[Multi] F1 2012 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rscheper schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:40:
Je kan natuurlijk de fuel mix instellen, op 3 standen, de laatste ronden (in geval van voorsprong) kun je hem natuurlijk op "lean mix" instellen..
Kan je dat tijdens de race doen of alleen tijdens een pitstop? Of anders gezegd: je hebt dat menuutje dat je links op het scherm kan oproepen en waarin je drie dingen kan instellen, fuel, banden en (als ik me niet vergis) rembalans. Banden en rembalans worden alleen uitgevoerd tijdens een pitstop: geldt dat ook voor de fuel strategie of werkt dat wél meteen tijdens de race?

Ik wist trouwens helemaal niet dat er niet meer getankt kon worden sinds 2010...! }:O Toch maar eens wat vaker F1 kijken op tv... ;)

Gisteren trouwens een race gehad waarin KERS opeens offline was. Na zo'n twee of drie rondjes kreeg ik de melding dat het weer werkte. Vond ik wel gaaf, eigenlijk. ;) De mogelijkheid op diverse mankementen geeft wat extra spanning. Geen idee eigenlijk of echt alles kapot kan gaan door pure pech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 15:49

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

evilpin0 schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:32:
Met dank aan Guido vdr Garde mag je niet meer bijtanken in de pit :P
Christijan Albers bedoel je zeker? Frankrijk 2004 debacle?
En Massa kon er ook wat van...

Guido van der Garde heeft toch nog nooit in F1 een race gereden?

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:53:
[...]

Kan je dat tijdens de race doen of alleen tijdens een pitstop? Of anders gezegd: je hebt dat menuutje dat je links op het scherm kan oproepen en waarin je drie dingen kan instellen, fuel, banden en (als ik me niet vergis) rembalans. Banden en rembalans worden alleen uitgevoerd tijdens een pitstop: geldt dat ook voor de fuel strategie of werkt dat wél meteen tijdens de race?
Rembalans werkt ook meteen, alleen de banden natuurlijk pas bij een pitstop. Aan het begin van de race kun je bij Strategy instellen wat voor fuel strategie je wil gebruiken (cautious = altijd genoeg, en dan nog twee opties waarmee je minder fuel mee krijgt en dus wat zuiniger moet doen). Als je cautious (default) houdt en de fuel mix gewoon op standaard laat dan zou je nooit problemen moeten krijgen, ik heb altijd 1 of 2 rondjes teveel dan. Je kunt dan zelfs best een rondje of 3 op rich fuel mix rijden.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickThissen schreef op maandag 24 september 2012 @ 14:01:
[...]

Rembalans werkt ook meteen, alleen de banden natuurlijk pas bij een pitstop. Aan het begin van de race kun je bij Strategy instellen wat voor fuel strategie je wil gebruiken (cautious = altijd genoeg, en dan nog twee opties waarmee je minder fuel mee krijgt en dus wat zuiniger moet doen). Als je cautious (default) houdt en de fuel mix gewoon op standaard laat dan zou je nooit problemen moeten krijgen, ik heb altijd 1 of 2 rondjes teveel dan. Je kunt dan zelfs best een rondje of 3 op rich fuel mix rijden.
Ok, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Cybpraetorian schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:56:
[...]

Christijan Albers bedoel je zeker? Frankrijk 2004 debacle?
En Massa kon er ook wat van...

Guido van der Garde heeft toch nog nooit in F1 een race gereden?
owja :P Klopt wat je zegt

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:29

Hoogie2004

Whohooooo

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimage.org/9cuw7yp4h/F1_2012.png
:+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samiej6
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
lol, gelukkig heb ik er (nog) geen last van.
Waar ik wel last van heb, is dat als ik een flashback gebruik, mijn auto meteen kapot is...
dus dan moet ik meteen weer een flashback gebruiken.

Verder speelt het eigenlijk wel lekker, al is minimaal 25% racen toch wel lang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het ontzettend irritant dat de wagen 'begrenst' is als je naast de piste terecht gekomen bent.

Tijdens de race spin ik wel eens omdat mijn rempunten dan nog niet helemaal lekker liggen. Dan kom je met een beetje geluk achterstevoren op een asfalt uitloopstrook terecht. Door die kunstmatige begrenzing beschik ik dan niet over full power, waardoor ik niet even vol gas geven om met een 180° spin terug met de neus in de juiste richting te komen staan (zoals ze in het echt altijd doen).

Iemand die zich daar ook aan ergert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:44
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 19:06:
Ik vind het ontzettend irritant dat de wagen 'begrenst' is als je naast de piste terecht gekomen bent.

Tijdens de race spin ik wel eens omdat mijn rempunten dan nog niet helemaal lekker liggen. Dan kom je met een beetje geluk achterstevoren op een asfalt uitloopstrook terecht. Door die kunstmatige begrenzing beschik ik dan niet over full power, waardoor ik niet even vol gas geven om met een 180° spin terug met de neus in de juiste richting te komen staan (zoals ze in het echt altijd doen).

Iemand die zich daar ook aan ergert?
Dat kan volgens mij wel hoor maar dan moet je alle assists uitzetten inclusief automatisch schakelen.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

(jarig!)
Ik begrijp gewoon niet waarom de auto zo glibbert en glijdt over het asfalt. Minder strak dan in 2011...

Ook blijft Maldonado me in kwali meestal 1.5 seconde voor.

Ik gebruik de snelle setups, en wat ik ook doe, ik kom niet dichterbij.
In 2011 had ik deze 'problemen' niet.

Is 2012 meer simulatie dan 2011?

Andere rempunten, niet direct vol gas erop bij uitkomen van bochten etc...

Monaco bijvoorbeeld: de auto glijdt alle kanten op... Iets teveel gas en je spint de bocht uit, maar te weinig gas en je wordt aan alle kanten ingehaald.

Nee, 2012 is nog enorm wennen en zal wel ff duren voor ik de wagen op volle snelheid kan rijden, zoals in 2011.

Heb een ps3 met controller.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
freddyathlon schreef op maandag 24 september 2012 @ 21:54:
Ik begrijp gewoon niet waarom de auto zo glibbert en glijdt over het asfalt. Minder strak dan in 2011...

Monaco bijvoorbeeld: de auto glijdt alle kanten op... Iets teveel gas en je spint de bocht uit, maar te weinig gas en je wordt aan alle kanten ingehaald.

Nee, 2012 is nog enorm wennen en zal wel ff duren voor ik de wagen op volle snelheid kan rijden, zoals in 2011.

Ik vind 2012 juist veel beter. Meer spanning, je moet ook meer moeite doen om die auto op de baan te houden. Iets wat in 2011 veel te gemakkelijk ging. Speelde in 2011 met gemak op Legend, nu op Professional.

Vind het wel leuk zo. Monaco is naar mijn idee ook beter geworden, meer gevoel met wat de hobbels nou doen met je auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
AtlAntA schreef op maandag 24 september 2012 @ 20:56:
[...]

Dat kan volgens mij wel hoor maar dan moet je alle assists uitzetten inclusief automatisch schakelen.
Ik heb alle assists uit en ik heb ook die begrenzing als je naast de baan komt. Zit er gewoon in om afkorten af te straffen, maar het is inderdaad vreselijk irritant als je daardoor enorm veel tijd verliest als je een rempunt mist. Je verliest al genoeg tijd door het missen van de bocht en moeten omdraaien, en daarna moet je ook nog eens op wandel tempo terug naar de baan rijden. Kun je net zo goed opnieuw beginnen.
freddyathlon schreef op maandag 24 september 2012 @ 21:54:

Wat bedoel je met 'snelle setups'? Die slider helemaal naar rechts? Ik weet het niet zeker maar volgens mij heb je dan gewoon een enorm lage downforce setup. Dat is op monaco niet echt handig lijkt me, daar wil je juist veel downforce. Probeer eens een beter gebalanceerde setup (gewoon in het midden laten bijv)?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:40

fynrd1

Fooled by Randomness

Kom je snelheid tekort probeer dan een hogere voorvleugel en lagere achtervleugel bijv 11-1, 7-4 etc.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb me ook maar eens aan F1 2012 gewaagd. Het is voor mij eigenlijk voor het eerst sinds een hele lange tijd dat ik een racegame ga spelen op de PC zonder stuurtje. Vroeger veel uurtjes achter het stuur gezeten in diverse sims, maar mijn stuur/pedalen/raceseat zitten ergens in een verhuisdoos/berging.

Nu dus maar eens met een gamepad (DS3) en ik moet zeggen dat het wel wennen is. Ik heb vooral moeite om consistent te zijn qua aanremmen, insturen, etc. Daar komt bij dat ik moeilijker in een ritme kom omdat ik met een gamepad niet ook nog eens handmatig kan schakelen.

Na flink wat rondjes in practice had ik wel vertrouwen voor de kwalificatie, maar ik kwam niet verder dan 15e, waar 10e het doel was in de Williams.
Het leuke is dat je in de race dan lekker veel auto's om je heen hebt. Ik heb de race ook gewoon lekker een paar keer opnieuw gestart, om diverse dingen uit te proberen in de eerste paar rondjes.

Ik belandde een keer in een heel mooi gevecht tussen Button en Schumacher om P5. Ik reed erachter en zag ze al een tijdje bakkeleien, waardoor ik dichterbij kon komen. Schumacher reed verdedigend op de S/F straight richting 1e bocht en dat leverde ze allebei zoveel vertraging op dat ik bij het uitkomen van T1 al zowat in de diffuser van Button kon kruipen. Button hield de binnenkant richting T2, terwijl ik er met behulp van een dosis KERS al naast zat aan de linkerkant. Schumacher lette vooral op Button en dekte dus de rechterkant af terwijl ik later kon remmen (op de ideale lijn) en ze allebei buitenom voorbij ging. Dat was wel even een glorie-momentje. :)

Uiteindelijk ben ik na een paar rondjes maar een keer doorgereden omdat het zo goed ging, en zowaar won ik de race met anderhalve seconde op Rosberg. Waarschijnlijk de moeilijkheidsgraad toch maar iets opschroeven (ik zit nu op Professional), al gaat het in de kwalificatie dus nog niet echt goed.

Het racen zelf voelt in de basis vrij aardig. Ik denk dat het wel geknipt is voor een gamepad en dat ik me met een stuurtje toch automatisch kritischer zou opstellen (F1 2010 heb ik destijds vrij snel aan de kant gezet). Ik heb TC op medium en automatisch schakelen aan en het voelt wel alsof ik lekker kan gooien en smijten met die auto.

Al met al wel een vermakelijke game eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:32
Gisteren toch maar voor het 3e jaar op rij besloten mijn geld aan codemasters te geven en de F1 game voor het seizoen 2012 er voor terug te ontvangen.

Jammer dat er na een uur spelen toch al weer een hoop ergernissen zijn.

- Die statistieken slaan nergens op. Ik zou een lock-up van bijna 600 meter hebben gehad en 29 crashes in 12 rondjes...
- Wanneer ik tijdens de 2e rookie test dag de evaluation test start en een bocht te krap neem en mijn ronde ongeldig maak en dan de sessie herstart is mijn poging automatisch ongeldig. Hoe vaak ik ook herstart. Pas wanneer ik terug naar het hoofdmenu ga kan ik weer rijden.
- Waarom moet ik voor het starten van de one lap quallify eerst naar een animatie kijken van 20 seconden?

Morgen nog een poging en dan hopen dat ik de game niet bij 2010 en 2011 op de stapel leg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:25
Gisteren had ik ook een epische race op Singapore; Legend AI. Ik maakte in het tweede rondje een fout, spinde en kwam zonder voorvleugel weer de baan op. Toen ik de pits uitreed lag ik laatste. Langzaam opgeklommen naar 15e plaats. Vervolgens was ik aan het denken aan een tweede pitstop voor vers rubber, net 1 bocht voordat ik bij de pitsingang ben komt de SC de baan... meteen pitten dus en hiermee mooi het podium opgereden :D

Overigens was dit de eerste keer ooit dat ik een SC meemaakte...in 2011 met een uurtje of 80 in de game heb ik geen SC gezien :S

[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 25-09-2012 08:43 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Runningman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-09 11:29
Ik ben overtuigd.. ik ga kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

(jarig!)
NickThissen schreef op maandag 24 september 2012 @ 22:05:
[...]

Ik heb alle assists uit en ik heb ook die begrenzing als je naast de baan komt. Zit er gewoon in om afkorten af te straffen, maar het is inderdaad vreselijk irritant als je daardoor enorm veel tijd verliest als je een rempunt mist. Je verliest al genoeg tijd door het missen van de bocht en moeten omdraaien, en daarna moet je ook nog eens op wandel tempo terug naar de baan rijden. Kun je net zo goed opnieuw beginnen.

[...]

Wat bedoel je met 'snelle setups'? Die slider helemaal naar rechts? Ik weet het niet zeker maar volgens mij heb je dan gewoon een enorm lage downforce setup. Dat is op monaco niet echt handig lijkt me, daar wil je juist veel downforce. Probeer eens een beter gebalanceerde setup (gewoon in het midden laten bijv)?
Met de 'snelle setups' bedoel ik gewoon de schuifbalk inderdaad. Ik ga zelf niet de setup tot in detail afstellen en kies gewoon een van de quicks. Monaco staat bijna helemaal links, eentje terug. Veel downforce ja, dat is logisch.

Ik denk gewoon dat ik te snel wil en misschien moet ik de AI maar op Pro gaan zetten ipv op Legend zoals nu. In 2011 kon je best eenvoudig naar voren rijden in een Williams met de AI op Legend, maar in 2012 lukt dat absoluut niet.

Kun je dat tijdens carriere aanpassen toevallig? Of moet je overnieuw beginnen?

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Ja is in Carriere aan te passen, bij settings.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meuh... Omdat ik nooit weet waar ik nou de snelheid moet limiten in de pits heb ik die optie op automatisch staan. Eerste wat me opviel is dat de auto dan automatisch rijdt helemaal tot aan het einde van de witte streep op de baan, waardoor je vaak pas VLAK voor een bocht zelf de controle krijgt... Niet zo handig. Maar wat helemaal stom is: gisteren reed ik in Canada, doe de pitstop, rij naar buiten (nou ja, wordt naar buiten gereden) achter twee andere auto's aan. Vlak voordat je de baan op gaat is er een scherpe bocht naar rechts. De AI voor mij gaat op de rem... ik mijn auto ramt er volledig automatisch op! Weg front wing. }:O

Misschien toch maar handmatig pitten... Hoe kan je zien waar de limiter aanmoet? Ben toch altijd bang dat ik te vroeg of te laat op de rem ga en zo tijd verlies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:07:
Meuh... Omdat ik nooit weet waar ik nou de snelheid moet limiten in de pits heb ik die optie op automatisch staan. Eerste wat me opviel is dat de auto dan automatisch rijdt helemaal tot aan het einde van de witte streep op de baan, waardoor je vaak pas VLAK voor een bocht zelf de controle krijgt... Niet zo handig. Maar wat helemaal stom is: gisteren reed ik in Canada, doe de pitstop, rij naar buiten (nou ja, wordt naar buiten gereden) achter twee andere auto's aan. Vlak voordat je de baan op gaat is er een scherpe bocht naar rechts. De AI voor mij gaat op de rem... ik mijn auto ramt er volledig automatisch op! Weg front wing. }:O

Misschien toch maar handmatig pitten... Hoe kan je zien waar de limiter aanmoet? Ben toch altijd bang dat ik te vroeg of te laat op de rem ga en zo tijd verlies...
Volgens mij gaat limiter wel automatisch, daar is namelijk geen knop voor. Alleen heb je iets meer controle met in- en uitrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Phusebox schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:59:
[...]

Volgens mij gaat limiter wel automatisch, daar is namelijk geen knop voor. Alleen heb je iets meer controle met in- en uitrijden.
Ja dan moet je bv handmatig door het tunneltje van Abu Dahbi naar buiten rijden... best uitdagend, want je banden zijn koud, het is smal en je gaat vaak te snel kan ik uit ervaring zeggen... ;w

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Oooooooooooooo...! Volgens mij had je in vorige versies wel een limiter die je zelf moest bedienen? Ok, nou, dan stap ik dus over naar handmatig. ;)
Cybpraetorian schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 13:00:
[...]

Ja dan moet je bv handmatig door het tunneltje van Abu Dahbi naar buiten rijden... best uitdagend, want je banden zijn koud, het is smal en je gaat vaak te snel kan ik uit ervaring zeggen... ;w
Bedankt voor de waarschuwing. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

(jarig!)
[...]

Limiter gaat automatisch inderdaad. Zodra je aan het einde van de pitlimiter-zone bent, einde pitstraat, krijg je de controle over je bolide en rij je zelf de baan weer op. Kijk uit voor die witte lijn, want je krijgt inderdaad een straf. (ervaring haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:48

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Ja, dat is wel leuk op sommige banen. Volgas de pit in en dan instant naar de pitsnelheid. Zo kan je geloof ik op Canada de snelste raceronde neerzetten met je pitstop, dat lukt iig al in 2011.

Ik heb overigens weer last van de savegame bug. Zit vast in Baghrein :(

Er zijn wel wat reacties nu op het forum van Codemasters zelf, hoop dat er wat aangedaan wordt, career is toch hetgeen waar ik mij het meest mee vermaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:26
Ik ben benieuwd naar wat er allemaal kan gebeuren tijdens een race. Ik ben al wat in dit topic tegengekomen:

- Oververhitte motor (door vaak te snel terugschakelen? kan hij ook helemaal stuk als je het te bont maakt?)
- KERS malfunctions
- DRS disabled indien weercondities te slecht zijn
- Safety Car op de baan zonder daar zelf een bijdrage aan te hebben geleverd
- Voorvleugel kan (deels) afbreken
- Tire punctures (kan dit ook random gebeuren, als in, zonder duidelijke oorzaak?)
- Brandstofgebrek
- Drive through penalties (ook stop&go penalties, iemand?)
- Time penalties
- Grid penalties oplopen tijdens kwalificatie

Ben bijvoorbeeld wel benieuwd of je ook problemen kan krijgen met je versnellingsbak. Iets wat wel frustrerend kan zijn, maar wel realistisch is.

Al met al klinkt het als een verbetering tov F1 2011, kan niet wachten om met iemand de CO-OP in te gaan. :)

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Savegame bug fix volgens het forum:
We've found that the following quick fix allows you to start saving your progress again.

Select Multiplayer -> Split Screen -> Press Start on a second controller / keyboard -> P1: Select any team & driver -> P2: Select any team & driver -> Any Race Settings -> Any track.
Once on track P1 pause and select Options -> Driving Controls and change Control Profile to another option and then back again. Exit back out of the Pause menu.
P2 pause and select Options -> Driving Controls and change Control Profile to another option and then back again. Back out to Pause Options, select Quit To Main Menu -> Yes.
You should now be able to save again.
Let us know how it goes, as all information will be fed back to the QA team.

Thank you for your patience!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Hoogie2004 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 16:44:

[...]
Dat noem ik geen fix, maar een workaround. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-08 15:42
Zo, mijn eerste 25% race met m'n nieuwe stuurtje (Driving Force GT) zit er op. Wat een verschil zeg... Echt veel vetter is dit :)
Was ff wennen en uitproberen met settings, maar heb het nu wel aardig onder de knie.

Zeker geen miskoop voor €50. Binnenkort maar eens proberen met GRID en DIRT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Zamorano schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 17:28:
[...]

Dat noem ik geen fix, maar een workaround. ;)
Ze noemen het zelf een 'quick fix', zie tekst :+
Maar je hebt gelijk. Van de andere kant, als dit werkt, is het beter als helemaal niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik loop toch weer tegen dezelfde beperking aan, zowel in het spel als ook persoonlijk. En dat is de moeilijkheidsgraad: legend is te moeilijk en professional veel te makkelijk.

Jammer want of ik rijd de hele race alleen vooraan rond of ik wordt links en rechts voorbij gereden de hele race.

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 25-09-2012 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lremcol
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 13:38
Ik snap nog H E L E M A A L niets van F2012.
In F2011 kon ik heerlijk rondscheuren, in dit spel kan ik er werkelijk helemaal niets van, een beginner is nog beter dan wat ik er van bak.

- Ik vlieg echt elk rondje de bocht uit, vaak meerdere malen. Ik krijg de rempunten niet goed.
- Enorme onderstuur, niet normaal meer.
- Heb het gevoel dat de auto veel minder scherp kan insturen dan in F2011
- Heb weinig grip, spin redelijk vaak op plekken waar ik het niet logisch vind. Als je na een bocht teveel gas geeft is het wel logisch dat je kunt spinnen.

Ik speel op proffesional maar ik ben geRAGEquit nadat ik teveel gespinned was, tot de laatste plaats was teruggevallen en na 6 rondjes al mijn saves al had gebruikt. Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moeskoetie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-09 13:05
het opslaan schijnt nu wel te lukken na de tutorial hierboven.
een heel seizoen challange voor nop gedaan omdat hij hem niet opgeslagen had......hoop dat het nu beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
Zoooo dan, enig idee hoe ik iemand online kan muten? Gasten hebben hun speakers knoeterhard aan staan zodat ik niks hoor behalve hun geluid...

Nergens een optie kunnen vinden iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:06

Martinspire

Awesomeness

lremcol schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 19:43:
Ik snap nog H E L E M A A L niets van F2012.
In F2011 kon ik heerlijk rondscheuren, in dit spel kan ik er werkelijk helemaal niets van, een beginner is nog beter dan wat ik er van bak.

- Ik vlieg echt elk rondje de bocht uit, vaak meerdere malen. Ik krijg de rempunten niet goed.
- Enorme onderstuur, niet normaal meer.
- Heb het gevoel dat de auto veel minder scherp kan insturen dan in F2011
- Heb weinig grip, spin redelijk vaak op plekken waar ik het niet logisch vind. Als je na een bocht teveel gas geeft is het wel logisch dat je kunt spinnen.

Ik speel op proffesional maar ik ben geRAGEquit nadat ik teveel gespinned was, tot de laatste plaats was teruggevallen en na 6 rondjes al mijn saves al had gebruikt. Bah.
Dat probleem had ik met de Williams ook. Zelfs met wat setups van het internet kwam ik er gewoon niet uit. Bleef telkens met een paar bochten enorm veel moeite houden. Vervolgens mn carreer opnieuw begonnen, maar dit keer met de Forze India. Die deed het al wat beter en nadat ik een setup die wat trager was enigszins had aangepast, kon ik in ieder geval weer succesvol rondjes rijden.

Speel zelf met een controller, waardoor het toch wat lastiger is om rustig te remmen of gas te geven en daarom een wat gematigde setup gebruikt om ervoor te zorgen dat je niet zomaar weg glijd. Heb het idee dat je er met een stuurtje minder last van heb, als ik zo de setups op internet zie.

Overigens had ik er eigenlijk alleen op Melbourne echt last van (vooral bocht 3 en bocht 6). Ben nog niet helemaal foutloos in mn rondjes, maar ik kon nu in ieder geval de race uitrijden zonder 1x per ronde rond te draaien of gewoon helemaal weg te glijden.

Iets wat me overigens ook opviel, als je de 3d corner assist hebt (dus dat je ziet waar je moet remmen en wat de ideale lijn is), is dat je eigenlijk al ruim voor de hoge balken moet afremmen omdat je anders de bocht gewoon niet red. Ik had verwacht dat die verhoogde balken het uiterste rempunt zouden aangeven en niet iets waar het al te laat is. Iets waar je dus ook rekening mee moet houden omdat je dan ook al vaak rond gaat.

In 2011 vond ik Australië ook al niet zo makkelijk meer, nadat ik in 2010 echt heerlijk kon gooien en smijten, maar 2012 is toch effe een tikkie lastiger daar. De rest van de banen met de standaard setup valt wel mee, maar zonder een andere setup die de game aangeeft en waar de meesten mee rijden, gaat het gewoon echt niet bij mij.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReason
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:43
Wasp schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 19:59:
Zoooo dan, enig idee hoe ik iemand online kan muten? Gasten hebben hun speakers knoeterhard aan staan zodat ik niks hoor behalve hun geluid...

Nergens een optie kunnen vinden iig.
Voor de race op iemand zijn naam gaan staan en selecteren, dan kan je de speler muten of iedereen muten.

It's time to kick ass and chew bubble-gum, and I'm all out of gum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Martinspire schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 20:03:
[...]

Dat probleem had ik met de Williams ook. Zelfs met wat setups van het internet kwam ik er gewoon niet uit. Bleef telkens met een paar bochten enorm veel moeite houden. Vervolgens mn carreer opnieuw begonnen, maar dit keer met de Forze India. Die deed het al wat beter en nadat ik een setup die wat trager was enigszins had aangepast, kon ik in ieder geval weer succesvol rondjes rijden.

Speel zelf met een controller, waardoor het toch wat lastiger is om rustig te remmen of gas te geven en daarom een wat gematigde setup gebruikt om ervoor te zorgen dat je niet zomaar weg glijd. Heb het idee dat je er met een stuurtje minder last van heb, als ik zo de setups op internet zie.

Overigens had ik er eigenlijk alleen op Melbourne echt last van (vooral bocht 3 en bocht 6). Ben nog niet helemaal foutloos in mn rondjes, maar ik kon nu in ieder geval de race uitrijden zonder 1x per ronde rond te draaien of gewoon helemaal weg te glijden.

Iets wat me overigens ook opviel, als je de 3d corner assist hebt (dus dat je ziet waar je moet remmen en wat de ideale lijn is), is dat je eigenlijk al ruim voor de hoge balken moet afremmen omdat je anders de bocht gewoon niet red. Ik had verwacht dat die verhoogde balken het uiterste rempunt zouden aangeven en niet iets waar het al te laat is. Iets waar je dus ook rekening mee moet houden omdat je dan ook al vaak rond gaat.

In 2011 vond ik Australië ook al niet zo makkelijk meer, nadat ik in 2010 echt heerlijk kon gooien en smijten, maar 2012 is toch effe een tikkie lastiger daar. De rest van de banen met de standaard setup valt wel mee, maar zonder een andere setup die de game aangeeft en waar de meesten mee rijden, gaat het gewoon echt niet bij mij.
Melbourne is opzich ook wel een lastig baantje natuurlijk. Ik speel ook met gamepad en heb ook alleen nog maar in de Williams gereden, dus ik ben nu ook wel benieuwd hoe de Force India aanvoelt, maar ik heb hem inmiddels behoorlijk onder de knie zonder al te veel in de setup te veranderen.
De Williams (alle wagens wel, vermoed ik) is idd erg gevoelig voor turn-in understeer dus de rem (bijna) loslaten voor je in gaat sturen is cruciaal, en daarmee de juiste rempunten vinden ook.
Daar had ik het tijdens de race in Sepang wel even moeilijk mee omdat je dan DRS mist. De rempunten die je dan tijdens de kwalificatie had komen dan te vroeg, omdat je toen meer snelheid had op de rechte stukken. Ik kwam de eerste paar rondjes telkens te vroeg de bocht in waardoor ik moest corrigeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:32
Heeft iemand al een lekkere afstelling voor de G27 op de PS3? Ik heb moeite om de wagen te 'voelen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Banen waar ik voorheen eigenlijk altijd snel was lukken nu voor geen meter, zoals China. Ben career opnieuw begonnen op legend met Force India, maar van die baan krijg ik echt grijze haren. De eerste sector gaat ook maar vooral in de tweede verlies ik veel. De AI neemt sommige bochten absurd snel, en ik krijg geen setup voor elkaar waarmee ik in de buurt kom.

Kwalificatie gaat dan nog enigszins, maar met een volle tank in de race kan ik enkel de drie traagste teams voor blijven, met moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 16:44:

[...]
Werkt het dan ook weer in een bestaande savegame, of moet je dan opnieuw beginnen?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:07

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Full HD Gameplay

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• moeskoetie
de bug van savegame werkt ook met bestaande carreer.

• Zamorano
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 22:19:
Banen waar ik voorheen eigenlijk altijd snel was lukken nu voor geen meter, zoals China. Ben career opnieuw begonnen op legend met Force India, maar van die baan krijg ik echt grijze haren. De eerste sector gaat ook maar vooral in de tweede verlies ik veel. De AI neemt sommige bochten absurd snel, en ik krijg geen setup voor elkaar waarmee ik in de buurt kom.

Kwalificatie gaat dan nog enigszins, maar met een volle tank in de race kan ik enkel de drie traagste teams voor blijven, met moeite.
Ik vond China juist altijd een beetje een pokkebaan, maar vind hem nu wel leuk. :)
In welke bochten verlies je het? Ik ben nu aan de kwalificatie toe maar heb de AI op Professional, dus dat zal waarschijnlijk wel te makkelijk zijn. Even zodat ik weet wat ik kan verwachten op een niveautje hoger: wat voor tijden rijden ze in de kwalificatie op Legend?

• Obversarix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-09-2023
Ik heb de quali van Australië gereden met de hele zaak op Medium (ff kijken wat het spel kan dit jaar) en reed met de Force India naar pole met een tijd van 1:30.768.
Dit deed ik met een controller en de setup op 1 tick naar dry toe.
Ik ga waarschijnlijk overnieuw beginnen op Professional en dat in een topic race voor race bijhouden.
Weet iemand of dat tegen de regels is toevallig?

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Obversarix schreef op woensdag 26 september 2012 @ 01:24:
Ik heb de quali van Australië gereden met de hele zaak op Medium (ff kijken wat het spel kan dit jaar) en reed met de Force India naar pole met een tijd van 1:30.768.
Dit deed ik met een controller en de setup op 1 tick naar dry toe.
Ik ga waarschijnlijk overnieuw beginnen op Professional en dat in een topic race voor race bijhouden.
Weet iemand of dat tegen de regels is toevallig?
Pole tijd is in legend 1.25.xx, zoals ik al eerder aangaf probeer een hogere voorvleugel instelling en een veel lagere achtervleugel. Met 11 voor en 1 achter, rembalans op 47-53 kom je al een heel eind;)

• Phusebox
Zamorano schreef op woensdag 26 september 2012 @ 01:06:
[...]

Ik vond China juist altijd een beetje een pokkebaan, maar vind hem nu wel leuk. :)
In welke bochten verlies je het? Ik ben nu aan de kwalificatie toe maar heb de AI op Professional, dus dat zal waarschijnlijk wel te makkelijk zijn. Even zodat ik weet wat ik kan verwachten op een niveautje hoger: wat voor tijden rijden ze in de kwalificatie op Legend?
1:36.4xx was pole position meen ik.

Ik verlies het vooral, en dan heb ik het over een seconde ofzo, in bocht 8, 9 en 10.

Afbeeldingslocatie: http://www.f1-gp.info/wp-content/uploads/2009/10/Shanghai-International-Circuit-Track-Map-2010.jpg

• evilpin0
Met handschoentjes aan :D Dik hoor gast. Je zal eigenlijk nog een view moeten hebben die precies hetzelfde laat zien maar het stuur in de cockpit weghaalt.

Speel zelf met een Xbox360 controller op een 47". Speelt erg chill vanaf de bank maar dit zou ik ook wel eens willen meemaken ;)

Racen doe ik toch wel met alles aan behalve brake assist, en traction op medium en race lines op corners only. Denk dat je met jouw set-up toch wel net die extra controle hebt wat je met een 360 controller mist.

Verwijderd

Phusebox schreef op woensdag 26 september 2012 @ 08:23:
[...]
Ik verlies het vooral, en dan heb ik het over een seconde ofzo, in bocht 8, 9 en 10.

[afbeelding]
Handig kaartje...! Is er ergens een site die van ELKE baan zo'n kaartje heeft (dus incl. versnelling- en snelheidsugessties)?

[Lichtelijk OT]
Ik heb gisteren Project Cars ontdekt en o.a. met een oude open Lotus en een Caterham op o.a. Rouen en Bathurst gereden... Ik heb haast spijt dat ik F1 2012 heb gekocht, dus of ik het nog veel ga spelen... Ik vind de graphics langs de baan (zoals ik al een paar keer heb gezegd) nogal grijs en vlak en nep: Project Cars ziet er echt top uit...! Ook de kleine details van de track zelf (curbs, richeltjes, alles!). En de geluiden, man man man, wt een geluiden! Iemand hier die zowel F1 2012 als Project Cars speelt?
[/Lichtelijk OT]

• Phusebox
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:07:
[...]

Handig kaartje...! Is er ergens een site die van ELKE baan zo'n kaartje heeft (dus incl. versnelling- en snelheidsugessties)?

[Lichtelijk OT]
Ik heb gisteren Project Cars ontdekt en o.a. met een oude open Lotus en een Caterham op o.a. Rouen en Bathurst gereden... Ik heb haast spijt dat ik F1 2012 heb gekocht, dus of ik het nog veel ga spelen... Ik vind de graphics langs de baan (zoals ik al een paar keer heb gezegd) nogal grijs en vlak en nep: Project Cars ziet er echt top uit...! Ook de kleine details van de track zelf (curbs, richeltjes, alles!). En de geluiden, man man man, wt een geluiden! Iemand hier die zowel F1 2012 als Project Cars speelt?
\[/Lichtelijk OT]
Qua kaarten moet je gewoon even googlen op de betreffende GP en dan bij afbeeldingen kijken.

Project Cars? Wist niet dat die al speelbaar was.

• evilpin0
Nog even een stukje over de moeilijkheids graad en de niet accurate rempunten bij de corner assist. Zelf heb ik het direct op 2d corners gezet, 3d vind ik erg irritant. Ik vind het juist mooi de corner assist niet precies kloppen, zou niet leuk zijn anders. In de regen moet je eerder remmen en op andere banden weer wat later.

Ik zelf kijk eigenlijk niet eens goed naar de corner assist, ik gebruik het zelf alleen als referentie punt; ik zie hier rood dus voor deze bocht moet ik hard remmen en vervolgens kijk je alleen de bocht in en probeer je de corner assist volledig te negeren en rij je je eigen bocht. Ik kom dan vrijwel altijd toch uit op de perfecte lijn, ook al stuurde ik hem niet volgens de perfecte lijn erin.

Ik vind dat juist een plus punt en daardoor vereist zelfs met de corner assist rijden meer skill en inzicht dan eerst.

Voor mensen die problemen hebben met controller en gas dosseren; ik geef vaak gas pulsen, dus ipv hem half in te houden geef ik vaak 3-4 x een snelle pluse tot die hem recht trekt en dan het gas erop.

In f1011 reed ik de AI zoek op legend, dit terwijl ik echt geen pro ben ofzo. De legend AI hoort naar mijn mening alleen te verslaan zijn door de echte veteraren.

• Zamorano
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 26 september 2012 @ 08:23:
[...]

1:36.4xx was pole position meen ik.

[afbeelding]
Das pittig idd. Op Professional doet de snelste AI wagen 1:38.9xx, een verschil van 2,5 seconde dus.
Ik reed 1:38.5 in de Williams, dus ik heb ook nog 2 seconde te gaan. :) Een mid/hoge 37'er zit er nog wel in denk ik, en op zich vind ik iets meer dan 1 seconde achterstand in de Williams (of Force India) dan wel realistisch. Ik ben benieuwd of het in bijvoorbeeld een Red Bull wél lukt.

Die bochtenserie is inderdaad lastig. Ik lift altijd gewoon terwijl ik T8 in ga en doseer bij het uitkomen het gas zodat ik niet teveel naar de buitenkant ga. Aanremmen voor T9 is echt cruciaal als je genoeg snelheid door T10 wilt hebben voor het korte rechte stuk.

• Phusebox
Zamorano schreef op woensdag 26 september 2012 @ 12:01:
[...]

Das pittig idd. Op Professional doet de snelste AI wagen 1:38.9xx, een verschil van 2,5 seconde dus.
Ik reed 1:38.5 in de Williams, dus ik heb ook nog 2 seconde te gaan. :) Een mid/hoge 37'er zit er nog wel in denk ik, en op zich vind ik iets meer dan 1 seconde achterstand in de Williams (of Force India) dan wel realistisch. Ik ben benieuwd of het in bijvoorbeeld een Red Bull wél lukt.

Die bochtenserie is inderdaad lastig. Ik lift altijd gewoon terwijl ik T8 in ga en doseer bij het uitkomen het gas zodat ik niet teveel naar de buitenkant ga. Aanremmen voor T9 is echt cruciaal als je genoeg snelheid door T10 wilt hebben voor het korte rechte stuk.
Ik kom zelf ook niet verder dan een lage 38'er.

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:35
Vet :)
Echt zo jammer van de fov en het feit dat je het on screen stuur niet uit kan zetten...

Zit er alcantara op die handgrepen of rubberachtig spul? Krijg je daar snel zweethanden van ?

[ Voor 14% gewijzigd door Schuey op 26-09-2012 12:34 ]

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 23:48
Wasp schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:39:
Ik ben benieuwd naar wat er allemaal kan gebeuren tijdens een race. Ik ben al wat in dit topic tegengekomen:

- Oververhitte motor (door vaak te snel terugschakelen? kan hij ook helemaal stuk als je het te bont maakt?)
- KERS malfunctions
- DRS disabled indien weercondities te slecht zijn
- Safety Car op de baan zonder daar zelf een bijdrage aan te hebben geleverd
- Voorvleugel kan (deels) afbreken
- Tire punctures (kan dit ook random gebeuren, als in, zonder duidelijke oorzaak?)
- Brandstofgebrek
- Drive through penalties (ook stop&go penalties, iemand?)
- Time penalties
- Grid penalties oplopen tijdens kwalificatie

Ben bijvoorbeeld wel benieuwd of je ook problemen kan krijgen met je versnellingsbak. Iets wat wel frustrerend kan zijn, maar wel realistisch is.

Al met al klinkt het als een verbetering tov F1 2011, kan niet wachten om met iemand de CO-OP in te gaan. :)
Ja de motor kan stuk... ben er al 1 kwijt dit seizoen door de bug van de flashback op de PS3 :(

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

• Phusebox
nils7 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:28:
[...]

Ja de motor kan stuk... ben er al 1 kwijt dit seizoen door de bug van de flashback op de PS3 :(
Welke flashback bug?

Verwijderd

Die ene waardoor de motor stuk gaat... :+

• rscheper
  • Laatst online: 19:14
De motor kan trouwens ook stuk door te ver naar beneden te schakelen en dan de knop vasthouden, zodat hij niet automatisch in de volgende versnelling springt.. krijg je ook nog een leuk geluidseffect bij :)

• Solictice
Pff, wat zijn regenraces waardeloos zeg. Catalunya GP in career, start op intermediates. Einde van ronde 1 iedereen naar binnen voor options. Ja joh.

Dus ik ook naar options, nou elke bocht ondersturend er uit. Echt waardeloos gewoon. Er is ook geen droge lijn of iets. Gewoon ineens alle AI op options van het 1 op andere moment.

Geen regen races meer voor mij dus...

• Lucky-Shirt

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Je had dus op je intermediates moeten blijven :+

Ik hoop van het weekend weer wat tijd te hebben, komende dagen te druk.

Ik moet wel zeggen dat na een paar races ik de handling net weer even beter vind dat in 2011. Kan de vinger er niet op leggen, het was best even wennen, maar ik kan veel preciezer rijden. En ik heb de indruk dat de AI net even iets logischer reageert, wat mij vooral op valt wanneer je iemand op een rondje zet, ze gaan een stuk beter aan de kant.

• Solictice
Ja blijkbaar maar waarom gaat alle AI dan naar Options :\
Ze waren ook ontzettend sloom op intermediates en weer onrealistisch snel op Options.

En dan moet k nog 17 ronden rijden ook. Bah

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Solictice schreef op woensdag 26 september 2012 @ 16:57:
Ja blijkbaar maar waarom gaat alle AI dan naar Options :\
Ze waren ook ontzettend sloom op intermediates en weer onrealistisch snel op Options.

En dan moet k nog 17 ronden rijden ook. Bah
Grote kans dat ze iets aan hun setup hadden gedaan die daarvoor beter werkte. Vleugels aanpassen voor een regenrace wil nog wel helpen. Hoewel je parc ferme rules hebt, kun je wel je voorvleugel aanpassen en dat is met regen dan ook wel aan te raden.

• Solictice
Guess so. Achja, uitrijden en snel naar de volgende race.

Maar het feit dat alle AI tegelijkertijd de pits in gaan aan het einde van de allereerste ronde? Komt beetje onrealistisch over:P

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Gisteren Bahrein nog gewonnen in de regen, door een stop minder te maken als de rest.

Had een misser in Quali en 10 plaatsen straf, dus moest vanaf P24 beginnen. Op hard en precies toen de AI banden was gaan halen begon het te regenen, en toen ik moest voor banden kon ik meteen naar intermediates. Vervolgens door die stop minder aan kop gekomen, en Button / Hamilton net achter me kunnen houden :)

• Solictice
Bahrein in de regen, das ook knap eigenlijk :P

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Solictice schreef op woensdag 26 september 2012 @ 17:19:

Maar het feit dat alle AI tegelijkertijd de pits in gaan aan het einde van de allereerste ronde? Komt beetje onrealistisch over:P
Maar zei je engineer dan niets over wisselen ofzo?

• Solictice
Nope die kwam pas 3 ronden later er mee.

• Wasp
Zojuist is mijn F1 2012 installatie van steam ge-update trouwens:
Update Notes:
Drivers should no longer have collisions with “invisible walls”
Fixed the desynchronised session of results which could occasionally lead to race result errors
Closed a small loophole which allowed erroneous times to posted to RaceNet
General RaceNet data upload stability improvements
Gelukkig kent Codemasters zijn prioriteiten. ;)

Verwijderd

Zonet een race gedaan op Hockenheim. Heerlijke baan is dat! Fijn dat 'ie weer terug is! Ik moet wel zeggen dat ik dat lange eind door het bos (van vroeger) wel mis... ;) Ik merk dat ik toch steeds weer terug ga naar de tracks die ik 'van vroeger' ken. Al die nieuwe trekken mij niet zo... Ik mis dan ook nog steeds een van m'n oude favorieten: Imola...! Die zou ik HEEL graag als bonus in F1 2012 hebben! ;)

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

(jarig!)
Solictice schreef op woensdag 26 september 2012 @ 17:19:

Ik reed vandaag Silverstone, career, 1e seizoen in de Williams.

Regent, iedereen start op Intermediates.
Na de eerste ronde duikt de gehele AI naar binnen en komt weer naar buiten op Intermediates.

Is dit een foutje?
Ik reed gewoon door en heb de hele race op de Inters gedaan, omdat de baan nat bleef. Win ik even met 25 sec. voorsprong.

Bug???

• BruceLee

BruceLee

hier nog ff een gameplay video gemaakt

• NickThissen
Raak je je FFB niet kwijt als je zo enorm ver instuurt zoals in de bus stop (vanaf 1:50 bijv)? Ik kan max tot 90 graden ofzo, jij stuurt bijna 180 graden, duidelijk verder dan het stuur ingame kan draaien (je draait nog door terwijl het stuur op het scherm al op max uitslag staat)? Als ik dat doe gaat de FFB met me meedraaien ipv me tegenwerken :/ Vaag...

Mijn iRacing profiel

• BruceLee

BruceLee

klopt aan het eind wordt de ffb licht gone alsof je magisch onderstuur hebt altijd als je ver instuurt.
maar de game is toch niks anders als Gronisch ondersturen

maar ik kan gewoon 360 degree's sturen daar staat me stuur op gelocked hij stopt er wel iets eerder maar voordat je er bent maar ik heb gewoon bijna die range bruikbaar

[ Voor 34% gewijzigd door BruceLee op 27-09-2012 02:05 ]

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 09:57
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2012 @ 20:40:
Zonet een race gedaan op Hockenheim. Heerlijke baan is dat! Fijn dat 'ie weer terug is! Ik moet wel zeggen dat ik dat lange eind door het bos (van vroeger) wel mis... ;) Ik merk dat ik toch steeds weer terug ga naar de tracks die ik 'van vroeger' ken. Al die nieuwe trekken mij niet zo... Ik mis dan ook nog steeds een van m'n oude favorieten: Imola...! Die zou ik HEEL graag als bonus in F1 2012 hebben! ;)
Dan wordt het toch Project CARS daar zitten ze namelijk allebei in. :Y

Tot nu toe heb ik nog niet de neiging om F1 2012 aan te schaffen zal eerst de demo eens proberen.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Verwijderd

Flex0r schreef op donderdag 27 september 2012 @ 09:20:
[...]

Dan wordt het toch Project CARS daar zitten ze namelijk allebei in. :Y
Echt!? Dan moet ik nog eens goed alle tracks doorlopen in dat spel: ze hebben vaak andere namen dan waaronder ik ze ken...

Wat betreft de demo van F1 2012: de demo is in dit geval wel ietsje anders dan het uiteindelijke spel (dat zegt iedere developer van élke demo maar in dit geval klopt het wel), vooral wat controls betreft. De graphics zijn wel hetzelfde. Hou dat even in je achterhoofd als je de demo probeert. ;)

En ik ben trouwens alweer over mijn spijt van de aankoop van F1 2012 heen. Project Cars wordt mischien wel 'the best things since sliced bread' en stukken leuker/mooier/interessanter/uitgebreider/configurable (!) dan F1 2012 maar het is natuurlijk nog pre-alpha en nog lang niet af, dus dan is het alsnog wel leuk een spel te hebben dat wél af is.

En dan komt binnenkort ook nog WRC3 uit... tjonge, het zijn mooie tijden voor een PC-coureur! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2012 10:38 ]

• Phusebox
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 10:36:
[...]

En dan komt binnenkort ook nog WRC3 uit... tjonge, het zijn mooie tijden voor een PC-coureur! :)
OT: ben wel benieuwd naar wat WRC 3 doet. Heb de game op gamescom gespeeld, achter gesloten deuren, en dat werd zo slecht gepresenteerd en met een controller op de PS3 voelde het echt als een crap arcade game. Maar goed, ik laat me verrassen als de final er is en dan met stuurtje.

• evilpin0
Phusebox schreef op donderdag 27 september 2012 @ 10:44:
[...]

OT: ben wel benieuwd naar wat WRC 3 doet. Heb de game op gamescom gespeeld, achter gesloten deuren, en dat werd zo slecht gepresenteerd en met een controller op de PS3 voelde het echt als een crap arcade game. Maar goed, ik laat me verrassen als de final er is en dan met stuurtje.
Totaal niet de waarheid maar puur mijn mening; ik haat de ps3 controller. Zon crap ding nog steeds hetzelfde als 15 jaar geleden, houvast is slecht mijn duim glijdt van het sticky. Maar bovendien, de knoppen boven op (gas + rem) zijn amper analoog. Met de 360 controller heb je veel precisie met gas geven en dus ook meer controle en gewoon echt noodzakelijk voor mij in snelle race games.

Heb de 360 controller overigens aan me pc hangen.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Phusebox schreef op donderdag 27 september 2012 @ 10:44:
[...]

Heb inmiddels daar de demo op de 360 gespeeld (met controller) en dat ging op zich prima. Het heeft niet de sjarme die Dirt of CMR hebben/hadden, maar speelt een stuk beter weg dan de vorige games. Grafisch en qua audio in ieder geval een vooruitgang (het ziet er nu niet slecht uit en audio is niet zo fake als de vorige game). Qua controls was het effe wennen, maar het stuurt niet onaardig. Had effe moeite om snelle achtereenvolgende bochten te doen, maar je moet een stuk voorzichtiger rijden, dan gaat het prima.
Een toevoeging van flashbacks vind ik zelf erg prettig, al zit het qua simulatie imo wel prima (maar ik vind F1 dan ook al prima qua simulatie)

• Schuey
evilpin0 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 11:05:
[...]

Totaal niet de waarheid maar puur mijn mening; ik haat de ps3 controller. Zon crap ding nog steeds hetzelfde als 15 jaar geleden, houvast is slecht mijn duim glijdt van het sticky. Maar bovendien, de knoppen boven op (gas + rem) zijn amper analoog. Met de 360 controller heb je veel precisie met gas geven en dus ook meer controle en gewoon echt noodzakelijk voor mij in snelle race games.

Heb de 360 controller overigens aan me pc hangen.
Nogal tegenstrijdig dat je dan alsnog met een controller zit te hannessen :)

• evilpin0
Ja of vanaf me bureau spelen met stuurtje of op me nieuwe 47" tv vanaf de bank. Doe mij dan toch maar de bank voor een potjes racen. :)

• Schuey
Jammer!

• evilpin0
Ik zie ook waarom, je bouwt je eigen stuurtje ;) Voorheen wel veel gespeeld met een stuurtje, vetter kan niet. Maargoed ook hier heeft de financiele crisis zijn sporen achter gelaten en een goed stuurtje (mijn oude stuurtje werkt helaas niet meer goed) is wel een must voor dit spel.

Dan wil ik ook meteen een stuurtje wat jij bouwt en die zou ik dan alleen voor F1 kopen, ik speel bv ook NFS the Run online en ik weet niet of dat ideaal is met een F1 stuurtje.

• Schuey
Dat is slechts een zaak van oorzaak en gevolg. Zelfs met een oude Momo Racing die je voor 30 euro van marktplaats haalt, is het al een hele andere ervaring! :) Daar kun je je geen buil aan vallen en stuurt zeker nog goed.

Er zijn zoveel prijsklassen waar je in kunt zitten dat er voor elk budget goed te sturen is*. Ik denk dat voor de constole en pc de Logitech DFGT wel eens de beste prijs/kwaliteit verhouding zou kunnen hebben!

Bovenstaande stuur wat BruceLee heeft is een klasse apart en daar betaal je ook voor, maar wel verschillende rims beschikbaar mbv quick release :)

Mijn eigen stuur gaat nogal erg duur zijn als je niet erg serieus met simracen bezig bent, vrees dat die rond de 1000 euro gaat liggen, en dan heb je nog alleen het stuur zelf.

Overigens wel geinig, is een pricedrop van de Zroso stuurtjes, nog maar 570, erg scherp denk ik!

*
Het bereik ligt letterlijk van 30 euro tot 3000 overigens :)

(actiegroep front pro stuur gebruik heeft zijn zegje weer gedaan O-) )

F1 2011 heb ik overgeslagen maar ik raak wel benieuwd hoe deze iteratie rijd. Ben op dit moment een nieuwe pc aan het bouwen maar moet weer even sparen voor onderdelen :X

[ Voor 21% gewijzigd door Schuey op 27-09-2012 12:03 ]

• Obversarix
Ik vind net een screenshot van F1 2011 van Maleisië dat ik het ronde record heb verbroken :P
De screenshot

Ronde record volgens de site van F1: 1:34.223 - JP Montoya (2004)
Ronde record volgens mijn screenshot: 1:33.876 - M. Schevers (2011)

• yezoxant
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-09 10:47
Wat mij opvalt is dat ik na iedere race een rokende motor heb. Op zich wel mooi om te zien maar vind het vaag want krijg niks door van het team dat mijn motor te warm is of er iets anders aan de hand is.

Het spel is opzich een goede verbetering tegenover F1 2011 maar en zijn nog dingen die verbetert mogen worden, zoals die save game bug en dat je meer informatie krijgt van je team onder het racen.

• Phusebox
yezoxant schreef op donderdag 27 september 2012 @ 13:16:
Wat mij opvalt is dat ik na iedere race een rokende motor heb. Op zich wel mooi om te zien maar vind het vaag want krijg niks door van het team dat mijn motor te warm is of er iets anders aan de hand is.

Het spel is opzich een goede verbetering tegenover F1 2011 maar en zijn nog dingen die verbetert mogen worden, zoals die save game bug en dat je meer informatie krijgt van je team onder het racen.
Dat heb ik nog niet gehad, wel KERS failures zo'n beetje elke race.

• rscheper
  • Laatst online: 19:14
de KERS faillure, kunnen ze die onder de race weer werkend krijgen? (dat werd er althans wel gezegd in het introductiefilmpje)... Dat is nog altijd beter dan Marussia zonder KERS.. dat merk je bij de start..!

• Phusebox
rscheper schreef op donderdag 27 september 2012 @ 13:27:
de KERS faillure, kunnen ze die onder de race weer werkend krijgen? (dat werd er althans wel gezegd in het introductiefilmpje)... Dat is nog altijd beter dan Marussia zonder KERS.. dat merk je bij de start..!
Ja meestal was het 2-4 rondjes voordat het weer werkte, op 25% race afstand

• Zamorano
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 27 september 2012 @ 13:42:
[...]

Ja meestal was het 2-4 rondjes voordat het weer werkte, op 25% race afstand
Bij mij riepen ze het in China in de allerlaatste bocht van de race. :) :z

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08 18:33
Ik heb nu helaas ook last van de save-game bug. Kom niet meer langs catalunya, er wordt gewoon niks meer gesaved. Heeft iemand een oplossing?

[ Voor 9% gewijzigd door Mastasidaz op 27-09-2012 14:02 ]

• Lucky-Shirt

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Er is een workaround, staat ook in dit topic een paar posts terug ( Hoogie2004 in "[Multi] F1 2012" ). Ik heb deze zelf nog niet getest, maar ik zit wel op hetzelfde punt vast als jij.

En Codemasters werkt aan een oplossing, zie dit topic op hun forum:
http://community.codemast...25-09-12/m-p/91862#U91862

Al komt de patch voor deze bug nog iets later:
This will be followed later this week by a further patch for PC which will address a large number of issues including the auto-save bug that are being tested and verified now. Details of these fixes will follow once this testing phase has been completed.

[ Voor 36% gewijzigd door Lucky-Shirt op 27-09-2012 14:16 ]

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Obversarix schreef op donderdag 27 september 2012 @ 12:04:
Ik vind net een screenshot van F1 2011 van Maleisië dat ik het ronde record heb verbroken :P
De screenshot

Ronde record volgens de site van F1: 1:34.223 - JP Montoya (2004)
Ronde record volgens mijn screenshot: 1:33.876 - M. Schevers (2011)
Met de 11/11 bug zeker;)

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 15:03
Ligt het nou aan mij of is er niemand online? Bij quick match niemand en bij custom precies hetzelfde. Speel op de pc btw :D

• moeskoetie
waar bewaart f1 2012 de save games??
ik kan ze niet ontdekken

• Solictice
F1 2012 is nu bij GreenManGaming voor €32. Inclusief 20% korting voucher

Voucher: GMG20-27J4Z-8NXHO (Geldig tot en met 1oktober)

Is volledig legit, heb er zelf ook al enkele games bij gekocht.

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08 18:33
Lucky-Shirt schreef op donderdag 27 september 2012 @ 14:11:
Er is een workaround, staat ook in dit topic een paar posts terug ( Hoogie2004 in "[Multi] F1 2012" ). Ik heb deze zelf nog niet getest, maar ik zit wel op hetzelfde punt vast als jij.

En Codemasters werkt aan een oplossing, zie dit topic op hun forum:
http://community.codemast...25-09-12/m-p/91862#U91862

Al komt de patch voor deze bug nog iets later:
This will be followed later this week by a further patch for PC which will address a large number of issues including the auto-save bug that are being tested and verified now. Details of these fixes will follow once this testing phase has been completed.
Die work-around werkt als een trein! Kan nu weer verder.. bedankt!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 15:03
Solictice schreef op donderdag 27 september 2012 @ 15:36:
F1 2012 is nu bij GreenManGaming voor €32. Inclusief 20% korting voucher

Voucher: GMG20-27J4Z-8NXHO (Geldig tot en met 1oktober)

Is volledig legit, heb er zelf ook al enkele games bij gekocht.
Als je eens op de site van budgetgaming kijkt kan je het nog voor 3 euro goedkoper bestellen :).

• Obversarix
Zonder de 11/11 bug.
Volledig legaal rondje.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:31
Is de resolutie-bug van de PC versie nu opgelost? In de demo kon ik namelijk geen resolutie kiezen in de game. Dat moest dan via die XML file..

Is dat in de final game opgelost?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Solictice
Heb ik nog geen problemen mee gehad.
Werkte overigens ook in 1 keer in de demo, ingame.

• moeskoetie
de banden kleuren zijn veranderd....misleidend...daardoor dacht ik dat ze geen option banden deden wisselen...

[ Voor 70% gewijzigd door moeskoetie op 27-09-2012 17:13 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste