt, is de accu alsnog krachtiger dan wanneer men een kleiner toestel maakt.

Nokia gaat gretig mee in deze trend en doet ook net of het een feature is.

Het is een veel knappere prestatie om in een zeer dunne kleinere behuizing soortgelijke of betere prestaties neer te zetten :) Ik ben blij dat Apple niet meegaat in die geforceerde 'trend'. 4"is een prima maat voor de meeste mensen, ook voor mij.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Dannydekr schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 10:46:
[...]

Subjectief, want dit is simpelweg niet het geval. Wat is in jouw optiek beter? Dat die een stuk groter is? Dat het OS beter is? Het design beter is? Ik ben het op alle punten niet eens namelijk.

En voor veel minder geld is ook niet het geval. De nieuwste S3 kost rond de 560 euro als ik me niet vergis. Scheelt dus ongeveer 100 euro. Dat is nog steeds een hele hoge prijs, en hier krijg je dus qua design een goedkoper-aanvoelend toestel van plastic voor terug die ook nog eens mega groot is.

Ooit wel eens bedacht waarom die Android telefoons zo groot worden? Ze brengen het als feature, maar het is eerder noodzakelijk om de batterij acceptabel te houden! Hoe groter het toestel, hoe meer ruimte voor de accu.Ondanks dat een groter scherm meer verbruikt, is de accu alsnog krachtiger dan wanneer men een kleiner toestel maakt.

Het is een veel knappere prestatie om in een zeer dunne kleinere behuizing soortgelijke of betere prestaties neer te zetten :) Ik ben blij dat Apple niet meegaat in die geforceerde 'trend'. 4"is een prima maat voor de meeste mensen, ook voor mij.
S3 kost "maar" 500. Verder ben ik het met je eens dat de Android toestellen er qua grootte niet meer uit zien, lijkt net een miniatuur skateboard.

[ Voor 4% gewijzigd door NotSoSteady op 14-09-2012 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Dannydekr schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 10:46:
[...]

Subjectief, want dit is simpelweg niet het geval.
Grappig dat je eerst subjectief zegt en dan zegt dat het niet juist is.
nee hoor, iphone batterij is 1700mah S3 is 2100mah.

meer pixels
S 3 :921600 :
iphone 4 614400
Iphone 5 :727040

resp 33% en 21% meer pixels.

De batterij is echter maar 20% groter.

Ja de "geforceerde" trend om je meer real estate en dus meer efectieve ruimte op je scherm te geven ipv de evolutie van steeds dunnere smartphones (die dan steevast uitgeroepen worden tot de dunste ooit terwijl dit natuurlijk nooit juist is) om meer ruimte in je broek te besparen. Ach ja geef mij dan maar de "geforceerde" trend.

Dat het een knappe prestaties is ben ik meer akkoord (alhoewel als je de cijfers ziet zijn er even dunne telefoons al uit dus maakt weinig uit) maar ik zie die liever gestoken in niet iets compleets belachelijks (imho) als een mm dunner .
NotSoSteady schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 10:49:
[...]

S3 kost "maar" 500. Verder ben ik het met je eens dat de Android toestellen er qua grootte niet meer uit zien, lijkt net een miniatuur skateboard.
Een cm groter en het is plots een skatebord? Man de menselijke hersenen kunnen zich toch echt richten op wat jer WIL zien he? ;) Er zijn trouwens android toestellen van 2" tot 5.5" keuze genoeg dus als 4.8" niet voor jou is.

[ Voor 12% gewijzigd door k995 op 14-09-2012 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik weet niet of je wel eens een skateboard gezien hebt, maar qua lengte/breedte verhouding is de iPhone 5 eerder een skateboard dan de 4.7inch Android toestellen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
k995 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 11:08:
[...]

Grappig dat je eerst subjectief zegt en dan zegt dat het niet juist is.

[...]

nee hoor, iphone batterij is 1700mah S3 is 2100mah.

meer pixels
S 3 :921600 :
iphone 4 614400
Iphone 5 :727040

resp 33% en 21% meer pixels.

De batterij is echter maar 20% groter.

[...]

Ja de "geforceerde" trend om je meer real estate en dus meer efectieve ruimte op je scherm te geven ipv de evolutie van steeds dunnere smartphones (die dan steevast uitgeroepen worden tot de dunste ooit terwijl dit natuurlijk nooit juist is) om meer ruimte in je broek te besparen. Ach ja geef mij dan maar de "geforceerde" trend.

Dat het een knappe prestaties is ben ik meer akkoord (alhoewel als je de cijfers ziet zijn er even dunne telefoons al uit dus maakt weinig uit) maar ik zie die liever gestoken in niet iets compleets belachelijks (imho) als een mm dunner .

[...]

Een cm groter en het is plots een skatebord? Man de menselijke hersenen kunnen zich toch echt richten op wat jer WIL zien he? ;) Er zijn trouwens android toestellen van 2" tot 5.5" keuze genoeg dus als 4.8" niet voor jou is.
Ik weet niet hoeveel vermogen de iPhone 5 batterij heeft(volgens mij ook 1700mah), ik weet echter wel dat de 4s in alle benchmarks bijna net zo goed scoorde als de S3, soms zelfs beter, en soms wat slechter. Ook weet ik dat batterijprestaties in de iPhone 5 beter zijn dan de iPhone 4 (soms een uur langer). Hierdoor kan je er dus wellicht vanuit gaan dat de iPhone 5 in bepaalde gevallen langer meegaat dan de grotere/dikkere S3 die meer vermogen heeft (tests moeten dit nog bevestigen natuurlijk).

