Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)
Alle stemmen zijn al geteld begrijp ik? Ik dacht dat Dibi juist op voorkeursstemmen gokte en bewust gekozen heeft voor een plaats buiten het bereik van GL.Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:27:
Tofik Dibi komt niet meer terug. Die zal wel balen.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
En voor de eerste kamer zal het CDA wel meewerken het CDA kennende.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
volgens de exit polls komt VVD + PvdA op 81 samen. Die hebben waarschijnlijk geen 3e partij nodigdenza schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:26:
[...]
Het lijkt mij dat een PvdA + VVD + CDA te rechts is voor de PvdA, en een VVD + PvdA + SP te links is voor de VVD. Misschien is de D66 niet echt een goed voorbeeld, maar een evenwichtig links/rechts lijkt mij wel nodig gezien de onderhandelingspositie van VVD en PvdA. Maar we gaan wel zien. Het word in ieder geval boeiend.
Waarschijnlijk wel, want die 2 hebben in de Eerste Kamer veel te weinig zetels. Plus dat ze relatief ver van elkaar staan, een derde partij (zal dan D66 worden) als lijm lijkt me dan wel zo handig...RocketKoen schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:29:
[...]
volgens de exit polls komt VVD + PvdA op 81 samen. Die hebben waarschijnlijk geen 3e partij nodig
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Oja shoot dat kan nog. Nou dan zal die er wel bij zittenargro schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:28:
[...]
Alle stemmen zijn al geteld begrijp ik? Ik dacht dat Dibi juist op voorkeursstemmen gokte en bewust gekozen heeft voor een plaats buiten het bereik van GL.
Voor de zetels niet... Voor de samenwerking wel lijkt me.RocketKoen schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:29:
[...]
volgens de exit polls komt VVD + PvdA op 81 samen. Die hebben waarschijnlijk geen 3e partij nodig
Hoe lang zal het duren voordat Sap (al dan niet ritueel) naar het slachtblok gaat...
[ Voor 13% gewijzigd door Cyberpope op 12-09-2012 21:32 ]
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
[ Voor 12% gewijzigd door Krisp op 12-09-2012 21:32 ]
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)
Ach, Pechthold op onderwijs ofzo danCyberpope schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:30:
[...]
Voor de zetels niet... Voor de samenwerking wel lijkt me.
D66 heeft maar 5 zetels in de eerste kamer. Dus het totaal komt dan voor VVD+PvdA+D66 op 35 van de 75 in totaal.wildhagen schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:30:
[...]
Waarschijnlijk wel, want die 2 hebben in de Eerste Kamer veel te weinig zetels. Plus dat ze relatief ver van elkaar staan, een derde partij (zal dan D66 worden) als lijm lijkt me dan wel zo handig...
http://www.eerstekamer.nl/fracties
Ik mag toch hopen dat kwaliteit een belangrijker argument is dan leeftijd. En behalve media-aandacht genereren heb ik nog weinig kwaliteit bij Dibi bespeurd in het verleden. Hooguit als je waarde hecht aan moties over immigratiebeleid hecht (en zelfs dat wist hij politiek een aantal maal te verkloten).Krisp schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:28:
[...]
Er balen wel meer jonge politici. Tofic Dibi was een experiment en dat is goed mislukt. Heel erg jammer, hij had het aantal jongeren in politieke partijen flink kunnen ophogen.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
VVD is veroordeeld tot de PvdA, er zijn geen fatsoelijke meerderheden te behalen uitgaande van het niet willen regeren met de PVV, dan zijn er zes partijen nodig. Mocht de PvdA nog groeien en de grootste worden (zie het helaas niet meer gebeuren) dan kunnen ze met CDA, SP en D66 gaan babbelen.
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Voorkeuszetels komen niet zoveel voor hoor, het zou mij verbazen als hij daardoor erin komt.Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:30:
[...]
Oja shoot dat kan nog. Nou dan zal die er wel bij zitten.

[ Voor 30% gewijzigd door lasharor op 12-09-2012 21:34 ]

Ongewijzigd qua zetels, nog steeds too close to call.
Virussen? Scan ze hier!
