All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
[Voor 99% gewijzigd door cathrozar op 13-09-2012 14:30]
Anoniem: 210077
Stel je toch niet zo aan man. Er wordt gewoon een gezonde discussie gevoerd. Moet iedereen anders zijn mond houden?cathrozar schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:26:
Pff wat zijn er een zeikerd op de aarde.. als iemand toch een iPhone wil kopen doet die dat toch? meteen die Kl*te reactie's van ja android dit android dat.. laat de mensen toch, als hun de iPhone beter vinden dan vinden ze dat het is HUN mening en niet jouwn probleem denk ik? goeiedag zeg.. wat zijn er moeilijke mensen op de aarde..
Het is altijd leuk om de mening van een ander te horen en misschien raak je wel overtuigd dat je het al die tijd mis had.
Waar haal je dat vandaan als ik vragen mag? Heb heel wat benchmarks gezien, en de S3 scoort marginaal beter dan de 4s. http://www.androidauthori...ry-life-benchmarks-85651/ (in sommige tests zelfs slechter).8 uur vs bijna 12 uur is bijna 50% meer. Dat is toch wel echt significant.
De iPhone 5 is sowieso beter qua batterij dan de 4s, dus de conclusie is dat hij allicht hetzelfde of beter is dan de S3.
Je verkondigt hier dus klinkklare onzin

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Voordat je op de man gaat spelen (populair hier, wat is dit toch een vreemd gedrag, probeer eens fatsoenlijk te blijven): ik baseer mij op de officiële specs. http://www.redmondpie.com...-of-the-smartphone-kings/Dannydekr schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:32:
[...]
Waar haal je dat vandaan als ik vragen mag? Heb heel wat benchmarks gezien, en de S3 scoort marginaal beter dan de 4s. http://www.androidauthori...ry-life-benchmarks-85651/ (in sommige tests zelfs slechter).
De iPhone 5 is sowieso beter qua batterij dan de 4s, dus de conclusie is dat hij allicht hetzelfde of beter is dan de S3.
Je verkondigt hier dus klinkklare onzin.
Hij heeft een punt, dit is geen gezonde discussie meer. Dit topic is de afgelopen dagen zwaar vervuild met veel valse beweringen. Gaat nergens meer over.Anoniem: 210077 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:30:
[...]
Stel je toch niet zo aan man. Er wordt gewoon een gezonde discussie gevoerd. Moet iedereen anders zijn mond houden?
Het is altijd leuk om de mening van een ander te horen en misschien raak je wel overtuigd dat je het al die tijd mis had.
Zal waarschijnlijk weer een maandje duren tot het hier weer normaal over ervaringen over het toestel gaan ipv hoe slecht het is.
T809
Sorry als ik bot overkwam, maar ik speelde niet op de man. Ik vertelde enkel dat je onzin verkocht, wat op basis van bijna alle benchmarks die ik zag, incl. die van Tweakers nu eenmaal een feit isPyrone89 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:38:
[...]
Voordat je op de man gaat spelen (populair hier, wat is dit toch een vreemd gedrag, probeer eens fatsoenlijk te blijven): ik baseer mij op de officiële specs. http://www.redmondpie.com...-of-the-smartphone-kings/

De officiële specs zijn niet altijd relevant als het op de praktijk aankomt, daarom presenteert Apple zijn batterijtijden op basis van real-world-usage. Daardoor komt het tot nu toe altijd overheen met wat zij beweren op hun website/specs. En de iPhone 5 is dan toch best wel indrukwekkend op dat gebied, hoewel het altijd beter kan natuurlijk.
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
En daarom zijn autovergelijkingen altijd zo slecht. Een Aston Martin is helemaal niet aantoonbaar beter. Als iemand met z'n 3 kleine kinderen en zijn vrouw op vakantie wil naar zuid Frankrijk dan is die Aston Martin echt ronduit waardeloos, het halve gezin kan dan niet mee. Kortom ook dit is subjectief.Pyrone89 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:09:
[...]
Een Aston Martin is aantoonbaar beter. Bij de iPhone en Android modellen is het subjectief, waarbij uiteindelijk het gevoel van degelijkheid juist heel verraderlijk is gezien de gepubliceerde valtesten.
Erg mooi apparaat, maar ik vind het persoonlijk in veel gevallen niet beter dan de huidige concurrentie, jammer!
- Aansluitingen, mooi dat er 'n nieuwe connector komt die je er op twee manieren in kan doen, maar kom op...
Iedereen heeft kabeltjes, dockingstations, opladers enzovoort, wat allemaal vernieuwd moet worden, kost geld.
Persoonlijk heb ik 'n iPod Shuffle and that's it, dus ik kan fris beginnen met 'n dockje enzovoort... Bij m'n meisje in huis staan er drie docks, in de auto's twee docks, liggen er tig kabels enzovoort, allemaal half use-less.
- Het scherm is wat groter, 4" is een mooie maat, dus hulde, ik vond de 3,5" erg klein worden (bij m'n meisje thuis hebben er veel een iPhone / iPod Touch en dergelijke) dus dat is top, maar 1136x640 vind ik 'n beetje mwah. Veel concurrenten gebruiken al tijden 1280x720 pixels, 720P, wat al half gestandaardiseerd is... Toen Apple kwam met z'n eerste 3,5" 960x640 Retina-display, wist je niet wat je meemaakte, ge-wel-dig, dit = mwah.
Daarbij komt dat alle huidige applicaties worden getoond met zwarte balken, dat is jammer, maar met de overstap van 'normaal' naar Retina moesten devs dit ook oplossen. Wat ik hier eerder las over 'nieuwe apps met de hoge resolutie die dan niet goed meer werken op het 960x640 scherm...' Wat te denken van Android met z'n tig verschillende resoluties. Het is voor devs gewoonweg heus wel te doen om meerdere resoluties te ondersteunen... Op 'n iPhone 4S wordt die game met die models gespeeld, op 'n iPhone 5 met die textures...
- Geheugen blijft een punt bij Apple, helaas heb ik het ook met m'n HTC One X... Ingebouwd geheugen, wat voor zich spreekt door de unibody, maar het had een verassing geweest als er toch stiekem 'n geheugenkaart in kon.
Gelukkig is er dan wel een 64GB editie, maar die zal 1. Lastig te verkrijgen zijn 2. Absorbitant prijzig worden
- Accuduur van m'n meisjes 4S vind ik schrikbarend goed... Waar zij eind van de dag nog 70% heeft is m'n One X al meer dan de helft leeg... Natuurlijk is dit niet goed te vergelijken, ik heb een groter scherm, zij zit meer op FaceBook, ik kijk veel YouTube, zij pingt weer heel veel.. Maar als de iPhone 5 accuduur nog beter is dan die van de 4, (wat volgens de specs dus zo is) is dat gewoon dik in orde bij Apple en de nieuwe iPhone-telg!
- Camera blijft 8MP, goed, wat upgrades, maar de huidige 4S camera is ook steengoed... Wat ik dan wel gewoonweg triest vind is een functie zoals 'panorama' vermelden als 'n state-of-the-art-feature wat onwijs tof is

- Prijzen, alhoewel de NL prijzen nog niet bekend zijn is er door Duitsland / Engeland wel af te leiden dat de iPhone 5 los gewoonweg pricy-as-hell wordt, 16GB voor zo'n €675,- is gewoon weg *bizar* Als er straks weer teardowns komen waaruit blijkt dat de hardware slechts $100,00 kost vind ik de prijs gewoonweg te hoog. Uiteraard komen er nog heel wat meer kostenposten bij zoals ontwikkeling, software, hardware, vervoer, opslag, fabrieken enzovoort enzovoort, maar als een instapmodel al zoveel geld moet gaan kosten, poeh hee

- Hardware in de vorm van de CPU en GPU, is nog onduidelijk... Maar als er gebruikt wordt gemaakt van de A15's is het nagenoeg de snelste telefoon die er is (waarschijnlijk dan) wat natuurlijk top is... Maar als ik zie hoe mijn One X presteert op het gebied van afspelen van video, browsen, 3D games enzovoort... heb ik niet meer nodig.
Ik ben 'n fervent Androidgebruiker, maaaaaar als er 'n goede (persoonlijke) aanbieding komt van Vodafone icm de iPhone 5 (en dan wel gelijk het 32GB / 64GB model) dan overweeg ik dat nog ook, om toch maar is zelf dagenlang kennis te maken met iOS. Waar ik nu zeg 'veelste simpel, kinderlijk, alleen icoontjes, ik wil widgets' heeft het toch wel wat... En samen met zo'n luxueuze behuizing, gebruikte materialen en afwerking, hmm tsjaa het trekt me toch... Dingen zoals iTunes overleef ik wel, maar het bijvoorbeeld niet kunnen instellen van 'n sms-toon, ander toetsenbord of 'n widget... Hmm dat zal aan mij liggen en of ik dat ga ervaren... ligt aan de prijzen / abonnementen / aanbiedingen enzovoort... @ Apple: mooi apparaat, maar zeker nog niet 1,2,3 voor CLB

