Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ja, ik ben er opgegroeid, in geloof, demografie en cultuur. Uit ervaring kan ik bewust stellen dat de SGP niet doet wat de achterban vraagt maar er voor zorgt dat de achterban volgt en vervolgens veel moeite doet om het beeld van communicatie naar binnen en buiten te brengen. Het verschil mag subtiel zijn, maar is van wezenlijk belang.Malarky schreef op donderdag 13 september 2012 @ 01:30:
[...]
Maar ik weet niet of jij de SGP een beetje kent, dat is voor de SGP achterban dus zeer positief, oftewel ze doen wat hun achterban van hen vraagt.
En ja, ik vind het jammer dat men die aanpak hanteert. Ik heb genoeg gezien op veel plaatsen in de wereld om de voordelen en kracht te erkennen van aanpakken vanuit kennis, tegenover aanpakken van dogma en ja, methodes die eigenlijk heel snel aan het begin van iets liggen wat in het verlengde indoctrinatie wordt.
Maar goed, laten we on topic blijven
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Verwacht jij wat anders dan? Tweederde is binnen met een tussenstand van 20K. You do the mathVerwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 01:32:
[...]
Nou Dirk Poot kom er maar in je mag 30 seconden een reactie geven op deze uitslag.
Tenzij er natuurlijk een hele stad ineens voor de PP gaat stemmen.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Nee, Eindhoven is helaas ook zo'n rood bolwerktiswat schreef op donderdag 13 september 2012 @ 01:35:
Gaat Noord-Brabant op Boxmeer na dan echt helemaal blauw worden? (Rucphen daargelaten)
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Die kans lijkt me gelukkig vrij klein. Tilburg en Eindhoven zullen denk ik toch echt voor PvdA zijntiswat schreef op donderdag 13 september 2012 @ 01:35:
Gaat Noord-Brabant op Boxmeer na dan echt helemaal blauw worden? (Rucphen daargelaten)
Virussen? Scan ze hier!
In 2010 scheelde het maar 2000 stemmen. Tilburg 1000.MueR schreef op donderdag 13 september 2012 @ 01:36:
[...]
Nee, Eindhoven is helaas ook zo'n rood bolwerk
[ Voor 3% gewijzigd door tiswat op 13-09-2012 01:38 ]
Als ze daar nou ook eens fatsoenlijk bier gingen drinken dan was het zowaar nog comfortabel vertoeven daarMueR schreef op donderdag 13 september 2012 @ 01:36:
[...]
Nee, Eindhoven is helaas ook zo'n rood bolwerk
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Cogitationis poenam nemo patitur
Zal best, maar het is in eindhoven almjaren pvda aan kop. Je zou van de intelligentste regio van europa meer verwachten, maarja...tiswat schreef op donderdag 13 september 2012 @ 01:37:
[...]
In 2010 scheelde het maar 1000 stemmen.
Oisyn, stil jij, druif
[ Voor 4% gewijzigd door MueR op 13-09-2012 01:39 ]
Verwijderd
Wordt? Wordt? Nee, dat was hij al een tijdjeOok al Bezet schreef op donderdag 13 september 2012 @ 01:37:
Ligt het aan mij of wordt de schermman een beetje balorig?
Staphorst heeft ook veel ondernemers. Zal ook wel strategisch stemmen geweest zijn.Bullet NL schreef op donderdag 13 september 2012 @ 01:37:
Staphorst is ook binnen, SGP de grootste, VVD de grootste winnaar
Ja want links en rechts kan natuurlijk nooit door 1 deur.frickY schreef op donderdag 13 september 2012 @ 01:38:
Ik zie linkse frontpage modjes, en rechtse gathering modjes? Dat moeten fascinerende meetings zijn.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
.oisyn schreef op donderdag 13 september 2012 @ 01:39:
[...]
Ja want links en rechts kan natuurlijk nooit door 1 deur.
Dat wel, maar FP- en GoT-volk door 1 deur gaat nooit goed..oisyn schreef op donderdag 13 september 2012 @ 01:39:
[...]