En de trend die ik geforceerd vind is er 1 die ik niet wil volgen. Ik vind 4.8" veel te groot. Alles tussen de 3.5/4.3 is acceptabel. Mijn broekzakken zijn het met me eens,en nee, ik draag geen homoerotische skinny jeans :). Ik gebruik mijn iPhone soms ook met 1 hand, dat is met 4.8" niet goed mogelijk. De 'rule of the thumb' is er niet voor niets. |:(

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leuk dat je zo'n |:( gebruikt, maar heb je weleens een 4,7" telefoon gebruikt voor 'n maand of wat?
Ik ben 1.76m, heb schoenmaat 40 en ben dus klein, maar ik kan makkelijk met 1 hand m'n One X bedienen :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Dannydekr schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 11:22:
[...]

Ik weet niet hoeveel vermogen de iPhone 5 batterij heeft(volgens mij ook 1700mah), ik weet echter wel dat de 4s in alle benchmarks bijna net zo goed scoorde als de S3, soms zelfs beter, en soms wat slechter. Ook weet ik dat batterijprestaties in de iPhone 5 beter zijn dan de iPhone 4 (soms een uur langer). Hierdoor kan je er dus wellicht vanuit gaan dat de iPhone 5 in bepaalde gevallen langer meegaat dan de grotere/dikkere S3 die meer vermogen heeft (tests moeten dit nog bevestigen natuurlijk).

En de trend die ik geforceerd vind is er 1 die ik niet wil volgen. Ik vind 4.8" veel te groot. Alles tussen de 3.5/4.3 is acceptabel. Mijn broekzakken zijn het met me eens,en nee, ik draag geen homoerotische skinny jeans :). Ik gebruik mijn iPhone soms ook met 1 hand, dat is met 4.8" niet goed mogelijk. De 'rule of the thumb' is er niet voor niets. |:(
Je kunt natuurlijk ook niet één op één vergelijken. Zo is Android zonder hardwarematige versnelling (en dat zijn tegenwoordig nogal wat toestellen, zonder 3.0) gewoon bakken onzuiniger (offloaden op de CPU is niet zo handig) en zijn AMOLED-schermen ook gewoon in het nadeel qua energieverbruik. Die hebben natuurlijk het niet zo op wit en afgezien van het OS wat er op is aangepast, wordt er nog vooral veel wit gebruikt. Ook heb je nu een dualcore met een quadcore. Qua accuduur zal er wel wat gecompenseerd worden, maar zoveel zal het niet zijn hoor. Oh en skinny jeans homoerotisch? Bedankt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Aghanim schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 11:08:
Ik weet niet of je wel eens een skateboard gezien hebt, maar qua lengte/breedte verhouding is de iPhone 5 eerder een skateboard dan de 4.7inch Android toestellen :O
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/29zebko.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 19:39
De batterij van een iPhone 4s is 1420 mAh en het amoled scherm van de Galaxy S3 verbruikt minder dan het lcd-scherm van de iPhone. (ze hebben ongeveer evenveel subpixels btw)

De CPU van de S3 gebruikt gewoon flink meer, (43% hogere clock en 100% meer cores). Dit verschil zie je alleen nergens terug in prestaties of stabiliteit.

[ Voor 4% gewijzigd door treative op 14-09-2012 11:29 ]

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:26
Als iemand nog linkjes heeft (naast die van dat duitse forum) waar ze een heldere uitleg hebben hoe je het beste micro sim kan knippen naar nano sim dan zou ik dat graag vernemen.

Krijg de 5 denk ik op de 21ste en vermoed dat Vodafone dan nog geen nano sims verstrekt en ga dus trachten mijn huidige sim bij te knippen/schuren.
Heb een duo sim dus kan er iig eentje verneuken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:29

robertwebbe

Robert Webbe

Ik ben van plan om vrijdagochtend vroeg even naar Oberhausen te rijden en er daar een te halen. Ik vind het wel leuk om alvast een week eerder een iPhone 5 te hebben en als die (nog) een paar tientjes duurder is maakt me dat ook niet uit. Zijn er wellicht nog meer tweakers die dit plan hebben?

De winkel gaat om 8 uur open en er zal ongetwijfeld een lange, lange rij staan. Maar CentrO is overdekt, weet iemand van een vorige keer of dat je binnen kunt staan of dat de rij alsnog buiten staat? En vanaf hoe vroeg kun je naar binnen? Als die 's avonds niet dicht gaat dan ga ik denk ik donderdag om 21:00 uur vast zitten, dan neem ik lekker een stoeltje mee, rugzak met proviand en dan kom ik de nacht wel door :)

Nasty Nate schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 11:33:
Als iemand nog linkjes heeft (naast die van dat duitse forum) waar ze een heldere uitleg hebben hoe je het beste micro sim kan knippen naar nano sim dan zou ik dat graag vernemen.

Krijg de 5 denk ik op de 21ste en vermoed dat Vodafone dan nog geen nano sims verstrekt en ga dus trachten mijn huidige sim bij te knippen/schuren.
Heb een duo sim dus kan er iig eentje verneuken ;)
Zover ik heb begrepen worden de nano SIM kaarten van Vodafone deze week al verstuurd naar de winkels.
En ik heb ook vernomen dat je beter kunt knippen van een mini, niet een micro.

[ Voor 32% gewijzigd door robertwebbe op 14-09-2012 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
robertwebbe schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 11:35:
Ik ben van plan om vrijdagochtend vroeg even naar Oberhausen te rijden en er daar een te halen. Ik vind het wel leuk om alvast een week eerder een iPhone 5 te hebben en als die (nog) een paar tientjes duurder is maakt me dat ook niet uit. Zijn er wellicht nog meer tweakers die dit plan hebben?