Waar haal je die data vandaan?Krisp schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:32:
VVD loopt in de definitieve exitpolls uit (maar niet zichtbaar) op PvdA: ipv 0.3% (niet procentpunt!) verschil, nu 0,7% verschil.
Maar de SGP was wel blij dat hun steun nodig was voor de meerderheid daarin.Cyberpope schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:33:
Ach die eerste kamer vond Rutte bij de vorige combinatie ook niet zo belangrijk.
NOS
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Zei Ferry net
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
De SP, CDA en PVV D66 en GL die het samen eens worden.
LOL. Precies hetzelfde gekloot als de vorige keer. Haha.
Als ik zo hard op m'n tablet druk dan zit er binnenkort een barst in het glas
Liever niet. Pechtold is een prima kamerlid/fractieleider, maar al een keer 'mislukt' als minister.RocketKoen schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:32:
[...]
Ach, Pechthold op onderwijs ofzo dan
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Plasterk zou ik eigenlijk ook niet zo erg vinden dan.Fiber schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:37:
[...]
Liever niet. Pechtold is een prima kamerlid/fractieleider, maar al een keer 'mislukt' als minister.
Daarom zou PvdA + VVD + D66 + GL theoretisch kunnen, GL balanceert uit naar links, en D66 naar rechts voor de VVD. "Theoretisch" in balans voor beide grote partijen én een meerderheid in de eerste kamer, dus daar ook geen geneuzel mee. Maar de grote vraag is wil GL dan met een historische laag zetel aantal....denza schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:26:
[...]
Het lijkt mij dat een PvdA + VVD + CDA te rechts is voor de PvdA, en een VVD + PvdA + SP te links is voor de VVD. Misschien is de D66 niet echt een goed voorbeeld, maar een evenwichtig links/rechts lijkt mij wel nodig gezien de onderhandelingspositie van VVD en PvdA. Maar we gaan wel zien. Het word in ieder geval boeiend.
User Error -- Please Replace User
Yep, kan, als ze willen wel. Krijg je denk ik wel een kabinet dat wil hervormen.Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:37:
PvdA-SP-D66-CDA?
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Kan, maar niet echt heel erg waarschijnlijk denk ik. Maar SP+D66 is toch wel een verschil van opvatting, en CDA zit dan een beetje geisoleerd.Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:37:
PvdA-SP-D66-CDA?
Virussen? Scan ze hier!
Dan liever VVD + PvdA + D66. GL wil je er niet bij hebben. Ook totaal niet nodig.Ikke_Niels schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:38:
[...]
Daarom zou PvdA + VVD + D66 + GL theoretisch kunnen, GL balanceert uit naar links, en D66 naar rechts voor de VVD. "Theoretisch" in balans voor beide grote partijen én een meerderheid in de eerste kamer, dus daar ook geen geneuzel mee. Maar de grote vraag is wil GL dan met een historische laag zetel aantal....
GL is gek... kunnen zich meteen opdoeken.Ikke_Niels schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:38:
[...]
Daarom zou PvdA + VVD + D66 + GL theoretisch kunnen, GL balanceert uit naar links, en D66 naar rechts voor de VVD. "Theoretisch" in balans voor beide grote partijen én een meerderheid in de eerste kamer, dus daar ook geen geneuzel mee. Maar de grote vraag is wil GL dan met een historische laag zetel aantal....
Maar wie zou dat als eerste keus echt willen...?Speedpete schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:38:
[...]
Yep, kan, als ze willen wel. Krijg je denk ik wel een kabinet dat wil hervormen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik denk dat het CDA dan oppositie gaat voeren. Waarom zouden ze als 4e kleine partij joinen als ze alleen nog maar kunnen winnen nu. Misschien omdat het beroeps pluche klevers zijn, maar ik denk dat ze nu echt echt gaan bezinnen.Speedpete schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:38:
[...]
Yep, kan, als ze willen wel. Krijg je denk ik wel een kabinet dat wil hervormen.
De vraag is of de PvdA dat wil accepterentiswat schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:38:
[...]
Dan liever VVD + PvdA + D66. GL wil je er niet bij hebben. Ook totaal niet nodig.
