[OS X Mountain Lion 10.8] Ervaring & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:32

RnB

Is het mogelijk om externe schijven te indexeren en dus te gebruiken met Spotlight?

Ik heb al het een en ander op Google gevonden (externe schijf in Privacy zetten en weer eruit halen en een commandline in Terminal), maar deze middelen lijken niet te werken. Ik zie (en hoor) mds en mdworker hun ding doen, maar wanneer ik een map of file wil zoeken dmv Spotlight, komen deze niet tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik gebruik hiervoor het programma "easyfinder". Spotlight kan nl alleen indexeren op een Apple partitie indeling. Easyfind werkt, met boolean operators!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Mijn externe schijf is een Apple partitie, dus in principe moet Spotlight deze gewoon kunnen indexeren.
Integreert Easyfind met Spotlight of is ie opzichzelf staand? Ik gebruik namelijk Alfred, welke gebonden is aan Spotlight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ootz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-06-2021
RnB schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 21:55:
Dat met die stijlen is me niet gelukt, zowel de terminal versie als de .txt versie niet.
Dus ik laat het maar zoals het is, helaas.

Verder iets anders: wanneer ik Windows 7 HE 64bit dmv Boot camp gedraait heb en OS X opstart, start mijn dock nooit op. Reboot ik mijn systeem nog eens, dan pas start de dock mee.
Meerdere mensen die dit ervaren en is er een fix voor?
Ik heb dit probleem ook, weet niet aan wat het ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Spotlight zou automatisch externe schijven moeten gaan indexeren. Als hij dat niet doet kun je dat dmv dat trucje met de Privacy tab wat meer forceren. Op de commandline heb je echter tools om het daadwerkelijk in- of uit te schakelen (mdutil -i on|off; zie de manual van mdutil voor meer mogelijkheden). Als je op internet zoekt vindt je ook genoeg artikelen hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03:33

BPP

Ik heb vandaag van een tweaker een MBP 2012 overgenomen. Maar nu probeer ik een clean herinstall te doen via de recovery HD, maar ik krijg hem maar niet leeg. De naam en Apple ID van de vorige eigenaar blijven erin staan. Hij voert alle stappen dus wel uit, maar maakt hem dus niet volledig schoon. Ik wil hem volledig schoon hebben tot het punt dat ik aan het begin zelf de taal kan kiezen e.d. Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:05

page404

Website says no

BPP schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 20:39:
Ik heb vandaag van een tweaker een MBP 2012 overgenomen. Maar nu probeer ik een clean herinstall te doen via de recovery HD, maar ik krijg hem maar niet leeg. De naam en Apple ID van de vorige eigenaar blijven erin staan. Hij voert alle stappen dus wel uit, maar maakt hem dus niet volledig schoon. Ik wil hem volledig schoon hebben tot het punt dat ik aan het begin zelf de taal kan kiezen e.d. Is dit mogelijk?
ook wel eens gehad. Wat jij wil werkt alleen als je in de installatiestappen eerst de partitie leegmaakt waarin OS X geinstalleerd staat, en vervolgens daar een verse install op doet.
Dus optionkey ingedrukt houden tijdens booten, dan kiezen voor Schijfhulpprogramma en wis de opstartschijf. Vervolgens NIET opnieuw opstarten, maar terug naar het recoverymenu en kies dan voor ‘OS X opnieuw installeren’.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

ppl schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 19:24:
Spotlight zou automatisch externe schijven moeten gaan indexeren. Als hij dat niet doet kun je dat dmv dat trucje met de Privacy tab wat meer forceren. Op de commandline heb je echter tools om het daadwerkelijk in- of uit te schakelen (mdutil -i on|off; zie de manual van mdutil voor meer mogelijkheden). Als je op internet zoekt vindt je ook genoeg artikelen hierover.
Oké, bedankt voor de replies. Het bleek in Alfred zelf te zitten... |:(
Ik heb het inmiddels werkende gekregen door de externe schijf gewoon toe te voegen binnen Alfred. Ik heb me laten misleiden door de informatie dat Alfred de Spotlight database gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03:33

BPP

page404 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 20:49:
[...]

ook wel eens gehad. Wat jij wil werkt alleen als je in de installatiestappen eerst de partitie leegmaakt waarin OS X geinstalleerd staat, en vervolgens daar een verse install op doet.
Dus optionkey ingedrukt houden tijdens booten, dan kiezen voor Schijfhulpprogramma en wis de opstartschijf. Vervolgens NIET opnieuw opstarten, maar terug naar het recoverymenu en kies dan voor ‘OS X opnieuw installeren’.
Gelukt! Bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:22
Wel, dit is vervelend.

Ik voerde een herinstallatie uit van OS X, blijkt dat Lion werd geïnstalleerd ipv Mountain Lion. Vervolgens dacht ik Mountain Lion uit de App Store te downloaden maar de App Store weigerde dienst, noodgedwongen dan maar een ISO van Mountain Lion van het net geplukt en deze geïnstalleerd. Nu opende ik net de App Store en was Mountain Lion verdwenen uit de lijst van aankopen en de enige optie die ik schijnbaar had was Mountain Lion opnieuw aankopen.

Blijkbaar, was Mountain Lion verborgen en moest ik dit onder de account instellingen terug zichtbaar maken. }:|

Wie bedenkt zulke dingen? Praktisch is anders.

