All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Dat betekent, stam + t .
Trouwens, begrijp ik het nu goed dat ze het lef hebben om oude telefoons nog voor hun introductieprijs te verkopen en vervolgens het nieuwe model NOG eens 100 dollar duurder te maken? Ze zijn helemaal ontspoord.
Als er al iets was zou het zo moeten zijn dat de nieuwe iPhone juist 100 dollar goedkoper moest zijn, want ze hebben veel te lang veel te veel winst gemaakt daarop (2x zoveel winst per iPhone als per iPad). Maar ze gaan juist het omgekeerde doen. Android gaat nu echt 80% van de markt pakken, en terecht. De Samsung S3 is dus straks gewoon even duur als een iPhone 4, terwijl dat een telefoon uit 2010 is versus een telefoon uit 2012. Absurd!
Inderdaad, Apple denkt volgens mij alles te doen wat ze willen, 699 euro voor een 16GB model wat niks meer biedt dan de concurrentie. Het is dat ik vastgeroest zit in het Apple eco-systeem, maar ik heb wel voor het eerst het gevoel gekregen van fuck Apple.Apache4u schreef op woensdag 12 september 2012 @ 23:32:
Hou ook even rekening met een btw verhoging hier per 1 oktober. Dan wordt ie dus nog wat duurder.
Gewoon overstappen, 1x pijn maar vervolgens vrijheid.NotSoSteady schreef op woensdag 12 september 2012 @ 23:33:
[...]
Inderdaad, Apple denkt volgens mij alles te doen wat ze willen, 699 euro voor een 16GB model wat niks meer biedt dan de concurrentie. Het is dat ik vastgeroest zit in het Apple eco-systeem, maar ik heb wel voor het eerst het gevoel gekregen van fuck Apple.
Ik ga het ook doen bij mijn volgende toestel, dit was de druppel. Te absurd voor woorden dit.
De iPhone 4 is €379, lijkt me stug dat je voor die prijs een S3 hebt.Pyrone89 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 23:33:
Hoop wel dat de oude kabels ook beschikbaar blijven, voor huidige apparaten. Daar heb je namelijk niks aan die adapter (je toestel heeft immers nog de oude poort, niet de nieuwe).
Trouwens, begrijp ik het nu goed dat ze het lef hebben om oude telefoons nog voor hun introductieprijs te verkopen en vervolgens het nieuwe model NOG eens 100 dollar duurder te maken? Ze zijn helemaal ontspoord.
Als er al iets was zou het zo moeten zijn dat de nieuwe iPhone juist 100 dollar goedkoper moest zijn, want ze hebben veel te lang veel te veel winst gemaakt daarop (2x zoveel winst per iPhone als per iPad). Maar ze gaan juist het omgekeerde doen. Android gaat nu echt 80% van de markt pakken, en terecht. De Samsung S3 is dus straks gewoon even duur als een iPhone 4, terwijl dat een telefoon uit 2010 is versus een telefoon uit 2012. Absurd!
MarcoC schreef op woensdag 12 september 2012 @ 23:42:
[...]
De iPhone 4 is €379, lijkt me stug dat je voor die prijs een S3 hebt.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dat weet ik, maar ze gaan in mijn ogen nu echt een stap te ver. Het is maar uitmelken en uitmelken, en als we dat nou terug zien in exclusieve functies dan zeg ik oke, maar dat is simpelweg niet het geval. Het is een mooi toestel, maar niet meer dan dat.Benny schreef op woensdag 12 september 2012 @ 23:41:
We weten toch al een tijdje dat een iPhone duurder is dan concurrenten ? Maar ben het wel met jullie eens, snap niet hoe ze durven nog een paar tientjes meer te vragen. En die adapter voor 29 euro, dat slaat nergens op..
BarryMel
Voor die prijs heb je een Samsung Galaxy Nexus.MarcoC schreef op woensdag 12 september 2012 @ 23:42:
[...]
De iPhone 4 is €379, lijkt me stug dat je voor die prijs een S3 hebt.
Je moet de S3 vergelijken met de iPhone 5.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Kan iemand toelichten waarom Apple (als enig bedrijf naar mijn weten) haar toestellen thans zonder micro-usb uitrust?
Heel simpel via een adapter: http://www.gizmag.com/apple-iphone-micro-usb-adapter/20094/.wilmundo schreef op donderdag 13 september 2012 @ 00:19:
In 2010 berichtte Tweakers dat micro-usb standaard uitgerust zou worden op nieuwe smartphones, mede door toedoen van de Europese Commissie. Apple zou dit document destijds ook ondertekend hebben, zie link.
Kan iemand toelichten waarom Apple (als enig bedrijf naar mijn weten) haar toestellen thans zonder micro-usb uitrust?
Ik ben vooral benieuwd naar de A6 in de iPhone. Als deze echte gebruik maakt van 2x A15 cores, dan is Apple daar erg snel mee t.o.v. de concurrentie. Het zou leuk zijn, want de A15 biedt een hoop voordelen t.o.v. de A9.
[Voor 15% gewijzigd door Hoedje op 13-09-2012 00:28]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Die adapter bestaat al tijden en daar is nauwelijks ophef over geweest. Imo denk ik dat de prijzen ook wat aan de hoge kant zijn. Maar ik denk niet dat ondersteuning van micro-USB voor veel klanten een doorslagevende factor isPyrone89 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 00:28:
Daar gaan ze gezeur mee krijgen. 15 euro rekenen aan je klanten om notabene zelf als fabrikant aan de regels te voldoen. Samen met die verhoogde (ipv verlaagde prijzen) prijzen geeft dit wel aan dat ze echt alle realiteitszin kwijt zijn.

Ik denk niet dat klanten gaan zeuren, maar de pieven in de EU.Hoedje schreef op donderdag 13 september 2012 @ 00:31:
[...]
Die adapter bestaat al tijden en daar is nauwelijks ophef over geweest. Imo denk ik dat de prijzen ook wat aan de hoge kant zijn. Maar ik denk niet dat ondersteuning van micro-USB voor veel klanten een doorslagevende factor is.
Is geen Apple bashing, vind het juridische aspect interessant.

Zoek bijvoorbeeld de Youtube App, krijg je per pagina een app te zien. Oftewel: eerst 4 of 5 pagina's naar rechts bladeren voordat je er bent, waar je eerst gewoon een lijstje te zien kreeg.
Een adapter zoals Apple aanbiedt valt ook onder de afspraken: http://europa.eu/rapid/pr...anguage=EN&guiLanguage=en. Overigens zijn de afspraken vrijwillig aangegaan door alle grote smartphone fabrikanten, dus anders had Apple waarschijnlijk niet meegedaan (daar zij ze koppig genoeg voor).wilmundo schreef op donderdag 13 september 2012 @ 00:36:
Ok, er is een verloopstuk. Zou deze dan niet standaard tot de uitrusting moeten behoren van een iPhone 4, 4S, 5? Out of the box is Apple namelijk niet 'compliant' met de regelgeving hieromtrent, zoals Pyrone89 dat naar mijn idee terecht opmerkt. Apple verlegd deze verantwoordelijkheid naar de klant.
[Voor 124% gewijzigd door Anoniem: 403748 op 13-09-2012 00:58]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Tenzij alle aanbieders heel rap met die simwissels aan komen zetten.
Wacht maar, de records worden heus weer verbrokenPyrone89 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 01:22:
Ik denk persoonlijk dat deze iPhone relatief slecht zal verkopen. Nog eens 80 euro er bovenop zal in mijn ogen voor veel mensen de laatste druppel zijn om over te schakelen naar Android. Alleen al voor de prijsverhoging van 80 euro kunnen de meeste mensen namelijk hun software apps opnieuw kopen voor Android.