Signature
Voor een aanzienlijk deel ja, dat zal nu nog scherper worden. Daarom dat ik ook voorstander ben van een derde partij tussen de VVD en de PvDA. En ja, eigenlijk ook van een historische herhaling van het geven van het premierschap aan de derde partij, en niet aan een van de twee grotere partijen die symbool staan voor polarisatie. Dan zou ik eerder die rol toedelen aan een bruggenbouwer, anders gaat het politieke getouwtrek gewoon door zonder dat we de uitdagingen aanpakken.GoldenSample schreef op donderdag 13 september 2012 @ 01:32:
[...]
Regeren met VVD is tot op heden economisch beleid van de VVD.
Nah bedankt, de privatiseringsgolven onder Paars I en II daar plukken we nu nog steeds de 'vruchten' van.
Maar goed, die kans is nihil. Zowel vanwege de factor Rutte, als vanuit de overtuigingen van de partij zelf. Partijbelang komt eerst, samen met het behartigde selectieve belang. In tegenstelling tot de boodschap van de campagne "aanpakken niet doorschuiven" zoeken we juist het doorschuiven.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Tja, intelligente mensen stemmen nou eenmaal vaker links.MueR schreef op donderdag 13 september 2012 @ 01:38:
[...]
Zal best, maar het is in eindhoven almjaren pvda aan kop. Je zou van de intelligentste regio van europa meer verwachten, maarja...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Wij kunnen prima door een deur, de deur bij Olivier en Gauchos is breed genoeg he?.oisyn schreef op donderdag 13 september 2012 @ 01:39:
[...]
Ik doelde uiteraard op vruchtbare discussies, niet op vijandigheid.
daar is die doof voor.
Schuifdeur, gaat beide kanten op..oisyn schreef op donderdag 13 september 2012 @ 01:39:
[...]
Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.
Dat neem je terugpasta schreef op donderdag 13 september 2012 @ 01:39:
Dat wel, maar FP- en GoT-volk door 1 deur gaat nooit goed.
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Gewoon 2 deuren maken, 1 links, 1 rechts ^^.oisyn schreef op donderdag 13 september 2012 @ 01:39:
[...]
Draaideur. Geeft de keuze om door te draaien of door te blijven draaien.GoldenSample schreef op donderdag 13 september 2012 @ 01:40:
[...]
Schuifdeur, gaat beide kanten op.
Nu weet ik toevallig dat het gros van de pvda stemmen in eindhoven niet uit de rijkere wijken komt, voornamelijk uit de kansenwijkenDanielWW2 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 01:39:
[...]
Tja, intelligente mensen stemmen nou eenmaal vaker links.
Draaideuren installeren op de FP dan maar?
Ja, maar dan ga je er rechts in en kom je er links uitVirtuozzo schreef op donderdag 13 september 2012 @ 01:41:
[...]
Draaideur. Geeft de keuze om door te draaien of door te blijven draaien.
Virtuozzo schreef op donderdag 13 september 2012 @ 01:41:
[...]
Draaideur. Geeft de keuze om door te draaien of door te blijven draaien.
Je kan enorm vruchtbare discussies hebben, zelfs als je politiek diametraal tegenover elkaar staat, sterker nog, ik heb menigmaal mooie voorbeelden van goede intellectuele synergie gezien tijdens zulke discussies.frickY schreef op donderdag 13 september 2012 @ 01:40:
Ik doelde uiteraard op vruchtbare discussies, niet op vijandigheid.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
EenschWouter schreef op donderdag 13 september 2012 @ 01:41:
Jaja, D66 is CDA voorbij. Hopelijk blijft dat zo
Nee hoor, kwestie van perspectief.oisyn schreef op donderdag 13 september 2012 @ 01:41:
[...]
Ja, maar dan ga je er rechts in en kom je er links uit
Sowieso nog qua stemmen. Maar daarna ook nog met de verdeling van de restzetel(s). Al weet ik nog steeds niet hoe dat nu precies werkt..oisyn schreef op donderdag 13 september 2012 @ 01:42:
PvdA groter dan VVD zit er idd niet meer in. Maar zouden ze nog wel op eenzelfde aantal zetels kunnen komen eigenlijk?