De winkel gaat om 8 uur open en er zal ongetwijfeld een lange, lange rij staan. Maar CentrO is overdekt, weet iemand van een vorige keer of dat je binnen kunt staan of dat de rij alsnog buiten staat? En vanaf hoe vroeg kun je naar binnen? Als die 's avonds niet dicht gaat dan ga ik denk ik donderdag om 21:00 uur vast zitten, dan neem ik lekker een stoeltje mee, rugzak met proviand en dan kom ik de nacht wel door :)

[...]

Zover ik heb begrepen worden de nano SIM kaarten van Vodafone deze week al verstuurd naar de winkels. En ik heb ook vernomen dat je beter kunt knippen van een mini, niet een micro.
Waarom Oberhausen terwijl ze hem ook gewoon bij de Mediamarkt in Nordhorn hebben, is het ook nog een stuk rustiger en reserveren is zelfs nog mogelijk.
De iPhone 5 zal vanaf 28 september beschikbaar zijn. Vodafone zal de Nano-SIM kaart voor de iPhone 5 dan direct meeleveren. De Nano-SIM zal enkel beschikbaar zijn voor de iPhone 5 gebruiker, bestaande abonnees die overstappen naar de iPhone 5 kunnen een SIM swop aanvragen.

[ Voor 10% gewijzigd door NotSoSteady op 14-09-2012 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stoel hoef je niet mee te nemen Robert, staat er eentje buiten :p (NordHorn dan)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VCAKj7MHhnsf0FhGIsGNvBAh/full.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door CLB op 14-09-2012 11:48 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Die stond er de vorige keer volgens mij nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
CLB schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 11:46:
Stoel hoef je niet mee te nemen Robert, staat er eentje buiten :p (NordHorn dan)
[afbeelding]
Laatste keer dat ik er was, heb ik de ATV2 er opgehaald, maar kan het mij niet herinneren. Ik heb in ieder geval dubbel gereserveerd in Nordhorn, kijken of ik er wat van hoor. Bevalt de prijs mij (Nederlandse prijzen zullen wel eerder bekend worden gemaakt) dan ben ik er met een halfuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
TranceSetter schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 09:00:
Ik vind het allemaal prima wat hier voor argumenten naar voren komen, zowel van beide kanten. Dat je iOS moe wordt snap ik niet echt helemaal, maar ook daar ben ik van mening dat het gewoon een gebruikerservaring is. En nu ik het toch over gebruikerservaringen heb: Ik denk dat het onlogisch is om als je al een Mac hebt, eventueel een iPad, dat het dat onlogisch is om een andere telefoon te kopen dan een iPhone. Als voorbeeld: als ik een brief typ op mijn iMac, dan kan ik deze brief dezelfde minuut nog openen op mijn MBP, iPad en iPhone. Ook met iTunes Match kan ik op mijn mac mijn muziekcollectie netjes orderen etc. en op het moment dat deze muziek in iTunes Match staat (kwestie van seconden) kan ik er meteen aan op al mijn iDevices. Ik hoef dus niet meer van tevoren te bedenken welke muziek ik op de telefoon zet, ik hang dat ding gewoon in mijn auto aan de radio en kies daar wel welke muziek ik ga luisteren. En dit zijn nog maar 2 voorbeelden.

Ik ben ervan overtuigd dat Android best een mooi besturingssysteem is, en W7 zal dat ook vast zijn, maar bij meerdere Apple producten is het onlogisch om voor een andere telefoon te gaan.
Het probleem hiermee is dat er nog juist behoorlijk wat bugs in zitten die ervoor zorgen dat, zelfs met alles van Apple zoals ik heb, het toch niet goed wordt gesynced of samenwerkt.

Dat is imho prioriteit nummero uno voor hun, want is hun grootste verkoopargument. Zie ook dat filmpje over de Apple fan (de parodie), daar wordt het mooi gebracht: 'Use iTools, they will fix it, use Mobile Me they will fix it, use iCloud they will fix it, just use Google that will fix it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

NotSoSteady schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 11:40:
[...]
Waarom Oberhausen terwijl ze hem ook gewoon bij de Mediamarkt in Nordhorn hebben, is het ook nog een stuk rustiger en reserveren is zelfs nog mogelijk.
[...]
Ik woon in Arnhem dus Oberhausen is voor dichterbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate

Zover ik heb begrepen worden de nano SIM kaarten van Vodafone deze week al verstuurd naar de winkels. En ik heb ook vernomen dat je beter kunt knippen van een mini, niet een micro.
Ben bang dat de Vodafone winkels komende vrijdag nog geen nano's hebben liggen maar wie weet!
Komende week zullen er vast wel filmpjes verschijnen van lui die hun sim bijknippen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Nasty Nate schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 12:02:
[...]

Ben bang dat de Vodafone winkels komende vrijdag nog geen nano's hebben liggen maar wie weet!
Komende week zullen er vast wel filmpjes verschijnen van lui die hun sim bijknippen :-)
Als je gewoon op Google zoekt dan is er gewoon te lezen dat Vodafone vanaf 28 september pas Nano SIM's gaat uitleveren, in de KPN shop is die vanaf 21 september te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
Nasty Nate schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 12:02:
[...]

Maar dat zou toch niet werken? Of moeten we tot volgende week wachten voor definitief bewijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:41
Pyrone89 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 11:58:
[...]

Het probleem hiermee is dat er nog juist behoorlijk wat bugs in zitten die ervoor zorgen dat, zelfs met alles van Apple zoals ik heb, het toch niet goed wordt gesynced of samenwerkt.