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Voorbeeld: straks ben je de (hopelijk) gelukkige eigenaar van een iPhone 5 en je koopt er een convertor bij. Dan ben je toch klaar? Je gebruikt toch maar één iOS-device tegelijkertijd? Ik heb je al eerder uitgelegd dat ook Apple niet in de eeuwigheid vast kan blijven houden aan dezelfde standaard, de omgeving ontwikkeld ook mee. Nu is de Dock Connector elf jaar lang gebruikt, me dunkt een aardige tijd. En stel dat je Apple nu was overgestapt op micro-USB (nadelen heb ik je al uitgelegd), dan had je hetzelfde geouwehoer gehad met verschillende connectoren.CLB schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:06:
Ik als TS van dit iPhone 5 topic, gadgetfreak, mobieltjesverslaafde wil ook m'n mening delen over de iPhone 5...
Erg mooi apparaat, maar ik vind het persoonlijk in veel gevallen niet beter dan de huidige concurrentie, jammer!
- Aansluitingen, mooi dat er 'n nieuwe connector komt die je er op twee manieren in kan doen, maar kom op...
Iedereen heeft kabeltjes, dockingstations, opladers enzovoort, wat allemaal vernieuwd moet worden, kost geld.
Persoonlijk heb ik 'n iPod Shuffle and that's it, dus ik kan fris beginnen met 'n dockje enzovoort... Bij m'n meisje in huis staan er drie docks, in de auto's twee docks, liggen er tig kabels enzovoort, allemaal half use-less.
De PPI blijft gewoon gelijk en met 326 PPI is het nog steeds niet dat zegt "God wat slecht" lijkt mij. Zoveel toestellen zijn er nu ook weer niet die er over heen gaan (Xperia S en de Optimus LTE bijvoorbeeld). Had Apple voor een 1280x720 display gekozen, dan had a) de diameter omhoog gemoeten want de hoge PPI heeft weinig zin meer dan en b) was de backwards compatibility die jij ook noemt met de Retina-resolutie nog gekker terecht gekomen.- Het scherm is wat groter, 4" is een mooie maat, dus hulde, ik vond de 3,5" erg klein worden (bij m'n meisje thuis hebben er veel een iPhone / iPod Touch en dergelijke) dus dat is top, maar 1136x640 vind ik 'n beetje mwah. Veel concurrenten gebruiken al tijden 1280x720 pixels, 720P, wat al half gestandaardiseerd is... Toen Apple kwam met z'n eerste 3,5" 960x640 Retina-display, wist je niet wat je meemaakte, ge-wel-dig, dit = mwah. Daarbij komt dat alle huidige applicaties worden getoond met zwarte balken, dat is jammer, maar met de overstap van 'normaal' naar Retina moesten devs dit ook oplossen. Wat ik hier eerder las over 'nieuwe apps met de hoge resolutie die dan niet goed meer werken op het 960x640 scherm...' Wat te denken van Android met z'n tig verschillende resoluties. Het is voor devs gewoonweg heus wel te doen om meerdere resoluties te ondersteunen... Op 'n iPhone 4S wordt die game met die models gespeeld, op 'n iPhone 5 met die textures...
Dan is de auto nog steeds beter, maar niet geschikt voor het gebruiksdoel. Het is hetzelfde als een iPhone kopen om boeken op te lezen: daar is de iPad voor (in deze vergelijking de gezinsauto).Tjoekie schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:58:
[...]
En daarom zijn autovergelijkingen altijd zo slecht. Een Aston Martin is helemaal niet aantoonbaar beter. Als iemand met z'n 3 kleine kinderen en zijn vrouw op vakantie wil naar zuid Frankrijk dan is die Aston Martin echt ronduit waardeloos, het halve gezin kan dan niet mee. Kortom ook dit is subjectief.
De auto is een gebruiksvoorwerp, als hij ongeschikt is voor het gebruik is hioj ongeschikt en dus slecht.Pyrone89 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:23:
[...]
Dan is de auto nog steeds beter, maar niet geschikt voor het gebruiksdoel. Het is hetzelfde als een iPhone kopen om boeken op te lezen: daar is de iPad voor (in deze vergelijking de gezinsauto).
"Beter" is in veel gevallen subjectief , vandaar de soms levendige discussies .
Klopt, ik zou dan 'n nieuwe gebruiker worden, dus fris beginnen dus convertertje...me_mrtn schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:21:
Voorbeeld: straks ben je de (hopelijk) gelukkige eigenaar van een iPhone 5 en je koopt er een convertor bij. Dan ben je toch klaar? Je gebruikt toch maar één iOS-device tegelijkertijd? Ik heb je al eerder uitgelegd dat ook Apple niet in de eeuwigheid vast kan blijven houden aan dezelfde standaard, de omgeving ontwikkeld ook mee. Nu is de Dock Connector elf jaar lang gebruikt, me dunkt een aardige tijd. En stel dat je Apple nu was overgestapt op micro-USB (nadelen heb ik je al uitgelegd), dan had je hetzelfde geouwehoer gehad met verschillende connectoren.
Als je thuis al tig docks heb staan, autoladers hebt enzovoort, dan is het toch wat zuur.
Zeker niet, zeker nietDe PPI blijft gewoon gelijk en met 326 PPI is het nog steeds niet dat zegt "God wat slecht" lijkt mij.

Klopt ook natuurlijk... Het scherm zal ansich gewoon goed zijn (4S vond ik altijd prach-tig totdat ik m'n One X scherm zagZoveel toestellen zijn er nu ook weer niet die er over heen gaan (Xperia S en de Optimus LTE bijvoorbeeld). Had Apple voor een 1280x720 display gekozen, dan had a) de diameter omhoog gemoeten want de hoge PPI heeft weinig zin meer dan en b) was de backwards compatibility die jij ook noemt met de Retina-resolutie nog gekker terecht gekomen.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
[Voor 5% gewijzigd door Benny op 13-09-2012 15:45]
Ja, ik bedoel dan, dan neem je toch even de convertor mee? En de meeste fabrikantsaansluitingen in auto's werken gewoon met USB (wél ondersteuning voor iDevices), dus dat probleem is ook al kleiner. Docks, ja, het nadeel is dat er logica in de convertor moet zitten en dus is het wat duurder.CLB schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:40:
[...]
Klopt, ik zou dan 'n nieuwe gebruiker worden, dus fris beginnen dus convertertje...
Als je thuis al tig docks heb staan, autoladers hebt enzovoort, dan is het toch wat zuur.
Zeker en toch voel ik het alsof Apple achterblijft op de concurrentieBenny schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:45:
met 326 PPI kan je onmogelijk te klagen hebben, en behalve dat ook nog 44% betere colour saturation net als iPad 3 als ik me niet vergis, plus anti-glare is beter vanwege in-cell tech.. Scherm is gewoon super

Nieuws: nieuws: Onduidelijkheid over of iPhone 5 4g in Nederland ondersteunt
Het is helemaal niet onduidelijk of de iPhone LTE gaat ondersteunen, het ligt puur aan de providers en de komende veiling. Ik heb het hier ook uitgelegd: me_mrtn in 'nieuws: Onduidelijkheid over of iPhone 5 4g in Nederland ondersteunt'CLB schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:49:
[...]
Zeker en toch voel ik het alsof Apple achterblijft op de concurrentie![]()
Nieuws: nieuws: Onduidelijkheid over of iPhone 5 4g in Nederland ondersteunt
Leuk bedacht, maar zo werkt het natuurlijk niet. Je kunt niet verkondigen dat iets "beter" is om vervolgens bij een tegenargument te zeggen dat "het niet geschikt is voor het gebruiksdoel".Pyrone89 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:23:
[...]
Dan is de auto nog steeds beter, maar niet geschikt voor het gebruiksdoel. Het is hetzelfde als een iPhone kopen om boeken op te lezen: daar is de iPad voor (in deze vergelijking de gezinsauto).
Hier kan ik het door jouw aangehaalde "valse" gevoel van degelijkheid namelijk heel makkelijk onderuit halen door te zeggen dat een telefoon laten stuiteren op het asfalt nou niet echt binnen een van de gebruiksdoelen van de telefoon valt.Pyrone89 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:09:
Een Aston Martin is aantoonbaar beter. Bij de iPhone en Android modellen is het subjectief, waarbij uiteindelijk het gevoel van degelijkheid juist heel verraderlijk is gezien de gepubliceerde valtesten.
Maar dan zou ik het mis hebben. Op bouwplaatsen en dergelijken willen ze juist wel een telefoon hebben die je gewoon kunt laten vallen zonder gevolgen.
Kortom het is dus zeer subjectief wanneer iets beter is (ook bij de Aston Martin).
Mja, 't is een afweging die ze daar moeten maken he. Aan de ene kant hebben ze letterlijk miljoenen devices met de 30-pin connector in het veld, met een enorme bult accessoires die ervan gebruik maken. Aan de andere kant is dat ding 9 jaar oud en houdt 't nu hun ontwerpen tegen. Ze willen graag dunnere en kleinere apparaten maken maar die connector zit dat in de weg.CLB schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:06:
En dan moet je dus kiezen: bij dikkere en grotere ontwerpen blijven, of een nieuwe connector. Ik denk dat deze connector al langer ontwikkeld is en dat ze wellicht zelfs bij de 4S of zefs al bij de 4 de afweging gemaakt hebben. Daar paste de 30-pins connector nog in, dus die is 't geworden.
Maar nu is 't dan toch tijd om over te stappen. Dat doet even pijn, maar deze connector gaan ze waarschijnlijk de eerstkomende 10 jaar wel gebruiken. Over twee jaar weten we niet beter.
Weet je wat, neem ik de Aston Martin, neem jij een andere auto. Deal?Tjoekie schreef op donderdag 13 september 2012 @ 16:08:
[...]
Leuk bedacht, maar zo werkt het natuurlijk niet. Je kunt niet verkondigen dat iets "beter" is om vervolgens bij een tegenargument te zeggen dat "het niet geschikt is voor het gebruiksdoel".
[...]
Hier kan ik het door jouw aangehaalde "valse" gevoel van degelijkheid namelijk heel makkelijk onderuit halen door te zeggen dat een telefoon laten stuiteren op het asfalt nou niet echt binnen een van de gebruiksdoelen van de telefoon valt.
Maar dan zou ik het mis hebben. Op bouwplaatsen en dergelijken willen ze juist wel een telefoon hebben die je gewoon kunt laten vallen zonder gevolgen.
Kortom het is dus zeer subjectief wanneer iets beter is (ook bij de Aston Martin).

Alleen, conceptfase komt die waarschijnlijk niet voorbij.sjun schreef op donderdag 13 september 2012 @ 16:18:
Jammer dat het scherm van de iPhone 5 niet kan meekomen met die van de Oppo Find 5. Verder lijkt het me best een geinig toestel.
Alles is namelijk super stil (via headset werkt dit wel) is hier een fix voor? google maakt me niet veel wijzer, alles wat ik vind gaat bijna over de iphone 2g
25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)
Als mensen echt perse zo nodig van hun €659 af willen heb ik ook nog wel een linkje hoorDennusB schreef op donderdag 13 september 2012 @ 16:45:
Voor degene die het direct willen weten als hij te bestellen is voor de Nederlanders : http://www.kanikde5albestellen.nl/

[Voor 98% gewijzigd door Ralluff op 13-09-2012 18:20]
Is dat alleen tijdens het bellen? Of is het gewoon een hardware defect? Misschien even mee langs de Apple Store gaan ?Nock372 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 16:49:
Ik heb hier een iphone 4 waarmee als ik bel de andere persoon aan de lijn bijna niet kan horen.
Alles is namelijk super stil (via headset werkt dit wel) is hier een fix voor? google maakt me niet veel wijzer, alles wat ik vind gaat bijna over de iphone 2g

Launching containers into space
Dit is toch de omgekeerde wereld? De telefoonmakers moeten er toch voor zorgen dat alles ondersteund wordt ipv dat alle providers zich moeten aanpassen aan 1 model telefoon?me_mrtn schreef op donderdag 13 september 2012 @ 16:07:
[...]
Het is helemaal niet onduidelijk of de iPhone LTE gaat ondersteunen, het ligt puur aan de providers en de komende veiling. Ik heb het hier ook uitgelegd: me_mrtn in 'nieuws: Onduidelijkheid over of iPhone 5 4g in Nederland ondersteunt'
Haha, deze kloon heeft gewoon betere specs dan de echte iPhone en dat voor 1/3e van het geld. Alleen de software zal afwijken.
Gotta love the Chinese
[Voor 33% gewijzigd door Pyrone89 op 13-09-2012 19:34]
Kijk even waar de iPhone nu al rekening mee moet houden. Dat is dus CDMA/GSM, plus alle bijbehorende banden en generaties. Daarbij komt nu LTE met dus verschillende banden. Dat werkt echt nog niet op één chip en daarom zijn er al drie versies van één iPhone. Bespottelijk. En dan bedenk je je dat ze daar in Brussel/Straatsburg het voornamelijk hebben over lagere SMS-prijzen, terwijl er aan de regelgeving voor dit soort zaken totaal niet gedacht wordt. Kijk nu eens naar de huidige veiling, bespottelijk hoe en wat allemaal.BonzO schreef op donderdag 13 september 2012 @ 18:42:
[...]
Dit is toch de omgekeerde wereld? De telefoonmakers moeten er toch voor zorgen dat alles ondersteund wordt ipv dat alle providers zich moeten aanpassen aan 1 model telefoon?
Ik maak mij niet zo druk om LTE, maar meer om het feit dat Europa en Nederland er gewoon veel te kort in schieten. Kan het de providers niet zo kwalijk nemen, die zitten nu al met de gebakken peren met de huidige netwerken. En KPN wilde eigenlijk dit jaar nog een LTE-netwerk lanceren. Maar ik verwacht ook totaal niet dat het al gelijk betaalbaar is.robertwebbe schreef op donderdag 13 september 2012 @ 19:14:
Wat maken we ons allemaal toch weer druk over LTE... Laten we in het juiste perspectief blijven bekijken, het is een compleet nieuw netwerk, iedere provider moet weer gaan bouwen. Voordat je kunt spreken van een beetje landelijke dekking ben je zo 2 jaar verder. Tegen die tijd hebben we al de iPhone 6 en zullen er chipsets beschikbaar zijn die nog veel meer banden ondersteunen waaronder ongetwijfeld ook de populaire Europese banden.
Ik heb nu een iPhone 4 32Gb.. Ik gebruik nu 10.7gb en speel tegenwoordig niet zoveel spelletjes meer. Het is alleen wel zo dat als je de 16Gb neemt, je maar 14,6 Gb effectief te gebruiken ruimte hebt. Dat houdt dus in dat ik maar 3 a 4 gb ruimte over zou hebben. Heb ook het idee dat hoe voller de iPhone, hoe trager hij reageert....
Ik kan natuurlijk wat muziek eraf gooien, maar heb liever dat ik geen omkijken heb bij het synchroniseren van met iTunes... De prijs van de 32Gb ligt alleen zo hoog gok ik... Nja... We zullen het zien.
Hoe zou het eigenlijk komen dat KPN gewoon verkeerde informatie op zijn website zet over de A6 SoC?
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Tenzij je echt van je geld af moet gewoon de 16GB nemen, die is al een rib uit je lijf. Tegenwoordig kun je beter Dropbox gebruiken icbm met Wifi of 3G voor eventuel opslag.Kuhr89 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 19:36:
Oei, zit een beetje te dubben over de het aantal Gb..
Ik heb nu een iPhone 4 32Gb.. Ik gebruik nu 10.7gb en speel tegenwoordig niet zoveel spelletjes meer. Het is alleen wel zo dat als je de 16Gb neemt, je maar 14,6 Gb effectief te gebruiken ruimte hebt. Dat houdt dus in dat ik maar 3 a 4 gb ruimte over zou hebben. Heb ook het idee dat hoe voller de iPhone, hoe trager hij reageert....
Ik kan natuurlijk wat muziek eraf gooien, maar heb liever dat ik geen omkijken heb bij het synchroniseren van met iTunes... De prijs van de 32Gb ligt alleen zo hoog gok ik... Nja... We zullen het zien.
Hoe zou het eigenlijk komen dat KPN gewoon verkeerde informatie op zijn website zet over de A6 SoC?
Foto's kun je meteen uploaden naar Dropbox.. Zit er toch wel over te denken, verwacht ook wel dat er nog apps zijn die eraf kunnen, maar er nog opstaan onder het mom: 'ik zal hem vast wel een keertje nodig hebben'.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Geen twijfel over mogelijk hier, 64GB it is. Zit ruim over de 32GB. Foto's en veel video tikken hard aan, daarnaast ongeveer 18GB aan muziek. Apps valt wel mee, games doe ik bijna niet aan.
Pyrone89 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 18:56:
[afbeelding]
Haha, deze kloon heeft gewoon betere specs dan de echte iPhone en dat voor 1/3e van het geld. Alleen de software zal afwijken.
Gotta love the Chinese

Jeuj..Pyrone89 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 18:56:
[afbeelding]
Gotta love the Chinese

Enige wat op papier beter is:
- Scherm: Maar ja, zal mooie kleurtjes hebben

- Quad core: Maar ja...:
http://www.allaboutphones...5-dualcore-processor.htmlDe dualcore-processor is een stuk zuiniger dan de Cortex A9-cores die we ondermeer in veel quadcore-smartphones vinden. Daarnaast is de processor veelal ook een stuk sneller dan de huidige quadcore's die op de markt te vinden zijn.
- Camera is op papier gelijk, maar zal echt gegarandeerd veel slechtere foto's maken
- Geen LTE
- Laten we maar niet spreken over de te verwachten bouwkwaliteit.
Succes er mee

Je vergeet nog even het verschil in prijs.UltraSub schreef op donderdag 13 september 2012 @ 20:05:
[...]
Jeuj..![]()
[...]
http://www.allaboutphones...5-dualcore-processor.html
- Camera is op papier gelijk, maar zal echt gegarandeerd veel slechtere foto's maken
- Geen LTE
Succes er mee
Ik ga hem natuurlijk ook niet kopen, maar het visualiseert gewoon de extreme winstmarges op de echte iPhone. Misschien gaan we over een paar jaar wel naar dezelfde situatie toe als met merkkleding, waarbij de knock-off nauwelijks van mindere kwaliteit is maar ondertussen wel voor een fractie van de prijs wordt verkocht.UltraSub schreef op donderdag 13 september 2012 @ 20:05:
[...]
Jeuj..![]()
[...]
http://www.allaboutphones...5-dualcore-processor.html
- Geen LTE
Succes er mee
De Chinezen beginnen er immers steeds beter in te worden. Laatst hebben ze nog complete Amerikaanse drones en straaljagers gekopieerd. Die gasten weten echt wel wat ze doen tegenwoordig.
LTE is in Nederland sowieso zinloos. Bouwkwaliteit: het is niet alsof de echte iPhone daar uitblinkt.
Verschillende providers zijn met LTE bezig.Pyrone89 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 20:49:
[...]
Ik ga hem natuurlijk ook niet kopen, maar het visualiseert gewoon de extreme winstmarges op de echte iPhone. Misschien gaan we over een paar jaar wel naar dezelfde situatie toe als met merkkleding, waarbij de knock-off nauwelijks van mindere kwaliteit is maar ondertussen wel voor een fractie van de prijs wordt verkocht.
De Chinezen beginnen er immers steeds beter in te worden. Laatst hebben ze nog complete Amerikaanse drones en straaljagers gekopieerd. Die gasten weten echt wel wat ze doen tegenwoordig.
LTE is in Nederland sowieso zinloos. Bouwkwaliteit: ook met de echte moet je voorzichtig omgaan.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Voordat het uitgerold is en je het kunt verkrijgen zonder extra duur abonnement zijn wel al weer een iPhone of zelfs 2 iPhone's verder.Osxy schreef op donderdag 13 september 2012 @ 20:49:
[...]
Verschillende providers zijn met LTE bezig.
Net zoals Thunderbolt op de Mac nog in de peuterschoenen staat (ja, je leest het goed, niet eens kinderschoenen) en pas onlangs USB 3 is toegevoegd, terwijl dat juist al WEL in gebruik is.
[Voor 24% gewijzigd door Pyrone89 op 13-09-2012 20:51]
Je vergeet dat de iPhone meer is dan alleen het toestel, mensen kiezen voor de samenwerking met iCloud en al je andere apparaten, zaken als Airplay en de vele kwalitatief goede apps. Je betaalt dus sowieso voor het ecosysteem. En als je daar eenmaal inzit met al je apparaten, kom je er niet zo makkelijk meer uitPyrone89 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 20:49:
[...]
Ik ga hem natuurlijk ook niet kopen, maar het visualiseert gewoon de extreme winstmarges op de echte iPhone. Misschien gaan we over een paar jaar wel naar dezelfde situatie toe als met merkkleding, waarbij de knock-off nauwelijks van mindere kwaliteit is maar ondertussen wel voor een fractie van de prijs wordt verkocht.
LTE is in Nederland sowieso zinloos. Bouwkwaliteit: het is niet alsof de echte iPhone daar uitblinkt.

Ik sta open voor betere toestellen met betere software, maar ik gebruikt veel iMessage, FaceTime en heb veel favoriete apps die ik ook betaald heb. Daarnaast is bijvoorbeeld AirPlay geniaal in combinatie met XBMC. Zit je met vrienden op de bank, en zo kun je dus om de beurt een YouTube video op je TV toveren met 1 druk op de knop. Iedereen snapt hoe het werkt en iedereen in mijn omgeving heeft het. Hetzelfde geld voor foto's.
Alles vlekkeloos zonder gedoe en gestotter. Dat zijn toch die kleine nuances die voor mij iOS de beste keuze maken. Ik weet dat je veel kunt doen op Android wat ik hier boven opnoemde, maar dit werkt een stuk minder geïntegreerd en makkelijk, en veel vrienden van mij hebben bijvoorbeeld geen zaken als Skype. In mijn geval is het dus de beste en slimste keuze om met iOS in zee te gaan en dus voor een iPhone te kiezen.
Goh, dat is ook de enige reden dat ik nog de belachelijk dure Apple hardware moet aanschaffen.Dannydekr schreef op donderdag 13 september 2012 @ 21:01:
[...]
Je vergeet dat de iPhone meer is dan alleen het toestel, mensen kiezen voor de samenwerking met iCloud en al je andere apparaten, zaken als Airplay en de vele kwalitatief goede apps. Je betaalt dus sowieso voor het ecosysteem. En als je daar eenmaal inzit met al je apparaten, kom je er niet zo makkelijk meer uit.
Ik sta open voor betere toestellen met betere software, maar ik gebruikt veel iMessage, FaceTime en heb veel favoriete apps die ik ook betaald heb. Daarnaast is bijvoorbeeld AirPlay geniaal in combinatie met XBMC. Zit je met vrienden op de bank, en zo kun je dus om de beurt een YouTube video op je TV toveren met 1 druk op de knop. Iedereen snapt hoe het werkt en iedereen in mijn omgeving heeft het. Hetzelfde geld voor foto's.
Alles vlekkeloos zonder gedoe en gestotter. Dat zijn toch die kleine nuances die voor mij iOS de beste keuze maken. Ik weet dat je veel kunt doen op Android wat ik hier boven opnoemde, maar dit werkt een stuk minder geïntegreerd en makkelijk, en veel vrienden van mij hebben bijvoorbeeld geen zaken als Skype. In mijn geval is het dus de beste en slimste keuze om met iOS in zee te gaan en dus voor een iPhone te kiezen.
Als ik OSX en iOS op willekeurige hardware zou kunnen draaien zou ik direct hardware kopen die veel beter is en tegen fatsoenlijke prijzen.
Totdat die droom werkelijkheid wordt zitten we helaas opgesloten ja.
Vervang "we" met "ik" s.v.p.Pyrone89 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 21:05:
[...]
Goh, dat is ook de enige reden dat ik nog de belachelijk dure Apple hardware moet aanschaffen.
Als ik OSX en iOS op willekeurige hardware zou kunnen draaien zou ik direct hardware kopen die veel beter is en tegen fatsoenlijke prijzen.
Ik draai zelf OSX Mountain Lion op mijn PC, dus dat is allang mogelijk. Werkt perfect zelfsPyrone89 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 21:05:
[...]
Goh, dat is ook de enige reden dat ik nog de belachelijk dure Apple hardware moet aanschaffen.

En precies wat jij nu aangeeft is ook een van de grootste, dan niet de grootste reden dat ik voor iOS en dus de iPhone 5 kies. De integratie van het volledige ecosysteem van Apple werkt gewoon nagenoeg perfect (tuurlijk zijn er af en toe ergenisjes, maar dat heeft ieder systeem). Wanneer ik dit over een jaar met een MacBook Pro combineer heb ik naar mijn idee een prachtige setup waarmee veel dingen in het dagelijkse leven al makkelijker mee worden. Veel mensen klagen altijd maar over het feit dat Android veel meer kan, je zelf alles kan uitmaken en de Apple teveel macht heeft en alles controleert. Tuurlijk heeft Apple veel macht en kun je met Android veel meer, maar juist het enorme gebruiksgemak, het enorme voordeel van het ecosysteem van Apple en de prachtige designs, dat is juist waar ik voor kies.Dannydekr schreef op donderdag 13 september 2012 @ 21:01:
[...]
Je vergeet dat de iPhone meer is dan alleen het toestel, mensen kiezen voor de samenwerking met iCloud en al je andere apparaten, zaken als Airplay en de vele kwalitatief goede apps. Je betaalt dus sowieso voor het ecosysteem. En als je daar eenmaal inzit met al je apparaten, kom je er niet zo makkelijk meer uit.
En tuurlijk zijn Apple producten zwaar overpriced, daar bestaat geen twijfel over, maar toch krijg je echt waar voor je geld en dat is wat voor mij de doorslag geeft om voor het Apple ecosysteem te kiezen

Het enige dat (nog) niet duurder is geworden is de Apple TV en de iPod Shuffle.
An a day keeps the doctor away.
Beiden, als je mijn verhaal had gelezen dan had je dat opgemerkt. Het kost heel veel, maar je krijgt er zeker wel kwaliteit voor terug.Anoniem: 395864 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 22:25:
Wat is het nou, zwaar overpriced of waar voor je geld?
[Voor 10% gewijzigd door HA5H op 13-09-2012 22:31]
Dat heeft allemaal te maken met de zwakke euro.HardCoreGamer schreef op donderdag 13 september 2012 @ 22:25:
Iemand al opgevallen dat de vierde generatie iPod Touch van €189,- euro naar €209,- euro is gegaan in de online Apple Store? Ook is de iPod Classic van €229,- naar €259,- euro gegaan...
Dan is het dus niet overpricedHaakontje schreef op donderdag 13 september 2012 @ 22:27:
[...]
Beiden, als je mijn verhaal had gelezen dan had je dat opgemerkt. Het kost heel veel, maar je krijgt er zeker wel kwaliteit voor terug.

Overigens zouden mensen eens moeten ophouden met het eeuwige 'ja maar de parts bij elkaar kosten maar een derde van wat Apple ervoor vraagt'. Ja, de iPhone is duurder dan de (realistische) verkoopprijs van de losse parts, maar voor het gemak vergeten we even het volgende:
1. research kost veel geld. Ontwikkelingen komen niet uit de lucht vallen, en Apple steekt erg veel geld in bijvoorbeeld verbeteringen op productie gebied. Denk aan apparaten die met grotere precisie aluminium kunnen vervormen/bewerken, schroefloos bevestigen, etc. De MacBook Air is niet ontstaan door een MacBook te pakken en Phil Schiller erop te laten zitten. Tot een aantal jaar geleden was het gewoon niet mogelijk om een laptop te produceren waarbij de hele body uit een stuk aluminium bestond, en alles wat voorheen uit losse parts bestond gewoon in die unibody gefreesd werd. Dergelijke techniek is niet uit de lucht komen vallen, en dat kost een hoop geld.
2. ontwerpen kost veel geld. De iPhone 5 is hoogstwaarschijnlijk wel iets meer geweest dan een snelle schets op een viltje. Dat zijn tientallen, misschien wel honderden tekeningen, modellen (3d printing anyone?) geweest, en weer varianten op die modellen, handgemaakte prototypes, materiaalanalyses, productie-prototypes, etc.
3. software. Apple legt geen schil over een bestaand OS heen, Apple ontwikkelt het zelf. Dat is niet gratis en gaat ook niet vanzelf. Toch geven ze nieuwe versies van iOS doorgaans goedkoop of geheel gratis weg. Die ontwikkeling moet toch ergens van betaald worden.
4. diensten. Elke Apple device kan gekoppeld worden aan iCloud, en dat is nog gratis ook. Dat moet ook betaald worden.
5. Garantie, support, retailkanalen. Kost allemaal geld. Het kan natuurlijk goedkoper, als je geen garantie verleent en je spullen via eBay verkoopt, maar dat doet Apple niet, want dat zou afbreuk doen aan de ervaring die Apple wil verkopen.
Het geld dat gespendeerd wordt aan research en productontwikkeling moet terugverdiend worden, en daar heeft Apple ruwweg een jaar de tijd voor, want dan komt de volgende iPhone. Dit wordt overigens 95% zeker een iPhone 5s, die vrijwel hetzelfde design zal hebben. Dat is niet omdat Apple lui is, maar omdat ontwikkeling terugverdiend moet worden. Elk jaar een volstrekt nieuw ontwerp introduceren zou betekenen dat er ook ruwweg 2x zoveel geld besteed moet worden aan ontwikkeling, en dat zou de iPhone dus nóg een stuk duurder maken (marge weggeven is zakelijk gezien natuurlijk niet slim

Verder is het natuurlijk aanzienlijk goedkoper om (als Chinese copy-cat toko) een bestaand product te pakken, het ontwerp te kopiëren, en vervolgens een productielijn in te richten waarmee je zo goedkoop mogelijk sterk gelijkende telefoons kan maken. Dat daarbij concessies gedaan moeten worden op gebied van kwaliteit is bijzaak, want het verkoopt toch wel.
Uiteraard legt Apple een redelijke marge op hun spullen. Die zouden ze lager kunnen maken, maar het is kennelijk niet nodig. Zolang de iPhones nog als zoete broodjes over de toonbank gaan en hele hordes mensen nog in de rij gaan kamperen voor een iPhone, is de prijs niet te hoog.

Dan zal ik het zo stellen zodat mensen het wel begrijpen. Met overpriced bedoel ik dat Apple producten duur zijn. Of je het wel of niet het geld waard vind, je kan er niet omheen dat een prijs van 1200 voor een Apple laptop die je ook voor 799 met dezelfde specificaties duur is. Waar het mij in ligt is of jij het geld ervoor (over) hebt en of jij het het geld waard vind.Whieee schreef op donderdag 13 september 2012 @ 23:00:
[...]
Dan is het dus niet overpricedHet zou overpriced zijn als het zijn geld niet waard was. Als jij het het geld wél waard vindt, is het niet overpriced.
//
De hele hype eromheen stoort me.. de fanboys die zó ontzettend trots zijn op hun producten en dat overal kenbaar moeten maken. Die denken dat Steve Jobs de reincarnatie van Jezus is..
Maar ik moet toegeven, Apples producten zijn al jarenlang gewoon goed. iPhone is gewoon een uitstekend apparaat.
Heb veel mobielen OS'en al gehad en gebruikt: Symbian, WM6, Android en Windows Phone 7.
Maar Android en WP hebben me echt teleurgesteld de afgelopen jaren. En dus ben ik nu aan het proberen om de ergenis van de "fanboys" van me af te schudden, de oogkleppen af te doen, en te kijken of iPhone dan misschien tóch iets voor mij kan zijn.
Android vind ik echt een rommeltje. Duizend en één menu's met instellingen. Kon echt nóóit wat vinden. Niks is logisch in die GUI. En ook: zware dual-cores in een apparaat stoppen en dan nog moeite hebben met het scrollen door lange lijsten

Toen kwam Windows Phone en dat vond ik wel interessant.. Verfrissende UI, zag er snappy uit. Ben dus Windows Phone gebruiker van het eerste uur geweest, eerst de Samsung Omnia 7 en daarna de Nokia Lumia 800 (tussendoor nóg een keer Android).
En hoewel ik nog steeds gecharmeerd ben van het uiterlijk van het OS (de tiles, typografie en simpliciteit), begin ik me de laatste weken/maanden echt te storen aan de gruwelijk slechte performance van levens-belangrijke apps (Whatsapp, Facebook) en de inconsistentie van de user-experience qua UI (interaction design). Ik zal hier niet teveel over uitwijden want dit is het iPhone-topic. Maar ik ben er wel klaar mee. De nieuwigheid is er voor mij af, wat overblijft is de ergernis.
Ook heb ik er weinig vertrouwen in dat dat met WP8 snel veranderd.. met name ook door dit bericht:
http://wmpoweruser.com/ne...bout-wp8-at-nokias-event/ ("Clicking an App from Start Screen still Relaunches It" en "Apps Still Load Slow").
Ook al zou Microsoft dat nog verbeteren, dan zit je nog steeds met het feit dat WP een marketshare van 1% heeft, en dat developers dat dus echt niet hoog op hun prioriteitenlijstje hebben staan. Nee, die gaan nu eerst widescreen-apps maken voor de iPhone 5

En tjsa.. Als je iets van Apple en iOS kan zeggen, is dat het een constante factor is. En dus eigenlijk gewoon -altijd- goed. Anders zouden er niet zoveel mensen zijn die jaar-in-jaar uit hun (relatief dure) producten kopen.
Oké, het OS voelt misschien een beetje gedateerd aan voor sommigen, maar de "looks" vind ik niet zo belangrijk (meer). Qua OS dan hè, looks qua hardware wel, maar die is ook prima bij de 5. Maar qua OS verkies ik dit moment functionaliteit boven alles. En je weet dat dat met iOS gewoon goed zit.
En door de populariteit van het OS dat ook alle app-developers gewoon (relatief) kwalitatief goede apps uitbrengen. Dus geen Whatsapp die er letterlijk 6 seconde over doet om te openen, en nog eens 3 om de chat te openen en de berichten te laten zien (en dan blijken er 14 nieuwe berichten te zijn in plaats van 6. Ja das echt een toevoeging, zo'n "Live Tile"

Na jaren ergernis van Android en WP dus misschien toch maar een klein stapje zetten in het Apple kamp.
Ik zeg "misschien", want ik vind ze toch wel duur.. maar misschien kan ik het met deze telefoon wel twee jaar volhouden voordat ik 'm van ergernis in de hoek smijt

Wel grappig dat je op sites zoals Engadget en ook een beetje T.net frontpage mensen nu ziet commenten dat Apple faalt en dat ze langzaamaan een beetje richting Nokia/Windows Phone schuiven. Ik wil die switch juist andersom doen.
TL;DR: Android sucks. Windows Phone ook. Dus dan ga ik toch ook maar een keer iPhone proberen denk ik

[Voor 4% gewijzigd door HyperioN op 13-09-2012 23:17]
Grappig, bij mij is het net andersom... Ik ben nu apple-moe.. Beperkte features in het OS omdat Apple ze niet vrij wil geven, gesloten systeem waardoor je via vele omwegen bij je data moet komen... Na 2 maanden Android te hebben gebruikt (Samsung Note) kwam ik tot de conclusie dat dat het ook niet helemaal was wat ik zocht, veel te chaotisch, crappy interface etc. Nu tijdelijk met een Nokia Lumia 800 op zak, en ik ga helemaal voor de 920 over 2 maanden... ik ben dan ook meer een zakelijke gebruiker en zie de koppeling tussen mijn desktop en toekomstige surface tablet dan ook helemaal zitten...HyperioN schreef op donderdag 13 september 2012 @ 23:11:
TL;DR: Android sucks. Windows Phone ook. Dus dan gaat ik ook maar een keer iPhone proberen denk ik
Tis maar wat je wilt... mijn iPhone 4s mag straks op marktplaats...
En welke android toestellen heb jij gebruikt? Ik heb nu een Galaxy SII (deze kost rond de 300 euro) en werkt perfect zonder lagg! Mijn vriendin heeft een iphone 4 en we zien wel een ZEER duidelijk snelheidsverschil. Ik heb het nog niet kunnen vergelijken met iphone 4s maar denk dat het ongeveer hetzelfde zal zijn. Zeker als ik eenmaal android 4.1 krijg in november.HyperioN schreef op donderdag 13 september 2012 @ 23:11:
Ben jarenlang geen Apple-fan geweest. En nog steeds niet eigenlijk.. Beetje anti-Apple zelfs, bij vlagen.
De hele hype eromheen stoort me.. de fanboys die zó ontzettend trots zijn op hun producten en dat overal kenbaar moeten maken. Die denken dat Steve Jobs de reincarnatie van Jezus is..
Maar ik moet toegeven, Apples producten zijn al jarenlang gewoon goed. iPhone is gewoon een uitstekend apparaat.
Heb veel mobielen OS'en al gehad en gebruikt: Symbian, WM6, Android en Windows Phone 7.
Maar Android en WP hebben me echt teleurgesteld de afgelopen jaren. En dus ben ik nu aan het proberen om de ergenis van de "fanboys" van me af te schudden, de oogkleppen af te doen, en te kijken of iPhone dan misschien tóch iets voor mij kan zijn.
Android vind ik echt een rommeltje. Duizend en één menu's met instellingen. Kon echt nóóit wat vinden. Niks is logisch in die GUI. En ook: zware dual-cores in een apparaat stoppen en dan nog moeite hebben met het scrollen door lange lijsten...
Toen kwam Windows Phone en dat vond ik wel interessant.. Verfrissende UI, zag er snappy uit. Ben dus Windows Phone gebruiker van het eerste uur geweest, eerst de Samsung Omnia 7 en daarna de Nokia Lumia 800 (tussendoor nóg een keer Android).
En hoewel ik nog steeds gecharmeerd ben van het uiterlijk van het OS (de tiles, typografie en simpliciteit), begin ik me de laatste weken/maanden echt te storen aan de gruwelijk slechte performance van levens-belangrijke apps (Whatsapp, Facebook) en de inconsistentie van de user-experience qua UI (interaction design). Ik zal hier niet teveel over uitwijden want dit is het iPhone-topic. Maar ik ben er wel klaar mee. De nieuwigheid is er voor mij af, wat overblijft is de ergernis.
Ook heb ik er weinig vertrouwen in dat dat met WP8 snel veranderd.. met name ook door dit bericht:
http://wmpoweruser.com/ne...bout-wp8-at-nokias-event/ ("Clicking an App from Start Screen still Relaunches It" en "Apps Still Load Slow").
Ook al zou Microsoft dat nog verbeteren, dan zit je nog steeds met het feit dat WP een marketshare van 1% heeft, en dat developers dat dus echt niet hoog op hun prioriteitenlijstje hebben staan. Nee, die gaan nu eerst widescreen-apps maken voor de iPhone 5![]()
En tjsa.. Als je iets van Apple en iOS kan zeggen, is dat het een constante factor is. En dus eigenlijk gewoon -altijd- goed. Anders zouden er niet zoveel mensen zijn die jaar-in-jaar uit hun (relatief dure) producten kopen.
Oké, het OS voelt misschien een beetje gedateerd aan voor sommigen, maar de "looks" vind ik niet zo belangrijk (meer). Qua OS dan hè, looks qua hardware wel, maar die is ook prima bij de 5. Maar qua OS verkies ik dit moment functionaliteit boven alles. En je weet dat dat met iOS gewoon goed zit.
En door de populariteit van het OS dat ook alle app-developers gewoon (relatief) kwalitatief goede apps uitbrengen. Dus geen Whatsapp die er letterlijk 6 seconde over doet om te openen, en nog eens 3 om de chat te openen en de berichten te laten zien (en dan blijken er 14 nieuwe berichten te zijn in plaats van 6. Ja das echt een toevoeging, zo'n "Live Tile").
Na jaren ergernis van Android en WP dus misschien toch maar een klein stapje zetten in het Apple kamp.
Ik zeg "misschien", want ik vind ze toch wel duur.. maar misschien kan ik het met deze telefoon wel twee jaar volhouden voordat ik 'm van ergernis in de hoek smijt
Wel grappig dat je op sites zoals Engadget en ook een beetje T.net frontpage mensen nu ziet commenten dat Apple faalt en dat ze langzaamaan een beetje richting Nokia/Windows Phone schuiven. Ik wil die switch juist andersom doen.
TL;DR: Android sucks. Windows Phone ook. Dus dan ga ik toch ook maar een keer iPhone proberen denk ik
En de instellingen zijn niet zo moeilijk te vinden? Enkele zijn een beetje onlogisch, maar de meeste niet? En je hebt toggles voor dingen zoals wifi en bluetooth dus dan moet je nooit zoeken.
Ik ben persoonlijk een beetje anti-apple en pro-android dus sorry als ik partijdig ben.
Ik weet niet of je android ICS al getest hebt maar de instellingen staan ook iets anders?
No offence, maar het feit dat je geen Android of WP toestel kunt gebruiken zonder 'het in de hoek te smijten' zegt denk ik meer over jou dan over de OS-en.HyperioN schreef op donderdag 13 september 2012 @ 23:11:
Je weet dat bij de 4s vooral de ervaring een stuk vloeiender is als bij een 4 he? Ik heb zelf een 4s en zodra ik met een 4 werk is het duidelijk wat minder vlot, nog steeds vlot zat, maar het verschil is zeker merkbaar. Het is natuurlijk makkelijk te zeggen dat je denkt dat iets "hetzelfde" zal zijn, maar juiste de processor was een belangrijke update bij de 4Smanmad schreef op donderdag 13 september 2012 @ 23:25:
[...]
En welke android toestellen heb jij gebruikt? Ik heb nu een Galaxy SII (deze kost rond de 300 euro) en werkt perfect zonder lagg! Mijn vriendin heeft een iphone 4 en we zien wel een ZEER duidelijk snelheidsverschil. Ik heb het nog niet kunnen vergelijken met iphone 4s maar denk dat het ongeveer hetzelfde zal zijn. Zeker als ik eenmaal android 4.1 krijg in november.
En de instellingen zijn niet zo moeilijk te vinden? Enkele zijn een beetje onlogisch, maar de meeste niet? En je hebt toggles voor dingen zoals wifi en bluetooth dus dan moet je nooit zoeken.
Ik ben persoonlijk een beetje anti-apple en pro-android dus sorry als ik partijdig ben.
Ik weet niet of je android ICS al getest hebt maar de instellingen staan ook iets anders?

En de 5 zou weer 2x zo snel moeten zijn. Vraag me af hoeveel je er nog van kunt merken

[Voor 3% gewijzigd door wesleytjuh op 13-09-2012 23:46]
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
De HTC Desire Z en later de HTC Sensation. En met name die laatste viel me echt tegen, qua performance (1.2GHz dualcore). Het ding had gewoon echt moeite met vloeiend scrollen door lange lijsten en bijv. internetpagina's (en pinchzoom ed).manmad schreef op donderdag 13 september 2012 @ 23:25:
[...]
En welke android toestellen heb jij gebruikt? Ik heb nu een Galaxy SII (deze kost rond de 300 euro) en werkt perfect zonder lagg! Mijn vriendin heeft een iphone 4 en we zien wel een ZEER duidelijk snelheidsverschil.[...]
De S2 van een vriend heb ik ook vaak in handen gehad, en daarbij merk ik dat ook. Maar hij ook niet, dus wellicht is mijn ervaring van "lag" of traagheid, anders dan die van anderen.
En natuurlijk ken ik op een gegeven moment de instellingen-schermen ook wel uit mijn hoofd zodat ik weet waar ik alles kan vinden. Maar toch blijft het mij een onduidelijk, rommelig gevoel geven.
Dat vind ik onprettig.. Simpliciteit en doeltreffendheid gaan mij boven 10.000 opties. Maar ieder zijn ding hè..
Joh.. das natuurlijk een overdrijving.XeNeRgY schreef op donderdag 13 september 2012 @ 23:25:
[...]
No offence, maar het feit dat je geen Android of WP toestel kunt gebruiken zonder 'het in de hoek te smijten' zegt denk ik meer over jou dan over de OS-en.
Al mijn toestellen (die ik nog heb) zien er nog prima uit hoor, op de normale gebruikssporen na. Probeerde alleen mijn ergernis uit te drukken met een hyperbool maar dat werd blijkbaar letterlijk opgevat.
[Voor 12% gewijzigd door HyperioN op 13-09-2012 23:50]
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Met deze opmerking toon je precies mijn punt aan. Je kijkt puur naar de megahertzen en gigabytes, google't, en concludeert dat Apple te duur is omdat <insert merk> een doosje heeft dat goedkoper is. De vraag is dan:Haakontje schreef op donderdag 13 september 2012 @ 23:10:
[...]
Of je het wel of niet het geld waard vind, je kan er niet omheen dat een prijs van 1200 voor een Apple laptop die je ook voor 799 met dezelfde specificaties duur is.
1. heeft die machine dezelfde degelijkheid en afwerkingsniveau?
2. kan ik die machine ook zien en testen in een overzichtelijke winkel?
3. wordt die machine ook geleverd met Mac OSX?
4. wordt die machine ook geleverd met een magnetisch bevestigde powerplug zodat mijn laptop niet van de bank vliegt als iemand achter mijn power kabel blijft hangen?
5. heeft die machine ook een goed werkend multitouch touchpad? (lees voor de fun even de reviews van vrijwel elke recente non-Apple notebook, en kom erachter dat de Apple touchpads toch wel als de maatstaf beschouwd worden)
6. wordt de machine standaard geleverd met een backlit keyboard (regelbaar met een lichtsensor) ?
7. wordt de machine standaard geleverd met een bovengemiddeld goed scherm (de 10-bit IPS schermen die je op de HP Elitebooks kan krijgen kosten alleen al 500 euro

Ik zal je een geheimpje vertellen: ik heb naast mijn MacBook Pro een Thinkpad. Gewoon, omdat ik Thinkpads gaaf vind, en ik met Linux wil spelen. Die Thinkpad is qua specs (jeweetwel, de megahertzen enzo) goed te vergelijken met de genoemde 1200 euro MacBook Pro. Van de bovengenoemde vragen, kan ik voor die machine alleen vraag 1 en 7 beantwoorden met ja, de rest is een ferme nee. Toch is deze Thinkpad (X220 met een 2.6GHz i5, 8GB RAM, 120GB SSD + 320GB HDD, Intel HD3000, 1366x768 12.5" IPS) duurder dan de 13inch MacBook Pro, zelfs als ik de MacBook Pro dezelfde aftermarket upgrades geef als de Thinkpad (SSD en 8GB RAM).
Kijk je naar de Ultrabooks, dan zie je dat de concurrentie van Apple óf minstens net zo duur is, óf heeft bezuinigd op kwaliteit/specs om goedkoper te blijven.
Overpriced zijn heeft niets te maken met duur zijn an sich, of met duurder zijn dan een willekeurig doosje dat toevallig dezelfde CPU heeft. Stellen dat iets overpriced is, geeft hooguit inzicht in jouw wensen en eisen.
Overigens ben ik heel benieuwd naar die laptop die mij alles biedt wat de 1200 euro MacBook Pro mij biedt (oke, minus OSX dan, om het makkelijk te maken), en maar 799 euro kost. En lees voor je reageert mijn vorige post over de kosten van research en productontwikkeling nog eens door

Lol, zijn ze nu ook al 3 jaar oude iPods flink aan het verhogen?HardCoreGamer schreef op donderdag 13 september 2012 @ 22:25:
Iemand al opgevallen dat de vierde generatie iPod Touch van €189,- euro naar €209,- euro is gegaan in de online Apple Store? Ook is de iPod Classic van €229,- naar €259,- euro gegaan...
Volgens mij hebben ze de koers van de US dollar vs Euro niet begrepen, die is inmiddels al weer naar een ruime 1,28 dollar per euro gestegen.
Is Apple boos op Europa ofzo?
[Voor 15% gewijzigd door Fietsbel op 14-09-2012 00:13]
39
De MacBooks zijn dan ook niet het echte probleem, daar valt idd wat voor te zeggen. Als je echter even bedenkt dat een freaking telefoon inmiddels langzaamaan de prijs van diezelfde MacBook gaat benaderen als je een beetje fatsoenlijke opslag wilt zul je begrijpen dat het qua iPhone compleet van de pot gerukt is.Whieee schreef op donderdag 13 september 2012 @ 23:57:
[...]
Met deze opmerking toon je precies mijn punt aan. Je kijkt puur naar de megahertzen en gigabytes, google't, en concludeert dat Apple te duur is omdat <insert merk> een doosje heeft dat goedkoper is. De vraag is dan:
4. wordt die machine ook geleverd met een magnetisch bevestigde powerplug zodat mijn laptop niet van de bank vliegt als iemand achter mijn power kabel blijft hangen?
5. heeft die machine ook een goed werkend multitouch touchpad? (lees voor de fun even de reviews van vrijwel elke recente non-Apple notebook, en kom erachter dat de Apple touchpads toch wel als de maatstaf beschouwd worden)
6. wordt de machine standaard geleverd met een backlit keyboard (regelbaar met een lichtsensor) ?
7. wordt de machine standaard geleverd met een bovengemiddeld goed scherm (de 10-bit IPS schermen die je op de HP Elitebooks kan krijgen kosten alleen al 500 euro)
Ik zal je een geheimpje vertellen: ik heb naast mijn MacBook Pro een Thinkpad. Gewoon, omdat ik Thinkpads gaaf vind, en ik met Linux wil spelen. Die Thinkpad is qua specs (jeweetwel, de megahertzen enzo) goed te vergelijken met de genoemde 1200 euro MacBook Pro. Van de bovengenoemde vragen, kan ik voor die machine alleen vraag 1 en 7 beantwoorden met ja, de rest is een ferme nee. Toch is deze Thinkpad (X220 met een 2.6GHz i5, 8GB RAM, 120GB SSD + 320GB HDD, Intel HD3000, 1366x768 12.5" IPS) duurder dan de 13inch MacBook Pro, zelfs als ik de MacBook Pro dezelfde aftermarket upgrades geef als de Thinkpad (SSD en 8GB RAM).
Kijk je naar de Ultrabooks, dan zie je dat de concurrentie van Apple óf minstens net zo duur is, óf heeft bezuinigd op kwaliteit/specs om goedkoper te blijven.
Overpriced zijn heeft niets te maken met duur zijn an sich, of met duurder zijn dan een willekeurig doosje dat toevallig dezelfde CPU heeft. Stellen dat iets overpriced is, geeft hooguit inzicht in jouw wensen en eisen.
Overigens ben ik heel benieuwd naar die laptop die mij alles biedt wat de 1200 euro MacBook Pro mij biedt (oke, minus OSX dan, om het makkelijk te maken), en maar 799 euro kost. En lees voor je reageert mijn vorige post over de kosten van research en productontwikkeling nog eens door
iPad - niks mis mee
Macs - reparaties en uitbreidingen kunnen veel goedkoper en beter (dus geen minderwaardige SSD met SATA II voor 600 euro) en garantie-afhandeling kan beter (en aub, als je zo'n geweldige ervaring zo belangrijk vindt geef dan gewoon iedereen standaard Apple Care, iedereen betaalt immers al minstens 1000 euro). Ook is het absurd dat ze nooit de prijzen verlagen: een iMac van begin 2011 nu nog verkopen voor de introductieprijs is gewoon een pure schande in computerland.
iPhone - prijsstelling is gewoon ronduit schandalig, maar als je de andere twee producten hebt moet je wel een iPhone, anders mis je veel features van bijv. iCloud. Ook moet ze eens leren dat een mooi design geen zin heeft als het zo breekbaar is dat je het gedwongen bent in een dikmakend hoesje te stoppen.
Ook het feit dat het ze zogenaamd niet te doen is om winst maar om de beste producten is natuurlijk complete BS. Dan zouden ze wel de winstmarges op een normaal niveau zetten zodat zo veel mogelijk mensen de beste producten kunnen hebben (doel Steve Jobs uit begintijd volgens biografie) of dat de hardware nog veel beter is. Met name bij de iMac zie je dit heel goed, door bij elkaar €500 tot €600 (!!!) te vragen voor een notabene minderwaardige SSD (wat compleet indruist tegen het genoemde doel van beste producten).
[Voor 6% gewijzigd door Pyrone89 op 14-09-2012 00:18]
Nu lopen iPhones misschien niet met quadcore processors te pronken, maar iOS heeft dat niet perse nodig, als je een iPhone koopt, koop je een geintergreerd product van hardware en software, je koopt 1 geheel dat volledig op elkaar afgestemt is. En daar heb ik best wat geld voor over.
Om op het opslag verhaal terug te komen, dat is wel een interessant, dat is namelijk een bepaalde soort strategie. Mensen denken niet voldoende te hebben aan 16GB, dus kopen vrij gauw een 32GB, en als die nou een stuk duurder is maak je meer winst. Overigens krijg je bij een iPhone ook 5 gigabyte storage in de vorm van iCloud, waar je gemakkelijk backups op kan maken.
Pyrone89 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 21:05:
[...]
Pyrone89 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 00:06:
[...]
Lol, zijn ze nu ook al 3 jaar oude iPods flink aan het verhogen?
Volgens mij hebben ze de koers van de US dollar vs Euro niet begrepen, die is inmiddels al weer naar een ruime 1,28 dollar per euro gestegen.
Is Apple boos op Europa ofzo?
Het komt er op neer dat je het geld er niet voor (over) hebt. Daar gaat het merendeel van je posts in dit topic tot dusver over.Pyrone89 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 00:15:
[...]
De MacBooks zijn dan ook niet het echte probleem, daar valt idd wat voor te zeggen. Als je echter even bedenkt dat een freaking telefoon inmiddels langzaamaan de prijs van diezelfde MacBook gaat benaderen als je een beetje fatsoenlijke opslag wilt zul je begrijpen dat het qua iPhone compleet van de pot gerukt is.
iPad - niks mis mee
Macs - reparaties en uitbreidingen kunnen veel goedkoper en beter (dus geen minderwaardige SSD met SATA II voor 600 euro) en garantie-afhandeling kan beter (en aub, als je zo'n geweldige ervaring zo belangrijk vindt geef dan gewoon iedereen standaard Apple Care, iedereen betaalt immers al minstens 1000 euro). Ook is het absurd dat ze nooit de prijzen verlagen: een iMac van begin 2011 nu nog verkopen voor de introductieprijs is gewoon een pure schande in computerland.
iPhone - prijsstelling is gewoon ronduit schandalig, maar als je de andere twee producten hebt moet je wel een iPhone, anders mis je veel features van bijv. iCloud. Ook moet ze eens leren dat een mooi design geen zin heeft als het zo breekbaar is dat je het gedwongen bent in een dikmakend hoesje te stoppen.
Ook het feit dat het ze zogenaamd niet te doen is om winst maar om de beste producten is natuurlijk complete BS. Dan zouden ze wel de winstmarges op een normaal niveau zetten zodat zo veel mogelijk mensen de beste producten kunnen hebben (doel Steve Jobs uit begintijd volgens biografie) of dat de hardware nog veel beter is. Met name bij de iMac zie je dit heel goed, door bij elkaar €500 tot €600 (!!!) te vragen voor een notabene minderwaardige SSD (wat compleet indruist tegen het genoemde doel van beste producten).
Apple is over het algemeen duur (muv de iPad waarbij ze marktaandeel 'kopen'). Net zoals Mercedes, BMW en Audi duur zijn. Daar betaal je ook het drievoudige voor een navigatiesysteempje als bij Kia of Subaru. Die Duitse premiummerken verkopen het toch wel... het is alleen niet voor iedereen weggelegd. Zo is het ook niet in de markt gezet. Die (flinke) meerprijs betaal je omdat de afwerking hoger is, de kleur van de lampjes achter de knopjes hetzelfde is als de rest van je dashboard en het vergaand is geïntegreerd in je auto (geluid over speakers, bediening via stuur, info op display tussen je tellers etc.). Terwijl zo'n navigatiesysteem bij Audi in onderdelen niet duurder is dan bij Subaru.
Accepteer de hoge prijs (mits het je waard is) of ga voor een goedkoper alternatief. Er is tegenwoordig genoeg keus. Als ik de Android-fans in dit topic moet geloven heeft Samsung veel betere telefoons voor minder geld.
Anoniem: 473142
Ikzelf heb de GS2 en mijn vrouw de iphone 4S en ik vond het scherm altijd te klein. Ben blij dat men bij Apple het licht heeft gezien en nu ook een groter scherm in de iPhone 5 gebruiken.
Punt is dat je dat met de nieuwe iPhone nog steeds kan, ondanks dat het scherm groter is. Of dat in de praktijk ook beter is, is sowieso subjectief, maar bovenal onbekend omdat nog niemand hem heeft.Anoniem: 473142 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 03:12:
Ik vraag me af wat de iphone gebruikers van het nieuwe scherm formaat vinden. De meeste iphone gebruikers vonden 3.5 inch toch ideaal. Zo kon je mer de duim de hele screen bereiken. Een groter scherm werd al gauw een koelkast genoemd en was niet nodig. Nu heeft de iphone ook een groter shcerm. Vinden jullie dat beter?
Ikzelf heb de GS2 en mijn vrouw de iphone 4S en ik vond het scherm altijd te klein. Ben blij dat men bij Apple het licht heeft gezien en nu ook een groter scherm in de iPhone 5 gebruiken.
1. Echt veel te duur, €599 was al de limit. Nee, dan liever een iPhone 4 voor €379 i.p.v. €659!
2. Qua design veel te weinig innovatief! Waarom geen echt nieuw design, zoals dit?
[Voor 15% gewijzigd door davidgilmour op 14-09-2012 06:02]
@DutchSLC: mij maakt het niet uit dat het scherm iets groter is geworden, was prima tevreden met de grootte van mn 4. Dat ie nu iets groter wordt (vooral hoger, dus niet al te veel meer ruimte inneemt in mn broekzak), is een bonus.
@hele discussie android/iOS en Mac: Heb toen de 3g uitkwam de overstap gemaakt, na jaren Symbian phones te hebben gehad. Ik heb sindsdien eigenlijk nooit meer hoeven vloeken op mn phone.
(en nu een tikkie /offtopic) Omdat ik zo tevreden was, heb ik na een half jaar een Mac Mini gekocht om OSX eens uit te proberen. Die heb ik nu ook alweer 4 jaar. In al die tijd heb ik pas 1x een clean install gedaan, met de tweede OSX upgrade naar Lion. Verder nooit problemen mee gehad. Op m'n Windows bakken kon ik elke zoveel maanden een clean install doen om m draaiende te houden.
Daarom ben ik bereid om wat meer te betalen: ik vind het leuker om mn telefoon/computer gewoon te gebruiken dan dat ik continue aan het oplappen ben. Maar dat is mijn mening.Een goede vriend van me wil juist kunnen kloten, die gebruikt een Android phone. Ieder z'n zin

Het is maar een halve inch in de lengte, op m'n huidige iPhone kan ik dan nog steeds alles met een duim. Al vind ik bij Android, Swiftkey Keyboard software echt geweldig.Anoniem: 473142 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 03:12:
Ik vraag me af wat de iphone gebruikers van het nieuwe scherm formaat vinden. De meeste iphone gebruikers vonden 3.5 inch toch ideaal. Zo kon je mer de duim de hele screen bereiken. Een groter scherm werd al gauw een koelkast genoemd en was niet nodig. Nu heeft de iphone ook een groter shcerm. Vinden jullie dat beter?
Ik zit me te bedenken, het zou pas geweldig zijn als je een smartphone kon aanschaffen en vervolgens zelf zou kunnen kiezen wat voor OS je er op draait, dualbooten van iOS en Android, ik zie het al helemaal voor me

[Voor 12% gewijzigd door Nitai op 14-09-2012 08:17]
Vinnu#2173 | Thats all folks!
Geen idee, ik heb het nog niet aan den lijve ondervonden. Persoonlijk vind ik de grote schermen van 4,3"+ totale onzin voor een telefoon en meer een hype. 3,5" vond ik persoonlijk prima, niet te groot en niet te klein. Maar als Apple het voor elkaar heeft gekregen dat je met één hand het scherm nog kan bedienen, prima. Overigens vind ik de 16:9 verhouding sowieso een verbetering, kijk maar naar breedbeeldmateriaal.Anoniem: 473142 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 03:12:
http://www.apple.com/iphone/LTE/
Je kan er vast een bestellen via via maar of die hier ook zal werken, de LTE frequenties zijn sowieso anders dan daar, ik meen 700 vs 800mhz hier.UltraSub schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 08:37:
Zie ik het nu goed dat ik helemaal geen iPhone in de USA kan bestellen door het versie verschil?
http://www.apple.com/iphone/LTE/

Je beseft toch dat niet elk hand hetzelfde is? Dat sommige zonder problemen een 5.5" met 1 hand kunnen bedienen?me_mrtn schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 08:19:
[...]
Geen idee, ik heb het nog niet aan den lijve ondervonden. Persoonlijk vind ik de grote schermen van 4,3"+ totale onzin voor een telefoon en meer een hype. 3,5" vond ik persoonlijk prima, niet te groot en niet te klein. Maar als Apple het voor elkaar heeft gekregen dat je met één hand het scherm nog kan bedienen, prima. Overigens vind ik de 16:9 verhouding sowieso een verbetering, kijk maar naar breedbeeldmateriaal.
4" voor mij persoonlijk is klein 3.5" was te klein, de volgende smartphone word 4.3" of meer (buiten als de gebruikers reviews van de iphone 5 echt aantonen dat er veel verandering zit tussen de 4s en 5 dan wil ik misschien nog eens herdenken dat)
Je hebt helemaal gelijk.Whieee schreef op donderdag 13 september 2012 @ 23:57:
[...]
Met deze opmerking toon je precies mijn punt aan. Je kijkt puur naar de megahertzen en gigabytes, google't, en concludeert dat Apple te duur is omdat <insert merk> een doosje heeft dat goedkoper is. De vraag is dan:
7. wordt de machine standaard geleverd met een bovengemiddeld goed scherm (de 10-bit IPS schermen die je op de HP Elitebooks kan krijgen kosten alleen al 500 euro)
Ik ben ervan overtuigd dat Android best een mooi besturingssysteem is, en W7 zal dat ook vast zijn, maar bij meerdere Apple producten is het onlogisch om voor een andere telefoon te gaan.
Natuurlijk, vrienden van mij beweren dat ze een S3 nog met één hand kunnen bedienen. Als ik dan zie hoe… maar schermgrootte is heel erg persoonlijk. Ik zie gewoon het voordeel niet in van zulke schermen. Een telefoon moet voor mij mobiel zijn. Als voorbeeld die Lumia 920: te dik, te groot om comfortabel vast te houden. Maar nogmaals een schermgrootte is persoonlijk.k995 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 08:48:
[...]
Je beseft toch dat niet elk hand hetzelfde is? Dat sommige zonder problemen een 5.5" met 1 hand kunnen bedienen?
4" voor mij persoonlijk is klein 3.5" was te klein, de volgende smartphone word 4.3" of meer (buiten als de gebruikers reviews van de iphone 5 echt aantonen dat er veel verandering zit tussen de 4s en 5 dan wil ik misschien nog eens herdenken dat)
Precies, de steeds groter wordende schermen zijn wel leuk omdat je zo onderweg veel meer op je telefoon kan zien en meer kan doen, maar dit gaat naar mijn idee wel ten koste van het gebruiksgemak. Je kan bijvoorbeeld de Galaxy Note (wat toch eigenlijk geclassificeerd zou moeten worden als telefoon) toch nooit met 1 hand kunnen bedienen? Het ligt eraan of je dit wel of niet erg vind natuurlijk, maar ik prefereer toch eerder een touchscreen telefoon waarbij ik maar 1 hand hoef te gebruiken waarbij ik met m'n duim ook bijna overal kan komenme_mrtn schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 09:07:
[...]
Natuurlijk, vrienden van mij beweren dat ze een S3 nog met één hand kunnen bedienen. Als ik dan zie hoe… maar schermgrootte is heel erg persoonlijk. Ik zie gewoon het voordeel niet in van zulke schermen. Een telefoon moet voor mij mobiel zijn. Als voorbeeld die Lumia 920: te dik, te groot om comfortabel vast te houden. Maar nogmaals een schermgrootte is persoonlijk.

Hahaha, ja dat zal 't zijn, in ieder geval vind ik dat gewoon bullshit qua telefoonmaten. Dit is puur persoonlijk, maar zo'n Note kun je toch ook niet serieus als telefoon met je mee willen dragen? En dat bedoel ik puur vanwege de afmetingen.. je moet het namelijk ook nog in je broekzak kwijt en wat nou als de Galaxy Note III 6" wordt? Dan hebben we een probleem denk ik..
Ik heb er geen enkel probleem mee hoor, en waarom enkel met 1 hand trouwens?me_mrtn schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 09:07:
[...]
Natuurlijk, vrienden van mij beweren dat ze een S3 nog met één hand kunnen bedienen. Als ik dan zie hoe… maar schermgrootte is heel erg persoonlijk.
meeste mensen hebben dit liever omdatz e dan meer real estate hebben op hun scherm, en daarvoor dient de smartphone immers.
Te dik? Te groot?Ik zie gewoon het voordeel niet in van zulke schermen. Een telefoon moet voor mij mobiel zijn. Als voorbeeld die Lumia 920: te dik, te groot om comfortabel vast te houden. Maar nogmaals een schermgrootte is persoonlijk.
Nokia : 130.3 x 70.8 x 10.7 mm
Iphone 5 : 123.8 x 58.6 x 7.6 mm
Dus 0.7cm hoger, 1.2 breder en maar liefst 0.3cm dikker.
Ik kan me altijd moeilijk inbeelden dat mensen echt moeite hebben als de verschillen zo klein zijn, maar ja ...
Zelfs daar scheelt maar 2-2.5cm in breedte en hoogte. Weet niet wat voor zakken of tas je hebt maar is er echt geen 2cm extra ruimte?Haakontje schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 09:21:
[...]
Hahaha, ja dat zal 't zijn, in ieder geval vind ik dat gewoon bullshit qua telefoonmaten. Dit is puur persoonlijk, maar zo'n Note kun je toch ook niet serieus als telefoon met je mee willen dragen? En dat bedoel ik puur vanwege de afmetingen.. je moet het namelijk ook nog in je broekzak kwijt en wat nou als de Galaxy Note III 6" wordt? Dan hebben we een probleem denk ik..
Vast wel, maar er gaan in mijn zakken (en ik neem aan bij meer mensen) meer dan alleen maar een telefoon.k995 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 09:36:
[...]
Zelfs daar scheelt maar 2-2.5cm in breedte en hoogte. Weet niet wat voor zakken of tas je hebt maar is er echt geen 2cm extra ruimte?
En het gewicht: 185 gram om 112 gram. Ik wil die Nokia eerst even in mijn hand hebben gehad voordat ik er een oordeel over vel.k995 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 09:30:
[...]
Ik heb er geen enkel probleem mee hoor, en waarom enkel met 1 hand trouwens?
meeste mensen hebben dit liever omdatz e dan meer real estate hebben op hun scherm, en daarvoor dient de smartphone immers.
[...]
Te dik? Te groot?
Nokia : 130.3 x 70.8 x 10.7 mm
Iphone 5 : 123.8 x 58.6 x 7.6 mm
Dus 0.7cm hoger, 1.2 breder en maar liefst 0.3cm dikker.
Ik kan me altijd moeilijk inbeelden dat mensen echt moeite hebben als de verschillen zo klein zijn, maar ja ...
Ik ken wel iemand met een Note maar da's een vrouw. De maat maakt haar niets uit, het ding verdwijnt steeds weer in de enorme handtas.
[Voor 8% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 14-09-2012 09:39]
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ik heb ze zojuist gebeld, volgens de medewerker kunnen ze vanaf 20 september nano-sims leveren.
Ik heb de afgelopen twee jaar met veel plezier gebruik gemaakt van Android. Daarvoor had ik een iPhone 2G. In het begin vond ik Android echt super. Het werkt erg goed en als je de juiste custom rom kiest werkt het enorm soepel. Je kunt het in principe zo lagg vrij maken als je zelf wilt. Maar als je, zoals bij de HTC telefoons waar ik eerder al een klacht van las, gebruik maakt van de HTC Sense skin vertraagd dit je telefoon enorm.
Wat ik na een tijdje wel echt vervelend vond is dat het Android OS zo ontzettend lelijk is. Vanaf ICS hebben ze daar gelukkig verandering in gebracht en ik denk dat de combinatie van het nieuwe design en de verbeterde performance in Android JB echt een enorme vooruitgang zal zijn, maar dat is voor mij echt te laat. Met de komst van het redesign van de OS zijn de applicatie guidelines van Google ook veranderd (enorme verbetering), maar het gaat nog erg lang duren voordat de apps die ik wil gebruiken zich daarop aangepast hebben.
Nu het Android OS zo enorm verbeterd is, ligt mijn grootste probleem enkel nog bij de Apps. Er zijn voor Android echt heel weinig goede apps te vinden. Voor mij is een app goed wanneer die aan de volgende criteria voldoet:
- De app qua functionaliteit doet wat ik wil
- De app niet bloated is met overige functionaliteiten die ik niet gebruik (dit komt erg veel voor)
- De app aangepast is aan de nieuwe Google Guidelines
- De app er visueel goed uit ziet
Gezien de lap text zal ik hier eens een eind aan breien. Reden voor mijn overstap is dat ik voor de verandering gewoon mooie, goed ontworpen en nuttige apps wil hebben. Iets wat op Android erg tegenvalt. Ik ga wel het 4.3 inch scherm missen, maar dat is gewoon een puntje gewenning. Overigens kon ik mijn HTC HD2 prima met één hand bedienen.
Voor degene die het nut van de extra schermgrootte niet zien zitten: Bedenk eens hoe veel makkelijker het is om apps met aardige content nu te gebruiken. Denk aan mail, RSS reader, internet enz. Speel maar eens met je browservenster om een indruk te krijgen. Die halve inch maakt erg veel verschil.
Dat ligt zeer waarschijnlijk meer aan de lage resolutie van je HD2 dan aan AndroidMuurtegel schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 09:54:
Er zijn voor Android echt heel weinig goede apps te vinden. [blaat]

Goed nieuws, scheelt mij weer bellen!!Rhndy schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 09:38:
Voor de Hollandsnieuwe klanten:
Ik heb ze zojuist gebeld, volgens de medewerker kunnen ze vanaf 20 september nano-sims leveren.

VDROOS
Dit topic is gesloten.