Je kan dus ook wel zeggen dat ik blij ben met de winst van de PvdA, maar tegelijk ook teleurgesteld en verbaasd over de eveneens grote winst van de VVD, die worden zelfs groter dan ooit.. Verbaasd omdat de VVD volgens mij nog steeds de partij is die vooral de belangen behartigd van de werkgevers en rijkeren onder ons.. En nou lijkt me niet dat daar zoveel van bijgekomen zijn in ons land, of wel? Dus waar komen al die nieuwe VVD stemmen dan vandaan? Ik vermoed dat veel nieuwe VVD stemmers niet op de juiste partij gestemd hebben (ex-PVV en CDA waarschijnlijk).. Wil men dan echt zo graag dat je straks zomaar op straat gezet kan worden als werknemer in vaste dienst? Je je pensioen, studie of zorg grotendeels uit eigen zak mag gaan betalen? Dat nog meer sociale zaken en nutsvoorzieningen aan de grillen van de vrije markt overgelaten gaan worden? En dat dus de oorzaak van ons grootste financiele/economische probleem op dit moment (nogmaals, die subsidie aan banken ook wel hypotheekrenteaftrek genoemd) volledig in stand gehouden wordt? Ik vind het vreemd.. Een ding is wel zeker, als je in loondienst werkende jan-modaal VVD gestemd hebt dan snap je het niet echt..
Rood is mooi
if the corruption has no consequences then there is no end to it
Hangt er vanaf of de restzetels meegerekend worden in de prognose.oisyn schreef op donderdag 13 september 2012 @ 01:42:
PvdA groter dan VVD zit er idd niet meer in. Maar zouden ze nog wel op eenzelfde aantal zetels kunnen komen eigenlijk?
En staat boven blauw in onze vlag.
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Verschillen tussen links en rechts leiden volgens mij altijd tot 'ombuigen'Virtuozzo schreef op donderdag 13 september 2012 @ 01:42:
Nee hoor, kwestie van perspectiefWelkom in de politiek
Wat voor de een links is, noemt de ander rechtsom. En uiteindelijk gooien ze allemaal met de term "kort door de bocht"
PVV wordt in Limburg trouwens links en rechts ingehaald. Geeft de burger moed
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
30 procent voor PvdA, en zijn dik de grootstenanandus schreef op donderdag 13 september 2012 @ 01:44:
Oh, heb geen tv, wat deed Leiden? (heb daar PvdA gestemd)
Virussen? Scan ze hier!
Nou ja ik heb het niet zozeer over de prognose, meer over het eindresultaat.anandus schreef op donderdag 13 september 2012 @ 01:43:
[...]
Hangt er vanaf of de restzetels meegerekend worden in de prognose
En GroenLinks?wildhagen schreef op donderdag 13 september 2012 @ 01:45:
[...]
30 procent voor PvdA, en zijn dik de grootsten
30% PvdAanandus schreef op donderdag 13 september 2012 @ 01:44:
20% VVD
http://nl2012.election-maps.appspot.com/results/embed?hl=nl
Stond het toestaan van rechts inhalen tegenwoordig dan in hun partijprogramma?Rataplan schreef op donderdag 13 september 2012 @ 01:44:
[...]
Verschillen tussen links en rechts leiden volgens mij altijd tot 'ombuigen'
PVV wordt in Limburg trouwens links en rechts ingehaald. Geeft de burger moed
Van 11.5 naar 4.9 procent.
Virussen? Scan ze hier!
Dat kan, statistisch gesproken. De kans is echter heel klein, met name de factoren van restzetels en de gemeentes overzee zijn in dat opzicht relevant. Maar los van dat, minieme kans. Het zou wel een interessant politiek scenario geven..oisyn schreef op donderdag 13 september 2012 @ 01:42:
Wat eigenlijk wel duidelijk is, is dat je met deze polarisatie niet kunt spreken van een overwinnaar. Ik hoop dan ook dat geen van de twee grote partijen dat ook doet, want dat getuigt dan eigenlijk van een arrogantie die niet gepast is. Wanneer een samenleving zich zo strategisch verdeelt is er geen overwinnaar buiten de samenwerking van de grotere winnaars.
Maar ja, ik vrees dat Mark weeral dat naast zich neer zal leggen vanwege de beeldvorming. Triest, maar goed.
We gaan hem geen rode roos sturen
Dat snap ik ook al jaren niet, dat je op de VVD stemt omdat het beter voor jezelf is snap ik.Inflatable schreef op donderdag 13 september 2012 @ 01:43:
Als werknemer in vaste dienst met goed bovenmodaal inkomen en een eigen woning (incl hypotheek) heb ik deze keer PvdA gestemd (vorige keer was dat D66).. Deze keer vooral vanwege het behoud van huidige ontslagrecht en in mijn ogen redelijke hervorming van de hypotheekrenteaftrek (lees: subsidie aan de banken) wat geleid heeft tot een belachelijk hoge hypotheeklast (hoogste van de wereld) en onbetaalbare huizen vooral voor starters met alle economische gevolgen van dien..
Je kan dus ook wel zeggen dat ik blij ben met de winst van de PvdA, maar tegelijk ook teleurgesteld en verbaasd over de eveneens grote winst van de VVD, die worden zelfs groter dan ooit.. Verbaasd omdat de VVD volgens mij nog steeds de partij is die vooral de belangen behartigd van de werkgevers en rijkeren onder ons.. En nou lijkt me niet dat daar zoveel van bijgekomen zijn in ons land, of wel? Dus waar komen al die nieuwe VVD stemmen dan vandaan? Ik vermoed dat veel nieuwe VVD stemmers niet op de juiste partij gestemd hebben (ex-PVV en CDA waarschijnlijk).. Wil men dan echt zo graag dat je straks zomaar op straat gezet kan worden als werknemer in vaste dienst? Je je pensioen, studie of zorg grotendeels uit eigen zak mag gaan betalen? Dat nog meer sociale zaken en nutsvoorzieningen aan de grillen van de vrije markt overgelaten gaan worden? En dat dus de oorzaak van ons grootste financiele/economische probleem op dit moment (nogmaals, die subsidie aan banken ook wel hypotheekrenteaftrek genoemd) volledig in stand gehouden wordt? Ik vind het vreemd.. Een ding is wel zeker, als je in loondienst werkende jan-modaal VVD gestemd hebt dan snap je het niet echt..
Dat je sociaal stemt ondanks dat 't voor jou persoonlijk niet (op korte termijn) economisch voordeliger is snap ik helemaal maar dat je VVD stemt omdat je vind dat mensen die meer geld 'verdienen' nog meer geld moeten krijgen en jijzelf minder, dat snap ik niet.
Maar goed dat is hoe de VVD het al jaren briljant doet: Doen alsof je op komt voor mensen die hard werken terwijl je eigenlijk op komt voor mensen die veel geld hebben.
Die deden niet meer mee.anandus schreef op donderdag 13 september 2012 @ 01:45:
En GroenLinks?
Zie http://www.google.nl/elections/ed/nl/results?hl=nl en klik op de gemeente van je keuze;
PvdA 30,2 (20827), VVD 20,6 (14202), D66 15.3 (10555), PVV 9.0 (6188), SP 8.5 (5869), GL 4.9 (3366), CDA 4.0 (2743), PVDD 2.9 (2001) en Piraten 0,6% met 404 stemmen. 1337ste gemeente van Nederland.anandus schreef op donderdag 13 september 2012 @ 01:44:
Diepteinvestering, zo stelde Buma eerder vanavond.Goron schreef op donderdag 13 september 2012 @ 01:45:
CDA zat in een transitieproces. Van 40 naar 10 zetels ja.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)
Op dit moment is Geert weer de derde partij, dus zo pijnlijk is het niet voor hem.Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 01:47:
Zullen Hero en Geert samen liggen te huilen?
Crap, dat verklaart waarom we die zetel dus niet kunnen vinden.Rataplan schreef op donderdag 13 september 2012 @ 01:47:
[...]
PvdA 30,2 (20827), VVD 20,6 (14202), D66 15.3 (10555), PVV 9.0 (6188), SP 8.5 (5869), GL 4.9 (3366), CDA 4.0 (2743), PVDD 2.9 (2001) en Piraten 0,6% met 404 stemmen. 1337ste gemeente van Nederland.
Maak d'r een Mod-Rose van
En dit denk jij echt? Zucht.GoldenSample schreef op donderdag 13 september 2012 @ 01:46:
Maar goed dat is hoe de VVD het al jaren briljant doet: Doen alsof je op komt voor mensen die hard werken terwijl je eigenlijk op komt voor mensen die veel geld hebben.
Dit jaar was het helaas niet zo heel erg mooi in het nieuws, vorige verkiezingen was het weer schitterend te zien:
De zogeheten 'puntenwolk' bij doorrekening v/d koopkracht als gevolg van partijprogramma's aan de hand van XXXaantal voorbeeld gevallen. Conslusie: Bij de VVD ga je er (uitzondering daargelaten) enkel op vooruit als je minimaal 2 a 3x modaal verdiend.
Gewoon down to earth, op beide benen blijven staan etc.Krisp schreef op donderdag 13 september 2012 @ 01:47:
[...]
Diepteinvestering, zo stelde Buma eerder vanavond.
[ Voor 52% gewijzigd door GoldenSample op 13-09-2012 01:50 ]
Wah zeggie!?Dr. Horrible schreef op donderdag 13 september 2012 @ 01:48:
DIe stem van mevrouw Hamer!
Die Neus alleen al ...
Niet helemaal lekker.Dr. Horrible schreef op donderdag 13 september 2012 @ 01:48:
Ouch
CDA groter dan de PvdD in Leiden, had ik niet verwacht.
Verwijderd
Lekker inhoudelijke politiekDr.Jake schreef op donderdag 13 september 2012 @ 01:48:
Die Neus alleen al ...
Hij heeft de meeste zetels verloren van alle partijen.Goron schreef op donderdag 13 september 2012 @ 01:47:
[...]
Op dit moment is Geert weer de derde partij, dus zo pijnlijk is het niet voor hem.
"Wij raken niet aan de HRA"Inflatable schreef op donderdag 13 september 2012 @ 01:43:
Als werknemer in vaste dienst met goed bovenmodaal inkomen en een eigen woning (incl hypotheek) heb ik deze keer PvdA gestemd (vorige keer was dat D66).. Deze keer vooral vanwege het behoud van huidige ontslagrecht en in mijn ogen redelijke hervorming van de hypotheekrenteaftrek (lees: subsidie aan de banken) wat geleid heeft tot een belachelijk hoge hypotheeklast (hoogste van de wereld) en onbetaalbare huizen vooral voor starters met alle economische gevolgen van dien..
Voeg daar een hoop beeldvorming aan toe, een flinke dosis onzekerheid die wat begeleiding krijgt van kretologie van one liners voor verdere beeldvorming, en je kunt heel makkelijk de knoppen van stimuli gebruiken. Of misbruiken, afhankelijk van perspectief natuurlijk.
Dat die uitspraak gewoon marketing is, en geen waarde kent, tja, de stemmen met de beurs en onzekerheid zullen absoluut hun "belang" niet behartigd zien. Maar ja, dat is campagne champagne.
DAT KOMT NATUURLIJK DOOR AL DIE HERRIE! DAARDOOR HOORT JULLIE MICROFOON NATUURLIJK OOK NIKS EN MOET IK ZO BRULLEN!!!!1!!!!!1!11oneDr. Horrible schreef op donderdag 13 september 2012 @ 01:48:
Ooit wel eens geprobeerd te bellen als je de overkant niet kan horen?