Kan uberhaupt iemand online via de pc?
Echt wonderbaarlijk heo snel jij de bochten door komt. Ik speel op de ps3 maar heb echt bijna bij elke bocht hele erge onderstuur. Ik ga echt niet te hard door de bocht ofzo. Hebben andere dit ook?BruceLee schreef op woensdag 26 september 2012 @ 21:21:
hier nog ff een gameplay video gemaakt
[video]
En ben wel een irritante bug tegen gekomen, als je de pits weer uitrijdt na een stop, veranderd mijn cam positie van tv cam (dus boven de coureur) naar cockpit. Erg vervelend!!!
dit gebeurt niet iedere keer. de ene keer wel en de andere keer niet.giganielsie schreef op donderdag 27 september 2012 @ 17:52:
[...]
En ben wel een irritante bug tegen gekomen, als je de pits weer uitrijdt na een stop, veranderd mijn cam positie van tv cam (dus boven de coureur) naar cockpit. Erg vervelend!!!
snel? ik rijd 1.47.5 op spa met toetsenbord, en het zou nog sneller moeten kunnen (hij was niet perfect)giganielsie schreef op donderdag 27 september 2012 @ 17:52:
[...]
Echt wonderbaarlijk heo snel jij de bochten door komt. Ik speel op de ps3 maar heb echt bijna bij elke bocht hele erge onderstuur. Ik ga echt niet te hard door de bocht ofzo. Hebben andere dit ook?
Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!
Ik ben op gewoon supertraag in dit spel met de AI op legend. Ik dacht gewoon verder te gaan waar ik met F1 2010 en 2011 gebleven was, kon toen nog races winnen in een lotus. Ik kom in F1 2012 in een wiliams niet verder dan de 18e plek tijdens de kwalificatie en ben altijd een seconde of 5/6 langzamer dan de pole.
Ik gebruik de setups van racedepartment en kan in een snelle ronde nog bijblijven in sector 1, maar verlies dan gewoon seconden in snelle bochten waarin ik zwaar last van onderstuur heb. Als ik later wil remmen door in de bocht te remmen blokkeren de banden al bij een tikje op de rem.
Ik deed in F1 2010 nog weleens mee aan de time challenge op GOT en wist dat ik ongeveer 2seconden per ronde langzamer was dan de snelste tijd van Red Baron maar ik ben nu gewoon elke lap 2 seconden langzamer dan maldonado. Is het spel zoveel anders dan F1 2010 en F1 2011 of zit er een vreemde bug in het spel?
Ik gebruik de setups van racedepartment en kan in een snelle ronde nog bijblijven in sector 1, maar verlies dan gewoon seconden in snelle bochten waarin ik zwaar last van onderstuur heb. Als ik later wil remmen door in de bocht te remmen blokkeren de banden al bij een tikje op de rem.
Ik deed in F1 2010 nog weleens mee aan de time challenge op GOT en wist dat ik ongeveer 2seconden per ronde langzamer was dan de snelste tijd van Red Baron maar ik ben nu gewoon elke lap 2 seconden langzamer dan maldonado. Is het spel zoveel anders dan F1 2010 en F1 2011 of zit er een vreemde bug in het spel?
Dit is voorlopig echt m'n laatste hardware aankoop
Heb F1 2012 dan toch maar op de kop getikt voor een zacht prijsje omdat iedereen hier zo vol is van het rijplezier.... Dus installeer ik die shit... Geen force feedback. God wat een verrassing...
Soms moet ik ook tig keer op de knop drukken om te schakelen, hoewel dit amper voorkomt. En soms vliegt m'n stuur naar links bij het opstarten van het spel, om het dan niet terug in het midden te krijgen.
Anyway, als iemand een fix of workaround zou weten? Het gaat om een T500RS F1, steering lock op 270°, ffb instellingen staan goed (werkt in iRacing/F1 2011/Dirt3). Hopelijk heeft er iemand snel een oplossing
Heb het 1x werkend gekregen, en dat was nadat ik het spel er had afgegooid en terug opgezet. Spijtig genoeg ben ik er niet meer in geslaagd dit te reproduceren.
Soms moet ik ook tig keer op de knop drukken om te schakelen, hoewel dit amper voorkomt. En soms vliegt m'n stuur naar links bij het opstarten van het spel, om het dan niet terug in het midden te krijgen.
Anyway, als iemand een fix of workaround zou weten? Het gaat om een T500RS F1, steering lock op 270°, ffb instellingen staan goed (werkt in iRacing/F1 2011/Dirt3). Hopelijk heeft er iemand snel een oplossing
Heb het 1x werkend gekregen, en dat was nadat ik het spel er had afgegooid en terug opgezet. Spijtig genoeg ben ik er niet meer in geslaagd dit te reproduceren.
[ Voor 11% gewijzigd door Tokkes op 27-09-2012 19:56 ]
GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781
Anoniem: 135195
Toch wel jammer dat er geen 10 laps races zijn... Je moet of 5 of meteen 25%. (Bij Project Cars kan je echt ALLES zelf instellen wat dat (en alles) betreft). Soms heb ik ff zin in een snelle race maar 5 is echt te kort terwijl 25% vaak weer net te lang is. Zou leuk zijn als iemand daar nog eens een hack voor kon vinden.
Anoniem: 411873
Tjonge, wat heb ik zitten zweten net
Montréal, Caterham. Keyboard, ABS en TC aan. Professional AI.
18e startpositie op de options, goede start. Meteen bij het wegkomen even de KERS aan tikken, héél kort loslaten en dan weer even vol induwen. Schiet als een raket langs een Toro Rosso en Di Resta richting bocht 1. Daar wat plaatsen goedgemaakt, en een slingerende Maldonado (hoe kan het ook anders) net kunnen ontwijken... In de volgende bochten nog een aantal plekken gewonnen, om zo de top tien binnen te dringen (dat ging wel heel makkelijk eigenlijk
). Aan het einde van de eerste ronde lag ik al op plaats 8. In ronde 3 tot positie 6 geklommen, die ik een tijdje goed vast kon houden. Tot Webber me in bocht 2 langs de binnenkant torpedeert in ronde 5 (die hier blijkbaar een penalty voor gekregen heeft)... Voorvleugel zwaar beschadigd, dus aan het einde van de ronde duik ik de pits maar in
Na de pitstop buiten de top tien terug de baan opgekomen, dus hopen dat ik dat vast kan houden. Na de pitstops van de andere heren rij ik rond op P8. Vervolgens nog een aantal plaatsen gewonnen omdat de AI er in bocht 7 elke keer uit vliegt
Nou ja, mij hoor je niet klagen in mijn Caterham
Helaas, het ziet er in ronde 13 naar uit dat ik het einde niet ga halen op mijn primes, aangezien ik niet bepaald zuinig ben op mijn achterbandjes
Vlieg weer binnen voor een setje options. Fuel op maximaal, en gaan. Na lang knokken uiteindelijk op de laagste trede van het podium aangekomen
Heb er zwaar voor moeten vechten (1 foutje gemaakt, elke ronde op de options zowat een fastest lap), maar met P3 als resultaat wel een beetje te eenvoudig voor op Professional... Maar goed, het zou al schelen als de AI in bocht 7 eens op de baan zou blijven, dan zou ik misschien net 1 of 2 puntjes gehaald hebben.
Conclusie: heb me wel vermaakt weer
Montréal, Caterham. Keyboard, ABS en TC aan. Professional AI.
18e startpositie op de options, goede start. Meteen bij het wegkomen even de KERS aan tikken, héél kort loslaten en dan weer even vol induwen. Schiet als een raket langs een Toro Rosso en Di Resta richting bocht 1. Daar wat plaatsen goedgemaakt, en een slingerende Maldonado (hoe kan het ook anders) net kunnen ontwijken... In de volgende bochten nog een aantal plekken gewonnen, om zo de top tien binnen te dringen (dat ging wel heel makkelijk eigenlijk

Na de pitstop buiten de top tien terug de baan opgekomen, dus hopen dat ik dat vast kan houden. Na de pitstops van de andere heren rij ik rond op P8. Vervolgens nog een aantal plaatsen gewonnen omdat de AI er in bocht 7 elke keer uit vliegt
Helaas, het ziet er in ronde 13 naar uit dat ik het einde niet ga halen op mijn primes, aangezien ik niet bepaald zuinig ben op mijn achterbandjes

Heb er zwaar voor moeten vechten (1 foutje gemaakt, elke ronde op de options zowat een fastest lap), maar met P3 als resultaat wel een beetje te eenvoudig voor op Professional... Maar goed, het zou al schelen als de AI in bocht 7 eens op de baan zou blijven, dan zou ik misschien net 1 of 2 puntjes gehaald hebben.
Conclusie: heb me wel vermaakt weer
Heb de bug nu ook, maar deze oplossing werkt voor mij helaas niet.Mastasidaz schreef op donderdag 27 september 2012 @ 16:01:
[...]
Die work-around werkt als een trein! Kan nu weer verder.. bedankt!
Ik kan m'n Control Profile voor P1 niet wijzigen in het pauze menu, hij staat vast op Custom. Die van P2 kan ik wel van Keyboard naar Custom veranderen. Ook met een 2e controller geprobeerd, maar dat haalde niets uit.
Nu dus vast in China.
Ik herken het ook wel een beetje. Relatief makkelijk in de eerste paar bochten naar de voorkant kruipen en die nog wel vast kunnen houden. Maar toch vind ik de race nog wel boeiend. Waar ik in 2011 op professional overal makkelijk voorbij fietste en zelfs met een achterhoede-auto de winst kon pakken (in 2010 zelfs op legendary), haal ik nu vaak met moeite (soms ook niet) de 3e kwalificatie. In de race gaat het in het begin wel wat makkelijk, maar eenmaal door de eerste paar bochten heen, merk je wel dat het wat lastiger is om bij te blijven en je positie vast te houden. Met een andere strategie gaat het vaak wel om nog wat plaatsen te winnen, al blijft het nog wel spannend tot het eind. Wat ik wel toejuich. Dat ik daarmee met een Force India voor de podiums aan het strijden ben is dan misschien wel wat onrealistisch, maar het zijn wel spannende en toffe races. Als ik hem echter op legendary zet dan kom ik amper aan vechten toe. Dan heb ik toch nog wel teveel foutjes waardoor ik langzaamaan naar achter val en de tijden ook gewoon niet red.Anoniem: 411873 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 21:22:
[... lang verhaal ...]
net singapore gereden in de indy..begonnen met option, daarna in ronde 6 prime..na 2 ronde intermadians en daarna wet.....en in de laatste meters pruttelende motor door gebrek aan benzine.
wat een k.t race.....die regen dat gaat nergens over.
maar wel nog 1e geworden op amateur
hoezo slaat die regen nergens op dan? omdat je dan minder grip hebt? dat is meestal zo toch in de regen.moeskoetie schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 12:24:
net singapore gereden in de indy..begonnen met option, daarna in ronde 6 prime..na 2 ronde intermadians en daarna wet.....en in de laatste meters pruttelende motor door gebrek aan benzine.
Xbone GT: sv3nnie
dat je in 3 ronden tijd van prime naar inter naar wet gaat, en ik niet alleen, maar alle coureurs
maar goed, jij bepaalt natuurlijk zelf of je in 3 ronden van prime naar intermediates naar full wet gaat.. Tactisch mist er nog wat bij de AI, volgens mij passen ze zich direct aan, zoals bijv in de regen.. Je zou een rondje kunnne wachten en kijken of het loont om op full wet te gaan..
je rijdt neem ik dan aan een 25% race, dat zou betekenen dat het in het echt om 9 ronden gaat, in 9 ronden tijd op het circuit van singapore waar je iets minder dan 2 minuten over een rondje doet zou dat betekenen 16 minuten ongeveer, dat kan best realistisch zijn...moeskoetie schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 12:35:
dat je in 3 ronden tijd van prime naar inter naar wet gaat, en ik niet alleen, maar alle coureurs
ik moest volgens de pitstrategie naar binnen, en de banden waren slecht waardoor ik begon te glijden.
het was aan het regenen, dus heb ik er intermadions op laten leggen, echter het was alsof ik op een ijsbaan reed, en iedereen reed me voorbij, en bij iedere bocht lag ik tegen de bording.
dus race afgekapt en opnieuw begonnen.
bij de 2e race op hetzelde punt dus prime gewisseld, en die waren na 2 ronden niets meer waar omdat het schijnbaar harder begon te regenen, want het was weer schaatsen geblazen.
dus naar binnen en inter en opgelegd....dit ging dus 2a3 ronden goed, en toen schaatste het weer alle kanten op.
dus weer naar binnen en wet erop gelegd.
en tot mijn stomme verbazing kwam iedereen bij alle 2 wisselingen van inter en wet achter me aan de pits in.
het was aan het regenen, dus heb ik er intermadions op laten leggen, echter het was alsof ik op een ijsbaan reed, en iedereen reed me voorbij, en bij iedere bocht lag ik tegen de bording.
dus race afgekapt en opnieuw begonnen.
bij de 2e race op hetzelde punt dus prime gewisseld, en die waren na 2 ronden niets meer waar omdat het schijnbaar harder begon te regenen, want het was weer schaatsen geblazen.
dus naar binnen en inter en opgelegd....dit ging dus 2a3 ronden goed, en toen schaatste het weer alle kanten op.
dus weer naar binnen en wet erop gelegd.
en tot mijn stomme verbazing kwam iedereen bij alle 2 wisselingen van inter en wet achter me aan de pits in.
Ik vind de AI wel erg slecht helaas zeg... Ik had met een Torro Rosso pole gepakt op Bahrein op Pro, dat vond ik een beetje onrealistisch dus voor de race omgeschakeld naar Legend. Ik dacht ik zal wel links en rechts voorbij gereden worden, maar blijkbaar kan Legend AI alleen maar hard rijden. Racen hebben ze nog nooit van gehoord. Ik had een trein van 20 man achter me die me niet voorbij kwamen
Klein foutje gemaakt, Vettel kon er langs, en binnen een rondje had hij 15 seconden voorsprong... Enige plaats waar ze langs me kwamen was op de straight met DRS, maar dan remmen ze weer zo vroeg dat ik ze toch eenvoudig voor kan blijven. Uiteindelijk 2e geworden met Vettel bijna een rondje voorsprong
Jammer, qua snelheid zijn ze niet bij te houden, maar inhalen lukt ze niet...
Dat was ook al zo in 2010 en 2011, helaas.
Inhalen, fatsoenlijk bochten aanremmen etc doen ze niet :\
Inhalen, fatsoenlijk bochten aanremmen etc doen ze niet :\
wat een kut spel....saven doet hij weeer eens niet.
moest weer opnieuw beginnen in singapore, en kan nu weer niet saven.
was nu wel weer eerste geworden met 48sec voorsprong door niet meer zoveel banden te wisselen, maar van option naar wet.
moest weer opnieuw beginnen in singapore, en kan nu weer niet saven.
was nu wel weer eerste geworden met 48sec voorsprong door niet meer zoveel banden te wisselen, maar van option naar wet.
iemand hier met een T500RS F1 die WEL deftige FFB heeft?
of anderen met hetzelfde probleem als ik: namelijk OF geen FFB, ofwel slaat het stuur uit naar link of rechts (full lock), ofwel enkel center spring zonder 270° lock, maar in-game geeft die dan wel 1:1 overbrenging
.
Heb al zin om CM Birmingham in brand te gaan steken. Uit frustratie al een tobo vernield ondertussen. Het grappige is dat ik de FFB 2x aan de praat heb gekregen, 1 keer na een reinstall en nog eens nadat ik m'n profielen had gewist. Kan het niet met success reproduceren
Vsync doet niks, heb Windows, Steam, F1 2012 en m'n controlcenter/drivers voor m'n stuur al opnieuw geinstalleerd, but to no avail.
Ik ben ook niet de enige na wat kijken op't net... maar nergens een oplossing.
Fuck you, Codies. Echt waar, een dikke welgemeende fuck you. May you go bankrupt as soon as you released the last patch for F1 '12, never to enter the gameindustry again.
Ik ben hier de wanhoop nabij. Steve Hood kan de pot op.
of anderen met hetzelfde probleem als ik: namelijk OF geen FFB, ofwel slaat het stuur uit naar link of rechts (full lock), ofwel enkel center spring zonder 270° lock, maar in-game geeft die dan wel 1:1 overbrenging
Heb al zin om CM Birmingham in brand te gaan steken. Uit frustratie al een tobo vernield ondertussen. Het grappige is dat ik de FFB 2x aan de praat heb gekregen, 1 keer na een reinstall en nog eens nadat ik m'n profielen had gewist. Kan het niet met success reproduceren
Vsync doet niks, heb Windows, Steam, F1 2012 en m'n controlcenter/drivers voor m'n stuur al opnieuw geinstalleerd, but to no avail.
Ik ben ook niet de enige na wat kijken op't net... maar nergens een oplossing.
Fuck you, Codies. Echt waar, een dikke welgemeende fuck you. May you go bankrupt as soon as you released the last patch for F1 '12, never to enter the gameindustry again.
Ik ben hier de wanhoop nabij. Steve Hood kan de pot op.
[ Voor 109% gewijzigd door Tokkes op 28-09-2012 15:15 ]
GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781
hier werkt de ff ook niet meer.
dfgt
ik heb de profiler er af gekieperd, en opnieuw geinstalleerd.
nu werkt het weer perfect.
dfgt
[ Voor 55% gewijzigd door moeskoetie op 28-09-2012 18:33 ]
Heb de software + drivers er hier ook al ettelijke keren afgesmeten; Nu bezig met een steam-reinstall + redownload.... voor de 5de keer.moeskoetie schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 16:26:
hier werkt de ff ook niet meer.
dfgt
het KAN werken, getuige de 2x dat ik die FFB in gang heb gekregen. Ligt ook overduidelijk aan het spel, want F1 2010-2011 + iRacing + Dirt2&3 + GTR + NFS + GT5 werken allemaal zonder enkel probleem.
edit: maar daar maar 3x van... nu eens kijken of die blijft.
[ Voor 5% gewijzigd door Tokkes op 28-09-2012 19:49 ]
Pff... Rij ik op Monaco m'n voorvleugel eraf in T1, moet ik dus een heel rondje zonder voorvleugel, ook nog met lichte regen (op softs). Sturen ging totaal niet, rondje van 4 minuten, krijg ik ook nog een stop&go omdat ik de baan afsnij
Heb het maar opgegeven, die race ga ik niet meer finishen lol.

je hoeft maar aangetikt te worden door de eerste de beste gek, en je krijgt al een tijdstraf.
kinderwerk
kinderwerk
Onzin... Je kunt 18 plaatsen winnen in de eerste bocht door gewoon niet te remmen en overal doorheen te beuken, zelfs op 'realistic' regels, en je krijgt niet eens een waarschuwingmoeskoetie schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 20:48:
je hoeft maar aangetikt te worden door de eerste de beste gek, en je krijgt al een tijdstraf.
kinderwerk
Het is nogal wisselend. Ja, soms kan je dwars door een veld beuken zonder straf maar ik heb ook al een paar keer een straf gekregen doordat iemand anders mij van achteren aantikte en schijnbaar de baan uitvloog. Ook niet echt duidelijk is waar je wel en niet buiten de baan mag komen: sommige bochten kan je gewoon COMPLEET afsnijden en bij andere hoef je het gras maar even te raken en je hebt een penalty. Erg vaag. Eerlijk gezegd gebruik ik daarvoor flashbacksNickThissen schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 21:02:
[...]
Onzin... Je kunt 18 plaatsen winnen in de eerste bocht door gewoon niet te remmen en overal doorheen te beuken, zelfs op 'realistic' regels, en je krijgt niet eens een waarschuwingContact regels zijn enorm versimpeld hoor, of denk je dat ze in het echt ook gewoon elkaar beuken om erlangs te komen en daarmee weg komen?
Alsnog een leuke racer, hoor.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 28-09-2012 21:05 ]
Net even geprobeerd, lekker spelletje hoor. Auto's rijden veel beter dan in F1 2011 imo. Jammer van de irritant lange career mode, daar heb ik het geduld niet voor.
Wel al verschillende bugs tegengekomen. Zo kon ik mijn resolutie niet instellen, had ik last van rode vertexen (gamma-correctie en aniso uit) en flipt de camera af en toe. En die savegame bug is natuurlijk ook slordigheid ten top. Was in 2011 ook al zo, blijkbaar niets van geleerd...
Wel al verschillende bugs tegengekomen. Zo kon ik mijn resolutie niet instellen, had ik last van rode vertexen (gamma-correctie en aniso uit) en flipt de camera af en toe. En die savegame bug is natuurlijk ook slordigheid ten top. Was in 2011 ook al zo, blijkbaar niets van geleerd...
5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X
onzin?? dan heb ik zeker een ander spel dan jij.NickThissen schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 21:02:
[...]
Onzin... Je kunt 18 plaatsen winnen in de eerste bocht door gewoon niet te remmen en overal doorheen te beuken, zelfs op 'realistic' regels, en je krijgt niet eens een waarschuwingContact regels zijn enorm versimpeld hoor, of denk je dat ze in het echt ook gewoon elkaar beuken om erlangs te komen en daarmee weg komen?
verder laat ik het hierbij
Het kan inderdaad voorkomen dat iemand achterop knalt en jij een penalty krijgt, vooral als je (te) vroeg remt, het is dan ook gewoon lastig voor het spel om te bepalen wie nou schuld was. Maar over het algemeen kom je met heel veel weg, vooral bij de start.
de keren dat ik opnieuw moest beginnen omdat ik een penalty kreeg voor het wegduwen of snijden of wat dan ook bij de start zijn niet sporadisch maar eerder gewoon. heeeeeeeel vaak zelfs.NickThissen schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 00:00:
Het kan inderdaad voorkomen dat iemand achterop knalt en jij een penalty krijgt, vooral als je (te) vroeg remt, het is dan ook gewoon lastig voor het spel om te bepalen wie nou schuld was. Maar over het algemeen kom je met heel veel weg, vooral bij de start.
ik heb het dan over carrier mode.
echt te gek voor woorden.
en ik denk persoonlijk dat het niet persoons gebonden is.
heb hier al meerdere topics over gezien.
http://community.codemast...enalties/m-p/97874#U97874
http://community.codemast...enalties/m-p/97842#U97842
[ Voor 10% gewijzigd door moeskoetie op 29-09-2012 01:00 ]
Heb er nog geen last van gehad dan. Zou wel eens een video willen zien van zo'n ongeluk dan.
YouTube: F1 2012 | REALLY Codemasters??
kijk hier maar eens naar
YouTube: Massive F1 2012 Game Crash!
YouTube: F1 2012 - Great Penalty System (not)
YouTube: F1 2012 Game Bug: Durchfahrtsstrafe/Drive-through-Penalty [HD]
YouTube: Why I hate starting in first F1 2011
YouTube: Unfair Penalty F12010 Online
YouTube: Race Starts
volgens mij zijn dit wel voldoende voorbeelden hoe stom die paneltys zijn.
kijk hier maar eens naar
[ Voor 96% gewijzigd door moeskoetie op 29-09-2012 09:51 ]
na een reboot weer hetzelfde verhaal. Straks spring ik de vlieger op naar de UK en ga ik persoonlijk m'n geld terugeisen. Bende amateurs daar.Tokkes schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 19:13:
[...]
Heb de software + drivers er hier ook al ettelijke keren afgesmeten; Nu bezig met een steam-reinstall + redownload.... voor de 5de keer.
het KAN werken, getuige de 2x dat ik die FFB in gang heb gekregen. Ligt ook overduidelijk aan het spel, want F1 2010-2011 + iRacing + Dirt2&3 + GTR + NFS + GT5 werken allemaal zonder enkel probleem.
edit: maar daar maar 3x van... nu eens kijken of die blijft.
Over het penalty systeem: Spelen je op PC of console? Ik speel namelijk op PC en werd er ook gek van, dus heb ik de database zitten aanpassen, nu krijg ik alleen nog maar warnings
speel op pcSolictice schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 12:45:
Over het penalty systeem: Spelen je op PC of console? Ik speel namelijk op PC en werd er ook gek van, dus heb ik de database zitten aanpassen, nu krijg ik alleen nog maar warnings
kun je ook eens uitleggen hoe je dat gedaan hebt?
wil ik ook wel
Uit je even je ongenoegen op het CM-forum...
Waar "encourage" ik piraterij? If anything, dan raad ik mensen aan om het NIET te doen....We're sorry, but you have been banned from using this site.
You have been banned for the following reason:
Further to your recent post, quoted below, I'm issuing you with a 3-day ban. We will not tolerate people encouraging illegal activity, (pirating software) and will come down heavily on those that do. Note that if when your ban expires you should commit further infractions, you will be banned, potentially permanently depending on the severity of your posts. Proceed with caution. " And on this bombshell I'm calling everyone to not buy, or even pirate a CM game ever again. Or at least until they get their **bleep** together. I know I won't be buying any more Code**bleep**. You used to have earned my respect, CM. You lost it with F1 2010 and 2011. Please go do something else with you... OUR money, but don't make games. Ever. Again. "
[ Voor 3% gewijzigd door Tokkes op 29-09-2012 13:08 ]
Haha, waarom/waarover uitte je je ongenoegen dan?
Allereerst moet je een programmatje downloaden waar je de database mee kan openen en bewerken:moeskoetie schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 12:55:
[...]
speel op pc
kun je ook eens uitleggen hoe je dat gedaan hebt?
wil ik ook wel
http://www.racedepartment...ds/database-editor.51442/
Dan kan je dus die database openen en bewerken. In die database staan ongeveer alle variabelen die in de game worden gebruikt. Denk hier aan de AI (hoe agressief ze zijn, hoe ze goed ze zijn op een droge baan en op een natte baan etc) Maar ook hoeveel flashbacks je hebt.
Het is een kwestie van trial&error. Maar zolang je een backup maakt van te voren is er weinig risico.
sowieso zou ik eens een kijkje nemen op het Mod forum van Racedepartment.
http://www.racedepartment.com/forum/forums/f1-2012-mods.140/
Edit:
Zie net dat de patches mijn database weer hebben veranderd. Opnieuw beginnen dus.
[ Voor 5% gewijzigd door Solictice op 29-09-2012 13:39 ]
Je bent gewoon een rage kiddie, ik had je gelijk al perma banned. Wat hebben de makers nu aan dat commentaar...Tokkes schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 12:58:
Uit je even je ongenoegen op het CM-forum...
[...]
Waar "encourage" ik piraterij? If anything, dan raad ik mensen aan om het NIET te doen....
nu na de update, heb ik mijn eerste profile weer kunnen gebruiken.
lekker om te zien dat bijvoorbeeld singapore nu niet meer moet afmaken met 3 maal bandenwissel door regen.
geeeeen regen meer....dat klaart op.
dus codemasters......hartelijke dank dat jullie het toch opgelost hebben.
geweldige game nu.
lekker om te zien dat bijvoorbeeld singapore nu niet meer moet afmaken met 3 maal bandenwissel door regen.
geweldige game nu.
Commentaar op deze filmpjesmoeskoetie schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 09:23:
kijk hier maar eens naar
1. Terechte penalty. In het echt was het einde race. Hij raakt die Sauber toch? Het was avoidable contact, dus penalty!
2. Tja, online race. Wat kan codemasters hier nu aan doen?
3. Discutabel. In het echt krijg de williams de schuld, hij mist de bocht. De game kan zich vergissen omdat de williams op 1 moment er compleet voor zit, waarna de speler hem raakt. Ik snap dat als je hier een penalty krijgt, je best wel baalt natuurlijk
enz.
Overigens leuk feitje, de laatste update zorgt ervoor dat de rev-lights en display op de CSW werken (waarschijnlijk ook op andere Fanatec sturen)

[ Voor 4% gewijzigd door Hoogie2004 op 29-09-2012 17:22 ]
Het punt niet. Na de botched releases van zowel F1 2010 als 2011 (wat, op zich, geen slechte racegames zouden zijn als er op wat punten verbeterd zou worden of meer support op kwam), komen ze af met 2012, en begint het hele verhaaltje gewoon opnieuw. De ware reden dat ik gebanned werd is omdat ik opriep geen CM-games meer te kopen, pretty obvious.S7evin schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 15:13:
[...]
Je bent gewoon een rage kiddie, ik had je gelijk al perma banned. Wat hebben de makers nu aan dat commentaar...
Heb ondertussen 11 uur volgens steam in F1 2012 zitten. Nog geen enkele sessie uitgereden.
[ Voor 7% gewijzigd door Tokkes op 29-09-2012 17:57 ]
1. Terecht. Lullig als iemand voor je niet weg komt, maar het gebeurt vaak genoeg, daar moet je op bedacht zijn.moeskoetie schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 09:23:
kijk hier maar eens naar
2. Hij heeft het er 5 minuten lang over hoe veel contact hij verwacht in de eerste bocht en hoe erg het allemaal wel niet is. Vervolgens rijdt hij met 300 km/h de eerste bocht in met 4 man naast elkaar. Sorry, maar hoe is dit niet zijn eigen schuld?
3. Eens, dit is duidelijk een bug, waarschijnlijk door de regen waarin de AI soms wat raar rijdt.
4. Terecht, hij komt van 100 meter terug, probeert de AI eruit te remmen, heeft nog 5 meter plaats rechts maar rijdt gewoon tegen de AI op.
5 en de rest: andere game.
moest vanmiddag na de start (lag op de eerste plaats) bij de eerste bocht natuurlijk afremmen om niet door de bocht te vliegen....lijkt me wel wenselijk...dat afremmen.....en nog heel gedoseerd.....wat denk je.....panelty.....10sec....
[ Voor 5% gewijzigd door moeskoetie op 29-09-2012 22:07 ]
Update?moeskoetie schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 15:19:
nu na de update, heb ik mijn eerste profile weer kunnen gebruiken.
geweldige game nu.
ja update......niet gekregen??
nu doet de auto save het wel.
gaaf spelletje is het toch.
nu doet de auto save het wel.
gaaf spelletje is het toch.
het schijnt dat het in die warme landen zoals india en de arabische emiraten vaker regent dan hier in nederland.
tenminste in f1 2012.
in india regende het tijdens de race, en in GP Abu Dhabi ook al....
in de race van GP Abu Dhabi gingen de rijders na de eerste ronde allemaal de pits in, dus ik ging er automatisch achteraan.....en wat blijkt....ze gingen allemaal van intermedians naar ......jaja intermedians...
toen de race maar afgebroken en opnieuw gestart.....en toen gebeurde het niet meer......raar....
maar het blijft een puik spelletje
en nu zie ik dat het in austin amerika ook al gaat regenen tijdens de race.....het moet niet gekker worden.....dacht dat we van die regen verlost waren.....tenminste zoveel regen
tenminste in f1 2012.
in de race van GP Abu Dhabi gingen de rijders na de eerste ronde allemaal de pits in, dus ik ging er automatisch achteraan.....en wat blijkt....ze gingen allemaal van intermedians naar ......jaja intermedians...
toen de race maar afgebroken en opnieuw gestart.....en toen gebeurde het niet meer......raar....
en nu zie ik dat het in austin amerika ook al gaat regenen tijdens de race.....het moet niet gekker worden.....dacht dat we van die regen verlost waren.....tenminste zoveel regen
[ Voor 14% gewijzigd door moeskoetie op 30-09-2012 11:51 ]
Ik vind die regenbuien juist echt gaaf
Einde race in spanje een bui van jewelste, ik kwam gewoon echt niet meer rond met mijn softs en wisselde met 4 rondes te gaan naar regenbanden. De hele AI ging naar Intermediates en vloog vervolgens eraf in bocht 1. Ik kon nog veel goedmaken door de extra stop van de AI (na een terechte drive-through eerder in de race). Ik raakte in mijn enthousiasme echter Rosberg in de slotfase, die op zijn Intermediates een pak langzamer was dan ik op mijn Regenbanden, waardoor ik nog 20 sec. bij mijn eindtijd kreeg opgeteld. Finish P3 +20 sec = P5. Ik was tevreden.
Heb nu in het kampioenschap na 5 races de leiding met 94 punten, op de voet gevolgd door Button met 92
Einde race in spanje een bui van jewelste, ik kwam gewoon echt niet meer rond met mijn softs en wisselde met 4 rondes te gaan naar regenbanden. De hele AI ging naar Intermediates en vloog vervolgens eraf in bocht 1. Ik kon nog veel goedmaken door de extra stop van de AI (na een terechte drive-through eerder in de race). Ik raakte in mijn enthousiasme echter Rosberg in de slotfase, die op zijn Intermediates een pak langzamer was dan ik op mijn Regenbanden, waardoor ik nog 20 sec. bij mijn eindtijd kreeg opgeteld. Finish P3 +20 sec = P5. Ik was tevreden.
Heb nu in het kampioenschap na 5 races de leiding met 94 punten, op de voet gevolgd door Button met 92
Ik vind het rijden in de regen helemaal niets. Wat ik ook doe, welke banden ik ook kies, het is een grote ijsbaan. Nul komma nul grip, met regenbanden nog minder dan met normale, lijkt het wel... Ik hou het voorlopige bij mooi weer.
ja, maar bij career kun je niet kiezen, je hebt maar te nemen wat er is.
Daarom doe ik alleen losse 25% races.moeskoetie schreef op zondag 30 september 2012 @ 14:04:
ja, maar bij career kun je niet kiezen, je hebt maar te nemen wat er is.
Je mag best een keer met ons racen, we rijden dagelijks, we zijn niet pro, maar rijden met ze drieeen elke keer heel close met elkaar, altijd leuk als je zelfd lvl hebt. Het is wel zo dat we vaak 5 laps doen en soms 25%races.Tokkes schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 17:57:
[...]
Het punt niet. Na de botched releases van zowel F1 2010 als 2011 (wat, op zich, geen slechte racegames zouden zijn als er op wat punten verbeterd zou worden of meer support op kwam), komen ze af met 2012, en begint het hele verhaaltje gewoon opnieuw. De ware reden dat ik gebanned werd is omdat ik opriep geen CM-games meer te kopen, pretty obvious.
Heb ondertussen 11 uur volgens steam in F1 2012 zitten. Nog geen enkele sessie uitgereden.
Die bug wordt als het goed is gefixed in Patch 2.moeskoetie schreef op zondag 30 september 2012 @ 11:49:
het schijnt dat het in die warme landen zoals india en de arabische emiraten vaker regent dan hier in nederland.
tenminste in f1 2012.
Further to our “Patch News” post the other day, we’re pleased to inform you that the second PC patch will be going live on Steam within the next 24 hours.
This update contains in excess of 200 fixes and improvements for F1 2012 including the following major updates:
ADDED 28/09/12 - We’ve addressed the issue with the frequency of wet weather races. This will be further refined in patch #3
Autosave bug – The issue some users were experiencing where saving during career play would stop functioning is now fixed
Players ranked 6 are now able to see online sessions hosted by other players
Car setups will no longer revert to the default settings if players quit back to the main menu from Parc Fermé
Time attack times no longer overwrite RaceNet event times
AI drivers now pit to change tyres at the correct time
Fixed an issue where players using voice communication might experience a crash when plugging in a mic
Fixed an issue where some players would experience a crash in Career tutorials after completing a Season Challenge
Players are no longer able to drive through barriers/environment after using a flashback in pits
Fuel consumption when using manual gears has now been brought in line with automatic gear usage
Camera angles when exiting the pit lane has been fixed
AI no longer pit after one lap when wet weather races have been restarted
Positioning of the top 4 ranked players on PC leaderboards has been corrected. Leaderboards will be reset later today in order to update player rankings. (Once players complete another online race they will be added back on to the leaderboard with all their stats intact)
Driver name plates can now be seen
Numerous graphical improvements made such as flicker on rain/ground textures, interface positioning and correction of some track surfaces that showed incorrect weather
Various fixes to cameras including the 3D effect and pit lane cameras
Numerous textual and localisation fixes included
Dat zou m'n FFB-probleem niet oplossen, toch?S7evin schreef op zondag 30 september 2012 @ 14:57:
[...]
Je mag best een keer met ons racen, we rijden dagelijks, we zijn niet pro, maar rijden met ze drieeen elke keer heel close met elkaar, altijd leuk als je zelfd lvl hebt. Het is wel zo dat we vaak 5 laps doen en soms 25%races.
Ben er ondertussen al in geslaagd de oplossing te vinden, en moet zeggen dat het spel, afgezien van de enorme frustratie die ik er al heb uitgehaald, best nog wel fijn is. Het is een verbetering tov 2011, maar kan imho toch nog niet tippen aan de F1-reeks van EA.
Gisteren voor mijn verjaardag dan ook F1-2012 gekregen. Heb hem helaas niet meer gespeeld gisteren maar ik ben me aan het verheugen om hem vanavond te kunnen spelen. Heb er veel zin in, zitten mooie races bij als ik het hier zo lees. Online zal ik me vanavond laat ook eens laten zien
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Zijn er nog mensen hier die serieus racen online op Xbox 360 of PS3?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Is wel mijn bedoeling.Phusebox schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 09:00:
Zijn er nog mensen hier die serieus racen online op Xbox 360 of PS3?
Die quick races an sich zijn heel tof vond ik dit weekend. Ik heb ook een keer een KERS fout gehad, waarbij halverwege de race KERS ineens 2 rondjes uitgeschakeld was door een error, en daarna kreeg ik melding dat ie het weer deed. Best leuk!
Ook goed om te zien dat een setup voor snel droog weer to-taal niet werkt in de regen, op Austin. Pas toen het opdroogde ging alles weer prima.
Ohja, wel erg veel regen wanneer je het weer op dynamic zet, elke keer tot nu toe zat er regen bij...
Ook goed om te zien dat een setup voor snel droog weer to-taal niet werkt in de regen, op Austin. Pas toen het opdroogde ging alles weer prima.
Ohja, wel erg veel regen wanneer je het weer op dynamic zet, elke keer tot nu toe zat er regen bij...
www.youtube.com/DerOllie
Is wel mooi om te horen die echte verhalen. Hoe zit het trouwens met schade aan je auto? Is het mogelijk je banden eraf te rijden of een voor- of achtervleugel te verliezen? Of is dit nog steeds erg beperkt?Cybpraetorian schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 09:54:
Die quick races an sich zijn heel tof vond ik dit weekend. Ik heb ook een keer een KERS fout gehad, waarbij halverwege de race KERS ineens 2 rondjes uitgeschakeld was door een error, en daarna kreeg ik melding dat ie het weer deed. Best leuk!
IK WIL SPELEN
Van het weekend weer eens goed kunnen spelen. Na de patch zit ik nu in Canada, eindelijk voorbij Baghrein. Vind het toch wel weer een verbetering t.o.v. 2011. Voor het rijgedrag van de auto, beter gevoel in het stuurwiel (DFP), de 3e kwalificatiesessies vind ik ook wel leuk. En de veranderende trackcondities, regen, temperatuur, het klopt allemaal net wat beter.
Gister trouwens heel apart in Maleisië. Bij de Practice gaat het op een gegeven moment regenen en daardoor zag je iedereen de pits ingaan, maar ik kon op mijn prime tires nog gewoon prima rondrijden (terwijl het best aardig regende). Na een tweetal rondjes op een volledig natte baan zonder moeite te hebben gereden, ging ik uiteindelijk wel ineens in de 1e bocht van de 3e ronde van de baan af en ben ik maar de pits in gegaan.
Vervolgens een tijdje geskipped en toen zag ik dat het droog was. Dus ik ga weer op primes erop, maar de baan was nog spiegelglad (terwijl het zonnetje al scheen). Daarna maar weer naar binnen toe en voor inters terug gekomen. Ook dat reed gewoon niet goed aangezien ik wederom overal doorschoot. Toen maar met Wets gaan rijden op een baan die er niet nat uit zag, met het zonnetje erbij maar wel regen op de achtergrond. Ofwel, dat is nog steeds niet helemaal prima.
Uiteindelijk ook geen fatsoenlijke tijd kunnen zetten aangezien ik nog bezig was met mn setup en daardoor een paar keer verremd/naast de baan. Ofwel: team boos
Online ben ik nog niet bezig geweest, wil namelijk eerst een paar goede setups hebben zodat ik mee kan komen en niet hoef te ergeren aan een limiter die aan het eind van het rechte stuk overuren maak of een onstabiele auto.
Vervolgens een tijdje geskipped en toen zag ik dat het droog was. Dus ik ga weer op primes erop, maar de baan was nog spiegelglad (terwijl het zonnetje al scheen). Daarna maar weer naar binnen toe en voor inters terug gekomen. Ook dat reed gewoon niet goed aangezien ik wederom overal doorschoot. Toen maar met Wets gaan rijden op een baan die er niet nat uit zag, met het zonnetje erbij maar wel regen op de achtergrond. Ofwel, dat is nog steeds niet helemaal prima.
Uiteindelijk ook geen fatsoenlijke tijd kunnen zetten aangezien ik nog bezig was met mn setup en daardoor een paar keer verremd/naast de baan. Ofwel: team boos
Online ben ik nog niet bezig geweest, wil namelijk eerst een paar goede setups hebben zodat ik mee kan komen en niet hoef te ergeren aan een limiter die aan het eind van het rechte stuk overuren maak of een onstabiele auto.
Ik heb voorvleugels gedeeltelijk en helemaal er af gereden, heb lekke banden na een aanrijding gekregen, KERS is er dus al eens mee uitgescheden, achtervleugel is me nog niet gelukt volgens mij. Ohja, de AI heeft ook al eens een Ferrari tegen mijn rechter achterkant aangereden, waardoor die zn hele zij-voorkant mistte. Erg vet! Jammer was wel dat ik er weer een penalty door kreeg, maar goed, wellicht reed ik daar verkeerd, volgens mij was ik toen net gespind, en reed ik weer de baan op, dus een unsafe driving gevalletje...Oxigeon schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:58:
[...]
Is wel mooi om te horen die echte verhalen. Hoe zit het trouwens met schade aan je auto? Is het mogelijk je banden eraf te rijden of een voor- of achtervleugel te verliezen? Of is dit nog steeds erg beperkt?
IK WIL SPELEN
Maar als je zoekt op Youtube op F1 2012 crashes (krijg je ook veel F1 2011 video's te zien trouwens) zie je dat er heel veel kapot kan.
[ Voor 5% gewijzigd door DerOllie op 01-10-2012 11:30 ]
www.youtube.com/DerOllie
En hoe zit het online met het gebeuk etc? Is er weer een level of iets dergelijks wat je kan zien bij iedereen? Misschien dat wel al opgevallen? Lijkt me zo (F1 2010 teminste) dat je de eerste bocht goed moet doorkomen en dan komt het verder wel goedCybpraetorian schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:28:
[...]
Ik heb voorvleugels gedeeltelijk en helemaal er af gereden, heb lekke banden na een aanrijding gekregen, KERS is er dus al eens mee uitgescheden, achtervleugel is me nog niet gelukt volgens mij. Ohja, de AI heeft ook al eens een Ferrari tegen mijn rechter achterkant aangereden, waardoor die zn hele zij-voorkant mistte. Erg vet! Jammer was wel dat ik er weer een penalty door kreeg, maar goed, wellicht reed ik daar verkeerd, volgens mij was ik toen net gespind, en reed ik weer de baan op, dus een unsafe driving gevalletje...
Maar als je zoekt op Youtube op F1 2012 crashes (krijg je ook veel F1 2011 video's te zien trouwens) zie je dat er heel veel kapot kan.
Online is maar net wat iedereen er zelf van maakt, al moet ik zeggen dat zelfs met de group die we altijd hadden met f1 2010 en f1 2011 toch elkaar wel eens raakte puur omdat het lastig inschatten wat de ander nu exact aan het doen is.
UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5
Nog niet online gespeeld, dus weet het niet...
www.youtube.com/DerOllie
Shoot, Zit ik in een heerlijke race, lekker spannend, ronde 9 van de 13 in Japan, wordt er gebeld dus ik druk ff op Esc (pauze). Wordt na een paar seconden opeens m'n scherm zwart... Ik hoor daarna wel van alles maar zie totaal niets. Balen...
Is me al eerder overkomen, trouwens (ik speel op de PC), Anderen ook? Bah...
Nee, het lost je FFB niet op, maar je klinkt zo gefrustreerd vandaar xDTokkes schreef op zondag 30 september 2012 @ 15:37:
[...]
Dat zou m'n FFB-probleem niet oplossen, toch?
Ben er ondertussen al in geslaagd de oplossing te vinden, en moet zeggen dat het spel, afgezien van de enorme frustratie die ik er al heb uitgehaald, best nog wel fijn is. Het is een verbetering tov 2011, maar kan imho toch nog niet tippen aan de F1-reeks van EA.
Gisteren dan de eerste keer F1 2012 opgestart. Heb de Young Driver experience gedaan en heb vanalles geprobeerd goud te behalen. Na ik alle test gedaan had (niet allemaal goud) heb ik maar gekozen voor de career en begonnen bij Torro Rosso.
De eerste race op het circuit van Melbourne. Op de P een mooie 2e tijd neer kunnen zetten achter Senna. Daarna door naar de Qualify, daar uiteindelijk een tijd neergezet die net niet kwam om door te stromen naar de Q2. Jammer maar helaas. De race als 18e gestart. Na een aantal laps lag ik rond positie 5 a 8. De nummer 4 heb ik uiteindelijk niet meer gezien. Toch aardig knokken om bij te blijven met de besten. Weet niet echt of dat aan de auto kan liggen of dat het echt aan mijn rijkunsten ligt (weet niet of bepaalde auto's echt sneller zijn).
Heb in de hele race geen regen gehad. uiteindelijk dan 6e geworden.
Na deze career race heb ik een race online gereden. Circuit was Spa, had eigenlijk Melbourne gekozen omdat ik daar het eerde uur al op gereden had maar de admin meende toch ff te moeten switchen. Zaten uiteindelijk met 4 man op een zeiknatte baan. 2 Personen vonden het nodig om te quitten en uiteindelijk dus 2e van de 2 geworden.
De eerste race op het circuit van Melbourne. Op de P een mooie 2e tijd neer kunnen zetten achter Senna. Daarna door naar de Qualify, daar uiteindelijk een tijd neergezet die net niet kwam om door te stromen naar de Q2. Jammer maar helaas. De race als 18e gestart. Na een aantal laps lag ik rond positie 5 a 8. De nummer 4 heb ik uiteindelijk niet meer gezien. Toch aardig knokken om bij te blijven met de besten. Weet niet echt of dat aan de auto kan liggen of dat het echt aan mijn rijkunsten ligt (weet niet of bepaalde auto's echt sneller zijn).
Na deze career race heb ik een race online gereden. Circuit was Spa, had eigenlijk Melbourne gekozen omdat ik daar het eerde uur al op gereden had maar de admin meende toch ff te moeten switchen. Zaten uiteindelijk met 4 man op een zeiknatte baan. 2 Personen vonden het nodig om te quitten en uiteindelijk dus 2e van de 2 geworden.
Hoe moet je nu precies je fuel managen? Als je voor rijdt bv op low zetten? Maar ben je dan sneller dan wanneer je hem vol laad en op high zet? En als je wilt pushen zet je hem op high? Maakt het echt merkbaar verschil?
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Als het fatsoenlijk in dit spel zit, vooral bij langzamere bochten een versnellinkje hoger pakken, wat later op het gas, ietsje eerder remmen, en de mix op lean zetten idd. Ook nog eens beters voor je banden (minder kans op blokkeren en wielspin
)
Ah dus het is de bedoeling om fuel te sparen door wat rustiger te rijden. Hmm zou je zeggend dat hem volledig aftanken + als een malle op het gas sneller is?
Als je hem op Rich Fuel zet heb je dan wel extra vermogen?
Vind het trouwens heerlijk om me Option compleet tot het einde op te rijden en ergens op 70% van de race pas de pit in te rijden, terwijl ik er al 3 Q's mee gereden hebt
Als je hem op Rich Fuel zet heb je dan wel extra vermogen?
Vind het trouwens heerlijk om me Option compleet tot het einde op te rijden en ergens op 70% van de race pas de pit in te rijden, terwijl ik er al 3 Q's mee gereden hebt
Als het goed is loopt hij wat harder ja als je fuel op rich staat.
Ze tanken hem precies zo vol dat ze de race uit kunnen rijden en nog een litertje of x-hoeveelheid overhouden voor de fia checks.
Vaak tjidens safety car situaties zetten de rijders de fuel mixture laag en de max toeren die de motor draait ook nog lager. Mocht je dan later niet voorbij iemand kunnen komen kun je dat allemaal weer die paar rondjes die je nodig denk te hebben omhoog doen omdat je die brandstof hebt gespaard. Als je dik aan de leiding gaat zou je ook bijvoorbeeld je fuel op lean kunnen zetten en rustiger rijden. Als er dan iemand veel sneller is, kun je opnieuw het brandstofverbruik hoger zetten en weer wat sneller gaan rijden, ditmaal als verdediging.
Ze tanken hem precies zo vol dat ze de race uit kunnen rijden en nog een litertje of x-hoeveelheid overhouden voor de fia checks.
Vaak tjidens safety car situaties zetten de rijders de fuel mixture laag en de max toeren die de motor draait ook nog lager. Mocht je dan later niet voorbij iemand kunnen komen kun je dat allemaal weer die paar rondjes die je nodig denk te hebben omhoog doen omdat je die brandstof hebt gespaard. Als je dik aan de leiding gaat zou je ook bijvoorbeeld je fuel op lean kunnen zetten en rustiger rijden. Als er dan iemand veel sneller is, kun je opnieuw het brandstofverbruik hoger zetten en weer wat sneller gaan rijden, ditmaal als verdediging.
Ja bepaalde auto's, zeker van de top teams zijn zeker merkbaar sneller. Marussia en HRT hebben ook geen KERS, dus die zijn op top snelheid sowieso al langzamer, maar ook als je de Marussia op zn staart trapt, haal je, naar mijn ervaring, maar lastig een Red Bull bij...Oxigeon schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 08:00:
Gisteren dan de eerste keer F1 2012 opgestart. Heb de Young Driver experience gedaan en heb vanalles geprobeerd goud te behalen. Na ik alle test gedaan had (niet allemaal goud) heb ik maar gekozen voor de career en begonnen bij Torro Rosso.
www.youtube.com/DerOllie
Ligt natuurlijk ook wel aan de hoeveelheid downforce een Red Bull heeft t.o.v. een Marussia, dat is natuurlijk niet te vergelijken en als die Red Bull daardoor bijvoorbeeld 5 a 10 km p/u sneller door een bocht kan is dat lastig in te halen op het rechten stuk, zeker zonder KERS.Cybpraetorian schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 09:20:
[...]
Ja bepaalde auto's, zeker van de top teams zijn zeker merkbaar sneller. Marussia en HRT hebben ook geen KERS, dus die zijn op top snelheid sowieso al langzamer, maar ook als je de Marussia op zn staart trapt, haal je, naar mijn ervaring, maar lastig een Red Bull bij...
Ik ben al twee keer de bocht uit gevlogen omdat ik teveel bezig was met dat klierige menuutje om die settings aan te passen... Een gewaarschuwd mens telt voor twee.Schuey schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 08:50:
Mocht je dan later niet voorbij iemand kunnen komen kun je dat allemaal weer die paar rondjes die je nodig denk te hebben omhoog doen... ls er dan iemand veel sneller is, kun je opnieuw het brandstofverbruik hoger zetten...
Nou ik heb laatst met dezelfde settings een red bull en Marussia op een rechtstuk laten rijden en zat toch echt zonder KERS wel enig verschil in, 15 kmh ofzo...Sven Enthoven schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 11:20:
[...]
Ligt natuurlijk ook wel aan de hoeveelheid downforce een Red Bull heeft t.o.v. een Marussia, dat is natuurlijk niet te vergelijken en als die Red Bull daardoor bijvoorbeeld 5 a 10 km p/u sneller door een bocht kan is dat lastig in te halen op het rechten stuk, zeker zonder KERS.
www.youtube.com/DerOllie
Dan zit er toch ook echt verschil in de krachtbron, niet elke krachtbron is even krachtig of gaat efficiënt met zijn kracht om. Je kan het vermogen wel hebben, maar om het op het wegdek te krijgen is nog een tweedeCybpraetorian schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 13:36:
[...]
Nou ik heb laatst met dezelfde settings een red bull en Marussia op een rechtstuk laten rijden en zat toch echt zonder KERS wel enig verschil in, 15 kmh ofzo...
Gloeiende gloeiende gloeiende gloeiende gloeiende gloeiende gloeiende gloeiende gloeiende gloeiende gloeiende gloeiende gloeiende gloeiende gloeiende... Ik heb F1 2011 heel weinig gespeeld omdat het spel op bepaalde plekken steeds vastliep. Bijvoorbeeld op Japan: daar liep F1 2011 ALTIJD vast.
Gisteravond werd mijn scherm zwart toen ik op Japan aan het racen was in F1 2012. Dus deed ik de race vanavond maar even over... En ja hoor... het scherm wordt weer zwart. Zo ongeveer op hetzelfde moment wat ronde betreft. Potverdorie. Moest gelijk aan F1 2011 denken. Ik kan schijnbaar nog geeneens een 25% race doen op Japan...?
Gloeiende gloeiende gloeiende gloeiende...
Gisteravond werd mijn scherm zwart toen ik op Japan aan het racen was in F1 2012. Dus deed ik de race vanavond maar even over... En ja hoor... het scherm wordt weer zwart. Zo ongeveer op hetzelfde moment wat ronde betreft. Potverdorie. Moest gelijk aan F1 2011 denken. Ik kan schijnbaar nog geeneens een 25% race doen op Japan...?
Gloeiende gloeiende gloeiende gloeiende...
Ik heb zojuist een aparte bug ontdekt.
Wanneer je net een race hebt voltooid, telt hij die punten correct op in de DC maar in de CC telt het spel de laatste race dubbel.
Hij slaat de dubbel getelde punten alleen niet op.
Voorbeeldje:
Hamilton word eerste in Australië (DC = 25, CC = 50)
Button crashed in Australië (DC = 0, CC = 50)
Hamilton word derde in Maleisië (DC = 40, CC = 55)
Button word elfde in Maleisië (DC = 0, CC = 55
Het gebeurd bij iedere coureur en team en heeft (tot dus ver) geen invloed op het spel.
Wanneer je net een race hebt voltooid, telt hij die punten correct op in de DC maar in de CC telt het spel de laatste race dubbel.
Hij slaat de dubbel getelde punten alleen niet op.
Voorbeeldje:
Hamilton word eerste in Australië (DC = 25, CC = 50)
Button crashed in Australië (DC = 0, CC = 50)
Hamilton word derde in Maleisië (DC = 40, CC = 55)
Button word elfde in Maleisië (DC = 0, CC = 55
Het gebeurd bij iedere coureur en team en heeft (tot dus ver) geen invloed op het spel.
[ Voor 10% gewijzigd door Obversarix op 02-10-2012 20:05 ]
Nu rij ik in Monaco ineens op de super soft band (rode) in carreer mode. Juist volgens mij net de track waar die niet heel erg nodig is.
Speel hem tot mijn spijt wel met AI op intermediar, het lukt gewoon niet op hogere setting te winnen in de mussauri (ongetwijfeld fout gespeld). Dat ding gaat geen eens 300.
Wat zijn de eisen om bv bij een top team te komen, en dan voornamelijk Ferrari? Ik win nu wel alles in de carreer mode, moet ik echt het hele seizoen uitrijden? Ik was van plan als ik eenmaal in een goede auto zit de AI hoger te zetten. Ik heb helaas wat problemen met het netjes inhalen van de autos en om dan elke weer een race opnieuw te doen omdat ik er vol achterop in knal omdat ze idioot vroeg remmen gaat hem ook niet worden op 25% race lengte.
Overigens nu ik een beetje de tactiek achter het F1 racen begin te leren is mijn interesse in de sport ook gestegen, kan niet wachten tot ik ze op tv zie rijden en hoe ze het in het echt doen.
Jammer trouwens dat wanneer je zoekt op F1 op youtube je alleen dus maar game races zien….
Speel hem tot mijn spijt wel met AI op intermediar, het lukt gewoon niet op hogere setting te winnen in de mussauri (ongetwijfeld fout gespeld). Dat ding gaat geen eens 300.
Wat zijn de eisen om bv bij een top team te komen, en dan voornamelijk Ferrari? Ik win nu wel alles in de carreer mode, moet ik echt het hele seizoen uitrijden? Ik was van plan als ik eenmaal in een goede auto zit de AI hoger te zetten. Ik heb helaas wat problemen met het netjes inhalen van de autos en om dan elke weer een race opnieuw te doen omdat ik er vol achterop in knal omdat ze idioot vroeg remmen gaat hem ook niet worden op 25% race lengte.
Overigens nu ik een beetje de tactiek achter het F1 racen begin te leren is mijn interesse in de sport ook gestegen, kan niet wachten tot ik ze op tv zie rijden en hoe ze het in het echt doen.
Jammer trouwens dat wanneer je zoekt op F1 op youtube je alleen dus maar game races zien….
Mocht een actie niet lukken kan je ook gebruik maken van de flashback optie, zo hoef je niet meteen de hele race opnieuw te rijdenevilpin0 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:57:
Nu rij ik in Monaco ineens op de super soft band (rode) in carreer mode. Juist volgens mij net de track waar die niet heel erg nodig is.
Dit doe je via de instant replay
Het is overigens ook niet echt te bedoeling om te winnen in een Marussiaevilpin0 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 09:57:
Het klinkt trouwens logisch als je het hele seizoen in de Marussia moet rijden, "in het echt" spring je ook niet halverwege het seizoen over naar een ander team.. Overigens, als je de auto goed instelt haal je inclusief DRS gewoon 317,3 kilometers per uur..
Wat ik wel onrealistisch vind is, als je 17e kwalificeert, je doel vervolgens de 16e plaats is.. maar dan wordt er geen rekening gehouden met het feit dat je dat in normale omstandigheden nooit gaat redden.. Zijn vast genoeg die het wel redden, maar denk dat iedereen het wel snapt.. Kwalificeer je als 22e, is je doel opeens 21e..
Ik rij ook in een Marussia, heb uberhaupt al moeite om de auto 17ronden lang op de baan te houden in Spanje (natte baan).. Wel vind ik de weersomstandigheden fantastisch, ik zie vaak genoeg in Spanje een aantal rijders wegglijden en vervolgens geen neus meer hebben..
In het begin kun je door het latere remmen van je eigen auto wat plaatsen pakken, maar daarna is het erg lastig om de concentratie vast te houden, helemaal op een natte baan, iets te vroeg op het gas en je gaat in het rond.. wel uitdagend trouwens. Ik maak dit seizoen af, om daarna hopelijk ietsjes hoger te komen, een Caterham lijkt me ook een mooie uitdaging..
Wat ik wel onrealistisch vind is, als je 17e kwalificeert, je doel vervolgens de 16e plaats is.. maar dan wordt er geen rekening gehouden met het feit dat je dat in normale omstandigheden nooit gaat redden.. Zijn vast genoeg die het wel redden, maar denk dat iedereen het wel snapt.. Kwalificeer je als 22e, is je doel opeens 21e..
Ik rij ook in een Marussia, heb uberhaupt al moeite om de auto 17ronden lang op de baan te houden in Spanje (natte baan).. Wel vind ik de weersomstandigheden fantastisch, ik zie vaak genoeg in Spanje een aantal rijders wegglijden en vervolgens geen neus meer hebben..
In het begin kun je door het latere remmen van je eigen auto wat plaatsen pakken, maar daarna is het erg lastig om de concentratie vast te houden, helemaal op een natte baan, iets te vroeg op het gas en je gaat in het rond.. wel uitdagend trouwens. Ik maak dit seizoen af, om daarna hopelijk ietsjes hoger te komen, een Caterham lijkt me ook een mooie uitdaging..
[ Voor 15% gewijzigd door rscheper op 03-10-2012 11:11 ]
Mijn ervaring met F1 2012 tot nu toe:
Een game met potentie om een leuke arcade racer te zijn maar met nog steeds teveel fouten die bij mij leiden tot gigantische frustratie en een rechstreekse ALT-F4 terug naar de desktop.
Grafisch ziet het spel er best leuk uit, net als de vorige delen. Wat wel jammer is is de levenloze pitcrew waar naar mijn mening wel wat meer effort in gestoken had mogen worden.
Het geluid van de auto's lijkt helaas meer op dat van een zaagmachine als dat van een F1 auto, ben persoonlijk al geen groot fan van de moderne F1 wagens.... Wellicht dat het daardoor komt
.
Op physics gebied is het wel een stap voorwaarts t.o.v. de eerdere delen, alleen wederom hebben ze keuzes gemaakt waar ik niet heel vrolijk van wordt:
- Het verschil tussen de grip op de racelijn en daarbuiten is buiten proportioneel groot, met als gevolg een gigantische bak onderstuur dat bijna niet te corrigeren is.
- Als gevolg hiervan onrealistische rempunten, wellicht ook een stukje setup dat hier nog wat aan kan verhelpen
- Grindbak handling is nog steeds de grootste grap die ik in een racegame heb gezien, zeer frustrerend.
De AI laat ook regelmatig nog zijn steekjes vallen en de hantering van stop & go regelingen pakt soms ook niet helemaal goed uit.
De moeilijkheidsgraad Legend is eigenlijk nog steeds redelijk simpel naar mijn mening. Dit komt wellicht door mijn simracing achtergrond waardoor de handling van de auto's behoorlijk simpel is vergeleken met de echte sim titels.
Al met al een game die als je het voor de eerste keer opstart veelbelovend uit ziet, maar als je er eenmaal mee gespeeld heb zijn ware karakter laat zien.
Voor mij laat Codemasters nog steeds teveel steekjes vallen om het echt een goede racegame te laten zijn.
Wellicht bekijk ik dit nog teveel door een simracing bril, maar wetende dat titels als GP4 vroeger al veel features net zo goed / beter had uitgewerkt verwacht ik anno 2012 toch wel iets meer van een F1 "experience".
Just my 2 cents....
Een game met potentie om een leuke arcade racer te zijn maar met nog steeds teveel fouten die bij mij leiden tot gigantische frustratie en een rechstreekse ALT-F4 terug naar de desktop.
Grafisch ziet het spel er best leuk uit, net als de vorige delen. Wat wel jammer is is de levenloze pitcrew waar naar mijn mening wel wat meer effort in gestoken had mogen worden.
Het geluid van de auto's lijkt helaas meer op dat van een zaagmachine als dat van een F1 auto, ben persoonlijk al geen groot fan van de moderne F1 wagens.... Wellicht dat het daardoor komt
Op physics gebied is het wel een stap voorwaarts t.o.v. de eerdere delen, alleen wederom hebben ze keuzes gemaakt waar ik niet heel vrolijk van wordt:
- Het verschil tussen de grip op de racelijn en daarbuiten is buiten proportioneel groot, met als gevolg een gigantische bak onderstuur dat bijna niet te corrigeren is.
- Als gevolg hiervan onrealistische rempunten, wellicht ook een stukje setup dat hier nog wat aan kan verhelpen
- Grindbak handling is nog steeds de grootste grap die ik in een racegame heb gezien, zeer frustrerend.
De AI laat ook regelmatig nog zijn steekjes vallen en de hantering van stop & go regelingen pakt soms ook niet helemaal goed uit.
De moeilijkheidsgraad Legend is eigenlijk nog steeds redelijk simpel naar mijn mening. Dit komt wellicht door mijn simracing achtergrond waardoor de handling van de auto's behoorlijk simpel is vergeleken met de echte sim titels.
Al met al een game die als je het voor de eerste keer opstart veelbelovend uit ziet, maar als je er eenmaal mee gespeeld heb zijn ware karakter laat zien.
Voor mij laat Codemasters nog steeds teveel steekjes vallen om het echt een goede racegame te laten zijn.
Wellicht bekijk ik dit nog teveel door een simracing bril, maar wetende dat titels als GP4 vroeger al veel features net zo goed / beter had uitgewerkt verwacht ik anno 2012 toch wel iets meer van een F1 "experience".
Just my 2 cents....
Ja dat klopt natuurlijk maar ik denk: dit seizoen winnen zodat ik in de Ferrari kanSolictice schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:59:
[...]
Het is overigens ook niet echt te bedoeling om te winnen in een MarussiaDat zijn wagens die gemiddeld rond de 20e plek rijden. Dus is niet zo heel gek dat je er niet mee kan winnen op hogere difficulty
Om 2-3x een compleet seizoen te doen voordat ik in de rode bolide mag rijden is wat teveel gevraagt.
Dit weekend spel collectie opgeruimd, en ja hoor precies F1 2012 er ook bij en uiteraard al aan de shredder gevoerd.
Even bij vraag en aanbod een tweedehands op de kop tikken mocht iemand ervan af willen.

Even bij vraag en aanbod een tweedehands op de kop tikken mocht iemand ervan af willen.
Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten
Fijn dat steam niet meer mee werkt sinds de patch...
Iemand een link naar goede echte cockpit view filmpjes op youtube? Heel youtube staat vol met f1...maar dan van de game...leuk.
Anoniem: 411873
Kijk eens op de officiële F1 website, daar kun je meestal de pole laps van de afgelopen GP's on board bekijken. Moet je wel een accountje voor maken (gratis)...evilpin0 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 09:00:
Iemand een link naar goede echte cockpit view filmpjes op youtube? Heel youtube staat vol met f1...maar dan van de game...leuk.
ja!triskele10 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:19:
Bedoel je zo iets
[video]
Die zijn er genoeg
Dus even zoeken op F1 onboard....
@7050
goede tip
[ Voor 4% gewijzigd door evilpin0 op 04-10-2012 10:38 ]
@triskele10 Heb jij ook gemerkt wat er aan het einde van het flimpje gebeurd??
Beetje hele slechte edit van de kant van Formule 1
Beetje hele slechte edit van de kant van Formule 1
Dat vraagt hij niettriskele10 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:19:
Bedoel je zo iets
[video]
Die zijn er genoeg
Dit wel:
Het beeld wordt behoorlijk vervormd door de fisheye lens. het zicht uit de cockpit is normaal gezien wat lager en kijk je meer tegen de binnenkant van de wielen aan.
[ Voor 4% gewijzigd door Schuey op 04-10-2012 10:55 ]
Hebben de mensen die het spel spelen op de PC ook zo enorm veel gezeur met dat Steam, er schijnt nu een update te zijn maar die kan de computer niet downloaden omdat de servers te busy zijn.... Ik wil gewoon dat spel spelen en ik heb dan toch niks te maken met servers van een of ander steam programma???
Power to the beat.
Waarschijnlijk heeft letterlijk iedereen die F1 2012 op de pc hefet, datzelfde probleem.
Ik denk dat het door de update komt, want sindsdien kan ik het spel niet meer opstarten.
Ik denk dat het door de update komt, want sindsdien kan ik het spel niet meer opstarten.
Is de savegame bug echt opgelost door de patches, zo ja dan ga ik hem kopen
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
super pagina met leerzame video's voor de game.Anoniem: 411873 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:22:
[...]
Kijk eens op de officiële F1 website, daar kun je meestal de pole laps van de afgelopen GP's on board bekijken. Moet je wel een accountje voor maken (gratis)...
bedankt voor deze tip
Zo werkt het niet echt, in F1 2011 won ik mijn eerste seizoen in een Force India, 15 poles en 14 wins, enige top team was Red Bull. Ik kan dit niet bevestigen of het in game ook zo is maar in het echt is Ferrari een team wat alleen coureurs aanneemt die al heel veel ervaring hebben. Ik las dat je de F1 nog niet echt volgt, maar afgelopen weken heeft Perrez geroepen dat hij graag naar Ferrari wilt (hij zit in het Ferrari Young Drivers program) maar Ferrari heeft gezegd dat hij te weinig ervaring heeft, ookal rijdt hij ontzettend goed in een wat beschouwd wordt een mid pack auto. Zou dus zomaar kunnen dat je pas na je 2e of 3e seizoen een stoeltje aangeboden krijgt. Overigens heeft Perrez nu getekend bij McLaren en Hamilton bij Mercedesevilpin0 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:22:
[...]
Ja dat klopt natuurlijk maar ik denk: dit seizoen winnen zodat ik in de Ferrari kan
Om 2-3x een compleet seizoen te doen voordat ik in de rode bolide mag rijden is wat teveel gevraagt.
Als je last hebt dat je achterop auto's knalt, je hoeft ze niet persee die bocht in te halen, rij er rustig naar toe, je haalt ze toch wel in
Waag je maar eens aan een race op Legend, Monaco. Dan merk je ook wel dat je die super softs misschien toch wel nodig hebt
[ Voor 5% gewijzigd door Streskip op 04-10-2012 18:47 ]
Gisteren (of was het eergisteren) Monaco gedaan in de Career...
In mijn Williams, na een verprutste kwali, in de regen (hele race op intermediates) van P17 naar P1 gereden. 50% race in de regen op Monaco is dus echt bijna niet te doen
Ik was helemaal kapot aan het eind, zeker omdat je zoveel geduld moet hebben met inhalen daar, en dan had ik nog mazzel dat 2 man voor me hun vleugel stukreden of iets dergelijks, want die gingen met zijn 2-en een keer extra de pit in....
In mijn Williams, na een verprutste kwali, in de regen (hele race op intermediates) van P17 naar P1 gereden. 50% race in de regen op Monaco is dus echt bijna niet te doen