[Voor 5% gewijzigd door keanu_ op 13-09-2012 08:40]
De apple site beweert dat de micro-sim niet compatible is met de i5.
Bedoelen ze dan dat hij niet past of bedoelen ze dat als die micro-sim geknipt wordt het niet werkt?
Apple kan moeilijk op hun site zetten dat je hem even op maat moet knippen.
De grote vraag is of dat ueberhaupt gaat werken natuurlijk (knippen). Ik zou denken dat het wel moet lukken.
Volgens mij was de hele opzet achter die nano/micro/mini-sim dat ze backwards-compatible zijn. Dan zou je zeggen dat het moet werken. Maar waarom staat er bij die andere telefoons niet dat de mini-sim niet compatible is?matthijst schreef op donderdag 13 september 2012 @ 08:42:
Dat hij niet past.
Apple kan moeilijk op hun site zetten dat je hem even op maat moet knippen.
De grote vraag is of dat ueberhaupt gaat werken natuurlijk (knippen). Ik zou denken dat het wel moet lukken.
Ik moet het wel weten want ik moet er vrij voor vragen op m'n werk om in Amsterdam in de rij te gaan staan.
Ik heb in ieder geval hollandsnieuwe (m'n provider) gemaild of zij nano-sims gaan leveren.
Misschien dat ik 'm preorder bij Apple nl online en mocht knippen niet lukken dan heb je nog een week om te annuleren.
Als pre-orderen hier ook kan (met delivery op de 28e) dan doe ik dat misschien ook wel. Wil eigenlijk een keer het wachten in de rij meemaken. Aan de andere kant: om daar nou minimaal 4-5 uur in de rij te staan om rond de 650 euro uit te geven..matthijst schreef op donderdag 13 september 2012 @ 08:45:
Daarom wacht ik ff tot hij uit is; 21e zijn er genoeg Duitsers die het op maat knippen voor je testen.
Misschien dat ik 'm preorder bij Apple nl online en mocht knippen niet lukken dan heb je nog een week om te annuleren.
- All new design: komaan, deze telefoon ziet er op een paar kleine puntjes exact hetzelfde uit als de 4/4S
- Groter scherm: is voor mij nu ook niet zo een vernieuwing, het is amper groter geworden, ongeveer 1cm in de hoogte wat je dus de mogelijkheid geeft om 1 rij iconen extra op je scherm te krijgen. Naar wat ik begrepen heb worden alle bestaande apps ook niet automatisch aangepast naar het nieuwe scherm. Maw die appstore bestaat uit 700.000 apps, waar je wsl de komende maanden nog niets mee hebt op je groter scherm. Tegen dat deze apps allemaal ooit aangepast zijn zitten we al aan een iPhone 8 ofzo.
- Nieuwe connector: iedereen mag maw ofwel een nieuwe docking station kopen ofwel een convertor kopen. Leuk! Mag je weeral dokken. Binnen 4 jaar komen ze weer met een andere connector aanlopen en je kan weer alles omgooien. Tof voor mensen die een dock in hun wagen kochten om nog maar te zwijgen over andere toestellen waar nu allemaal nieuwe moeten gekocht worden.
- De software: ziet er nog steeds hetzelfde uit en blijft gewoon hetzelfde. Outdated. Voor fanboys dé reden om iPhone te kopen. Het gebruiksgemak. Toch schakel ik op mijn android wifi, 3g, bluetooth in een mum van tijd aan en bij apple mag je na 6 IOSsen nog steeds in je instellingen gaan klooien om dit op te zetten. Waarom dit gebruiksvriendelijker is, is volgens mij een raadsel. Het nieuwe scherm stelt je in staat om films nu in 16:9 te gaan bekijken. Leuk, laten we er ff een divx film opplaatsen en zien wat het resultaat hiervan is. Argh right, divx werkt er niet op, mogen we weeral gaan converteren. Maar het is toch allemaal zo makkelijk meneer and it just works. Yeah right! Je moet het ook maar durven om gisteren in je presentatie turn-by-turn navigation als 1 van de verkoopsargumenten te gebruiken. WTF bestaat al JAAAAREN
- All new camera with panoramic function: waren zulke apps al niet uit in de app storen ??
Neen, voor mij was de 1st gen iphone revolutionair, de 3G was dit in mindere mate, de 4 was echt een knap design en ook top voor mij. Maar wat deze 5 nu moet bijbrengen is mij een raadsel.
Waar ze bij Apple kei is zijn is in hun presentaties. Gisteren is er wsl 40 keer gesproken over het brilliant display...Euhm deze display is dezelfde als de iPhone 4 gewoon 1 cm groter, niets meer, niets min. Maar Apple is er keigoed in om je na hun presentatie een feel good gevoel te geven. Als je even van dichterbij gaat bekijken moet je toegeven dat, wat er gepresenteerd is, bij de concurrentie gewoon al maanden bestaat. Na aankoop van je nieuwste iPhone en het gebruik ervan heb je na een week eerder het gevoel:"Ive seen this before". En dat gevoel is gewoon juist, het al jaren hetzelfde principe waar hier en daar bij nieuwere versies licht van afgeweken wordt. Voeg daarbij nog een een prijs van +- 680 euro voor de goedkoopste versie en het hek is helemaal van de dam.
Wie dit koopt en al in het bezit is van een 4/4S is gewoon gek of heeft geld teveel. Er is absoluut niet genoeg toegevoegde waarde wat het uitgeven van zoveel geld opnieuw rechtvaardigd.
Oja..volgend jaar weten we dus ook al wat er komt. Een 5S met licht betere hardware. Vraag me toch echt af hoelang deze iPhone hype nog kan blijven aanslepen. Ik vraag aan elke iPhone gebruiker om mij nu te laten zien WAT precies er nu zo mooi en knap aan is. Niemand kan mij daarvan overtuigen.
Ook leuk trouwens wanneer je op de belgische apple store naar de iPhone 5 browsed en meer info opvraagt je de detail pagina van de 4S krijgt. Grappig en tegelijk...tja tis gewoon more of the same :-D
[Voor 9% gewijzigd door Rebbelx op 13-09-2012 09:23]
Zit er een limiet aan hoeveel je mee krijgt?
Net apple nederland gebeld maar die willen / mogen nog niks zeggen ...
M3 - LR AWD / Pearl White / Black / 19" - https://ts.la/florian39171
Je kan om een uur of 04:00 in de rij gaan staan bij de Apple Store.
Winkel gaat om 08:00 open.
Succes ermee. Vooral met vinden van nano sims.
Verdiep je in de materie voordat je onzinnige uitspraken doet. (dat jij 3g/bt/wifi uit snel wilt kunnen zetten geeft al aan dat er iets verkeerd zit in de basis, voel je 'm ?)
divx afspelen kon al een paar jaar bijv..
Wat had jij verwacht en hoe had Apple het volgens jou beter kunnen doen qua design ? Misschien hebben ze nog een baantje voor je.
Dit is geen plastic telefoontje van een 1 of andere dozenschuiver. Het zit zeer solide in elkaar en tevens het snelste toestel op de markt, wat de reviews zullen laten zien.
[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 458955 op 13-09-2012 09:45]
Verdiep je in de materie voordat je onzinnige uitspraken doet. (dat jij 3g/bt/wifi uit snel wilt kunnen zetten geeft al aan dat er iets verkeerd zit in de basis, voel je 'm ?)Anoniem: 458955 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 09:44:
@KrisDC, lekker gekotst ?
Verdiep je in de materie voordat je onzinnige uitspraken doet. (dat jij 3g/bt/wifi uit snel wilt kunnen zetten geeft al aan dat er iets verkeerd zit in de basis, voel je 'm ?)
Wat had jij verwacht en hoe had Apple het volgens jou beter kunnen doen qua design ? Misschien hebben ze nog een baantje voor je.
Dit is geen plastic telefoontje van een 1 of andere dozenschuiver. Het zit zeer solide in elkaar en tevens het snelste toestel op de markt, wat de reviews zullen laten zien.
Waarom zou dat verkeerd moeten zitten in de basis ? Mij lijkt het namelijk perfect normaal en logisch dat je dit snel aan en uit kan zetten. Laat jij hele dag Wifi, 3G en bluetooth tegelijk opstaan dan ?
Het design is mooi zoals ik al aangaf maar het is geen All New Design zoals men het dus wil voorstellen. Dit is eerder een 4S XL waar je dus 1 rij iconen meer op krijgt. Holy crap

Solide is maar hoe je het bekijkt. Het is algemeen geweten dat een plastic android phone steviger is dan een iPhone. Laat beide op de grond vallen en deiPhone is gebroken, de android helemaal niet.
Dat is dus een cydia app, standaard op ios kan je geen divx afspelen. Daarvoor moet je dus ofwel jailbreaken ofwel een app aankopen. De eerste optie is dus net niet een toonbeeld van gebruiksvriendelijkheid. De 2de optie is gewoon een lachertje aangezien je een telefoon van +-600 euro hebt betaald die dan nog altijd niet kan wat je wil, namelijk een gewone filmpie afspelen.
Natuurlijk. Waarom zou ik dat uitzetten?Rebbelx schreef op donderdag 13 september 2012 @ 09:51:
[...]
Waarom zou dat verkeerd moeten zitten in de basis ? Mij lijkt het namelijk perfect normaal en logisch dat je dit snel aan en uit kan zetten. Laat jij hele dag Wifi, 3G en bluetooth tegelijk opstaan dan ?
Uiterlijk is subjectief natuurlijk maar los daarvan: mijn iPhone 4 heb ik meermaals op de grond laten vallen zonder negatieve gevolgen. Ook plat op de achterkant.Dit is geen plastic telefoontje van een 1 of andere dozenschuiver. Het zit zeer solide in elkaar en tevens het snelste toestel op de markt, wat de reviews zullen laten zien.
Het design is mooi zoals ik al aangaf maar het is geen All New Design zoals men het dus wil voorstellen. Dit is eerder een 4S XL waar je dus 1 rij iconen meer op krijgt. Holy crap![]()
Solide is maar hoe je het bekijkt. Het is algemeen geweten dat een plastic android phone steviger is dan een iPhone. Laat beide op de grond vallen en deiPhone is gebroken, de android helemaal niet.
Wat een onzin. Mijn telefoon van 600 euro kan standaard ook geen angry birds spelen, daar moet ik een app voor kopen. En dat geldt exact hetzelfde voor een Android.
Dat is dus een cydia app, standaard op ios kan je geen divx afspelen. Daarvoor moet je dus ofwel jailbreaken ofwel een app aankopen. De eerste optie is dus net niet een toonbeeld van gebruiksvriendelijkheid. De 2de optie is gewoon een lachertje aangezien je een telefoon van +-600 euro hebt betaald die dan nog altijd niet kan wat je wil, namelijk een gewone filmpie afspelen.
Er is geen juridisch aspect. Dat hele microusb gezever over microusb is helemaal geen regelgeving. Het is een afspraak tussen de fabrikanten dat ze opladen met microusb toestaan. Daar voldoet Apple aan. Verder kun je al dezelfde lader gebruiken als bij je Samsung, enige wat je moet doen is je microusb kabel daar uit halen en de iPodkabel of Lightningkabel erin proppen. En laat dát nou het hele punt geweest zijn.wilmundo schreef op donderdag 13 september 2012 @ 00:36:
Ok, er is een verloopstuk. Zou deze dan niet standaard tot de uitrusting moeten behoren van een iPhone 4, 4S, 5? Out of the box is Apple namelijk niet 'compliant' met de regelgeving hieromtrent, zoals Pyrone89 dat naar mijn idee terecht opmerkt. Apple verlegt deze verantwoordelijkheid naar de klant.
[Voor 18% gewijzigd door CyBeR op 13-09-2012 10:02]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Films die je hebt gekocht in iTunes kan je wel gewoon afspelen. Dat jij je gedownloade/zelf geripte films hebt, laat al zien dat je niet tot het primaire publiek hoort van Apple. En ja, dan mag je best een app daarvoor kopen die trouwens daar prima mee werken. Kost dat geld? Ja. Kan je diezelfde apps ook gratis krijgen? Ja, af en toe worden ze met acties gratis weggegeven. Zo heb ik zelf cinexplayer en AVplayer (iTunes store, geen JB).divx afspelen kon al een paar jaar bijv..
iOS werkt heel goed voor de grote massa, de 80% usecase. Dat is naar mijn mening ook de beste strategie, je kan niet iedereen tevreden stellen: dan maar focussen op die dingen die iedereen wil, en dat ook proberen echt goed te doen.
Wil je meer -> apps. Wil je nog meer -> Jailbreak. Ben je het totaal niet eens met hoe apple haar telefoons en ecosysteem inricht, hoeveel apps en jailbreaks er ook zijn -> koop een andere telefoon en maak het jezelf niet zo lastig.
Goh wat heb jij een mooie glazen bol! Feit is dat toen de iphone 4 geintroduceerd werd ook apps aangepast moesten worden aan de nieuwe resolutie. En dat ging redelijk snel, in ieder geval ben ik niks tegengekomen een half jaar na de introductie van de iphone 4. Nu jij weer!- Groter scherm: is voor mij nu ook niet zo een vernieuwing, het is amper groter geworden, ongeveer 1cm in de hoogte wat je dus de mogelijkheid geeft om 1 rij iconen extra op je scherm te krijgen. Naar wat ik begrepen heb worden alle bestaande apps ook niet automatisch aangepast naar het nieuwe scherm. Maw die appstore bestaat uit 700.000 apps, waar je wsl de komende maanden nog niets mee hebt op je groter scherm. Tegen dat deze apps allemaal ooit aangepast zijn zitten we al aan een iPhone 8 ofzo.
Wifi staat bij mij altijd aan, 3G ook, en BT staat uit. De keren dat ik hierin wijzigen aanbreng is misschien een aantal keer per maand, zeker niet per dag. ALs je daar wel behoefte aan hebt -> Jailbreak geeft je die opties.Waarom zou dat verkeerd moeten zitten in de basis ? Mij lijkt het namelijk perfect normaal en logisch dat je dit snel aan en uit kan zetten. Laat jij hele dag Wifi, 3G en bluetooth tegelijk opstaan dan ?
[Voor 43% gewijzigd door Kiphaas7 op 13-09-2012 10:08. Reden: uitgebreide reactie]
Hou je oogklepjes maar op, of doe ze even af en kijk hoe ze het apparaat in elkaar hebben gezet. Dat zijn geen plastic covertjes die je toestel aan alle kanten laten kraken (of zelfs barsten - in het plastic). Het ding is dunner, groter en is sneller. Hoeveel verandering hoop jij op ? Een 6-hoek met een rond scherm ?