[ Voor 23% gewijzigd door Pyr0wl op 07-03-2013 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

AppleCare bellen en de situatie uitleggen. Zij kunnen Mountain Lion aan je account toevoegen. Ik heb dat zelf ooit gedaan om iLife '09 aan mijn account toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:43

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

blubbers schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 21:12:
hmm, scrollen in 10.8.2 in safari gaat meestal toch niet smooth hier op een MBA 2012 :( Hopelijk lossen ze dit op bij volgende update. GoT gaat niet supersmooth maar google afbeeldingen wel perfect!
Gaat hier prima. Zowel op monitor van macbook pro als op externe monitor. Ligt het niet aan je internet zelf?

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smeis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-09-2023
BillSpaarbank schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 10:13:
Meer mensen problemen met de App Store onder 10.8.2?

Ik kreeg een melding van een systeemupdate, vervolgens klik ik op "werk bij" en dan opent de App Store om vervolgens aan te geven dat alle apps up to date zijn.

Ik heb het gevoel dat dit door de update kwam van itunes 11. Ik kon hem niet installeren via de systeemupdate op mijn Mac mini. Zoeken naar updates via iTunes zelf opent ook de App Store. Wederom geen updates beschikbaar. Ik heb hem uiteindelijk handmatig gedownload en geïnstalleerd.

Nu krijg ik met regelmaat de melding dat er een update klaar staat en zie ook het rode bolletje met 1 in het App Store icoontje. Ik heb al handmatig onder cookies de plist van de App store verwijderd. Hierna verdwijnt het bolletje in het icoontje. Paar uur later popt de update weer op.

Op het tabblad aankopen zijn alle apps up to date of niet geïnstalleerd.

Iemand een idee wat ik nog kan proberen?
Misschien sla ik de plank volledig mis en is dit niet de oplossing maar problemen met het updaten van apps via de app store kunnen soms verholpen worden door Spotlight opnieuw te laten indexeren. De app store gebruikt spotlight om te kijken welke apps op het systeem geïnstalleerd zijn. Je kan het opnieuw indexeren door Spotlight forceren door je harde schijf toe te voegen in de privacy-tab van de instellingen. Als je hem daarna weer verwijderd gaat Spotlight opnieuw indexeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
RnB schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 21:22:
Oké, bedankt voor de replies. Het bleek in Alfred zelf te zitten... |:(
Ik heb het inmiddels werkende gekregen door de externe schijf gewoon toe te voegen binnen Alfred. Ik heb me laten misleiden door de informatie dat Alfred de Spotlight database gebruikt.
Dat doet het ook maar Alfred is meer dan alleen maar een leuke frontend voor Spotlight. Het kent zelf ook nog de nodige instellingen zoals search scopes. Meer info hieromtrent: Why isn't Alfred finding the file I'm looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 23:57

Jeroen V

yadda yadda yadda

RnB schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 20:41:
AppleCare bellen en de situatie uitleggen. Zij kunnen Mountain Lion aan je account toevoegen. Ik heb dat zelf ooit gedaan om iLife '09 aan mijn account toe te voegen.
Lukt dat ook als je Mountain Lion op een VM zou willen installeren? (wat ik graag zou willen) Ik heb een 15" rMBP (late 2012) maar kan ML niet vanuit de AppStore downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleine irritatie.. ik heb live wallpaper geïnstalleerd gehad via de Appstore en weer verwijderd. Echter als ik switch van gebruiker krijg ik heel kort ( 1 a 2 seconden) voordat ik mijn eigen gekozen bureaubladachtergrond zie, een oude afbeelding van live wallpaper. Terwijl het programma gewoon verwijderd is.

Op zich niks schokkend alleen irriteer me er wel aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

ppl schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 00:43:
[...]

Dat doet het ook maar Alfred is meer dan alleen maar een leuke frontend voor Spotlight. Het kent zelf ook nog de nodige instellingen zoals search scopes. Meer info hieromtrent: Why isn't Alfred finding the file I'm looking for?
Daar was ik me van bewust, maar ik dacht veel te lastig (Spotlight indexeert niet goed) ipv lekker makkelijk (mss eens kijken naar de instellingen binnen Alfred).
Jeroen V schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 07:12:
[...]

Lukt dat ook als je Mountain Lion op een VM zou willen installeren? (wat ik graag zou willen) Ik heb een 15" rMBP (late 2012) maar kan ML niet vanuit de AppStore downloaden...
Uiteraard, want ook voor een VM heb je het installatieprogramma van Mountain Lion nodig. Als AppleCare ML aan jouw ID heeft toegevoegd, kan je ML uit de app store downloaden en die gebruiken om als VM te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Ik heb sinds gister een SSD in mijn Macbook gezet, de SSD zit nu in de HDD bay en de HDD in de superdrive. Nu heb ik alleen dat als ik finder open de links in de navigatiebalk hij de mappen films, documenten, afbeeldingen etc laat zien die op de SSD staan maar ik heb al mijn persoonlijke gegevens op de HDD, dus ik heb de links van de HDD weer erin gezet maar nu zijn die icoontjes voor de naam weg en laat die alleen een mapje zien. Kan ik dit ook aanpassen zodat ik de icoontjes heb?
Zoals hier.
Afbeeldingslocatie: http://www.appletips.nl/wp-content/uploads/2011/07/finder-balken-lion.png

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 07:31
Ik heb sinds kort een Apple TV, werkt goed, doet precies wat t moet doen. Het probleem zit in Airplay op mijn MBP, deze gaat aan op het moment dat ik een video start en wil dan ook niet meer uit. Erg irritant als je de video gewoon via de MBP wilt kijken en niet via de tv. Heb ik ergens iets verkeerd staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Richard! schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 10:16:
Ik heb sinds gister een SSD in mijn Macbook gezet, de SSD zit nu in de HDD bay en de HDD in de superdrive. Nu heb ik alleen dat als ik finder open de links in de navigatiebalk hij de mappen films, documenten, afbeeldingen etc laat zien die op de SSD staan maar ik heb al mijn persoonlijke gegevens op de HDD, dus ik heb de links van de HDD weer erin gezet maar nu zijn die icoontjes voor de naam weg en laat die alleen een mapje zien. Kan ik dit ook aanpassen zodat ik de icoontjes heb?
Zoals hier.
[afbeelding]
Je kan de icoontjes wijzigen. Voorbeeld met de afbeeldingenmap: selecteer de afbeeldingenmap (op de SSD, dus met het juiste icoon) en druk op cmd+i. Klik op het icoontje bovenin het venster en druk op cmd+c. Ga naar de afbeeldingen map op de hdd, druk op cmd+i, klik op het icoontje in het venster en druk op cmd+v. Et voilà. Dit kan bij alle mappen. Als je terug wilt naar het oorspronkelijke icoon klik je in het info venster op het icoon en drukt de delete toets in.

Het probleem ontstaat omdat op de het pad naar de home drive standaard op de opstartschijf staat. Je kan dit overigens aanpassen naar de hdd maar sommige programma's menen dat de home niet op een andere schijf kan staan, gevolg: ze plaatsen alsnog standaard mappen op de opstartschijf. Niet handig dus. Wellicht vind je het nog wat om er een drive van te maken: [Fusion Drive] Ervaringen & Discussie.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
ThomasW schreef op zondag 10 maart 2013 @ 19:25:
Ik heb sinds kort een Apple TV, werkt goed, doet precies wat t moet doen. Het probleem zit in Airplay op mijn MBP, deze gaat aan op het moment dat ik een video start en wil dan ook niet meer uit. Erg irritant als je de video gewoon via de MBP wilt kijken en niet via de tv. Heb ik ergens iets verkeerd staan?
AirPlay op je MBP staat op doorschakelen naar je ATV. Dat even veranderen en presto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
Die krijg ik dus niet uit...
Afbeeldingslocatie: http://www.thomasvanderwillik.com/los/Schermafbeelding%202013-03-10%20om%2022.36.41.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Ik heb op dit moment geen Mac voor mij, maar je zit nu naar de opties te kijken voor een extern beeldscherm. Kijk eens naar de applicatie waarmee je de video afspeelt of in je Menu Bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
breinonline schreef op zondag 10 maart 2013 @ 20:24:
[...]

Je kan de icoontjes wijzigen. Voorbeeld met de afbeeldingenmap: selecteer de afbeeldingenmap (op de SSD, dus met het juiste icoon) en druk op cmd+i. Klik op het icoontje bovenin het venster en druk op cmd+c. Ga naar de afbeeldingen map op de hdd, druk op cmd+i, klik op het icoontje in het venster en druk op cmd+v. Et voilà. Dit kan bij alle mappen. Als je terug wilt naar het oorspronkelijke icoon klik je in het info venster op het icoon en drukt de delete toets in.

Het probleem ontstaat omdat op de het pad naar de home drive standaard op de opstartschijf staat. Je kan dit overigens aanpassen naar de hdd maar sommige programma's menen dat de home niet op een andere schijf kan staan, gevolg: ze plaatsen alsnog standaard mappen op de opstartschijf. Niet handig dus. Wellicht vind je het nog wat om er een drive van te maken: [Fusion Drive] Ervaringen & Discussie.
Thanks, echter zorgt dat er niet voor dat als ik de iconen aanpas en de mappen in de navigatiebalk sleep ik ook daadwerlijk weer de muzieknoot bij de map muziek krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Nu online

breinonline

Richard! schreef op zondag 10 maart 2013 @ 23:00:
[...]

Thanks, echter zorgt dat er niet voor dat als ik de iconen aanpas en de mappen in de navigatiebalk sleep ik ook daadwerlijk weer de muzieknoot bij de map muziek krijg.
Hum, ik dacht dat hij die wel zou overnemen... dan weet ik het ook niet. Dan moet je toch kijken of je er niet één schijf van wilt maken.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:46

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Als je bovenin je bar kijkt zie je als het goed is het airplay icon in de buurt van de klok/batterij. Als je daarop klikt kan je Airplay Mirroring op 'off' zetten en als het goed is staat het dan gewoon uit.

Ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://readitlater-blog.s3.amazonaws.com/20120730/appletv_icon.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
Ja klopt, maar als ik dan weer een video afspeel, gaat het gewoon weer aan... In VLC en in Plex, kan ik nergens een instelling vinden die dat kan voorkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Ik weet niet of de vraag hier al gesteld is, ik kan het in ieder geval niet vinden.

Ik heb nu een extern scherm aan mijn MBA. Kan ik het scherm van de MBA op 1 bureablad vast zetten en op mijn monitor gewoon bladeren tussen bureaubladen? Als ik nu swipe naar mijn andere bureaublad gaat het bureaublad van mijn MBA met dezelfde vaart mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:08
Een hele tijd terug vroeg ik me af waar al die "Other" opslag naar toe ging en die mijn MBA behoorlijk vol maakte. Niemand kon daar hier toen een duidelijk antwoord op geven (Local Time Machine was een optie maar dat bleek niet waar het om ging). Welnu! Ik heb de oplossing, het ligt aan lokaal opgeslagen iOS backups!

Ik dook er eens in om ze terug te vinden in Library en dit nam maar liefst 43GB in beslag(!) toegegeven ik had er nogal wat iOS back-ups op staan. Hoe dan ook ik ben blij dat ik het EIN-DE-LIJK kon plaatsen want tools als Disk Inspector gaven ook geen duidelijk beeld omdat het allemaal mini-bestandjes zijn.

De back-ups zijn hier te vinden:
~/Library/Application Support/MobileSync/Backup/

Plaatje ter illustratie:
Afbeeldingslocatie: http://oi46.tinypic.com/4qin8g.jpg

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Is het mogelijk om OS X een tweetal view options te geven? Ik weet even geen andere naam, maar het gaat om het volgende: Ik heb een rMBP en een cinema display. De rMBP werkt op een looks like 1920x1200 resolutie en de cinema display op een 1680x1050 optie.
Nu erger ik mij rot aan de plaatsen van alle windows (finder, webkit, sparrow, etc). Om het te verduidelijken:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TnfAASJmPgPZgwi98qTdf34E/full.png
Cinema Display

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PLsTbQfq72XU5ZP3sZyrwWlH/full.png
retina display

Zoals je ziet is de window niet ''netjes op zijn plek'', waar die op mijn Macbook wel netjes op zijn plek staat.
De Macbook een looks like 1680x1050 resolutie geven is geen optie, dit heb ik al geprobeerd en vind ik toch minder lekker werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
bokkow schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:09:
Een hele tijd terug vroeg ik me af waar al die "Other" opslag naar toe ging en die mijn MBA behoorlijk vol maakte. Niemand kon daar hier toen een duidelijk antwoord op geven (Local Time Machine was een optie maar dat bleek niet waar het om ging). Welnu! Ik heb de oplossing, het ligt aan lokaal opgeslagen iOS backups!

Ik dook er eens in om ze terug te vinden in Library en dit nam maar liefst 43GB in beslag(!) toegegeven ik had er nogal wat iOS back-ups op staan. Hoe dan ook ik ben blij dat ik het EIN-DE-LIJK kon plaatsen want tools als Disk Inspector gaven ook geen duidelijk beeld omdat het allemaal mini-bestandjes zijn.

De back-ups zijn hier te vinden:
~/Library/Application Support/MobileSync/Backup/

Plaatje ter illustratie:
[afbeelding]
Heb ook even in die mappen gekeken en een ander verwijderd maar kwam maar tot een GB of 5. Ben benieuwd waar al die Other van mij naar toe gaat.

Ben ook wel benieuwd naar die ''Backups'' is dat ook ergens te verwijderen of hebben die te maken met je TM?

Afbeeldingslocatie: https://dump.partyflock.nl/8857/Schermafbeelding%202013-03-12%20om%2021.55.01.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Ja Richard dat zijn lokale Backups, als je het koppelt aan je Time Machine schijf dan zal dit teruglopen. Je kunt lokale backups ook uitzetten via terminal, moet je ff op googlen ;)

Trouwens nu je het er toch in hebt zitten waarom ga je niet voor een fusiondrive oplossing? 628GB aan snelle opslag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Met een applicatie als GrandPerspective kon je dat makkelijk inzien, hoe je HDD/SSD is ingedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Laatst online: 04-06 19:19
Beste medetweakers,

Ik probeer mijn kleurenprofiel uit OS X naar Windows 8 te verschepen. Ik kan deze prima importeren, maar alles wordt enorm donker/zwartig terwijl dit op OS X dus absoluut niet het geval is. Ik kan dus enkel kiezen tussen zwart en blauw.

Heeft iemand al soortgelijke probleempjes meegemaakt met mountain lion icm windows 8? Met snow leopard kon ik het profiel gewoon makkelijk overzetten en gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Thnx me_mrtn! Exact wat ik nodig had, lijkt ook heel veel op spacemonger voor Windows.
Na wat research zijn de overige onbekende files te danken aan Steam en dan Counter Strike Source in het bijzonder en neemt de sleepimage ook 8GB in beslag :/ Maar ik ben blij dat het nu in ieder geval duidelijk is dat ik geen ruimte kwijt ben aan spul waar ik geen ruimte voor over heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Is het verstandig om die sleepimage uit te schakelen? Ik heb nu dus 8GB op me SSD en 8GB op me HDD kwijt door de sleepimage. Zou die 8GB op me HDD wel vrij willen hebben. Kan dat als ik dan gewoon nog de sleepimage op me SSD heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Hij start nu op vanaf je SSD het is veilig die image op de HDD weg te halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Thanks maar hoe komt mijn Terminal comand er dan uit te zien? Ze gaan hierr er van uit dat je maar 1 volume hebt, maar ik moet natuurlijk de HDD kunnen selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

sudo rm -rf /Volumes/HDD/var/vm/sleepimage

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
ThomasW schreef op maandag 11 maart 2013 @ 09:31:
Ja klopt, maar als ik dan weer een video afspeel, gaat het gewoon weer aan... In VLC en in Plex, kan ik nergens een instelling vinden die dat kan voorkomen...
Een restart loste t op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
CyBeR schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 09:57:
sudo rm -rf /Volumes/HDD/var/vm/sleepimage
Pas op! Dit is wel afhankelijk van hoe je Volume heet, dus vul in jouw geval niet "HDD" in maar "Macintosh HD" in deze command.