Dat is imho prioriteit nummero uno voor hun, want is hun grootste verkoopargument. Zie ook dat filmpje over de Apple fan (de parodie), daar wordt het mooi gebracht: 'Use iTools, they will fix it, use Mobile Me they will fix it, use iCloud they will fix it, just use Google that will fix it.
Ben het met je eens dat dat hun nummer 1 prioriteit moet zijn. Moet wel zeggen dat ik er zeer weinig problemen mee heb. Eigenlijk werkt alles zoals ik het zou verwachten (zeker vanaf Mountain Lion).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 11:38
Robert: centro gaat 's avonds dicht. Je kunt buiten in de rij staan onder een overkapping. Ben er nu twee ker geweest:

- Voor de 4S rond 03:15 daar. Stond ongeveer 100 man toen. Bleef rustig tot rondom 05:30. Centro ging open om 07:0 dacht ik, Apple om 08:00.
- Voor de iPad3: om 01:00 daar. Man of 60 voor me. Tussen 1 en 3 kwam er weinig bij aan mensen, dus 01:00 was echt veels te vroeg. Centro ging dit keer rond 6 uur open (was in maart, dus vrij koud buiten toen). Ook nu werd het vanaf een uur of 5 langzaam drukker (bussen beginnen rond die tijd te rijden denk ik).

Weet nog niet wat ik komende vrijdag doe. Misschien toch maar een halen. Als ik ga dan denk ik dat ik er rond 04:00 probeer te zijn; vroeger is niet echt nodig, ze hebben er toch meer dan genoeg en zo kan je nog een beetje slapen eerst.

De iPad3 was om 11:00 uitverkocht. Dus zelfs als je later komt heb je nog wel kans dat je er 1 koopt. Enige is dat je sowieso in de rij staat, dus dan is de keus; wil je van 4-9 in de rij staan of van 9-14 :)

[ Voor 11% gewijzigd door matthijst op 14-09-2012 12:17 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
De iPad 3 launch, ik moest wel lachen toen ik alle mensen in de kou daar zag staan, terwijl ze bij de Mediamarkt zelfs de dag erna nog ruim op voorraad waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Inderdaad :)

Had zelf m'n oude iPad al verkocht voor de launch van de 3, en "moest" er 1 hebben voor op vakantie, dus wilde geen risico lopen dat ik m niet zou kunnen krijgen, anders was ik er voor de iPad niet geengegaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Rhndy schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 12:06:
[...]

Maar dat zou toch niet werken? Of moeten we tot volgende week wachten voor definitief bewijs?
Met een beetje vakmanschap zou het te doen moeten zijn aldus sommige berichten waaronder dat Duitse forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Iemand een link naar dat knip "schema".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Ga je een telefoon van 659 euro kopen en vervolgens zelf lopen knutselen om hopelijk het simkaartje goed te krijgen.

Ga toch aub even langs de telecomboer. Tegen de tijd dat je de iPhone in je handen hebt zijn er ook nano-sims.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
  • Laatst online: 02-09 20:37
http://www.airportal.de/H...Micro_SIM_to_Nano_SIM.pdf

Komt echt wel goed hoor als je het precies volgens de template doet. In ergste geval moet je een nieuw simmetje halen, wat je anders sowieso moet ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

@matthijst;
Bedankt voor de info. Weet je misschien ook hoeveel je er maximaal per klant mag kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
Ben 2x in Oberhausen geweest en was beide keren max 2 per klant. Zal nu dus wel weer zo zijn.

Toch blijft de gouden tip: ga lekker naar mediamarkt, ze hebben hem daar echt wel op de release, voor mij is dat minder benzine, minder reistijd, veeeel minder wachten (=meer slapen), gewoon veel relaxer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Ja, misschien is dat inderdaad wel een beter idee.

NotSoSteady schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 11:40:
[...]
[...]
Waarschijnlijk alleen reserveren in de winkel en niet telefonisch? Vragen ze nog een aanbetaling?
Dan rijd ik vanavond wel even naar Nordhorn. De extra reistijd zal ongetwijfeld gecompenseerd worden met de wachttijd in de rij. Het product is hetzelfde, de prijs is hetzelfde, alleen niet in de Apple tempel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:31
Waarom niet gewoon een weekje wachten en hem in Nederland kopen? Of wonen jullie vlakbij de grens? Voor mij is Duitsland minstens 2 uur rijden, kost me een hoop benzine en moeite dus.

[ Voor 12% gewijzigd door MarcoC op 14-09-2012 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het wel leuk om alvast een week eerder een iPhone 5 te hebben
en als die (nog) een paar tientjes duurder is maakt me dat ook niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

En ik woon in Arnhem dus relatief dichtbij de grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
Ik had Nordhorn al mail gestuurd, zie reactie:

"Sehr geehrter Herr ...,
im Moment habe ich noch keinerlei Infos zum Thema IPhone 5. Ich weiß weder wann, noch wie viele Geräte wir bekommen, noch ob die Geräte ohne oder nur mit Vertrag verkäuflich sein werden.
Auf der Media Markt Seite ist eine Reservierung des Gerätes möglich. Bei Registrierung bekommen Sie eine Bestätigung, sobald die Ware im Markt für Sie abholbereit ist..
Für Rückfragen stehe ich natürlich gerne zur Verfügung. "

Robertwebbe, ik zou er niet heen rijden want dan zeggen ze hetzelfde, alle MM's die ik mail heb gestuurd zeggen: je kan online reserveren en je krijgt bericht als hij in de winkel ligt, weten niet of we hem krijgen, wanneer we hem krijgen, hoeveel we er krijgen, of hij wel zonder abo verkocht gaat worden etc. Ze weten dus echt helemaal niks omdat Apple ze nog geen info heeft gegeven. Ik mail donderdag nog eens, kijken of ze dan meer weten.

Met iPad 3 ging het ook zo, ze wisten helemaal niks over voorraden en beschikbaarheid maar hij bleek toen de hele dag prima verkrijbaar bij de meeste vestigingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Hier de link naar het nano-knip-verhaal: http://www.congstar-forum...ne/index2.html#post177123
Pyrone89 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 12:51:
Ga je een telefoon van 659 euro kopen en vervolgens zelf lopen knutselen om hopelijk het simkaartje goed te krijgen.

Ga toch aub even langs de telecomboer. Tegen de tijd dat je de iPhone in je handen hebt zijn er ook nano-sims.
Een aantal mensen hier hebben de Iphone 5 in Duitsland besteld en krijgen hem volgende week geleverd, dan zijn er toch echt waarschijnlijk geen nano sims verkrijgbaar via de meeste providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
Vergeet die link, gewoon deze template gebruiken: http://www.airportal.de/H...Micro_SIM_to_Nano_SIM.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Dit is de reserveringspagina van MM Duitsland:
https://data.mediamarkt.d..._sub=iPhone5_vorbestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Maar wat reserveer je daarmee dan? Zie nergens de mogelijkheid een type te selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Je reserveert nog niets, je schrijft je in informatie. Zodra dat beschikbaar is kun je (denk ik) een keuze maken.
En als er niets komt dan sta ik daar vrijdagochtend op de stoep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

We kunnen de aankoop discussie beter in het topic voeren dat hiervoor bedoeld is (bedenk ik me nu pas...):
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6

Dit topic is voor ervaringen en discussie over het gebruik. Dus volgende week horen jullie mij weer als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Zag dit filmpje gisteren ja. Wat een kansloze figuren zijn die mensen zeg. "Yeah it's a lot faster and thinner, I have a 4S myself". Pffffff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
bram1984 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:27:
[...]

Zag dit filmpje gisteren ja. Wat een kansloze figuren zijn die mensen zeg. "Yeah it's a lot faster and thinner, I have a 4S myself". Pffffff.
Je moet niet alles geloven wat je ziet op TV ;) Grote kans dat ze die lui gewoon gevraagd hebben dat te zeggen, voor de leukheid van het filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Dannydekr schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 11:22:
[...]
Wat logisch is. Nogmaal een groter scherm vraagt meer stroom, een krachtigere CPU (want de S3 quad core is krachtiger dan de dual core S4) en al de extra's op de s3 vragen nu eenmaal stroom.

Dat ze dus evenlang meegaan is enkel een ode aan samsung .

De iphone 5 moeten we benchmarks afwachten. Als die iets langer meegaat dan de 4s zal die op hetzelfde niveau van de samsung komen.
Maar dat is enkel een trend omdat mensen dat willen omdat dit in veel gevallen gewoon handiger is . Ik surf veel liever op een 4.8" scherm dan een 3.5" scherm . btw niet iedereen zijn duim is gelijk hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Dannydekr schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:48:
[...]

Je moet niet alles geloven wat je ziet op TV ;) Grote kans dat ze die lui gewoon gevraagd hebben dat te zeggen, voor de leukheid van het filmpje.
Ik geloof anders best dat dit soort figuren er zijn hoor.
k995 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:49:
[...]

Maar dat is enkel een trend omdat mensen dat willen omdat dit in veel gevallen gewoon handiger is . Ik surf veel liever op een 4.8" scherm dan een 3.5" scherm . btw niet iedereen zijn duim is gelijk hoor :)
Voor het serieuzere surfwerk pak ik liever mijn iPad of MB, maar ik reis dan ook niet veel en heb buiten huis weinig tijd om op mijn telefoon te internetten.

[ Voor 58% gewijzigd door bram1984 op 14-09-2012 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
*dubbel*

[ Voor 97% gewijzigd door bram1984 op 14-09-2012 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dannydekr schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:48:
[...]

Inderdaad. Er zullen vast wel zulke mensen zijn, maar de mensen die het wel gewoon doorhebben zullen ze natuurlijk niet in zulke filmpjes laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Haha, dit somt het toch wel op.

Mensen zijn zo gebrainwashed dat zelfs als ze de 3GS zouden onthullen als nieuwe, snellere versie, iedereen het nog zou geloven ook.

Tot zover het argument dat het cool is om een iDevice te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Ziet er toch aardig uit alsof een script wordt gevolgd. Daarnaast zul je altijd wel dat soort mensen er tussen hebben. Stel even dat dit echt is, dan nog is het de vraag hoeveel mensen ze hebben gevraagd die het wél doorhadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Pyrone89 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 15:51:
[...]

Mensen zijn zo gebrainwashed dat zelfs als ze de 3GS zouden onthullen als nieuwe, snellere versie, iedereen het nog zou geloven ook.

Eerder dom en totaal niet op de hoogte. Hoeveel van de andere deelnemers zouden gezegd hebben dat dit gewoon een 4 is en hoeveel mensen zouden hier intrappen als het met een S3 of andere smartphone gedaan zou worden? Doe je oogkleppen is af man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
[...]

zo grappig!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Volgens AnandTech is de A6 een dual-core Cortex A15! Dat zou betekenen dat het de eerste ARM chip is in massaproduktie met dit ontwerp.

Al zou hij niet vreselijk veel sneller zijn (en de 4S was al op het niveau 'snel genoeg') dan biedt dat nog genoeg andere voordelen ook, zoals betere energiebesparing.

Edit: Ik had me trouwens voorgenomen hem meteen te bestellen (direct bij Apple, ik doe niet aan abonnementen). Maar ik zie nu dat hij 679 wordt :'( Dat wordt wel erg veel, ik had me al mentaal voorbereid op 599 :) En zo te zien is de korting van mijn werk ook al niet geldig voor de iPhone want de iPhone 4S kost evenveel als in de gewone store ;w

Maargoed, denk dat hij er uiteindelijk toch wel komt want mijn '4' gaat alweer een tijdje mee.