Het zit hem hier allemaal in de verfijning, dat is waar Apple om draait, perfectionering, dingen die jij niet wilt zien of niet wilt/kunt waarderen.
Een cydia app ? gast wake up. Denk nu niet dat Android het walhalla is, want dat is het verre van.
Beetje een bekrompen reactie zonder dat je ook maar ergens aangeeft wat je graag had willen zien of wat andere telefoons zoveel extra doen. De A6 chip, die naar alle waarschijnlijkheid sneller is dan de chip van bijvoorbeeld de SIII, noem je voor het gemak maar even niet op.
Het design is dunner en het scherm is groter met dezelfde PPI. Wat wil je, een gele? Het succes van het 4 design spreekt voor zich, waarom daarvan afwijken?
En (daar gaan we weer) dat een fiets beter tegen een boom kan dan een Ferrari is bekend. Veel mensen kiezen dan alsnog voor de Ferrari. Met die beredenering kun je net zo goed een seniorentelefoon halen met van die grote knoppen, die kunnen helemaal overal tegen.
Ik ben het met je eens dat een echt USP ontbreekt, maar die zie ik bij andere smartphones ook niet echt. Mijn keuze valt dan toch echt op iOS en de hoogwaardige toestelkwaliteit. Een jaar geleden zei ik al dat ik echt niet zou weten wat men nog zou moeten verbeteren. Nu is dat een snellere chip, want mijn 4 begint toch wel traag te worden (nee ik ben niet gek en heb ook geen geld teveel).
Alle modellen ondersteunen:
2G: GSM/EDGE op 850, 900, 1800 en 1900 MHz
3G: UMTS/HSPA+/DC-HSPA op 850, 900, 1900 en 2100 MHz
Het verschil zit hem in de ondersteuning van de 4G LTE frequenties:
GSM model 1428: band 4 (AWS) en 17 (700b MHz)
GSM model 1429: band 1 (2100 MHz), 3 (1800 MHz) en 5 (850 MHz).
CDMA model 1429: band 1 (2100 MHz), 3 (1800 MHz), 5 (850 MHz), 13 (700c MHz) en 25 (1900 MHz).
In Nederland hebben we nu al (zeer beperkt) LTE op 2600 MHz (band 38) na de frequentieveiling komt daar 850 MHz (volgens mij band 20) bij. De oude frequenties 900 MHz (band 8 ) en 1800 MHz (band 3) worden ook weer opnieuw geveild en dan zijn de operators vrij om te kiezen welke techniek ze op de beschikbare frequentie gaan gebruiken. In theorie zouden we dan ook 3G en 4G op 900 MHz (band 8 ) en 1800 MHz (band 3) kunnen krijgen.
Volgens mij kan ik de conclusie dan trekken dat de LTE ondersteuning van de iPhone 5 in Nederland zeer beperkt is. Alleen band 3 wordt ondersteund. KPN heeft al bekend gemaakt om dat te doen maar Vodafone en T-Mobile nog niet. En ook al zouden ze vandaag besluiten om dat te gaan doen dan heb je niet in paar weken of maanden een landelijk dekkend LTE netwerk beschikbaar, dit gaat minimaal een jaar duren.
En tegen die tijd is de iPhone 5s inmiddels al beschikbaar en daarvan hoop ik dat er ook ondersteuning is voor 2600 MHz (band 38) en 850 MHz (band 20).
Bronnen: Wikipedia: E-UTRA
http://www.apple.com/nl/iphone/specs.html
nieuws: KPN start dit jaar met grote uitrol 4g-netwerk
[Voor 10% gewijzigd door robertwebbe op 13-09-2012 18:27]
De Lumia 920 vind ik meer innovatie gebracht hebben met PureView, draadloos laden en eindelijk je telefoon kunnen bedienen met een handschoen.
1. Waarom zou ik wifi hele dag laten opstaan overdag als er geen wifi in de buurt is. Dan staat mn 3G gewoon hele dag op. Same met bluetooth, waarom zou ik dat hele dag opzetten als ik dat niet wil?! Ik zet bluetooth op als ik in de wagen stap en handfree wil bellen. Dan hoef ik dus niet in instellingen te gaan enz enz, maar slide ik mijn notification center naar beneden en toggle ik dat aan. Raar dat jullie die zaken allemaal zogezegd niet missen maar vanaf het moment het via Cydia beschikbaar is, iedereen het ineens wel installed.CyBeR schreef op donderdag 13 september 2012 @ 09:59:
[...]
Natuurlijk. Waarom zou ik dat uitzetten?
[...]
Uiterlijk is subjectief natuurlijk maar los daarvan: mijn iPhone 4 heb ik meermaals op de grond laten vallen zonder negatieve gevolgen. Ook plat op de achterkant.
[...]
Wat een onzin. Mijn telefoon van 600 euro kan standaard ook geen angry birds spelen, daar moet ik een app voor kopen. En dat geldt exact hetzelfde voor een Android.
2. Dan zal je geluk hebben, er zijn genoeg testen die bewijzen dat den plastic gsm's (hoewel dat geen normaal plastic is maar extra hard) beter bestand zijn tegen schade dan iPhones. Neemt natuurlijk niet weg dat een iPhone er wel mooier uitziet, geef ik eerlijk toe.
3. Waarom zou dat onzin zijn. De meest bekende formaten zijn nu eenmaal de formaten die standaard niet op ios werken. Is dat omdat dat ios niet in staat is dit af te spelen ? Neen omdat men het gewoon weigert toe te voegen aan zijn functionaliteit. Ik heb een divx, ik sluit mijn android aan via usb en sleep deze gewoon naar mn telefoon toe. 5minuten later kijk ik op mn gsm. Jij moet wsl ofwel eerst converteren, dan hem aansluiten op iTunes en dan overzetten. Tegen dat jij dus klaar bent met converteren en overzetten, zit ik wsl al op de trein te kijken. Mijn punt is dus dan apple boys gebruiksvriendelijkheid hoog in het vaandel dragen, niettemin moet ze vaak 5 stappen meer doen om iets in orde te krijgen op hun telefoon ipv een android gebruiker. En wat betreft angry birds, dat is gratis op android

Beide type telefoons kunnen games spelen, beide kunnen dus ook video afspelen alleen worden de meest courante formaten door apple geblocked. Ik vraag me af wat daar de reden van is ?! Juist ja, het is niet HUN formaat bijgevolg mag het ook niet!
Why de F zou ik die uit en aanschakelen?Rebbelx schreef op donderdag 13 september 2012 @ 09:51:
[...]

[Voor 49% gewijzigd door Jpjedi op 13-09-2012 10:18]
Begrijp me niet verkeerd, ik ben al 4 jaar met plezier iPhone gebruiker maar zulke zaken beginnen toch wel te ergeren. Ook het feit dat het basismodel van 16gb na jaren nog steeds dezelfde prijs heeft en een upgrade 100e extra mag kosten is voor mij moeilijk te slikken. Dit zijn zaken die ik graag anders zie in plaats van dat ze focussen op earpods, panorama foto's of lightning kabels waardoor ik allerlei extra accesoires extra mag kopen.
Overigens wat betreft het in/uitschakelen van settings, tja het kan me echt niks schelen dat aan het eind van de dag ik 35% over heb i.p.v. 45%, en dat haal ik met wifi/3g/fetch mail/push notifications aan. Uiteindelijk zal hij toch 's nachts moeten opladen.
Maar aangezien ik in het draadloze tijdperk leef, doe ik filmpjes afspelen anders, ik zoek een filmpje, klik download en 10 minuten later (1080p, divx 30 seconden) staat dit op mijn NAS en streamt deze dit naar mij toe, ongeacht welk formaat, wereldwijd.
