Die hapering bij gebruiken van flashback heb ik ook, spel hangt echt 5 seconden vast ofzo, maar gaat daarna wel gewoon verder. Ach ja, ik probeer het toch zonder flashbacks te doen (heb er wel 2 tot m'n beschikking voor het geval er iets buiten m'n controle mis gaat, glitch ofzo). Verder speel ik gewoon door al word ik van de baan geramd bij de start, that's racing.
Is het geluid opgelost als je in abu dabi de pits uit rijdt?
Bij mij spoelt de replay standaard door. Waarschijnlijk vanwege de controller instellingen ofzo. Best irritant want flashbacks kan gewoon niet nu
Je weet dat je controls hebt tijdens deze replay? Kan wezen dat die bij verborgen staan?Hoogie2004 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:04:
Bij mij spoelt de replay standaard door. Waarschijnlijk vanwege de controller instellingen ofzo. Best irritant want flashbacks kan gewoon niet nu
www.youtube.com/DerOllie
Helaas zitten de standaard ergernissen er wel weer in hoor
- Team laat m'n teammate vlak voor mijn flying lap de pits uit komen waarna mijn rondje dus al meteen verkloot is
- Ik word gedivebombed door Senna in een langzame bocht en krijg zelf een drive through penalty..? Flashback gebruikt en deze keer hem ruimte gegeven, hij ging alleen zo hard de bocht in dat hij compleet de baan af vloog, hij gebruikte mij dus gewoon als stootkussen. Toch iets te agressief hier en daar, en dan wel mij de penalty geven?
Verder lijkt het alsof een natte baan wel extreem snel opdroogt zeg, van het ene op het andere rondje gaat de baan van zeiknat tot kurkdroog en werken m'n intermediates totaaaaal niet meer en kom ik niet eens meer uit stilstand weg.
- Team laat m'n teammate vlak voor mijn flying lap de pits uit komen waarna mijn rondje dus al meteen verkloot is
- Ik word gedivebombed door Senna in een langzame bocht en krijg zelf een drive through penalty..? Flashback gebruikt en deze keer hem ruimte gegeven, hij ging alleen zo hard de bocht in dat hij compleet de baan af vloog, hij gebruikte mij dus gewoon als stootkussen. Toch iets te agressief hier en daar, en dan wel mij de penalty geven?
Verder lijkt het alsof een natte baan wel extreem snel opdroogt zeg, van het ene op het andere rondje gaat de baan van zeiknat tot kurkdroog en werken m'n intermediates totaaaaal niet meer en kom ik niet eens meer uit stilstand weg.
Ja, maar van die controls is doorspoelen dus standaard geselecteerd, en terugspoelen zorgt er alleen voor dat het beeld langzamer gaat.Cybpraetorian schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:18:
[...]
Je weet dat je controls hebt tijdens deze replay? Kan wezen dat die bij verborgen staan?
Verwijderd
Euh, dat de AI heel langzaam door die bocht gaat?Phusebox schreef op donderdag 20 september 2012 @ 14:19:
Wat je ook eens moet doen is in Monza na de Variante Ascari (snelle chicane voor de laatste bocht) eens achteruit kijken, dan zie je een glitch.
Nou, bij mij zie ik dan opeens een grote grijze berg en dropt de framerate naar beneden als een gek.Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 16:13:
[...]
Euh, dat de AI heel langzaam door die bocht gaat?Dat is nou typisch een van die bochten die je hard kan nemen maar waar de AI doet alsof het hairpins zijn.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ik vind het wel echt erg irritant dat je voor de race je setup niet meer kan veranderen. Natuurlijk is dat ook zo in het echt, maar alsnog is het vervelend:P
Practice en Qualifying in de regen, en race compleet droog. Leuke setup heb je dan >.>
Overigens zijn die penalty's af en toe beetje overdreven. Iemand snijd je af, waardoor hij zelf spinned, en jij krijgt de penalty?
Practice en Qualifying in de regen, en race compleet droog. Leuke setup heb je dan >.>
Overigens zijn die penalty's af en toe beetje overdreven. Iemand snijd je af, waardoor hij zelf spinned, en jij krijgt de penalty?
Jammer, begin toch wel erg te merken dat mijn 4890 nu wel een wat oudere kaart begint te worden.. Ondanks dat ik deze game nog niet vol op 1680x1050 kan draaien omdat ik die resolutie niet kan selecteren, heeft hij er wel moeite meer met alles op hoog en ultra op 1240x1024.. Misschien iets voor rond april een nieuwe videokaart; )
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Net de career opnieuw begonnen in de legale steam versie. Ditmaal de rookie-test nog beter afgerond en kunnen starten bij Williams. Die wagen rijdt toch wel wat anders als de Force India, subtiele verschillen maar merkbaar
Iemand die wel co-op voor elkaar krijgt?
Ik krijg alleen maar connection errors
steam overvol?
Ik krijg alleen maar connection errors
Verwijderd
Zo, m'n eerste challenges gedaan. Het sturen lijkt nogal anders dan in de demo: ik kan er eigenlijk moeilijk aan wennen... De force feedback is wat vaag: ik weet niet hoe ik alles wat ik voel (of niet voel) moet interpreteren. Zo heb ik als ik gewoon rij al heel snel een aardige tegendruk als ik wil sturen (ff een deadzone met nul komma nul feedback en dan opeens moet ik echt duwen, zal ik maar zeggen), maar soms, vooral als ik schijnbaar iets te hard een bocht doorga of in een te hoge versnelling zit, is de tegendruk opeens compleet weg, alsof ik door de feedback heengeschoten ben. En toch kan ik nog wel sturen. Voelt heel gek. Moet dat eh... iets realistisch simuleren?
Ik vraag me ook af wat nou de diverse settings voor de controls inhouden: alles staat nu op 0 behalve deadzone (op 2: niet ideaal, maar geen enkele instelling voelt lekker). Wat gebeurt er nu precies als ik throttle saturation hoger zet? Geeft 'ie dan vanzelf meer gas of juist minder? Al met al heb ik (schijnbaar in tegenstelling met de meesten) meer moeite met de full game dan met de demo...
Zonet deed ik trouwens de derde challenge, op Silverstone, en ik speel op Medium (controls op Expert) maar ik werd aan alle kanten voorbijgereden... Verkeerde (basic) setup misschien? De andere races gingen beter. Of komt dat door m'n andere auto/team? Ik reed in Williams en kreeg toen, na twee gewonnen challenges, de mogelijkheid over te stappen naar een ander team: ik dacht dat dat promotie was, maar volgens mij was het een degradatie: auto rijdt brak en m'n teammaat staat onderaan. Ik verwachtte eigenlijk dat elk nieuw aanbod je hoger zou brengen...
Al met al eh... beetje vaag. De demo beviel me wel maar ik krijg het nu niet lekker allemaal...
Is er ook een manual ergens (Steam versie) waar wat meer in staat?
Ik vraag me ook af wat nou de diverse settings voor de controls inhouden: alles staat nu op 0 behalve deadzone (op 2: niet ideaal, maar geen enkele instelling voelt lekker). Wat gebeurt er nu precies als ik throttle saturation hoger zet? Geeft 'ie dan vanzelf meer gas of juist minder? Al met al heb ik (schijnbaar in tegenstelling met de meesten) meer moeite met de full game dan met de demo...
Zonet deed ik trouwens de derde challenge, op Silverstone, en ik speel op Medium (controls op Expert) maar ik werd aan alle kanten voorbijgereden... Verkeerde (basic) setup misschien? De andere races gingen beter. Of komt dat door m'n andere auto/team? Ik reed in Williams en kreeg toen, na twee gewonnen challenges, de mogelijkheid over te stappen naar een ander team: ik dacht dat dat promotie was, maar volgens mij was het een degradatie: auto rijdt brak en m'n teammaat staat onderaan. Ik verwachtte eigenlijk dat elk nieuw aanbod je hoger zou brengen...
Al met al eh... beetje vaag. De demo beviel me wel maar ik krijg het nu niet lekker allemaal...
Die challenge op Silverstone moet je gewoon door blijven rijden. Omdat je Full Wets hebt, heb je in het begin minder grip, maar de race komt naar je toe naarmate je langer rijdt
Ik was ook 3x opnieuw begonnen, maar achteraf was dat dus niet nodig.
Nu snap ik waarom Schumacher niks kan winnen in die Mercedes.. wat een kut wagen is dat man! Sowieso moet ik heeeel erg wennen aan deze game, lijkt wel alsof ik bij elke baan mijn rempunten opnieuw moet zoeken en de apex anders moet nemen. De banen waar ik normaal bloedsnel op ben, gaan nu rampzalig.. Monaco, Suzuka, Spa.. Vreemd joh..
Moet zeggen dat het met de Ferrari en en zelfs de Williams beter gaat..
Ben eigenlijk nog steeds geen echte fan,, F1 2011 stuurde naar mijn inziens beter.
Nu snap ik waarom Schumacher niks kan winnen in die Mercedes.. wat een kut wagen is dat man! Sowieso moet ik heeeel erg wennen aan deze game, lijkt wel alsof ik bij elke baan mijn rempunten opnieuw moet zoeken en de apex anders moet nemen. De banen waar ik normaal bloedsnel op ben, gaan nu rampzalig.. Monaco, Suzuka, Spa.. Vreemd joh..
Moet zeggen dat het met de Ferrari en en zelfs de Williams beter gaat..
Ben eigenlijk nog steeds geen echte fan,, F1 2011 stuurde naar mijn inziens beter.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Ik had ook wat problemen met mn stuurtje naar veel geklooi had ik het gevonden. Heb nu override ipute device op wheel gezet. Geen idee wat het precies doet maar mn onderstuur is weg!
Lastige race gehad net in China zeg. Na paar rondjes gaat het al druppelen, toch maar naar prime's ipv inters, tot het echt niet meer te doen was. Had het een rondje langer uitgehouden dan de rest, lag dus dik 1e tot ik naar inters ging, toen terug naar 3 gezakt. Dat ging 2 rondjes goed maar de laatste 2 rondjes had ik nul grip meer, dat was echt 3 keer eerder remmen dan normaal en overal half gas rijden. Alsnog 3e gehouden, maar een gat van 24+ seconden werd nog dichtgereden naar 2 seconden aan het eind, blijkbaar had de AI veel minder last van de regen want hij zat ook op inters. Of slijten die inters zo snel? Weet nu niet of ik geen grip had doordat ik beter wets had moeten pakken of juist dat de inters al versleten waren...
Brake saturation op 20% zetten ipv de 0% die ik normaal heeft bij mij ook geholpen om op tijd af te remmen en niet met gigantisch onderstuur de bocht in te gaan.
Bij 2012 moet je veeeel dieper de rem intrappen om een beetje fatsoenlijk af te remmen.
Bij 2012 moet je veeeel dieper de rem intrappen om een beetje fatsoenlijk af te remmen.
toch vervelend dat die AI gewoon ziekelijk snel is
waar ik in F1 2011 op Legend reed en dan gwn normale posities haalde voor t team haal ik dat nu gwn niet
AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750
Ik ben al jaren Codemasters aan het bestoken met mijn voorstel om er een AI slider in te bouwen, zoals EA dat had in hun F1 games. Dan is het spel tenminste voor iedereen leuk. Nu is bijvoorbeeld Professional te makkelijk en Legend te moeilijk.MrDucky schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 00:42:
toch vervelend dat die AI gewoon ziekelijk snel iswaar ik in F1 2011 op Legend reed en dan gwn normale posities haalde voor t team haal ik dat nu gwn niet
Ben benieuwd, krijg 'm vandaag binnen. Op Legend was ik gemiddeld wel 1 of 2 seconden sneller in '11, dus misschien is dit nu wel een leuke uitdagingPhusebox schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 07:30:
[...]
Ik ben al jaren Codemasters aan het bestoken met mijn voorstel om er een AI slider in te bouwen, zoals EA dat had in hun F1 games. Dan is het spel tenminste voor iedereen leuk. Nu is bijvoorbeeld Professional te makkelijk en Legend te moeilijk.
Met wat voor auto was je 1 of 2 seconden sneller? Dat maakt nog wel wat uit. Maar ik vrees dat Legend nog steeds niet moeilijk genoeg is.Streskip schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 07:56:
[...]
Ben benieuwd, krijg 'm vandaag binnen. Op Legend was ik gemiddeld wel 1 of 2 seconden sneller in '11, dus misschien is dit nu wel een leuke uitdaging
Dat was dan wel weer in de auto van Webber (de RedBull). In het begin van de race probeer ik meestal zo'n 5 seconden weg te rijden, dan hou ik de pace aan van de gene achter mij en probeer ik een beetje zuinig met de banden en brandstof om te gaan. Verder beetje boring omdat ik bijna de hele race alleen rijPhusebox schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 08:02:
[...]
Met wat voor auto was je 1 of 2 seconden sneller? Dat maakt nog wel wat uit. Maar ik vrees dat Legend nog steeds niet moeilijk genoeg is.

Anoniem: 411873
Het is me opgevallen dat ik nog nergens een optie gezien heb om de fuel/tyre simulation uit te zetten zoals in 2011? Is die keuze er nog?
Ik spaar in het begin juist brandstof en banden, om een beetje in de buurt van de rest te rijden. Als het nodig is, schroef ik aan het eind van de stint het tempo even op.Streskip schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 08:20:
[...]
Dat was dan wel weer in de auto van Webber (de RedBull). In het begin van de race probeer ik meestal zo'n 5 seconden weg te rijden, dan hou ik de pace aan van de gene achter mij en probeer ik een beetje zuinig met de banden en brandstof om te gaan. Verder beetje boring omdat ik bijna de hele race alleen rij
Aan het einde doe ik ook vaak nog even het tempo omhoog gooien. Ligt een beetje aan de banden strategie eigenlijk. Vind het ook wel leuk om de laatste 2 rondjes te hot-lappen en zo droog mogelijk over de finish te komen, nog even alles helemaal eruit persenAnoniem: 411873 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 08:38:
Ik spaar in het begin juist brandstof en banden, om een beetje in de buurt van de rest te rijden. Als het nodig is, schroef ik aan het eind van de stint het tempo even op.
Ik heb net 2012 geinstalleerd maar tijdens het opstarten komt wel de titel F1 2012 in beeld maar gaat daarna gewoon terug naar mijn bureaublad?
Dit had ik trouwens ook al met de demo. Ik heb geen flauw idee wat het kan zijn. Misschien iemand hier ook al mee gemaakt?
Specs:
windows 7 64bit
i5 2700k
gtx 560ti
Thanks!
Dit had ik trouwens ook al met de demo. Ik heb geen flauw idee wat het kan zijn. Misschien iemand hier ook al mee gemaakt?
Specs:
windows 7 64bit
i5 2700k
gtx 560ti
Thanks!
Krijg je een foutmelding?
Controleer ook even je windows event log...
Als daar niets in staat, update dan je drivers een naar laatste versie, met name videokaart.
Als daar niets in staat, update dan je drivers een naar laatste versie, met name videokaart.
Bedankt voor de snelle reacties. Ik heb geen idee of het met steam te maken heeft. Hoe kan ik dit controleren? Verder zie ik niks in de eventlogs staan. Dus ik ga even mijn drivers updaten. Wat ik ook nog dacht misschien kan het aan mijn dual monitor setup liggen. Zal na de update even een monitor ontkoppelen.
Mijn tactiek is vrijwel altijd kwalificeren op de langzamere band, dan alles eruit persen (met fuel op normal) om de mensen met options bij te houden. Vervolgens als ik dan naar de options ga kan ik het rustig aan doen, of in het geval dat ik achter lig extra hard pushen.Streskip schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 08:47:
[...]
Aan het einde doe ik ook vaak nog even het tempo omhoog gooien. Ligt een beetje aan de banden strategie eigenlijk. Vind het ook wel leuk om de laatste 2 rondjes te hot-lappen en zo droog mogelijk over de finish te komen, nog even alles helemaal eruit persen
Ik heb totaal geen problemen met de F1 2012 demo. Hij draait als een zonnetje. De Resolutie staat gewoon goed bij mij hoor en de config van mijn stuur zijn perfect!!! Een goede verbetering op F1 2011. Het menu van het spel ziet er gelikt uit en is veel mooier dan het menu van F1 2011!!!! Al met al een zeer mooi en goed spel!! Een 9 als eindscore!!!
Hij werkt hoor! Het was idd een kwestie van een driver update. Nu nog hopen dat F1 2012 mij een beetje kan vermakenHoogie2004 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 09:04:
Krijg je een foutmelding?
Goed om te horenDebtor schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 09:40:
[...]
Hij werkt hoor! Het was idd een kwestie van een driver update. Nu nog hopen dat F1 2012 mij een beetje kan vermaken.
Have fun! Dat heb ik er in ieder geval wel mee
Verwijderd
Fuel op normal: ik begrijp uit diverse posts én uit wat er gezegd wordt tijdens het junior weekend dat je fuel kan instellen op diverse settings. Is dat een setup ding of kan dat tijdens het rijden? Zoals ik gisteren al vroeg: is er niet een manual waarin een en ander wordt uitgelegd? Ik snap nog steeds niet wat diverse settings (throttle saturation) doen...
O ja, wat ik ook niet handig vond: in de diverse menu's, ook na de race, staat onderaan een cijfer met daardacht wat dat cijfer doet. Alleen zeggen die cijfers me niets... ik heb alle mogelijke toetsen op m'n stuur moeten indrukken om te achterhalen welk cijfer nou waar zat. Beetje vaag en vreemd, maar goed, ik ben er nu uit.
O ja, wat ik ook niet handig vond: in de diverse menu's, ook na de race, staat onderaan een cijfer met daardacht wat dat cijfer doet. Alleen zeggen die cijfers me niets... ik heb alle mogelijke toetsen op m'n stuur moeten indrukken om te achterhalen welk cijfer nou waar zat. Beetje vaag en vreemd, maar goed, ik ben er nu uit.
Zal ik dan ook maar eens proberen...Remco Tr schreef op donderdag 20 september 2012 @ 22:42:
Ik had ook wat problemen met mn stuurtje naar veel geklooi had ik het gevonden. Heb nu override ipute device op wheel gezet. Geen idee wat het precies doet maar mn onderstuur is weg!
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2012 09:56 ]
Dan heb je inderdaad wel een vangnetje, is het kwalificeren dan nog wel te doen? Ik sta nog wel graag vooraan bij de start. Gisteren nog een hele leuke race op Sepang, gehad. Tijdens de practice spinde ik en kwam ik rot op de baan te staan, waarvoor ik 10 place grid penalty kreegPhusebox schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 09:24:
[...]
Mijn tactiek is vrijwel altijd kwalificeren op de langzamere band, dan alles eruit persen (met fuel op normal) om de mensen met options bij te houden. Vervolgens als ik dan naar de options ga kan ik het rustig aan doen, of in het geval dat ik achter lig extra hard pushen.

Wat jij beschrijft voel ik ongeveer het zelfde. Ik heb een logitech momo stuur waar ik altijd rfactor mee heb gespeeld en f1 2010 en 2011 mee heb geprobeerd. tot nu toe is 2011 qua besturing het meest bevallen.Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 19:49:toon volledige bericht
Zo, m'n eerste challenges gedaan. Het sturen lijkt nogal anders dan in de demo: ik kan er eigenlijk moeilijk aan wennen... De force feedback is wat vaag: ik weet niet hoe ik alles wat ik voel (of niet voel) moet interpreteren. Zo heb ik als ik gewoon rij al heel snel een aardige tegendruk als ik wil sturen (ff een deadzone met nul komma nul feedback en dan opeens moet ik echt duwen, zal ik maar zeggen), maar soms, vooral als ik schijnbaar iets te hard een bocht doorga of in een te hoge versnelling zit, is de tegendruk opeens compleet weg, alsof ik door de feedback heengeschoten ben. En toch kan ik nog wel sturen. Voelt heel gek. Moet dat eh... iets realistisch simuleren?
2012 voelt idd heel erg vaag, heb nu de FF(force feedback)op 20% gezet en het voelt na elke bocht gwn vaag. het lijkt alsof de FF terug moet naar het midden na een bocht. wat je bv in een normale auto hebt als je een bocht maakt en weer recht rijd dat dan je stuur weer recht trekt, lijkt het alsof dat nu in het spel met de FF gebeurd. na een tijdje raak je er aan gewend maar vindt het erg vaag voelen.
Verder mijn mening over het spel.
pluspunten zijn er zeker wel,
vindt de challenges er leuk, heb erg zitten zweten om er een aantal op de moeilijkste te halen.
de young drivers test vindt ik ook wel een toevoeging.
Het gebruik van DRS en Kers lijkt wat beter te werken dan 2011, ook is het erg fijn dat je er niet meer bij na hoeft te denken dat je DRS uit zet voor een bocht(alleen in belgië de bocht voor de Bus stop chirane, of andere bochten waar je niet remt) maar dat DRS uitgezet wordt bij het aanremmen.
Ontzettend geschikt voor de casual gamer, lekker een portje racen. geen gezeur gwn lekker rubber burnen.(wil hier geen discussie mee beginnen)
minpunten:
Het voelt voor mij zo raar om te sturen, (FF verhaal hier boven), wellicht nog wat aan te passen met instellingen, ik verwacht niet dat dit ooit een een patch gaat gebeuren.
De filmpjes bij de young drivers test, totaal overbodig voor iemand die zich een beetje interesseert in de F1(voor mensen die vinden dat F1 alleen maar rondjes rijden is, is het dan allicht wel handige info)
Onrealistische bug's, gwn nog met 200km/h+ door bochten heen kunnen op Albert Park zonden voor vleugel.(wil hier geen discussie mee beginnen)
Bij Nick hielp het om de Logitech Profiler helemaal uit te schakelen voor F1 2012, misschien is dat iets wat je kan proberen om de FFB goed te krijgen.
Verwijderd
Ah, ben gelukkig niet de enige.Thommmyy schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 09:57:
[...]
Wat jij beschrijft voel ik ongeveer het zelfde. Ik heb een logitech momo stuur waar ik altijd rfactor mee heb gespeeld en f1 2010 en 2011 mee heb geprobeerd. tot nu toe is 2011 qua besturing het meest bevallen.
2012 voelt idd heel erg vaag, heb nu de FF(force feedback)op 20% gezet en het voelt na elke bocht gwn vaag. het lijkt alsof de FF terug moet naar het midden na een bocht. wat je bv in een normale auto hebt als je een bocht maakt en weer recht rijd dat dan je stuur weer recht trekt, lijkt het alsof dat nu in het spel met de FF gebeurd. na een tijdje raak je er aan gewend maar vindt het erg vaag voelen.
Ik gebruik die Profilfer never nooit niet (nooit begrepen waarvoor ik dat nodig zou hebben: ik kan alles in de games instellen...?) en hij start ook niet op met Windows. Dat kan bij mij dus niet het probleem zijn. Ik heb nu feedback heel laag ingesteld in F1: de wheel force (de onderste, kan het nu ff niet checken) zelf op 0. Maar het blijft vreemd voelen allemaal, vooral dus dat compleet wegvallen van de feedback in bochten.Hoogie2004 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 09:59:
Bij Nick hielp het om de Logitech Profiler helemaal uit te schakelen voor F1 2012, misschien is dat iets wat je kan proberen om de FFB goed te krijgen.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2012 10:04 ]
Dan andersom, misschien is het voor andere sturen als de G27 / G25 juist nodig om dat ding te hebben draaien..Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 10:03:
[...]
Ik gebruik die Profilfer never nooit niet (nooit begrepen waarvoor ik dat nodig zou hebben: ik kan alles in de games instellen...?) en hij start ook niet op met Windows. Dat kan bij mij dus niet het probleem zijn.
Er zal op het codemasters forum vast ergens een thread zijn met wheel-settings (heb em hier al eens gepost), misschien heb je daar iets aan... Anders post je settings eens hier, misschien dat wij al iets vreemds zien?
Nou , Ik ben met Career begonnen en rij in een Marusia.
Twee races gereden en ik vind het gaaf. Ik moet me het lazerus rijden om de vooropgestelde doelen te halen, en dat lukt dan ook net.
Veel beter als 2010 en 2011
Twee races gereden en ik vind het gaaf. Ik moet me het lazerus rijden om de vooropgestelde doelen te halen, en dat lukt dan ook net.
Veel beter als 2010 en 2011
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Ik speel zelf op de een-na-moeilijkste. De moeilijkste is niet meer leuk, het moet wel nog te doen blijven als je enkele kleine foutjes maakt in een race van 50%. In de Williams leverde dat een 1e plek op in de Free Practice, maar dat was ook wel een rondje wat erg strak was. Als ik in de Williams nu die eerste race easy win, dan zet ik em hoger.
Tevens rijd ik niet zoals veel youtube-gasten, die overal zoveel mogelijk afsnijden en dergelijke, ik probeer zo netjes te rijden als kan.
Bijv. Monza bij de Ascari, iedereen knalt bij het ingaan vol over het groene vlak, ja dan gaat die bocht bijna vol in zijn 6 ofzo, maar dat is toch niet leuk meer..... En dan ook nog klagen dat de AI daar stilstaat als je zelf het eerste deel van die chicane volgas overslaat....
Tevens rijd ik niet zoals veel youtube-gasten, die overal zoveel mogelijk afsnijden en dergelijke, ik probeer zo netjes te rijden als kan.
Bijv. Monza bij de Ascari, iedereen knalt bij het ingaan vol over het groene vlak, ja dan gaat die bocht bijna vol in zijn 6 ofzo, maar dat is toch niet leuk meer..... En dan ook nog klagen dat de AI daar stilstaat als je zelf het eerste deel van die chicane volgas overslaat....
[ Voor 13% gewijzigd door Hoogie2004 op 21-09-2012 10:47 ]
Dat vind ik inderdaad ook een beetjeHoogie2004 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 10:46:

het allermoeilijkste level speelt ook vals met de physics. moet eens kijken hoeveel downforce die hebben in bepaalde bochtenHoogie2004 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 10:46:
Ik speel zelf op de een-na-moeilijkste. De moeilijkste is niet meer leuk,

Dat viel mij ook al op. Ik denk dat dat komt doordat spelers de bochten afsnijden en de AI niet.dabelg schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 11:09:
[...]
het allermoeilijkste level speelt ook vals met de physics. moet eens kijken hoeveel downforce die hebben in bepaalde bochten
Als ze er een offtrack / penalty van maken beginnen de players te huilen dat het te strict is, dus ze moeten wel.
F1 2010 had, zeker in Time Trial mode, de offtracks erg goed liggen, je kon echt geen voordeel halen zonder dat het rondje ongeldig was. De Time Trial in 2011 (en waarschijnlijk ook in 2012) is meer een wedstrijd afkortingen dan echt op de baan een snelle ronde rijden

In F1 2010 waren alle console gamers aan het klagen dat die offtracks te streng waren, waardoor die modus i.i.g. in 2011 helemaal verkloot was.
[ Voor 8% gewijzigd door Hoogie2004 op 21-09-2012 11:18 ]
Ik heb ook de Profiler niet een geïnstalleerd. dus hem uitzetten gaat bij mij ook niet werkenVerwijderd schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 10:03:
[...]
Ik gebruik die Profilfer never nooit niet (nooit begrepen waarvoor ik dat nodig zou hebben: ik kan alles in de games instellen...?) en hij start ook niet op met Windows. Dat kan bij mij dus niet het probleem zijn. Ik heb nu feedback heel laag ingesteld in F1: de wheel force (de onderste, kan het nu ff niet checken) zelf op 0. Maar het blijft vreemd voelen allemaal, vooral dus dat compleet wegvallen van de feedback in bochten.
Een na hoogste. Geen hulpmiddelen aan.DJ-Promo schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 10:40:
Welke moeilijkheids graad?
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Anoniem: 411873
Doe ik ook vaak. Maar dan hoop ik wel altijd dat er nog eentje op dezelfde tactiek staat, zodat ik niet helemaal in niemandsland aan het rijden ben. Heb graag iemand om me heen rijdenPhusebox schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 09:24:
[...]
Mijn tactiek is vrijwel altijd kwalificeren op de langzamere band, dan alles eruit persen (met fuel op normal) om de mensen met options bij te houden. Vervolgens als ik dan naar de options ga kan ik het rustig aan doen, of in het geval dat ik achter lig extra hard pushen.
Damn, al die mensen die al hebben zitten spelen... heb de game al 2 dagen in mn bezit, maar nog geen meter kunnen rijden door het ontbreken van een PS3. Maar van't weekend gaan we helemaal los...
www.youtube.com/DerOllie
Net mijn eerste rondjes op Austin gedaan. Erg leuk om weer eens een nieuw circuit te leren. Zitten wel een aantal listige bochten in zeg.
Had na een rondje of 10 eindelijk de bronzen medaille op time attack. Voor de gouden moet ik nog even flink aan de bak.
Het begint wel steeds leuker te worden ookal heb ik nog wel veel moeite met correct aanremmen. Of hij remt te weinig of veel te hard en blokkerende wielen.
Blijven oefenen dus.
Had na een rondje of 10 eindelijk de bronzen medaille op time attack. Voor de gouden moet ik nog even flink aan de bak.
Het begint wel steeds leuker te worden ookal heb ik nog wel veel moeite met correct aanremmen. Of hij remt te weinig of veel te hard en blokkerende wielen.
Blijven oefenen dus.
Verwijderd
Heren,
Ik ben van plan om volgende week een Logitech G27 aan te gaan schaffen, niet alleen voor F1 2012, maar voor meer spellen en ook de toekomst. De reden is omdat ik nu altijd met KB speelde en dat gewoon niet meer fijn is. En mijn PS3 controller voor geen ene meter aan de praat te krijgen is in dit spel.
Nog tips? Of alternatieven? Ik wil minimaal een koppelingspedaal hebben gezien dat wel wat realisme geeft.
Ik ben van plan om volgende week een Logitech G27 aan te gaan schaffen, niet alleen voor F1 2012, maar voor meer spellen en ook de toekomst. De reden is omdat ik nu altijd met KB speelde en dat gewoon niet meer fijn is. En mijn PS3 controller voor geen ene meter aan de praat te krijgen is in dit spel.
Nog tips? Of alternatieven? Ik wil minimaal een koppelingspedaal hebben gezien dat wel wat realisme geeft.
Heb zelf ook een G27 sinds 1,5 jaar. Vind het echt een geweldig stuur. Lekker solide en met het leer een vrij realistisch gevoel.
Moet wel eerlijk zijn dat ik niet kan vergelijken aangezien ik nooit een andere heb gehad.
Er zitten 6 knoppen op het stuur wat er fijn is qua bediening. Bij de G25 heb je er 2 en dat is te weinig.
Koppelijk gebruik ik amper aangezien ik zelden iets anders doen dan F1.
Moet wel eerlijk zijn dat ik niet kan vergelijken aangezien ik nooit een andere heb gehad.
Er zitten 6 knoppen op het stuur wat er fijn is qua bediening. Bij de G25 heb je er 2 en dat is te weinig.
Koppelijk gebruik ik amper aangezien ik zelden iets anders doen dan F1.
Ben nu in het bezig van een Logitech Force-Feedback stuurtje die zowat 10 jaar oud is. Deze wordt helaas niet meer ondersteund door diverse spellen (oa. F1 2010)
Is dit bij de MoMo wel het geval? Voor een paar tientjes kun je deze al op den kop tikken terwijl je voor een G25 al gauw 150€ kwijt bent.
Is dit bij de MoMo wel het geval? Voor een paar tientjes kun je deze al op den kop tikken terwijl je voor een G25 al gauw 150€ kwijt bent.
Creating my own hero.
Verwijderd
De G27 is zelfs €225,- maar dat heb ik er wel voor over.Fasterinside schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 13:22:
Ben nu in het bezig van een Logitech Force-Feedback stuurtje die zowat 10 jaar oud is. Deze wordt helaas niet meer ondersteund door diverse spellen (oa. F1 2010)
Gaat me vooral er om dat ik een normale schakelpook en koppeling er op wil hebben, en als ik zo rond kijk is dit dan de beste koop. Er zijn wel duurdere maar die worden of niet zo breed ondersteund, of ze zijn meteen €500,-+ met niet vreselijk veel extra's.
Momo worden gwn nog drivers bij geleverd via Logitech site. ik heb een momo, 2010 en 2011 prima mee kunnen spelen. 2012 is wat lastiger ivm met FF instellingen.Fasterinside schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 13:22:
De problemen met FF heb ik nu dus ook. Kan er wel gewoon mee racen, maar dan moet ik FF uitzetten. Dit werkt op de MoMo dus ook niet?Thommmyy schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 13:43:
[...]
Momo worden gwn nog drivers bij geleverd via Logitech site. ik heb een momo, 2010 en 2011 prima mee kunnen spelen. 2012 is wat lastiger ivm met FF instellingen.
Creating my own hero.
er schijnt problemen te zijn met logitech profieler, maar die gebruik ik zelf niet. in post hier boven ergens staat mijn ervaring met mijn momo.Fasterinside schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 13:45:
[...]
De problemen met FF heb ik nu dus ook. Kan er wel gewoon mee racen, maar dan moet ik FF uitzetten. Dit werkt op de MoMo dus ook niet?
ik moet eens kijken naar wat instellingen of ik het wat beter kan krijgen. heb nu in het spel de FF op 20% staan, hoger is niet te doen. of veel te zwaar, of te ligt. wellicht dat er ondertussen al op andere fora instellingen bekent zijn voor momo stuurtjesThommmyy schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 09:57:
[...]
Wat jij beschrijft voel ik ongeveer het zelfde. Ik heb een logitech momo stuur waar ik altijd rfactor mee heb gespeeld en f1 2010 en 2011 mee heb geprobeerd. tot nu toe is 2011 qua besturing het meest bevallen.
Edit: eerder stukje
[ Voor 89% gewijzigd door Thommmyy op 21-09-2012 13:50 ]
Het stuur wordt wel ondersteund
bron:http://www.virtualr.net/f1-2012-out-nowSupported Wheels (PC)toon volledige bericht
Atomic Super Sport Evo Steering Wheel
Atomic TVR Sagaris Sport Racing Steering Wheel
ECCI Trackstar 6000
Fanatec ClubSport
Fanatec CSR Elite
Fanatec Porsche 911 Carrera
Fanatec Porsche 911 GT2
Fanatec Porsche 911 GT3 RS2
Fanatec Porsche 911 Turbo S
Ferrari Vibration GT Cockpit 458
Logic3 Tri Format Topdrive GT
Logic3 Tri Format Topdrive RF
Logitech Driving Force GT
Logitech Driving Force Pro
Logitech Formula Force EX/RX
Logitech G25 Racing Wheel
Logitech G27 Racing Wheel
Logitech MOMO Racing Force (Racing)
Logitech WingMan Formula Force GP Racing Wheel
Microsoft Sidewinder Force Feedback Wheel with Force Feedback
Microsoft Xbox 360 Wireless Racing Wheel
Thrustmaster Ferrari 430 Force Feedback Racing Wheel
Thrustmaster Ferrari 458 Italia
Thrustmaster Ferrari F1 wheel Integral T500
Thrustmaster Ferrari GT Experience
Thrustmaster Ferrari GT F430 Wireless Cockpit
Thrustmaster RGT Force Feedback Clutch Edition
Thrustmaster T500RS Racing Wheel
Thrustmaster Universal Challenge 5-in-1 Racing Wheel
Zo, ik heb ook een nieuw stuur besteld (naja besteld, via marktplaats)
Een Driving Force GT voor €50
Kan niet wachten tot hij binnen is.
Ga je geen spijt van krijgen. Ik heb dat stuur gehad, super ding!Solictice schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:23:
Zo, ik heb ook een nieuw stuur besteld (naja besteld, via marktplaats)
Dat hoop ik niet nee.Hoogie2004 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:37:
[...]
Ga je geen spijt van krijgen. Ik heb dat stuur gehad, super ding!
Enige wat ik jammer vind is dat ik hem niet kan gebruiken op m'n Xbox. Maar dat is eigenlijk Microsoft z'n schuld.
Enige fatsoenlijke sturen die voor zowel PC als xbox zijn, zijn volgens mij de Fanatecs. En die lagen beetje boven mijn budget
Ik heb de game eindelijk binnen! 
Nu wil ik dat de wagen automatisch schakelt om eerst een beetje te wennen. Maar waar stel ik dit in? Het staat voor zover ik weet niet bij de difficulty.
Nu wil ik dat de wagen automatisch schakelt om eerst een beetje te wennen. Maar waar stel ik dit in? Het staat voor zover ik weet niet bij de difficulty.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 458573 op 21-09-2012 14:55 ]
Bij mij stond de game standaard ingesteld op automatisch..
EDIT: zal wellicht afhankelijk zijn van het gekozen niveau
EDIT: zal wellicht afhankelijk zijn van het gekozen niveau
[ Voor 35% gewijzigd door rscheper op 21-09-2012 14:58 ]
Pause menu, driving assists -> ergens bijna onderaan geloof ik. Zal standaard staan op Manuel + suggested of Manual.Anoniem: 458573 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:53:
Ik heb de game eindelijk binnen!
Verwijderd
Net weer ff gespeeld en wat gerommeld met de control settings. Steering linearity heb ik nu op 25 (i.p.v. 0) en brake saturation op (maar liefst) 40. Deadzone is 2 en de rest staat op 0. Force feedback staat allemaal op 40 nu. Het lijkt er toch op dat het wegvallen van de force feedback simpelweg het wegvallen van de downforce is, schijnbaar door te hard in een bepaalde versnelling door de bocht rijden... Zo langzamerhand begint het te wennen. Alleen had ik nooit van McLaren naar Masuri (of zo) moeten switchen want die auto lijkt kansloos in de challenges... Geen KERS ook, zo lijkt het.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2012 16:02 ]
Marussia heeft inderdaad geen KERS...
Marussia en HRT zijn de kleinste teams en ook het minst snel, hiermee zal het dus wel erg lastig worden om uberhaupt een challenge te halen..
Marussia en HRT zijn de kleinste teams en ook het minst snel, hiermee zal het dus wel erg lastig worden om uberhaupt een challenge te halen..
[ Voor 66% gewijzigd door rscheper op 21-09-2012 16:45 ]
Ik rijd echt als een oude opa in de bochten om er maar niet uit te vliegen. Ik geeft toe, ik ben meer een arcade racer maar 2011 voelde voor mij zo veel beter. Ik kan er maar niet aan wennen helaas. Bleh
Verwijderd
Ah, ok. Dan snap ik niet dat ik na twee races in McLaren een 'schitterend aanbod 'kreeg om over te stappen naar Marussia... Je zou verwachten dat je na succesvolle races zou promoveren, niet degraderen...! Ik denk dat ik die challenges maar opnieuw ga doen.rscheper schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 16:44:
Marussia heeft inderdaad geen KERS...
Haha, dat zou je inderdaad niet verwachten! ik heb nog geen challenges gedaan, maar dit is apart.. Denk dat als je bij McLaren, Red Bull of Ferrari zit je qua pure prestaties nergens heen zou moeten willen.. (of tussen die 3 switchen)
Verwijderd
O, oeps, sorry, dat was Williams, hahaha! Mijn interesse in F1 stamt uit de tijd dat Williams nog wat voorstelde... 
Zonet trouwens m'n eerste vastloper gehad...
Zonet trouwens m'n eerste vastloper gehad...
Je hebt dan zeker Season Challenge gedaan? Als jij je rivaal uit kiest en je wint uiteindelijk van hem krijg je van dat 'bedrijf' een aanbod om een contract te tekenen.Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 17:40:
[...]
Ah, ok. Dan snap ik niet dat ik na twee races in McLaren een 'schitterend aanbod 'kreeg om over te stappen naar Marussia... Je zou verwachten dat je na succesvolle races zou promoveren, niet degraderen...! Ik denk dat ik die challenges maar opnieuw ga doen.
Tenminste, zo heb ik het begrepen.
Ik heb vandaag voor het eerst wat kunnen spelen en had wat moeite met het afstellen van het wiel (Fanatec CSR, op een xbox), ik vond deze settings zelf gegeven door Codemasters.
Klikkie!
Staan ook meer settings voor andere wheels.
Klikkie!
Staan ook meer settings voor andere wheels.
Volgens mij kun je in het hoofdmenu bij opties kiezen om de schade alleen visueel te laten zien of ook "full damage", ik heb mijn neus er af gereden en kon niet meer fatsoenlijk door de bocht, ging eerder rechtdoor..Thommmyy schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 09:57:
[...]
minpunten:
Het voelt voor mij zo raar om te sturen, (FF verhaal hier boven), wellicht nog wat aan te passen met instellingen, ik verwacht niet dat dit ooit een een patch gaat gebeuren.
De filmpjes bij de young drivers test, totaal overbodig voor iemand die zich een beetje interesseert in de F1(voor mensen die vinden dat F1 alleen maar rondjes rijden is, is het dan allicht wel handige info)
Onrealistische bug's, gwn nog met 200km/h+ door bochten heen kunnen op Albert Park zonden voor vleugel.(wil hier geen discussie mee beginnen)
Gisteren ook de 2e race gereden van het seizoen in mijn Williams. (ik rijd mijn races op 50% afstand)
Gestart vanaf Pole na een super quali rondje, en de leiding behouden.
Super interessante race met veel verschillend weer. Na 11 rondjes begon het licht te regenen, en toen mijn banden helemaal op waren ging iedereen naar binnen.
AI koos voor de Intermediates en ik ging voor de Full wets, ik ging als eerste de pits in, met Button en Webber in mijn nek. Na de stop bleek al snel dat het nog net iets te droog was voor de Full wet, want ik glibberde alle kanten op. Ik hield stug vol en ja hoor, na 2 rondes ging de AI ook de Full wet halen.
Ik was een flink eind teruggevallen in die 2 rondes, maar Button kwam vlak voor me weer de baan op. In ronde 22 vervolgens het hele veld (ook ik) naar de Intermediates, waarna de baan langzaam droger werd.
Uiteindelijk gefinished op 13 seconden achter Button, mijn 2e 2e plek van het seizoen, na in Melbourne ook al 2e te zijn geworden. Ik laat de moeilijkheid op Professional staan, want ik moet echt de hele race foutloos zijn om misschien te kunnen winnen.
Gestart vanaf Pole na een super quali rondje, en de leiding behouden.
Super interessante race met veel verschillend weer. Na 11 rondjes begon het licht te regenen, en toen mijn banden helemaal op waren ging iedereen naar binnen.
AI koos voor de Intermediates en ik ging voor de Full wets, ik ging als eerste de pits in, met Button en Webber in mijn nek. Na de stop bleek al snel dat het nog net iets te droog was voor de Full wet, want ik glibberde alle kanten op. Ik hield stug vol en ja hoor, na 2 rondes ging de AI ook de Full wet halen.
Ik was een flink eind teruggevallen in die 2 rondes, maar Button kwam vlak voor me weer de baan op. In ronde 22 vervolgens het hele veld (ook ik) naar de Intermediates, waarna de baan langzaam droger werd.
Uiteindelijk gefinished op 13 seconden achter Button, mijn 2e 2e plek van het seizoen, na in Melbourne ook al 2e te zijn geworden. Ik laat de moeilijkheid op Professional staan, want ik moet echt de hele race foutloos zijn om misschien te kunnen winnen.
[ Voor 6% gewijzigd door Hoogie2004 op 22-09-2012 10:37 ]
Verwijderd
Ik heb mijn eigen manier van spelen gevonden, iets wat ik ook al wel deed in F1 2010 en F1 2011 (die ik beiden echter kort gespeeld heb, vooral F1 2011 omdat die bij mij constant vastliep, dus dat spel had ik na een paar dagen al gezien). Ik doe een Quick race, kies bijvoorbeeld Redbull (in ieder geval een topteam zodat ik een goede auto heb), en doe dan een 25% race (zodat je minsten 1 pitstop moet doen) op een gemiddeld AI niveau. Vervolgens start ik de race en stuur ik meteen naar de zijkant (zo gauw als mogelijk) om pas weer gas te geven als ik laatste ben. (Jammer dat je niet handmatig de grid positie kan kiezen). En vervolgens is het zo'n 13 tot 17 rondjes lang leuk vechten om naar voren te komen, maar wel echt netjes rijdend en ook zo weinig mogelijk gebruik maken van de zwakke AI in bochten. Ik pas me dus eigenlijk wat aan aan de AI. Vervolgens probeer ik natuurlijk wel te winnen, maar het is ook totaal geen probleem als ik 14e wordt of zo: het gaat me er om dat je constant met tegenstanders te maken hebt, de hele race door, en constant in gevecht bent om een goede plek.
Ik kies niet de hoogste AI omdat ik dan kansloos ben en geen tijd en zin heb om eerst alle tracks tot in detail onder de knie te krijgen. Ik kies ook niet de laagste AI omdat ik niet te makkelijk na een paar rondjes al eerste wil zijn. Niets is saaier dan 10 rondjes op kop liggen imho.
Challenges en career etc. boeien me al niet meer zo: duurt me allemaal te lang. Zo'n career of kampioenschap zie ik dan als 1 geheel en daar ben je weken mee bezig. Ik doe liever gewoon 1 race wanneer ik daar zin in heb.
Op zo'n manier vind ik het spel erg leuk.
EDIT
Het is trouwens niet al te goed te zien hoe nat de baan is. Je merkt het vooral aan het slechte zicht als je achter een andere auto rijdt, maar verder is het lastig in te schatten. Zonet had ik een race met regen op Spa: de lucht zal er mooi blauw uit
maar het spetterde wel wat en toch zag de baan er normaal uit. Ik zou zo nooit kunnen inschatten of de baan nog nat of droog is: dat merk je dus alleen maar als je opeens de bocht uitglijdt... Het lukte me trouwens nauwelijks (of eigenlijk helemaal niet) om op wets een rondje te rijden: ik gleed alle kanten op. Ging nog slechter dan toen ik nog op de gewone banden reed, eigenlijk...!
Het watereffect op het zicht was wel mooi, eigenlijk TE slecht zicht, maar ik denk dat ik het voorlopig maar even bij droge races hou...
Ik kies niet de hoogste AI omdat ik dan kansloos ben en geen tijd en zin heb om eerst alle tracks tot in detail onder de knie te krijgen. Ik kies ook niet de laagste AI omdat ik niet te makkelijk na een paar rondjes al eerste wil zijn. Niets is saaier dan 10 rondjes op kop liggen imho.
Challenges en career etc. boeien me al niet meer zo: duurt me allemaal te lang. Zo'n career of kampioenschap zie ik dan als 1 geheel en daar ben je weken mee bezig. Ik doe liever gewoon 1 race wanneer ik daar zin in heb.
Op zo'n manier vind ik het spel erg leuk.
EDIT
Het is trouwens niet al te goed te zien hoe nat de baan is. Je merkt het vooral aan het slechte zicht als je achter een andere auto rijdt, maar verder is het lastig in te schatten. Zonet had ik een race met regen op Spa: de lucht zal er mooi blauw uit
Het watereffect op het zicht was wel mooi, eigenlijk TE slecht zicht, maar ik denk dat ik het voorlopig maar even bij droge races hou...
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2012 11:51 ]
Weet iemand waarom ik geen bandenstrategie kan instellen bij de race in Bahrein (Carreer mode) ?
De race begint met licht nat weer (ik start met intermediates), maar eindigt droog. Hoe kan ik, als ik de pits inga, het bandentype selecteren ?
De race begint met licht nat weer (ik start met intermediates), maar eindigt droog. Hoe kan ik, als ik de pits inga, het bandentype selecteren ?
Vraagje.
Net voor de lunch doe ik die young driver season test apparaat ding (op Yas Marina).
Allemaal prima.
Ben daar klaar mee, sluit het spel af, ga ff lunchen, kom terug, start het spel op.
Alleen nu als ik aan het rijden dan heb ik een soort van speed sensitive steering. Dus ik moet zelfs in het meest lichte knikje op het rechte stuk vol sturen om ook maar 2 graden te sturen. Ga ik langzamer is het prima, maar het is nu dus gewoon recht uit en daarna vol sturen hoe klein of groot de bocht ook is.
Settings niet veranderd, driving aids staan nog steeds uit.
Iemand?
Net voor de lunch doe ik die young driver season test apparaat ding (op Yas Marina).
Allemaal prima.
Ben daar klaar mee, sluit het spel af, ga ff lunchen, kom terug, start het spel op.
Alleen nu als ik aan het rijden dan heb ik een soort van speed sensitive steering. Dus ik moet zelfs in het meest lichte knikje op het rechte stuk vol sturen om ook maar 2 graden te sturen. Ga ik langzamer is het prima, maar het is nu dus gewoon recht uit en daarna vol sturen hoe klein of groot de bocht ook is.
Iemand?
Bah, mijn game saved niet meer...
Precies dezelfde bug die al in 2010 en 2011 zat. En alsnog is het niet gefixed. Lekker bezig Codemasters...
Nu nog een keer de Young Drivers Test doen dus...
Precies dezelfde bug die al in 2010 en 2011 zat. En alsnog is het niet gefixed. Lekker bezig Codemasters...
Nu nog een keer de Young Drivers Test doen dus...
Regen Q&R in Bahrein het moet niet gekker worden
Dat heb ik dus ook al een paar keer gehad. Dan moet ik in de opties het stuur weer instellen en dan doet hij het weer. Erg vervelend.gtrNL schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 13:55:
Vraagje.
Allemaal prima.
Iemand?
Gister lekker begonnen met het spel, na wat opstart problemen gelukkig was hier iemand zo wijs mij te attenderen op een driver update top!!!
.
Heb nu alleen het probleem als ik gebruik maak van een flashback blijft hij eerst een aantal seconden hangen, en daarna is mijn beeld ondersteboven
. Ik gebruik trouwens een camera positie vanuit achter de auto. Als ik mijn camera positie verander naar in de auto gaat het goed. Maar goed dat ik vind ik zo irritant rij liever vanuit achter de auto.
Het is nogal een rare en irritante bug. Moet ik toch maar proberen iets netter te rijden
.
Heb nu alleen het probleem als ik gebruik maak van een flashback blijft hij eerst een aantal seconden hangen, en daarna is mijn beeld ondersteboven

Het is nogal een rare en irritante bug. Moet ik toch maar proberen iets netter te rijden
Die bug heb ik ook.
Alleen ik rij altijd met TV camera, dus weinig last van:P
Alleen ik rij altijd met TV camera, dus weinig last van:P
Zelfde hier, zag het in een replay toevallig. Gewoon cockpit camera gebruiken dus
Welke car-setup kun je het beste gebruiken? In Time Trial haal ik vrijwel nooit de goude medaille...
Op het internet ben ik nog geen goede setup tegen gekomen.
Op het internet ben ik nog geen goede setup tegen gekomen.
Heb de PC game, moet zeggen wat een verademing qua opstarten van de game,
gaat echt super snel vergeleken met de vorige versies
gaat echt super snel vergeleken met de vorige versies
Nou het werkt, en tot nu nog geen problemen gehad.. het draait zelfs soepel lol
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Set override input setting op wheel (dat vind je in het controller menutje)gtrNL schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 13:55:
Vraagje.
Allemaal prima.
Iemand?
Bij mij saved het spel ook niet meer na de race in Bahrain in Carreer mode. Heb deze race nu al 3x gewonnen, en zelfs aan de volgende practice & kwalificaties begonnen (Spanje). Bij elke start van het spel sta ik terug op Bahrain ...
Zelfs de "My F1" > "Save Profile" helpt niet ...
Hopelijk komt men snel met een patch, want ik vind het ondanks deze bug een super game !
Edit : Blijkbaar is dit een bekend probleem :
http://community.codemast...e/Autosave-Bug/td-p/77720
Hopelijk komt men snel met een patch, want ik vind het ondanks deze bug een super game !
[ Voor 15% gewijzigd door cedrique op 23-09-2012 20:10 ]
Het is toch wel echt zo ontzettend slecht dat deze bug zich na 3 jaar nog steeds in de game bevind. Zo moeilijk kan een bug niet op te lossen zijn, er moet iets grondig mis zijn in de beginselen van het gehele save-verhaal binnen de engine / gamecedrique schreef op zondag 23 september 2012 @ 20:04:
Bij mij saved het spel ook niet meer na de race in Bahrain in Carreer mode. Heb deze race nu al 3x gewonnen, en zelfs aan de volgende practice & kwalificaties begonnen (Spanje). Bij elke start van het spel sta ik terug op Bahrain ...
Zelfde probleem bij mij, ook na Bahrein. Tijdens het laden van de volgende sessie (practice in spanje) staat gewoon spanje, maar zodra ik in de pits zit is het toch echt Bahrein
Niet echt zin om weer opnieuw die race te gaan doen...
De enige fix die ik heb kunnen vinden is een nieuw profiel aanmaken...
Ik snap het echt niet;
In F1 2011 kon ik makkelijk in de top 10 kwalificeren en heel misschien wel de race winnen. Niveau van de AI op Legend.
Nu, in 2012, kan ik amper in Q2 komen en rijdt Maldonado (teamgenoot) makkelijk Q3 binnen om als 8e te starten.
In de race kan ik wel aardig naar voren komen, maar het gaat naar mijn idee niet zo enorm lekker. Terwijl de Williams toch echt geen langzame auto is.
Maldonado rijdt in kwali gewoon 2 seconden per ronde sneller...
Ik gebruik, net als in 2011, de standaard quick-setups. Ik vind het al enorm jammer dat je tussen kwal en race de setup niet meer kunt aanpassen, al helemaal als het tijdens de race gaat regenen, maar dat is ook wel weer een uitdaging, net zoals IRL.
Ligt het aan mij? Compleet andere besturing, vooral tijdens sturen? Je moet echt je concentratie nog meer erbij houden dan in 2011.
Ik rij op de PS3 met een controller.
Ervaart iemand hetzelfde en wat kan ik oplossen?
In F1 2011 kon ik makkelijk in de top 10 kwalificeren en heel misschien wel de race winnen. Niveau van de AI op Legend.
Nu, in 2012, kan ik amper in Q2 komen en rijdt Maldonado (teamgenoot) makkelijk Q3 binnen om als 8e te starten.
In de race kan ik wel aardig naar voren komen, maar het gaat naar mijn idee niet zo enorm lekker. Terwijl de Williams toch echt geen langzame auto is.
Maldonado rijdt in kwali gewoon 2 seconden per ronde sneller...
Ik gebruik, net als in 2011, de standaard quick-setups. Ik vind het al enorm jammer dat je tussen kwal en race de setup niet meer kunt aanpassen, al helemaal als het tijdens de race gaat regenen, maar dat is ook wel weer een uitdaging, net zoals IRL.
Ligt het aan mij? Compleet andere besturing, vooral tijdens sturen? Je moet echt je concentratie nog meer erbij houden dan in 2011.
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Hahafreddyathlon schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:02:
Ik snap het echt niet;
En wat volgens mij wat ook anders is , is dat je nu je rem half moet laten opkomen op het einde van je rem weg en half remmend vast wat insturen. Verder heb ik weinig verschil gemerkt behalve dat de AI geen snellere laptimes meer neerzet terwijl jij op kop positie rijdt.
Speelt wederom heerlijk maar had net zo goed een patch kunnen zijn
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Opnieuw beginnen dus, en dan de kans lopen dat het weer gebeurt? No thanks! Ik wacht wel op een patch, en codemasters kennende kan dat nog heeeeel lang durenSolictice schreef op maandag 24 september 2012 @ 10:56:
De enige fix die ik heb kunnen vinden is een nieuw profiel aanmaken...
op monaco een na laatste ronde naar de pits omdat de benzine bijna op was.
dus denk je....daar wordt getankt.....misvatting.....net uit de pits....ja hoor....geen benzine meer...dus in de 1e versnelling verder....totdat er me 3 man nog inhalen....(lag 35sec voorop)
hoe moet je die benzine dan instellen om ze duidelijk te maken dat ze moeten bijtanken?
ik heb een ldfgt stuur
dus denk je....daar wordt getankt.....misvatting.....net uit de pits....ja hoor....geen benzine meer...dus in de 1e versnelling verder....totdat er me 3 man nog inhalen....(lag 35sec voorop)
hoe moet je die benzine dan instellen om ze duidelijk te maken dat ze moeten bijtanken?
ik heb een ldfgt stuur
In de race kan je niet tanken. Je zult dus een betere strategie moeten bedenken om de race uit te rijden. Of gewoon een beetje zuinig doen
[ Voor 65% gewijzigd door Streskip op 24-09-2012 13:30 ]
Met dank aan Guido vdr Garde mag je niet meer bijtanken in de pit
http://www.twitch.tv/jannustitannus
dus je moet maar rustig rijden zodat je genoeg benzine hebt op het einde om de race uit te zingen??
Je kan natuurlijk de fuel mix instellen, op 3 standen, de laatste ronden (in geval van voorsprong) kun je hem natuurlijk op "lean mix" instellen.. sinds 2010 mag er niet meer bijgetankt worden tijdens de race.. je kan zelfs van te voren instellen op wat voor niveau de brandstof moet staan..