Kiesdrempel van 5 zetels?Cyberpope schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:39:
[...]
GL is gek... kunnen zich meteen opdoeken.
[ Voor 5% gewijzigd door Ikke_Niels op 12-09-2012 21:40 ]
User Error -- Please Replace User
Verwijderd
Op zich zou daar wel iets uit kunnen komen. Je hebt een links blok en een midden-rechts blok waar een midden coalitie uit zou kunnen zien.Speedpete schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:38:
[...]
Die hoeven ze er ook echt niet bij te hebben.RocketKoen schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:39:
Als je kijkt naar de uitslag, zouden de winnaars moeten regeren. Dus daar hebben het CDA, GL en PVV niets te zoeken.
Dat zal ook wel gaan gebeuren denk ik. Het enige vraagstuk is nog of de 3e partij CDA of D66 zal zijn.RocketKoen schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:39:
Als je kijkt naar de uitslag, zouden de winnaars moeten regeren.
Virussen? Scan ze hier!
Dat is weer geen meerderheid in de Eerste Kamer.tiswat schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:38:
[...]
Dan liever VVD + PvdA + D66. GL wil je er niet bij hebben. Ook totaal niet nodig.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Nee, maar al meer dan PvdA+VVD alleen. Een meerderheid in de EK is ook niet per se nodig, zoals Mingelen net al opmerkte.ralpje schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:40:
[...]
Dat is weer geen meerderheid in de Eerste Kamer.
Virussen? Scan ze hier!
Ook met een meerderheid in de 1e kamer heb je niets.ralpje schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:40:
[...]
Dat is weer geen meerderheid in de Eerste Kamer.
Genoeg senatoren die tegen hun eigen partij stemmen als ze het niet eens zijn met de inhoud van een wet.
Om een fink aantal redenen snijdt dit geen hout. Sowieso is elk argument waarin je andere kiezers en keuzes betrekt dan van vandaag irrelevant.RocketKoen schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:39:
Als je kijkt naar de uitslag, zouden de winnaars moeten regeren. Dus daar hebben het CDA, GL en PVV niets te zoeken.
En wie benoemen we tot winnaar? Wat maakt D66 meer winnaar dan CDA?RocketKoen schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:39:
Ik snap die relatieve benadering nooit zo goed. Het gaat om het aantal zetels nu, winst of verlies ten opzichte van de vorige keer is totaal niet relevant.
Klopt, de dreun voor de SP is wel gigantisch: zo sta je op 35 zetels en zo blijven er maar 15 over...gambieter schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:03:
Dat suggereert veel strategisch stemmen als VVD en PvdA zo groot zijn geworden..
Wel grappig: Brinkman zien we nooit meer terug
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Verwijderd
Virussen? Scan ze hier!
D66 staat op +20%, de CDA op -1/3 ofzoargro schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:42:
[...]
En wie benoemen we tot winnaar? Wat maakt D66 meer winnaar dan CDA?
Ik snap die relatieve benadering nooit zo goed. Het gaat om het aantal zetels nu, winst of verlies ten opzichte van de vorige keer is totaal niet relevant.
Eens, elk jaar dat oneindige geklets over wie de winnaar is. Dat was vorig jaar met de PVV ook al zo.argro schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:42:
[...]
En wie benoemen we tot winnaar? Wat maakt D66 meer winnaar dan CDA?
Het is al moeilijk zat om een coalitie te vormen, als we dan ook nog partijen gaan uitsluiten omdat ze nu eenmaal de vorige keer nog meer zetels hadden, dat schiet toch allemaal niet op.
Omdat je op een partij stemt die meer zetels dan de vorige keer heeft wordt je stem niet opeens dubbel zoveel waard.
Ik wacht ook hier nog even af... Want hij heeft wel een punt dat op dit soort partijen nooit openlijk toegegeven word dat er op gestemd wordt.
Leuk voor de feestjes bij de partijen, maar irrelevant voor de krachtsverhoudingen tussen de partijen.RocketKoen schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:43:
[...]
D66 staat op +20%, de CDA op -1/3 ofzo
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Verwijderd
Hahaha 'Er is een heel gezin uit de Veluwe op vakantie op schier'.Goron schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:44:
LOL +5% voor SGP op schiermonnikoog.
Die opmerking van die gast: "Ik denk dat een heel gezin van de Veluwe op vakantie is daar". DroogGoron schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:44:
Virussen? Scan ze hier!
Idd. Dat zullen deels wel ex-CU stemmers zijn verwacht ik.Goron schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:44:
"Een heel gezin uit de Veluwe daar op vakantie ofzo, anders kan ik het ook niet verklaren"Goron schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:44:
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Maar daar gaat het toch niet om, het gaat om het aantal zetels. De winnaar is degene die als eerste over de streep komt (VVD in de prognose, PvdA nr. 2 et cetera), niet degene die zijn vorige prestatie in de grootste mate verbeterd.RocketKoen schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:43:
[...]
D66 staat op +20%, de CDA op -1/3 ofzo
Ik denk dat dit uiteindelijk grotendeels komt door mensen die tactisch gaan stemmen.tweaker2010 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:42:
[...]
Klopt, de dreun voor de SP is wel gigantisch: zo sta je op 35 zetels en zo blijven er maar 15 over...![]()
Wel grappig: Brinkman zien we nooit meer terug
Ik hoorde de laatste paar dagen ook veel mensen die of op de PVDA of VVD gingen stemmen terwijl ze enkele weken geleden op een andere (kleinere) partij wilden stemmen.
Mensen laten zich gek maken door de peilingen en gaan daardoor denken dat ze alleen op de VVD en PVDA kunnen stemmen.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Verwijderd
Doet het hier nog gewoon.Malarky schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:45:
De live stream van de NOS krijg ik hier niet meer geladen. Meer mensen dat probleem?
@trolloos: klopt.
[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 12-09-2012 21:46 ]
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Waarom heeft de CU verloren dan?tweaker2010 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:44:
[...]
Idd. Dat zullen deels wel ex-CU stemmers zijn verwacht ik.
in de exit polls wel.Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:45:
Dus als ik het goed heb dan heeft piratenpartij 0 zetels want ik heb er nog helemaal niks over gehoord?
Maar dat is maar over 49 stembureau's. Zit vaak een foutmarge van 1-2 zetels op.
Ja, een stilstaande klok heeft ook twee keer per dag gelijk...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Deze url werkt prima: http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/ weet niet of dat de stream van NOS isMalarky schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:45:
De live stream van de NOS krijg ik hier niet meer geladen. Meer mensen dat probleem?
Idd. Blijkbaar zijn tweakers de enigen die op deze partij gestemd hebben.Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:45:
Dus als ik het goed heb dan heeft piratenpartij 0 zetels want ik heb er nog helemaal niks over gehoord?
Precies. Van mij zouden die peilingen ook een heel stuk minder mogen en in de laatste weken voor de verkiezingen al helemaal niet.Deadsy schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:45:
[...]
Mensen laten zich gek maken door de peilingen en gaan daardoor denken dat ze alleen op de VVD en PVDA kunnen stemmen.
Als de exitpoll klopt dan is dit wel een heel verrassende uitkomst. Nu maar hopen dat dit goede gevolgen heeft voor Nederland. Ik houd in ieder geval mijn hart vast.
"When you grow up your heart dies"
Hij heeft inderdaad een keer bij DWDD 40-40 als mogelijkheid genoemd...
Maar niet in zijn officiële peilingen.

Ach als je genoeg dingen zegt zal er altijd wel iets kloppen.Fiber schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:47:
[...]
Hij heeft inderdaad een keer bij DWDD 40-40 als mogelijkheid genoemd...
Maar niet in zijn officiële peilingen.
Denk niet dat veel mensen zich een dag voor de verkiezingen over laten halen door een praatje van 30 seconden... hoe goed of slecht het ook is.ATS schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:48:
De piraten hebben één mediamomentje gehad waar ze kansen hadden (bij RTL), en dat hebben ze volkomen verprutst.
Weinig verrassend, één van de rijkste (maar ook kleinste) gemeentes van Nederland, daar is de VVD altijd sterk.Idem voor straks Bloemendaal, Castricum, Wassenaar enzoFuwor schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:48:
Uitslag van Rozendaal is binnen, VVD (47,6%).
Virussen? Scan ze hier!
Alle macht gaat naar de werkgevers ( lees de grote bedrijven) onbegrijpelijk..
Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..
Voordeel: Mijn stem aan de Libdem gaat niks uit maken, maar met deze uitslag had een strategische stem op de D66 ook niks uitgemaakt.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Er waren voor tientallen zetels zwevers. Dan kan dat prima uitmaken voor het verschil tussen 0 en 1 zetels.Snippo schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:49:
[...]
Denk niet dat veel mensen zich een dag voor de verkiezingen over laten halen door een praatje van 30 seconden... hoe goed of slecht het ook is.
Soort Zonnendael...wildhagen schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:50:
[...]
Weinig verrassend, één van de rijkste (maar ook kleinste) gemeentes van Nederland, daar is de VVD altijd sterk.Idem voor straks Bloemendaal, Castricum, Wassenaar enzo
Hoor wel opvallend veel PvdA stemmers om me heen.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Wachten op UrkFuwor schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:48:
Uitslag van Rozendaal is binnen, VVD (47,6%).
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
ontslagbescherming is ook de reden dat nu niemand meer een vast contract krijgt, en 50+ ers niet meer aan een baan komen.snakeye schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:50:
Nou als de VVD zijn plannen kan doorzetten dan heeft niemand maar dan ook niemand meer enige ontslagbescherming hier in nederland. VDD stemmers bedankt voor het wegooien van rechten waar de vorige generaties hard voor gevochten hebben.
Een hoop grote bedrijven en overheden zitten vol met 50+ers met een vast contract en 20+ dienstjaren. Een hoop van die mensen zijn totaal niet meer gemotiveerd en presteert slecht (en kost dus bakken met geld). Maar omdat ze hun vaste contract niet kwijt willen blijven ze zitten in de baan die ze niet meer leuk vinden. En omdat het bijna onmogelijk is om ze te ontslaan kom je als werkgever ook niet van ze af.
Vergeet Zonnedael niet he.wildhagen schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:50:
[...]
Weinig verrassend, één van de rijkste (maar ook kleinste) gemeentes van Nederland, daar is de VVD altijd sterk.Idem voor straks Bloemendaal, Castricum, Wassenaar enzo
@Rocketkoen
Niet alleen de 50+ ers.
Is wel leuk als je bij een sollicitatie gesprek dan de vraag krijgt waarom je in 2 jaar tijd bij 4 verschillende bedrijven gewerkt hebt.
[ Voor 21% gewijzigd door Deadsy op 12-09-2012 21:55 ]
Als de PVDA zijn plannen kan doorzetten gaat de economische situatie er in nederland niet bijster op vooruit de komende jaren (voor zolang het kabinet standhoudt dan). Iedere partij heeft zo zijn negatieve punten en het is aan jou te kiezen waar je het best mee kunt leven...snakeye schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:50:
Nou als de VVD zijn plannen kan doorzetten dan heeft niemand maar dan ook niemand meer enige ontslagbescherming hier in nederland. VDD stemmers bedankt voor het wegooien van rechten waar de vorige generaties hard voor gevochten hebben.
Verwijderd
Het is toch teveel een one issue partij. Als je ziet dat veel Tweakers ook niet op de PP stemmen dan doe je gewoon iets fout als partij zijnde. Die fuckup op tv even daar buiten gelaten. Als zelfs IT'ers toch echt je achterban je niet weten te vinden dan heb je andere standpunten onvoldoende uitgewerkt.ATS schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:48:
De piraten hebben één mediamomentje gehad waar ze kansen hadden (bij RTL), en dat hebben ze volkomen verprutst.
Moet je powned vragen of ze hem interviewenCyberpope schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:52:
Zou hij gaan huilen...als de journalist nog moeilijkere vragen gaat stellen?
LachenRocketKoen schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:53:
[...]
Moet je powned vragen of ze hem interviewen