Om terug te komen op die Fusion Drive setup; dan is dit allemaal niet nodig. Zaak is dan om alles te backuppen op een externe schijf en even kijken wanneer je mij kan bellen dat ik je er even mee help om het in te stellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
bokkow schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 10:11:
[...]

Pas op! Dit is wel afhankelijk van hoe je Volume heet, dus vul in jouw geval niet "HDD" in maar "Macintosh HD" in deze command.

Om terug te komen op die Fusion Drive setup; dan is dit allemaal niet nodig. Zaak is dan om alles te backuppen op een externe schijf en even kijken wanneer je mij kan bellen dat ik je er even mee help om het in te stellen ;)
Hmm als ik eerst de command invoer om sleepimage optie uit te zetten en daarna ''sudo rm -rf /Volumes/Macintosh HD/var/vm/sleepimage'' invoer is de sleepimage wel van me SSD af maar niet van me HD..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Je bent gegarandeerd vergeten met de spatie in "Macintosh HD" rekening te houden. Doe 's "-i" ipv "-rf", wat een automatisme bij mij vandaan was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Nope had er wel een spatie tussen zitten.

Dus komt hij er zo uit te zien: sudo rm -'s "-i"/Volumes/Macintosh HD/var/vm/sleepimage

Of moet dat streepje voor de 's weg? Want als ik die command invoer krijg ik een ''>''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

dat is niet wat ik bedoel met "rekening houden met"

En dat is niet wat ik bedoel met "'s".

En dat is niet wat ik bedoel met het karakter '"'. (Die kun je wel op een andere plek inzetten overigens om met 1 rekening te houden.)

[ Voor 22% gewijzigd door CyBeR op 13-03-2013 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Als je werkelijk niks snapt van commando's en de terminal, moet je er misschien maar vandaan blijven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Smultie, niet zo negatief; ergens moet je het leren en een sleepimage maakt ie met een reboot toch weer automatisch aan.

Dit legt uit hoe je spaties kunt gebruiken in een terminal command Richard; gebruik een backslash.

Dit legt uit wat er gebeurd wanneer je een sleepimage permanent zou uitschakelen en de bijbehorende commands om dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Dat is niet negatief bedoeld. Ik probeer alleen te waarschuwen. Één verkeerd commando en je wist je hele harde schijf.

edit:
Typfout of epic proportions

[ Voor 15% gewijzigd door Smultie op 13-03-2013 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Smultie schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 11:38:
Dat is niet negatief bedoelt. Ik probeer alleen te waarschuwen. Één verkeerd commando en je wist je hele harde schijf.
YHDOLO (your hard drive only lives once)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

bokkow schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 11:27:
Smultie, niet zo negatief; ergens moet je het leren en een sleepimage maakt ie met een reboot toch weer automatisch aan.
Niet op een tweede hdd, ten eerste, en ten tweede stel dat 'ie ook een "/Volumes/Macintosh" hdd had, dan was die nu leeg geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Dat is niet negatief bedoeld. Ik probeer alleen te waarschuwen. Één verkeerd commando en je wist je hele harde schijf.

edit:
Oke sorry ik post hier wel niks meer. Blijkbaar mag je hier alleen wat posten als je het hele OS X Support Essentials heb doorgelezen. Ik ben me ook wel bewust dat sudo een gevaarlijk command is, waarom denk je dat ik het telkens vraag ;)
CyBeR schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 10:32:
En dat is niet wat ik bedoel met "'s".
Sorry, ik las er wat te vluchtig overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Richard! schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 12:06:
[...]

Oke sorry ik post hier wel niks meer. Blijkbaar mag je hier alleen wat posten als je het hele OS X Support Essentials heb doorgelezen. Ik ben me ook wel bewust dat sudo een gevaarlijk command is, waarom denk je dat ik het telkens vraag ;)
Dat was zeker niet de bedoeling van mijn opmerking...
Is het voor jou niet veiliger om gewoon handmatig middels Finder.app naar de juiste locatie te gaan, een venster van Terminal.app te openen, "sudo rm" te typen en het bestand daarnaast te slepen? Dan weet je dat de syntax in ieder geval klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-03 22:06
Ik heb sinds vorige week een nieuwe macbook air, maar het ziet ernaar uit dat ik met een vreemde bug zit. Ik dacht eerst dat het een nieuwe instelling was, aangezien mijn vorige macbook pro nog op snow leopard draait, maar ik heb een tijdje gezocht in de instellingen en op internet en kon niets vinden.

Wanneer ik namelijk een applicatie volledig sluit, verdwijnt mijn menu bar vanboven. Als ik dan op mijn desktop klik komt hij wel terug tevoorschijn, maar het werkt op mijn zenuwen. De menu bar zou altijd zichtbaar moeten zijn (tenzij je fullscreen gaat offcourse).

Iemand enig idee wat de oorzaak hiervan is en/of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
CyBeR schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 11:47:
[...]

Niet op een tweede hdd, ten eerste, en ten tweede stel dat 'ie ook een "/Volumes/Macintosh" hdd had, dan was die nu leeg geweest.
Toevallig weet ik wat meer van deze kerel aangezien we oudcollega's zijn. Deze tweede HDD was eerst zijn primaire en heeft ie sinds kort een SSD ingebouwd, de sleepimage staat er dus nog op maar is compleet nutteloos, hij had m om die reden dus ook handmatig kunnen verwijderen. Wat eigenlijk veiliger is met betrekking tot je tweede opmerking :P

edit:
Point taken, jullie hebben gelijk. Gelukkig werken we hier allemaal (?) met een degelijke backup haha
offtopic:
Ach, d, t, dt. Het zijn die kleine dingen in het leven die het m doen
Richard! schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 12:06:
[...]

[...]

Sorry, ik las er wat te vluchtig overheen.
Niet zo happig Richard! We leren dagelijks nieuwe dingen he. Sparren moet je tegen kunnen.

[ Voor 19% gewijzigd door bokkow op 13-03-2013 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Nu online

breinonline

Richard! schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 10:18:
[...]

Hmm als ik eerst de command invoer om sleepimage optie uit te zetten en daarna ''sudo rm -rf /Volumes/Macintosh HD/var/vm/sleepimage'' invoer is de sleepimage wel van me SSD af maar niet van me HD..
Heet je HDD wel Macintosh HD of heet je SSD zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Nu online
Apple Releases OS X 10.8.3
Changelog:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.macrumors.com/article-new/2013/03/10_8_3-800x579.jpg

[ Voor 72% gewijzigd door PBP op 14-03-2013 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk! Ben benieuwd of de Windows 8 drivers onder Bootcamp nu inderdaad beter zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnark
  • Nu online
Safari 6.0.3

Safari 6.0.3 is included in the OS X Mountain Lion v10.8.3 Update and contains fixes that improve performance, stability, and security, including:

Improves scrolling on facebook.com
...
Hopelijk brengt dit de performance update van de Webkit Nightly builds naar Safari!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Nu online
Ik merk in ieder geval dat de animaties van launchpad,notifcation center,mission control smoother zijn op mijn oude 2008 alu MacBook. De Mac Appstore lijkt ook een stuk soepeler te zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door PBP op 14-03-2013 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Safari lijkt snappier te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 09:58
Safari scrolled nog steeds kut op m'n MBA 2012..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
jep, Safari is ook nog steeds ruk hier op mijn MBA 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Laatst online: 09:26
Heb geen problemen met Safari op mijn MBA 2012, maar dat heb ik ook nooit gehad.

Waar ik echter wel heel blij mee ben is dat de bug die Safari + IntelHD 4000 had met ronde hoeken in CSS en andere grafisch gespetter gefixed is. Eindelijk geen rare strepen meer op websites!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verhaeghe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 04:17
Zijn er nog mensen die last hebben na de update naar 10.8.3 met Java programma's zoals SPSS, Visual Paradigm,...? Mijn MacBook Pro loopt iedere keer vast als ik bv SPSS probeer op te starten. Wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Java en SPSS : SPSS 20 werkt, maar alleen als je software van external sources allowed aanzet. SPSS 19 heeft wat rare bugs (maar startte bij mij wel gewoon). Check of je licentie met Wifi of Ethernet is geactiveerd, je moet namelijk met hetzelfde internet device opstarten anders inderdaad zeker een crash.

Bij elke update verlies ik een flinke hap battery health :-) Nu weer van 92% (gecheckt voor de update) naar 86% (gecheckt na de update) gesprongen. Interne calibratie van Apple lijkt duidelijk richting snelere vervanging te gaan...

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Sinds ik de update 10.8.3 heb gedaan heb ik ernstige lag met safari, als ik hier op het tweakers forum zit en scroll naar beneden dan schokt het allemaal ook andere forums zoals hifi.nl werken niet meer lekker.
Ik heb een SMC reset gedaan maar dit heeft niks geholpen.

Iemand een idee wat ik nog meer kan doen. Baal hier echt wel van, met 10.8.2 had ik hier geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Nu online
Heb je al een Safari reset gedaan? Bij mij (rBMP) heeft 10.8.3 juist veel problemen verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Heeft iemand al gezien of Safari 6.0.3 die in 10.8.3 gebruikt wordt, de nieuwste webkit versie gebruikt? Ik ben een beetje lui om het zelf op te zoeken, maar ik merk wel een (marginaal) verschil met Safari 6.0.3 in 10.8.2. Maar zonder de webkit versie, kan ik het eigenlijk niet vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 10_8_3) AppleWebKit/536.28.10 (KHTML, like Gecko) Version/6.0.3 Safari/536.28.10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
ThomasG schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 19:05:
Heb je al een Safari reset gedaan? Bij mij (rBMP) heeft 10.8.3 juist veel problemen verholpen.
Net geprobeerd maakt niks uit. Als ik een veeg aan mijn touchpad geeft hokt en stoot hij naar beneden toe op het tweakers forum, op het officiële apple forum gaat het wel smooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:35
Happy2000 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 20:52:
[...]