Ik sluit mijn iphone dan ook zelden aan, aan mijn computer.
Stap ik in de auto, dan hoef ik geen bt aan te zetten, want hé die stond al aan, handig he.
5 stappen minder.
Spaart toch wat batterij uit niet ? Mijn 3G staat hele dag op. Savonds zet ik die uit en gaat gewoon mn wifi aan. Bluetooth enkel op wanneer ik in de wagen zit. Als ik dat alle 3 een hele dag laat opstaan, gaat de batterij er toch sneller door, dat is trouwens bij iphone ook maar mss is dat idd beter om het allemaal te laten opstaan, ik kan me voorstellen als je telkens in die menus moet gaan op en afzetten dat je na verloop van tijd het gewoon uit pure miserie gewoon allemaal laat opstaan :-)Jpjedi schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:17:
[...]
Why de F zou ik die uit en aanschakelen?
Hoeveel telefoons zijn er al waar je nano-sim voor nodig hebt?DennusB schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:00:
Iemand al ervaring met hoe je aan een losse nano-sim kan komen bij T-Mobile? Bij een nieuw abo krijg je hem gratis, maar ik koop de iPhone los...
Niet veel geloof ik

Dan is er ook nog weinig ervaring, lijkt me. Dat zal allemaal pas loskomen zodra er ook echt vraag naar komt.
Ja, het spaart misschien iets aan accuduur...Rebbelx schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:24:
Spaart toch wat batterij uit niet ? Mijn 3G staat hele dag op. Savonds zet ik die uit en gaat gewoon mn wifi aan. Bluetooth enkel op wanneer ik in de wagen zit.
Maar ik vind het gemak zo fijn om alles gewoon constant aan te laten.
Ik wil er niet elke keer als ik de auto instap aan moeten denken BT aan te zetten. En als ik dan weer uitstap BT uit. Kom je thuis, Wifi aan, 3G uit. Andersom als je ff de deur uitstap.
Ik laat gewoon alles aan. Dan maar een paar uurtjes minder standby-tijd
maar wel gewoon alle verbindingen altijd beschikbaar zonder over na te denken

Leeg - Sinds 20180907
Vriendin heeft een IPad 2, is daarbij net hetzelfde. Leuk bij android is dan weer als we merken dat dat het geval we ineens alle apps in background kunnen sluiten. Waarbij jij dus 40maal mag tikken, maar als ik jouw redenering volg is dat allemaal niet erg, want jij laat alles gewoon openstaan. Weeral 40tikken gespaard! Toppie!Anoniem: 458955 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:28:
ja op android zal je dat nodig hebben want dat fantastische "multitasking" slurpt die batterij op de achtergrond goed leeg, erg gebruiksvriendelijk.
iOS is veel gebruiks vriendelijker dan Android, het punt met Android is dat je er altijd een costum rom op moet zetten anders kan je hem elke maand opnieuw resetten. mijn vriendin heeft de S3 en ik de 4S en heb meerdere vrienden met de 3S en ik hoor ze regelmatig zeuren over de vastlopers, crashes en problemen die ze er mee hebben. ik ben zelf al jaren trouw klant van apple. en heb nog NOOIT 1 probleem met de 4s, 3gs of 3 gehad. alleen ben ik met veel mensen eens de prijs van 680,- is te hoog en met de btw verhoging is die straks 700,- voor 16GB. dat is echt te duur.fuqua schreef op donderdag 13 september 2012 @ 09:44:
ik heb al jaren de iphone gehad, maar zit nu toch te overwegen om overstappen naar Samsung S3, alleen waar ik nog wat huiverig voor ben is het iOS vs. Android, welke is het meest gebruikers vriendelijk ?
Heeft er verder iemand al nieuws gehad van een provider over de nano sims? Ben wel benieuwt waar ik een sim-only kan gaan halen voor de iPhone 5.
Het verschil is dat ze bij iOS pauzeren en bij Android niet. Dus ik hoef helemaal niet 40x te klikken, snap je dit verschil ? Denk even aan je batterij. (antwoord: ja ik laat ze "open" staan)Rebbelx schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:31:
[...]
Vriendin heeft een IPad 2, is daarbij net hetzelfde. Leuk bij android is dan weer als we merken dat dat het geval we ineens alle apps in background kunnen sluiten. Waarbij jij dus 40maal mag tikken, maar als ik jouw redenering volg is dat allemaal niet erg, want jij laat alles gewoon openstaan. Weeral 40tikken gespaard! Toppie!
Je past je android werkwijze toe op iOS, terwijl iOS anders werkt, laten we zeggen - efficiënter. Die apps hoef je niet af te sluiten, dat regelt iOS.
[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 458955 op 13-09-2012 10:51]
Dude, nagenoeg iedere smartphone moet je 's avonds aan de lader hangen, ongeacht of je alles aan of uit hebt staan. Of je aan het einde van de dag nu 5% of 15% accu over hebt, what's the difference?Rebbelx schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:24:
[...]
Spaart toch wat batterij uit niet ? Mijn 3G staat hele dag op. Savonds zet ik die uit en gaat gewoon mn wifi aan. Bluetooth enkel op wanneer ik in de wagen zit. Als ik dat alle 3 een hele dag laat opstaan, gaat de batterij er toch sneller door, dat is trouwens bij iphone ook maar mss is dat idd beter om het allemaal te laten opstaan, ik kan me voorstellen als je telkens in die menus moet gaan op en afzetten dat je na verloop van tijd het gewoon uit pure miserie gewoon allemaal laat opstaan :-)
Ontopic: Vindt het niet zo spectaculair vernieuwend, ben benieuwd naar het gewicht (hoe het aanvoelt), vind de 4S erg zwaar. Vraag me af wat het gaat doen met Apple vs Android, ook met de prijs enzo.
[Voor 3% gewijzigd door WimP op 13-09-2012 11:01. Reden: Notitie bij gewicht]
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 13 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA
Zwart wel stukken mooier dan wit trouwens.
1,2 GHz quad-core A6 processorTegelijkertijd met de iPhone 5 is de de nieuwste versie van Apple’s mobiele besturingssysteem gelanceerd: iOS 6. Dit alles zal draaien op Apple’s nieuwste A6 chip. Deze is geklokt op 1,2 GHz en maakt gebruik van 4 kernen. Met deze quad-core processor zal je geen vertragingen ondervinden bij het multitasken op je iPhone 5, het spelen van games of het afspelen van HD-video’s.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Lijkt mij speculatie.. 1.2ghz is flink, en dan ook nog quadcore. De vorige processors waren ongeveer 800 mhz dacht ik?Kuhr89 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:05:
Hee, ik kijk hier net op de Hi site en daar staat iets over de A6 SoC
1,2 GHz quad-core A6 processorTegelijkertijd met de iPhone 5 is de de nieuwste versie van Apple’s mobiele besturingssysteem gelanceerd: iOS 6. Dit alles zal draaien op Apple’s nieuwste A6 chip. Deze is geklokt op 1,2 GHz en maakt gebruik van 4 kernen. Met deze quad-core processor zal je geen vertragingen ondervinden bij het multitasken op je iPhone 5, het spelen van games of het afspelen van HD-video’s.
