Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Wel lastig. Ferry Mingelen op 1, Kay van der Linden en Albayrak op 4. Hopelijk neemt de kwaliteit van de presentatoren/gasten nog toe
want je moet dan je avatar inleveren?Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 20:34:
Hoe later op de avond hoe onvriendelijker dat het wordt denk ik.
Kan nu alleen korte stukjes vinden op de NOS-site, wordt dat straks een volledige uitzending?
Virussen? Scan ze hier!
Probeer het eens na 21.00 uurwildhagen schreef op woensdag 12 september 2012 @ 20:42:
Is er ook een livestream van de NOS-uitzending na 21:00?
Kan nu alleen korte stukjes vinden op de NOS-site, wordt dat straks een volledige uitzending?
[/flauw]
" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"
Weer mensen interesse?
Virussen? Scan ze hier!
Hij is nog niet helemaal af en nog niet helemaal automatisch, maar wel bijna. Houdt opnieuw rekening met 6 restzetels en dat de lijstcombinatie van PvdA+SP+GL flink gescoord gaat worden.
De stemcijfers die er nu in staan zijn die van 2010, maar de lijstverbindingen kloppen al.
Zetelverdeling_TK2012.xlsx:
http://213.247.75.78:5000/fbsharing/leMZjQfV
Ik hoop dat de link blijft werken.
[ Voor 4% gewijzigd door Malarky op 12-09-2012 20:57 ]
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
On-ge-lo-fe-lijk...

Flink verlies voor PVV, CDA en GL, zoals verwacht. VVD en PvdA nog too close to call
Virussen? Scan ze hier!
Krijg een 404 van je nas voorgeschoteldMalarky schreef op woensdag 12 september 2012 @ 20:56:
Ik heb het geprobeerd in Google Docs, maar de Excel daar ondersteund geen VBA scripts, dus ik kan niet op bewerken klikken. Dit document staat op mijn Thuis NAS, dus ik kan hem instant bijwerken zonder dat de link wijzigt.
Hij is nog niet helemaal af en nog niet helemaal automatisch, maar wel bijna. Houdt opnieuw rekening met 6 restzetels en dat de lijstcombinatie van PvdA+SP+GL flink gescoord gaat worden.
De stemcijfers die er nu in staan zijn die van 2010, maar de lijstverbindingen kloppen al.
Zetelverdeling_TK2012.xlsx:
http://213.247.75.78:5000/fbsharing/leMZjQfV
Ik hoop dat de link blijft werken.
Jongens de hit van onze nieuwe premier!
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Ze hebben D66 niet eens meer nodig als dit doorgaat, kan zo PvdA+VVD worden, nu 81 zetelsGoron schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:02:
Erger me nu al aan het touchscreen gedoe. Maar 40 om 41, dat moet haast wel paars worden
Virussen? Scan ze hier!
Inderdaad blauw en oranje, bruin toch? ;Dwildhagen schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:04:
[...]
Ze hebben D66 niet eens meer nodig als dit doorgaat, kan zo PvdA+VVD worden, nu 81 zetels
User Error -- Please Replace User
Oh ja bruin was zo'n goede kleur wil je zeggenVerwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:04:
oh god geen paars aub
weer vier jaar niksen zonder visie
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Verwijderd
bruin was primaTouchdomex schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:06:
[...]
Oh ja bruin was zo'n goede kleur wil je zeggen
50Plus was al wel duidelijk, die stonden in alle peilingen op 2-4 zetels. SGP verbaast me idd wel, die zijn ALTIJD erg stabiel op 2 geweest. Denk veel CDA-ers die naar SGP zijn overgestapt ofzo?Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:06:
Pfff vooral dat SGP en 50+ zoveel stemmen (beide 3) hebben gekregen
[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 12-09-2012 21:07 ]
Virussen? Scan ze hier!
Theoretisch hebben die een zetel van de CU gehad (5 naar 4)wildhagen schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:06:
[...]
50Plus was al wel duidelijk, die stonden in alle peilingen op 2-4 zetels. SGP verbaast me idd wel, die zijn ALTIJD erg stabiel op 2 geweest.
Zetelverloop van SGP:wildhagen schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:06:
[...]
50Plus was al wel duidelijk, die stonden in alle peilingen op 2-4 zetels. SGP verbaast me idd wel, die zijn ALTIJD erg stabiel op 2 geweest. Denk veel CDA-ers die naar SGP zijn overgestapt ofzo?
1922-1925: 1 zetel (van de 100)
1925-1929: 2 zetels
1929-1937: 3 zetels
1937-1956: 2 zetels
1956-1994: 3 zetels (van de 150)
1994-1998: 2 zetels
1998-2002: 3 zetels
2002-heden: 2 zetels
Verwijderd
Op zich zou dat een evenwichtig kabinet kunnen betekenenwildhagen schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:04:
[...]
Ze hebben D66 niet eens meer nodig als dit doorgaat, kan zo PvdA+VVD worden, nu 81 zetels
Brr moet er niet weer aan denken

Hadden de vorige keer er bijna 3 hoor, en stonden al 2 jaar lang in sommige peilingen op 3. Volgens SGP blaadjes zijn er de laatste jaren meer en meer niet christenen naar die partij overgelopen, voor het financiele liberale beleid.wildhagen schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:06:
[...]
50Plus was al wel duidelijk, die stonden in alle peilingen op 2-4 zetels. SGP verbaast me idd wel, die zijn ALTIJD erg stabiel op 2 geweest.
+1, nee zeg maar +100.Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:06:
Pfff vooral dat SGP en 50+ zoveel stemmen (beide 3) hebben gekregen
Verrassend is het niet, wel triest.
En ben benieuwd of we de PVV nog zien stijgen... dat denk ik namelijk wel.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Verwijderd
bruin was prima want dat heeft maar anderhalf jaar ofzo geduurdTouchdomex schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:07:
[...]
Brr moet er niet weer aan denkenSorry maar liever paars echt by far...
Behalve dat ze in de eerste kamer maar 30 (16 VVD, 14 PVDA) van de 75 zetels hebben. Dus ze zullen er nog wel partij(en) er bij moeten hebben, zoals bijvoorbeeld het CDA.Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:07:
[...]
Op zich zou dat een evenwichtig kabinet kunnen betekenen.
PVV, doei...
50+, donder op...
Helaas zijn PvdA en VVD zo groot geworden dat ze het met z'n tweeën af kunnen, in elk geval in de 2e kamer. Dat wordt minder stabiel en minder progressief dan ik gehoopt had.
[ Voor 6% gewijzigd door ATS op 12-09-2012 21:12 ]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Laat er alsjeblieft iets voor de komende 3 tot 4 jaar komen. Elke anderhalf jaar stembus is echt niet goed voor dit landVerwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:09:
[...]
bruin was prima want dat heeft maar anderhalf jaar ofzo geduurd

Inderdaad de eerste kamer is een probleem.denza schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:09:
[...]
Behalve dat ze in de eerste kamer maar 30 (16 VVD, 14 PVDA) van de 75 zetels hebben. Dus ze zullen er nog wel partij(en) er bij moeten hebben, zoals bijvoorbeeld het CDA.
Als je een meerderheid in de eerste kamer wil hebben zijn er eigenlijk maar 2 mogelijkheden:
PvdA+VVD+CDA óf PvdA+VVD+GL+D66
Mja of de GL danwel het CDA staan te trappelen om te regeren.
Afwachten tot 21:30....
Cogitationis poenam nemo patitur
Verwijderd
Lol ik wilde er net iets over schrijven. Met zijn 'brons'-verhaalGoron schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:12:
Wow die Van Raak is echt zo'n voorbeeld van een vervelende politicus. Toch een positief verhaal proberen te vertellen (wat erg ongeloofwaardig overkomt), en niet toegeven dat het een tegenvaller is.
En de SP na zo hoog te hebben gestaan in de peilingen.Fiber schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:12:
Drie grote verliezers als het zo blijft: De PVV, Groen Links en het CDA...
Die komen op 65, niet 76Bullet NL schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:12:
ff rekenen, VVD, CDA en D66 samen zou ook kunnen op basis van deze exit-poll.
Een twee-partijen kabinet is zo vorige eeuw... Ik hoop ook dat ze er nog een gematigde derde bij vragen.ATS schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:11:
PVV onderuit, dat is goed nieuws. De andere flank, de SP, ook niet omhoog.
Helaas zijn PvdA en VVD zo groot geworden dat ze het met z'n tweeën af kunnen, in elk geval in de 2e kamer. Dat wordt minder stabiel en minder progressief dan ik gehoopt had.
Ja, PvdA en VVD wisselden een aantal keer van podium plaats, dat weet ik nog welZieMaar! schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:13:
Iemand enig idee hoeveel verschil er in 2010 zat tussen de voorlopige prognose en de uitslag?
Verwijderd
Dat lukt dus niet.Bullet NL schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:12:
Wel goed rekenen, die komen op 66 zetels. Nog altijd 10 te weinigBullet NL schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:12:
En of D66 op zo'n constructie zit te wachten lijkt me hoogst twijfelachtig. Dan zijn ze de meest linkerpartij en krijgen zij alle klappen.
Virussen? Scan ze hier!
Ja, dat is wel een lulverhaal. Je mag best teleurgesteld zijn.Goron schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:12:
Wow die Van Raak is echt zo'n voorbeeld van een vervelende politicus. Toch een positief verhaal proberen te vertellen (wat erg ongeloofwaardig overkomt), en niet toegeven dat het een tegenvaller is.
Overigens: het zijn maar prognoses, en die kunnen best wel significant anders zijn dan de einduitslag. Een paar zetels erop of eraf kan makkelijk.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Maar weinig kans dus dat de VVD en PvdA nog wat zetels verliezen? Dat is jammer...Malarky schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:15:
[...]
Ja, PvdA en VVD wisselden een aantal keer van podium plaats, dat weet ik nog welIk dacht de het CDA toen nog wat extra moest inleveren. Verder scheelde het niet al te veel. Binnen de lijstcombinaties kan nog wat veranderen. Vooral de PvdA kan daar deze keer echt van gaan profiteren met de 3dubbele lijstverbinding.
Geduld....... niet alle stemmen zijn geteld..ATS schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:11:
PVV onderuit, dat is goed nieuws.
Ik gok dat ze nog wel gaan stijgen.. het bekende stemhokjes effect.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Er zijn in principe nog wel meer mogelijkheden. Denk dat PvdA+VVD+CDA+D66 meer perspectief biedt dan PvdA+VVD+CDA aangezien PvdA dan nog iets van een "linkse" partner heeft.Ikke_Niels schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:12:
[...]
Inderdaad de eerste kamer is een probleem.
Als je een meerderheid in de eerste kamer wil hebben zijn er eigenlijk maar 2 mogelijkheden:
PvdA+VVD+CDA óf PvdA+VVD+GL+D66
Mja of de GL danwel het CDA staan te trappelen om te regeren.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Dat was virtueel...Sargan schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:13:
[...]
En de SP na zo hoog te hebben gestaan in de peilingen.
Staan gewoon weer met beide voetjes op de vloer...
Mwah, D66 is centrumrechts tegenwoordig. Zo'n constructie zal het PvdA nooit accepteren lijkt me, zeker niet als ze zo'n sterke onderhandelingspositie hebben. De 2e (PvdA + VVD + CDA) acht ik dan waarschijnlijker, hoewel Paars+ me nog altijd het meest waarschijnlijke voorkomt.denza schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:16:
[...]
Er zijn in principe nog wel meer mogelijkheden. Denk dat PvdA+VVD+CDA+D66 meer perspectief biedt dan PvdA+VVD+CDA aangezien PvdA dan nog iets van een "linkse" partner heeft.
Virussen? Scan ze hier!
Hoe zie jij D66 als linkse partner van de PvdA?denza schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:16:
[...]
Er zijn in principe nog wel meer mogelijkheden. Denk dat PvdA+VVD+CDA+D66 meer perspectief biedt dan PvdA+VVD+CDA aangezien PvdA dan nog iets van een "linkse" partner heeft.
Cogitationis poenam nemo patitur
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Ik ben er bang voor, idd. Dat zou nog wel eens wat PvdA zetels kunnen kosten. Het is maar een poll, tenslotte.Cyberpope schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:16:
[...]
Geduld....... niet alle stemmen zijn geteld..
niet bekend genoeg ben ik bang: wat is het stemhokjes effect?Cyberpope schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:16:
[...]
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Denk het niet, zoals gezegd zal PvdA echt eerder extra's gaan winnen door de lijstverbinding en VVD profiteert vanouds van de buitenland stemmen (zijn altijd in het voordeel van de VVD) en dat zal zeker deze keer zijn.ZieMaar! schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:16:
[...]
Maar weinig kans dus dat de VVD en PvdA nog wat zetels verliezen? Dat is jammer...
Dat is mijn angst ook....maar als dat ten koste gaat van de VVD en er op die manier toch een mogelijke derde nodig is...dan is dat eigenlijk niet zo erg....Cyberpope schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:16:
[...]
We wachten af!
Verwijderd
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Gordijneffect ofzo. Wel pvv stemmen maar er niet voor uit durven komenYellowCube schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:18:
[...]
niet bekend genoeg ben ik bang: wat is het stemhokjes effect?
Erg jammer.
CDA-stemmers en PVV-stemmers zijn niet bepaald mensen die dat gaan zeggen als iemand voor hun neus staat bij het stemhokje.
Ik zou ook niet zeggen waar ik op heb gestemd als ik net het stemhok uitkom. Op het internet heb ik er geen problemen mee, maar als iemand met een clipboard voor je neus staat.. no.
Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.
VVD/D66/CDA/CU/SGP/50Plus
Uit een exitpoll kan je geen betrouwbaar beeld maken van partijen die één zetel halen. Er is nog hoop!lasharor schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:20:
Nou, mijn stem op de piratenpartij is dus ook niet doorslaggevend gebleken.
Erg jammer.
Ach, hoop houden. Het zal tot het laatst mogelijk zijn om toch nog een zetel te pakken.lasharor schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:20:
Erg jammer.
Dag is niet echt een verrassing volgens mij. Buiten GoT is er hooguit een verwaarloosbaar aantal mensen wat ooit van de Piratenpartij heeft gehoord. Ik vermoed dan ook dat een zetel nooit in zicht is geweest voor die partij.lasharor schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:20:
Erg jammer.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Verwijderd
Nah. D66 zal -nooit- met SGP of 50+ in een coalitie gaan. Laat staan met beide..Fiber schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:21:
Rechts, soort van dan, heeft nu wel een meerderheid...
Mona Keyzer heeft zichzelf op het juiste moment gelanceerd: nu nummer 2 om ervaring op te doen op landelijk niveau, volgende verkiezingen lijsttrekker en dan knallen. Buma is slechts een tussenpaus.Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:19:
Dat vrouwtje (Mona of zo) van de CDA had het toch een stuk beter gedaan dan Buma? Ik vind haar nu al leuker dan die Buma.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)
50Plus is centrumlinks, niet rechts.Fiber schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:21:
VVD+CU is niet echt een lekker combinatie, SGP ligt ook erg gevoelig, en D66 zal zo'n constructie ook niet zien zitten als ze veel betere opties hebben.
Plus, een 5 partijen coalitie is bijna gedoemd te mislukken, veel te omvangrijk.
Virussen? Scan ze hier!
Dat was altijd al zo. Nederland heeft zelden een linkse meerderheid gehad volgens mijFiber schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:21:
Ze hadden 14 zetels in de scholierenverkiezingen, en in verscheidene peilingen hebben ze af en toe op 1 zetel gestaan, dus dat valt wel mee.argro schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:22:
[...]
Dag is niet echt een verrassing volgens mij. Buiten GoT is er hooguit een verwaarloosbaar aantal mensen wat ooit van de Piratenpartij heeft gehoord. Ik vermoed dan ook dat een zetel nooit in zicht is geweest voor die partij.
Nou vooruit, GoT en Fok!.Goron schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:24:
[...]
Ze hadden 14 zetels in de scholierenverkiezingen, en in verscheidene peilingen hebben ze af en toe op 1 zetel gestaan, dus dat valt wel mee.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Uiteindelijk is de wereld niet zo simpel als links en rechts. Er zijn meer assen die relevant zijn zoals one issue partijen (50+), sociaal economische verschillen (CU <> VVD) of principiele verschillen (D66 <> SGP).Fiber schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:21:
[ Voor 31% gewijzigd door Rukapul op 12-09-2012 21:26 ]
Precies, dat is net zo geheim als echt stemmen, dus redelijk betrouwbaar, maar nooit 100 procent natuurlijk.Bananenplant schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:22:
Ik heb een exit poll ingevuld, dat is een klein stembiljet met alleen partijen erop. Het is dus gewoon anoniem.
Scholierenverkiezingen zou ik nu niet echt representatief noemenGoron schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:24:
[...]
Ze hadden 14 zetels in de scholierenverkiezingen, en in verscheidene peilingen hebben ze af en toe op 1 zetel gestaan, dus dat valt wel mee.
Die peilingen waar ze één zetel haalden, daar haalden ze die maar nét op het randje. En dat was voor het massale strategische stemmen begon, wat ze ongetwijfeld enorm veel stemmen gekost heeft.
Virussen? Scan ze hier!
Single issue en belangenbehartig partij van kleine club. Die hebben nog nooit iets stabiels bijgedragen in de tweede kamer en kunnen alleen voor uiteendrijven van bevolkingsgroepen leiden...Sargan schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:22:
Ik snap de behoorlijk aversie tegen de 50+ partij niet zo goed?
Komt nooit iets goed uit, omdat er geen verbindende ideologie achterzit.
Het lijkt mij dat een PvdA + VVD + CDA te rechts is voor de PvdA, en een VVD + PvdA + SP te links is voor de VVD. Misschien is de D66 niet echt een goed voorbeeld, maar een evenwichtig links/rechts lijkt mij wel nodig gezien de onderhandelingspositie van VVD en PvdA. Maar we gaan wel zien. Het word in ieder geval boeiend.wildhagen schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:18:
[...]
Mwah, D66 is centrumrechts tegenwoordig. Zo'n constructie zal het PvdA nooit accepteren lijkt me, zeker niet als ze zo'n sterke onderhandelingspositie hebben. De 2e (PvdA + VVD + CDA) acht ik dan waarschijnlijker, hoewel Paars+ me nog altijd het meest waarschijnlijke voorkomt.
Ik heb er ook wel wat tegen. Ten eerste is het een one-issue partij en ten tweede zijn ouderen juist heel goed vertegenwoordigd in partijen en besturen dus ik zie de noodzaak niet. Het laatste kabinet was oud genoeg wat dat betreft.Sargan schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:22:
Ik snap de behoorlijk aversie tegen de 50+ partij niet zo goed?
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Oeh.. .dat is wel een overwacht pluspuntje....Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:27:
Tofik Dibi komt niet meer terug. Die zal wel balen.

Enige risico.... dat hij nu iets in het medialandschap gaat doen en nog vaker op tv komt.