[ Voor 38% gewijzigd door GekkePrutser op 14-09-2012 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
[...]

Pyrone89 is zo gebrainwashed dat hij denkt dat alles dat op TV gebeurt echt is!

En ik maar denken dat we hier regels hebben over elkaar met respect behandelen...

[ Voor 9% gewijzigd door Whieee op 14-09-2012 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 21:48
Ik vind het een mooie foon,persoonlijk zou ik voor een zwarte gaan.
Vraag me wel af hoe kras gevoelig die mooie zwarte zijkant is.
Zou dit volledig zwart zijn of alu met een laag op?

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
GekkePrutser schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 16:54:
Volgens AnandTech is de A6 een dual-core Cortex A15! Dat zou betekenen dat het de eerste ARM chip is in massaproduktie met dit ontwerp.

Al zou hij niet vreselijk veel sneller zijn (en de 4S was al op het niveau 'snel genoeg') dan biedt dat nog genoeg andere voordelen ook, zoals betere energiebesparing.

Edit: Ik had me trouwens voorgenomen hem meteen te bestellen (direct bij Apple, ik doe niet aan abonnementen). Maar ik zie nu dat hij 679 wordt :'( Dat wordt wel erg veel, ik had me al mentaal voorbereid op 599 :) En zo te zien is de korting van mijn werk ook al niet geldig voor de iPhone want de iPhone 4S kost evenveel als in de gewone store ;w

Maargoed, denk dat hij er uiteindelijk toch wel komt want mijn '4' gaat alweer een tijdje mee.
Een dual-core Cortex A15 (800 MHz) is sneller dan een quad-core Cortex A9 (1.3 GHz) zoals de Tegra 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uniciteit schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 17:12:
[...]

Een dual-core Cortex A15 (800 MHz) is sneller dan een quad-core Cortex A9 (1.3 GHz) zoals de Tegra 3.
Dat klopt inderdaad, alleen jammer dat de Mali 600 grafische chip er nog niet in is verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 17:13:
[...]

Dat klopt inderdaad, alleen jammer dat de Mali 600 grafische chip er nog niet in is verwerkt.
De verwachting is dat er een PowerVR6-series chip in zit, in plaats van de huidige SGX543.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Tjoekie schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 17:10:
[...]

Pyrone89 is zo gebrainwashed dat hij denkt dat alles dat op TV gebeurt echt is!
Gaan we weer beginnen met persoonlijke aanvallen?

Misschien moet je even de forumregels lezen.

On-topic: €679, volgende jaar moet je met pure diamanten betalen heb ik gehoord. Wordt vast sparen.

Als je slechte posts tegenkomt, ook al is het een persoonlijke aanval aan jouw adres, mag je een TR aanmaken. Erop gaan reageren maakt het hooguit erger..

[ Voor 29% gewijzigd door Whieee op 14-09-2012 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Tuurlijk is het geen quad-core dat hadden ze echt wel vermeldt, maar die A15 is echt een superchip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pyrone89 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 17:24:
On-topic: €679, volgende jaar moet je met pure diamanten betalen heb ik gehoord. Wordt vast sparen.
Als de Europese economie zo door blijft kwakkelen en de overheden er geen zak aan doen wel ja. Die prijzen zijn trouwens wel voor losse toestellen zonder simlock. Die hebben altijd aardig wat centen gekost, ook bij merken als Samsung. Een iPhone 4s is nog wel een goed alternatief voor de iPhone 5 gezien de beschikbare functionaliteit. Bij de iPhone 4 moet je wat dingen missen.

@hieronder: het gaat niet om wat de euro doet, dat is niet meer dan de munteenheid van een aantal EU lidstaten die daarvoor hebben getekend. Ik heb het over de economie binnen Europa wat dus meer behelst dan Eurolanden en de EU-lidstaten. Landen als Zwitserland, Engeland, Turkije, etc. tellen ook mee. Verder gaat het hier ook om de stabiliteit van de economie. Kijk naar wat een bedrijf als Moody's doet. Ze downgraden landen, bedrijven vanwege dingen als solvabiliteit, liquiditeit.

[ Voor 29% gewijzigd door ppl op 15-09-2012 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 17:13:
[...]

Hoezo is dat jammer? Apple loopt op 't moment voor qua grafische kracht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
ppl schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 17:58:
[...]

Als de Europese economie zo door blijft kwakkelen en de overheden er geen zak aan doen wel ja. Die prijzen zijn trouwens wel voor losse toestellen zonder simlock. Die hebben altijd aardig wat centen gekost, ook bij merken als Samsung. Een iPhone 4s is nog wel een goed alternatief voor de iPhone 5 gezien de beschikbare functionaliteit. Bij de iPhone 4 moet je wat dingen missen.
De iPhone 4S was simlockvrij €599. Hij is dus ruim 10% duurder. Iedereen snapt dat een simlockvrije iPhone duur is, maar het gaat erom dat hij duurder is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
MarcoC schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 18:13:
[...]

De iPhone 4S was simlockvrij €599. Hij is dus ruim 10% duurder. Iedereen snapt dat een simlockvrije iPhone duur is, maar het gaat erom dat hij duurder is geworden.
Dat probeert hij uit te leggen. Dat komt door de zwakke Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
ppl schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 17:58:
[...]

Ik snap niet waar iedereen het vandaan haalt dat de euro zo slecht staat. Het staat gewoon op bijna 1 dollar 30.

Ten opzichte van toen de iPhone 4 en iPhone 4S werd gelanceerd is dat niet bizar veel slechter, zeker niet dermate om deze absurde prijsstijging te verantwoorden.

Het feit dat ze ook producten die al 3 jaar oud (iPod Classic) zijn nog eens even DUURDER gaan maken geeft eigenlijk al aan dat het maar om 1 doel draait: mensen geld uit de zak te kloppen.

Degene die dat niet inzien, dat zijn degene die hun oogkleppen af moeten doen. Als ze dit niet inzien is Apple echt definitief doorgedrongen tot hetzelfde hersengebied als religie.

Ik zeg dus niet dat het een slechte telefoon is, ik zeg dat je gewoon gruwelijk te veel betaald voor die telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
me_mrtn schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 18:30:
[...]

Dat probeert hij uit te leggen. Dat komt door de zwakke Euro.
Hij staat op $1,30. Echt niet extreem zwak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:49
Over een maandje kan ik mn abo verlengen bij vodafone. Momenteel HTC Desire toestel, ik twijfel voor een overstap naar een IPhone, echter de 5 lijkt toch wel stukkie duurder te worden. Hoe zit het met de apps, ze moeten worden aangepast naar de 5, echter werken ze dan ook gewoon nog goed op de 4S? Als dat toch aardig wat scheelt in prijs, word het mogelijk toch een 4S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Pyrone89 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 17:24:
[...]

Gaan we weer beginnen met persoonlijke aanvallen?

Misschien moet je even de forumregels lezen.
Kom kom, nou niet meteen zo op je teentjes getrapt zijn. Een grapje moet kunnen. Net zoals het filmpje dat ook grappig bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
MarcoC schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 18:53:
[...]
Naja, de Dollar wordt sterk gepromoot door de Fed de komende tijd ($40 miljard per maand geloof ik) terwijl de Euro met het hele ESM-debacle nog lang in onzekerheid verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Tjoekie schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 19:04:
[...]

Kom kom, nou niet meteen zo op je teentjes getrapt zijn. Een grapje moet kunnen. Net zoals het filmpje dat ook grappig bedoeld is.
Moet je wel smilies gebruiken, anders kan iemand dit niet weten he. Nou fair enough dan ;)
me_mrtn schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 19:06:
[...]

Naja, de Dollar wordt sterk gepromoot door de Fed de komende tijd ($40 miljard per maand geloof ik) terwijl de Euro met het hele ESM-debacle nog lang in onzekerheid verkeerd.
Apple moet zich niet bezig houden met economisch beleid van grote landen en wat misschien gaat komen. Ze moeten gewoon de huidige wisselkoersen respecteren en Europa niet zo naaien. Dat laatste doen wij namelijk zelf wel genoeg ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MarcoC schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 18:53:
[...]
Fine. De zwakkere euro. En het vooruitzicht op verdere verzwakking.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Pyrone89 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 18:43:
[...]

ik zeg dat je gewoon gruwelijk te veel betaald voor die telefoon.
Point taken, dit is je zoveelste post over de prijs. Koop em niet als het te duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillco
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:32
[...]

Het feit dat ze ook producten die al 3 jaar oud (iPod Classic) zijn nog eens even DUURDER gaan maken geeft eigenlijk al aan dat het maar om 1 doel draait: mensen geld uit de zak te kloppen.
Dat Apple producten aan de dure kant zijn en dat ze flinke winst maken is een feit. Maar voortaan mag je eerst even verder kijken dan je neus lang is voordat je conclusies trekt om de verkeerde redenen: http://www.onemorething.n...rder-dankzij-b-artiesten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
[...]

Ik snap niet waar iedereen het vandaan haalt dat de euro zo slecht staat. Het staat gewoon op bijna 1 dollar 30.
Hij staat slechter dan een paar maanden geleden. En flink ook. Als je kijkt zul je zien dat de dollarprijs niet aangepast is, maar elke zoveel tijd passen ze de niet-dollarprijzen aan aan de stand van zake voor wat betreft de wisselprijs.
Ik zeg dus niet dat het een slechte telefoon is, ik zeg dat je gewoon gruwelijk te veel betaald voor die telefoon.
Hoeveel zou je eigenlijk wel willen betalen? En niet in 'zoveel als de onderdelen waard zijn', maar in absolute getallen.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 14-09-2012 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
ik zeg dat je gewoon gruwelijk te veel betaald voor die telefoon.
Ja, ik vind hem ook gruwelijk duur, ik sla deze keer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyBeR schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 19:49:
Hoeveel zou je eigenlijk wel willen betalen?
En niet in 'zoveel als de onderdelen waard zijn', maar in absolute getallen.
Ik vind €600,00 een hele mooie prijs voor minimaal 32GB geheugen persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:11
De meerprijs voor 16GB extra geheugen is dan natuurlijk na 3 jaar al enorm achterhaald...

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Is de verwachting eigenlijk dat de prijs in Nederland lager zal zijn of niet?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Laatst online: 11-09 17:32

Osxy

Holy crap on a cracker

10-20 euro ten opzichte van duitsland waarschijnlijk. Op basis van de prijzen van de iPhone 4 en 4s.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Osxy schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 20:29:
10-20 euro ten opzichte van duitsland waarschijnlijk. Op basis van de prijzen van de iPhone 4 en 4s.
Vergeet niet dat de BTW in Nederland net omhoog gaat. Ik denk dat je al blij mag zijn als hij niet duurder wordt dan in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Die BTW verhoging zal 10 euro toevoegen, geen 20 ;) Vandaar de 10-20 euro goedkoper schatting =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Ik vind €279 voor het oudste model met 32GB, €399 voor het middelste model met 32 GB en €499 met 32 GB voor het nieuwste model nog te verantwoorden. Alles daarboven is mijn inziens een pure woekerprijs. Zeker aangezien ze hun prijzen de hele generatie hetzelfde laten (zie de iMac, die is 500 dagen oud en heeft inmiddels flink verouderde hardware, maar men durft het nog steeds het basismodel voor €1150 te verkopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ik denk dat de btwverhoging al meteen meegerekend wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 21:06:
Ik denk dat de btwverhoging al meteen meegerekend wordt.
Dat denk ik ook. Lijkt me stug dat ze twee dagen later de prijzen ineens omhoog gaan gooien, teveel gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-09 22:01

alwinus

Tweaked

Hmm volgens mij mag dat niet. in oktober moet 21% geheven worden. In september blijft het 19%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
alwinus schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 21:17:
Hmm volgens mij mag dat niet. in oktober moet 21% geheven worden. In september blijft het 19%
Tuurlijk mag dat wel. Ze rekenen gewoon de nieuwe prijs en tot 1 oktober steken ze het als nog meer marge in de zak (zullen inmiddels wel speciale broeken hebben gezien de hoeveelheid marge) en vanaf 1 okt moeten ze het afdragen aan de belastingdienst bij verkopen vanaf dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt je prijzen al wel verhogen. Het percentage BTW wat je int/afdraagt verschilt enkel. Pakken ze nog een paar euries extra voor een tijdje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dat mag prima. Het betekent alleen dat je in september ietsje minder btw betaalt en ietsje meer voor het product, en dat dan in oktober andersom.

M.a.w. als je zakelijk koopt en echt een mierenneuker bent moet je je iPhone 5 in oktober kopen :P
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 21:20:
[...]

Je kunt je prijzen al wel verhogen. Het percentage BTW wat je int/afdraagt verschilt enkel. Pakken ze nog een paar euries extra voor een tijdje!
waar 'een tijdje' is twee dagen in het geval van de iPhone :P

[ Voor 29% gewijzigd door CyBeR op 14-09-2012 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Pyrone89 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 20:54:
Ik vind €279 voor het oudste model met 32GB, €399 voor het middelste model met 32 GB en €499 met 32 GB voor het nieuwste model nog te verantwoorden. Alles daarboven is mijn inziens een pure woekerprijs. Zeker aangezien ze hun prijzen de hele generatie hetzelfde laten (zie de iMac, die is 500 dagen oud en heeft inmiddels flink verouderde hardware, maar men durft het nog steeds het basismodel voor €1150 te verkopen).
€500,- voor 32 GB nieuwste model.. Nee, dat is verre van realistisch.

Er is geen enkele concurrent die dit soort prijzen hanteert. Apple is inderdaad wat duurder dan de direct concurrenten, maar geen van de concurrenten introduceren hun mobieltjes voor die prijs. De dalende prijzen van concurrerende producten komt niet doordat de fabrikant veel lagere prijzen gaat hanteren maar omdat verkopende partijen gaan concurreren om verkopen te pakken.
Bij Apple is dit expliciet niet toegestaan en hierdoor blijft hun prijs inderdaad hoog.

Je kiest er zelf voor een product te kopen voor prijs x. Vindt je het te duur koop het dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Osxy schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 21:38:
[...]

Er is geen enkele concurrent die dit soort prijzen hanteert. Apple is inderdaad wat duurder dan de direct concurrenten, maar geen van de concurrenten introduceren hun mobieltjes voor die prijs. De dalende prijzen van concurrerende producten komt niet doordat de fabrikant veel lagere prijzen gaat hanteren maar omdat verkopende partijen gaan concurreren om verkopen te pakken.
Bij Apple is dit expliciet niet toegestaan en hierdoor blijft hun prijs inderdaad hoog.

Je kiest er zelf voor een product te kopen voor prijs x. Vindt je het te duur koop het dan niet.
Maar als je het gewoon wilt hebben of er is niets anders vergelijkbaars op de markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Chillco schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 19:48:
[...]

Dat Apple producten aan de dure kant zijn en dat ze flinke winst maken is een feit. Maar voortaan mag je eerst even verder kijken dan je neus lang is voordat je conclusies trekt om de verkeerde redenen: http://www.onemorething.n...rder-dankzij-b-artiesten/
En als jij even wat verder had gekeken dan je neus langs is had je gemerkt dat die regeling pas per 1 januari 2013 in gaat en nog niet zeker is of die uberhaupt blijft.
Osxy schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 21:38:
[...]

Heb je de berekening van de onderdelen gezien? €500 is alsnog een bizarre winstmarge. Bij Samsung laten ze zien dat dit prima mogelijk is: hun nieuwste model is nu al te verkrijgen voor rond de €500 en met een SD kaartje a €9 heb je ineens zelfs 64GB.

[ Voor 27% gewijzigd door Pyrone89 op 14-09-2012 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Pyrone89 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 20:54:
Laat ik vooropstellen dat iedereen recht heeft op een mening.

Ik wil je echter toch verzoeken om eens op te houden met doorlopend klagen over het prijsbeleid van Apple. Ondanks de enorme lading berichten in de Apple subfora de afgelopen dagen is het mij (en een aantal andere tweakers) toch opgevallen dat je in diverse topics continue de discussie weer naar het prijsbeleid probeert te trekken.

Je moet geen Apple producten kopen. Als jij van mening bent dat Apple het te gek maakt met de prijzen, stem dan met je pinpas. Koop een product dat wél een fatsoenlijke prijs heeft in jouw ogen. Maar ga niet je mening aan iedereen opdringen hier. Ik vind het helemaal niet erg als iemand zijn/haar mening geeft, ook als die niet overeenkomt met mijn mening. Daar is het immers een forum voor. Wat ik wél erg vind, is wanneer iemand dusdanig zijn/haar mening loopt op te dringen dat mensen zich genoodzaakt voelen erover te klagen.

Launching containers into space

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.