Daarbij zij Apple dat de processor 2 keer zo snel is, en aangezien de vorige dus 2x800 mhz zou zijn, zou 4x1.2ghz meer dan 2 keer zo snel zijn.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Qua design was dus al het een en ander uitgelekt en ik moet zeggen dat het gewoon wel fris is. Ja, het lijkt op de 4(S), maar eigenlijk ook totaal niet. Het is nog steeds een rechthoek met afgeronde hoekjes en ja, op de achterkant zit nog steeds een Apple-logo en in de hoek een camera. Afgezien daarvan krijg je nu een scherm wat "flush" is met de band, die nu meer metal-achtig is met een glimmende afloop. De achterkant krijgt nu een totaal ander gevoel met die metalen plaat (en dus niet alleen qua uiterlijk).
Qua spec's is dit wel een vooruitgang. Misschien dat een groot deel hier alleen vanuit Tweakers-perspectief naar de telefoon kijkt en elke keer iets spectaculairs verwacht, maar dat heb ik dus niet. De A6, als het een A15-gebaseerde is, zal echt wel een krachtpatser zijn en qua GPU ben ik ook niet bang dat het de komende jaren niet zal meegaan. De camera van de 4S was an sich al één van de betere camera's (natuurlijk niet op Nokia N8 of 808 niveau) en prima voor het dagelijks gebruik.
Dat het scherm nu 4" wordt, moet ik in de praktijk maar even meemaken. Ben zelf totaal geen fan van grote 4,3"+ schermen, dus daar ben ik nog niet helemaal over uit. Qua resolutie zit het wel snor en is het ook de enige logische beslissing die Apple kon nemen. Waar de redactie de stap niet geheel kan begrijpen ("Ontwikkelaars zullen hun apps snel moeten updaten: applicaties zullen niet mooi worden weergegeven op de iPhone 5."), ben ik het daar niet mee eens. Apple kan natuurlijk niet alle dev's hiermee eerder al opzadelen, dan is het hele element of surprise al weg (voordat het er was). Als je kijkt naar de adoptie van de iPad en de Retina-resolutie, maak ik mij daar ook totaal geen zorgen over en is het de eerste paar maand even wisselen tussen beide situaties.
Waar ik enorm blij mee ben is de integratie van HD-Voice en drie microfoon's. Ik bel tegenwoordig nog met een iPhone (VERRASSING! ;9) en ik kan niet zeggen dat de iPhone altijd top-of-the-bill daarin was. Niet slecht, maar wel duidelijk ruimte voor verbetering. De toevoeging van de derde mic zal bij het filmen wel enorm handig zijn. LTE boeit mij nog niet zoveel, in Nederland ligt de adoptie nu al hopeloos achter (bedankt regering en bedankt providers voor dumpprijzen die je nu opbreken). Tegen de tijd dat LTE hier gemeengoed is en wellicht betaalbaar, is de 5 voor mij alweer afgeschreven.
Waar ik nu nog wel over twijfel is het volgende. Ik heb momenteel een 32GB 4, die in de verkoop staat (communicatie met een mogelijke koper verloopt wat moeilijk, enfin). Deze heb ik indertijd uit de VS gehaald met een goede €/$-koers. Ik zal de 5 wel gelijk halen, maar besef mij wel dat ik nu niet al te veel vrije ruimte meer heb. Ik heb een uitgebreide iTunes library en luister dan ook veel, dat neemt het grootste deel van de opslag al in. Met het filmen van 1080p gaat er natuurlijk ook een goede hap weg en ik zal waarschijnlijk dus wel gaan voor minimaal de 32GB. Probleem is, dat ik nog niet weet of ik voor iTunes Match ga (datalimiet) of dat ik mijn playlists meer ga afwisselen. En het is natuurlijk een fikse bijbetaling voor de 64GB.
Ach ja, mijn SGS2 verbruikt minder in idle (met "alles" constant aan) dan de 4S van een vriend van mij, dus dat zal per user ook wel verschillen. Plus is zijn vorige 3G drie maal omgeruild vanwege haarscheuren in het toestel. Zo heeft elk merk wel zijn mankementen af en toe. Dat Apple met alles zo perfect is als wordt gesteld is onzin.Anoniem: 458955 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:28:
ja op android zal je dat nodig hebben want dat fantastische "multitasking" slurpt die batterij op de achtergrond goed leeg, erg gebruiksvriendelijk.
Nickname does not reflect reality
Dit probleem heb ik ook. Ik zat te denken; dat los ik op met een Spotify abonnement bijvoorbeeld, maar bijna alle muziek die ik luister staat niet op Spotify. Ik denk dat er niks anders op zit dan flink te lappen voor een 64GB..me_mrtn schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:21:
Waar ik nu nog wel over twijfel is het volgende. Ik heb momenteel een 32GB 4, die in de verkoop staat (communicatie met een mogelijke koper verloopt wat moeilijk, enfin). Deze heb ik indertijd uit de VS gehaald met een goede €/$-koers. Ik zal de 5 wel gelijk halen, maar besef mij wel dat ik nu niet al te veel vrije ruimte meer heb. Ik heb een uitgebreide iTunes library en luister dan ook veel, dat neemt het grootste deel van de opslag al in. Met het filmen van 1080p gaat er natuurlijk ook een goede hap weg en ik zal waarschijnlijk dus wel gaan voor minimaal de 32GB. Probleem is, dat ik nog niet weet of ik voor iTunes Match ga (datalimiet) of dat ik mijn playlists meer ga afwisselen. En het is natuurlijk een fikse bijbetaling voor de 64GB.
Wazzup?
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Op foto's maken tijden het filmen na volgens mij.
Is die koptelefoon jack ook niet verplaatst naar de onderkant zodat ze een verloop kunnen maken van de oude naar de nieuwe connector. Of iig het ding compatible kunnen maken met toekomstige docking stations.
Meen iig dat de oude connector analoog audio doorliet en daar eigenlijk al die docks gebruik van maakten, maar aangezien lightning digitaal is gaat dat niet meer lukken...

Panorama fotofunctionaliteit ook.
Daar komt de convertor in beeld, die zet het digitale om, naar onder andere analoog voor oudere Dock's.KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:37:
Dat van die navigatie vraag ik me ook af, ga er eigenlijk van uit van wel.
Is die koptelefoon jack ook niet verplaatst naar de onderkant zodat ze een verloop kunnen maken van de oude naar de nieuwe connector. Of iig het ding compatible kunnen maken met toekomstige docking stations.
Meen iig dat de oude connector analoog audio doorliet en daar eigenlijk al die docks gebruik van maakten, maar aangezien lightning digitaal is gaat dat niet meer lukken...
Dan omzeil je de DAC van de iPhone.KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:45:
maar als je jack al aan de onderkant zit hoef je toch niks DA om te zetten?
16:9 afspelen, panorama foto's maken (zonder aanvullende app) en LTE. En de accu is beter.matthijst schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:37:
Ja, 4S kan alles wat de 5 ook kan.
Op foto's maken tijden het filmen na volgens mij.
16:9 en LTE lijken me logisch, aangezien dat hardware betreft

[Voor 53% gewijzigd door matthijst op 13-09-2012 11:54]
Tevens, het toestel gaat vanaf €679,- euro kosten; Beetje duur, niet waar?
An  a day keeps the doctor away.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Software is like sex, it's better when it's free
Waar precies zie je dat hij zo duur gaat worden? Misschien heb ik het gemist of over heen gelezen hoorHardCoreGamer schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:54:
Iemand een idee wanneer wij een Nederlandse hand-on van de iPhone 5 kunnen verwachten?
Tevens, het toestel gaat vanaf €679,- euro kosten; Beetje duur, niet waar?

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 13 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA
NFC biedt geen enkele meerwaarde op dit moment. BT4 juist wel, energiezuinig én het is een standaard. Wat denk je dat NFC nu voor een meerwaarde heeft dan? Betalingen? Geen standaard. Profieltags? Ha, grappig. En dan hebben we het ook al wel weer gehad.Rubinski schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:59:
Het verbaast me dat Apple gekozen heeft voor Bluetooth 4.0 in plaats van NFC. Beetje een spijtige keuze vind ik...
Duitse Apple store.Jeroenvde89 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:59:
[...]
Waar precies zie je dat hij zo duur gaat worden? Misschien heb ik het gemist of over heen gelezen hoor

Ik vind het design erg mooi en elegant, beter dan de iPhone 4 zelfs. Dat de batterij langer meegaat is mooi meegenomen en het feit dat die zo dun en licht is vind ik knap geproduceerd. De camera is ook dik in orde en de performance belooft erg goed te zijn. Qua scherm is het allicht ongeëvenaard qua kleurenreproductie, dus ook dat is erg mooi. Al om al een zeer solide update die beter is dan menig Android-fan je wil laten geloven..
Zijn er ook nadelen? Ja helaas wel..
Ik vind iOS6 nog steeds een tegenvaller. Ik denk dat Apple veel meer met het OS kan doen dan men momenteel doet. Apple werkt echter vanuit hun geschiedenis niet op dat niveau. Als ze eenmaal het wiel hebben uitgevonden, stappen ze er niet snel vanaf. Toch zijn er veel mogelijkheden als je het mij vraagt, die niet eens zo heel ingrijpend zijn:
Siri Api
Laat developers toegang krijgen tot Siri en er zullen zeer innovatieve apps ontstaan, zeker als ze geïntegreerd kunnen worden in de Siri interface waardoor Siri als ware modulair wordt. Denk bijvoorbeeld aan een XBMC app die geïntegreerd is of apps als Spotify:)
Widgets/tiles of wat dan ook
Widgets kunnen erg handig zijn. Apple heeft in zijn notificatiescherm de mogelijkheid nota bene ingebouwd! Waarom geven ze dit niet vrij aan developers? Die kunnen allicht creatieve widgets verzinnen die iets toevoegen aan hun eigen app. Of verzin een andere innovatieve manier om de boel interactiever te maken!
UI consistentie
iOS6 is een drama op het gebied van UI consistentie. De tabbar is in de apps verschillend, evenals de titlebar. De ene app is een soort kopie van iets dat in het echt bestaat, de ander is dat weer niet. Apple: make up your mind!
Futuristische features
Op dit gebied zijn al zoveel dingen mogelijk dat ik me afvraag waarom Apple terughoudend is. De homebutton combineren met een fingerprint-sensor bijvoorbeeld, handig als password-manager voor websites, je telefoon te unlocken en weet ik het allemaal. Of feedback bij touch, wat mogelijk is met de huidige technologie waardoor je zelfs knoppen kunt voelen of andere elementen kunt onderscheiden (vorig jaar nog een demo van gezien).
Tot slot de prijs. Ik vind 679 euro erg veel geld voor het 16GB model. In Nederland hopelijk iets lager, hoewel we 2% BTW verhoging krijgen, dus vraag het me af. Had dit eerlijk gezegd niet verwacht en vind het een dure investering. Via Vodafone F&F is er misschien nog wel wat te regelen, dus dat wacht ik even af. Maar ik ben benieuwd of Apple zoveel gaat verkopen als in voorgaande gevallen het geval was.
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Geldt dat ook voor de normale voorverkoop bij Apple?
Vroeger kwamen ze zoals gezegd hiermee weg doordat Android nog niet volwassen was. Hoe ze hier nu nog weg mee denken te komen is mij een absoluut raadsel.
Weten sommigen misschien of de providers dusdanige kortingen kunnen bedingen dat dit verschil kleiner wordt, of worden de verschillen bij providers tussen de iPhone en de Android juist nog groter?
Heel leuk al die gadgets als NFC en wireless chargen.. Ik zou het allebei gewoon amper gebruiken en de volgende iPhone is dan weer om de hoek. Apple moet dan ook rekening houden met de gigantische oplagen die het moet kunnen produceren. Als het ook een ultra sensitieve touch screen heeft maar mensen moeten 5 maanden wachten omdat de productie nog niet op peil staat.. Mensen willen zo veel, maar kijken soms alleen maar door hun eigen roze bril.
Via een betrouwbare website. Het gaat mij meer om de prijsschommelingen. De website zelf vertrouw ik (grote Nederlandse winkel)matthijst schreef op donderdag 13 september 2012 @ 13:17:
Welke website en zijn het geen oplichters.
[Voor 29% gewijzigd door Johny Cash op 13-09-2012 13:34]
Vind dat namelijk een behoorlijke tegenvaller. Alle huidige apps maken geen gebruik van de nieuwe resolutie maar tonen zwarte balken (dus gewoon 3,5 inch en meer energieverbruik vanwege die balken). Dit houdt dus in dat werkelijk elke app aangepast moet worden.
Daarbij als een devver nu een app schrijft op de hogere resolutie, dan zou dat dus betekenen dat hij op alle andere modellen niet te gebruiken is, tenminste dat lijkt mij omdat je die pixels er niet bij kan verzinnen. Conclusie is dat er straks een hoop extra werk te verzetten is.
Ik ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken, want ik zal eerlijk zijn, ik ga mijn iphone4 niet inwisselen op een grotere telefoon om vervolgens de apps met balken te gaan gebruiken.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2016 VW eGolf 24kWt
Ten opzichte van de 4S is er LTE toegevoegd en in een bepaald model ook enkele CDMA-banden. Maar de Nederlandse providers gaan bij DC-HSDPA nog niet zo rap als kan. De 4 heeft dat dan weer niet.virish01 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 13:39:
Nog een vraagje. Hoe zit het nou met de netwerkdekkingen hier in Nederland? Er zit 4G (LTE) functie in de telefoon alleen hebben we dat in Nederland nog niet. Maar betekent het wel dat de internetsnelheid hoger ligt dan bij een iPhone 3/4?
Nieuwe apps krijgen gewoon de 3GS, Retina, Retina16:9, iPad en iPad-Retina resolutie mogelijkheden. Meer energieverbruik, maakt niet uit, want het blijft een IPS-scherm. Ook al werd het gebruikt, de backlight is gewoon aanwezig. Met de devtools van Apple is dat probleem er echt niet hoor.peugeot206gt schreef op donderdag 13 september 2012 @ 13:40:
Weet iemand hoe het straks gaat met nieuwe apps op oude devices?
Vind dat namelijk een behoorlijke tegenvaller. Alle huidige apps maken geen gebruik van de nieuwe resolutie maar tonen zwarte balken (dus gewoon 3,5 inch en meer energieverbruik vanwege die balken). Dit houdt dus in dat werkelijk elke app aangepast moet worden.
Daarbij als een devver nu een app schrijft op de hogere resolutie, dan zou dat dus betekenen dat hij op alle andere modellen niet te gebruiken is, tenminste dat lijkt mij omdat je die pixels er niet bij kan verzinnen. Conclusie is dat er straks een hoop extra werk te verzetten is.
Ik ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken, want ik zal eerlijk zijn, ik ga mijn iphone4 niet inwisselen op een grotere telefoon om vervolgens de apps met balken te gaan gebruiken.
Als je niet wil worden opgelicht moet je sowieso een ander merk telefoon kiezenmatthijst schreef op donderdag 13 september 2012 @ 13:17:
Welke website en zijn het geen oplichters.

Ik vind het niet opgelicht worden, met elk Apple product wat ik gekocht heb ben ik extreem tevreden. Ja, ik vind het ook te duur. Maar er is geen 1 concurrent die dezelfde kwaliteit biedt als Apple. Als ik een S3 of iets dergelijks in mijn hand heb lijkt het net of het een stuk lego is.Pyrone89 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 13:49:
[...]
Als je niet wil worden opgelicht moet je sowieso een ander merk telefoon kiezen. Of bedoel je dubbel opgelicht?
Het is ook een luxe product, maar mensen die het geld hebben voor een aston martin kopen toch ook geen lotus...
Anoniem: 210077
Maar ook is hij duurder, ik vind wel dat je er wat voor terug krijgt. Je krijgt namelijk een solide telefoon dat is gemaakt van aluminium. Dat voelt veel beter aan in de hand dan een plastic speelgoed telefoon van de concurrenten. Daarnaast krijg je 8 uur batterijduur bij browsen terwijl de concurrenten maar 4 uur aanbieden. Je hebt natuurlijk ook meer keuze uit apps en games. Dat een hogere prijs vind ik wel gerechtvaardigd als dat zo zou zijn.
Een Aston Martin is aantoonbaar beter. Bij de iPhone en Android modellen is het subjectief, waarbij uiteindelijk het gevoel van degelijkheid juist heel verraderlijk is gezien de gepubliceerde valtesten.Johny Cash schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:04:
[...]
Ik vind het niet opgelicht worden met elk apple product wat ik gekocht heb ben ik extreem tevreden. Ja, ik vind het ook te duur. Maar er is geen 1 concurrent die dezelfde kwaliteit biedt als Apple. Als ik een S3 of iets dergelijks in mijn hand heb, lijkt het net of het een stukje lego is.
Het is ook een luxe product, maar mensen die het geld hebben voor een aston martin kopen toch ook geen lotus...
In 2007 was een kunststof gebaseerd scherm idd geen goed alternatief. Tegenwoordig is Gorilla Glass daar dermate ver mee dat dit de voordelen van glas en kunststof combineert. Ik snap ook niet waarom ze dat niet gebruiken. Mijn ogen om 1 reden: als je hem laat vallen moet je wel een nieuwe iPhone kopen omdat je software collectie daarop staat. Daarmee verdubbelen ze dus nog eens hun winstmarge.
Over winstmarge gesproken: enige tijd geleden was er een artikel op 9 to 5 Mac waaruit bleek dat op een iPhone 2x zoveel winstmarge wordt gemaakt als een iPad.
Zoals je misschien zult zien, heb ik nog geen negatieve opmerkingen gegeven over de iPad. Waarom? Omdat dat een product is wat goed is en een eerlijke prijs heeft. Tuurlijk zijn ze daar alsnog iets duurder, maar daar zijn ze dan ook nog duidelijk beter.
De Samsung Galaxy S3 heeft juist een veel hogere batterijduur. Zie de vergelijking van Redmond Pie.Anoniem: 210077 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:07:
Ik snap het probleem niet zo van de prijs van de iphone. Of hij duurder is dan zijn concurrenten van android dat weet ik niet. Ik las op een aantal sites namelijk dat de iphone5 net zo veel zal kosten als andere flagship modellen.
Maar ook is hij duurder, ik vind wel dat je er wat voor terug krijgt. Je krijgt namelijk een solide telefoon dat is gemaakt van aluminium. Dat voelt veel beter aan in de hand dan een plastic speelgoed telefoon van de concurrenten. Daarnaast krijg je 8 uur batterijduur bij browsen terwijl de concurrenten maar 4 uur aanbieden. Je hebt natuurlijk ook meer keuze uit apps en games. Dat een hogere prijs vind ik wel gerechtvaardigd als dat zo zou zijn.
Daarnaast snap ik de opmerkingen over speelgoed telefoon niet. Hebben jullie wel eens een Samsung Galaxy vastgehouden? Ik weet niet met welk speelgoed jullie vroeger speelden, maar dat voelde toch echt anders aan.
En misschien heb je het gevoel dat het speelgoed is omdat je er van alles mee kunt doen en het niet zo snel sloopt, een kenmerk van goed speelgoed

[Voor 28% gewijzigd door Pyrone89 op 13-09-2012 14:12]
Je weet dat Apple de eerste fabrikant was die Gorilla Glass gebruikte? Corning had geen idee wat ze met het product aan moesten. Het is al in 1960 ontwikkeld, alleen was er geen praktisch nut. Speciaal voor Apple is de productie toen opgestart. Inmiddels wordt het in alle smartphones gebruikt.Pyrone89 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:09:
[...]
Een Aston Martin is aantoonbaar beter. Bij de iPhone en Android modellen is het subjectief, waarbij uiteindelijk het gevoel van degelijkheid juist heel verraderlijk is gezien de gepubliceerde valtesten.
In 2007 was een kunststof gebaseerd scherm idd geen goed alternatief. Tegenwoordig is Gorilla Glass daar dermate ver mee dat dit de voordelen van glas en kunststof combineert. Ik snap ook niet waarom ze dat niet gebruiken. Mijn ogen om 1 reden: als je hem laat vallen moet je wel een nieuwe iPhone kopen omdat je software collectie daarop staat. Daarmee verdubbelen ze dus nog eens hun winstmarge.
Wikipedia: Gorilla Glass
Accuduur van is niet veel hoger. En de opmerkingen over speelgoed telefoon komt omdat je het plastiek gedeelte van het toestel gewoon kapot kan knijpen.Pyrone89 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:09:
De Samsung Galaxy S3 heeft juist een veel hogere batterijduur. Zie de vergelijking van Redmond Pie.
Daarnaast snap ik de opmerkingen over speelgoed telefoon niet. Hebben jullie wel eens een Samsung Galaxy vastgehouden? Ik weet niet met welk speelgoed jullie vroeger speelden, maar dat voelde toch echt anders aan.
En misschien heb je het gevoel dat het speelgoed is omdat je er van alles mee kunt doen en het niet zo snel sloopt, een kenmerk van goed speelgoed
Knijp jij maar eens in een iPhone, dan begrijp je wel waar die opmerkingen vandaan komen.
T809
En helaas is Apple er vanaf gestapt.Hoedje schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:12:
[...]
Je weet dat Apple de eerste fabrikant was die Gorilla Glass gebruikte? Corning had geen idee wat ze met het product aan moesten. Het is al in 1960 ontwikkeld, alleen was er geen praktisch nut. Speciaal voor Apple is de productie toen opgestart. Inmiddels wordt het in alle smartphones gebruikt.
Wikipedia: Gorilla Glass
8 uur vs bijna 12 uur is bijna 50% meer. Dat is toch wel echt significant.treative schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:20:
[...]
Accuduur van is niet veel hoger. En de opmerkingen over speelgoed telefoon komt omdat je het plastiek gedeelte van het toestel gewoon kapot kan knijpen.
Knijp jij maar eens in een iPhone, dan begrijp je wel waar die opmerkingen vandaan komen.
Daarnaast je telefoon kapot knijpen? Ben je de Hulk ofzo? Nee? Dan krijg je hem echt niet stuk. Flexibel is niet hetzelfde als kapot krijgen. Flexibel zorgt er juist voor dat het niet breekt. Vandaar dat je ook zo goed als nooit een kapot klepje van een Samsung Galaxy S2 zult zien.
[Voor 42% gewijzigd door Pyrone89 op 13-09-2012 14:23]
Dit topic is gesloten.