Net geprobeerd maakt niks uit. Als ik een veeg aan mijn touchpad geeft hokt en stoot hij naar beneden toe op het tweakers forum, op het officiële apple forum gaat het wel smooth.
Heb je Flash geïnstalleerd? anders even verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
Flash verwijderd helpt ook niks.

Ik heb zelfs Safari verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, ook nog oude versie van safari in 10.8.3 geprobeerd en maakt ook niks uit.

Ik lees al veel meer klachten dat het slechter is geworden met 10.8.3 en safari. Voor de rest loopt 10.8.3 soepel en pdf bestanden gaan ook veel soepeler.

Heb de safari nightly build webkit maar weer geïnstalleerd en de problemen zijn dan verdwenen.

Gebruik een 13" rMBP. Meer mensen hier met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
Happy2000 schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 10:31:
Flash verwijderd helpt ook niks.

Ik heb zelfs Safari verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, ook nog oude versie van safari in 10.8.3 geprobeerd en maakt ook niks uit.

Ik lees al veel meer klachten dat het slechter is geworden met 10.8.3 en safari. Voor de rest loopt 10.8.3 soepel en pdf bestanden gaan ook veel soepeler.

Heb de safari nightly build webkit maar weer geïnstalleerd en de problemen zijn dan verdwenen.

Gebruik een 13" rMBP. Meer mensen hier met dit probleem?
Gewoon de webkit gebruiken, Apple heeft nog niet echt voor een oplossing gezorgd voor die lag als ik het zo lees. (wa wel heel zielig is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnark
  • Nu online
Heb op mijn 15" rMBP het idee dat het overall wel verbeterd is qua lag in Safari op de HD4000. Helaas ook nog niet wat je mag verwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
  • Laatst online: 07:42
Hier idem, ik gebruik 'gewoon' de webkit, want dat werkt super en Safari blijft ook na 10.8.3 een stuk meer schokkerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:54
Ik heb de 10.8.3 update ook geïnstalleerd in de hoop goede drivers en ondersteuning voor windows 8 te kunnen downloaden. Maar tijdens het downloaden van de files stopt hij ermee als hij halverwege is. Ook na een reboot en met een andere externe schijf geprobeerd te hebben lukt dit niet waar kan dat aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is het voor mij juist het mooie van OSX 10.8.3.... Vanaf nu kun je de Windows support files ook rechtstreeks downloaden ZONDER OSX! Wel zo handig als je geen OSX wil op je Mac of als je download vastloopt....

http://support.apple.com/kb/DL1638

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2013 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 18:16

Kalkie

NLMP

Mocht je een verbodsbord krijgen na installeren van 10.8.3 op een Mac met een Intel X25-M SSD dan even de firmware updaten (hier te vinden) . Na installatie komt een foutmelding dat het niet gelukt zou zijn, maar na herstart zie ie de schijf weer.

XBL: KalkieNL PSN: KalkieNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:25
Afgelopen dag even een clean install gedraaid. SL -> ML. Alleen mijn .pkg bestanden wilt hij nu niet meer openen. (ML 10.8.3) Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/At8aLpR.jpg

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnark
  • Nu online
Dit zou met Gatekeeper te maken kunnen hebben. Werkt het wel als je bij "Beveiliging en privacy" programma's accepteert van alle bronnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Angelus
rnark schreef op zondag 17 maart 2013 @ 14:20:
Dit zou met Gatekeeper te maken kunnen hebben. Werkt het wel als je bij "Beveiliging en privacy" programma's accepteert van alle bronnen?
Gatekeeper uitgeschakeld, en maakt geen verschil helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Nu online
Dark_Angelus schreef op zondag 17 maart 2013 @ 13:32:
Afgelopen dag even een clean install gedraaid. SL -> ML. Alleen mijn .pkg bestanden wilt hij nu niet meer openen. (ML 10.8.3) Iemand een idee?

[afbeelding]
Gewoon op de adobe site de trial downloaden, en vervolgens de actiecode/serienummer invoeren. Grote kans dat het bestand 'verlopen' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Nu online
Dark_Angelus schreef op zondag 17 maart 2013 @ 18:59:
[...]
Gatekeeper uitgeschakeld, en maakt geen verschil helaas.
Rechtsklik, openen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Angelus
ThomasG schreef op zondag 17 maart 2013 @ 19:24:
[...]
Gewoon op de adobe site de trial downloaden, en vervolgens de actiecode/serienummer invoeren. Grote kans dat het bestand 'verlopen' is.
Je had gelijk, verlopen bestand. Zoals bovenstaand gedownload en serial ingevoerd. Werkt! Dank. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
Hee, weet iemand of het mogelijk is om...
  • van een windows 8 upgrade DVD (legaal uiteraard) een image te maken op een macbook met superdrive.
  • deze image met bootcamp te installeren op een nieuwe iMac

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ik ben nu aan het updaten...

De update loopt nu een kwartiertje, maar enige wat ik nu voor me zie is een grijs scherm met een draaiend wieltje. Niet de gekleurde ballon.

Duurt dit zo lang of loopt er iets vast? Wat nu te doen?

Ik hoor geen schijfactiviteit.

Mac Pro Mid 2012

Update: ik heb de Mac uitgezet omdat het leek alsof er niets gebeurde.
Weer aangezet en hij start normaal op.

Bij Over deze Mac staat nu wel gewoon 10.8.3
Alles lijkt ook gewoon te werken...

[ Voor 26% gewijzigd door freddyathlon op 18-03-2013 11:28 ]

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Laatst online: 17:05

page404

Website says no

Ik heb dat ook wel eens gehad. Erg verwarrend omdat je het a) niet verwacht bij een Mac en b) hij wel gewoon opstart en bijgewerkt is, terwijl er toch iets fout lijkt gegaan.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
page404 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:49:
Ik heb dat ook wel eens gehad. Erg verwarrend omdat je het a) niet verwacht bij een Mac en b) hij wel gewoon opstart en bijgewerkt is, terwijl er toch iets fout lijkt gegaan.
Dit niet verwacht bij een Mac ^.-

Maar toen las ik bij je pic de tekst en was het uitgeklaard xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Ik heb een MBA met een extern scherm. Kan ik op het externe scherm van bureaublad wisselen terwijl mijn bureaublad op mijn MBA hetzelfde blijft? Als ik nu naar een ander bureaublad swipe verschuiven de bureaubladen op beide schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
Alsatian schreef op maandag 18 maart 2013 @ 14:40:
Ik heb een MBA met een extern scherm. Kan ik op het externe scherm van bureaublad wisselen terwijl mijn bureaublad op mijn MBA hetzelfde blijft? Als ik nu naar een ander bureaublad swipe verschuiven de bureaubladen op beide schermen.
http://support.apple.com/kb/PH6761?viewlocale=nl_NL

Je kan uitgebreid bureaublad kiezen. Niet hetzelfde als wat jij bedoelt, maar heeft hetzelfde effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee dat kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
DaemonAngel schreef op maandag 18 maart 2013 @ 15:23:
[...]
http://support.apple.com/kb/PH6761?viewlocale=nl_NL

Je kan uitgebreid bureaublad kiezen. Niet hetzelfde als wat jij bedoelt, maar heeft hetzelfde effect.
Dat werkt helaas niet. Ik ben bang dat CyBeR gelijk heeft. Had gehoopt dat er 1 of andere workaround zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Hallo,
Een vriend van mij, heeft nu Lion op zijn MBP uit eind 2008. Hij wil heel graag upgraden naar Mountain Lion, maar vroeg zich af hoelang dat ongeveer duurt op zijn MBP, hij heeft een 2.4 C2D, SSD, en 8GB RAM.
Bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Arthur-M. schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 13:26:
Hallo,
Een vriend van mij, heeft nu Lion op zijn MBP uit eind 2008. Hij wil heel graag upgraden naar Mountain Lion, maar vroeg zich af hoelang dat ongeveer duurt op zijn MBP, hij heeft een 2.4 C2D, SSD, en 8GB RAM.
Bedankt ;)
Vanwaar die vraag? Wat maakt het nou uit of het 0.5 of 2 uur duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Smultie schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 13:28:
[...]

Vanwaar die vraag? Wat maakt het nou uit of het 0.5 of 2 uur duurt.
Hij wou het gewoon even weten, ik weet ook niet waarom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Kalkie schreef op zondag 17 maart 2013 @ 10:25:
Mocht je een verbodsbord krijgen na installeren van 10.8.3 op een Mac met een Intel X25-M SSD dan even de firmware updaten (hier te vinden) . Na installatie komt een foutmelding dat het niet gelukt zou zijn, maar na herstart zie ie de schijf weer.
Dit kan ik bevestigen, het werkt daarna uitstekend. Helaas kun je de firmware update niet op USB stick zetten (voor devices zonder CD/DVD). Wel kun je dit vanaf een externe USB CD/DVD uitvoeren. :)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft wat tijd gekost maar heb eindelijk een homebrew oplossing voor shares te mounten..
Vond het altijd irritant dat als je met login shares laat mounten dat ze ook gelijk openen..
daarnaast dat ik op werk en thuis andere shares heb, dus krijg standaard foutmeldingen dat shares niet gevonden worden..

Heb nu een custom oplossing gemaakt welke op bases van mijn ssid de shares mount en een melding via growl geeft als het lukt of niet lukt. zonder foutmeldingen dat shares er niet zijn en worden niet meer automatisch geopend. ideaal:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:16
Arthur-M. schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 13:59:
[...]

Hij wou het gewoon even weten, ik weet ook niet waarom ;)
Ik heb een C2D 2,0GHz met 8GB RAM en het duurde geloof ik zo'n 30 minuten. Ik heb er dan wel een Seagate Hybrid (SSHD) schijf in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:41:
heeft wat tijd gekost maar heb eindelijk een homebrew oplossing voor shares te mounten..
Vond het altijd irritant dat als je met login shares laat mounten dat ze ook gelijk openen..
daarnaast dat ik op werk en thuis andere shares heb, dus krijg standaard foutmeldingen dat shares niet gevonden worden..

Heb nu een custom oplossing gemaakt welke op bases van mijn ssid de shares mount en een melding via growl geeft als het lukt of niet lukt. zonder foutmeldingen dat shares er niet zijn en worden niet meer automatisch geopend. ideaal:)
Share dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:13
Ja precies. Ikke ook wille!
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste