[Multi] F1 2012 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477023

hey,
weet er iemand of er iets mis is met mijn spel of niet ik maak af en toe een crash mee maar hoe hard ik ook bots zoals met de voorkant blijft mijn voorvleugel er nog aan.

kan iemand mij helpen !
het zou veel leuker zijn als ik af en toe wat brokstukken maak
alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

Anoniem: 477023 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 18:23:
hey,
weet er iemand of er iets mis is met mijn spel of niet ik maak af en toe een crash mee maar hoe hard ik ook bots zoals met de voorkant blijft mijn voorvleugel er nog aan.

kan iemand mij helpen !
het zou veel leuker zijn als ik af en toe wat brokstukken maak
alvast bedankt ;)
Eh... voor de zekerheid: je hebt schade wel aan staan...? Je kan schade ook uitzetten (of alleen visueel schade aanzetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477023

Anoniem: 135195 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 18:36:
[...]

Eh... voor de zekerheid: je hebt schade wel aan staan...? Je kan schade ook uitzetten (of alleen visueel schade aanzetten).
anh zo weet jij toevallig waar dat staat ben er al efkes opzoek naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

Anoniem: 477023 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 18:39:
[...]

anh zo weet jij toevallig waar dat staat ben er al efkes opzoek naar
My F1 > Difficulty > Simulation options > Car damage simulation: Off, Visual only of Full.

Voor een Quick race kan je dit ook aanpassen via Difficulty level (in dat scherm waarin je de Quick race opties instelt).

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 05-10-2012 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-11-2024
Even een vraagje aan diegene die het ook op de pc spelen.

Sinds deze zomer heb ik mijn xbox verkocht en een game pc aangeschaft, f1 2011 speelde ik dus op de xbox en f1 2012 op de pc. Voorheen als ik een custom match wilde joinen gaf hij precies aan wat er op dat moment in dat spel gebeuren, bijv; kwali, race, results.

Nu op de pc zie ik die info ook voordat ik een match join maar vaak klopt er niks van. Dan join ik een lobby die volgens mijn scherm nog niet gestart is maar vervolgens zijn ze al in ronde 4 van een race! Hebben meer mensen hier last van op de pc? Ik vind het knap vervelend want zo is het lastig zoeken naar een leuke match :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:04

Hoogie2004

Whohooooo

Zojuist even ge-timetriald (of hoe je dat ook schrijft) in een McLaren op Abu Dhabi. Sta in de leaderboards nu 10e :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shevchenko
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-12-2023
Iemand die dit stuurtje heeft? Thrustmaster F430 Force Feedback Racing Wheel Zwart, PC

Heb vroeger nog een thrustmaster stuurtje gehad en was er dik tevreden over.
Zou eerst kijken om met dit stuurtje eventueel te beginnen en als de game me bevalt over te schakelen naar de T500.

Of toch nog beter af met de G27?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergje360
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-01-2014
Ik lees veel kritiek over F1 2012 hier op het forum, met name de PC gebruikers. Ik race voornamelijk op de 360 met een Fanatec CSR Eltite, en ik vermaak mij er prima mee. Force feedback werkt naar behoren, het enige wat ik minder vind (wat andere gebruikers ook hebben vermeld) is dat in de career (of het nu SP of de Co-Op Career is) er teveel regenraces zijn.

Verder vind ik ook de TimeTrials erg leuk, om de circuits goed te leren kennen, en jezelf (en je vriendenlijst) steeds weer te overtreffen. Ik vind alleen de tijden die er gepost worden (en ook die ik op het forum lees) echt supersnel, daar kom ik echt nooit bij. Racen jullie netjes of snijden jullie af af waar het maar kan ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:12
Als je voornamelijk op de 360 raced ben je waarschijnlijk geen fatsoenlijke sims gewend. Als je die wel op de pc gaat spelen zul je merken, vooral aan het rijgedrag, waar de F1 serie van Codemasters tekort schiet. In het kort, is het gewoon voor de bankracertjes met een controller gemaakt. Vandaar dus het commentaar :)

Moet 2012 nog proberen, maar alleen maar om de Austin baan mee te bekijken denk ik..

edit:
Sneller worden gaat makkelijker als je wat nettere lijnen rijd en het circuit beter leert kennen, meer de auto laten rollen, later en harder remmen, etc.

Mensen die afsnijden waar ze maar kunnen gaan maar lekker mario kart spelen :)

[ Voor 38% gewijzigd door Schuey op 07-10-2012 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05 10:27
Heb plotseling een kader om me beeld, normaal als ik de game open krijg ik gelijk full screen,
ineens is dit niet meer zo en zit er een kader om en treed er een vertraging op, heb de PC game,
en de scherm resolutie 1920x1080 zo staat ie in de game ook ingesteld !

[ Voor 15% gewijzigd door Albert020 op 07-10-2012 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-05 10:35
alt + enter. dan ga je weer fullscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05 10:27
Solictice schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 17:39:
alt + enter. dan ga je weer fullscreen.
Bedankt man, probleem opgelost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Bergje360 schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 14:41:
Ik lees veel kritiek over F1 2012 hier op het forum, met name de PC gebruikers. Ik race voornamelijk op de 360 met een Fanatec CSR Eltite, en ik vermaak mij er prima mee. Force feedback werkt naar behoren, het enige wat ik minder vind (wat andere gebruikers ook hebben vermeld) is dat in de career (of het nu SP of de Co-Op Career is) er teveel regenraces zijn.

Verder vind ik ook de TimeTrials erg leuk, om de circuits goed te leren kennen, en jezelf (en je vriendenlijst) steeds weer te overtreffen. Ik vind alleen de tijden die er gepost worden (en ook die ik op het forum lees) echt supersnel, daar kom ik echt nooit bij. Racen jullie netjes of snijden jullie af af waar het maar kan ???

[video]
Uitgaande van dat dit een video van jou is, je stuurt consequent te vroeg in, en moet daardoor extreem veel snelheid verliezen om de bocht te halen, je maakt de bocht daardoor namelijk scherper dan dat hij is. Altijd zo ver mogelijk aan de buitenkant bij het insturen, dan insturen en de apex raken (binnenkant van de bocht, in het midden) en dan gas erop en uitwaaieren naar de buitenkant.
Schuey schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 14:44:
Sneller worden gaat makkelijker als je wat nettere lijnen rijd en het circuit beter leert kennen, meer de auto laten rollen, later en harder remmen, etc.
Veel mensen denken ook dat als het niet meer harder lijkt te gaan, je nog later moet remmen om sneller te worden. Dit is meestal een misvatting, als het niet meer sneller lijkt te kunnen, begin dan eens 10 meter eerder met remmen, en concentreer je op je corner-exit, als je daar namelijk meer snelheid hebt, neem je die mee het rechte stuk op wat het gehele rechte stuk een voordeel geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Hij kan nog makkelijk 50 meter later remmen af en toe ;)

Maar idd, als je later dan laat gaat remmen, kost het op een gegeven zelfs tijd vanwege een aantal zaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Schuey schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 18:27:
Hij kan nog makkelijk 50 meter later remmen af en toe ;)

Maar idd, als je later dan laat gaat remmen, kost het op een gegeven zelfs tijd vanwege een aantal zaken :)
Volledig mee eens, wou alleen even opmerken dat het niet altijd later remmen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Hier is overigens nog een zeer nuttige video voor Bergje
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=LxMSdvnm0Ms]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergje360
  • Laatst online: 10-01-2014
Dank jullie wel voor de tips, en ja, de vid was mijn hotlap van vanochtend.

Meestal rem ik bij het 100 m bord, maar bij een lang recht stuk waar je op volle snelheid zit rem ik meestal bij het 150 m bord, en als die borden er niet zijn, dan probeer ik altijd andere objecten te vinden die mij helpen met rempunten en instuurpunten. Op Bahrain heb ik nog niet heel veel kilometers gemaakt, en ik zat (vooral in sector 2 en 3) nog duidelijk te zoeken daarnaar.

Dank je Schuey, deze bovenste video uitleg is inderdaad zeer nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-05 19:03
Zijn er mensen die dit spel online probeert? Ik heb al enkele potjes op Xbox Live gespeeld, maar wat een kamikaze piloten heb je ertussen. De eerste bocht is het altijd raak met een groep van 16 man. Misschien een idee om een Tweakers competitie te starten?

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moeskoetie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-04-2024
vanmiddag een offer gekregen van REDBULL en FERRARI voor hun stal te komen rijden _/-\o_ :9~
hier moet ik nog eens goed over nadenken.
niet makkelijk toch?
wil gaan voor redbull, maar ferrari is ook aanlokkelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-05 09:14
Schuey schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 14:44:
Als je voornamelijk op de 360 raced ben je waarschijnlijk geen fatsoenlijke sims gewend. Als je die wel op de pc gaat spelen zul je merken, vooral aan het rijgedrag, waar de F1 serie van Codemasters tekort schiet. In het kort, is het gewoon voor de bankracertjes met een controller gemaakt. Vandaar dus het commentaar :)

Moet 2012 nog proberen, maar alleen maar om de Austin baan mee te bekijken denk ik..
Als je een sim hebt gespeeld dan merk je inderdaad waar F1 2012 tekort schiet, maar voor een niet-sim rijdt het eigenlijk best goed. En ik wil je nog wel is met een controller netjes een bocht om zien gaan plus inhalen etc, dat is niks. Ik heb het geprobeerd, maar speelt echt niet lekker, geloof me :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moeskoetie
rij nu met hard instelling een nieuw kampioenschap in de ferrari, en van de 3 wedstrijden 3x regen, of te wel in de qwalificatie of in de race.
gek wordt je hiervan.....roepen ze je naar binnen voor bandenwissel, een ronde daarna moet je weer naar binnen omdat het ineens stront regent. :( :( :(

4e wedstrijd.......ook regen in de race... :o

[ Voor 7% gewijzigd door moeskoetie op 09-10-2012 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-05 19:23
Inmiddels heb ik 7 raceweekenden achter de rug en het is mij opgevallen dat ik in elk van de 7 weekenden minimaal 1 sessie heb gehad waarin het regende. Tevens heb ik in 7 races 1 uitvaller gezien.

Op Monaco spinde ik in de eerste kwalificatie sessie en stond hierdoor dwars op de baan. Achter mijn reden 3 coureurs die moesten inhouden om mij te kunnen passeren. Ik bleef dus netjes met mijn neus in de vangrail staan gezien meteen achteruit rijden een crash had veroorzaakt. Als dank hiervoor kreeg ik direct 3x een illegal blocking melding en een DQ...

Wat vinden jullie van de quick setups?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moeskoetie
ben nu ook op montecarlo......en wat denk je........regen met qualificatie.....en regen met race.....wat een baggerzooi....wie verzint nu zoiets??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Is die regen echt zo erg? Mischien niet iets teveel maar vind het wel leuk door de plassen te rijden. Gaat de race erna het weer keihard allemaal :)

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:53

Martinspire

Awesomeness

evilpin0 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 08:29:
Is die regen echt zo erg? Mischien niet iets teveel maar vind het wel leuk door de plassen te rijden. Gaat de race erna het weer keihard allemaal :)
Het is iritant ja. Je kunt nooit echt zeker zijn dat je wel grip met je banden hebt en aan je engineer heb je ook al niets (die zegt niet eens dat het binnenkort tijd is voor andere banden). Vooral in de qualificatie is het me al meerdere malen gebeurd dat ik met inters wilde rijden, maar meteen weer de pits kon selecteren omdat ik gewoon 0,0 grip had.

Maar goed, al dat gezeur om dynamisch weer heeft er dus voor gezorgd dat je ook daadwerkelijk afwisselende weer krijgt = meer regen. En de meesten rijden 25% dus moet iedereen vrijwel tegelijk naar binnen toe omdat je anders het volgende rondje al geen grip meer hebt in de race.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Volgens mij is dat dynamische weer harstikke scripted, eerste keer ga je grandios af. De volgende keer zet je net op tijd de softs eronder en rij je iedereen zoek. Althans das mij gebeurt in een aantal races

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-09-2023
Wat ik ook probeer, ik krijg het niet voor elkaar dat ik met mijn G27 de eerste chicane van Monza door kom zonder van de baan te gaan. Heeft iemand tips daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-05 14:12

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Langzamer rijden?

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
Ik sta zowat stil als ik er doorheen ga.
Het stuur draait gewoon niet ver genoeg ingame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:07

Niellie41

[object Object]

Obversarix schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:22:
Ik sta zowat stil als ik er doorheen ga.
Het stuur draait gewoon niet ver genoeg ingame.
Op hoeveel graden staat het stuur ingesteld in Windows?
Ik weet niet hoeveel graden ideaal is voor F1 2012, maar 900 is veel te veel.

[ Voor 12% gewijzigd door Niellie41 op 11-10-2012 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
236 (heb ik uit een guide die ideaal voor F1 2012 zou zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:36
Pfff sinds de updates rijdt de game een stuk beter bij mij.. Alleen elke keer als ik even op Pauze ga, dan krijg ik geen geluid meer van de auto of heel veel graphics vallen weg waardoor ik de game helemaal opnieuw moet opstarten.. Heeeeeel erg vervelend...

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pbure97
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-11-2024
Obversarix schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:45:
Wat ik ook probeer, ik krijg het niet voor elkaar dat ik met mijn G27 de eerste chicane van Monza door kom zonder van de baan te gaan. Heeft iemand tips daarvoor?
Fors remmen van voor het 150m bord tot diep in de eerste versnelling. Vooral in de bocht geen gas bijgeven, want dan ga je geheid eraf. Gaat bij mij vrij goed met stuur op 310 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
Pbure97 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 20:48:
[...]

Fors remmen van voor het 150m bord tot diep in de eerste versnelling. Vooral in de bocht geen gas bijgeven, want dan ga je geheid eraf. Gaat bij mij vrij goed met stuur op 310 graden.
Het punt is dat ik dat al deed. Ik ga echt met 50km/h ofzo en ik geef geen gas bij, maar ik krijg de chicane gewoon niet gehaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pbure97
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-11-2024
Obversarix schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 21:15:
[...]

Het punt is dat ik dat al deed. Ik ga echt met 50km/h ofzo en ik geef geen gas bij, maar ik krijg de chicane gewoon niet gehaald...
Misschien is er dan iets mis met je steering saturation of linearity instellingen bij de optiesof heb je input device override type niet op steering wheel staan?

[ Voor 9% gewijzigd door Pbure97 op 11-10-2012 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Zojuist vlak voor de GP van Hongarije, in het eerste seizoen een aanbod gekregen van Lotus, of ik daar per direct wilde komen rijden :9 Williams dus ingeruild voor een Lotus _/-\o_

Wel grappig overigens dat je nu tijdens het seizoen schijnbaar kunt switchen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Gister wel een vette race van China gereden. Zit in de Williams, als G. Van der Garde (toch beetje NL gevoel erin brengen), en wonderbaarlijk knalde ik hem zo hard door quali heen dat ik gewoon op pole stond. 0.4 achter me Hamilton.

In de race natuurlijk weer regen, ik kreeg van mn techi te horen dat met dit weer Full wets het beste was, ik twijfelde nog, maar toch maar gedaan. De rest van de rijders stonden allemaal op intermediates, ik dacht óf ik zit helemaal goed, of ik ben stervens-langzaam. Eerste rondje kwam ik goed weg, en trok iedereen eruit, seconden voorsprong, ook toen de rest ineens naar binnenging: allemaal full wets halen. Dikke prima, echter 1 rondje later gingen ze alweer naar binnen voor Intermediates. Naja nog meer voorsprong, maar daarna waren de anderen wel een stuk sneller. Ik ben te lang op mn regenbanden blijven rijden, paar keer gespind, en als leider nog wel naar binnen gegaan, intermediates eronder, en als 3e weer naar buiten. Race volgehouden en als 3e geëindigd. Pff ik had het helemaal gehad na die race, maar ik had een pole en podium! Voelde goed!

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:36
Ik heb de demo van f1 2012 op de PS3 geprobeerd, maar ik kon de stuuruitslag van mijn stuur (Logitech driving force pro) niet instellen. Ik had maar 180 graden ruimte om te sturen, wat niet te doen is.

Mijn vraag is of er mensen zijn die op de PS3 hun Driving Force Pro of een Logitech G25 in het volledige spel wel succesvol hebben kunnen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 450206

Ze moeten nog steeds een aantal patches uitbrengen voor de consoles maar die zijn ze nog aan het testen.
Dit terwijl de patches allang voor de pc zijn uitgebracht.
Daarna moeten ze ook nog goedkeuring krijgen van MS/Sony om de patches uit te mogen brengen, wat nog wel ff kan duren... :(
Dus in de tussentijd mogen we nog lekker de regenpakjes aan doen en niet vergeten om je setup om te gooien voordat de qualli voorbij is anders rij je ook nog met de verkeerde setup in de regen vanwege parc fermé regels (die niet gelden als het weer anders is de volgende sessie). |:(

En weer een Codemasters game die bol staat van de bugs, waarom trap ik er steeds weer in?

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 450206 op 13-10-2012 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
Voor de mensen met een G27 zijn de volgende setting op PC echt het proberen waar:

Logitech Gaming Software:

107%
0%
0%
Enable Centering Spring in FF Games (UNTICKED)
0%
Report Combined Pedals (UNTICKED)
270 (Deegrees Rotation)
Allow game to ajust settings (TICKED)

F1 2012 game:

Steering Deadzone - 5%
Steering Saturation - 0%
Steering Linearity - 50%
Throttle Deadzone - 0%
Throttle Saturation - 0%
Brake Deadzone - 0%
Brake Saturation - 0%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-05 19:23
Soms is het best wel een vervelend spel. Halverwege mijn eerste seizoen met williams krijg ik een contract offer van sauber en daarbij staat: they are busy preparing for your arrival at the END of the season. Maar in plaats daarvan verhuis ik per direct naar sauber... Weg kans op constructeurs titel met williams...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moeskoetie
het is echt een klllll spel.
zo zit je op intemedians goede rondjes te rijden, en in een tijd van een bocht glij je ineens alsof je op ijs rijd.
staalt werkelijk nergens op.
bah bah en nog eens bah :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
moeskoetie schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 18:29:
het is echt een klllll spel.
zo zit je op intemedians goede rondjes te rijden, en in een tijd van een bocht glij je ineens alsof je op ijs rijd.
staalt werkelijk nergens op.
bah bah en nog eens bah :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
Goh, het zijn net echte Pirelli's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 14:22
Rain, rain everywhere!

Regen in Bahrein :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ben te vinden op Steam, Jejking is de naam enzo. Ik ben wel in voor een potje goed racen, without the noobness dan :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
In het tweede seizoen zit ik eindelijk bij Ferrari, met de Caterham heb ik vrijwel alle upgrades gemist omdat ik shortrace weekend had ingesteld, hierdoor mis je altijd de practise dus ook de upgrades. In de derde race staat er bij de info dat er suspension test is, echter deed ik de R&D objective moest ik net zoals de R&D objective in race 1; 3 rondjes rijden op versleten banden.

Ik heb na het halen van de rondjes “Skip session” gedaan. Als ik bij de upgrades kijk zie ik er maar 1 inlocked, maar dat moeten er lijkt mij 2 zijn? Bug of zie ik wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

evilpin0 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 10:25:
In het tweede seizoen zit ik eindelijk bij Ferrari, met de Caterham heb ik vrijwel alle upgrades gemist omdat ik shortrace weekend had ingesteld, hierdoor mis je altijd de practise dus ook de upgrades. In de derde race staat er bij de info dat er suspension test is, echter deed ik de R&D objective moest ik net zoals de R&D objective in race 1; 3 rondjes rijden op versleten banden.

Ik heb na het halen van de rondjes “Skip session” gedaan. Als ik bij de upgrades kijk zie ik er maar 1 inlocked, maar dat moeten er lijkt mij 2 zijn? Bug of zie ik wat over het hoofd?
Had ik met F1 2010 ook, als je de sessie skipt dan word deze gezien als niet gereden. Dit is niet echt een bug maar dit is by design zo gedaan.
Als je je rondjes hebt gedaan moet je de tijd versnellen, dan wacht je hoogstens een minuut of twee en word je R&D resultaat alsnog meegenomen.
Beetje jammer dat het niet zo duidelijk is gemaakt door CM. |:(

Ik moet zeggen dat afgezien van de vele regensessies (Wat ze nog moeten fixen op consoles..) dit wel de beste F1 game van Codemasters vind, alles voelt beter aan dit jaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 450206 op 15-10-2012 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Gewoon vreemd want me ronde tijden onthoud die wel... Dat dit soort dingen na 3 edities nog niet "gefixed" zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-05 09:14
Boktor schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 21:08:
[...]

Goh, het zijn net echte Pirelli's.
Precies, zo denk ik er ook over, en tel ik maar tot 10 en rij gewoon weer vrolijk door :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moeskoetie
race in monaco.
zit ongeveer in de 13e ronde, lig op de 3e plaats, regen, het word droger, maar maak nog de snelste tijd in die ronde.
wordt het in een ronde droog, geen grip meer met de banden......ijsbaan.....moet een ronde uitrijden....glijden en glijden....gaan ze me met een man of 9 met option voorbij(die waren dus de pits ingegaan).....ik ook de pits in...option erop.....en blazen....wordt ik toch nog 6e.
maar dit is echt niet normaal.....wat een amateuristisch geknoei..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Voor de mensen op de PC en met een stuur, probeer de volgende mod eens: http://www.racedepartment...feedback-road-feel.57821/

Echt veel betere FFB vegeleken met normaal, echt een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
knip.
Lijkt er op dat het forumpost systeem niet helemaal lekker werkt atm.

[ Voor 78% gewijzigd door Solictice op 19-10-2012 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:35
moeskoetie schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:59:
race in monaco.
zit ongeveer in de 13e ronde, lig op de 3e plaats, regen, het word droger, maar maak nog de snelste tijd in die ronde.
wordt het in een ronde droog, geen grip meer met de banden......ijsbaan.....moet een ronde uitrijden....glijden en glijden....gaan ze me met een man of 9 met option voorbij(die waren dus de pits ingegaan).....ik ook de pits in...option erop.....en blazen....wordt ik toch nog 6e.
maar dit is echt niet normaal.....wat een amateuristisch geknoei..... :(
Hoe lang zijn de races die je doet? Als het 25% is dan kan het inderdaad snel gaan met het weer.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moeskoetie
ik doe 25% races, en het is echt niet normaal met het weer.
van de ene bocht tot de andere is het 100% tegenstrijdig.
van grip naar schaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extremezz
  • Laatst online: 14-02-2024
Weet er iemand waarom ik in young modus "of hoe noemt het" bij de eerste tests altijd een klapband krijg om de bocht,dat is die test waar je een bocht leert pakken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05 18:23

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Dat hoort zo. Je moet daarna ook de flashbackfunctie gebruiken. Levert je zo'n streepje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extremezz
Lucky-Shirt schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:20:
Dat hoort zo. Je moet daarna ook de flashbackfunctie gebruiken. Levert je zo'n streepje op.
Uhm naar wat kijk ik dan,ik geraakte niet verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
  • Laatst online: 12-12-2022
extremezz schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:13:
Weet er iemand waarom ik in young modus "of hoe noemt het" bij de eerste tests altijd een klapband krijg om de bocht,dat is die test waar je een bocht leert pakken ?
Als je echt ELKE keer dat voorhebt, gaat er dan ECHT geen belletje rinkelen dat dat wel eens scripted zou kunnen zijn? Ik had het gewoon al door toen m'n band de eerste keer plofte: "pffft, blahblahblah, ik ken de flashback-functie al. Lame tutorials, Y U NO SKIPPABLE?" dacht ik bij mezelf. Gewoon al de uitleg direct na de klapband zou al duidelijk genoeg moeten zijn hoor...

Hier ligt het spel al een flink aantal dagen aan de kant. Eenderzijds geen tijd, anderzijds beleef ik gewoon teweinig fun aan de game. En het feit dat het om de race regent doet er ook geen goed aan. Ik wil best wat regenrace-jes rijden maar zorg dan dat de speeds/times/whatever van de AI's kloppen en dat het nog wel *fijn* blijft. Nee, ik kan mezelf wel voor m'n kop slaan omdat ik dit misbaksel toch weer gekocht heb.

[ Voor 30% gewijzigd door Tokkes op 19-10-2012 22:00 ]

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extremezz
Tokkes schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:56:
[...]

Als je echt ELKE keer dat voorhebt, gaat er dan ECHT geen belletje rinkelen dat dat wel eens scripted zou kunnen zijn? Ik had het gewoon al door toen m'n band de eerste keer plofte: "pffft, blahblahblah, ik ken de flashback-functie al. Lame tutorials, Y U NO SKIPPABLE?" dacht ik bij mezelf. Gewoon al de uitleg direct na de klapband zou al duidelijk genoeg moeten zijn hoor...

Hier ligt het spel al een flink aantal dagen aan de kant. Eenderzijds geen tijd, anderzijds beleef ik gewoon teweinig fun aan de game. En het feit dat het om de race regent doet er ook geen goed aan. Ik wil best wat regenrace-jes rijden maar zorg dan dat de speeds/times/whatever van de AI's kloppen en dat het nog wel *fijn* blijft. Nee, ik kan mezelf wel voor m'n kop slaan omdat ik dit misbaksel toch weer gekocht heb.
Uhm nee er ging geen belletje rinkelen en ook geene buzzer,meschien omdat ik echt dacht dat het aan de snelheid of bocht lag ...... ,ik hoor het al het zal mijne forza dat ik zeer goed vindt niet overtreffen:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:53

Martinspire

Awesomeness

Wait what? Omdat er een scripted tutorial in zit (waar note bene meteen een uitleg komt na de klapband en hoe je daarmee om moet gaan) is het meteen slecht? sorry hoor, maar dat vind ik nog niet zo heel gek. Het is gewoon gedaan zodat mensen die een nieuwe console hebben gehaald weten hoe ze met knopjes om moeten gaan. Of als ze weer naar pc gaan bv.

Anyways, vind het spel nog steeds erg leuk. Wel jammer dat het zo vaak regent (mede daardoor mijn kwalificatie verneukt omdat ik alvast een regen-setup heb aangezet), maar verder niets te klagen.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:01

backupdevice

Boeh!

Solictice schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:04:
Voor de mensen op de PC en met een stuur, probeer de volgende mod eens: http://www.racedepartment...feedback-road-feel.57821/

Echt veel betere FFB vegeleken met normaal, echt een aanrader.
Bij mij werkt het alleen niet.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Martinspire schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 20:41:
Wait what? Omdat er een scripted tutorial in zit (waar note bene meteen een uitleg komt na de klapband en hoe je daarmee om moet gaan) is het meteen slecht? sorry hoor, maar dat vind ik nog niet zo heel gek. Het is gewoon gedaan zodat mensen die een nieuwe console hebben gehaald weten hoe ze met knopjes om moeten gaan. Of als ze weer naar pc gaan bv.

Anyways, vind het spel nog steeds erg leuk. Wel jammer dat het zo vaak regent (mede daardoor mijn kwalificatie verneukt omdat ik alvast een regen-setup heb aangezet), maar verder niets te klagen.
+1.

Die regen is wel overdreven veel aanwezig hoor, kan geen race weekend doen of het is wel weer zover.
Ik wordt er wel steeds beter in moet ik zeggen, zeker in de race, quali niet echt.

Gister nog wel weer een knullige actie; regen race Hockenheim, na 1e ronde iedereen naar binnen voor nieuwe inters, ik reed nog op een goed setje. Nou prima zou je denken, maar die knakkers wisselen daarna niet meer, en zaten niet zo ver achter me daarna (toch slijtage bij mij dus). Ik dus de keus: naar binnen voor droog weer banden op dat moment, maar dan terugvallen tot 3/4/5 of verder, of 2 rondjes doorraggen op versleten banden. Ik koos dat laatste, had wel een 10 seconden voorsprong, dus kon wat rustiger aan doen.
Tuurlijk, laatste bocht verlies ik controle, geen flash-backs, wordt ik 4e ofzo, maar bleek ik wel een ongeluk veroorzaakt te hebben: 20 seconden straf, 10e: 1 lullig puntje na een best lange race...

Maar twas wel spannend... :9~ :'(

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Van het weekend toch maar f1 2012 voor de ps3 gekocht. Het was een beetje een gok of ik m'n stuur, een Logitech Driving Force Pro, aan de loop zou krijgen, omdat het onder de demo niet goed werkte. Ik hoopte dat in de volledige versie meer opties zijn voor het afstellen van het stuur.
Helaas, nog steeds geen optie om de stuuruitslag in te stellen naar 340 graden. De enige mogelijkheid leek om met een stuuruitslag van 180 graden de auto rond te rijden, wat een onmogelijke opgave is.

Na wat zoeken op het instellen van de DFP op de PS3 kwam ik achter een toetsencombinatie om de 900-graden modus in te stellen. D.m.v. de combinatie shift + r3 + right paddle kun je op de ps3 schakelen tussen 900-graden modus en 180-graden modus.

Als het stuur op 900-graden is gezet, dan moet in f1 2012 nog getweakt worden aan de instellingen van het stuur. Met de instelling 'steering saturation' kun je de stuuruitslag instellen waarbinnen het spel reageert. Dus als je fysieke stuuruitslag 900 graden is, en je wilt in-game een stuuruitslag van 340 graden hebben, dan stel je de saturation in op 100 - (340/900 * 100) = 62.

Op deze manier kan ik dus gelukkig toch mijn dfp gebruiken voor f1-2012, en ik moet zeggen, het is een zeer vermakelijk spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Van het Codemasters forum heb ik vernomen dat de nieuwste patches voor PS3 en Xbox ter goedkeuring aan MS en Sony opgeleverd.
Voor Xbox verwachten ze dat de patch begin volgende week uitgeleverd word. :)

Dat word dus minder regenrijden... 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 450206 op 24-10-2012 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
Martinspire schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 20:41:

Ik zeg toch niet dat het *daarom* slecht is? Van mij mogen ze er 1001 tutorials insteken. Maar wel skippable.

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moeskoetie
kun je alleen maar update's krijgen als je het spel koopt via steam?
ik wil het eigenlijk niet viea steam kopen, maar gewoon singel, maar wel met update's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
moeskoetie schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 23:28:
kun je alleen maar update's krijgen als je het spel koopt via steam?
ik wil het eigenlijk niet viea steam kopen, maar gewoon singel, maar wel met update's.
Volgens mij activeer je het spel op steam als je hem koopt via een winkel waar je een cd krijgt.
Dat was in ieder geval wel zo bij Rocksmith.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Ik heb toch gemerkt dat ik met een xbox controller de bochten niet goed kan uitrijden om precies via de curbs de bocht uit te komen. De laatste correctie die je moet toepassen om de exit van de bocht perfect te maken lukt gewoon niet goed met een controller en kost gewoon millisecondes elke bocht weer.

Is er misschien een set-up waar je toch goed met een stuurtje kan spelen vanaf de bank?

Edit:
Heb me wat ingelezen, de afstand tussen de bank en het tv meubel is ca 170 CM, precies genoeg een Playseat ertussen te zetten. Zometeen eens goed narekenen. Als het past ga haal ik er eentje van marktplaats

[ Voor 21% gewijzigd door evilpin0 op 25-10-2012 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moeskoetie
bedankt Obversarix voor je uitleg.
dan ga ik maar eens het spel aanschaffen, om de fouten eruit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
moeskoetie schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 20:13:
bedankt Obversarix voor je uitleg.
dan ga ik maar eens het spel aanschaffen, om de fouten eruit te halen.
Geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moeskoetie
heb net f1 2012 aangeschaft via G2PLAY.
heb de key al binnen, en ben nu de game via steam aan het downloaden.
ben benieuwd hoe het nu verder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moeskoetie
steam heeft het spel geinstalleerd, maar ik geloof niet op mijn pc.
klopt dat?
hoe gaat dat dan als je niet online kunt? kun je dan niet spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
moeskoetie schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:41:
steam heeft het spel geinstalleerd, maar ik geloof niet op mijn pc.
klopt dat?
hoe gaat dat dan als je niet online kunt? kun je dan niet spelen?
Je moet het spel via steam zelf opstarten, in tegenstelling tot de installaties vanaf cd zoals vroeger :P
Je kunt gewoon singleplayer career doen als niet online kunt.
Internet is niet vereist wanneer je gaat spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moeskoetie
oke, dank je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moeskoetie
de grip in de bochten is nu ook veel beter met het stuur.
feefback is veel beter geworden.
lekker met die update's :)

sorry voor de dubbele post. was nog niet ingelogd O+

[ Voor 19% gewijzigd door moeskoetie op 25-10-2012 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
moeskoetie schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:56:
de grip in de bochten is nu ook veel beter met het stuur.
feefback is veel beter geworden.
lekker met die update's :)
goed om te horen.
Probeer overigens om dubbelposten te vermijden door je voorgaande post te wijzigen. (rechts bovenin de post)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-05 13:29

freddyathlon

McLaren Mercedes

De ps3 update is beschikbaar!

Ik heb vooral gemerkt dat het rijden in carriere op Legend niveau een stukje makkelijker is geworden.
Ik wilde net beginnen aan seizoen 2 van carriere in de Sauber. Nu raak ik makkelijker in Q3. Hiervoor bleef ik vaak in Q1 hangen, 2 seconden per rondje langzamer dan teamgenoot. Moest echt vechten voor de punten.
Voor deze patch speelde ik dus vaak op Professional, maar dan won ik weer met gemak. Nu lijkt het allemaal beter te zijn.

Ook had ik regen in Maleisie. Halverwege de race begon het en het bleef op een deel van de baan. Andere kant was dus droog. Rijdt ook prettiger dan voor de patch en is beter geregeld nu.

Grip van de auto is wat meer geworden a la f1 2011. De auto ligt wat beter op de weg, maar heb wel meer onderstuur lijkt het.

Voor de rest ben ik tevreden over deze patch!

Meer mensen met opmerkingen over de ps3 of xbox patch?

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411873

Kan iemand mij vertellen in welke situaties ik de brake bias aan moet passen? Ik race tot nu toe altijd gewoon op 'neutral', omdat ik eigenlijk niet weet wanneer ik 'front' en 'rear' moet gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
Anoniem: 411873 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 23:13:
Kan iemand mij vertellen in welke situaties ik de brake bias aan moet passen? Ik race tot nu toe altijd gewoon op 'neutral', omdat ik eigenlijk niet weet wanneer ik 'front' en 'rear' moet gebruiken...
Ik rij eigenlijk altijd op "front" met lean fuel.
Ik kan daardoor super laat remmen zonder overstuur te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

freddyathlon schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:43:
De ps3 update is beschikbaar!

Ik heb vooral gemerkt dat het rijden in carriere op Legend niveau een stukje makkelijker is geworden.
Ik wilde net beginnen aan seizoen 2 van carriere in de Sauber. Nu raak ik makkelijker in Q3. Hiervoor bleef ik vaak in Q1 hangen, 2 seconden per rondje langzamer dan teamgenoot. Moest echt vechten voor de punten.
Voor deze patch speelde ik dus vaak op Professional, maar dan won ik weer met gemak. Nu lijkt het allemaal beter te zijn.

Ook had ik regen in Maleisie. Halverwege de race begon het en het bleef op een deel van de baan. Andere kant was dus droog. Rijdt ook prettiger dan voor de patch en is beter geregeld nu.

Grip van de auto is wat meer geworden a la f1 2011. De auto ligt wat beter op de weg, maar heb wel meer onderstuur lijkt het.

Voor de rest ben ik tevreden over deze patch!

Meer mensen met opmerkingen over de ps3 of xbox patch?
Als ie er is, ga ik hem vanavond installeren. Dan ben ik weer thuis en laat ik weten hoe het mij bevalt (PS3 trouwens).

Heb je al release notes gevonden? Wat is er daadwerkelijk aangepast?

Op Codemasters forum staat genoteerd wat erin zit, maar reken op patch 1 tm 9 die al aan de PC versie zijn toegevoegd.

[ Voor 4% gewijzigd door DerOllie op 26-10-2012 12:49 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moeskoetie
ben je zonder traction control en abs niet sneller dan met?
kan het zelf wel uitproberen, maar wil het wel onderbouwd hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
moeskoetie schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 00:51:
ben je zonder traction control en abs niet sneller dan met?
kan het zelf wel uitproberen, maar wil het wel onderbouwd hebben
Als je zelf goed kan doseren met gas en rem ben je sneller zonder. Als je daarentegen constant je kont naar voor gooit door teveel gas te geven bij de exits, zal je waarschijnlijk sneller zijn met tractiecontrole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moeskoetie
ik dacht dus even, dat nu na de update's het gedonder met plotselinge ijsbanen verholpen was.
MAAR DAT IS TOCH EVEN NIET WAAR.
ik rij de race van china.....ben in de 13e ronde.....het begint te regenen...en op slag van 100 meter kom ik geen bocht meer door, of ik glij van de baan......ECHT NIET TE GELOVEN.....heb de race maar afgebroken, want dit lijkt dus nergens op.
CODEMASTERS.....DOE JE HUISWERK MAAR OPNIEUW

vandaag race MONACO...in de regen...het kan nog gekker schijnbaar met codemasters race game.....
in ronde 2of3 gaat raikonen eraf, en krijgen we een rondje of 4 waarschuwingen en gele vlaggen dat we niet mogen inhalen........in ronde 6 of zo komt de saftycar in de wedstrijd.....na 2ronden saftycar......STAAT DE AUTO ER NOG ALTIJD VAN RAIKONEN....en krijgen we een rondje of 6 waarschuwingen dat er afwisselend in sector 1, en dan weer in sector 2 iemand eraf is gegaan......het gaat om dezelfde raikonen......dan jaja komt de saftycar weer in de game......en dan is de auto van raikonen ook al weg.....dus vraag je je af.....WAAROM SAFTYCAR?????? dan na 2 rondjes safty car kunnen we eindelijk de race afmaken.
het kan dus nog altijd gekker met de blunders in de game :( :(
en toch blijft het een leuke game om te spelen.. 8)

[ Voor 49% gewijzigd door moeskoetie op 28-10-2012 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Kan wel wat veranderingen vernemen na de update:
- De wagen reageert wat zenuwachtiger op kleine stuurbewegingen of anders gezegd: De besturing is gevoeliger.
- Spiegels werken nu inderdaad, maar ik heb er nog niet veel gebruik van gemaakt, volgens mij blijven de achterliggende autio's maar erg klein in beeld.
- De AI van PROFESSIONAL is zeker een stuk lastiger geworden, voorheen stond ik vrij gemakkelijk vooraan in quali/race, maar bij de races na de update haal ik met mn Williams net Q2, en in de race ben ik al eens in de achtermoot aangekomen, maar ook op de 5e plek.
- Ohja ik zag iemand vandeweek al zeggen dat je nu meer brandstof mee krijgt, en volgens mij is dat ook zo, in de race bij Hongarije kreeg ik +5 maar in de race op Belgie daarna had ik maar +3. Volgens mij hebben ze dat wat meer circuit afhankelijk gemaakt. Hongarije is natuurlijk korter, en Belgie langer.
- De regen: voor zover ik heb kunnen merken iets minder, maar heb 2 races nu gedaan. Die waren niet met zoveel regen, en Italie die ik nu moet doen is helamaal droog(!). We gaan het zien...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulpje1974
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-10-2024

Pulpje1974

Gaming is a fulltime job.

Vandaag ook maar weer eens wat rondjes geprobeerd en ik moet zeggen dat de grip wel beter is. Wel raar is dat ik een weekend start en er in de vrije kwalificatie zie dat er geen kans op regen is tijdens de kwalificatie of race en als ik dan q3 gedaan heb opeens de kans op regen 49% is in de race. Tijdens de race gaat het ligt regenen 2 ronden voor het einde ik heb geen grip meer met mijn harde banden en de rest rijd me overal voorbij zonder te glijden. Zo lig ik eerste en zo wordt ik negende. Nu maar hopen dat het niet zo erg blijft want dan kan ik het kampioenschap op me buik schrijven.

Intel core i7-6700k, Asus Z170 pro gaming, Crosair vengeance lpx 8GB. Asus Geforce GTX 960

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Ohja, race nu bij Williams, doe het best goed, sta 2e in kampioenschap, maar moet wel echt keihard stampen om punten te halen, krijg ik na een race dat ik 2e werd een aanbod van 3 teams. Je hoopt Mercedes, Renault of misschien wel Red Bull/Ferrari/McLaren...

maar nee: HRT, Marussia en Caterham... :')

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Tsja als ze alles perfect zouden doen, hoe ga je deeltje 13 dan promototen? Alleen nieuwe autos erin is te mager om 50 euro te vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moeskoetie
[b][message=39186598,noline] Tijdens de race gaat het ligt regenen 2 ronden voor het einde ik heb geen grip meer met mijn harde banden en de rest rijd me overal voorbij zonder te glijden. Zo lig ik eerste en zo wordt ik negende. Nu maar hopen dat het niet zo erg blijft want dan kan ik het kampioenschap op me buik schrijven.
laat je maar verrassen....want het gebeurt zeker vaker....zelf ondervonden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moeskoetie
Cybpraetorian schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:38:
Ohja, race nu bij Williams, doe het best goed, sta 2e in kampioenschap, maar moet wel echt keihard stampen om punten te halen, krijg ik na een race dat ik 2e werd een aanbod van 3 teams. Je hoopt Mercedes, Renault of misschien wel Red Bull/Ferrari/McLaren...

maar nee: HRT, Marussia en Caterham... :')
even nog een paar race's verder rijden, dan komen die vanzelf langs....ferrari, redbull en mclaren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Geen problemen met de regen. Je moet je rijstijl aanpassen en als ze voor de race regen voorspellen, maar de qualificatie is droog, gewoon met een regensetup qualificeren. Ik ben in de regen doorgaans nog net iets sneller t.o.v. van de rest dan wanneer het droog zou zijn. Alleen is een foutje een stuk sneller gemaakt.

En vaak zat dat je de laatste twee ronden regen hebt, goed inschatten en meestal red ik het wel op de droogweerbanden, al moet je dan echt met een fluwelen voetje rijden.

En je mag in Italie een rival uitkiezen, versla je die, krijg je sowieso een contract aangeboden van dat team. Zo kan je zelf ook een beetje kiezen waar je wil rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moeskoetie
Lucky-Shirt schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:33:
Geen problemen met de regen. Je moet je rijstijl aanpassen en als ze voor de race regen voorspellen, maar de qualificatie is droog, gewoon met een regensetup qualificeren.
volgens mij gaat het in het echt niet zo.
het is belachelijk dat je de setup niet kunt aanpassen na een qualtificatie te hebben gereden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven Enthoven
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-11-2016
moeskoetie schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:59:
[...]

volgens mij gaat het in het echt niet zo.
het is belachelijk dat je de setup niet kunt aanpassen na een qualtificatie te hebben gereden. :(
In het echt mag je de setup ook niet meer aanpassen na de qualy. Dus het is wel conform de regels van de FIA.

Xbone GT: sv3nnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Sven Enthoven schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 10:39:
[...]

In het echt mag je de setup ook niet meer aanpassen na de qualy. Dus het is wel conform de regels van de FIA.
Nou volgens mij bedoeld ie de situatie
Quali: Nat
Race: Droog

en

Quali: Droog
Race: Nat

zeker in het 2e geval mag je bij het echte F1 je auto aanpassen volgens mij. In het eerste geval weet ik het niet zeker.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Afhankelijk van of je Q3 gehaald hebt. Je mag in geval van regen natuurlijk de regenbanden monteren en vervalt de regel dat je beide compounds moet gebruiken, maar of je de rest van de auto anders af mag stellen, ik dacht het niet. Wellicht wat meer vleugel voor, dat mag ook tijdens de race, maar veel zal het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-05 13:29

freddyathlon

McLaren Mercedes

Lucky-Shirt schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:36:
Afhankelijk van of je Q3 gehaald hebt. Je mag in geval van regen natuurlijk de regenbanden monteren en vervalt de regel dat je beide compounds moet gebruiken, maar of je de rest van de auto anders af mag stellen, ik dacht het niet. Wellicht wat meer vleugel voor, dat mag ook tijdens de race, maar veel zal het niet zijn.
Je vleugel mag je inderdaad aanpassen. Alleen de voorvleugel mag worden aangepast.
De rest mag je niet aanpassen, ook niet in real life.

Je hoort toch ook vaak zat coureurs zeggen dat ze slecht hebben gekwalificeerd omdat het zondag gaat regenen en ze zich daarop hebben voorbereid. Je moet dan zelf de gouden middenweg vinden...

Kwali droog en race nat, dan kwalificeer ik gewoon met een setup die richting nat zit. Tuurlijk, ik lever dan misschien 3 plekken in op de grid, maar dat rij je weer dicht in de race, met wat geluk.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Ik maak soms verbazingwekkende starts, van 15 naar 3 ofzo, dus ja het kan... :P

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Cybpraetorian schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:33:
[...]

Nou volgens mij bedoeld ie de situatie
Quali: Nat
Race: Droog

en

Quali: Droog
Race: Nat

zeker in het 2e geval mag je bij het echte F1 je auto aanpassen volgens mij. In het eerste geval weet ik het niet zeker.
Zodra de Q begint ligt je setup vast, of het nu droog of nat is op welke dag dan ook. Enige aanpassingen die je mag doen hierna zijn voorvleugel en eventuele settings die via het stuur kunnen (differentieel, rembalans etc).

Uit 2007, het begin van het Parc Ferme: (sindsdien is het alleen maar strikter geworden)
Accordingly, the cars will be deemed to be in parc fermé from the end of their qualifying lap on Saturday until the green lights are illuminated at the start of the formation lap. For clarity, in the event of a delayed start or a race stoppage, the governing body insists that this refers only to the first formation lap.

Between these times, teams may carry out the following work:

* cooling devices may be fitted;
* bodywork may be removed and/or cleaned;
* cosmetic changes may be made to the bodywork;
* any part of the car may be cleaned;
* any parts which are removed from the car in order to carry out any work specifically permitted in the regulations must remain close to it and, at all times, be visible to the scrutineer assigned to the relevant car;
Kortweg mag je dus poetsen, en verder niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Maar qua banden dan? Stel er is in de regen gekwalificeerd en de race start droog, dan heeft de auto regen banden er onder zitten, volgens deze regels zou je dan zelfs niet eens de banden vervangen, dus start in een droge race op regen banden. Dat is nu ook niet zo, men mag dan wel de banden vervangen. Andersom net zo volgens mij...

Op technisch vlak heb je geloof ik gelijk, allemaal handjes af...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven Enthoven
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-11-2016
Cybpraetorian schreef op donderdag 01 november 2012 @ 13:22:
Maar qua banden dan? Stel er is in de regen gekwalificeerd en de race start droog, dan heeft de auto regen banden er onder zitten, volgens deze regels zou je dan zelfs niet eens de banden vervangen, dus start in een droge race op regen banden. Dat is nu ook niet zo, men mag dan wel de banden vervangen. Andersom net zo volgens mij...

Op technisch vlak heb je geloof ik gelijk, allemaal handjes af...
Klopt banden mogen gewisseld worden, omdat er anders een gevaarlijke situatie ontstaat.

Xbone GT: sv3nnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Nog een vraag over banden, en het verbaasd me dat ik dit niet weet, maar wanneer ik in een P, Q, of R de banden kan selecteren die ik wil, zijn er bv voor zacht 5 setjes beschikbaar, maar kan ik de eerste 2 setjes nooit selecteren. Waarom is dat? Zal vast een of andere regel zijn...

En soms bij een race valt me op, kan ik het laatste setje niet selecteren. Hoezo dat? Ik doe nu vaak 25% races, dus ik heb nooit problemen dat ik geen setje meer heb, maar vind het vreemd...

www.youtube.com/DerOllie

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste